"של מי השורה הזאת?" – מחקר אקדמי על הטוקבקיסטים האנונימיים של ולווט

וויי, איזו התרגשות. הלילה קיבלתי את מאמר המחקר שכתבה ד"ר תרצה הכטר בכתב העת "האקדמי, השפיט, הרציני" הסופר-יוקרתי (תוס': קראו את הטוקבקים החולקים על ההגדרה), מגמות, על אודות הטוקבקיסטים האנונימיים של הבלוג בחצי השנה הראשונה לקיומו, עת הייתי underground.

מהמחקר עולה נאמנות החברים לקבוצה, הסיבות לאנונימיות, טיב הטקסטים כמסמני הערכה למגיבים ושל המגיבים, ועוד.
המחקר יהיה מאלף במיוחד לדור הנוכחי של המגיבים, שאני מניחה שהוא נינו, אם לא בן נינו, של דור המייסדים.

על המחקר החלה הכטר לעבוד ב-2008, הוא התקבל לפרסום ב-2009 ויצא לאור בגיליון נובמבר של מגמות.

דמויות מהעבר יוכלו למצוא את עצמן מצוטטות:
העם, FlyingPuma, ללי טרלללי, The underpaid, גיא בניוביץ', יוב, עמיחי יעקבי, וונדרבאה, בלתזר, עמיר פרץ, פרנצ'סקה טוטי, Odd תל אביבית, הלנה, קתרינה, הביץ' של הצ'יץ, חביבי (הלו!), Twister, גע"ס, בראסרי.קום, פוליצר, קרליבך, ועוד ועוד. חברים, נכנסתם להיסטוריה האקדמית של ישראל.
מה שצריך עכשיו זה מחקרי המשך, שהרי מחתרת הטוקבקיסטים לא נמוגה מעולם.

ורק טעויונת אחת (ע' , 149, 145, 139): הבלוג עודכן (תיקון שלי: בעיקר בלינקים) עד סוף 2007 בישרא-בלוג, אך עבר דירה לראשונה באוגוסט 2006 לפלטפורמה זמנית של המארקר.
בע' 148 דווקא מובהר שהבלוג עבר ל-TheMarker cafe.
מעברי הפלטפורמות והתמורות שחלו במגיבים ובאינטראקציות השונות, גם בכך צריך לעסוק מחקר ההמשך.

תמונת הפרופיל של לא ידוע

About דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה דו"ח מיוחד, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

77 Responses to "של מי השורה הזאת?" – מחקר אקדמי על הטוקבקיסטים האנונימיים של ולווט

  1. פינגבאק: מוקדש לוולווט אנדרגראונד « הצלחה

  2. תמונת הפרופיל של רחל, משתמשת חדשה רחל, משתמשת חדשה הגיב:

    שלום לכולם, אני רחל – משתמשת חדשה

    אהבתי

  3. תמונת הפרופיל של אייל גרוס אייל גרוס הגיב:

    וואו הדיון הזה כאן עם האנשים שמתעקשים למחות על הדירוג של "מגמות" ככזה או ככזה ממש נוקדני. הרגשתי כאילו נקלעתי לסצינה ב"הערת שוליים".

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

      נכון :]
      אל תשאל, מה שאני עברתי פה

      אהבתי

    • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

      אני חושב שהיא קיבלה פה שיעור מאלף בחינם על הסיבות שגורמות לאנשים לכתוב באנונימיות ברשת.
      מי יודע, אולי המאמר שיתבסס על הדיון בפוסט הזה יפורסם בכתב עת סופר יוקרתי מחו"ל.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

        למה דיון כזה צריך היה להיערך באנונימיות? אנשי האקדמיה שהגיבו, האם רע יאונה להם אם יסבירו בשמם מהו דירוג אקדמי? מה, זה ימנע את קידומם?

        אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע דוקטורנט הגיב:

      אכן וואו גם וואו גרוס. אבל אחרי שאנחנו, כל אזובי הקיר שקראו את המאמר המאלף של יוסף קטן אתה נשמע בהערתך מאד וואו קטן ואפילו וואו וואו וואו וחחח אפאס שחצן.

