עין צופיה

maariv14.4.15yediot14.4.15

isra14.4.15haaretz14.4.15

הכותרות

הארץ בכותרת ראשית על החייל מהתנחלות בת עין שמואשם בריגול חמור. הדליף מידע לפעילי ימין קיצוני.
בידיעות מופיע הדיווח על החייל, אלעד סלע, רק בע' 22. ובישר"ה, גם, במעמקי ע' 17. במעריב יש הפניה קטנה לידיעה בשער, והידיעה בע' 12.
עכשיו, למה אני מתעקשת על פירוט קטנוני של כותרות ראשיות ומספרים עמודים? כי נשאלת השאלה למה הידיעה הזו היא הכותרת הראשית בהארץ, והאם, אם היה החשוד בריגול חמור פעיל שמאל רדיקלי, שבסך הכל היה רוצה להציל את המדינה מהצבא המתעלל והנורא שלה, האם גם אז זו הייתה כותרת ראשית בעיתון.
הנה מה שכתבו על כך עמוס הראל וגילי כהן לפני יומיים:

…בפועל, חלק לא מבוטל מההיערכות של כוחות הביטחון נגד אנשי ימין קיצוני, בעיקר פעילות שבה משולבים צה"ל והמשטרה, חשוף בפני הפעילים הללו. מספר החיילים־המתנחלים העוסק בהדלפות כאלה הוא כנראה קטן מאוד, אבל המערכת לא בנויה לאתרם מראש או לפקח עליהם תוך כדי השירות – ממש כפי שהתקשתה להתמודד עם הדלפת המסמכים הסיטונית של החיילת ענת קם מלשכת אלוף פיקוד המרכז (בימיו של האלוף יאיר נוה).
מובן שמעצר של חשוד אחד לא צריך לפסול חיילים תושבי התנחלויות משירות בתפקידים רגישים במפקדות החטיבות המרחביות. אבל פרשת סלע בהחלט צריכה להסב את תשומת לבו של הצבא לכך ששיבוץ נוח ליד הבית אינו השיקול היחיד כשמדובר בתפקידי מודיעין. יותר מכך, היא חייבת להביא לחידוד נוהלי הפיקוח, באופן שבו סקרנות – וחמור מכך, הטיה אידיאולוגית – של חייל מהשורה לא תחשוף אותו למידע שלא אמור להיות ברשותו. במערכת הצבאית ישנו עוד מספר לא קטן של פרצות כאלו, שבהיעדר בקרה הולמת ניתן יהיה להמשיך ולנצלן לרעה…

אז מה אתם אומרים על ענת קם (כמשל)? איך תתמודד המערכת עם ענת קמיות? והרי הארץ פרסם את אחד המסמכים שהדליפה קם, נכון? איפה עובר הקו הראוי על הקלות הבלתי נסבלת של הדלפת מידע מצה"ל, ככתוב בהארץ?

פרשת ענת וקסמן

[poll id="165"]

אינני יכולה יותר לשמוע את הגזענים מכל הכיוונים מייבבים ומתכתשים אחד עם השני. ממש לא. מה שהכי מעצבן אותי זו המחשבה המוגבלת על ה"הזדהות", כפי שמכנים זאת אנשים מכל הצדדים. לכאורה, על פי טענתם, כל מי שיש שיש לו איזה שמץ של גנים ממוצא מזרחי, צריך "להזדהות" עם המזרחים. ואם יש לו ביקורת, הוא סובל כמובן מ"שנאה עצמית". כנ"ל, כנראה, בעניין אשכנזים.

לי, כמשל, אין שום הזדהות עם מי שהוריו או הוא נולדו במקרה באותו מקום שהוריי נולדו. מה זה קשור? אין לי שום דבר משותף עם מי שזרים לי, אך הוריהם נולדו במקרה במזרח אירופה. אין דבר כזה "זהות אשכנזית". אין. יש מגוון מעורב של אנשים מכל מיני מקומות ומכל מיני רקעים. אפשר לבקר כל אחד מכל מקום ובכל נושא. אפשר לבקר התנהגות ברברית בטיסות, וברחוב, ובכל מקום, מבלי שמישהו מיד יפתח בצווחות על פגיעה ברגשותיו הרכים ויצרח "גזענות". אי אפשר לכתוב או לומר את המילה שוקולד ולהיחשד בגזענות. אי אפשר. וזה בניגוד לכל שכל ישר.

מותר לאהוב אוכל כזה או אחר, ומותר לי להביע שאט נפש מגפילטע פיש ומרגל קרושה מבלי שיאשימו אותי בשנאה עצמית. כל המחשבה הסטריאוטיפית הזו על הזדהות מתוקף מוצא מפוקפק מופרכת לחלוטין. אני רוצה לבחור את השנאות והאהבות שלי בעצמי, את ההעדפות הפוליטיות שלי ואת הבחירה איפה לגור ומה לעשות בזמני החופשי (למשל: לא לעשות מנגל ביום העצמאות או בכלל) מבלי שיקבעו אותי כמשתייכת לגזע לבן או שמאלני או תל אביבי או מתנשא.

