נרי ליבנה הוזמנה לשיחה לפני שימוע

כתבת הארץ הוותיקה, נרי ליבנה, זומנה על ידי עמוס שוקן ל(תיקון) שיחה לפני שימוע של לפני פיטורין.
ליבנה חזרה באחרונה מחודש בברלין.
ספר פרי מקלדתה נמצא כעת בכתובים.
"אל תתנו לפרינט למות", ליבנה בבלוג עיתונאי הארץ, לפני שבוע.

את מוסף הארץ עזבה באחרונה אסתי אהרונוביץ'. קובי בן-שמחון יצא לחופשה ללא תשלום.
תיקון, 16.2.13

ובינתיים במעריב

חברות וחברים שלום,
…אתמול בלילה אישר הממונה על ההגבלים העסקיים, בדקה ה-90 של ההקפאה, את עסקת המכירה של מעריב לשלמה בן צבי. פירוש הדבר הוא שהחל מהיום מעריב נמצא בבעלות ובניהול שלמה בן צבי. מכיוון שכך, החל היום תהליך שבמסגרתו הנאמנים מפטרים את כלל עובדי מעריב ובמקביל אמור להתחיל תהליך הקליטה מחדש של חלק מהעובדים על ידי בן צבי.
ממה שנמסר לנו ההליך יהיה מדורג – היום יתבצע מהלך הפיטורים במחלקות המנהלה (כספים, מנויים, הנהלה, סחר, מסחרי, תפעול וייצור ומשאבי אנוש). כמו כן, יחל הליך הפיטורים בכתבי העת ובארכיון. במחלקות אלו יועסקו מחדש כ-230 עובדים.
ביום שלישי יתבצע הליך הפיטורים במערכת העיתונאית, ביום רביעי בדפוס וביום חמישי יסתיים התהליך עם מערכת המקומונים. עדיין לא ידוע לנו מה מספר העובדים שייקלטו מחדש במחלקות אלה.
…העובדים שנקלטים במעריב 'החדש' יועסקו במסגרת ההסכם הקיבוצי שנחתם מול שלמה בן צבי, אשר מבטיח בין היתר שמירה על תנאי שכרם הנוכחיים עד עלות שכר בגובה 22.5 אלף שקל.
בנוגע לקיצוץ בשכר במשכורת אוקטובר, נכון לעכשיו אנו עדיין מנסים למנוע את הקיצוץ אותו מבקשים הנאמנים להשית על כולנו, כולל בעלי המשכורות נמוכות.
בשעה 17:30 נערוך אסיפת עדכון לקראת הימים הקרובים למערכת העיתונאית בדסק החדשות בקומה 1.
ועד הפעולה של עיתונאי מעריב

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה דו"ח מיוחד, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

25 תגובות על נרי ליבנה הוזמנה לשיחה לפני שימוע

  1. captain beefheart הגיב:

    גם אני כעת בברלין. קר ומזרזף אבל נחמד על אונטר דר לינדן. מזל שעמוס שוקן לא יכול לפטר אותי כשאשוב.

    אהבתי

    • אנונימי הגיב:

      חשבתי עליך כאשר אחזתי השבוע בעיתון היומי. הוא באמת דל כפי שכבת.שוקן מקצץ ומקצץ והעיתון היומי הוא צל חיוור ממה שהיה בעבר.

      קפטן, ביקור ראשון בברלין? פעם ראשונה באונטר דר לינדן זה הכי מהמם. אחר כך זה נראה סתם כמו מוזיאון.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        ממש לא. שלישית או רביעית. פוגשים חברים והביתה ביום ראשון.

        אהבתי

        • אנונימי הגיב:

          אם באת לחברים אז בסדר. אני זוכר את הנפילה שלי בביקור השני. בעצם זה סתם כמו מוזיאון. נרי כותבת גם היא על ברלין היום. איך הדשא ירוק משם וכו׳

          http://www.haaretz.co.il/magazine/1.1854931

          האם אתה עושה מעשה גדי טאוב ומבקר בקיטקט?

