עולים לבית שמש



ארבעה עיתונים בכותרתם הראשית ובעמודיהם הראשונים עוסקים בנעשה בבית שמש ובהפגנה המתוכננת הערב.
מקור ראשון נתלה בדברי שר האוצר על המאחזים ביו"ש.


(משמאל, ישראל היום גרסת הדפוס)

טניה רוזנבליט, גיבורת השבוע שעבר כותבת בידיעות (זו הפעם השנייה), ומחמרת באזרחינו להגיע להפגנה בבית שמש הערב.
אבל היא גם מתלוננת:

"כבר אמרתי שאני לא מרוצה מכך שהפכו אותי לסמל, מפני שזה מקטין אותי כאדם (אה? v). אבל אם כבר נפל בחלקי התפקיד הזה הייתי רוצה להשתמש בבמה שניתנה לי כדי לקדם רעיונות שאני מאמינה בהם בכל לבי. אחד מהם הוא חופש הביטוי של כל אדם באשר הוא אדם".

סוףסוף מככבות בשער ידיעות ובעמודים הראושנים נשים ודעותיהן. לא הייתם נותנים לכולנה פרס סוקולוב, אבל לא נורא. כאילו שלדעתנים כן.
חוץ מרוזנבליט יש דתיה שירקו עליה ושוטרת שהותקפה במאה שערים וליהיא לפיד ושושנה חן שכותבת לאחותה (המטאפורית או הליטראלית) החילונית. בין היתר יש לה משפט משונה:

"וכן, אני נגד אבנים, שמות גנאי, קללות ועלבונות…. כפי שאת, אני מניחה, נגד אלכוהוליזם, שכרות ואפילו נגד בן עורך דין, גידול של ארץ הישראל היפה, שקם, לפי כתב האישום לפחות, ורוצח את הוריו…"

אפילו?

עקיבא נוביק ב-24 מסביר מיהם הסיקריקים (קבוצה קיצונית שצמחה מנטורי קרתא) ומאיפה השם: ישראל קלצקין, לשעבר בעל בית דפוס במאה שערים נקלע לסכסוך עסקי עם קבוצה קיצונית של נטורי קרתא והדפיס פשקווילים שבהם כינה את הקבוצה בשם סיקריקים. בתגובה הופעל נגדו טרור, בית הדפוס הוצת והוא עזב את הארץ (לידיעת נוביק ששכח לכתוב: הוא פתח בספטמבר מסעדת סושי יוקרתית בברודווי, נו,  עדיף ע"פ בית דפוס במאה שערים, יא חביבי). מעניין אם מי מהחוליגאנעס נעצר והועמד לדין.
ע"פ הנתונים בכתבה הציבור החרדי מונה כ-700 אלף איש והסיקריקים, כ-2,000 איש, כלומר 0.28%.
והם ממש מאוהבים באיראן, אני לא רואה שום מניעה שיעברו לשם: "האיראנים לא רוצים להרוג יהודים, אלא רק את הציונים. כיום גרים באיראן 25 אלף יהודים שמקבלים חופש דת מלא, לא כמו כאן…" (כה אומר אברך כלשהו. יאללה, סע לשלום, מה הבעיה?).

שי הורוויץ כותב מכתב לעורך ידיעות.
הורוויץ הוא איש פרסום חרדי. בצעירותו חזר בשאלה והקים את הארגון לחוזרים בשאלה הלל. לאחר מכן חזר בתשובה.

קראו את תגובתה של מאי, אישה חרדית.

נעמה פלד יוצאת נגד אמא של נעמה, שגררה אותה על המסך בניגוד לרצונה למקום בו ירקו עליה החרדים.

טוב, אי אפשר בלי בית השמש העולה פעם בחיים.

זאת ועוד
ובשורה טובה: גיל הפרישה לנשים לא יעלה בחמש השנים הקרובות. ב-2017 תחל עלייה מדורגת.

בית הנשיא הוצף, ופרס סירב לעבור לבית מלון. לא יפה מצדו? ההצפה המתוקשרת בשערי ישראל היום "כל ארגזי הנשיא" ובידיעות "הגיעו מים עד פרס". במעריב בכלל קורא לו מרדכי חיימוביץ ללכת לבית שמש. אולי זה רעיון טוב, שיהיה שם עד שיסתיימו השיפוצים בבית הנשיא? אבל לא, מתברר שכבר שכרו לו דירה בשכונת כפר דוד בבירה.
בידיעות קצת התחרפנו בתיאור הקטסטרופ (כפ' 18-19, אמצע). אגב, בתמונות נראה בית הנשיא לא בלתי דומה לתמונות הצפה המגיעות מדי חורף משכ' התקווה, כמשל:

"הנשיא… סעד את לבו במוצ"ש, כשלפתע שמע רעש מכיוון סלון הבית… כשהגיע לסלון נגלה לעיניו מחזה מחפיר: מפלי מים נזלו מהתקרה והציפו את הסלון. הנשיא התקשה להבחין בשלוליות, שכן החשמל באגף קרס. המים חלחלו לנקודות החשמל ולשקעים, ופרס נאלץ לשבת בחושך ולהמתין לאנשי התחזוקה".

מחפיר!

מתי שמעתם בפעם האחרונה עו"ד האומר שהוא אשם במשהו? לכן, למרות האפולוגטיקה, מרענן היה לשמוע את דברי אביגדור פלדמן על משפט קצב, אם כי הוא לא חסך ביקורת מהלקוח ה-obnoxious שלו.

גולשי nrg בחרו את אנשי השנה שלהם. במקום הראשון סטיב ג'ובס ובשני המפגין הערבי (?). לא היהודי?
אירוע השנה? כמובן. שחרור גלעד שליט.

דור שלישי לניצולי שואת הארמנים בראיון היומי במעריב. למה המראיינת ועורכיה מתעקשים על "טבח" ולא על "שואה"?

