ספירה לאחור

קרב מוחות בעיתונים: לתקוף או לא לתקוף? אם כן מתי? אם כן מי?

הידיעה הראשונה בשער הארץ היא מאמר של דויד גרוסמן, "על השתיקה". על משקל על השחיטה?

כיוון שמדובר בעניין כל כך קיומי, אנו זכאים וחייבים לשאול שוב ושוב, או לפחות לתבוע מהמחליטים לשאול את עצמם, ולהשיב ביושר: האם היודעים אכן יודעים? האם הם מסוגלים – האם מישהו בכלל מסוגל – לדעת ולכלכל את "כל העובדות והשיקולים", שמעשה כזה כרוך בהם? האם הם משוכנעים מעל לכל ספק שהם אינם מפריזים בהערכת יכולתו של צה"ל לפתור באופן מוחלט את בעיית הגרעין האיראני, והאם אין הם ממעיטים בהערכת כוחם של האיראנים? האם הם בטוחים לחלוטין שאם ישראל תפציץ, לא תהיה לאיראנים פצצה, ושאם תהיה להם פצצה הם אכן ישתמשו בה נגד ישראל?

לצד המאמר הזה הפרשנות של עמוס הראל, "ההערכות: תקיפה תעכב את איראן בשנה-שנתיים"
הכותרת מבצבצת במאמרו במשפט אחד בלבד, ללא הרחבה. כמה פסקאות לאחר מכן יש את התגובה של ברק אליו:

גם בתקיפת הכור בעיראק ב-1981 חזו המומחים דחייה של שנתיים ולבסוף התברר שהיה די ביעף הפצצה אחד כדי לשתק את התוכנית כליל.

בקיצור, הראל מביא מגוון אופציות ופרשנויות, הארץ בוחר לכותרת המרכזית בשער משפט אחד לא מנומק.

גם ישראל היום ממשיך ברמזיו היומיומיים, ובכות' המרכזית דווקא הידיעה מאתמול בבוקר אותה כבר טחנו, ציטוט מדבריו של ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי:
"אילו הייתי איראני הייתי מודאג מאוד". ואילו עמוס רגב, עורך העיתון, מסייע ומחמר: "הזמן לתקיפה הולך ואוזל".

מעריב וידיעות מתמקדים באולימפיאדה במרכז השער, ואילו המעשייה האיראנית בתחתיתו.
שמעון שיפר בידיעות ובן כספית במעריב מבטיחים פירוט על התקיפה האיראנית העתידית.
שיפר בקצרה, בעמודי החדשות (שמעו מאוחר מדי שזה מה שכספית עושה)? כספית בהרחבה במדור שלו.
אז מה יהיה?
קודם נושאות מטוסים יתייצבו באזור מיצרי הורמוז, 300 ק"מ מיעדים באיראן.
אח"כ תיפתח מתקפה של עשרות, אולי מאות טילי טומהוק.
ואז המפציצים האסטרטגיים ("מכסחת הבונקרים").
האופנסיבה האמריקאית תימשך בין יומיים לחודשיים.
ההערכה: המתקפה לא תמחק את תוכנית הגרעין אך תחזיר אותה כברת דרך משמעותית לאחור. בין חמש לעשר שנים.
ולקינוח "כל מי שעיניו בראשו מבין שמתקפה אמריקאית כזו עדיפה אלפי מונים, מכל בחינה שהיא, על פעולה ישראלית" (פילדמרשל כספית).
לפי גנרל שיפר המטרה היא "דחיית תוכנית הגרעין בחמש עד עשר שנים ושינוי המשטר בטהרן".
תוס': שורה תחתונה, מקור אחד לשניים הללו?

בשטחים ובקרן החדשה

הכתבה המרכזית בע' 3 של הארץ תעצבן, אתם יודעים את מי: עמירה הס מדווחת על עימותי ישראלים-פלסטינים.

וחמי שלו מראיין את היו"ר החדש של הקרן החדשה לישראל, הרב הרפורמי בריאן לורי. כמה ממתנגדי הקרן יכולים לקרוא את הראיון בפתיחות?

האולימפיאדה

ישראל המומה מהפדיחה האולימפית של אתמול אך מתייחסת בחיבה לאריק זאבי:
"ההפסד והכבוד" במעריב
"תודה אריק" בישר"ה
"נפרד בדמעות" בידיעות
רק הארץ מזכיר בכותרת את האמת האכזרית: "4 שנות הכנה, 43 שניות קרב"

אחרי שדנו ממושכות אתמול במעללי גרטל באולימפיאדה, מתברר שהוא בעצם הלהיט החם עטור המדליות.

הסבר על כשלון הג'ודאים (ג'ודאים. ככה אומרים?) בלונדון? הנה (אלון פדות, מעריב).

מרוצים מנתניהו? לא

תוצאות ההשוואה בין סקר המרוצות מנתניהו של הארץ לבין המשאלון שערכתי אני אתמול פה. התוצאות דומות.

חדשות המשטרה

ניצב ניסו שחם חשוד כי תקף מינית שבע שוטרות.
השוטרות נקראות בידיעה בישראל היום "בנות".
מעריב מתגאה בפרסום ראשון לידיעה שעלתה אמש ב-22:55.
בידיעות, שאך לפני שבוע הביא ציטוט מדברי אחת השוטרות ככותרת ראשית של שישי מדיח את הידיעה אי שם לאחורי העיתון.

לחם עבודה

עורכת יומן הבוקר ברשת ב', מיקי שושן, הושעתה מעבודתה ביום שלישי בטענה לחוסר איזון. מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, קורא לשביתת מרואיינים.

ג'ייסון בלייר, הג'ונה לרר של לפני כמעט עשור, לא מתרגש ממעשי היורש (הדיילי ביסט).

ב-ynet נדל"ן עוד לא שמעו על תוכן שיווקי, ולכן חברת השקעות הנדל"ן הישראלית, BDP, מוכרת לכם קרקעות זולות כמובן בקוסטה ריקה.