נולדתי במקום מסוים ולהורים מסוימים, ומעולם לא זכיתי לשום תעדוף בשל כך, או להנאות הכרוכות בהשתייכות לאנ"ש. אז תפסיקו עם החלוקה הסטריאוטיפית ל"מחנות", "שבטים", "גזרות", וכנהלאה. פשוט די.
אני גרה ביפו. אני לא שותה אספרסו. אני לא אוכלת במסעדות. אני ענייה. אני עצמאית. אני עושה רק מה שמתאים לי ואני גם מצביעה לשמאל. אני לא מוחאת כפיים כשמטוסים נוחתים ואני לא טסה באל על כעיקרון. אני מתעבת אוכל מזרח אירופאי, אבל גם לא יכולה לעכל תבלינים חריפים, ובזה למנות מצועצעות ב-150 ש' במסעדות.

אני לא שרה בציבור ואני לא משתתפת בהפגנות ואני לא שייכת לשום גזע ולשום ברנז'ה. לא "אחיי השמאלנים", ולא "סחבקיי התל אביבים". אני לא אתלה דגלים על המרפסת שאין לי. שום דגל, כן? מצד שני, אני לא אבצע מעשים מגונים במשהו שיקר לאחרים. אני פשוט לא אשתתף בפולחן. מעולם לא התעניינתי במוצאו של שום אדם שהייתי איתו בקשר כלשהו. החברויות שלי הן על בסיס עניין משותף עם הזולת. זהו.

מקבץ הגיגים מעצבנים בנושא:
חיים שיין, ישר"ה, ומקבץ של הגיגי רשת. למות מבושה.
התססה שהחלה בסטטוס של אורטל בן דיין.

מה עניינים עם רשות השידור?

עובדי קול ישראל הגישו ב-12.4 בקשה לנשיאת ביהמ"ש העליון לדון בפסה"ד שבמסגרתו התיר בית המשפט פיטורי עובדים. בספטמבר 2014 עתרו העובדים לביהמ"ש העליון נגד חוק השידור הציבורי אשר במסגרתו נקבע כי כל עובדי הרשות יפוטרו ובמקומם ייקלטו עובדים חדשים. בעתירתם ציינו העובדים כי החוק מפר את חוזי העבודה שלהם. העובדים טוענים כי הממשלה בחרה לפטר את כולם באופן גורף בלי להתחשב בהתאמתם האישית להמשך העסקה בתאגיד.
ברקע מציינים העותרים כי למרות מגבלת זמן קשיחה בחוק רשות השידור לפירוק הרשות והקמה מחדש של תאגיד השידור הציבורי, בפועל התהליך מתמהמה, והכנסת כבר נדרשה לאשר הארכה לתחילת פעולת התאגיד החדש. ההארכה נקבעה ל-1 באפריל 2015, והנה אנחנו שבועיים לאחר מכן, ויוק. אין תאגיד ואין הנהלה.
(עיבוד ההודעה לעיתונות).

עכשיו מה, כשפקפקתי, בעת ההצהרה על הקמת התאגיד החדש, אם אומנם יצליח לקום ומתי, אמרו לי, מזתומרת? אבל יש מועדים הקבועים בחוק, אין מה לדבר בכלל. אז זהו שלא, כפי שאתם רואים, תאגיד חדש עלק, פירוק הרשות, וכלום לא קורה. תאגיד חדש, תחלואים ישנים.

מה עם החופשות?

אני רואה שלא הקשיבו לי שלשום:

אם מישהו הצליח להבין את הידיעה הזו בהארץ, על חופשות בתי הספר, ואת כל הקיצורים והאירוכים שעליהם אחראי משרד החינוך, אני מעניקה לו צל”ש, או תעודת בגרות מחודשת. שלל הקומבינות והחישובים לא ברור בשום אופן, ובעיקר נראה כי מישהו עובד עלינו בעיניים. משרד החינוך. עכשיו, מאחר שבבלוג ביקורת תקשורת עסקינן, ולא בביקורת על משרד החינוך (שגם הוא ראוי כמובן לביקורת, אבל לא כאן), כשלונו של מחבר הידיעה, ליאור דטל, הוא שהמשיך להוליך את קוראיו המבולבלים בסבך ההסברים של הקיצורים והאירוכים בלי להאיר את המצב ולהסביר אותו, או לחילופין, לחבוט במתעתעין.

ובהארץ התפרסמה עוד כתבה מבולבלת על ימי החופשה:
"הכתב סופר שוב ושוב את ימי החופשה, ובכל פעם מקבל תוצאה אחרת. הכתבה מתארכת והקורא הנואש עובר לישר״ה" (כה כתב לי קורא נואש).
בשער ידיעות, אגב, מדובר ב-17 ימי חופשה. בהארץ מדובר ב-18.
אני מאחלת להורים האומללים בהצלחה בנסיונם לפצח את הלוח המורכב, שאין לי ספק שמטרתו לחרפן להם את המוח. ולמשרד החינוך: כבוד! זוהי רפורמה. אפשר להוסיף את חידון החופשון למבחן בגרות 5 יחידות במתמ'.

יש עורכים בבית?

כותב י"ז:

הכתבה המצורפת מכלכליסט היא פשוט בושה. נכון שמדובר בכתבה מתורגמת אבל קצת שיקול דעת בעריכה לא היה מזיק. בין ההמלצות: איך לגנוב את החלוק בלי שיתפסו אותך ואיך להשתמש במיני בר ובשירותי צפייה בטלוויזיה מבלי לשלם. לאור התגובות הכתבה נערכה והקטע על גניבת החלוק הוסר.
הנה הכתבה המקורית.

