אצבעות חג, 28.9.11, חלק א'

שנה טובה ומתוקה למוולווטים/ות. טבלו תפוחיכם בדבש והיו מאושרים לפחות כמוני, אם לא למעלה מזה.

אין מה לצפות הבוקר משערי העיתונים, המשמשים רובם ככולם לקידום מרכולת החג שלהם. בידיעות אובמה מברך אותנו לשנה החדשה ומבטיח לעמוד לצדנו.

שער מעריב מפנה רק לסיפורי החג שלו: הלוחמים בפיגוע אוגוסט ליד אילת, והפניות לראיונות עם אהוד ברק ומיכה לינדנשטראוס.

שכחתי לרגע שראש השנה כרוך בסיכומי שנה, מהז'אנרים השנואים עלי מכל.

בעמוד הבית של הארץ – "הכתבות הנקראות ביותר השנה" (אבל למה הכותרת היא לא לינק לעמוד מובחן?). בראשן מככבת הכתבה על פירמידת המזון החדשה, אותה לא הבנתי בזמן אמת, אבל כנראה שאני היחידה. שהרי כולם קראו אותה.

הראשית של הארץ: "ראשי המחאה: אחרי החגים נחזור לרחובות".
אני תוהה אם באמת יהיה לעם כוח לזה.

בישראל היום נעלמה המחאה מהשער, ונותרה רק הפניית קטנה בלמעלה: "טרכטנברג בהתקפת נגד: המבקרים לא קראו את הדו"ח".
שער העיתון מוקדש ל"נתניהו בראיון מיוחד לישראל היום: הלכתי אפילו רחוק יותר מרבין".

פרשת עו"ד דניאל מעוז

כעו"ד (טוב, אולי בגלל שהוא מאוד צעיר) הוא מתגלה כאדם קצת מוגבל, שנפל בכל הפחים שטמנו לו חוקריו, ולא חשב אפילו שפעילותו האינטרנטית תסגיר אותו. לחפש מידע על ירושה לאחר רצח?
מעניין מתי יחשוף מי שיחשוף למה יש מניעה מלכתוב מהו עיסוקו של האיש ואת שמות המשרדים בהם עבד.
אבל אופס, בידיעת השער בהארץ, מצטט עוז רוזנברג את אחד מחבריו להימורים של מעוז, האומר כך:

"פתאום הוא ניגש אלי ושאל אותי שאלה פלילית. אמר: 'שמע, יש אחד שאני מייצג אותו והוא עשה משהו לפני חודש ואם המשטרה יכולה לעלות עליו באמצעות איכונים'. אמרתי לו: 'אם זה מקרה חמור בטוח עולים עליו. אם לא – אז לא'".

רוזנברג כותב מפי ד': "אנשים היו יודעים שהוא פראייר, והיו יודעים שיש לו כסף והיו מגיעים מתי שדני מגיע. הוא היה מפסיד חבילות של כסף. פעם אחת אפילו הפסיד 92 אלף שקל בערב אחד".
לדבריו, כשבא לבקר אותו בשבעה, ראה שהוא בודק את המחשב כל הזמן, לראות אם יש התפתחות בחקירה. ד' לא פנה למשטרה כדי לא להצטייר כמלשן, אלא חיכה שיפנו אליו. "בזכותי הם צליחו לפענח את הפרשה", הוא אומר.

עיר האוהלים

אלעזר לוין מסביר מה לא בסדר בהמלצות ועדת טרכטנברג בענייני דיור.
ככה מסבירים, בלי ססמאות רוקנרול.

פרופ' טרכטנברג מתעצבן ומגיב: "הם רוצים קומוניזם".

ושוב, כל הדו"ח המלא באתר הממשלתי. מחולק לסעיפים.

והבלוג, צוות מנואל.

פתחו את היומנים: ב-29 באוקט' ההפגנה הבאה.

ז'ורנל

יכולה הייתי לפספס אותו, שהרי הוא נראה כאחד המוספים המסחריים. אין קרדיטים לעורכי ומעצבי ז'ורנל.
יש דבר העורך עם הכותרת החתרנית "במקום מגבת", אך חתמה עליו "מערכת ז'ורנל". שמעתי שיש טרנד חדש בעיתונות, הקולקטיב. או הקואופרטיב. אני לא ממש יודעת את ההבדל. הקרדיט לא קובע.


המרקורים הצהובים שלי. עם היוצרים הסליחה.

בשער: דליה מזור יושבת בסלון קר כקרח (רלי אברהמי) וקוראת ספר. איזה? מה זה משנה. ספר! קריינית חדשות קוראת ספר! לא מספיק טוב לך?!!
התייחסות למזור אפשר למצוא ב-13 שורות בכתבה המלקטת מאנשי טלוויזיה את הרגע המביך שלהם.

הבשורה הטובה: חגי לוי מכוון אש נגד תוכניות הריאליטי. כלומר נגד הנרקיסיזם. שווה לקרוא. מאוד.
ולא שאני לא חולה בנרקיסיזם.

בהמשך יש את אחד הפרויקטים ההם, כן, ההם: מאה רגעי השפל של הטלוויזיה הישראלית, בפונט קטן במיוחד: מה זה: 8-9? מה עשינו רע?
הביא לדפוס: אבי משולם. כן, זה שערך את מעריב עד לפני דקה.

והגענו ליב"ז, היא יעל בר זוהר (שגיא בן נון). בכפולה הפותחת, התמונה של הילדה בת ה-15, על הסוס, שצילם מיכה קירשנר לסופשבוע ב-1995. התמונה הכי מפורסמת שלה.

ברשותכם וסליחה עם הכותב, דילגתי על כל תולדותיה לכפולה הבאה. צילום בגדי הים מ-2001.
תוס': שאר הכתבה עוסקת בהיעלמותה.
רגע, לא הבטחתם אתמול בשער מעריב השוואה בין יב"ז לברפאלי?
ככה כתוב: "שתי דוגמניות יצאו לדרך: איפה בר רפאלי ואיפה יעל בר זוהר"
אולי ברפאלי במוסף אחר בכלל?

הלאה. כרמית ספיר ויץ כותבת על כל תקלות הערוץ הראשון.  ואלעד בילו גובה מ-20 אנשי טלוויזיה את הרגע המביך בקריירה שלהם.
איתי זיו כותב על יונית. לוי. "שבכל ערב בשמונה הופכת לאנדרואיד". חידוש. לא עוד נסיכת קרח. אנדרואיד.
מאיר שניצר עורך הקבלה בין דודו טופז לירון לונדון.
התחכמויות מקוממות בטור התוכן:
"הדבר הבא/ אותה אינכם זוכרים מהמכולת"
מי? מי? מי? נחשו, למה שנגיד לכם?
טוב. ע' 35: דינה סנדרסון. אה.

נכון להבוקר, ובמוֹדִפדוף (מדגישה. לא קראתי. דפדפתי), הז'ורנל יכול להיחשב כמוסף דעתני. הרבה מאוד אנשים, רובם ככולם בעלי מטען תרבותי לא מבוטל, מהגגים. וכותבים את דעתם. ונזכרים. ייתכן שתמצאו בכך בשורה חדשה. אנטי דוט למפלצת הריאליטי הזללנית. אני עדיין רואה בכך מוסף קצפת.
גיליון ראשון, לא שופטים, זה אמור להיות מוסף יומי וזה. נראה. לא אהסס לגבש דעה מחדש בו ברגע שתהיה לי אחת.

ועוד שאלה קלה: למה ב-nrg אין פרסומת למוסף החדש? כך אתם מקדמים את המוצרים שלכם?
ומה עם פייסבוק?המצב שם די מדורדר.

גלריה

ואז אני מסתכלת על גלריה. ורואה שכתבת השער מוקדשת לאייל גולן (בן שלו), ופורצת בבכי. דייי. אין לאן לברוח.

7 ימים

המדור של שלמה ארצי הוא השני במוסף, עמוד אחרי יאיר לפיד, שבכורתו נשמרה. המדור משתרע על כפולה ועוד שני עמודים שיש בה איור ענק של ארצי (הילית שפר), אבל כפי שנראה בגיל 20. כלומר בדיוק כמו בן ארצי.

אני מאחלת לארצי כל טוב. בגיל עשרים, עשרים וקצת הייתי מקשיבה לו בלילות מיוסרים. מאז התבגרתי. ארצי לא.
אין לי ספק שטור ההגיגים יהיה להיט. המיליונים הכרוכים אחריו ייהנו ממשפטים כמו "אני מגלה חצבים פורחים בואכה גבעת נפוליאון… זה יהיה חורף שחון עם הרבה אירועים… אני מקשיב לקול הפנימי שאומר לי… עובדה היא שאדם הוא מלך שיש בתוכו הכל. ככה פשוט, זו כל התורה…"
אמן.

