אץ קוצץ בן קוצץ קצוצי לקצץ

המרכזית של ישראל היום, מפי הגבורה: "הבטחתי, קיימתי". גם בעיתונים האחרים מוזכר כמובן הציטוט הזה של נתניהו, אבל בתוככי הכתבות.
המוחים מצדם מבטיחים לחזור לרחובות. שני אירועי מחאה צפויים: ב-15 באוק' וב-29.
רותם שטרקמן
לא מבין את ההתנגדות הגורפת של הפעילים לדו"ח ואת הקראש של ליף על אלי ישי (כות' בע' 3 בידיעות: "דפני ליף: אלי ישי יצא גבר" אמירה שוביניסטית באבוה. זאת מחאה זאת?). חריגת-מה מהקו התומך עד מאוד של הארץ/המארקר במחאה?

גם במעריב וגם בישר"ה מדברים על הפגישה שהתפוצצה בין המתמחים לאוצר. רק שבישר"ה, היום הוא היום האחרון, ולפי מעריב, זהו. מתברר שהם באמת לא מחכים לחצות, וש-300 מהם לא הגיעו לעבודה.
ידיעות הוא היחיד שהמתמחים נדחקו אצלו לתחתי השער בסטריפ דל. הראשית מתייחסת לדו קרב בין אהוד ברק לרמטכ"ל. שטייניץ נוזף בגנץ: "אל תהלך עלינו אימים, לצבא אין שמנת?"
הכותרת בידיעות על החשש שלא יגיעו לעבודה (ע' 4) – התממשה.

מהומות בוקר:
– בשער מעריב יש הפניה לכתבה בז'ורנל, ראיון עם יגאל לוסין (שרה ליבוביץ-דר) – יוצר עמוד האש בת השלושים. לוסין, שכבר עורר, ובצדק, את חמת המטקבקים, נחוש בדעתו שלא היה משנה בה פריים. הוא אומר:

"רוב היהודים בארץ ישראל היו פולנים ורוסים, אולי רק חמישה אחוזים היו בני עדות המזרח. הציונות קמה לפתור את בעיית יהודי אירופה. היום אני יכול לדבר על זה בחופשיות, אז אסור היה לי להגיד את זה".

ולידיעת לוסין: תלמידות ספרדיות לא רצויות.

– בשער ידיעות: ילדים יקבלו כדורים נגד כולסטרול מגיל שמונה. כפולה שלמה, 8-9 בידיעות דנה בהשמנתם של ילדי ישראל, שנמצאים במקום מעולה בתחרות מי שמן יותר מול ילדי העולם. כיפאק לילדי תנובה.

 לחם עבודה

תוס', 15:08: עירד צפריר הודיע בע' הפייסבוק שלו שמדור הספורט של עכבר העיר ייסגר. צפריר היה בעל המדור "סגור לי ת'פינה". את המקום יתפוס שטח פרסום.

יש מצב שנפתרה תעלומת הקרדיטים החסרים בעריכת ז'ורנל. חשבתי שמדובר בהתבטלות שבהתנשאות, או בהתנשאות שבהתבטלות (סימן רשום, אני). אבל ייתכן שהכל בגלל שאין מקום על עמוד החשמל:
עורך: עמית שהם, סגנים או עורכים או משכתבים: אבי גרפינקל, ניב הדס, אודי הירש, עדי חסיד, מיה יסעור, ליאת להב, וגם שי גולדן מעורב.

אורי רודריגז-גרסיא, מנהל התוכן של קו מנחה עוזב את אייס.

אורי תובל, מסגני עורך מוסף הארץ נפרד מהמוסף (אך לא מהעיתון) בגלל טעויות שהופיעו באייטם הזה, המדד, על ההבדלים בין טמירה ירדני למרגלית צנעני. האייטם באתר לא תוקן אף שחלפו כמה שבועות מאז נכתב.
(ישראל היום נותן חסות לאח הגדול ולא לכוכב נולד; משתתפי התוכנית כן מתוגמלים).