      אהבתי

  4. תמונת הפרופיל של תרצה הכטר תרצה הכטר הגיב:

    דבורית, גם וגם.
    הביטוי "כתב עת יוקרתי" שימש בתכתובת ביני ובינך "כדי" לציין שכתב העת מגמות מוביל בתחומו . הביטוי הוא שלי ונוצר על ידי בלבד – "כדאי ואף רצוי" לציין זאת!

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

      יש פה שתי נשים וגבר (או שלוש נשים, אני לא יודעת)
      1. מגמות
      2. אחת
      3. קוצו של יוד
      הטוענות/ים משוכנעות/ים מעל לכל ספק שלקרוא לכתב העת מגמות "יוקרתי" זו בורות, שאין בו שום דבר יוקרתי, שזה מצחיק, ושלא ככה מדברים.
      כך שהדיון הוא איתם.
      נכון, המילה "יוקרתי" לקוחה ממך, מההתכתבות בינינו.
      אולי יש לדון בפירוש המילה. אני לא יודעת.
      בכל מקרה אפשר להגיב ישירות לכל אחד מהן/ם

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של לא ידוע מגמות הגיב:

        דבורית, כל זב חוטם באקדמיה, מכיר את המונח כתב עת "יוקרתי" (לבטח "סופר יוקרתי" כפי שאת הגדרת בחוסר הבנה מוחלט את מגמות).
        מגמות הוא כתב עת ישראלי, רציני, אקדמי ושפיט, בדיוק כפי שהגדירה אותו נורית. מעצם היותו ישראלי ובעברית, לצערנו הרב אינו יכול להיות יוקרתי, סופר יוקרתי או אפילו סופר.
        הכתיבה האקדמית וכתבי העת האקדמיים, מופנים לצבור הקוראים האקדמיים בעולם ולפיכך שום כתב עת בעברית לא יכול להחשב ל"יוקרתי".
        ניסו להסביר לך את זה בעדינות והגבת באגרסיביות ושחצנות שאיננה במקומה. לא כל אחד צריך להבין את דרוגי היוקרה האקדמית – אבל בור הוא מי שמסרב להקשיב לאלה שמנסים להסביר לו.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

          אני לא כל כך רואה את העדינות שלך ב"הפגנת בורות מוחלטת". זו לא אמירה עדינה במיוחד לדעתי.
          תקשיבי.
          אני לא בקיאה בהיררכיה האקדמית. פשוט לא.
          נמצאת פה עורכת המחקר והכותבת, ד"ר תרצה הכטר, שהיא זו שהסבירה לי שכתב העת יוקרתי. היא הגיבה ומגיבה לכם.
          אני חושבת שאת צריכה לענות לה ולהסביר לה למה היא טועה במה שכתבה, ולמה היא "מפגינה בורות" שכזו באשר לכתב העת שפרסם את דבריה. לא לי.

          אהבתי

        • תמונת הפרופיל של תרצה הכטר תרצה הכטר הגיב:

          עלי לציין שבאתר של כתב העת מגמות כתוב בפירוש שלמרות השפה בה מתפרסמים המאמרים, יש בו תקצירים באנגלית והם מתפרסמים באתרים חשובים בעולם. כך יוצא, שמי שפרסם במגמות, מקבל לידיו מאמרים באנגלית לשיפוט, מכתבי עת לועזיים, בעיקר הודות לכך שאם המאמר שלו או שלה התפרסמו במגמות, מן הסתם יש לו יידע מוצק בתחום הנחקר.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של לא ידוע מגמות הגיב:

            תרצה, יש היררכייה ודרוג מאד מאד פשוטים ומוכרים ליודעי הח"ן הרלוונטי לגבי כתבי עת אקדמיים "יוקרתיים" (קל וחומר "סופר יוקרתיים").
            לאותם יודעי ח"ן דנן, (שניתן להניח שאת אחת מהם), מותר ואף ראוי לגחך על הסופרלטיב "יוקרתי" או "סופר יוקרתי" שהוצמד למגמות.

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של תרצה הכטר תרצה הכטר הגיב:

              דירוג רשמי של כתבי העת האקדמיים בעולם ובישראל:
              "מגמות" היחיד שקיבל דירוג A מבין כתבי העת האקדמיים המופצים בישראל.
              מקווה שזה מניח את דעתך.

