חמש שאלות לתקשורת העוינת/ פוסט אורח

מה שכחו לספר לכם לגבי תוצאות הבגרות של החרדים * האם מבקר המדינה חושש מהמילה ערבים * האומנם הפרדה בין המינים היא רק כפייה דתית * למה מועצת העיתונות בחרה להגן על אילנה דיין אבל לא על אברי גלעד * ומה שווה תחקיר ל"ג בעומר של מעריב? *
המדור הוותיק מ-nrg יהדות השתכן פה

פצלי בגרות

מה עומד מאחורי החגיגה השנתית סביב אחוזי הבגרות הנמוכים בבני ברק (9.8%)? בכל שנה כלי התקשורת לא טורחים לציין שאלו שכן ניגשים לבגרות בבני ברק, כמו למשל תלמידות האולפנה לבנות מגיעים ל-77% אחוזי הצלחה ואילו בישיבה התיכונית המקומית 89% מהבוגרים זכאים לתעודת בגרות (שם גם נבחנים על כמות גדולה במיוחד של יחידות לימוד בהשוואה לממוצע הארצי).
אם מישהו מהכתבים היה מברר עם דובר עיריית בני ברק, היה מתגלה נתון מפתיע שהיה ראוי להתהדר בשילוש הקדוש – בלעדי, פרסום ראשון וחשיפה: במצוות הרבנים, התלמידות בבית הספר החרדי בית יעקב בבני ברק דווקא לומדות את לימודי הליבה, אבל לא ניגשות למבחני הבגרות של משרד החינוך אלא לבחינות של מכון סולד.

ערבים זה לזה

מעניין למה רבים מהעיתונאים מוכנים להשמיץ חרדים, אבל כשזה מגיע לערבים הרוב מעדיפים בדרך כלל להיות מנומסים ותקינים-פוליטית? קחו לדוגמה את הידיעה הזו שפורסמה ב-ynet, ובהמשך בכל כלי התקשורת: "מס הכנסה חושש לשלוח מעקלים לכל האזורים בארץ". הידיעה מסתמכת על דוח מבקר המדינה שלא פירט לאלו אזורים רשות המסים חוששת לשלוח מעקלים. האם הכוונה היא לרמת אביב ג', הרצליה פיתוח, סביון וכפר שמריהו? או שאולי הכוונה היא ליישובים ערביים?
כאשר מציינים שגנב הוא ערבי, חרדי, גיי או גמד, מטילים דופי בקבוצה שלמה. לעומת זאת כאשר קבוצת אוכלוסייה מכילה מספר גדול במיוחד של מבצעי עבירה, יש חובה מוסרית ואתית להעלות את הנושא לדיון, כדי שבהמשך תהיה התמודדות אמיתית עם הבעיה. מפתיע שדווקא בדוח שאמור לחשוף מחדלים, מבקר המדינה והכתבים בוחרים הכחשה, הדחקה והשתקה.

בעד תוכנית ההפרדה

האם בחינוך הדתי והחרדי יש רק פגמים? כיממה לאחר שמבקר המדינה חשף בדוח שלו את האפליה שקיימת בבתי הספר החרדים, טלילה נשר דיווחה בגל"צ כי משרד החינוך חייב בית ספר בפתח תקווה להתפצל תוך קיום הפרדה בין בנים לבנות. מיד לאחר מכן רינו צרור ראיין את אריה דרעי שקרא לשר החינוך להילחם בגזענות החרדית "אני אומר לו: 'גדעון, לך עם זה עד הסוף – יש לך גיבוי של הרב אלישיב ושל גדולי ישראל. תפסיק להם את התקציבים. אתה תהיה הגיבור של הציבור החרדי. כולם יסירו בפניך את הכובע על העניין הזה. אין לך מה לפחד'". צרור, כמו רוב העיתונאים, יכולים לקבל את השטויות של דרעי כדברי אלוהים חיים, אבל הוא לא יודע שבשנייה שסער ינסה לבצע מהלכים בכיוון הוא יישחט ביומונים החרדים (יתד נאמן, המודיע, המבשר), מה שיחייב את הח"כים החרדים לאיים על סער בפירוק הקואליציה.
ובחזרה לידיעה של נשר על ההפרדה – נכון שהרבה יותר נוח להציג את הדוסים כחשוכים וכמפגרים, אבל אולי פעם התקשורת תאפשר לעובדות לדבר: הפרדה בין בנים לבנות בבית הספר מטיבה עם המין הנשי: "כתוצאה מההפרדה, הבנות שיפרו את ציוניהן באופן משמעותי, התבטאו בחופשיות ונתנו ביטוי ליכולות שלהן ללא לחצים חיצוניים".

אוריגמי

איה הכותרת "אברי גלעד התקפל" בגלובס? ובכן, מיד לאחר שנודע על הסכם הפשרה בין אברי גלעד לחברת נורסטאר, בעניין שילוט-החוצות בנתיבי איילון, פרסם מדור "נתח שוק" באתר גלובס את הכותרת המתריסה "אברי גלעד התקפל". אם נכנסים כעת לכתבה רואים כותרת מרוככת "פשרה: אברי גלעד יבהיר כי לא התכוון שנורסטאר נתנה שוחד", אבל חיפוש בבוידעם מראה את המקור.

מתברר שגלעד היה מוכן נפשית וכספית להתמודד עד הסוף עם משה נור, הבעלים של חברת השילוט ועם פרקליטיו. אלא שהשופטת יהודית שבח המליצה לצדדים להגיע לפשרה. סירוב להצעה כזו עלול לעלות למסרב ביוקר, ועל כן לא מדובר בהתקפלות של גלעד אלא בקבלת הבקשה של בית המשפט שחסכה לו המון זמן וכסף (נור קיבל בתמורה לביטול התביעה התנצלות מוגבלת של גלעד בתוכנית המילה האחרונה שבגל"צ, בחמישי בבוקר).

מי שבאמת הפסידו במשפט הם העיתונאים, מאחר שהפשרה הזו מאותתת לכל בעלי ההון שכדאי מאוד לשסות בכתבים גדודים של עורכי דין חמושים בתביעות דיבה, מתוך הבנה שיש סבירות גבוהה לאחד משני תרחישים – או שבכלי התקשורת יתקפלו או שבית המשפט ידאג שהם יתקפלו. הסכם הפשרה הנ"ל הוא גם אות קלון למועצת העיתונות שהציעה השנה לבג"ץ להיות "ידידת בית המשפט" כדי להציל את אילנה דיין מהרשעה וביזיון בתביעה של סרן ר', אך כש"פשרה" מהסוג של גלעד-נור עלולה לעודד בעלי הון לתבוע ובכך לסכן את חופש העיתונות, מועצת העיתונות שומרת משום על שתיקה.

