אצבעות שחורות 9.11.12

מהנעשה בסו"ש

ראש ה-CIA, דיוויד פטראוס הנשוי, התפטר בגלל רומן מחוץ לנישואין שניהל עם החוקרת פולה ברודוול, שכתבה עליו ביוגרפיה ונחשפה למסמכים סודיים.
באמת? זו הפעם הראשונה שהוא מנהל רומן במהלך 37 שנות נישואיו? אשכרה קדוש. רק על זה צריך היה להמשיך בתפקידו. מי יתעניין עכשיו באורי שגיא.

הפלסטינים טוענים שהבלונדינית הקטנה, וועאהד תמימי, נפצעה קל מירי צה"ל עת ישבה בפתח ביתה.

חיי גבי אשכנזי בסכנה.

נמנע פיגוע ענק ברצועה.

שכונה חדשה ליד הבית: קרן הרחובות בן צבי ושלבים.

ובינתיים במעריב

אם לסכם את כל מה שקורה במעריב בימים האחרונים, הרי שמדובר בבלבול, בכאוס מוחלט. שב"צ לא יודע מה הוא עושה. עושי דברו מסכנים. הוא משנה את דעתו כל חצי דקה. הוא פשוט לא מכיר את המערכת. הוא ממש ממש ממש לא מבין לאן נכנס. דקה וחצי עד שיאבד את ידיו ורגליו. אופס, זה כבר קרה. שנה גג כאמור, עד שיתפלל לומר ברור שפטרני מעונשו של זה. וזה לא כי הוא פחות מוכשר מכל שאר הנסיינים. פשוט אין לו הכלים להתמודד עם מרבה הרגליים הנקרא מעריב. למי יש כלים? אני לא מכירה אדם כזה. מה שעושה שב"צ למעריב, זה מה שעושים בניו של נפגע שבץ אחר, אריק שרון: מתעקש שהוא בחיים, וממשיך בפעולת ההחיאה. מיום ראשון תראו משהו אחר לגמרי. זה לא יהיה מעריב, למרות שיקראו לו כך. שאלתם תם: nrg, שרוב אנשיו נופו הביתה מסיבות לא ברורות יתעדכן בשבת? ישתמשו בגויים של שבת מקרב העובדים? יתזמנו תכנים? יוותרו על ניוז? יסגרו את האתר? שאלות קשות.
פרקים קודמים מהסו"ש:
מעריב מתפרק | מעריב ראשון או מקור מעריב? | כך ניצל מוסף הספורט

סופשבוע

גיליון אחרון, כנראה, בעריכת נטע ליבנה. כות' השער: "עכשיו מעונן" (כתבת שער על דני רופ). עוד אחת על מפעל אלתא: "השולטים בכיפה". כות' הכתבה על רופ: "תחזית שחורה". מדור האוכל: "יום ירושלים". מדור האופנה: "כולנו קורבנות". ליאור דיין כתב את המדור לפני שידע אם יישאר או לא. הוא לא. נתן זהבי כתב מדור דומה במקומון. מה עלה בגורלו? ויהונתן גפן, שלא מפסיק לכתוב טורי פרידה?
על פי הדיווחים, נכון לסו"ש זה, סופשבוע ודיוקן לא יתאחדו אלא יחליפו תכנים, כמו מוספשבת ויומן. את סופשבוע יערוך משבוע הבא אורי גליקמן. שוב, תהרגו אותי אם אני מבינה איך יתמודדו שב"צ והחבר'ה עם הכפילות.

ישראל השבוע

נדב שרגאי על מחלת הסוקרת. לכל מי שיש לו טענות נגד סקריריי.
גבי ויימן:

פרדוקסלית, הסקרים משנים את המציאות שאותה הם מתיימרים לשקף. זה חתול שרודף אחרי זנבו. פרסום של סקר משנה באופן אוטומטי את המצב, שלכאורה משוקף בו, ולא אחת מזיז מצביעים ממפלגה למפלגה… מדובר בהוספת חטא על פשע. הסקרים לא רק משנים מציאות, הם גם משקפים לא פעם מציאות מדומה. הטענה שלי היא שהסקרים אינם משקפים בהכרח את דעת הקהל.

גלריה

הראיון עם רן טל על סרטו על הסחנה, גן עדן, מסתיים בע' 18. אך אם רוצים לקרוא את הביקורת עליו, יש להדרים עד ע' 54. למה ומדוע?
טוב שיש אינטרנט, ופה אפשר להגיע לביקורת האוהדת של אורי קליין ביתר קלות.

מוסף הארץ

טל ניב מנתחת את תצלום הילדה הבלונדינית והחייל.
התמונה מאוגוסט שגם אליה מתייחסת ניב.

