גם בידיעות הוקם ועד פעולה

וזה המכתב ששלח ועד הפעולה לעובדי ידיעות אתמול בבוקר

בחודשים האחרונים חל מפנה בענף העיתונות עם הקמת ארגון העיתונאים בישראל, שמטרתו לחזק את מעמד העיתונאים – גם מבחינה מקצועית, באמצעות השתלמויות ומאבקים על חופש העיתונות, וגם מבחינה תעסוקתית. מאז שהוקם הארגון הצטרפו אליו יותר מ-1,400 עיתונאים מכל כלי התקשורת והוקמו במסגרתו 12 ועדים יציגים (חדשות 2, חדשות 10, גלובס, מעריב, Ynet, רדיו קול חי, טיים-אאוט, מוטו תקשורת ובארבע מחמש החברות שמפיקות את החדשות המקומיות בכבלים).

מעמד העיתונאי – העורך, הפרילנסר, הגרפיקאי, הכתב והצלם – בישראל ידע דרדור מתמשך בעשורים האחרונים, לא מעט בגלל ההידרדרות בתנאי התעסוקה שלנו ובמערכת יחסי העבודה בענף. את המצב הזה מעוניינים העיתונאים שהצטרפו לארגון לשנות.

על מנת לעמוד ביעד הזה יש קודם כל ליצור ערוץ הידברות מסודר ורציף בין העובדים להנהלת העיתון. בבסיס הערוץ מעוגנת המטרה המשותפת לכולנו שידיעות אחרונות ימשיך ויהיה העיתון המוביל בישראל ויהווה עבור כולנו מקום עבודה שאנו גאים לקחת בו חלק.

בחודשים האחרונים הצטרפו עשרות עיתונאים מידיעות אחרונות אל ארגון העיתונאים החדש. אתמול הצטרפנו אל עמיתינו במערכות האחרות והקמנו ועד פעולה שמטרתו להמשיך את מגמת ההצטרפות לארגון ולהקים ועד עיתונאים בידיעות אחרונות.

אנו בטוחים כי הרצון הטוב של כולם יוביל אותנו אל דרך חדשה וטובה אף יותר. גם אם יהיו מחלוקות בנושאי שכר, משמרות, זכויות יוצרים ועוד – הדרך ללבן אותן היא בדיון פתוח הנערך ברוח חיובית והבנה הדדית. רק כך ניתן יהיה לחזק את היסודות עליהם מבוססת ההצלחה של העיתון.

ועד הפעולה יהווה רק בסיס ראשוני לשם כך, כאשר בהקדם האפשרי ייערכו בחירות מסודרות אליו וייערכו פגישות עבודה מול הנהלת העיתון. אתמול נפגשנו עם עורך העיתון רון ירון, והצגנו בפניו את מטרות הארגון והוועד. הפגישה התקיימה ברוח טובה ועותק ממכתב זה נשלח גם אל ההנהלה.

אז מה עכשיו? בואו אלינו, שאלו, התעניינו והצטרפו אל הארגון. כולכם מוזמנים להגיע למפגש פתוח בענייני פנסיה שנערוך ביום חמישי ה-26 ביולי. פרטים נוספים בהמשך.

להצטרפות דרך אתר הארגון
או חיזרו אלינו בכתובת מייל זאת.
כמו כן, כל מי שנזקק לסיוע משפטי מוזמן לפנות אלינו, ואנחנו נחבר אותו לעורכי הדין של הארגון.

ועד הפעולה
ירון טן ברינק
דפני ליסבונה
יאנה פבזנר
עינת פישביין

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה דו"ח מיוחד, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

14 תגובות על גם בידיעות הוקם ועד פעולה

  1. שולמית הגיב:

    נדמה לי שהדרישה לאוביקטיביות לא מעשית כי אין דבר כזה

    אהבתי

  2. מעמד העיתונאי – העורך, הפרילנסר, הגרפיקאי, הכתב והצלם – בישראל ידע דרדור מתמשך בעשורים האחרונים, לא מעט בגלל ההידרדרות בתנאי התעסוקה שלנו ובמערכת יחסי העבודה בענף.

