ולווט מפסיקה לכתוב

קחו כוס מים ושבו. יושבים? יופי.

אינני יכולה לכתוב יותר. אחרי תשע שנים וארבעה חודשים של כתיבה יומיומית, לבד-לבד, של ולווט אנדרגראונד, הבלוג לביקורת תקשורת שהמצאתי כשהיה פה מדבר שממה, מיציתי את הנושא לחלוטין מבחינת רמת העניין שלי בו. כל יום היה קשה מקודמו, ולא מהיום. אני בתחושת מיצוי כבר הרבה יותר מדי זמן מכפי שהריתמוס הפנימי שלי מרשה לי. אבל אתם יודעים זאת: כתבתי על כך לא פעם, רמזתי, עייפתי, פיהקתי, ייללתי, התלוננתי, איימתי ומה לא.

הסיבה שיכולתי להחזיק מעמד כלכלית בשלוש השנים האחרונות בחירוק שיניים, תוך שאני מרוויחה את הסכום הכי נמוך שהרווחתי ב-25 השנים שחלפו כברק, היא תמיכתם של שני גופים:
1. בנק הפועלים (מאי 2012-דצמבר 2014).
2. mako (אוגוסט 2014 עד היום).
ועל כך אני מודה-מודה עמוקות-עמוקות לשני הגופים הללו, ולכל מי ששידכו ולכל מי שגרמו לכך לקרות.
מאחר שמדובר בל"ו-ניקים אני לא כותבת את שמותיהם בפומבי (אלא אם ישנו את דעתם).

הסרט שלי, איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן?, עליו אני עובדת (עתה בשיווק, הפצה ויח"צ) זאת השנה החמישית, הוא אהבת חיי העכשווית. הסרט רץ ברחבי הארץ מדצמבר 2014 ואני איתו, מתגלגלת באבק הדרכים, שומרת עליו מכל משמר, משוחחת עם הקהל, עונה על שאלות, מגוללת את סיפורו-סיפורי, ולא מתכוונת להשאיר קמ"ר אחד בלתי צפי. זה האושר הגדול שלי.

ובנוסף, אני מציעה בזאת לעולם בפרילאנסיזם טוטאלי את כישוריי, עליהם עמדתם בעשור האחרון, ע"מ שאוכל להפיק סכום חודשי צנוע, אך גבוה משכר מינימום, לפרנסתי ולתשוקותיי היצירתיות. אני רוצה להמשיך ולעשות קולנוע דוקומנטרי.

כמה אנשים הציעו לי בחודשים האחרונים להשתמש בפלטפורמת הבלוג ובתשתית שלו לפרסום כתביהם. על פניו יכולתי לתת להם נדל"ן תמורת סכום סמלי בחודש, כשאני אבצע עבודות ניכוש, עידור ועריכה לכתביהם, אלא שזה לא משהו שאני רוצה לעשות.
תאמרו: אז רק תציעי את הנדל"ן ושכל אחד יעשה בו כרצונו, אלא שלא נוח לי ששמי יתנוסס על משהו שאני לא חתומה עליו.

הבלוג יישאר בינתיים על מכונו, אף שיש לי עליו הוצאות תחזוקה קבועות.
הצעות אלו ואחרות, רצוי יצירתיות, יתקבלו בברכה.
[נניח בלוג של מגיבים בלבד – כי ממילא 99% מהתגובות מעולם לא היו קשורות לתוכן הפוסטים – או רק מדור לחם עבודה תמורת תשלום, או כל רעיון מבריק אחר].

תודה רבה על הכל: על שנים של קריאה נאמנה, על התגובות, על העידוד ועל התמיכה ותודה סופר-סופר לקוראים המשלמים שבזכותם יכולתי לאכול לחם שיפון עם טחינה ולא לחם אחיד עם מרגרינה.

