פרו בונו


ההתקפה נדחתה * בונו בישראל. כלומר ביפו * הישראלים בפקקים * אבל יש מקומות שקטים * אינסטגרם להמונים * הצעת עבודה שלא תתקשו לסרב לה * שי גולדן כותב יותר מדי * אני לא יודעת מי החברה לשעבר של דנה ספקטור, אבל

כותרות פולארד מופיעות בשערים ע"פ מידת הלחץ היחצני. למשל, אתמול הייתה זו כותרת הגג הסלוגנית בישראל היום, "לחופשי, לפני שיהיה מאוחר מדי", ואילו היום בידיעות ובמקור ראשון: פרס שלח איגרת לאובמה וביקש שישחרר את פולארד.
כאילו שזה ישנה משהו. בסוף 2010 ביקש נתניהו את הטובה מאובמה. בינואר 2011 – הרב עובדיה. וכן הלאה. תמיד מדובר בפיקוח נפש. אובמה הבהיר הלילה: שכחו מזה.

פוסט מודרניזם? הכות' הראשית של הארץ: "ארה"ב לטהראן: הזמן לשיחות מוגבל"
הכות' שמתחתיה: "פייסבוק רוכשת את אינסטגרם". בידיעות זו ידיעת השער האחורי.
(וכל מה שנכתב על אינסטגרם בהארץ באחרונה).

ישראל מתכוונת לסכל מטס התרסה של פעילי שמאל לישראל, זו כותרת הגג של ישר"ה.
בידיעות הם מכונים פעילים "אנטי ישראלים" (ע' 8, ירון דורון)

מעריב מציג שער דומה לזה של ידיעות של אתמול, עם מגוון אטרקציות, אך מציע מקומות שקטים לבילוי.
אה, כן. ונתניהו מוכן לחכות עד הסתיו למתקפה האיראנית.
ועדויות חדשות נגד הרב מוטי אלון.
אבל הטקסט הכי גדול בשער מוקדש לביקור של שי גולדן ומשפחתו בפארק הקופים. מדובר כנראה בביקור טראומטי, אבל לא קראתי בגלל הפתיח המופיע באותיות ענק, "ואז הילדה הקיאה" (שער העיתון, כן?). לא יכולה לקרוא טקסטים העוסקים בהפרשות.
אך לא על ההחלטה המערכתית הזו אני רוצה לדבר, אלא על תפקידו של גולדן במעריב. הוא סגן העורך (אחד משניים), אך עסוק מדי יום כמעט בכתיבה. אינספור מילים. גולדן כותב על הכל:
ב-30 במרץ על אחמד דעייף.
ב-1 באפריל על מחאת הקיץ.
ב-4 באפריל על האח הגדול.
ב-5 באפריל על גינטר גראס.
ב-6 באפריל על חירות ממיתוסים.
והיום כאמור על הקופים. חוץ מזה יש לו מדור משותף עם רעייתו בסגנון, ולפני כשבועיים ראיין את בן כספית.
אני לא מפקפקת בשום אופן בכישורי הכתיבה של גולדן, אבל איך ייתכן שיש לו דעה מוצקה על כל דבר? למה לא להתמיד בתפקיד סגן העורך? לא הרבה יותר הגיוני? לצופה מהצד נראה כי גולדן נשכר ככתבן בלתי נלאה, שמספק בכל יום כמעט אלף מילה. אני מבינה ומסכימה שהוא בעל כישורים רבים, אבל ההתפזרות הזו קצת מוגזמת, אף שכידוע צריך להיות מאוד ורסטילי בימינו אם רוצים לשרוד.
אין כוונתי לקנטר ולהכפיש, אלא להתריע, נא להרגיע. במתינות, בבקשה.

גינטר גראס
הבאתי את התרגום לשיר של גינטר גראס לפני כמה ימים, אבל אתמול המשיך הדיון בתגובות.
ובכן, הנה השיר שוב, בתרגום לעברית של אלון אלקין, ובקיצורים שערך יוסי גורביץ בבלוג שלו.
לאור כל המהומה שהתחוללה בעקבות השיר בשבוע האחרון, אני מתקשה להבין: מתי מוטלת על מישהו התווית "אנטישמי", מתי הוא סתם "עוכר ישראל", מתי הוא מבקר נבון של מדיניות הממשלה (אם יש דבר כזה בכלל), מתי מכריזים עליו באווילות "פרסונה נון גרטה", ומתי הוא סתם טיפש שאין בכלל סיבה להקשיב לדבריו.
יוסי סוכרי בדעות הארץ: מה מותר הסופר על כל אדם אחר?
מעתיקה את התגובה שלי בנושא הפנ"ג:
ההגדרה הדיפלומטית: דיפלומט איקס לא רצוי במדינה ווי.
ההגדרה הלא דיפלומטית: החרמתו של אדם מבחינה תרבותית. אז מה יעשו פה? ישרפו את הספרים שלו? יאספו את כל העותקים מהספריות ומהחנויות ויעלו באש? יקחו את כל העותקים של הסרטים שנעשו ע"פ יצירותיו וישמידו? לא יקרינו/ישדרו יותר כלום ששמו מופיע בו? מופרך.
ומוסיפה: ואם ירצה מחר להגיע לארץ לא יתנו לו להיכנס, כמו לנועם חומסקי?

בונו מסתובב ביפו בלעדי
בשער ידיעות יש תמונה של בונו (פול יוסון), וצחי קומה כותב עליו בכפולת האמצע, יחד עם תמונה, בה הוא יוצא ממקס ברנר שבשד' רוטשילד. לדברי קומה ישב שם אתמול בשש בערב, יחד עם 12 איש ובהם חמישה ילדים. אחר כך, כמו שמפורט בידיעות וגם בהארץ (שמנסה למצוא סיבה לבואו), המשיך בונו לקונטיינר בנמל יפו. ודווקא אתמול לא הגעתי לסיבוב שם. בישר"ה יש תמונה שלו עם מעריצות בבר האילקה. במעריב מתלהבים בע'  17 (וראשו מציץ גם ליד לוגו העיתון). ynet סיקר את כל מעלליו וגם היה הראשון לדווח אמש ב-22:00.
מחלוקת קשה בין ידיעות להארץ: האם הופיע פה ב-2007 או ב-1997?