לא מדליק במעריב

מתי כלי התקשורת יבינו שהם צריכים כתבים שמתמחים אך ורק בציבור החרדי? לא כתב שמכסה גם את השטחים וגם את החרדים כמו בידיעות, לא כתב כללי לענייני דתות כמו בישראל היום ולא כתב שנראה כאילו התפקיד שלו רק להשמיץ חרדים, כמו פעם בהארץ. במעריב הדבר בא לידי ביטוי ב"תחקיר" של שרה ליבוביץ-דר על הנעשה במירון.
בין כל החוגגים הכתבת ציטטה קטעים מדוח מבקר המדינה ונתנה לגורמים שונים להגיב. תחקיר בסיסי היה יכול לחשוף שאלות נוקבות כמו למשל לאן הולכים המיליונים מקופות הצדקה שבמתחם, מיהם בעלי הזרוע שמצליחים להזיז דברים במתחם, מה נעשה באתר "המרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים" ועוד (רמז: הרב יואב בן צור שכיהן כמשנה למנכ"ל והיה מועמד מטעם ש"ס לכנסת הוא כיום מנהל רשת החינוך של ש"ס).

בקטנה

לא הגיע הזמן שבגל"צ יפסיקו להתבכיין אפרופו הדחת יצחק טוניק והניסיון למנוע מהם חסויות?
תקציב ממוצע של תחנת רדיו אזורית הוא כשישה מיליון שקל בשנה.
בגל"צ לא משלמים/שילמו על הבניין ביפו, ומקבלים מהצבא לא רק כתבים ועורכים, אלא אפילו עובדי מינהלה וניקיון. גם בלי החסויות תקציב התחנה כ-19 מיליון שקל בשנה ממשהב"ט (הערכה מ-2006). בקיצור, הגיעה העת שבגל"צ יגלו שקיפות ויתנהלו בקצת יותר צניעות.

תמונת הפרופיל של לא ידוע

About דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה חמש שאלות לתקשורת העוינת, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

61 Responses to חמש שאלות לתקשורת העוינת/ פוסט אורח

  1. פינגבאק: ולווט אנדרגראונד - בלוג ביקורת התקשורת של דבורית שרגל » חמש שאלות לתקשורת העוינת 3/ פוסט אורח‏

  2. תמונת הפרופיל של לא ידוע אורח לכמה רגעים הגיב:

    האייטם בקטנה נלקח מתגובה שנכתבה כאן בשבוע שעבר.

    אהבתי

  3. תמונת הפרופיל של Idans Idans הגיב:

    אברי גלעד חויב לפרסם הבהרה לדבריו. זה הכל. לא תשלום קנס של מאות אלפי שקלים, אפילו לא חזרה מהדברים. לאור העובדה שדבריו רמזו בכבדות על האשמה חמורה נטולת ביסוס עובדתי, הבהרה הייתה מחויבת המציאות.

    לעומת זאת אילנה דיין פרסמה הבהרה שבוע לאחר פרסום הכתבה. פסק הדין נגדה לא הסתפק בהבהרה נוספת אלא קבע בנוסף גם תשלום גבוה מאד כפיצויים.

    גם אם הכותרת על אברי גלעד מוטעית – הוא לא באמת התקפל – אין באמת מה להשוות בין המקרים מבחינת האיום על החופש העיתונאי.

    אהבתי

  4. תמונת הפרופיל של חמש שאלות לתקשורת העוינת חמש שאלות לתקשורת העוינת הגיב:

    את מדור ביקורת התקשורת "חמש שאלות לתקשורת העוינת" (כולל את שמו של המדור), הגה ב-1999 רועי שרון, מי שהיה מייסד ערוץ היהדות בנרג' (וכיום מכהן ככתב השטחים של ערוץ 10). גם אם חמש השאלות הן יותר הערות וגם אם לחלק מהשאלות יש ביקורת על השמאלנות של רבים מהעיתונאים, שם משוחרר לא יוחזר והמדור ימשיך להיקרא "חמש שאלות לתקשורת העוינת" (עד שיוצע לכותביו מספיק כסף ואז הם ככל הנראה יסכימו לשנות גם את שם המדור וגם את הדעות של חלק מכותביו).

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

      nrg הוקם ביוני 2004.
      ואלו קורות רועי שרון.

      אהבתי

    • תמונת הפרופיל של חמש שאלות לתקשורת העוינת חמש שאלות לתקשורת העוינת הגיב:

      פליטת קולמוס – מדור "חמש שאלות" לא נוסד כמובן ב-99' אלא ביוני 2004 ואז הוא גם כונה "חמש שאלות לתקשורת השמאלנית" http://www.nrg.co.il/online/11/ART/732/916.html
      בעקבות לחץ מצד בכירים בתקשורת (השמאלנית) שונה שם המדור ל"חמש שאלות לתקשורת העוינת" ומאז הפסיקה כמובן האוריינטציה השמאלנית של התקשורת. המדור נחשב באופן מסורתי לאחד הנקראים והמטוקבקים ביותר באתר nrg מעריב, כאשר התגובה הפופולרית ביותר במדור היתה "מה זה קשור ליהדות?" (התגובה השנייה הכי פופולרית היתה "למה כותבי המדור לא מזדהים?").

      אהבתי

  5. פינגבאק: ולווט אנדרגראונד - בלוג ביקורת התקשורת של דבורית שרגל » אחחח, פרשנות, פרשנות‏

  6. תמונת הפרופיל של דניאל דניאל הגיב:

    מספר הערות :

    1.לעניין "כמו למשל תלמידות האולפנה לבנות מגיעים ל-77% אחוזי הצלחה ואילו בישיבה התיכונית המקומית 89% מהבוגרים זכאים לתעודת בגרות (שם גם נבחנים על כמות גדולה במיוחד של יחידות לימוד בהשוואה לממוצע הארצי)." רוב תלמידי הישיבה התיכונית בני ברק ששמה 'קרית הרצוג' לא מגיעים מהעיר בני ברק אלא מערי הלוויין (גבעתיים, רמת גן, תל אביב, רעננה, כפר סבא ומקומות רחוקים נוספים) כך שאין קשר בין מיקום הישיבה לתושבי בני ברק כלל וכך גם לא לתוצאות הבגרות של הישיבה שהיא הכן מצליחה מאד אף יותר מהישיבה התיכונית של בר אילן למשל.
    כך גם לגבי האולפנה לבנות, ישנם בבני ברק שלוש אולפנות, אחת שייכת לזרם חינוך אליטיסטי 'צביה' בה לומדות תלמידות מחוץ לבני ברק והיא זו המוצלחת ביותר, השנייה גם כן אולפנת 'אמונה' שייכת לרשת לימוד של אולפנות בני עקיבא ורוב התלמידות מגיעות מהערים השכנות, כך שגם כאן אין קשר כלל בין ציוני הבגרות לעיר בני ברק.
    אולפנה נוספת בבני ברק בשם 'נוה שרה הרצוג' היא אולפנה המיועדת בעיקר לבנות בעלות רקע סוציאלי קשה ונמוך, עולות חדשות מאתיופיה ובנות שלא יכלו להתקבל למסגרת לימודים דתית אחרת.