              אהבתי

              • תמונת הפרופיל של לא ידוע מגמות הגיב:

                כמובן שהדרוג הרשמי הזה של כתבי עת מוכר לי היטב.
                כולי תקווה שגם את מבינה ומכירה את ההבדל בין ה- A הישראלי ל- C הבינלאומי.
                וכיון שההבדל "הקטן" הוא עובדה מוחלטת ומוגמרת, הרי שבזאת פרשתי מהדיון. כל טענה אחרת שלך בנושא, היא בבחינת הטעיית מי שאינו בקיא בנושא יוקרת כתבי העת האקדמיים.
                (אגב, מי כמוך יודעת, שבדיוק על יוקרה זו, בין היתר, גם נקבעים גורלות באקדמיה, אז למה להטעות?).

                אהבתי

  5. תמונת הפרופיל של תרצה הכטר תרצה הכטר הגיב:

    דבורית, וולווט אנדרגרואנד בשבילי, עשתה דבר גדול כשלעצמו – היא ביקרה את התקשורת באופן יסודי, אינטנדיבי ואמיץ (ועדיין עושה זאת, אך כפרסונה מזוהה בשמה האמיתי).

    כבלוג של כותבת אנונימית, הוא הועלה לדיון פעמים רבות בשיעורים במסגרת קורס אקדמי לענייני תרבות האינטרנט כשעסקנו באנונימיות ברשת, ובהמשך שימש לצרכי מחקר, כפי שכבר ידוע לכולכם.

    המחקר עצמו הציב כמטרה עיקרית להתחקות אחר הבסיסים להתפתחות קהילה וירטואלית וזיקה ארוכת טווח אליה, בתנאים טרומיים של אנונימיות.
    אנונימיות ברשת כבר נבדקה מזמן, אבל התפתחות קהילה וחיזוק הקשר בין המשתתפים, בתנאים אלו , לא נבדקו בקונטקסט הישראלי עד כה ולכן התבקש לערוך מחקר כזה. אין זו תופעה מובנת מאליה.

    אני מודה בראש ובראשונה לכל המשתתפים האנונימיים שבעזרתם יכולתי להתחיל להבין את תופעת ה"נאמנות" לקהילת הבלוג כשהבלוגרית ומרבית המשתתפים משתמשים בזהויות בדויות.

    בחרתי להגיש את המחקר כמאמר מדעי לכתב העת "מגמות" – שהוא כתב עת מדעי מוביל בתחום מדעי ההתנהגות בישראל (ושפיט לצורכי דירוג במרחב האקדמי). כל מחקר על תרבות הרשת שמתפרסם בכתב עת מוביל מוסיף נדבך משמעותי להבנת הסוציולוגיה של הרשת בישראל.
    הביטוי "כתב עת יוקרתי" לא בא מדבורית אלא בא ממני, כדי לציין את הדבר הזה.

    המחקר התחקה אמנם אחר מקרה שהתרחש לפני כשש שנים, וזה הרבה מאוד זמן במונחים של תרבות הרשת. אבל תרומתו היא לטווח הרחוק משום שרבים מאלו הכותבים ברשת ימשיכו להשתמש בשמות בדויים – ובראשם טוקבקיסטים ומשתתפים בפורומים למיניהם.

    אהבתי

  6. תמונת הפרופיל של לא ידוע נרע הגיב:

    ביום שישי יש קהל קשה, זה ידוע

    אהבתי

  7. תמונת הפרופיל של לא ידוע מגמות הגיב:

    לא היא לא כתבה את זה קודם. מדובר באנשים שונים.
    מן הסתם אני לא האדם היחיד בתבל שיודע מה זה כתב עת אקדמי נחשב, או יוקרתי.
    כל מי שפרסם אי פעם מאמר אקדמי יודע את זה, בדיוק כפי שאת יודעת את ההבדל בין מעריב להארץ.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

      "מגמות", למה את מקשקשת? לא צריך כישורים אקדמאיים כדי לראות את שתי התגובות של "אחת":
      תגובה אחת
      עוד תגובה אחת.
      מדובר באותה מגיבה.