מה ה-IQ של נתניהו? באמת 180

מתכלכלים

ישראל היום מדבר בשער על "הישג היסטורי: האבטלה – רק 5%".
בע' 9 יש בנוסף לידיעה הזו גם חשש מתחזית 2012.
בעיתונים האחרים גם מתייחסים, אך עם סייג. למשל כלכליסט, ידיעונת בע' 5: "…יש להתייחס לנתונים שפורסמו אתמול בזהירות, שכן הנתונים החודשיים אינם מבטאים את ממצאי סקר כוח האדם עצמו אלא את נתוני המגמה המבוססים רק על שליש ממדגם הסקר".
בשער ידיעות הכות' היא דווקא "מוקדם לשמוח". גד ליאור מפרשן בכפ' 2-3 של ממון שהאבטלה צנחה, אבל תטפס שוב (כך בכות').
במארקר יש הפניה לכך בשער, והידיעות בנושא בע' 2. מוטי בסוק כותב שצריך להיזהר עם פרסומי הלמ"ס שכן הם נתונים לתנודות רבות.
בשער גלובס הכותרת היא: "זה אמיתי? האבטלה במשק צנחה לשפל של 5%".
בכתבה עצמה (ע' 4, חדשות) כותב אדריאן פילוט: "יצוין כי הנתונים שמפרסמת היום הלמ"ס מבוססים על מדגם, מראים אך ורק מגמה וסובלים מאי סדירות גבוהה".
אם כך, אולי לא רק בשוק התקשורת אין עבודה, ויש קיצוצים על גבי קיצוצים.

המחאה
כמו אתמול, המארקר הוא היחיד שממשיך לעסוק בנושא, ומעלה כמה שאלות: האם זה הסוף או ההתחלה, תוך שיחות עם הקצוות המפוצלים של המחאה.

פייסבוק/ בלוגלנד/ רשת

בלוגר הרכילות עומרי חיון, שעוזב את נענעmsn10 יעלה ב-1 בינואר עם אתר חדש במסגרת שותפות בינו לבין חורים ברשת. השותפות הקודמת עליה דיווחתי הייתה בין debuzzer לחורים ברשת.
על טיב היחסים מספר גל מור, מייסד, כותב, עורך ומנכ"ל הקונצרן: "אנחנו מספקים לעומרי גיבוי טכנולוגי, תשתיתי ומסחרי. עומרי הוא בלוגר בנשמה, קומנדו תוכן של איש אחד שמתחרה בהצלחה על הסקופים מול מערכות בידור משומנות כמו של גיא פינס. אנחנו מספקים לו את התשתית שתאפשר לו להתרחב. שיתוף הפעולה החדש מגדיל את מספר האנשים ברשת השותפים שהקמנו לחצי מיליון ישראלים בחודש".
ומדוע זו רשת בעצם?
"זו רשת פרסום (דורון גז הוא מנהל הפיתוח העסקי של חברת חורימבה מדיה). מדובר בשיתוף פעולה מסחרי-טכנולוגי, לא תוכני, כי אלו אתרי נישה שכל אחד מהם עוסק בתחום אחר ואין היגיון בחיבורם יחד. כאשר מפרסם מעוניין בקמפיין באנרים, במקום לפנות לכל אתר בנפרד הוא יכול לרכוש דרכנו פרסום מקיף באתרים בהם ביקרו חצי מיליון ישראלים בחודש. זה מה שהופך אותנו לרשת האתרים העצמאיים הגדולה בישראל".

שוחרר הבלוגר המצרי שהפך לאחד מסמלי המאבק במשטר הצבאי.

אמיר זוהר על הימורים לא חוקיים באינטרנט.

הכל שקרים בפרויקטים לסופשנה: מחאה ויצירתיות. ותחקירי העיתונות הנועזים של 2011.

קובי ניב נגד עירית לינור.

אבי סגל בסטטוס בפייסבוק.

בישראל היום מופיעה מודעת מופיעות מודעות אבל על פטירתה של אליאורה מרגלית. לפי שמות האבלים מתברר שזאת אשתו לשעבר של דן מרגלית (שלא מופיע במודעה) ואם בנותיו, כולל קרן ושירה. לפי ספרו ראיתי אותם, אליאורה היא זו שהעבירה לו את המידע הראשון על פרשת הדולרים של רבין, אחרי שפגשה את המקור באירוע אצל הנספח הצבאי בוושינגטון.

לחם עבודה

ועדת הכלכלה אישרה היום (ב') בכנסת את הארכת סמכותו של השר הממונה על רשות השידור, ראש הממשלה בנימין נתניהו, למחוק את ההוצאה הנדרשת בחוק על יצירה ישראלית העומדת על 36% מתקציב הטלוויזיה, 176 מיליון שקל. בשבוע הבא צפוי החוק לעלות לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

התוכנית האחרונה של הקצה תשודר הערב בגל"צ ב-22:00.

המכתב ששלח אתמול טל רז, מנכ"ל מעריב המיליונר, ליקיריו.
תקציר מנהלים: איחוד בתי הדפוס של הקבוצה יביא לפרידה מעובדי קבלן ועובדי חברה.
הנה המכתב הקודם של רז מלפני שבועיים, ותזכורות על שכרו.

קצה האצבעות

ידיעות מבטיח שב-7 ימים הקרוב אורנה בנאי תדבר על ה כ ל:
"רק עכשיו, בגיל 45, עם שני ילדים ובת זוג, אורנה בנאי כבר לא מפחדת לדבר על הכל".

מח' הגהה עצבנית

במשך עשור ערך ד"ר (או פרופ') איתי שטרן מחקר – כיצד משפיעה חנופה על תהליך קבלת ההחלטות של מנהל בכיר.
שטרן זה התראיין אצל קירשנדון אמש, ומה מתברר? שבמשך עשור, זמן המחקר שלו, לא השכיל ללמוד איך אומרים חנופה בעברית. עם פ' דגושה.
דחיל רבאק, לא הסתכלת במילון עד היום ולא למדת בתיכון, לפחות לקראת הופעתך הטלוויזיונית תלמד? והרי אתה שומע את קירש' אומרים חנופּה פעם אחר פעם. לא עלה בדעתך לתקן את עצמך? ולמה הצמד לא תיקן אותך אני באמת לא יודעת. דקה 43:40.

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

 לפני פיזור

– זו היממה השנייה (מעריב, ע' 17) שלהטוטני האופנוע על קיר המוות בקרקס מדראנו מחליקים. אולי תסיקו מסקנות?

– חשבתי שמחר תודה לאל יתרוקנו משעולי עירי, אבל לא, יש עוד זאת חנוכה על הראש.

– יש לי רגישות אישית להיכחדות הדבורים. עדי חשמונאי מספרת במעריב על כנס חירום שתקיים היום מועצת הדבש בשיתוף משרד החקלאות ומומחים מהארץ ומהעולם בניסיון לבלום את היכחדותנו.