מתקלקלים

שרי אריסון: מוכרת את הפנטהאוז ב-150 מ' ש'.
ג'וליה רוברטס: מוכרת את האחוזה ב-30 מ' ד'.
קים קרדשיאן וקניה ווסט (שסעדו עם ניר ובוורלי ברקת) שילמו על ארוחת ערב במסעדה הירושלמית מונא 2,116 ש' (והשאירו טיפ עוד 314 ש').
צילום החשבון מופיע בידיעות ללא שם המסעדה, שכן מופיע בישר"ה.

– התקשורת עדיין נופשת:
איפה ארי שביט? עושה דרכו עכשיו, עם שלושת ילדיו, בביזנס של אל על מהונג קונג לישראל (טיסה 76). יגיע בחצות, אם אתם תוהים.
(מקור: ראש דסק הונג קונג של ולווט)

דבורית שרגל: שבוע בארה"ב ב-400$ (לא כולל טיסה+מלון), כן כולל שוקולד לאמא.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג.
ואיפה אפשר לצפות באיפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן? בהמשך החודש?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

51 תגובות על עין צופיה

  1. סרנה הגיב:

    מצחיק הלחם הזה. ראה אותי מצומק ומר. לחם ספרותי כזה. גראס היה סופר גאוני. אנטי פשיסטי משך 50 שנים פוריות. יצא לו לרוע מזלו להיות גרמני ולשרת חצי שנה ועל זה הקצף. אבל לך תתווכח עם ימני שוצף. משעמם. הולך לקרוא גראס. :mrgreen:

    אהבתי

  2. הינשוף של מינרווה הגיב:

    באופן מוזר, העיתון היחידי שלא מזכיר את ביקורה של קים קרדישאן בדף הראשי (לא בתמונה ואפילו לא בהפניה קצרה לחלק אחר בעיתון) הוא ישראל היום.

    אהבתי

  3. יום השואה הגיב:

    שובם של אלי ויזל ונח קליגר.

    אהבתי

  4. ער 10 הגיב:

    ראיתי איזה אחד רפי רשף,(נוסע כמובן ברכב מפואר,וואן,צלמים, ….)
    לג'יסר א זרקה, ומספר לנו: הישראלים(הנייטיבס), את חוויותיו של שמולן תלביבי מליונר,שעוזב את תלביב לשעתיים ומה שהאומלל רואה בג'יסר…
    תקשיב אפסון עלוב,אתה וכל האושרתיות והקירשנדונים שלכם: אנחנו חיים בישראל! אנחנו מכירים את ג'יסר,אנחנו מכירים את בית שאן,את טבריה, את עכו… אנחנו לא כנופיית קונפות מרמת אביב, שיוצאת פעם בחיים מ"החורים" ב"שכונות"(הישנה,ג,רמת החייל..).
    אנחנו מכירים את הארץ שלנו! בשבילכם זה רק טלוויזיה!
    בשביל ישראל זה החיים!
    מה זה הסרטוני חוויה של המזבליה האלה?

    אהבתי

    • רפי רושף הגיב:

      אתה מכיר את ישראל?
      מכוערי נפש כמוך פגשתי הרבה, שמכירים את הארץ.
      אתה בטח גם 'מכיר את הערבים' 'גדלת איתם' 'עבדת איתם' ואתה יודע הרי 'שערבי תמיד יתקע סכין בגב'.
      לפי איך אתה כותב, לפי שגיאות הכתיב שלך והפיסוק הקלוקל, אתה לא מכיר כלום.
      רק את העולם הקטן והרקוב שלך, שיש בו כמה יהודים טובים וכמה ערבים רעים וכמה תל אביבים שהצליחו כלכלית והקנאה במכוניות ובדירות שלהם עושה לך אקזמה באצבעות הרגליים.

      אהבתי

      • ער 10 הגיב:

        לא רק אתה, גם איזה שחקנית נידחת,וגרבוזון,ועוד כל מיני אפסים יודעים שאנחנו אנאלפאביתים,שלא יודעים סימני "פיסוק"…וגרים בכל מיני "חורים".
        נכון שאני חי עם ערבים,היום הסתפרתי אצל ה"ערבי שלי", אכלתי פלפל אצל השני,תיקנתי פנצ'ר+קפה אצל השלישי,הייתי בג'קוזי בקאנטרי עם עוד אחד,כי המנקה (ערביה עם סכין בפה) ניקתה לי בדיוק את הבית….
        יש לי בית שאני מאחל לך מכל הלב(גם חצי ממנו…)
        השנה לא החלפתי את הג'יפ, אבל בשנה הבאה…אם אתה מודאג.
        קניתי סנדלים מיוחדים כדי לא לקבל אגזמה בקאנטרי(ב50 ש"ח האחרונים שהיו לי…).
        עליבות הנפש שלך, ושל הכנופיה העלובה שלך יכולים להמשיך להתבוסס בבוץ וליילל,אנחנו(והערבים) בונים את ישראל !

        אהבתי

  5. קבצן(גרופי) הגיב:

    "אם היה החשוד בריגול חמור פעיל שמאל רדיקלי, שבסך הכל היה רוצה להציל את המדינה מהצבא המתעלל והנורא שלה, האם גם אז זו הייתה כותרת ראשית בעיתון."
    V!

