מה רע בדחיית סיפוקים


הכי טוב כותרות ראשיות אקלקטיות. אין סדר יום אחד, יש הרבה סדרי יום. השימוע (שלא בפניו) של אביגדור ליברמן הוא הראשית של הארץ. בישראל היום זו כות' גג ובידיעות ידיעונת בתחתית ע' 4. במעריב כנ"ל, 3. השביתה ברשויות היא הראשית של ישר"ה.
טוב, הארץ מטפל בליברמן בהתמדה זה שנים.

ההאקר הסעודי הכי מטריד את ידיעות. זו גם הכפולה הפותחת המתארת את מעלליו ואת הכוננות הישראלית. נניח. את מעריב קצת פחות.
הצעה לישראל היום: אם אתם נאלצים, להבנתכם, למרכא מילה בכותרת, ותרו עליה. כלומר בתנאי שזה לא ציטוט.

ישראל היום חוגג את ה-TGI בשער ("מיליון וחצי ישראלים קוראים מדי יום ישראל היום"? אולי רואים, לא קוראים). מעריב חוגג עם חגי ליניק זוכה פרס ספיר למרות הקמפיין המטורף לאורלי קסטל-בלום.
לסקר TGI אין זכר ב-nrg. או בעיתון. טוב, גם לא בכלכליסט או בידיעות.
המארקר מבסוט מעצמו. הכותרת הכי מצחיקה היא של גלובס: ישראל היום נבלם (מי בלם אותו? כוחותיו של אריק שרון בתעלה?) וגלובס מזנק (כפנתר, חסר). זאת הסיבה שאסור לקרוא מה אף עיתון כותב על עצמו. רק את ההודעות לעיתונות, שהן פחות או יותר נותנות את התמונה כולה, בכפוף למגבלות האמממ, סקר.
דן כספי הסביר לפני כמעט שנתיים למה הסקר בעייתי.

לא הצלחתי להבין את נאום השקרן של שאול מופז. על מה יצא הקצף, מי אמר למי מה ומתי, ועל מה העצבים.
היועץ המשפטי לכנסת: מופז לא שיקר.

איתן ברונר, כתב ניו יורק טיימס בירושלים, מסכם את הדרת הנשים.

הידיעה הזו , כיצד מממנים דמי הארנונה של דימונה למשל את המועצה האזורית הסמוכה תמר, התפרסמה אתמול.
בהחלט סיפור מקומם. עכשיו, שימו לב להבהרה שנוספה בתחתית הידיעה (צבועה בירוק).

ynet חשף מסמכים סודיים של הבימה שנזרקו לרחוב. מדינת בלאי זאת.

בשער הארץ מופיעה תחילתה של ידיעה על הקריטריונים לקבלה לבית הספר לטבע. הכותרת, כפי שאפשר להסיק, היא ביקורתית. לא נראים לעורכים תנאי הקבלה לבית הספר הייחודי הזה.

דרישות הקבלה לבני 5 בבי"ס לטבע בת"א: דחיית סיפוקים ויכולת לנהל קונפליקטים

מפתיעים דברי פרופ' חיים אדלר מהאונ' העברית:

"מגייסים את התלמידים הטובים ביותר והם רובם יוצאי השכבות המבוססות, ובסופו של דבר קוראים להנצחת הפערים הקיימים בחברה. איך מנהיג פוליטי יכול להמשיך להשתמש במושג השדוף והבקושי-עומד-על-הרגליים של שוויון הזדמנויות בחינוך כשראשית הדרך כל כך בלתי שוויונית… למעשה רשימת הקריטריונים היא רשימת תכונות ‘התלמיד הטוב', כלומר רוצים מראש לגייס את הטובים שילמדו טבע. תלמידים בינוניים לא ראויים שילמדו טבע?… אין שום הבדל בין השיטה הקיימת עד כה לבין השיטה המוצעת: מיון מעבר מהגן לכיתה א' שייך לרשימת הדברים הבלתי מוסריים ביותר שעושים לילדים. ילד שהגיע ולא עמד במבחן עובר חוויה של כישלון שממנה הוא מסיק שהוא לא מספיק טוב. אחרי שעבר חוויה כזו בגיל 6 מתפלאים אחר כך שלא עמד במבחני פיז"ה".

מדהים אותי שאלו דבריו של חתן פרס ישראל לחינוך. מה עם חינוך למצוינות? איך ייבחרו המצטיינים? אולי נבטל גם את המבדקים הקובעים מיהו מחונן? ואולי כולם יתקבלו לקורס טיס בהמשך? אני לא ממש מבינה את הטיעונים האלו, ואת ההיסחפות של הארץ אחריהם.
דווקא הקריטריונים האלו נראים לי כבלתי מפלים, וכן מסוגלים לאתר ילדים מכל שכבה חברתית, לאו דווקא מבוססת.
משפט כמו "תלמידים בינוניים לא ראויים שילמדו טבע?" הוא שיא הדמגוגיה. מי אמר שהם לא ראויים ללמוד טבע? הם לומדים. בכל בית ספר לומדים טבע.
הבהרה: הדברים לא נכתבו בציניות.

הכתבות המפרגנות למרגלית צנעני בימים שאחרי החקירה והמעצר וכל זה הוכיחו את עצמן: רז שכניק מראיין אותה בידיעות ביום שישי הקרוב.

המגזין של מעריב התייחס לכתבת היוגה שהתפרסמה ב-NYT שטלטלה את קהילת היוגיסטים בארץ ובעולם. את הקישור לכתבה ואת התייחסותי הבאתי כבר לפני כמה ימים. הכתבה במעריב היא פולואו של ג'ואנה וולטרס באובזרוור. לכתבה במעריב מיתוספת בוקסית של מורתי ליוגה, נילי לנדסמן, המסבירה גם היא: קחו אחריות על עצמכם. אל תתנו לדחפים לנהל אתכם.

