מוסף הארץ
פרופ' סטיבן פינקר אומר שהעולם נעשה מקום טוב יותר, ושהאלימות פוחתת. איך לא לפתוח בכתבה כזו. גם אם הוא טועה.
אפשר לשמוע ולראות אותו פה, פה ופה. אולי אחרי הביקור הוא ישנה את דעתו.
במסגרת ביקורו בישראל, יעניק פינקר שלוש הרצאות: ב-11 בדצמבר ירצה בתיאטרון ירושלים על ספרו האחרון, "The Better Angels of Our Nature"; ב-13 בדצמבר ירצה במרכז ענב בתל אביב על "האינסטינקט הלשוני" וב-14 בחודש ישתתף בכנס ה"פסיכו-אונטולוגיה" שמארגן מרכז "שלם" במשכנות שאננים.
גלובס/ G
רעיון נחמד מאוד לצילום השער (דור מלכה): ראיון עם מיכאל גולן, מפעיל הסלולר החדש, מדבר בטלפון חוגה עתיק במיוחד.
כתבה מעוררת עניין מאחר שלא הייתי מודעת לפעילותו של האיש הצעיר הזה ולסיפורו.
והנה משפט לענייננו:
הוא היה מגיע לישיבת דירקטוריון, מספרים, עם ישראל היום בידיו בשעה שבדירקטוריון הוט יושבים המזוהים עם ידיעות אחרונות. אם לא די בכך, בחדרו תלה תמונה של מנחם בגין, מה שהחריד את ראשי הקבוצה ומנהליה, שפחדו מזיהוי פוליטי מכל סוג שהוא.
כולם משקרים וטוענים שהם שונאים שקרנים. מתברר ששקר זו טקטיקת הישרדות והשקרנים נהנים, כלומר מצליחים, יותר.
דומה שאין בנאדם מהמח' לפוליטיקה וממשל באונ' בן גוריון שלא רואיין בעניין דו"ח המל"ג. הנה פרופ' ניב גורדון.
קראתי את הראיון עם ישראל ברייט כדי לשמוע מה יש לו להגיד על סרוגים, שם יש לו תפקיד לא רע העונה. אבל יש על זה מילה וחצי.
מצד שני שמחתי לקרוא שאין לו יותר חרדות כלכליות. אולי שייקח את אורלי קסטל-בלום כפרויקט?
טוב נו, הנה ראיון עם היוצרים מלפני חודש.
היי, שימו לב כמה כתבות בגיליון אחד. לא הולך ברגל
ז'ורנל
תשעה וידויים של אנשי טלוויזיה במשבר כלכלי (עופר מתן). צובט.
מעניין מה הביא את הממונים להעלות את טוריו של רוגל אלפר לרשת.
שמחתי לקרוא שיש להקה הנקראת אשכרה מתים.
ישראל השבוע
סיגל ארביטמן בדקה מה מצב הנשים בירושלים. כלומר בחוצותיה:
"בנסיעה של 20 דקות עובר אוטובוס ירושלמי ממוצע דרך כל קונפליקט ישראלי אפשרי".
הארץ השבוע
הסערה מדבריו של ח"כ אופיר אקוניס, שדיבר בשבח הסנטור מקארתי בתחילת השבוע (וחזר בו קמעא), הטריפה את דעתם של השקולים שבכותבים.
יוסי ורטר על אקוניס, וגם על הקדמת הפריימריס, דברים שנכתבו בשבוע האחרון, וגם על ביקורו של אחמד טיבי בווילה ואנזה.
כמו שאמרתי כבר: סיכום השבוע הפוליטי בכמה דקות, ואתם מסודרים.
אורי אבנרי הגיע לכנסת ב-1965 כדי להילחם בחוק איסור לשון הרע. כותרת מעולה: "ד"ש מהעולם הזה". האיש בן 88. שווה, שווה לקרוא, גם אם אני לא מסכימה איתו שהפיתוי הכספי ידרבן אנשים לתבוע. הוא לא. ראשית, אנשים עצלים מדי, שנית, הם יודעים שאין שום סיבה שהשופט יפסוק להם את המקסימום, ועוד ועוד. אבל למה לא להקים זעקה גדולה ומרה אם אפשר.
מוספשבת
בן כספית משווה את נתניהו לפוטין. לא קצת הגזמנו? על פי תיאורו המוגזם נתניהו חולש על הכל, כלומר דיקטטור מוחלט. גם במצבו של ערוץ 10 באופן גורף הוא מאשים אותו.
"העיתונים המודפסים תחת אימה וטרור חיצוני"? אתה מתכוון שנתניהו אשם במצבו של מעריב, או של הארץ?
החלק הזה במדור שלו נגמר בשורה פנטסטית:
מי יודע, אולי גם נגיע לימים שבהם גופותיהם של עיתונאים ייפלטו מדי כמה ימים אל החוף.
ואז מגיע הקטע בו כאותה נערה במצוקה הוא מאשים את אובמה (את אמריקה) שלא אוהבת אותנו יותר עם כל מיני סימנים כאלו ואחרים, לקוחים מדברי ימים כלשהם.
סופשבוע
הטרוריסט קרלוס מדבר מתאו. למה? כי הוא עומד כעת למשפט נוסף (יש לו כבר מאסר עולם) על מעורבותו בפיגועים בשנות השמונים.
מה חלקו של "הראיון הבלעדי" מהכלא בכתבת הענק? קטן. חלקים נרחבים מאוד מהכתבה בת ששת העמודים מוקדשים לתיאור מעלליו במהלך השנים.
גיא הכט צילם את הדוגמנית צליל סלע (לא מכירה, סליחה) עם נתח בשר נא ומדמם. דילגתי (ראיינו: אלקנה שור וליאור דיין).
אני חושבת שקראתי לא מעט ראיונות עם ליה קניג בחיי, וגם ראיתי דיוקן טלוויזיוני שלה לא מזמן. הנה עוד אחד.
7 לילות
יש לי פטיש מתמשך לקיבוץ, ושמחתי להיווכח מהראיון איתו שגם לאורי סיון יש. ביום שני תעלה בהוט הסדרה החדשה שלו, יחפים. יש למה לחכות.