– וגם נועה תשבי מתגרשת (ידיעות), ליאור אשכנזי התחתן.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

115 תגובות על עולים לבית שמש

  1. 1,000 הגיב:

    חרדי מבית שמש במאמר רהוט מכריז על ניצחון נוסף של החרדים.

    http://www.bhol.co.il/ArticlePrint.aspx?id=36078

    נוחעם ברזסקי, מנכ"ל פרסום נוחעם 

    בשיחות סגורות עם חרדים מהמגזר, שנואי נפשם של הסיקריקים, ניתן לשמוע הצהרות מעניינות ביותר, שבמילה אחת מאדירות ומעריכות את פעולות הקיצוניים ומקנות להן זכויות רבות ארוכות טווח. 

    החשבון פשוט למדי, הקיצוניים גורמים לרעש תקשורתי, וכך מבטיחים את הפיכת בית שמש לעיר החרדית הגדולה בישראל ללא דריסת רגל לשאר המגזרים. כי הרי באיזה טיעון משכנע יכול בעל לבוא אל אשתו ולשכנע אותה לקנות דירה מכסף שחסכו, בעוד מחר יירקו על בתם בת השמונה. 

    הסוד הגלוי הוא, שאלמלא הפעולות הקיצוניות, ויתר על כך, אלמלא הרעש התקשורתי שבעקבותיהם, בית שמש היתה מחולקת שווה בשווה בין חרדים, דתיים וחילוניים, עם זליגה מועדפת למגזרים האחרים. 

    המגמה בשנים האחרונות הפוכה. שכונות שהיו מאוכלסות בדתיים, נכבשו כולם על ידי החרדים, קצת בגלל פעולות קיצוניות, והרבה בגלל הרעש התקשורתי סביב כל יריקה. הפעולות הקיצוניות מוקעות על ידי הרוב המוחלט של המגזר החרדי, אך עם זאת המגזר בבית שמש מודע לכך שהעיר נשמרה חרדית לא מעט בזכות התקשורת שנגררת לסקר בהרחבה את מעשה הקיצון. על קולנוע גם אחרון התושבים החילוניים לא מהסס לחלום בליל הזוי. 

    אהבתי

    • באבא הגיב:

      כן ולא.
      כי עקב הרעש התקשורתי בפעם הבאה שחרדים רק יעצרו באיזה רמזור בעיר חילונית וישאלו מה השעה, יקפצו עליהם כל תושבי העיר ויגרשו אותם, שלא יחשבו אפילו לבלות שם חמש דקות, פן יתנחלו ויכבשו ויכפו וידירו.

      במילים אחרות, בזכות הדמוניזציה האנטי-חרדית, הם ינצחו בקרב אבל יפסידו במלחמה.

      אולי הוא פרסומאי, אבל לא אסטרטג.

      אהבתי

  2. עייף עד מוות הגיב:

    צריך לדבר על השירותרום, מפעל השנור הצה"לי, שמתקיים בימים שבהם העם דורש (או דרש) צדק חברתי, בימים בהם מתפרסמת בידיעות כתבה על בזבוז של עשרות מיליונים בצה"ל.
    הייתי מדבר על זה אבל אני עייף עד מוות. חייבים לבטל את השירותרום. פשוט להפסיק את זה. מי ייתן וזה יהיה השירותרום האחרון. זו בושה. לעג לרש. ציניות איומה. וכולם משתפים פעולה

    אהבתי

  3. חידה לילדים של כולנו הגיב:

    מי אמר למי?: "במשפחת – – – מקווים שבעתיד הוא יוכל לחזור ולהיות גם אדם פרטי. הפרטיות, הם אומרים, חסרה לו".
    וכמה פעמים בשבוע אומר זאת בפירוט רב, נציג המשפחה הפרטית לעיתונאי ?
    הפותר הפרטי נכונה, יזכה בחופשת סוף שבוע בצימר הפרטי של משפחת — (הפרטית ושגם שומרת בקנאות מעוררת השראה על פרטיותו של אותו אדם שחזר להיות פרטי).

    אהבתי

  4. דרור הגיב:

    השנאה של התקשורת לנתניהו כבר הפכה לפתטית . אפילו כאשר יש לבן אדם הצלחות מוכחות , כמו הורדת אחוז האבטלה, העיתונאים לא מסוגלים לפרגן לו על זה ומעדיפים "להגיב בצורה מתונה ולא מתלהמת".

    אהבתי

    • ניר הגיב:

      מה זה להוריד את אחוז האבטלה, ועוד בתקופה שכל העולם במיתון הכי קשה מאז שנות העשרים? טריוויאלי. העתונות עוסקת בדברים החשובים, כמו הטקסט ששיבח את רה"מ יותר מדי (מעולם לא קרה כדבר הזה בין מנהיגינו הצנועים) ואחד הטוקבקיסטים אף חשף ממש כאן שנתניהו אף השתמש בבטוי הנמבזה "רק מי"!

      אהבתי

      • רקמילה הגיב:

        אתם כמו הנשים החרדיות. אוכלים ח** ומנסים לשכנע שזה דליקטס.

        אהבתי

        • רקמילה הגיב:

          באתר הארץ ביטלו את הלייקים והיפוכם . הגיעו למסקנה שאין שום ערך לציונים ההדדיים והם נוצלו לרעה.

          אהבתי

        • ניר הגיב:

          נדמה לי שהקנאות היא בצד שלא מוכן לשמוע ששנוא נפשו עשה גם משהו חיובי. יש לי לא מעט בקורת על נתניהו (למשל המינוי של ליברמן לשר החוץ) אבל הפנאטיות של מפעלי מוזס לא משאירה הרבה מקום.

          אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        באשר ל IQ הרבה מדדים חברתיים וכלכליים בישראל מעוררים תמהון, אם לא
        ספקנות. בכל מקרה ככל שיעלה אחוז החרדים שתורתם אומנותם ירדו מדדי
        האבטלה. מה שקרוי "האינדקס" הנו דבר מתמיה כזה. הנה דוגמה: לטעמי
        מדד מחיר הפלאפל ומרווח מחיר הפלאפל באזורי הארץ השונים הנם המדד
        הטוב ביותר למצב הכלכלי בישראל. המרווח בין השגבת מחיר הפלאפל בשנתיים
        האחרונות לבין השינויים באינדקס יוקר המחייה הישראלי הנו כנראה הוכחה
        שמדיניות נתניהו להוזיל את מחיר מה שקונה האלפיון העליון ולייקר את מה
        שקונה החציון התחתון אכן עובדת. ושמי שבחר את מרכיבי האינדקס ומשקלם
        בחישוב יוקר המחייה, אם הוא עבד באוצר, ראוי למשרה שיקבל אצל אחד
        האולגרכים/טיקונים.
        נ.ב. מישהו יודע מה ההבדל בין אולירגרך לטייקון והאם אחד יכול להפוך לאחר,
        כמו למשל ראשן לצפררע? ואם כך מתי, ואם לא למה לא?