זקנה
חוקרים ישראלים חשפו גנים נוגדי הזדקנות בנשים (ע' 6 בהארץ, וגם ידיעה בשער. כתב: דן אבן). חוקרים ישראלים מהדסה עין כרם ומהאונ' העברית איתרו גנים ייחודיים בקרב נשים שהרו אחרי גיל 45 באופן טבעי, ומצאו שלגנים יש תכונות אנטי אייג'ינג. המחקר נערך בקרב נשים חרדיות אשכנזיות בירושלים. הממצאים הראשוניים פורסמו בכתב העת Fertility & sterility ב-2004.
את שער הארץ ערכה ירדן סקופ. אני לא בטוחה שאם גבר היה עורך את העמוד הידיעה הייתה מופיעה בשער. אבל לא מן הנמנע שאני טועה.

חרדים
עקיבא נוביק
כותב בידיעות (ע' 20) שפרשת בחדרי חרדים מסתעפת, ושאתמול תושאל שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס. החוקרים רצו לדעת אם נסחט. הוא הכחיש. לדברי הכתב, בעבר איים יריבו של אלי ישי, אריה דרעי, לתבוע את האתר לאחר שמחמאות על ישי הפכו גם להשמצות כלפיו, אולם אחרי פגישה עם מנכ"ל האתר החליט דרעי לא לתבוע.

כדורים
האילן רבינוביץ'יזם הגיע עד צבא ארה"ב. בנימין טוביאס מדווח בידיעות שמספר החיילים שלוקחים תרופות פסיכיאטריות גדל, ושזו אחת הסיבות לגידול במספר ההתאבדויות ומעשי הרצח בצבא.

חגים
כתבי ממון מדווחים שבילוי יום משפחתי בחג יעלה לכם כמעט 500 ש'. ברור, אם מתעקשים לאכול במסעדה ולא להכין סנדוויצ'ים בבית, או אם עומדים על רכישת דליי פופקורן בקולנוע. רוצה לומר: אפשר לצמצם עלויות לפחות בחצי.

יש עורכים בבית?

במדור הדעות של ידיעות מופיע טקסט לא ברור של גלעד שרון. אני לא יודעת מה הייתה כוונתו, אבל הוא נפתח ב

"תנו כבוד לעלובים ואל תזלזלו באפסים. לעשות משהו טוב הם אמנם לא מסוגלים, אבל להזיק הם יכולים ופגיעתם רעה מאוד. רק כמה קרציות הספיקו כדי לחסל את הנביא מאיר, שעבר בטרמינל ועבר גם את פרעה אבל לא עבר את הקדחת. כמו שפרי אחד רקוב יחסל את הארגז כולו, כך גם לא צריך יותר מקומץ חרדים פנאטים שיורקים על ילדות כדי לחסל אלף נסיונות קירוב".

זה נמשך, אבל לא אוסיף. העורכים נסעו לפארק הקופים?

בלוגלנד/ פייסבוק/ רשת

פייסבוק קונה את אינסטגרם בכמיליארד דולר. אנשים חרדים, מתברר, מחדירה לפרטיותם. מה שמזכיר לי:

בשישי האחרון כתבה דנה ספקטור בטורה על תקרית ג'ימייל מוכרת: היא קראה את מה שלא הייתה צריכה לקרוא.
אשר על כן כתבתי את הפוסט לא, אני לא יודעת מי החברה לשעבר של דנה ספקטור, אבל.

מתברר שמעסיקים פוטנציאליים ויתרו על ראיון איתכם, ויתרו על בדיקה גרפולוגית ועל בדיקת התאמה במכון השמה: פרופיל הפייסבוק שלכם מספיק.
ועוד משהו: לפי מחקר אמריקאי, ככל שיש למישהו מספר חברים גדול יותר, עולה עוצמת ההפרעה הנרקיסיסטית שלו. אה, כמובן.

במחשבה שנייה: דן מירון, אניטה שפירא, יהודה באואר, חמוטל בר יוסף, בארי צימרמן – עונים לא.ב. יהושע.

לפני כשנתיים וחצי התפרסמה בזמן ירושלים הכתבה הזו על העורך הראשי והבעלים של בחדרי חרדים.

חייבת לציין בגאווה (הפרעת אישיות נרקיסיסטית), שלמרות שחצי מיליון ישראלים מסתובבים בפקקים בכל יום, מס' קוראי הבלוג בחול המועד משביע רצון. אולי בעצם זה מה שעושים בזמן ההמתנה בפקקים. קוראים פה.

לחם עבודה

תומר פרת (לשעבר כתב ב-ynet, בעל טור בהארץ, סופשבוע מעריב, 24 שעות, סגן עורך מסע אחר, סגן עורך סופשבוע) פנה למודעה שהבטיחה "עבודה בשפע" באתר כתיבת מאמרים.
הנה התשובה שקיבל:

"…אנו חברת תוכן המספקת תוכן למספר רחב של אתרים ברשת. היקפי העבודה הם גדולים מאוד, וניתן לקבל הזמנות שוטפות של עשרות מאמרים לכתיבה מדי שבוע, עשרה מאמרים מדי יום ויותר. הזמנות מגיעות כנושאים למאמרים או תכנים לאתרים, ע"ב מספר מילים במאמר. לדוגמא, הזמנה של מאמר בן 300 מילה, תתומחר ע"ב 5 אגורות למילה, ועליו ישולמו 15 ₪. אנו משלמים לכותבים מדי 10-15 לחודש בתנאי תשלום שוטף + 30 עבור המאמרים שנכתבו בחודש הקודם, בהצגת חשבונית עוסק פטור או מורשה. במידה ואינך רשום כעוסק פטור או מורשה, אשמח לסייע לך בפתיחת תיק בחברת "עצמאי שכיר", המפיקה תלוש שכר ומציגה חשבוניות למעסיקים… תודה, עפר"