ליידי גלובס
באיחור מה הגעתי לראיון של אלדד יניב עם שמעון שבס (חברים, כעולה מהכתבה). שבס חוזר. כן, חוזר. מתישהו. אל תחכו לו בשדה.
אני המומה מאנשים שיודעים בדיוק איך לעשות מה בכל תחום. הוא, יש לו תוכנית מאלף ועד תו מה לעשות במדינה, ואיך לפתור את כל הצרות והמצוקות. רק תנו לו לנהל את העניינים, ותהיה פה בובה של מדינה.
רשת/ פייסבוק/ בלוגלנד
רק אלוהים יודע למה התכוון נשיאנו פרס כשאמר "כל המשרד שלי זה פייסבוק אחד גדול".
עולמות מתנגשים. בוגרת תיכון העלתה לפייסבוק תמונות של ישבנה החשוף (בניגוד לתקנון). אב הבית של התיכון בו למדה החמיא לה. וההיסטריה החלה.
"אנשים שצריך להרוג" קוראים לעמוד הזה. באווירה הרווחת היום אין סיבה שמישהו לא יפרש את הדברים כפשוטם. בשנות התשעים קראו לזה (ותודה למדור המופתי בכל העיר) "פסולי חיתון". למה צריך להרוג?
ועוד תנועת פייסבוק מרשימה: "כולנו נגד השמאל הקיצוני". וגם דפני ליף מסומנת.
החדשות החדשות, המיזם האינטרנטי החדש של איילת דקל (חברה) ושרית סרי.
מה קורה בעולם?
נאס"א מצאה כוכב חדש, שהטמפרטורה שלו מתאימה לנו. אולי במקום מסכות אב"כ נזמין כרטיסים.
כמעט רוצח בהוליווד.
הצעצועים הטובים של 2011, אם אתם נוסעים לאנשהו.
צרות בכותרות

אני מקווה שחמאס מעריך את המידע הזה. אין בעד מה.
"גולנצ'יק"/ "רמת הגולן", "חבר טלפוני" – שלוש כותרות מבאסות לראיון עם מיכאל גולן, שזכה במכרז הסלולר החדש עם גולן טלקום שלו (G).
במה רלוונטית השתקת העיתונאים לקטע האמור?

(הארץ, תוקן בינתיים, ותודה ל-cb)
מח' הגהה
מתה על הקרקורים האלה (ליידי גלובס).
לפני פיזור
מוזמנים הנוכחים לתרום ממרכולתם. מה קראתם שאני לא.
ויש גם חלק א' לאצבעות. קמתי מוקדם.
ולמי שמגיעים רק במוצ"ש, לראשונה מסוף שבוע העבודה שלהם, דפדפו אחורה אחורה, לא נחתי רגע.
היו דרמות, הואשמתי בלא מעט פשעים (בטוקבקים).
ובכלל, היה זה שבוע עם שמונים מיליון פוסטים.


בשבוע שעבר אשר גרוניס היה כתבת שער של מוסף "ידיעות אחרונות". השבוע אשר גרוניס היה כתבת שער של מוסף "הארץ". שניהם פרופילים. אנחנו כבר יודעים ש"הארץ" מחופף, אבל מה קרה לוולווט שאפילו זה לא קופץ לה לעיניים??!
אהבתיאהבתי
אני תוהה אם אני היחידי שקרא את פרופ' אליה ליבוביץ בהארץ והתגלגל מצחוק. בטור הדעה שלו הוא מציין:
' בכל מדינה מתוקנת הצבא צריך להיות המוסד היעיל והתכליתי ביותר… כל מה שהצבא עושה, כל פקודה הניתנת בו וכל תקנה מתקנותיו, חייבים להיות כאלה שמשרתים את תפקידו במדינה או תורמים, לפחות בעקיפין, ליעילות ביצוע התפקיד ולחיסכון בחיי אדם. בצבא אין מקום לאמרה המקובלת "אם לא יועיל לא יזיק". בצבא צריך להתקיים הכלל "אם לא יועיל – יזיק" '.
ואז הוא מסתער בעוז על האיבר המנוון, המתדלדל והמיותר ביותר בצבא – הכומתה. מי צריך אותה בכלל?
בעצם לא רק אני צחקתי למקרא הכתבה, כך גם מיכה, רזי, יעל, רינו ואילנה. אבל הם צוחקים גם בדרך לבנק.
אהבתיאהבתי
קבל המלצה מבעלת ניסיון: צחק גם אתה בדרך אל הבנק. מה אכפת לך?
אהבתיאהבתי
הרבה זמן לא ביקרו פה נאום של גלעד שליט.
מהפן הטכני – אני לא רואה הבדל גדול בין הנאום ההוא לנאום הנוכחי.
זה אפילו כמעט מרגיש שהוא תחת איום.
רחמים.
העיקר שהאנשים קיבלו את מה שחיכו לו כ"כ הרבה (לא גלעד, אלא תודה מגלעד).
אהבתיאהבתי
אין ספק שנראה פה יותר מבוהל. עפ"י שפת הגוף ניראה שמדובר בטקסט שהוכתב לו, ואינו מבטא את דעתו העצמאית.
אהבתיאהבתי
ברור, נו. זה מה שהתכוונתי.
קודם החמאס הכניס לו מילים, עכשיו (יועצי?) המשפחה.
אהבתיאהבתי
טוב, זה לא בדיוק מה שאני התכוונתי. אבל אתה יכול להקים תנועה עממית למען שחרורו, או לפחות להחליף את האוואטר שלך לאיור של שליט.
V: 🙂
אהבתיאהבתי
לפחות עלה קצת במשקל, גם זה משהו
אהבתיאהבתי
קראתי את ברגמן שהסביר על ארבעת הקודקודים שאחראים על שיתוף הפעולה החשאי בין חמאס, חיזבאללה, איראן וסוריה שעיקרו שיפור ירי הטילים על ישראל במיני ראשי נפץ שאנחנו לא רוצים לדעת ואת היכולת לטווחים רחוקים. כרגע נשאר אחד מהרביעייה בחיים.
חוץ מסגנון הג'ון דה לה קארה והטפיחה על השכם המרומזת למוסד, לידיעה עצמה יש תוקף מציאותי די עצוב שאפשר לשמוע היטב.