עכשיו, אחרי שתובל הועבר מתפקידו, נשאלת השאלה הבאה: האם קובי בן-שמחון, שטעה לאורך כל הכתבה הזו (בעיתון המודפס. באתר תוקנו הטעויות) והחליף בין הבמאיות ציפי ביידר לציפי ברנד תוך שהוא מראיין את ברייד, יועבר מתפקידו גם הוא, ומה עם העורך/ת שערכ/ה את הכתבה? האם ייעשה בה/ו מעשה תובל? או שמא קשת פשוט חזקה מערוץ 10? למייקי דגן הפתרונים.

סימון טטרו, שערך את המגזין, עוזב את מעריב. את סרח העודף שנותר מהמגזין לא עורך איש בקביעות. שמונת העמודים מועברים מדי יום כתפו"א לוהט בין כל מי שפנוי באותו רגע.

לירן דן, דוברו החדש של רה"מ התחייב לא להעביר בשנה הקרובה ידיעות בלעדיות לחדשות 2, רשת או קשת, מאחר שעבד שם מ-1999.

ראובן מירן מספר על קניית ספרים בפריז ועל מחירי הספרים. הוא מדבר על תחושות. אנחנו לא באמת יודעים כמה ספרים קונים הפריזאים. והאם המשכורת הפריזאית דומה למשכורת הישראלית? אולי אבא במאה דווקא כן עוזר לקניות ולסופרים? אני חברה של כבוד בליגה בעד השמצה, אבל לתחושתי, ההשוואה פה בלתי הוגנת.

רועי צ'יקי ארד מתלונן שמעט מאוד אנשי תקשורת מתעניינים בכלל במחאה, על אמת. וחוץ מזה הוא שוגר לפגישה עם המפכ"ל ביפו. אני שמחה שלא עוד חתונות שועים. המסר שלי עבר, הופה היי.

צרות בכותרות


כותרת מדהימה, נכון?
עירית לינור לגלובס נדל"ן: קניתי דופלקס חמישה חדרים כי אני חזרזירה בורגנית.

עורכ/ת שנדרש לכותרת "ים של דמעות" יכול להתחיל לחפש ארגז קרטון (ז'ורנל, על גלעד כהנא).

הקדימו את זמנם:

אני יכולה להעיד שב-19:05 עמדו פפראצים בהיכון ליד האומן 17.


כתב הרכילות של ידיעות, צחי קומה, מערסל בחיקו את מתמודדת הריאליטי דנה רון. עיתונות לוחמת כבר לא תהיה פה.

רשת/ פייסבוק/ בלוגלנד/ טיוי

עידוק Vs אגד.

פרופ' אבנר טריינין הלך לעולמו. קורותיו.

ומהקצה השני של הגלובוס (בערך): מיכאל הנדלזלץ קונה פרחים באוטרכט.

אריאנה מלמד אומרת שהסרט של עפר שלח על הצנחנים, אחרי, הוא כתבת תעמולה נרחבת בחסות הדו"צייה.
לפחות שלח יכול להיות מבסוט מכך שמידת המדים שלו לא השתנתה, ולא בעזרת טריקים סיינפלדיים מלוכלכים.
(Jerry's actual pants size is 32, although he does scratch off the 2 and replace it with a 1 so that everybody thinks he is a 31 waist)

האם בגלל ריבוי מודעות האבל בידיעות (כפולה שלמה, החגים מפילים חללים), לא התפרסמה ביקורת טלוויזיה הבוקר? זה משונה. או שאולי בגלל שמדובר בסרט של שלח, שהוא חבר של רביב דרוקר. ראו לאן נוטה ראשי המלוכלך.

תג פלמו או תג פלמר?

לפני פיזור

– מה, כולכם טסים ואו מדרימים או מצפינים, ואני אשאר פה לבד עם המרססים הגזענים?

– מאיפה הכותרת? הנה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה בלוגלנד, מעברים, צרות בכותרות, שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

80 תגובות על אץ קוצץ בן קוצץ קצוצי לקצץ

  1. עובר אורח הגיב:

    עד שאנחנו מתבשלים במיציינו. טבח הנוצרים הקופטים ע"י צבא מצרים
    מכה גלים בעולם הערבי. אצלנו מקשקשים על מצבות ושם שמים אנשים
    מתחת להן. בכל מקרה המקום הזה חולה, חולה מאוד. לאט אך בטוח
    מתברר שישראל אינה המחלה. זה לא עוזר הרבה אבל טוב לדעת.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      איך הגעת למסקנה החתרנית שישראל היא לא הגורם לכל הצרות במזה"ת?