פרת כתב לו בחזרה:

עפר שלום
החלטתי לפנות אליך, מפני שלא הייתי בטוח שהתמורה לעבודה המקצועית שאתה משלם היא אכן זאת שפורטה במודעה. אני חייב לומר לך שכל מי ששמע את גובה השכר הזדעזע, בהם עיתונאים בכירים ואנשי תקשורת. זאת בעצם דוגמה להידרדרות הכואבת של ענף הכתיבה והעיתונות, כשאלה הסכומים המוצעים לכותבים מנוסים. למעשה מעולם לא שמעתי על שכר כה זעום בשוק העבודה בישראל, כולל לעובדים זרים בתחום שטיפת הכלים. אתה והגוף העסקי שבבעלותך, מנסה להיכנס לסדק הצר של מצוקת הכותבים בעיתונות ולנצל אותה. להערכתי אין לכך כל סיכוי.
אני מקווה שתיכנס בך רוח ההיגיון וההגינות האנושית, ותחשוב מחדש על תמחור המאמרים שייכתבו עבורך.

למעשה פרת לא יורד לעומק ה"מאמרים" המבוקשים: מדובר בגיבובי מילים שמטרתם קידומי גוגל.
פוסט אורח על כך, מהצד השני של המתרס, כתב קיבוצניק מופרט בנובמבר האחרון.

עובדים ברשות השידור תבעו את הרשות לפני 20 שנה. התיק עדיין פתוח.

פעמים רבות, כשאני מחפשת את עמיתי הדתיים, חלקם ממש לא בעלי כיסים תפוחים, אני שומעת מהם את התשובה להיעלמותם, "אני בבית מלון עם המשפחה". תוהה, מאיפה יש להם כסף לבית מלון עם המשפחה, בהנחה שמדובר במשפחות שאין בהן רק ילד אחד? האם לדתיים/חרדים, יש הסדרים מיוחדים עם בתי מלון? אני למשל, לו הייתי רוצה לבלות לילה אחד בבית מלון ישראלי הייתי צריכה לצום שלושה חודשים לאחר מכן כדי לקזז הוצאות. טוב, אני זה לא דוגמה עכשיו, אבל אתם?

לפני פיזור

כשאני מבקשת פוסטים אורחים מנשים, אני לא מתכוונת לליקוט טקסטים שהופיעו ברשת. בדיוק כמו שאני לא מביאה אף פעם פוסטים שפורסמו במקום אחר (למעט, לעתים רחוקות, סטטוסים נרחבים בפייסבוק). אני מתכוונת לחומרים מקוריים לבלוג.
ובכן, נשים, אני מחכה.

ותודה לתומכים בבלוג.
היום צמים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

116 תגובות על פרו בונו

  1. ישראל הגיב:

    בכנות (וממש לא מקטנוניות – מאוד אוהב את הבלוג, עוקב אחריו מדי יום) – "פרו בונו" זה לא קצת צרות בכותרות?

    אהבתי

  2. נחום שחף הגיב:

    בעניין אחמ'דניג'אד גינטר גראס והאוהדים, אידיוטים שימושיים תוצרת כחול לבן.
    אנטישמיות או בעיה קלה בהבנת הנקרא?
    גינטר גראס אינו מבין את משמעות ההרתעה באמצעות טילים גרעינים של ישראל (למרות מדיניות העמימות כל אחד יודע שיש לנו כמה מאות פצצות גרעין) בצוללות בלב ים?
    האם גינטר גראס או כל אידיוט שימושי אחר לא מבין שהרתעה מונעת מלחמה, שהרתעה גרעינית עשויה למנוע שימוש איראני בפצצות גרעין?
    אלוהים שמור אותי מאידיוטים שימושיים, מאויבי אשמר בעצמי.

    אהבתי

    • רקמילה הגיב:

      נכתב במיוחד עבור ****כמוך
      You say it best
      When you say
      Nothing at all

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אבל נחום, זו בדיוק הטענה של אוהבנו – אם לאיראן תהיה פצצה גרעינית, ההרתעה ההדדית תמנע מלחמה גרעינית.
      אי אפשר לנתח את המצב מבחינת יכולות בלבד (כי אז הופכים לאידיוטים שימושיים), צריך להוסיף כוונות וכן ניתוח של הסתברויות שימוש בנשק באופן "לא רציונלי" (כאשר "רציונל" = "רציונל מערבי").

      אהבתי

  3. שועלן הגיב:

    באיחור לא אופנתי, YNET ועכבר העיר ממליצים על שרלוק הולמס של ה-BBC.

    אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    הארץ מביא כתבה על סינגלטונים מהגרדיאן, זמן קצר יחסית אחרי כתבה באותו נושא בכלכליסט.

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    באמת רציתי לכתוב אתמול שבן אליעזר עשה סיכול ממוקד לסולימאן.