7 ימים

כתבת השער: רפי איתן מדבר על מעורבותו בפרשת פולרד. "מה שמביא אותי היום לדבר הוא רק הרצון העילאי להביא לשחרורו של ג'ונתן", הוא אומר לרונן ברגמן. רק זה, כמובן. לא קשור אפילו טיפ-טיפל'ה לריצתו לבחירות הקרובות. ואכן, אף מילה על הבחירות הקרבות. לא מתבקש?
אתם יודעים מה זה abomination of desolation? לא, כי זה מה ששאל איתן את פולארד כדי לאשש את טענתו שהוא דובר אנגלית טובה מאוד. התרגום של איתן, "השיקוץ המשומם" נראה לי לא משהו בכלל. אפילו גוגל טרנסלייט עושה זאת פחות רע: "תועבה של שממה".
תיקון, ראשון, 11.11, 10:00. הנה נחשפה בורותי:

"שיקוץ משומם" (או "שומם", בכתיב חסר: "שִּׁקּוּץ מְשֹׁמֵם" או "שֹׁמֵם") הוא ביטוי המופיע בספר דניאל, בספר מקבים א', ובברית החדשה, והוא כינוי לעצם שהצבתו הייתה חלק מחילול בית המקדש. משמעותו המדויקת של הביטוי אינה ברורה והינה נושא לפרשנויות דתיות ולמחקרים מדעיים שונים.

ליידי גלובס

חלק מהראיון עם גדעון לוי.

עכבר העיר

מוחסאן מחמלבאף האיראני צילם בישראל סרט. הגנן. הוא הצליח לעשת זאת בזכות שני דברים: 1. הדרכון הצרפתי שלו 2. הוא לא היה באיראן מאז 2003. עתה מן הסתם ימשיך בהימנעות זו.

[youtuber youtube='http://www.youtube.com/watch?v=poBMeUik8oA']

משתכשכים בביצה

גונן גינת מישר"ה מבקר את ידיעות:

שר הפנים אלי ישי דורש לסגור את החנויות של מסתננים לא חוקיים. מדובר בבתי עסק הפועלים ללא רישיון, ולא ברור מדוע בכלל השר צריך לפנות, כפי שעשה, אל ראשי הרשויות בבקשה לאכוף את החוק. מה עוד שהיועץ המשפטי תומך.
אלא שב"ידיעות אחרונות" לא יכלו להשאיר את העניין המוזר מבחינתם של שמירת חוק, בלי תגובה מצד העבריינים. ואכן, אחד מהמסתננים אמר בתגובה ש"מחר ייאסרו עלינו לנשום. יש כאלה שאם לא ייתנו להם לעבוד – יפנו לפשע".
זה כבר נימוק מעניין. העבריינים (נכנסו לארץ בניגוד לחוק) מאיימים שאם לא יתנו להם להמשיך להיות עבריינים (לפתוח חנויות ללא רישיונות) – הם יהפכו לעבריינים.

מדינת כל גזעניה

המוכר: המוכר מחזיק בדירה כ-3 שנים ומעוניין למכור את הנכס כדי לרכוש לבנו דירה באזור. הדירה מושכרת כעת למשפחה ממוצא אתיופי שמשלמת 4,000 שקל בחודש ומעוניינת להמשיך לשכור את הנכס.

פתאום הופיעו מולי 3 בחורות אתיופיות שיכורות, ואחת מהן אמרה: 'הנה גדעון לוי. בזכותך הפכתי לשמאלנית'. הדבר האחרון שהייתי מצפה הוא שהן יזהו אותי, והנה.

איגיון

בתל-אביב הסערה אמנם חלפה כשהשמש זרחה

צרות בכותרות

נכון אמרתי שהטיות 50 גוונים של אפור ישצפו ויטביעו אותנו למוות? מוסף עסקים של מעריב, שזהו גליונו האחרון אאל"ט, בחר בכות' לשערו.

שובו של גנרל חורף. מי המציא את זה, למה פאקינג גנרל? האם חסרים גנרלים אנחנו? למה כל שנה מחדש?

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

חברת PR סופגת אש מבלוגים טכנולוגיים אחרי שהם גילו שהיא מבקשת תשלום מלקוחותיה פר פוסט ועפ"י חשיבות/דירוג הבלוג. ועוד דיון.
(תודה לנירית).

ד"ר ירדן לוינסקי מפרק* את הכתבה על התרופות הפסיכיאטריות בכלכליסט.
* מפרק = מפרק לגורמים, מנתח (תוס').

יום האם נמכרה ל-CBS.

אני מחכה לעונה החדשה של קומיקאים במכוניות שותים קפה. אם עוד לא נחשפתם, הנה העונה הראשונה.

