הפתק של מיקי לוי

haaretz20.4.15yediot20.4.15

isra20.4.15maariv20.4.15

הכותרות

כשיש כותרות חריגות בשער עיתון היומי צריך תמיד לחפש את הסיבה. הנה למשל הבוקר בידיעות כותרת עליונה שאינה חדשותית אלא מגזינית באופיה "סוכנת המוסד הבכירה ביותר בראיון נדיר: יוצאת מהצללים".
זו כתבת השער של המוסף היומי, 24 שעות (אלעד זרט). עכשיו מה, ראיון עם עליזה מגן, שהייתה מספר 2 בארגון, היא חומר מגזיני מובהק, ולגמרי הייתה יכולה להיות כתבת שער של גיליון יום העצמאות או יום שישי שלאחריו, למשל. למה היא מופיעה בעיתון אמצע השבוע, ועוד לפני יום הזיכרון אפילו? בגלל הדלקת המשואה של סימה שיין? עדיין, למה לא בגליון החג? עודף חומרים מפוצצים?
תחילה חשבתי שאולי מטרת ידיעות היא להקדים את המתחרים, בטלוויזיה או בכלי תקשורת אחרים, שגם להם יש ראיון עם מגן, אך בינתיים אין לי ראיות לכך. זרט כותב בפירוש בדבריו "ראיון בלעדי, הראשון שהיא מעניקה לתקשורת מאז שעזבה את עולם הצללים…", אז נשאלת השאלה, למה דווקא ביום חול, ולא באחד הגליונות החגיגיים הצפויים לנו מחר או מחרתיים? מה הבהלה? הרי ידוע לכל שעיתוני אמצע השבוע הם דלי תפוצה באחוזים דרמטיים ביחס לעיתוני חג ומועד ושבת.
בכל מקרה הראיון שווה קריאה ביותר-ביותר: דעתה על הגרעין האיראני: "צריך לנסות לדבר איתם", וגם: פעם היו בינינו יחסים טובים, ולתקוף זה לא הגיוני. יש גם מחלוקת בינה לבין דני יתום עד כמה ידע או לא ידע על מבצע חאלד משעל, ודעתה על חיסולים: שיטה שאינה יעילה ברוב המקרים.

בהארץ ממשיכים בקו המתנגד לשאר העיתונים על תחלואת הילדים בחיפה כתוצאה מזיהום האוויר.
זה התחיל בדברים של ד"ר מיכה ברחנא, שהטיל ספק בקשר בין זיהום האוויר לתחלואת הילדים, וממשיך היום, בכותרת שער קטנה, "…אך תחלואת הילדים נמוכה".

בעקבות הסערה הציבורית בעניין השפעת זיהום האוויר במפרץ חיפה על תחלואת סרטן בקרב ילדים, טוענים אונקולוגים ורופאי ילדים כי אין כל הוכחה מדעית שקושרת בין הזיהום למחלה אצל ילדים המתגוררים באזור זה, או בכלל. בנוסף, ממחקר שפורסם ב–2012 עולה כי תחלואת הסרטן בקרב ילדים מאזור חיפה אינה גבוהה, ובמקרים רבים היא אף נמוכה בהשוואה למחוזות אחרים בארץ. עם זאת, נתוני משרד הבריאות מראים תחלואה גבוהה ב–16% בחיפה והסביבה ביחס לממוצע הארצי אצל גברים ונשים, בדגש על סרטן ריאות.

בידיעות ממשיכים בקו תחלואת הילדים: תמונה של ילד חולה בשער וכן בכפולה פותחת של העיתון.
האויב אותו מסמן העיתון היום: יונה יהב, ראש עיריית חיפה, שיצא אתמול למלחמה בזיהום ובמפעלים (המשך לכתבות של ynet אתמול).

המקור של יוסי ורטר

מעתיקה את מה שכתבתי אתמול על ראשי הפרקים שכתב מיקי לוי על שר האוצר שתחת פיקודו שירת:
נכון סיפרתי אתמול על פרשת המכתב של מיקי לוי+יוסי ורטר?
אז ככה, קיבלתי אתמול תשובות לכל שאלותיי. התשובות מדהימות באופן שאין לשער בכלל, אלא שאיני יכולה לפרסמן. זה לא שאני עושה לכם טיזינג, ממש לא, פשוט התבקשתי וזה. לא ייאמן. 

ובכן, שינוי בתוכנית. הנה הסיפור ששמעתי, ואני מספרת אותו כי, כמו שכתב ורטר, יש כאן מה שמכונה "עניין לציבור":
מה עשה יוסי ורטר למחייתו טרם הגיע למפעלות עמוס שוקן? הסתובב בנתב"ג עם אוזנייה של מאבטח.
מה עשה האזרח אלון, שהיה הראשון להרים את הפתק מהרצפה ולהבין שיש פה סיפור? היה אחמ"ש של ורטר.
מי תפס בקורס קצינים (לא חי"ר) מיטה על יד אלון הנ"ל? ירושלמי שקט ומופנם בשם מיקי, שגדל והתפתח להיות ניצב במשטרה. אלון לא רק הבין שנפל על פתק פוליטי, הוא זיהה את הכתב של לוי.