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        אני? הגעתי? איך? בזבוז של זמן שאלות. עם כל החשיבות הקוסמית
        של הבלוג בזה וכותביו, למסקנות שמוסקות כאן, גם שלי, חשיבות
        אפסית. אפילו דף המערכת בעלון "הארץ" משפיע יותר. כאשר
        רבים מקשקשני העולם הערבי והאירופי פתאום מחליפים דיסקט
        ונציג אובמה מדבר על המיעוט הנוצרי במצרים במקום על שכונות
        בירושלים זה דבר אחר.

        אהבתי

        • פרספקטיבה הגיב:

          שלב מעבר. גם נפילת הקומוניזם במזרח אירופה או תבוסת הנאצים אחרי המלחמה לוותה באותם תופעות של כאוס חברתי. הכאוס הישראלי הוא כאש התמיד. והוא ישאר גם כאשר האביב הערבי יתייצב.

          אהבתי

  2. דרור הגיב:

    לא רוצה חלילה לקלקל לצ'יקי את השינה הטובה בלילה , אבל גם אם אחמדינג'ד יסיים את כהונתו זה לא ישנה יותר מדי , שהרי תכנית הגרעין האירנית התחילה הרבה לפני שהתמנה לנשיאות איראן , ולמעשה הוא בעצם עוד פקיד של האייתולות (רק בניגוד לשאר הפקידים הוא לוקה במגלומניה).

    אהבתי

  3. לא חשבו גם על רוב יהודי הגולה וגם את זה אתה ולוסין שוכחים

    המיליון השביעי: הישראלים והשואה

    תום שגב, תום שגב – 1991 – 556

    ועד ההצלה הרטגלאס למוסדות הציוניים באפריל 1943 נאמר, שיחד עם הצלת ילדים ונוער חלוצי — יש להציל את העסקנים הציוניים. הואיל ולהם מגיע משהו מהתנועה הציונית בעד עבודתם: אלה יהיו מסוגלים לסלוח הרבה ליישוב הנוכחי, להבין אותו ואולי גם לתת לו עוד מה שהוא מעבודתם. יש להציל את העסקנים הציוניים, הואיל ולהם מגיע משהו מהתנועה הציונית בעד עבודתם; אלה יהיו

    הצלה פילנטרופית גרידא, דוגמת ההצלה של היהדות הגרמנית שבוצעה ללא כל הבחנה, יכולה מנקודת ראות ציונית לגרום רק נזק, בייחוד אם האפשרויות הן כה מוגבלות והאסון כה גדול. 

    יכולנו לנהוג שיטה זאת כלפי היהודים הגרמנים, הואיל והיה להם יתרון אחד: הם הביאו ארצה רכוש. עכשיו חסר לפליטים היתרון הזה, היות והם מגיעים בחוסר כול. הם אינם נותנים אפוא ולא כלום לארץ־ישראל ויכולים להביא למה שהביא חלק ניכר מהיהדות הגרמנית: התנכרות גמורה, ולפעמים גם איבה, לארץ־ישראל, יחס חוצפני לכל מה שהוא יהודי ועברי, מגמות גרמניזטוריות בולטות המביאות לידי כך שלעתים קרובות שוב מקנים את הרוח הגרמנית לילדים שכבר קיבלו חינוך עברי בבתי־הספר. גם העלייה של המבוגרים מטהרן משמשת דוגמא לאיזה תוצאות מדאיגות עשויה להביא עלייה ללא הבחנה מתאימה. מחוץ לחלוצים ולעסקנים ציוניים באים המוני אנשים שאין להם כל קשר עם הציונות, אנשים ששוררת ביניהם דמורליזציה גמורה במובן הלאומי.  בתקופה הראשונה נכנס הנוער לקיבוצים ולמשקים (בתנאי זה קיבלו את רישיונות העלייה), אולם לאחר כמה שבועות בורחים משם וכותבים תלונות לקונסוליה הפולנית ולדלגטורה [הנציגות של מממשלת פולין בגולה] שהסוכנות היהודית הכניסה אותם בכוח ובתחבולות שונות.