לפני פיזור

מהסו"שים הלאים בהם אני מתקשה לדלג בין צופית גרנט, כן, שוב,לאלי פיניש, כן, שוב, לעוד דיון על ווייז, ואיך הישראלים הרוסים עליו (עליה?), לרונאלדו, עד שאילפתי את עצמי להתפעל ממסי. אפילו השבוע של נתן אשל שעמם אותי. רק משקה הקוואס של מוטל בן פייסי החזן, אהבת ילדות נערצת, עורר אותי מעט. עכשיו אני גם יודעת איפה אפשר לשתות אותו: הצפירה 10 ת"א, קאבצ'וק. אפוש עם עוד עשרה פרקים של חבריםסיינפלדסקסוהעיר.

כרגיל, פער בין מצביעי הבלוג לבין מגיביו.
אם שלי יחימוביץ' הייתה קוראת את הבלוג (והיא לא), ודאי הייתה יוצאת לחגוג על רגל אחת עם איזה מרק.
מה שמפתיע בכל השאלונים פה זה שלקדימה אין אפילו קול אחד מקרב קוראי הבלוג. זה לא אומר כלום, כמובן, אבל.
ארבעת הזוכים הגדולים של הבלוג הם
העבודה 29%
מרצ 21%
הליכוד ביתנו 14%
הבית היהודי ואיחוד לאומי 10%

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

88 תגובות על אצבעות שחורות 9.11.12

  1. מיצבשת הגיב:

    לגבי abomination בעברית מתורגם כ"שיקוץ"
    abomination קשור להפרה חמורה של חוקי הדת משהוא ברמה של "הרב הראשי אוכל ביום ביום כיפור" או ה"ילד של האפיפיור"
    לראשונה נתקלתי במילה בספר חולית בו האם הנערצה פוגשת את עליה אחותו של פול וזועקת כלפיה abomination ודורשת להמיתה במקום.
    באתר אתם יכולים לראות הסרט הזה ואחרים בצפיה ישירה בחינם!

    אהבתי

  2. ז'ורז' סאנד הגיב:

    המפוטרת ליאורה גולדנברג-שטרן בראיון בגל"צ לפני זמן קצר על נסיבות פיטוריה מדקה 36:57.

    אהבתי

  3. ז'ורז' סאנד הגיב:

    עוד נאום חייב.

    אהבתי

  4. ז'ורז' סאנד הגיב:

    נשלח מהמכסחת שלו.

    אהבתי

  5. אורן הגיב:

    מנכ"ל הBBC מתפטר בעקבות תחקיר מוטעה של תכנית חדשות, שהאשימה פוליטקאי בכיר בפדופיליה.

    אהבתי

  6. hunyuc הגיב:

    V, תשובת תם (אמנם למוצ"ש): אתר NRG כבר לא פועל זה כארבע שעות!

    אהבתי

  7. התפטרותו של ראש ה CIA מזווית אחרת.
    קון ספירץ יה.

    אהבתי

  8. yedidya הגיב:

    "שיקוץ משומם" זה המונח המדויק, מספר דניאל.

    אהבתי

    • yedidya הגיב:

      רוצה לומר: זה המקור, לא התרגום.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        תודה רבה.

        אהבתי

        • yigal1957 הגיב:

          שלום לך דבורית שרגל מה שלומך? איך את מסתדרת עם החורף הישראלי הפאתטי? קצת גשם וכולם נהיים מוטרפים ומקטרים, הם שכחו את הקייץ המהביל והרותח,ככה זה יהודים. אז לעניינינו, אני מבקש לומר לך שכתלמיד תואר שני בתקשורת ישנן יתרונות מעולים הן כסטודנט לאחר כ20 שנה והן כגבר-so called-man ? אז ככה יש לי הכבוד למוד אצל חברתך משכבר הימים הגברת(עדיין לא דוקטור) גילי דינשטיין ממעריב ההולך ומתמעט, למצער, עוד לו דיווחתי לה שאני כותב בבלוג היוקרתי שלך, אבל אעשה זאת ביום חמישי הקרוב, אלא אם תאמרי לי שלא? אז זהו בינתיים עד כאן שיהיה לך שבוע חמים נעים וטעים ורק בשורות טובות על ה"עבודה" מר"צ וכל כיוצ"ב דברים המרוממים את הנפש הפוליטית שלי ושל רבים וטובים כמתנו.

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            יש לי הכבוד למוד אצל חברתך משכבר הימים הגברת(עדיין לא דוקטור) גילי דינשטיין ממעריב ההולך ומתמעט, למצער, עוד לו דיווחתי לה שאני כותב בבלוג היוקרתי שלך, אבל אעשה זאת ביום חמישי הקרוב, אלא אם תאמרי לי שלא?

            למה חברתי משכבר הימים?
            לא חברתי, לא מכירה אותה ולא כלום.
            ואתה יכול לומר מה שתרצה.
            באשר לחורף זה לא פשוט על קטנוע.