שלכם בע"מ, דבורית
dvoritsh@gmail.com
vlvtunderground@gmail.com
052-3512025

תוספת חשובה: ומירב התודות ליריב חבוט, הוובמאסטר הנאמן בעולם.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה בלוגלנד, דו"ח מיוחד, הודעות לעיתונות, היו ימים, תוכן שיווקי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

232 תגובות על ולווט מפסיקה לכתוב

  1. פינגבאק: שנה טובה מ"איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן?" | דבורית שרגל * Dvorit Shargal

  2. פינגבאק: תם ונשלם | ולווט אנדרגראונד

  3. פינגבאק: סיכום חודשי: 5 הסרטים הטובים של מאי 2015 | סינמסקופ

  4. פינגבאק: ולווט אנדרגראונד - בלוג ביקורת התקשורת של דבורית שרגל » תם ונשלם‏

  5. כזה וכזה הגיב:

    חבל מאוד….התרגלתי לטוב.

    אהבתי

  6. חייל זקן הגיב:

    איזה כיף זה לשמוע את זמרי הפרקליטות שרים "היא זכאית" כמו חבורת ש"סניקים.

    אהבתי

  7. פינגבאק: ולווט אנדרגראונד - בלוג ביקורת התקשורת של דבורית שרגל » אחרית דבר: בחלוף שבוע‏

  8. חייל זקן הגיב:

    הגרבוז התורן, פריצקי.
    על מירי רגב:

    תרבות זה נורא מתאים לה, זה בערך כמו לשים את שלמה חליווה, האנס הבכיין, אחראי על מדור האונס במשטרה, הוא מבין בזה כמו שהיא מבינה בתרבות. 'יאללה כפיים'

    על איילת שקד:

    וואלה, זו הפעם הראשונה בישראל ששרת המשפטים יכולה לככב בלוח שנה שתלוי במוסכים… והיא יפה מאד – כמו הרבה מנשות הרייך

    אהבתי

  9. ידית בת-לחם הגיב:

    כשאני באמת רוצה לפנק המשפחה: עוגת גזר !
    איך סוד שלי?

    1. מחממים תנור לחום של 175 מעלות.

    2. קולפים ומגרדים גס את הגזרים.

    3. מקציפים במיקסר את השמן והסוכר כ-2-3 דקות. מוסיפים את הביצים בהדרגה, בכל פעם ביצה אחת, וממשיכים להקציף עוד 2 דקות נוספות.

    נשתמע יקיריי…
    4. לקערה אחרת מנפים קמח, אבקת אפייה, סודה לשתייה, קינמון וג'ינג'ר ומערבבים היטב. מוסיפים את תערובת הקמח לקערת המיקסר ובעזרת וו גיטרה מערבלים עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את הגזר המגורר ואת האגוזים ומערבלים עד לפיזור אחיד.

    5. מעבירים את הבלילה לתבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים כשעה, עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא יבש. מוציאים מהתנור ומצננים לחלוטין.

    6. להכנת הציפוי: בקערית קטנה מערבבים יחד את הגבינה ואבקת הסוכר. מוסיפים 2 כפות מיץ לימון ומערבבים היטב. טועמים, ובמידת הצורך מוסיפים כף נוספת של מיץ לימון לאיזון הטעמים. יוצקים את הציפוי על גבי העוגה.

    אהבתי

  10. פינגבאק: סרטים חדשים: ״תפוחים המדבר״, ״מרדף לוהט״, ״דני קולינס״, ״החיפוש״, ״תפקיד חיי״, ואירוע סריטה בפרינט סקרין | סריטה

  11. חלקלקות הגיב:

    מי שלא האזין הבוקר לניב רסקין והפאנל מול זאב אלקין הצלופח ,מוזמן להסכית אוזן.

    אהבתי

  12. ידית בת-לחם הגיב:

    כל השכנות מקנאות בסלט הכרוב שלי.
    רוצים יודע סוד שלי?

    1. קוצצים את הכרוב לרצועות דקות במעבד מזון ומעבירים לקערה גדולה.
    2. מערבבים היטב את השמן, החומץ, רוטב הסויה והסוכר, שופכים על הכרוב ומערבבים.
    נשתמע יקיריי…
    3. קולים במחבת את השומשום, מוסיפים לקערה ומערבבים.
    אוטמים ומצננים במקרר במשך מספר שעות, לספיגת הטעמים.