אבל כלי התקשורת כמעט שלא מדווחים-זאת אותה חבורת ילדים צפונבונים שאחראית גם לפורטלים. מטחי קטיושות בדרום לא שוות ידיעה (?!) ואחר כך בוכים שמפטרים כי לא קונים את העיתון שלכם…טמבלים. כותבים על כיפת הברזל- ניצחון טכנולוגי עאלק.
כל כך מתסכל שמדינה מערבית ודמוקרטית סופגת 'בימי שלום' בלי שום סיבה את החרא הזה כל כך הרבה זמן ולא עושה כלום, ואיפה הם, כלבי השמירה של הדמוקרטיה שלי ?
באסה…תקשורת שלומפרית ומנהיגים דמיקולו. מזל שיש את הקלאסיקו.
אהבתיאהבתי
קלאסיקו זה לספרדים. יונה ציונית גאה יסתפק בדרבי החיפאי, הידוע גם כ"מוחרקלאסיקו".
אהבתיאהבתי
שוב פעם אתה מתבטא כאילו אתה מבין בנפש היונה.
מה נסגר איתך ?
אהבתיאהבתי
לא מעניין אותי נפש היונה, היא סתם תרוץ.
אהבתיאהבתי
מר רדיו, דן כנר, הגיש את חדשות 8 בערב ברדיו.
הידיעה הפותחת, כמובן, היתה בנושא פרס נובל שמוענק/הוענק לפרופ' דן שכטמן בתחום הכלכלה.
אהבתיאהבתי
היתה איתו תכנית בערוץ 8- מאוד הרשים אותי. כבוד !
(רק שכלכלה זה לא בדיוק התחום שלו)
אהבתיאהבתי
עם כל הכבוד, זו לא הנקודה.
בהנחה שדן כנר אינו רובוט הרי שהוא עובר על חומר הקריאה לפני השידור וביום כזה, כשכמעט כולם הזכירו בו את פרס הנובל שניתן היום לישראלי (היחיד השנה), הוא עדין לא זכר או ידע את הפרטים.
ללא קשר דן כנר אדם מאוד נחמד ומאוד מוכשר בתחומו.
אהבתיאהבתי
הבנתי את הנקודה- הכבוד בתגובה שלי הלך לטרייכמן.
לגבי דן כנר אין לי דיעה או היכרות ואם היתה פאדיחה בשידור- קורה.
בטח תיקנו במהדורה הבאה.
אהבתיאהבתי
עימות נאה בין ארז תדמור ליריב אופנהיימר בערב חדש* על השתתפות "אם תרצו" בתחרות של בנק לאומי.
שווה רק בשביל הפנינה של אופנהיימר על שלום עכשיו: "עמותה שעוסקת בחינוך במובן הדמוגגי, אה, פדגוגי של המילה".
*העימות אינו כולל עז.
אהבתיאהבתי
יריב אופנהיימר הוא הזוי ידוע ותיק.
אהבתיאהבתי
אורי אבנרי בראיון להארץ: ד"ש מהעולם הזה
צריך לזכור שיש עוד דרך לראות את נפילת רפובליקת ויימאר, וזה תפקיד העיתונאים היהודים חסרי השורשים ("מתבוללים" בלשון היהודית") שהתגרו באינטרס הבטחוני הגרמני. היהודי קורט טוכולסקי בעיתון הפציפיסטי הגרמני "דיי ולטבינה", שרוב עורכיו היו יהודים גרמנים, "הלשין" לאומות אירופה על התחמשות סודית של גרמניה בניגוד להסכם ורסאיי, שנחתם בסיום במלחמת העולם הראשונה. וגם אמר בהתגרות שאין סוד מדינה שלא היה מוסר.
מתוך ספרו המונומנטלי של שאול פרידלנדר "גרמניה הנאצית והיהודים: שנות הרדיפות, 1933-1939
פולמוסים בעניין תפקיד היהודים בזירה התרבותית סערו והלכו ונעשו ארסיים ככל שגדל כוחה של התנועה הנאצית וככל שהתקרב קיצה של הרפובליקה. אבל לפעמים התנהלו הוויכוחים בהקשרים נייטרלים יותר, ואפילו ביוזמת אירגונים יהודיים. בשנת 1930 הזמין "ארגון היהודים הלאומיים" של מקס נאומן את מבקר הספרות הימני פאול פכטר להרצות על "זירת האומנות והשאלה היהודית". פכטר דיבר בגילוי לב. הוא הזהיר את מאזיניו שה"אנטי גרמניות" של אינטלקטואלים יהודים מן השמאל היא מקור חשוב לאנטישמיות גואה, ושהגרמנים לא יסבלו עוד זמן רב את התמשכות מצב העניינים הזה. יהודים לאומיים וגרמנים לאומיים, הציע פכטר, צריכים לפעול יחד נגד מתקפות אנטי לאומיות אלה של אינטלקטואלים יהודים. בדרך עקיפה יותר רמז פכטר לנוכחות המוגזמת של יהודים באומנות, בספרות ובתיאטרון הגרמניים. ואף שלא נאמרו הדברים במפורש, ניתן היה להבין שגם מצב זה מוליד רגשות אנטי יהודיים גוברים: "מחובתי לומר," הכריז פכטר, "שמספר גדול של סופרים, ציירים ומחזאים גרמנים מתהלכים היום בהרגשה שהרבה יותר קשה למצוא בתיאטרונים הגרמניים, בשוק הספרים הגרמני ובעסקי האומנות הגרמניים מקום לדברים גרמנייים מלדברים אחרים. הרצאתו של פכטר התפרסמה בגיליון ינואר 1931 של דויטשה רונדשאו של רודולף פכל, ואחריה הופיעה הערת מערכת בזו הלשון: "אנו מביאים את ההרצאה כי היא עומדת על אחד ממקורות הגידול המסוכן באנטישמיות, שהתאשר בעליל במחצית 1930, ומפני שהיא מצביעה על כמה דרכים שעדיין פתוחות לפנינו לעמוד בפרץ. ויכוח מר התעורר בעקבות ההרצאה.
