מתפללים לחייו של פואד * מבלים עם נתניהו והקצינות בבקעת הירדן * סובלים מדנה אינטרנשיונל ומהערוץ הראשון * נוסעים לירושלים (לפחות אני) * כותבים שוב את הכותרת "קרב חייו"
איזה מזל שפואד ופולארד דומים בשמות, אפשר להציב אותם אחד ליד השני בשער מעריב עם שני ריבועים נאים.
מתחת לכותרת "המלחמה של פואד", יש לנו ניצחון קטן: דנה אינטרנשיונל אוחזת בגביע הקדוש של האווילית בתחרויות הזמר המקומי, והכותרת אומרת "אני ניצחתי". הנה, כך יוצרים דרמה. פואד נאבק על חייו, הדיווה צועקת ניצחתי, שמחה ועצב משמשים בערבוביה. בדיוק כמו החצי השני של השער: כחלון יבקר את פולארד/ המשפחה מבקרת ותומכת (התאונה של שחר גרינשפן משתדרגת: ההורים של פצוע תאונה אנוש אחר, אמיר בלחסן באים לבקר. מעריב היה שם, עוד קצת רגל על הגז).
תקבולת ניגודית בשער מעריב.
וידיעות? באותה כותרת בדיוק: "המלחמה של פואד", עם תזכורת שיש חשש לחייו. גם פה הכפולה הפותחת היא על הבולדוזר שנלחם על חייו.
התמונה המרכזית בשער הארץ מצחיקה, על אף הסיטואציה העגומה. סגן מנהל ביה"ח אסף הרופא, ד"ר יצחק שרף מוסר הודעה על מצבו של בן אליעזר כשחמישה מיקרופונים תקועים בפרצופו. אם הכוונה להגחיך ולהלעיג את התקשורת, הארץ השיג את מטרתו. אם הכוונה לתמונה דרמטית – אז לא.
בישראלי היום פואד רק בתחתית השער עם כותרת רליגיוזית משהו: "מתפללים לשלומו של פואד". יענו איבדנו תקווה מעולם הרפואה?
עוד על פואד
ח"כ בנימין בן אליעזר מורדם ומונשם.
דוקומנטרי של דורון צברי על פואד, מלך הג'ונגל, מ-2006.
בידיעה מחצות הליל עולה שמצבו של פואד יציב. אז לא הגזמנו?
עו"סים
– העו"סים נגוזו מעמודי השער, אבל עדיין יש להם מקום בפנימיים. התחושה היא שגמרו לראיין פה כל עו"ס ועו"סית, ובכל אמצעי התקשורת. לא נותר אלא לעקוב אחר הדיונים המתישים או אחרי ההפגנות.
– אני דווקא מחבבת את העובדה ששלמה כהן אייר כאן עו"ס ולא עו"סית. דווקא כדי לשבור את הסטריאוטיפ.
– מעריב סופר את ימי השביתה. יובל גורן ממשיך ללוות את קצינת המבחן מעין כהן, וכמו כן יש סיכום (ע' 8 על השביתה) של הפגישה עם האוצר, שלא עלתה אתמול יפה.
– בישר"ה – כפולה ראשונה, עם סלע המחלוקת. דומה שהנימה האופטימית נעלמה אפילו פה.
קלוץ קאשעס
ובעברית, שאלות מהתחת. ידיעה משמחת חלקית במעריב מודיעה שטופס 17 (טופס התחייבות למימון טיפולים בביה"ח) יבוטל לקראת 2013. ז"א לא יבוטל, הרופא יעבירו במחשב לביה"ח. את הידיעה על כך במעריב מלווה בוקסית מיותרת, התוהה מאיפה השם "טופס 17". נו באמת, לא ברור שזה מיקומו בסדר רץ של טפסים שונים?
נתניהו בבקעת הירדן
איזה פוטו אופ לנתניהו הלבוש היטב (סחתיין למלביש/ה, ואני מאבחנת גם דיאטה מוצלחת?) יוצא לסיור בבקעה עם כמה קצינות נמרצות. אין עיתון שוויתר על התמונות שהפיצה לע"מ. דווקא ישר"ה דחק את הידיעה והתמונה לעמודים פנימיים יותר. בשאר העיתונים הוא מקודם היטב.