או, אני רואה שאת פרופ' טרכטנברג ראיינה אמירה לם ולא סבר פלוצקר, כמו שחשדתי אתמול. שישה עמודים. נשמור לחג.

מארקרוויק

מסע בזמן, כן או לא (גיא גרימלנד), כולל ראיון עם החוקר הישראלי היחיד שהמציא מודל למכונת זמן.
ולא לשכוח לצפות בטרילוגיית בחזרה לעתיד.

מעריב שלום

את מוסף מעריב עסקים השמנמן עם שער הכרומו ערך יואב צור, עורך העיתון לשעבר, שעדיין, כמתברר, מקבל משכורת ממעריב.

את סגנון הלא פחות שמנמן ערך דווקא שי גולדן. ערכו איתו אבי גרפינקל, ניב הדס, אודי הירש, מיה יסעור וליאת להב, שכפי שסיפרתי חזרה לחיק מעריב מהארץ, שם ערכה את עמוד הבידור והתרבות.

בוקסת הקרדיטים הכללית של העיתון עדיין לא השתנתה, למרות ההכרזות מ-12 בספטמבר.

בלוגלנד/ פייסבוק/ רשת

ובכן מרגיעים אותי שהשד הדמוגרפי לא קיים.
זה מאוד משמח ומוכיח שהחלטתי להימנע מלאכלס את רחמי לא פגעה בבטחון ישראל.
הבשורה הרעה היא שהיהודים מתרבים כשפנים, בעוד הערבים ממש לא.
ככה לפחות גולן אזולאי אומר.

בלאטמה מדווחים שעבאס זכי, שאולי יחליף את אבו-מאזן אמר שנתניהו ואובמה הם חלאות, ומתעצבנים שאף כלי תקשורת ישראלי לא כתב על כך.

ובאייפד שלכם תוכלו למצוא את מיטב הכתבות של השנה בידיעות. מהנערות האבודות אחרי רעידת האדמה בהאיטי ועד >>> רן דנקר חוזר לישראל!.

הלל גרשוני סיכם את השנה לבשבע.

לפני פיזור

– נוהל חג: מדי יום בחג יתפרסם פוסט, כלומר אחלק את עיתוני החג לארבעה ימים. ביום שישי, בלי נדר, סיכום: ולווט עצמאית, דו"ח חודשי, ספטמבר. פייי. איך שהזמן. איך שהשנה. וזה.

– בילוי נעים וחופשה מענגת ודלת קלוריות. שתו מעט, עשנו במשורה, סעו בזהירות ואל תריבו עם המשפחה. או עם אחרים.

– תופעה: מילא אני קמתי הבוקר בארבע, אבל שימו לב למספר התגובות בפוסט הקודם שהתפרסמו מהשעה הזו ועד עתה. הרבה יותר מאשר ביום רגיל. נדודי שינה בולווט?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות חג, בלוגלנד, קצה האצבעות, שישי קצר, שערים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

156 תגובות על אצבעות חג, 28.9.11, חלק א'

  1. שועלן הגיב:

    ג'ט לג

    אהבתי

  2. רלי הגיב:

    נראה לי שהם מתעצבנים פחות כי הוא אמר שהם חלאות ויותר כי הוא אמר: "כשאנחנו אומרים שהגבולות צריכים להתבסס על 67, אנחנו מתכוונים (ואבו-מאזן יודע), וכולם יודעים שהמטרה הגדולה לא יכולה להתבצע באחת. אם ישראל תיסוג מירושליים, מפנים את 650,000 המתנחלים' ומפרקים את הגדר, מה יקרה לישראל? זה יהיה סופה".

    אה, ואולי גם מזה שהוא אמר:

    "אם נאמר שאנחנו רוצים למחות את ישראל…זה לא מתקבל לומר את זה. והשיא: אל תאמר את הדברים האלה לעולם, תשמור אותם לעצמך."

    אז למה להוציא את לאטמה קטנים ולחוצים? למה לבחור דווקא את הציטוט הפחות מזיק?
    ראית את הסרטון? את לא מוצאת את דבריו מטרידים ביותר?

    אהבתי

    • רלי הגיב:

      וסליחה על התרגום הסימולטני הדי צולע. לא ישנתי בערך שבוע, והמוח שלי פרח.

      חג שמח! 😉

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      אוסף קטעים ערוך, שגם אותו לא הבינו בלאטמה, זה הסטאנדרטים שלהם. מעניין גם אזולאי חתך את עזה, בכדי שיסתדרו הנתונים. למה ביקורת התקשורת מימין ברמה כל כך נמוכה.
      ובאותו עניין, אלעזר לווין חוזר על סיסמאות שחוקות, כולם סביבו הזוים ולא מבינים. טור מתון אופיני למחלקה ראשונה, המקום שמקבץ את כל גאוני הדור שמסביבם שממת הטועים. כל הזמן חוזר על הביטוי כלכלה שנה א', טוב, יש כאלה שהמשיכו בלימודיהם.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        זה גם מה שאני חשבתי לגבי "אזולאי" ולוין.
        לגבי זכי, לאטמה צודקים. מי שלא מבין מה הוא אומר זה מי ש:
        א. לא מכיר השיח הפלסטיני הפנימי האמיתי (רמז: לא זה שמופיע במאמרים של אבו-מאזן ב-NYT).
        ב. נמצא בהכחשה.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        כרגע, מהו השיח הפלסטיני הוא לא העניין. לאטמה מקשרים לאוסף משפטים ערוך ללא הקשר. הם מציגים פרוש מוטעה. טענות של מה הוא מתכוון באמת, שייכות לדיון פוליטי, ולא לתקשורת.
        מצד שני אהבתי את הביקורתיות, המסתתרת תחת מעטה אירוניה העדינה, בישראל היום, מעניין אם אדלסון יודע על זה.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אתה כותב "פירוש מוטעה". על מה אתה מבסס את הטיעון הזה? מה הפירוש ה"נכון"?
        הבנאדם בכוונה מדבר בצורה מרומזת לאוזני מי שמבין מה הוא אומר, כי הוא אומר בעצמו שזה דברים שצריך לשמור "בפנים" ולא לומר כלפי חוץ. לא נותר אלא להשתמש בידע שלנו על השיח הפלסטיני הפנימי כדי לפרש את דבריו (שהם לא כאלה מסובכים להבנה). פרשנות זה גם חלק חשוב של התקשורת. במיוחד בטקסטים שהם לא ברורים מאליהם.

        מהי הביקורתיות שזיהית בישר"ה?

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        מצטער, אין תאוריה עיתונאית, על עמים נחותים, שכל דובר שלהם, צריך לעבור דקונסטרוקציה. בציטוט הראשון ממנו, עפ"י התרגום דיבר על שלבים בחזרה לגבול 67. אני גם לא בטוח, שבערבית, כינה את ביבי וכו' קונדומים משומשים. פרשנות היא חלק מהעתונות, אך לאטמה לא יכולים לצפות, שכולם יכתבו את הפרשנות שלהם. ובטח לא הטעיות מכוונות, כמו בסרטון השד הדמוגרפי.
        לגבי ישראל היום היתי, כמובן, אירוני.

        אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        "אך לאטמה לא יכולים לצפות, שכולם יכתבו את הפרשנות שלהם. ובטח לא הטעיות מכוונות, כמו בסרטון השד הדמוגרפי."

        הטעיות מכוונות?

        אני מאד לא אוהב את השיח הדמוגרפי ואת ספירת ראשי התינוקות. נודף מהעניין ריח מאד לא נעים, אך כל העובדות בסרטון (ילודה, הגירה, עליה) מבוססות וידועות.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        שלבים בחזרה לגבולות 67'?
        זו המטרה הגדולה יותר של העם הפלסטיני שלא ניתן לבצע ב"מכה" אחת?
        אם כך, אפילו הסכם על 67 + חילופי שטחים לא יביא סוף הסכסוך.
        מכיוון שאני יודע שאתה בנאדם אינטיליגנטי שיודע לקרוא טקסטים באנגלית, אני אסמן אותך כ-ב'. הכחשה. אלא אם כן יתברר שאתה עו"ד מהסוג שדובר עליו בפוסט הקודם.