אמא הליקופטר

בגלל עניין אישי גדול אני עוקבת אחר הכתבה הזו של קרן צוריאל הררי במוסף כלכליסט על הורות הליקופטר. מבלי שקראתי עדיין את שאר העיתונים, ללא ספק זו אחת הכתבות החשובות והטובות של הסו"ש, היא נוגעת למיליוני אנשים, ויכולה, אולי, להציל כמה ילדים, למרות שרוב הסיכויים שהורים לא יודו שהם כאלו. אבל שימו לב, לכתבה מעוררת הדיון יש בינתיים חמש תגובות בלבד. מה ההסבר לכך? כן, מצד אחד, אי אפשר לדחוף פה אג'נדות שמאל ימין (למרות שאחת עושה זאת), מצד שני, קחו את הכתבה של אורן הוברמן על המשמעת העצמית והנה, כמאה תגובות, רבות מהן תשבחות להוברמן בלי חיווי נוסף. אז למה הכתבה של צוריאל הררי לא זוכה לכך? הרי היא לא פחות טובה במילימטר מזו של הוברמן. האם הורים לא אוהבים שמאשימים אותם בהתנהגות שאינה הולמת? מה מניע את המטקבקים לכתוב או להימנע? הרי הורות היא כר נרחב ושוקק למאות אלפי דיוני פורומים. או שאולי הורים לא קוראים עיתון כלכלי? ואולי נשים, מגיבות פוטנציאליות לא קוראות עיתון כלכלי וגברים, הורים, לא רואים עצמם ככאלו או כמי שצריכים לעסוק בכלל בדיונים כה מורכבים?
עדכון, שבת בבוקר: נרגעתי. בינתיים התפתח דיון מעניין וענף בתגובות לכתבה.

אפרת דאום מחוברת

רבים ורבות תמהות ותמהים איך מסתדרת אפרת דאום עם בחיר לבה האקסהיביציוניסט המדווח על הרגלי האוננות שלו בפומבי. ובכן, היא מספרת על כך במגזין נשים של מקור ראשון (תמי פולק). רגע, מספרת? לא ממש. מבחינתה הכל בסדר, אין שום בעיה, מה שדאום עושה מקובל עליה. ולא, אין שום ירידה לפרטים אודות הנעשה והנאמר במחוברים (למעט הסצנה עם בני עקיבא, הילד והאב).

סקס, אבוקדו ודונה ההיפו

אין כמו חג האהבה לדיווח על עלייה במספר החולים במחלות מין. כן, לא הכל זה איידס. ומי אשם? אתם.
היזהרו מאבוקדו ומרימונים לא בשלים.
הלכה לעולמה דונה, ההיפופוטמית המבוגרת בעולם.
14 News, WFIE, Evansville, Henderson, Owensboro

לפני פיזור

סו"ש עתיר כל מה שתרצו, רק אל תשכחו לבקר פה, בעודי כורעה תחת הררי הנייר.

תמונת הפרופיל של לא ידוע

About דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

120 Responses to ספירה לאחור

  1. תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

    ניצב ניסו שחם חשוד כי תקף מינית שבע שוטרות.
    השוטרות נקראות בידיעה בישראל היום "בנות".

    לא ! לא ! ע- ל -מ- ו -ת !!!

    זה השיר הזה של לאה גולדברג – "שבע עלמות בשער"

    אהבתי

  2. תמונת הפרופיל של לא ידוע צול הגיב:

    שועלן תרגע, אני יודע כמה זה צול….

    אהבתי

  3. תמונת הפרופיל של לא ידוע צול הגיב:

    טוב גם הצייטונגים הגרמנים מילללים על ה3 צנטימטר שהיו חסרים להודף שלהם…(לפולני היה).
    ד"א בעיני הודפי כדורברזל הם לא ספורטאים!
    אנשים שמנים עם כרס וזקן, ושערות ארוכות, מתאימים לפאבים לא לספורט!
    לבטל!

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע לוחמה אלקטרונית הגיב:

      אל תהיה שמנופוב! גם לשמנים מגיע ספורט להצטיין בו…

      אהבתי

    • אין שום הבדל מהותי בין תחרות שתיית בירה לספרינט של 100 מטר. בשניהם קובעים התנאים הסביבתיים, משמעת עצמית, שנים של אימון וגנטיקה.

      אחד נתפס כמזיק לבריאות והשני נתפס כבהמי. האמת, ריצה, שחיה קפיצה וכו' הם פעולות שחיות עושות כדי להתקיים והם עושות את זה טוב מאיתנו.

      האולימיפיאדה של 2012 היתה צריכה להתמקד ביכולות אנושיות מובהקות כמו שפה, ריקוד, מוסיקה או טכנולוגיה. האנושות רדומה. האולימפיאדה היא אינטרטיימנט חסר ערכים.

      אהבתי

  4. שאפו לכלכליסט.
    בשנה האחרונה סיפק מספר כתבות מושקעות עם בשר אמיתי. קשה בימינו למצוא חומר קריאה ראוי שמספק ערך מעבר לכותרת.
    המומלצת האחרונה

    אם הייתי מנהיג מהפיכות הייתי מסביר למעמד הביניים מדוע יש להם את הזכות לצאת לבתי הרגולטורים באבוקות ולפידים. שיקבלו קצת אור, מגיע לנו.

    אהבתי

  5. תמונת הפרופיל של לא ידוע גפן הגיב:

    לאטמה התרחבו:

    ענת אשכנזי הצטרפה לצוות השחקנים
    ורונית אברהמוף-שפירא עושה סימנים שהיא מתכננת חופשת לידה בזמן הקרוב.

    אהבתי

  6. תמונת הפרופיל של עיתונאי כושל עיתונאי כושל הגיב:

    זה פשוט מלחמה גלויה בין דרור אידן וגונן גינת לבין תקשורת הסמול ובמיוחד ידיעות אחרונות,בעוד שאידן מלגלג על הפאניקה שתקשורת הסמול יוצרת לגבי המצב הכלכלי(3 מיליון איש יטוסו לחו"ל)
    גינת מאשים ישירות את ידיעות ביצירת הפאניקה
    ככה בלי כפפות ועם ישראל שופט (כמו שראינו בבחירות האחרונות)
    ורק לחשוב כמה מוזס מתגעגע לימים שהוא היה מונפול

    אהבתי

  7. תמונת הפרופיל של לא ידוע תייר הגיב:

    לגבי איראן, נהוג לומר שכלב נובח אינו נושך. כנראה שגם כאן זו משמעות כל הדיבורים, וטוב שימשיכו לדבר.

