לא רוצה ולא רוצה

מזל שיש לנו את איראן ואחמדיניג'אד הסרבן מחד, ואת גינטר גראס מאידך, ואת בחדרי חרדים כמילוי לסנדוויץ', אחרת בחג הזה, בו 90% מהמדינה תקועה בדרכים, בפקקים, בפיקניקים ובתמרוני העסקת הילדים, לא היה על מה לדווח בעיתונים.

בכל השערים איראן וסרבנותה במקום בולט, בידיעות דווקא מאורעת הפסח בראש השער, פקקים ובילויים (בישר"ה מתחכמים עם ארץ זבת חלב ופקק, ע' 7). בישר"ה הכותרת מז'אנר הסתלבט המשונה: "צוחקים בדרך לפצצה" (רפרור לא ברור לצוחקים כל הדרך לבנק. בנק המטרות?). במעריב יש רמז לכות' של ישר"ה עם סטריפ על התמונה: "צוחק על המערב" (אחמדינג'אד נואם בפני מדעני הוועדה לאנרגיה אטומית באיראן). הוא באמת צוחק לכאורה, אבל לדעתי מדובר בעווית. ראיתי פרק בד"ר האוס בו סופר על חולה שלא היה קשר בין הבעותיו לתחושותיו, כך שאולי זה המצב. בישר"ה מקמפיינים בגג את שחרורו של פולארד. בהארץ מתלהבים מהמחלוקת בין ברק לרה"מ.

אלי ישי, שר הפנים היקר, הכריז על גינטר גראס כאישיות לא רצויה בישראל. שאני אבין: מתי גראס הודיע שבכוונתו לבוא לפה?
הוא ביקר פה ב-1967, ב-1971 וב-1973. הבנאדם בן 85. עשו את החשבון.
המידע על תאריכי הביקורים לקוחים ממעריב, שמביא בשער (ובע' 15) דברים שכתב נתן אלתרמן בעיתון ב-1967. רעיון מצוין המעמיד את הטירוף הנוכחי ואת קריאות הקרב המיותרות בפרופורציה, וח"ח למי שנזכר בכך.
הנה טיפה.

איראן אמרה לא. לא נוותר על הגרעין. רונן ברגמן בע' 2 בידיעות (כמו גם בשאר העיתונים) מצטט את דרישות ארה"ב לפי ניו יורק טיימס:
הפסקת הפעילות במתקן פורדו, הפסקת העשרה מעבר ל-20% והוצאת חומרים למדינה מוסכמת.
הארץ בכותרת הראשית שלו "מחלוקת בין נתניהו לברק לקראת פתיחת שיחות המעצמות עם איראן" מנתח את ההודעות לעיתונות ששיגרו השניים אתמול.

NYT מצוטט בידיעות גם בהקשר של החברות בין נתניהו למיט רומני, המועמד הרפובליקני המוביל (בחתימת "כתבנו בוושינגטון").
הכתבה של מייקל ברבארו מתורגמת כידיעה הפותחת בשער הארץ. בישר"ה לא חוגגים ואלי לאון מתקצר את הכתבה בע' 11.

במעריב קצת התבלבלו בכותרת הכתבה על בחדרי חרדים. בכתבה עצמה, אומר "בן משפחה קרוב מאוד של המנכ"ל, ששמו נאסר לפרסום על ידי בית המשפט"…: "אם הוא סחט כל כך הרבה כסף, אז איפה הכסף הזה נמצא?"
ואילו הכותרת בשער העיתון: "אם סחטתי עשרות מיליוני שקלים, אז איפה הכסף?".
לא משנה מי אמר את הדברים, הם מטופשים.

לחם עבודה

מוסף "הכי טובים" של מעריב, שבשנה שעברה חגג עשור, לא הופץ בפסח האחרון. מה קרה? תשובות בעתיד, אך בפקודה מאלוהי צבאות, המוסף יגיע לשולחנכם בשבועות, שיוצא ב-27 במאי.

יש מצב שהפקת ערוץ 8 תעבור לידי חיים סלוצקי.

מנחם פרי Vs א.ב יהושע. והנה פרי עצמו באתר הספרייה.

אני מלא קנאה במה שעושים בצרפת למען המורשת הגאה של התרבות הצרפתית, למען "הצרפתי השלם". תיכנסו לכל חנות ספרים בצרפת, באנגליה, בספרד, ותראו שם ביד רחבה את שיאי התרבות הספרותית במאתיים השנים האחרונות. אבל בארץ לא תמצאו זכר לרצף הספרותי-תרבותי החדש, בן המאה-ושלושים שנה, לא בחנויות וגם לא במחסני הוצאות הספרים. מי בכלל מעוניין בו? אמרתי חנויות, אבל גם חנויות ספרים כמעט לא נמצא כאן. יש רק מיני בּוּטקוֹת למבצעים, שאפילו איזשהו רצף ספרותי בן עשרים שנה, או בן עשר שנים, או בן שנתיים, נעדר מהן. כבר לא קיים הסינון הספרותי-תרבותי מצד קהל הקוראים הטוב, הקובע במצטבר את הזיכרון הספרותי ההיסטורי. למי יש צורך בזיכרון ספרותי כשקונים ספרים לפי גובה ההנחה ולא לפי טיב הספר, במניפולציות שעורכים מי שלא פתחו ספר מימיהם? הישראלים קונים המון ספרים לבדר את נפשם הבורחת מן המציאות, אבל מרביתם כבר אינם מסוגלים לקרוא טקסט מורכב ובעל ערך מתמשך.
ישראל של היום היא האסון הגדול ביותר שקם לספרות הישראלית (שכולם מתפעלים עד כמה היא פורחת); היא הכישלון הגדול של התרבות היהודית, פרט לכך שהיא גם הסכנה הפיזית הגדולה ביותר שקיימת היום בעולם לריכוז הגדול ביותר של העם היהודי.

מסביב לעולם

מה קורה בבורמה (ויה בועז ארד בפייסבוק).

מייק וואלאס, איש 60 דקות מ-CBS. הוא היה בן 93 ופרש בגיל 86.

ולנושא החביב עלי: הנטייה לשקר היא אינסטינקטיבית.