אחת התרומות היהודיות המעולות לוויכוח היתה מאמרו של ארתור פרינץ, שהתפרסם בגיליון אפריל 1931 של כתב העת וכותרתו "לקראת הוצאת הארס מן השאלה היהודית". פרינץ שואל מדוע עוררו עיתונים ואנשי ספרות יהודיים רדיקליים זעם אנטישמי פראי כל כך בגרמניה, ומשיב תשובה שמעמיקה לרדת לחקר היחסים ביו הגרמנים ליהודים: "סוג זה של עיתונות וספרות לא היה אפשרי בלי אותו חסר עמוק וישן במדינה בריאה ובהרגשה לאומית בגרמניה, חסר שעלול להיות קטלני מאז התוצאה העצובה של המלחמה, ובוודאי אי אפשר "לפצות עליו" בלאומנות המופרזת של הימין הקיצוני. ההסתה של יהודים חסרי שורשים היא רעל בגוף רגיש במיוחד לרעל זה, וזו הסיבה העיקרית לשטנה אנטי יהודית שאין לה גבול.
לשיטתך האמריקאים צריכים לחסל את האשכנזים באמריקה שכן מספר רב של עיתונאים אשכנזים באמריקה מתנגדים למעורבות צבאית אמריקאית
אהבתיאהבתי
אז מה שאתה בעצם מנסה להגיד פה בכמה תגובות שחלקן צונזרו זה שסופם של יהודים "סמולנים" להביא על עצמם ועל שאר עמם שואה?
לא הבנתי אם אתה מבקר את ה"סמול", את ה"פשיזם" שעולה כתגובה לפועלם, או גם וגם?
אהבתיאהבתי
טיפלה על אורי אבנרי
ואם מעניין אפשר גם כאן
וכאן
אהבתיאהבתי
מגוחך מן המשפט הראשון, סוכן ביודעין או לא ביודעין, הכי מכשפה צפה על המים. איך ניתן להתגונן מול טענות דמיוניות. איזה סיכוי יש לאבנרי מול עולם האסוציאציות החופשיות של לורד.
אהבתיאהבתי
דמיוני -sure
האיש מוכן להתנשק עם ערפאת לא מגולח גם במצב פוסט הריקבון שהוא נמצא בו.
אהבתיאהבתי
יונה מעפן, מתווכח עם הגופה של עראפת.
אהבתיאהבתי
פינקר חנטריש ברמות על.
ההתמחות שלו היא בהתעלמות מממצאים ומחקרים שסותרים את הטענות שלו, והתיאוריות שלו הולכות ונהיות יותר ויותר מגלומניות וחצי-אפויות.
בחיי שבא לי להביא לו כאפה רק להוכיח לו שהוא טועה
אהבתיאהבתי
איזו ביקורת מנומקת ומושכלת. למדתי כה הרבה מדבריך המלומדים.
אהבתיאהבתי
אויש באמת. שאני אלאה את ולווט והקוראים? לפינקר יש כישרון רטורי בלתי רגיל אך הוא יהיר ודמגוגי, ומה שלא עולה בקנה אחד עם דעתו הוא פשוט מבטל או לא מתייחס אליו בכלל. הוא מלא שביעות עצמית ומנסה רק למצוא תוצאות שיתמכון בתיאוריות שלו, במקום לנסות למצוא ממצאים שסותרים את התחזיות – שזו הצורה שבה הידע האנושי באמת מתקדם.
באחד הספרים שלו הוא אפילו כותב בתור טיעון ללמה הגישה שלו לפונקצינליזם קוגניטיבי היא נכונה הוא אומר: היא נכונה כי תראו איזה יופי היא הביאה אותנו לכאן.
כנראה שכשאתה יושב בקיימברידג׳ זה סימן שהגישה שלך היא הנכונה. משם גם בטח נראה שיש פחות אלימות בעולם.
את הביקורת המנומקת ומושכלת אני אשמור ל-bbs, בסדר?
אהבתיאהבתי
א.בניגוד ליהדות בגרמניה , הקומוניזם היה האוייב של ארה"ב ובגלל זה כן היה מוצדק לרדוף קומוניסטים .
ב. לדעתי הרג (ע"ע השואה) הוא לא יותר גרוע מלזרוק מישהו לכלא לכל החיים(מה שמקארתי פינטז לעושת אם אלה שהוא חשד שהם קומוניסטים).
ג. "הפרשנות המוטעית קורצת. הטענה כי "מקארתי צדק" עלולה להתפרש כאילו כוונת האומר להצדיק "ציד המכשפות", בעוד שאולי כוונתו לטעון רק שלעתים, המכשפה היא אכן מכשפה…" אם בן אדם כל כך מתנגד לציד מכשפות אז למה כל כך דחוף לו להודיע שמקארתי צדק.
אהבתיאהבתי
למה ״בניגוד״ ליהדות גרמניה? מי אתה שתפשוט אם הגרמנים שראו את היהודים שלהם מכשלה טעו או לא? יאיר לפיד אמר בפתיח שלו שהישראלים רואים את העיתונאים שלהם כ״אשכנזים שמאלנים שהורסים את המדינה״ אמר ואף אחד לא התקווץ. העיתונאים היהודים ששלטו בעיתונות הגרמנית היו אכן אשכנזים שמאלנים שהרסו את המדינה, לעגו ללאומיות הגרמנית, העבירו סודות מדינה והפריכו ״מיתוסים״ ומה לא. לא מצדיק להשמיד אבל מצדיק לראות אותם כאויביים
אהבתיאהבתי
ואל תשכח גם את הפיסיקה היהודית שהומצאה על ידי אשכנזים ועוררה את חמתו של היטלר
אהבתיאהבתי
חבל שכל היהודים נאלצו לסבול. אבל ככה זה פסי
אהבתיאהבתי
היהודי קורט טוכולסקי בעיתון הפציפיסטי הגרמני "דיי ולטבינה", שרוב עורכיו היו יהודים גרמנים, "הלשין" לאומות אירופה על התחמשות סודית של גרמניה בניגוד להסכם ורסאיי, שנחתם בסיום במלחמת העולם הראשונה. וגם אמר בהתגרות שאין סוד מדינה שלא היה מוסר. גרמניה שהיתה נתונה אז בסחרחורת של אינפלאציה וכאוס חברתי פוליטי לא יכלה לסבול אותם *** חבל שבוגרי מערכת החינוך הישראלית הרקובה יודעים לצטט את מה שנוח להם.