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            🙂

            ברלין היא המון דברים חוץ ממועדונים קינקיים (לא הייתי בקיטקט מעולם וכנראה שגם לא אהיה). בביקור הזה נלך עם המארחים להתרשם מסצינה מעניינת מאוד בעיר, שספק אם נרי לבנה בכלל מודעת לה – פריחה של חנויות שעוסקות במוזיקה ובעיקר בכלי נגינה. מתוכנן גם ביקור במסעדת 'פישר פריץ' אם מישהו מכיר.

            אהבתי

  2. dassaf הגיב:

    היכונו לשלב הבא ב'הארץ'.

    מוסף 'ספרים', שקשה להגזים בתרומה העצומה שלו לחיי התרבות שלנו, עומד להיסגר.

    הוא יצורף ל'גלריה' וימות שם מות נשיקה.

    אהבתי

    • avi הגיב:

      אומנם חבל על המוסף,הוא בהחלט היה איכותי וראוי אבל היסטורית הוא מעולם לא היה חלק מהדי.אנ איי של הארץ. הנדלזלץ הקים את המוסף בזמנו בדמותו של אותו פורמט המוכר ממוסף הספרים של הניו- יורק טיימס ומוספי ספרים אחרים בעולם. המוסף היותר חשוב של הארץ הוא המוסף לתרבות וספרות של בני ציפר שלמרבה המזל כרגע לא עומד בסימן שאלה והוא באמת מוסף שאין לו תחליף בעולם ביקורת הספרות. כולי תקווה שהמוסף הזה יאריך ימים שנים ולא יילך בדרך המוסף לספרות. כל עוד ציפר שם מדובר בדבר הכי איכותי שהארץ מפרסם.

      אהבתי

  3. ראש המדור הגיב:

    טל אל-על על תיאטרון ב"ש.

    אהבתי

  4. avi הגיב:

    נרי לבנה חושבת בטעות שהפרינט הינו הארץ. הייתי אומר שהאבחנה הנכונה הינה פרנויה נרקיסיסטית. מבחינת הציבור כידוע הפרינט חי וקיים וקוראים לזה ישראל היום גם אם נרי חושבת שרק הארץ הוא "עיתון אמיתי". במובן הזה הארץ ורבים מעובדיו נמצאים באותו מצב בו נמצאה מפלגת העבודה ערב המהפך של 77. הכחשה טוטלית של המציאות שאחריה באה קריאתו של יצחק בן אהרון ש"אם זה רצון העם הגיע הזמן להחליף את העם".
    בדיעבד כשיגיע זמן הפוסט מורטם ינתחו בחוגים לתקשורת בדיוק פוסטים שכאלו המציגים כותבים מנותקים ויהירים שבטוחים שאין להם תחליף.
    באופן אישי ולמרות הטרוניות שלי אני עדיין מעדיף את הארץ במירעו על ישראל היום מיטבו אלא שהארץ עושה את כל המאמצים האפשריים על מנת לצמצם פערים וחבל.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אני לא מתייחס אם היא צודקת בטיעוניה או לא, אבל היא לא מציגה שום טיעון בעד הפרינט, פרט ל"באייפדים אי אפשר לנקות חלונות".
      בזה היא צודקת. מצד שני, בשביל לנקות חלונות עם נייר לא צריך שיהיה עליו טקסטים של נרי לבנה, hence…

      אהבתי

      • אנונימי הגיב:

        ברמת הכתיבה זה באמת צולע ורדוד. גם שאר כותבי הדעות רדודים ועילגים. מישהו עדיין קורא את הדינוזארים יואל מרקוס ודורון רוזנבלום? האחרון ממש מעלה גירה. קראתי היום את הכוכבים ארי שביט וגדעון לוי. עלוב ופרימיטיבי ברמה של טוקבק זריז. אלוף בן פשטני ותעמולתי. הפיתרון הוא באמת למסור את העבודה לכותבים צעירים זולים ורעבים. כן, לעשות שוב רייטינג.

