עשר הארות על מעריב

– מסתמן ששלמה בן צבי  יהיה עורך מעריב ואלעד טנא, עורך מוצש דהיום, לשעבר עורך ערוץ היהדות ב-ynet, יהיה הסגן שלו.

– אם כך זה אומר שניר חפץ יתעופף תוך שנייה וחצי, לא?

– מה, יהיו לשב"צ שני עיתונים שיתחרו ביניהם על מרואיינים, נושאים וזה? או שתוך דקות יקראו לזה מקור מעריב?

– ב-2007 הוא איחד את מקור ראשון עם הצופה. למה שלא ימשיך?

– וויי וויי, ראו את הבאנר של ז'ורנל ב-nrg.

לזה קוראים רוח המפקד. הרי ברור ששב"צ לא אמר מילה. הוא עדיין לא שם בכלל.
אבל כך מתקרנפים.
יכול להיות שמדובר בבדיחה פנימית בכלל, ובכ"ז.

– איזה קהל יעד הוא זומם לו, שב"צ? האם קוראי מעריב יסכימו להמשיך לקרוא את העיתון שהוא יעשה?
האם מצביעי הליכוד יבלעו את העצם המגולגלת בשומן לוויתן הנקראת א. ליברמן?

– מו"ל שהוא גם עורך ראשי? הכסף והתוכן לא יתערבבו בגסות מתריסה?

– כבר יומיים בערך, מאז אישור הרכישה, שהמארקר מסקר על אש ממש קטנטנה את מעריב וגלגוליו. מה נהיה?

– ההסכמה לדרישות עובדי מעריב לכאורה זה מהלך גאוני של שב"צ.
לאט לאט מתחילה להתבהר התמונה: מדוע חתם זה על הסכם קיבוצי בזמן שכל שאר המעסיקים בורחים ממנו כמאש? הוא ידע, כנראה, שלכשיתברר שהוא יהיה עורך העיתון ושדעותיו הן אלו שיפוצו בעמודי החדשות ובכלל, הוא לא יצטרך לפטר איש. יהיה דילול טבעי. אנשים לא ירצו, או שמא לא יוכלו להישאר בעיתון הזה, שאין להם עמו ועם השקפת עולמו דבר וחצי דבר.

– מצד שני, אני נותנת קרדיט בריבוע לעובדים חסרי אשראי. נראה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה דו"ח מיוחד, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

17 תגובות על עשר הארות על מעריב

  1. ראש המדור הגיב:

    בקשר לקישקוש המספרי שמופרך כאן: מבקר המדינה קבע בדו"ח שפירסם בימים אלה, שמפלגת העבודה המונה 8 המנדטים הצליחה להגיע לגרעון של 43 מיליון שקלים , לעומת 12 המיליון של הליכוד עם מנדטים. שזה פי 12 פר ח"כ.

    הקהל הימני המטורף בהלם, עוד מעט הם יגירו ריר, … עט השפויים שנותרו במדינה האומללה הזו מבקשים להקיא,

    אני רואה שגם טיפוסים לא יציבים, בלשון המעטה המתערטלים בעוד משיכות מכחול של פורטרט עצמי מיוזע מחצינים היסטריה בינונית.
    אבל לאדם יציב אין סיבה לפאניקה, גם אם הוא חבר מרצ מהשורה, למעשה לטווח של בחירות 2013, זה אפילו מגביר את הסיכוי של גוש השמאל להפתיע. לפיד בכלל יכול למרוח ג'ל. לדעתי הוא המרוויח הזמני הגדול, נכון לרגע זה. אחרי הבחירות זה יתייצב.

    אישית אני לא נופל מהרגליים מהאיחוד הנוכחי, אבל זה היה די ברור גם בימין וגם בשמאל כבר כמה שנים שהמהלך של הקמת 2 מפלגות במודל הקרוב הרבה יותר לזה בבריטניה וארה"ב יתרחש מתישהו. יש למהלך כזה, לצד חסרונות יש יתרון בכך שהוא שומט לטווח הארוך כל מיני מפלגות מדף שקמות ונופלות ומשאירות הרס רב אחריהן.

