מבזקון לילה

ניצלנו

asonbivrazil

ׁ(ynet, עמוד הבית)

שרון והתהודון

האם אפשר להיות צינית ולומר שכל הידיעות המסעירות על אריאל שרון נועדו כדי לקדם תרומה/ פיתוח/ רכישה של המכשיר הזה (בהסכמת המשפחה כמובן)?

ביום חמישי האחרון נבדק שרון במכשיר "סורק תהודה מגנטי פונקציונלי" – fMRI, במרכז למדעי המוח. מכשיר זה יוצר הדמיה מדויקת ותלת ממדית של המוח, יחד עם הדגמה של אזורי הפעילות המוחית וטיבם…  ממצאי הסריקה הראו כי קיימת פעילות מוחית שהוגדרה "משמעותית"… במרכז הרפואי ציינו כי הבדיקה… מטרתה להשתמש במכשיר הסריקה המתקדם כמנוף למחקר עתידי… מדובר במכשיר MRI ייחודי, שעלותו כשלושה מיליון דולרים. הוא נחשב למתקדם מסוגו בארץ ומבוסס על טכנולוגיה חדישה המאפשרת המרה מיידית של האות האנלוגי שהגוף משדר – למידע דיגיטלי. הודות לטכנולוגיה זו מתאפשר שיפור משמעותי באיכות התמונה ובמהירות הסריקה, בהשוואה למכשירי MRI אחרים הנמצאים בארץ.

יחי ההבדלון

מוח

(תודה לאורית)

לפני פיזור

לל"ט.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה דו"ח מיוחד, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

10 תגובות על מבזקון לילה

  1. אור הגיב:

    fMRI מתייחס לשימוש ספציפי במכשיר MRI, לא מדובר במכשיר ״אחר״. בעוד ש MRI נותן תמונה סטטית של המוח, ה fMRI נותן תמונה של שינויים בזרימת דם (או ליתר דיוק רמת החימצון של הדם) ולכן נותן גם תמונה טמפורלית. מצד שני, מי שעוסק בתחום יודע שהדיוק הטמפורלי עלוב יחסית לפעילות הנוירונלית האמיתית, שהיחס בין הפעילות הנוירונלית למה שרואים בסיגנל הוא אולי 10:1, שאין לנו בעצם תיאוריה שמחברת בין הסיגנל שמודדים לבין הפונקציונלית המשוערת, ושכל הפיקציה הזו על הדמיית מוח היא תחליף של מדענים עצלנים לחשיבה תיאוריית מעמיקה. הקישור של אורן מאוד מומלץ ומסביר חלק מהדברים האלה.

    אהבתי

  2. meirav הגיב:

    מלימודי (המעטים) בנוירו פסיכולוגיה ושות' אני יודעת להגיד שfMRI הוא כלי חשוב ומתקדם ביותר למחקר מוחי שמאפשר דברים שלא ניתנים להיעשות באף כלי קיים אחר (EEG, נניח), ועלות השימוש בו גבוהה מאוד.
    השאלה היא בעיקר מי השיג למשפחת שרון אישור להשתמש במכשיר שיש שלושה כמותו בארץ וטובי החוקרים עומדים בתור כדי לקבל את זכות השימוש בו. ובכל זאת, אם זה יקדם רכישה של עוד מכשירים כאלה אני לא בטוחה שנצא מופסדים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ולכך התייחסתי בפוסט של היום.
      בכ"מ, חשיבותו של המכשיר לא מכשירה את הכותבים לפזר שקרים בכיף. אל תחרטטו לנו במוח.

      אהבתי

  3. שיפ הגיב:

    לי נראה שהסיבה טמונה בקטע הבא:

    אריאל שרון שרוי בתרדמת מאז שנת 2006 , אז נפגע משבץ מוחי. כזכור, כאשר החלה הידרדרות במצבו הוכן בית החולים סורוקה לקבלו בבהילות באמבולנס שאמור היה להגיע מחוות השקמים,
    אולם משיקולים רפואיים ואחרים בפמליית ראש הממשלה דאז, הוחלט להעבירו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. התוצאה הייתה שההידרדרות במצבו של ראש הממשלה שרון נמשכה, והוא הועבר במצב של תרדמת לאשפוז בבית החולים שיבא בתל השומר.

    (ההדגשה שלי)

    אהבתי

    • שיפ הגיב:

      לא הצלחתי לייצר ציטוט משום מה… בכל אופן בהמשך מתוארת ״סגירת מעגל״, ונראה שיש כאן מלחמה כלשהי בין שני בתי חולים, שאחד מהם לפי הכתוב אחראי על כך ששרון בקומה במקום לנהל את המדינה…

      אהבתי

  4. אורן הגיב:

    זו המלצה לקריאה על fMRI.

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    אני מבין את יסודות הבוז הקבוע לדיווחים דרך הזווית הישראלית, אבל זו צביעות. הרי אם אחד מהקרובים לך היה שם, היית מתייחסת לידיעה קצת אחרת. אם היו שם ישראלים, היו לא מעט אנשים בארץ במצב זה.
    ולמה את טורחת לדווח על כל פלסטיני שנהרג בעימותים עם צה"ל? מה עם כל שאר הרוגי העולם?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      איפה הצביעות?
      יש פה ציניות ממדרגה ראשונה, שום דבר אחר (ולא שלי). זה בעניין מכונת ה-MRI.
      בענין השריפה בברזיל: בוא נפסיק כאן. אני מאמינה שהמשפט המופרך הזה שלך, שאין קשר בין מילה אחת לשנייה בו, מטרתו לעורר ויכוח סרק קנטרני, ואין לי שום רצון להיגרר לאחד כזה.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        הבהרה: תגובתי עסקה אך ורק בנושא השריפה.
        למען הסר ספק, הרשי לי לחדד.
        גם אני מרגיש לא נוח כשאני קורא דיווחים כאלו. זה האינסטינקט הראשוני. אבל כשאני חושב על זה בצורה יותר מושכלת, אני מבין שהאינסטינקט הזה הוא צבוע.

        אהבתי

  6. mickey הגיב:

    נסו להניח ליד אפו של אקס-רה"מ שווארמה עסיסית או כבש על האש. המכונה תתחיל להשתולל, ואולי אף האף יתחיל לעקצץ

    אהבתי

כתיבת תגובה