קצה הקרחון

yediot26.4.15haaretz26.4.15

isra26.4.15maariv26.4.15

הכותרות

האסון בנפאל מכסה את שערי הבוקר. מזל במירכאות כפולות ומכופלות שיש שם ישראלים. טוב, איפה אין.
בישר"ה דואגים לשמור על פרופורציות, כן? 1,500 בני אדם נהרגו, אבל "מצפים בחרדה לאות חיים מהישראלים" (שיש מצב שהם כולה מנותקי סלולרי). כנ"ל גם במעריב: "חשש לחיי ישראלים".
עדכן מהבוקר: מניין ההרוגים עלה ל-1,900.

בידיעות שבידי הכותרת היא "שלושה פיגועים ביממה אחת". לאחר מכן יצאה מהדורה מעודכנת, כנראה (ר' בכותרת המובאת פה: "ארבעה"). זהו הפיגוע הרביעי, שרק ידיעות הספיק לעדכן בעיתון המודפס.

מעניין שפיגועי הסו"ש מופיעים בישר"ה רק בתחתית השער, ובהמשך, בע' 10.
מה המגמה? להראות שהכל בסדר פה? להדחיק?
4שוטרים

גם במעריב זו כותרת בתחתית השער.
בידיעות זוהי כותרת הגג בשער וכל כפולת 8-9. גם בהארץ הידיעה מופיע בחלק העליון של השער.

מה באמת קרה במחסום עם עלי אבו ע'נאם בן ה-17 (או 16, תלוי) שנורה למוות במחסום א-זעים?
(תודה לשמאלנית בלאי ).
התיאור בידיעות הבוקר:

בליל שבת… הגיע עלי סעיד אבו רנאם… לעבר נקודת הבידוק… לפתע שלף הנער סכין קצבים שהחביא על גופו והתנפל על הלוחמים במקום. הלוחמים הצליחו להדוף אותו והוא החל להימלט אל עבר מחסום א-זעים הסמוך. הלוחמים פתחו במרדף אחריו תוך ירי אזהרה באוויר ובמקביל קראו לעבר הלוחמים במחסום א-זעים כדי לעורר את תשומת לבם למחבל המתקרב, וכדי למנוע ירי דו צדדי. הנער הפלסטיני שלף סכין נוספת ורץ לעבר המחסום. המאבטחים והלוחמים שהיו במחסום קראו לו לעצור. הוא המשיך לרוץ, נורה ונפצע באורח אנוש. צוות של מד"א ירושלים שהוזעק למקום קבע את מותו.

פסטיבל קצה הקרחון בעניין פרס הולך ומתעצם. בשבת הבאתי את כל מה שנכתב בעניין זה בסו"ש, והנה עוד תוספת של המגיב עובר אורח.

סיפרתי אתמול על השת"פ של ידיעות עם תנובה. פספסתי את הכתבה הזו, הלא חתומה, על שוקו, שהתפרסמה בבוקר שבת. שימו לב לתחכום: המילה "תנובה" לא מוזכרת.

מדי פעם גדעון לוי כותב דברים מיותרים. כן, כמו כולנו. הנה אחד מהם.
קפה תמר ייסגר ביוני, אך הוא מזדרז להספידו, ומחבר בין ההודעה על כך לבין יום העצמאות.
למה הכוונה "שרה הדועכת"? מי כותב ככה על בנאדם בריא וחי ונושם? האישה חגגה 90 ב-14 באפריל, אולי מותר לה לנוח מעט על זרי הדפנה? לא כולם הם שמעון פרס המתרוצץ כאחוז אמוק בין מאה אלף דולר למאה אלף דולר ברחבי העולם. ובנוסף, מי מפריע לך לשבת בכל בית קפה אחר? בינתיים הזכות הזו מוקנית לך (ולכולנו), ואני מקווה שבתי הקפה לא ימודרו לפי דעותיהם הפוליטיות של יושביהם.

יש עורכים בבית?

וכך נותרו דברי העורכים בכתבה (הארץ).

דבריהעורכים

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

חב"ה על חוות הפונדקאות בקטמנדו.

אם לא הבנתם/ן את משמעות החדשות מקטמנדו – מתנהלות שם חוות פונדקאות, עם סחר מאסיבי ביבוא נשים מוחלשות ממדינות שכנות לצורך עיבור עבור בעלי ממון מהמערב וסחר בביציות מהעולם המערבי (כי המקומיות טובות רק כאינקובטור חי, לא חלילה כמטען גנטי). מסלול הפונדקאות בחוות ההרבעה והעיבור בנפאל נפתח בעקבות סגירת אופציית הפונדקאות בתאילנד, לאחר שהתאילנדים הבינו שמדובר בסחר מאסיבי בנשים ותינוקות. חלק מהנשים מיובאות מתאילנד, בדרך כלל מאיזורים נחשלים בצפון. הן מנותקות ממשפחותיהן, מפומפמות בהורמונים, חלים עליהן איסורים מאיסורים שונים, הן שם עד ללידה. כמה מאדריכלי הזוועה השיטתית הזו (ומי אמר/הה שאסור להשוות?) הם ישראלים, כי לישראלים יש ראש טוב לעסקים. הם מזהים הזדמנות עסקית בכל דבר. לקרוא את ההתנסחויות הציניות בפירסומי חברות התיווך, שגוזרות קופון שמן על כל אשה וילד/ה נסחרים, עושה לי עור ברווז. ולא משנה כמה פעמים נחשפת לזה. לא סתם תקועים שם בו זמנית עשרות "הורים". נפאל חזקה כעת על המפה כזירה מצויינת לכל סוגי הסחר בבני אדם. ככל שהמדינה נחשלת וענייה יותר, כך האנשים בה, ובמיוחד נשים וילדים, נתפסים על ידי חזירי המערב יותר ויותר כחומר גלם, אמצעי להשגת גחמותיהם וכמוצר צריכה.
תחשבו מה שתחשבו, תעשו מה שתעשו, רק שלא תגידו שלא ידעתם/ן.

