כחלון, לאון, גלאון

כלי תקשורת העתיקו את ההודעה לעיתונות של שר התקשורת משה כחלון, כולל הכותרת. זו לשונה (כן, גם אני קיבלתי):

שר התקשורת משה כחלון בוועידת ויצו הארצית בתל אביב הבוקר:
"הסיקור התקשורתי של מינוי האלופה ברביבאי היה זוועתי"
שר התקשורת והרווחה משה כחלון פתח היום את ועידת ויצו ישראל השנתית בתל אביב ותקף את הסיקור התקשורתי שניתן למינוי האלופה הראשונה בצה"ל, אורנה ברביבאי.
"הסיקור התקשורתי של מינוי האלופה היה זוועתי. דיברו על הילדים שלה ועל הבעל שלה אבל לא היתה אפילו מילה אחת על הכישורים שלה ועל הדרך שהיא עשתה. מילה אחת לא היתה על מה שעשתה בזכות עצמה. דרגות אלוף זה לא משהו שקונים בשק"ם, היא עשתה דברים גדולים ולא כתבו על זה. זה היה פשוט זוועה. דיברו עם אמא שלה על איך היא מורידה את הזבל ושאלה את השכנים שלה עליה, אבל לא כתבו בכלל על הדברים שהיא השיגה ועשתה".

כחלון נשאל מדוע הוא לא מתערב בסיקור והוא אמר בתגובה כי "זה לא התפקיד של הרגולטור לחנך את התקשורת. רק בגלל שהיא אשה כותבים על הדברים האלה במקום לכתוב על מה שהיא עשתה בתפקיד ובקריירה שלה".
(…)
יו"ר ויצו ישראל, יוכי פלר…: "הגיע הזמן שהתקשורת תתייחס לנשים באופן ענייני ומקצועי ולא תסתכל רק על התפקידים המסורתיים ועל המראה שלה. עוד לא נולד אלוף שההודעה על קידומו סבבה סביב האופן בו גידל את ילדיו. האלופה החדשה ונשים רבות שהגיעו לתפקידים בכירים כמוה מוכיחות שהן מקדימות בהרבה את האופן בו התקשורת מתייחסת למעמד האשה כיום והגיע הזמן שגם יקבלו על כך קרדיט ראוי".

מקסים, נכון? איזה גבר.
רק מה, הקשר בין דבריו למציאות מופרך.

קחו למשל את הכתבה של עמיחי אתאלי במעריב:

כבר מההתחלה היה ברור שהילדה הקטנה של השוחטמנים היא משהו שונה. בילדותה הוכרה כילדה מחוננת וכשבישרו זאת לאימה, היא קצת גירדה את הראש: "לא הבנתי אז מה זאת אומרת מחוננת", מספרת בחיוך אמא צילה, "אבל אמרתי למורה שאני רק יודעת שאורנה עושה הרבה שיעורים".
בשנת 1981 התגייסה אורנה לצה"ל ועשתה את מרבית תפקידיה בחיל השלישות, כשהיא כובשת פעם אחר פעם תפקידים גבריים מסורתיים. ב-2003 מונתה לשלישה הפיקודית של פיקוד מרכז והיתה לאישה הראשונה המחזיקה בתפקיד זה. שנתיים לאחר מכן היא שוב כבשה יעד גברי ומונתה לתפקיד קצינת השלישות הראשית.
וכך הלאה: בכל פעם שהמסלול נפתח, ברביבאי הסתערה. היא מונתה לתפקיד ראש חטיבת כח האדם בזרוע היבשה במקומו של נועם תיבון, בוגר סיירת מטכ"ל ומח"ט הנח"ל לשעבר (לימים מפקד אוגדת איו"ש). גם התפקיד שהיא ממלאת בשנים האחרונות – ראש מטה אכ"א – נכבש מידי הגברים. היא החליפה בו את ראש אכ"א הנוכחי, האלוף אבי זמיר, אותו היא יורשת גם בסבב הנוכחי.

ויש עוד. אני לא רוצה להעתיק את כל הכתבה.
או למשל הארץ. שום סופרלטיבים, שום גידול ילדים, הכי קאז'ואל. נענע10 – כנ"ל. או ישראל היום, כולל קטע של קחנ"ר במיל. אורית אדאטו.
או למשל ירון דקל בהכל דיבורים, שהתבאס כמוני שרק עכשיו יש לנו אלופה, וקורא לה לקדם את ענייני הנשים בצה"ל.
יוסי יהושוע בידיעות תיאר את התככים סביב מינויה.
אריאלה רינגל הופמן בידיעות ורותי סיני במעריב בירכו והתלהבו.

אז מי דחף את השטויות האלו לכחלון, שאחריו חוזרת כתוכי יו"ר ויצו?
יכול להיות ששאלו אותה שאלות על הזבל (לא נחשפתי לשמחתי), אבל להגיד שאף מילה על כישוריה? שקר גס.

מה כתבו העיתונים הזרים על נתניהו?

