יאיר לפיד והתפילה הממוחזרת לפסח

יאיר לפיד משקר, מכחיש, טועה, זוכה לחסינות לפעמים ומשולל אתיקה אלמנטרית.
הפרשייה הנוכחית החלה בסטטוס שהעלה ב-14 באפריל, תפילה (פרטית) לפסח. בטקסט המקושקש הייתה פסקה עם טעויות על הפילוסוף זנון: לא נולד במאה ה-16 ולא אמר את מה שלפיד ייחס לו. קליל-חפיף. התרגלנו. מקופרניקוס ועד זנון, אין כמו ההבנה של לפיד בפילוסופיה ובאסטרונומיה.
באותו יום, כשהתייחסתי לכך, לא הבנתי מאיפה הביא את המשפט “מטורף עם סכין הנכנס לבית ספר בירושלים”.
מודה, זה הזמן בו הייתי צריכה להתחיל לחשוד במשהו.

אבל רק אתמול בצהריים הגיע איצ. וסיפר שהטקסט מופיע בגרסת 2005 של מקבץ הטורים של לפיד, "עומדים בטור" (הוצאת ידיעות).
לא עלה בדעתו של לפיד לכתוב בסטטוס החגיגי שלו שהטקסט כבר פורסם (כולל שגיאות תוכן והגהה) בשני פורמטים: ב-7 ימים ובספר. וגם לא מתי נכתב.
לפיד1לפיד2

(תודה למיכאל על הצילומים).

שטויות, עובדות זה עניין גמיש, ובתאריכים כבר שמנו לב שהוא לא חזק [למשל: שואלים אותו, עישנת פעם? והוא עונה: לא עישנתי בגימנסיה הרצליה, לכו תעשו תחקיר. מי אמר שעישנת בזמן הגימנסיה, אלוהים שבשמיים? אבל אני סוטה מהעיקר].
העליתי את הגילוי המרעיש לפייסבוק והוא חולל מהומונת (300 לייקים, 86 שיתופים עד הבוקר. לא מתקרב ל-6,000 הלייקים לטור הממוחזר של לפיד, ועדיין).
בינתיים איצ. שם לב לעוד פרט דרמטי: לפיד כן ערך את הטקסט שלו לפני שהעלה אותו לפייסבוק, ערך מגמתית, והוריד את הפסקה על המנהיגים (עמוד שני, פסקה שנייה). הנה היא:

אבינו שבשמיים,
אולי אפשר לקבל את משה רבנו בחזרה? מן רועה צאן כבד-פה, נבוך, שאיננו רוצה את הג'וב. אנחנו זקוקים למישהו שידבר עם אלוהים, במקום כל אלה שחושבים שהם אלוהים. פעם שלחת לנו את בן-גוריון. אי-אפשר היה להבין מילה ממה שהוא אמר, אבל תראה מה הוא עשה. כל הרהוטים והמתנסחים האלה, שאינם מגמגמים לעולם, מפחידים אותנו קצת. לא חסרים לנו אנשים עם פתרונות, אבינו שבשמיים. חסרים לנו אנשים שישאלו את השאלות. וגם אז, אלוהינו ואלוהי אבותינו, לא דיינו.

כן, אבינו שבשמיים, כל הרהוטים והמתנסחים האלו, שהקימו מפלגת קש וגבבה עם 19 מנדטים, שרוצים את הג'וב וגם קיבלו אותו לצערי, תעשה איתם משהו.

נ.ב: חיפשתי את סיפור המטורף מירושלים ולא מצאתי. יכולהיות שזה זה?

והסקריר מאתמול:
[poll id="129"]

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה דו"ח מיוחד, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

15 תגובות על יאיר לפיד והתפילה הממוחזרת לפסח

  1. מצאתי בגוגל בוקס הגיב:

    בבוקר ה־23 במרס 1993 פרץ נאסר חמידאן שקיראת, תושב שכונת סוואחרה, לחצר בית הספר ״אורט קנדה״ ברחוב פייר קניג, כשהוא …

    אהבתי

  2. roni הגיב:

    הספר של יאיר לפיד "עומדים בטור" הופיע ב-2011. אינני יודע מתי פורסם הטור המקורי בידיעות.
    אצלי בספריה עומד ספרו של לפיד ליד הספר "גנבת ספרים" (מאת מרקוס זוסאק). מקרה לגמרי.

    אהבתי

  3. אנטיאיר הגיב:

    מהומה על לא מאומה. יאיר לפיד הוא כישלון צורב, שיהדהד עוד שנים רבות לאחר שייבעט החוצה מהחיים הפוליטיים. אבל אני לא רואה מה הבעיה עם זה שהוא ממחזר חומרים שלו, עורך אותם מחדש ומתאים אותם לזמן ולמקום.

    הטעות היחידה שלו היא שלא ציין שהטקסט נכתב במקור בטור מן העבר ונערך מחדש. כל השאר, כולל הטקסט הילדותי והעילג, לא מעניין. הטעויות שהוא עושה כשר האוצר הרבה יותר חמורות ומסוכנות מההתבזויות שלו בפייסבוק.

    ואם כבר קטנוניות, תיקון לסטטוס של החברים של ג'ורג': דבורית שרגל לא חשפה את השערורייה שעורר לפיד בכוס התירוש. השערוריה נחשפה על ידי שניים מגולשיה הנאמנים של שרגל בתגובות בבלוג שלה. בתגובות לפוסט של לפיד ולסטטוס של שרגל מאמש, גולשים נוספים הביאו הוכחות שהם מכירים את הטקסט המקורי.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני לא יוסי ורטר וזה לא בלוג שמבקר את הפוליטיקאים על מפעלותיהם, אם כי פה ושם מתפלק לי רבע משפט. אני מבקרת את ההתנהלות שלהם בתקשורת, ואת התנהלות התקשורת מולם. אני מחליטה מה ראוי לי לציין ומה לא, מה שווה מהומה ומה לא. לפיכך ההתייחסות שלך לא רלוונטית.

      אהבתי

  4. קורא הגיב:

    בלי להגן על סגנונו הקלישאתי, אולי הטעות נובעת מכך שהוא לא באמת מנהל את כל הרשתות החברתיות שלו. לא הגיוני? מאיפה לשר אוצר יש זמן לזה! הרי אתם לא חושבים שפרס יושב באמת בפייסבוק ובטויטר ומצייץ. בטח סטודנט צעיר שזה העבודה שלו.

    אהבתי

כתיבת תגובה