            אהבתי

  9. חייל זקן הגיב:

    ברצועת עזה מתקיימת מלחמת התשה אינטנסיבית. העיתונות מדווחת על העצים אבל לא על היער. זה לא נח לאופוזיציה שמנסה להעלים את הנושא הביטחוני ממערכת הבחירות וזה גם לא נח לממשלת נתניהו שמתיימרת לפעול במרחק 1000 מייל אבל אינה מסוגלת לפעול במרחק מייל 1. היו בטוחים שצמד החמד, ברק & גנץ, יובילו את צה"ל מדחי אל דחי.

    אהבתי

  10. ראש המדור הגיב:

    לגבי היהודים: היהודים האורתודוכסים כמו רוב הציבור בישראל(לאו דווקא דתיים) הצביעו בשיעור סוחף לרומני ע"פ סקרים מקדימים.

    הרפורמים כדרכם בקודש הצביעו בעד הדמוקרטים.

    גם העדיפות בכל הנוגע של טובת ישראל או בכלל מדיניות חוץ של המערב בכלל, דחוקה אצלם מאוד נמוך.

    אהבתי

  11. אורן הגיב:

    האם כדי למצוא אינטליגנציה 2
    פעם ראשונה הבלגתי, אבל בועז ביסמוט חוזר על זה פעם שניה. הוא ממליץ לאובמה על המשפט "בית מפולג בתוך עצמו לא יחזיק מעמד". אולי התרגום העברי מבלבל. במידה ומיחסים לבית החדשה, מילא. אך כאשר מאזכרים את לינקולן, הכוונה הפוכה. לא מדובר בחילוקי דעות קשים. מדובר בשתי שיטות. עבדות מול חופש. ולינקולן מבהיר שאין מקום לפשרה, רק אחת מהן יכולה לשרוד. פילוג פוליטי הוא חלק מדמוקרטיה, כדאי שיקרא את לחמנוביץ כמה עמודים אחריו.פוקס ניוז לא ירחיב את השכלתו של ראש הדסק.
    מופיעות גם טעויות מוזרות. מסיבת הנצחון לפני ארבע שנים היתה בשיקגו ולא בבוסטון (זו המסיבה שפנטז עליה ביסמוט השנה). והסיום של הכתבה השתבש.
    בכלל כל הדיבורים על אמריקה השניה מבלבלים. היהודים מצביעים לדמוקרטים באחוז זהה להיספנים, מה הבשורה של רוביו בשבילם.

    אהבתי

    • ראש המדור הגיב:

      היהודים מצביעים לדמוקרטים באחוז זהה להיספנים, מה הבשורה של רוביו בשבילם.

      שיעור ההיספנים/לטיניים גבוה בהרבה מהיהודים.
      בערך פי 6. מתקרב למספר השחורים.

      גם משקלם במדינות המפתח בניגוד לעבר גדול הרבה יותר. למשל בפלורידה.

      ו אכן, זו היתה מערכה דמוגרפית בסופו של דבר, כפי שגם מראים התוצאות.
      60 אחוזים מהלבנים תמכו ברומני, "המיעוטים" תמכו באופן מוחלט כמעט מוחלט באובמה- למעט אחוז של בוגרי קולג'.
      וכן, יש משהו יפה חייבים לומר בנצחון של אובמה, במובן אחד שבו הוא מחזק את תחושת המחויבות זהות במיוחד אצל השחורים, שאישית שמחתי עבורם(פחות עבורי) בהקשר הזהותי (גרתי תקופה כנער בארה"ב וחברי הטובים היו שחורים) שאחר כל השנים האלה שבהן הם מנסים להיות חלק בלתי נפרד מהאומה ואכן הם חשים תחושת קבלה.

      רק חבל שאובמה הוא במידה רבה בעמדותיו היפוך של מרטין לותר קינג.

      אהבתי

  12. ראש המדור הגיב:

    זירת תרבות המוסיקה הישראלית, לא אך ורק כזירת האבקות בין "זמר מזרחי" ל"מאונגלז" אלא גם עם מקום של אמפתיה וכבוד הדדי.

    אהבתי

  13. בונד ג בונד הגיב:

    גנרל חורף על שום הצבאות שהביס

    בארצנו הוא טרם קיבל טוראי.

    אהבתי

  14. שועלן הגיב:

    מכיוון שאי אפשר להציג תוצאות סקריר בלי תיאוריית קונספירציה (אכלו לי שתו לי זייפו לי) – אולי הקוראים בכוונה מצביעים בסקריר לשמאל כדי "להוכיח" שהתקשורת שמאלנית.