עד כאן הסיפור הכל כך יפה עד ציורי, שהובא לידיעתי.
יחד עם זאת אני חייבת לציין, כפי שרמזתי כבר שלשום, שדווקא חשבתי כמו חיליק (וכמו לא מעט מגיבים לסיפורו של ורטר),  ולכן הסיפור שהבאתי לעיל הפתיעני:
הח”כ הנכבד מחפש דרכי עכבר להימלט מן הספינה הטובעת. זו דרך מסוימת לומר: הייתי שם בעל-כורחי, דעותיי הפוכות מאלו של לפיד, הצטרפותי (לליכוד?) איננה זגזגנות.

משתכשכים בביצה

רזי ברקאי פרש מהגשת המקור. עינב שיף מלגלג עליו בביקורת הטלוויזיה שלו בידיעות: "… מי עוד יוכל להשוות את הישגיו בתחומי ההערות המביכות, הפובליציסטיקה המקושקשת והבייביסיטר על רביב דרוקר?…"

מנחם מיכלסון, מוותיקי ידיעות ופרופ' יחיעם וייץ, היסטוריון מאונ' חיפה זכו בפרס ז'בוטינסקי לספרות ומחקר. מיכלסון על הביוגרפיה של יחיאל קדישאי שכתב (שבדירתו התגלה תלוש המשכורת הלזה), ו-וויץ על ספרו "בין ז'בוטינסקי למנחם בגין" (ידיעות).

מצעד הקלישאות

אחת הקלישאות המסואבות ביותר שאני ממש מתעבת ולא יכולה לקרוא ולשמוע יותר היא "בית חם", קלישאה החביבה על עיתונאים שפורשים מכלי התקשורת בו עבדו, וגם סתם עיתונאים. יאק יאק יאק.

לפני פיזור

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

73 תגובות על הפתק של מיקי לוי

  1. דגל דגל לי קטן הגיב:

    הצעה לסקרירון- הם אתם תולים דגל במכונית/בית ביום העצמאות

    אהבתי

  2. העתון של אתמול הגיב:

    הבוקר הגיע המודפס של הארץ כהרגלו למפתן דלתי, והנה כחלון אותו כחלון וביבי אותו ביבי והערב יורוליג מכבי תל אביב – פנרבחצ'ה מסתבר שלמחלק נשארו כמה גיליונות מאתמול. קרה קורה קורים.

    אהבתי

  3. הינשוף של מינרווה הגיב:

    במאקו מציעים לגולשים להשתלב במערכונים של "ארץ נהדרת", בעזרת שימוש באפליקציה.

    את אותה אפליקציה הם עצמם פרסמו לפני פחות משנה:
    סטארט-אפ של אחד אסף הראל. שבמקרה קשור למאקו ו"ארץ נהדרת".

    אכן, דרך נפלאה לעשות כסף. ככה זה כש"מסודרים".

    אהבתי

  4. ירון נוי הגיב:

    יוסי ורטר היה כתב במעריב לפני שפנה למפעלות שוקן.
    כדאי להוסיף פרט זה כדי לא לפגוע בעתונאי עתיר הישגים.

    אהבתי

  5. לורד וולדמורט הגיב:

    סיכום יומי: ערבי נדקר בהרצליה ואבן נזרקה על המכונית של מיכל הרצוג.
    ודאי נשמע תיכף שמדובר בזעם עממי בריא, שכולו אשמת הניכור וסתימת הפיות של השמאל בעשרות השנים האחרונות בהן הוא שולט באקדמיה, בתיאטרון ובתקשורת, כמו גם כעס מצטבר על כך שהשמאל לא מקבל את תוצאות הבחירות וממשיך להתנשא.
    מנהגים יפים מנחילים כאן חלק מבניו המחנה הלאומי . הישארו איתנו, יהיה כייף לחיות כאן, מוקפים באהבת ישראל ובאנשים שמורשת ישראל צרובה בליבם ובנשמתם.

    אהבתי

  6. רונן הגיב:

    אם אני לא טועה, מעריץ הטייקונים הידוע סבר ("תנו לנו עוד דנקנרים") פלוצקר כתב בידיעות (אתמול) נגד דו"ח הסרטן בעיקר ע"י ערעור תקפותו הסטטיסטית וההתחמקות של משרד הבריאות מאמרות מפורשות בתגובתם.

    אהבתי

  7. ערן הגיב:

    פרס, ברק, בן אליעזר. לא יודע למה הסוציאליסטים האלה חברי מפלגת "העבודה" מתגלים בסוף כקפיטליסטים הכי חזיריים…

    אהבתי

  8. ערן הגיב:

    אלדד יניב קורא לשמעון פרס להחזיר את הכסף ולהתפטר מתפקידו כלוביסט של בנק הפועלים. הוא מציין שהוא כותב זאת בידיים רועדות.

    אהבתי

  9. ערן הגיב:

    וכדאי שהנכדה שלו תפסיק לבלבל את המוח. הסבא שלה לא מחפש עבודה בשכר מינימום. ממש לא.
    שפורר מעדכנת גם שפרס יהיה אורח הכבוד בחגיגות בנק הפועלים לציון 40 שנה לקיומו, בחודש הבא בניו יורק.

    אהבתי

  10. ערן הגיב:

    סקופ מדהים של שרון שפורר כעת ב"הארץ": מסתבר שהנשיא לשעבר שמעון פרס החל לעבוד עבור בנק הפועלים, תמורת שכר של 30 אלף דולר לחודש. ההערכות הן שפרס ייסייע לבנק הפועלים במאבקם בשר כחלון ובחקיקה שהוא מתכנן העלולה לפגוע ברווחיות הבנקים.
    נכון להיום שרון שפורר הביאה את "סקופ השנה".