    אהבתי

  6. עובר אורח הגיב:

    דפדוף ב"די מרקר": ממשלת ישראל רוצה לשפר את השירות הציבורי.
    הביאו נציב שרות חדש, הישן, הידוע, עכשיו יעשה את הכסף האמיתי.וכיצד
    ישפר משה דין ה"חדש" את השירות: "מנהלים לא ירבצו 15 שנה באותו
    תפקיד".
    ר-ב-צ בעברית מקראית מתאר מצב של בע"ח (קדרי, תשס"ו, 986;
    בראון, דריבר, גזניוס (האנגלי) בעיקר לבע"ח). נכון שבעברית עכשווית
    ניתן כך לתאר בני אדם אבל דומה ש: "יתפקדו", "ישרתו", "יעבדו", ישהו"
    "יעמלו", "יעשו" ביחד ולחוד מכובדים יותר. זה האיש שישפר את איכות
    השירות הציבורי, הוא וועדותיו וועדות המשנה של ועדותיו. כך זה נראה.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אבל בכוונה הוא בחר בפועל לא מכובד.
      רביצה רומזת לבטלה.
      טוב שבא מישהו עם מנטאליות של מטאטא חדש.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        הנ"ל מתואר כ"באדם הגון, צנוע ובעל יושרה, אשר צמח
        והתקדם בתוך המערכת הציבורית". כלומר בלשנו "רבץ
        במשרדי הממשלה. בועדה המיעצת להנ"ל יש איזו מומחית
        לניהול מהטכניון, אם היא לא תגיד לצנוע בעל
        היושרה אני אומר. לא מטאטאים בני אדם. מי שמטאטא
        שכירים במטאטא אח"כ עושה כנ"ל לבעלי מניות. או לאזרחים,
        אם הוא פקיד במוסד ציבורי. במטאטא יסדתי את ביביסטאן.
        היום אתה אותי, מחר אני אותך. כך זה נראה. חוץ
        מזה גם הנ"ל לחמש שנים ואח"כ הופלה לשירות
        בעלי ההון והקמת בית מסחר לעבדים כאלו שקדמו
        לו. נחייה ונראה את השגיו.

        אהבתי

  7. captain beefheart הגיב:

    תחת הכותרת הראשית של פרבדיאל היום יש סאבטקסט עמוק.

    לישראל, כך אני למד, מתכוונים להגיע גויים שרצונם להטיף לנו בעניינים כאלה ואחרים, למחות ולהפגין. אם ישראל מדינה נאורה וחכמה, היא צריכה לדעת להתמודד עם דברים כאלה בצורה נבונה ודיפלומטית. זה חלק מכללי המשחק שאנחנו מתהדרים בהשתייכותנו אליו. כמובן שיש לקבוע להם גבולות, אך זה תפקידה של המשטרה כאחראית על הסדר הציבורי.

    את עמוס גרב ושלוחיו זה לא מעניין. הם קופצים על ההזדמנות לפלרטט עם ההמונים באמצעות פריטה על נימי העצבים שלהם: לא מדובר במפגינים לגיטימיים מארצות ידידות אלא בכנופיה שמגיעה כדי לעשות לכם בלאגנים בדיוק "ביום הכי עמוס בנתב"ג".

    מדובר ביום ראשון הקרוב וכמובן שהטענה כי זה "היום הכי עמוס בנתב"ג" מצוצה מן האצבע. בנמ"ת היחיד של ארצנו יש עשרות ימים כאלה. למה להמציא שטויות?

    מה שמקנה לכותרת את גביע הפואטיקה הוא צירוף המילה "דווקא". לא רק דיווח (שגוי) על מה שיקרה אלא הטעמה, שמטעינה כל קורא ממוצע בטינה. "הם רוצים לעשות לי דווקא, הא? מאנייקים כל הסמולנים האלה והאנרכיסטים". למילה "דווקא" יש מקום של כבוד בתרבות הפולנית, שם היא משמשת כמטען חבלה מוסווה בתוך מחמאה ("איך המרק?"… "דווקא טעים!"). השימוש בה בכותרת ראשית על שער עיתון זה ממש ארטילריה כבדה.

    ויובהר שנית: יכול להיות ש"פעילי השמאל" הם באמת חבורה של פושטקים. זה לא מנקה את בטאון הממשלה מהיותו כתוב, ערוך ומוגש בצורה אינפנטילית.

    *****

    אין לי בעייה עם הספקי הענק של סגן עורך מעריב. יכול להיות שהגולדן בוי באמצע מצוייד בכישורים כאלה והוא מולטי טאסקר פצצה… יאללה – שיהיה לו לבריאות ושיצליח. הבעייה שלי עם הטקסט שכתב על פארק הקופים (ושלא הייתי קורא אלמלא ההפניה כאן) היא שמדובר ברפורטאז'ה בינונית ודלוחה, שגזלה ממני לשווא זמן יקר.

    ז'אנר "כך סבלתי בחופש עם המשפחה והילדים" מלווה אותנו כבר שישים שנה. במרוצתן רכבו על הגל כל הסאטיריקנים וכותבי ההומרסקות, הפיליטונאים והבדחנים. מלוויתנים בסדר גודל של קישון ועד דגיגי רקק כפנינה אבני במקומון "עפולה שלנו". את כל הסיטואציות כבר טחנו לעייפה. מהילד שנשפכה עליו טחינה, דרך הסבתא שנתקעת בתור, ועד למשה המעצבן ש"מה ישך מאורנג'אדה?"

    לשדה זה, החרוש היטב, החליט גולדן להוסיף תלם משלו. אך למצער הוא אינו מאיר שלו, גם לא דורון רוזנבלום, אף לא סייד קשוע, רענן שקד או ב. מיכאל. סיפור הצבע שלו יצא אפרפר, חיוור וצולע. אמנם המון מילים, אבל גם החלקות (מזה מודוס "אופרנטי"?). ציון 5 בסולם ביפהארט 😥

    ********

    בתגובה ללפני פיזור: מבקשתך עולה שאת מקבלת מנשים טקסטים לא טובים? אולי תבדקי שוב את הצעתי לבטל את פילטר המגדר ולהזמין אנשים לכתוב מכל מיני סיבות אחרות?

    אהבתי

  8. שועלן הגיב:

    לידיעת הקורא יהודה בלו.

    אהבתי

  9. נאג'ס הגיב:

    אהבתי את הכותרת לפוסט. ואפילו מאד..