      והנה סוד: מעולם לא פרסמתי מאמר אקדמי. מדהים, נכון?

      ואני חוזרת גם עבורך. מדובר בכתב עת גרוע. בינוני. לא נחשב. מרוצה?

      אהבתי

    • תמונת הפרופיל של תרצה הכטר תרצה הכטר הגיב:

      כשמתווכחים על רמה של כתב עת, יש קודם כל לדעת שדירוג הוא עניין סטטיסטי. בעיקר – כמה מאמרים נשלחו לפרסום, כמה התקבלו לפרסום.
      וכיצד זה נעשה?
      ככל שכתב העת מקפיד יותר לפרסם רק את ה"טופ" שבמאמרים – תרומה לתחום המסויים במונחים של יידע חדש, תובנות חדשות, חשיבות לחברה (במקרה זה, החברה הישראלית) תוספת חשובה לתחום בקנה מידה עולמי (משתתפים אנוניניים שמקיימים זיקה מתמשכת לקבוצה וירטואלית, לדוגמה) – ולדחות את אלו שאינם מספקים את הסחורה, אזי הוא נחשב כמוביל בתחום.

      אהבתי

  8. תמונת הפרופיל של לא ידוע אחת הגיב:

    כתב עת סופר יוקרתי???? טוב שאת לא מגזימה. אפילו במונחים ישראלים מדובר בכתב עת בינוני.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

      כבר כתבת את זה פעם אחת. את חושבת שתוספת סימני השאלה תגביר את עוצמת דעתך?

      אהבתי

    • תמונת הפרופיל של תרצה הכטר תרצה הכטר הגיב:

      כשמדובר בכתבי עת מדעיים, נוהגים לדרג אותם לפי "אחוזי הדחייה" של המאמרים שמתקבלים לפרסום. שזה אומר, שרק מאמר (על מחקר מקורי) שממנו עולות תובנות התורמות לתחום ספציפי במידה כזו שאי אפשר לוותר עליו, מועמד להיכלל בכתב העת. לאחר מכן, מתחיל תהליך ממושך מאוד – המאמר עובר שיפוט "עיוור" אצל מומחים לתחום המדעי שבו מדובר וההמשך הוא מענה לביקורת, תיקונים, ביקורת נוספת, תיקונים וחוזר חלילה. אחר כך מתחיל שלב העריכה….
      לפיכך, הביטוי מוביל בתחומו (מדעי ההתנהגות) מופיע ב"אודות" של כתב העת מגמות.
      אני השתמשתי בביטוי "יוקרתי" אך הכוונה הייתה לציין את המיוחדות היחסית של מגמות בקונטקסט הישראלי.

      אהבתי

  9. תמונת הפרופיל של שולמית שולמית הגיב:

    ההתנהלות הבלוגית שלך מעניינת. נראה לי שזו תופעה ייחודית, בישראל. אני מכירה את ההבלוג מרגע היציאה מן האנונימיות כי הדבר פורסם בעיתון (קראתי בידיעות. אז עוד קראתי עיתונים) וכך הגעתי אליו. אני
    "הולכת" עם הבלוג באשר יילך.

    אהבתי

  10. תמונת הפרופיל של בונד ג בונד בונד ג בונד הגיב:

    של מי היד בפידיאף? (אין קובץ מקורי מהחוקרת?)

    אהבתי

  11. תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

    התאכזבתי מעט מהמאמר, ציפיתי למשהו יותר אנתרופולוגי. מעניין להשוות למשל למחקר הקלאסי על מין אנונימי בשרותים ציבוריים.
    האנונימיות שם הן פונקציונלית, והן חלק ממהות ההשתתפות בקבוצה. אנונימית בבלוג חשובה פחות, וברוב המקרים סתמית. קבוצת מגיבים גם אם קבועה יותר, מבטאת קשר חלש, שהאנונימיות רק מוסיפה להחלשתו. האנונימות של הבלוגר, יתכן ומוסיפה לו כוח, במקרה של מסתורין, אך גם האפקט הזה נחלש. אכן טוב שנחשפת.
    כמובן אין מקבילה ברורה לבלוגר בשירותים הציבריים, אז נסתפק באיש הניקיון.

