המראות ונחיתות


הפריימריז של הליכוד לוכדים את כל הכותרות הראשיות. במעריב זו הודעה קולית של רה"מ למתפקדיו, בידיעות הציבו את נתניהו ופייגלין אחד מול אחד, כשווים אחד לשני עם "הליכוד בוחר". במעריב למשל, כותבת מזל מועלם: "הקרב… אינו נגד פייגלין… אלא נגד שיעור הצבעה נמוך ומזג האוויר החורפי". ישראל היום מרגיע: "זהות המנצח ידועה מראש". בהארץ כותב יוסי ורטר שנתניהו חושש.


המל"ג יכולה להטיל סנקציות על בר אילן בעקבות פרשת הדוקטורט של יאיר לפיד. בניגוד לכותרת, "מל"ג תטיל", אומר גורם במל"ג בידיעה:

"בעקבות הממצאים שהתקבלו שלא היה מנוס מהעברתם לבדיקה יסודית בוועדה שלה יש סמכויות ויכולת להמליץ על סנקציות נגד המוסד שיובאו לאישור המועצה".

הארץ חוזר וכותב מדי ידיעה בנושא על החשיפה שלו בעניין הדוקטורט, אבל זה לא מדויק. אמנון דנקנר סיפר על כך בטור המתרונן שלו על בן החסות הצעיר, ואני מצדי מרקרתי זאת. מכאן נראה שהעניינים התגלגלו.


ההחלטה (אולי) לשנות את שם המטבע משקל חדש לשקל ישראלי מגוחכת בדיוק כמו ההחלטה הקודמת, לשנות את שמו ל"שקל חדש". כלומר איזו ראייה לטווח קצר הייתה למי ששינו בזמנו את השם ל"שקל חדש"? הרי ברור היה שהמילה "חדש" לא תישאר לאורך ימים. ועכשיו "שקל ישראלי". למה, מישהו מצפה לתחרות מהשקל המצרי? או שמא קנדה תחליט שהיא לא רוצה עוד דולר קנדי אלא דווקא שקל ישראלי?
לא מבינה.


בטח שמתם לב שלמשפחת שליט יש עיתון משלה, ידיעות: ראיון עם יערה וינקלר, מיד אחר כך ראיון עם נועם שליט (שניהם היו שערים ב-7 ימים), תמונה של גלעד בפייסבוק אתמול, והבוקר בשער תמונה וסיפור פגישה מרגשת בין מש' שליט למש' מפקדו שנהרג. ללא ספק כל הצדדים מרוצים: ידיעות מהבלעדיות המתמשכת והמשפחה מהחשיפה הקונצנזואלית. אני מחכה לראיון עם אביבה שליט. ואז, ביום העצמאות, או אולי, אם לא נתאפק, אפילו בפסח ה-ראיון עם ה-נער.


ידיעות
קובע בשער שככה"נ ראש אג"ת, אמיר אשל, יהיה מפקד חיל האוויר. למה בידיעות מתרגשים יותר מאשר בשאר העיתונים, והידיעה אף ממלאת את כפ' 2-3? במעריב יש ידיעונת קצרה על כך בטור צדי בע' 14, וגם פה כתוב שאשל הוא המועמד המוביל, כמו גם בישר"ה. בהארץ לא מוזכר העניין ולו במילה.


האם ההתאבדות (כנראה) של גלעד פרידלנסקי, כוכב "שלוש", קשורה לרגעי התהילה הטלוויזיוניים שלו? לא ברור, לא ידוע, אבל כתבי 24 של ידיעות מנסים ליצור קישור ישיר. הכותרת: "החיים גדולים עליהם".

פרשת אשל

ירדה הילוך. במעריב ע' 8 ידיעה קצרה. ר' חזרה לעבודה אך לא שוחחה עם השלישייה, לבל תיחשד בשיבוש הליכי חקירה.

במהדורת החדשות של ער' 10 הובאו אתמול שתי שניות שלו נכנס למכונית במהירות, בעצבים ובפחד. אין שום רמז לפניו המחויכים מהשבוע החולף. המרירות והאימה ניכרים בשניונת הזו, ששודרה כמה פעמים במהלך הכתבה. לכידת הפריים ממסך המחשב שלי לא מאוד איכותית, אבל אני חושבת שאפשר ללמוד ממנו מעט על המתרחש בנפשו.

ישראל היום, ע' 7, כות' מש': גיל שפר, מנהל הלשכה מעיד "נתן אשל לא ביצע כל עבירה". מאיפה הוא יודע? הרי זו עדות מטופשת במיוחד: "…שום דבר ממה שראה וידע לא עורר את חשדו…". נו אז?

בהארץ הידיעה מופיעה בע' 2 ועיקרה הסירוב של ר' להעיד, והמשמעות: הליך משפטי ממושך.

זאת ועוד

אמילי עמרוסי, לא חרדית, על שנאת חרדים.