        אגב, כשהוא אמר ב-2008:

        when the ideology of Israel collapses, and we take, at least, Jerusalem, the Israeli ideology will collapse in its entirety, and we will begin to progress with our own ideology, Allah willing, and drive them out of all of Palestine

        מה הוא התכוון אז? גם ל-67?

        ואני לא באמת צריך לתרגם לך את המילה "זבאלה" נכון?

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        אז זה אז, ואנו לא עורכים דיון כללי פוליטי, אלא בערך הנמוך של הדיווח של לאטמה וממר"י.
        זבאלה זה לא קונדום משומש.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אז זה אז, ובשביל להבין מה הוא אומר היום (כמו שלאטמה הבינו) צריך טיפה קונטקסט מ"אזים" שכאלו. אחרת נמשיך להשלות את עצמנו. אבל אולי זו המטרה.

        ע"פ Merriam-Webster:

        a dirty or despicable person

        נראה לי תרגום לא רע לזבאלה. במיוחד כשלטראשי יש באנגלית משמעות אחרת.

        אהבתי

      • הקיד הגיב:

        אורן נראה שהובכת כשהסתבר שהפרשנות של לאטמה דווקא תואמת היטב את מה שנאמר (מי היה מאמין? פלסטיני שרוצה להעיף את כולנו מפה. איך הוא הגיע לרעיון הזה?) ועכשיו עברת לתירוצי "אנחנו לא מדברים פוליטיקה". כמובן שתרגום אלטרנטיבי אין בנמצא אלא הטלת רפש במכון מחקר ידוע ובעל שם שאם הוא חושב כמו הימנים חש ושלום אז בטוח שהוא טועה. מן הסתם עדיפות האבחנות החדות של גדעון לוי על העם היהודי שנשמט "בטעות" מהנאום של אבו מאזן. אולי לאטמה ערכו לו את הנאום?

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        הקטע של ממר"י מורכב מחיתוכים ערוכים, זו עובדה. בכך המכון בעל השם מטיל רפש בעצמו.
        הדיון שלי לא עוסק בדעות של הפלסטינים, אלא בטענה של לאטמה, שהסרטון הנ"ל, הוא ידיעה חדשותית חשובה. לכלי התקשורת הישראלים, בניגוד ללאטמה, יש כתבים דוברי ערבית, העוקבים אחרי הערוצים השונים, ויכולים לדווח. ומה קשור גדעון לוי, בלעת תפוח.

        אהבתי

      • איה הגיב:

        שועלן, בוא אני אענה לך כאילו הייתי דובר של הרב עובדיה: "הדברים הוצאו מהקשרם, כובד הרב זכי מדבר אל הקהל שלו, בשפה המיוחדת שלו, ורק הקהל שלו מבין אותו, אתם, אתם לא מבינים שום דבר, אתם מפרשים אותו לא נכון, אתם צריכים קודם ללמוד קוראן 400 שנה, לגדל את הזקן המתאים, ורק אז אולי תצליחו להבין אותו נכון. קאפיש?"

        אהבתי

      • רלי הגיב:

        אתה יכול לתת לי דוגמא לביקורת תקשורת שמאלית טובה? או לתוכנית סאטירה טובה?

        אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        זה הבלוג, לעומת הפרסומים הרשמיים של המכון…

        אבל כן, נכון, סורי.

        התקשורת של אל קעידה מאד פלורליסטית, אין שם שום עריכה או צנזורה. ממש כמו אצל דבורית.
        😀

        אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        בעזה אין יותר התנחלויות, אז הדמוגרפיה שם פחות מעניינת… מצד שני, אפשר להוסיף גם את מצרים, ירדן וסוריה ואז השד הדמוגרפי ענק!

        ארן, הייתי מעוניין לקרוא את הפירוש שלך (הלא מוטעה) ל:

        If we say that we want to wipe Israel out… C'mon, it's too difficult. It's not [acceptable] policy to say so. Don't say these things to the world. Keep it to yourself.

        תודה ושנה טובה!

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        כן, ומוכיח את העיקרון, מפנים התנחליות, ובכך נפטרים מהשד הדמוגרפי. בנושא הפרשנות המוטעה התיחסתי לחלק הראשון. בחלק האחרון, המשפט שאת תרגומו צטטת, נחתך במכוון מכל הקשר. ניתן להבין, שמדובר בדיאלוג עם מאזין. לא ניתן להתייחס אליו. ממר"י מוכיח את עצמו כמקור חסר אמינות. ללאטמה, או לך, אולי מתאים. לי פחות.
        והכתיב החסר בשם שלי, היה, אני מבין, בשביל הלולז.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        אה, שכחתי, ברכות גם לך.

        אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        "כן, ומוכיח את העיקרון, מפנים התנחליות, ובכך נפטרים מהשד הדמוגרפי."

        אז אתה בעצם אומר שה"עיקרון" הוא שאם היה צורך לפנות את עזה מסיבות דמוגרפיות, אין צורך לפנות את יו"ש כי אין סיבה כזאת. אתה שתול של ההפקה?

        לממר"י מיוחסת אמינות רבה. משתמשים בתרגומיו בכל אמצעי התקשורת המובילים בארה"ב ואף במחלקת המדינה (של ארה"ב, לא של מועצת יש"ע). אגב, רק לפני חודש, מחלקת המדינה העניקה לממר"י 200 אלף דולר כהערכה על פועלו. הניסיון שלך להטיל דופי במכון ממר"י אומר יותר עליך.

        אם אחרי שראית את הוידאו אתה מאמין בדברים שכתבת: "ניתן להבין, שמדובר בדיאלוג עם מאזין. לא ניתן להתייחס אליו", אתה הרבה יותר נאיבי ורומנטי משחשבתי (האמת שגם הסרט עליו המלצת גרם לי לחשוב כך, ואני כותב זאת כמחמאה! מכתיבתך, בד"כ, הצטיירת אצלי כציני קריר).

        הכתיב החסר נבע משגיאת הקלדה גרידא. אנא, מחל לי.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        א. בכדי לשמור על מרווח ביטחון, ולהגברת הרווח השולי, מומלץ לפנות גם את ההתנחלויות בגדה.
        ב. לא מדובר בדיון פוליטי כללי, אלא התיחסות לערך התקשורתי של קטע ערוך בגסות.
        ג. ממר"י לא אמין בעיני הרבה יותר ממועצת יש"(ע). הבאת חתיכות משפטים, מנהג ותיק שלו.
        לא ידעתי, שממומן ע"י ממשלות זרות, ב"אם תרצו" יודעים מזה. העובדה שאתה מביא מימון מגורם ממשלתי, כהוכחה לאמינות, מעידה עלייך.
        ד. אל תאמינו לבונד, יש הרבה ציניות קרה בסיפורי פילדלפיה.

        אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        LOL

        א. אני בעד, אבל לא ממניעים דמוגרפים, כי אם מתחילים לדבר על דמוגרפיה, טרנספר (כולל מהמשולש) ייתן מרווח בטחון גדול יותר…

        ב. מי הזכיר דיון פוליטי?

        ג. "ממר"י לא אמין בעיני הרבה יותר ממועצת יש"(ע)" – וואו…
        דעתי עליך משתנה היום בצורה קיצונית: חשבתי שאתה מכיר מעט את ארה"ב. יש שם אינספור מכוני מחקר שמקבלים מימון ו/או מענקים ו/או פרסים כאלה ואחרים, רק ששם (בד"כ) אמינות ואיכות (merit) הם גורם מכריע.
        אגב, ניחשתי שתתעלם מהשימוש בחומרי ממר"י בכל אמצעי התקשורת המובילים בארה"ב ותדבק ל"מימון הממשלתי"…
        יפה גם שהבאת לינק ממדיה שנמצאת כולה בבעלות שלטונית נאורה כחיזוק לדבריך…:twisted:

        ד. אל תאמינו לי! צפו בעצמכם! (סרט לא רע) תמצאו שם גם דבש דביק לשנה החדשה.

        אהבתי

      • ר/ק וכו' הגיב:

        אני מאוד נגד טרנספר של תושבים מהמשולש לפלסטינה. הרבה יותר הגיוני לעשות חילופי שטחים ולהעביר להם את שטחי המשולש כשלתושבים תהיה אפשרות לבחור בין להישאר עם השטח ולקבל בעלות פוליטית יותר הולמת או לעבור לשטחים אחרים בארץ היהודים. אפילו הייתי מסכימה להמשיך לשלם להם, לכל חייהם, את זכויות הביטוח הלאומי הנוכחיות שלהם, כלומר לכל מי שהסכים להיצמד לאדמה ולהחליף שלטון יהודי רשע בשלטון פלסטיני נאור.