    אהבתי

  12. תמונת הפרופיל של לא ידוע ישמעאל זרח הגיב:

    מברוק. נכנסת לדפי ההיסטוריה הכתובה ולא רק הוירטואלית.

    אהבתי

  13. תמונת הפרופיל של לא ידוע חיים חובה הגיב:

    מה זה אנונימיות? הנה וידוי: שמי האמיתי הוא שלמה פישביין. האם כעת אני פחות אנונימי? לכל אדם יש ip שנתן לו אלוהים, ונתנו לו אביו ואמו.

    אהבתי

  14. תמונת הפרופיל של לא ידוע נורית הגיב:

    קודם כל מזל טוב דבורית, על כך שהבלוג שלך הפך נושא למחקר סוציולוגי.
    מגמות הוא כתב עת רציני, אקדמי שפיט. אני בהחלט מבינה את ההתרגשות שלך
    ויש לך בהחלט סיבה למסיבה.

    הצצתי קצת במחקר, יש לי בעיה עם השפה ה"סוציולוגית" אבל כך זה כשמישהו בא מדיסציפלינה אחרת. על פניו מחקר רציני ומקיף עם הערות שוליים למכביר. יופי לך.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

      נורית, אני כולה הפציינטית, לא מגיע לי כלום על שאני שוכבת פשוטת איברים על שולחן הניתוחים. זו החוקרת שיש לברכה.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של לא ידוע נורית הגיב:

        "שוכבת פשוטת אברים על שולחן הניתוחים"?????

        קשה קשה לתת מחמאות בארץ הקויידש. המחמאה היא על כך על שלקחו את הבלוג שלך ועשו לו ניתוח מדעי. כמה בלוגים אחרים את מכירה שנחקרו ופורסם עליהם מאמר מדעי? קבלי את המחמאה, תגידי תודה וזהו 😆

        אהבתי

      • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

        האמת, הולם אותך יותר אנונימיות. אולי תבצעי חזרה למחתרת. כדאי לך, יחשבו שאת דנה ספקטר.

        אהבתי

  15. תמונת הפרופיל של לא ידוע מגמות הגיב:

    סופר יוקרתי?
    צחקתי.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

      צודקת. מה-זה מצחיק.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של לא ידוע מגמות הגיב:

        כתב עת רציני, אקדמי שפיט. בדיוק כמו שכתבה נורית.
        לקרוא לו "סופר יוקרתי", זו הפגנת בורות מוחלטת בתחום הפרסום האקדמי.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

          אני ממש מתנצלת שלא השתמשתי בשפה האקדמית העשירה, בה אני כותבת בדרך כלל, כדי לתאר את כתב העת.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של לא ידוע קוצו של יוד הגיב:

            זו לא היית את שפקפקת ביוקרה האקדמית שהעניקה איזו אשת מאפיונר לבי"ס שבו לומדת ביתה?
            קיים דרוג לכתבי עת אקדמיים. שום כ"ע ישראלי לא נחשב לסופר יוקרתי (או אפילו יוקרתי).
            אם כן, זה לא עניין סמנטי, אלא סתם הפגנת בורות.

            V: מה לעשות, אני בורה.

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

              כמי שפרסם בעברית ובאנגלית, ובאנגלית מפרסם גם בעיתונים "טובים", ופסק לכתוב בעברית אלא אם כן מובטח הפרסום מראש, כל הנושא של פרסום בעברית ומה זה "תקופון טוב" לפי האינדקסים של מצוטטים וכ"ו ראוי לדיון מעמיק. מניסיון של כמה שנים, המבקרים והבודקים בעברית זו תופעה מגונה, מכל בחינה, שהולכת ומחמירה. מכאן שפשוט לא כדאי לבזבז עליהם זמן. מדובר גם בפרופסורים בעלי שם עולמי שפסקו לפרסם בעברית פרסום ראשוני כי מאסו בביזיון לקרוא ביקורות בעברית, סיפור קשה ומורכב.

              אהבתי

            • תמונת הפרופיל של תרצה הכטר תרצה הכטר הגיב:

              מי שמך לקבוע ש"שום כתב עת בעברית אינו נחשב לסופר-יוקרתי (או אפילו יוקרתי)"?
              הייתי רוצה לדעת עם מי יש לי הכבוד?