        אהבתי

  5. נעץ כחול הגיב:

    לא יאומן הטירוף,ערוץ 10 גייס את הניו יורק טימס
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000710265

    אהבתי

  6. דרור הגיב:

    נראה שהפובלציסטים השמאלנים איבדו את העשתונות . אם עד לא מזמן הם עוד ניסו להסביר התיעוב שלהם לליברמן נראה שהם זנחו את זה לגמרי , והיום הבון טון זה הערות גזעניות כלפי יוצאי ברית המועצות . האחרונה שהצטרפה לחגיגה זאת טליה ששון. ואני שואל איפה אגודת העיתונאים ? ולמה ליברמן לא תובע לכל אחד ואחד מהם את התחת , יש לו פה אחלה קייס .

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      הכפפת בחירת השופטים לאישורה של ועדת חוקה, תביא לבחירתם של שופטים שייבחנו על השקפתם הפוליטית. אלה שייבחרו יידעו מי בחר ומדוע. הם כבר יכתבו בפסקי דין – כך הציפייה הסבירה של בוחריהם בכנסת – מדוע יש לפסול את הרשימות הערביות. סוף סוף ייערכו בחירות בישראל על טהרת הקול היהודי.

      עכשיו נחש מי נאבקה בשיניה לצד השב"כ וכנגד מישאל חשין וזהבה גלאון למען פסילת רשימת בל"ד בבחירות:

      אני רוצה להתמקד בדבריי על הנימוקים לפסילת רשימת בל"ד. הצגנו בפניכם, חברי הוועדה, חומר ראיות רב. החומר מכסה, לדעתנו, את שתי עילות הפסילה שאליהן אנחנו טוענים לפי סעיף ‎7א(א)(‎1), שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. הייתי אומרת שלמעשה החומר מביא כמעט, או בכלל, לכיסוי עילה של שלילת קיומה של מדינת ישראל. נקודה.

      העילה השנייה היא תמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור או מדינת אויב, לפי סעיף ‎7א(א)(‎3) לחוק יסוד: הכנסת.

      וכן הלאה וכן הלאה. שעות של הנאה.

      אהבתי

    • ר.בקצה הגיב:

      יורשיהם של הסטאליניסטים ממפ"ם מלינים על אחרים.
      בערך כמו מצביעיו של בארכה שזועקים על אנטי דמוקרטיות

      אהבתי

  7. דובדבן הגיב:

    לילך סיגן לא כתבה היום במעריב והיא כל כך חסרה…הדעות המעניינות שלה, כשרון הכתיבה יוצא הדופן, התובנות, רמת העניין שדבריה מעוררים, כל זה כל כך חסר לעם שלנו, בבקשה, אנחנו רוצים לקרוא אותה כל יום, היא אחת העיתונאיות הכי טובות בעולם המערבי עם המון יכולות, טלוויזיה, עיתונות, פובליציסטיקה, ספרים, דרך אגב, היא סופרת מחוננת עם כשרון כתיבה יוצא דופן ומהמם ומדהים, וכבר בטור הראשון שלה בסופשבוע הספיקה לעשות יחצנות לספר שלה שזה מדהים ומהמם כשלעצמו, כל הכבוד. מי בעד להעניק לה את פרס פוליצר?

    אהבתי

  8. בית ש. אן הגיב:

    יש גם שירים בעברית על בית שמש (בערך):

    אהבתי

  9. ערן הגיב:

    נעמה פלד יוצאת לא רק נגד אמא של נעמה (על מה בדיוק? על כך שהיא לוקחת את הילדה לבית ספר ומלמדת אותה אודות חשיבות הדמוקרטיה ומעמד האישה?), אלא גם לא מאשרת לפרסום כל תגובה למאמר שאינה עולה בקנה אחד עם דעותיה.
    אבל הצנזורה על תגובות היא כבר עניין שבשגרה בבייגלה.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אני בכלל לא הבנתי את הפוסט הזה שמתחיל בבית שמש ונגמר במאפה אספרגוס, אבל כנראה שככה זה בבייגלה.
      גם כשאני ראיתי את הכתבה הרגשתי שהאמא מתעללת קצת (מאוד קצת) בילדה שלה בשביל המצלמה.

      אהבתי

      • רקמילה הגיב:

        גם במקרה זה המטרה מקדשת את האמצעים.

        אהבתי

      • ערן הגיב:

        סביר להניח שהגזימו מעט בגלל המצלמות, אבל בסופו של דבר – זו הדרך לבית ספר. אולי הפעם הן עשו אותה ברגל ולא ברכב, אבל לא מדובר בלקחת ילדה אל אזור קרב מרוחק. זה בית הספר שלה שקיצוניים הפכו אותו לזירת קרב.
        שתיקה על כך היתה מביאה לסיבוב חוזר, ששוב היה פוגע בילדה. בטווח הרחוק, זו הדרך היחידה לנסות לגייס מודעות לבעיה וכך למנוע אותה בעתיד, למען הילדים. הרע במיעוטו.

        אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    ובשורה טובה: גיל הפרישה לנשים לא יעלה בחמש השנים הקרובות. ב-2017 תחל עלייה מדורגת.

    זו בשורה טובה אם את בין הגילאים 57-62, בשורה לא טובה אם את מתחת ל-62 (כולל גילאים "שליליים") ובשורה נייטרלית אם את מעל 62.
    מי לדעתך הקבוצה הגדולה ביותר?

    אגב, ללא קשר, אני בעד.

    אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    יאללה, סע לשלום, מה הבעיה?

    את אומרת את זה גם לדורשי הצדק החברתי בנוסח סקנדינבי?
    לדרוזיי רמת הגולן החושקים בשלטון סורי?
    לערביי ארץ ישראל הרוצים שלטון ערבי אוטונומי כמו במדינות ערב?

    אהבתי

  12. דוד הגיב:

    למה חרדים לא מובן מאליו? צאי מהקונכיה. רבבות חרדים גולשים באינטרנט.

    אהבתי

  13. החרדים הקיצוניים עושים לחרדים המתונים (שחלקם עובדים) את המוות.
    אחרי עשורים של הבדלות, החרדים עושים סופסוף סימנים של יציאה למעגל העבודה.
    בינתיים, הציבור החילוני כבר גיבש אנטי נגד כל מה שמדיף ריח של יהדות רק בגלל הדתיים.

    והיהדות, יש בה אוצרות לא רעים בכלל. חבל לזרוק…

    אבל התקשורת החליטה לנצל את המצב כדי להשניא את החרדים עוד יותר ולקדם אג'נדה אנטי-יהודית.