בלוגלנד/ פייסבוק/ רשת

לוגוגל: יומולדת לצלם אדוארד מייברידג', ממציא התמונות הנעות.
הלוגוגל נע. ניסיתי להביא את הקוד אבל זה לא עובד פה.

מיילבק מבר סיטון:


"שש עם עודד בן-עמי הפכה אתמול לתוכנית הבית של דו"צ: רה"מ בתפקיד המנחה והגיבור הלאומי מפתיע חייל בודד ומפגיש אותו עם משפחתו, אותה לא ראה בשנתיים האחרונות, הכל לעיני המצלמות ולאור הפלשים. כיועץ תקשורת הייתי מייעץ לו לשכלל את הרעיון ולהנחות תוכנית ריאליטי: ביבי מחלק דלק, ביבי מחלק מכוניות משומשות של ח"כים, ובגמר הגדול שייערך בירוחם: ביבי מחלק דירה לזוג אחד מתוך מאות אלפי זוגות צעירים שרצים לדירה כל חייהם ומפסידים. ובכלל, אולי יקים ערוץ טלוויזיה משלו, BBS (ה-S של שרה)".

יש עורכים בבית?

למה עברת ידיעות את שמו של ג'ונתן פולארד ליונתן?
(אבל רק בעמודי החדשות. בעמודי הדעות הוא נשאר ג'ונתן).

למה צילום האילוסטרציה לכתבה על גלישה באתרי פורנו בגלובס הוא של שני בני 12 זחוחים?


(המארקר, ע' 12)

לפני פיזור

פוסטי הסו"ש ויום א' שוגרו בהצפה רבתי. אני מודה שאם מבנה הבלוג היה אחר, עם חטיבות שונות לפוסטים אורחים, לסיקור היומי, לפוסטים מיוחדים ולחמש שאלות, ולא כטור רץ, היה הכל יותר ידידותי אולי, והייתה אופציה לנהל דיונים ארוכים. זה לא אפשרי, כמו שכבר טחנתי. אולי בעתיד ירווח כלכלית ואוכל לשנות את מבנה הבלוג.
אלא שמדובר בבלוג ביקורת חדשותי, ובחלק גדול מהמקרים נראה היה לי שכדאי להביא את הדברים במיידי (ככל האפשר), ולכן קרה שלעתים היה מרווח של שעות ספורות בין פוסט לפוסט (ואם תגלשו פחות באתרי פורנו – ע"ע – יהיה לכם זמן לקרוא ה-כל).
ובינתיים, רשימת הפוסטים, משישי ועד הלילה שבין ראשון לשני.
הרשימה, אגב, מופיעה בטור הימני תחת "פוסטים אחרונים", ובה כמתבקש משמה עשרת (שודרגה לבקשת נאג'ס) הפוסטים האחרונים.
– פוסט אורח/ למה מסתתר יהודה בלו?/ אורי רדלר על מסיכות ברשת
– צאו לדרך/ כותרות ערב חג
– פוסט אורח/ חומת מגן, הצלחה או כישלון?/ חייל זקן לא נח
– אצבעות חג שמנות
מאושרים? יופי
פוסט אורח/ חמש שאלות לתקשורת העוינת
– פוסט אורח/ אסף שגיב על כשויטגנשטיין הזיע – אאל"ט הפוסט עם המספר העצום ביותר של תגובות פר זמן עלייה.
מעריב צנזר את קלמן ליבסקינד

ועוד עניין חשוב באשר לפוסטים האורחים. אורן העיר אתמול, ובצדק, שנשים לא כותבות. זה נכון, ואני שוב מוציאה קול קורא לנשים: כתבו פוסטים אורחים. הפוסט האחרון שנכתב על ידי אישה היה בעת בעירת פרשת ynet ב-10 בפברואר. והפוסט שקדם לו, בינואר, הזונות הן קורבנות היה של תמי דינס.
אני יודעת, עורכי מדורי דעות אומרים אותו דבר: נשים לא רוצות להתדעתן. או באופן חיובי יותר: מעט נשים רוצות לכתוב את דעותיהן.
יש לי רק את אמצעי הכריזה הזה להשתמש בו: נשים, הציעו פוסטים אורחים!

ותודה רבה לתומכי הבלוג, שלא שכחו אותו ואותי גם בימות החג המבלבלים.
והשי (המעיד על כניעותי לסביבה): מצה (יענו מצע) בריי.
היום דבר מצה לא בא אל פי, בימי קודש כחול, אבל זו היציקה של היצירה אותה אני זוכרת מילדותי.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

110 תגובות על לא רוצה ולא רוצה

  1. רקמילה הגיב:

    בגלריה של היום במדור התעמלות בוקר

    התעמלות בוקר
    1. במה דומות מרים ונועדיה?

    2. מהם זיבורתא וכרכשתא?

    ובכן, זיבורתא וכירכשתא היה הכינוי שחז"ל הטוקבקיסטים נתנו לדבורה הנביאה וחולדה הנביאה שבמקרא דוקא הועלו על נס. זה באשר לפוסטים נשיים כאז כך היום.

    אהבתי

  2. אמנם ייתכן שלא הבנתי את השנינה על הגטו הפמיניסטי.. אבל בכל זאת

    לא פחות חשוב להוציא את הגברים מהגטו השוביניסטי אל העולם הלא פחות גדול.

    יש בלוגר גבר שכתב זאת כך: "לפני שהקמתי את "ביצים" הנחת העבודה שלי הייתה שפמיניסטית היא אישה כוחנית ומדוכאת שמנסה לנצח גברים "במגרש שלהם" תוך שהיא שורפת חזיות ובהכרח לא מגלחת רגליים. גיליתי שב- 9 פעמים מתוך 10 אני טועה".

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      פמיניסטיות כותבות על פמיניזם בבלוג של פמיניסטיות = גטו.

      אהבתי

      • פמינסטיות לא כותבות בבלוג של פמיניזם. הן מספיק גדולות שיהיה להן בלוגים מדהימים משלהן.