    אהבתי

  6. נירית הגיב:

    האם 'ישראל היום' עומד לתבוע בתביעת ענק את עיתון 'האקונומיסט' הבריטי?
    'האקונומיסט' הבריטי טוען שכותרות 'ישראל היום' מאושרות על ידי משרד ראש הממשלה דרך קבע. ב'ישראל היום' שוקלים להגיב בתביעה. ואילו ה'אקונומיסט' טוען שיש לו מידע מבוסס.

    אהבתי

  7. תומר הגיב:

    תומר פרסיקו בכמה תובנות מעניינות על התבטאויות פוליטיות:

    בבוקר יום אתמול כינה ינון מגל את השמאל הקיצוני "חיידק טורף שפוגע במוח". בערב אמרה ענת וקסמן שמצביעי הימין "יוצאים מהחורים". מגל הוא חבר כנסת מטעם הבית היהודי, וקסמן היא שחקנית. התגובה לדבריו של מגל היתה אדישות רבתי. התגובה לדבריה של וקסמן היתה זעזוע צדקני. …
    … כשדבריה של שחקנית מהשמאל נחשבים יותר מאשר אלו של חבר כנסת מהימין, כשמצפים משחקנית "לדבר יפה" ומחבר כנסת אין ציפיות רק מכיוון שהיא מהשמאל והוא מהימין, כשכל בוהמיין שמאלני אקראי הופך לנציג המחנה בעוד נבחר ציבור ימני אינו נחשב ליותר מטוקבקיסט, אפשר להבין שבמקום מאוד עמוק השמאל הוא עדיין אליטה…

    אהבתי

    • מיצבשת הגיב:

      יש חוק כזה שבגלל הקיפוח ושלטון המערך שהסמול ישב בשקט…

      אהבתי

    • ה הגיב:

      לא לא.

      ״השמאל הקיצוני״ זו דיעה פוליטית, חיידק טורף במוח לא התבטאות בריטית במיוחד אבל ודאי לא גזענית כשמדובר במצביעים מהמגזר היהודי שמסתכמים בכבקושי שני מנדטים (הלא אפויים שהצביעו לחנין זועבי). ימינה מזה זה מרצ ומרצ אינם שמאל קיצוני. הם שמאל.

      לעומת זו ״השוקולדים״ (יש יותר גזעני מזה?), ייחוס אלימות פסיכית לשני מיליון איש מכל העדות, התנשאות מתעליינת מביכה, ״עכברים״, ״יוצאים מהחורים״, חיקוי עדתי נלהב שלא קיים (מי לעזאזל אמר אי פעם ״תן לי רק ביבי״? מי זה ״תן לי״?), התייחסות לאנשים כאל חפצים/חיות (״זה צריך יחס אחר״) ורצון ״להכיל״ (אם כמובן יצביעו לבוז׳י) – זו שנאת אחר קלינית.

      אנשים יכולים להפוך להיות שמאל קיצוני או להפסיק להיות. אבל אם נולדת עם פרצוף שוקולד – הלך לך עם ענת וקסמן. או שתביא לה סלפי שהצבעת לבוקו חראם – או שהיא תעשה חיקוי מגעיל שלך בטלוויזיה.

      אהבתי

      • טרול שעיר הגיב:

        לפי השעה שבה הטרלת את ברטה בעיתון הארץ קל לזהות את עקבותיך הקופיים. ראה הוזהרת.

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        כן, יש גזעני מזה ובהרבה אבל איכשהו מתעורר בי רושם דק מן הדק שאתה לא באמת מעוניין לבדוק טענות או לאתגר הנחות יסוד (שוב: שומר, תפוחים, יו קנואו).

        אהבתי

  8. Captain beefheart הגיב:

    "פרשת ענת וקסמן"…

    יושבת בביתה אמנית לא-הכי-מפורסמת-ומצליחה והטלפון מצלצל. על הקו מפיקה של ערוץ חדשות שמציעה לה להתראיין על "ישראל שאחרי הבחירות". ברור שהיא נקראת להמשיך את הקו הגרבוזי, וברור שעומדים להקריב אותה על מזבח הרייטינג קצר המועד של אותו ערב.

    בולבול הקבולבול, בלי פנס אזעקה ופעמון התרעה, לא היה נופל לבור היקוש הזה. אבל וקסמן הפותה צעדה לתוכו בגיל.

    עכשיו מגיע לה. היא "פרשה".

    אהבתי

  9. מיצבשת הגיב:

    חבל על ענת וקסמן ועל אורנה בנאי מי שאומר את דעתו האמיתית והיא לא דעה ימנית יחטוף באבי אביו. למה? אולי כי ישראל של שנות החמישים טעתה בקליטת יהודי צפון אפריקה או אולי כי יש יותר אנשים בימין בכל מקום כולל בתקשורת או סתם כך כי יכולים…
    האם יש קשר בין השתוללות הנוסעים בטיסת ישראר לוורנה להשתוללות במלון של אדם שחנה בחניית נכים לבין התגובות החריפות כלפי אנשים שלא מביעים את הדעות הנכונות? לדעתי יש קשר ולצערי אין מה לעשות בנושא

    אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      תגיד מה הקשר בין כל הטינופת להאם ביבי ראוי? זה הוא היה על טיסת השוקולד? יש דברים על סדר היום הציבורי, מה שייך שוקולד עכשיו? אתה לא מצביע לליכוד כדי לא להיות באותו המחנה של הצפון האפריקאים? אז ההצבעה שלך לחלוטין לא רציונלית. אתה לא מצביע בצורה עניינית. זה מה שמגוחך.