    אהבתי

    • ריאליסט הגיב:

      אין מה לעשות, הפנסיה כנראה לא מספיקה וצריך להתפרנס איכשהו. להיות לוביסט בגיל 92? הבן אדם הוא פשוט פלא מהלך.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      עכשיו הכל ברור:
      הבנק הפסיק לתמוך בבלוג בגלל קיצוצים.
      מזל, כך יש לו כסף לשלם לפרס.
      אני שמחה שתרמתי לרווחתו האישית.
      * מי שינחש איזה חלק היוותה התמיכה החודשית בבלוג מהשכר החודשי של פרס יקבל ממני כרטיס הזמנה לסרט.

      אהבתי

    • Enter your name... הגיב:

      רגע,גרוני נישנק, דקה להתאוששות, ציטוט מהכתבה מהארץ:
      "מקורות בסביבתו של פרס אומרים כי בשונה ממנהיגים אחרים לשעבר, כל ההכנסות והרווחים מהפעילות של הנשיא לשעבר, שפועל כיום כאזרח רגיל מן השורה, מופנים לפרויקטים חברתיים ופילנתרופיים. המקורות הללו גם מסרו כי הוא אינו עובד כלל בישראל אלא רק בחו"ל, כאשר כל פעילותו היא למען קידום הידברות בין העמים, שלום וקידום ישראל כ"סטארט-אפ ניישן".

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        מי היה מאמין הזקן חטף ליאיר את הג'וב. וכחוקת השמאל
        (ראה דיון מתמשל לעיל) הנה "מורשת רבין" המסדר יעבור
        לווווום. אכן "חתרן בלתי נלאה".

        אהבתי

    • שאול הגיב:

      מדהים. ועוד יותר מדהים שהבנק ואדון פרס ניסו להסתיר את זה. האיש פשוט מחרבן לנו על הראש. לא יאמן. ושפורר, שאלוהים יברך אותה. איזו עיתונאית. תותחית.

      אהבתי

      • כסף הגיב:

        מותר גם לפרס להיות "אזרח מודאג" ולעשות לביתו כל עוד יש מי שמוכן לשלם. האזרח המודאג כבר 20 שנה לא משתמש בארנקו ,גרוע אלף מונים.

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      ועכשיו ההתחרות, על קו הזינווווווקקקקקקק
      1. אברהם (המכונה בייגה) שוחט
      2. אהוד ברק המכונה אהוד ברק
      3. שמעון פרס הלא מכונה.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        העירו לי שבשם הפוליטיקלי נכון
        חייבים מזרחי ועולה מרוסיה. צודקים !
        במקום הרביעיייייי עם כיפה שחורה ו 4 על הטלית קטן
        4. מחלוףףףףף דרעי
        ובחמישיייייייי עם דגל קפריסין על הגב
        5. איווווטטטטט ליברמן

        אהבתי

  11. שימי הגיב:

    האמירות של וקסמן גרבוז וכעת של אודי פרידן אכן עלובות, אך הטרנד הנוכחי לרדת על השמאל ולדרוש ממנו חשבון נפש מאוד משעשע. בעיקר כאשר הוא מבוסס על אמירות של כמה אנשים שמוצגים כמייצגי השמאל.

    תזרקו אבן בפייסבוק ותפגעו ב"הלוואי סודנים יאנסו אותך בתחת!1!" "סמולנים בוגדים אמן ימותו" שנכתבים יום יום, ואף אחד לא פוצה פה. לזה התרגלנו. ככה זה, כשהכלל הוא "הערבים נעים בכמויות לקלפי" והיוצא מן הכלל הוא "הוא אומר להם 'ערבים' והם יוצאים מהחורים," לא פלא שמתנפלים על וקסמן. בקלות הרי אפשר להביא אינספור ציטוטים ואמירות – כולל של חברי כנסת וכפי שראינו בבחירות האחרונות אף של מועמד לראשות ממשלה – שכולן הסתה וגזענות.

    מצביעי השמאל, מפלגות השמאל וארגוני השמאל בישראל אכן צריכים לבחון היכן טעו ולתקן, בעיקר בכל הנוגע ליחס למזרחים ובאופן כללי לאזורי הפריפריה, אבל הביקורת הנוכחית ראויה לבוז ולעלג. אותם אנשים שבבוקר כותבים "מוות לסמולנים" ובערב "מוות לערבים" מתפנים בצהריים להתנפל על גרבוז ווקסמן.

    משעשעת עוד יותר התגובה של הליכוד לדברי ווקסמן בה התאוננה על "הטון הגזעני" בדברי ווקסמן. אני קראתי את זה ברצפה אני נפלתי בכסא.

