היררכיית המוות

maariv9.4.15haaretz9.4.15
yediot9.4.15isra9.4.15

הכותרות

ברמת הצטרפות המקרים הסטטיסטית, כנראה שהכל בגלל ריבוי החופשים והטסים בימים אלו. רצח בברלין, שריפה בתאילנד ותאונת אומגה בפרו ותאונת אופנוע ים בכנרת ושריפות ברח' המסגר בת"א ובבית אל על, שם, שם. מסקנה: אל תעזבו את הבית (וגם אל תנקו חלונות).
טיול בת המצווה שהסתיים באסון מככב בשלוש כותרות ראשיות. במסגרת ההיררכיה על מיתות השוות יותר או פחות אני שואלת את עצמי למה מותה המחריד של בת 12 בשריפה, חמור יותר מרצח מחריד של בן 22 בברלין. ההיררכיה של המוות בכותרות עיתונים. הצעה לעבודת תזה אקדמית.
ועוד שאלה: אם לא היה קורה האסון בתאילנד, האם הרצח בברלין היה תופס כותרות ראשיות. קשה לדעת.
האם גילה הצעיר של הנספית בשריפה באונייה הוא מקדם היררכיה?
האם ככל שמוזרה יותר התאונה/ האירוע, יגדלו הסיכויים לכותרת ראשית?
או אולי בגלל סיפור המסגרת, טיול בת המצווה של הילדה, המקמט את לבו של השומע, הקורא והדומע עוד יותר?

בהארץ הכותרת הראשית שונה, וזו לא מחמאה: הפצ"ר אומר "לא תשמעו ממני שצה"ל הכי מוסרי בעולם".
עכשיו מה, זוהי כותרת מטעה במיוחד, כי זה מה שאמר הפצ"ר, כמכלול:

"אף פעם לא תשמעו אותי אומר: צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם", אומר עפרוני, המסרב לאמץ את המנטרה שהנהיג הרמטכ"ל שאול מופז בתחילת האינתיפאדה השנייה ושוננה מאז כאילו הייתה תורה מסיני, בפי הדרג הבכיר בצה"ל והממשלה. "אני חושב שהצבא שלנו ערכי, אבל חלק מהערכיות שלו טמון בכך שהוא חוקר ובודק חשדות לעבירות באופן מקצועי. אם לא נעשה זאת, יהיה סימן שאלה גדול על הערכים שלו".

אבל לא, עורכי עמוד השער בחרו בחלק אחד של המשפט, כדי לאשש את דעתם (על אי המוסריות של צה"ל). זוהי הטעיה מכוונת ומבאסת.

יוסי יהושוע מצטרף לסיקור מחדל סג'עייה (ידיעות), מגן על הלוחמים הזוטרים ואומר: מי שצריך להאשים אותם אלו יושבי הקריה.

סטטיסטיקה

מה הסיכויים שבמעבר מטרמינל אחד לשני בשדה התעופה ניוארק, מעבר שמתבצע ב-airtrain, בקרוניות שיש בהן לרוב ארבעה-חמישה בני אדם, תהיה, חוץ ממני, עוד ישראלית שבמקרה מדברת בסלולרי ומספרת על חווית בידוק מזעזעת שעברה? 100% אמרתם? נכון.

משתכשכים בביצה

הבעיה המרכזית עם כל קרבות הטוויטר והפייסבוק, והשמחה הגדולה לאיד של המתבוננים מהצד היא לא ערכם הדל של רוב הוויכוחים והחלפת השנינויות סרת הטעם, אלא המשמעות העצומה שמקנים הן חברי המועדון היוקרתי של התקשורת המלקקת לעצמה, והן הציבור המשתאה, לכל פליטת מקלדת. מות ההיררכיות, אמרנו? אמרנו.
אז הנה מה שהיה לאבנר הופשטיין לומר על מה שאמר עמית סגל על החמץ. למשל. אם עדיין תרצו לדוש בכך.

הספקתי לקרוא

מי הלשין על אנה פרנק.

לפני פיזור

ממשיכה במסעותיי ברחבי ישראל: והיום: משמר העמק. כן כן.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

27 תגובות על היררכיית המוות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מסתננים קוראים לישראלים לחזור לרוסיה ומרוקו

    דרום תל אביב

    אהבתי

  2. דוד הגיב:

    מי יגלה לגלובס מה זה פסח שני?

    אהבתי

  3. פון קלאוזביץ מגבעתיים הגיב:

    רבים מבעלי הצל״שים הם אנשים שנקלעו לאיזה מקום ולא התבלבלו כמו רבים אחרים. או סתם אנשים שהיה מגיע להם בכלל ולאו דווקא עבור אירוע מסויים. ועדות הצל״שים הם אנשים והמגבלות של אנשים בכלל קיימות גם בתחום הזה. לא עוזר להתדיין יותר מדי על המדליות של יוני נתניהו, קהלני, אהוד ברק או דגלאס מקארתור. הצל״שים והמדליות הנגועים קיימים בכל הצבאות והם חלק מהמקצוע הצבאי לטוב ולרע. בעבר צה״ל נמנע מלחלק עיטורים, אולי בגלל המריבות הכרוכות בהן. זה לא נמשך וכיום אנחנו כמו הגויים גם בתחום המעצבן הזה.