    אהבתי

  15. mickey הגיב:

    וילווט קליל בידיעות: טן ברינק מעלה לדיון בשבע לילות את העובדה שאף אחד מלבד האלפיון העליון של המוזיקאים כבר לא יכול להתפרנס ממוזיקה.
    קרן פלס במדורה המשמים מסבירה את הסיבה שמוזיקאים ישראלים נמנעים מלהביע דעה כלשהי וכותבים שירי מעליות – אם תביע דעה אתה מפסיד חצי מהקהל שלך. היא מתארת סשן ש"ות עם איזה עיתונאי ומוכיחה שהיא מסוגלת לענות על כל שאלה בכלום. כך גם נראה המדור שלה.
    אני לא יודע אם הקשיים של המוזיקאים האמריקאים, נגיד, נובעים מהזדהותם הפוליטית

    אהבתי

    • הקושי של מוסיקאים אמריקאיים נובע מקנה המידה. אחת הדרכים לפרוץ לתודעה הארצית היא התמקדות בנישה. בכל נישה מליוני אוהדים. בארץ רוב זמרי נישה יכולים למלא אוטובוס-שניים לכל היותר. לכן אנחנו מקבלים כוכבים שלא מנצנצים.
      אם יסגרו את ערוץ 24 ותכניות כמו כוכב נולד יש סיכוי שנפסיק לקבל את הבינוני כברירת מחדל.

      אהבתי

      • mickey הגיב:

        אם יש באמריקה נישות ענקיות – למה אי אפשר להתפרנס מהן?
        בארץ – אני יכול להבין.
        אגב, זכורני תקופות מסוימות שגם בארץ היה פתחון פה למיינסטרים הרבה פחות גרוע מזה של קרן פלס…

        אהבתי

  16. אורן הגיב:

    "האם כדי למצוא איינטלגנציה יש לחקור את הטיפ*ות"
    ימיני ב"מצעד הטיפ*ות" מוכיח את נחיתותו ומגבלותיו כאשר תוקף את אווה אילוז. הוא מוסר גירסא לא תבונית של מאמרה. אצלו קיימים "צרפתים" ו"ישראלים" וההכללה הלאומית הזאת מחליפה כל איש פרטי או מושג מופשט. היא למעשה מנגידה מודל אוניברסלי של אזרחות, למול מודל לאומי. היא לא משבחת את נפלאות ה"צרפתים" היא מתארת חברה מפולגת, ואף מזכירה שהיתה פטריאכלית. כאשר כותבת קצין יהודי וקצין ערבי הוא כותב ערבים ויהודים ולמעשה מוכיח את נכונות ניתוחה.
    בנוסף מפיל עליה את סטאלין, חמר רוז' וחומייני, מאחר וחושב שהיא משבחת אנשי רוח. היא לא, היא כותבת על נורמות מוסריות. הוא מתווכח את הויכוח הנדוש שהוא מכיר, בשל חוסר הבנתו.
    הוא מוציא את דיבתה בנסיבות מקלות של כשל תפיסתי המתבטא בהכללה אוטמטית. היא לא הופכת את האנטישמים להוגנים, היא מתארת אנשים בודדים שעל אף רקעם האנטישמי פעלו לפי ערכים של כבוד והגינות.
    ימיני כועס על אילוז כי היא כותבת מעל לרמתו.

    אהבתי

    • ShulamiD הגיב:

      אני מסכימה לדברי ימיני. אמנם פרופ' אילוז טוענת את טענתה המעניינת בסגנון יפה אך בדרך מניפולטיבית, הנוטה לדמגוגיה. יפה עשה ימיני שהזכיר את דברי ג'ורג' אורוול " שיש רעיונות שהם כל כך אוויליים, שרק אינטלקטואלים יכולים להפיץ אותם."(אני מקווה שהציטוט נכון) כמובן שי שבאמירה זו כדי לערער על תקפות הטענות אך בו זמנית משפט זה מדגים את חרות המחשבה. לקח לי זמן רב להבין שהאינטלקטואל לא מחויב לאמת או לצדק אלא לחופש לחשוב, להמציא רעיונות ולהציע תפיסות שונות של המציאות. הבעיה מתחילה כשהאיטנלקטואלים מתחילים להאמין שהם מבינים את "המציאת" טוב מאחרים והחמור מכך קורה כשאנשי ביצוע פועלים מתוך אמונה באמיתותם של רעיונות אלה.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        את בכלל לא קראת את הדברים. למה להצטרף לעליבות של ימיני, החרות להכפיש באופן שקרי. הוא מוציא מהמחסן אמירה של אורוול, שאפשר להלביש על כל דבר. אם תמצאיי בסיס למשפט שלו
        "היא מוצאת טעמים להפוך את האנטישמים להגונים", אולי תאירי את עיני. אך נראה לי שאת מאמינה שאילוז כתבה על "צרפתים" . ימיני מפזר זבל לבורים.

        אהבתי

  17. שועלן הגיב:

    חיים לווינסון יודע שביבי לא מתכוון שארה"ב היא הדמקורטיה הגדולה בעולם מבחינת אוכלוסיה, אלא משתמש בתיאור העצמי של האמריקאים את אומתם (greatest).
    אזעקת אמת?
    יותר תרגיל תרגיל תרגיל.
    כך קרס מדור ה-fact checking העברי הראשון (שסופו היה ידוע מראש).