    עכשיו התקשורת הישראלית נזכרה להתגייס לטובת מעמד הנשים החרדיות שרובן לא צריכות עזרה במיוחד כשהפרסומות שמשפילות נשים חילוניות בוטות פי אלף מכל מקום ישיבה מזורגג.

    ססמאות ה"צדק חברתי" מתעלמות מעשרות שנים שהמגזרים הערבי והחרדי רק מוצצים תקציבים, לא משרתים את המדינה ומשתמשים בנשים כנשק דמוגרפי.

    בינתיים, האסלאם הלא מתון מחסל את המתונים ומהדק את האחיזה והכלכלה העולמית נראית כמו צלחת יוונית באוויר, רגע לפני.

    התחושה שלי, שכל השפויים שנשארו במדינה שלנו תלויים על פי תהום ואף אחד לא מבין מי יורה ומה התמונה הגדולה.

    בינתיים השדרנים והפרשנים הלומי פטישוני כסף סמויים- ממשיכים להלהיט, מפריחים ססמאות ושקרים, מתרכזים בנושאים הכי לא חשובים ועוברים לפרסומות.

    – הדרת ההגיון.

    אהבתי

  14. שועלן הגיב:

    האם business insider באמת מסתמכים על טוקבק שמישהו כתב לטור של קרולין גליק?
    לא יכלו להביא רפרנס טיפל'ה יותר טוב?
    למשל, האינדיפנדנט, אפריל 2000?

    אהבתי

  15. חייל זקן הגיב:

    חסידי מורשת רבין נוהגים להביא כדוגמא לנכיון כפיו את העובדה שהתפטר עקב עברה טכנית של אשתו. הסיפור האמיתי של חשבון הדולרים הוסתר על ידי העיתונים על פי דוקטרינת האתרוג. הסיפור האמיתי הוא שרבין נהג להרצות בשכר כשהיה שגריר, וזה מקור הדולרים שהיו בחשבון המשותף לו ולאשתו. היועץ המשפטי באותה עת, אהרון ברק, הגיע עם רבין להסכם (טיעון?) שבו התחייב רבין להתפטר ובתמורה לא הועמד לדין והפך לאביר שילטון החוק. בעלה הנועז של הגברת מרגלית המנוחה עשה רק חצי מהעבודה.

    אהבתי

    • יוד הגיב:

      נדמה לי, חייל זקן, שהעובדות שאתה כותב על פרשת רבין מצוצות מן האצבע.
      ח"מ, " כדוגמא לנקיון כפיו".
      (אם השגיאה הזאת היא בדיחה, זה עלוב ועצוב)

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        י==ידען?
        העובדות לגבי רבין מצוצות מאצבעו של מי שמכיר את הפרשה מקרוב.
        יפה שעמדת על ההבדל בין נכיון לנקיון, וכן, לא מדובר בטעות כתיב.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אם אתה מעונין בעוד סיפורים מצוצים מהאצבע כדאי שתמצא לך בוגר חטיבת הראל. יתכן שתזכה לשמוע ממנו על הביזה שערכו בקטמון והועמסה על עשרות משאיות שעוכבו לצורך זה בירושליים. התירוץ לאי השבתן לשפלה הוא המקור לאגדה על המצור לירושליים. נחש מי היה מח"ט הראל

        אהבתי

        • באבא הגיב:

          לא בטוח שהבנתי. לא שאני כופר בטענות על הביזה. בכלל לא.
          אבל מה, לא היה מצור על ירושלים? אנשים פשוט עלו על רכבת בעזריאלי וירדו בתחנה בירושלים? הגרוטאות בואכה שער הגיא הן של פלמחניקים שלא נזהרו עם הברקסים בסיבובים?
          אנא הסבר.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            היתה סכנת נסיעה בכל כביש שעבר בסמוך לישוב ערבי. האוטובוס הראשון שהותקף בדרך לירושליים יצא מנתניה ונפגע סמוך לפג'ה (כיום שכונה בפתח תקוה). בקרב המפורסם שהחל את המצור נסעה שיירה שמנתה כ300 משאיות. השיירה הותקפה על ידי כנופייה של 30 פלחים בפיקוד עורך דין. עיקר השיירה, בחלק הקידמי, הגיע לירושליים ללא פגע (כאשר יש מצור הדרך חסומה, אין יוצא ואין בא). מספר לוחמים בחלק האחורי פרקו מהכלים וניהלו קרב. המח"ט, יצחק רבין, ברח מהקרב (היה לו ג'יפ). יותר מאוחר נטען שהלך להזעיק עזרה. המשאיות שהגיעו לירושליים לא הוחזרו, וכאמור חלקן שימשו לאיכסון והובלת ביזה שאספו הפלמחניקים הנחמדים בירושליים.
            אגדה נוספת היא הגילוי המופלא של דרך בורמה באזור העיר הנחקרת ביותר בעולם. בתקופת המאורעות של 36-39 מופו וסומנו כל הצירים באזור ירושליים. הלח"י העביר אספקה כל תקופת ה"מצור" לאנשיו בירושליים ללא שום היתקלות.

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              תוספת לסיפור
              חטיבת הראל הפכה לאחר המלחמה לחטעבת מילואים שבה שרתו חלק מלוחמי תש"ח. במלחמת ששת הימים גויסה החטיבה ולחמה למופת, השתתפה בקרב על ירושליים, כבשה את רמאללה ואת יריחו. לאחר המלחמה התארגנו יוצאי הפלממ"ח בחטיבה ויצאו ל"טיול" בכפרים הערביים באזור לטרון שבהם לחמו במלחמת השיחרור. בעקבות אותו טיול הוקם באזור פארק קנדה על חורבות הכפרים ובכך הושלמה משימת הסרת המצור.

              אהבתי

      • דרור הגיב:

        זה פורסם בניו יורק טיימס .

        אהבתי

      • גורדי הגיב:

        מכיוון שהזכרתי את הספר 'ראיתי אותם' של דן מרגלית, מן הראוי לציין שמרגלית כותב באותו ספר בדיוק את אותן עובדות "מצוצות מהאצבע" של חייל זקן

        אהבתי

    • הומר סימפסון הגיב:

      בלי קשר לנאמר למעלה, אליאורה ז"ל היתה אישה מדהימה ואצילית.

      אהבתי

    • ר.בקצה הגיב:

      ובנוסף,לאה רבין לא עבדה בארה"ב,אז מהיכן הגיעו הדולרים?