    אהבתי

    • אחת הגיב:

      רוגל אלפר התעצל לעשות עבודת ארכיון כי אחרת היה מגלה שצילה נתניהו לפני מותה הביעה בקול את ספקנותה לגבי כל מסכת החטיפה לאנטבה. אם מדינת ישראל מאז עיסקת ג׳יבריל משחררת על כל ישראלי אלפי מחבלים אז מה היתה ההתעקשות אז? למה הבן שלה היה צריך למות על ההתעקשות של רבין ופרס לצאת גיבורים? צילה לא היתה שמאלנית אבל מאחר שמדינת ישראל כן מדברת עם מחבלים ויותר מכך שופכים את דמו של בנה השני כאילו הוא אשם ברצח רבין הגיבור מאנטבה, אפשר להבין את התסכול והמרירות שלה. רוגל אלפר הוא מייצג טבעי של השבט השבע. זה ההגיון שלהם ולמען אנשים כאלה אין טעם להקריב את יוני.

      אהבתי

  4. נירית הגיב:

    בהמשך ל"משתכשכים בביצה":
    הנה מה שקלמן ליבסקינד פרסם על עמית סגל
    http://www.maariv.co.il/journalists/journalists/Article-471140

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      קלמן מיטיב לכתוב, וצודק בכל מילה!
      כמות הזבלביבים שמנאצים את עמית, אחר הציוץ, עולה על כל גבול הגיוני,שלא לדבר על הסגנון הבהמי של כל ה"מזבלה הליברלית",בראש וראשונה כמובן קופמן שמזבל דברי בלע וקללות במעריב… שלא לדבר על כל ההשמצות על אביו!!! מה גם בתלביב עוון אבות על בנים ושילשים? או שזה רק כאשר מדובר בציונות הדתית, שחדרה למבצר השמול הקיצוני, כמו עמית?
      אתה קורא את קופמן, ומבין את כנופית השמול הארורה, שהפסידה בבחירות, ואת יחסה לארץ השכנה(ישראל)….

      אהבתי

  5. חייל זקן הגיב:

    מי שצריך להאשים אותם אלו יושבי הקריה.

    לא מדובר באשמה אלא באחריות ומי שאחראי הוא מח"ט גולני. הסיבה להכנסת הזלדה היתה מעהר של כמה מאות מטרים בשטח חשוף לאש מרגמות. ניתן היה להסיע את החיילים בטנקי המרכבה שהיו חלק מהכח. אחד מהמאפיינים של טנק המרכבה הוא מיקום המנוע מלפנים מה שמאפשר להסיע 4-6 לוחמי חי"ר במסדרון האחורי גם כשהטנק הוא עם חימוש מלא. כדי להכיר את האפשרות הזו יש לתרגל אותה באימונים לפני המלחמה.

    אהבתי

    • בטח הגיב:

      בלי לצמצם חימוש, שני חיילים בדוחק רב.

      הבעיה היותר קשה שנכנסו לשם יום אחרי רוב הכניסות הקרקעות ובדיוק באותה השיטה.

      המחסור בנגמשים כבדים בגזרת עזה הוא עניין של קרוב לעשור וחצי. לכל מי שהיה בצמתי קבלת ההחלטות בזמן הזה יש אחריות לחוסר היכולת של צהל להניע חי"ר. למי שכרגע למעלה יש אחריות לגבי האופן המופקר שבו השתמשו בכוחות במבצע האחרון.

      אהבתי

  6. שעה גורלית הגיב:

    "ממשיכה במסעותיי ברחבי ישראל: והיום: משמר העמק"
    אבל באיזו שעה?
    כדורסל? מכבי? משמר העמק?

    אהבתי

  7. לחם הגיב:

    אני אישית לא מתלהב מלזיין ולרוץ לספר לחבר'ה, אבל נחמד שנובו רישית ליאת רון מנסה לעזור לילדי העובדים הזרים. אמנם הכתבה בגלובס היא בטעם רע של שופוני אני לא רק בלונדינית צווחנית ונובו רישית אני גם אשקרה תורמת, אבל כל עזרה תתקבל בברכה.

    אהבתי

  8. יקיר העדה הגיב:

    אמיר חצרוני בדרך להפוך לדודו טופז. האם יש משפחה מרוקאית שמוכנה לארח אותו למימונה?