    2. הכותב ניתפל על כתבה אחת בידיעות ביחס לביקורת שיש לו ורצון שלו להוכיח שהערבים הם אזרחים סוג ז' תוך התחסדות על יושר ותקשורת מפלה. ראוי לדעת שהכן בישובים הערבים יש קושי אמיתי להגיע לגבות מיסים, חשבונות מים וחשמל, אכיפה על בנייה לא חוקית וכמובן שלא שכחנו את מספר התאונות בכבישים בצפון בהם מעורבים נהגים ערבים, הכל נכון .
    אבל עוד יותר נכון הוא שהתקשורת מראה , מדברת, מגיבה ומתריעה על הכל אלו, אם הכותב יבדוק היטב כמו עיתונאי רציני ויחקור יראה את מספר המאמרים, הכתבות שנעשו בנושא, הבעיה היא שהכותב יש לו אג'נדה מסוימת והוא מנסה להוכיח אותה באמצעות כתבות נתונים לא מבוססים וחוסר ידע משווה.

    3. בעניין ההפרדה בין בנים לבנות גם כאן הכותב מגיע עם אג'נדה שההפרדה היא טובה על פי ערכיו ואמונתו הדתית, הוא מנסה בכוח לאנוס מחקר העוסק בלימודי תחום לימוד ספציפי מתמטיקה בו יש בעיה מגדרית ולהכפיף את תוצאות המחקר על ערכיו ועל כל נושא החינוך.

    אני מצטטת מתוך הקישור: "למה בנות פוחדות ממתמטיקה? רתיעה מתחרותיות, הערכה עצמית נמוכה, חוסר תמיכה מצד המשפחה והחברה" זוהי שאלת המחקר ומסקנותיה , אין שום סיבה להפריד בנות מבנים במסגרות החינוכיות, מחקרים מראים את הנזק שנגרם לאישיות ולנפש כאשר הילד מופרד מבני המין השני מילדות ועד לאחר תקופת הבגרות , ראו את הבעיה הקשה בנושא הזוגיות והקשרים החברתיים בציבור הדתי.

    4. הכותרת של הפוסט : "חמש שאלות לתקשורת העוינת" מעידה אלף מונים על כותבי הפוסט ותוכנו, מדובר באנשים הרואים בתקשורת אויב ומזהים את העיתונאים כעוינים ציבור שלם, מדובר על כותבים הנמצאים במצב קיומי של חרדה מהעולם החיצון וחיים בללה לנד, כמו רוב הדתיים שחיים בללה לנד וחושבים שכל מה שקורה להם או עושים להם או עליהם הוא קונספירציה לפגוע בהם.

    המחשבה הזו מקורה ממחלה נפשית נוראית של ציבור שלם שסובל מחרדות קיומיות שלא מאפשרות לו לנוע במציאות ללא כלב שמירה או נשק ביד, כולם רוצים לפגוע בו , להרוג אותו, להרוס אותו.

    הראיה שרוצים לפגוע בי היא של עולם אלים שנמצא בתוך הציבור הדתי המכיל תוקפנות כלפי האחר אותו הוא משליך על התקשורת 'העוינת' במקרה הטוב במקרה הפחות טוב 'התשקורת'

    אהבתי

  7. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    הנה משהו שלא קורה כל יום.
    הארץ ספגו (בצדק רב) מטח מצד הטוקבקיסטים שלהם על כך שהם כינו ארגונים שהפגינו נגד ישראל ובעד זכות השיבה "ארגוני שלום", ובסופו של דבר נכנעו ושינו ל"ארגוני שמאל".
    העדויות לכך מופיעות בטוקבקים לידיעה, וכאן מצאתי את הכותרות המקוריות:
    מפגינים מחוץ לוועידת איפא"ק: "ציונות היא מחלת הנפש של המאה העשרים"
    "מפגינים מארגוני שלום שונים קיבלו את פני באי ועידת איפא"ק בקריאות בעד זכות השיבה ובמיצג של חיילים המכים אישה פלסטינית".

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

      אפילו הטלוויזיה האיראנית קוראת לילד בשמו: מפגינים אנטי-ישראלים.
      צוררים, מלאכתם נעשית בידי אחרים.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של ליהי ליהי הגיב:

        גם של טיפשים. מרגיש בבית במדור האומלל הזה, אה?

        אירגוני שלום, אירגוני שמאל, מפגינים אנטי-ישראלים, לא משנה איך אתה ואפילו הטלוויזיה האיראנית, וואו! אפילו הטלוויזיה האיראנית (באיזה נונשלאנט גייסת אותה לצידך, דמגוג עלוב) , תקראו להם, כבר אי אפשר להתעלם מקולם, מתביעותיהם הצודקות ומהעובדה (המסוכנת!) שהם משקפים את דעת הקהל העולמית, ולא רק את זו של השמאל הישראלי.

        אתה וחבריך לימין הקיצוני כל כך אטומים ומונעים על ידי אמונות הזויות שאין להן כל אחיזה במציאות, שאתם לא מבינים שבעצם אתם, בניצוחו של איש ההרסוממשלתו, מהווים היום את הגורם העיקרי לאנטישמיות, אתם הבאתם על ישראל את הבידוד המסוכן בו היא שרויה, ואתם הם אלה שתיאלצו לחסום בגופכם את פורצי הגדרות ביום הנכבה הבא, שהרי כבר הוכחנו שאנחנו לא ערוכים לשום תרחיש שהוא מעבר לירי על אזרחים חפים מפשע, ובעצם, לנוכח ההתעצמות של שכנינו מכל עבר, צה"ל כבר לא ממש… אמממ… "הצבא הכי חזק בעולם" (הא הא), כי אם בדיחה גרועה. על חשבוננו.