75% מהפונים לוועדה לבחירת מין היילוד מבקשים בן. פייר, הופתעתי שלא 100%.

לחם עבודה

שוטו ללחם עבודה, מימין למעלה. יש שם משרות מפתיעות ומהממות.

במסגרת הקיצוצים ב-ynet (שאת רובם ספגה מח' הגרפיקה) נאלצים עורכי התוכן בכל הערוצים לחתוך בעצמם תמונות לאתר.
רק שהמקצצים שכחו שצריך לתת לעורכים תוכנות מיוחדות לחיתוך ולעיצוב תמונות. הנה אחת התוצאות.

רז שכניק מדווח בממון שאיש עסקים יהודי בן 35 מתחום האנרגיה עומד להיכנס לשותפות בערוץ 10 ויושיע אותו.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

ריצ'רד סילברסטיין מחזק את אחיזתו בתיאוריית הכלי המעופף שנשלח ע"י חיזבאללה לחסל את בסיס הטילים הסודי.
דימי ריידר חולק על הגרסה שלו, ודפנה ברעם שואלת ב-GRN מתי נגמר העיתונאי ומתחיל הבלוגר.

אמיר זוהר כותב בפוסטה שעו"ד רונאל פישר רוצה לערוך חיפוש במחשב של אריה אבנרי ובשרתים של אומ"ץ. למה?

עו"ד רונאל פישר מבקש מועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין לדון מחדש בהחלטתה להעמיד אותו לדין בפני בית הדין לאתיקה של מחוז המרכז. במסגרת הבקשה פישר דורש לחקור כיצד הודלפה ליושב ראש תנועת אומ"ץ, אריה אבנרי, החלטת ועדת האתיקה הארצית להעמיד אותו לדין, החלטה שוועדת האתיקה הארצית קיבלה בעקבות ערר שהגיש אבנרי. באמצעות עורכת דין רות בלום-דוד דורש פישר לתפוש את המחשב של אבנרי ואת השרת של תנועת אומ"ץ, ולחקור את חברי הוועדה, הכל כדי לבדוק מי הדליף לאבנרי את המידע.

בצה"ל הקימו את סיירת פייסבוק. זו יחידה נבחרת?

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

יש עורכים בבית?

למה הדיילת הוותיקה בישראל, אתקה טרי-דותן, היוצאת לפנסיה בגיל 67 זכאית לתמונת שער בידיעות? כדי לחבר אותה למפקד החדש הממריא?

אם ססמת הבחירות של מופז, כפי שרואים בתמונה במעריב (3) היא "מופז. ראש הממשלה." למה מעקשים בידיעה לכתוב "מופז, ראש הממשלה"?
אגב, כל העמוד לא הוגה. חוסכת אזכורים. נקסט.

בחדשות 2 עוד לא הורידו את שם הלפיד מהנבחרת.

אחחח, פרשת שמות: דוד מיששווילי, או מושיאשווילי (מעריב) או משאשווילי, או מושיאשוילי (ידיעות, מקור ראשון).
כל כך קשה לבקש מהמשטרה צילום זירוקס של הת.ז, בהנחה שכולם טועים?

לפני פיזור

היום 31 בחודש. זוכרים מה זה אומר? יופי.

הקשיבו. מאחר שישבתי אתמול מול המחשב 20 שעות, ואני לא מגזימה, ומאחורי כמה עשרות שעות ישיבה במטוסים, אני לא מסוגלת לשבת יותר דקה. כאבי תופת. להת' אחרי חילוץ ישבנים מסיבי.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

107 תגובות על המראות ונחיתות

  1. תמי הגיב:

    רק למי שיש ארבעה ילדים מאותו מין יש זכות לגשת לוועדה, כדי לבקש ילד מהמין השני. מי שיש לו ארבע בנות פונה לוועדה כדי לבקש בן. מי שיש לו ארבעה בנים לא פונה לוועדה. לא ברור?

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מכאן שהתופעה שוולווט הציגה מוטה סטטיסטית בגלל קיומה של אותה התופעה.
      (יצא לי קצת מסובך, מקווה שתבינו).

      אהבתי

    • לתמי הגיב:

      עדיין, ע"פ הנכתב

      75% מהפונים לוועדה לבחירת מין היילוד מבקשים בן.

      החילונים ע"פ הכתוב מעדיפים בנות. יוצא שהמגזר (אבו אל בנאת) הערבי/ דתי הוא המעדיף בנים.