    אהבתי

  13. שוקניה הגיב:

    רוגל אלפר מתמוגג

    המקור, 21:00, ערוץ 10

    כמה מהאמירות של הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ בסרטו של רביב דרוקר על מלחמת לבנון השנייה הן מהחתרניות והמהפכניות שנשמעו כאן זה שנים. מדובר בדברי כפירה בדת השלטת במדינה, דת צה"ל. במסגרת הדת הזו, לא זו בלבד שצה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם כולו וחייליו הם גיבורים — הוא גם הגוף הכי מוסרי, הכי צודק והכי טהור במדינה. צרכיו הם קדושים, מעל לכל ביקורת. השקפת העולם שלו מעצבת את המדינה ומכתיבה את החלטותיה הגורליות. ישראל היא קונספציה צה"לית.

    האמירה המטלטלת ביותר של חלוץ היא שבעת מלחמת לבנון השנייה העדיפו המפקדים הבכירים בפיקוד הצפון לראות 40 אזרחים הרוגים מאשר חיילים הרוגים. אמנם, חלוץ הוא רמטכ"ל ממורמר, שכהונתו היתה קצרה ומרה, ושמן הסתם תולה את דימויו הציבורי כרמטכ"ל כושל בתפקוד הלקוי של פיקוד הצפון. ובכל זאת, זו האשמה חמורה מפיו, והיא נשמעת אמינה. יוצא ממנה שצבא היבשה של צה"ל הוא מוג־לב, ושהאזרחים משרתים אותו ולא להפך. כל המיתוס הצה"לי מתהפך. העורף סופג במקום הלוחמים.

    אמירה זו עולה בקנה אחד עם טענתו העובדתית שמאז רבין, כל ראשי הממשלה, חוץ מאולמרט וכולל נתניהו, נמנעו מהפעלת צבא היבשה במבצע רחב היקף, והם יודעים למה: כדי שלא יספוג אבידות קשות, ולא יסתבך. אגדת העוצמה הצה"לית מנופצת כאן. צבא שפוחדים להשתמש בו איננו צבא חזק. לא זו בלבד שצה"ל לא שומר על האזרחים, הוא נמר של נייר.

    http://www.haaretz.co.il/gallery/television/tv-review/.premium-1.2630012

    אהבתי

  14. מדינת כל גזעניה הגיב:

    רות גביזון מערערת על אתוס חוק בשבות

    אהבתי

  15. חייל זקן הגיב:

    ולווט לעניים.
    כותרת בהארץ: איך הפרטה הפכה את בתי הספר בשוודיה ממצטיינים לכושלים?
    והתוכן:

    אבל גם הנהירה לבתי ספר פרטיים בשוודיה שצמחה משבריר אחוז בתחילת העשור הקודם לכ-14% ב-2014 לא מסבירה לבדה את הידרדרות מערכת החינוך, כי התוצאות של בתי הספר הציבוריים במדינה היו גרועות יותר מתוצאות מבחני הפיזה של בתי הספר הפרטיים

    אהבתי

  16. ידית בת-לחם הגיב:

    בעלי משוגע על קציצות הברוקולי שלי.
    רוצים מה הסוד שלי? אז כך…

    1. מבשלים את הברוקולי במיקרוגל (או חולטים במים רותחים) 3-4 דקות, עד שהוא מתרכך מעט. מקררים וקוצצים דק.

    2. מערבבים את כל החומרים בקערה ומניחים מכוסה לחצי שעה.

    3. יוצרים קציצות מהתערובת ומטגנים משני הצדדים עד השחמה. יש להפוך בעדינות, כדי שהקציצות לא יתפרקו.

    נשתמע, יקיריי…

    4. מגישים לצד יוגורט מתובל בשום, שמן זית ומלח.

    * אפשר להוסיף לקציצות 3 כפות גבינה בולגרית מגוררת.

    * אפשר לאפות במקום לטגן: יוצרים קציצות בידיים משומנות מעט ומניחים על נייר אפייה משומן. אופים ב-200 מעלות עד שהקציצות מזהיבות, הופכים ואופים עד להשחמה.