        הרי גם על אמריקה, ידידתנו האחרונה, נימאס בסופו של דבר. עם כל הכבוד לקול/כוח היהודי (שגם הוא, אגב, כבר משמיע הרהורי כפירה), ועם השינויים המתחוללים במזה"ת והתמיכה של ארה"ב במדינות ה"מתהפכות", ישראל כבר לא מהווה אינטרס בעל חשיבות כלשהי באזור, אלא קוץ בתחת של העולם שאחת ולתמיד צריך לעקור. וכמו הטרנד האחרון של מהפכות שהתחילו בפייסבוק, גם ה"ניתוח" הזה (יחד עם הניתוח לעקירת לשונך מישבנם של כותבי "חמש שאלות") יתחיל שם.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

          אז אני מבין שלא אהבת את מה שהבאתי?
          (דרך אגב – לטלוויזיה האיראנית הגעתי במקרה כשחיפשתי בגוגל איך התייחסו להפגנה הזו באנגלית. בהתחלה אפילו לא הבנתי שמדובר בטלוויזיה איראנית. הנה, תראי, זה ראשון בגוגל).

          אהבתי

        • תמונת הפרופיל של משוררת משוררת הגיב:

          אוי ליהי ליהי, את כל כך עיוורת שזה ממש מסמא עיניים.

          את כל כך שוגה בניתוח הכל כך מוטה שלך שזה מחריש אילמים.

          אפשר וצריך להתעלם מכל הקולות ההזויים העולים מכל מיני ארגונים קיקיונים. ארגונים כל כך קיקיונים שרבים כבר מקבלים אותם כמובן מאליהם, כהזויים שהם.

          אירופה מתחילה אט אט להפנים את הבעייה האמיתית עם האירוערביה, תהליך האיסלמיזציה של אירופה. יותר ויותר מדינות (ותושביהן) מתחילות להתפכח ולהבין שזה לא היהודים, זו לא ישראל, זה לא אנחנו אלא הם, הם המנסים לקעקע כל חלקה טובה ותרבותית, כל התקדמות תרבותית וערכית, כל הטוב שבאדם מול הרשע של האמונה העיוורת בקודשי האיסלם והדחייה של כל מי שאינו כמותם – כלומר כופר.

          דעת הקהל העולמית כבר נוטה יותר ויותר להבנה שישראל היא הצודקת ולמרות שזה עולה להם בדמים, תרתי משמע, רבים רבים מפנימים שהם צריכים לעשות חשיבה חדשה, הנה אפילו חוסיין אובמה הפנים שהלך דרך ארוכה ושגוייה בחמישי האחרון ואתמול הוא עדיין לא הגיע לקנוסה אבל השביל כבר מתהווה.

          לקרוא לארגונים שונאי ישראל, שונאי יהדות, אוהדי חיסול תקומת העם היהודי ארגוני שלום זו אפילו לא בדיחה מרה. זה עיוות משבש בכוונת מכוון כדי להמשיך בפדגוגיה דוגמטית כדוגמת מערכי הלימוד אצל הערבים שבמפתם ישראל היא יוק וחיסול של 2 יהודים במקום אחד פלוס חיסול של 5 יהודים במקום אחר זה מערך לימוד חשבון.

          העולם מפנים יותר ויותר כי האיסלם הוא מערך של נסיונות להחזרת העולם לימי הביניים. לימים שנשים היו ככלבים מול הגברים, ימים שבהם כל דאלים גבר, ימים שקידמה היתה מילה גסה, ימים ששחיתות הרודנים הרסה כל חלקה טובה אבל אופס – זה בעצם לא ימי הביניים אלא ימינו אנו במדינות מוסלמיות לא מעטות, בעצם ברובן.

          מי שמדבררת על דמגוגיה. מיי פוט.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של ליהי ליהי הגיב:

            שועלן, עשה טובה. אין לי זמן לשוטט בגוגל. חפש בבקשה בשביל הגברת משוררת (שניכר עליה כי התקבצה ובאה מהאכסנייה הקודמת, וסביר להניח שהיא משתייכת לקבוצת ה-Converted) שני מאמרים:
            1. על מצב האנטישמיות (נגד יהודים) והיחס לישראל, רק מהשנה האחרונה. That'll do.
            2. על ההפרדה שהעולם עושה בין החשש מהתחזקות האיסלאם והשלכותיו, לבין היחס לישראל ומורסותיה (תודה, דבורית).

            חייבת לך.
            תודה.

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של משוררת משוררת הגיב:

              זכותך לעד עומדת לבחור את המאמרים המתאימים לך ולמחשבתך. זכותך. אל תטרחי עבורי, ה'קונברטד'.

              גם להכניס את הראש לחול ולהתחבא מהמציאות זו זכות שלך.

              אהבתי

          • תמונת הפרופיל של דניאל דניאל הגיב:

            משוררת מה שכתבת על האיסלם :"האיסלם הוא מערך של נסיונות להחזרת העולם לימי הביניים. לימים שנשים היו ככלבים מול הגברים, ימים שבהם כל דאלים גבר, ימים שקידמה היתה מילה גסה"

            תקף גם לדת היהודית בארץ ישראל, אולי את לא מכירה אבל אותו תהליך בדיוק עובר בציבור הדתי יהודי בארץ, 'התחזקות' ,התחרדות, אנטי קידמה , אנטי הרחבת הדעת וההשכלה.

            מבחינה זו האיסלם והיהדות הם עוברים תהליכים זהים ולצערי דווקא התהליכים האלו יהוו גשר ושפה משותפת בין הקיצונים בין שני הדתות.

            מדינת ישראל תיהפך בעתיד למדינת הלכה דתית שהנשים המוסלמיות והיהודיות יוכלו לצאת ביחד עטורות כיסוי על גופם לקניות בשוק.

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של משוררת משוררת הגיב:

              דניאל, את כל כך דאודית שזה בולט עד קלקיליה.

              בכל מקרה, לטיעונך, יש הבדל קטנצ'יק, כל כך קטן שממש לא רואים אותו, בין הצדדים. אחד רצחני ואחד רחום, אחד מקדש את המוות ואחד מקדש את החיים. אבל לך זה לא מפריע שכן זה מתאים לאג'נדה הכללית/סופנית שלך.

              אהבתי

              • תמונת הפרופיל של דניאל דניאל הגיב:

                שניהם רצחניים ורחומים על עצמם במידה שווה, אלו ואלו רוצחים, אלו ואלו מרחמים על עצמם.