        אני רק אוסף ומסדר..
        ופמיניזם. או יותר נכון מגדר. מעצם טבעו לא יכול להיות גטו.
        וחלקן הגדול לא כותב רק על זה. למרות שהזה הרבה הרבה יותר גדול ממה שנדמה לרוב הגברים.
        נו, מה הסיכוי שאני אשכנע.
        שגברים ליברלים הגונים ימשיכו לשכנע את עצמם שזה "טבעי" או אשמת הנשים הלא כותבות שבין 80 ל-90 אחוז ממאמרי הדעה ייכתבו ע"י גברים (בכל העיתונים והאתרים הגדולים.. בעצם לא בכולם. יש כאלה (ישראל היום) שזה לרוב עובר את ה-90 אחוז..)
        בגלובס למשל יש מודעות ולכן נשים מורשות לכתוב כמעט רק בימי חמישי..
        "קול ברמה" מישהו?

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          מגדר, מעצם האטימולוגיה שלו, הוא גטו.

          אהבתי

          • הייתי צריך לדעת שפה יהיו גברים מתוחכמים במיוחד שיידעו לעשות: אטימולוגיה-מגדר-גדר=גטו.
            זו בורות מביכה.
            מילא בורות- מה זה אומר על העולם שמחוץ ל"גטו"?

            הבנתי את וולווט.
            לא כיוונתי לתיאור שלך כשנוי במחלוקת..אבל זה מעניין דווקא שזה המצב גם אצלך.
            לא יכול להיכנס לניתוח של למה ואיך קרה כי אני לא יודע מספיק.

            אהבתי

          • תמי הגיב:

            כי רק נשים הן מגדר. גברים הם לא מגדר,הם פשוט אנשים, נורמליים, נייטרליים. כשתשעים אחוז מהכותבים בעיתון הם גברים זה דבר נייטרלי, טבעי. אם תשעים אחוז מכותבות בבלוג מסוים הם נשים, אז הוא "מגדרי". וכמובן גם שהוא "נשי" (לא משנה אם נניח, בלוג שעוסק בנושאים חברתיים, הוא לא בלוג שנוגע רק לגברים), ואז גברים מדירים את רגליהם מהחשש שיחשבו שהם נשים.
            אגב פמיניזם זה לא נושא נשי והוא לא נוגע לנשים, הוא נוגע לחברה. קידום הנשים מאז שנות השישים של המאה הקודמת הוא עצום והוא לא דבר שנוגע רק לנשים. החברה כולה התקדמה איתו. זכות הצבעה, קבלה הדרגתית של נשים בתפקידים בכירים בתחומי חינוך, כלכלה. אבל נשים הם עדיין לא בני אדם. הם נשים. הן שונות. גברים לא שונים כי הם פשוט הנורמה. הנורמה היא שבן אדם לא יכול לבייץ ולהיות בהריון וללדת. רק נשים יכולות. איפה שגברים שונים מנשים, זו הנורמה. איפה שנשים שונות מגברים, הן שונות ומופלות בשל כך. זאת למרות שהן מהוות חמישים אחוז מהאוכלוסייה. הן אפילו לא מיעוט מופלה, הן מופלות רק משום שהן לא גברים.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              האם נכנסת בכלל לאתר המדובר לפני שהתחלת לצעוק עלי?

              אהבתי

              • תמי הגיב:

                אני מכירה את האחות הגדולה. ולא צעקתי, רטנתי.

                אהבתי

                • שועלן הגיב:

                  אם הפמיניזם זו התנועה לשחרור האשה, הריני להכריז על שועלניזם – התנועה לשחרור הפמיניסטיות.
                  צאו מהגטו, ותתחילו לעסוק בעניינים נוספים.
                  תתחילו מפוסטורח שלא עוסק בזנות.

                  אהבתי

                  • אורן הגיב:

                    כזכור תמי עסקה בהצלחה מרובה גם בירי לריכוזי אוכלוסין. המונח שועלניזם תפוס כבר, מתייחס לאובססיה של אדם לתגובות של עצמו. לא חסרים אבירים בני זמננו, המציעים לחלץ נשים מפמיניזם. וגטו היסטורית נכפה על יושביו, ולא ההפך.

                    אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      צודק בהכל, חוץ מאולי בסעיף האחרון.
                      אי אפשר לכנות את מאה שערים גטו?
                      (נ.ב. האם שמת לב לאיסטר אג שבתגובה הזו?)
                      (נ.ב.2 יש פה כבר כמה מטה-רמות של שועלניזם).

                      אהבתי

                  • תמי הגיב:

                    ב"עניינים נוספים" אני עוסקת בעבודה. בשעות הפנאי אני עוסקת בפמיניזם. פמיניזם הוא לא גטו ובטח שמאבק בזנות זה לא גטו. האם תופעה שקורבנות שלה באופן מובהק סטטיסטית סובלות ממוות בגיל צעיר, אונס (והכוונה לזונות שנאנסות למרות שהן מוכרות מין, כי באים אליהם מי שמעדיפים לקחת את זה בכוח ומהן זה פשוט יותר קל. על פי מקורות מוסמכים זה קורה על בסיס שבועי) ותסמונת פוסט טראומתית באחוזים גדולים יותר מחיילים שחוזרים מקרב, זה עניין לנשים בלבד? למה, בגלל שרוב הקורבנות הן נשים?

                    אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      אני מצטער, את לא הבנת אותי.
                      לא אמרתי שפמיניזם זה גטו.
                      זו היתה ההגדרה שלי לגטו.

                      אהבתי

                    • תמי הגיב:

                      "צאו מהגטו, ותתחילו לעסוק בעניינים נוספים. תתחילו מפוסטורח שלא עוסק בזנות. " סליחה שועלן. כנראה מישהו אחר כתב את זה, ואני לא הבנתי.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      אין פה סתירה.
                      לא דיברתי ספציפית אליך, למרות הדוגמא של הפוסט שלך.
                      היציאה מהגטו מתבטאת גם בבמה וגם בתוכן.

                      אהבתי

                  • אורן הגיב:

                    אגב מטה שועלניזם, היתה התגובה הזו, ולווט קשרה לבלוגה האישי בו הלל מקשר לפוסט שלו בוולווט. מאחר וצפיתי בהנאה חלקית בשרלוק בהמלצתך, זיהיתי. ותושבים חילונים ברחבי ירושלים, מורטים שערם ביאוש, כאשר אתה קורא למאה שערים גטו.