    מעניין אם תומר פרת באמת מצפה ש"עפר" יחשוב מחדש על תמחור המאמרים שייכתבו עבורו.

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      הבעיה היא שכאשר "עפר" עושה עפר ואפר ממקצוע העיתונות, יש כאלה שרואים ומפנימים. והם יושבים במערכות שאני ואתה מגישים להם טקסטים כפרילאנסרים

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        מה הקשר לעיתונות?
        כל מי שמשלמים לו על כתיבת טקסטים הוא עיתונאי?

        אהבתי

        • אורן אלומה בגורן הגיב:

          בכל העולם חוות התוכן מושכות כותבים בהבטחות שווא לעבודה עיתונאית. לגבי הכותרת, לא היתי נוגע אפילו במקל פארודי. אפילו מישיבות תיכוניות זורקים תלמידים על הומור מילולי באוטומציה.

          אהבתי

      • נאג'ס הגיב:

        מסכים איתך לגבי חומרת העניין. נוטה שלא להסכים איתך לגבי היכולת להלחם בזה. נראה שיהיה זה מעשי יותר לפתוח בלוג ולצבור קוראים, מאשר להגיש מסות לעורכים בורים וחמדניים.

        אהבתי

  10. רק שאלה הגיב:

    מה קורה עם עיתונאים שתומכים בך כלכלית? אותם את לא מכסחת?

    אהבתי

  11. הצעה לדוקטורט: הקשר בין כמות הלייקים והדיסלייקים בימי חול למועדי ישראל.
    מסקנת ביניים: יש כזה.
    מסקנת ימי ביניים: תמיד יש מיעוט תאב דם שמכתים את הרוב.
    תביאו את אורן. כפות.

    אהבתי

  12. עומר הגיב:

    בהחלט מעניין לראות את "הארץ" מחפש סיבות לבואו של הבונו, ובהחלט נראה שמישהו טרח וגילה שהוא מהבעלים של דרופבוקס. אבל דא עקא, לא טרח אף אחד להעיר שדרופבוקס בכלל לא ישראלית?

    אהבתי

  13. גיא רהב הגיב:

    כמה את משלמת על פוסט אורח?

    אהבתי

  14. שועלן הגיב:

    אל תשאלי אותי איך, אבל אני יודע שלפחות לדתיים-לאומיים יש התארגנויות קבוצתיות.
    לא שזה יוצא זול.
    אני חושב שההבדל העיקרי הוא שחילונים נוטים ללכת למלונות יקרים, ורואים במלון את החוויה, ואילו דתיים הולכים למלונות בינוניים, ומבחינתם החוויה היא ה"ביחדנס".

    אהבתי

  15. עובר אורח הגיב:

    הערות לנושא גראס. ציטטות מתרגום השיר.
    1. "במקום אשר בו קיומה של פצצת אטום בודדת
    טרם הוכח".
    2. "הפחד מתימר להחליף את חובת ההוכחה".
    3. "העם האיראני – עשוי להימחק בה".

    איש לא טען שלאירן יש פצצת אטום. לא על זה הדיון
    ולא את זה צריך להוכיח. גראס מתפקד כאן, אולי מדעת?
    כנוכל, בכוונת מכוון אינו דובר אמת ויוצר אשמה שלא
    ממין העניין.

    אירן חתמה על שורת הסכמים בין לאומיים שמייחייבים אותה,
    בין היתר:
    1. להעשיר רק חלקית יסודות איזוטופים לתגובה גרעינית
    ( רפואה? מחקר? חום?) ולא ליצר ולו פוטנציאל לנשק
    גרעיני.
    2. לאפשר בדיקה יסודית בכל מקום באירן שהיא אכן
    ממלאת את סעיף 1.
    חובת ההוכחה היא על אירן וחובת הגילוי היא עליה, לא
    כפי שגראס כותב. היות ועלו חשדות מגובים בהוכחות
    חלקיות שהיא אינה ממלאת את הסכם, תביעת ארה"ב
    מאירן היא לנהוג לפי ההסכם שנחתם וכמובן לאפשר
    ווידוא שאכן היא ממלאת התחיבויותיה בעניין זה.

    תקיפה בנשק גרעיני אינה יכולה להשמיד את העם האמריקאי
    או הרוסי או הסיני או ההודי או הפקיסטאני והאירני. כאן
    טענתו הדימגוגית. בשביל להשמיד עם צריך לעשות מה שהוא
    כמעט הצליח לעשות בנעוריו. אז, לא כעכשיו למושמד לא הייתה
    כל יכולת תגובה מעשית. מול נשק גרעיני הארצות שזכרו
    נרחבות ועמיהן מרובים. נכון, יהיה אסון שעוד לא היה כמותו
    אבל ישארו שם בני אדם, אבוי לנשארים. אבל יודעי דבר
    טוענים שתתאפשר השתקמות. חשוב מכך נרחבותן גורמת שמי
    שמתקיפן ב"אטום" אינו יכול להבטיח עצמו מפני מכה משיבה.
    ברור שהנזק לישראל, אחת המדינות הקטנות והצפופות, מתקיפה
    גרעינית יהיה חמור מהנזק לארצות לעיל והסיכוי שתוכל, משטחה,
    להשיב מכה משיבה קטן משלהן. הצוללות אם כן נועדו לאפשר
    לישראל מכה מגיבה. לא כאז בנעורי המשורר !!! הסבירות
    שהנשק שעליהן, לפחות חצי יהיו בנמל לתיקונים הצטיידות וכ"ו,
    יחסל כדברי השיר הדמגוגי-היסטרי את העם האירני אפסי, בודאי
    שמכה ראשונה מצוללת שתים לא תעשה זאת.
    מדינות גדולות מישראל כתורכיה, צרפת, בריטניה, יפן,
    גרמניה, (דרום אמריקה זה סיפור נפרד) או שהצטיידו בצוללות
    נושאות טילים גרעינים או שקבלו הבטחה מארה"ב שתקיפתן
    תחשב כתקיפת ארה"ב.