    אהבתי

    • "אף אחד לא פוצה פה" כי חסמתם את כל הדרכים להבעת דיעה ונלחמתם בצמיחה טבעית של השיח הציבורי. הדרתם כל מי שמחזיק בדיעה אחרת במשך עשורים ומלשות, נוצר תסכול. הפער בין הסיקור התקשורתי לפרופגנדה שאתם מרעיפים מדי יום לא מונע ממכם להתבכיין ולהתעקש שהעם עקום וזה רק מחריף את הבעיה האלקטוראלית שלכם. חלק די גדול מהעם מתעב את הצביעות והטרללת השמאלנית וזה כולל מאזיני באך, פינק פלויד ליידי גאגא שמאלנים לשעבר, אקדמאים, סטודנטים וכן, גם ערסים. הניסיון שלכם לצבוע את כל המחנה כערסיידה שוקקת רוק ושוקולד נובע מאותה התנשאות שיצרה את ההדרה התקשורתית מלכתחילה. כשתראה במשך עשור רק פרשני ימין בפריים טיים תוכל לבקש סימפטיה. עד אז תמשיכו לעודד את מי שמתאבד ציבורית. הווקסמן הבא כבר בדרך לגג.

      אהבתי

    • ריאליסט הגיב:

      חשבון הנפש של השמאל, כולו או חלקו, לא מעניין אותי, ואני מניח שכך גם חלק גדול מהימין. מצידנו תמשיכו לדשדש במי האפסיים שלכם כל היום ותיהנו מתחושת העליונות. אני מסוגל להבין למה קשה כל כך לשנות גישה כאשר אדם סבור שהוא עליון, בדיעותיו ועמדותיו.
      אבל הדברים שמשמיעים פרידן, וקסמן ודומיהם, בבמות שנותנים להם (ואין דומה ראיון במהדורה המרכזית של ערוץ 2, או ציטוט בכותרת הראשית של גלובס, להערה בפיססבוק), הם קיצוניים, גזעניים וראויים לגנאי, ומכיוון שאני לא מבלה את הבוקר בכתיבת "מוות ל.." אז הביקורת שלך לא רלוונטית.

      אהבתי

      • שימי הגיב:

        כל הפיסקה הראשונה שלך כלל לא ברורה לי, הרי ציינתי שהאמירות של השלישייה עלובות וכי מצביעי השמאל, ארגוניו ומפלגותיו צריכים לעשות חשבון נפש. כמו כן נתתי שתי דוגמאות לסוגיות שבהם הוא כשל. על כן, לא ברורה לי האמירה שלך על עליונות (אפשר לחשוב שימנים לא חושבים שהם עליוניים, זה נמצא רק בשמאל) וקושי לשנות והרמיזה כאילו הדברים שאמרו השלישייה לא ראויים לגנאי לדעתי.

        הטענה שלך שאתה לא מבלה את הבוקר בכתיבת "מוות ל.." מוכיחה את טענתי. אתה לא כותב כך ואני לא כותב דברים כדברי וקסמן או גרבוז, אבל זה לא ימנע מרבים להשתמש בזה כהזדמנות לדרוש מהשמאל חשבון נפש (ותראו מי עוד דורש…הליכוד! הצחיקו אותי) זה לא ימנע גם מיון לפנות אלי ברבים ולכתוב אתם ואתם. מה מונע ממני לקחת ציטוט של עמיר בניון על השמאל או שיר מטופש שכתב ולגזור מזה שהנה כך הם הימנים ועליהם לעשות חשבון נפש? מגוחך לא? לוקחים אמירות עלובות של אנשים שדעתם חסרת חשיבות או לכל היותר שקולה לשל כל אחד אחר ועושים טררם. במקביל כמובן מתעלמים מאמירות של אנשים שדעתם לא חסרת חשיבות כלל – חברי כנסת, שרים וראש ממשלה מכהן.

        אהבתי

        • בעיני הדיון בין עמדות המחנות ולא משהו אישי בינינו, מצטער.
          לטיעון עצמו:
          ההכללה ההתקפה השלילה ההדרה וההתנשאות לא נולדו במחנה הציוני, נהפוך הוא- הציונות קיבלה בחיבוק ואיחדה בגמישות מעוררת הערכה בין דתיים וחובבי שרצים, בין עובדי אדמה לעירוניים ובין אקדמאים לאספסוף. המחנה הנאור הוא זה שהוציא עצמו מהכלל.
          רגע רגע, אמר המחנה כאיש אחד. אנל'א מוכן לנסוע באוטובוס מדיני חברתי בטחוני כלכלי עם ה-___(הקף בעיגול והשלם את החסר) ומשם זה עבר להעלבות ואפילו נסיונות פינצ'ור ומחסומים בינלאומיים. זכותו וחובתו של הכלל להתגונן גם אם מסתבר שהוא ערוב הדמוקרטי.

          אהבתי

          • קובי הגיב:

            לא הבנתי כלום. תנסה לדבר ברור.

            אהבתי

            • קולונל קורץ הגיב:

              לא הבנת? אני אסביר לך במילים פשוטות.
              השמאלנים מטרידים את הרוב במדינה וזכותו להתגונן מפני ניסיונות ההטרדה שלהם.
              אין שמאלנים שתורמים משהו למדינה, כל המחנה כאיש אחד מטריד את הימין ולכן דמו בראשו.