    והסבירות הגדולה ביותר ע"פ התחזית שלי אחרי מהלך העלאת אחוז החסימה בצורה ברת משקל לכדי 8-10 אחוזים לכדי 4 מפלגות. תהיה 1. מפלגת ימין ניאו-שמרנית גדולה(בהם גם דתיים לייט). 2. מפלגת שמאל גדולה,3. מפלגה ערבית אחת ו 4. מפלגה חרדית אחת גדולה.

    אהבתי

  2. עו"ד הגיב:

    נתניהו שם בקופה בליינד נמוך ומקבל את הקלפים. זה לא כסף שלו אז מה אכפת. הוא מביט ביד, יש לו קלף מופז. הוא מחליט להעלות את ההימור. עכשיו, עפ"י הכללים של המשחק, הוא מחליט להחליף קלפים. הוא מטיל את קלף מופז ומקבל את קלף ליברמן ומעלה את ההימור ל – 34.3 מיליון שקלים על חשבון הקופה הציבורית אז למי אכפת. הקהל הימני המטורף בהלם, עוד מעט הם יגירו ריר, כרגיל. אלדד יניב מפרסם עוד סרטון. הימין עובר לאכסטזה, איזה רב מג, השפה העברית דלה מכדי לתאר את כישרונו. השר איתן רוטן קצת, נתניהו מתעלם, מה איתן מבין בהישרדות. הישרדות זה העיקר. גם מסע בן 1900 ק"מ מתחיל ברגל ימין אומר הדילר פינקלשטיין לקוסם, אתה רוצה 47 מנדטים או מה. נתניהו הולך על כל הקופה, מעט השפויים שנותרו במדינה האומללה הזו מבקשים להקיא, אולי הקיא יטביע את נתניהו והימין על קלפיו וכרעיו. נתניהו חושף את היד. בחירות.

    אהבתי

  3. avi הגיב:

    בטח לזה אריק שרון התכוות כשאמר דברים שרואים משם לא קורים מכאן. אם זה עובד במקור ראשון למה לנו כי נלין, נמצאה כנראה הנוסחה המנצחת למעריב. בפעם האחרונה שהמו"ל של מעריב היה גם עורכו הראשי זה הסתיים בבכי אבל בעזרת השם ועם הרבה תפילות הפעם זה יהיה אחרת. שלמה בן צבי ואלעד טנא בטח מחביאים כמה אסים עמוק עמוק בשרוול. אני לא רואה שום סיבה מדוע מה שעבד בצורה ספקטקולרית עבור הצפה לא יעבוד לפחות באותה מידה של הצלחה גם במעריב.

    תרשי לי לחלוק עלייך דבורית לגבי הסיבה לכך שבן צבי חתם על ההסכם הקיבוצי. בן צבי עשה את מה שעשה כדי לקבל שקט מהחזית של העובדים ,לזכות בנקודות אצל המפרק ואצל השופטת אלשיך ולנצח בנקודות בסופו של דבר את אלי עזור בתחרות על מעריב. שום גאונות אין כאן, זו טיפשות פיננסית מהמעלה הראשונה והוא ממשיך בכך מסורת מפוארת של טיפשות שהולכת אחורה כבר למעלה מ20 שנה ופשוט מעוורת את עיניהם ומשביתה את מוחם של אנשי עסקים ברגע שהם שומעים את השם מעריב. השם מעריב כנראה מפעיל סוג של היפנוזה או גורם להתגלות אלוהית על הרוכשים המתחלפים.
    כסף מהעיתון הזה הוא לא יראה אף פעם מעבר למסז' ענק לאגו. זה שווה לו כנראה לא מעט האגו טריפ הזה. בזה אגב הוא לא שונה מאוליגרכים רוסים או אחרים שקונים קבוצת כדורגל לשם השעשוע. במקום לשחק בפלייסטיישן הוא משחק בדבר האמיתי. השאלה כנראה היא מתי יגמר הכסף שתשלח המשפחה של האשה מלונדון.