    אהבתי

    • כל היחס הדו משמעי של הציונות לגולה ולשארית הפליטה נמחק מעמוד האש של לוסיו. היו צריכים עוד כמה שנים טובות כדי לגעת בטאבו הזה. אכן הציונות באה לפתור את בעית יהודי אירופה אבל זה לא מצדיק שאת הסיפור הציוני האשכנזי צריך לסלף ולשקר.

      מסיפריהם של חוה אשכולי, דינה פורת ותום שגב
      ציטוט:
      בספר `אלם` מאת ח. אשכולי (וגמן): "בטוי חד לתפיסת העליה הסלקטיבית ניתן למצא בדברים שאמר בן גוריון במועצת מפא"י בראשית ינואר 1933: "תפקיד הציונות בתקופת ההגשמה אינו בהצלת יחידים – מועטים או רבים – עלינו לנקוט בכלל: לא הארץ בשביל העולים, אלא העולים בשביל הארץ…"

       1 הצלה ללא אבחנה יכלה לדעתו לגרום רק נזק, וכבר הגיעו מטהרן וממקומות אחרים על־ידי חלופין, אנשים ללא יחס לארץ ולציונות, … יעלו קרובי עשירים, שתדלנים, וסתם פרוטקציה לטובת איזה יידנעס (סתם יהודיות

      וכך גם כותב ת. שגב בספרו `המליון השביעי` (עמ` 36): "עקרונית האמינה גם הסוכנות היהודית בצורך ליצור בארץ רוב יהודי.

      אך תנועת העבודה הציונית גם האמינה שיש ליצור בארץ ישראל מרקם חברתי חדש, שונה לחלוטין מזה שאפיין את הקיום היהודי ב"גולה", כפי שנהגו לומר". לאחר עליית הצורר לשלטון בשנת תרצ"ג 1933 כאשר רצו להציל את יהודי גרמניה, מובא בספר זה (עמ` 37): "כיצד תקלוט ארץ ישראל המסכנה את כל הזרם הזה של בני אדם ותצא ממנו עם מבנה חברתי בריא – רק אלהים יודע", כתב חיים ויצמן. {נשיא ההסתדרות הציונית}. ועוד שם: "גם הנרייטה סאלד, שעמדה בראש המחלקה לעבודה סוציאלית של הסוכנות היהודית, הרבתה למחות על חולים ונזקקים שהגיעו עם העולים. פעם אחר פעם דרשה סאלד להחזיר "מקרים" כאלה לגרמניה הנאצית, פן יפלו למעמסה על הצבור בארץ".

      Dina Porat

      …l feel some sort of a strange barrier between myself and every new 0leh who arrives in Eretz Israel… It seems to me that even the little I saw reveals the face of Jewry in the future, once the wall comes down…at the end of the war. And I have to admit that my heart is full of foreboding about the spectacle that will confront us then. These Jews may be divided into three types: The first are those who have lost any semblance of humanity. Consumed by demoralization, they are ready to do anything: steal, plunder; God no longer dwells within them. They are lost not only to Eretz Israel, but to human society as a whole… The majority of the refugees are of broken spirit, despairing, lacking in hope to one degree or another, and it is they who confront us with a new and very serious problem. How are we to approach this new oleh? According to all past criteria we would never have agreed to approve them for aliyah…

       Israel, Zionism and its values had little meaning. They assiduously avoided work and sought easy lives paid for by the Jewish institutions, acting as informers for the Poles and British. And who knew whether, once the war ended, they wouldn't go back to Europe and slander the Yishuv even though it had saved them? Hartglass supported the description of the refugees provided by Dobkin the previous year, chiefly that anyone not a Zionist was unsuitable for life in the Yishuv, for they cared about themselves and not the Jewish people. He also subscribed to the harsh words of Shaul Meirov (later Avigur), head of the Mossad [institute] or Aliyah B', the illegal Aliyah, who warned the Mapai Central Committee after a visit to Teheran, returning shortly after Hartglass wrote his memo.