                אהבתי

              • תמונת הפרופיל של דניאל דניאל הגיב:

                מה זה 'דאודית' ? חיפשתי ומצאתי את זה בגוגל: למא 'כשם' קאמרו ליה: 'כי היכי דאודית לן בקרקעות – אודי לן נמי בעבדים'? תדע, דתנן [שבועות פ"ו מ"ו] רבי מאיר אומר: יש דברים שהן כקרקע [39] ואינן כקרקע, ואין חכמים מודים לו; כיצד?

                אהבתי

          • תמונת הפרופיל של מתי מתי הגיב:

            ""האיסלם הוא מערך של נסיונות להחזרת העולם לימי הביניים""
            פיספסת את שעורי ההיסטוריה, בימי הביניים זכוכיות בחלונות היו בדמשק, הרופאים הכי טובים היו בקהיר. אנחנו ישבנו (העולם המערבי) באירופה בחושך עם החזירים.

            אהבתי

        • תמונת הפרופיל של שלומי שלומי הגיב:

          אוי, ליהי, את כותבת כ"כ יפה! חבל שאת מכלה את כשרונך לריק.
          הנאצים לא יחזרו שנית, ואם כן – אף אחד לא יבוא לעזור לנו,
          גם לא "ידידתנו האחרונה". מי שאינו אוהב את עצמו(ואני לא מתכוון אלייך, בעיני מה שמאפיין את הישראלים בכלל – כולל אותי,אגב – הוא שנאה עצמית) יש לו ידידים רק בדמיונו.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של זיגזג זיגזג הגיב:

            שלומי, זו לא שנאה עצמית.
            זו שנאת המדינה, שמאפיינת את הישראלים.
            הישראלים שונאים את המדינה שלהם. זה מתבטא בדרכים רבות – למשל, בכמויות הלכלוך הבלתי נתפסות שמושלכות בטבע ובחוצות הערים

            אהבתי

        • תמונת הפרופיל של לא ידוע רועי הגיב:

          וואו, הגזמת.
          קודם כל, צריך לקחת בפרופורציות את ההפגנה מסוריה. בגזרה אחת, שהייתה שקטה במשך במשך עשרות שנים, לא נערכו להפגנה שהתקיימה. גזרה אחת! את מוזמנת לשקשק, אבל אני, להבדיל ממך ומנבואות הזעם שלך, מאמין שצה"ל יהיה מוכן לפעם הבאה.
          לגביי ארה"ב, הכהונה של JWB הייתה חריגה מבחינת החום שהמדינה הזו הרעיפה עלינו. היה כ"כ טוב, ששכחת כנראה שלחץ מתון מהסוג הזה הופעל עלינו בעבר (למשל, בממשל בוש האב).

          אהבתי

  8. תמונת הפרופיל של אפרופו "ערבים זה לזה" אפרופו "ערבים זה לזה" הגיב:

    פוליטיקה בספורט, ממש לא חדש. עכשיו בטוויסט מעניין כמיטב המסורת הסטליניסטית.

    בשבת בסכנין היתה, כנראה, זריקה לא נכונה של חזיז שמחה ביציע סכנין לאחר שער שסכנין הבקיעה. לא נכונה כי החזיז התפוצץ ביציע ופצע לא מעט אוהדים, כולם מהמגזר.

    האבא של הפצוע קשה, נשמה טהורה שכמותו, מאשים את משטרת ישראל שירתה בבן שלו לתוך העין. אם הצלף מוכן להזדהות אז מגיע לו מדליה אולימפית. בקיצור, עוד סיפורי אבו עלי כמיטב יד המסורת הדמיונית ההזוייה של הערבים. הוא כבר הופך את הבן שלו לגיבור המגזר שחוטף כדור בעין מהמשטרה הרשעית.

    יותר מזה, ראש עיריית סכנין שהוא גם מיקירי הקבוצה מנצל כמובן את ההזדמנות ומסביר כמה החברה נסמכים על הכדורגל כי ללא הכדורגל אין להם חיים ולפיכך על הממשלה לדאוג שהחבר'ה לא יתאכזבו. להזכיר, זה קרה אחרי נצחון של סכנין והינצלות מירידה לליגה נמוכה יותר – מעניין מה היה קורה אם, חלילה, הם היו מפסידים ויורדים ליגה. מי יודע איך השבאב היה מראה את אכזבתו.

    האבא, וראש העירייה, מסרבים להפנים שהאלימות הגיעה מהם ו(כרגיל)מאשימים את כל העולם. את המשטרה, את החזיז שנזרק מבחוץ באשמת המשטרה ועוד. עובדתית החזיז נזרק מהיציע של סכנין.

    ראש העיריה, מנהל הספורט שעבר לפוליטיקה, וכמובן לפוליטיקה הקיצונית נגד ישראל כנהוג אצל אלו שמחפשים תהילה והצלחה כנגד פעילות אמיתית לשיפור חיי ואיכות תושביהם, מאשים את כל העולם. הוא דיבר ברדיו 102 וכל הזמן הזכיר את אוהדי בית"ר כשברור לכולם, ואף אמרו לו זאת ברדיו, שהפעם 100 אוהדי בית"ר בסכנין (מתוך קהל של כ-6,000) לא היו מעורבים בכלום אלא רק פחדו על נפשותיהם, אבל הוא בשלו.

    והעתונות? ברובה מעדיפה לא להתעסק באמיתי עם התפוח אדמה הלוהט והעדיין חם ממדורת ל"ג בעומר.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע עמוס הגיב:

      מגעיל לקרוא את התגובה של ערבים זה לזה…

      מאיפה אתה יודע מה "העובדות" ?
      היית שם?
      אתה לא יודע שיש אלימות משטרתית שמטויחת בכל המגזרים?
      אתה לא יודע שיש יד קלה במגזר הערבי?
      למה אתה חושב שהפצוע שעולמו חרב עליו ועל משפחתו אשם במשהו ואתה מכנה אותו "נשמה טהורה"

      בלי להכיר אותך אני מנחש שאתה לא מצביע למרץ

      אהבתי

  9. תמונת הפרופיל של חמש שאלות לתקשורת העוינת חמש שאלות לתקשורת העוינת הגיב:

    מועצת העיתונות היתה צריכה להתערב בפרשת השילוט באיילון לא כדי להגן על אברי גלעד, אלא כדי להגן על העיתונאים מפני תביעות סרק שנועדו להשתיק אותם. אגב, אם הם היו מגינים על אברי גלעד באופן אישי כמו על אילנה דיין, יכול להיות שהיינו שואלים למה רק סלבס זוכים להגנה, אבל לא עיתונאים זוטרים… 🙂