      אהבתי

  16. דליה וירצברג-רופא הגיב:

    1. הפיכה לסמל מקטינה את האדם. איך לא ברור? אדם הוא יצור מורכב ורב פנים, וסמל הוא חד ממדי.
    2. חנופה בפ"ה רפויה… הייתי צריכה לשמוע כדי להאמין. לא ראוי לדוקטורט בלי לקרוא את העבודה.

    אהבתי

  17. מאי הגיב:

    ולווט, תודה על ההפניה.

    "השנאה מופנית בצדק אל כולם. אלה השקטים אבל הם רק מוצצי דם וטפילים הם לא יותר טובים"

    כולם מוצצי-דם וטפילים, נכון? אין חרדים שתורמים משהו לחברה, נכון? אין חרדים שמנהלים אורח חיים פרודוקטיבי, נכון? אני כבר לא מדברת על כך שבתור חרדית אני חושבת שללמוד תורה כל היום זה סופר-פרודוקטיבי – אבל אפילו לפי הגדרת הפרודוקטיביות החילונית, ההכללה הזאת מוזרה. או אולי לא כל כך מוזרה – כבר אמרתי, אין היגיון באנטי-חרדיות.

    ג'וזף פ. קנדי אמר פעם על בנו, רוברט: When Bobby hates you, you stay hated

    אני מניחה שזה נכון גם על שונאי חרדים מסוימים. שנאתם בעינה תעמוד, בלי להתבלבל מעובדות, או אפילו מפילוסופיית חיים ליברלית, לכאורה. אז we stay hated

    מזל שלעם היהודי יש כל כך הרבה ניסיון בתחום הזה…

    אהבתי

    • רקמילה הגיב:

      עלה בדעתי שחודש מאי וחודש סיון חופפים

      אהבתי

    • עייף עד מוות הגיב:

      בהחלט יש חרדים פרודוקטיביים ותורמים לחברה, רק שרובם חיים בארצות הברית למרבה הצער. שם הדת מופרדת מהמדינה – קשה יותר להפוך אותה לקרדום לחפור בו

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      הסיקור של החרדים בעיתונות החילונית הוא תמונת ראי של הסיקור של החילונים בעיתונות החרדית. הנרטיב השיקרי, שאומץ בחדווה על ידי שני הצדדים הוא שקבוצת מיעוט קטנה, הסיקיריקים, הוא מקור הצרות. אם ידוכאו הללו על ידי המשטרה יבוא לציון גואל. הסיפור האמיתי הוא שהגורם העיקרי להתעמרות בנשים החרדיות מקורו בחסידות גור שבה אסור לבעל ללכת ליד אשתו ברחוב. בין חסידות גור, הנחשבת למתונה, לבין חסידות תולדות אהרון, מקורם של הסיקיריקים יש יריבות עזה שגולשת מדי פעם לאלימות. ביטוי לכך מצאנו לפני שבועות מספר בקרבות הרחוב שפרצו בשכונת בתי ורשא. המאבק על בית שמש הוכרע מזמן שכן הצד החרדי שלוחם לדחיקת הציונים נתמך על ידי כל מפלגות החרדיות, בהסכמת המפלגות הגדולות מימין ומשמאל, ובראשו עומד ראש העיר מטעם ש"ס. המאבק המתוקשר אינו יותר ממכה קלה בכנף החרדית. בעוד ימים מספר, כאשר הענין הציבורי יעלם, ישיבו החרדים ליושנה את עטרת המלחמה בציונים. בעוד שנתיים יהפוך בית הספר אורות למוסד של בית יעקב. מי שמאמין שיש דבר כזה, ליברל חרדי, כדאי שילך להיבדק.

      אהבתי

    • פששששש... הגיב:

      וכל זה בלי לימודי ליבה?
      מן הסתם את ממש מייצגת את המגזר 👿

      אהבתי

    • אני הגיב:

      לימוד תורה ועבודה. למה אתם חיים על גבי החילונים שלא רוצים לממן את הגברים הבטלנים שלכם? אגב רבים מהגברים לא לומדים באמת תורה ואת כחרדית ודאי יודעת את זה.

      אהבתי

    • פורד משומשת הגיב:

      תמיד טוב לצטט את ג'וזף קנדי. הוא הכיר יהודים כ"כ טוב עד שהיה אנטישמי גלוי. הוא גם הכיר נאצים כ"כ טוב עד שהיה מטלגרף לרוזבלט לא לתמוך בבריטים כי אוטוטו בריטניה נכבשת ע"י הגרמנים.

      אהבתי

  18. רקמילה הגיב:

    טריויה- מתוך החידה היומית של הארץ(התעמלות בוקר) שלא הועלתה היום לאתר.
    שם נעוריה של בבה אידלסון היה- טרכטנברג.

    אהבתי

  19. קוביס הגיב:

    זאת היממה השנייה שאופנוענים מחליקים?

    יכול להיות דבורית, שאת זו שהחלקת בדיווח. החליקו שלשום, פעם אחת וזהו.
    תודה לאל.
    הקרקס הזה מציג כבר 11 חודשים בישראל, 3 הצגות ביום, לקראת סיום סבב ההופעות נרשמה החלקה אחת. פרופורציה.

    הקרקס הזה מופיע

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אל תבוא בטענות אלי.
      מעריב, ע' 17, אבי אשכנזי:

      "יממה לאחר התאונה בכדור האופנוענים בקרקס מדראנו, שוב אירעה אתמול תאונה… שניות לאחר שהחל המופע, שוב אירעה תאונה כאשר אחד האופנוענים החליק ונפל"

      אהבתי

      • קוביס הגיב:

        נו באמת, זאת לא תאונה נוספת.
        האופנוע אחרי תיקון גמגם קצת עד לכוונון מלא.

        אני לא הייתי עולה על אף אופנוע, גם לא מחוץ לכדור הפלדה, אבל לא מדובר בתאונה, וגם אין נפגעים. מילא האופנוען שמגובס מאז שלשום, אבל האופנועים (שחלקם חשופים לעיתונים) עלולים לאבד את בטחונם העצמי ואז פלא שהם מקרטעים?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אבל קוביס, תבקש תיקון ממעריב, אני לא מיצגת אותם, בחיי.
          ומה אתה חושב, שאני כקטנוענית שמתה להצטרף לקרקס מדראנו עם ה-Fly125 שלי לא חוששת עכשיו? ;]

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            חידה: לאיזה קרקס ניסה להתקבל מולי פריילוף, ראה על אחד הקרוואנים שלט "דרוש עובד", דפק על הדלת ודרוש עובד – הלוליין התימני – פתח לו?