              אהבתי

              • אל תכניס מילים לפי. שמאלנים ברובם המכריע אנשים טובים בדיוק ובערך כמו ציונים. היחדנס הסוציו-פוליטי מרכיב מאנשים מחנה וכשמדובר בהמון (מכל סוג) הדינמיקה משתנה ואיתו ההגיון. בנקודה זו ממש הרחקתם לכת. ראיתי תחת השמש תעלול יחצנות של בוגד במדי צבא. את משכורתו ושכרם של קבלני בצלם שמביימים מהומות להכפשת הצבא שבו הוא משרת מממנים אותם ארגונים מחו"ל. אכן רעה חולה. מצד שני מובן שבמחנות כמו במחנות כדי ללכד שורות מכריזים על דגל ואוייב מרימים גדר וממציאים המצאות משונות. אולי בעתיד תפנימו שאנחנו לא האוייב ולנו בניגוד לעשרות מליוני אחרים אין כוונה להחריב את תלביב. אז מה יהיה בסוף? אין לכם סיכוי בבחירות או יכולת לחרחר מלחמת אחים ולנו נגמר החשק לטפל בשגיונות השלום שלכם. שלום עם הציונים אתם לא מסוגלים לעשות. נחכה שתתאפסו. זה הכל.

                אהבתי

  12. צילום הגיב:

    האם צולם בתחנת האוטובוס בפריז? (צילום יונתן זינדל) לא ולא. צולם ביד ושם ביום השואה.

    אהבתי

  13. אני הגיב:

    וואללה, הבם אדם ישן ישן, מיטה ליד מיטה, ליד מיקי לוי, מתישהו מזמן מזמן בקורס קצינים. אח"כ האחד הלך לשרת במשטרה והשני בביטחון ועדיין, הוא יכול לזהות את כתב היד של מיקי לוי. מדהים!
    אני עובד עם אנשים שנים, חדר ליד חדר, שולחן ליד שולחן ואין לי מושג איך נראה כתב היד שלהם.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      שאול: אתמול קם מרמור קל בתגובות על שאני שומרת את המידע לעצמי והוכרזתי כמתנשאת, ילדותית, ועוד כמה.
      אז אחרי שחככתי כה וכה הבאתי אותו. לעניות דעתי הבלתי קובעת זה סיפור חמוד. לא חייבים להסכים איתי. אני לא יכולה לרגש את כולם בכל בו"ז.
      אני: זה בגלל שלא עבדת חדר לידי (או שכן?)

      אהבתי

      • עולם קטן הגיב:

        מחקר מגלה כי נדרשים רק חמישה אנשים שמכירים זה את זה באופן אישי כדי לקשר בין כל אדם לכל אדם אחר בעולם.

        אהבתי

      • אני הגיב:

        ממש לא. אני לגמרי לא מהתחום וגם לא הייתי.
        בכל מקרה, כדי להכיר כתב יד של מישהו, צריך להיות חשוף אליו באופן די תדיר.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          הפסדת
          (לא את התחום, את כתב ידי)

          אהבתי

          • אני הגיב:

            מה לעשות, החיים מלאי אכזבות.
            חוץ מזה, היום הרי כבר לא כותבים – מקלידים.
            אבל אם כתב היד שלך הוא כתיבה תמה, את יכולה להעלות דוגמא לאתר, שכולם יהנו.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              ההפך מכתיבה תמה

              אהבתי

              • חיליק הגיב:

                היום כבר לא כותבים אלא מקלידים,
                אבל כשלוי היה קצין צעיר, היו כותבים – והרבה.

                אני זוכר את כתבי היד של חברי מביה"ס היסודי, אך לא אזהה את של עמיתי לעבודה.
                יש הגיון מסוים בטענה של הכרת כתב היד.

                ***

                החלק הבלתי-הגיוני הוא בדרך בה נופל פתק (למעשה לפי אורך הטקסט – דף גדול ממדים) מבלי שהשר לא ישית ליבו לכך. חכמינו לימדונו "עשוי אדם למשמש בכיסיו בכל שעה ושעה".
                נוסף על כך, מנוסח הטקסט אין מדובר ראשי פרקים לקראת פגישה, אלא במניפסט עשוי היטב ומנוסח בקפידה, כזה שמיועד לכלי-תקשורת.

                ***

                נוסיף על כך שסיפור כזה, בו שלשה אנשים מתקופות זמן שונות מצלבים יחד כעבור שנים הוא – מבחינה סטטיסטית – לא פחות ממופלא. בואינג 747.

                ***

                אני עדיין אוחז בעמדתי, לולא יוודע בבירור שהסיפור אחר.

                אהבתי

  14. שאול הגיב:

    כלל לא הבנתי מה מדהים כל כך בסיפור שהבאת לגבי הפתק של מיקי לוי או למה יש בזה ענין לציבור. מרוב עוצמת ההתדהמות שלך חשבתי לתומי שמינימום יאיר לפיד הוא שהדליף את הפתק או שאמנון דנקנר ז"ל שוב עשה איזה תרגיל מלמעלה או משהו כזה. שום כלום. סתם סיפור מיותר. או שלא הבנתי.

    אהבתי

  15. וקסמניה 2

    להבין שמדינת תל אביב מצילה את המדינה. הוא חושב שמדינת תל אביב היא בועה מנותקת, ואני אומר שאם אין תל אביב אין ישראל….בלי תל אביב יש פה פאקינג תוהו ובוהו בין קיצונים, משיחים, קמעות ומזלות, ובין הערבים. לא סתם הם שונאים זה את זה, כי מי שקרוב אליך במנטליות אותו אתה שונא…אני לא יוצא מתל אביב, ולא אצא, כי מסביב חשכת אלוהים…מלון שאין לו אספרסו בשבת בעיניי הוא לא ראוי….תל אביב נהייתה יותר מערבית-ליברלית, והצד השני הלך אל הקנאות ושנאת תל אביב. כל הדברים שהוא לא. זה שתי מדינות לשני עמים, תל אביב ומה שלא תל אביב.

