בן אליעזר, וואלה, אלדד יניב
מסופי השבוע שבהם עיתוני הנייר מפגרים שנות אור אחר ההתרחשויות. מפל פואד בן אליעזר שנחת אתמול משכיח את כל השאר. רגע, אז ממי קיבל היועמ"ש יהודה וינשטיין את המידע?
הרשו לי להתגאות, מותר לי. הנה מה שכתבתי בינואר 2012 על הפנטהאוז היפואי:
שכן חדש ומהמם נפל בחיקי הבשל: פואד בן-אליעזר רכש דירת פנטהאוז ביפו, ששוויה 9 מיליון ש’. מישהו יכול להסביר לי מאיפה הכסף? הבנאדם שירת בצבא עד 1982 ומאז הוא משרת בענווה את מדינתנו היפה. איך נהיה?
הנה פרויקט Laura (יעזור אלוהים למי שכתב את הטקסטים), בו ממוקם הפנטהאוזון.
נשאלת השאלה למה אף אחד לא יצא אז לתחקיר. למשל עיתונאי. מבחינתי, תפקיד הבלוג מוגבל-המשאבים שלי הוא, בין היתר, להציע לציבור, לתקשורת, שאלות כאלו, ויאללה קדימה. אני לא בנויה לתחקירים מסוג זה מהרבה מאוד סיבות, אבל קחו ממני משפט פה, משפט שם ולכו עם זה. הרי רכילויות היו גם היו באותה שנה ואף הרבה לפני כן. יש בסביבה הרבה מאוד אנשים שידעו המון דברים.
כבר לפני חודש הודה פואד שהשתמש בחוקרים פרטיים, "אך לא הפעיל אותם", ובכך אישר את הטור של אלדד יניב.
וזה מה שבן אליעזר אמר בעניין האשמות אופציונליות נגדו לפני חודש ושלושה ימים:
כשאין לך כלום, יכולים להמשיך לחפש מפה ועד להודעה חדשה. אני קורא לתחרות הוגנת בין המועמדים לנשיאות.
אמש התגאה וואלה שוב בטורים של אלדד יניב,
אחר כך הורידו מכותרת המשנה את הגאווה הגדולה, וכן את שמו של אלדד יניב.
לפני שיסירו גם מהידיעה את הפרטים, הנה הפסקה הרלוונטית, אך בלי שמו של יניב.
אז מי שנתן לו כסף לפנטהאוז ביפו, כדי שיהפוך לשכן שלי זה נניקשווילי? מיליוני שקלים? ככה?
אזהו? המירוץ גמור? שלו, ככל הנראה, כן.
רביב דרוקר ראיין אתמול את אלדד יניב, שהסביר לו איך השיטה עבדה. איך עבד יניב למען פואד, איך פואד עזר לו בהמשך, בלי לשלם לו שקל, אלא תוך מציאת לקוחות עבורו מאנ"ש. קסם.
זוכרים שצריך היה לעבור השתלת כליה פעוטה אחרי יום העצמאות? כמה ימים וזהו? ראשית, זה לא אירוע פעוט, כפי שהסביר המושתל דרור פויר, ושנית, מה קורה עם זה? ע"פ דברי משה נוסבאום אמש, החקירה אתמול הופסקה כי בן-אליעזר צריך היה להגיע לדיאליזה.
זה מה שאמר על הניתוח הצפויּ+תגובת פויר:
…השבוע קראתי שפואד בן אליעזר עומד לעבור ניתוח להשתלת כליה… חבל שפואד דיבר קצת שטויות… על הדיאליזה אמר שזה "כמו ללכת ולשתות ולאכול ולהתרחץ". למזלי לא עברתי דיאליזה, אבל אני יודע שזה ממש, אבל ממש לא כמו להתרחץ. באירוע שבתרבות בקריית ביאליק אמר… "זה אחד הדברים הכי פשוטים שקיימים היום בטכנולוגיה הרפואית, אתה במשך שעה הולך, עושה את הדבר הזה, שבוע ימים נח ואחר כך אתה יוצא לחופשי". הו, פואד פואד. מאיפה להתחיל: זה לא הניתוח הכי מסובך, נכון, אבל ממש לא הכי פשוט; הניתוח לא לוקח שעה, יותר כמו ארבע, וזו חתיכת פרוצדורה; אתה לא "נח", לא "שבוע" ואתה בטח לא "יוצא לחופשי" אחר כך…
ואחורה, בתוכנית אנשים, מרץ 2014.
http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=7ebaa09811ff4410VgnVCM2000002a0c10acRCRD&videoChannelId=2709900012470310VgnVCM2000002a0c10acRCRD&galleryChannelId=84f0c6b1ebdf4410VgnVCM2000002a0c10acRCRD&showlogo=0
אישה מקריית גת
ילד מקריית גת מספר איך בעל את האישה בפעם הראשונה, מה עשו שאר הילדים, חברים שלו, ומה היו היחסים בינה לבינם. כן, אין לי אלא לחזור על מה שכתבתי ביום הראשון על הפרשה, ולכן לא אחזור.
יגאל מוסקו (אולפן שישי) נסע לקריית גת, לשמוע מה קורה שם. שימו לב לראיון עם ראש העיר. נשמע רע מאוד, נכון? אבל למה יש לי תחושת אי נוחות שדבריו נערכו באופן מאוד מגמתי?
דרכון ספרדי
ממשלת ספרד אישרה אתמול את הצעת החוק שתאפשר לצאצאי יהודים שגורשו מהמדינה להתאזרח בה.
מרוב קנאה, זה בדיוק הזמן לבדוק שוב אופציות לדרכון פולני.
השרה נתניהו
מתי באחרונה ראיתם דיווחים על פועלה המקצועי של השרה נתניהו? הנה אחד מלפני ארבעה ימים.
השרה, העובדת כפסיכולוגית חינוכית בבתי ספר בירושלים, הוציאה ילד מביתו כי סבל מהתעללות אחיו. השרה פנתה לשר הרווחה על מנת שיושיעה.
הפעם הקודמת בה נכתב על עבודתה הייתה באוגוסט שעבר, על עבודתה בבית ספר רמות שלוש פעמים בשבוע.
ולפני כן, ב-2011, על נוכחותה המעטה בעבודה.
הפעם הקודמת בה שמענו אותה/עליה הייתה בדיוק לפני שנתיים בראיון זוגי לבילד. פה תוכלו לקרוא על מפעלותיה.
אני משערת שהדיווח האחרון על הוצאת הילד, אותו הבאתי לעיל, נועד להקדים תרופה למכה בעניין הראיון של אורית גלילי-צוקר ל-7 ימים. השרה לא ידעה מה ייכתב, אך התכוננה.
ועוד משהו בעניין הראיון עם אג"צ: לפני כשבועיים כתבה מאמרון בהארץ נגד ריבלין ואולמרט, מיקירי ידיעות, וגם הזכירה שלא בטובתם שניים מבכיריו, ברנע ושיפר, כמי שהיו מקורבים לאולמרט, ולמרות זאת, זכתה לראיון. כי כאמור חיכו שם במערכת שתכבס במימי נחל מוזס.
מוסף הארץ
עשור לשוברים שתיקה. הצבא מתעלם מהעדויות. ולא רק הצבא.