    כל העניין הזה עם מעריב הוא כל כך מטורף וכל כך לא רציונלי שכבר מזמן כל המעורבים בסיפור וויתרו על כל בדל של התנהלות רציונלית או יומרה לכך. תארו לכם שמחר משקיע אמריקאי יקנה את איידיבי ובמקום דנקנר הוא ישים כמנכ"ל את טל ברודי או אולסי פרי כי הרי אולסי פרי ניהל פעם סניף בורגר ראנץ' אז הוא בטח מבין בכסף. אז בן צבי יערוך את העיתון וטנא יהיה סגנו וביחד כולנו נתוודע לשורשים היהודיים של וינונה ריידר
    החוויות הרוחניות של של מדונה וגאי ריצ'י וארץ ישראל השלמה של נטלי פורטמן
    וביחד אין ספק שהדואו הזה יעשה ניסים או לפחות יתפלל לניסים. במקרה הכי גרוע לפחות יחסכו שם את משכורתו של חפץ זה לבד בוודאי יאריך את חייו של מעריב בעוד איזה שבוע לפחות או שמונה ימים אם ירצה השם.

    אם עד לפני זמן מה מצבו של מעריב היה פשוט טרגי עכשיו זה כבר בדרך להפוך לפארסה.

    אהבתי

  4. ראש המדור הגיב:

    ושאפו על פוסט הלילה לוולווט. קיבלת +++ אצלי

    אהבתי

  5. ראש המדור הגיב:

    במקור ראשון יש למיטב ידיעתי לפחות 50 אחוזים חילונים במערכת ואין להם שום בעיה שב"צ. מאידך, כזכור גם מרמרי סיפר שעזב בגלל הבדלי השקפות עולם בינו לבין שוקן.
    נעשה לרגע תרגיל מחשבתי. הציבור החילוני-מסורתי-דתי לייט מכיל לפחות 70 אחוזים מהציבור דובר העברית. עם כל הצער הבאמת רב על עזיבות של גדולי הדור בן כספית, חגי מטר וערכי החדשות מסוג בריל יש עתודה פוטנציאלית של אלפי כותבים מהזן השמרני והניאו-שמרני שישמחו לעשות עבודה עיתונאית טובה ואולי לא פחות טובה.

    אהבתי

    • avi הגיב:

      סתם הערה לסדר, מרמרי עזב את הארץ ביום שהבין שהאיש החזק בעיתון והאיש שמשפיע יותר מכל על עתידו הוא בעצם העורך הכלכלי שלו גיא רולניק ולא מרמרי עצמו, לתומו הוא חשב שזה היה אמור להיות הוא. בשפה דיפלומטית קוראים לזה הבדלים בהשקפת עולם.

      אהבתי

      • ראש המדור הגיב:

        זה בהחלט היה מניע עיקרי ורשמי לעזיבה. אך כעבור שנתיים בראיון לעיתון אחר אמר שגם הבדלי השקפת עולם (למשל התמיכה במכתבי סרבנות שירות בצה"ל בימי מלחמת הטירור לפני כעשור) גרמה לו להרגיש שהוא לא יכול להמשיך. וכן, מרמרי הוא שמאל די קשה. אך עדיין לא בתחומי שוקן.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          למה סתם לקשקש קישקושים על "זכרונות"?
          הרי האיש התראיין פה בחודש שעבר ואמר דברים מפורשות:

          הייתי מודאג ממקומו בפירמידה של הארץ, וכשהבנתי שהוא יקום מקביל ואוטונומי ומערכת עיתון הארץ פועלת סביבו, או לצדו, אמרתי שאת זה יעשה מישהו אחר. הביקורת שלי לא הופנתה כלפיו, הביקורת שלי הופנתה כלפי מי שחשב שזו הדרך הנכונה לנהל את העיתון.

          אהבתי

          • ראש המדור הגיב:

            וולוט, אני מאוד מחבב אותך וגם תמכתי בך. אבל סיכמנו שאת לא מקשקשת קישקושים באוויר.

            אני מתכוון לראיון עימו ב 2005

            חנוך מרמרי: "הארץ הגיע לשלב בו האנטי ציונות שלו הופכת לעיתונות מרושעת" (מקור ראשון 6.5.05).