      Zionism had always sought to cultivate a certain image of a productive person, sacrificing himself for the common good and imbued with universalist humanist values. It was in this spirit that Zionist aliyah was conducted in the pre—war period, as opposed to the aliyah that was a result of economic distress or pogroms. The Yishuv leadership initially perceived She’erit Hapletah as the polar opposite of the ideal type of aliyah. Seemingly, the survivors could constitute ample justification for the rejection of the Diaspora » for to judge by them this was the very type of person the Diaspora produced — and certainly in a period as terrible as that of the Holocaust. In other words, during the height of the Holocaust, in 1943 and 1944, the leadership in Eretz Israel was fearful that the Zionist enterprise would be derailed if no Jews remained in Europe, a situation that could cause a cessation of aliyah from the wellsprings of the Yishuv. Then, following the initial encounter, the opposite fear predominated: the Zionist enterprise would be destroyed if the surviving Jews from Europe did go to Eretz Israel. As Ben-Zion Israeli put it, the tragedy was that only these had survived; or perhaps what he really meant to say was that only such as these had survived. What was the place of She brit Hapletah in the plans of the Yishuv leadership? Did the leadership distinguish between the human and Jewish obligation to assist every refugee, every person who had survived and the pursuance of the goals of Zionism

      אהבתי

    • דרור הגיב:

      לא יכולת פשוט לתת לינק , חתיכת טרול מציף ?

      אהבתי

  4. עברי הגיב:

    לא ברורה לי ההתרגשות הגדולה מדבריו של לוסין…. ברור שהחלום הרטוב של הציונים היה מדינה לאשכנזים בלבד, מעולם לא ניסו להסתיר זאת (לא שלא היו מקבלים יוצאי מדינות ערב, אבל לא עסקו בכך באופן פעיל, בניגוד לפעולות תנועות הנוער הציוניות במזרח אירופה וכו')
    אלא שכמו בהרבה תחומים במאה ה-20, היטלר שיבש את התוכניות… וכשקמה המדינה לא היתה ברירה אלא להביא את יהודי ערב. למתעניינים ולמחפשים ציטוטים מדויקים ברוח זו, מומלץ לקרוא תום שגב – "הישראלים הראשונים – 1949"

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      תום שגב הנו סמכות לכלום. גם קלישאות נכונות לפעמים
      אז בליצן הזה בקרקס שוקן אין לא תום ולא שגב. הוא אחד
      המתחזים לעיתונאים הכי גרועים מבין המתחזים להיסטוריונים
      ואחד המתחזים להיסטוריונים הכי גרועים מבין המתחזים
      לעיתונאים. הוא עדיין מחפש את הנסיכה האיטלקית שתקח
      אותו מכאן כמו שקרה לעמוס אילון המנוח.

      אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    מסכן עירד צפריר.
    סגרו לו ת'פינה.

    אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    מילא לטעות בשם משפחה דומה.
    מילא לשייך בטעות סרט של היוצרת השנייה בגלל השם הדומה.
    אבל לעשות את כל זה לאדם שאשכרה ראיינת אותו???
    מה, הוא לא דיבר איתה בשום שלב על ה"זכייה" באמי?
    אני מקווה מאוד שמדובר בטעויות של עורך שהגדיל ראש יתר על המידה, ולא בכתב עצמו.

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    אין לך מה להגיד על המעשה של עידוק?
    מילא לפרסם כזה דבר בפייסבוק או בבלוג הפרטי והפופולרי בשם הנקמה.
    אבל לנקום באגד ע"ג YNET רק בגלל שאתה יכול?
    וזה מה שאמרתי אתמול בלילה.

    אהבתי

  8. אני רק מלה הגיב:

    ולווט- שוב "התגובה שלי ממתינה לאישור". האם יש לי פרופיל של מחבלת פוטנציאלית? כתבתי לבד.