…כשאנחנו היינו שם (בחברון, V) זכרתי שהדלת הזו היתה תמיד סגורה. אז מתוך סקרנות פתחתי אותה. חשכו עיני. זו היתה מרפאה פלסטינית שהושחתה לחלוטין על ידי החיילים. כל הציוד היה שבור, המחשבים מפורקים, גרפיטי עם סיסמאות צה"ליות רוסס בכל עבר ובקבוקי התרופות היו מלאים בשתן. מיד רואים שזו פעולה של חיילים. הוצאתי מצלמה חד פעמית שהיתה איתי וצילמתי פילם שלם במרפאה. ביציאה הראשונה הביתה פיתחתי את התמונות, סרקתי אותן, פתחתי את האימייל הראשון שלי בחיים ושלחתי לעיתונאים שהיו לי את הכתובות שלהם.
דבר לא קרה, הסיפור לא פורסם בשום מקום.
הלאה הסבון והדיאודורנט. גדלו מושבת חיידקים ידידותיים על העור.
וקראו גם את התגובות.
קראתי את כותרת המשנה הזו (לטור של אווה אילוז) פעם ופעמיים ואמרתי לעצמי: מה? מי מסכים? על מה אתם מדברים?
נראה שאם יש דבר שהן חילונים והן דתיים מסכימים עליו הוא זה: עולם התוכן החילוני הוא דל וריקני, בעוד זה הדתי עשיר ומעמיק. אלא שדווקא העולם המבולבל והספקני של החילונים דורש מוסריות ואומץ גדולים יותר. אווה אילוז על המרכיבים המבלבלים והנהדרים שבעולם ללא דת
המוסף לשבת/ ידיעות
בשער המוסף, ששת המועמדים. ניכר שמישהו ניסה לסדר יפה את תמונותיהם ללא משוא פנים. ואולי לא. אולי זה מה שהחליט/ה העורך/ת הגרפי/ת ואני מקנה לעניין משמעות שאין בו.
בשלושת העמודים המוקדשים לשאלות הזהות וחסרות הערך התזונתי הסדר הוא כזה: ריבלין, בן-אליעזר, דליה איציק ומאיר שטרית בכפולה הראשונה, ובעמוד הבא, עמוד ימני, דחוקים, ימין ושמאל, דליה דורנר ודן שכטמן אהובנו (תכף תבינו למה כתבתי אהובנו).
ב-18 במאי תהיתי מי הרופא שנתן לחולת אנורקסיה במצב קשה מאוד להיכנס להריון (טיפולי פוריות), וכמובן ללדת פג במשקל 600 ג'. מה יכולה הייתה כבר ללדת אחרי 25 שבועות?
ענת מידן ליוותה אותה מאז הלידה, ועד מות הפג אחרי 16 יום. במהלך הראיון מספרת איה ברזני, אנורקטית זה 17 שנה, על הפרופ' שלה, אהוד מרגליות, ש"לקח אותה כפרויקט". כאמור אני רופאה חובבת ותו לא, רופאת כורסה נטולת השכלה אבל כן, חולת אנורקסיה במשקל 38 ק"ג זה משהו שצריך לקחת כפרויקט ולבצע בו טיפולי פוריות? אין פרוטוקולים מסודרים בעניין? סליחה, ואם חלילה ברזני תפרח מהעולם כעת, בעקבות התפרקות גופה כתוצאה מההריון והלידה? האם תקום ועדת חקירה? ובמות הפג, מי אשם, אה, תגידו, אף אחד, יש סטטיסטיקות ברורות כמה אחוזים מפגי ה-600 ג' שורדים. אבל היי, לא היה ברור שייוולד לה פג? אף אחת מהשאלות האלו לא נשאלת בכתבה. לא זו אף זו, בסופה יש הבטחה עם שחר: בהריון הבא, כך ברזני, יקשרו לה את צוואר הרחם מהשבוע ה-13. היי, סליחה, יש רופא בבית? משהו? הוועדה לשלום הילד? האגודה לזכויות האנורקטיות?
מוסף ספרים/ הארץ
בעלי חנויות לספרי יד שנייה מספרים על גחמות לקוחותיהם (ורד לי).
מוסף כלכליסט
מביווייס ובאטהד לעמק הסיליקון. מייק ג'אדג' מתקדם.
7 ימים
אם צריך לקרוא כתבה אחת השבוע, זו הכתבה. הסופר אמנון שמוש על האלצהיימר של אישתו. אוקיי, אפשר להבין שיש לי נטיית לב מסוימת בבוחרי את כתבות השבוע.
מעגל סגור
הכותרת הראשונה לביקורת הזו הייתה
"תוכנית הפורנו של אמנון לוי מציגה: ספיישל נקרופיליה"
רק לאחר מכן היא שונתה לזו הנוכחית, מי רצח את מוני פנאן, שהיא לא יותר טובה, הוכחה חיה לטענתו של מורן שריר.
לפני פיזור
קוראי ולווט החליטו: דן שכטמן הוא הנשיא הבא של מדינת ישראל (עיינו בסקריר שמשמאל והצטרפו, אם בא לכם).
ראו מה זה. הם חזו את הנולד. כל הכבוד.
ברכת כה לחי לאלדד יניב תפורשש דליה וישארו ארבעה הגונים.
אהבתיאהבתי
וארשה בהחלט עיר יפה ונעימה ששוה ביקור.
שנה שעברה כתבתי על זה כאן:
יומן וארשה
אהבתיאהבתי
"זה בדיוק הזמן לבדוק שוב אופציות לדרכון פולני."
ותשלחי את הבלוג מבידגוש? לאאאאאא
ספרד נמצאת על הפנים מכל הבחינות(אולי חוץ מכדורגל, זה נראה.).
בשביל לעזור להם לצאת מהבוץ, הם רוצים להביא חזרה "יהודים חכמים ועשירים" שיעזרו להם לצאת מזה.
הבעיה(למי שמכיר היסטוריה)שלא רק יהודים התנצרו,גם מוסלמים אלפי מוסלמים התנצרו, ועברו בעיקר לארצות המגרב, אותם גם תחזירו?
נראה.
אהבתיאהבתי
מה רע בורשה?
אהבתיאהבתי
פולין אחלה ארץ, הייתי שם שנתיים, רחוק מוארשה,כל סופ"ש מניעים את האוטו, ושעתיים אתה בברלין…
אהבתיאהבתי
הכותרת "פרשה" תתברר למי שממש מתעניין, ויקרא עד הסוף.
כל מי שיש לו בריכה,או שוחה בבריכה,יודע לפחות על שני דברים: כלורינטור,ורובוט.
1,כלורינטור
לכל בריכה יש כלורינטור או יותר נכון להיום: ברומינטור. לטיהור מים משתמשים באחד ממשפחת האלדואידים:פלואור כלור ברום ויוד.
בברכות היה נהוג להשתמש בכלור, היום רוב הברכות, הן הפרטיות, והן הציבוריות משתמשות בברום.
לבדוק את כמות הברום במים, בודקים עם נייר לקמוס. הבדיקה לוקחת 5 דקות,מכניסים למים ורואים מייד את התוצאה.
2,התחשמלות-רובוט.