    אהבתי

  17. פינגבאק: ראיון ופרידה מולווט: דבורית שרגל סגרה את הבלוג ולווט אנדרגראונד | פוליטיקלי קוראת

  18. הטרולי הגיב:

    סופה של כל מזוודונת, הממלאה ייעודה ומטיילת מבוידעם לבטנו של מטוס וחוזר חלילה, שגלגליה נשחקים ואינם נושאים אותה עוד בקו ישר כי אם דווקא לכיוון המסלול האדום להכעיס. דווקא כאשר היד וידית הנשיאה הופכות אחת, מבקשת המזוודה לחדול משאת משאות ולהפוך לפריט וינטג' המשמש לזכרונות בלבד.
    דבורית, תודה על הכרטוסים הרבים. ראינו הרבה מדינות בתוך מדינתנו האחת בזכותך.

    ואסיים בפתגם שגור ממסכת בבא טסה, שער היוצאין והנכנסין, פסוק ט"ס:
    "מזוודה שנמצאה במחלקת האבידות, אינה קיימת פילוזופית"

    אהבתי

    • העקרב הגיב:

      תודה. נכנסתי לשאול אם זה רון מ י ב ר ג. לא נראה לי שהדרדלה הזה הוא יכול להיות איש עסקים. אבל הוא עסק בתקשורת בעברו

      אהבתי

  19. הקרן החדשה מעוניינת להעמיק את השסע בעם ולהציג את ישראל כמקום נורא כדי לגייס עוד תרומות. מכל כיוון היא מנסה לפרום את חוטי המשילות והמארג הישראלי העדין. חזיונות יונה מנותקים. כמו נחלי הדם והאכזריות באביב הערבי שהפתיעו את ממשל אובמה. בבת אחת, משהו קורה פתאום ורעמסס. זה לא המצב. השימושיים התחילו בהפגנות נגד אקיבוש עברו למחאת הקוטג' משם למחאת שכר הדירה ברוטשילד, עברו דרך התנגדות לכביש 6, המשיכו למחאה על הדרת נשים, לייבוש התנחלויות, להצפת מסתננים, לנישול בדואים, איימו לבג"צ את עיר הבהד"ים, החזירו לערבים מורשת, בגדו בצה"ל, הצעידו את ויקי כנפו ועכשיו* הגיע תור מחאת האתיופים. בתקשורת לא תראו את השימושיים מלהיטים הפגות, לא תדעו מי שילם על האוטובוסים ולא תבינו מי תיזמן, גייס והדריך. נורא מסתורי הסיפור הזה. הכל ספונטי, עממי וממש נובע מהשטח בדיוק כמו האוהלים שנרכשו, הוקמו ואוכלסו "במשפחות" למראית עין.

    יש קיפוח והמדינה צריכה לשפר את יחסה לאתיופים. ועדיין, מצבם משתפר עם קצב ההשתלבות במרקם החברתי והכלכלי. אז מדוע דווקא עכשיו מוציאים את האתיופים לרחובות? כי רובם הגדול הסתייג מהשמאל ההזוי וההשתבללות בפקולטות למדעי הרוח ועכשיו כשגוייסו השימושיים וחונכו הנערים לפי הדוקטורינות וצויידו בסלוגנים ובאמונה שמישהו דופק אותם כי הם שחורים המחאה הספונטנית "מתרחשת". אין לניצול הציני של הקרן שום גבול.
    אפשר לחפש בשת"יל פעיל אתיופי שמרוויח יותר מפעיל אשכנזי נגד הכיבוש ואפשר להשוות תקציבים בין ארגוני אתיופים לארגוני מסתננים ולהבין איך בדיוק נראית גזענות מכוערת וממוסדת.

    אהבתי

    • קולונל קורץ הגיב:

      שוב האוטובוסים?
      קרנופוב.

      אהבתי

    • הזוועה בהתגלמותה, הקרן מנסה לפרום את המארג הישראלי העדין שביבי, בנט, ישראל כץ ודני דנון מנסים בכל כוחם, בסבלנות אין קץ, בקבלת השונה ואהבת האחר, לתפור.