      אהבתי

      • מיצבשת הגיב:

        איך הסקת מה עמדתי הפוליטית? מכך שקשרתי בין התגובות הקשות שאנשים בעלי דעות שמאלניות מקבלים כשהם אומרים את דעתם. לכך שאנשים מרשים לעצמם גם לנהוג באלימות מילולית ופיזית כלפי נותני שירות.
        רק כדי שתבין עד כמה התגובה הפוליטית שלך מגוכחת אני מאשים בטיסת השוקולד את חברת ישראייר. אם הם היו עושים נחיתת חירום ועוצרים את הנוסעים המשתוללים לא היה קורה מקרה כזה לעולם. בחברת פאגסוס נוסע שהתחכם עם הדיילת וגנב לה שקית מרק נעצר בשדה התעופה ובילה חצי יום במעצר. בגלל זה בפאגסוס ובאף חברת תעופה זרה נוסעים ישראלים לא מעיזים להשתולל. מבין?

        אהבתי

        • לורד וולדמורט הגיב:

          תחליטו אתם למה זה קשור, לאיזה שוקולד, השחר או נוטלה, או אולי לכיבוש, או בכלל להתרפסות ובוגדנות.
          העובדה היא שחלק לא שולי מהישראלים מרובעים ושמרנים ובנוסף גם נוהגים בבהמיות וברוטליות באופן יום יומי ולא מוכנים לקבל כל סטייה מהנורמה וכל התנהגות שלא בדיוק מתיישבת עם מה שהם תופסים כהתנהגות מכובדת, ראויה ומקובלת.
          בחורה אחת התראיינה לווינט, סיפרה על גישתה לחיים – פולימאריה – חיים עם יותר מאהוב אחד. לא נישואים פתוחים, אלא קיום כמה מערכות יחסים רגשיות וגופניות במקביל.
          לי אישית זה לא מתאים, אבל קראתי ברפרוף והמשכתי הלאה בחיי המונוגמיים.
          תוך שעות הופיעו לראיון מאות תגובות – זונה, מזדיינת, חלאה, נימפומנית, גויה, צואה – ואני מסתפק בעדינות וברגישות ביותר!
          אגב, האשימו אותה גם שהיא תל אביבית, שמאלנית, זונה מטונפת ששוכבת עם ערבים.
          אף אחד לא האשים אותה שהיא ימנית, חברה בבית היהודי.

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          זה כחמש עשרה שנים ויותר אני נוסע ברכבת ישראל לפחות
          יומיים בשבוע. בשנים קודמות נסעתי בתדירות נמוכה יותר.
          באמת, היום ברכבת לבנימינה שמעתי ברמקול אמירה
          פעם ראשונה בחיי: תורידו בבקשה רגלים מהכיסאות ממולכם
          ואל תמתינו להזמנה אישית ואחר כך עבר הקונדוקטור וחילק
          הזמנות אישיות בתקיפות ובנימוס. עצרתי אותו היכן שלא היו
          אחרים ואמרתי לו שהוא צדיק הדור שאם כולם היו נוהגים כמותו
          הייתה ישראל נראיית אחרת. הוא אמר לי שזה ממש מפריע לו
          והוא נוהג כך כל הזמן ושפעמים ביותר מעשר שנים כאשר נוסע
          איים עליו או פגע בו בנוכחות עדים (שהסכימו להעיד) הוזמנה
          משטרה שעלתה בתחנה הבאה והנוסע הורד. לטענתו הממונים
          עליו והנוסעים לא נותנים לו גיבוי אמיתי. בבנימינה נכנסתי למנהל
          התחנה ובקשתי שיעביר את הסיפור לשבח למעלה.מה קרה איני
          יודע.אם בנקודה כל שהיא לא יעשה מאמץ רציני לפרק את
          תרבות הככה בא לי מה תעשה לי (למשל בין היתר רוכבי האופניים)
          יהיה כאן פחות ופחות נחמד. לדעתי קל מאוד יחסית להפוך את
          הרכבת למקרה מבחן בו הנוסעים ינהגו כחוק ואם לא יפגעו בדרכים
          חוקיות חכמות. אולי אפשר להתחיל בימים אלו?

          אהבתי

    • זה מול זה הגיב:

      אהבתי

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    לא הצבעתי לסקריר. התקשתי לבחור. קשה לי להאשים אדם מבוהל ומבולבל בגזענות. אם היתה לא מזרחית אפשר היה לרדת עליה ולהעמיד אותה במקום אבל במקרה של ענת זה יותר כואב כי אפשר היה לחוש את הבילבול. היא לא אמרה שום דבר קוהרנטי אלא גיעגעה וליעלעה כל מיני חיקויים עדתיים. אבל היא מאמינה למה שהיא אומרת. היא רוצה שיהיה שינוי. היא באמת חושבת שהשוקולדים הם לא רציונליים כי זה מה שהיא שומעת כל יום. הבחירות האחרונות היו כל כך אמוציונליות שאנשים עם מבנה נפשי לא יציב נסחפים לתוכו. כולם אמרו רק לא ביבי, מה אדם עם עמוד שידרה עדין צריך לחשוב? שהכל יקום ויפול על מי ינצח. ומאחר שביבי ניצח אנשים כאלה עולמם חרב עליהם.