הרובוטים שמקובלים בשימוש בארץ הם 24V(וולט לא ולווט).
הרובוט חייב להיות מחובר לרליי פחת("נגד התחשמלות").
לשם ביטחון מוציאים את הרובוט שיש מתרחצים,והוא עובד בלילה.
חייבים לעשות (בכל בריכה) הארקה מיוחדת(מוט- אלקטרודה שמוכנס לאדמה).זאת על מנת להבטיח את פעולת הרלי פחת,שיכול גם לעבוד בלי זה,אבל -לביטחון.
רלי פחת עובד-לא מתים!
את כל מה שכתבתי יודע כל בעל ברכה, נגיד שבברכה בסביון, הייתה גם תאורה תת מיימית,דין תאורה כדין הרובוט: 24V ומחובר לפחת.
כל הבדיקות שציינתי לעיל לוקחות שעה!(לבדוק מקור זינה,איזה רובוט,שנאי 24,,,) ולפענח את סרט המצלמה שהייתה שם.
אז מה קרה באמת בסביון?
כבר עברו כמה ימים ועדיין אין מסקנות?
מי מסתיר מה?
ממה מתו הבנות?
מה מנסים להסתיר?
הרי החוקרים יודעים מה קרה.
ןאף ע י ת ו נ א י לא יודע את מה שאני יודע?
יש צ"אפ? נראה לי שלא.
מחכים עד תום ה7 ?
פ ר ש ה!
אהבתיאהבתי
מה זה אלדואיד ?
האם התכוונת הלוגנים?
זה לא נייר לקמוס שנועד
ל pH זה נייר רגיש
להלוגנים חפשיים במים
פעם ראשונה שאני מעלה
נושא זה כאן. אבל ראיתי
שולווט מקפידה בעניין זה
אז:
לא מגיע לי קצת קרדיט?
ביחס לדממה יהיו כאן תביעות
במיליונים ועורכי הדינים כבר
מריצים שעוני עצר ומחתימים
יפויי כוח. יהיה כאן רעש לסרוגין
שיימשך שנים.
אהבתיאהבתי
ה ל ו ג נ י ם! זה מה שקורה שאתה רואה את שרפובה וכותב באותו זמן ו….
יש נייר לקמוס שאיתו אנחנו בודקים את הph במים כל יום.אנלא כימאי ,סתם נהנה מהחיים, ומשתדל לא למות לפני הזמן….
אהבתיאהבתי
פעם פעם נגעתי בעסק הברכות זה היה מישהו
מבית יצחק אני חושב משפחה מתחילה באות
ב' מזמן מזמן.
אהבתיאהבתי
תאוריית קונספירציה #1
השלדים בארונו של פואד בצבצו במהלך חשיפת הקסינו השערורייתי ב…עובדה?!
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000572886
😈
אהבתיאהבתי
🙄 פתאום הרעיון כבר לא נראה כל כך הזוי…
אהבתיאהבתי
לאורה
זה שאת לא כתבת את הטכסטים לא פוטר אותך מאחריות להכנסת הקישור לפוסט.
ועתה אנה אשא את הבחילה?
אהבתיאהבתי
מה, לא רצית לראות את הפרויקט?
אהבתיאהבתי
בעיקר השתוקקתי לראות את פואד ודולי מהדסים יחפים בחולות ג'בליה למרגלות ע'גמי לאחר שהם חיתלו תינוק רך ברוח המלטפת שעל מרפסת מעונם המלבב.
אהבתיאהבתי
:))
אוסיף ואומר שיצאתי לסייר שם הערב. לראות את אפשר להבין (מבחוץ) מה עולה 9 מיליון. אי אפשר.
אהבתיאהבתי
אשטון תעביר מיליארד שקלים לאונר"א בשל חוסר היציבות במזרח התיכון הגורמת לסבל פלסטיני מיותר. BDS מצד אחד והנצחת נחשלות מהצד השני.
boycott hypocrisy
ישראל שהפכה מיליון פליטים פלסטינים לאזרחים שבעים, מוגנים ומשכילים לא תראה שקל. עולם מוזר.
אהבתיאהבתי
כדאי לראות את הכתבה ששודרה אתמול בחדשות ערוץ 10. גיל ריבה ראייין את דפנה רכטר, שמספרת על יחסיה הטעונים עד מאד עם אמה. שובר לב שהם התפייסו רק בחודש האחרון לחייה. ודפנה רכטר מספרת גם על התמכרותה לסמים, אלכוהול ומורפיום ועל הגמילה שעברה. נפש מעונה.
אהבתיאהבתי
כן, כתבה על הפיוס ב-2 ביוני. הבאתי.
כמו שאמרתי ללחם, קולגיאלי להביא קישור, אם אתה מציע לאחרים לצפות.
אהבתיאהבתי
לפתוח רשת ב' עכשיו יומן מיוחד
אהבתיאהבתי
פואד פורש מהמירוץ
עכשיו ברשת ב' אוצו רוצו לפתוח רדיו
אהבתיאהבתי
ממש מזכיר את תהליכי בחירת חיים ויצמן
ויצחק בן צבי לנשיאים, איך שההיסטוריה
חוזרת על עצמה.
אהבתיאהבתי
לגבי דברי אילוז
צריך להבדיל בין עולם תוכן חילוני לבין עולם תוכן של בני אדם חילונים. לא אותו דבר.
עולם תוכן חילוני הוא כתיבה, הגות וספרות שאינם מנקודת מבט דתית, תיאולוגית או אמונית.
במובן הזה עולם התוכן החילוני הוא עשיר מאוד ורמתו האינטלקטואלית גבוהה מאוד. למשל, יש המון כתיבה פילוסופית שגם אם חלקה נכתבה ע"י דתיים ומאמינים [חלקה לא] הרי שהכתיבה עצמה אינה דתית.
דבר אחר הוא לטעון טענה לא על הספרות וההגות אלא טענה סוציולוגית על קבוצה חברתית. לא על הגות חילונית אלא על בני אדם חילוניים. מכך שיש חילונים שיש להם דלות אינטלקטואלית, לא נובע שההגות החילונית היא דלה, הדבר רק אומר על בני האדם ולא על התכנים עצמם. כמו כן, מדובר בטענה שהיא הכללה אמפירית שלא ראיתי ראיות לביסוסה.
נכון, יש חילוניים שכתיבה אינטלקטואלית נחשבת על ידם כ "חפירה" ו "טרחנות" אבל הכללות עובדתיות על כלל החילוניים, מצריכות ביסוס.
מאידך, אדם דתי ומאמין שמתעמק רק בספרות התיאולוגית או ההלכתית של דתו ולא מתעניין ולו כזית, בעולמות תוכן והגות שאינה קשורה לדתו ואמונתו הוא גם צר אופק.
אדם דתי או מאמין שלא רוצה או לא יכול, להעמיד בביקורת את יסודות אמונתו ודתו והוא מקבל את הדברים בתור דוגמה, הדבר לא מראה על רוחניות עשירה במיוחד. כאן לא מיותר להזכיר את טענתו של קאנט שמוסר המשועבד למצוות האל הוא מוסר הטרונומי וכי אדם אוטונומי הוא אדם שהמוסר שלו הוא אנושי ואינו תלוי בדת אלא והוא כולל ציויים מוחלטים שמקורם אינו בישות מצווה חיצונית, אלא בתבונה של האדם. זו טענה חילונית לתפארת, למרות שקאנט באופן אישי היה דתי ומאמין.