              אהבתי

              • תמונת הפרופיל של לא ידוע קוצו של יוד הגיב:

                השאלה "עם מי יש לי הכבוד" קצת חותרת תחת מחקרך שלך, הלא כן?
                ועכשיו ברצינות, (כיוון שאחרי הכל ולמרות ה"מי שמך", יתכן שהשאלה שלך באמת נכתבה בתום לב וחוסר ידע ולא כרצון לניגוח). האם לא ידוע לך שפרמטרים לקידום מקצועי באוניברסיטה נקבעים גם, או בעיקר על סמך יוקרת כתבי העת שבה פורסמו מאמריך?

                כיון שאין לי כוונה להפר את כללי המשחק והמחקר ולספר לך מי אני, מומלץ לך לברר את הנושא עם ברי סמכא ולברר איתם את הנושא.

                אהבתי

                • תמונת הפרופיל של תרצה הכטר תרצה הכטר הגיב:

                  קוצו של יוד, לא חידשת לי מאומה…
                  ניחא.
                  אולי יתחשק לך בכל זאת לקרא את מאמרי ולבדוק קצת מה יש לי לחדש לך ולכם כטוקבקיסטים אנונימיים???
                  המאמר מתפרסם במגמות כ"ח (1) עמ' 130-161 והכותרת היא:
                  "של מי השורה הזאת?" אנונימיות ומחויבות אישית ארוכת טווח בקבוצה וירטואלית.

                  אהבתי

                  • תמונת הפרופיל של לא ידוע קוצו של יוד הגיב:

                    ממש מעניין תרצה, גם לא חידשתי מאומה ואפילו ניחא?
                    להזכירך, הנושא הוא לא המחקר שלך, אלא דרוג היוקרה (יש שחשבו בתום לב, שאפילו "סופר יוקרה", של מגמות.

                    אהבתי

  16. תמונת הפרופיל של אורית ש. אורית ש. הגיב:

    גם מרגש וגם מסקרן !

    אהבתי

  17. תמונת הפרופיל של בעיני הנמר בעיני הנמר הגיב:

    גם את המהפכה של סטיב ג'ובס לקח כמה שנים עד שהרגישו. המחקר בסך הכל מאשש את המציאות – הבלוג פשוט איכותי, ומצליח לשמור על רמה לאורך שנים. לא צריך בשביל זה את האקדמיה, אבל נעים לקבל אישור גם מהם…

    אהבתי

  18. תמונת הפרופיל של אT אT הגיב:

    ואו, איזה מסובך זה מאמר במדעי הרוח. אצלינו בפיזיקה ניסוי אחד שתי משוואות גרף, וסגרנו עניין.

    אהבתי

  19. תמונת הפרופיל של יונה ביין יונה ביין הגיב:

    יא דבורית,

    מברוק על הכניסה להיכל התהילה האקדמי.
    יצרת משהו במינון מדוייק וייחודי ובכיף הייתי נותן לך חיבוק וירטואלי. על ההשקעה הממושכת מכל הלב, על הכישרון ויותר מכל על סקרנות ובחינת גבולות עצמאית ואמיצה.
    את מוזמנת לעלות לדוכן הוירטואלי.

    לגבי המחקר עצמו…נהנית לקרוא בגלל ההיסטוריה והפן הסיפורי.
    התובנות פושרות למדי (עמ' 150) ובכלל נראה לי שהיומרה לנתח את ההתנהגויות החברתיות בעולם האיטרנטי בכלי המחקר הקיימים קצת מגוחכת. כאילו מישהו בכלל מבין מה קרה פה בעשור האחרון ולאן זה הולך.

    עכשיו תוכלי לספר לנכדים שהיית שם אז, בתקופה ההיא כשעוד הקלידו- ובגדול.

    אהבתי

  20. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    מזל. ברגע הראשון חשבתי שזה כולל גם אותי.
    אני דור 3. יותר משוכלל, עושה הרבה טריקים ורעש, אבל כל זה נועד רק לכסות על רמת התוכן.