    כאמור, לא מיעוט ולא נעלי המגפר. התפיסה והפאתוס בדת המיוחדת מביאה אנשים להתבונן במציאות מזווית שמסתירה מהשימושי התורן עובדות בסיסיות. קטנה אחת לדוגמא. מדינת תל אביב לא יכולה להעמיד את הבועה על הרגליים (בגלל שהיא מערבית ליברלית מפונקת ונהתנית). הבועתיות מתקיימת עדיין בזכות הביטחון שמספקים יישובים מרוחקים, חיילים קצינים ואנשי קבע שלא קוראים הארץ. בזכות עובדי זבל, סוללי כבישים ורפתנים. אין לבועה קיום ללא מדינת ישראל שיצרה אותה ועדיין מגוננת עליה. זה בקטנה. יגיעו עוד שימושיים ויתקעו בחלון. מרתק אותי הריחוק שהאמונה יוצרת. כמו תחושת הנהג שבטוח שחלון הרכב יגן עליו מפני סלע. מספיק בידוד אקוסטי אולי מסך גדול עם אוזניות והוקסמן בעולם אחר.
    זה לא הפעמון שלנו, אתה מקשיב?

    אהבתי

    • הדס הגיב:

      תל אביב היתה בועה (ומחוז חפץ לבני העליות השונות) עשרות שנים לפני שקמה מדינת ישראל.
      תל אביב היא היצירה המופלאה ביותר של הציונות.

      אהבתי

      • וואלה? הגיב:

        טיל אירני אחד ואתם כולם חוזרים מהחורים שיצאתם בגטו ורשה. אגב, גם בגטו ורשה אותו מעמד התפאר בחיים הטובים שלו מול העמך ה״אסיאתי״ דובר האידיש ומנשקי מזוזות.

        על חיי הלילה התוססים של גיטו ורשה אפשר לקרא אצל חיים לזר ליטאי ועוד.

        אהבתי

        • ריאליסט הגיב:

          כמה טוב לשימושיים מסוגו של פרידן שיש טמבלים כמוך שמאוששים את כל טענותיהם. מאחל לך ולקרוביך שתדעו הרבה צער ככה שלא תרגישו מקופחים יותר.

          אהבתי

      • הציונים שהקימו את תל אביב היו מתקשים לזהות את התלביבים שרואים בחלוציות משיחיות קנאית השמורה לתושבי הפריפריה. העניין הוא לא תלביב אלא הלך הרוח החמים שמנשב כלפי ההם שמצביעים אחרת ולא קוראים הארץ. בניגוד לאמונה הרווחת במחנה לתלביב אין קיום עצמאי או תרבות נפרדת ואם נאסוף את כל התלביבים האסלים אורגינלים (שלא עוזבים) לא נגרד אחוז מאזרחי ישראל.

        אהבתי

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          אחד מראשי הישוב, ארתור רופין כתב ביומנו: ״עליית אלמנטים בורגניים מפולין, הביאח ארצה, וביחוד לתל־אביב, כמה וכמה יצורים בעלי רמה מוסרית נחותה, והנני שמח שאני גר בירושלים, שאיננה מושכת את האנשים הללו״.

          אהבתי

          • סחוג הגיב:

            בעודך מסתמך על "אחד מראשי הישוב " הנה עוד כמה עובדות על ארתור רופין-"רופין פיתח סלידה מדמותו היהודית, התבטא נגד "חמדנות היתר של היהודים" וביקש להשתייך ל(תרבות) "הערכים הנעלים ביותר של האנושות"[4], תרבותה של פרוסיה."
            ועוד-רופין הגה עוד בשנת 1904 להעלות "יהודים ערבים", ובמיוחד יהודים מתימן כתחליף לפלאחים המקומיים שעבדן במושבות פלשתינה.
            הוא יישם את רעיון השבחת הגזע של התימנים. ליהודי תימן פנה רק לאחר שסקר, בחן והסיק שמראם הפיזי תאם לצרכי עבודה בפלשתינה. כך מספר שמואל יבניאלי בספרו "מסע לתימן". במכתבו לרופין כתב יבניאלי "אני מודיע לכולם כי הנני מחפש רק משפחות שיש בהן אנשים בריאים."…..

            אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            באשר לבדיקות גם איכרי הברון בדקו פועלים גם
            אשכנזיים. ועכשיו נצטט את תדהר על הזנות של
            היהודים (יהודיות) בירושלים ב 1918 ועל זנות
            בתל אביב בתקופת המנדט. ומי שיטרח ימצא דוחות
            בארכיונים אנגליים על גם מחלות מין בירושלים.ארטור
            רופין ואחרים, רבים מאוד, נהגו כבתקופתם ויש לשפוט
            אותם לפי תקופתם. מי שיתחיל לעסוק בזריקת זבל
            הדדית ימצא שפע של חומר באמירות החרדים בירושלים
            ובחו"ל זה על זה. ימצא הלשנות הדדיות גניבות, מעילות,
            אכזריות, וכדומה. ציטוטים אלו אינם מוכיחים כלום
            חוץ מהרצון לטנף וללכלך את האחר ובכך כביכול לרומם
            את המטנף.

            אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        שום דבר אינו היצירה המופלאה של הציונות בודאי לא
        תל-אביב. אם זה לא נאמר להכעיס זו סתם שגיאה.
        ולעניין, מה שיהודים עושים בתל-אביב כיחידים וקבוצות
        הם עושים בכל מקום בעולם כקבוצות ויחידים.מפרופסורים
        בכל המקצועות עד לזונות, סרסורים, פולטיקאים וסוכני כל
        דבר you name it באיזה סדר שתרצה. בהרבה מקרים
        הנעשה בתל אביב בכל המקצועות שמניתי בייחוד בהם אך
        גם באלפי אחרים נראה כפארודיה פארסה קלישאה וחיקוי
        עלוב של מה שיהודים עושים בלונדון, פריז, ניו-יורק, לוס
        אנגלס וגם מתקן מסויים ליד דימונה. שוב כתופעה קיבוצית
        וכיחידים. אך רק לדוגמה מה שיהודים עשו בעמק יזרעאל
        הפרדסים בשרון והפרחת הארץ מבאר טוביה דרומה,
        לפני היהודים משם דרומה היה מדבר בכל דבר.
        כשאתה עומד בפוריה ומסתכל למטה ב 1890 לא היה שם
        עץ בכל השטח הנראה ובקיץ הכל היה צהוב מת. זו תופעה
        ייחודית אמיתית, לי המראה מפוריה נראה מופלא, זה לי.
        אבל בתל-אביב ? מה בדיוק מופלא שם?

        אהבתי

  16. עננה הגיב:

    אין לי מסמכים לגבות את המידע שלי, אך אדגיש שכאשר עבדתי בארגון איכות סביבה בגליל לפני 7-8 שנים בערך, כל המידע היה מצוי, רק שאיש לא רצה לדעת.
    במרשם הסרטן הארצי המידע היה ברור וידוע.
    אחוז הלוקים במחלות הסרטן למיניהן (עם דגש על סוגי סרטן מסויימים) באיזור חיפה והקריות היה באופן מובהק גבוה יותר. גם אחוז הילדים היה גבוה יחסית לממוצע הארצי.
    מה שכלל לא מזכירים בשום מקום הוא אחוז חולי הסרטן בקרב האוכלוסיה הערבית בגליל ביישובים מסויימים – בדיוק אותם ישובים שלידם יש מפעלים מזהמים.
    ולכל מי שמתעניין בנושא – ממליצה לקרוא מעט באתר של אל"ס – אזרחים למען הסביבה בגליל,

    ובאתר של הקואליציה לבריאות הציבור.
    http://www.phc.org.il/

    אהבתי

    • עננה הגיב:

      סליחה, להלן הקישור לאתר של אל"ס

      אהבתי

    • אני מאי שם הגיב:

      גם כשיש קורולציה מסוימת בין הזיהום למספר מוגבר של מקרי סרטן, זה לא אומר שהסיבה היא הזיהום, יכולות להיות סיבות אחרות לגמרי: רקע גנטי, אורח חיים וכדומה.
      בניגוד למה שכתבת, אם תטרח לקרוא את הטור של דבורית למעלה, תראה שתחלואת הילדים מסרטן באזור חיפה ב 2012 בכלל לא גבוהה מהממוצע הארצי.

      אהבתי

    • חרטא ברטא הגיב:

      אין לי מסמכים לגבות את המידע שלי

      תמיד התחלה טובה. משרה אמון מוחלט בטיעון שבא מיד אח"כ.

      אחוז הלוקים במחלות הסרטן למיניהן (עם דגש על סוגי סרטן מסויימים) באיזור חיפה והקריות היה באופן מובהק גבוה יותר.

      אם נתלה באילנות גבוהים, מורי ורבי איניגו מונטויה היה אומר על כך

      “You Keep Using That Word, I Do Not Think It Means What You Think It Means”

      למלה "מובהק" יש משמעות סטטיסטית…מובהקת. זה לא סתם חישוב ממוצע או סתם סטיית תקן או כמו שנראה במקרה הזה "חישוב מרגיש לי" כדי להראות מובהקות. איזשהו p-value קטן היה יכול לעזור (וכמובן איזה קישור למאמר כדי שנוכל לבחון את מתודולוגיה)

      אה… נזכרתי לגבי המסמכים.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      הנה : "אין לי מסמכים לגבות את המידע שלי" בדיוק על
      כך מדברת הגברת המצוטטת על ידי לעיל ומביאה שמות
      תאריכים ומסקנות. בכל סטיסטיקה בישראל למיטב ידיעתי
      כל חולה שהובחן במחלה ברת דיווח וכך הוא סרטן בכל
      בית חולים בישראל מדווח למשרד הבריאות על אותו טופס
      וזה נכנס לכל הסטיסטיקות. ייתכן בהחלט שאני טועה. אבל
      לומר שלא סופרים ערבים חולים בסרטן זו אמירה קשה
      שצריך להוכיח אותה. מחר אם לא היום איזה גדעון
      אחד על סמך מה שכותבת עננה יכתוב בעיתונו גם באנגלית
      שבישראל לא סופרים חולי סרטן ערביים, והיו דברים מעולם.