    לגבי הורי הליקופטר, תופעה נוראית שתהרוס לילדים את החיים. אין תגובות? זה פשוט. אין חברים של ביבי ומועצת יש"ע שישלמו על תגובות לנושא זה, אז אין תגובות.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע לוחמה אלקטרונית הגיב:

      לגבי נושא התגובות הממומנות: האם יש הוכחה כלשהי לקיום התופעה הנ"ל? נשמע לי כמו תאוריית קונספירציה דה-לה-שמאטע כדי לטעון שבעצם מצד אחד לביבי אין בכלל שום תומכים בציבור הרחב, ומצד שני הוא ארכי-נבל נוסח ג'יימס בונד שמושך בחוטים של ארגון אפל מוזן בכספי מיליארדרים. או במילים אחרות: נו, באמת…

      אהבתי

  8. תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

    סוריה, אירן, ישראל, צנטריפוגת, אולימפיאדה ובינתיים בלבנון נלחמים
    על הפרנסה

    Clashes erupted on Friday between Internal
    Security Forces and gunmen over the
    destruction of cannabis crops in the
    town of al-Yammouneh in the eastern
    Bekaa valley, the National News
    Agency reported.
    The news agency reported that the
    gunmen are using machineguns,
    medium and light weapons and B-7
    rockets.
    http://www.naharnet.com/stories/en/48777-gunmen-attack-isf-as-destruction-of-cannabis-fields-continues

    אהבתי

  9. תמונת הפרופיל של לא ידוע טוק טוק הגיב:

    לא מספיק לשאול האם אתה מרוצה מבנימין נתניהו, צריך גם לשאול למה. אני למשל מאוד לא מרוצה מנתניהו, כי הוא שיחרר אלף מחבלים תמורת חייל חטוף אחד.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

      כמו ההיא מהפייסבוק שהתקשורת מיהרה לאמץ, אבל מסתבר שהיא תוקפת את ביבי מהצד הימני של המפה הכלכלית:

      אני לא טענתי שאני אדם עני. אני טוענת שאני שייכת למעמד הביניים שהוא המעמד שמכיל בתוכו את מרבית האזרחים במדינה והוא זה שעליו תמיד מפילים הכל, מטעמי נוחות. אל תתבלבלי גברת יקרה! אם אני עובדת לעתים 12 עד 15 שעות ביום וכך גם בעלי, יש לי את כל הזכויות בעולם לצאת לבית קפה בשישי בבוקר. יש לי את הזכות לנסוע לחופשה בסופשבוע וללון בצימר עם מסעדה טובה.
      למה? כי אני עובדת בשביל זה! אני לא מקבלת ארוחות חינם. אני לא מובטלת. אני לא נטולת השכלה או הכשרה. אני בניתי את חיי במו ידי גם בלי העזרה של המדינה. ועל אף העובדה שלעולם לא יהיה לי מספיק כסף כדי לרכוש דירה, כל מה שאני רוצה זה לקיים את זכותי לחיות כאן חיים סבירים ביחס לכמות האנרגיה שאני מוציאה כדי לחיות אותם.

      חבל רק שהיא כ"כ סתומה שהיא לא מבינה שכשאומרים "אין ארוחות חינם" לא מתכוונים שהיא אוכלת חינם.

      אהבתי

  10. תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

    בן כספית חוזר מחדירה נועזת למעמקי הפנטגון ופורש את תכנית הקרב האמריקאית באירן כולל תוצאותיה הידועות.
    הדגנים והדיסקינים המרבים להתראיין ולהציע לממשלה להשאיר את המלאכה לאמריקאים מתעלמים מנתון יסודי. לאמריקאים אין כל אינטרס לתקוף את אירן גם אם תהפוך גרעינית. אירן המאיימת על ידידיה הסונים של אמריקה משרתת היטב את האינטרס האמריקאי. היכולת הגרעינית האירנית מטרידה את האמריקאים פחות מזו של פקיסטן המתפוררת. הברירה היחידה הריאלית היא פצצה או הפצצה. הצרה שביבי הכניס את עצמו ואותנו אליה היא יציאה להפצצה עם צמד החמד ברק את גנץ. נקווה שהחרדים צדקו בנימוקי אי הגיוס שלהם…

    אהבתי

  11. תמונת הפרופיל של לא ידוע זאב זאב הגיב:

    מי שחושב שההפסד של איזה ג'ודקא מישראל= לרצח רבין ,שיבדוק טוב טוב מה זה תקשורת בישראל!
    קראתם איזה פרשן ספורט שכתב לפני ה"קרב"!!! שלא נספיק לאמר ארי… והוא ישכב על המזרון?
    קראתם איזה פרשן שניתח מה הסיכויים האמיתים של הזאבי?
    קראתם איזה …שכתב ל פ נ י הקרב ש"זה שהוא הגיע לאולימ' זה כבר השג"?
    ועוד 5 טון קשקושים על איזה אחד שהתאמן בספורט כלשהו ופשוט הפסיד! פשוט הפסיד!!!
    כמו עוד 2000 ספורטאים כמוהו? אתם חושבים שיש עוד ארצות בעולם שיושבים עכשיו באבל, וזבלני התקשורת שלהם שמים בעמודים הראשיים את הרצה שמעדה? את השחיין שקיבל התכווצות? את הרץ שנפל?
    ואנחנו?("כל עם ישראל") : מחבקים, מבכים,הלב נחמץ,כואב הלב,הלב נשבר, הלב…אריק בוכה, אמא בוכה, הילדים בוכים, המדינה בוכה…
    דיייי!

    אהבתי

  12. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    ועוד בענייני הפניות מוזרות באתר הארץ: התמונה שמלווה את ההפניה לכתבה על הנשיא החדש של הקרן החדשה היא של שופט אחד מדרום אפריקה.