                    אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      כנראה שזה ממאיר.
                      ויקי לא מסכימה איתך לגבי ההגדרה של גטו.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      מוזר הגירסה האנגלית דווקא כן. יש טענה, שהיהודים הסתגרו מעצמם, ומוזר שדווקא הויקי העברית מקבלת אותה. מרצה איטלקי מקליארי פוטר בשל כך, ולדעתי יחשב אנטישמי לטעון זאת.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      גם באנגלית זה חצי-חצי:

                      The term ghetto now refers to an overcrowded urban area often associated with specific ethnic or racial populations living below the poverty line

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      אתה מצטט מאוד חלקית, מתוארת האפליה במשכנתאות, שהובילה למצב זה. כמובן שבציונות, גטו קיבל משמעות של הסתגרות מרצון של היהודי הגלותי. אך במקור, וכמטפורה, אין ספק שמתייחס לתיחום בכפיה.
                      פמיניזם היא פעולה כלפי החברה הכללית, פעולה לשינוי פני החברה מתוך הכרה במעמדן השווה של נשים. ההצגה של פמינזם כמבט נשי צר, הוא נסיון לעקר את המאבק הזה.

                      אהבתי

  3. נעץ כחול הגיב:

    מי מונע את פירסום שם הנרצח פה
    Y NET או השופט?
    ואם זה השופט ,זה בכלל חוקי?
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4214281,00.html

    אהבתי

  4. נעץ כחול הגיב:

    מי מונע את פירסום שם הנרצח פה
    Y NET או השופט?

    אהבתי

  5. לא צריך לקנות את "נשים לא כותבות".

    אמנם "פרסומת" לאתר שלי "האחות הגדולה"- אני לא יודע אם זה מותר- אבל יש פריחה נפלאה בייחוד בחודשים האחרונים של כתיבה בלוגרית של נשים מבריקות אקטביסטיות חברתיות ופוליטיות- כמה מהפוסטים מקבלים אחר כך חיקוי חיוור- או סוג של המשך בהארץ. הן הניעו מאבקים, התווכחו ביניהן. ותיקות, צעירות, אקדמיה, שטח. מה שרק תרצו. יש קהילה פמיניסטית (סליחה על הביטוי) חיה ופורחת ברשת. רק בעיה אחת..מה שכתבה פרופ' אילוז בסופ"ש.

    אהבתי

  6. ינקי הגיב:

    למעריב היה היום סקופ ענק: בדיוטי פרי מוכרים מוצרים שהם חמץ. פולואו אפ באתר: שר הפנים נוזף בג'ימס ריצ'רדסון. באיראן לא היו עושים את זה טוב יותר. שמעתם על חופש מדת, שמעתם על זה שלא לכולם מתחשק לאכול מצות? פאתט, אלוהים כמה שזה פאתט

    אהבתי

    • באבא הגיב:

      אני מצפה ששר הפנים יכריז על גיימס ריצ'רדסון כפרסונה-נון-גראטה.
      הוא ובניו ובני בניו וצאצאיהם ידורו לנצח בדיוטי, במרחק נגיעה וחותמת מישראל, אבל לארץ המובטחת לא יבואו.

      אהבתי

  7. דרור הגיב:

    והנה תרגום השיר במלואו:
    http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=2868

    מהשיר עולה מסקנה חדה, ישראל הולכת להפציץ את איראן ולהכחיד את את העם האירני כאשר בכלל לא ברור אם לאיראן יש נשק אטומי .

    אהבתי

    • תומר הגיב:

      אני מודה שהפרשנות של גורביץ היא לפחות בחלקה נלעגת, עם זאת (עדיין) איני חולק איתך את הסילוגיזם שבאמצעותו אתה מקשר בין השיר למסקנות שגראס הוא נאצי שמחייה את עלילת הפרוטוקולים של זקני ציון וטוען שישראל מתכוונת לבצע טיהור אתנית, ודאי שאיני חולק עמך את הנחרצוּת.

      אהבתי

      • דרור הגיב:

        נלעגת זה אנדרסטייטמנט , איכשהוא הוא הגיע למסקנה שהנאצי האמיתי בסיפור הזה זה בכלל נתניהו . המזל שלו שהוא לא עיתונאי בכיר במעריב אלא איזה בלוגר נידח שביבי אפילו לא שמע עליו , ככה נחסכה ממנו תביעה של מיליונים .

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        יכולת ההתפתלות שלך מרשימה. הטיעון שבו השתמש היטלר כדי לבסס את תוכניתו להשמיד את היהודים היה שהם מסכנים את שלום העולם. כאשר נאצי (לשעבר?) טוען שהיהודים עומדים להשמיד את העם האירני המשמעות היא שעל האירנים להקדים ולהשמיד את היהודים ואל לגרמנים לעמוד בדרכם על ידי מכירת צוללות. ובהשאלה מביבי, מי שהיה נאצי, טוען טענות כנאצי ופועל כנגד אויבי הנאצים הוא נאצי.

        אהבתי

    • רקמילה הגיב:

      מהשיר עולה מסקנה אחת ברורה. גינטר גראס אומר את מה שמצפונו דורש ממנו לומר לפני שיהיה מאוחר מדי, הן כאוהב ישראל והן כדואג לשלום העולם. דרור מנכס לעצמו את תפקיד שומר הכבוד של ישראל של ביבי . איום הפצצת איראן מסכן את תושבי ישראל לא פחות מאשר את תושבי איראן.ולגראס היה את האומץ לומר את האמת בעיקר מפני שהוא מכיר ומודה בפשעי הנאצים.

      אהבתי

  8. נעץ כחול הגיב:

    עמוס עוז ו א ב יהושוע לעולם לא סותמים את הפה?
    כל יום ראיון ועל כל נושא יש להם דעות
    נמאס כבר

    אהבתי

  9. . הגיב:

    אפרופו דווח פופולארי על מדע: המחקר על השקרנים לא בדיוק מראה שהנטייה לשקר היא אינסטנקטיבית. מדווח כזה ניתן להבין שאנו נוטים קודם כל לשקר ורק אחר כך שוקלים לומר את האמת. זה לא נכון. המחקר מראה שככל שאנו נדרשים להגיב מהר יותר גדלה הסבירות שנשקר. אגב, יתכן שאפילו זה לא נכון. יתכן שתוצאות המחקר כפופות לארטיפקט (גורם לא צפוי שמשפיע על התוצאות): ידוע שככל שאנחנו נדרשים לבחור מהר יותר בין שתי תגובות יעלה אחוז המקרים בהם תגובות שכלל לא התכוונו לבצע יתבצעו (בגלל פרה-פוטנטיות של תגובות מסוימות-למשל תגובות של היד הדומיננטית או טעויות שמקורן בוריאביליות רנדומלית של הפעילות המוטורית). להבנתי המחברים לא וידאו שזה לא המצב אצלם.