אהבתיאהבתי
אין דבר כזה "הגות חילונית". ענייני הדת הם יוצאי הדופן, הם התוספת הנשענת על מיסטיקה, ורק להם מותר לקרוא בשם. אל תלך שולל אחר הפרדיגמה המוטעית של אילוז.
אהבתיאהבתי
אני חולק עליך, יש הגות חילונית והיא כל הגות שאינה דתית. זאת לאור המשגה שחילוני הוא מי שאינו דתי.
אהבתיאהבתי
ואני מסביר לך שה"דתית" היא החריגה והשולית
אהבתיאהבתי
האם רק לדברים יוצאי דופן יש שמות?
לא. גם לדברים שאינם יוצאי דופן יש שמות לכן "חילוניות" היא שם לגיטימי.
אם אתה מסכים שיש דבר כזה הגות דתית אז מכאן נובע שיש גם הגות שהיא לא-דתית.
להגות לא-דתית יש שם פוזיטיבי-הגות חילונית. זהו שם נרדף [סינונימים] להגות לא-דתית.
אהבתיאהבתי
אם הביטוי "הגות דתית" כולל את כל הדתות באשר הן אז לוגית אתה צודק. כעת בוא ונבחן מספר "הגויות" כאלה מרחבי הגלובוס. וזכור: כשם שאין לזלזל באדם המכה בסלע ומוציא ממנו מים, כך יש לכבד פיל מדבר.
להבנתי יש שני סוגי הגות: אלו שמערבות ומתבססות על אלמנטים מיסטיים, ואלו שלא. קב ונקי. להעניק דווקא לקבוצה השניה את השם ("חילונים") זו שטות גמורה. והרי ממתי מי שאינו משהו צריך לקבל שם? אתם, ה"מאמינים", אתם יכולים לכנות את עצמכם בשמות ותארים. אנו – שכל חטאנו הוא שאיננו מאמינים בפילים מדברים – איננו "חילונים". זהו רק ביטוי שאתם – חברי הכתות בכל העולם – משתמשים בו כדי לייצר שיווי משקל מדומה ביניכם לבין מי שאינו שותף לאמונותיכם המיסטיות.
אהבתיאהבתי
קודם כל, למי אתה פונה בגוף שני רבים, "אתם המאמינים"? אני מקווה שלא אלי, היות ואני חסר אמונה דתית.
לתורף העניין, גם אם נניח שזו הייתה שטות גמורה לכנות את הלא-דתיים, בשם חילוניים, הרי עובדתית-אמפירית, זהו השם המקובל.
היות ויחסים סמנטיים של שמות-הגדרות בשפה [הלשון] הם תולדה של מוסכמה, קונבנציה והיות ונוצרה מוסכמה לשונית לכנות את הלא-דתיים בשם "חילוניים", הרי שבין אם הדבר ימצא חן בעינינו ובין אם לאו, זהו השם בשפה העברית ללא-דתיים. היות ואני כותב לקוראות דוברות השפה העברית, אז אני משתמש בקונבנציות הלשוניות של העברית.
גם אם תגרוס שמי שאיננו משהו לא צריך לקבל שם, הרי שבדרך כלשהי לצרכי תקשורת, תאלץ לתאר תיאור לשוני את התופעה בהנחה שתרצה לדבר/לכתוב עליה ושהנמענים שלך יבינו לאיזו תופעה אתה מתכוון. בסופו של דבר אין מנוס משימוש בשמות לשם כך. גם "לא-דתיים" זהו שם. "חילונים" זהו שם סינונימי ל "לא דתיים".
האם ביקורת דומה תאמר גם על "נון קונפורמיסטיים"? נון קונפורמיסטיים הם מי שאינם קונפורמיסטיים.
אהבתיאהבתי
גידי וויץ פורץ דרך חדשה בתחום התחקיר העיתונאי: היועץ המשפטי יאסוף ראיות, המשטרה תחקור, תפיל את המועמד לנשיאות ואז ורק אז, אנחנו התחקירנים האמיצים נספר לכם שתמיד ידענו.
איזו עליבות.
אהבתיאהבתי
לא טרחתי לקרוא אפילו פסיק מדברי אילוז. הנוסח המתבטל של הפתיח (אותו הבאת) מלמד שהגב' אילוז מתרועעת רק עם חילונים בעלי מנת משכל של סוס. שאחרת, אין לה מאיפה לגרד את ה"הסכמה" הזו.
אהבתיאהבתי
אני בדעתך, אמנם אלו העובדות: אווה אִילוּז (נולדה ב-30 באפריל 1961) היא נשיאת בצלאל, פרופסור מן המניין במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה שבאוניברסיטה העברית ומופקדת על הקתדרה לסוציולוגיה על שם רוז אייזק, שבראשה עמד לפניה שמואל נח אייזנשטדט. אבל מסקנות כשלך ניתן להוציא מעוד כמה ממאמריה, אמירותיה ומעשיה. אז אני נשאר בדעתי. ודעתי? ממה שמתחולל
בישראל רואים שדרווין צדק אבל מלהיפך ועוד מעט לכולם יצמחו זנבות.
אהבתיאהבתי
מסקרן. אני לא מכיר את העיסוקים הרוחניים של דתיים נורמטיביים אבל נראה לי שמשחקי מחשב הכוכב שנולד והאח הגדול לא עוברים את סף דלתם. על פניו, למרות שהאמירה פופוליסטית באבוהה נראה לי שהיא די צודקת. אני לא טוען שאין משמעות ועומק בחיי חילונים אלא שרוב המסה רדודה ושטחית להחריד. וגם הסמלים התרבותיים שנתפסים כרוחניים או מעמיקים (מתחום האומנות הנפוצה) לא שייכים לספירות העליונות ביותר.
אהבתיאהבתי
לא רצוי להכליל ולא רצוי לשפוט.
כבר סובך עניין האונס בהצהרות
על רוב ומיעוט. מחר יצטט
בסיאטל "אחד שיודע" שבבלוג
של ולווט מיפו הכבושה הראו
ציונים שצה"ל אונס פלשתיניות
החל מ 1948ממש כמו….
ותוכיח שאין לך אחות. למילים
"רוב" "מסה" "משמעות"
"עומק" ובייחוד "ספירות עליונות"
אין תוכן. אין אחראי על "כל"
החילונים ואין אחראי על
"כל" הדתיים. אם וכאשר
יוסכם מה זה דתי ומה זה חילוני.
נמצא דתיים שיודעים הכל
ושופטים את הכל וחילונים כאלו.
גם אלו גם אלו מזהמים את
הסביבה ומזיקים לה הרבה
יותר מכל ערמת אשפה
מוזנחת.
אהבתיאהבתי
היון אמר שלא קרה כלום אף פעם.
הבאתי שני מקרים מחרידים.
מ-1949 ומ-2004. סתם בשליפה.
זה כמובן לא הניח את דעתו.
ומה הנימוק שלך? למה הכוונה "לך תוכיח שאין לך אחות"?
זה לא קרה? זה השמאלנים הדוחים המציאו?