    אהבתי

  10. תמונת הפרופיל של n_lee n_lee הגיב:

    ובכן בגרויות היו תמיד חלק ממשרד החינוך
    אז מה זה משנה אם החרדים נבחנים במקום אחר? תעודת בגרות זה בטח לא נותן להם
    זה כמו שיבואו ויגידו שכל מי שלומד בישיבה כאילו לומד במוסד אקדמי כלשהו
    הם מקבלים "תואר" אברך, שעוזר להם השד יודע במה, ומקבלים לימודים חינם, וחיים על חשבון משלם המיסים רוב הזמן, ואה כן בל נשכח חיים בעוני
    גם אני הייתי רוצה לשבת באקדמיה וללמוד כל היום ולא לשלם על הלימודים
    לצערי לרוב האנשים אין את הפריווילגיה הזו

    אהבתי

  11. תמונת הפרופיל של ימני שהתפכח ימני שהתפכח הגיב:

    ובכן, המדור הזה היה גרוע בנרג' והוא גרוע יותר כאן. כך לא עושים ביקורת תקשורת.
    נדגים: מדוע מועצת העיתונות לא התייצבה לצד אברי גלעד? בתור התחלה, הוא אינו עיתונאי כלל ומעולם לא היה. מדובר באדם שלוקח לעצמו את החירות להתבטא בחריפות ובשנאה כלפי כל דבר שאינו מוצא חן בעיניו ותואם את השקפת עולמו, והגיע הזמן שהוא יתן על כך את הדין. רק השבוע הוא ביקש לשלוח לוחמי סיירת לחסל את לארס פון טרייר. מה למועצת העיתונות ולראש לימבו הזה?

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של זיגזג זיגזג הגיב:

      לתת את הדין? מה, אתה ימני?
      זכותו לומר מה שהוא רוצה, גם אם זה לא מוצא חן בעיני או בעיניך

      אהבתי

    • תמונת הפרופיל של שלומי שלומי הגיב:

      "ימני שהתפכח" – אין חיה כזאת. הפכחון או העדרו אינם קשורים לעמדה פוליטית, שמטבעה נוטה להשתנות מכאן לשם בדרך הטבע, וזאת בעקבות המציאות שנוטה להשתנות מכאן לשם ומשם לכאן חליפות. אופי, עם זאת, הוא עניין הרבה יותר קבוע, אם כי גם נתון לשינויים מסויימים.

      אהבתי

  12. תמונת הפרופיל של מגלן מגלן הגיב:

    ולווט מדוע אם את שואלת את השאלות החשובות הללו את גם לא מנסה גם לענות עליהם??

    אהבתי

  13. תמונת הפרופיל של לא ידוע רועי הגיב:

    מועלית השאלה "האם בחינוך הדתי והחרדי יש רק פגמים?", שאלה טובה. איפה התשובה שתוכיח אחרת?
    לא מבין גם את האמירה ש"יותר נוח להציג את הדוסים כחשוכים וכמפגרים", כשמצוין ממש בפסקה הקודמת לכך, שגם תמיכת רבני העדה הליטאית לא תעזור למי שינסה לטפל ברעות החלות של החינוך החרדי.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של חמש שאלות לתקשורת העוינת חמש שאלות לתקשורת העוינת הגיב:

      אזכור האיסור של הרבנים החרדים להיבחן לבגרות, נועד להוכיח שיש לתקשורת סיבה טובה לתקוף את החינוך החרדי, אבל כדי לעשות את זה צריך להתעסק עם הדבר המעצבן שנקרא עובדות. הבעיה היא שבתקשורת מעדיפים לעשות לעצמם חיים קלים ולצטט מספרים, במקום לבדוק ברצינות האם בכלל צריך תעודת בגרות, האם עלייה בתוצאות בגרות נוצרה בעזרת הקלות או סינון חלשים, האם יש מורים ש"עוזרים בבחינה" בחלק מבתי ספר הדתיים, הערבים וביישובים הומוגניים שכן מציגים תוצאות בגרות גבוהות במיוחד?

      אהבתי

  14. תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

    א. מפתיע אחוזי ההצלחה במבחני הבגרות, מייצגים את אחוזי ההצלחה בבגרות, ולא, נאמר, אם היו לומדים, וניגשים לבחינות.
    ב. לא מובן מהקישור, הקבוצה היחידה, שמוצגת כמשלמת מס חסר היא התאגידים הגדולים. משפט אחד, עוסק בחשש להגיע לאזורים מסוימים, אתם מייחסים למגזר הערבי. (ב, כל, אצלכם אותו דבר ). שאלה של שיתוף פעולה, עם גורמי שלטון, וחוסר אמון כלפיהם. אתם, כמקובל בימין, מניחים, שערבים לא משלמים מיסים. אכן גזענות.
    ג. מחקרים כאלה, ומנוגדים קימים שנים רבות, המסקנות בדרך כלל לא חיובו הפרדה, מאחר ובעתיד צפויים לחיות בחברה מעורבת. הקטע מטעה, וגורם לחשוב, שהשיפור בציונים חל בבית הספר בפתח תקווה.
    ד. מועצת העיתונות הצטרפה במעמר ידיד בית המשפט. בערעור בעליון, בנושא עקרוני. הידע שבידי העיתונאי מול תוצאות הליך משפטי. בכל מקרה, האם גלעד ביקש שתצטרף, האם חייבת להצטרף לכל הליך.
    ה. שרה ליביביץ דר עשתה את הכתבה שלה, לא חייבת להגיע למסקנות שלכם.
    בקטנה
    לא כל מי שמתלונן הוא בכיין. הטענות עסקו בנושאים עקרוניים. ההתחשבנות מול רדיו זבל איזורי, מגוחכת. גל"צ בפריסה ארצית, ובעל מחלקת חדשות.

    אהבתי

  15. תמונת הפרופיל של לא ידוע ביזאר הגיב:

    מה זה הפוסט הזה? חבורה ימנית קיצונית דתית עם סדר יום מסוכן שכבר לא מקובל על אף אחד חוץ מאשר על הימין ההזוי. ועל קלמן ליבסקינד.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

      אני אוותר לך על הקיצוני. תני לי דבר אחד ימני בפוסט הזה.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של לא ידוע ביזאר הגיב:

        האוריינטציה, כיוון המחשבה, סוג הניתוח. פאתט. בעולם עיתונאים מהסוג הזה תחומים בתוך גטאות ימניות הזויות שאף אחד לא מתייחס אליהן.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

          אפשר בכל זאת משהו יותר מוחשי וקצת פחות מופשט?
          בעניין הגטאות כנראה שאת/ה צודק/ת.
          עובדה שהם הוגלו לערבות הבלוגוספירה.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

            סעיף 2, ניתוח הדו"ח של המבקר, גזעני, ימני, לא נכון. כנס ללינק.
            הטענות למועצת העיתונות, דבר חוזר אצל הימניים. הידיעה האקטואלית היא בקשר לאברי גלעד.
            הכנסת סיפור אילנה דיין, היא ההחלטה של כותבי הפוסט. איו לו שום קשר, מעבר לסיפור על תביעת דיבה. וכאלו יש הרבה.
            השאר אכן עניני דת.