      אהבתי

  2. דרור הגיב:

    במחאה הקיץ כאשר מעמדו של שטייניץ פתאום התרסק זכור כמובן ש"מקורות בליכוד" העלו את שמו של כחלון להחליף אותו . עכשיו כשמגיעה עוד פעם סערה שמאיימת על שטייניץ עולה בליכוד,כמה מפתיע, שמו של כחלון כמחליף של שטייניץ. השאלה היא מי הם אותם "גורמים בליכוד" והאם הם לא כחלון בעצמו ודובריו , ואם מחברים את זה להילולה של התקשורת על כל מיצמוץ של כחלון אז זה מתחיל להריח לא טוב.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      ברור לכולם שהליכוד יהיה בשלטון עוד הרבה זמן ושלביבי אין שום תחרות בליכוד, אז מנסים בכח ליצור לו כזאת ע"י ניפוח בובה מעבר למימדיה. מה סופו של כל בלון, זה תשאלו את רוני רון (הוא בכלא השרון היום).

      אהבתי

  3. דרור הגיב:

    זוכרים את ההיסטריה בעיתונים סביב ההאקר הסעודי? זוכרים את המתקפה המשולבת על נתניהו על כך שהמדינה לא ערוכה למלחמת סייבר. מסתבר שלפי סקר שערכו מומחי האבטחה של נאטו והאיחוד האירופי , ישראל היא בין שלושת המדינות שרמת האבטחה שלהן היא הגבוהה ביותר , ואיפה זה פורסם? בריבוע קטן בסוף העיתון הכלכלי של מעריב .

    אהבתי

  4. . הגיב:

    השתלשלות הענינים בעקבות המאמר האבסורדי של דנקנר, "חיבוק הדוד" כמו ששועלן קרא לזה, הוא סיפור קורע מצחוק. פארסה קלאסית. עיתונאי לשעבר מגוחך כותב מאמר מגוחך בעיתון מגוחך כדי לתמוך במועמד מגוחך. המאמר הזה מפיל איתו לא רק את המועמד אלא גם את כל האקדמיה הישראלית המפוארת. נפלא.
    אני הייתי נותן את פרס ביקורת התקשורת לאמנון דנקנר.

    אהבתי

    • . הגיב:

      ועכשיו אנו מתבשרים שהקריירה האקדמית של יאיר נסתיימה באותה המהירות בה נסתיימה קריירת האיגרוף שלו. זה סרט של אסי דיין הדבר הזה.

      אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        לפחות שיכירו ב"גרה בשינקין" כעבודת סמינר.

        V: LOL

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אכן מחזה מרהיב.
        לפיד בפייסבוק:

        אני ממש לא מתרגש מזה. הסיבה היחידה שהלכתי ללמוד היא שאני אוהב ללמוד

        אם הלכת בשביל ללמוד ולא בשביל להתהדר בנוצות, למה לא להירשם לתואר ראשון? לומדים שם הרבה יותר, ובנושאים מגוונים יותר.

        אהבתי

        • מהנדסת חשמל הגיב:

          המבחר בתואר ראשון גדול יותר, מעניין יותר וגם נהנים מחברה צעירה ותוססת

          אהבתי

        • אחד הגיב:

          לפיד אומר שהלך ללמוד כי הוא אוהב ללמוד? בולשיט:

          א. כמו שנאמר, מרב הלימודים הם בתואר הראשון ובתחילת התואר השני. החל מהשנה השנייה בתואר השני ההכשרה היא ריגוריזטית (באוניברסיטאות רציניות) במטרה להנפיק אקדמאי שחושב ועובד באופן אקדמי במטרה לעבוד באקדמיה. לפיד מעולם לא התכוון לעבוד באקדמיה.

          ב. אפשר לשבת בשיעורים כשומע חופשי בחינם ולא לשלם עשרות אלפי שקלים לשנה כפי שעשה לפיד. גם לא צריך לסבול את העבודות והמבחנים כשומע חופשי ובאמת להתענג על הלימודים.

          ג. דוקטורט לא עושים מאהבה ללימודים. דוקטורט זו משימה אדירה, קשה ומייסרת שמבצעים עבור אחת משתי מטרות: רשיון לעבוד באקדמיה או רשות לקרוא לעצמך "דוקטור".

          אני חושב שלפיד כיוון למטרה השנייה.

          אהבתי

  5. הינשוף של מינרווה הגיב:

    בזמנו הגבתי בבלוג, לפוסט "רוץ שפן רוץ", והעליתי לדיון את שאלת שירותו הצבאי שלי יאיר לפיד.
    במקור רמזתי כי בחר שלא לעשות שירות קרבי, ובחר בנוחות של שירות בעיתון "במחנה". בהמשך ראיתי כי תחת הערך יאיר לפיד בויקיפדיה רשום כי נפגע מרימון גז כשהנחית מסוק, בעת מלחמת לבנון השנייה, וזאת בזמן ששירת בחיל השריון (חייל ותיק תיקן בצדק, כי לא מסמנים למסוק ברימון גז אלא עשן). משום כך, מצאתי לנכון להתנצל על שלא בדקתי את העובדות בטרם פרסמתי את התגובה. כפי שאתם שמים לב, לא הוספתי קישור לערך בויקיפדיה.