ניר גונטז': שוב יוצא הצבא למערכה בשדות היח"צ.
אני לא בטוחה שהתשובה היא לא להגיש סיוע הומניטרי לאזורי אסון.

אז אולי לא כדאי להזדרז ולצייץ. אלון ב-דוד מזדרז ומתקן.

אבד

צחוקים: יוסי אליטוב על המודיע.

מודעות עצמית זה דבר חשוב בחיים. לא לכולם יש.

הנה שוביניסטית לתפארת.
לא כולם זוכים לאהבה ענקית כמו שלך, מתוקית.

מצליחגודי

לפני פיזור

תנובת הסו"ש:
מחלת העליזות
אצבעות שחורות
– משרה חדשה בלחם עבודה
מה היה אמש בסינמטק ואיפה ניפגש ביום שלישי עם איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן?.

תודה רבה לכל תומכי הבלוג.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

87 תגובות על קצה הקרחון

  1. פינגבאק: ולווט אנדרגראונד - בלוג ביקורת התקשורת של דבורית שרגל » הסלמה‏

  2. nurit הגיב:

    אני מוכרחה להתוודות, הטוקבקים בבלוג היום גרמו לי לצחוק כמו שאף תכנית בטלויזיה לא הצליחה. יש פה אוסף בעלי הומור נדיר. בתור קינוח השתעשעתי לי במתן ירוקים ואדומים על ימין ועל שמאל no pun intended כמו שאומרים האנגלים. אם התגובות בבלוג אכן מייצגות משהו, אז אולי באמת כדאי לפרוש מכאן בעיקר שמנבאים רעידת אדמה בעצמה של 7.5 תוך 50 השנים הקרובות (אם אשאר מקסימום העצמות שלי ישקשקו בקבר).

    אהבתי

  3. גור אדם הגיב:

    בקצה "הזכות להרות" יש תינוק קטן שאיש לא שאל אותו.

    אהבתי

    • קולונל קורץ הגיב:

      זה נכון.
      בקצה כל היריון יש תינוק קטן שאיש לא שאל אותו.
      אף אחד לא שואל את התינוק אם הוא רוצה להיוולד ולגדול בביתם של שותי אספרסו, של יזם היי טק וקונדיטורית, של מסגר וספרית, או סתם של אוהבי ישראל שכל עמדה שמאלנית מוציאה מהם נהמות "חבל שאיטלר לא גמר את העבודה".

      אהבתי

  4. דב מגן דוד אדום צהוב ועוד צבעים שפרצו מזכרוני הגיב:

    בשפה מוזיקלית התגובות היום כולו נצחונות (מה לעשות, כמה מחברי הטובים חובבי טכנו מראשית המאה). ביחוד מתעלה הבחורצ'יק שחושק במזרקת אגם ( וזונח את המדעניות זוכות הנובל). ורק בריאות וונטלין לדרוטרית.

    אהבתי

  5. captain beefheart הגיב:

    שלוש פעמים חוזר אמיר בוגן על הביטוי "וורנר ברוס" כדי להבהיר כי אין טעות הקלדה כאן, וגם לא "טעות סופר". רק בורות קשה. למיטב זכרוני מדובר במבקר קולנוע (אקשן?) ותיק. אדם שצריך לשחות גם באנגלית וגם בתחום הקולנוע.

    לו היה בוגן אומר פעם לדובר אנגלית את הביטוי "וורנר ברוס" (ומסביר למה התכוון), היה סופג קיתונות של בוז. הקיצור של brothers נלמד באנגלית של כיתה ו'.

    הבורות (אקא בערות) הזו היא גם נחלת העורך. מביך ואף מביש.

    הכתבה עצמה די מעניינת, אגב.

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4649580,00.html

    אהבתי

  6. velvet הגיב:

    טעות בידך. יש פה שנאת הכל בכל. לשיטתך, הייתי צריכה למחוק 95% מהטוקבקים. והאמת? תש כוחי.

    אהבתי

    • ארנון בן זכאי הגיב:

      עם התפלצות הרועות פה, ברור שתש…
      אבל הנה חומר למחשבה
      http://weblogs.about.com/od/partsofablog/qt/SampleBlogCommentPolicy.htm

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        ותשובה לשאלתי, יש?