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              חבל עליך.
              אני לא נוטה לכתוב על דברים שאני לא מבינה בהם.
              לכבוד הראיון שערכתי בדקתי איתו את הציטוט הזה, שרץ ברשת, וזו תגובתו הנחרצת:

              משפט כזה שמכיל את המלים אנטי-ציוני, מעולם לא יצא ולא יכול לצאת אי פעם מפי. מישהו תרגם ברשלנות את דברי הביקורת הידועים שהיו לי על הארץ בהקשר מסוים וערבב אותם עם הרבה מונוסודיום.

              כך שבפעם הבאה שאתה ואחרים הסובלים מהשקפת עולם דומה על מרמרי מצטוטים משהו, כדי שתחזור לפה, לתגובה הזו, ותשנן אותה היטב.

              אהבתי

              • ראש המדור הגיב:

                אני מציע לקרוא את הראיון עם חנוך מרמרי מ 2005 , בית אריאלה פתוח ביום א'. גם ביפעת עונים לפון.
                זה לא רק הציטוט הזה, הוא אמר שם בפירוש שפרסומי מאמרי התמיכה של המו"ל במכתבי סרבנות שירות בצה"ל, היו טריגר נוסף לעזיבתו את העיתון.

                במקור ראשון למגינת ליבו של מרמי מודל 2012 יש גם לדעתי הקלטות ראיון, כמו בכל מקום אחר.

                אהבתי

                • velvet הגיב:

                  כמובן, הקלטה של הראיון, כמו בכל מקום אחר.
                  על מה אתה מדבר? עבדת פעם בעיתון? ראיינת מישהו?
                  אתה שומר את כל הקלטות הראיונות שלך?
                  את הדיונים בנושא אני סיימתי. דבריו של מרמרי מקובלים עלי.
                  אתה מוזמן ללכת לבית אריאלה מתי שתרצה ולחפש שם את הציטוט הלא קיים הזה ואחרים.
                  תודה.

                  אהבתי

                • ראש המדור הגיב:

                  אגב גם יאיר לפיד 2012 מעדיף לא להזכיר מה אמר ב 2005, להכחיש ולא להזכר גם בטורים שלו עצמם. כאמור, מה לעשות שיש רקורד כתוב וגם כנראה מוקלט. אנשים באופן כללי לא אוהבים להיזכר במידע עבר שאולי מביך אותם בהווה.

                  אהבתי

            • avi הגיב:

              אם תרשה לי לחדד משהו, האבחנה הנכונה של מרמרי במקור ראשון אינה הסיבה לעזיבתו של מרמרי את העיתון אלא בעיקר התוצאה שלה. בימי מרמרי הארץ לא היה אנטי ציוני בצורה כה מגמתית כמו שהוא היום, גם בגלל מרמרי ותפיסתו את מקומו של הארץ וגם בגלל שאנשי המקצוע שהקיפו אותו אז בהארץ וקבעו את הטון של העיתון אז התחלפו מאז ברובם. דעותיו הפוליטיות של שוקן עצמו תמיד היו רדיקליות. מרמרי ידע את זה כל הזמן וזה אפילו לא הפריע להם להיות חברים קרובים מאוד תקופה מסויימת … וההמשך ידוע.
              אתה יכול להבין את זה גם מכך שממשיכו של מרמרי בזמנו היה דוויד לנדאו, אדם בעל דעות ימניות במושגים של הארץ של היום, כך שאז וודאי זה לא היה הסיבה המרכזית.
              היום אגב התמונה השתנתה ואפשר להניח שאנשים מסוגם ודעותיהם של מרמרי ולנדאו כעורכים ראשיים יהיו כבר הרבה פחות רצויים.
              הרבה פחות רצויים

              אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא התכוונתי דווקא לדתי/לא דתי.

      אהבתי

  6. הלל הגיב:

    מו"ל שהוא גם עורך ראשי?

    זה המצב כרגע במקור ראשון, ולא שמעתי תלונות.

    אהבתי

כתיבת תגובה