אהבתיאהבתי
לא אמרתי שהשמאלנים המציאו. את מייחסת לי דברים
שלא אמרתי. דברתי נגד הכללות שלו ושל אחרים. ודאי
שהיו מקרי אונס שבהם ישראלים אנסו נשים
ערביות. זה טבעה של מלחמה וזה טבעם של חיילים.
זה קורה בכל מלחמה ומי שמכחיש מכזב לעצמו ולאחרים.
השאלה הנשאלת מה הייתה עוצמתה של התופעה ומה
עשו בעניין זה המנהיגים. ומי ומה מקדם את המלחמה
המתמדת, שאונס הנו אחד מתוצאותיה. שני המקרים
שהבאת, ויש עוד, הבאת ממקורות ישראליים. כמה
מקורות ערביים יש לך או לאחרים על מקרי אונס שבצעו
ערבים בישראליות? כמה מקורות ערביים יש לך ולאחרים
על מנהיגים ערביים שמעשים כאלו הובאו לידיעתם וטופלו.
אל תחפשי כי לא תמצאי וחבל על זמנך. זו אינה הצדקה
למעשים בהחלט לא, אבל זה גנאי אני חוזר זה גנאי
למדווחים שלא מתריעים על סילוף ענק זה בבסיס הנתונים
שבו הם מנפנפים, גם בבלוג זה.
הציונות מדינת ישראל ואזרחי ישראל השקיעו ומשקיעים
מאמץ אין סופי למנוע ולצמצם את הרוע שגורמות המלחמות.
בישראל יש מערכת ביקורת עצמית מפותחת ביותר
המפרסמת כל עוול וכל רוע שהיא יכולה. השווי מערכת
בקרה פנימית זו לכל מדינה אחרת בעולם. זה טוב ואת
וולוט חלק מטוב זה. רק צריך להזכיר שאת המלחמה
כפו הערבים על ישראל, נגד החלטת האו"ם: מדינה
יהודית ומדינה ערבית. ישראל קבלה זאת הפלשתינים
עוד לוחמים נגד.וכ"ו וכ"ו וכ"ו הסיפור אמור להיות מוכר
והיום ב"הארץ" הוא מסופר שנית מול המכחישים.
כחלק מהמלחמה שנועדה לחסל את ישראל כל מיני
לוקחים נתונים של מערכת הביקורת הפנימית ועושים
מזה נשק נגד ישראל. מי שמשתמשים במעשיו, דבריו
וכתיבתו כנשק להרע נושא באחריות ולו חלקית לרוע.
לא את הכל ניתן לפרסם חוקית גם בארצות הכי
חופשיות בדיוק בגלל אחריות חלקית זו.
בעניין שלפנינו מספר מקרי האונס שבצעו ישראלים
נמוך יחסית לצבאות אחרים ראה מקרי אונס של צבא
ארה"ב ביפן עד לשנים האחרונות שלא לדבר על מ"ע 2
ועכשיו סוריה, עירק כאן בסביבה. עם כל הסלידה והכעס
חשוב שהמערכת הישראלית לחמה ולוחמת בתופעה,
גינתה ומגנה אותם בחריפות וולווט חלק מבקרה זו.
הנושא של "הצבא המוסרי בעולם" קשור בעניין זה. כל
חברה, והחברה הישראלית פחות מדי, מציבה מטרות
שלא ניתן להשיגן ב 100% אבל צריך לשאוף. כך
חופשי מעוני, כך חופשי ממחלות, כך חופשי מאלימות וכ"ו.
אם לא בעולם אזי ללא ספק כאן בסביבה ישראל ייחודית
ביצירת מטרה זו "צבא מוסרי". ופעם יותר, עכשיו קצת
פחות, בנסיון להשיגה. אחרי כל הלעג הגיחי גיחי
הציניות הסרקזם והביקורת זו עדיין מטרה ראויה
אהבתיאהבתי
מצטער, דעתי הופנתה לפסים המרקדים שהתקרבו מהאופק. מקסימום חמישה ימים בשנה אני זוכה לגלים.
הדוגמאות שהבאת ידועות ואני משער שיש עוד מקרים (בודדים) שהושתקו. לא מידיעה, סתם מעריך לאור הנסיבות ב- 48'.
מאז שכבשנו את יהודה ושומרון והגולן ועד היום, למרות רגשות הטינה של החייל הציוני הממוצע כלפי הערבים אפשר להגיד ביושר שאין אונס של ערביות, -בטח לא כתופעה. אם היה מקרה אחד ואפילו עשרה זה לא משנה את התמונה הגדולה. מדובר בעשרות שנים ומליוני מפגשים וסיטואציות כוחניות ומתחים ושנאה ומשיכה ולא, זה לא קורה.
הנקודה המשמעותית בעיני היא הסיבה. אין לאונס כמעשה, בסיס או תמיכה בתרבות שלנו. גם לא לאכילת איברים פנימיים של אויבים או עריפת ראשים בסכין ולא 'נישואי נוחות' או רכישת כלות בנות 9. ההבדל בתרבויות מדגיש את החוסן המוסרי כי למרות שהצד השני ביצע דברים איומים נמנענו ממעשים מקבילים ואונס בהחלט נמנה כחלק מהם.
אהבתיאהבתי
נכון, בתרבות הגבוהה שלנו רק מקובל שמאות בני 12-14 נוהרים בחבורות ל"זאת שנותנת", ועוד בחינם, בקריית גת. אתה צודק.
אבל כולנו יהודים, זה הכי חשוב.
–
אבל סטיתי: מ"לא היה אף מקרה" פתאום עברת ל"היו, אבל מעט", כי כאמור, אין בתרבות שלכם דברים מלוכלכים. ברור.
לירוק לסיר מרק של אנשים, להשתין לבקבוקי תרופות זה הרבה יותר נאצל.
אהבתיאהבתי
את חיה איתי- איתנו – איתם באותה תרבות תחת אותה שמש על אותה אדמה. תפנימי שה"שלכם" כולל מעלות וחסרונות ושייך לזהות האישית הנחרדת והטוטאלי מסוייגת. 🙂
בקרית גת – לא רלוונטי לכיבוש.
המררק – א רלוונטי לאונס.
התמונה הגדולה- אין תופעה של אונס בכיבוש הישראלי בשטחים.
—
גם אני רוצה צבא חשוף לביקורת וטוב שיהיו גופים חיצוניים שיבקרו את מעשיו. ראוי שהגופים שעושים זאת לא יקבלו מימון מחו"ל ומגופים אנטישמיים ויעשו זאת מתוך כוונה אמיתית לשפר במקום להשמיץ.
אהבתיאהבתי
לא מסכימים. היכולת למדוד היא לא תנאי לקיומו של הבדל.
אין אחראי אבל אתה ואני ושאר הישראלים יודעים להבחין ביניהם די בקלות. מכירים את ההבדלים בתתי הקבוצות ויודעים שחילוניים צופים יותר בריאליטי (לדוגמא) ושדתיים בקיאים יותר בתלמוד (נניח).
בעיני לגיטימי להתשמש בהכללות כשהמטרה היא להבין. התפיסה הרווחת כאילו המציאות שטוחה ואין הבדל בין תרבויות, אומנויות או מעשים כי אי אפשר למדוד אותם יוצרת בילבול וטירוף ובעיני היא חלק מהמסקנות הקשורות לדארווין שתיארת כאן.