    פה, למעשה, קבור הכלב:
    עברתי היום על תגובות ב"הארץ", לכתבה שעסקה בדוקטורט של יאיר לפיד. באחת התגובות נכתב כך:

    הצבא שלח את לפיד לשרות צבאי בנ״מ.
    הבחור הגיע לבסיס הטירונים של הנ״מ בחולות פלמחים. באמצע הטירונות בא אביו באוטו גדול ולבן של רשות השידור וחילץ את בנו משם לשירות "קרבי" בעיתון למחנה. משום מה יאיר לפיד לא טורח להזכיר את הפרק הזה בעברו.

    חזרתי אפוא לערך בויקיפדיה, כדי לבדוק, שוב, מה כתוב שם על שירותו הצבאי של יאיר לפיד. ובכן, זה מה שמצאתי:

    בשירותו הצבאי היה כתב בעיתון "במחנה". עם שחרורו מהצבא החל לעבוד ככתב בעיתון "מעריב" ופרסם שירה בכתבי עת ספרותיים

    מוסכם על כל הגרסאות ששירת בעיתון "במחנה", כמו גם שלא החל שם את שירותו. אולם לא ברור איפה החל את השירות, ומדוע בדיוק עזב את השיבוץ המקורי שקיבל.

    אשמח אם מישהו יוכל לבאר.

    הערות כלליות:
    1. אין כל פסול בשירות בשיריון, בנ"מ או בעיתון במחנה.
    2. יש פסול, לטעמי, בניסיון להתחמק משירות קשה אליו שובצת, ולעבור בעזרת קשרים לשירות קל יותר. השאלה היא רק אם זה המקרה.
    3. הנקודה החשובה אינה איפה שירת, אלא מה מעידה התנהלותו בצבא על אופיו.

    אהבתי

    • המקור הראשון הגיב:

      תחת הערך יאיר לפיד בויקיפדיה כתוב: "בינואר 2012, בד בבד עם קידום בכנסת של הצעת חוק "צינון" לעיתונאים, הודיע על עזיבתו את חברת החדשות של ערוץ 2 וכניסה למגרש הפוליטי לקראת הבחירות הקרובות", אין זכר להנחתת מסוקים באמצעות רימון גז או עשן. יוק. כלומר מישהו טורח מאד ומעדכן את ויקיפדיה, הערך יאיר לפיד נמצא בשיפוצים.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      בויקפדיה קיים דף של גרסאות כך שאתם יכולים לראות את השינוי, גם הוא נעשה ללא מראה מקום. נעשו יותר ממאה שינויי גירסאות מאז כניסתו לעולם הפוליטי. אולי יעשה מעשה "אם תרצו", וימחק מהויקי.
      סיפור רימון הגז דווקא נשמע מתאים לטירונות נ"מ. כמובן שעדיף להשתמש בעשן, אך תמיד ימצא הפרופסור שיתבלבל.

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      @הינשוף
      והנה, אותו טוקבקיסט, ב-2006, תחת השם אליקו, עם אותו המידע.
      אי אפשר לטעון שזה מישהו שמעליל עליו עכשיו בעקבות כניסתו לפוליטיקה.
      נשמע לי עדות מהימנה.

      אהבתי

      • זה שוב אליקו הגיב:

        הוא ישן לידי ארבעה שבועות באוהל. בבסיס הטירונות הישן של הנ"מ בחולות פלמחים. היה נחנח שמנמן, ובכיין. מחזור פברואר 1982. רוצה עוד הוכחות? חבל להיכנס לפרטים מביכים.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אליקו, אתה מוזמן לכתוב פוסט אורח על ראשית הקריירה הצבאית של לפיד. אשמח אם תכתוב לי למייל, ותיתן לי כמובן הוכחות לכך שביליתם יחד באוהל. או בשקובית. או במשהו.
          (נניח צילום יהיה מעולה). או תע' שחרור. או צילום של טומי בוולוו.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            V, זה קופי-פייסט של הטוקבק מ-2006.
            מישהו חומד לצון.
            מה הסיכוי שבדיוק עכשיו "אליקו" נכנס לפה וראה שהפניתי לפני כמה שעות לטוקבק שלו מ-2006?

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              זרקתי חכה. נראה. מה יש לנו להפסיד?
              אולי אליקו קורא באובסס כל מילה על הלפיד?

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                אין ספק שהוא אובססיבי.
                הוא כבר כמה שנים כותב את אותו הטוקבק.
                כנראה שהחודש הזה באוהל עם יאיר היה פסגת חייו.
                בגלל זה הוא זוכר כ"כ לרעה איך הגיע אביו המרושע עם האוטו הגדול ולקח אותו ממנו.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  האבא שלוקח את הילד זה קלישאה. יתכן ופיזית לקח אותו, מבלי להיפרד כיאות מאליקו, אך לא הכרמל דוכס עשה את פעולת השחרור.