    אהבתי

  13. תמונת הפרופיל של לא ידוע מסוק הגיב:

    כתבת ההליקופטרים נשמעת יותר מכל כמהומה רבה על לא מאומה. עוד סתם אופנה מחקרית חדשה-חארטא, עם שם מפוצץ לתופעת ה- over protection השחוקה והמוכרת.
    כדאי לדעת שהוורסיה המקורית לשיר "חיימקה שלי", נכתבה בארה"ב כבר לאחר מלחמת העולם הראשונה. אז לא דברו שם על הורות הליקופטר, אלא על They Were All Out Of Step But Jim.
    אין חדש תחת השמש, יש רק שמות חדשים וסקסיים לתופעות ישנות.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של נאג'ס נאג'ס הגיב:

      overprotective jewish mom
      נשמע לי הרבה יותר שיקי מ"הורות הליקופטר", כך שמדובר ברימייק כושל-משהו.

      ואגב, האופנה דאשתקד היתה מחקרים על הורים קרייריסטים אגוצנטריים שמזניחים את ילדיהם. עכשיו רק נותר לנו לבחור איזה סוג של חרא של הורים אנחנו רוצים להיות.

      אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע שירה הגיב:

      ועדיין הכתבה הייתה מרתקת וחשובה במיוחד להורים צעירים שרק עכשיו מתחילים לעשות טעויות. מוסף כלכליסט עוסק בחיים האמיתיים שלנו. מה אתם מעדיפים, פנאי פלוס?

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של לא ידוע מסוק הגיב:

        ע"ע "חיימקה שלי" שהיה מושא ללעג כבר בתקופה שסבתא שלך גידלה את אימך.
        תנסי לקלוט מה שכתבתי כבר קודם – פשוט המציאו בשנים האחרונות שם חדש לתופעה אוניברסלית ישנה ומוכרת. זה שעטפו אותה בכמה דוגמאות חדשות לא צריך להסעיר אותך כל כך. בטח לסבתך יש דוגמאות לא פחות טובות מסביבתה הקרובה.

        כינוי מחקרי אופנתי וסקסי ככל שיהיה לתופעות מוכרות ולעוסות עוד מימי אדם וחוה, לא יהפוך הורה היסטרי להורה טוב.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של לא ידוע captain beefheart הגיב:

          אבחנה נכונה ותקפה לרוב מה שקורה בעיתונות. המיומנות העיקרית של העיתונאים היא אריזה ומכירה של סחורה ישנה לקהל חדש.

          אהבתי

    • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

      אנשים שחושבים שהם יודעים הכל, מביכים את עצמם בפומבי.
      העיסוק בשבועות האחרונים בנושא הוא לכבוד יציאת הספר הזה, בעל הכותרת השאולה מקרוסבי, סטילס, נאש ויאנג.
      הורות הליקופטר אינה המגוננת בסגנוך המוגחך ב"חימקה שלי", עצמאות ואחריות אישית הם בין המטרות, שדוחפים להם את הילדים. אל האינסטיקט הטבעי לגונן מצטרף הרצון להצליח בהורות, על פי מדדים מודרנים. להכין "תכנית עסקית" לתהליך גידול הילד.
      פניה אגרסבית של הורה כלפי מורה, לא מבטאת רק הגנת יתר על הילד, אלא את הכוון למטרות והפעלת לחץ הנחשבים חיובים בקרירה המקצועית של ההורה.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של לא ידוע מיקי הגיב:

        אתה צודק. המונח הורות הליקופטר מתייחס לקשת רחבה מאוד של נושאים. אפשר אולי לקצר ולומר שזה חלק מההשתלטות הכמעט מוחלטת של הגישה ה"עסקית" על כל תחום בחיינו

        אהבתי

      • תמונת הפרופיל של לא ידוע מסוק הגיב:

        אורן, על סמך מה אתה כל כך מתלהב מעצמך?
        המונח "הורות הליקופטר" מוכר בספרות המקצועית כבר מראשית שנות ה-2000. זה שפתאום גילו אותו גם בכלכליסט, לא מעלה ולא מוריד מהעובדה שזו תופעה שנטחנה עד דק ופשוט המציאו לה שם חדש.
        ולהשכלה כללית – קשה לי להאמין שמי שחווה הורות (אם תרצה אמהות), רואה בשיר "המצעד קרב" הגחכה של האמא. לדעתי זה שיר נוגע ללב ברמות.
        העניין הוא שאמא נורמטיבית לא חושבת שכולם טועים ברגל, אלא מודעת לחולשות של בנה.
        מתוך ההנחה שכל שאר החיילים חוץ מחיימקה שונאים את אמא, ועד ללכת איתו לראיון עבודה המרחק מאד קצר. מדובר בדיוק באותו סוג של הורות, גם אם היום יש לה ובעיקר ע"פ כלכליסט השלכות נוספות.

        אהבתי

  14. תמונת הפרופיל של לא ידוע חובה הגיב:

    לקרוא את קלמן ליבסקינד במעריב, על הטרור התקשורתי שעושת מראינות ישראל לראשיה.
    יש איזה אחת בער' 2(לא רואה)רונית מונית שמאלית…שאם אני במקרה נופל על החדשות שלהם, ואני רואה אותה, אני לוחץ במהירות שהפילו את זאבי על השלט.

    אהבתי

  15. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    זו הכותרת של המאמר של גרוסמן:

    איך נעמוד מול עצמנו וילדינו כשנישאל מדוע שתקנו לקראת תקיפה באיראן?

    הכותרת הזו מסמלת היטב את התמורה המחשבתית שעבר השמאל עם השנים.
    רטוריקה מהסוג הנ"ל היתה משמשת בעבר כדי לטעון בעד פעולות יזומות כנגד איום מוחשי (למשל: איך נעמוד מול עצמנו וילדינו כשנישאל מדוע שתקנו בזמן שיהודים נשלחו למחנות ריכוז?), ועכשיו בדיוק להיפך.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע עברי הגיב:

      אלא שגם המציאות עברה תמורה –
      כשהאיום הוא לא מוחשי אלא מומצא בעיקרו, הפעולה היזומה הופכת לאיום המוחשי

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

        אם הכל מומצא, אז אל חשש.
        לישראל לא יהיה מה לתקוף.