    אהבתי

  9. נורית הגיב:

    אל חשש דבורית, אני לא זזה מהבית. לא צפונה, לא דרומה לא מזרחה וגם לא מערבה. למה מה קרה? אז תוכלי להתנחם לפחות בי כי לגבי השאר איני יכולה להיות אחראית.

    לגבי יגאל לוסין ודבריו על היהודית מארצות המזרח. רוב היהודים בא"י היו פולנים או רוסים? מתי? אני לא חושבת שניתן לדבר בהכללות כאלו גורפות כי במאה ה-19 המצב היה כך:

    "הישוב שהתיישב בא"י לפני העליות הציוניות של שנות ה- 80 של המאה ה- 19 נקרא "הישוב הישן". הישוב היהודי התרכז בעיקר בארבע ערי הקודש – ירושלים, צפת, חברון וטבריה, ומיעוט שישב בערי הגליל. למעלה ממחצית הישוב היהודי התרכז בירושלים.

    "הישוב הישן" נחלק לשתי עדות עיקריות: הספרדית והאשכנזית. הספרדים ספרדים – בעברית ספרד – היו רובם מצאצאי היהודים, שבאו לארץ ישראל לאחר גירוש ספרד בסוף המאה ה – 15. אל העדה הספרדית הסתפחו היהודים שהיו בארץ ולא הוגלו מעולם, והן העולים, שהגיעו לארץ ישראל במאה ה- 19 מאזורי הבלקן, אסיה הקטנה , צפון אפריקה וארצות המזרח. העדה הספרדית השתלבה באורח חייה, לבושה ושפתה באכלוסיה המקומית. הרכבה היה בעיקר תלמידי חכמים, שראו את ייעודם בלימוד התורה, ובעלי מלאכה, שעסקו
    בפרנסות שונות. עדה זו התאפיינה בהומוגניות ובמנהיגות חזקה ותקיפה.

    האשכנזים אשכנזים מאשכנז – במקורות היהודים – גרמניה – יהודים יוצאי ארצות אירופה, התאפיינו בפיצול ובפירוד. האשכנזים ישבו בעיקר בירושלים וכמעט שלא עסקו במסחר ובמלאכה. עיקר עיסוקם היה בלימוד תורה. "

    http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=5461

    כלומר לא היה רוב לפולנים ולרוסים במאה ה-19 והמצב הדמוגרפי השתנה רק עם תחילת העליות למיניהן. להבהיר את יחסו למזרחיים בכך שסיפר שלאמו היה מאהב מצרי נשמע קצת כמו שהבריטים נהגו לומר:
    Some of my best friends are Jews

    אני מזועזעת.

    אהבתי

    • מאהב מצרי הגיב:

      מאהב מצרי ערבי? רגע ונניח יהודי איך זה קשור? נו, טוב פעם אחרי השתלחות של חיים חפר במרוקאים הוא בא להתנצל ואמר המקל הליכה שלי זה עץ מרוקאי הא הא. הוא באמת חשב זאת התנצלות. יש זן מסויים של אשכנזים שזה מכה שלא כתובה בתורה.  

      אהבתי

      • אני רק מלה הגיב:

        מצד אחד יגאל לוסין הוכיח שהוא *** גדול- ואולי זה מה שמחכה לכולנו בגיל כזה או אחר. מצד שני לא צריך לקפוץ כל פעם שאשכנזי פולט הערה בקשר לספרדים ולמדוד במזרחומטר את "חומרת הדברים".

        אהבתי

        • דודו הגיב:

          אחת לכמה זמן בורח להם. כשחלקם מבוגרים מספיק זה כבר לא סתם בורח, זה זורם בלי שמישהו ינסה לעצור אותו.
          התנשאות גזעית ועדתית זה כנראה כמו שלפוחית רגיזה.

          אהבתי

  10. אני רק שאלה הגיב:

    האם הפייטן הארצישראלי אלעזר בירבי קליר, שאחראי שלא באשמתו לכותרת הפוסט, הוא הסבא רבא רבא רבא של אבשלום קוץ?