    מעניין ומעורר מחשבה שארה"ב "הידיד הגדול" מעולם לא הציעה
    לישראל הסכם הגנה כפי שקיים בינה לבין מדינות רבות.

    באשר לציטטה 2 במין הפוך על הפוך, הוא מדבר על עצמו: הפחד
    הדמגוגי שבו הוא מירא-מפחיד את הקורא: "שלום העולם", השמדת
    העם אירני, היהודי הנצחי כמשבית שלום העולם ועוד משחרר אותו ,
    את מי שפתאום "קפץ לו הנאצי", מחובת ההוכחה שאכן הוא מדבר
    אמת מגובה בטיעונים הגיוניים ועובדות מוכחות.

    אהבתי

    • געגועים לויסלבה הגיב:

      אילו שימבורסקה עוד היתה בחיים,
      והיה עולה בדעתה ולו לרגע אחד שיש
      ״דברים שצריך לומר״, היא לא היתה
      כותבת שיר ושולחת לזודויטשה צייטונג.

      ואני מאוד בספק אם היא היתה חושבת
      שהיא זו שצריכה להגיד את
      ״מה שחייב להיאמר״.
      אבל – נגיד.

      הלא היתה כותבת את השיר על נייר
      ומניחה את הדף על שולחן הכתיבה
      והולכת לישון, ולמחרת הבוקר
      קוראת אותו שוב.

      פח האשפה הוא ידידו הטוב ביותר של הכותב

      אהבתי

  16. יציאת מצרים? הגיב:

    קשור לפסח ו/או ליציאת מצרים? תמהני…

    ראיתי מאות תיירים מצריים מסתובבים בארצנו היפה. כן כן, אחרי כל הרעש במצרים לאחרונה בנוגע ישראל הרי שלבקר בארץ הם מגיעים. מאורגנים עם מדריכים והערבית המצרית מדוברת חופשי ובקול רם בינם לבין עצמם כשרובם לבושים בגלביה המצרית המסורתית – הגברים יותר מהנשים. לא ראיתי הרבה צעירים. לעניות דעתי רובם ככולם הגיעו לראשונה והם די נדהמים ממה שהם רואים פה לעומת מה שהאכילו אותם במשך עשרות שנים. היתכן שחלקם מחפשים בית חדש?

    כולם, אגב, "מסיחין".

    אהבתי

  17. שועלן הגיב:

    U2 הופיעה בפארק הירקון ב-97 כמובן.
    באמצע ההופעה בונו קרא לשחרור וענונו, ומאז, עם או בלי קשר, טעמינו המוזיקלים הלכו בדרכים שונות.

    אהבתי

    • רקמילה הגיב:

      גם את ואגנר אתה מחרים?

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אני לא מחרים אף יצירת אומנות אך ורק בגלל האומן עצמו (בניגוד ליצירת אומנות שהבעייתיות שלה היא אינהרנטית).
        גם אם גבלס היה מפיק סרט בעל ערך אומנותי שאינו קשור לאידיאולוגיה הנאצית, לא הייתי מחרים אותו. אפשר לבקר, להעיר וכו'. להחרים זה ילדותי.
        אני אבהיר כי לא הייתי מספיק ברור – עד לאותו רגע, לא הייתי מודע לפעילות הפוליטית של בונו. סתם אהבתי את המוזיקה, במיוחד הישנה יותר. ברגע שבאמצע ההופעה הוא קרא לשחרור וענונו, הרגשתי כמו בוקס בבטן. חשבתי שהוא מנצל את הפופולריות של המוזיקה שלו בשביל להעביר מסרים פוליטיים (רוב הקהל היה בני נוער). לאחר מכן הבנתי שמדובר במשנה פוליטית סדורה, שאפשר לראות את חלקה גם במילות השירים של הלהקה.
        בכוונה כתבתי עם או בלי קשר. התכוונתי שבערך מאז ("דיסקוטק" וצפונה), הסגנונות המוזיקלים שלנו התפצלו, ולמעשה, כיום גם החומרים הקודמים יותר של הלהקה לא מוערכים בעיניי כמו שהיו אז (תלוי איזה). רוב התהליך המתואר הוא תהליך התבגרות שלי (והזדקנות של הלהקה) כאשר המימד הפוליטי הוא שחקן מאוד משני בסיפור.

        אהבתי

        • …גם אנחנו השתננו, אני לא מסוגל לסיים דיסק אחד ממה ששמעתי לפני עשרים שנה.
          לא כדאי לי לדעת שום דבר על דיעותים או חייהם של אומנים שעושים דברים שאהבתי, לרוב זה מקלקל.
          אני גם לא נכנס למטבחי מסעדות חדשות.
          לדוגמא אמה ווטסון, היתה כזאת מאמי עד שהתחילה להבין בממרח התיכון…

          תגיד לי מר שועל, (בתור מתנחל למתנחל) לדעתך אפשר להגיש לעורכים אוכלי קטניות ושומרי חמץ חומוס ביתי משובח – אבל עם מצה?

          אהבתי

        • רקמילה הגיב:

          עם או בלי בונו- האמריקאים מתייחסים לפולארד באותה מידת חומרה כמו ישראל לוענונו. (בלי לנקוט עמדה בעניין).

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            א. וענונו שוחרר.
            ב. האמריקאים שחררו מרגלים רבים לאורך ההיסטוריה. פולארד הוא מקרה חריג.
            ג. מצד שני – פולארד ריגל למען מדינה, וענונו הדליף לעיתון.

            אהבתי

            • רקמילה הגיב:

              1.החוק האמריקאי שונה.
              2. שניהם הואשמו בריגול.