    אהבתי

    • מהנדס בהייטק הגיב:

      בנושא החביב על V, טוען (שם) חנן שהחוקרים לא יודעים איך לבצע ניסוי מדעי רציני בלי הטייה (BIAS). כשהובטח לשפני הניסיון פרס לפי גובה התוצאה הם הפנימו ו"רשמו" במוחם מספרים גבוהים (חמש-שש) כתוצאות הרצויות לדיווח. אם הקוביה נופלת על 6, אין מה לשקר.
      שנית, אם הניסוי "הגון" ססטיסטית, תוחלת היא 3.5 ורמת דיוק של 0.1, כדי להסיק מסקנות חד משמעיות, היו צריכים לפחות 3000 הטלות קוביה בכל קבוצה ("חוק המספרים הגדולים")
      שלישית, למח האנושי, ככל מערכת מורכבת, לוקח זמן לעבד נתונים, להכניס אינפורמציה חדשה ולהחליט איך להגיב (מה לדווח). אם דרשו מהם תשובה בפחות מזמן התגובה שלהם, הם נתנו את האמת שנצרבה בתודעתם בתחילת הניסוי. לא שקר, אלא בעיה בזמן התגובה של המערכת.
      רביעית, שפני הנסיון רוצים מאד לדווח מספרים גבוהים כדי לזכות בפרס אבל לא ברור לנו אם הניסוי מודד נטית אנשים לשקר או את זמן עיבוד/קבלת החלטות שלהם. למזלנו, יש הסתברות גבוהה לטעויות וכך יכולים החוקרים להתנצל מראש: ט.ל.ח.

      אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    מה את רוצה מהמארקר?
    הפסקה הראשונה אכן בבולד!

    אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    לפי מילות המפתח, הם בני 13-15, אחלה גיל לפורנו.
    ואולי מילת המפתח החשובה ביותר: royalty free photo.

    אהבתי

  12. captain beefheart הגיב:

    ולווט היא חיים השפם המודרנית: "אתם תביאו כבש ואני אביא את אלתרמן". קולקבוד. השאלה "מה נתן היה אומר?" מרחפת מעלינו בעוצמה מאז נסתלק המשורר הדגול לעולם שכולו חרוזים, אדי אלכוהול וצילה בינדריות. איזכוריו כאן, בהקשר רלבנטי, משובבי נפש.

    גם אני מוציא קול קורא לנשים: אל תכתבו פוסטי אורח כי נקראתן אל הדגל בשל היותכן נשים. זה דאונגריידינג רציני. כתבו מכל סיבה אחרת, רק לא בשל זו.

    אהבתי

  13. אור הגיב:

    עזוב תומר, אל תטרח.
    הבן אדם היה בוואפן אס אס לפני כמעט 70 שנה, והיום מעביר ביקורת על ישראל, סימן שהוא עדיין נאצי.
    אם לא היה בעבר באס אס היינו סתם רואים בו עוד אנטישמי.
    אם הוא היה יהודי היו אומרים שהוא self hating Jew
    אם הוא ישראלי סימן שהוא סמולני.
    אלה האופציות לשיבוץ.

    אהבתי

  14. דרור הגיב:

    המידע על תאריכי הביקורים לקוחים ממעריב, שמביא בשער (ובע' 15) דברים שכתב נתן אלתרמן בעיתון ב-1967. רעיון מצוין המעמיד את הטירוף הנוכחי ואת קריאות הקרב המיותרות בפרופורציה

    אני מניח שב"טירוף אמיתי" את לא מתכוונת לסופר שטוען שישראל עומדת לעשות טיהור אתני באירנים ,ולכל עדת השמאלנים הישראלית שמריעה לו.

    כן כשבן אדם מציג גירסא חדשה של הפרוטוקולים של זקני ציון ישראל צריכה להחרים אותו , מבחינה מוסרית ותו לא . אני מנסה למצוא מישהו יותר נאצי מגראס כדי לשאול באופן רטורי אם היית מכניסה גם אותו לישראל , אבל יותר נאצי מגראס זה כבר עבירה על חוק גודווין .

    אהבתי

    • תומר הגיב:

      אודה לך מאוד אם תוכל להסביר באיזה מובן לדעתך דיעותיו של גראס הן נאציות? (אני מניח שאתה לא מתכוון לשירותו באס-אס שממנו התנער גראס בעבר.)
      ואם אנחנו בשוונג, אשמח גם לקבל מובאות התומכות בהקבלה עם הפרוטוקולים של זקני ציון ולטענותיך אודות התייחסות גראס ל"טיהור אתני".

      תודה מראש

      (מאחר ואיני דובר גרמנית הסתפקתי בתרגוגל לשיר ומאחר ולא מצאתי שם את מה שטענת לו, אני מניח שהתרגום פשוט אינו מדויק)

      אהבתי

      • דרור הגיב:

        גראס טוען שכוחה הגרעיני של ישראל מסכן את שלום העולם , כלומר שהיא הולכת להשתמש בפצצה אטומית ולהרוג המוני אזרחים , זאת עלילת דם פר אקסלנס . ישראל מעולם לא הצהירה או רמזה שהיא עומדת לזרוק פצצת אטום על איראן , ככה שאלא אם הודלפו לגראס מסמכים סודיים של משרד הביטחון הישראלי מדובר בשקר מתועב שנועד להציג את היהודים כמפלצות , ולא שונה מהמצות שמכינים מדם של נוצרים .