קריקטורה מתוחכמת מדי עבורי מהניו יורקר.

לחם עבודה

היום יתפרסם גליון המשפיעים בתקשורת של פירמה של גלובס. לפי שער גלובס אבי משולם יסכם את השנה שלו במעריב, רותי יובל תדבר על ההתנצלות בפני אלדסון בערוץ 10 ויונית לוי על הנסיונות להגביל את כוחה של התקשורת.
רועי נוימן, דובר המחאה, ידבר עליה. וליאוניד נבלזין, שרכש 20% מהארץ יגיד אף הוא משהו.

אורי משגב, שפוטר מידיעות בגלל שכרו הגבוה חזר לנמל הבית, הארץ. במדור הדעות כתב אתמול על פיטורי שלמה מעוז.
בעמודו בפייסבוק תיאר משגב את הקונסטלציה עם הארץ: "בינתיים על תקן אורח ותיק".

אמר גילעד אלטשולר ליורם גביזון במארקר:

…גם מעריב זה נכס שנראה לי קצת רעיל. לא קצת, זה נכס שנראה לי ארסי – אבל זה שיקולים עסקיים של חברה שאני יכול להביע את דעתי לגביהם.
(…)
אולי דנקנר חושב שמעריב היא המציאה הכי גדולה בעולם. אני לא יכול להגיד את דעתי. אם הוא היה שואל אותי, הייתי אומר לו 'אל תיגע בזה'. ימים יגידו אם זו היתה החלטה נכונה עסקית ל דיסקונט השקעות , אבל אני חושב שבינתיים מדובר בנכס שגוזל 100-150 מיליון שקל לשנה מתזרים המזומנים שכל כך צריך אותו גם לתשלום לבעלי אג"ח, גם לביטחונות וגם לנכסים אחרים טובים יותר. אני לא יכול להגיד לחברה כיצד לנהוג, בשביל זה יש דירקטוריון.

כל הדברים האלו אינם חדשים, ונאמרו גם פה מהיום הראשון. צריך היה גביזון להזכיר לאלטשולר שרוב הסיכויים שדנקנר לא חושב שמעריב זו מציאה עסקית ושמטרתו הייתה לרכוש לעצמו שליטה/ אחיזה/ דריסת רגל בתקשורת ובקביעת סדר היום הציבורי, וכן להביס את הארץהמארקר) היורדים לחייו. אה, וגם לעשות מעשה ציוני טוב כמובן, ולדאוג למדינתנו הפורחת ולתקשורת החופשית שלה ולפרנסתן של כמה אלפי גולגלות.

רז שכניק כותב בידיעות שיגאל רביד לא יגיש יותר את מהדורת השבת בערוץ 1 בגלל גילו. 54. רביד לא מגיב בידיעה, כלומר אומר שהוא לא רוצה להגיב על דיוניו עם מעסיקיו, ותגובת רשות השידור היא שזה שקר גס ושרביד ימשיך להופיע על המרקע. טוב, נראה מה יקרה.
כזכור, לפני כחודשיים רבו הדיבורים על כך שקרן נויבך לא תגיש יותר את סדר יום. נכון לעכשיו היא מגישה גם מגישה.

בידוק עובדות

כל דכפין

לפני פיזור

כיפאק היי, מסיבה. שנתיים ביפו.

תוס', 14:30, דירוג TIM

תמונת הפרופיל של לא ידוע

About דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

105 Responses to מה רע בדחיית סיפוקים

  1. תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

    במסרת המאבק בSOPA מוחשכים אתרים או מוצגים באנרי מחאה.

    אהבתי

  2. תמונת הפרופיל של אורן לא ציוני אורן לא ציוני הגיב:

    הסטריפ האדום העליון בישר"ה מבשר על תגובה ציונית הולמת. בחורינו המצויינים הפילו את אתר הבורסה הסעודי. לכן היום בגרות נפשית היא נימוק מספיק בשבילי.

    אהבתי

  3. תמונת הפרופיל של שטוטית שטוטית הגיב:

    מזל טוב לשנתיים באין כמו יפו בלילות
    ~~
    לערוץ הראשון אני מציעה לגייס עובדים בגיל 12
    ובגיל 18 לבשר להם שהם מבוגרים מדי למרקע
    אז שילכו לצבא…..

    חזירים פרובנציאליים….
    שיחקו קצת את העולם הגדול בנושא גיל המגישים/שדרנים ועוד

    אהבתי

  4. תמונת הפרופיל של לא ידוע האמנם? הגיב:

    למה הידיעה הזאת (ללחוץ על 'לידיעה') נמצאת רק בגוגל עותק שמור?

    אהבתי

  5. תמונת הפרופיל של לא ידוע captain beefheart הגיב:

    כן אני יודע, שלמה מעוז זה כל כך שבוע שעבר. אך בכולזות, סיכום מצויין של הדברים (לדעתי) מאת הוד מעלתה:

    http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1618924

    אהבתי

  6. תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

    בפשקוויל של שוקן יש מדור המתחרה באפעס של מוזס. היום פירסם המדור פיסת היסטוריה טכנולוגית החושפת את העובדה העלומה שלפרופסור ויטרבי היתה מתחרה נטולת חזיה…

    זה לא מפליא, משום שהדבר האחרון שאפשר לומר על לאמאר עצמה הוא, שהיתה טיפשה. לאמאר היא אחת משני ממציאיה של טכנולוגיית שידור גלי רדיו בדילוגי תדר. המצאה זו שימשה לימים את חיל הים האמריקאי במערכות תקשורת צבאיות. למעשה כל אחת מאתנו, שמשתמשת בתקשורת סלולרית, בלו-טות' או ג'י-פי-אס, נהנית מפירות פיתוחיה של ההמצאה.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