    אין בישראל הרבה קולות תבוניים מאז שהארץ הפך לעיתון השמאל הרדיקלי. אבל בפאנל של ״יומן״ שמעתי קול קורא במדבר, את ארי שביט אומר שמצביעי השמאל הם הרבה פעמים הרבה יותר לא רציונלים. הנושא של הצבעת השמאל הלא רציונלית לא עולה מספיק לסדר היום ולכן הם ממשיכים באותו לופ. ענת וקסמן היא דוגמא להצבעה לא רציונלית. הרי מה מפריע לה בביבי? המצביעים שלו? טיסת השוקולד? שרה? רצח רבין? מה זה שייך לנושאים מדיניים? היא מוכנה שילדיה יתפוצצו באוטובוסים רק בשביל שאנשי השוקלד יעפו לה מהעיניים? לא ברור העניין הזה.

    אהבתי

    • ה הגיב:

      גם כהנא (להבדיל, בסדר) רצה שיהיה שינוי. גם דאעש רוצים שינוי. וגם בן לאדן, לקס לותור ולורד וולדמורט רצו שינוי. סו פאקינג וואט? זה מצדיק משהו? זה מקל במשהו?

      ושים לב שלא ציינתי את הבחור החביב מווינה שקשה לומר את זה – אבל גם לו היתה כוונה ממש טובה לשיטתו – לשפר את האנושות ולהיטיב עמה. אז מה?

      ענת וקסמן היא לא סתם גזענית, היא גזענית (גם אם היתה 100% עירקית) כי היא לא רק מתעבת אנשים על סמך דעה פוליטית (במקרה הזה שווה לעדה בעיניה) – היא גם מייחסת להם אלימות קשה (שוקולדים) ובעיקר מתנשאת עליהם מאיזו סיבה לא ברור עד כדי התייחסות אליהם כאל עצם (זה צריך וכו׳).

      מי שהצביע בסקריר החביב שהיא לא גזענית – הוא גזען במסווה בדיוק כמוה.

      אהבתי

  11. לחם הגיב:

    יגאל סרנה על גינטר גראס: "זכר צדיק לברכה." גראס היה בהיטלר יוגנד ובוואפן אס.אס. כל מילה מיותרת ובכל זאת אכתוב כמה מלים: אני מרחם מעומק לבי על אנשים כמו סרנה. לפעמים אני רואה אותו בתל אביב, קטן, מצומק, מריר. צדיק.

    אהבתי

    • פון קלאוזביץ מגבעתיים הגיב:

      ההשתתפות בהיטלר יוגנד היתה חובה. גראס גדל במה שנקרא בית הרוס וההתנדבות בוואפן אס אס נועדה לברוח ממשפחתו. הוא היה איש צוות טנק והמלחמה נפסקה לפני שהוא הספיק לירות פגז אחד. כל זה קראתי בספרו של גראס והאמנתי לו כי כך התנהלו הדברים. גם הסופר היינריך בל נלחם ועוד מיליוני גרמנים. לא כולם היו נאצים.

      אהבתי

      • גראס הגיב:

        וואפן אס אס נועדה לברוח ממשפחתו? אם לא היה מתנדב ליחידה פחות רצחנית הוא לא היה מצליח לברוח מביתו? אל תקנה את הבובע מייסיס שלו. הוא התנדב כי הם הם היו הכי רדיקלים ואידאולוגים והוא האמין באידאולוגיה. לעת זיקנה כאשר החל לפרסם עוד ועוד מאמרים אנטי ישראליים פתולוגיים אפשר להבין מאיפה הוא קיבל את השטיפת המוח. בסופו של דבר היה נאצי מהסוג הגרוע ביותר. כי הוא קנה את האידאולוגיה. כן שרות או לא שרות זה רד הרינג.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          גינטר, הצעיר הערכי, צפה מראש את פשעי הציונים היודונאצים ובחר לצאת כנגדם מלכתחילה. צא ולמד מאנשי יש עתיד ומרץ שפסלו את העבריין המורשע דרעי אבל אצו לרקוד בחתונתו של סוחר הסמים המורשע מחמוד שנתפס חוזר לסורו חודשיים לאחר חתונת העשור.

          אהבתי

          • לורד וולדמורט הגיב:

            אל תסלף, שזקנתך לא תבייש את נעורייך.
            הם לא ממש רקדו בחתונה של מחמוד, אלא הגנו על זכותה של הנערה להינשא למי שהיא רוצה ועל זכותו של הזוג להתחתן ללא הפרעה מצד בנצי גופשטיין וחסידיו הלוהטים, אשר מזכירים הרבה יותר את גינטר גראס בנעורין מאשר את דרעי.

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              הגנו על זכותה של נערה? אין שום חוק המונע ממוסלמית להינשא למוסלמי. מן הסתם יש חוק המחייב שרות בריאות מתקדמות לפזז בחתונות של סוחרי סמים שנאלצו לבחור בעיסוק זה עקב הכיבוש.

