יוסי מלמן פוטר מוואלה!

לאחר כמעט שנה באתר פוטר יוסי מלמן מוואלה!.

מה קרה?
"נאמר לי כי פיטוריי הם במסגרת קיצוצים רחבים בכוח אדם, במיוחד אצל בעלי שכר גבוה. הגעתי לוואלה! לאחר יותר משלושה עשורים בעיתונות המודפסת (דבר והארץ) מתוך בחירה ואמונה כי העתיד הוא בתקשורת האינטרנטית והדיגיטלית. באתי עם הרבה רצון טוב לתרום מנסיוני, קשריי, כישוריי והידע שלי, ואני חושב במלוא הצניעות שגם הצלחתי. העידו על כך עורכיי בוואלה! ששיבחו אותי".

מבאס. סיכומים?
"נהניתי לעבוד בסביבת עבודה צעירה ודינמית. אין בלבי עליהם. אף שאני חולק על השיטה הקפיטליסטית אני מודע שכך היא פועלת: מגייסת ומפטרת בני אדם כמו היו סחורות וחפצים. אני מפנה אותך לקרל מרקס ולפרידריך אנגלס. אם הייתי אדם דתי הייתי אומר 'ה' נָתַן וה' לָקָח, יְהִי שֵׁם ה' מְבֹרָךְ'. כתלמיד של ההיסטוריה הייתי יכול לומר בהשאלה 'היה שלום, קיסר, ההולכים למות מברכים אותך!'.
"רבים מאיתנו העיתונאים חיים כמו על חולות נודדים. הקרקע מתחת לרגלינו אינה יציבה. לרבים מאיתנו אין ביטחון תעסוקתי. בעשור האחרון, בגלל השינויים בתקשורת, בהרגלי הצריכה של הקוראים, הצופים והגולשים, ובשל הקפיטליזם האכזר, אנו העיתונאים משולים לפליטים בארץ התקשורת. נעים ונדים ממקום עבודה אחד לשני".

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה דו"ח מיוחד, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על יוסי מלמן פוטר מוואלה!

  1. jonathan הגיב:

    חבל. ואללה מפטרת עיתונאי טוב, הגון ואסרטיבי כיוסי מלמן ועתידה להצטער על זה ביום מן הימים. מלמן, שלא כאחרים המסקרים את תחומו ומשיגים את ה"מידע" בדרכים של לחיכת פינכת המקורות – הינו מקורי ומעל לכל ישר ופועל בצורה המייצגת את המציאות ושלא בתמורה/מגמה לרצות את מקורותיו.מלמן יודע לחזור בו אם טעה בהערכותיו , אינו מעתיק ואינו ממחזר חומרים כדי לחפש מוניטין ולהאדיר את שמו. כמי שמכיר את תחום סיקוריו אני מניח שמחמאה כלפיו עלולה לקומם כלפי הנכתב לא מעטים מה"קולגות" שלו, מה שמבחינתי מעיד על אפסותם. מקווה לראותו במהרה חזרה בתחום סיקור המ"ן. ❗ ❗ ❗

    אהבתי

  2. mickey הגיב:

    הפוסטים האחרונים מתחילים להזכיר לי את החדשות בגלי צה"ל

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      זהו בלוג ביקורת תקשורת. לא חדשות ארציות של גל"צ. אם פיטורי עיתונאי ותיק, ופעלול עיתונאי בניו יורק לא נראים לך רלוונטיים/חשובים כפי שהם בעיני, אתה יכול להיצמד לפוסטים היומיים בלבד, בהם מדווח באופן שוטף מה קורה בעיתונות הדפוס, כולל קישורים רלווונטיים. הפוסטים הללו הם בונוס לסיקור השוטף שלא תמצא בשום מקום, בטח לא בלילות שבת. כך שהתרעמותך די מקוממת.

      אהבתי

      • mickey הגיב:

        אני מתרעם דווקא על גל"צ. בימים האחרונים הם מדווחים פחות או יותר על כל תאונת דרכים, סופת טורנדו, שוד בנק או ילד נעדר אם זה מתרחש בארצות הברית…

        אהבתי

  3. לונדונר הגיב:

    המון כבוד לעיתונאי מעולה, אבל…
    לדבריו בשוק סוציאליסטי הוא לא היה מפוטר. אז מי היה משלם לו משכורת, המדינה באמצעות כספי אזרחים?

    אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    הקפיטליזם הוא אכזר כשמפטרים אותך, אבל לא כשאתה "במיוחד אצל בעלי שכר גבוה".
    בכל מקרה, אני בטוח שהוא ימצא את מקומו.

    אהבתי

כתיבת תגובה