      זו עובדה ידועה.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

        סיפור נחמד אבל קצת בעייתי מבחינה פיסיקלית. פצצות טורפדו מונחות סונאר ולא רדיו (רדיו מתקשה לפלס את דרכו במים). ההמצאה המדוברת היא של דילוג תדר (freqeuncy hoping) לצורך מניעת חסימה במערכות פס צר. הפטנט (של הבעל) לא מומש משום שהציע מנגנון מכני. מערכות כאלו נבנו רק משפותחה טכנולוגיה חשמלית לשינוי תדר מהיר. הטכנולוגיה שבה משתמשים במערכות רדיו מודרניות היא של פיזור ספקטרלי (spread spectrum) בפס רחב. אין קשר בין השתיים וממילא ההמצאה לא רלוונטית למכשירים אזרחיים.

        אהבתי

  7. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    אין שום דבר רע בדחיית סיפוקים.
    אישית, הייתי מעדיף שימיינו כאלה שיש להם נטייה לסיפוק דחויים.

    אגב, מה עם איזה גילוי נאות?

    אהבתי

  8. תמונת הפרופיל של לא ידוע דבל'ה הגיב:

    שמתם לב איך רמי הויברגר מנסה לטעון שהמסמכים ש'הבימה' השליכה בחוצות מזוייפים?

    אהבתי

  9. תמונת הפרופיל של ישמעאל זרח ישמעאל זרח הגיב:

    המיזבלה מפרסמים ש XNET של YNET מבקש כסף על הכנסת קומוניקטיים.
    (משום מה יש לי הרגשה שכבר קראתי ידיעה דומה, אולי אפילו כאן, אבל לא מצאתי)

    אהבתי

  10. תמונת הפרופיל של לא ידוע ההוא הגיב:

    כנראה שאחת מהתכונות המאפיינות ילדי סלבס היא דחיית סיפוקים ומנהיגות, אחרת איך הם מגיעים בהמוניהם לבית הספר לטבע ובית הספר לאמנויות?

    אהבתי

  11. תמונת הפרופיל של אחד אחד הגיב:

    מצאתי את המאמר הרלוונטי לגבי דרישות הקבלה לבי"ס:

    The social logic of Ivy League admissions

    המאמר של מלקולם גלדוול.

    אהבתי

  12. תמונת הפרופיל של לא ידוע המקור הראשון הגיב:

    רז שכניק כותב שיגאל רביד לא יגיש "מהדורת שבת" בערוץ 1, ומה יאמרו "לא עובר מסך" ? חשבנו שהם מעדיפים בלונדיניות חוורות על שחורות שער כדי למנוע "הדרת נשים", ושוב מסתבכת רשות השידור בהדחות ופיטורין כדי לחסוך בהוצאות או שהכל שקר גס ?

    אהבתי

  13. תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

    הלך הזרזיר אצל העורב
    הגנרלים של צבא החלטורה חברו לגנרלים של רכבת הקומבינה והשיקו בקול תרועה רמה שירות תחבורה מהפכני שבמסגרתו נאסר על חיילים ליסוע ברכבת. רכבת ישראל היא ארגון שפועל בהשראת צבאנו האהוב והנהלתו משמשת בית קיבול לקציני צה"ל כושלים. אין פלא שהגנרלים המזלזלים בחייליהם הצטרפו למנהלים המזלזלים בלקוחותיהם כדי להתעמר בחיילי הסדיר. לסוציאליזם ואחוות עמים…

    אהבתי

  14. תמונת הפרופיל של לא ידוע את מצחיקה ענקית הגיב:

    הצלחת להצחיק אותי עם התשובה שלך על הכתבה בהארץ על הקריטריונים של בית הספר: "משפט כמו "תלמידים בינוניים לא ראויים שילמדו טבע?" הוא שיא הדמגוגיה. מי אמר שהם לא ראויים ללמוד טבע? הם לומדים. בכל בית ספר לומדים טבע."

    האמת שבכל בית ספר לומדים לדחות סיפוקים ולנהל קונפליקטים רק בבתי הספר הפרטיים לא מלמדים את זה כי הדרישות שלהם להגיע מחונכים מהבית הם קריטריון לקבלה.

    בעצם אם נאמר בצורה הוגנת וכנה בבתי הספר הפרטיים בישראל לא מעוניינים לעבוד קשה ולחנך את התלמידים.

    מעוניינים רק בכסף של ההורים וב'יוקרה' וההילה סביב בית הספר .

    חינוך לא מעניין אותם בכלל , את החינוך בתי הספר הפרטיים משאירים לבתי הספר הציבוריים , לילדים שרובם לא מגיעים עם כישורי חיים של דחיית סיפוקים וניהול קונפליקטים קרי הימנעות מהתנהגות אלימה.

    כותבת מאד נכון פרופ' אדלר : "מגייסים את התלמידים הטובים ביותר והם רובם יוצאי השכבות המבוססות, ובסופו של דבר קוראים להנצחת הפערים הקיימים בחברה. למעשה רשימת הקריטריונים היא רשימת תכונות ‘התלמיד הטוב'. "

    מעניין שאותם הורים שרושמים את ילדיהם ל גני הילדים/בתי הספר הפרטיים מצקצקים נגד 'אפליה' עדתית בבתי הספר הדתיים בפתח תקווה ובמוסדות חינוך החרדי שלא מקבלים תלמידים כביכול ספרדים בגלל המוצע של הוריהם .

    רק שבבית הספר לטבע האפליה היא עפ"י קריטריונים של "דחיית סיפוקים" מכבסת מילים של מעמד הביניים והגבוה .