      אהבתי

  17. captain beefheart הגיב:

    מנחם מיכלסון היה נותן הרבה כדי למחוק מדפי ההיסטוריה ביוגרפיה אחרת שהוא חתום עליה 😉

    אהבתי

  18. צביקה הגיב:

    על הקשר בין זיהום לתחלואה במפרץ חיפה – סטטוס מעניין שפורסם בנושא, ועקב בורות מוחלטת בנושא אסתפק בהבאתו בלבד:

    אהבתי

    • אני מאי שם הגיב:

      אכן בתור מדען (מתחום משיק) הדו"ח של משרד הבריאות מריח כמו מדע מהסוג השנוא עלי ביותר: "מדע רע" מוזמן למטרות פוליטיות "טובות".
      דרך אגב, גם הקשר בין חמאה (עתירת כולסטרול) ומחלות לב הושג בצורה של מדע לא מבוסס שלבסוף התקבל על הכל בגלל מטרות פוליטיות "טובות", דבר שלאורך השנים גרם לצריכה מוגברת של שומנים מוקשים למיניהם ובעקיפין לפגיעה בהרבה אנשים.

      אהבתי

      • המשמעות היא שעדיין לא הוכח קשר.

        ביסוס או שלילה בוודאות גבוהה יתרחשו אחרי שיגיע התקציב למחקר. המימון למחקר נרחב יגיע מהחלטה שתתקבל בדרג שמושפע משיקולים פוליטיים ואחרים. הארגונים הסביבתיים והפוליטיקאים לא סופרים אותנו. מאין יבוא עזרי?

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אכן תופעה מדהימה, בייחוד בישראל, מצוטטת גברת
      שיודעת על מה שהיא כותבת ונותנת לקורא עובדות
      לשיפוטו + מידע עוזר, תקנים, בדיקות, תחנות ניטור,
      תקנים אירופאים הגדרת תרכובות כימות בשם הגדרת
      מתקנים תעשיתים בשם ובפונקציה. ופתאום אתה מגלה
      את מה שאתה יודע בשטחים שבהם אתה מבין. בארץ יש
      מאות אנשים שמבינים בתיאוריה ןבמעשה ולעומק בהמון
      נושאים. סוכני הידע מי שמעבירים את המידע – המדייה
      המתווכת, מסלפים מעקמים משבשים מרעישים מקשקשים
      ראה על ב. מיכאל בדיון על מגילת העצמאות כאן בבלוג.
      ראה למשל המאמר על הטבעת הצוללת האיטלקית "שירה"
      שפורסם ב"קתדרה" מעניין מאלף ואילו תמציתו ב"הארץ"
      בבל"ת מטופש. והגרועים מכל הם השליטים שצריכים לשלוט
      לפי מיטב הידע. השווה את הכותבת לעיתונאים ולראש עירית
      חיפה,האיש עם הסמכויות, איזה ייצור עלוב ומבובלבל היסטרי
      ומניפולטיבי ואלו שולטים בנו.

      אהבתי

  19. צביקה הגיב:

    שאלהים יעזור לנו, אבל עוד אחד שבקרוב מאד נגלה שהוא פניו המייצגים של השמאל והוא הוא הפרוטוטייפ של כל שמאלני באשר הוא, החליט לפתוח את הפה :
    http://www.globes.co.il/news/docview.aspx?did=1001029203#fromelement=hp_firstarticle

    אהבתי

  20. ערן הגיב:

    הביטו ביונה יהב הרץ להתראיין בתחנות הטלוויזיה. ככה נראה פוליטיקאי מבוהל. ככה נראה פוליטיקאי שנחשף במלוא חדלונו. ככה נראה פוליטיקאי הנאחז בכסא, במשכורת, בנסיעות לחו"ל וברכב הצמוד בהיסטריה…
    עכשיו הזמן להקים ועדת חקירה לבדיקת הקשר בין יונה יהב לאחים עופר, ואיך יתכן שיונה יהב ראש העיר חיפה כבר 12 שנה, לא ידע דבר על הזיהום הגדול שחיפה הפכה להיות.
    יונה לא ידע, הוא לא ידע, רחמים…

    אהבתי

  21. לחם הגיב:

    אריאנה מלמד מחרטטת בפייסבוק שלה על איך היא עזבה את ווינט מיוזמתה. מה זה באמת משנה אם עזבת או פוטרת או עפת או סולקת או הלכת לבד, את מי זה מעניין בכלל. על השאלה היותר מעניינת את לא עונה: איך קרה שעזבת את ווינט, לדבריך, מפני שלא הסכימו לפרסם טור שבו תקפת את ציפי לבני, וזמן קצר אחר כך אצת רצת לציפי לבני והצעת את שירותיך מפני שאותה לבני היא אלטרנטיבה ראויה לשלטון. קוראים לזה צביעות או חוסר אמינות ויש לזה עוד הרבה שמות שמפאת כבודך לא אפרט. אז יאללה, תעני על השאלה הזאת, אם יש לך בכלל מה להגיד.

    אהבתי

    • לחם הגיב:

      ושוב אריאנה מלמד בפוסט ארוך בפייסבוק איך ווינט היו חייבים לה כסף והיא מתפתלת ומחרטטת ועדיין לא עונה על השאלה איך ממתקפה על ציפי לבני היא אצה רצה להתלקק על לבני. צביעות היא תכונה מבחילה, והכי לא נעים זה סגנון הכתיבה האגרסיבי והאיומים הבלתי פוסקים בהגשת תביעות. בחיי, מה זה? מאין כל זה צץ? איך זה קורה? אני כבר לא יודע מי מעורר בי יותר סלידה, מלמד, בן כספית או יהודה שרוני לקקן טייקונים.

      אהבתי

כתיבת תגובה