        אהבתי

      • תמונת הפרופיל של לא ידוע ז'ורז' סאנד הגיב:

        עברי, יש מקום לדאגה

        בשלב מסוים בשיחה נשאל נתניהו על ידי אחד המשתתפים האם הוא חשב על מה שעלול להתרחש ביום שאחרי תקיפה ישראלית באיראן. לדברי גורם שנכח בחדר, השאלה הכעיסה את נתניהו. "אם תהיה ועדת חקירה אני אלך ואגיד שאני, אני האחראי", אמר נתניהו תוך שהוא הולם לסירוגין באגרופו על השולחן ועל חזהו.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

          בארץ ועדות החקירה התבלבלו היוצרות.
          הבעיה אינה ועדת חקירה. הבעיה היא
          על מה תהיה החקירה, מה יחקרו, מי יחקור
          ואיך ייראה הבניין שחוקרים בו, המקלט האטומי
          שבונים לחברי המשלה?. זה רעיון לקריקטורה
          שכבר בטח הופיעה אי שם בימי המלחמה הקרה.
          ענן גרעיני על חורבות ואיזה ייצור מרוטש
          קרוע מדמם חסר אברים אומר לכלב שנראה
          כמותו: "צריך ועדת חקירה".

          אהבתי

    • תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

      לשועלן. אין כאן תמורה מחשבתית יש המשך של קו מחשבתי,
      החובה להתריע נגד עוולות הציונות. במאבק היהודי ערבי היו
      מזמן מי שטענו נגד הקמת ישראל בערך באותו קו. אני מעתיק
      מתוך
      Buber M., Magnes J.I and Simon E. (eds.) 1947
      Towards union in Palestine, p. 97 …it is our
      duty to assist in this process of disenchantment
      ראה את התאריך. מדובר במי שמבקשים הקמת מדינה דו לאומית
      ומתריעים נגד היזמה הציונית שתביא אסון נורא על העם והעולם.
      לדעתי? עדיין קשה לסכם.
      באשר לויכוח בעילית הישראלית על הפצצת אירן. במדינה נורמלית
      רה"מ לא מתווכח עם רמטכ"ל סורר (לדעתו) ולא מטיף לו תיאוריות
      פוליטיות במדיה. הוא פשוט מפטר אותו וראה טרומן מקארתור
      או צרציל והגנרלים שלו. אבל כבר ציטטתי את בנימין פלד על מדינת
      ישראל וזה כולם, שמאל, ימין, אמצע.

      אהבתי

  16. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    הכתבה של עמירה הס כרגע בראשית של הארץ, יחד עם תמונה גדולה.
    הקטע הוא שאת הכתבה שמתארת מציאות חד-צדדית בה רק מתנחלים מתנכלים לפלסטינים, בחר העורך לקדם באמצעות תמונה בה רואים מתנחלים מכבים שריפה שהדליקו הפלסטינים.
    העיקר שהאימאג' יפה. העובדות זה פרט שולי.

    אהבתי

  17. תמונת הפרופיל של יוריק יוריק הגיב:

    אפרים הלוי יופיע מחר (שבת) אצל דנה וייס בערוץ 2 בפגוש את העיתונות בשעה שבע בערב. אולי יבהיר את כוונתו בדברים שעוררו שערוריה עולמית.

    אהבתי

  18. תמונת הפרופיל של לא ידוע דור הגיב:

    ניסית אולי לחשוב שהארץ עיתון מספיק רציני, כדי שאם הוא בוחר לכתוב כותרת כזו לגבי איראן, כנראה שיש סיבה? מה גם שאני רואה שם לפחות פסקה שלמה שמרחיבה את העניין, והיא לא מבצבצת אי שם – היא פותחת את הטקסט. ואילו עוד אופציות את רואה שלא הובלטו? כולה מוזכרת דעתו השונה של ברק.

    אהבתי

  19. תמונת הפרופיל של לא ידוע אובזרוור הגיב:

    אתמול הארץ ציטט את כלכליסט במאמר שלו על הכסף למתנחלים. היום כלכליסט מפנה בדף הפייסבוק שלו למאמר של דויד גרוסמן בהארץ. מה קורה? ולווט? מישהו?

    אהבתי

  20. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    90% מהתגובות לכתבות של הוברמן הן מההורים שלו.

    אהבתי

  21. תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

    V, למתי גולן מגיע מינוי חינם לבלוג:
    דנקנר, אין לך חברים לא מורשעים?

    אהבתי

  22. תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

    האם הם משוכנעים מעל לכל ספק שהם אינם מפריזים בהערכת יכולתו של צה"ל לפתור באופן מוחלט את בעיית?

    שאלה שלא נשאלה לפני אוסלו. מה שלא רואים משם…
    לברק, חוזה הצונאמי המדיני, יש נסיון באסטרטגיה שגובה 500 קורבנות מקרב האזרחים בשיתוף פעולה עם רמטכ"ל חסר כישורים.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע ז'ורז' סאנד הגיב:

      כל אחד צריך להרגיש כאילו הוא או משפחתו הם 1:500.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

        מה דינם של אלה שלא רוצים להרגיש 1:500000?

        אהבתי

      • תמונת הפרופיל של לא ידוע מיקי הגיב:

        סאנד, בואי נניח שאכן יהיה עימות עם איראן. ההנחה של 500 הרוגים מפתיעה, לדעתי. אני יכול לחיות עם זה. את יודעת מה? אפילו עם 1000 הרוגים. הנחה סבירה היא שרוב (אם לא כל הטילים) יכוונו לגוש דן. אני בהחלט יכול לספוג את זה היות ואני גר בפריפריה. לירושלים הם לא יכוונו כי היא קדושה לוואטאבר הם לא יהיו, שם באיראן.
        הבעיה היחידה שאני רואה זה אם הגושדנים יברחו לצפון, כמו שאנשים פה ברחו דרומה במלחמת אולמרט הראשונה. גם ככה זה לא כיף כשהם ממלאים פה את אתרי השלג בשבתות החורף

        אהבתי

    • תמונת הפרופיל של שולמית שולמית הגיב:

      חייל זקן
      למה אתה מתכוון?

      אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע ירון הגיב:

      חייל, סלח לי על האיחור ועל השאלה מחוץ להקשר. בדרך כלל אני קורא בבלוג בשעה מאוחרת ולא משתתף בדיון.