      אהבתי

      • ליל חניה הגיב:

        אתה מקבל את התעמולה העצמית של הקרנות שהם מאחים ומטפחים את השונה. למעשה לקרנות הפוסט הציוניות יש אג'נדה ברורה. מכניסים להם לראש שכולם גזענים והם מקופחים. למעשה לא היתה קבוצה מהמדינה שקיבלה יותר מהאתיופי. רובם לא עובדים או מסתפקים בעבודות דחק של מאבטחים. לא היתה קבוצה שקיבלה כלכך הרבה מהמדינה בלי לתרום. העליות אחרי קום המדינה יושבו בגבולות עבדו במושבים בחקלאות. הם היו חלוצים בתנאים קשים יותר מהעליה הראשונה והשניה. מה עושים האתיופים? הקרנות מכניסות בנוער זעם ומסירות את האחריות מעצמם. הם הרי שחורים. זה חייב להיות כמו באמריקה פה.

        אהבתי

    • מדינת כל גזעניה הגיב:

      איזה כיף. גם לנו יש

      שחורים אמיתיים

      אהבתי

  20. חייל זקן הגיב:

    ידיד שוטר על שכונת רמת אליהו (החלק האתיופי) בראשון לציון:
    השכונה מתנהלת כמו הארלם בשנות השישים. שיכורים ומסוממים מתגוללים ברחובות, בעיקר צעירים, חלקם לפני גיל צבא, קטטות ומעשי שוד (לא מדווחים) בכל פינה, בשעות הערב קבוצות של פרוצות בנות 13-15 מתקבצות בדרכן לאזור התחנה המרכזית בתל אביב. אלימות רבה בתוך המשפחה שמגיעה לחדשות כשהאתיופית נרצחת. שוטר בודד לא מעז להראות את פניו בשכונה והכניסה היא עם לפחות שתי ניידות. אתמול רמת אליהו באה אליכם, הצפונבונים, ועשיתם במכנסיים. עכשיו תקימו עוד עמותה שתפרנס כמה עסקנים אתיופים ואנחנו נמשיך לאכול את ה*רא…

    אהבתי

    • אי שם הגיב:

      חייל, אתמול נשמעת כמו בן כספית וניפנפת ברב עובדיה וחוק השבות. מה קרה שתפסת ביצים!

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        ישראל שחטא ישראל הוא. כל מי שזכאי לעלות על פי חוק השבות צריך להגיע לישראל ללא סלקציה. יחד עם זאת צריך להכיר בעובדות כהוויתן, זהו התנאי הראשוני לתיקון.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        האתיופים מספקים פרנסה ללא מעט יהודים טובים. רשימה חלקית של עמותות:
        כלליאגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה
        ג'וינט ישראל
        מלכת שבא – מרכז תרבות אתיופית
        סלע – מרכז סיוע לעולה במשבר
        עזרה
        הקרן לידידות
        טנא בריאות
        אריאלה – קידום המצוינות בקרב יוצאי אתיופיה
        בהלצ'ין – מרכז מורשת ליהדות אתיופיה
        עמותת גדעון ליהדות אתיופיה בחדרה – מקסם
        היווט
        מרכז ההיגוי של עולי אתיופיה במערכת החינוך
        עמותת פידל – לחינוך ושילוב חברתי
        ארגון צפון אמריקה למען יהודי אתיופיה – ישראל (נאקוג')
        טבקה
        הנני
        חברים בטבע – העצמה קהילתית
        אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה
        ג'וינט ישראל
        עולים ביחד – באנדליי וודליי
        טק-קריירה – מרכז הכשרה טכנולוגית ליוצאי אתיופיה בישראל

        אהבתי

        • לורד וולדמורט הגיב:

          ג׳וינט ישראל כתבת פעמיים.
          אני מניח שבשגגה ולא רצון לנפח את המספר.
          אבל גם אם בזדון, ישראל שחטא ישראל הוא, לא ננדה אותך ובלבד שתודה בסילוף מכוון ותתקן דרכייך.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            תודה על התיקון. להגנתי אטען שהג'וינט הוא גדול המרוויחים מהאתיופים, יותר משאר האירגונים גם יחד.

