פוסט אורח/ מה באמת קורה בפרס?

מאת אחשדרפן צעיר (אק"א הלל גרשוני, אק"א אבו אל בנאת)

תמול שלשום נולדה לי בתי השלישית, כרמל דבורה (בצילום. גם על שם הסבתא, אבל בלי ה-ית בסוף), ועדיין אני מוצא זמן לכתוב פוסט לכבוד פורים, ובו אנתח בפרוטרוט, בדומה לניתוחיו של חייל זקן שלנו, את הנעשה בזי"ע (זירת עומק) וכיצד יש לפעול אל מול האיום האיראני בפרוס עלינו שנת ג'ת"ה.

כידוע לכם במלכות אחשורוש בתחילת מלכותו כתבו שטנה על יושבי יהודה וירושלים. העיתונות כהרגלה הפרובינציאלי עשתה מזה רעש וצלצולים, וכמעט התעלמה מהנעשה בזירה הפנימית בפרס, וממאבקי הכוחות הפנימיים בשושן. רק באיחור גורלי שמנו לב לעלייתו לגדולה של המן האגגי, ונראה שמנהיגינו עומדים כעת בפני שוקת שבורה, וכל זה בגלל טמטום מודיעיני וצי"ח (ציון ידיעות חיוניות) שגוי מן היסוד.

נתחיל בעניין ושתי: ושתי הייתה מלכה שוחרת שלום, והשקתה את בעלה המלך לשכרה כראוי. כמלכה מתקדמת עם מוצא מכובד ולוק שלא היה מבייש את ע'אניה הירדנית בעוד יותר מאלפיים שנה, אין ספק שהיא הייתה האישה שלנו בחצר המלך. זריקתה לכלבים רק בשל עמידתה על שלה הייתה צריכה להיות איתות אזהרה על קלות דעתו של המלך והישמעותו ליועצים לאומנים-שוביניסטים, ושתיקתם של זקני שושן על העניין הזה מחפירה, שלא לומר מבישה (או להיפך). "זעקה גדולה ומרה" הם יודעים לצעוק, אבל רק כשזה נוגע אליהם אישית. האם יכול להיות שמישהו חשב שדווקא טוב שיעיפו את השיקסע, בשביל להביא אורתודוקסית משלנו לעמדת השפעה? אם מישהו חשב כך – ולא נזכיר שמות, אבל נרמוז שהשם נשמע כמו אפרים, או מרגכי – מהר מאוד אותה "מישהי משלנו" התגלתה כפרינצסה שלא ממש מועילה במיוחד. ברור שלבנות על איזו "השפעה מבפנים" זו עמדה מגוחכת, שלא לומר חסרת אחריות (או נהפוך הוא).

בכלל, קוצר הראות של מרדכי פשוט מהמם. קחו למשל את הסגרת בגתן ותרש, וסיכול האפשרות הבודדה של "אביב פרסי" תוך עריפת ראשו של הרודן השיכור. מתוך איזו לויאליות מוזרה או חישובים פוליטיים עקלקלים, חורץ מרדכי למוות את גורלם של שני המהפכנים הצעירים זצ"ל, בעודו בונה על איזה קידומון למשרת אחשתרן בכיר – ובטח הוא מצפה גם לאיזה שדרוג תחבורתי בצורת סוס אבירי. כן, כן. למה לא. אולי גם שהמן בן המדתא עצמו ירכיב אותו על הסוס ברחוב העיר?

אם הסגרת בגתן ותרש הייתה טעות חמורה אך ניתנת להבנה, הרי התנהלותו של מרדכי אל מול המן בן המדתא פשוט לא תיאמן. נאמר זאת במילים בוטות: אם יש אדם שאחראי לשואה הממשמשת ובאה על יהודי הממלכה כולה הרי הוא מרדכי, ולא המן. מי מרגיז ככה בנאדם כה רגיש לכבודו, ועוד ללא שום סיבה? "כי הגיד להם אשר הוא יהודי" זה תירוץ למשהו?