    מימונה

    אהבתי

  9. אחת הגיב:

    אם הנרצח בברלין היה אכן הומלס שנסע לשם בלי גרוש על התחת, אז לחבורת מילקי יש יד בדבר. עם כל ההתקפות עליו מצד הברלינאים, אלדד בק הוא היחיד שמצנן את ההתלהבות של כל מיני עצלנים בטלנים לחיות שם כמו מלכים. האמת, כואב הלב. בזירת הטוקבקים היתה שימחה לאיד נגד החבורה הזאת שדי הביאה את זה על עצמה. יהודי נרצח ופה שמחים.

    אהבתי

    • מציצנית הגיב:

      כן, ככל שמוזרה יותר התאונה כך יגברו הסיכויים שהיא תגיע לכותרת ראשית ותוסיפי לזה את הסיפור המזעזע של אביה של הילדה שניסה לחלץ אותה ללא הצלחה עד שהצוות דחק בו לקפוץ מן המעבורת הבוערת! המחשבה על האב שנאלץ להציל את עצמו ולקפוץ בעוד הוא חוזה בבתו נשרפת למוות לא מרפה.
      זה סיפור טראגי ולכן זה בכותרות ולי באופן אישי הסיפור לא יוצא מהראש, עד כמה הגורל יכול להיות אכזר.

      אהבתי

    • ספרא הגיב:

      ועוד שאלה: אם לא היה קורה האסון בתאילנד, האם הרצח בברלין היה תופס כותרות ראשיות. קשה לדעת.

      ברור שכן. יש לזה פוטנציאל טרפיק בקרב משוללי הדרכון הפולני שיכולים כעת לסגור את הפינה ולהגיד ״מגיע לכם״.

      אהבתי

  10. תפוזינה הגיב:

    רוגל אלפר ("הארץ") איבד לגמרי את השכל הישר והמצפון העיתונאי. כל כך דחוף לו להשמיץ את בנינמין נתניהו, לכן הוא מצא את מי לנגח: האח יוני נתניהו ז"ל. במאמר טרחני הוא מנסה לפרק לגורמים את המיתוס, ולמעשה עושה משפט שדה לחייל ההרוג (לפי פסק הדין של אלפר: יוני נתניהו אשם בכלל במותו, לא מגיע לו שום קרדיט, הוא לא גיבור, רצו בכלל לפטר אותו לפני כן, הוא לא היה מפקד המבצע אלא חייל פשוט, הוא בעצם הזיק למבצע, וכו'). מדהים איך שנאה לרה"מ לובשת צורה בהיטפלות לאחיו ששילם בחייו, ולא יכול להגן כעת על שמו הטוב. אלפר מאשים את משפחת נתניהו בפולחן אישיות סובייטי של האח המת, ובכלל, לדבריו יוני נתניהו היה "רק מפקד כוחות סיירת מטכ"ל" . באמת "רק".
    http://www.haaretz.co.il/gallery/television/tv-review/.premium-1.2610674

    אהבתי

    • אחת הגיב:

      מתי, מתי ישחררו אותנו מפולחן רבין. ואם אפשר להחזיר את השם כיכר מלכי ישראל לקדמותו

      אהבתי

    • צביקה הגיב:

      אלפר טוען בהקשר ספציפי של ביקורת על תכנית ספציפית, שלהציג את יוני נתניהו בסגנון הידוע בחינוך הקומוניסטי כדמות מודל,כנראה נובע מזהותו של ראש הממשלה.
      אם משודרת תכנית כזו, מבקר רשאי להתייחס אליה, והעובדה שהוא לא מצדיע בהכנעה אינה מעידה על חוסר מצפון או יושר.
      הביקורת על יוני נתניהו ידועה, ואלפר לא חידש בכך מאומה. האם היא נכונה? אין לי מושג, נדמה לי שיש פה כמה שבקיאים בהיסטוריה צבאית ואולי יירצו להתייחס לכך.
      בדמוקרטיה מערבית פתוחה גם גיבורים יכולים להיתפס כדמויות מורכבות ולא מושלמות, יהא שמם יוני נתניהו, יצחק רבין או כל צדיק יסוד עולם אחר.להאשים עיתונאים ביקורתיים (ויכול להיות שקיים פה אלמנט אישי מכוון כלפי משפחת נתניהו) ולדרוש מהם להתיישר על פי קו מסויים, זה כבר באמת מאפיין מדינות שנוהגות עדיין לחנך את אזרחיהם ברוח דמויות המודל.

      אהבתי

    • Enter your name... הגיב:

      כתבה שכזו רק תואיל לביבי ממש כמו שגרבוז, עוז, מכפישי שרה ואחרים עזרו לו

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      הוא תיקן טעויות עובדתיות שהושמעו בתוכנית (לא צפיתי). האם טעה בתיקוניו? אם לא טעה, על מה הטענות?

      אהבתי

כתיבת תגובה