פיצוץ

haaretz3.2.14yediot3.2.14

maariv3.2.14isra3.2.14

02.02.14.indd

הכותרות הראשיות

לפנות בוקר: פיצוץ בפתח תקווה. שני הרוגים ממטען חבלה ברכב.

את הנתון הזה, 148 משכורות כדי לקנות דירה, כבר קראתי בווריאציות שונות בשנים האחרונות. והנה ידיעות מביא אותו ככותרת ראשית היום מממון.
148
דוגמה מאתר בשם נדל"ן היום מ-2012:

במידה והם יחסכו 20% משכרם הם יצטרכו לגייס 148 משכורות – 12.25 שנה. ואם המשפחה תרצה לרכוש דירה במחיר של 2 מיליון שקל ותחסוך 10% היא מצטרך להמתין 33 שנה – 394 משכורות.

וגם בגלובס בדצמבר האחרון 185 משכורות. וב-ynet בנובמבר – 130 משכורות. ב-2011 מדובר על 92 משכורות.ים
ועוד נתונים על משכורות ודירות מלפני ארבעה חודשים.

סנ"צ יוני גיז (בן 44 בישר"ה ובמעריב, בן 50 בידיעות) התאבד. במכתבו כתב שלא מסוגל היה להתמודד עם המוות בכבישים.
מקורביו (גם בידיעות) טוענים אחרת. במעריב לא מוזכרים ענייניו האישיים, אבל חבר מספר שגיז לא ממש היה בשטח (כלומר על הכבישים) באופן קבוע.

בכירים באגף התנועה: "אין מצב שיוני התאבד בגלל תאונות הדרכים. התקשורת עושה עוול למשפחה, זה דיני נפשות וזה לא נורמלי. הוא עבר גירושים מאוד קשים, אהב את בני משפחתו, והפרידה מהם במסגרת הליך הגירושים הקשתה עליו מאוד". הבכירים סיפרו עוד כי במכתב שהשאיר כתב שהוא מצטער ושהוא אוהב את בני משפחתו מאוד. אחיו אמר בהלוויה שהוא התאבד בגלל חוסר חום ואהבה. הוא מונה לתפקידו רק לפני שלושה שבועות, אחרי שנלחם כדי לקבל את המינוי הזה, לכן לא הגיוני שזו תהיה הסיבה להתאבדות (ישר"ה).

לא תוכלו להתעלם מהחיבור הנפלא בין פרסומת לידיעה בשער ישר"ה.

hitabed

מאמר המערכת של הארץ קורא להניח לדפני ליף.
יובל גורן במעריב על דחיית הדיון.

הלך לעולמו

Philip Seymour Hoffman-for Velvet
איור דניאל מורגנשטרן

פיליפ סימור הופמן בגיל 46. מנת יתר. הוא נמצא מת כשמזרק הירואין נעוץ בזרועו.
אמיר קמינר (ידיעות) פגש אותו בונציה בפעם האחרונה לפני שנה וחצי (סה"כ ראיין אותו חמש פעמים בעשור האחרון):

הוא דיבר על דת, על מאסטרים ועל כתות, סיפר על תוכניותיו לעתיד. תמיד אזכור את המבט הכחול המהפנט שלו, וגם את האושר שהתפשט על פניו כשאחז בתום הפסטיבל בגביע הזהב הגדול על משחקו ב'המאסטר'. כמה עצוב שמת. איזה בזבוז.

 משתכשכים בביצה/ לחם עבודה

מהבוקר יש לעידן מוטולה קרדיט כעורך ממון. תודה רבה לי. וגם על סקר שווקים בענייני גומיות.

מה עם הטור האחרון במדור של אלדד יניב? הטור האחרון לא חזר לאוויר.
כפי שעוד כתבתי, בניגוד לדברי ינון מגל ליניב במוצ"ש, להערכתי הבלתי מלומדת הטור לא יחזור לעולם. אולי אוכל לעדכן בהמשך היום. הסיבה די פשוטה: מעל מגל יושבים המנכ"ל אילן ישועה, ומעליו שאול אלוביץ'. כך שיש מצב שמישהו קרא למישהו לשיחה קלה על כלכלה.

יונתן גת שעבר מ-nrg לוואלה! כעורך התרבות לפני כחודשיים פרש מתפקידו בשבוע שעבר.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

רוג'ר ווטרס מנהל מלחמת פייסבוק נגד ישראל.

הטרנד החדש בטיובית הוא הקומדיות האמריקאיות האהובות ללא פס קול הצחוק המוקלט שסימן לעולם מתי לצחוק.