      הערכת שפצצת אורניום כבדה מכדי כושר הנשיאה של טיל. מצאתי שפצצת האורניום שהוטלה ע"י האמריקאים במלחמת העולם השניה שקלה כארבע וחצי טון. האם אתה יכול לקשר לדיון מקצועי בהערכת משקל סביר לפצצת אורניום בטכנולוגיות הרלוונטיות כעת אירן? אני לא מצאתי.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

        הסיבה שכל המדינות הגרעיניות בחרו לפתח פצצות פלוטוניום היא האפשרות של הפחתת המשקל בפצצה זו. ההבדל במשקלים נובע משיטת פיצוץ שונה של הנפץ (חומר נפץ המהווה את עיקר המשקל). פיצוץ קווי באורניום לעומת פיצוץ כדורי בפלוטוניום.
        משקל פצצת אורניום שתפותח היום לא יפחת משמעותית ביחס למשקל שמצאת אלא אם יצליחו האירנים לפתח חומר נפץ בעל יחס עוצמת פיצוץ/ק"ג טוב בהרבה מהידוע.
        לאמריקאים ולרוסים יכולת לבנות מפלוטוניום פצצת מזוודה שמשקלה קטן מ100 ק"ג. זה קרוב לגבול התיאורטי שכן הצורך במסה קריטית קובע גבול סופי למידת המיזעור האפשרית.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של לא ידוע רוגטקה הגיב:

          אין גבול לכושר ההמצאה והשקרים שלך כשאתה צריך לענות לשאלות שאין לך תשובה. אתה תכופף עובדות וחוקי פיזיקה ובלבד שתצטייר כ-"מבין".

          אהבתי

        • תמונת הפרופיל של לא ידוע ירון הגיב:

          השאלה החשובה היא האם יש לך מקור אחראי פחות או יותר. כלומר מאמר או התבטאות של חוקר במכון כלשהו למחקרים אסטרטגיים, אדם שעוסק במעקב אחר עניינים כאלה באופן מקצועי ויש לו עניין לשמור על מוניטין האמינות שלו. כפי שהדברים עכשיו הטענה שלך מבוססת על המצב הטכנולוגי לפני למעלה מ-60 שנה בתוספת הגיון בריא של הדיוט בעילום שם.

          מצאתי עכשיו את הציטוט הזה:

          Implosion systems can be built using either Pu-239 or U-235 but the gun assembly only works for uranium. Implosion weapons are more difficult to build than gun weapons, but they are also more efficient, requiring less SNM and producing larger yields. Iraq attempted to build an implosion bomb using U-235. In contrast, North Korea chose to use 239 Pu produced in a nuclear reactor.

          כך שלא ברור כל כך שאתה צודק בטענה שאי אפשר לבנות פצצת אורניום שאינה מבוססת על דחיסה.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של לא ידוע ירון הגיב:

            צ"ל כמובן: "כך שלא ברור כל כך שאתה צודק בטענה שאי אפשר לבנות פצצת אורניום מבוססת על דחיסה."

            אהבתי

          • תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

            מקור אחראי לא יפרסם אינפורמציה כזאת. אין לי ידע מספיק כדי לקבוע שהדבר בלתי אפשרי ואני נסמך על בחירות שנעשו על ידי אלו שפיתחו נשק כזה בעבר. אילו ניתן היה לבנות פצצת אורניום קלה היא היתה עדיפה שכן היה נחסך שלב הפקת הפלוטוניום שדורש כור גרעיני. הבה נניח, לשיטתך, שיש אפשרות פיסיקלית לבנות פצצה כזו. כדי לממש פיתוח מסוג זה יידרשו המפתחים לסידרה של נסיונות פיצוץ גרעיניים. נסיונות כאלו אינם ניתנים להסתרה והם מזמינים התקפה מונעת.
            דרך אגב, במספר אתרים שעוסקים בנושא יש עירבוב מושגים. האמריקאים השתמשו באורניום כזרז בפצצות פלוטוניום אך לא כחומר בקיע. פצות כאלו מוצגות, בין השאר בויקיפדיה, כפצצות אורניום אבל זו טעות.

            אהבתי

  23. תמונת הפרופיל של לא ידוע ז'ורז' סאנד הגיב:

    בעניין ניסו וה"בנות". הקריקטורה שהופיעה אתמול בהארץ- קלאסיקה.

    אהבתי

  24. תמונת הפרופיל של מיא עשת מיא עשת הגיב:

    אפרופו הורות הליקופטר, תמיד היתה לנו בדיחה בין האימהות, כלומר בדיחה-מציאותית לגמרי, שהיינו שואלות זו את זו: כמה קיבלת בעבודה בספרות?

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של רג׳ינה סקפטור רג׳ינה סקפטור הגיב:

      כתבה קשקוש, ניפוח מוחלט. התחלתי והפסקתי.
      לא מדבר אלי ולא אל רוב מוחלט של האנשים שאני מכירה.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

        אפשר לבדוק את הקישור הזה.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של בונד ג בונד בונד ג בונד הגיב:

          וואו! איך גנבו לצוריאל את הסיפור, פרסמו אותו שבועיים(!) קודם, ואפילו לא הזכירו את הכתבה שלה. נבלות ה-nyt האלה.

          אהבתי

      • תמונת הפרופיל של לא ידוע ברוס ספרינגסטין הגיב:

        רגי'נה ספקטור ?! – you wish

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של אורן איום כהרגלו אורן איום כהרגלו הגיב:

          המגיבה הוותיקה שכלה אותיות בכדי שתוכל להמשיך להשתמש בשם הזמרת, ולרחוץ בנקיון כפיה. אותה גישה שמביאה אותה להעניק סופרלטיבים כמו קשקוש ומנופח לכתבות.
          הניק לא מתייחס ישירות לזמרת אלא לשילוב בין רג'ינה הגלותי לדנה ספקטור. זה סוג ההומור, שמצחיק רוב מוחלט ממכריה.
          ולרג'ינה ספקטור המקורית והחלק של הוריה, המקריות וישראל בהצלחתה, אפשר לקרוא כאן. בסוף המאמר, אם הסקפטית תקרא עד תומו, היא תמצא עוד אחד מהתיקונים המשעשעים של הניו יורק טיימס.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של רג'ינה ס. רג'ינה ס. הגיב:

            הניק לא מתייחס ישירות לזמרת אלא לשילוב בין רג'ינה הגלותי לדנה ספקטור. זה סוג ההומור, שמצחיק רוב מוחלט ממכריה.