        אהבתי

        • ארנון בן זכאי הגיב:

          כן, קוראים לזה השכלה.
          אבל בינתיים:
          http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7%91%D7%95%D7%93_%D7%94%D7%90%D7%93%D7%9D

          אהבתי

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          תסביר לי בבקשה כיצד נפגעה “הזכות להורות” בעבר. האם אסרו על מישהו להיות הורה?

          אין לי מושג מה השאלה, אבל פעם לפני מהפכת הזכויות של הגייז בשנות השישים, הטענה ההומופובית המרכזית נגד ההומואים היתה שהם לא עומדים באידאל האנושי והאזרחי של משפחה והולדה. החברה הבורגנית סלדה מתרבות הגייז של מסיבות והפקרות מינית. בתקופת המלחמה הקרה הם ממש נרדפו וזוהו כאויבים.

          התופעה של הבייבי בום אצל הלהט״בים זה משהו מהעשור הנוכחי. נורא קשה לי להעמיד עמדה מגובשת לתופעה הזאת. הנה הם משתלבים במונוגמיות ומצטרפים לאתוס ההולדה אבל התוצאה בשטח קשה לעיכול.

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            ועד שארנון יצא זכאי עם תשובתו לשאלתי, אדחה גם את ההסבר שלך.

            להבנתי הצנועה – "הזכות להורות" אינה אלא סיסמה ריקה, אם כי מבריקה מספיק כדי שאף אחד לא יעצור וישאל מהי בדיוק הזכות הזו והכין בדיוק מנעו אותה אותה ממישהו.

            הזכות להורות שקולה לזכות לאכול ולזכות לקיים יחסי מין. זוהי זכות כל כל מוקנית ובסיסית במדינה חופשית, שאין צורך אפילו להסדירה בחוק. היא נתונה לכל אדם באשר הוא, וכל שנותר לו הוא לממש אותה – באמצעים העומדים לרשותו.

            לא הצלחת להתארגן על ארוחה טעימה? זב"שך. מכוער מדי מכדי שמישהי תקיים איתך יחסי אישות? זבש"ך. לא מצאת בת זוג שתסכים להרות ממך? – זב"שך באותה מידה.

            יש גבול לגיוס החברתי שמספר פרטים כופים עלינו בשם נאורות מזוייפת.

            אהבתי

            • ואם לא נמשך לבנות המין היפה והמעלף שמאובזר ברחם- זבש"ך?

              אהבתי

              • captain beefheart הגיב:

                לחלוטין.

                מחר אני אתאהב במזרקה של יעקב אגם, ולאחר שזו לא תצליח להרות לי אבוא להפגין מול ביתך.

                אהבתי

                • עכשיו נראה אם הכישרון שלך לקבץ ירוקים יעמוד מול חשד כבד להומופוביה. מהמר שכן.
                  אגב, עכשיו מדווח בן עמי שהמדינה מטיסה לכאן את הרחמים בחודשים המתקדמים עם ההורים כי בתי חולים נפגעו ולא ראויים ללידה. טוב למות בעד ארצנו אבל עדיף ללדת בעד ארצנו והכי משתלם למכור תינוק לממ"י מתלביב. אוטוטו ביד 2 קטגוריית מבחנות מהעולם.

                  אהבתי

            • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

              איזה גבול? בקרב שותי האספרסו בשבת הנושא הלהטבי הוא דגל כמו שפעם היה ההסתדרות ומלחמת המעמדות.

              אהבתי

              • captain beefheart הגיב:

                למה להכליל? אחדים מידידי הטובים ביותר וגו'… (זה באמת נכון. אני אני יכול לעשות…)

                לא דגל ולא בטיח. איש אינו חסין מביקורת. כולל אלה האוהבים את בני מינם.

                אהבתי

                • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                  גם חברי הטובים. הכוונה היא להיבט הסוציאלי. הציונים הראשונים היו מבוהלים לחלוטין מהקישור בין יהדות והומוסקסואליות וראו בה תופעה מזרחית וערבית שעליהם להדחיק. מאז שצאצאי תנועת העבודה נושאים עיניהם למערב במקום אל שמש העמים, הם שינו את טעמם גם בתחום החשוב הזה ובאופן דרמטי. יותר מכך, גיי-פרדלינס היא תכונה של המעמד הבינוני הישראלי ושל גוש דן, שותי האספרסו בשבת, בלשונם של פירסומאים. לכן, אם הטרנד הנוכחי ב"מערב" הוא סובלנות כלפי מיעוטים מיניים, אז המעמד הבינוני הזה מקבל על עצמו את הדין. מכאן הגידול הדרמטי, בלי עין הרע, בקהילת הלהט״ב בישראל.

                  הנושא הזה חשוב לקבוצות הדומיננטיות בישראל כמו ההסתדרות לאבותיהם. קשה לך לקבל את זה כי אתה מדור אחר ולא ממש מקושר לצנטרום של הפיילה.

                  אהבתי

                  • captain beefheart הגיב:

                    תגובה פצצה.