לפני פיזור

סליחה על הקצרור. התנגשות לוחות זמנים וזה. רשמו לי חצי יום חופשה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

18 תגובות על פיצוץ

  1. captain beefheart הגיב:

    אריאל VS אחינעה

    העולם השתגע? יתושה כמו הגב' ניני הפכה להיות שוות משקל לאריאל זילבר? מה שהעניקה קצה זרתו לתרבות – האמריקן-יאמנייט לא תשיג לעולם.

    ובכלל – כל השטות הזו של אקו"ם, מאיפה הקריצו אותה? הרי זילבר העמיד מפעל חיים שאינו מוטל בספק. רוב חייו הוקדשו למפעל הזה והעובדה שבשנים האחרונות פנה כה וכה בכלל לא קשורה לעניין.

    עמדותיו הפוליטיות לגיטימיות לחלוטין. המדותיו לגבי גייז וכאלה – אני מניח שהן הושמעו כתשובה לשאלות עיתונאים ולא כאיזו אג'נדה פעילה שהאיש לוקח בה חלק. הרי מאיר שלנו זצ"ל אמר דברים ממש דומים…

    אהבתי

    • roth הגיב:

      דליה רבין מסייעת בידה

      אהבתי

    • מישהי הגיב:

      בהארץ הביאו בין השאר מקור מבפנים שמסבירה את ההחלטה.

      מלי פולישוק-בלוך, דירקטורית באקו"ם ולשעבר ח"כית מטעם מפלגות שינוי וחץ, אמרה ל"הארץ" כי בישיבה סוערת של דירקטוריון אקו"ם הובאו עובדות על זילבר שלא היו ידועות קודם לכן לחברים. לדבריה, "זה שאדם התבטא או שהוא ימני או דתי או קיצוני – לא מונע ממנו פרס. אבל פרס מפעל חיים ניתן על ערך מוסף לתרבות הישראלית וכולנו הרגשנו שאנחנו לא יכולים לתת פרס כזה למי שהיה שותף פעיל בקמפיין לשחרור רוצח ראש הממשלה רבין. לכן החלטנו לבטל את הפרס על מפעל חיים ולהעניק פרס על המוזיקה. זו לא החלטה של ימין ושמאל, זו החלטה ערכית, מוסרית, כי רצח ראש הממשלה הוא רצח הדמוקרטיה ואי אפשר לנתק את האמן מדעותיו וממי שהוא".

      מה שזילבר אמר בקמפיין אכן לגיטימי לחלוטין. הנימוק הזה עלוב.

      אהבתי

  2. האמיר הגיב:

    סנ”צ יוני גיז (בן 44 בישר”ה ובמעריב, בן 50 בידיעות) התאבד. במכתבו כתב שלא מסוגל היה להתמודד עם המוות בכבישים.
    מקורביו (גם בידיעות) טוענים אחרת. במעריב לא מוזכרים ענייניו האישיים, אבל חבר מספר שגיז לא ממש היה בשטח (כלומר על הכבישים) באופן קבוע.

    זה לא היה בגלל המוות בכבישים. אנשים מתאבדים כמעט תמיד בגלל דיכאון. כשאתה בדיכאון, כל מהמורה קטנה בדרך הופכת לאסון קיומי שאחריו אין עוד טעם לחיים.

    שכחתי לקנות חלב? רק לי זה יכול לקרות. אני כזה אידיוט, שום דבר לא יכול להצליח לי בחיים. עדיף כבר למות.

    נשמע אידיוטי? ברוכים הבאים לעולמו המופלא של הדיכאון.

    יש חריגים, למשל האנשים שקפצו ממגדלי התאומים כי העדיפו מוות מהיר ונטול כאבים על פני מוות ממושך ביסורים או רס"ן קליין, שקפץ על רימון כדי שרק הוא ימות ולא החיילים שלו, אבל גיז בהחלט לא מתאים לקטגוריה הזו.

    אהבתי

  3. shitrit הגיב:

    אמיר חצרוני ואורטל בן דיין בסיבוב הופעות משותף בבארים של תל אביב

    il/עירוני/תל-אביב/היפה-והחנון

    http://www.funder.co.il/article.aspx?idx=33687

    חצרוני: "אתם זה אנשים שהגיעו למדינה הזאת אחרי שאני הקמתי אותה. אבא שלי נלחם ברחובות האלה כדי להקים מדינה למשפחה שלו, לא בשבילך! את טרמפיסטית. וזה לא עניין גזעני, זה לא בגלל שבאת ממרוקו. זה עניין של ותק וותק זה דבר לגיטימי בחיים. הטענה שלי נורא פשוטה: העשירים צריכים להישאר עשירים אלא אם יש סיבה מיוחדת שיֵרדו מנכסיהם, למשל שהם כשלו בעסקים שלהם".