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

              נחש מה?
              מסתבר שמבקר המדינה הוא גזעני, ימני, לא נכון. כנס ללינק.
              פתח את הקובץ שמתחיל בעמ' 601, ודפדף לעמ' 609.

              על פי הנחיות משטרת ישראל, יחידות ההוצאה לפועל נדרשות לקבל את אישור המשטרה לעיקולים הנעשים באזורים שבהם עלולים להתעורר קשיי גבייה בשל התנגדות אלימה של החייבים כגון, אזורי מגורים של הפזורה הבדווית. לדברי הגובים הראשיים ומנהלי יחידות ההוצאה לפועל, באזורים כאלה, לעתים לא מעטות, אין נעשות פעולות אכיפה שוטפות מאחר שהמשטרה אינה מאשרת זאת.
              לדעת משרד מבקר המדינה, על רשות המסים והמשטרה לבחון את הנושא ולעשות את הנדרש כדי לאפשר גבייה במקומות בעייתיים, כדי שלא ייווצר מצב של גבייה סלקטיבית, שבו "כל דאלים גבר".

              בדיוק כמו בדוגמא שהבאתי בעבר מדו"ח הלמ"ס. בדו"ח עצמו כתוב השם המפורש, בתקציר המנהלים (ובתקשורת) לא. אחרת יגידנו עלינו שאנחנו גזענים, ימנים, לא נכונים.

              אהבתי

              • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

                עכשיו אתה ימני. אוזכר אזור אחד, ולא כלל הערבים. דובר על חשש לכניסה, ולא הנחה, שיש יותר או פחות עבריינים. האם זה מחייב כותרת "ערבים הם עברייני מס", בכדי שתנוח דעתם של כותבי הפוסט. לסעיף השני אתה כנראה מסכים.

                אהבתי

                • תמונת הפרופיל של חמש שאלות לתקשורת העוינת חמש שאלות לתקשורת העוינת הגיב:

                  ראשית תודה לך שועלן גם על דברי ההגנה וגם על ההתמודדות הרצינית עם הסוגיות. לגופו של עניין, רוב משרדי הממשלה, המשטרה והשב"כ נמנעים באופן עקרוני וקבוע מלהתמודד עם העבריינות במגזר הערבי. זו הסיבה שילדים ערבים נהרגים כמו זבובים כי אין אכיפה רצינית של חוקי התעבורה, זו הסיבה שבערים יהודיות העיריות נלחמות בכל גגון לא חוקי המכיל שני רעפים אבל ביישובים ערבים בונים וילות בניגוד לחוק. גם מס הכנסה ממעט לאכוף ביישובים ערביים (ולמען האמת גם בריכוזים חרדים) והרשימה עוד ארוכה. האשמה של התקשורת היא בהשתקת הבעיה בניסיון שלא להיראות גזענים.

                  אהבתי

                  • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

                    אין זה תפקיד התקשורת לאמת את הדעות הקדומות שלי או שלכם. רצף ההכללות הגזעניות, השפה הירודה, (ילדים מתים כזבובים), זה האידאל העיתונאי בעינכם. והשטויות, מרגלים מסתובבים בנחת, כי השב"כ מפחד מערבים. כמה חמים וריחני, המקום הנחות, שאתם מתלוננים ממנו.

                    אהבתי

                • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

                  אורן, מי שמשקיע בבורסה, יודע את החשיבות של זיהוי נקודת הסטופ לוס.

                  אהבתי

                  • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

                    וברוב המקרים לא מצליח לזהות. אך לענות לשועלן לא עולה לי כסף. גם לא עצבים, אני אדם רגוע. הטענות בפוסט הן לעיתונות והן למבקר. קונסיפרצית ההשתקה בנוגע לעברינות של הערבים. מה העניין לעברינות וקבוצה. לאיזו קבוצת עברינות אני שייך או אתה. לגביך אין לי נתונים. כל גנב תל אביבי הופך אותי לגנב? כל אנס בוגר אוניברסיטה הופך אותי לאנס?
                    אני אאלץ לבצע את פשעי בעצמי, או שההגר למדינה נבחרת, ואוכל להתהדר בפשעי המאפיה הישראלית.

                    אהבתי

                    • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

                      אורן, תקרא שוב מה כותב מבקר המדינה.
                      הוא זה שמדבר עליהם כקבוצה.
                      הוא מציין במפורש שהמשטרה לא מאשרת לאכוף גביית מס באזורים שלמים מחשש להתנגדות אלימה! (ואם לא אוכפים שם מס, תחשוב מה עוד לא אוכפים שם).
                      עוד כשל בהשוואה שלך הוא שאין דין תל-אביב כדין יישוב בדואי, מכיוון ששם מדובר בחמולות שפועלות כמקשה אחת (גם מבחינה כלכלית).
                      לא אמרתי שמדובר בכל הערבים.
                      אבל אם מבקר המדינה טרח לציין בדו"ח שמדובר באזורי מגורים של הפזורה הבדווית, למה לטאטא את המידע הזה מתחת לשטיח? (גם בתקציר המנהלים וגם בתקשורת).
                      הנה, תראה מה קרה. רוב מי שקרא את הידיעה ב-YNET חושב אוטומטית שמדובר בכל הערבים (עבור על הטוקבקים).

                      אהבתי

        • תמונת הפרופיל של תפוח תפוח הגיב:

          אז אין לך כלום.

          אהבתי

        • תמונת הפרופיל של חמש שאלות לתקשורת העוינת חמש שאלות לתקשורת העוינת הגיב:

          כשמארק טווין קיבל מכתב מקורא שבו נכתבה המילה "אדיוט", הוא אמר שהוא ראה הרבה מכתבים ששכחו לחתום עליהם, אבל זו הפעם הראשונה שהוא ראה מכתב שבו הכותב זכר לחתום את שמו אבל שכח לכתוב את המכתב. אני מבין שפאתט הוא שמו האמיתי של "ביזאר" ולא ניתוח רציני של הטקסט ולכן נמשיך לחכות להתמודדות רצינית עם הטענות.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של ליהי ליהי הגיב:

            "אני מבין שפאתט הוא שמו האמיתי של "ביזאר" ולא ניתוח רציני של הטקסט ולכן נמשיך לחכות להתמודדות רצינית עם הטענות".