                    ואוסיף: העובדה שאני מברך את שכני ב"בוקר טוב" נובעת מהשתייכותי לשמאל התלביבי המתנשא. השירות במילואים – "קבוצת המקיאטו". לפעמים עוזר לשטוף כלים – "שאינם מנשקים מזוזות". כל תכונה חיובית אינה אלא עלה תאנה זול שמסתיר דברים אפלים. תחי התיוגולוגיה!

                    אמשיך לדבוק בחברי הילדות שלי, ללא ברכתך, ולמרות שקשה לי לקבל את זה כי אני מדור אחר ולא ממש מקושר לצנטרום של הפיילה.

                    אהבתי

                    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                      גם לייזה דוליטל, ענת (״אמא שלי עיראקית״) וקסמן לא יודעת מה זה שמאל ולמה היא מצביעה לשמאל מעבר לזה שזה בעל מעמד יוקרתי יותר. גם אתה כנראה מצביע מתוך הרגל לעבודה/מערך וכיום המחנ״צ. אבל לקבוצה הזאת יש עבר היסטורי. אתה, חבר קפטן לב בקר, מדור אחר וככה אנחנו אוהבים אותך.

                      אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              קפטיין יקר אני יודע לכתוב ארוך
              כאורך הגלות כאן אקצר. יש דברים
              שלא מדברים עליהם גם בקצה
              הראשון וגם בקצה הסופי של חיי
              אדם. אחת הזכויות והתופעות המשונות
              אצל רופאים ואחיות בכירות שלא אחד מהם
              מסיים את חייו מהר יותר פשוט יותר
              ומכובד יותר מאריאל שרון וכבר כתבתי
              יותר מדי.

              אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              זו תיאוריה. קרא את שכתבתי על כפר תקווה
              זה בשביל להיות קונקרטי וענייני. יש תיאוריות
              ויש חיים. עולם מורכב ולא פשוט.

              אהבתי

  7. ארנון בן זכאי הגיב:

    בעלת הבית, עם כל הכבוד לאותיות ורודות, איפה עובר הגבול שלך?
    את חיה בכיף עם ההומופוביה החולנית והאמירות הדוחות שמביעים פה העידית של מטקבקי ארצנו?
    (אין ספק שכאן לא 'וואלה', כאן מסתובבות רק הנפשות הבריאות ביותר!)

    ואתן, גיבורות מקלדת לטאנטיות ממורמרות שכמותכן, לכן אזכיר ש:
    א. הזכות להורות אינה נתונה לשיקול דעתם/טעמם/אמונתם של ההמונים. הרי בזכות זה כולנו נהנים מקיומם של אנשים מהממים כמוכם.
    ב. ברגע זה המון אנשים חווים סכנת חיים, ואתן מקיאות ארס. טיפול פסיכולוגי מאץ'?

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      "הזכות להורות"… סלוגן שהופיע בחייינו איפשהו בעשר השנים האחרונות ואני תמה לגבי התקפות שלו.

      תסביר לי בבקשה כיצד נפגעה "הזכות להורות" בעבר. האם אסרו על מישהו להיות הורה?

      אהבתי

      • לעשות ינשוף הגיב:

        "הזכות להורות" נולדה בעולם ההפריות המלאכותיות. כאשר קמה דרישה מהמדינה לממן את התהליך עד אין קץ. המסלול התחיל בזוגות חשוכי ילדים, עבר לחד-הוריות (מי צריך בעל), ומשם הדרך ללהט"בים (אז מה אם שניהם גברים) היתה קצרה.

        הניגוד ל"זכות להורות" הוא הרשיון להורות. שם ההנחה המקדמים היא של חופש להביא ילדים והשאלה היא אם יש מקום להגביל את החופש.

        אהבתי

    • עקיבא הגיב:

      א. התנגדות לפונדקאות מטעמים מוסריים איננה הומופוביה.
      ב. "הזכות להורות" אין פירושה שהכל מותר בדרך להורות.
      ג. אכן מסתובבים בקרבנו לא מעט הומופובים חולניים.

      אהבתי

      • על חולני יונה.
        מי שמבצר את המוסכמה שאסור לבטא ביקורת כלפי קהילת הממי"ם לוקה בפאשיזם. לא פאשיזם קל, לא בערך ולא נעלי דיאדורה. פאשיזם קיצוני וקשה מהסוג שכופה מגבעות פלדה אטומות הגיון ובוכה מאושר למראה אוטומטים שמגיבים כאספסוף בכל פעם שמישהו פוצה פה ומעלה טענה. פאשיזם, היום שני.

        אהבתי

    • קרן שלום הגיב:

      לכל אחד מגיע לממש את ההורות שלו.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        וואו ועוד פעם וואו וכך פעם שלישית. יש לי, כך
        החיים, נציגות רחוקה בכפר תקווה. איך שהוא
        בדרך פלא מופלאה ומבורכת במקרה מוזר לא
        ברור ולא מובן מין תופעה משונה כזו נדיר שם
        מאוד מימוש זכות ההורות.מעולם בשום פגישה
        עם עוד מאושרים כמוני שיש להם שם נציגות ולו
        רחוקה לא שמעתי מהם על "מימוש זכות ההורות"
        שם. אשריך שאינך צריכה להיות שם להחזיק בנציג
        שם ושם לממש ולקדם את דעתך זו.