        בעניין ההסתמכות על אל ג'זירה – הרי ברור שהם האור הגדול של המפץ הגדול של נאורות ודמוקרטיה.

        אהבתי

      • לולו הגיב:

        האם יש ניחוח של קונספירציה, או או שמישהו מסודר משגר חבורת מגיבים ימנים לבלוג של וולווט? משהו בבלוג היום, מזכיר מאד את תחבולות התחזות נוסח "אם תרצו" (המתנחלים שהקימו ארגון, ושכנעו את בן כספית שהם צפונבונים מרמת השרון..).
        איך זה שבבלוג של התקשורת ה"סמולנית", יש מתמודד אחד בלבד העונה לשם אורן, מול מספר נאה מאוד של מגיבים ימניים הזויים?
        כיון שהחבורה תתנפל מיד על השימוש הקבוע במונח 'הזויים', אכן, מי שמוציא מהמשוואה הדמוגרפית בארץ ישראל/פלסטינה את הפליטים הפלסטינים שגרים ברצועת עזה, צריך להיות הזוי.
        כדי לדרוש שהתקשורת תצטט דווקא יועץ אנונימי של אבו מאזן, רק בגלל טענה דמיונית (במקומון בכוויית?) שהוא אולי יהיה היורש של אבו מאזן, צריך להיות הזוי.
        לצערנו הרב, יש די והותר פלסטינים שתומכים בכיבוש "כל פלסטין", והם הצביעו חמאס. אף כלי תקשורת בארץ (ובעולם) לא מסתיר זאת. וגם את ההתקפות הארסיות מצד חמאס, נגד אבו מאזן המתעקש לדמדבר על הסתפקות שטחי 1967 בלבד

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        אין קונספירציה, זו החלוקה פה, בטח אחרי החרקירי של גיל ההורס.

        אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        איזה צחוקים. אני מרגיש כמו בן דרור ימיני!

        "מגיבים ימניים הזויים"!

        That's a first!

        אף פעם לא חשבתי שיכנו אותי – קומונר בנוע"ל ורכז בנוער רצ (כן, אני כבר לא צעיר) בעברי שמאמין בחלוקת הארץ (לא על רקע דמוגרפי, כאמור לעיל) ותומך בהצעת אולמרט וביוזמת ג'נבה – ימני הזוי. איזה מגניב! (לא צעיר, כבר כתבתי).

        ומדוע? כי אני סבור שמרגע שנסוגנו מעזה ואין שם יותר ישובים יהודים או כל נוכחות ישראלית אחרת, היא יצאה מהמשוואה הדמוגרפית (שאיננה רלוונטית בכל מקרה בעיני – גם אם יהיו רק 100,000 פלס' מהים לנהר, אינני רוצה לשלוט בהם).
        כי אינני עיוור וחרש. כי אני מקשיב לאנשים עמם אני מעוניין להגיע להסדר ואינני טומן את ראשי בחול כאשר בכיר בוועד העליון של פתח (לא מהחמאס! מחבורת האמורים להיות פרטנרים! וממש ממש לא יועץ אנונימי של אבו מאזן, כפי שכתב היען מתוך החול) מדבר על תכנית השלבים ועל מחיקת ישראל.

        יאללה, ימני הזוי. ב'סדר. אני מוסיף לקורות חיים.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        בהתחשב בשמאלנות המוצהרת וארוכת השנים שלך, לא מפתיע, שאתה לוקה בנאיביות, ומקבל את דבריו של עבאס זכי כפשוטם.

        אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        הפוך. 🙂

        פעם באמת לא התייחסנו (חבריי ואני) לאמירות כאלה ברצינות, וכשערפאת חזר ודיבר על תכנית השלבים ועל כורייש וחוסייני ואחרים דיברו על אוסלו כ"סוס טרויאני" אמרנו "מה זה חשוב מה שהם אומרים… זה לצרכים פנימיים וצבירת אהדה. העיקר הוא מה שנעשה בשטח. חייבים לתת צ'אנס". אילנה דיין תיארה את התופעה הזאת, שלבושתי הייתי שותף לה, בצורה נוקבת. קיבלנו את זה בפרצוף – עם הפיגועים, עם קארין איי ועם כל הוראות הרצח עליהם חתם הראיס המנוח.

        היום אני פחות נאיבי. היום אני מקבל דברים כאלה "הכי כפשוטם". כשמישהו מדבר על תכנית השלבים ועל מחיקתי, אני מאמין לו.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        מקור נוסף, בתוך מאמר מעניין, כשלעמו.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        מלבד לעמו, המאמר מעניין, כשלעצמו.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        לא מובנת ההשוואה שלך בין ממר"י, ארגון קטן המבוסס על קשבים, לגופי חדשות גדולים עם כתבים הנמצאים באזורי הדיווח. אתה ממקשה להבדיל בין מקור ראשוני למשני. BBC היה עד לאחרונה, רשת כמעט מופרכת בגודלה. כן, כל התקשורת העולמית חיכו לישראלים, שיצפו בשבילם באלג'זירה. ממר"י חשוב, בעיקר, לאותם מומחי טרור מטעם עצמם, שאינם שולטים בשפות זרות.

        אהבתי

      • חיכו או לא לממר״י . שנים הביביסי נתלה בתירוץ העלוב שבעולם הערבי לא נותנים להם לסקר בחופשיות כדי לא לסקר בכלל. הביביסי הענק, כפי שאתה מציין, פשוט לא סיקר את העולם הערבי לעומק. זאת עובדה . כך כולם קיבלנו את הרושם המופרך לגבי המזרח התיכון. מראה עקומה. 

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        המאמר ב-Nation מעלה 3 טענות "כנגד" MEMRI:
        1. הוא בוחר לתרגם ולהפיץ רק חומרים "קיצוניים". לא יודע אם זה נכון לגמרי. גם אם כן, מדובר בעבודה חשובה כי העולם המערבי לא נחשף לרוב החומרים הללו במדיה המערבית הסטנדרטית. בכל מקרה, זו אינה טענה כנגד מהימנות המידע שממר"י כן מפיץ.
        2. ממר"י לא מכסה את ישראל. נכון. ממר"י לא טוען אחרת. את ישראל, ברוך השם, יש מספיק שמכסים.
        3. ממר"י לא מכסה את כל ארצות האיסלאם. נכון. ממר"י לא טוען אחרת. הטענה הזו מופנית כלפי הסופר המדובר במאמר, ולא כנגד ממר"י.

        לסיכום, יש פה חצי טענה עניינית, שגם היא לא תוקפת את המהימנות של ממר"י.
        נקסט פליז.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        כלומר מכון תעמולתי, שמציג תמונה שלילית של העולם הערבי והמוסלמי, ע"י הצגת דוברים קיצונים.

        אהבתי

      • הקיד הגיב:

        תמונה שלילית של האיסלאם? קיצוניות? מאיפה הפסיכים מצליחים לגרד חומר בשביל המציא תמונה שקרית שכזו?
        ובכל אופן, מאדם שמוכן לאכול כל סיפור תקשורתי נגד מתנחלים או ימנים שהוכן ע"י גורמים אינטרסנטיים לא פחות התפלאתי לראות כזו ביקורתיות.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        קיצוניים כמו פעילים מרכזיים בפת"ח שמהווים מועמדים פוטנציאלים לרשת את אבו-מאזן.
        אתה אמרת.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        שווה ערך להבאת בדיחת הקרש של ר/ק סמארפית, ובועל האתונות מאתמול, כמייצגי הבלוג של ולווט.
        לא מובן לי, למי התיחסת בקשר לסיפורי המתנחלים, לא מתעסק בזה.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        שועלן הסאדיסט*, אתה מריץ אותי במעגלים.
        קיצונים התיחס למאמר בניישן, הטענה לסרטון היתה עריכה.
        *אני נהנה מאימון הכושר, אך יש עוד קוראים לבלוג.

        אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        מכון ממר"י נותן חשיפה לחומרים שאף אחד אחר לא מביא במערב, מהתקשורת הערבית – גם חיוביים! (קריאות לשיחות שלום וכד').

        כל (כל!) הדוברים הקיצונים שדבריהם מפורסמים באתר ממר"י (בוידאו, מאמרים מתורגמים, קריקטורות) מגיעים מתקשורת בבעלות ממשלות שמאשרות כל פרסום כזה אך ורק אם הוא מתאים להן.

        השוואה לטוקבק, כזה או אחר, כאילו הוא מייצג את הבלוג, מופרכת בעליל.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        זו הידיעה הראשונה בבלוג, מצטער בונד, טעית.

        אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        (התגובה שלי ברחה למעלה… מנסה שוב)

        זה הבלוג, לעומת הפרסומים הרשמיים של המכון…

        אבל כן, נכון, סורי.

        התקשורת של אל קעידה מאד פלורליסטית, אין שם שום עריכה או צנזורה. ממש כמו אצל דבורית.
        😀

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אגב, באותו גיליון אל קעידה תוקפים את אחמדינג'אד על תיאוריות הקונספירציה שלו על 9/11.
        אני מניח שהידיעה הזו פורסמה גם-כן בעקבות הדיווח של ממר"י.

        אהבתי

      • כמי שמאזין הרבה מאוד שנים ל BBC זכור לי שעד לפיגועי ה 11 בסמפטבר ה BBC בכלל לא סיקר את (רובו) של העולם הערבי מטוב ועד רע. וכך הצטיירה תמונה מעוותת שישראל היא מרכז האי שקט באזור שיכול להצית את כל העולם. כל ידוי אבנים בשכונה הכי נידחת בשטחים *פתחה את המהדורה*. זה היה טירוף שהתרגלנו אליו (מאזיניו הקבועים של הביביסי). פעם הרמתי טלפון לראש המשרד בירושלים לברר את הסיבה. הוא אמר לי אין לנו שם כתבים בגלל שהממשלות באזור מלבד ישראל לא מתירות לנו לעבוד שם.
        הבעיה היא שהסיקור הסלקטיבי יצר תמונה מוטה. ומכאן עד לפיגועי ה 11 בספטמבר בכלל לא ידענו אנחנו המאזינים שיש תסיסה פנימית בתוך העולם הערבי. כלאמר שנים על גבי שנים של סיקור תיקשורתי היה מסולף ופיספס את כל הסיפור. מסתבר שהעניין הפלשתיני הוא לא זה שיוצר את האי יציבות.

        מאחר שה BBC ורוייטרס וכל סוכנויות החדשות הבינלאומיות לא עושות את העבודה טוב שממר״י לקח את היוזמה לידיים. מה זאת אומרת שהוא מסקר רק את הקולות הקיצונים? מה עושה הביביסי אם לא לסקר רק את הסיכסוך? העולם הערבי נהנה יותר מדי שנים מהפנית הזרקור נגד ישראל ולקנות שקט פנימי מזויף.
         

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        לא מובנת ההשוואה שלך בין ממר"י, ארגון קטן המבוסס על קשבים, לגופי חדשות גדולים עם כתבים הנמצאים באזורי הדיווח. אתה מתקשה להבדיל בין מקור ראשוני למשני. BBC היה עד לאחרונה, רשת כמעט מופרכת בגודלה. כן, כל התקשורת העולמית חיכו לישראלים, שיצפו בשבילם באלג'זירה. ממר"י חשוב, בעיקר, לאותם מומחי טרור מטעם עצמם, שאינם שולטים בשפות זרות.

        אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        "כן, כל התקשורת העולמית חיכו לישראלים, שיצפו בשבילם באלג'זירה."

        חיכו או לא חיכו, עובדתית, אמצעי התקשורת המרכזיים משתמשים בתרגומים של מכון ממר"י.

        "ממר"י חשוב, בעיקר, לאותם מומחי טרור מטעם עצמם, שאינם שולטים בשפות זרות."

        אני מניח (ברצינות) שאתה מתכוון לצבא ארה"ב ול-CIA.

        אגב, את רשימת החברים במועצת המנהלים והיועצים של ממר"י, קראת?

        היא כוללת ראש CIA לשעבר, בכירים לשעבר ב-FBI, שגרירי ארה"ב בדימוס ועוד. הם כבר מזמן לא "הישראלים".

        אהבתי

      • פרוגרסיבי הגיב:

        Nation הוא מגזין שמאל ותיק שרואה את עצמו שופר לעניין הערבי והעולם השלישי בכלל. לא אסמכתא לשום דבר.

        אהבתי

      • ריצ'י הגיב:

        מדהים (ולא בציניות) כיצד פתחו השועלן ובונד כיתת חינוך מיוחד עבור אורן שמעדיף לסתום אוזניים, לצעוק לה לה לה לה ולהטיח ראשו בקיר כאחרון האוטיסטים (מבלי להעליב ציבור שלם וגו'). ואני שואל: מהיכן הסבלנות? ובעיקר: לשם מה? 😯

        אהבתי

      • ר/ק וכו' הגיב:

        לריצ'י,

        טעות בידך.

        התדהמה האמיתית היא הצלחתו הפנומלית של ה'דאוד' למשוך בלשונם של רבים כל כך כדי להשאיר על אש חמה את הנרטיב האיסלמי/רצחני/ג'יהאדיסטי על המדוכה כל הזמן.

        אם כבוד אז לפחות למי שמגיע, למי שמעורר ולא למי שנגרר.

        אהבתי

    • אוריה הגיב:

      שיהיה ברור לכולם:

      בשיחות פנימיות, ביבי אומר: "אני חולה על אבו מאזן. הלוואי והייתי יכול לעבור לרמאללה ולגור איתו. מי צריך את שרה? מה שאני הכי רוצה בחיים זה ש-4 מיליון פלסטינים יחזרו ליפו ולחיפה, ושכל היהודים יכנסו לאוטובוס של אגד ויסעו ישר לים. אם אפשר – בנסיעה לאחור".

      ברור, נכון?

      אהבתי

  3. דבורית, למה מקור ראשון לא מעלה את המהדורות המרכזיות שלו? יש להם מהדורה יומית דיגיטאלית אבל לא של סופשבוע

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני לא יודעת. אולי למשל את עיקר כספם הם עושים ממהדורת הדפוס בסו"ש ולא רוצים לקפח את פרנסתם? הרי לא תשלם להם כדי לקרוא, נכון?
      זה עיתון קטן, אתה יודע?

      אהבתי

      • לא אשלם. אבל אפשר להתמכר לכותבים מסוימים ואז נקשרים לעיתון. ובכלל להעלות לאינטרנט זה מאסט. מי שלא שם נמחק מהראדר. אין באז, אין טוקבקים, אין פירסום ואין פירסומות. אפשר להבין את ההיגיון הכלכלי אבל הוא מוטעה בגלל שאין להם חשיפה אין גם תפוצה.

        אהבתי

  4. נורית הגיב:

    אין לי כח לקרוא את עשרות עמודי הדפוס המשעממים ברובם, ממש אין.
    הצצתי גם בתכוניות הטלויזיה לחג אולי משם תבוא הישועה? נאדא.
    זה יהיה חג משעמם, שהאוכל יפצה על השעמות כנראה.

    אגב, מוסף הארץ שוב מלא עם ספורים קטנים, מה עובר עליהם? צלחתי
    סיפור אחד נחמד של יגאל משיח על אביו – אולי משך אותי מפני שאני חיפאית לשעבר .

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    ע"פ הקרדיטים בסופו, הסרטון הדמוגרפי של מועצת יש"ע הופק ע"י החבר'ה של לאטמה.
    רוצה לכתוב בעייתי, אבל זה בעייתי בגלל שהבעייתיות ידועה גם לפני זה.

    אהבתי

  6. הטור הפותח: ״נכון להבוקר, ובמוֹדִפדוף, הז'ורנל יכול להיחשב כמוסף דעתני. הרבה מאוד אנשים, רובם ככולם בעלי מטען תרבותי לא מבוטל, מהגגים.״
    לא צריך לשפוט מהר אבל נשמע קצת ״גניחתי״. ממש מעניין דליה מזור. איפה, איפה יובל נתן, מני אבירם ,דרור גלובלמן וליסה פרץ? אז היה מה לקרא. 