אהבתיאהבתי
תוסיף גם ששליש מהפרופסורים למתמטיקה/פיסיקה בגרמניה היו אשכנזים שהשתמשו במשרתם כדי להרוס את המדע הגרמני
אהבתיאהבתי
***
V: טוב, יש גבול גם לטולרנטיות שלי בענייני שואה.
חדל אש.
אהבתיאהבתי
תודה על ההדרכה אבל אתה לא כל כך מצטיין בציטוטים. נסה לקרוא את אוטו ויינינגר אולי תשכיל ותלך בדרכיו
אהבתיאהבתי
צודק, ויהודי לוב שהזדהו עם האשכנזים הגרמנים על ידי סימון בתיהם במזוזות כמו אותם אשכנזים גם הם קיבלו את המגיע להם
אהבתיאהבתי
***
אהבתיאהבתי
אני אכן מתקשה להבין מה קרה למשפחת סבי
אהבתיאהבתי
במקום לנהל ויכוח עקר עם טוקבקיסט חולה רוח שמתעקש להצדיק את היטלר, אני מציע להעיף אותו ואת דעותיו המטורללות מן הפורום הזה. לתשומת לבך, דבורית.
אהבתיאהבתי
כנראה שלא הבנת את הבסיס לטענה שלי:
1. הרג, מאסר עולם (עם או בלי עבודות פרך), צינוק וכו' כעונשים לאשמים אינה נוגעת כלל לשאלה אם הם אשמים או לאו. השאלה אם קלאוס מולר מעשן מריחואנה גוררת סנקציות שונות באמסטרדם ובישראל, והיא נפרדת לחלוטין מהשאלה העובדתית אם הוא אכן מעשן מריחואנה. אתה אשכרה לא מצליח לתפוס את זה?
2. אקוניס לא דיבר כלל על "ציד המכשפות" פוליטי ועל מקארתי. זה המראיין שהאשים אותו בכך (ולו ברמז). אקוניס, בתגובה, רמז שלפעמים הנרדף אכן נרדף בצדק. הוא השתמש באנלוגיה של המראיין, שמלכתחילה לא הייתה מוצלחת. במקום לומר שהמראיין נוקט בדמגוגיה פסולה, הוא בחר להשתמש באנלוגיה ולהראות שהיא משחקת לטובתו.
אהבתיאהבתי
(לפחות בכרום הבלוג הזה עובד)
1. באמת שלא הבנתי את הטיעון שלך
2.קירשנבאום לא דחק את אקוניס לשום פינה. אקוניס היה יכול להגיב כמו שאני הצעתי , או כמו שאתה הצעת או לתת אלף תשובות אחרות . הוא בחר מרצונו לענות דווקא את התשובה שהוא ענה, כלומר את מקארתי , שלא יבכה אחרי זה שקוראים לו מקרתיסט .
אהבתיאהבתי
את מקארתי=לשבח את מקארתי
אהבתיאהבתי
הנה אם כן הגענו לעמק השווה. מוטב היה לאקוניס שהיה מתמרד כנגד ההשוואה מאשר מנסה לנצלה לטובתו בעזרת טוויסט. אגב, אם אני לא טועה, היה זה דווקא המראיין השני (נדב פרי) שערך את ההשוואה.
ומאחר שזה בלוג שעניינו תקשורת אוסיף לנקודה זו את הדברים הבאים: המראיין האורח, שמחליף אחת לשבוע את רפי רשף, נוהג לאמץ לעצמו את סגנונו (המעצבן) של המראיין הקבוע, על כל השטיקים המאוסים ("מה עבר בראש בזמן ש…", "איך מרגיש לגלות ש…" ודומיהם. תמיד תמיד הזוית האישית על חשבון העניין העצמו, גם במחיר של צהוב). כך היה עם ינון מגל בזמנו, כך היה עם שרון גל, וכך גם עם נדב פרי.
אז לספר לכם מה עובר בראש? חשק עז לבעוט בטלוויזיה (אולי מתוך רצון מאגי כמוס להגיע עם הנעל עד למקור)
אהבתיאהבתי
גם הקטע הזה שלונדון וקירשנבאום לוקחים חופשה מתי שבא להם פשוט מעצבנת, זה לא קיים באף תכנית אחרת , זה פשוט לעשות בית זונות מהתכנית. כשאתה פותח לונדון וקירשנבאום אתה רוצה לראות את לונדון וקירשנבאום , לא את שלח ודרוקר.
אהבתיאהבתי
הנה סיכום נאה לסכנה במקארתיזם או איש טלוויזיה, שחייב לדחוף את דעותיו השמאלניות.
אהבתיאהבתי
לא הבנתי מה זה "לפחות בכרום הבלוג הזה עובד".
מה זה עובד?
מתי הוא לא עובד?
אני מדלגלת בין כל הדפדפנים כל יום, ולא רואה הבדלים בין השלושה:
FF, EX, CHr
אהבתיאהבתי
אתמול שלחתי תגובות והן לא הופיעו. היום הן מופיעות
אהבתיאהבתי
דבורית, כתבת אודות חוק לשון הרע
נכון, אדם מן היישוב שעיתונאי עשה לו עוול יתעצל או שלא יהיו לו האמצעים לתבוע את העיתונאי, אך זו בדיוק הבעיה עם החוק. החוק לא מיועד לסייע לאזרח הפשוט אלא לבעלי הון, שיש להם ב payroll עורכי דין ויחצנים ממילא , שיגרמו לעיתונאי ולמערכת להיזהר מאוד לפני שהם כותבים משהו שלא ימצא חן בעיני בעל ההון. אם מיקי רוזנטל עבר שבעה מדורי גיהנום לפני שהצליח להוציא לאור את "שיטת השקשוקה", באו האקוניסים והוסיפו מדור שמיני.
אהבתיאהבתי
אלא שאני אומרת, במקרה דנן אין שום הבדל בין המדור השביעי לשמיני.
במקרים כאלו זה כבר לא משנה.
ובתמימות אני חושבת שידם של השופטים ל א תהיה קלה יותר על ההדק, אף אם התיקון (הקלוקל כשלעצמו) לחוק יאפשר להם זאת.