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      בטח שהוא יודע, הוא כותב את זה. לא קראת עד הסוף. האם חושב ראש ממשלתנו, שישראל דמוקרטיה פחותה מארה"ב, שיאמר זאת בעברית.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        קראתי.
        כתבתי שהוא יודע.
        פעם אחת תהיה כן עם עצמך.
        האם במדור בידוק עובדות כלשהו בארה"ב מישהו היה כותב קטע דומה על המשפט הזה של אובמה?
        בידוק עובדות עושים לעובדות. לא לסתם התבטאויות תרבותיות מחניפות.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          פוליטקאים בארה"ב כמובן מחויבים לשטות הזאת כמו לסיכת "טמבל" של דגל על הדש.
          כמו שנתניהו לא עונד את דגל הפסים והכוכבים אין סיבה אמיתית לאמירה.
          אלא שכוונתו הסמויה היא לשבח את המדינה ולמזער את הנבחר. כולה בחירות, גם בועד כיתה יודעים לעשות את זה.

          אהבתי

  18. אסף שגיב הגיב:

    למיטב הבנתי, הכינוי "גנרל חורף" מתייחס באופן ספציפי לחורף הרוסי, שתנאיו הקיצוניים מילאו תפקיד מכריע בקביעת תוצאותיהן של מספר מערכות צבאיות חשובות , דוגמת הפלישה הצרפתית (1812) לרוסיה ו"מבצע ברברוסה" במלחמת העולם השנייה. מקורו של הביטוי הוא הצאר ניקולאי הראשון, שהכריז ב-1854, במהלך מלחמת קרים, שיניח לגנרלים "ינואר" ו"פברואר" לטפל בפולשים הבריטים והצרפתים. למרבה האירוניה, אותו צאר מצא את מותו זמן קצר לאחר מכן כתוצאה מהצטננות ודלקת ריאות שבה לקה.

    אהבתי

  19. חייל זקן הגיב:

    כחובב סיפורים על גנרלים האזנתי בקשב רב אתמול לאיילה חסון שאמרה בתוכניתה כי הסתובבו סיפורים רבים הקשורים בגנרל בדימוס. היא הוסיפה גם דברי פליאה כיצד זה לא גונבו הסיפורים לואזניה של שלי יחימוביץ'. מהדברים עולה כמובן שאינכן חולקות את אותם יועצים משפטיים.
    ואם עסקינן בנאפופי גנרלים ובהפינגטון פוסט, הרי כתבה שהתפרסמה השבוע באותו אתר ועוסקת בגנרל אמריקאי טרדן. מסתבר שבווסט-פוינט ובפו"מ מלמדים על פי אותו סילבוס.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      המאמר הוא של AP. ראוי להפסיק לייחס להאפינגטון חומרים שאינם שלו.
      בקשר לסילבוס לפי מבחן התוצאה, תכנים ממנו נלמדים ע"י גברים בכל מקצוע, כל מקום וכל הזמן.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        ראוי לקרוא ולהבין לפני שמגיבים. כתבתי שזו כתבה שפורסמה באתר. הידיעה עצמה סוקרה על ידי כלי תקשורת רבים כולל כתבות המשך. הצבא האמריקאי מספק סיפורים כאלו כמעט מדי שבוע. הסיפור של פטראוס לא שייך למשפחה הזו אבל הסיפורים על הגנרל בדימוס הישראלי היו משתלבים שם בכבוד.

        אהבתי

        • ז'ורז' סאנד הגיב:

          בקשר לשגיא. צריך להיות הוגנים התקופה המדוברת היתה כאשר החיילות היו עדיין מיידאלאך ולהקות צבאיות זימרו כשאת אומרת לא ודינה ברזילי. רוב הקצונה חטאה בהטרדות כי זו היתה הנורמה וחיילות פחדו להתלונן.עוד לפני כן גנדי התקין בידה במשרדו כביכול כדי להשקות את כלבו. תודה לאל שהזמנים השתנו, אבל אי אפשר להעניש 40 שנה לאחר מכן כאילו מדובר בפשעי הנאצים.גם אתה מתהדר בסיפורי חיילים, לכן הרף מזה כמוצא שלל רב.

          אהבתי

        • אורן הגיב:

          ראוי לתת כבוד לעבודה עיתונאית מקורית. אני מבין שאתה בעניין של נדנוד הסיפור של שגיא, אך התופעה קיימת גם בדרגי ביניים של ענף הפלסטיקה.
          גנרלים הם כנראה האתיופים בכתבייך.