            אהבתי

        • שועלן הגיב:

          זה מקרה קלאסי של כשל הזמינות.
          האירוע הראשון הוריד את סף הדיווח של אירועים "דומים" לרמה מצחיקה.

          אהבתי

  20. רקמילה הגיב:

    נועה תשבי לא רק מתגרשת- גם מצייצת.

    אהבתי

  21. 1,000 הגיב:

    זה לא משנה כמה אחוז הם הסיקריקים. השנאה מופנת בצדק אל כולם. אלה השקטים אבל הם רק מוצצי דם וטפילים הם לא יותר טובים. לתל אביבים שמתייחסים לכל הפרשה באופן אקדמי (להלן אגנוס) חכו ותחוו על בשרכם שכונה מתחרדת באחת כמו שקרה בירושלים. ההשפלה וחוסר האונים הם בל יתאורו.

    אהבתי

    • אנונימוס הגיב:

      אני מציע לך להקים משמר שכונתי שיגן על האוכלוסייה החילונית מפני הטפילים מוצצי הדם האלה. וכדי להגביר את האפקט, אפשר אפילו לצייד אותו במדים. חום נראה לי צבע מצוין.

      אהבתי

      • 1,000 הגיב:

        הסיפא שלך נכון. אכן צריך לקרוא את ההיסטוריה האנטישמית באירופה שמאז השואה מלעיטים אותנו בו בצורה מסוימת בצורה שונה. קרא את היאוש של אנשי העמל הגרמנים שזועקים מרה על הניצול של "היהודי״ (זה אתם, עכברי הגיטו) ואפשר להבין מה הלך שם. אני קורא את הצרפתי המשכיל ב38׳ שמביא שמחה על כך שאחרי שנים וינה נוקתה מהליכלוך של הגיטו היהודי ואתה מבין שאין הבדל בין הגיטו ההוא לבין מה שהחרדים עושים פה.

        עד השואה, לפחות הציונים ידעו שלגויים יש קייס. מאז כולנו הולעטנו בשקרים שלהתוערר מהם כיום הוא כאב תודעתי גדול. אבל החרדים ניצחו. אין שום כח בעולם שיוציא אותם מהשכונה שלי, חלקת אלוהים קטנה לשעבר.

        אהבתי

        • אנונימוס הגיב:

          וולווט, הבלוג שלך מאיים להפוך לאכסניה למצדיקי שואה. מישהו צריך לסלק את המפגע האוטו-אנטישמי הזה מפה.

          אהבתי

          • 1,000 הגיב:

            אף אחד לא מצדיק את השואה. אם הייתם גברים אפשר היה למנוע את השואה. אבל בשביל להיות גבר צריך להילחם ומה אתם עושים בארץ בצבא כולנו רואים. סופסוף הנושא נפתח.

            אהבתי

          • מישהו הגיב:

            עזוב. פשוט תתעלם ממנו.
            מן הסתם מדובר פה על ילד בן 14 או משהו בסגנון,
            אפשר לראות את זה מצורת ההתנסחות העילגת שלו.

            אהבתי

            • עייף עד מוות הגיב:

              גם אני ילד בן 14, חרדי מבני ברק – וראה זה פלא!
              אני מתנסח היטב, שולט במכמני השפה ואף זורק משחקי מילים משעשעים מהכא להתם. כפתור ופרח ממש

              אהבתי

          • שאול, ניו אמסטרדם הגיב:

            אל תעזוב, הבן 1000 לא בן 14, הוא ערבי משכיל מן המשולש וטיעוניו מוכרים וידועים, "תהיה גבר" ותודה

            אהבתי

    • אורי הגיב:

      האם אפשר להיפטר מהתופעה הדוחה הזו? מילא האוטו-אנטישמיות – אבל כמה אפשר עם הטורבו-טמבליות?

      אהבתי

  22. הלל הגיב:

    לגבי ה-IQ של רה"מנו, זה פורסם מזמן, וגם אני תהיתי. אז שלחתי בעבר שאלה לבלוג של הביבי. וכה נעניתי:

    שלום הלל גרשוני, הלל גרשוני
    שלום רב,

    תודה לך על מכתבך למר נתניהו.

    נשמח להיות עמך בקשר באשר לנושאים עקרוניים המעסיקים את מדינת ישראל.

    מכל מקום תודה על הערכה.

    ב ב ר כ ה,

    אילנה אדם
    לשכת בנימין נתניהו

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      נשמח להיות עמך בקשר באשר לנושאים עקרוניים המעסיקים את מדינת ישראל.

      אז אם 400 אלף איש יצאו לרחובות וידרשו לדעת מה ה-IQ של ראה"מ, נקבל תשובה?

      אולי לצד דרישה לפרסום גיליון הבריאות של מתמודדים לראשות הממשלה יש לפרסם גם את ה-IQ שלהם? מה טוב באידיוט מושלם בריא כמו שור?

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      מזתומרת "פורסם"? זה בדיוק החומר ממנו עשויות אגדות אורבניות, שמתעצמות ע"י אי הכחשה או אימות רשמי. למיטב הבנתי יש רק שתי דרכים להוכיח IQ גבוה (כלומר השגת תוצאה גבוהה במבחנים המקובלים, וזאת מבלי להיכנס לשאלה מהי אינטלגנציה והאם מבחני IQ באמת מכמתים אותה נכון): א. הצגת מבחן רשמי פתור ומאושר ע"י הגוף שערך את המבחן. ב. השתייכות לאירגון 'מנסה' בישראל או בחו"ל.

      כל עוד לא יוצגו הוכחות כאלו, ביבי הוא מבחינתי כאחד האדם (אם כי רהבתן הרבה מעל הממוצע).

      בהזדמנות זו אפרע מביבי על עוד משהו שעיצבן לי את הפנקריאס: "רק מי שחווה שכול יודע את עוצמת כאבכם", אמר בשבוע שעבר לקרובי הנספים בכרמל, באותה פארסה ידועה. למה "רק מי"? אולי תפסיקו כבר עם סגנון הדיבור המתנצח והילדותי הזה? מה היה נגרע מנאומו אם היה אומר "כמי שבעצמו חווה שכול…" וממשיך משם?

      זו עוד התגלמות של היהירות הישראלית האגוצנטרית והאתנוצנטרית, שבה הכל הוא משחקי כוחות והשוואת 'למי יש יותר גדול'. מבית המדרש של "אין בעולם צבא מוסרי יותר מצה"ל". הישראלי לומד ממנהיגיו כיצד לדבר בחוסר ענווה והוא באמת מאמין שהמאור הגדול זורח לכולנו ישר מתוך הפיסורה.