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של אחד אחד הגיב:

      פרופ' חיים אדלר

      אהבתי

    • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

      הבעייה העיקרית שלי עם הסיפור הזה היא, שעד כמה שאני מבין, בית הספר לטבע אינו בית ספר פרטי.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של לא ידוע לשועלן הגיב:

        בית ספר לטבע ובית הספר לאומנויות הם בתי ספר יחודיים , הם בתי ספר שכיבסו את שמם ואת הנהלים על מנת לקבל מימון גם של משרד החינוך וגם של העירייה מחוץ לזה של ההורים , אבל הם בתי ספר 'פרטיים' במהותם וביסודם.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

          מתוך חזון בית הספר:
          בית הספר לטבע סביבה וחברה הוא בית ספר ממלכתי, ייחודי ועל-אזורי.

          טוב, כנראה שהוא ממלכתי-פרטי כמו שהוא טבע-בריאתני.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של לא ידוע לשועלן הגיב:

            על אזורי זה טוב, ככה אפשר לקבל מימון גם ממשרד החקלאות וממשרד החוץ .

            שועלן, הכל כסף נגמר החינוך , אפילו הבריאה הצטמצמה לאפיית לחם כמו בגן . מדובר על מסגרות חינוך שמפיקות לילדים חוויה ניו איג'ית בטעם רע.

            האסון הגדול שזה מתחיל כבר בגיל שנה .

            אהבתי

            • הבעיה היא לא ביזמויות של בתי הספר הפרטיים.
              צפויים לנו עוד הרבה כאלה, במיוחד לאור הסטטוס שמתלווה אליהם. זה לא משנה אם האג'נדה היא טבע, חלל או העצמה לגיל הרך.

              הבעיה קבורה במסדרונות משרד החינוך שסובל כבר שנים מהדרת אינטלגנציה ויכולות ביצוע.
              אין להם שמץ ירוק כיצד להעריך בתי ספר שטוענים לשיטות לימוד או אג'נדה שמחוץ לקופסא.
              -ואין להם מושג כיצד לשפר את בתי ספר הציבוריים.

              אז מנסים בשיטת מצליח והטוטו: מממנים יוזמה כזאת, פוסלים אחרת, יורים למעלה ומפסיקים את המימון להוא מהצד.

              זה מה שנקרא בוועדות מ.החינוך-עשייה. אחרים יראו בזה ביטוי לתככים פנימיים, תרבות ארגונית מסואבת מבוססת על קשרים אישיים ומצב בלתי נסבל שיצרה המערכת הפוליטית.

              אפשר לסגור 90% מהמשרד המיותר הזה ולנהל את החינוך ברמה מוניציפלית. לפחות לראשי ערים יש אינטרס להראות תוצאות.

              לגבי דרישות הסף- סתם אקט שיווקי פלצני.
              אי אפשר למדוד ילדים בגיל הזה עם סרגל כלשהו ולדעת מי יהיה תלמיד מוצלח (וטוב שכך).

              אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע סולדת ממבחנים לכיתה אלף הגיב:

      בדיוק!
      ואני לא בטוחה שמלמדים טבע בבית ספר רגיל, או רגע אולי היית צינית?

      אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע מיקי הגיב:

      מכבסת מילים זה הביטוי הנכון.
      יש לי כמה ילדים שלומדים במערכת החינוך. לא ייאמן בכמה בולשיט מכובס מאכילים אותם, ואותנו ההורים, בכל שיחת הורים או מסיבת סיום.
      מצוינות, הישגיות, ערכיות, סביבת למידה, מבחן התוצאה, תרומה לקהילה, אתגרים וכל שאר הממבו ג'מבו של הקהילה העסקית השתלטו על מערכת החינוך ועושים בה שמות.
      בא לי להקיא בכל פעם שאני שומע נאום של מנהלת בית הספר

      אהבתי

  15. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    לדה-מרקר:
    8% יושבים על 86% מהקרקע כי רוב האוכלוסיה בארץ גרה בבנייה אורבנית רוויה.
    פעם בכמה ידיעות אפשר לנסות להימנע מסיסמאות דמגוגיות.

    אהבתי

  16. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    גם השנקל הפך לאליטיסט.
    למה לא להפוך את העיצוב הנ"ל לקבוע?

    אהבתי

  17. תמונת הפרופיל של אחד אחד הגיב:

    קראתי פעמיים את התגובה שלך לדבריו של פרופ' חיים אדלר, ואני עדיין לא בטוח אם כתבת את הדברים בציניות או ברצינות.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע רקמילה הגיב:

      פרופ' אדלר טועה ומטעה .הילדים לא לומדים בקורסי הכנה לבי'ס לטבע או לבחינות מחוננות שנערכות בכתה א'.אין קשר בין המשאבים הכספיים של ההורים לבין הנתונים הטבעיים של בני ה5.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של אחד אחד הגיב:

        אוי, התמימות…

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של לא ידוע רקמילה הגיב:

          אחד- הקביעה שלך מבוססת על ידע אישי? אני מדברת מנסיוני האישי בפרויקט שנמשך 11 שנה . ההרכב הסוציואקונומי של התלמידים לא היה שונה מכיתה רגילה.הקפיצה האוטומטית של ה"מומחים" (כן. במרכאות) מכעיסה.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של לא ידוע נר ברוח הגיב:

            זאת לא הנקודה, כמובן – אלא העובדה שהופכים חיים של ילדים קטנים לרשימת מטלות בלתי נגמרת, כאילו היו מבוגרים. אולי פשוט תשלחו אותם כבר לעבוד וגמרנו? הרי הילדות היא המצאה שלא נהגתה מזמן

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של לא ידוע רקמילה הגיב:

              אני מאד נהניתי בלימודים. הרצאות חיצוניות וסיורים לרוב, שלא רק שלא העמיסו אלא העשירו.