        אהבתי

  8. להכעיס הגיב:

    נמאס מההיטפלות למילים וביטויים . אודי פרידן בפירוש הסביר את עצמו במקור ששתיית אספרסו בשבת אינה הנוזל המר כשלעצמו אלא הסמל לכפייה הדתית במניעתו. כולם הבינו ויודעים. אלא מאי? יושבים חייל זקן ואנשים מסוגו עם חכה לדוג ביטויים קליטים ומנג'סים עד שיוצא האספרסו מהאזניים.

    אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      את רצינית? כולם הבינו שהמשמעות היא לא ליטראלית אלא מדובר בזיהוי סוציאלי של ישראלים אתאיסטים שמאז הבריחה מהשטייטל מאמינים שהם נזר הבריאה.

      אהבתי

      • קולונל קורץ הגיב:

        חדשות מסעירות. בחול המועד פסח טיילנו בצפון. החבר׳ה חלמו על קפה שחור פינג׳אן עם הל … כמו זה שמבשל ויקטור חסון … לא קיבלנו.
        אספרסו ומקיאטו לרוב, החל מעפולה, דרך כפר תבור ועד טבריה!
        רק בכפר כמא הצ׳רקסי הגענו אל המנוחה והנחלה.
        הנאורות מתפשטת בקרב היישוב היהודי ברחבי הארץ, היא לא עוצרת במחלף כפר שמריהו.
        על צומוד שמעתם?

        אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      חכה? גדלתי עם הפרידנים צמוד צמוד (אחי ופרידן למדו באותה כיתה). הפרידנים והווקסמניות לא הגו דבר ממה שאמרו אלא שנו את מה שקלטו מהסביבה שלהם. צ'רצ'יל (שלנו, לא של האנגלים) היטיב לתאר אותם:

      כולם אומרים לי שאני בסדר
      אומרים לי ברחוב, היי אתה שם
      אתה נחמד
      אבל אני יודע שאני סתם טמבל
      ואת זה תוכלו לראות מייד

      יצאתי אט אני אוהב רגוע
      כי לאדיוט לא טוב להיות מהר
      המחשבות מתרוצצות קבוע
      אבל בראש של מישהו אחר

      השכם בבוקר קם להתגלח
      אני רואה עוד טמבל ממולי
      מה הוא רוצה? עם מי הוא מתווכח?
      הרי בעצם הטמבל זה אני.

      אהבתי

  9. קרן שלום הגיב:

    קשה לי מאוד עם הניצול המתמשך של בעלי ההון את הרחם העני באשר הוא.
    פשוט נורא. צריך לאסור את זה בחוק. ממש סחר באיברים.

    אהבתי

    • גרוע מסחר באיברים כי הנשים ממשיכות בחייהן מצולקות ממכירת פרי ביטנן. הפמינסטיות שותקות כאילו אין הבדל בין איבר לעובר ולקהילת הממ"י המקופחת יש כסף צידוקים ומעמד מועדף שעוטף אותם ברחמים. נדרשת אטימות מסוג מאוד נאורה כדי לרכוש רחם מאישה עניה ולהרגיש בסדר עם עצמך. לאנשים כאלה לדוגמא, הרשות הגלקטית להורות לא היתה מספקת רישיון בשל ראיות למוסר פגום. האם כהורים היו מעודדים את רחל ביתם הבוגרת והעניה להרות לזר עשיר תמורת תשלום?
      בעולם של לוגמי האפסרסו נדרשת אפקליציית רחמים שמשלבת מצב עו"ש, סכום נדרש, מועד ביוץ ומיקום. כולה רחמים, נו. כמו נרתיק לאייפון אבל רק לילד.

      אהבתי

    • קולונל קורץ הגיב:

      נכון מאוד.
      צריך גם לזכור שאופציית האימוץ קיימת.
      יש בעולם מספיק תינוקות שהוריהם הביולוגיים לא חיים או לא נמצאים או לא כשרים.
      זוגות גאים רבים בעולם וגם בישראל מאמצים, נותנים בית חם ואהבה לתינוקות שלולא האימוץ היו גדלים במוסדות במקרה הטוב וברחוב במקרה הרע.