                  אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        והטוקבקיסט אבנר תוהה (באותו מקום) כיצד התקבל לבמחנה ללא בגרות

        אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        תודה!
        שרשור טוקבקים מעניין…

        אהבתי

    • החטא האיום של לפיד הגיב:

      לפיד הוא דור שלישי למשפחת כותבים.מצד אמו- דוד גלעדי. סבו אביו של טומי היה עיתונאי. אמו סופרת , וטומי -יודעים. במצב של הורדת פרופיל בצבא , גם אם "זכה" להיות כתב במחנה בעזרת קשריו של אביו, האם כל אלה שנתלים בשרות הצבאי שלו כדי לנגח אותו מוכנים להשבע שהיו מעדיפים לשכב במארבים ולצנוח לתוך אש ובלבד לא לשאת כתם נורא שכזה?

      אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        אומנם אני לא חייל זקן, אבל זכור לי שכשאני התגייסתי, המיוחסים עם "כתם נורא" נעזרו בפרוטקציה כדי להגיע ליחידות מיוחדות.

        אהבתי

        • החטא האיום של לפיד הגיב:

          בקיצור,כמו בכל מדינה נורמלית, מה חשוב התואר
          ? חשוב מי אכל יותר חול בצבא.

          אהבתי

          • תומר הגיב:

            לא בטוח שמישהו היה טוען כנגד יאיר לפיד אם היה ככה סתם משרת ב"במחנה", הנה כי כן, לא כולנו נולדנו עם סכין בין השיניים וטוב שכך שהרי אז הייתה הלידה הופכת ללהטוט מסוכן ממש עבור האם.

            אבל האקט הזה של שליפה מטירונות קרבית (אמנם נ"מ, לא ממש שוכבים שם במארבים והתנאים טובים יותר משל כל פלוגת חי"ר או שריון ממוצעת אבל מה לנו כי ניטפל לקטנות) לטובת שירות כזה, אם אמנם היה, הוא גם מכוער לגמרי בעיני וגם שומט את הקרקע מכל ניסיון לדבר בשם הישראליות או הסולידריות וודאי שבשם כל ערך מינימלי של הגינות כלפי אלה שאין להם כזה מין אבא מגונן.

            אהבתי

            • החטא האיום של לפיד הגיב:

              זאת המציאות , מה לעשות. מי צריך פרוטקציה כשיש קשרים. יכול מאן דהוא להיות מועמד בטוח למשרה נחשקת, ולבסוף מוצנח בעל כישורים פחותים מקושר. זה קורה כל הזמן בשוק הפרטי והציבורי.

              אהבתי

              • תומר הגיב:

                אה, הבנתי, זאת המציאות, סבבה, life sucks, הפנמנו.

                רק מה אתה רוצה מאיתנו עכשיו, זה לא כאילו מישהו תבע את יאיר לפיד לדין אזרחי בעוון השתמטות, נכון?
                הטענה, בסופו של דבר, היא שלדבר על סולידריות ועל ערכים חברתיים עם רקורד כזה זה אפעס בעייתי (או שגם הדו-פרצופיות הזו היא בעצם חלק מהמציאות ואז כמובן אין לי טענות).

                אהבתי

                • החטא האיום של לפיד הגיב:

                  לטענתי נעשה לו רצח אופי מתוזמן היטב. קולי אינו מובטח ללפיד או למישהו אחר, בינתיים. אני נגד עוולות.

                  אהבתי

                  • תומר הגיב:

                    אולי נעשה ואולי לא, רק שלהגיד על טיעוני פרוטקציה וכו':

                    בקיצור,כמו בכל מדינה נורמלית, מה חשוב התואר? חשוב מי אכל יותר חול בצבא.

                    זה פשוט לא ממין העניין

                    אהבתי

                    • לתומר הגיב:

                      אם בתוך עמך אתה חי, ודאי הבחנת שמראשון העיתונאים ועד אחרון הטוקבקיסטים עוסקים בשירותו הצבאי של אדם בכותרות כנושא בעל חשיבות ראשונה במעלה.

                      אהבתי

                    • ללתומר הגיב:

                      אוקיי, ו…

                      שוב – אין לי בעיה עם זה שהוא שירת שירות של פרוטקציונרים, מישהו צריך לעשות גם את זה.

                      הבעיה שלי היא עם הפרוטקציה עצמה, האקט ההוא – אם היה באמת – שבא האבא ודג אותו מבין יתר חבריו הטירונים ולקח אותו לקן הבטוח בואכה הקריה, גם אם אינו מהווה עילה לפסול את האיש, הנה הוא שומט בעיני את יכולתו להטיף מעל בימות לתרומה שווה (דוגמא מייצגת).

                      אהבתי

                    • לתומר הגיב:

                      אם הדבר בוער בעצמותיך, תרים את דגל הנגד נפוטיזם ,העדפת מקושרים ומתן הזדמנות שווה לכולם, ואולי גם נתניהו ישתכנע ששירות בנו בדו"צ אינו תקין.

                      אהבתי

                    • ללתומר הגיב:

                      נובמת, משהו בהתנסחות שלי קלוקל מעיקרו אם זה מה שאתה מבין ממני.