    אהבתי

  11. אני רק תגובה הגיב:

    מה יותר מענין ? צחי קומה מערסל בחיקו את דנה רון, או כתב ידיעות מתערסל בחיקה המלאכותי של מתמודדת הריאליטי ? אני, רק תגובה

    אהבתי

  12. סתם הגיב:

    עירית לינור עדיין כותבת. איפה? בגלובס?

    אהבתי

  13. עמוד האש הגיב:

    זה בדיוק הטענה של מחמוד עבס והרשות הפלסטינית שרוב העם היהודי הגיעה לכאן מאירופה 'הציונות קמה לפתור את בעיית יהודי אירופה' .

    עובדתית זה נכון , מדינת ישראל עומדת על בסיס גפילט פיש והגזר הוא רק לקישוט.

    לתת דוגמא של אותה קבוצה תימנית בכנרת כדי להוכיח שזה לא נכון, זו בדיחה רעה על חשבון התימנים.

    אהבתי

    • Enter your name... הגיב:

      לפני שהתחיל פה הבלגן עם הציונות רב הישוב היה ספרדי. אפשר לאמר שהפולנים והרוסים גנבו את הארץ מהם. הדברים של לוסין מוזרים. מי לא ידע שהציונות באה לפתור את בעית יהדות אירופה. למה הוא חשב שהוא עשה טובה ולא דיבר על זה? הסידרה אכן מאוד מיושנת עם הרבה הסתרה וסתם בורות. אגב הציונות גם לא התכוונה שכל הערב רב האשכנזי יבוא לפה. זה קרה אחרי השואה. את זה לוסין יודע? או שהוא כל כך עמוק בתוך הקלחת של השבט שלו שהוא לא יודע את הסיפור האמיתי של הציונות.

      אהבתי

      • עמוד האש הגיב:

        בטח שהיה רב ספרדי, הרי הציונות בכלל הייתה חילונית , מי בכלל חשב אז על רב לחלוצים ולאלו שהקימו את המדינה ?

        חוץ מזה הרב הראשון לציון, "הספרדי" בכלל הגיעה מקושטא איסטנבול ורק מאוחר יותר הוא קיבל את התואר של הרב של ירושלים .

        אף אחד לא גנב מהספרדים את המדינה, המדינה היום יותר ספרדית מתקופת העלייה הראשונה והשנייה . ראה את המאמר הראשי בעיתון הארץ לחג עם מלך הזמר הישראלי.

        "הציונות לא התכוונה שיבוא לכאן ערב רב יהודי אירופה" 😆 אתה צודק הם רצו להתחתן עם הערבים שוכני הארץ ולהיות כנענים.

        אהבתי

        • לא ממש. חיים ארלוזורוב בטיעוניו לטובת העניין הציוני נותן דוגמא מדרום אפריקה שבו מיעוט איכותי שולט ברוב נחשל. מה שמותר להם מותר גם לנו. היו זמנים.

          רק המזרחים נותנים לקירקס הציוני לגיטימציה מוסרית. הם גם ישארו פה אחרי שכל מחזיקי הדרכונים הפולנים יתנדפו.

          אהבתי

    • אגנוס הגיב:

      עוד הרבה לפני שעבאס והרשות הפלסטינית היו בתכנון, טען את זה אחד בשם הרצל.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      מה זה נוגע איך זה התחיל? אוסטרליה יושבה בכדי לרוקן את בתי הסוהר באנגליה,
      אז מה? לבנון נוסדה בכדי לתת "מולדת" טריטוראלית לנוצרים בראשות המרונים,
      אז מה? כווית נוצרה יש מאין ע"י הבריטים בכדי לשלוט בנפט, אז מה?. קולומבוס
      יצא לסין והגיע להיכן שהגיע, אז ארה"ב זו שגיאה שצריכה תיקון?. העובדה היא
      שכאשר הערבים השתחררו, אולי כביכול, לא ברור, מהאימפריאליזם העותומני ואחריו
      האירופאי האירופאים גורשו הבייתה וליהודי המזרח-איסלם היה להיכן לברוח, לא כל
      יהודי עירק יכלו להגר ללונדון ולא כל המרוקאים התוניסאים והאלג'ראים לצרפת ולא
      כל הלובים לאיטליה. כיום, כשהאביב מנקה ( באש ודם ותמרות עשן) את ארצות ערב
      מהלא מוסלמים, למיליוני הקופטים במצרים, לחצי מיליון הנוצרים שברחו מעירק
      ולנוצרים בסוריה, שרועדים מפחד מה יהיה כשילך אסעד, אין לאן לברוח. זה חרא
      של עולם וצריך להזהר, בייחוד במזה"ת לא לטבוע בתוך החרא. גם ליהודי המזרח
      טוב שיש ישראל ולו רק כתחנת מנוחה בדרך לפריז, מרסיי, לונדון, ברלין, ניו-יורק ול"א.