        אהבתי

  5. אנונימי הגיב:

    נרי היא כותבת ללא ריח. לא מריחה ולא מסריחה. תמצא את מקומה בלאישה או בטלוויזיה. אם הארץ היה באמת מודע לבעיות האמיתיות שלו הוא היה מפטר את אתם-יודעים-מי. נזכרתי בעיתונאי בריטי כוכב עטור פרסים שפוטר בגלל פלגיאט וציטוטים שגויים לראיון שהוא עשה עם גדעון לוי. יוהאן הארי גם נאלץ להחזיר את פרס אורוול היוקרתי בעקבות הפרשה. מי בא להגן עליו? כן מיודעינו בעל האתיקה העיתונאית המשובחת.

    http://www.pressgazette.co.uk/node/47380

    אהבתי

  6. ראש המדור הגיב:

    בקשר למעריב.
    האם נראה במסגרת אלה שנאבקו כמובן למען עם חלכה של רציפות תעסוקתית(ונהגו בעיקר לנופף באנשי התפעול- בסגנון עופר עיני) , את אותה סולידריות מתבקשת בין מרוויחי השכר הגבוה לנמוך?

    האם מרוויחי ה22.5 אלף שקלים שלא בהכרח הוכיחו (גם שהרוויחו פי 8 ) שלא בהכרח בטוח שהיו מועסקים גם בשכר מינימום להבדיל במקום רווחי, יגמיש משכורתם למען הקטנת פערים בינם לבין אותם מרוויחי שכר ממוצע במשק ומטה?

    אהבתי

  7. אנונימי הגיב:

    למי שלא פותח לינקים. זה מה שהיא כתבה:

    ״אבל אסור שהפרינט ימות רק ברחוב שוקן וימשיך לחיות ברחוב השלושה, מקום מושבה של מערכת "ישראל היום". יש אנשים שמשוכנעים ש"ישראל היום" הוא עיתון משום שיש בו סודוקו, הורוסקופ, מתכונים, מאמרי דעה וכמה עיתונאים מצוינים, אחד מהם לפחות פוטר מ"הארץ" באחד מסבבי הקיצוצים האחרונים, חודשים ספורים לאחר שזכה ב"פרס סוקולוב". אבל אתם אינטליגנטים. אתם קוראים את "הארץ", גם אם אתם קוראים את העיתון כדי לקלל אותו או את הכותבים בו (ותודה בהזדמנות זאת לכל הקוראים ששלחו אותי בחזרה לפולניה בשחייה בעקבות אחד ממאמרי הדעה שלי, ולאלה שהודיעו לי שאהיה הראשונה, עוד לפני גדעון לוי, להישמד מתחת לרקיע, בעקבות מאמר אחר). אתם יודעים שרק "הארץ" הוא עיתון אמיתי שאינו מגויס לשום עמדה, אפילו אם לטעמכם רוב הכותבים בו הם עוכרי ישראל שמאלנים.
    אתם כותבים לי כל שבוע מכתבים לרוב ומספרים לי עד כמה אתם אוהבים לקרוא אותי. אתם פוגשים אותי ברחוב. אפילו כאן, בברלין, שבה אני שוהה בשבועיים האחרונים, זה קרה לי כמה וכמה פעמים (אם כי פעם אחת זוהיתי כצרויה שלו). אבל אני לא משלה את עצמי. כנראה שלא באמת תצאו להפגנות אם יפטרו אותי. אני לא מצפה מכם (האמת שדווקא כן. אבל אני רגילה להתאכזב). במקום לטרוח ולהתלבש כדי לצאת מהבית להפגנת תמיכה בעובדי "הארץ", כל מה שעליכם לעשות הוא להרים טלפון למחלקת המנויים של העיתון (לפעמים אפילו עונים שם) ולבקש לעשות מינוי. אל תתנו לפרינט למות! באייפדים אי אפשר לנקות חלונות!״

    אהבתי

  8. אנונימי הגיב:

    פוסט של נרי ליבנה בבלוג של עיתונאי הארץ.

    אל תתנו לבלוג למות

    http://werhaaretz.blogspot.co.il/2012/10/blog-post_4318.html?m=1

    (כדי שיהיה לי עבודה)

    אהבתי

  9. velvet הגיב:

    כי אין כסף, מה למה, זה חלק מההליך המתמשך

    אהבתי

  10. הלל הגיב:

    למה שוקן רוצה לפטר אותה, הוסבר?

    אהבתי

כתיבת תגובה