    אהבתי

    • ליידי גאגא הגיב:

      ואם רוגל לא היה כותב בגורנל, היית אומר איפה רוגל. ואם ניב הדס ילא הייה כותב בגורנל, הייתי אומר איפה ניב הדס. וכן הלאה והלאה

      אהבתי

  7. עובר אורח הגיב:

    אכן, חרפת סופ"ש זה ולהיכן נוליך אותה (את החרפה). ב"הארץ תרבות וספרות" של
    ערב רה"ש. שיא הפסגה של אינטלקטואליות נשגבה. סיפור של עמוס עוז, הספד
    למאיה קגנסקיה, דן מירון יעקב שביט וכ"ו. ובעמוד 5 איור מביבילה (לא תנ"ך חס ושלום)
    מאוירת משנת 1534 ושם כתוב – אל תאמינו אם לא תבדקו
    "המבול ותיבת נח בדמות ארון ויונה שחורה שחורה ובפיה עלה זית"
    בראשית, פרק ח' פסוק 6: "ויהי מקץ ארבעים יום ויפתח נח את חלון התבה אשר עשה
    פסוק 7 וישלח את הערב ויצא יצוא ושוב עד יבשת המים מעל הארץ"
    מה נאמר ומה נדבר. שתהיה לכם כולכם שנה טוב לכם ולשלכם ולי ולנו ולכל עם ישראל ולגר
    הגר בתוכם.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אבל העורב לא חזר עם עלה זית, כי הוא נשלח ראשון, עוד בטרם קלו המים.
      אחריו נשלחה היונה שלוש פעמים:
      1. פעם ראשונה חזרה מיד בגלל המים.
      2. פעם שנייה חזרה עם עלה-זית (כפי שמופיע באיור).
      3. פעם שלישית לא חזרה כלל (כי המצב חזר לקדמותו).

      יש גם יונים שחורות, אתה יודע. היונה הצחורה עם עלה הזית זה מיתוס. בתנ"ך לא מצויין מה הצבע שלה.

      אהבתי

  8. עובר אורח הגיב:

    המשך להנ"ל, בעלת הבית, שנה טובה גם לך וכאשר יצוטט הקוריוז
    לעיל, והוא יצוטט אין ספק אם לא כבר צוטט וטולפן ולועג, תזכיר למי שצריך
    שאצלך היה אחד הציטוטים הראשונים.

    אהבתי

  9. אורן הגיב:

    מצאתי חג מעניין, פיצוי על אסונות תשרי. שבוע הספרים האסורים המשלב מאבק למען חרות המחשבה, ואהבת ספרים. וזו המלצתי גם לנורית, קראי ספרים. לטלוויזיה אל תתקרבי, מקסימום סרט חגים קלאסי.

    אהבתי

    • נורית הגיב:

      הי אורן, אכן יש לי 6 ספרים מוכנים לקריאה ולהנאה.

      את הסרט הקלאסי הזה אני לא מכירה ותודה על ההמלצה.

      שנה טובה לך ולכול קוראי וולווט וכמובן לבעלת הבית.

      אהבתי

  10. סרג'יו בלת"ם הגיב:

    ואף מילה על ה"עיצוב" הקומוניקטיבי של ה"ז'ורנל"…?

    אהבתי

  11. ר/ק וכו' הגיב:

    לדבורית ולקוראים,
    שנה טובה.

    אהבתי

  12. אורן הגיב:

    בכתבות השנה של הארץ, מופיעה זו מגליון הקריסמס, אודות: הטבח האכזרי וחסר המצפון, שמבצעים במין האנושי, אגואיסטים חסרי רחמים*.
    *פרשנות אוביקטיבית.

    אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    אגב, הסרטון עם האפל בדבש הוא אנטישמי.

    אהבתי

  14. דיתה הגיב:

    חייבת להמליץ על כתבה מרגשת ממש על פילאי המוח האנושי והבחירות שהוא עושה בצורה אינטואיטיבית. זה mind boggling. הכתבה במוסף חג של כלכליסט.
    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3533866,00.html

    אהבתי

    • ר/ק וכו' הגיב:

      את ממש לא חייבת להוכיח שאת מטקבקת בתשלום. הנושא כבר הוזכר ויותר מפעם אחת.

      טוקבקיסטית בתשלום היא אחת שכותבת על מה שמשלמים לה ולא חשוב בכלל אם כתבו אותו דבר או אם זה במקום הנכון או בכלל לטרוח לקרוא את האחרים בפוסט ו/או בתגובות.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      הכתבה לונקקה כבר בפוסט של אתמול.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        פשוט תשלחי להם חשבונית על כל לינק שאת שמה אליהם, ואז המטרד ייפסק.

        אהבתי

      • דיתה הגיב:

        כמה כעס יש בכם אנשים. מישהי פרצה למקדש שלכם והמליצה על כתבה ועוד עם לינק! שומו שמיים. היא כמובן חשודה, כלומר אשמה בכתיבת פוסטים בתשלום! ממש טרולית מרושעת. גזר דין מוות לפולשת. לקראת ראש השנה אני סולחת לכם על הטפשות והרשעות. היו שלום, ותודה על הדגים המסריחים

        אהבתי

      • ר/ק וכו' הגיב:

        ואיפה החלק שלך גב' דיתה היקרה.
        הרי אם היית קוראת קבועה של הבלוג הזה היית רואה.
        הרי את פשוט נכנסת לפה כדי להכניס את הקישור שלך לכתבה המדהימה.
        ובכל זאת, נאכל גם נאכל גפילטע (ה?) פיש ונאחל אף לך שנה טובה.

        אהבתי

      • דיתה הגיב:

        כלומר גם עברתי על החוק הזה של המקדש שרק קוראים קבועים, או לפחות קוראים שלא החמיצו שורה בפוסט הקודם של ולוט, רשאים לכתוב פוסטים. כמה טמטום יכול להיות מטופש? מימימי מה?

        אהבתי

      • דיתה הגיב:

        second opinion? גם הניק שלך מממוזר

        אהבתי

    • . הגיב:

      לא אהבתי את הכתבה. לא למדתי ממנה דבר. כל מה שהכתבה אומרת זה שיש שתי מערכות במח אחת אוטומטית, אינטואיטיבית ואחת רצונית, מושכלת, והאוטומטית לפעמים שולטת על האינטואיטיבית. את זה כל אחד יודע גם בלי לקרוא את הכתבה. מהם עקרונות הפעולה של כל מערכת ומתי אחת תופסת פיקוד על השנייה ומתי הפרדיקציות של מערכת אחת מדויקות יותר מאשר של השנייה כל זה לא נאמר בכתבה. בקיצור, המון מילים שנותנות לך תחושה שלמדת משהו חדש כשבעצם לא למדת דבר.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        מסכים.
        כנראה שבספר יש יותר מזה.

        אהבתי

      • דיתה הגיב:

        ברוררר שלא למדתם שום דבר חדש. אתם הרי יודעים הכל מראש. ידעתם הכל עוד באירופה

        אהבתי

      • . הגיב:

        קצת פירוט: הוברמן עושה פה את אותה עבודה רשלנית שעשה בכתבה על הפטריות שהיתה מהומה רבה על לא מאומה (דבורית קישרה לכתבה שהראתה את זה). הספר החדש של כהנמן הוא ערבוב של המון חומר ישן מפסיכולוגיה קוגניטיבית (סמנטיק פריימינג, אותה רשת שהוא מתאר נתגלתה לפני כארבעים שנה לערך) עם עוד קצת חומר חדש ממדעי המח ופסיכולוגיה חברתית. התפרים שהוא עושה בין המחקרים השונים שעוסקים בתחומים שונים לגמרי והנסיון להכפיפם תחת מטריה אחת "מערכת אינטואיטיבית" הם גסים ואין להם הצדקה. היה מן הראוי מצד הוברמן להביא בקורות של אנשי מדע על הספר ובכלל על התאוריה של כהנמן ויש כאלה לא מעט. הוברמן מציג את הספר כפריצת דרך תאורטית כבירה ולא היא. כהנמן הוא חוקר ענק בסוף דרכו האקדמית והספר הוא לא גולת הכותרת של עבודתו וזה בלשון המעטה. ועוד עניין קטן שהפריע לי, הכיתוב תחת התמונה אומר "כהנמן ואשתו אן" כאילו מדובר באיזו עקרת בית שמעסה לו את הכתפיים כשהוא חושב. אן טרייזמן היא אגדה מהלכת, מגדולות הפסיכולוגיות בזמננו ויש אומרים שתרומתה לתחום גדולה מתרומתו של בעלה.