          אהבתי

  20. אורן הגיב:

    "האם כדי למצוא אינטלגנציה יש לחקור את הטיפשות".
    בן דרור ימיני ב"מצעד הטיפשות" תוקף את אווה אילוז על שהיא משכילה ממנו.
    הוא חושב שאילוז כתבה על "צרפתים" ו"ישראלים", זהו עיוות אנטי תבוני של המאמר. היא כתבה על מודל אוניברסלי מול מודל לאומי. היא לא שיבחה את הצרפתים, היא מתארת פילוג, היא מציגה חברה פטריאכלית. כאשר מדברת על "יקצין יהודי" ו"קצין ערבי" ימיני הופך את זה לערבים ויהודים. מכלול מושגים ספציפים מתרגמים על פי מגבלותיו של ימיני לדיכטומיה לאומית, ובכך למעשה מוכיח את נכונות המאמר. הוא כותב שהיא הופכת את האנטישמים להגונים. זו הוצאת דיבתה בנסיבות מקלות של מגבלות תבוניים. היא מספרת על מספר מעורבים בפרשה שעל אף הרקע האנטישמי שלהם פעלו עפ"י עיקרון של הגינות וכבוד. ימיני כדרכו הופך את הפרטי לכללי.
    בהמשך הוא מפיל עליה את סטאלין, חמר רוז' וחומייני, כי הוא חושב שכתבה על אנשי רוח. היא לא, היא כתבה על נורמות מוסריות.
    ימיני מפיל עליה ויכוח אחר, שהוא מכיר, שבו לא עסקה. לכך הוא מוסיף פשטנות ילדותית של הניתוח החברתי. אך אכן לעומת המתרחש בשירשור התגובות, ימיני הוא אדם מעמיק.

    אהבתי

  21. עשית טוב. מסי ללא ספק גדול ממנו. על הסגידה של פרשני ספורט לאיש והג'ל כתבתי ונימקתי מדוע הוא לא. אתמול הפרעוש סיפר מי לדעתו הגדול מכולם.

    כילד מאוד אהבתי לראות שחקנים כמו זינאדין זידאן, רונאלדיניו וריבאלדו, אבל רונאלדו היה החלוץ הכי טוב שראיתי. הוא היה כל כך מהיר, הוא היה מסוגל להבקיע מכלום, והוא היה מסוגל לבעוט בכדור יותר טוב מכל שחקן אחר שראיתי"

    השמן (התופעה) הוא זה שהביא לכדורגל המודרני את הבלתי אפשרי. נשף ותקף והבקיע ללא קשר למספר המגינים שעמד מולו. כדאי להכיר.

    אהבתי

  22. שועלן הגיב:

    אני הייתי בסכנת פיטורים עשרות פעמים, והשכר שלי מהנמוכים

    גדעון לוי עושה יעקב פרי.

    אהבתי

  23. Lady Gaga הגיב:

    אפרופו עורכי העיתונים ותעשיית הסקרים. האם יש סיכוי שפעם, בעתיד הרחוק, יוכנס לשימוש בארצנו ה'תקן המחייב' לפרסום סקים (המופעל במדינות מתוקנות)? תקן הקובע למשל שיש לפרסם בכל סקר מהו שיעור שלא אלו שמיאנו לשתף פעולה? הרי אילו נערכו בחירות היום, אלו שמנפנפים את הסוקרים וטורקים את הטלפון היו מתגלים כאחת המפלגות הגדולות ביותר, אם לא ה…
    גבי ויימן תיאר בהרחבה בהארץ (לינק למטה) איך חקר את פרסומי הסקרים ב13 מערכות בחירות, ובעיקר את היוזמה הנואשת של ראשי החוגים לתקשורת באקדמיה לפנות למכוני הסקרים כדי לגבש עמם תקן מחייב, אך לשווא. ייתכן שהשאלה מדוע מנהלי המכונים מסרבים לאמץ את התקן, איזה קופון הם גוזרים וכיוב', צריכה לדלג ממדור הדעות של 'הארץ' ולהפוך לתחקיר ראוי שיפורסם צמוד לבחירות.
    לינק למאמר של ויימן: http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1856626

    לינק לויימן: http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1856626

    אהבתי

  24. Sol Salbe הגיב:

    There is something not quite right about the story of the young Palestinian girl. For a start Wa'ad is the name of her brother, it's a boy's name. Also every single reference to the st
    ory has come from the Israeli media, not from the Palestinian side. Is it possible that one Israeli media group stuffed it up and everyone is keeping on copying from each other?

    אהבתי

    • bazinga הגיב:

      in short : probably yes.

      אהבתי

    • Sol Salbe הגיב:

      I have now had the story confirmed by someone with very good links in Nabi Saleh
      Abir Kopty, who is one of the media coordinators with the Popular Struggle Coordination Committee and regularly attends the Nabi Saleh demonstrations tweeted yesterday that A'hd was injured with rubber bullet. According to Abir's tweet: "A'hd Tamimi (11) daughter of Bassem & Nariman was hit 2day in hand with rubber coated steel bullet, shot by army at their house #NabiSaleh".
      So in the end this look like brownie points for the Israeli media which beat both its Palestinian and international counterparts to the story, even though they can't seem to tell the difference between boys names and girls names.
      :

      אהבתי

  25. הינשוף של מינרווה הגיב:

    בקשר למדרש התמונה של טל ניב.