              אהבתי

      • לחם הגיב:

        סליחה שטעיתי, מתברר שגראס באמת היה צדיק. נו, באמת, הוא היה נאצי קטן ומושתן, רק מוח יהודי פורה במיוחד יכול לכנות אותו צדיק. כמה מסכן סרנה שהגיע למצב הזה, שזה עולמו הפנימי. זאת התמונה: יהודי מתרפס בפני נאצי. איכס.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        כמו נושאים אחרים לא השרות הוא הבעייה. הכרתי
        לא גרמני אחד שהיה ביחידות שונות בצבא הגרמני.
        מעולם לא יצרתי עמם קשרים מיותרים ולא עשתי הצגות
        של דחייה והמנעות והתחסדות רועשת. בשנות החמישים
        והשישים רוב הגרמנים בעמדות ניהול ועמדות מקצועיות
        שרתו בנאמנות את הרייך השלישי. האגדה שהצבא או
        הצי או ח"א היו יותר "נקיים" מהסס כבר הוכחשה ע"י
        גרמנים הרבה לפני שנכתבו על כך ספרים. גם מי שהיו
        קצינים וחיילים בצבא הגרמני עזרו אח"כ לישראל בדרכים שונות.
        הנושא של נאמנות לעם וארץ ושרות צבאי בארצך מולדתך
        הנו נושא מורכב עוד מימי סוקרטס. בהרבה תרבויות לא
        אוהבים משתמטים מכל סיבה שלא תהיה, יש גם תרבויות
        שלפי תורתן השתמטות מצבא בכל דרך בכל מצב היא מצווה.
        כפי שכתבה מהנהלת המוסד/בלוג זה לעיל זה עולם מורכב.
        הבעייה היא שגרס כמו כמה אחרים בעולם הקפיד להסתיר את
        שרותו כשהיה כדאי והקפיד לגלות את האמת כשהיה כדאי וזה
        תוך כדי הטפת מוסר לכל העולם. יש לנו כאן בישראל הרבה
        כאלו. כבר אמר מישהו שבימי ב"ג חסקה הספיקה למי שהיו על
        אלטלנה כיום? אולי בקושי הקווין מרי. על בורג ודומיו כבר
        נכתב כאן גם על עלילות אורי זוהר ויש עוד. נכון הם אינם
        גרס אבל ברבה מקרים ישראל היא פארסה או פארודיה על
        ארצות ותרבויות אחרות. זה מה שיש

        אהבתי

    • לחם הגיב:

      סרנה ביהירות אופיינית מתמלא בחילה מהמגיבים שלא קראו לדבריו את גראס. אם זה חשוב למישהו אז קראתי את גראס אבל לא זה העניין. לכנות אדם שהיה בהיטלר יוגנד ובוואפן אס.אס צדיק זה מה שמבחיל. ומבחילה גם היהירות שלך וההנחה השחצנית שכל מי שמותח עליך ביקורת הוא נחות אינטלקטואלית. למה לא להגיד טעיתי אני אוהב את הגאון הנדיר גראס אבל הוא בהחלט לא צדיק. שחצנים חסרי ביטחון עצמי מתקשים להודות בטעויות אבל תשתדל, נכון שגם אתה, כמו גראס, גאון נדיר באיכותו, כישרון בלתי נתפס, אינטלקטואל צמרת, לוחם זכויות אדם ברמה בינלאומית אבל גם גאונים טועים.

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        וכדי להרגיע קצת את הפלצות שלך: קנוט המסון ששיתף פעולה עם הנאצים הוחרם בהרבה מדינות, רק לא בישראל. לא משנה כמה תתפתל עם חרטוטים עלאק אינטלקטואלים, בסוף אתה נשאר עם השורה התחתונה: מי שהיה בהיטלר יוגנד ובוואפן אס.אס הוא בעיניך צדיק. וזה מעורר בחילה.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          עצוב. הנסיון להגדיר ולסיווג את גרמניה הנאצית
          לרעים יותר ופחות והשמוש במילים כמו היטלר
          יוגנד וסס כמטרים גרמים ווטים וולטים לכימות הרוע
          לא יצלח. כיום ברור שכל הגרמנים היו שותפים
          לרוע להוציא עשרות בודדות אולי מאות. ווילי ברנט
          לחם בנשק נגד גרמניה כמה היו כמוהו? אלף?
          ודאי לא עשרת אלפים וזה מתוך מיליוני גרמנים
          אוסטרים ואחרים שכמה מיליונים מהם לחמו באומץ
          עד למות היטלר.היורשים הלא מתחרטים מסתובבים
          היום בגאווה בליטה, לטוויה, אסטוניה והונגריה ויש
          עוד. ברטרוספק גרס גרוע הרבה יותר מקנוט המסון
          פשוט כי היה גרמני וידע הרבה יותר מהמסון הזקן
          המבולבל. יש עוד סופרים כסלין החלאה האמיתית שעוד
          היום מצוטט כמורה הוראה ותובנה ולא רק בכיתה אחת
          בגילמן. השבוע גדעון לוי מבלה בואשינגטון בכנס
          שמטרתו האמצעית (הסופית ידועה אך לא מדוברת)
          דימוניזציה ודילגטימציה של ישראל והוא אינו שחקנית
          מבולבלת.יש יותר מדי מטרות דמי וקשקשנים תאבי פרסומת
          ופחות מדי נסיונות להגדיר מטרות אמת. להבהיר,
          השטינקר עם הפאות צריך לקבל עונש זהה לפחות אם לא
          יותר מענת קם וגיובוריי תג מחיר הם סוכני אויב.

          אהבתי

      • גראס הגיב:

        לחם, אבל למה אתה נותן לו קרדיט? אתה בעצמך אמרת שמדובר באדם לא מאוזן וכל מי שנכנס לעמוד שלו רואה שהאיש עובר משהו. גינתר גראס הנאצי תמך בבוז׳י וזו כבר סיבה טובה לשנוא את כל מה שהשמאל הזה מייצג. אצל אנשים כמו סרנה התמיכה של גינתר גראס זאת גאווה כי הם איבדו את המצפון המוסרי.