      אהבתי

      • עייף עד מוות הגיב:

        איי-קיו אינו רק מבחן מטופש וחסר רלוונטיות, אלא הוא יכול להתפרש גם כגזעני

        אהבתי

        • עברי הגיב:

          בהחלט ואף יתרה מכך – אולי מישהו שמבין יסביר לי פעם אחת ולתמיד, מה הטעם בלבדוק/לכמת IQ אחרי גיל ~20? הלא מדובר ביחס בין "גיל מנטלי" לגיל ביולוגי. אז מה אומר IQ של 180 לרה"מנו? שיש לו יכולות מנטליות של בן 110?

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          סבורני שמי שבוחר בליברמן כשר חוץ וממשיך
          ללתת בו אימון כשר חוץ לוקה בטפשות ולא
          בגזענות. ופי שיש המון פרדוקסים בעולם
          כנראה שייתכן טיפש עם IQ גבוה, הנה
          עובדה.

          אהבתי

    • נאג'ס הגיב:

      חרפה! ככה הם מתייחסים לטוקבקיסט בתשלום?

      (בצחוק)

      אהבתי

  23. קורא הגיב:

    באופן אישי מוזר לי ש-IQ שהוא עניין די מדויק שאפשר לבחון נהיה משהו של השערות. אפשר לשאול את נתניהו אם הוא עשה אי פעם מבחן IQ ומה היו תוצאותיו, מאוד פשוט, עד אז הכל קשקוש. אגב, לנתניהו לא אכפת שיפיצו שה-IQ שלו גבוה, הוא רק נהנה מזה.

    אהבתי

    • רקמילה הגיב:

      מהם 180 IQ של ביבי לעומת רעיתו שצעקה על נעמי אנגוס מזכירתה:

      "אני באיי קיו שלי 200 אחוז יותר גבוה ממך".

      אהבתי

    • אחד הגיב:

      ציוני מבחן ה-IQ המעניינים כביכול, כלומר הגבוהים והנמוכים קיצונית, הם ציונים לא מדוייקים ואפילו חסרי משמעות.

      ציון ה-IQ מציין את רמת הנבחן ביחס לקבוצת הנבחנים. 100 אומר שהנבחן ממוצע ביחס לקבוצה. כל 15 נקודות למעלה או למטה מציינות סטיית תקן. כלומר ציון 130 אומר שהנבחן הוא שתי סטיות תקן מהממוצע, או ציון גבוה מ-95% הציונים של יתר הנבחנים.

      בערך אחרי שלוש סטיות (ציון IQ של 145), ויש שיגידו פחות, לבחינות מהסוג הזה אין אפשרות להבדיל בין הנבחנים. א. כי אין מספיק נבחנים להבדיל ביניהם – להגיד שאתה יותר טוב מ-99.99% או הראשון מבין 10,000 איש היא אמרה חסרת משמעות כשנבחנים רק 100 איש, לדוגמה. ב. אין מספיק שאלות בבחינה כדי לקבוע במובהקות סטטיסטית מספיקה שאכן יש הבדל בין כל הנבחנים שפתרו את כל או כמעט את כל השאלות (או שטעו בכל השאלות, אם מסתכלים על הצד השני של הטווח).

      במיוחד מפריע הציון האחרון של 230 שקובע יותר משמונה סטיות תקן לבחור. 7 סטיות תקן ימקמו אותו ראשון בין 390,682,215,445 נבחנים. על כדור הארץ יש בערך 7,000,000,000 אנשים, ויש להניח שלא כולם נבחנו באותה בחינה שנבחן, כביכול, פרופ' טאו (המוכשר ביותר, אגב).

      מסקנה: כל הציונים שצויינו במאמר מפוברקים והמאמר הוא בולשיט אחד גדול ותעודת עניות ליכולות המתמטיקה בכלל והסטטיסטיקה בפרט אצל ציבור העיתונאים.

      אהבתי

      • ר/ק וכו' הגיב:

        ואף על פי כן, נוע תנוע. מעל 130 זה כמעט תמיד מצויין ומעיד על יכולות גבוהות מאוד.

        רוב האנשים מקבלים כמובן מאליו ש-IQ גבוה מעיד על משהו וזה נכון.

        זה לא מעיד בהכרח על הצלחה ויש מספיק דוגמאות בחיים על אנשים עם מספר לא בשמיים אבל מצליחים מאוד. חוכמת רחוב וכו'.

        היום אחה"צ נסעתי ברכב מנמל ת"א, דרך הים, לכיוון השעון ביפו. 50 דקות ולא פחות. האם זה מעיד שיש לי IQ נמוך אם בחרתי בדרך הזאת או שלדבורית יש IQ גבוה שבחרה בכלי תחבורה יעיל הרבה יותר לעיר.

        בכ"א, מיד אחרי האופרה הכביש נפתח ונהיה 3 מסלולים (לא שעזר הרבה). לאחר כמה מאות מטרים המסלול השמאלי הופך למסלול לתחבורה ציבורית ולכן השתלבתי במסלול האמצעי וכך עשו אחרים. להפתעתי היו גם רבים אחרים שראו שהמסלול השמאלי מתפנה ומיד דהרו אליו. אחד אפילו ממש נדחף לפני אוטובוס. האם זה מעיד שלי יש IQ גבוה או שלנדחפים יש IQ גבוה?

        אהבתי

  24. אמיתי ס הגיב:

    דורון צברי מוסר: זה 36% מתקציב כלל רשות השידור, כך שזה יותר קרוב ל-300 מיליון שקל. ואת ערוץ 10 סוגרים על חוב של 40.

    אהבתי

    • נ הגיב:

      אף אחד לא "סוגר" את ערוץ 10.
      היחידים שיכולים "לסגור" אותו הם בעלי המניות שלו, שזה כנראה בדיוק מה שהם רוצים לעשות.

      אגב, שני שליש מבעלי המניות (מימן ומילצ'ן) כנראה גם לא יממנו את חלקם בסגירה (כ-300 מיליון, לא 40) , מה שאומר שכל העובדים והספקים שנלחמים עבור הטייקונים האומללים כרגע, גם יקבלו רק כשליש משכרם.

      אהבתי

    • דרור הגיב:

      ערוץ 1 הוא ערוץ ציבורי , ערוץ 10 הוא ערוץ פרטי עם תנאי זיכיון . אתה באמת רוצה שאני אסביר לך מה ההבדל בין השניים ?

      אהבתי

כתיבת תגובה