              אהבתי

              • תמונת הפרופיל של לא ידוע מיקי הגיב:

                למדת מנהל עסקים בגיל 5? אשרייך.
                אובססיביות היא מידה מגונה.
                אבל אני לא מתפלא, הרי יש הורים שמשמיעים לעובר שלהם שיחות בסינית עוד בטרם נולד כדי להבטיח את עתידו העסקי בעוד 20-30 שנה

                אהבתי

          • תמונת הפרופיל של אחד אחד הגיב:

            כן, אני מדבר מידע אישי. ולא, הפרוייקטים למצויינות שרצו בשני העשורים הקודמים לא זכו לתוצאות חיוביות ממשיות, וזו הסיבה העיקרית שהם לא מאומצים לאורך זמן ותמיד נפתחת כל כמה שנים עוד תוכנית או עוד פרוייקט מצויינות "מהפכני".

            לנו כחברה אנושית עדיין אין את הכלים להבחין בין הטובים יותר לטובים פחות – לא בשלב מוקדם ואפילו לא בשלב מאוחר. יש לנו גם בעיה רצינית בלהגדיר מיהו מצויין. קח/י מועמד לעבודה כלשהי בשלהי שנות ה-20 לאחר שהתגבש כאדם וסיים את כל מסלול ההכשרה הפורמלית שלו. איך תקבע/י אם אותו מועמד הוא מצויין או לא? מנסים היום הכל: ראיונות עבודה, ציונים, המלצות, נסיון קודם, ושאר שטויות שלא עובדות כמו מרכזי הערכה, מבחני אישיות, ואפילו גרפולוגיה. מיון עובדים, סטודנטים או סתם אנשים לפי איזשהו קריטריון הוא מדע מאוד לא מדויק, שמבוסס לרוב על מדע פסיכולוגי מאוד לא מדויק, או על פירוש לא נכון של ממצאים מדעיים (למשל, המחקר של זימברדו על דחיית סיפוקים נכון לגבי אוכלוסייה אבל לא לגבי אינדיבידואל).

            אז שלא יבלבלו לנו את השכל שאפשר לסנן תלמידים מצויינים על סמך אם ילד מסכן בן 5 אכל מרשמלו שהונח מולו או לא.

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

              דבריי לא נכתבו בציניות.
              לא רוצים לשלוח את הילדים שלכם לבי"ס ייחודי, אל תשלחו.
              כן רוצים, לפי איזה קריטריונים אתם ממליצים לבחור את הילדים?
              טבע? לומדים בכל בי"ס במדינה. אני למדתי טבע מכיתה ג' או משהו כזה. לא ממש זוכרת.

              אהבתי

              • תמונת הפרופיל של לא ידוע המורה שלי הגיב:

                בתקופתך השיעורים נקראו שיעורי מולדת.

                את רק צריכה לדמיין מה היה קורה אם היו מחזירים את השם של השיעור היום …היה לך אצבעות שחורות משחור בגלל כמות הדיו שהיה נשפך נגד הרעיון.

                אהבתי

                • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

                  היו שיעורי טבע ושיעורי מולדת. שני שיעורים נפרדים.
                  אני מרחק כמה שנים מדמנציה.
                  שיעורי מולדת, שעסקו בא"י, הפכו בהמשך לשיעורי גיאוגרפיה.

                  אהבתי

                  • תמונת הפרופיל של לא ידוע המורה שלי הגיב:

                    אז כנראה למדתי בבית ספר מיוחד , אצלנו למדו רק מולדת והמורה היה גם מורה לטבע שהוציא אתנו לטיולים .

                    אהבתי

                    • תמונת הפרופיל של לא ידוע לי הגיב:

                      כנראה. גם אצלי, כמו אצל דבורית, היו שיעורי טבע (ביולוגיה) ושיעורי מולדת (גיאוגרפיה)

                      אהבתי

              • תמונת הפרופיל של אחד אחד הגיב:

                לפי איזה קריטריונים אתם ממליצים לבחור את הילדים?

                לפני שאנחנו שואלים לפי אלו קריטריונים צריך לבחור את הילדים, קודם נשאל שאלה בסיסית ועקרונית יותר: למה בכלל צריך לברור ילדים?

                למקנטרים בעלי התשובה שאין מקום לכולם – אין בעיה: הגרלה, כל הקודם זוכה, או במקרה הקפיטליסטי הטהור: כל המרבה במחיר. אין סיבה או רציונל לבחון את הילדים עצמם בגיל 5. להפך, יש אינטרסט חברתי למנוע ברירה בין ילדים.

                אהבתי

                • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

                  אז אל תעמיד את הילדים שלך למבחן. שלח אותם לבית ספר הכי קרוב לבית וזהו.
                  לא מבינה את הבעיה, אפשר לחשוב שבית הספר הייחודי נכפה עליך.
                  יעשה כל הורה מה שהוא מוצא לנכון עם ילדיו.
                  לא נראה לך שמותר לבחון ילדים בגיל חמש? בבקשה תאסור זאת בחוק. רעיון מצוין.

                  אהבתי

                • תמונת הפרופיל של תמי תמי הגיב:

                  אני מסכימה אבל ההנמקה של אדלר מוזרה לי. בגיל 5באמת אפשר לדעת איזה תלמיד יהיה בינוני ומי יהיה מצטיין? הקריטריונים נראים לי פשוט מאולצים. אין שום סיבה לברור בין ילדים כל כך צעירים. תמיד יהיו הורים שידחפו ויפעילו לחץ על הילד שלהם יתר על המידה. יש מקום מוגבל בבית הספר והוא כלכך מבוקש? אז כל הקודם זוכה. רוב הסיכויים שעצם קיומם של מבחני הכניסה הופך את בית הספר ל"יוקרתי" ומבוקש בגלל שהם הופכים אותו למועדון שצריך להתקבל אליו, ולא בגלל שהתלמידים בני השש הם באמת איכותיים יותר. כל הילדים בני השש הם איכותיים. חבל שיש הורים שלא מבינים את זה.