      אהבתי

      • אנחנו מקווים שאכן מדובר בתינוקות שהיו גדלים ברחוב ובמוסדות לולא אימצו אותם אבל יודעים ששוק שמגלגל אלפי ועשרות אלפי $ פר עיסקה במדינות שבהן שכר חודשי עומד על מאות $ במקרה הטוב מושך אליו מתווכים ויוצר תופעות של win-win אימוציישן.
        זה לא סותר כוונות טובות או מחשיך נשמות טהורות רק צריך לנעוץ את הסכנה מהדינמיקות המוכרות במקום הראוי בצד הלב. אלו שמגיע למוסדות ושולפים משם ילדים קפואים ומצליחים להפוך אותם לבני אדם שפויים ואנושיים זוכים אוטומטית לפינה אוהדת בשובך.
        הבעיה שיש מנעד אינסופי לסיבות שגורמות לאנשים לרצות לאמץ ילדים ואין יכולת לבדוק ולסנן בין הראוי לסיבות שאלוהים תעזור. הרצון להראות ולהוכיח באותות במופתים שדווקא ואפילו השתייכות לטרנד לא מספיקים לקבלת הרישיון הנכסף. חבל שאין דיון עמוק בנושא. התקשורת מעדיפה להפיק צהבת רכילותית במקום לפתוח את המורכבות כי האימוץ כמו מסירת שטחים הפכו לטאבו.

        אהבתי

  10. פרס ועופות הטרף הגיב:

    התגובה של עובר אורח לא תרמה דבר לדיון על פרס, אלא אם חיזוק לדעת הבית נקרא תרומה ראויה לציון בפוסט.

    אהבתי

    • ימנון הגיב:

      אכן. זה היה טוקבק פולמוסי רגיל ״אני לא בבון״. לא הוסיף דבר על פרס

      אהבתי

    • עקיבא הגיב:

      הקומבינה של פרס מבריקה.
      אבל אפילו למגה קומבינטור שלנו יש מה ללמוד – ראו פרשת נאום החצי מיליון דולר של קלינטון במוסקבה, החברה הקנדית והאורניום האמריקאי.

      והרי זה פלא – גם בישראל נאם קלינטון תמורת חצי מיליון דולר (כל הכסף קודש לקלינטון פאונדיישן כמובן, שעושה ימים ולילות למען החינוך והסביבה).
      ומי היה חתן השמחה באירוע? שמעון פרס כמובן.

      אני מהמר שבגלל הפרשה של קלינטון והתחקירים שמפורסמים
      ועוד יתפרסמו על כך בתקשורת האמריקאית, הילארי קלינטון לא תהיה נשיאה.
      מעניין יהיה לעקוב איך תטפל התקשורת הישראלית בפרס.

      אהבתי

      • בלייזר הגיב:

        קלינטון היה בסך הכל נשיא ומנהיג העולם החופשי. פרס הוא סמל לשותי האספרסו בשבת הישראלים. הם יתאבדו למענו ויקריבו עצמם למען השטיקים שלו.

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      מי שכתב ועוד ב",—" שכתבתי "אני לא בבון" משקר
      מעולם לא אכתוב שקרים מסוג זה.מי שכתב שכל כתיבתי
      זו נועדה לחיזוק דעת הבית צודק. טוב לדעת שמבינים
      אותך. זו גם דעתי ואם היא גורמת לחיזוק דעת בעל בית
      או כל אחד אחר זו אינה סיבה לשתוק. בכל מקרה תודה
      על תשומת הלב שזה הדבר הכי חשוב בחיים נעים כמעט
      כמו גירוד גב אם לא נרד לאזורים אינטימיים יותר ותודה
      וסימנתי את שניכם בירוק.

      אהבתי

  11. בושה הגיב:

    כל הסיפור הזה של ההורות הלהטב״ית והפונדקאות הנצלנית בעולם השלישי פשוט מעורר גועל באופן לא רצוני. עם כל התמיכה הקוגנטיבית בזכויות הגאים ואפילו הנישואים החד מיניים, כי לכולם מגיע שקט ושלווה, תמונה אחת של אוהד חיטמן עם חיוך זחוח ופג אומלל לפניו, מפזר קריאות שחצניות לראש הממשלה להיות ראש ממשלה של כולם, והגועל והדחיה פשוט בלתי נשלטים.

    סליחה

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      מה יש לכם מנשקי הקמיעות? מה רע בהוצאה של כמה תאילנדיות ונפליות מהחורים שלהן והבאתן למקום שיש בו אספרסו בשבת?

      אהבתי

      • בושה הגיב:

        צודק. שותי האספרסו בשבת התקועים בנפאל הם לא הישראלי המכוער. הם הישראלים המערביים ומסביב החושך כפי שאמר ההוא. צריך לתקוף גם אותם הבעיה היא שזה לא צריך להיות על חשבון המלחמה בערסלנד עם הצעקות והליכלוך במרחב הציבורי.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          כדאי שהפרחות חובבות השוקולד תלמדנה תרבות מהי מהאסיאתיות המנומסות בחוות הרביה בנפאל.

          אהבתי

          • בושה הגיב:

            הפרחות חובבות השוקולד זאת מוטאציה יהודית יחודית. אין לי מושג אם יש בעולם חסרי חינוך עם פיוז קצר כמו הערסים הישראלים. יש לך מושג איך המרוקאים האורגינאל במרוקו?

            המלחמה בישראלי המכוער והשוקלודים מסיחה את הדעת מטיפול בשאלות מוסריות שמעלות הקבוצות הדומיננטיות והבורגניות בישראל. על פי ההלך הרוח הקיים בגלל ששותי האספרסו בשבת הם מערביים הם גם יפים וצודקים אפריורית. ולא היא. הם יותר מכוערים.