              אהבתי

              • אמיר שיש שני לו הגיב:

                מרגלים אחרים שנשפטו בארה"ב לפי אותו חוק שוחררו מזמן. גם כאלו שדינם נגזר ארי פולארד. גם כאלו שריגלו עבור מדינות עוינות ולא עבור מדינה ידידותית. גם כאלו שגרמו נזק וודאי גדול יותר, כולל מות סוכנים.

                כלומר זו לא יכולה להיות הסיבה.

                אהבתי

            • yigal heffets הגיב:

              correction vaanunu worked at the dimona atomic pile&sale for some of money confidential secret to one nwespaper in england 30 years ago-he has done his time in the israeli jail-almost 30 years &then israel release him i think that in a year or so polard will be release also!!!??? 🙄

              אהבתי

          • yigal heffets הגיב:

            ya sure without any oppinion about it?! you think that someone belive you a cynical as you miss rkmilla!!!

            אהבתי

            • רקמילה הגיב:

              לא אמרתי שאין לי דעה בנידון. התגובה שלי היתה עובדתית ואת עמדתי אני שומרת לעצמי.

              אהבתי

              • yigal heffets הגיב:

                רקמילה האם ניתן כיום, לומר, ואו להודות בעובדה, שקיימת עיתונות אובייקטיבית לכאורה ?? האם הכותב אינו מביא "את עצמו " לכל מה שהוא כותב, ואו אומר ואו בלוגר ,ואו צאטאר??? אין לדעתי הצנועה ,כתלמיד מאסטר בתקשורת ,אובייקטיביות-גרידא!!! וזה אחלה, וזה בסדר!!! את יודעת אומרים בבדיחות הדעת :-שני יהודים 3 דיעות! ושני רופאים אפילו 4 דיעות! כלומר אין אובייקטיביות לשמה ולדעתי הצנועה היא אינה קיימת יותר היא נעלמה עם המאה ה20 הארורה!!!

                אהבתי

                • מיקי הגיב:

                  פול יוסון *** וגם עושה חרא מוזיקה. הדעות הפוליטיות שלו ושל רוג'ר ווטרס (נניח) מעניינות לי את קצה ה**** השמאלית.
                  בקיץ אני נוסע לאירלנד, אגיד להם בדיוק מה אני חושב על הסכסוך בין הקתולים לפרוטסטנטים. קדימה שאמרוק רוברס!

                  אהבתי

                • רקמילה הגיב:

                  אין עיתונות אוביקטיבית. יש עיתונים עם קו מערכתי ברור שכולם מתישרים לפיו, או אלה שפונים לקהל רחב יותר – מציגים קו מערכתי מזוהה,ובמקביל מאפשרים לכתבי מאמרים וטורי דעות "להביא את עצמם".גם בידיעות חדשותיות קיימת מגמתיות. הקוראים הנבונים יודעים לקרוא בין השורות.

                  אהבתי

              • צפוני מרמת אביו הגיב:

                הבלוג זוכר שיש לרקמילה דעה בנדון. התגובה שלה עובדתית מתוך עמדה מגובשת.

                אהבתי

  18. חוית הגיב:

    נשים קטנות
    היכן אתן מסתתרות?
    בואו הנה, נשים
    כתבו נא את אשר על ליבכן
    ואשתף את כולם ברגשותיכן

    אהבתי

  19. רקמילה הגיב:

    ובאשר לחברה של ספקטור, אני מאמינה שהיא דווקא רצתה שספקטור תדע מה היא חושבת עליה, שהרי כמה אוויל יכול אדם להיות ולשכוח לצאת מתיבת המייל שלו במחשב זר?

    תתפלאי זה קורה לא פעם.

    אהבתי

  20. יכול להיות שגולדן מבין ביצועי המכירות קשורים באופן זה או אחר להכנסה החודשית שלו. לאור המציאות שאת מתארת כנראה שהמצב לא משהו.

    ממליץ למעריב לשקול את הדרך ה ח ד ש נ י ת של מקור ראשון.

    אתמול קניתי עיתון לאחר תקופה ארוכה של התנזרות. זה קרה בהמתנה לסיום שטיפת הרכב עם קפה. אני לא יודע מה קראתי (לא הארץ) אבל זה לא יקרה שנית. לא מצאתי שום דבר שאפשר לקרוא אותו. הדבר היחידי שאני זוכר זה ידיעה קטנה בעמ' 8 שעסקה בקסאם שנחת על שדרות.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לאור המציאות שאת מתארת כנראה שהמצב לא משהו.

      אתה טועה. עובדים במעמדו אף פעם לא משתכרים פר מילה.

      אהבתי

      • חג שמח דבורית,

        למה טועה, לא כתבתי שהוא מרוויח פר מילה. "… ביצועי המכירות קשורים באופן זה או אחר להכנסה החודשית שלו."

        הסבר: יכול להיות שהוא מבין שאם לא ישביח בכשרונו (אם הוא מוכשר…) את התכנים או לא יפגין מאמץ הירואי כיאה לבכיר בשעת שבר, מיצובו ותפקידו בעיני מי ששכר את שירותיו עלול להדרדר. אולי בחוזה שלו יש סעיף שקושר את התפוצה להכנסה שלו. יש עוד הרבה דרכים להניע אנשים לעשות את המיטב. אני לא רואה בעניין פחיתות כבוד.

        אם הייתי מגייס איש תקשורת בכיר ויקר לעיתון, כזה שאמור להשביח את תכניו ולשפר את מיצובו הייתי רוצה להראות את טביעת האצבע שלו בכל דרך אפשרית. ריבוי כתבות החתומות על שמו היא בסה"כ עוד דרך לתחזק את המהלך.

        אם זה יעזור למכירות? אני חושב שלא, אבל אין לי באמת מושג מה קורה שם.