        אהבתי

      • דיתה הגיב:

        עכשיו זה מתחיל ממש להיות מעניין. אתה מנתח ספר שלא קראת, בכלל לא קראת!, ובלבד שתוכל לזקור כמה שמות ומונחים כדי להראות לנו שאתה ידען גדול, כולל סמנטיק פריימינג, אם כי בצניעותך לא עברת לאנגלית. יפה לך. בעניין הפטריות ולוט לא קישרה לכתבה ש"הראתה" את זה. בכתבה ההיא היו "טענות", לא "הוכחות". יש מדענים חשובים יותר מהבחור בנענע… ושנה טובה גם לך

        אהבתי

      • א רוזן הגיב:

        בקיצור, כולם עשו עבודה רשלנית. רק המגיב ללא שם יודע הכל  

        אהבתי

      • . הגיב:

        המגיב ללא שם לא יודע כל, הוא יודע לא מעט בתחום המקצועי שלו.
        המגיב ללא שם לא קרא את כל הספר אבל בעולם המדעי ספר כזה לא צץ יש מאין. קדמו לו הרצאות של כהנמן ומאמרים שפרסמה קבוצת המחקר שלו ואוגדו בספר. המגיב כן קרא פרק אחד בספר שנשלח לו על ידי כהנמן בעצמו ונוגע לתחום עיסוקו של המגיב.
        המגיב סבור שהוא יודע לזהות כתבה וראיון שהופקו והוזמנו על ידי מערכת קידום המכירות של הוצאת הספרים ולעניות דעתו מחובתו של מר הוברמן לציין זאת.

        אהבתי

      • . הגיב:

        וראה זה פלא, שני המלומדים המספרים בכתבה נפלאות בשבחו של הספר, נאסים טלב (שהוא בכלל כלכלן, מה הוא מבין בחקר המח?) וחוקר האושר דניאל גילברט, שניהם פרסמו את ספרי המדע הפופולארי שלהם בהוצאת ראנדום האוס, אותה ההוצאה שמפרסמת את ספרו החדש של כהנמן. הכל יחסי ציבור ואני מקווה בשביל מר הוברמן שעשה את השגיאה בתם לב ולא ידע כי הוא מובל באף.
        נסים טאלב.
        דניאל גילברט.
        דניאל כהנמן.

        V: ניסיתי לסדר את הלינקים כהיפר וקלקלתי אותם.
        אם תוסיף אותם, אתקן.

        אהבתי

      • . הגיב:

        ולסיום, המלומד השלישי המשולב בכתבה בין הממליצים על הספר, סטיבן פינקר (אכן פסיכולוג חשוב), לא אומר מילה על הספר. הוא רק מתאר איזה אדם נפלא הוא כהנמן. ולא בכדי. הוא את הספרים שלו מפרסם בהוצאת פינגווין. לא חייב כלום לראנדום האוס.

        אהבתי

      • . הגיב:

        תודה רבה. חשבתי שהפוסט הזה מזמן עוטף דגים.הנה:
        (…)

        V: תוקן. אתה צריך להפנים: ברשת לא עוטפים דגים.

        אהבתי

      • דיתה הגיב:

        המגיב ללא שם כותב על עצמו בגוף שלישי בהערכה רבה כולל רמז מסוים לתחום מומחיותו, שיישאר עלום לכל היתר. איזו ענווה קולוסלית. בתחום מומחיות מסוים אנשים שמדברים על עצמם בגוף שלישי – סימן מעיד לא טוב. המגיב ללא שם מתייחס בחשדנות עצומה לעיתונאי שכתב את הכתבה. זו כבר כמעט פתולוגיה. המגיב ללא שם קובע ששני אנשים המצוטטים בספר מתייחסים אליו כך או אחרת משום שהם מוציאים את ספריהם באותה הוצאה ובעיניו של המגיב ללא שם זו כבר מעין הוכחה לאיזו קונספירציה. המעמקים הנחשפים כאן אבוי ראויים לכתבת המשך לכתבה על הפטריות או אולי לכתבה ששאלה למה אין צבע כחול בתנ"ך, שלא יצא באותה הוצאה, אגב. ד"ר . היקר – אולי תרפה את השרירים למטה? אולי תנשום עמוק?

        אהבתי

  15. הקיד הגיב:

    שנה טובה דבורית, שמחה ומלאה בבשורות טובות

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      שנה טובה, לדעתי אתה אחד המגיבים הראשונים בבלוג, נכון ❓

      אהבתי

      • הקיד הגיב:

        לגבי תגובות אני לא זוכר בוודאות אבל כקורא הגעתי בתחילת טפטופי הבאז הראשונים אי אז בימי ישראבלוג כך שאני כנראה בין הראשונים או לכל הפחות הוותיקים (היה מפחיד אז להגיב. קרבות שועלן-בונד-אורן-הלל מחווירים לעומת הברכות שהורעפו שם) 😆

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        לא יכול לדבר בשם בונד, הלל & שועלן, אבל לי לא אומרים מחוויר, אפילו לא בצחוק.

        אהבתי

    • עברי הגיב:

      שנה טובה לבעלת הבית ולכל דיירי הבלוג
      שנת פרנסה ועתיד "לתשקורת" הישראלית, אם לא המודפסת והמשודרת, לפחות על צגי מחשבינו וסמארטפונינו

      V: תודה תודה, גם לאדוני

      אהבתי

  16. בונד ג בונד הגיב:

    הדבר הכי מצחיק שראיתי היום:

    אהבתי

  17. גולני שלי הגיב:

    הכתבה על חיילי גולני במעריב היא ממש שוס אדיר, מדהים, חיילינו האמיצים נלחמו בגבורה שזה דבר מדהים, המשיכו כך, צפוי לכם עתיד מזהיר, דובר צה"ל מאוהב בכם, הקוראים קצת פחות, היום העם אוהב סיפורים אחרים, קצת יותר מעניינים מעוד סיפור גבורה שדובר צה,ל דוחף לתקשורת

    אהבתי

  18. קורא הארץ הגיב:

    קראתי את הכתבה בגלריה על אייל גולן שוולוט אמרה עליה במיאוס ״דייי!!!". כתבה טובה למדי, למה ״די״? ההתלבטויות לפני ההופעה בפני הצפונבונים מה״מחאה״. לא מדובר בכתבת צבע יחצנית של זמר מזרחי שבדרך כלל פונה לקהל מזרחי. פה הכתב פונה לקהל אחר, שונא-מזרחית.

    אגב, מצויין שהוא הזמר הפופולרי ביותר בישראל. האם זה כולל קהל לא מזרחי?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כן, הוא הזמר הכי אהוד בכלל.
      ולא, אני לא רוצה לקרוא אף מילה עליו. גם אם יעקב שבתאי יקום מקברו לשם כך.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        לא מתאים לך, נשאיר אותך שנה. איכות היא של הכותב, ולא הנושא. הנה בז'ורו, בכתבה על בר זוהר, רפאלי נדחקה לסאבטקסט. הכתבה הפכה לעמוקה תמאטית ופסיכולוגית, תוך הוספת מימד צורני ע"י האקספוזיציה של פרומו בגדי הים. היתי מרחיב, אבל ויכוחי הממר"יס התישו אותי.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        או. אז שמע, כל הפוסט מודרניזם הזה, או איך שלא קוראים לזה היום, לא מעניין אותי. ולפיכך גם לא הפיכתם של יב"ז, ברפאלי, גולנצ'יק או ג'נוארי ג'ונס למסמנים ומסומנים, לסמלים, לאייקונים, לייצוגים בתרבות גבוהה ונמוכה, וכל הבול הזה.
        לא אכפת לי שגולנצ'יק חצה את הקווים, שכל המטא אשכנזים אוהבים אותו, שמזמינים אותו לשיר לאלפיון ואו כל דבר אחר. פשוט לא. אני לא רוצה לקרוא עליו ולא לדעת מה הוא חושב, או מה הוא אוהב, או איך הוא הגיע עד הלום. כל מה שאני כבר יודעת עליו זה די והותר. כל נוירון נוסף שאקדיש לו או לכל הנ"ליות, שהן רק סמל, ויש עוד אלף דוגמאות, מיותר לגמרי. ובאמת לא משנה לי מי כותב. פשוט לא. לא רוצה לקרוא עליהם. החיים שלי קצרים מדי.

        אהבתי

      • קורא הארץ הגיב:

        לא. מאוד חשוב איך זמר מהז׳אנר הכי שנוי במחלוקת בישראל המסוכסכת עם עצמה מפלס את דרכו אל תוך המיינסטרים. ראינו כבר איך הדאנס הפשוט הזה מעורר שינאה ולעג בקרב ישראלים טהרנים שרוצים לשמור על מעמדם בחברה. הכתבה נגעה במיומנות בדיוק בנקודה החברתית הזאת ובגלל זה היא מעניינת. קטע מאיר עיניים אחד היה על החלטתו לשיר את השיר ״מי שמאמין״ בפני קהל צפונבוני מתחכם וחילוני רק בגלל שהוא היה נאמן לעצמו ובסוף זה עבר בניגוד לציפיות של הכתב. כתבה מאוד רלוונטית ופוגעת.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        ולווט, רדוקציה עפ"י ניורונים וחים קצרים מובילה למסקנה המקורית, שהכל הבל. בסוף נשארים עם מרחבים של זמן פנוי. את חושבת, שאני קראתי את כל הכתבות האלה. יופיו של המטאדיון, הוא בהתנתקותו מהמקור. במקרה האירוני, ניתן להסתפק בבדלי שמועות, ובחירת התבנית התארוטית. האם חגי לוי צפה בכל התוכניות, שככל הנראה, הזכיר במאמרו, למען בריאותו הנפשית, אני מקווה שלא. הוא עוד נרקיסיסט מזויף, שמדבר בסוף על עצמו. אני מניח, שכל ההמונים שמנסים להצטופף להם בביצה, גורמים סבל רב לנרקיסיסטים האמיתיים. כל התלונות על דלות גליונות החג, הם כל כך 5771, שנה בבלית שמחה.