      אהבתי

  14. דיווחי האלימות ממצרים מעוותים לאללה.
    התפרעות של קופטים, הפגנות של קופטים, הקופטים זועמים…

    הידיעה המאוזנת היתה צריכה לדווח על שריפת כנסיה והרג של נוצרים על ידי מוסלמים.
    אבל הכותרות מתרכזות בקופטים.
    כאילו הקופטים הם אלה ששורפים מסגדים וטובחים במוסלמים.

    עיתונות אמיצה עאלק.

    האביב ערבי עוד ישפוך הרבה דם מהמיעוטים שחיים עם מוסלמים.

    אהבתי

  15. שועלן הגיב:

    מעבר לטעויות העובדתיות, תובל לקח טוקבק שלי והזריק לו סטרואידים כדי שהוא יהיה יותר מנופח.

    אהבתי

  16. התנין קדאפי הגיב:

    על כל טעות עורפים ראש? כל עיתונאי, אבל כל עיתונאי, שחתום בחייו על מאות טקסטים מחליק פעם ב. כריתת הראש הזו מזמינה טקסטים לא מאתגרים. הכי קל לכתוב קטע בסגנון שאלה תשובה.לעתים לוקחים את הסיבוב בחדות ומתהפכים. התנצלות כנה מספיקה. הדחה נכונה אם החיפוף הופך לדפוס

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני ממש לא נגד עריפת כל ראש, להפך, אני רוצה להבין למה תובל הוגלה לגולאג.

      אהבתי

      • מיקי הגיב:

        אני זוכר כתבה בעיתון כלשהו שבה הפכו את ג'ון קנדי לג'ק לאורך כל הדרך

        אהבתי

        • באבא הגיב:

          זו לא כזו טעות, רק קטע של פמיליאריות מוגזמת. ג'ק הוא קיצור של ג'ון וכך גם קראו לו ידידיו. איך אמר לויד בנטסן לדן קווייל: "סנאטור: שירתתי עם ג'ק קנדי, הכרתי את ג'ק קנדי, ג'ק קנדי היה חבר שלי. סנאטור, אתה לא ג'ק קנדי."

          אהבתי

      • אורן הגיב:

        האם אלוף בן הוא המן הרשע המודרני, או רק השליח, האם סופו יהיה כמוהו. אכן שאלות קשות. למזלנו יש לנו קקטוסים המרגלים במרתפי שוקן. אלינור ריגבי, מיס דורון, אייכן, השמיעו קול.

        אהבתי

  17. הלל הגיב:

    מה רוסס על המסגד שהוצת בטובא זנגריה? כל העיתונים כותבים "תג פלמר נקמה". אבל בסג מצביע על כך שדי בבירור כתוב שם דווקא "פלמו", לא "פלמר".

    אפשר לטעון שנמחק הגג של ה-ר' או משהו, אבל לי זה לא נראה כך. הקו הוא די ישר וברור. למה זה חשוב?
    א. להצביע על העיוות האנושי-תקשורתי, לדווח על מה שרוצים לראות ולא על מה שרואים באמת.
    ב. מהותית, אני חוזר בי מהטענה שלא ייתכן שהגרפיטי נכתב דווקא על ידי ערבים, וכעלילה, כפי שראינו שכבר תוכנן ביפו לפני כמה חודשים.

    אהבתי

  18. אני רק מלה הגיב:

    לקוראת עירית לינור:
    יאללה יאללה.

    אהבתי

כתיבת תגובה