                  אהבתי

              • תמונת הפרופיל של קצת עובדות קצת עובדות הגיב:

                יש פה סיפור ישן, אם יורשה לי, של אור קשתי, העורך הבכיר היום בהארץ. אבא שלו, יצחק קשתי, התנגד מאז ומתמיד לייחודיים ונלחם בהם מלחמת חורמה גם באמצעות בנו שהיה פעם כתב לענייני חינוך של הארץ. עכשיו הוא כבר יכול לשים את זה בעמוד ראשון וללעוג לבחינות לבית הספר לטבע באמצעות שימוש באלמנט אחד המעורר גיחוך במבט ראשון.

                אהבתי

                • תמונת הפרופיל של קרן רז מורג קרן רז מורג הגיב:

                  באחת התגובות לכתבה נכתב, שהמיון הוא ראוי מאחר ויש להתאים לכל ילד את החינוך המתאים לו. אלא שבית הספר לטבע מתאים את הילד לחינוך ולא את החינוך לילד. אין שום כישורים מיוחדים שנדרשים על מנת ללמוד טבע. יותר מזה – דווקא תלמידים עם בעיות רגשיות או קשיי קשב וריכוז יכולים להפיק תועלת מרובה מבית ספר לטבע. דווקא הם יישארו כנראה מחוץ לגדר בשיטה הקיימת. המיון בגיל הזה הוא מיותר ופוגעני. לא יתכן שעל מנת לקבל חינוך איכותי – כן, החינוך שם הוא קודם כל איכותי ורק אח"כ ייחודי – יצטרך הילד בן החמש לעמוד במבחן. ההורה אולי כול לשלם מחיר כספי על רצונו לשלוח את ילדו למוסד חינוך איכותי אבל זהו המחיר היחיד שצריך להיות משולם, וגם הוא רק משום שמשרד החינוך מבזבז תקציב על בירוקרטיה במקום על חינוך. אין צורך אמיתי להכניס את הילדים למשוואה.
                  ודבר אחרון: כמה צביעות נדרשת משר החינוך שלנו שביתו מסיימת לימודיה באותו בית ספר בדיוק, כדי לדרוש את הפסקת המיונים בשם השוויון. בדיוק כשם שהוא נלחם בתשלומי ההורים ומשלם מידי חודש אלף שקלים לבית הספר לטבע.

                  אהבתי

              • תמונת הפרופיל של אורן נוזף, נחשו במי אורן נוזף, נחשו במי הגיב:

                ההתנפלות שלך על אדלר מוטעת. התפיסה החינוכית בבסיס ביה"ס לטבע היא לא תוכנית למצטיינים, אלא דרך האמורה לסייע (כמעט) לכל תלמיד. הרעיון גם אינו לימד מקצוע טבע, אלא הדרך בה לומדים. הרעיון לא היה להקים מסגרת אקסלוסיבית אלא ניסוי שתוצאותיו יתפשטו לכלל מערכת החינוך. בזמן שעבר משנות השמונים עד היום, הסיכויים שכך יקרה נחלשו בשל הניצחון הפוליטי של גישה שמרנית לחינוך.
                ההתנגדות למבחני מיון בגיל הרך היא בגלל שממיינת עפ"י השכלת הורים, ואינה יעילה באיתור ילדים בעלי פוטנציאל "טבעי". המיון המתון של "דחיית סיפוקים ומנהיגות חיובית" נועד להקל בהשקעה במשמעת. הוא ראוי זמנית לשלב הנסוי אך לא כממיין קבוע.
                לאחר שלושים שנה מהעלת הרעיון כל מה שנותר הוא בי"ס יחודי הדורש משאבים רבים. לחזקים לא מעניק יתרון, כי היו זוכים בו בכל מקרה. המרוויחים הם המעטים שזכו להזדמנות שלא היו מגיעים אליה. אך הם מעטים מאד ביחס להשקעה.
                המפסיד הוא רעיון החינוך האוניברסלי, התפיסה של חינוך חינם לכל כדרך אקטיבית לקידום שוויון הזדמניות. צמיחת בתי הספר ה"יחודיים" הופכת את החינוך האוניברסלי לפאסיבי ומשמר פערים.

                אהבתי

                • תמונת הפרופיל של לא ידוע רקמילה הגיב:

                  בענין מבחן דחיית סיפוקים

                  ניסוי המרשמלו הוא ניסוי ידוע הבודק את העקרון. הניסוי נערך על ידי ולטר מישל באוניברסיטת סטנפורד ונידון בעבודתו הידועה של דניאל גולמן. בשנות ה-60 של המאה ה-20 נבדקה קבוצה של בני ארבע בניסוי. לכל אחד מהם ניתן מרשמלו כשהובטח להם שיקבלו מרשמלו נוסף, רק אם יוכלו להמתין 20 דקות לפני שיאכלו את הראשון. חלק מהילדים לא היו מסוגלים להמתין וחלק כן. לאחר מכן עקבו החוקרים אחר הילדים עד גיל ההתבגרות ומצאו שבעלי היכולת להמתין היו סתגלניים יותר ואחראיים יותר (על פי סקר הורים ומורים). בנוסף, הם צברו ממוצע של 210 נקודות יותר במבחן ה-SAT.