        אהבתי

        • תומר הגיב:

          תודה על ההסבר, אמנם לא הצלחתי לעקוב אחרי ההיקש: כוחה הגרעיני של ישראל מסכן את שלום העולם , כלומר היא הולכת להשתמש בפצצה אטומית ולהרוג המוני אזרחים , אודה לך אם תוכל להרחיב ולהסביר לי למה מדובר במסקנה מחוייבת.

          כמו כן, לא הבנתי למה לדעתך מי שאומר שכוחה הגרעיני של ישראל מסכן את העולם הוא נאצי, אודה לך על הסברים גם כאן.

          שוב, תודה מראש.

          אהבתי

          • דרור הגיב:

            איזה עוד היקש אתה מוצא לזה? ההיקש האחר היחיד שאני מוצא זה שישראל אמנם לא הולכת לזרוק פצצת אטום אבל היא כן מאיימת על איראן באחת כזאת , שגם זה שקר מתועב .

            הקשר לנאצים הוא שהם בדיוק כמו גראס השתמשו בעלילות דם בתור רטוריקה (בעצם למה "כמו") , אתה יכול לצרף למשוואה גם את החמאס שטוען שהיהודים אשמים בכל מה שקרה ב-400 שנה האחרונות .

            אהבתי

            • תומר הגיב:

              תודה על ההסברים, אני מעריך את הסבלנות שבה אתה עונה לי.

              בכל זאת, אני מצטער, אבל אני עדיין לא מצליח לראות ב"כוחה הגרעיני של ישראל מסכן את העולם -> ישראל זוממת טיהור אתני" מסקנה מתחייבת, אני מניח שאפשר לפרש את האמירה של גראס כאילו לדעתו עצם קיומו של נשק גרעיני באיזור מערער את היציבות ומוסיף מתחים ולכן הוא טען שקיום הנשק הגרעיני בישראל הוא סכנה לעולם ולא קיומה של ישראל. תודה שזו פרשנות הגיונית כמו זו שלך.

              חוץ מזה, הסברת לי מה הקשר לנאצים, אבל לא מדוע עצם טענתו של גראס הופכת אותו לנאצי.

              שוב תודה מראש

              אהבתי

              • דרור הגיב:

                אם כך מדוע אינו אומר שום דבר על הנשק הגרעיני של פקיסטן ? הרי גם היא נמצאת באיזור.

                אהבתי

                • תומר הגיב:

                  האמת? אני באמת לא יודע (אפשר לשער השערות כמובן) אך עדיין אני לא בטוח עד כמה זו אכן הוכחה ל"נאציוּת" של גראס.

                  אהבתי

                  • הקיד הגיב:

                    אם נתעלם לרגע מהציניות המוסווית שלך וננסה- מתרגום שנתקלתי בו ברשת לשיר של גראס לראות את הטענות עליהן דיבר דרור:
                    1. "נתבעת זכות המכה הראשונה אשר יכולה להשמיד את העם האיראני". מה זה אם לא טיהור אתני?
                    2. "וכיוון שכגרמנים כבדי אשמה דיים,
                    יכולים אנו להיות הספקים של פשע שניתן לחזות מראש". פשע שניתן לחזות מראש הוא זממה של ישראל להשמיד את איראן וממש לא נדרשת פה פרשנות יצירתית, בטח כשקוראים את השורה הראשונה שמשמעותה. אנחנו, שביצענו פשע אחד של טיהור אתני, מספקים כעת פשע נוסף כזה.
                    3. סיכון שלום העולם עליו מדבר גראס הוא טענה אנטישמית קלאסית ולא יעזור בית דין. היהודי הוא הגורם המפריע לשלום העולם, לרווחה כלכלית ולמה לא. אמנם יש כבר לא מעט ישראלים שמחבבים את הטענה הזו אבל גם בזה אין חדש.

                    אהבתי

                    • תומר הגיב:

                      תודה גם לך על הדיון הנעים, אני לא חולק על כך שניתן לפרש את דבריו של גראס כך אלא שהוא מסייג עצמו ב"נתבעת זכות" וב"יכולה" (או "יכולים" כמצוטט בפסקתך השנייה) ולא טוען, כפי שגורס דרור, שישראל עומדת לעשות טיהור אתני. (ואגב, לשאלתך – לא טיהור אתני, נראה לי ש"רצח עם" יהיה מונח מדויק יותר.)

                      טענתך השלישית היא כללית מדי, אני לא חושב שאני יודע להתייחס אליה עניינית.

                      אהבתי

                    • תחיה הגיב:

                      הטענה השלישית היא הטענה החשובה. הבנה נכונה של דימויים לא מסתמכת על לוגיקה אלא על המטען שהם צברו במשך השנים. היהודי כמישהו שרוצה להשמיד את העולם הוא דימוי אנטישמי רווח, ולכן האמירה שלו (שכתובה בשיר ולא במאמר מנומק) ברורה למי שלא רוצה לעצום עיניים.

                      אהבתי

                    • תומר הגיב:

                      ובכן, אני את המילה "רוצה" לא מצאתי אצל גראס, גם לא במרומז.
                      אפשר שזה משום שאיני דק הבחנה אבל האם האפשרות שלא נתכוון לכך שווה דיון בעיניך?

                      אהבתי

                    • תחיה הגיב:

                      לא הבנתי לאיזה "רוצה" אתה מתכוון.
                      בכל מקרה, זה נראה לי כמו להתדיין אם ניסים זאב התכוון לומר שהומואים מצטננים ביתר קלות משאר האוכלוסיה.

                      אהבתי

              • תומר הגיב:

                קראתי עוד תרגום של השיר, נראה לי שגראס מבקר את ממשלתו שמוכרת לישראל צוללת שיכולה להביא ראש נפץ גרעיני למקום שבו אולי מפתחים פצצה, כלומר הוא בהחלט מתיחס, כפי שטענת, לאפשרות זו באופן ספציפי. עם זאת נדמה לי שהמסקנה שלך עדיין מרחיקת לכת, הוא לא טוען שישראל מתכננת לתקוף גרעינית את איראן אלא שעצם יכולתה לעשות זאת מהווה סכנה לשלום העולם, מטחווי דרך מנאציזם אם לדעתי תשאל.