        אהבתי

    • עברי הגיב:

      ואם בזמרי הלאום עסקינן – האם זה הצילום המחמיא (באופן פרודיאני?) של בעלת הבית, או שהקיסר ארצי מצויר כבן עשרים עם עיניים של דוגמנית בלונדינית? אתמהה

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        לא, אין ידי במעל
        לא קראת את הפוסט?
        נכתב בו:

        המדור משתרע על כפולה ועוד שני עמודים שיש בה איור ענק של ארצי (הילית שפר), אבל כפי שנראה בגיל 20. כלומר בדיוק כמו בן ארצי.

        אהבתי

      • גינה הגיב:

        באמת, זה נראה מצחיק. כל כך מלאכותי – כאילו שאנחנו לא יודעים שארצי זקן. עכשיו גילינו שהוא גם טרחן, למרות הציור

        אהבתי

      • עברי הגיב:

        הבושה, לא שמתי לב… עיני מוסמרו לאיור. אגב, מעיון מדוקדק בתמונות של האליל (משעמם לי לפעמים) הוא אף פעם לא נראה ככה בצעירותו. זה בעצם האדמו"ר כפי שהוא נראה עכשיו רק עם בוטוקס ומתיחה…

        אהבתי

  19. שטוטית הגיב:

    העיקר שצחקתי מהתגובות

    שנה טובה

    V: שנה טובה גם לך!

    אהבתי

  20. אני רק מלה הגיב:

    שעה בפקקים עם קערת סלט ע"פ חיים כהן -הלוך
    שעה בפקקים עם קערה ריקה +בטן תפוחה+ ראש מנופח- חזור,
    שנה טובה גם לכם.

    אהבתי

  21. Newsflash הגיב:

    התפרעויות והפגנות של אוקראינים נגד התיירים הישראלים לאומן

    AP

    Police have detained about 100 activists of Ukraine's nationalist party who protested the annual pilgrimage of Hasidic Jews in southern Ukraine. About 300 supporters of the nationalist party Svoboda, or Liberty, demanded that Hasid Jews not be allowed to gather in the town of Uman, about 125 miles south of the capital. Close to 30,000 Hasidic Jews from around the world are expected in Uman this week to celebrate Rosh Hoshana at the grave of Rabbi Nachman of Bratslav, who died in 1810. The protesters shouted "Ukraine for Ukrainians" at Sunday's rally.

    אהבתי

  22. ר/ק וכו' הגיב:

    אהבתי לקרוא, התמוגגתי אפילו. פרוזאק מקומי ממקלדתה של גילי דינשטיין.
    ישראל – ארץ זבת חלב והיי טק.

    אהבתי

    • דיתה הגיב:

      ר/ק וכו – אתה טוקבקיסט בתשלום? מה פתאום אתה מעז להמליץ על כתבה ועוד ללנקק? תתבייש

      אהבתי

      • ר/ק וכו' הגיב:

        לא בתשלום אבל עם אינטרס מובהק. עלית עלי ולכן אתוודה. אני בת הזוג של המקלדת של גילי.
        מצד שני, לפני שפרסתי את הגיגי טרחתי לבדוק אם הנושא כבר הוזכר ורק אז (בתקווה שלא פספסתי דבר) הבאתי את חצי הגרוש שלי.

        אהבתי

  23. אני רק מלה הגיב:

    עבור רבים, במיוחד בבלוג הזה , השם ליסה פרץ מתקשר אינטואיטיבית ל"סגנון- "גלריה" וכו'.
    אחרים מקשרים את השם לילדה הרעבה מקרית שמונה שהכריזה את המשפט המכונן בחייה. ואני שואלת: איך- איך-איך 'התארסה' ליסה עם היצור ליאור דיין , אירוסין שלוו בחשיפה נוסח דנה ספקטור.

    אהבתי

    • גינה הגיב:

      אולי הם היו מאוהבים

      אהבתי

    • מ הגיב:

      היא בחיים לא היתה הילדה הרעבה בקרית שמונה. את מבלבלת אותה עם ילדה אחרת מבית שאן בשנות המיתון של שנות השישים. ליסה היא הילדה מתשדיר הקטיושות של הליכוד בבחירות 84. אבל עכשיו לא יאה לה וכמו כל המיליה שלה גם היא מצטעצעת בזהות שמאלנית. זה בא פאק״ל.

      אהבתי

      • אני רק מלה הגיב:

        ט.ל.ח. 😳

        אהבתי

      • ר/ק וכו' הגיב:

        הילדה הרעבה מבית שאן מתוך סדרת תוכניות "יום בישוב" בקול ישראל.

        אהבתי

      • ר/ק וכו' הגיב:

        הילדה הרעבה מבית שאן מתוך סדרת תוכניות "יום בישוב" בקול ישראל.

        אהבתי

      • אני רק מלה הגיב:

        ח"ח. המראיין (יעקב בן הרצל? אלימלך רם?)ניסה את כל המניפולציות המוכרות לו לסחוט מהילדה תיאורים קורעי לב על רעב ועוני. היום קוראים לזה רייטינג.אגב,בז'ורנל בכתבה של שגיא בן-נון על יעל בר-זוהר נרשמה מפיו של כחלילי שורה טובה: "הרייטינג הוא מרוקאי". וואלה נכון.

        אהבתי

      • ר/ק וכו' הגיב:

        בכתבה כתוב שמי שראיין את הילדה הוא יעקב בן הרצל. לאוזני זה יכול להיות גם אלימלך רם. יש להניח שמה שכתוב זה הנכון אבל בהזדמנות אשאל את אלימלך רם. לאחרונה (כשנה וחצי פלוס מינוס) פגשתיו בכנסת ישראל כשתדלן.

        אהבתי

      • אני רק מלה הגיב:

        טון הדיבור אופיני לתקופה. ממלכתי משהו,כמו כרוז, ר' מודגשת , משה טימור העלה את זה לדרגה של אמנות.

        אהבתי

    • תוהה בקשר לאותם אירוסים תמוהים. ברשימת החברים שלה בפייסבוק נמצא אסי דיין אבל לא ליאור. סתם חשבתי שאולי היא הטרידה את ליאור בעריסתו כדי להיות קרובה לאסי?

      אהבתי

  24. הללויה הגיב:

    יבוא יום, עוד לא רחוק הוא, שליסה פרץ תרוץ ברשימת הליכוד ואז כולכם תבלעו את הגיחוך.

    אהבתי

  25. אבן צור הגיב:

    מוסף עסקים בעריכתו של יואב צור ממש מדהים, כמה חבל שעורך העל הבלתי רגיל עוזב את מעריב, ככה צריכה להראות עיתונות טובה ממש במיטבה: סדרה של ראיונות משמימים, ראיון משמים עד טירוף אחרי עוד שממון, כל הכבוד, עורך בחסד. כל כך חבל שהוא עוזב, תארו לכם שהיה נשאר, כל שבוע היו מוספים מדהימים כאלה. מה שהעם מפסיד, ממש כואב הלב

    אהבתי

  26. קורא הגיב:

    משעשע שגולדן לקח איתו את כל הגווארדיה הכושלת מהארץ. מה שכן, בתור מוסף, ז'ורנל לא עובד. יותר מדי דעות, פחות מדי תוכן. בנוסף, מה ההבדל בינו לבין סופשבוע? לאלוהים הפתרונים.

    אהבתי

    • אני רק מלה הגיב:

      אמנם החיים קצרים, אבל לי יש עיניים זריזות. אז ככה:
      סופשבוע- שעמומון
      סגנון- מוסף לעקרת הבית.
      ז'ורנל- רייטינג למתקדמים.
      ט.ל.ח.

      אהבתי

  27. שאלה הגיב:

    מה זה ט.ל.ח?

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s