    הניתוח של התמונה נועד לתאר את הניבט בה, כפי שמשתקף בעיני המתבוננת. לשם כך היא עוברת על הפרטים הנכללים בה, ומסבירה בלשון מתפייטת את העולה מהם. נקבל בהחלט שמדרש תמונה הוא עניין סובייקטיבי, שכן, כל אחד רואה או מתעלם משהו אחר.
    הכל טוב ויפה, למעט נקודה אחת. אותו החלק שעוסקת בניתוח דמותה של הילדה הבלונדינית חורג הרבה מעבר לניבט בתמונה. ניתן רק להניח שטל ניב מספקת רקע שנדרש, לדעתה, כדי להבין את מה שרואים בתמונה. וזה כבר חורג מניתוח סובייקטיבי של תמונה והמשתקף בה.

    ראשית, חסר לנו רקע על המשאית עם הברזנט הצהוב: האם היא רצתה להיות שם? ואולי העדיפה לנוח במוסך (בעיה בשאסי)?
    וכמובן – מה עם החייל שניצב שם, כשידו פתוחה? אולי אחותו הקטנה נרצחה/חוסלה בפיגוע, והוא מתמודד עם זכרונות קשים וקונפליקט שמאיים לקרוע אותו (בטח אחרי ששוקרון עוד פעם דפק אותו שעתיים ביציאה)?

    ננסה לדמיין מדרש לתמונה שבה סא"ל שלום אייזנר חובט עם נשק בפניו של פעיל שלום דני, אך כזה שמתמקד במה שחווה שלום אייזנר טרם האירוע. מה יכתבו אז ב"הארץ"?

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      ורגע ברצינות, שים לב שאת האירוע מאוגוסט היא מתארת במלואו כפי שנראה בסרטון הוידאו, ואילו באירוע הנוכחי היא מתעלמת לחלוטין מהוידאו המפליל, ומתייחסת אך ורק לתמונה הטהורה.

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        האגרוף הקטן, החוצפן, הנועז והמיואש, חסר הפחד והגובל בסכנת נפשות של הילדה הפלסטינית

        וואלהץ גובל בסכנת נפשות. שהרי חיילי צה"ל נוהגים לירות בילדות קטנות מטווח אפס באופן קבוע. עובדה, הרי אותה ילדה קטנה וחברותיה נורו מספר פעמים באותו ארוע.

        אם אין סכנה, והאובייקט יודע שאין סכנה, הרי שאין סיבה לפחד. זו לא שאלה של יאוש או של אומץ, היא פשוט יודעת שלא יאונה לה כל רע.

        יכולתי לכתוב עוד הרבה על התשפוכת של ניב, אבל לא לראה לי שיש צורך.

        אהבתי

    • אורן הגיב:

      התבנית של "ננסה לדמיין _ _ _ _ _ _ מה יכתבו ב"הארץ" ?"
      מוגנת על פי חוק זכיות יוצרים, ואין להשתמש בה ללא תשלום. ראה בזה תרומה שרטורית היפותטיית למטרות ראויות בדמיוני.

      אהבתי

  26. nurit הגיב:

    לגבי ראש ה-CIA לשעבר פטראוס. האם הוא קדוש שלא בגד? אין לי תשובה קלה. לדעתי הוא נפל חזק והתאהב, זה קורה לרוב אנשים לפחות פעם אחת בחיים ואז כל הכללים, כל המגבלות, כל הגדרות מתמוטטים זה קורה גם לגנרלים בעלי 4 כוכבים עטורי מדליות וחכמים.

    אגב אצלנו ב-YNET כתבו עליה רק שהוא חוקרת מהארוורד לא מדויק יש לה מאסטר מהארוורד אבל היא עושה דוקטורט בקולג' יוקרתי באנגליה. מעבר לזה יש לה רקע הרבה יותר מענין. היא בוגרת ווסט-פוינט ועוד משהו שאנני יודעת לתרגם לעברית fitness champion at West Point. אשה בעלת רקורד מרשים שניהלה פרשה שלא תזיק למכירת הספר שלה בכלל. ראש ועדת השרותים החשאיים בבית הנבחרים אמרה שהיא לא חושבת שהוא היה צריך להתפטר. אם מענין אתכם קראו את הכתבה בניו יורק טיימס

    אהבתי

  27. mickey הגיב:

    ג'ונתן, אני מצטער. פאדיחה שלי. אמנם בגללי נהרסו חייך וחיי משפחתך, ותרקב בכלא עד יומך האחרון, למעשה אתה חשוב כמת – אבל דחילק. כולנו טועים. טעות. טעינו. טוב, חייב לרוץ. לכנסת. ביי

    אהבתי

  28. mickey הגיב:

    מילא מעריב, אבל לפחות סגרו את מעריב לנוער?

    אהבתי

כתיבת תגובה