                  אהבתי

                  • תמונת הפרופיל של לא ידוע רקמילה הגיב:

                    התגובות המרושעות החוזרות ונשנות למי שמשתכר יותר מהממוצע בבלוג, ו/או בעלן כישורים גבוהים יותר מאבירי המקלדת שכנעו אותי שאין מקומי כאן.

                    אהבתי

                    • תמונת הפרופיל של לא ידוע מיקי הגיב:

                      אנחנו פשוט שונאים אפלייה, אל תקחי את זה אישית

                      אהבתי

                    • תמונת הפרופיל של לא ידוע המקור הראשון הגיב:

                      זה לא אישי אבל יש בבלוג הזה בעלי כישורים גבוהים מאד המשתכרים מעל ומעבר למצופה וקיימים פה מאהבת מרדכי ולא משנאת המן

                      אהבתי

                  • תמונת הפרופיל של אחד אחד הגיב:

                    הממצאים האלה נכונים לאוכלוסייה ולא לאינדיבידואל. אולי לפני שמלמדים טבע כדאי שילמדו סטטיסטיקה.

                    אהבתי

                • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

                  אולי הוא לא אמר את מה שמייחסים לו, אולי דבריו הוצאו מהקשרם, אבל זה מה שכתוב פה שאמר:

                  כלומר רוצים מראש לגייס את הטובים שילמדו טבע. תלמידים בינוניים לא ראויים שילמדו טבע?

                  באשר לדבריך על מתן הזדמנות לכל, אני מסכימה איתך.

                  אהבתי

                  • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

                    ההבנה הפשוטה שלי,כוונתו שאין צורך למיין לצורך לימודים בביה"ס לטבע. ולא שהוא היחידי המלמד טבע. זו אירוניה. בכוונתו להדגיש שהוא יותר יחודי באקסלוסיביות שלו מאשר בתכניו.

                    אהבתי

              • תמונת הפרופיל של לא ידוע רוני הגיב:

                זו היתממות או בורות להתעלם מכך שהבדלים ביכולות למידה, ריכוז והקשבה בין ילדים בני חמש הם במידה רבה מאוד תוצר של רקע סוציואקונומי. כל מחקר שנעשה אי פעם מצביע על כך. והיתרון שמקבלים ילדים בבתי הספר המיוחדים הוא בדיוק זה שלו זקוקים הילדים שלא מתקבלים אליהם. לא מדובר בזיהוי מחוננות, זה נעשה במבדקים שונים בתכלית. מדובר ביתרו תרבותי בעיקר, שיילכדו ויגדל ויתקבע במהלך הלימודים בבית הספר. כך בדיוק מנציחים פערים במקום להיאבק בהם. מדובר בבתי ספר סגורים לשכבות מבוססות (לאו דווקא כלכלית, בעיקר השכלתית) שממשיכים להדיר את המודרים ממילא.

                אהבתי

            • תמונת הפרופיל של לא ידוע המקור הראשון הגיב:

              סליחה המורה, קראו לזה טבע ! שם למדנו (ברמה של ג'-ד') בוטניקה, זואולוגיה, ביולוגיה, חקלאות, גינון (גינה ירק, ממש). "מולדת" זה משהו אחר, שכלל גיאוגרפיה וטיולים בטבע.

              אהבתי

            • תמונת הפרופיל של לא ידוע רקמילה הגיב:

              הפרויקט בשיתוף בי"ס גרץ ועירוני ד' עדיין נמשך ומוציא בוגרים מוצלחים מדי שנה.

              אהבתי

          • תמונת הפרופיל של לא ידוע מילהרק הגיב:

            והכי רחוק שהובילו אותך אותן 11 שנה זה להפוך למגיבנית כפייתית פה?
            אוייייששש 😥

            אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע סולדת ממבחנים לכיתה אלף הגיב:

      כנ"ל!

      אהבתי

  18. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    לוולווט מבזקים זה קל מדי, אבל זה אחד מצחיק:

    הוועדה להיגוי רעידות אדמה: בישראל יתרחש רעש בעוצמה גבוהה מ-6

    למה שהוועדה לא תהגה רעידת אדמה בעוצמה נמוכה יותר ובא לשלום על ישראל?

    (למתעניינים, שם הועדה הוא הועדה הבין-משרדית להיערכות לרעידות אדמה)

    אהבתי

  19. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    זה מה שאפשר לעשות כשלא מבינים קריקטורה של הניו-יורקר.

    אהבתי

  20. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    הניגודיות בין צנעני לגולדבלט זועקת.
    הסיבה היחידה שמרגול לא לבשה כתומים היא עסקת טיעון. בכל מקרה היא הורשעה.
    כשהיא הוציאה סינגל ממעצר בית, לא שמענו על הקורבנות הזועמים. להיפך.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע שאלת תם הגיב:

      בחייך מי הם הקורבנות הזועמים? האמרגן הגנב שלה? מרגול נעצרה משום שהיא ביקשה לגבות כסף שחור בדרך היחידה האפשרית. האמרגן שעשה איתה עיסקאות בשחור לא הפך לתמים רק בגלל שעבר ״סחיטה באיומים״.
      השאלה היא איזה קהל יש לה? לפני כן היא בנתה קריירה מכלום . היא הוזמנה להופעות רק בגלל שהיתה מפורסמת ולא בגלל שהיה ביקוש לחומרים שלה. האם זה יספיק לה עכשיו? הרי לחתונות מזרחיות היא לא הוזמנה. אז איפה נותר לה להופיע? האם הופעות לגייז יספיקו? שם מספיק להיות ״קטע״ גם אם בעל הדחקה לא מודע לעצמו.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