צרות בכותרות
– "קרב חייו" (על פואד, מעריב, ע' 2)
– "לא בלי בתה" (אישה גרמניה חילצה את בתה, ידיעות ע' 26)
– "דנה קמה" (ביקורת הטלוויזיה על הקדם בידיעות)
– "אורה הכפולה" (אורה מורג זוכה בפרס, ידיעות, 24)
– "זכרונות מאפריקה" (על מסעדה מרוקאית, ממון, ידיעות)
אוי ויי.
טיויV/ קדם אירוויזיון
אם אני מסתמכת על דברי המבקרים, הרי שהם סבלו אתמול סבל בל יתואר במהלך התחרות השמיימית, הקדם אירוויזיון.
– עדי רובינשטיין בישראל היום גורס שמדובר היה באסון תרבותי.
אבל אם יורשה לי, לא הבנתי את המשפט הבא:
"כמה סמלי הוא שביום האישה זוכה זמרת טרנסקסואלית בתואר הנכבד ונוסעת לייצג אותנו בגרמניה".
מה הקשר מה?
– רועי בהריר במעריב: "אחד המשדרים ההזויים והתלושים ביותר שנראו בטלוויזיה שלנו בשנים האחרונות"
– איתי סגל, ידיעות: "אילו מישהו בחדר הבקרה היה משדר אתמול את הקדם בשחור-לבן, איש לא היה מתפלא"
הלייב בלוגינג אצל צפניה בפורמט חדשני.
– הארץ, מורן שריר מיה סלע: הדירה עצמה מהכלל וכתבה על מדד יומי של דליה מזור. גם בערוץ הראשון, אבל לפני הקדם.
ורק כדי שלא תאמרו שמנעתי מכם את הנחת.
אוי. הבושה.

זה מה שראו מי שניסו לצפות אמש בערוץ הראשון מאמסטרדם, למשל. אליפות גביע העולם 2010? טוב שלא 1970.
ויה עמוד הפייסבוק של אורי רובין.
יש עורכים בבית?
ynet לא סומך על לוחציו ומתדרך אותם בנעימים.
(ויה טל איתן)
הודעות לעיתונות
הכנסת מתחברת ל-YouTube:
במסגרת המגמה לשתף את הציבור בנעשה במשכן ובפעילויות הח"כים, יתקיים לראשונה יום סדנאות מרוכז במסגרתו יוכל כל חבר כנסת לפתוח ערוץ רשמי ב-YouTube, אשר ימותג ייחודית בחסות כנסת ישראל.
האירוע יתקיים ביום שלישי, ט' באדר ב' התשע"א, , 15.3.2011 באולם נגב בכנסת.
13:20 – 13:00, טקס במעמד יו"ר הכנסת ומנכ"ל Google ישראל, במהלכו ייחשף לראשונה ערוץ YouTube החדש של יו"ר הכנסת. פתוח לסיקור וצילום.
14:00 – 13:30, מעבר לכיתת הדרכת מחשב (קומה 0, חדר 0456 ) – סדנה לחברי הכנסת: התנסות וניהול שוטף של ערוץ YouTube. פתוח לסיקור וצילום.
יש לאשר הגעה במייל: yifatl@knesset.gov.il,
בציון שם מלא, מספר תעודת זהות וטלפון סלולרי. לא תתאפשר כניסה ללא אישור.
צהוV
לא כל העולם מתלהב מהמיליון עוקבים של צ'רלי שין בטוויטר בתוך 24 שעות.
Global Times מבקר.
(תודה לשאול חנוכה).
מתוך מדור הרכילות של ישראל היום: מהם הדברים שיפה להם השתיקה?
האם נותר נושא כלשהו שלא מדברים עליו?

אחרי שהתברר שסאבוויי, רשת הכריכים, עקפה את מקדונלדס מבחינת התפוצה, אני מתקשה להכריע איזה מוצרי מזון דוחים יותר.
תרבותיV
עין הדג חושף העתקה מביכה של yes.
נסעתי לירושלים. למרבה ההפתעה הרדיו במונית השירות היה מכוון על תחנה פלאית כלשהי בה יש כנראה שדרנים אילמים ולא נוגן בה אף שיר ים תיכוני אחד (במקרה יהורם גאון פתח חזית, ראו בשער ידיעות. הידיעה הועלתה גם לראש שמחתנו ב-ynet בשמונה ומשהו, והעליהום בעיצומו) אלא כל להיטי עברי המבאס, בין היתר חלומות מתוקים של אנני לנוקס והיוריתמיקס. נפעמתי שוב.
