חמש שאלות לתקשורת העוינת/ פוסט אורח

1. חמש וכמעט חצי שנות השבי של גלעד שליט היו אמורות להספיק להכין כמה שאלות קשות ותשובות מאלפות. רונן ברגמן למשל הבטיח ב-7 ימים את "הסודות שמאחורי חמש שנות משא ומתן". התוצאה מאכזבת, וגם זה בלשון המעטה. לא שברגמן לא שולט בחומר, רק שהוא לא כותב האם העסקה של נתניהו גרועה מזו שדחה אולמרט, כפי שלכאורה אמר ראש המוסד היוצא.
ברגמן גם לא עונה על השאלה האם "הקמפיין הקשיח את עמדות החמאס", כפי שנכתב באותו מוסף, בכתבה של אמירה לם ואמיר שואן. עם זאת, ברגמן מציין בבוקסה מיוחדת שפעיל השלום גרשון בסקין הצליח במקום בו כשלו שב"כ, אמ"ן והמוסד, רק שהוא לא שואל האם הכשל המודיעיני הזה קשור לעובדה שברצועת עזה, בניגוד ליו"ש, אנחנו כבר לא שולטים בעקבות ההתנתקות. אגב, בישראל היום תא"ל במיל' שמואל זכאי הסביר "למה לא יצאנו למבצע חילוץ". בשתי מילים, התשובה שלו היתה "המפתח: מודיעין". אלא שגם הוא נמנע במופגן לעסוק בשאלה האם להתנתקות מרצועת עזה יש קשר לכך.


2. בשבוע שעבר קיטרנו על כך שכלי התקשורת לא סיקרו ברצינות את סוכות (בסדר, חוץ מרועי צ'יקי ארד). תכל'ס, ב-17 בחודש, רגע לפני שסוכות נגמר התפרסמה במעריב ידיעה מעולה על עו"ד משה וינברג ומשפחתו שלא הרשו לבנות סוכה על גג ביתם שבתל אביב, עד שבית המשפט פסק אחרת. חבל שהידיעה פורסמה שבוע קודם באתר פסק דין וב-ynet.
באותו יום גם הודפס עיתון בשבע שפורסם ב-13.10 ובו הטור המשפטי המעולה של יאיר שפירא, ממנו עולה שבמעריב שכחו לספר כיצד הפרקליט דרש מהשופטת לפסול את עצמה בטענה שהיא דתית, כיצד דורית ביניש דחתה את הטענה וכיצד חויב הפרקליט שהתנגד לבניית סוכה בתשלום הוצאות של 20 אלף שקל. מעניין אם זה בגלל שעו"ד וינברג הוא מראשי לשכת עורכי הדין, כפי שציין שפירא במאמרו.

3. אותו ארד מהאייטם הקודם הוא האחראי על כתבות אווירה וצבע בהארץ. ביום בו שוחרר שליט פרסם את "בוכים ומסמסים, מסמסים ובוכים". בכתבה שיבצו העורכים תמונה של חרדי עם הכיתוב "הכנות אחרונות לשובו של גלעד למצפה הילה". זה מעניין, רק שלא מדובר בהכנות לשובו של גלעד, אלא בהכנות לביאת המשיח. בתמונה רואים חסיד חב"ד מציע לאנשים ליטול את ארבעת המינים שהוא מחזיק בידיו. בסוף השבוע הזה הייתה בעיתון נוסף כתבה על הצעירים שמפגינים בניו יורק וגם שם היתה תמונה של חסיד חב"ד עם ארבעת המינים וגם שם לא היה ברור לעורך מה הדוס הזה מנסה לעשות.
אבל זה עוד כלום: בהמוסף לשבת של ידיעות, לקראת כנס של שבט סולומון, מספר יואל חשין על מפגש שלו עם חב"דניקים בנמל התעופה: "כאשר התברר להם שאני דור שביעי בעל התניא (מייסד חסידות חב"ד), הם התחילו לרעוד בכל הגוף מרוב התרגשות, שניים מהם התעלפו, ואחד מהם ניסה לחנוק את עצמו עם ערכת התפילין שקודם לכן ניסה לשכנע אותי להניח". באמת? שניים התעלפו ואחד ניסה לחנוק את עצמו? עם תפילין?