טוב, כל זה יין שנשפך. אם ויתרנו על האופציה הדיפלומטית, הבה נבדוק את מצב העניינים מבחינה צבאית:

המצב של היהודים, אם להתבטא בלשון טכנית-מקצועית, על הפנים. מבחינת גייסות הרי לטובת המן עומדים החבר'ה האגגיים שלו, אבל יחד איתם גם כל כוחות האימפריה הפרסית, שאמנם קצת שתויים לאחר המשתה הגדול עם ניצחונם על היוונים, אבל עדיין יודעים לעבוד.

היהודים, לעומת זאת, מפוזרים ומפורדים, בלי שום חיל מגן ראוי לשמו. המדינה היהודית, פחת יהוד, היא דבר מכמיר לב שבקושי מסוגל לעמוד על שלו אל מול שלושה עמונים ושועל(ן) אחד. נכון שליהודים יש יכולת להשיג נשק, ועם קצת תמיכה ממשלתית מאחורי הגב, תיאורטית הם היו יכולים להיקהל ולעמוד על נפשם, אבל זה כמובן חלום באספמיה.

אם לסכם, במשחק אגגים:יהודים, התוצאה המסתמנת היא משהו כמו 1,000,000: 0.

בקיצור, מתוך ראייה מפוכחת של המציאות עלינו להודות בכך שהעם היהודי עומד להיות מושמד, ולנסות להתכונן לעולם בלי יהודים. או, כמובן, להיות כמו המשוגעים שלובשים שק ואפר ובטוחים שיש איזה "מקום אחר" שרווח והצלה יעמוד ליהודים ממנו. חבר'ה, כדאי שתתחילו להתפלל לאהורה-מזדה. הוא נראה אל יעיל יותר, שלא לומר חסכוני יותר בדלק.

הלל גרשוני, אחשדרפן, אבו אל בנאת וכו'


(V): הפוסט נכתב, נערך, הוגה, הותקן, עוצב ותוזמן ביום חול. לא נעברה שום עבירה פלילית או הלכתית בגינו לחומרא וקולא.
שושן פורים שמייח והשתכרו כהלכה, עם או בלי כדורים.
ומז"ט להלל ולב"ב. רק נחת.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה פוסט אורח, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

9 תגובות על פוסט אורח/ מה באמת קורה בפרס?

  1. ר/ק וכו' הגיב:

    מזל טוב למשפ' גרשוני.
    בת – סימן לבנים.
    3 בנות – סימן לעוד בנות (אלא אם עושים מניפולציה בתהליך).

    אהבתי

  2. אני הגיב:

    מזל טוב, תהנו מהבנות.

    אהבתי

  3. גלית א' הגיב:

    מזל טוב. אין כמו בנות.

    אהבתי

  4. רון הגיב:

    כדי להודיע שהלל זכה בנכדה, צריך לקרוא את כל המגילה המיותרת הזאת?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כנראה שגם את השורה הראשונה לא קראת, כך שאני תמהה לגבי השאר:
      כתוב בשורה הראשונה: "בתי השלישית". הלל נולד בשנת 1981.
      באשר לכל השאר שלא לפי רוחך – אותי זה הצחיק.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        וואו, בהתחלה הופתעתי מכך שלהלל נולדה נכדה, כי הוא נראה די צעיר. עכשיו המידע החדש, שהוא בן 31, והנכדה היא מבתו השלישית!!
        אני מיחס את זה לשהותו הרבה בבלוג. הוא ידוע כמחולל ניסים בתחום הפריון. השתמשי בהלל לצורך אפיק הכנסה נוסף.

        אהבתי

  5. אורן הגיב:

    מזל טוב, חג פורים שמח לירושמים וכלואים אחורי חומות הכלא. תודה על ההמלצה האמונית אוסיף למאגר האלים.

    אהבתי

  6. שטוטית הגיב:

    :-)))
    מזלטופ לאבו'אל'בנאת

    מושתי את זרש את הדסה-אסתר את קליאופטרה בדימוס

    בקיצור שטוטית על טילים

    אהבתי

כתיבת תגובה