תוס': 18:11 – ראו כמה טוקבקים לגאון: 
—
…Some of them want to use you
Some of them want to get used by you
Some of them want to abuse you
Some of them want to be abused
I wanna use you and abuse you
I wanna know what's inside you…
תנחומים
לזאב חספר על מות אביו.
לפני פיזור
ככל שאני מבינה היו אתמול קשיים בכניסה לבלוג. אין לי מושג למה, איזה, ומי חווה אותם (אני והמאסטר לא). אולי זה קשור לספק האינטרנט של הסובלים.
בכ"א דווחו מה קורה היום.
ואפשר לגלוש בקלות בסלולרי. הבלוג נראה בגרסה זו נאה להפליא.



אולי זה רק אני, אבל החיילות הנמרצות של ביבי העלו על דעתי את שומרות הראש של קדאפי
אהבתיאהבתי
ושוב אנשי הרוח
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4040087,00.html
מישהו צריך להסביר לרוחניקים צמאי תשומת הלב שכשמכים על הפח כל היום באיזשהו שלב זה נהיה רעש רקע.
אהבתיאהבתי
דעתי די חלוקה בקשר לדבריו של יהורם גאון על המוסיקה המזרחית. נכון, גם אני מתגעגע לשירים היפים של פעם (כשם שאני מתגעגע למתיקות של האבטיחים של פעם, או לטעם של אבקת "זיפ"), אבל למה להאשים את המוסיקה המזרחית? זאת מוסיקה עממית המכוונת למכנה המשותף הרחב, גם אם הנמוך, ומיועדת בעיקר לעשות "שמח" – בארועים משפחתיים, חתונות וכאלה, או בערבי עובדים (כשמזמינים את המנכ"ל לבמה ושרים לו "אתה תותח, אין אין עליך, כפרה עליך, אתה הגדול מכולם").
באמריקה הגדולה המצב לא יותר טוב. להם יש את ג'סטין ביבר ואת בריטני ספירס, שלא לדבר על הראפרים הכושים המעפנים, שזה ממש תת-רמה ואיכסה.
אהבתיאהבתי
תמיד מתגעגעים למה שהיה. נניח, אני מתגעגע לחפוז במעריב לנוער (סתם המצאת את מקס הכחול, נכון? כי חיפשתי אז את המשחק הזה ולא מצאתי).
לטופיק:
יש תת-ז'אנר של המוזיקה המזרחית שהוא נוראי והעם מאוד אוהב אותו. כמו שיש תת ז'אנר של ראפרים כושים שהוא תת רמה וגם אותו – הפיפל בארה"ב אוהבים. בריטני לא תת רמה דווקא. חלק מהשירים שלה זוועות וחלק בית ספר לז'אנר. גם ליידי גאגא. ג'סטין ביבר תת רמה.
מה שאני מנסה להגיד שכל מקרה לגופו. תגיד שיר ואני אגיד לך.
אהבתיאהבתי
כן, כנראה שמקס הכחול היה פרי מוחי הכחול
אהבתיאהבתי
דבורית, אצלי הכל בסדר, כנאמר בשיר המפורסם.
כלומר האתר עולה היום והכל תקין. תודה ששאלת. אגב,
זו לא היתה הבעיה של ספק האינטרנט שלי כי הצלחתי לגלוש בכל שאר האתרים.
אהבתיאהבתי
אני היחיד שחשב שהתמונות של נתניהו מוקף הנערות החמושות הן מחווה למנהיג האהוב מועמר קדאפי?
אהבתיאהבתי
אם כבר מחווה לקדאפי: ליברמן ביקר באימון של יובנטוס.
ההצנעה של התמונה בישר"ה הייתה החלטה מערכתית, של שרה.
ישר"ה לא אוהב נשים חמושות, אלא אם כן הן נערות גבעות.
ישר"ה לא אוהב נשים חמושות, אלא אם כן זה נשק דמוגרפי.
ישר"ה הצניע את התמונה מטעמי צניעות.
אהבתיאהבתי
מי שיקרא את התגובות בעין הדג, יראה שלא רק ההעתקה מביכה.
ואולי זו בכלל דרך מתוחכמת חדשה ליצור באזז באינטרנט.