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              איך אתה מעז להשוות את השרצת הילדים של המתנחבלים לסטארט-אפ ביו טכנולוגי המפתח מכונות רביה וגם מתקן את עוולות הקולוניאליזם והכיבוש?

              אהבתי

              • בושה הגיב:

                אתה זורה מלח על פצעים. מאז שיש שוקולדים (בשמם הקודם ישראל השניה), אומת הסטראט אפ שיכורה מריח הגוף של עצמה. אפילו ״בארץ נהדרת״ אין מספיק סאטירה לקבוצה הזאת. צריך להעלות אותם על הגריל כמו המתנחבלים והישראלי המכוער. אבל מרוב אהבה עצמית הם לא רואים מה דפוק בהם. הם הרי מערביים!

                אהבתי

          • רחם להשכיר הגיב:

            נשמע שאתה דווקא בעד הפרחות חובבות השוקולד, רצוי על עקב גבוה.

            אהבתי

        • גברת מנהלת הגיב:

          הבוקר רזי ראיין אם שבתה בנפאל ואין לה קצה חוט מה עלה בגורלה. העלה רזי את האחראית במשרד החוץ לנעדרים, וההיא בקול אפוף ביורוקרטיה וסיגריות אמרה בקול יבש שהאם תתקשר אליה כי זה לא לרדיו. כמעט היה דז'וו של אילן רמון ואביו. בסוף התברר שלאותה גברת לא היה מושג מינימלי , העיקר שכמעט גרמה להתקף לב בשידור חי לאם הדואגת.

          אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        הלוואי והיה כך. אבל זה לא. זה בס"ה ערוות אשה
        ורחם להכיר. גם כאן כמו בזנות אף אשה לא עושה
        זאת מעודף כסף רכוש או קשרים. זה שכרתי השתשתי
        זרקתי. גם סרסורים יש כאן, בשפע. משום שמי שעושה
        זאת, השוכר, יש לו בד"כ את מה שאין לגברת המשכירה
        יש לו גם "עיתונות טובה". במשך מיליוני שנים נבנו
        מערכת הרבייה ומערכת הנפש (אין לי שם אחר ואני
        לא יודע מה זה נפש) במקביל ובמעורב, ספריות נכתבו
        על זה. אין לי מושג ולאף אחד אין לאן מובילים קיצורי
        הדרך הללו. על כוחות הטבע למדנו ברגעים אלו ועכשיו
        כאן משחקים בכוחות הטבע, ושוב אולי אני מגזים אולי
        נכנס לשטח לא לי. בכל מקרה צריך להזהר כי את
        המחיר, אם יהיה מחיר, ישלמו גם ובעיקר הצאצאים
        שלא חטאו ולא פשעו ולא עשו ניסויים בהרבעת ורביית
        בני אדם. מי שלא ישלם בעתיד (ואולי כן, מה אני יודע?)
        הם שני הבחורים הנחמדים (באמת) שמופיעים
        בצילום ומשמשים פרסומות לשיטת רבייה/הרבעה אנושית
        זו.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          זה "שכרתי השתעשעתי זרקתי" או "שכרתי
          השתמשתי זרקתי" חשבתי שני דברים
          באותו זמן וכך זה יצא.

          אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          אם הבאת ילדים לעולם היא עניין ממוני/קנייני מה המניעה להביא כך ילדים כחלקי חילוף כגון כליות, כבדים, קרניות וכדומה?

          אהבתי

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            כבר עכשיו בתי ספר לרפואה קונים גופות מהעולם השלישי במקום לחכות עד בוש לישראלים שיתרמו את גופתם למדע. העילית הליברלית והבורגנית בישראל באמת מאמינה שהעולם השלישי הוא הזבל שלהם שנועד לשרת אותם.

            #מעניין למי הם הצביעו

            אהבתי

            • קולונל קורץ הגיב:

              הפוך גוטה.
              מה לעשות שרוב התורמים של גופות למדע בישראל הם אשכנזים, חילוניים, ממעמד סוציו אקונומי בינוני – גבוה.
              בין התורמים המפורסמים בשנים האחרונות הצייר רפי לביא, הסופר יורם קניוק והפרסומאי דרור שטרנשוס.
              מה שבטוח זה שיהודים מסורתיים ממעטים לתרום. יהודים דתיים, מצביעי ש״ס למשל, לא נכללים בכלל בקבוצת התורמים גופות למדע.
              אלו העובדות.

              אהבתי

              • תרמתי במשרד הגיב:

                גם יצחק בן אהרון תרם.

                אהבתי

              • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                כל הכבוד. עדיין מגעיל אותי התופעה של קניית גופות מהעולם השלישי כדי שהסטודנטים הישראלים יוכלו לנסר אותם.

                אהבתי

                • תרמתי במשרד הגיב:

                  אתה צודק, זה מגעיל, אבל זה קשור לאופייה היהודי של המדינה ולא לעילית הבורגנית ליברלית.
                  הדת היהודית אוסרת על תרומה כזו ויש רבנים שאומרים במפורש שהדבר חשוב לצרכים מדעיים אבל יש מספיק לא יהודים שתורמים. לכן מסורתיים ודתיים לא משתתפים.
                  דרור שטרנשוס מראשי מרץ תרם בעצמו בחייו וגם מימן קמפיין לעידוד התרומות.