אהבתיאהבתי
דבר ראשון , אם תהיתם מדוע אני לא מגיע ישירות להודעה אלא פותח כל פעם הודעה חדשה , אז זה כבר באשמת דבורית שמתחה את העמוד עם התמונות ובגלל אני לא יכול ללחוץ על "להגיב".
"אתה מסכים כי חלק מהאנשים שמקארתי טען שהשתייכו למפלגה הקומוניסטית אכן השתייכו למפלגה הקומוניסטית. ומבחינה זו, ומבחינה זו בלבד, מקארתי צדק. וזו, כאמור, הייתה כל הטענה שלי!" אז מה אם חלקם השתייכו למפלגה הקומוניסטית , חלק מהיהודים בגרמניה היו פושעים , אז זה מצדיק את השואה ? לא מבין את ההיגיון שלך .
אהבתיאהבתי
כשאתה מזכיר כאן את השואה והשמדת יהודים, אתה נוקט ברטוריקה פסולה, או מזדון או מבורות. להלן ההסבר.
הדיון שאני פתחתי, ושאליו אתה הגבת, הוגבל מלכתחילה רק לשאלה אם הנאשמים בקומוניזם אכן היו קומוניסטים. תחילה אמרת שטעיתי ולאחר מכן התברר שאתה מסכים לנקודה זו.
לקחתי רווח כדי להדגיש שעכשיו תבוא נקודה חדשה, שאינה קשורה כלל לנקודה שלעיל. שוב: אלו שני דברים נפרדים. קודם טענתי שחלק מהנאשמים בהשתייכות למפלגה הקומוניסטית אכן היו קומוניסטים. עכשיו אני הולך לכתוב משהו חדש, שאינו קשור. ודוק: אינו קשור במובן לוגי של נביעה.
להלן, כאמור, הנקודה החדשה: אין זה צודק לרדוף קומוניסטים רק משום שהם קומוניסטים.
אקשר זאת עכשיו לדוגמא שלך על השואה. אם קלאוס מולר מואשם שהוא יהודי, והוא אכן יהודי, אין זה אומר שיש להשמיד אותו בתאי גזים רק משום שהוא אכן יהודי. השאלה אם קלאוס מולר הואשם בהשתייכות לגזע היהודי אינה קשורה כלל לשאלה אם יש להשמיד אותו.
זה נכון שאם אתה רוצה להשמיד יהודים, עליך לבדוק מי יהודי ומי לא. ומכאן נגזר שעליך לבדוק אם קלאוס מילר הוא יהודי, כדי לדעת אם להשמידו. אולם מהעובדה שאתה רוצה לברר מיהו יהודי לא נובע שאתה רוצה להשמידו (הרבנים במשרד הדתות עוסקים בשאלה זו, ואיש מהם אינו חשוד בנאציזם).
לדעתי זה היה ברור לך מלכתחילה שלא טענתי שבצדק רודפים קומוניסטים, מהסיבה הפשוטה שכך ציינתי בתגובה המקורית שלי. ולקרוא אתה יודע. יפה ידעת שמיקדתי את הטיעון בשאלה אם האשם בצדק מואשם. ולפיכך לא הייתה זו חוסר ידיעה הניעה אותך לשרבב את עניין השמדת היהודים לתגובתך כי אם דמגוגיה שפלה.
זה בדיוק לא מה שאני, לדעתי לא מה שאקוניס, התכוון אליו.
אהבתיאהבתי
לגבי קישנבאום , אני גם מזמן אמרתי שהוא מיותר בתכנית . זה תמיד נראה שלונדון מנהל עם האורחים דיון אינטלקטואלי כשקירשנבאום מדי פעם מפריע עם בדיחות של זקנים .
אהבתיאהבתי
לא סתם מפריע לדיון אלא קוטע אותו בברוטליות. פעמים רבות, כשהמרואיין מתקרב לפואנטה (ולרוב מדובר במומחה שבונה הסבר), מגיח קירשבנאום בהערה החביבה עליו: "לא זו השאלה". מנקודה זו ואילך מפליגה השיחה לכל מני מקומות, פרט לזה שאליו כיוון המומחה (שלו, כאמור, הקשיב הצופה).
אהבתיאהבתי
חלק ניכר מה"אינטלקטואליות" של הדיונים שלונדון מנהל נועדו להראות לצופים עד כמה לונדון הוא אינטיליגנט, משכיל, דעתני וכו' (והוא אכן כזה). כבדרך אגב בולטת גם יהירותו. לפעמים, כשהוא פולט אחת מדעותיו הקדומות בנימה צווחנית, הוא לא נשמע כזה אינטלקטואל.
קירשנבאום, מידי פעם, מחזיר אותו לקרקע המציאות, כאילו אומר לו: הלו! זה ערוץ 10 פה – הערוץ של מאושרות, האח הדגול והישרדות. אל תבריח לנו את הרייטינג! (מקווה שלא התבלבלתי, אני לא צופה בתוכניות האלה. הידע שלי אודותם נובע מהפרומואים והיחס"צנות האינסופית).
אהבתיאהבתי
מעושרות… האח הגדול (מאד לא דגול)…
אהבתיאהבתי
אכן אמרת. ״אינטליגנציה״ אשכנזית יהירה וחלולה שלא מוכיחה דבר. יאללה לרכבות.
אהבתיאהבתי
אל תיתן לאשכנזים יהירים כמונו להפריע לך לשרוף את כל האי קיו מול מעושרות
אהבתיאהבתי
גם אני התייחסתי של אקוניס , גם כי הם לא היו רלבנטים למה שקירשנבאום אמר(כבר כתבתי מה הוא היה צריך לענות) וגם כי להגיד "מקארתי צדק כי עובדה שבאמת היו משתפים קומוניסטים" זה אמנם נכון , אבל לא רלבנטי בעליל. הרי לא היה אזרח בארה"ב שלא חשב שיש משתפים קומוניסטים במדינה , כולל הסנאט וכלל הנשיא בעצמו(וזה מה שבאתי להסביר) מקארתי לא היה יוצא דופן בעניין הזה. זה שהוא עלה על הבעיה לא אומר עדיין שהאופן שבו הוא פעל לגביה לא היה מעוות . זה כמו להגיד שהיטלר צדק כי עובדה שבאמת היה עוני בגרמניה .