4. מי שנזכר לסקר ברצינות את סוכות הוא גלובס עם כתבה שבכות' המש' שלה נאמר "לקראת סוכות, יצאנו למסע בבני-ברק כדי לפענח את סודות התמחור של ארבעת המינים". הכתבה פורסמה ב-19 בנובמבראוק', היום האחרון של סוכות (טכנית, שמחת תורה הוא חג נפרד, אבל לצורך העניין נניח שזה פורסם ביום הלפני-אחרון של סוכות). הכתבה הזו היתה אמורה להתפרסם שבוע-שבועיים לפני סוכות. זה כמו לקרוא כתבה על מחירי הרבע עוף באולמות שבוע אחרי שהתחתנתם.

5. אחרי שאיים לבצע "תג מחיר במחבלים" ביצע "תג מחיר" באנדרטה לזכר רבין וקילל את מנכ"לית הביטוח הלאומי בשידור חי – אנחנו ממליצים להכין תיק חבצלת לשבואל סחיווסחורדר, שהרי כבר אמרו חז"ל (חובשינו זכרונם לברכה) – אם יש אקדח במערכה הראשונה, אל תתפלאו אם יהיה אר"ן (אירוע רב נפגעים) במערכה האחרונה.

—————–

הערת המהדירה
המדור חמש שאלות לתקשורת העוינת החל את דרכו ב-nrg. משסולק משם מצא פה בית ממוזג קלות.
כותבים אותו כמה עיתונאים ש(עדיין) מתפרנסים מעיתונות, ומאחר שחופש הבעת הדעה והביקורת מוגבל בישראל, הם לא יכולים לכתוב בשמם.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה חמש שאלות לתקשורת העוינת, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

62 תגובות על חמש שאלות לתקשורת העוינת/ פוסט אורח

  1. מאיר הגיב:

    הסעיף החמישי, הקורא להכין תיק חבצלת לשבואל סחיווסחורדר, הוא מהדברים המזעזעים ביותר שקראתי בזמן האחרון.

    אהבתי

  2. משהו קטן הגיב:

    בסעיף 2 כתוב על השופטת שהיא דתית. צ"ל דתייה.

    אהבתי

  3. חיליק הגיב:

    המשל אינו דומה לנמשל,
    אם צה״ל היה מאפשר לחייליו לצפות המשחק כדורסל אחד בשבוע, מתוך הערכה לתרומה הגדולה של משחקי הכדרוסל לחוסנו הרוחני והמוסרי של העם, מתוך שיקולים פוליטיים, מתוך התחשבות ב15% החיילים חובבי הכדורסל, ומכל הסיבות האלו גם יחד:

    ברבות השנים רבו חובבי הכדורסל, וכיום הם מונים 35% מכלל הלוחמים, חלקם אף מרכיב את שדרת הפיקוד הצהלי״ת, האם אין צדק בכך שמספר משחקי הכדורסל יגדל מעט?

    ומה יקרה כאשר חובשי הכיפה, סליחה, חובבי הכדורסל, ימנו יותר מחמישים ואחת אחוזים? גם אז לא יגדל מספר השידורים?

    ועיקר העיקרים: לאף חיילת מרקדת אין עיקרון דתי שלא לרקוד בנפרד, לחיילים המקפצים י-ש עיקרון כזה. (ופליז: בלי קישקושים על החפצנה של הגוף הנשי או שטויות דומות בהם גם אתה לא מאמין).

    אהבתי

    • רקמילה הגיב:

      חיילת מרקדת- חייל מקפץ=תיקו.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      ובכן יש עקרונות שאינם דתיים. על כן מטבח כשר, ומזוזות בחדרים כן. העלמת נשים בהחלט לא.
      הויכוח תמיד הופך לסיבובי מאחר ודתיים רבים חסרי הבנה במקורות מוסר לא דתיים.