איתי רום כתב אתמול בעין על סקירתו של בועז ביסמוט מישראל היום את פרגון התקשורת האמריקאית לנתניהו.
רום הזכיר את כל הביקורות להן זכה נתניהו באמריקה. למשל פריד זכרייה בוושינגטון פוסט.
או ג'ו קליין בטיים.
או ג'יין אייזנר בגרדיאן.
אלי לאון, מכותבי ישראל היום התעצבן על כך מאוד, וכתב בפייסבוק תגובה.
לדבריו, "בנוגע לציטוטים של פרידמן, הם הופיעו יום קודם, בחמישי, עמוד 9, תחת הכותרת: "תומס פרידמן לפלשתינים: "תצעדו לעבר ירושלים".

ואת מאמרה של אייזנר, אומר לאון, אני עצמי ציטטתי.
זה נכון, לאון ציטט אותה כאן, אבל היי, שימו לב לכותרת, שכנראה לאון לא נתן. ולצערנו הרב, וסליחה שאני חוזרת על כך בפעם האלף, לכותרות ערך עצום, ונטייתן להטעות רבה במיוחד.

לדברי לאון טעויותיו של רום רבות ומגוונות, כמו גם ערבוב עובדות לא נכונות, אבל הוא  בוחר לעזוב את העניין, ומסיים בציטוט של רום "צרכן התקשורת הישראלי זקוק לעיתונאים שמסוגלים להניח לרגע את נטיות לבם בצד, לצטט גם את מי שאינו חביב עליהם ולהציג בפניו תמונה מלאה ונאמנה".
לאון אומר שרום כשל במבחן הזה בעצמו.

מי מתחזק לזהבה גלאון את האתר?/ תת-פוסט אורח, עדנה פרידמן

פרידמן חיפשה השבוע את ח"כ זהבה גלאון ברשת, ומצאה אותה באתר הכנסת.

ואז היא נכנסה לאתר האישי והמובטח.


(ולמי שאין כוח להגדיל את התמונה: ג'יבריש).

לא יודעת במי בחרה גלאון כדובר, איש יחסי הציבור או יועץ תקשורת, אך האתר האישי הזה אינו דרך נכונה לשווק ח"כית מתחדשת. טרם נמסר התקציב שגלאון מתכוונת להוציא בסעיף קשר עם הציבור. בשנת 2008 זה היה קצת יותר מ-37 אלף שקל, ב-2009 – 13,700 אלף שקל. אני רק יודעת שהאתר מצביע על זלזול בי כאזרחית וכאישה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה דו"ח מיוחד, הודעות לעיתונות, פוסט אורח, צרות בכותרות, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

15 תגובות על כחלון, לאון, גלאון

  1. elitsubari הגיב:

    דרושות דעות על כל מה שמעצבן אתכם בארץ

    אתר חדש עלה לאויר שמאפשר לכם להעלות וידאוו על כל מה שמעצבן אתכם בארצינו הקטנטונת
    יש לך משהו לומר בעניניי אקטואליה ?
    השמע את דעתך והתחל שינוי .
    שמע דעות של אחרים והגב עליהם העלה וידאו ותן לאחרים לחוות דעה על דעתך
    http://www.pplOpinion.com

    אהבתי

  2. פינגבאק: ולווט אנדרגראונד - בלוג ביקורת התקשורת של דבורית שרגל » אחחח, זורבה זורבה, אוי, מיקי מיקי‏

  3. דרור מזרחי הגיב:

    דבורית,

    קראתי היום את הפוסט שהעלית לבלוג שלך אודות אתר האינטרנט החדש של חברת הכנסת זהבה גלאון.

    ברצוני להסב את תשומת לבך לכך שהאתר הוא חסר תוכן לחלוטין בשלב הזה, וזאת מפאת היותו בגרסה ניסויית בלבד, שתהיה תשתית לאתר מעוצב יותר, מפורט הרבה יותר, ובעיקר מלא אינפורמציה להידוק הקשר בין עשייתה הפרלמנטרית, הציבורית והפוליטית של ח"כ זהבה גלאון, לבין הציבור הרחב שיבקר בו.

    כמו שניתן לשים לב (גם בצילום המסך שפרסמת), אף לינק לא מוביל לשום מקום והטקסט אינו אלא גיבוב אותיות להמחשה בלבד, שבפועל שימשו את בונה האתר בהעלאת הגרסה הניסויית.

    על כל פנים, אני מזמין אותך לשוב ולבקר באתר של ח"כ גלאון בהקדם, עם עלייתו בגרסה המיועדת, המלאה, והבהחלט ראויה.

    דרור מזרחי
    דובר ח"כ זהבה גלאון

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      תודה דרור על תגובתך, אבל לא מעלים ג'יבריש לאוויר בטענה שבקרוב יהיה שם משהו, זה פשוט לא מקצועי.
      תורידו את זה מהאוויר עד שיהיו תכנים.
      (שלחתי לך את התשובה גם במייל)

      אהבתי

    • חדוה הגיב:

      לדרור מזרחי, הדובר של ח"כ זהבה גלאון.

      דבורית מתייחסת בדחילו וברחימו לתשובה הכל כך שטחית, שלא להגיד המזלזלת לחלוטין בציבור, שלך בהקשר לאתר המצ'וקמק שהעלת בתור האתר של ח"כ זהבה גלאון.