אהבתיאהבתי
שים לב לדבריך כאן ("…הרי לא היה אזרח בארה"ב שלא חשב שיש משתפים קומוניסטים במדינה , כולל הסנאט וכלל הנשיא בעצמו(וזה מה שבאתי להסביר) מקארתי לא היה יוצא דופן בעניין הזה."…) ושים לב להערה המקורית שלי, שעליה הגבת בטענה שאני טועה (ובכך החל השרשיר המשעמם הזה):
"גם אם נסכים כי רדיפת קומוניסטים היא עוול, השאלה כאן היא אחרת: האם השתייכו למפלגה הקומוניסטית או לאו?
הפרשנות המוטעית קורצת. הטענה כי "מקארתי צדק" עלולה להתפרש כאילו כוונת האומר להצדיק "ציד המכשפות", בעוד שאולי כוונתו לטעון רק שלעתים, המכשפה היא אכן מכשפה…"
כלומר, אתה מסכים כי חלק מהאנשים שמקארתי טען שהשתייכו למפלגה הקומוניסטית אכן השתייכו למפלגה הקומוניסטית. ומבחינה זו, ומבחינה זו בלבד, מקארתי צדק. וזו, כאמור, הייתה כל הטענה שלי!
התוספת שלך בסוף הדברים דלעיל היא הבעיה, ומעידה רק עליך וכלל לא על אקוניס:
"זה שהוא עלה על הבעיה לא אומר עדיין שהאופן שבו הוא פעל לגביה לא היה מעוות".
אף אחד, לא אני וגם לא אקוניס (כפי שלדעתי יש לפרש את דבריו), טען שהרדיפה של הקומוניסטים היא מוצדקת כשלעצמה!
התחלת בזה שטענת שאני טועה, והנה מתברר שאתה מסכים איתי.
הרשה לי, אם כן, לעזור לך: כל מה שעליה לעשות הוא לכתוב שלדעתך, הפרשנות הנכונה לדברי אקוניס היא שהוא מצדד ב"ציד מכשפות".
אהבתיאהבתי
הינשוף , זה רלבנטי כי נתת בעצמך סקירה רחב על המקארתיזם , ועוד כתבת לפני "כידוע" כאילו עובדה , אז הייתי פשוט חייב לתקן .
לגבי אקוניס , הבן אדם הוא ליצן ואני לא מבין למה בליכוד שולחים דווקא אותו לכל ראיון, הוא פשוט מביך את עצמו ואת הימין כל פעם מחדש . כשקירשנבאום אמר שבארה"ב רדפו שמאלנים (והוכיח את בורותו , חבל שלונדון לא היה באותו יום באולפן בשביל לתקן אותו) הוא למעשה הצדיק את טענתו של אקוניס מתחילת הדיון שאומרת שלארה"ב(ולההילרי קלינטון) אין זכות להטיף לישראל מוסר. אקוניס במקום לענות "בדיוק" בחיוך של מנצח , עשה מעשה רוני רוזנטל והתעקש לבעוט את הכדור מחוץ לשער .
אהבתיאהבתי
מקבל בהכנעה, תחת הסייגים הבאים:
א. לא התכוונתי לתת סקירה של המקארתיזם, וגם לא היה נדמה שלי שהדיון הקצרצר שלי ראוי להיחשב ככזו.
האם זו טעות שצריך לתקן?
ב. הדבר שציינתי בתור "כידוע" הוא בדיוק הידע הכללי שאליו כיוון המנחה את הצופים: מקארתיזם הוא מונח שמשמש לציין "ציד מכשפות" פוליטי. אם זה לא היה ידוע, הרי שיכלו באותה מידה לדבר על מה עשתה גברת אלמקייס מעורפית ג' לזוג הצעיר בדירה ליד (שאותם איש אינו מכיר).
מדוע, אפוא, אתה סבור כי זו טעות שצריך היה לתקן?
ג. ההתייחסות לעניין ליצנותו היא הנקודה החשובה ביותר: כדי לטעון שאדם מסוים הוא ליצן, קרי- אדם לא רציני שאין לקחת את דבריו ברצינות (וזו האשמה חמורה כלפי פוליטיקאי), יש להסתמך על דברים שהוא אומר. אם דברים אלה מזכים אותו בתואר ליצן, הרי שהוא ליצן. אולם במקרה הזה, נהפכו היוצרות: משום שרואים בו ליצן, אז דבריו הם לא רציניים. וזה בדיוק מה שביקשתי להצביע עליו מלכתחילה: דבריו פורשו כאילו צידד ב"ציד מכשפות" משום שרואים בו ליצן. כידוע (כן, גם זה ידוע ברבים), יש להתייחס לגופם של דברים ולא לגופו של אדם.
ג. בנושא קירשנבאום אנחנו תמימי דעים, אם כי לדעתי אתה מתנסח באנדרסטייטמנט בריטי מאופק. הייתי כותב פוסט אורח על חשיבתו האסוציאטיבית של קירשנבאום, שאינה הולמת דיון שנועד להתנהל תחת השלשלאות המכבידות של תורת ההגיון.
אהבתיאהבתי
הגימ"ל השני הוא דל"ת
אהבתיאהבתי
הכי מצחיק שכספית חוסם את התגובות לכתבות שלו בגלל שינאת הקוראים
עלאק עיתונאי
אהבתיאהבתי
מילא חוסם לתגובות, אבל בתור אחד שיש לו בסטוק כמות ברווזים עיתונאים שיכולה לאפשר לו הסבה מקצועית לפיטום עופות – מן הראוי שיהיה מעט פחות נחרץ.
נתניהו ראש ממשלה מעולה, ומאוד נחמד לראות את הסמולנים בלחץ. כמו כולנו, הם יודעים שזה בלתי הפיך ושהציבור מאס בהם ובשכמותם מזמן מזמן. הציבור (רחמנא ליצלן) ציוני, הציבור (אוי ווי) יהודי, הציבור (גאד דאם איט) אוהב את המדינה שלו ו – כמה לא דמוקרטי מצד העם הזה – נהנה לבחור את המנהיגים ש*הוא* רוצה – ולא את אלה שבן כספית רוצה. באמת שערוריה.