      אהבתי

    • אדג הגיב:

      כן טמון נקודת הויכוח: האם צה"ל מכבד את רגשות החיילים הדתיים, ולמרות שאינו נוקט צד בעמדה בעד או נגד דתיות חייליו, או שצה"ל מאמין אף הוא בערכים הדתיים, והוא מכבד את הללו שאינם מאמינים בהם, ואינו כופה אותם על אותם חיילים חילונים?

      אם האפשרות הא' היא הנכונה – הרי שאין זה הגיוני לדחות את רצונו של א' על פני השני (אני שונא כדורסל ואוהב כדורגל ואתה הפוך, ודמו של מי סמוק יותר?), ועל צה"ל להמנע ממקרים דומים כמו הנידונים לעיל.

      אם אפשרות ב' היא הנכונה – הרי שעל צה"ל לעשות זאת בגלוי, לחשוף את קלפיו ולנקוט עמדה, הפסיחה על שני הסעיפים יוצרת כאוס וחוסר אמון במערכת.

      (נכון שלחיילות אין עקרון המקדש את חשיפתן ספציפית ברבים, אבל איש לא יתמוך בחוק המחייב כיסוי ראש לאישה כיון שאין לה עיקרון המחייבה לחשוף את שערותיה ברבים.

      המערב את תופעת חִפצוּן האישה (ההולכת ונעלמת, תודה לאל) בציבור החרדי לנידון דידן, הינו הוזה או שקרן. אני לא שניהם).

      אהבתי

  4. חיליק הגיב:

    ואני לתומי שאלתי את עצמי, מה מהותה של אותה הקצנה דתית בצה"ל:

    הרי מוסכם על כולם שאחוז הדתיים/חרדים המתגייסים לצה"ל כיום גבוה לאין שיעור מבעבר, אם כן, הרי שצה"ל בסך הכל מתקן את עצמו לטובת חייליו.
    החישוב פשוט: מעט חיילים דתיים=הדת נדחקת לשוליים, הרבה חיילים דתיים=הדת מגיעה למרכז.

    הלא כן?

    נ.ב.
    כמה מגיבים פזיזי-מקלדת התפלאו על חסידי חב"ד המוזכרים בכתבה, ובכן, חסידי חב"ד נוהגים לזכות יהודים אחרים – המעוניינים בכך – במצוות לולב, החל משנת 1954, קצת לפני שרוב המגיבים כאן היו בתכנון. שם הקוד אגב, הוא 'מבצע לולב', ואין הכוונה לפעולת התגמול הכושלת בחוסאן.

    אהבתי

    • אדג הגיב:

      לא בדיוק, חיליק. נניח ש15% מחיילי צה"ל יהיו אוהדי כדורסל מושבעים. למעשה, הם יחושו תחושת החמצה עצומה אם לא יתאפשר להם לצפות במשחקים אחת לשבוע. ונניח, שצה"ל יעשה מעשה הגיוני ויתחשב באותם אחוזים ניכרים ויאפשר לצפות במשחקים. האם זה הגיוני לדרוש מכל מאת האחוזים לצפות במשחקים (שלדעת שאר 85 האחוזים הנותרים הם משעממים)? בהחלט לא.

      מה שקורה בצה"ל, הוא שההקצנה הדתית אינה משפיעה אך ורק על אותם אחוזים גדלים והולכים של החיילים הדתיים בצה"ל, אלא מחלחלת לה לאיטה גם בקרב חיילים שאינם דתיים כל עיקר.
      על זה למעשה נידון בבלוג, קבוצה של חיילות שאינם דתיות והלכות צניעות i'ts not is favorites, ואף-על-פי-כן לא התאפשר להן להנות מחגיגת שמחת בית השואבה, מפני פסיקה (לגטימית ככל שתהא) זו או אחרת. זוהי הקצנה דתית, ועל הצבא לעשות זאת (או שלא) מתוך ידיעה והבנה, ולא בהתעלמות וטמינת הראש בחול.