        —————————————————————–
        התפיסה העל חושית שלי בשילוב השאיפה לחזור הביתה ללא פקקים הביאו אותי באחת הפעמים לצאת מרמת הגולן באחת עשרה בלילה. על זה נאמר שעה מאוחר יותר: גרייט מיינדס טינק אלייק- בט מני אוף דם ליב אין יזראל…

        אהבתי

        • מיקי הגיב:

          קשה להתחמק מהישראליות המגעילה בחגים.
          כל חג אנחנו רואים טקסט או שניים – או עשרה – מסוג זה של גולדן. רחמנות.
          הפתרון הוא פשוט לא להשתתף בזה (מה גם שהיום ראיתי בעיתון שהמניאקים מעלים את המחירים בעשרות אחוזים לכבוד הפראיירים הטראומללים שיוצאים לטייל בחול המועד)

          אהבתי

    • פופציץ הגיב:

      מומלץ לבדוק את דרכו של מקור ראשון?
      מה עם אצבעוני? לא פחות מצליח ממקור ראשון.

      אהבתי

  21. bigunia הגיב:

    מה צמים? יש המון מקומות שמוכרים חמץ, אל ייאוש

    אהבתי

  22. רונן ו הגיב:

    זה הבלוג שלה וזכותה גם להביע את דעתה על כל דבר ולא רק ללקט.
    לא חייבים להסכים לדעתה או לשמוע אותה אבל אנחנו מתארחים בבית שלה וזה מבצרה.

    אהבתי

    • ניק פילאג'י הגיב:

      נכון מאד.
      שני יהודים הסתכסכו והחליטו להתלונן איש על רעהו בפני רבם.
      נכנס הראשון ושטח את טענותיו. השיב לו הרב, "אתה צודק".
      יצא הראשון, ומייד אחריו הגיע השני והתלונן, וגם לו השיב הרב "אתה צודק".
      תמהה אשת הרב, "כיצד אתה מצדיק גם את זה וגם את ההוא?"
      ענב לה הרב, "גם את צודקת"…

      אהבתי

  23. רקמילה הגיב:

    פעמים רבות, כשאני מחפשת את עמיתי הדתיים, חלקם ממש לא בעלי כיסים תפוחים, אני שומעת מהם את התשובה להיעלמותם, "אני בבית מלון עם המשפחה". תוהה, מאיפה יש להם כסף לבית מלון עם המשפחה, בהנחה שמדובר במשפחות שאין בהן רק ילד אחד? האם לדתיים/חרדים, יש הסדרים מיוחדים עם בתי מלון? אני למשל, לו הייתי רוצה לבלות לילה אחד בבית מלון ישראלי הייתי צריכה לצום שלושה חודשים לאחר מכן כדי לקזז הוצאות. טוב, אני זה לא דוגמה עכשיו, אבל אתם?

    GMTA

    אהבתי

    • תבדקו את לוד הגיב:

      עמיתייך הדתיים לא יוצאים (כמעט) לפאבים, מוציאים הרבה פחות על מסעדות, בתי קפה והופעות, וככלל יוצאים למקומות בילוי הרבה פחות. גם ההוצאה על ביגוד נמוכה משמעותית וגם ההוצאה שלהם על דיור (משכנתא) נמוכה יותר בגלל ההעדפה היותר גדולה לפריפריה.
      בשנת הקבע שלי, ביחידה שלי, אנו הקצינים הדתיים חסכנו 80-90 מהמשכורת. הקצינים החילוניים הוציאו את כולה. הייתי היחיד מהדתיים שעשה טיול לחו"ל אבל הוצאתי עליו הרבה פחות מהם.
      כשהייתי ילד בצפון הישן של ת"א היו המון דתיים. מהמחזור שלי כולנו יצאנו מהעיר. הילדים החילוניים שגדלו איתנו, כמעט כולם נשארו בעיר. הם נקרעים משכר דירה או משכנתא בשביל דירות קטנות. הדתיים יצאו וחיים טוב יותר, מה שבין היתר מאפשר לבלות בחגים במלון (חלק מהעלות מתקזזת מהעלות של הכנת הבית לפסח).

      אהבתי

  24. ניק פילאג'י הגיב:

    אני לא מפקפק בשום אופן בכישורי הכתיבה של וולווט, אבל איך ייתכן שיש לה דעה מוצקה על כל דבר? למה לא להתמיד בתפקיד מלקטת, מלנקקת ומדווחת? לא הרבה יותר הגיוני? לצופה מהצד נראה כי וולווט פועלת ככתבנית בלתי נלאית, שמספקת בכל יום כמעט אלף מילה. אני מבין ומסכים שהיא בעלת כישורים רבים, אבל ההתפזרות הזו קצת מוגזמת, על אף שכידוע צריך להיות מאוד ורסטילי בימינו אם רוצים לשרוד.
    אין כוונתי לקנטר ולהכפיש, אלא להתריע, נא להרגיע. במתינות, בבקשה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      סבבה, אם זה מה שאתה מרגיש. אני דווקא מספרת תמיד על כל בורות הידע שלי.

      אהבתי

    • אסתי סגל הגיב:

      מעניין כי אני דווקא לא התרשמתי שלדבורית דעה מוצקה על כל דבר.
      אני בעיקר רואה אצלה עבודה של אסיפת נתונים, מידע וחומרים. ליקוט שקדני, השוואה, הצלבת נתונים והכנסת החומר לקונטקסט הראוי.
      וכן, לפעמים יש לה גם דעה. בדרך כלל זה מובלע באופן עריכת החומרים.

      וכן, אני חושבת שמאמרי דעות יש לנו במה שקרוי התקשורת הישראלית, ברוך השם הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים. תחקירים, איסוף חומר והכנסתו לקונטקסט.. ובכן, זה דווקא מעט מאוד.
      דבורית היא אחת מיחידות הסגולה.

      אהבתי

    • ניקולאס הגיב:

      silence is golden

      אהבתי

כתיבת תגובה