                      אכתוב שוב: הבעיה שלי עם נפוטיזם היא מינורית בסופו של דבר, האש בעצמותי בוערת נגד אלה העושים מעשה זמרי הנפוטיסט הזה ודורשים שכר כפנחס טהור המידות, אם לצטט את אלכסנדר ינאי.

                      לשון אחר – בא אבא בוולוו? תהיה בריא אבל שב ושתוק.

                      אהבתי

                    • לתומר הגיב:

                      לצערי ראייתך צרה וממוקדת באדם אחד. צדיק באמונתו יחיה.

                      אהבתי

                    • ללתומר הגיב:

                      אושר ועושר בכל אשר תלך.

                      אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            אתה מכוון לדעת גדולים. אלי ישי הקדים אותך

            אהבתי

  6. ניר הגיב:

    התגובה של דימי ריידר מגוחכת עוד יותר מהכתבה הראשונית של סילברסטין. "מי רוצה שנחשוב שאירן מאחורי המל"ט" – אם סילברסטין טוען שמנגנון החושך הציוני מסתיר את הפעולה המבריקה של האירנים כדי לא לגרום לצבור לחשוש מעמות עם אירן, ריידר מציע שהציונים בעצם פברקו את הידיעה בשביל סילברסטין כי היא דוקא תקדם את דעת הצבור *בעד* תקיפת אירן.

    "I can well imagine plenty of people within the IDF who would dearly like a casus belli to bolster their case for an attack on Iran"

    יפה איך שבכל תסריט ממוחם הקודח ישראל מראש כבר מלוהקת בתפקיד הנבל, רק צריך להחליט איך בדיוק. רק לא ברור למה האנשים האלו מגיעים לוולווט ומקומות אחרים, במקום להשאר במחוזות הרשת ההזויים של מקביליהם מימין.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      למה לזלזל?
      המקור של סילברסטיין הוא האמא (הערביה?) של פרס

      אהבתי

    • אחד שחושב שהוא יודע הגיב:

      well said

      ובאשר לאותו "מקור" יודע כל שמאכיל את סילברסטיין בתיאוריות סטייל דבקה כל שני וחמישי, יש שתי אפשרויות: או שמדובר במוחו הקודח שלו, או שאלו גורמים בממסד הבטחוני שמנסים (ומצליחים) להגחיך אותו.

      אהבתי

  7. אורן בידוק עובדות הגיב:

    הבאת את הקטע מהטור של דנקנר שככל בין השאר את נושא הדוקטורט. את התמקדת בתסביך האב ובאתיקה של מעריב ודנקנר. מצד שני המגיב בניק שכטמן פתח את הדיו בנושא הדוקטורט.
    לדעתי חצי קרדיט.

    אהבתי

    • שולמית הגיב:

      ביטול המסלול על ידי המל"ג מצביע על צביעות מפני שבאוניברסיטאות ובמכללות מרצים פרופ' שאין להם תואר אקדמאי או מקסימום תואר ראשון בזכות היצירה שלהם שבוודאי בעלת ערך רב יותר מהמידע שנצבר במהלך דגירה על התואר הראשון שדורש יכולת לדקלם מה שאחרים יצרו.
      וכל ההתנפלות על המסלול מעיד, לדעתי, על צרות עין וקטנוניות. אני אומרת זאת למרות שאני טרחתי לעשות תואר ראשון בדרך היגרתית. בנוסף, בארץ מאושרים תעל ידי המל"ג ארים צ'יק צ'יק שמאפשרים קידום לתפקידים של פיקוח גם במשרד החינוך אך בעצם אלה תארים של קיצורי דרך. אפשר גם לנסוע לחו"ל, למשל בארה"ב ולעשות דוקאורט באיזה קולג' נידח בזמן קצר וכשחוזרים לארץ זוכים לכבוד רב כי זה תואר מאמריקה

      אהבתי

      • גלאדיאטור הגיב:

        אם לא היו פוחדים מלפיד לא היה מפריע התואר המקוצר. גם בלעדיו אין מניעה שלפיד ימשיך בתכניותיו.מחפשים בפינצטה פרטים פיקנטיים מעברו, ושוכחים שביבי ירד מבנג'מיניותו הניתאית וחזר למקורותיו לצורך הכניסה לפוליטיקה.

        אהבתי

      • המקור הראשון הגיב:

        כמה פרופ' בלי תואר ראשון את מכירה, אישית ? מי אמר לך שתואר בקולג' נידח בארה"ב נחשב יותר מד"ר באוניברסיטה יוקרתית בארץ ? אולי מקבלים עובדים במשרד החינוך כי יש תקנים בלתי מאוישים, אבל זאת לא הוכחה שתואר באמריקה שווה יותר.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          אכן ישנם מרצים ללא תארים, ובארה"ב כל מרצה נקרא פרופסור, ויש כאלה שלימדו סמסטר אחד, ועד סוף ימיהם שמרו על קידומת הכבוד. בארה"ב כל אחד יכול לפתוח מכללה. קיים רישיון מינמלי לצרכי זכאות להלוואות פדרליות, גם הוא, ניתן בקלות יחסית ונשמר גם במקרים מפוקפקים ( מנסים ליצור שינוי). לכן החשוב הוא הדרוג של האוניברסיטה. אחד הפרמטרים הוא התארים הפורמלים של המרצים.