הכיתוב "ליווי צמוד" לא מפריע לך? היו עושים אותו כיתוב אם היה מדובר בקצינים צעירים סביב ראה"מ?
ובכל מקרה אין כזה דבר olympic world cup. זה שני דברים שונים לגמרי.
גם לי אתמול היו הבעיות. היום עד כה בסדר.
אהבתיאהבתי
הכתוביות לשיר "דינג דונג" קבעו – מבצע: דנה אינטרנשיונל
ביקורת, בורות, התחכמות או פדיחה?
אהבתיאהבתי
ליונתן.
צריך לראות איך הכיתוב אצל מבצעות אחרות לפני הכרזה על "ביקורת, בורות, התחכמות או פדיחה". לא ראיתי כך שאין לי שמץ.
אהבתיאהבתי
מוציא: נו ברור שזה פשוט הנוהל. כותבים בלשון זכר וזהו, כאילו אין נשים. זה נוהל די טפשי באופן כללי, והדוגמא של דנה אינטרנשיונל רק מגחיכה אותו.
אהבתיאהבתי
אז אפשר לצפות בשידור חי בערוץ 1 מהאתר החדש?
כי אני לא הצלחתי.
אם כן, איך ואיפה?
אהבתיאהבתי
לא מבין מה רוצה יהורם גאון?
יש זבל במוזיקה המזרחית כמו שיש זבל במוזיקה
הארץ ישראלית הכללית.
אגב מישהו יכול להסביר לי מה כ"כ אומנותי ואיכותי
במילים האלו מהשיר
'מלנכולי'
""הירקון זורם ונשפך לים
הזונות גם
הירקון זורם ונשפך לים
הזונות גם
הירקון זורם ונשפך לים
הירקון זורם ונשפך לים""
אהבתיאהבתי
האיש עומד על הגג וחושב אם לקפוץ או לא. הוא רואה את רחוב הירקון (לא הנחל). ברחוב הירקון עומדות זונות (הן כבר לא שם אגב), כמו שהנחלים זורמים אל הים, גם הן נעות במסלול דטרמיניסטי אל המוות. גם הקופץ נותן לאיזשהו "גורל" קבוע (עץ או פאלי) להחליט בשבילו, וגם הוא "זורם" עם ההחלטה – להישאר.
נשמע לי הגיוני, אבל לא חייבים לנתח ככה. בכל מקרה, יש בשיר הזה עומק.
אהבתיאהבתי
נדרשת הרבה חוצפה ע"מ לכנות את המוסיקה של 'החברים של' – זבל
בכל אופן לקחת משפט והוצאת מהקשרו
ראה אותו בתוך ההקשר:
"מלנכולי על הגג
רוקד מול חצי ירח מוטרף
עץ או פלי מהמר
לקפוץ או להשאר
מחשבות מהעץ נושרות
ועפות בסתיו
נשים רכות על מיטות חורקות
מפושקות עכשיו
ואתם נועצים עיניים
מחכים לזה שייפול
הכלבים ינעצו שיניים
בעורו, בבשרו, בדמו, בעצמות.
מונוטוני על הגג
אנטנות מול ירח מוטרף
לקפוץ זה פלי
עץ לא בא
לא בא לי להשאר בסתיו
אז כשאתם נועצים עיניים
מחכים לזה שייפול
גם בכם ינעצו שיניים
בעורכם, בבשרכם, בדמכם, בעצמות.
הירקון זורם ונשפך לים
הזונות גם …"
אהבתיאהבתי
השיר מדגדג לי בפדחת כדומה מאוד לשיר חו"ל ידוע ומוכר שאוזני הלא מוסיקלית לא מזהה. אולי זה יבוא לי או שאחרים יחשבו דומה.
אהבתיאהבתי
הביקורת על דליה מזור ב"הארץ" היא דווקא של מיה סלע
—
V: תודה, צודק.
אהבתיאהבתי
ושאלה.
אוזן המן זה זכר או נקבה?
אהבתיאהבתי
נקבה
כי מדובר רק באוזן שלו ולא בהמן כולו
אהבתיאהבתי
בשאלה "למה עושים אוזני המן משולשות" (כלומר במקום "משולשים") נשמע לי אפעס, לא משהו.
אהבתיאהבתי
עשה מעשה ואן גוך
אהבתיאהבתי
בדיוק כמו האוזן של ואן גוך
אהבתיאהבתי