                אהבתי

                • דרור הגיב:

                  אם הוא חושב שישראל לא מתכוונת להפציץ את איראן מדוע הוא חושש מ"עצם יכולתה לעשות זאת"

                  אהבתי

                  • תומר הגיב:

                    או, אני חושב שזה טבעי בהחלט, ראה למשל איך בתקופת מירוץ החימוש העולמי של שיא המלחמה הקרה הייתה התפישה הרווחת שעצם קיום נשק להשמדה המונית מהווה סכנה לקיום האנושות גם אם אין כוונה ספציפית לעשות בו שימוש (ר' למשל גם בספרה של ברברה טוכמן "המגדל הגאה" הטוען שמלחמת העולם הראשונה פרצה בגלל הצטברות כוח ונשק בידי המעצמות דאז).

                    אהבתי

                  • תומר הגיב:

                    חוץ מזה לא טענתי ש"הוא חושב שישראל לא מתכוונת להפציץ את איראן" אלא שאיני בטוח שכך הוא חושב.

                    ובכל מקרה, גם אם הוא אכן סבור כך, האם זה הופך אותו לדעתך לנאצי?

                    אהבתי

                • זוג הגיב:

                  אני רק מקווה שגרמניה תשרוד אחרי כל זה. הם לא מסכנים את שלום העולם – אבל ממנים למשפחה שלי את החיים

                  אהבתי

      • שוונק הגיב:

        קודם תוכיח שקראת את הפרוטוקולים ושתבין תשובות בנושא. ויקיפדיה לא מספיקה.

        אהבתי

  15. זהבית הגיב:

    http://www.onlife.co.il/%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%92%D7%99%D7%9D/42860/%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%90%D7%A0%D7%99-%D7%9E%D7%A8%D7%92%D7%99%D7%A9%D7%94-%D7%9B%D7%9E%D7%95-%D7%A2%D7%91%D7%93
    הנה פוסט של אישה .
    את עבד כי התחתנת עם פרעה, מה זה למה? לא ראינו אותכם במצלמה יום יום?

    אהבתי

  16. א(שח) הגיב:

    שמתם לב איך תוכניות הטלוויזיה (גם 2 וגם 10) הפסיקו לכתוב ש"ח(שידור חוזר), או לקט?
    רק בחג הזה היו כמה תכניות כאלה 1נגד 100, לקט בגאי פינס…זאת לא עבירה? לפחות הטעית הציבור?

    אהבתי

  17. גראס להמונים הגיב:

    ****

    אהבתי

    • אור הגיב:

      גדעון לוי דווקא מסתייג מגראס , אבל מציין שיש גם דברים ששווה להקשיב להם. התקיפה האד-הומינמית מופרזת באותה מידה שדבריו של גראס מוגזמים.
      הכתיבה של גראד טרחנית ופומפוזית, רגשנות גרמנית רומנטית במיטבה, על סף ההיסטריה.
      לא סותר את זה שממשלת ברקיהו מחרחרת מלחמה.

      אהבתי

      • הקיד הגיב:

        כמובן שלא ברור עוד איך העניין ייגמר אבל בינתיים מדובר באחד מחרחורי המלחמה המבריקים ביותר בכך שאולי ימנעו את המלחמה עצמה. העולם כולו עומד על רגליו האחוריות למנוע גרעין איראני ונק' המוצא למו"מ עם איראן שהעולם מביא היא בדיוק עמדתו של ביבי (כך ע"פ עמנואל רוזן אמש בערוץ 10 והוא הרי מצביע ליכוד ותיק מטעם הפייגלינים וראש המטה של דני דנון). ייתכן שזה לא יצליח ויהיה צורך בתקיפה אבל בינתיים, כמו בטוב הרע והמכוער נראה שביבי לא רוצה לירות אז הוא מדבר והרבה (יותר מדי) וגם מרחיק את המלחמה שעכשיו כבר ברור שלא תגיע או טו טו כפי שטענו קולות הנהי עד לפני שבועיים.
        הרפיסות השמאלנית של אל תתקוף, אל תדבר, אל תתנגד לשום דבר שפוגע באינטרסים שלך ואל תעשה כלום שאינו נסיגה וכניעה היא פשוט מפגרת מכל בחינה.

        אהבתי

      • מעלי הגיב:

        עם מי הממשלה מחרחרת מלחמה?

        אהבתי

      • דרור הגיב:

        ההסתייגות הכי הזוייה היתה זאת של קניוק ""אני הכרתי את גראס ויש לי ויכוח איתו. אני באמת חושב שהוא די מנוול בכל הנוגע לעניין שלנו " או שהבן אדם הוא מנוול או שלא , אין דבר כזה "מנוול בכל הנוגע לעניין מסויים". זה כמו להגיד על מישהו שהוא איש זהב בקטע של לתרום בסתר אבל מנוול בקטע של לאנוס בחורות .

        אהבתי

        • סתמאחת הגיב:

          יש לנו נטיה להיות נגד נאצים באשר הם, אבל כמה סרטים של רומן פולנסקי החרמת אחרי שהורשע באונס קטינה וברח מארה"ב כדי לא לשבת במאסר?

          אהבתי

  18. סיימון הגיב:

    עד כמה שאני מבין, הכרזת "פרסונה נון גראטה" לא נועדה למנוע את כניסתו של אדם למדינה בדווקא, אלא להצהיר על סלידתה מהאדם המדובר. לכך נועדה הכרזתו של שר הפנים, ולדעתי, בתבונה עשה. הרבה יותר בתבונה מעורך 'הארץ', שמיהר (לכאורה ומדמיוני הקודח) לטלפן לסופר המזדקן וביידיש רצוצה להסביר לו שיזכה להרבה יותר אהדה אם ישמיץ את נתניהו. שהרי לשוקן יש ניסיון עתיר שנים בכך.
    הציטוט מאלתרמן אכן מרענן, אולם לא רלוונטי. אלתרמן מתייחס למוצאו הגרמני של גראס, וקובע כי רק בשלו אין סיבה להחרים את הסופר. אז עוד לא היה ידוע שנטל חלק בוואפן SS (הלוחם האמיץ בנאצים העז לגלות זאת רק ב-2006), ואפשר רק לנחש מה היה אומר אלתרמן על כך.
    כמו כן אפשר רק לשער איך היה מתייחס אלתרמן הדגול לאותו סופר, לאחר שכינה את ישראל 'סכנה לשלום העולם' בשל גרעין שמעולם לא איימה להשתמש בו, לא באופן כללי ולא באופן ממוקד.
    עצם החיבור 'גראס-אלתרמן-קרא לא להחרים' יכול לעבוד רק על מי שלא קרא טקסט מורכב מימיו. האם על ההערכה הזו של קוראיו מסתמכים עורכי 'מעריב'?