אהבתיאהבתי
שלום
מי שלימד אותך על דרווין טעה ובגדול. בעצם כל
תורת דרווין היא שיש הבדלים ובלי הבדלים לא
יהיו חיים. היכולת לשרוד להתקדם להפתח
ולהתפתח באה מיחידים שונים. התנאים
כלומר העולם בכל תופעותיו משתנה כל
הזמן, בגדול אין לדעת את השינויים ובגדול
אין לדעת איך להתכונן להם. אבל המשך
החיים נבע מכך שבערך לכל תכונה נמדדת
בתוך בערך מיליון יחידים יש אחד שונה לגבי
כל מדד שניתן לחשוב עליו או לאתר אותו.
מיליון זה גם באותו זמן וגם במרווח זמן.
נניח בחמש מאות שנים אפילו יצורים נדירים
הגיעו למיליון. אם אוכלוסיה יורדת מתחת
למספר מסויים ואין ב"מחסן" מספיק שינויים
זה מתכון להשמדות. כאשר בא השינוי ולו
דק ולא מורגש אותו אחד יתאים יותר מאחרים.
את זה לא ניתן בכלל בכלל לדעת מראש.
לא את השינוי וגם בהרבה מקרים מהו
הגורם המדויק שעשה את אותו יחיד מתאים.
רק במקרים בודדים רק בעשרות השנים
האחרונות אנחנו מתחילים להגדיר שינויי
סביבה ומולם בדיוק מה הביא להתאמה.
בכל מקרה לפי דרויין רצוי וחשוב שלכל יצור
חי מאותו "קבוצה" תירס, חתול, ברבוט
וכ"ו יהיו המון המון שינויים. הומוגניות מוחלטת
של אותה חיה או אותו צמח או חידק הנם מתכון
מובהק להשמדות במרוצת הזמן.
תודה עבור זמנך
אהבתיאהבתי
השאלה היא גם אילו מסקנות ואילו תוצרים יש לכל הפעילות הרוחנית-האינטלקטואלית הדתית והאם הדברים עומדים שם לדיון ולביקורת.
שהרי, חלק מהמסקנות ותוצרי הדתות הם, הצדקת פעילות טרוריסטית של שהידים, איסור על גירושין בנישואין קתוליים, יחס מפלה ומשפיל לנשים: איסור או הגבלה על הפלות מלאכותיות, מוסר שמרני המחלק בני אדם לפי תפקידי מין ותפקידים מגדריים, ברכה יומית לגבר "שלא עשני אישה" ולאישה "שעשני כרצונו", נורמות צניעות עד כדי צווי לנשים להיות מכוסות בדרגות שונות של כיסוי הגוף, צווי דתי לשמור על שלמות ארץ ישראל, נורמת פרייה ורבייה והיעדר לגיטימציה לבחירה לא להיות הורה לילדים או אפילו בחירה במיעוט ילדים, חוסך שבטו שונא בנו, הגבלת המתת חסד וקדוש "חיי שעה" גם כאשר הם בסבל איום. אפשר להוסיף הצדקה השואה מפני שקורבנות השואה היו נשמות שבגלגולים קודמים חטאו והשואה באה למרק את חטאיהם [בכלל הטענה הדתית שסבל ממרק חטאים היא מוקשה מבחינה מטפיסית].
אז אם אחרי כל דיוני בית המדרש ההתפלפלות המשפטית-הלכתית, עיונים בפרשת השבוע, בסופו של דבר יש צידוקים לפרקטיקות לא מוסריות ושאין דיון ביקורתי-מוסרי חוץ-דתי לפרקטיקות השמרניות והאלימות האלה, מה הועילו חכמים בפלפוליהם ובשאר הרוח שלהם?
אז נניח שמשחקי מחשב, תוכניות ריאליטי לא עוברים על סף דלתם, אבל כתבי קודש שמצדיקים עוולות ופירכות עוברים גם עוברים.
אהבתיאהבתי
"חילוני" זו מילה שהמציאו אנשים שמחזיקים באמונות טפלות לתיאור מי שלא נמנה עליהם. אתה רוצה לרפרז את ההנחה שלך?
אהבתיאהבתי
וכי למה שהקפטן (או שני המוחות היצירתיים שאחריו) יטרח לקרוא מאמר בניגוד לעקרון שתגובה חייבת לייצג השקפה שמקורה בבורות.
אהבתיאהבתי
האם אתה תקרא מאמר שכותרתו "אם יש דבר אחד שעליו מסכימים גם תמר בורנשטיין לזר וגם זואולוגים מקצועיים – הרי זו יכולתם של קופים לדבר בלשון בני אדם"
?
(האמת – מאמר כזה הייתי בולע בשקיקה 😉 )
אהבתיאהבתי
אתה מצטרף לחיבתם של הבורים להוכיח דברים באמצעות שאלות היפותטיות.
אני מניח שלא קל לך להעמיד את תפיסותייך במבחן רציני. מי שקרא את המאמר, יעשה בקלות את האנלוגיה בין הדעות הקדומות הסחיות שלך שבעינייך הן ניצוץ של גאונות, לבין דתי הבטוח בעליונותו על הלא מאמין.
זה בערך כמו במוזיקה, הבעיה היא לא בטעם הרע שלך, אלא באמונה שלך שאתה חובב איכות מוכחת.
אהבתיאהבתי
אבל חביבי, ה"חילוניות" שלי אינה זקוקה לחיזוקים. אם היתה אילוז מערערת על ה"הגות החילונית", הייתי קורא. גם אם היתה מתפלמסת עם ה"הגות הדתית" הייתי קורא. אבל למקרא תימצות הדברים (שהבטיחו סוג של הוכחה שגם בעולמו של ה"חילוני" יש עומק) הבנתי שאין לי צורך במילים אלו.
המשפט האחרון שלך מעלף: "זה בערך כמו במוזיקה, הבעיה היא לא בטעם הרע שלך, אלא באמונה שלך שאתה חובב איכות מוכחת".
הצלחת במשפט אחד להכניס גם בוז לטעם המוזיקלי שלי (שאין לך מושג צהבהב מהו) וגם לדעת מהן האמונות שלי ולגעור בהן (טעות וטעות). ניכר בדברים שהם משקפים מרירות ועצב. אניח לך להתמודד עם אלה בעצמך ואאחל לך בהצלחה וערב טוב.
אהבתיאהבתי
אתה מוכיח יכולת לנחש מה כתוב במאמרים. לא מבין במה אתה מתכוון ב"צריך" , אני "צריך" לקרוא את הבלוג הזה? אני מבין אבל את תפיסת "שיר הפרחה" שלך, המונעת ממך לנסות דברים המאתגרים את בינתך, סביר.
לא מכובר להגיב על מה שלא קוראים, והתגובה לטעמך המוסיקלית היו על בסיס דברים שכתבת בבלוג (כמובן שהביקורת לא היתה על הטעם, אלא הבטחון העצמי שמדובר באיכות מוכחת).
לגבי מרירות ועצב, יאפ, אתה מבין בזה יותר ממני. אתה לא עושה מאמרים קשים, אני לא עושה מרירות.