            שאפו, אורן – בחיים לא חשבתי על זה..!

            אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע ז'ורז' סאנד הגיב:

      ברור, כי אין סיבה שדוקא בנך יקבל ציון 'נכשל ' מאחר וכולן עושות את זה.אחרי כן מתפלאים למה שפתם דלה ומלאה שגיאות כתיב.

      אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע נורית הגיב:

      הדור של ההורים שלנו (כן אני יודעת שרוב הכותבים/כותבות פה הם למעשה כבר דור שני או שלישי לילידי ישראל אבל לצורך הטיעון אתעלם מכך) לא ידע עברית מספיק כדי לעזור לנו בשיעורים ולכן היה לי החופש המוחלט לעשות או לא לעשות שעורים, לזייף את החתימה של אבא שלי על ההערות שהמורה שלחה מדי פעם בקיצור כל מה שכתבתי, אם כתבתי בכלל, היה פרי יצירתי. הבת שלי כבר לא קיבלה חופש בלתי מוגבל אבל מהרגע שעברה את כיתה ג' או ד' (מי זוכרת) אמרתי לה שאני סיימתי ללמוד ואין לי כל כוונה להתייצב בבית הספר לשמוע הערות על הלימודים שלה. ממש לא עניין אותי מה היא לומדת כל עוד הכינה שעורים והוציאה ציונים סבירים. הבת שלי מעורבת עד מעל לראש בלימודי הילדים, עוזרת מחפשת באינטרנט, בקיצור יש לה "פול טיים ג'וב".
      אני די מרחמת על הורי ההליקופטר וילדיהם, כמו גם על כל אלו שתומכים בהורות רציפה. ברור לי שאת פרס החינוך אני לא אקבל אבל השתעבדות כזו לילדים? טירוף מוחלט.

      אהבתי

      • "הורות הליקופטר" -לא מתלהב מכוונת המשורר והיצר למטבעות לשון כמיתוג לתיאוריות ובאזז מקצועי במדעי האוויר אבל, כן… מכיר הורים כאלה. מתערבים בבית ספר והתיכון על מקום ישיבה ועד לציוני מבחנים, בסכסוכי ילדים שטותיים בגיל הגן (!) וכמובן "עוזרים" להם בשיעורי בית ועבודות.

        במספר תיכונים "נחשבים" כמעט כל התלמידים נשלחים לשיעורי עזר במתמטיקה כי ההורים עוסקים בציוני הילדים במקום לבוא בדרישות להנהלה או משרד החינוך. תרגול ושיעורי בית זאת דרישה מוגזמת בעיניהם מהפרח, עדיף שיסתובב בפייסבוק.

        ההורים האלה, כמו רוב ההורים בישראל לא מבינים את תפקידם והשאלות לא ממש מעניינות אותם. הייתי מעורב במיזמי הורות שונים בתקופות שונות וחוסר החשק ללמוד ולהבין מה תפקיד ההורה מצד הורים 'משכילים', כאלה 'שמצביעים נכון' וחלקם מתנדב בפעילות חברתית הפתיע לרעה.

        הרי כדי לקבל רישיון צריך להשקיע בתיאוריה ושיעורי למידה כמה ימים- איך זה שהורים לא מבינים שהם מוצנחים לתפקיד מסובך ומורכב בהרבה בלי הכנה מינימלית ולא טורחים לשאול את עצמם מה עלי לדעת.
        המסקנה העגומה שלי: חלק גדול מההורים לא מסוגלים לשנות שום דבר בחייהם ולכן נכנעים לתכתיבים והנורמות העקומות מסביב. חשיפה לידע בנושא רק תכאיב להם.

        אהבתי

      • תמונת הפרופיל של לא ידוע משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        אני רק שאלה, בהנחה המטופשת, העבשה, הכל כך אולד פשיון
        החסרת הגיון וידע שלהורים יש חלק בחינוך ילדיהם האם את חושבת
        שמה שאמרת לילדה היא חלק מהחינוך לחיים שאת נותנת לה? עד
        שהערת את עיני חשבתי שהאדם לא מפסיק ללמוד עד יום מותו ושתמיד
        זה מועיל להורה, שכאמור יש הטועניםשיש לו חלק בחינוך צאצאיו
        לשמוע מה אומרים עליהם מוריהם.

        אהבתי

  25. תמונת הפרופיל של לא ידוע ז'ורז' סאנד הגיב:

    היהרו מאבוקדו ומרימונים לא בשלים.

    בהזדמנות תוסיפי ז'.
    האזהרה היא מסוג האזהרות כמו הזהרו מדגי אמנון (דקירה מהעצמות מובילה לנמק וכריתת יד) או הזהרו מהרדופים (רעל מסוכן), ולא היא. בס"ה נרגיש פראיירים (שוב).

    אהבתי

  26. תמונת הפרופיל של לא ידוע ג'ודוקא הגיב:

    המאמר של אלון פדות על הג'ודו מעיד על חוסר הבנה של התחום. נראה שהוא יודע מעט מאוד על ג'ודו תחרותי. ג'ודו זה לא האבקות. יותר מכך, ב2009 שונו חוקי הג'ודו התחרותי כדי להבדיל אותו עוד יותר מההיאבקות בדיוק בגלל הנטייה של לוחמי ג'ודו לקחת טכניקות ממתאבקים. התועלת של טכניקות ההאבקות עליהן הוא מדבר בזירת הג'ודו היא מינימלית. אפשר גם לראות את זה בדוגמאות הצולעות שהוא מביא. קשה מאוד לפדות למצוא ראיות לטענות שלו. איגוד הג'ודו הישראלי צדק כשדחה את ההצעות לאימוני האבקות. מיותר.