    חצרוני: "לא, קיבלתי את זה בשדרות רוטשילד בקיץ 2011, כשהבנתי עם אילו חיות אני צריך להתמודד. אני מסכים איתך בדבר אחד, והוא שהמרירות של האנשים שאת מייצגת תלך ותגדל ואני לא רוצה להיות פה כשאתם תתפרצו. כשזה יקרה ואנחנו נברח מהארץ אתם תישארו פה בלי כלום. זאת תהיה חורבה ולא חברה, כי אמצעי הייצור הם שלנו".

    אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    משטרת המחשבות מכה שנית.

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      זה כל כך אידיוטי.

      את ניני אני יכול להבין. היא לא רוצה להשתתף במשחק לפי הכללים, זכותה. מה שלא ברו לי זה הניסיון של אקו"ם לשנות את הכללים כדי לרצות את ניני.

      מה הקשר בין דעותיו הקיצוניות של זילבר למפעל חיים? כשאקו"ם נותנת פרס על מפעל חיים, זהו פרס על מכלול היצירה של האדם בתחום הזמר העברי, לא פרס על ספרי העיון שכתב, על השנים בהן התנדב לסייע לנוער במצוקה או על הקמפיינים שלו למען מיגור הרעב באפריקה. האם דעותיו הקיצוניות מבטלות את חשיבותה של שירתו? לא לפי אקו"ם, שהרי עדיין מתכוונים לתת לו את הפרס, רק שבמקום לקרוא לו פרס על מפעל חיים (בתחום הזמר העברי) יקראו לו פרס על תרומה למוזיקה הישראלית, כאילו שמפעל חיים מתייחס למשהו אחר.

      אני מניח שבשנה הבאה, אקו"ם יתנו פרס על מפעל חיים גם לאנשים שתרמו רבות לחברה במהלך שנות חייהם בלי שום קשר למוזיקה ולמוזיקאים הם יתנו את הפרס השני. מה, לא?

      אני מציע לזילבר שיודיע שהוא לא מוכן לקבל את הפרס ביחד עם אחינועם ניני. אולי אקו"ם ישנו את הגדרת הפרס שלה. אולי "פרס על שירבוב מחלוקות פוליטיות לשירה", מה שהיא נוהגת לעשות לעיתים לא רחוקות.

      אהבתי

  5. ארט וואנדליי הגיב:

    ומה עם השיא של הסופרבול אתמול? ג'רי ג'ורג' וניומן במופע איחוד בדיינר, כפרומו ל CCC

    אהבתי

  6. ziki הגיב:

    כל פעם אני מפתיע את עצמי מחדש.
    הנה למשל, עד שהודיעו לי שהשחקן הזה מת, לא ידעתי שהוא בכלל נולד.

    אהבתי

  7. תומר הגיב:

    למה זה דחוף? יש דדליין?

    אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    V, שמנדריק פולני? נו טוב, העיקר לא דרעק.

    אהבתי

  9. Imanuel הגיב:

    פס"ה מת ממנת יתר.
    גוש הבצק הוורוד הזה עשה תפקיד מעולה ב"אושר" ועשה דמויות דומות במרבית הפעמים בהן צפיתי בו – המאונן, הליד, המסתכל, הממשש, הממלמל.

    לדעתי פשוט נמאס לו

    מצד שני, איך שאני לא הופך את זה, הרעיון שמישהו דחף לעצמו מחט והתפקשש לו תוך כדי לא מייצרת אצלי אמפתיה.

    אהבתי

  10. rni22 הגיב:

    וגם כמובן התפקיד המדהים שלו ב"אושר" של טוד סולנז, שם הוא גילם אדם בודד בבית דירות ניו יורקי הנוהג לאונן תוך כדי שיחות טלפון לנשים בודדות כמוהו. דמות דוחה ללא ספק אך הופמן הצליח להעביר את כל הכאב והיאוש שלה. שחקן ענק.

    אהבתי

  11. rni22 הגיב:

    אוי…פיליפ סימור הופמן מת. איזו אבידה. שחקן מופלא, תמיד בלט באיכות ובכנות שלו בים הפלסטיק והסיליקון שסביבו. תמיד אזכור אותו מהתפקידים שעשה אצל גאון אחר, תומאס פול אנדרסון בעיקר ב"לילות בוגי" וב"מגנוליה", בתפקיד האח המטפל באב הגוסס. יהי זכרו ברוך.

    אהבתי

  12. nurit הגיב:

    רשמנו.

    תודה על החריצות הבוקר.

    אהבתי

כתיבת תגובה