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מחזק ומוסיף.
      הטור של אלתרמן.
      ובכן, אלתרמן יוצא נגד חרם על כל הגרמנים, ומבקש לשפוט כל אדם לגופו, "לפי מעשיו".
      אז הבה נעשה כמצוות אלתרמן:
      מעשה 1 – גראס היה בוואפן אס אס.
      מעשה 2 – גראס כתב שיר בו הוא הופך את היוצרות, ומציג את ישראל (ולא איראן) כאיום האמיתי על השלום העולם.

      אני חושב שגראס של 2012 לא היה עומד במבחן אלתרמן.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      ההגדרה הדיפלומטית: דיפלומט איקס לא רצוי במדינה ווי.
      ההגדרה הלא דיפלומטית: החרמתו של אדם מבחינה תרבותית. אז מה יעשו פה? ישרפו את הספרים שלו? יאספו את כל העותקים מהספריות ומהחנויות ויעלו באש? יקחו את כל העותקים של הסרטים שלו שנעשו ע"פ יצירותיו וישמידו? לא יקרינו/ישדרו יותר כלום שלו ששמו מופיע בו? מופרך לגמרי.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        זהו אכן צעד דיפלומטי ברמה ההצהרתית.
        צעדים דיפלומטים אינם מבוצעים רק כנגד דיפלומטים.

        אהבתי

      • מיכאל הגיב:

        מה שיעשו פה זה להזמין אותו בהפגנתיות שוב ושוב,
        להעניק לו פרסים מסוגים שונים, להלל אותו ואת אומץ ליבו-
        ולנאץ תןך כדי את אלי ישי ונתניהו.
        בכל הקשור לאליטה התרבותית בישראל,
        גראס לא יכול היה לבקש לעצמו קידום מכירות יותר טוב.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        לא כל כך פשוט. ההגדרה היא של שלטונות הגירה בד"כ
        לא של משרד החוץ. מכאן התערבות ישי. לרוב מדינות העולם
        יש מדיניות הגירה רפואית, או לפי גיל, או לפי יכולת תעסוקה,
        או לפי עבר פלילי. או לפי ארץ מוצא. יש ישראלים מנועי
        כניסה לארה"ב בגלל עבר פלילי. גם חולים במחלות מסוימות
        הם מנועי כניסה או מעוכבי כניסה לארה"ב, בין היתר.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          לא מדברת על הגירה כמובן, אלא על ביקור שיימנע ממנו, כנראה, בגלל דעותיו.
          הרי אתה לא יכול לומר שהוא מזיק לבטחון ישראל.

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            טוב שיש כבר פוסט חדש ויהיו מעט נכנסים.ראשית נבדיל. אני חושב שישי מזיק ככלל ושזה מטופש למנוע מגראס כניסה. להיפך יש להזמינו לביקור בישראל. למדינה זכות למנוע/להגביל כניסה. (גם הגירה=כניסה) והתוספת שלך מוכיחה שזה לא פשוט. מונעים מי שבא לעבוד, או, להבדיל, לפשוע. או שאין לו אמצעי קיום. או מי שנגוע במחלה ולא רק בגלל "בטחון". אין למניעה זו קשר למוצרי תרבות. למשל לנסקי הידוע היה מנוע כניסה לישראל. חומסקי כנ"ל ולא פגעו בספריו. כשקומוניסטים היו מנועי כניסה לארה"ב לא שרפו את כתבי מרקס.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              ראשית מויקי:

              שימוש לא דיפלומטי
              בנסיבות לא דיפלומטיות הכרזתו של אדם כאישיות בלתי רצויה משמעותה היא החרמתו של אותו אדם. מכל בחינה מעשית אדם כזה מוחרם מבחינה תרבותית, כאילו לא היה קיים.

              שנית, אין צורך, אני יודעת להבדיל. הבעיה היא שאם גראס חלילה וחס ירצה להיכנס לישראל לא יתנו לו.
              כמו שעשו עם חומסקי, למרבה הבושה.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                זהו? קראת משהו בויקי? משם זה קפץ לך?
                את חושבת שישי קרא להחרים את כל יצירות האמנות של גראס?

                אהבתי

                • velvet הגיב:

                  1. אני חושבת שאנחנו מילימטר משם
                  2. אם כוונתו של ישי לא להכניס את גראס לארץ (כאמור, הכל תיאורטי, לא נראה לי שיש לו תוכניות), הרי שזו כוונה שלא עולה בקנה אחד עם השכל הישר

                  אהבתי

                • שועלן הגיב:

                  אז אני חושב שאנחנו לא מילימטר משם, וגם לא שנת אור.
                  אני מסכים שגראס זה לא האדם שצריך להוציא נגדו פנ"ג (לפחות לא על סמך "שיר" אחד), אבל זה בהחלט צעד מוצדק נגד אנשים כמו חומסקי ופינקלשטיין.

                  אהבתי

  19. הלל הגיב:

    למה עברת ידיעות את שמו של ג'ונתן פולארד ליונתן?

    אולי זה קשור לעובדה שהוועד למען פולארד (ששלח הודעות לתקשורת שמהם ניזונים העיתונאים) קורא לו יונתן?

    אהבתי

    • צפוני מרמת אביו הגיב:

      הלל, כמי שמבקר בבית הכנסת אתה שומע בכל שבת את ה"מישברך" לשבויים ונעדרים ושם נאמר "יונתן בן מלכה", כך שמישהו בידיעות, עם רקע דתי/לאומי, כתב את שמו העברי, בלי להרגיש

      אהבתי

  20. הלל הגיב:

    שכחת את הפוסט של איקסית.

    חוצמיזה הפוסט נכתב על ידי בעלת רחם ושחלות בכל יום ביומו. פוסטים אורחים של גברים זה רק אפליה מתקנת. 🙂

    אהבתי

כתיבת תגובה