            שני מדורים ורפרוף קצר על ההיסטוריה שלכם, הספיקו לי כדי להבין שה"פתט" היחידי כאן הוא אתם. מי שמסתתר מאחורי ניק הזוי ומוג לב, מטיח האשמות חד-צדדיות, מגמתיות ובלתי ענייניות בעליל ב"תקשורת העוינת" (שנגדיר מחדש את המושג הערטילאי הזה?) ובכל מי שאינו שותף לדעותיו או חו"ח סותר אותן, מי שטענותיו מנוסחות באופן שטחי ומתלהם, שלא פותח פתח לדיאלוג מלבד זה המתנהל בין "מאמיניו", הוא הוא ה"פתט" האמיתי. שנאמר: "הפוסל במומו פוסל.".

            אגב, נראה לי שביזאר בחר בניק הזה בכוונה, כדי להדגיש את הביזאריות של המדור הזה.

            אהבתי

        • תמונת הפרופיל של עברי עברי הגיב:

          נו
          1. גטאות זה זכר (ולפיכך "ימניים" וכו')
          2. באיזה שפה זה "פאתט"
          3. מה אמרת שאפשר לקחת אותו הלאה באופן חיובי וקונסטרוקטיבי?

          אהבתי

  16. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    סעיף 2 זו תופעה ידועה בקרב רשויות ממלכתיות. אני תפסתי בעבר את הלמ"ס.
    אתם בטוחים אבל שמדובר רק בישובים ערביים? אולי מדובר גם בשכונות מסויימות מאוד בירושלים?

    אהבתי

  17. תמונת הפרופיל של נורית נורית הגיב:

    למה לא נוח לי עם הפוסט הזה? כי הוא מגמתי.
    כי הוא מעלה טיעונים שבחלקם הוצאו מהקשרם כמו ענין
    ההפרדה בין בנות לבנים. את המחקר הזה ודומיו אני מכירה
    ויכולה להצביע על במקרה זה על המגמתיות של הכותב. אבל מה קורה לכל
    שאר הדברים שהוא מנסה "להוכיח" ואם איש לא יערער על המגמתיות שלו
    אנשים יקבלו דבריו כפשוטם.

    אני בהחלט לא מקבלת את דבריו שהעתונות לא משמיצה ערבים. לדעתי זה נעשה, בצורה גלויה למדי בעיקר כשמדובר בפשעים כמו פריצות, אונס, גניבת מכוניות.

    אחת הדוגמאות לפרסום דברים שליליים על חרדים הוא דיווח על אלימות במשפחה, כלומר אלימות נגד נשים שקיימת במגזר החרדי. שנים ניסו החרדים לטעת בחילונים את ההנחה שלא קיימת אצלם אלימות מסוג זה, לכן כיום בכל פעם שפעולה אלימה כזו מתבררת, זה מיד הופך לפרסום נרחב.

    אגב, מדוע שם מפרסם הבלוג מוסתר מעינינו? מה החשש?

    אהבתי

  18. תמונת הפרופיל של . . הגיב:

    שני דברים
    ראשית, לא הבנתי למה לדעת הכותב(ים) העיתונים צריכים להתייחס לקבוצה שולית בבני ברק שכן ניגשת לבגרות. הנתונים המדווחים מתייחסים לשיעור הניגשים בכלל האוכלוסיה ובני ברק אכן נחשלת מהבחינה הזו.
    שנית, לגבי הפרדה בין בנים ובנות. אין שום הוכחה שזה שווה משהו. המחקר אליו מפנים בקישור הראה קורלציה בין הפרדה וציונים במתמטיקה המסקנה המצוטטת כי "התברר שכתוצאה מההפרדה, הבנות שיפרו את ציוניהן" היא של כותב הכתבה ולא של עורכי המחקר. לא ניתן להסיק מסקנה כזו ממחקר רגרסיוי. יתכן (כפי שמציינים עורכי המחקר) כי כל שצריך הוא להקפיד לעודד את הבנות בכיתה המעורבת כפי שמעודדים את הבנים.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של חמש שאלות לתקשורת העוינת חמש שאלות לתקשורת העוינת הגיב:

      הטענה שלנו עקרונית – אי אפשר לדווח על ציוני הבגרות הנמוכים של בני ברק בלי להבהיר כי אין דמיון בין יישוב ערבי שכושל בבגרות ובין עיר שבה יש חרדים שלא ניגשים לבגרות מתוך עיקרון (ולא משנה כמה העיקרון הגיוני או טפשי). הדוגמה של אלו שכן עושים בגרות בבני ברק, מראה שאין דינם כדין רוב היישובים הערבים. יתירה מכך, הגיע הזמן לדון ברצינות בשאלה מדוע רוב היישובים הערבים כושלים בבגרות ולעומתם יש יישובים ערבים שדווקא מצליחים יותר מאשר יישובים יהודים קרובים (לדוגמה: ג'דידה-מכר בצפון 67.3% לעומת 60.4% בנהריה).

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של . . הגיב:

        אתה טועה. טענתך כי "הדוגמה של אלו שכן עושים בגרות בבני ברק, מראה שאין דינם כדין רוב היישובים הערבים" אינה נכונה. אני בטוח שלו תפלח באופן דומה באוכלוסיה הערבית תמצא לא מעט תת קבוצות שציוניהן גבוהים באותה המידה ואינם בקורלציה עם ציוני כללל הקבוצה. בלי קשר, לדעתי המדור שלכם באנארג'י היה מצוין ואני שמח שעברתם לכאן.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של חמש שאלות לתקשורת העוינת חמש שאלות לתקשורת העוינת הגיב:

          אתה צודק כמובן. בית הספר הערבי-קתולי בחיפה, שבו לומדות בנות בלבד, הוא אחד הטובים בחיפה ומציג נתוני בגרות מבין הטובים בארץ. בדיוק כמו בתחום הפשיעה, רק גזענים חושבים שיש קבוצות אוכלוסיה טפשות או בעלות נטייה טבעית לעבריינות ורק אנשים שהם באמת ליברלים, מוכנים חשיפה מלאה של נתונים, להתעמת עם האמת ולדרוש מהרשויות למגר בערות או פשיעה גם אם הדבר כרוך במאבק קשה.

          אהבתי

כתיבת תגובה