      אהבתי

  5. שלומי הגיב:

    לדעתי כל אדם אובייקטיבי בעל יושר אינטלקטואלי מבין:

    הפער העצום בין מה שנחזה בתקשורת (הכתובה והאלקטרונית) על מעשי הישראלי בינו לבין בוראו ומנהגי דתו, לבין מה שהישראלי מצהיר על עצמו בסקר המקצועי והאמין ביותר –
    פשוט לא יאומן.

    צריך לחלק חולצות "אנחנו ה72%" לכל מי שהולך להתפלל בבית כנסת…
    ("אוקיופי וול סטריט", כאילו, כזה).

    אהבתי

  6. אחת הגיב:

    אני רק שאלה} יש איפשהו נתונים כמה יש יותר, חוזרים בתשובה או יוצאים בשאלה? מישהו בודק את זה לאורך שנים? אולי זה יכול לאותת מה יהיה פה בעוד כמה עשרות שנים

    אהבתי

    • משה הגיב:

      בבקשה:
      "שינויים במידת הדתיות במהלך החיים:

      21% מהיהודים בני 20 ומעלה (כ 790,000- נפש) מדווחים כי כיום הם דתיים יותר ממה שהיו בעבר.
      14% מהיהודים בני 20 ומעלה (כ 520,000- נפש) מדווחים כי כיום הם דתיים פחות ממה שהיו בעבר.
      "

      מתוך מבחר נתונים מהשנתון הסטטיסטי לישראל 2011 (עמ' 8).
      http://www.cbs.gov.il/reader/newhodaot/hodaa_template.html?hodaa=201111240

      שתי הערות:
      1. הדמוגרפיה משפיעה הרבה יותר.
      2. כדאי לקחת בחשבון שזו שאלה שהרבה אנשים לא כנים לגביה.

      אהבתי

    • שלומי הגיב:

      בסקר שאליו לינקקתי לעיל, כתוב בין השאר:

      הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2009, שפורסם בצהריים (יום א'), מגלה כי
      72% מהיהודים בני 20 ומעלה דיווחו שביקרו בבית הכנסת בשנה שבה נערך הסקר.
      21% העידו כי כיום הם יותר דתיים מבעבר ולעומת זאת, 14% דיווחו ההפך.

      מנתוני הסקר עלה כי
      72% מכלל היהודים בגיל 20 ומעלה ביקרו בשנה האחרונה בבית כנסת,
      בהם: 76% מהגברים ו-68% מהנשים.
      24% מהחילונים ביקרו בבית הכנסת בראש השנה או ביום כיפור בשנה האחרונה.

      מבין הגברים מתברר כי 23% פוקדים את בית הכנסת מדי יום,
      25% מגיעים להתפלל בבית כנסת בשבתות או בחגים בלבד, 11% רק בראש השנה ו/או ביום כיפור ו-16% רק באירועים מיוחדים, כגון: שמחות ואזכרות. 24% לא מבקרים בבית כנסת כלל.

      מבין הנשים: 31% מבקרות בבית כנסת בשבתות או בחגים, 16% מבקרות רק בראש השנה או ביום כיפור, 18% רק באירועים מיוחדים ו- 32% מהנשים לא מבקרות בבית כנסת לאורך כל השנה.

      אהבתי

  7. חמש שאלות הגיב:

    שאלה נוספת לעורכי עובדה – יכול להיות שבלי לשים לב במסרון אותו הציג בסקין בראיון, נחשף שמו של איש שב"כ (ותנחשו לבד, בכמה עבירות פליליות הדבר כרוך…)

    אהבתי

  8. נקדן הגיב:

    קשה לי להאמין שהסיפור קרה ככתבו וכלשונו.
    אני לא רואה איך 100 חיילות נוטשות בלי לשאול את מפקדיהן, בעוד ששלושה דוסים שנטשו לפני זמן קצר הופעה הודחו מקורס קצינים.
    נראה לי שבכל מה שקשור לדתיים וצבאע הארץ הוא מקור מאוד לא אמין.