        הזועמים יכולים להיות כל מי שאי פעם אוימו ע"י גורמים מהעולם התחתון. לא מעט אנשים נורמטיבים נקלעים למצבים כאלה בעקבות סכסוך עסקי עם גורם מפוקפק.
        ברור שהמעשים שלהם לא שווים בחומרתם, אבל לי זה צורם בעין לראות אותם זה לצד זה, זוכים ליחס הפוך לחלוטין.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של לא ידוע שאלת תם הגיב:

          לא היבנתי את ההיקש הלוגי. האמרגן אטדגי הוא בא כוחם של כל אלה שסבלו מנחת זרועם של ברוני הפשע? מה זה קשור. אלה הם בעיות של המשטרה. קודם כל שמרגול תלמד לא לעשות עיסקאות בשחור. את הכסף שהיא חסכה שם היא הוציאה בריבית דרבית במשרד של ששי גז. מגיעה לה.,

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

            למשל תגובת ארגוני נשים על משפט קצב.
            הזועמים יכולים להיות מי שחוו פגיעות דומות, לאו דווקא מאותו העבריין.
            נגד השיטה והלגיטימציה שהיא זוכה לו.

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של לא ידוע שאלת תם הגיב:

              נו, טוב. ידיעות קיבל את ראיון הבכורה. אז מה? אבל ימים יגידו אם זה יספיק לחדש קריירה שנבנתה כולה על פה גדול. הקריירה של מרגול מסקרנת אותי משום שהיא מייצגת משהו שעבר על המדינה. היא התחילה כזמרת מזרחית עם דיסק אחד מוצלח (״נערי שובה אלי״) אבל אז עשתה סיבוב פרסה איכותי עם רחל שפירא, ירוסלב ושלמה גרוניך. מאז היא לא שבה לחומרים ההם. הרי הקהל שלה כיום הוא לא מזרחי (לחתונות היא לא מוזמנת) ובכל זאת היא ניגנה הרבה שנים על הטיקט המזרחי שלא עושה חשבון. האם הקהל האשכנזי שחיבק אותה (והמציא אותה) יקבל אותה בחזרה?

              אהבתי

  21. תמונת הפרופיל של לא ידוע שי הגיב:

    ואף מילה מצדך על הראשית של מעריב המסמכת על עצומת פייסבוק שחתמו עליה 23 ילדים? מוזר

    אהבתי

  22. תמונת הפרופיל של לא ידוע שאלת תם הגיב:

    עכשיו שמרגול חזרה לעניינים. שאלה, מי הקהל שלה? לא נראה לי ש״בלוז״ ירוסלב יעקובוביצ׳י הולך בחתונות. מתי היא פתחה קופות? מרגול היא יציאה לא ברורה. היא מוזמנת להופעות של האלפיון וגייז יותר בגלל ה״קטע״. היא שורדת בלהיות מפורסמת. אבל האם יש ביקוש לסחורה שלה? למישהו יש בבית דיסק שלה? מאז ימיה כזמרת מזרחית (סוף שנות השמונים) היא רק מתברברת. ובכל זאת העמידה מכלום קריירה מפוארת. תופעה

    אהבתי

  23. תמונת הפרופיל של רידר רידר הגיב:

    אולי אפשר להסביר לי מה פירוש ה"הבהרה" בדהמארקר שוולווט הפנתה אליה?

    האם כפי שנראה לי מדובר באיזו הבהרה שמירב ארלוזורוב נדרשה לפרסם כהגנה מתביעה וכדומה, בהקשר למאמרים שכתבה במדור הנדלן בעבר? (כי להבהרה אין קשר למאמר שבשוליו היא מופיעה, ומנוסח התשובות ההגנתי נראה שהן באות כתגובה להאשמות).

    אהבתי

  24. תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

    בעקבות הרצח וההתאבדות בראשון לציון אמר ח"כ שלמה מולה (קדימה): "חוסר ההבנה של משרדי הממשלה לצרכים המיוחדים הדרושים לעולי אתיופיה מביא להתנוונות ולתסכול אישי שלא פעם מביאים לכדי אלימות במשפחה". לדבריו, "עבודה נכונה ומשותפת בין הגורמים הרלוונטיים תוכל לצמצם באופן משמעותי את האירועים המחרידים דוגמת זה שהתרחש רק הבוקר".

    פירוש "תמי": הגברים האשכנזים הלבנים והחילונים דחפו סכין לידו של האתיופי המקופח ושלחו אותו לשחוט את האתיופית המוחלשת והעשוקה. במקום להציע לו משרת דירקטור בבנק לאומי אילצו את השחור האצילי לעסוק בעבודות נקיון בזויות. במקביל הסיתו האשכנזים האכזריים את האשה השחורה והשקטה להחציף פנים לבעלה כמנהג האשכנזיות וגרמו להרס המרקם המשפחתי החם והאוהב שהיה מקובל במולדתם. הפטרונות והגזענות של האוליגרכים האשכנזים דוחפות את הקורבנות האומללים, זו הפעם השלישית באותה שכונה, לתגובה אנושית ובלתי נמנעת של שחיטת נשותיהם. אכן חציר העם

    אהבתי

  25. תמונת הפרופיל של לא ידוע רקמילה הגיב:

    כמו רוב הקריקטורות הבינוניות ומטה של הניו יורקר גם זו אינה מתוחכמת.הגוד אולד סמיילי והסמיילית האינטרנטית במערכת יחסים. שיחייכו כל הדרך לחופה.

    אהבתי

  26. תמונת הפרופיל של פספסת בגדול פספסת בגדול הגיב:

    לעניות דעתי פספסת בטורך כשלא טרחת לציין את המאמר בישראל היום של דן מרגלית על אביגדור ליברמן. פספוס לא פשוט. מקוה שמעידה חד פעמית.

    אהבתי

כתוב תגובה לvelvet לבטל