אהבתיאהבתי
בואו נהייה קצת חיוביים ו/או נפליג למחוזות אחרים
עם קישורים כמובן. מיועד לאלה שנקעה נפשם מהמסע למשכן.
Pink Floyd hits out at Rolling Stones for playing in Israel
וג'אגר מצייץ בעברית🙂
וגם: 70 שנה ל- D-Day #dday70 ;
ולמנויים ולרשומים
Beaches, battles and D-Day beer: A visit to Normandy 70 years after liberation
אהבתיאהבתי
תודה על הפינק ועל הטוויט. מעניין.
אהבתיאהבתי
תודה
אהבתיאהבתי
בשמחה. האמת ש"גנבתי" ממנחם גרניט שגם שיתף מאחר,
המאמר על הפינק והמיק.
אהבתיאהבתי
איך אמר הג'אגר:
תוידה!
שוקרון!
אהבתיאהבתי
דן בירון לבית שרי רז בלוק ג'אגרי . מבוגר ממיק בכ 5- שנים כך ש אפשר לומר שלג'אגר לוק דנבירוני.
אהבתיאהבתי
How 21 Newspaper Front Pages Covered The D-Day Invasion 70 Years Ago
רואים מיד מה משותף לכל השערים מלפני 70 שנה- כמה מלל! גאד. ועוד כל כך קטן, ובלי תמונות ברורות. זריקה לעבר שונה לחלוטין מהיום.
אהבתיאהבתי
נטע אחיטוב, הראיון עם מנכלית שוברים שתיקה בהארץ:
מה זה לא מפרטת? זו חתיכת האשמה. ואם המנכלית לא יכולה לתמוך את זה בראיות אז מדובר בשקרנית מדופלמת. איך המראיינת לא עושה פולואפ על העניין הזה, מציקה לה, דורשת פירוט? זה לא יאמן.
אהבתיאהבתי
הוכחות ? מה, אתה פאשיסט ?!
כמו מקרוני … זורקים לקיר ובודקים מה נדבק
אהבתיאהבתי
הגיע הזמן שיאנסו, שכן כאשר לא אנסו הואשמו בגזענות.
אהבתיאהבתי
די תמוה העניין הזה. 60 שנות כיבוש מדכא ואכזרי מאין כמותו של קלגסים במדים. ובכל זאת, צבא שממהר להרוג ילדים תמימים ששיחקו בחמש אבנים לא העמיד אפילו אנס מדופלם אחד למרות התנאים האידיאליים ועוד בשילוב החרמנות הרעב והעייפות. משהו רקוב בכיבוש הזה.
אהבתיאהבתי
כמה טוב לשכוח ולרחף בצמר גפן מתוק.
אהבתיאהבתי
וואלה 1949. נזרום איתך, הנה עוד אחד טרי טרי
אהבתיאהבתי
זה כל כך עלוב מצדך. זו התשובה שלך? פילגש בגבעה?
בקישור השני יש מקרה מ-2004. בטח שתתעלם. למה לא.
קונספירציה. הכל קונספירציה.
חיילי ישראל קדושים. איכס, מבחיל הנרטיב שלך.
אהבתיאהבתי
אגב הסיפור השני החדש יותר שהבאת אינו מתאר אונס. לא הגון במיוחד.
אהבתיאהבתי
"לא אונס".
זו כנראה הפרעה נפשית גברית שעוד לא נכנסה לספר ההפרעות הנפשיות: הנטייה להתייחס לאונס כאל "יחסים בהסכמה" ובכך להתעלם מכל הסיפור.
ילדים שוכבים עם אישה קצת מעורערת בנפשה, תוך שהם מכים אותה ומקללים אותה? נו, באמת, זה היה בהסכמה.
הבוס שלך מאיים עלייך בפיטורין אם לא תשכבי איתו? ראש העיר מציע הנחה בארנונה המותנה בטובות הנאה מיניות מצידך? מה אתן עושות סיפור – הרי לא היית חייבת. זה היה בהסכמה.
אם הוא היה מציע או דורש שוחד כספי ולא מיני – זה כבר משהו אחר. זה כבר ממש ממש ממש חמור. אין מתן או קבלת שוחד "בהסכמה". הולכים על זה לכלא. אבל יחסי מין בהסכמה של כמה מג"בניקים באוטו עם נערה פסטינית? זה שטויות. מעניין מה הם הבטיחו לה. ונניח שהם הבטיחו לה שאם היא תשכב איתם הם לא יכו אותה – זה משנה את התמונה?
הסכמה, הסכמה, הסכמה. גברים אף פעם לא נדרשים "להסכים". נשים תמיד "מסכימות" (זה רק דורש שכנוע). מעניין.
אהבתיאהבתי
מה לא ברור?
"דתיים" וחילונים מאמינים – עולם תרבותי של מבט פנימה, של נקודת מבט אחדותית, שיונקת מהשורשים העמוקים ביותר שקיימים היום באנושות
"חילונים" – סלפי עם מיק ג'אגר מוגדר כחלום, הופעה מוגדרת כ"חויית חיים" ויומולדת של דוגמנית מצויין לאורך חודש
אהבתיאהבתי
חאליק. למה לרדד את השיח? חובה להיתקע על הדוגמנית?
אהבתיאהבתי
סלפי עם המצבה שעל קברו של רבי שמשון זה הרבה יותר גרוע. בסלפי עם ג'אגר אין לפחות את היומרה לרוחניות.
דפ"רים יש בכל מקום.
אהבתיאהבתי
נהייה קונקרטים. נאומו של בנט על כך שדתיים מהסוג
שלו לא יכולים להגיע למה שקרה בקריית גת, הופעת
ראש עיר זו ב TV , הילדים חובשי הכיפה ואבותיהם
שם, כמו גם אמירתו הזהירה, המכובדת והמלומדת
של t על החילונים הנם אכן דגם של:“דתיים” וחילונים
מאמינים – עולם תרבותי של מבט פנימה, של נקודת
מבט אחדותית, שיונקת מהשורשים העמוקים ביותר
שקיימים היום באנושות".
אהבתיאהבתי
כנראה השליטה של שרה מגיעה רחוק מאוד ….
ועכשיו ?
איזה מזל שיש לכל מילה תיעוד …
אהבתיאהבתי
אתה לא מוותר הא? אני משערת שהדיווח האחרון על הוצאת הילד, אותו הבאתי לעיל, נועד להקדים תרופה למכה
-ציטוט
אהבתיאהבתי
במהלך היום הייתה לי הארה … והבנתי מי את !
את מיכאל בן ארי … רק מהצד השני
את מאלו שאם רואים/קוראים משהו שתואמים להשקפת עולמם הם מקבלים את זה כתורה מסיני .
אבל … כאשר מגיע מידע שונה שאולי יגרום לכם לחשוב שנית- אולי התפיסה שלכם שגויה, אולי יש דברים שמציגים את התמונה מזווית אחרת – את מבטלת אותם כי אז זה אומר שצריך להודות בטעות.
היה ציטוט של מישהי לגבי שרה – אותו אני לקחתי בעירבון מוגבל בהתחשב בפלטפורמה, ואת לקחת בשתי ידיים – כי זאת שרה .