    אהבתי

  9. נורית הגיב:

    ואני שואלת את העתונאים שאינם יכולים לפרסם את שמם מה דעתם המלומדת על הסיפור שמתפרסם היום בהארץ אפרופו תלונתכם על חג הסוכות. מדובר על ההקצנה הדתית בצה"ל הידיעה היא על על חיילות שעזבו חגיגה כי ניסו להכניסן למתחם סגור פן חלילה יטמאו את הגברים.

    http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1528402

    האם זה מקרב לבבות? האם הדרת נשים מהמתחם הציבורי היא הפתרון לכל הבעיות בישראל? למה ענין המשפט בדבר התנגדות לבנית הסוכה שהוא ממש שולי לגבי רוב החילונים לפחות, מקבל אצלכם העתונאים הדתיים/חרדים כזה משקל, לעומת מה שעושה היהדות החרדית/דתית לנשים, כאן נאלמתם דום. הרי זו לא הפעם הראשונה שנושא זה עולה ויחד איתו עולה גם מפלס חוסר הסובלנות שלי ושל ציבור גדול בארץ להשתוללות האנטי-נשים הזו.

    אהבתי

    • תחיה הגיב:

      זה דיון כל כך חשוב, למה לנהל אותו בדמגוגיה ("פן חלילה יטמאו את הגברים")?

      אהבתי

    • סיימון הגיב:

      כתב צבאי סימס לי הבוקר: "בצבא דוחים את הפרסום בטענה כי הוא שקרי ומוטעה ואומרים שעיתון הארץ מחפש אותם".

      אהבתי

    • חמש שאלות הגיב:

      חגיגות שמחת תורה הן אירוע דתי שאת אופיו אמורים לקבוע רבנים. כפי שלא תוכלי לקבוע את הצורה בה הכנסייה הקתולית תחגוג את אירועי הפסחא, הזעזוע שלך עלול להיראות טיפה מוגזם בעיניים דתיות… עם זאת, כמובן שיש לרבים בציבור החרדי והחרד"לי נטייה גוברת והולכת להדיר רגלי נשים מאירועים פומביים, דווקא על רקע העובדה שבציבור הדתי-לאומי נשים תופסות מעמד שוויוני מבעבר (הגם ששוויון מלא בלתי אפשרי על פי כללי ההלכה האורתודוכסית).

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        הרבנים שלך הם לא הרבנים שלי. בין יתר האסונות
        אסון נוסף זה שבישראל נהינו קתולים כאשר הרב הנו
        בסמכות של כומר קטולי שמקבל סמכותו מהאפיפיור
        שמקבל סמכותו מהסמכות הראשית וזהו זה. לא היה
        כדבר הזה בישראל מאז חורבן הבית. לכל יהודי זכות
        (מצווה ! ) לבחור לעצמו בעצמו את הרב שלו. החרדים
        באמת מקפידים ביותר על שמירת מצווה זו.

        אהבתי

  10. א' מאנש הגיב:

    זה צבי טסלר- הכתב בצפון של רדיו קול חי שסיקר ממצפה הילה

    אהבתי

  11. שלומי הגיב:

    חסרה הקדמה לשאלות על הדיווחים על חג הסוכות בתקשורת (וזה רלבנטי לא רק לסוכות):

    ההתעלמות הבולשביקית-מסורתית מחגי ישראל בתקשורת הישראלית במדינת ישראל – עוברת כל גבול.

    על פי הנתונים הכי רשמיים זוהי התפלגות שמירת הדת באוכלוסיה הישראלית:
    8% חרדים
    12% דתיים
    13% מסורתיים דתיים
    25% מסורתיים לא כל כך דתיים
    ורק 42% חילוניים.
    (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הסקר החברתי 2009)

    תוסיפו לזה שבסקר העשור של רפי סמית וynet
    הצהירו 37% מהישראלים שבמהלך העשור הקודם התקרבו יותר לדת.