          אהבתי

        • המקור הראשון הגיב:

          יפה אורן, ד"ר מקולג' נידח (דירוג נמוך) בארה"ב לא יתקבל למשרת הוראה באקדמיה או למחקר בתעשיה כאשר יופיע מולו ד"ר מדופלם מאוניברסיטה מוכרת ומוערכת.
          אגב, בשפות לטיניות (ספרדית, איטלקית, צרפתית, רומנית) גם מורה בתיכון הוא פרופסור.

          אהבתי

        • שולמית הגיב:

          1. איני רוצה לפרט או לציין את הפרופ' הללו אך גם תואר שני לא דומה לדוקטורט.
          2. לא טענתי שהתואר מארה"ב שווה יותר אלא שראיתי כיצד זה מרשים ישראלים.
          3. במשרד החינוך ישנם מפקחים שעשו תואר צ'יק צ'יק ובעלי תפקידים בכל מיני שלוחות מו"ל.

          אהבתי

    • שועלן הגיב:

      @אורן
      בין דר, דאן דט.

      אהבתי

  8. אני הגיב:

    צ"ל בן החסות.

    לגבי השקל הישראלי/החדש – באנגלית: NIS.

    אהבתי

  9. תמי הגיב:

    לפני זמן מה התווכח איתי פה מישהו לגבי הזוג המלכלך, האם היה צריך לפרסם את תמונתם או לא (לדעתי לא). אז הנה דעה נוספת על הפייסבוק ככלי להפצת לשון הרע (ולא הנקודה היא לא האם הזוג ניקה בסופו של דבר)

    אהבתי

  10. אורן הגיב:

    הכתבה הזאת היא מופת של עיתונות טובה. ההבנה שתפקיד התיקשורת להביא את העובדות, ולדעת לספר אותן באופן מרתק. בסופו של עניין רק מוסיף לדיון העקרוני, גם אם טושטשו הגוונים החדים.

    אהבתי

  11. מיקי הגיב:

    שמעתי את עמרוסי זו מקשקשת עצמה לדעת באחד מבוקרי שישי מול שלונסקי בגל"צ. היא לא סתמה לרגע. זה היה מדהים, כמו ילד בן 8

    אהבתי

  12. פרנק פמבלטון הגיב:

    רק נדמה לי או שבכתבה בהארץ על הפריימריז בליכוד בחרו היום תמונה של נתניהו שר' מככבת בה?

    אהבתי

  13. דודי הגיב:

    ישראל היום הודיע על מינויו הצפוי של אשל לתפקיד מפקד חיל האוויר, עוד ב-26 לחודש.
    כך שלראשונה בהיסטוריה, הוא הקדים את ידיעות אחרונות בפרסום ידיעה כל שהיא.

    אהבתי

  14. אחד הגיב:

    בעניין השקל החדש, ההחלטה לשנות את השם נבעה ממשבר ההיפראינפלציה של שנות ה-80.

    תוכנית הייצוב הכלכלית (שפישר נחשב לאביה, אגב) החליפה את המטבע כחלק מצעדי הייצוב.

    לדעתי, השם מעולה – גם מצביע על המשכיות (לא שוברים את הכלים) וגם על ניגוד (יציב יותר בניגוד לשקל הישן).

    אהבתי

    • המקור הראשון הגיב:

      בענייני מטבע, ההוצאה על הדפסת שטרות חדשים כל כך גדולה עד שפישר חשב שכבר כדאי לשנות את שם המטבע, בהזדמנות זאת, אבל בדרך כלל (תמיד) צעד כזה מלווה בהפחתת ערך ("דבלואציה") של המטבע, כגון 4 ש"ח=1ש"י, ואני מאד מקווה שזאת לא המטרה האמיתית (המוסווית) של שינוי שם המטבע עכשיו

      אהבתי

      • כסף תחת הבלאטה הגיב:

        ההתעסקות בצד הפחות חשוב של החלפת המטבע מושכת אש לכיוון הזה. חשוב על חוק הלבנת הון שהוכבד בשנה האחרונה ועל ההשלכות של החלפת המטבע הישראלי על מחזיקי ההון השחור תחת הבלאטות, כשיוודע להם שתוך שנה יחזיקו סטיפות של נייר.