אהבתיאהבתי
בנכספית מאשים את הביבי במצב של ערוץ-10 והוא צודק: שהרי מהי הבעיה של ערוץ-10? שהצופים לא רוצים לראות אותו, ולכן אין לו הרבה פירסומות. וביבי, אם הוא רק היה מכרעח אותנו לראות את ערוץ-10, לא היו בעיות. זהו, זה החוק שצריך כאן: חוק חובת צפייה בערוץ-10. ואם אפשר גם חוק חובת קריאה במעריב.
ביי-זה-ויי, מביך לראות איך כל הכתבים-מתעבי-הטייקונים, פתאום מתייצבים לימין המיליארדרים, בעלי ערוץ-10, כדי שלא ישלמו את חובותיהם למדינה.
זה לא תספורת? למה תושה צריך לשלם ומימן לא?
אהבתיאהבתי
אם זכרוני איננו מטעה אותי (ואין לי כח לחפש זאת) על חסימת הטוקבקים התוודה כספית כאשר ראיין את החתומה מעלה בטלויזיה.
אשרי, עבור.
אהבתיאהבתי
לשימוש במילה "מקרקרת" דווקא יכול להתאים כאן, לול תרנגולות שכמונו.
אהבתיאהבתי
That's cleared my thoutghs. Thanks for contributing.
אהבתיאהבתי
מי הזיז את הדרור פויר שלי מ-G? מי שם במקומו איזה טומשין אחד?
😦
אהבתיאהבתי
כל מי שהרגיז= כל מי שהרגיז אותו
אהבתיאהבתי
הינשוף של מינרווה , הטעות שלך היא טעות נפוצה . מי שהתחיל ברדיפת הקומוניסטים בארה"ב לא היה מקארתי אלא הועדה לפעילות אנטי-אמריקנית ,שהתחילה ב-38 כועדה שרדפה משתפים נאצים ועם תחילת המלחמה הקרה עברה הסבה לרדיפת קומוניסטים. אין שום עוררין שהיה צודק לרדוף אנשים שקשורים לברית המועצות(אז אויבת של ארה"ב) , בדיוק כמו שאין עוררין ברדיפה אחרי אזרחי ארה"ב שקשורים לאל קעידה, רק שמקארתי לקח את זה צעד אחד קדימה ולא עשה כל הבחנה אלא צבא באדום את כל מי שהרגיז . אבל ,ופה אנחנו מגיעים לגולת הכותרת, מקארתי לא היה חבר בכלל בועדה לפעילות אנטי-אמריקנית! אלא בתת-הוועדה של הסנאט לחקירות שהיתה ועדה חסרת חשיבות . למרות מה שחושבים , השפעתו של מקארתי היתה תקשורתית בלבד, כאשר בסנאט הוא היה מוקצה לחלוטין (מעין הגירסא האמריקנית לרב כהנא).
אהבתיאהבתי
תודה על ההבהרות. למדתי. אולם אני סבור כי העובדות ההיסטוריות שציינת אינן נוגעות לפרשנות דבריו של אקוניס: האם התכוון לצדד ב"ציד מכשפות", באומרו כי "מקארתי צדק", או שמא ביקש לטעון כי האנשים שאותם הוא רודף אכן אשמים במה שהוא מאשים אותם.
להזכירך, בין אם במודע ובין אם לאו, נעזר אקוניס באנלוגיה בלבד (יחס מקארתי לקומוניסטים כיחסו של אקוניס לעמותות פוליטיות שנתמכות על-ידי גורם שאינו ישראלי). וזו האשמה שהטיח בו המנחה. בתגובה בלבד אמר אקוניס את שאמר.
רוב דבריך, על אף שיש בהם עניין רב, אינם אפוא רלוונטים. היטב הסברת כיצד התפתחה רדיפת הקומוניסטים בארה"ב (על גלגוליה השונים), ומה היה מקומו של מקארתי במנגנון השלטון. אולם, כאמור, זה כלל לא נוגע למה שאני כתבתי עליו.
יהושפט המקפץ, כיצד הדברים שכתבת מראים שאני טועה?!
אהבתיאהבתי
בעניין אקוניס: לפי מיטב הבנתי המוגבלת בהיסטוריה (ב.א. בלבד), דבריו פורשו שלא כהלכה (ייתכן שבשל חוסר זהירות בניסוח). כידוע, המקארתיזם היה "ציד מכשפות" כנגד אנשים שנחשדו בהשתייכות למפלגה הקומוניסטית. מה שלא כולם יודעים, ולדעתי זאת ביקש אקוניס להבהיר, הוא שעם פתיחת הארכיונים של ברית-המועצות לשעבר התברר שחלק מהנאשמים אכן השתייכו למפלגה הקומוניסטית. גם אם נסכים כי רדיפת קומוניסטים היא עוול, השאלה כאן היא אחרת: האם השתייכו למפלגה הקומוניסטית או לאו?
הפרשנות המוטעית קורצת. הטענה כי "מקארתי צדק" עלולה להתפרש כאילו כוונת האומר להצדיק "ציד המכשפות", בעוד שאולי כוונתו לטעון רק שלעתים, המכשפה היא אכן מכשפה…
אהבתיאהבתי
שום פרשנות מוטעית. ערוותו של אקוניס נחשפה ברבים בעוצמה שלא נראתה מאז איכקוראימלה, הגרושה של אסף אמדורסקי.
אהבתיאהבתי
תגובה מתלהמת ולא קשורה לתגובה למעלה,
מתנגדי מקארתי טענו שקצת חשיבה עצמאית לא הזיקה לאף אחד..
גם לא למגיבים מתלהמים ואוטומטיים
אהבתיאהבתי
משהו על הנובל של היום: תשאלו בהזדמנות את הזוכה המאושר מה עם הקרדיט לדב לוין.
אהבתיאהבתי
שמיים, רחמו על אנליסט הישבנים התל אביבי שעומד ליפול לטרף לחבורת קדמן.
אהבתיאהבתי
גם אני חוזה בהרבה ישבנים מושלמים, אבל לא מעז להגיד מילה… סחתיין לבחור, אני חושב שזה לגיטימי אם היא מעלה את זה לפייס
אהבתיאהבתי