    לגבי ה-פדף.
    את יכולה להעלות אותו כמו שהוא לשרת קבצים חיצוני כלשהו כמו rapidshare, hotfile, netload וכו' ולתת קישור.
    או לנסות בכל זאת לקווצ'צ'ו. למשל כאן (אם יותר מ-5 מגה, צריך להוריד תוכנה).

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

      nvm. אני רואה שכבר הסתדרת.
      הולך לקרוא.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

        הערה אזהרה: תגובה זו תבאס את בעלת הבית.
        פייר? מה זה התאכזבתי.
        לא יכול להיות שבכל הסקירה הספרותית הארוכה שבתחילת המאמר ואף בגוף המאמר עצמו אין שום התייחסות (השוואתית/ניגודית) לתופעת הרשתות החברתיות. כן, אני מבין שהמאמר עוסק באנונימיות, אבל אין ספק (לי, כן?) שתופעת האנונימיות בעידן הנוכחי (בניגוד לעידן האינטרנט של טרום "המהפכה החברתית" שהיה אנונימי מטבעו) מהווה סוג של תרבות נגד לתופעת הרשתות החברתיות, שהן כיום ה"מיינסטרים" (כן, טוויטר, גם את). אולי זה בגלל שהמאמר לא עוסק באנונימיות עצמה ובסיבות לה, אלא רק מחפש האם יכולים להתפתח מאפיינים של קהילתיות בקרב קבוצה המורכבת מגורמים אנונימיים.
        יש לי עוד דברים לומר, אבל מכיוון שאין לי שום ניסיון אקדמי בתחומים שכאלו, אני אעצור כאן.
        העובדה שציינת שמדובר ב"כתב עת סופר יוקרתי" החזירה אותי הישר לפוסט הזה ולתגובותיו.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

          1. למה תבאס? ממתי אנחנו צריכים להסכים על דבר זה או אחר?
          2. בישראל יש מעט מאוד כתבי עת. אתה מוזמן לקרוא עליו ולבדוק אם הוא יוקרתי או לא.
          3. העובדה שהתקיים פה (או בכל מקום בעולם) דיו ןעל יוקרתיות כתבי עת לא אומרת שאני לא יכולה להשתמש יותר במילה (שהיא לא פרי דמיוני הקודח).
          4. על המאמר/מחקר עבדה הכטר ב-2008. ב-2009 הוא התקבל. התמורות שעברו על האינטרנט/הרשתות החברתיות מאז הן עצומות.
          5. לא בכדי כתבה המחברת (וגם אני), שהמחקר התחלתי.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של לא ידוע אחת הגיב:

            כתב העת לא יוקרתי אפילו במונחים ישראלים. בדוק.
            הסופרלטיבים שאת מדביקה לעצמך מביכים ועוד יותר מביך הנסיון להתהדר באיזו כסות אקדמית.
            הבלוג שלך נחמד, לא הפינגטון אבל אינפורמטיבי.

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

              איזה סופרלטיבים הדבקתי לעצמי בדיוק? מתי? איפה?

              מה את רוצה?

              כתב העת ירוד והבלוג שלי עוד יותר. מרוצה? יופי.

              אהבתי

  21. תמונת הפרופיל של יניב יניב הגיב:

    כל הכבוד! 🙂

    אהבתי

  22. תמונת הפרופיל של לא ידוע כיס לב הגיב:

    זהו, ולווט, עכשיו את גם בגוגל סקולאר… בקרוב בסילבוסים של חוגים לתקשורת ומדעי החברה

    אהבתי

  23. תמונת הפרופיל של אחד אחד הגיב:

    נוסטלגיה… אני אפילו לא זוכר באיזה ניק או ניקים השתמשתי אז.

    יש תקציר?

    אהבתי

  24. תמונת הפרופיל של the underpaid the underpaid הגיב:

    וואו. לא זכרתי שפעם השתמשתי בשם הזה. מדהים. אני עדיין קוראת את הבלוג כמעט מדי יום. ועדיין עיתונאית. ועדיין לא מרוצה מן השכר שלי. רק את הניקים שלי החלפתי כמעט כמו גרביים.

    אבל בהזדמנות זו, שאצלי כמעט דבר לא השתנה, כל הכבוד לדבורית על ההתמדה והבלוג המחכים.

    אהבתי

כתיבת תגובה