את שאלת אם יש מישהו שיכול לסתור זאת (לשם הדגשת הציטוט, לא חלילה בשביל לחקור את הנושא)
הביאו לך את הסתירה (מאתר אמין פחות או יותר )
ואת שללת אותה לגמרי – כי אז זה ישלול את הציטוט ואת כל אמינות הכתבה .
תעשי כמוני …
קבלי הכל בעירבון מוגבל, בעולם שגם לחזאי יש אינטרס אני מוציא את הראש החוצה כדי לבדוק אם יורד גשם בחוץ .
רוצה לבדוק האם שרה נתניהו עובדת ? בטוח שיש דרכים אמינות יותר (אבל אני מאמין שגם אם היא תראה את התלוש את תזעקי שבעלה בטח דאג להנפיק לה אחד ספיישל )
ועדיין לא שכחתי לך את התגובה שלפי תפיסתך הסרטן שספי קיבל הוא עונש על כתיבת הג'ינגל לליכוד…
אהבתיאהבתי
אני זוכרת תגובה מהנוראיות שהיו כאן בבלוג. מפאת כבודו של המכותב לא אציג אותה. כתב אותה מי שנחשב לנשוא פנים ורב חוכמה – לפחות בבלוג זה ובעיני עצמו. אם אתה רוצה להרחיב את הכירותך עם ספי ריבלין גגל על בתו שסרב להכיר, וכדי להחכים עוד יותר צפה בסרטה של נועה שבתאי ודליה גוטמן. אגב, אני עושה סיבוב הופעות בנושא ספי ריבלין אם אתה מעוניין.
אהבתיאהבתי
כל אדם שמבזה את זיכרו של אדם בשל עמדותיו ודיעותיו ראוי לגינוי
ושוב… את פונה לרכילות ע"מ להסיט את האש מהתועבה שכתבת
אהבתיאהבתי
נו, שוין.
אהבתיאהבתי
הילארי/NYT – עכברים
אובמה – ספינה
כנראה שהאסימון נפל בעיקר לאחר שיחרור החייל השבוי (מעשה אסור בתחלית האיסור בארה"ב) ללא דיון עם הקונגרס ואישורו.
וכמובן ה'אין התנגדות' לממשלת פתחמאס שגם ראשי המפלגה הדמוקרטית יוצאים נגדה .
הבחירות קרובות מאוד (לקונגרס בנוב') וייתכן מאוד שזוהי שירת הברבור לפני הפיכת אובמה לברווז צולע .
אהבתיאהבתי
הביטוי "ברווז צולע" מתאים לכל נשיא של ארה"ב
בתקופת נשיאותו האחרונה כך שאובמה היה כזה מיום
שנבחר לנשיא. למרות שישראל ופלשתין רק הן במרכז
עינינם ועולמם של אזרחי ארה"ב לא היחס לפלשתינאים
קובע ויקבע את מעמדו של אובמה בפוליטיקה של
ארה"ב
אהבתיאהבתי
נכון, החוץ פחות מעניין את תושבי ארה"ב .
לכן הדגשתי את סוגיית החייל שמעסיקה מאוד את המדינה .
ממה שאני קורא יש זעם של ממש על האקט ה"אנטי דמוקרטי" שאובמה עשה (אני קורא לו כך בגלל שהיא סותרת את החוקים ולא נעשתה בשיתוף עם הקונגרס)
אהבתיאהבתי
למי שלא מאמין לחזאי ומוציא ראש
לראות אם יורד גשם מומלץ לא להאמין
גם לזעם המדווח הנ"ל. לא לזעם ולא
לדיווח. חוץ מזה מה, מי, מתי ואיך
סותר חוקים בארה"ב זה כמה מאות $
לשעה, אם לא יותר. כאן אצל וולוט
זה חינם, אכן יש !!!
אהבתיאהבתי
אהבתיאהבתי
תגובה אחרונה
לעניין שולי זה.
צודק 100%
בציטטות. הערכתי
שפחות מ 10%
של תושבי ארה"ב
שמעו או קראו
או איכפת להם
מהמצוטט. לא
מאמין שאפילו
אחוז "זעמו ממש".
כנ"ל הזעם בבית
הנבחרים ובסנט.
אהבתיאהבתי
כפי שהעיר לי פעם איזה אחד:
היהודים לא גורשו מספרד; זו הייתה התנתקות.
אהבתיאהבתי
באןתה מידה אפשר לקרוא לזה מלחמת העצמאות של ספרד, חוברה לה יחדיו, חזרה לבורות המים, גרוש מסתננים. כי מהי מולדת אם לא המקום בו אפשר לדרוך על צוואר זרים, וכשאלה נגמרים תמיד אפשר לעבור למלחמת אזרחים.
אהבתיאהבתי
זה הרקונקיסטה.
בכל מקרה, קצת צחוקים לשבת…
אהבתיאהבתי
הצ'ילבה התכוון שרק לערבי-מוסלמי הזכות להגדרה עצמית ולהגדרת האחר- עדיף כד'ימי.
אהבתיאהבתי
דווקא במוסף גלריה יש השבוע כתבה מעניינת, למעשה הכי מעניינת השבוע, מסע נגני התזמורת החיפאית בארצות הברית, הניצול, התנאים הקשים, השכר הנמוך, החצר האחורית של התרבות הישראלית. תחקיר על פוליטיקאי זוטר שמעסיק מקורבים אפשר למצוא כל יום, תחקיר על התזמורת (תמר רותם ונעם בן זאב) הוא חריג ולכן מעניין במיוחד.
אהבתיאהבתי
בכנות, בלי ציניות, משמח אותי לקרוא משהו חיובי ממך. זה המקום להביא קישור, כמקובל בתרבות הרשת.
הכתבה המעניינת מבחינתי אף פעם לא תהיה על שום פוליטיקאי. כידוע.
אהבתיאהבתי
אם אני לא טועה – למעלי יהיה משהו להוסיף בעניין זה מידע אישי.
אהבתיאהבתי
החרה הקטן עובד סביב השעון
אהבתיאהבתי
התכוונת אלי?"החרה הקטן עובד סביב השעון"?
אהבתיאהבתי
חלילה וחס!! החרה יודע שהתכוונתי אליו.
אהבתיאהבתי
אלוהי מוצרט יודע על מה האדומים, והלא מעלי מעורה בסצינת המוסיקה בארץ.
אהבתיאהבתי
נכון ! אתמול הייתי 5 שעות(עם הפסקות) בתאטרון ירושלים ביום שהוקדש כולו למוצרט(במסגרת פסטיבל ישראל) ,
הייתה חוויה נדירה ביופייה! הנחה במקסימותו גיל שוחט.
לא יאמן איך הקהל נשאר כל הזמן הזה…זה בהמשך לתחרות רובינשטיין שישבנו שעות וימים במוזיאון, ואח"כ בהיכל התרבות.
לא נראה לי שזה מעניין כאן מישהוי…
לגבי הסימפונית של חיפה עוד לא קראתי, או דיברתי עם הנגנים,"אגיב בהמשך" 😛
אהבתיאהבתי
אינך חושב שגיל שוחט מופיע יותר מדי בכל מקום בכל הרכב? אין לו חוש מידה עצמי.
אהבתיאהבתי