      לטעמי הנושא הרבה הרבה יותר חמור ומראה בעיקר על הזלזול של הח"כית (וכמובן שלך שהכשרת את הטרף) כלפי הציבור.

      כאילו שמים קישור שמוכיח שיש לח"כית אתר פרטי בעוד שהאמת רחוקה מכך כרחוק מזרח ממערב. כאילו מהמרים על כך שאף אחד לא יטרח להיכנס לקישור לאתר ולא יראה את הבושה הגדולה.

      מותר להעלות גרסה ניסויית אבל אסור להציג אותה לציבור כגרסה קיימת. משאירים את הגרסה הניסויית ללא קישור אליה עד שירווח ולא מתחזים למה שאין.

      האם כך פועל הח"כית הנכבדה בכל דרכיה?
      האם כך הדובר הנאמן (?) מציג את הח"כית במיטבה?
      תמהני..

      מול ההבטחות שלך על "לאתר מעוצב יותר, מפורט הרבה יותר, ובעיקר מלא אינפורמציה להידוק הקשר בין עשייתה הפרלמנטרית, הציבורית והפוליטית של ח"כ זהבה גלאון, לבין הציבור הרחב שיבקר בו" נותרנו עם אבק דרכים מהמשאית המביאה את החומרים לאתר.

      אהבתי

  4. בצלאל הגיב:

    כל נושא מינוי האלופה הוא סוג של מלכוד.
    החגיגה סביב מינויה של אלופה מעידה בעצם על כך שאנחנו עוד רחוקים משוויון הזדמנויות. כי אילו היה שוויון אמיתי כזה, זה בכלל לא היה משנה כמה נשים יש במטכ"ל ואיזו אישה התמנתה לאיזה תפקיד.
    בנוסף, המינוי הוא אמנם לאלופה, אבל באגף כוח אדם. כמובן, יגידו המתחכמים – הרי לא תמנה לאלופת פיקוד מישהי שמעולם לא שכבה במארב… נכון, אבל הצבא בהיותו חברה גברית מאוד גם לא עושה יותר מדי (כך נדמה לי) כדי לעודד נשים קרביות להתקדם במעלה הדרגות.
    התוצאה היא שגם אם נניח כי האלופה החדשה מוכשרת ומתאימה מאין כמוה למינוי, היא מהווה סוג של קישוט כדי שבצבא יוכלו להגיד שיש אישה ראשונה במטכ"ל (ולא, יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים לא נחשבת).
    מדובר בסנונית בודדה שאינה מבשרת שום אביב. חגיגה תקשורתית חסרת פרופורציות על מינוי שמהווה עוד עדות לשמרנות תפקידית בחלוקה המגדרית בצבא.
    מצד שני, העובדה שמייד נתפסתי לכך שכוח אדם הוא תפקיד "נשי" גם כן מעידה על אותה שמרנות ותפיסה בסיסית של חלוקה לתפקידים גבריים ונשיים. כך שיש לנו באמת עוד דרך ארוכה ללכת.

    אהבתי

  5. פינגבאק: ולווט אנדרגראונד - בלוג ביקורת התקשורת של דבורית שרגל » בצלאל בשוק‏

  6. nachum הגיב:

    ונטייתןם להטעות–taklada

    אהבתי

  7. חזי ב. הגיב:

    כחלון רצה להסיט את האש מהפדיחה הנוראית של מכרז הסלולר, הוא מבין שיכול להיות שמבקר המדינה יחקור את הפשלה ושעכשו המזל שלו השתנה ומאביר התקשורת הא הפך לפלופ. ישבו וחשבו יחצניו איך לשנות את הכותרות ומצאו הזדמנות מדהימה, להפוך אותו לאביר זכויות הנשים. אנחנו לא קונים את הסחורה, כחלוניהו. למדת מסמרטוטיהו איך לייצר ספינים אבל זה לא יעזור לך. מי שאיפשר לסוחר נשק לעלות לשלב הסופי במכרז בלי לבדוק טוב טוב אם הוא ראוי, ימצא את עצמו בלב שערוריה. וזה בדיוק מה שיקרה לך. עלוב שאתה משתמש בברביבאי כדי להרחיק מאיתך את הבזיון של המכרז.

    אהבתי

  8. כחשלון הגיב:

    השר כחלון כבר מזמן לא העיפרון הכי מחודד בקלמר, או האפליקציה הכי חדישה באיי-פוד. בעת שביתת העובדים הסוציאליים הוא טען שאין בהם חמלה. זאת לאחר שממשלתו האכזרית של שר הרווחה כחלון התעמרה בעובדים הסוציאליים ובמטופליהם – בואו נראה אם מר כחלון הגאון יסכים להתפרנס מ-5000 שקל בחודש, כמה "חמלה" תהיה בו אז?

    אהבתי

  9. אחד הגיב:

    האירוניה בהודעה לתקשורת של כחלון היא אינסופית.

    הפלאקים בארץ עוד לא הבינו מה זה יחסי ציבור.

    אהבתי

כתיבת תגובה