                  אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            למישהו אחר לא הייתי טורח לענות גם אם הנכתב
            הנו הפוך על הפוך מהופך. כליות כבדים קרניות
            עור ראות וכל הקצביה אין בהם חיים (לא שאני יודע
            להגדיר חיים) ואם אדם מאמין בדבר מה אין
            בהם נשמה (לא שאני יודע מהיא נשמה) זה שאני לא
            יודע לא אומר כלום חוץ מבורותי. הידע הזה ייתכן
            ומצוי באיזה שהוא מקום. אדם שלם נברא בצלם וזה
            רציני מאוד (לא תעשה וכ"ו). מה אנחנו כן יודעים.
            ייצור חי נניח יונקים נולד מאם זה מיליוני שנים. האם
            מטפלת בו מניקה אותו מחלבה שנוצר מדמה. אנחנו יודעים
            (פעם לא ידענו) שלכל אדם יש דם ייחודי (בתי המשפט
            הסכימו) אנחנו גם יודעים שלא הכל בגנים. עוד אנחנו יודעים
            דבר ייחודי לאדם שבמשך תקופה ארוכה מתקיים מגע
            בין אם למי שהולידה. הזמן העובר בין הלידה לבין היכולת
            של אדם לקיים עצמו כנראה הכי ארוך מבין החיות. המון
            דברים שאנחנו יודעים עליהם מעט מאוד עוברים מאם לנילוד
            כך זה עוד מלפני היות אדם מזמנם של מי שחיו בעמק הירדן לפני
            שני מיליוני שנים. ניתן לשנות אופי של חיות בכמה מאות שנים
            בודאי באלפים בודדים ראה את סוגי הכלבים הפרות והכבשים.
            בודאי שאם פונקאית והנתק המהיר בין האם לנילוד היא תופע
            חדשה. לא אני אומר לאנשים מה לעשות או לא בעיני רביה
            ומין זה כל אחד יחליט לעצמו. אבל ללמוד ולחשוב מותר לכולם.

            אהבתי

  12. לחמניה הגיב:

    , כותב דברים מיותרים, כן כמו כולנו. הנה אחד מהם.
    קפה תמר ייסגר ביוני, אך הוא מזדרז להספידו, ומחבר בין ההודעה על כך לבין יום העצמאות.
    למה הכוונה “שרה הדועכת”? מי כותב ככה על בנאדם בריא וחי ונושם? האישה חגגה 90 ב-14 באפריל, אולי מותר לה לנוח מעט על זרי הדפנה? לא כולם הם שמעון פרס המתרוצץ כאחוז אמוק בין מאה אלף דולר למאה אלף דולר ברחבי העולם. ובנוסף, מי מפריע לך לשבת בכל בית קפה אחר? בינתיים הזכות הזו מוקנית לך (ולכולנו), ואני מקווה שבתי הקפה לא ימודרו לפי דעותיהם הפוליטיות של יושביהם

    גדעון לוי היה מנערי פרס, הבלייזרים של שנות השמונים, שהכשיר הרבה שרצים של המטרניך המושחת.
    המחוברים האלה עם השנאות שלהם.
    טפיי עליהם

    אהבתי

  13. תפוזינה הגיב:

    ג'ודי ניר מוזס מגעילה אותי. בעבר כבר התבטאה בגסות נגד רינה מצליח (אמרה עליה שהיא מתאימה לשוק, וכו'). כמו תמיד ההעלבות והגסויות שלה קשורות 1. לקנאה 2. הגנה פסיכופטית על האתרוג "סטיב". חטאה המרכזי של מצליח היה שתקפה אותו כמה פעמים בעניינים פוליטיים שונים. ניר-מוזס אמרה בזמנו שמצליח צריכה הייתה לזכור שהיא וסילבן הגיעו מאותו הכפר (באר שבע).
    לא שאני חושבת שמצליח מגישה טוב את "פגוש את העיתונות" – נהפוך הוא, אבל היא זהב טהור לעומת ניר-מוזס-שלום.

    אהבתי

    • לחם הגיב:

      הממסד אוהב אותן כמו שדנה וייס עושה. מי שלא ראה אתמול את דנה וייס מראיינת את סימה שיין לא ראה מה זה לשון עמוק בתחת של הממסד. אני מקווה בשבילה שיוצא לה מזה משהו, הנחיה של אירועים בתשלומים שמנים ועוד ועוד, כי אם היא עושה את זה סתם ממניעים עיתונאיים זה כל כך עלוב. מרחם עליה מה נהיה ממנה, לקקנית ממסד כמו יהודה שרוני לקקן טייקונים.

      אהבתי

  14. נועם גל הגיב:

    תודה רבה על ישור ה RSS לימין. תגובה ושיפוץ מהירים בהחלט.

    אהבתי

כתיבת תגובה