    אהבתי

  27. תמונת הפרופיל של לא ידוע יואבי הגיב:

    גועל נפש הכתבה-פרסומת של טמקא על חברה ישראלית שמשווקת נדל"ן בחו"ל עם הבטחות בשמיים. הכל צפוי – לכשהיא תיעלם, אותם משקיעים תמימים יבינו שהחסכונות שלהם נעלמו בגלל משרדים מפוארים וסוכני שיווק חלקי לשון.
    על זה טמקא לא תיתן את הדין. ספק עם בעלי החברה עצמם…

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של רק קושיה רק קושיה הגיב:

      באותו עניין,
      מה אומרת האתיקה העיתונאית במקרה של עיתונאי שעוסק בתחביב כלשהו, שאינו קשור לתחום הסיקור שלו ואינו כתב צרכנות, ומחליט לחסוך בעלויות ולסדר לעצמו קורס להתמקצעות באותו תחביב תמורת כתיבת כתבות אוהדות על מרכז ההדרכה וכדי להצטייד בציוד הנדרש לאותו תחביב, פונה לחברות שיספקו לו ציוד תמורת סקירה וביקורת אוהדת על המוצרים. וכל זה בלי שורת הבהרה שמדובר בתוכן שיווקי או שהעיתונאי קיבל הכל על חשבון הבית?

      אהבתי

  28. תמונת הפרופיל של באבא באבא הגיב:

    נראה לי שכתבת ההליקופטר לא גורמת לעניין רב כי אין בישראל תופעות כל כך קיצוניות. כמה מהגולשים פה ראו או שמעו על הורה שבא לראיון עבודה?

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

      נראה לי שאתה לא מכיר ממש מקרוב הורים ישראלים.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של לא ידוע ז'ורז' סאנד הגיב:

        נהוג לחשוב שהורות הליקופטר מאפיינת אמהות פולניות (מפולניה) . ברוב המקרים שנתקלתי היו אלה אמהות פולניות ממרוקו מסוג מסוים מאד. שום דבר לא יעצור אותן כשזה נוגע לפרי בטנן.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של בצל ירוק בצל ירוק הגיב:

          לאיזה אמא של חייל אין את מספר הטלפון של המפקד שלו ולא מהססת להשתמש בו?

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של שלומי שניידר שלומי שניידר הגיב:

            הייתי קצין בצה״ל במשך חמש וחצי שנים עד לפני שישה חודשים. מעולם לא שוחחתי עם הורה של חייל שהיה תחת פיקודי.

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של לא ידוע מיקי הגיב:

              הורות הליקופטר זה כל כך 2004. מוזר שרק עכשיו זה זוכה להתייחסות בעיתון ישראלי. הליקופטרים ישראלים זה פיתוח ייחודי, למרות שאנחנו משתמשים בטכנולוגיות פולנו-אמריקאיות מתקדמות.
              ברור שהורים לא אוהבים לקרוא על כמה הם כושלים

              אהבתי

            • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

              שלומי, קרא את התגובה הזו מהכתבה:

              דפנה, (03.08.12) 26 תנו ציון לתגובה זו:
              9. זה קיים היום בעוצמה גדולה בארץ בעלי קצין בצבא. בכל פעם שהוא יוצא ל"אפטר" אני שומעת כדרך אגב את השיחות שלו עם ההורים של החיילים שמתקשרים בלי הפסקה. הילד שלהם רוצה לצאת לשבת הזו ולא אחרת, הילד רוצה שיעבירו אותו קורס, הילד רוצה…הילד רוצה…
              שלא לדבר על חיילים שערקו מהצבא וההורים מגבים אותם ו"עובדים" על הקצינים בעיניים, כל שכן בטלפון.
              נכון, הצבא לא מושלם אבל זה ה מ ק ו ם לתת לילד להתבגר ולהתחיל להתמודד עם החיים וגם שם ההורים עדיין מרחפים מעליהם, כמו הליקופטרים…
              חבל שאנחנו מגדלים דור כזה…

              אהבתי

              • תמונת הפרופיל של לא ידוע - הגיב:

                נדמה לי שפה יש כבר מודל מעניין של זוגיות הליקופטר (-:
                מומלץ לדפנה למצוא חיים ולא להתעסק בכל שיחת טלפון שבעלה מקבל.

                בנוסף, אם הורים היו סומכים על צה"ל, הם עצמם היו שמחים למצוא בו פלטפורמה שתעזור לילדיהם להתבגר ולצאת לעצמאות.
                מספיק לדעת כמה הפקרות יש בנושא בריאות וטיפול במחלות בצבא, כדי להבין שלפעמים נדרשת התערבות של הורה בנושא.
                כך או אחרת, הכללה היא אם כל חטאת.

                אהבתי

                • תמונת הפרופיל של לא ידוע ז'ורז' סאנד הגיב:

                  מומלץ לדפנה למצוא חיים ולא להתעסק בכל שיחת טלפון שבעלה מקבל.

                  אפילו חנוך דאום קיבל ממני לייק גדול על המקום הממכובד שהוא נותן לאשתו. אתה קצין ולא ג'נטלמן.

                  אהבתי

        • תמונת הפרופיל של לא ידוע ז'ורז' סאנד עושה אווה אילוז הגיב:

          תמיד ימצאו ה 10 שהמילה "מרוקאי" תקפיץ אותם בלי קשר.

          אהבתי

      • תמונת הפרופיל של אלא מי? אלא מי? הגיב:

        בשבילנו? לא היית צריכה. 😳

        אהבתי

  29. תמונת הפרופיל של יוריק יוריק הגיב:

    אפרים הלוי התראיין לניו יורק טיימס ומתחרט. הוא מנסה נואשות למתן את הדברים שמצוטטים בשמו. באמצעי תקשורת שונים הוא מסביר ומתקן שלא זו הכוונה, אבל איזה ערך יש לתיקונים בדיעבד?

    אהבתי

  30. תמונת הפרופיל של עיתונאי כושל עיתונאי כושל הגיב:

    עד לפני עשר שנים ,שלום עכשיו היה הגוף הכי שנוא במדינה ישראל
    אך נדמה לי שיש שינוי בנושא,נראה לי שעכשיו זה הקרן "לישראל חדשה" אני מקווה שמישהו ירים סקר בנושא

    אהבתי

כתוב תגובה ליון בשישים שניות לבטל