    כלומר: 58% מאזרחי ישראל קנו ארבעת המינים, ו/או ישבו בסוכה כל שבעת ימי החג,
    ו/או רקדו בבית הכנסת בשמחת תורה.

    ובלי שום קשר לזה –
    מדובר בחג הכי ארוך והכי מרובה בתוכן, שיש בתרבות היחידה של העם היהודי,
    עם קשרים היסטוריים וערכיים לדתו, ארצו, מאכליו, השקפת עולמו, מה לא.
    כלומר- המידע רלבנטי גם למיעוט שמסרב לחגוג אותו ולקיים את המצוות הקשורות בו.

    יש לזה ביטוי בתקשורת (הסבר הלכתי, הסבר רוחני, הווי, רקע, צבע, צרכנות)?
    אולי הגיע הזמן לדבר על זה.

    אהבתי

    • חמש שאלות הגיב:

      שאלת כעניין והנה תשובה כהלכה – אחרי השוואת מחירי אופניים ביום כיפור והמלצות על סרטי די.וי.די, לכתבים אין כוח לכתוב, ולעורכים אין כוח לערוך, לפחות עד לחנוכה (שכולל כמובן את הכתבה "המסורתית" הכוללת השוואת מחירי הסופגניות…)

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        מאחר והתקשורת עוינת וחילונית, אני מניח שהתעלמות עדיפה. חבל גם, שהחגים חוזרים כל שנה באותה מתכונת, הרי אפילו פסטיבל חיפה, מעדכן לעתים את הסרטים.
        בנוגע לאי מתן הסברים למעשי אנשי חב"ד, כנראה נטיה לא להאכיל את הטרולים.

        אהבתי

    • שלומי הגיב:

      בדיווח אחר על סקר העשור קובע ynet:

      * רוב היהודים מקפידים על שמירת המסורת היהודית
      * 17% מהחילונים בונים סוכה

      ועוד נתונים מפתיעים ומענינים ("200 אלף מגדירים את עצמם כחוזרים בתשובה", למשל).

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      בניתי סוכה. כל הטיעון על אי דיווח עקום. העיקרון
      הנו שהכל אותו דבר מאז מעמד הר סיני. כלומר ישראלי בגיל
      נניח 35 השתתף במודע כבר בהקמת 20 סוכות
      לפחות, מה יש לחדש לו בעתון זה או אחר. כך גם הטיעון על
      מבנה האוכלוסיה הישראלית אם 72% הולכים לבית כנסת
      בשבת חג ומועד אז למי בדיוק מה 28% הנותרים יש צורך
      בדיווח כל שנה ושנה ושנה ושנה על מצוות עשה וחדל מעשות
      בחגי ישראל?

      אהבתי

  12. ר/ק וכו' הגיב:

    גם טוב לב זה עניין יחסי.

    אהבתי

  13. מיקי הגיב:

    לגבי התנהגות החב"דניקים, אני לא אתפלא משום דבר שהם עושים, החבר'ה מדרובים לגמרי

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      הרב שך: "כת קרובה ליהדות"

      אהבתי

      • אדג הגיב:

        הרב שך? ההוא מהנאום של החזירים והשפנים? ההוא שאמר שהספרדים לא צריכים להצטער למרות שהם ספרדים? מי שסכסך משפחות והחריב מוסדות בגלל שנאה אינפנטילית? אה, ההוא. בסדר, לא אכפת לי.

        (ואגב, החבדניקי"ם מדרובים, כמו שאוהדי בית"ר גזענים, ותל-אביבים סנובים. פחות או יותר).

        אהבתי

        • רקמילה הגיב:

          הבן של הרב שך ד"ר אפרים שך נפטר בשבוע שעבר . פורסמה מודעת אבל בסגנון חילוני (ללא זצוקלללל"ה) ותו לא.

          אהבתי

          • ציטוט:אפרים שך ז"ל: אני השתניתי? אבא שלי השתנה!

            בעקבות פטירתו, נזכרתי.