        אהבתי

  15. אורן הגיב:

    חבל שערוסי פותחת את מאמרה בכשל הקבוע של "תארו לכם", היא גם טועה לוגית. חרדים הם קבוצה בחברה היהודית ולא עם אחר. היא צודקת שיש מידה של הסתה, עיוות והכללה, בכתיבה נגד חרדים. היא צודקת בטענתה, שהחרדים אינם מתעשרים מהקצבאות, אך שוב טועה לוגית. היא מציינת שהקצבאות ירדו ויותר חרדים יצאו לעבודה, ובכך מחזקת את הטיעון להורדתן. היא בהחלט צודקת בכך שאין לקושש קולות באמצעות שנאה.

    אהבתי

  16. אנונימית לרגע הגיב:

    משמועות עיקשות המסתובבות זה מכבר,
    יש הרבה מה לבדוק אצל אריה אבנרי ומחשבו, מעבר לסיפור של רונאל.
    מתי כבר ירים עיתונאי אמיץ תחקיר בנושא

    אהבתי

  17. יהוסף הגיב:

    אין לי עותק דפוס של "הארץ", אבל באתר, יש גם יש זכר למינוי של אמיר אשל למפקד חיל האויר.

    אהבתי

  18. בקו"ם ברחם הגיב:

    75% מהפונים לוועדה לבחירת מין היילוד מבקשים בן. פייר, הופתעתי שלא 100%.

    המבקשים בנים הם בעיקר ערבים ודתיים. החילונים מעדיפים בנות. האם יש קשר לעובדה שרק החילונים שולחים את בניהם לצבא?

    אהבתי

  19. יונתן הגיב:

    תיקון קטן: אמילי עמרוסי ולא אמיל

    אהבתי

  20. סיימון הגיב:

    כדי לדעת מה מתרחש בנפשו של נתן אשל, צריך לקרוא עיתונים מהשבוע האחרון ומעט דמיון לא מאוד מפותח.
    לא אוהב להגן על ה'רעים', אבל המסע שמתקיים נגד מישהו שאפילו לא ממש בגדר חשוד, הרבה יותר מפחיד אותי, בהקשר הדמוקרטי, מהחוקים של הליברמנים.

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      אני חושב שפרצופו המבוהל של אשל נובע מזה שארץ נהדרת קרעו לו אתמול את הצורה. הם למעשה כבר הפלילו אותו.
      מלבד זאת, הפרק הזה של ארץ נהדרת היה הרבה יותר מצחיק מהראשון, מוזר

      אהבתי

  21. חייל זקן הגיב:

    המל"ג יכולה להטיל סנקציות על בר אילן בעקבות פרשת הדוקטורט של יאיר לפיד

    הרקע למאבק בין המל"ג לאוניברסיטת בר אילן
    אוניברסיטת בר אילן פיתחה פרדיגמה חדשה למתן תוארי דוקטור. בניגוד לשיטה המיושנת של המל"ג שבה דוקטורנטים נהרגים באורות הניאון של הספריה והמעבדה, תגייס ותכשיר אוניברסיטת בר אילן דוקטורנטים יצירתיים שאינם נדרשים לאותה פעילות משמימה. דוקטורנט בר אילני יקבל את תוארו אם יוכיח לועדת התארים שכתב יותר ספרים מאשר קרא.
    ביטוי לעליונות השיטה הבר אילנית נמצא במכרז על הכשרת רופאי העתיד של ישראל בצפת. פרנסי האוניברסיטה שכנעו את פקידי האוצר בעזרת הצגת נתונים שהוכיחו 3 יתרונות כלכליים שהעמידו בצל את הצעות המתחרים האנכרוניסטיים:
    1. על פי שיטת בר אילן הרופאים לעתיד ידלגו על לימודי תואר ראשון
    2. רופא בעל דוקטורט יצירתי של בר אילן אינו נזקק להתמחות
    3. מספר שנים לאחר שהבוגרים הראשונים יצטרפו למערך הרפואה יקטן מספר החולים בישראל (לפחות אלו שאינם בעלי ביטוח משלים)

    אהבתי

    • המקור הראשון הגיב:

      מצחיק הרקע למאבק בין המל"ג לאוניברסיטת בר אילן כאילו סכסוך בין שווים. אבל, זה לא מדויק !!! בר אילן נמצא מעל לשטויות של המל"ג. הוא יכול לסדר הקמת פקולטה לאווירונאוטיקה וחלל בחירבת סוסיא בעזרת השר הממונה על פיתוח השטחים והפריפריות הדיגיטליות.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        בהשפעת אור הלפיד האקדמי ולווט המליצה על הדוקטורנטית הראשונה בפקולטה שהקמת

        הדיילת הוותיקה בישראל, אתקה טרי-דותן, היוצאת לפנסיה בגיל 67 זכאית

        אהבתי

  22. חנוך הגיב:

    אוי ואבוי – אינני מקנא ב Ynet (וגם את צריכה להיזהר…) על חיתוך צילומו של חלקה האחורי של אישתו של בעלה של "הגברת".

    אהבתי

כתיבת תגובה