            אהבתי

        • מלכת שבא הגיב:

          שכחת את גרוניך.

          http://e.walla.co.il/item/2851285

          וגם ההוא עם הראסטות

          אהבתי

        • מילוס הגיב:

          עימות בין סטודנטית אתיופית ערסית מהסוג של טהוניה (זוכת האח הגדול) ומרצה נאורה שיצאה מהכלים

          תחזרו לאתיופיה

          הפיד שלי מלא סימפטיה לאתיופים. נראה אותם אם טהוניה כזאת פותחת עליהם את הג׳ורה.

          גם החייל התחצף לשוטר, קרא לו ״יא הומו״ וגם זרק אבן

          אהבתי

  21. ביביטורס הגיב:

    אם יש אלוהים שייתן סימן.

    אהבתי

  22. טובאריש הגיב:

    עכשיו נראה את טובאריש כחלון יושב בממשלת 61 למרות הצהרתו.

    אהבתי

  23. בלאק & וויט הגיב:

    הקורא לחם מתבקש לצאת להפסקה

    אהבתי

  24. חייל זקן הגיב:

    עמירה הס מקימה תנועה גלובלית:
    המתנחלים האוסטרלים שלא יודעים שהם מתנחלים

    אהבתי

    • לקורא שוקן הגיב:

      שהעיתון הכי אמין וחשוב בישראל יפרסם את הפרוטוקולים והמניעים מאחורי עקירת האתיופים מארצם. האם זה טאבו? הציבור רוצה לדעת. אין הבדל בין מפעלים לאומיים מופרכים אחרים כמו הקמת התנחלויות מול מחנות פליטים בעזה לחידה הזאת. מה היה הרציונל, יחסי ציבור?

      אהבתי

  25. יאיר דקל הגיב:

    הצטערתי לקרוא

    אהבתי

  26. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    נערה בהפגנה במשפט קולע ״עקרו אותנו מאתיופיה״. לא חוק השבות, לא הרב עובדיה ולא בטיח אלא ״מי ביקש אתכם?״ ״עקרו אותנו״.

    אבל הקטע המצחיק ״אנחנו לא בורחים לברלין״. למי אכפת אם ״תברחו״ לברלין? כשחושבים על זה, היאיר לפידים כועסים רק על אלו שיכלו לתרום, כלומר לבורגנות, אבל על מי נתמכי סעד מאיימים? גם אם חרדים או ערבים יאיימו ב״ברלין״ לאף אחד לא יהיה אכפת וחלק אולי ישמחו.

    http://www.haaretz.co.il/news/education/1.2627658

    אה, איזו מדינה מטורללת. למה היה צריך לעקור אותם מאתיופיה? אה, כי מדינת ישראל מדינה ״הכי מוסרית בעולם״ ועוד קלישאות סהרוריות

    אהבתי

  27. קראתי בטוויטר הגיב:
  28. ידיעה בעיתון הגיב:
  29. חיים הגיב:

    עצוב פה

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      עצוב בגלל הסוף של אור אסרף. גאווה בצוות שלו מאגוז שהתגייס להחזיר אותו.

      אהבתי

      • חידון טריוויה בנושא מחויבות הגיב:

        מי אמר למי -" אור לחם בגבורה בצוק איתן ולמדינה יש אחריות מוסרית לחפש אותו" ( הפתרון במהופך למטה)*

        יביב*

        אהבתי

  30. יהוסף הגיב:

    שנים של קריאה פסיבית ותחושת אושר יומית עם הבלחות אקטיביות מסתיימות. נראה ממש כמו פגישת מחזור: הלל חסר (או שגם הוא בסך הכל פסיבי ???) אבל חוץ ממנו הדו קרב היומי הרגיש טבעי לגמרי.

    בהצלחה בכל אשר תפני, ובמיוחד נשמח אם זאת פניה בחזרה לבלוג אנונימי.

    אהבתי

  31. ב הגיב:

    תודה רבה על הכל ובהצלחה בכל מקום אליו תלכי ותגיעי. תגשימי את כל שאיפותייך!

    אהבתי

כתיבת תגובה