    הצעת הגשה:
    מעמד העיתונאי – העורך, הפרילנסר, הגרפיקאי, הכתב והצלם – בישראל ידע דרדור מתמשך בעשורים האחרונים בגלל זילות המקצוע העדר אובייקטיביות ועקרונות שנזנחו מאחור.

    אהבתי

  3. ירון הגיב:

    נוני מוזס התגייס להסתה למחאה החברתית בשנה שעברה, ועכשיו הוא מקבל ישר בפרצוף את התוצאה.

    הרשע כרה בור כדי להפיל את ביבי, ובסופו של דבר נפל לתוכו בעצמו.

    אהבתי

  4. עיתונאי ותיק הגיב:

    אל תשכחו שלידיעות אחרונות יש את מקומוני ידיעות תקשורת ששם מועסקים העובדים בתנאי ניצול מחפירים של שכר מינימום ואף פחות מזה בדרישה לעבודה בכל הימים ובכל השעות. העובדים בידיעות תקשורת פוחדים מההנהלה ומבקשים עזרה מארגון העיתונאים, אל אל תשכחו אותם.

    אהבתי

  5. יניב מתל אביב הגיב:

    פועלי כל העיתונים, התאחדו!
    תמיכה גדולה ובהצלחה.

    אהבתי

  6. לימור הגיב:

    איפה הייתם לפני שש שנים? חבל שפספסתי אתכם… המצב בידיעות היה שכאשר מתגלעת מחלוקת, ההנהלה תמיד צודקת. אין פתחון פה והאפשרות היחידה היא למצוא את עצמך בחוץ.
    הלוואי שתצליחו.

    אהבתי

  7. מק׳קאף הגיב:

    מברוק! אחת הידיעות השמחות של השבוע האחרון! ועד בידיעות… והיינו כחולמים. מזל טוב, חברים מאוגדים

    אהבתי

    • שולמית הגיב:

      1. אם כל העיתונאים הצטרפו להסתדרות הם לא יבקרו היו"ר עיני.
      2. ההתארגנות תצליח רק אם לא עיתונאים שיעבדו בתנאים שלא מקובלים על העיתונאים המאורגנים.
      3. העיתונות לא אהדה את הפעילות של ועד הרכבת בגלל הסגנון של העומדת בראשו ואולי בגלל אינטרסים.

      . בהצלחה.

      אהבתי

      • אור הגיב:

        1. ממש לא נכון. יש מקום לביקורת גם אם אתה בארגון העיתונאים, ואני לא רואה איזשהו חוסר ביקורתיות יוצא דופן מאז הקמת הארגון. תקנו אותי אם אני טועה.
        2. קראתי את המשפט הזה מספר פעמים ועדיין לא הבנתי את התחביר שלו; אנא הסבירי.
        3. מה הקשר? ואיזה אינטרסים?

        אהבתי

        • שולמית הגיב:

          2. ההתארגנות תצליח רק עיתונאים אחרים לא יעבדו בתנאים שלא מקובלים על העיתונאים המאורגנים(מצטערת על הבלבול, זה קורה לי).

          3. כל מיני אינטרסים המסתתרים מאחורי הפרסומים הגלויים. בגלל זה אני אוהבת לקרוא את הבלוג של V, בגלל המידע.

          כשבעיתון, מתפרסמת איזו פרשה אני שואלת את עצמי את מי זה משרת.כך קורה גם כשאני עוקבת אחרי סיקור ארועים. כך אני מתיחסת לכל העיתונים ולכל הכותבים. זה לא חייב להיות משהו זדוני. זו יכולה להיות גם נטיית לב, ניסון לרצות מישהו או,לחילופין, לפגוע. לעתים זה סתם איטנרס אישי לקדם אג'נדה.

          אהבתי

  8. קרליבך הגיב:

    הקולגות ממעריב גאים בכם! ביחד ננסה להחזיר את הכבוד והיוקרה אל העיתונות ונפעל כדי להפוך את המדינה שלנו לטובה יותר נקייה יותר ודמוקרטית יותר

    אהבתי

כתיבת תגובה