            פגשתי יהודי נכבד ביו"ט ראשון, שבוע שעבר, שסיפר לי ששאל פעם את אפרים שך בבית וגן מה קרה שככה נהיית דתי-לאומי, הרי גדלת בצורה שונה. הסתכל עליו אפרים שך בתמיה ואמר, מה קרה לי? מה קרה לאבא שלי שנהיה כזה חרדי? מעולם הוא לא היה ככה אני גדלתי בבית שהיה יותר קרוב למזרחי. כשגדלתי אבי התקרב יותר לעדת החרדים. והוסיף כולם מסתכלים עלי מוזר, הם לא מבינים שהוא זה ששינה תפיסת חיים הרבה יותר ממני.

            אני מצטט. לשיפוטכם.

            הערה: כל כך מתאים למנהיגי החרדים לספר לנו סיפורי סבתא על הבן הסורר של הרב שך, בעוד שיתכן שהאמת נמצאת הרחק מזה. יש עוד מישהו ששמע את הדבר הזה ויש לו פרטים להוסיף?

            אהבתי

  14. רקמילה הגיב:

    סחיוואסחורדר נראה ומתנהג כמטורף. (קיימות נסיבות מקלות). השאלה היא מדוע לא טופל עוד לפני כן בידי הרשויות המתאימות, כי על פניו נראה שהבעיה היתה קיימת עוד לפני כן והוא צמח פרא.פוליטיקאים נוהגים לצרף צאצאים של הורים שנהרגו בפיגוע למצגות הטרור בחו"ל כדי לגרוף הון מדיני ו/או תרומות. כשהם חוזרים לארץ חוזרים הילדים לעזובה הרגשית, ורק ברי המזל שנאספו ע"י המשפחה המורחבת חיים נורמלי-יחסי. לא כך במשפחת ס.שנשארו יתומים ללא מכוון.

    אהבתי

  15. יורי הגיב:

    יש בפוסט שאלה מכוונת – האם היעדר מודיעין לגבי מיקומו של גלעד שליט נובע מכך שיצאנו מן הרצועה? שאלה זו מעוררת שאלת-נגד: האם צריך להחזיק ברצועת עזה כדי שיהיה מודיעין למקרה שחייל ייחטף?
    התשובה: זאת דרך קצת יקרה (בחיילים נפגעים) כדי להשיג מודיעין…
    🙄

    אהבתי

    • חמש שאלות הגיב:

      שאלה שנונה אבל דמגוגית, לא הצענו לכבוש את דרום לבנון או את דרום סוריה, כדי שיהיה לנו מודיעין (הגם שאולי זה רעיון לא רע…) אנחנו רק שאלנו מדוע אף "מומחה" לא מצביע על הקשר שבין היציאה לעזה להיעדר המודיעין

      אהבתי

      • איה הגיב:

        ייתכן מאוד, וזאת רק השערה פראית, שפשוט אין קשר כזה? כאילו, כן, הכל קשור, ורפרוף כנפיו של פרפר וכו'. מה שכן, יש לתהות על הקשר בין היציאה מרצועת עזה לתסרוקת החדשה של דליה איציק. ראוי לוועדת חקירה, הייתי אומרת!

        אהבתי

      • ואם יוכח הקשר אתה תחגוג? איזה צידוק היה לאפרטהייד הנורא בעזה וגוש קטיף? זה היה בושה לכל ישראלי. עכשיו אפשר לתמוך בישראל בלב שקט. בזמן שמעט המתנחלים גנבו חפליטים, להזכירך פליטים, את כל האדמה והמים וצופפו אותם בחושות שלהם, איזה פנים היה לנו? על זה אתה חושב? מה עם צדקת הדרך?

        אהבתי

      • ר/ק וכו' הגיב:

        למה צריך להצביע על המובן מאליו?
        זה אג'נדיזם טהור, ספינולוגי כזה.

        אהבתי

  16. מעמד בינוני נמוך הגיב:

    שאלות מצוינות ומהדהדות. תודה לכותבים ולמהדירה.
    רק תיקון לסעיף 4: נובמבר צ"ל אוקטובר.

    אהבתי

כתיבת תגובה