        אהבתי

        • לחם הגיב:

          לא אמרתי שסרנה לא מאוזן וזה גם לא עניין של שמאל וימין. כשאדם מכנה צדיק את מי ששיתף פעולה עם המשטר הנאצי אין לזה שום קשר לבוז'י, למחנה הציוני, לשמאל או לימין. זה בדיוק הפח שסרנה מצפה שניפול אליו, הוא רוצה שנתקשקש פה על שמאל וימין כדי שהוא יוכל להגיד לעצמו הנה הבבונים הימנים חסרי תרבות ורק אני, סרנה התרבותי, מבין מה זה ספר טוב איזה מזל שאני קיים פה ועומד כחומה בצורה מול כל הבבונים. אני לא ימני, בדיוק להיפך, אני רק חש בחילה כשאני נתקל בדבר כזה.

          אהבתי

          • הדס הגיב:

            רק אציין שבצד של הטובים באותה מלחמה היו רבים רבים שביצעו פשעי מלחמה מזעזעים וההיסטוריה מחלה להם (גם משום שהם לחמו בצד של הטובים). גראס היה נער שגויס למכונת המלחמה הנאצית. כאדם בוגר הוא התנער מהנאציזם והיה שותף להכאה על חטא של בני דורו. אני לא יודעת למה התכוון סרנה כאשר כינה את גראס ״צדיק״. ברור שמכל המשתתפים במלחמה העולמית השניה גראס שייך למעטים בשני הצדדים שלא ביצעו פשעי מלחמה.

            אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              נאמר
              ברור שמכל המשתתפים במלחמה
              העולמית השניה גראס שייך למעטים
              בשני הצדדים שלא ביצעו פשעי מלחמה.

              אין לי ולך שום אפס קצה של זנב של ידע
              מה השקרן הזה עשה או לא עשה במלחמה

              אמירתך לא זהירה לא אחראית לא טובה

              זה בכלל לא ברור ולא כלום. האמירה בראש
              מה שכתבת ( "רבים רבים" ) היא אמירה
              רלטוויסטית פוסט מודרנית שמיצרים האשמים
              והרוצחים וסוכניהם חבריהם ותלמידיהם
              שמטרתה ברורה לנקות את האשמים ולטשטש
              אשם ופשע. הנה לדעתי וראייתי המוסרית למרות
              הטענות הנשמעות בכמה ארצות גם באירופה
              וגם כאן בסביבה גם כיום אף לא יהודי אחד מששת
              המיליונים לא בצע פשעי מלחמה גם לא מי שפוצץ
              רכבות גרמניות ובהם אזרחים. ועוד דוגמה אף
              לא אחד מממאות המרינס הנחתים שהלכו
              בטרוואה על שוניות אלמוגים מול מקלעים יפנים
              ומתו במאותיהם בתוך המים לא ביצע פשעי מלחמה.
              גם לא מיליוני החיילים הרוסיים שמתו או
              בהסתערויות חזיתיות או במחנות השבויים בגרמניה
              ועוד ועוד.

              היו יחידים בלהט הקרב שבצעו פשעים. לאף מדינה
              צבא או עם מתוך בנות הברית לא הייתה מדיניות
              ממשלתית מוכתבת לביצוע מה שקרוי היום "פשעי
              מלחמה". צוללות רוסיות או אמריקאיות שטיבעו אוניות
              אזרחיות למשל, לא עשו זאת כמדיניות מוכתבת ולא
              הפכו פשע לתורת מלחמה.

              עד שגרס לא אמר שהיה חיל גרמני השקרן הזה
              שחק תפקיד של צדיק מטיף ולא של מודה ועוזב
              ירוחם. למי שעיוור להבדל זה יש בעייה. זה כמו
              להסביר לעיוור באמת הבדל בין ירוק לאדום.

              אם צדקנים וסרסורי המוסר היחסי צריכים, בשביל
              להצדיק את החייל הגרמני גרס, להאשים את רוב
              הנהרגים והאחרים שהשתתפו במ"ע 2 בפשעי מלחמה
              יש להם בעיית שיפוט מוסרית אמיתית.

              אהבתי

            • גראס הגיב:

              אזניים תצלינה. ואדולף אייכמן לא רצח מעולם אף אחד במו ידיו. הוא אפילו טוען שהציל יהודים כמו האישור שנתן לסבא של מירב מיכאלי לקחת 1700 יהודים שהוא יחפוץ. מה שחמור אצל גינתר גראס היתה האמונה האידאולוגית אבל מכיוון שאנשים כמו סרנה לא חולקים עם המסקנות האידאולוגיות של איש השמאל ומטיף המוסר, גראס שהיהודים הם סכנה לשלום העולם נורא קשה להוכיח להם מה גרוע באנשים שהיו נאצים מתוך אידאליזם (עולם בלי יהודים כי יהודים גורמים למלחמות) הם נאצים יותר גרועים.

              אהבתי

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    חזרתי זה עתה מצומת ספרים. ולווט החזירה את הספרים לאופנה

    אהבתי

  13. שוקולד לב הגיב:

    כן כולל שוקולד לאמא.

    פתחת לי את שק הדמעות

    אהבתי

כתיבת תגובה