אצבעות שחורות 10.8.12

כן, לא כל המוספים פה, ולא, שום דבר לא אישי, חי נפשי. יש מכסת שעות שאפשר (שאני יכולה) לגהור, לדהור או לדגור על העיתונים בשבת. אז כרגיל, אם מישהו ממש ממש רוצה לומר משהו על מישהו לא אעצור אותו. להייפך.

מוספשבת

סקר מעריב עלה לאוויר. הוספתיו בפוסט שישי, אבל הנה גם פה.

התמקדתי בשורות אקראיות ממדורו של בן-דרור ימיני המגבה דבריו בקישורים חיצוניים ל-nrg, ולא דבר קל ערך הוא בעולם האינטרנט, בו אתרים נוהגים לקשר בעיקר לתחת של עצמם. כותב בד"י שאין בכוונתו להתמקד באיכות שיריו של יצחק לאור (אבל מה לעשות, הוא מנתח שירים, מטאפורות מתוכם, כאילו היו עובדות בשטח), אלא להתמקד ב"עלילת הדם" שלאור מפיץ על מדינתנו המהממת. מה כתב לאור? ניסוח לא לטעמי כלל, חיבורים מוגזמים, ובקיצור, אם הייתי עורכת את הדברים הייתי מנהלת איתו דיון עליהם במטרה לשנותם:

Gas chambers are not the only way to destroy a nation. It is enough to destroy its social tissue, to starve dozens of villages, to develop high rates of infant mortality.

לא נכון, תמותת התינוקות (אחוזים לאלף לידות) ירדה, כותב ימיני ומקשר למקום הראוי. כמה ירדה? מ-21.8% ל-21.3. וואוו (1967-2012). תיקון, 13:39: אכן ירידה דרמטית. אבל בד"י משוכנע שזו סיבה לכתוב "עלילת דם". אני לא. ר"ל: זה מגזים וזה מגזים, ואין התלהמותו של האחד מכשירה את זו של רעהו.
[אין בדברי אלו משום הגנה זו או אחרת על יצירתו של לאור ואו על ההחלטה ללמד אותו בביה"ס, ואו כפירה בהאשמות כנגדו ע"י כמה נשים].

שישבת/ ישראל היום

לא הבנתי למה המוסף צריך היה להשקיע בתחקיר על כת לב טהור, אם כבר חקרו את הנושא, פה, במקומותינו, לא מזמן? שי פוגלמן אשכרה היה שם ותחקר היטב. אמילי עמרוסי מציעה עדויות של מי שנמלטו מהקהילה. מצד שני, קוראי ישר"ה אינם קוראי הארץ.
ובכ"ז אני רוצה לשאול: למה למחזר אותם סיפורים, למה לחזור לאותם עניינים, אתם יודעים כמה דברים מסעירים יש בעולם שקצה רגלה של העיתונות לא דרכה בהם?

מוסף הארץ

ציחקתם כבר מדורון רוזנבלום ומפרשננו דשבוע שעבר?

רואים שאלון עידן לא צופה בגיא פינס, שם הוכחש השבוע נמרצות שהנינטים היו בכלל ברומא, שלא לומר טופפו על מדרגותיה.

סייד קשוע (חביבכם): למה הערבים הם כאלו?

וכדי להעמיד פנים שאני אינטלקטואלית: נועה לימונה מראיינת את יורגן הברמאס.

גלובס/ G

לינוי בר-גפן מספרת על תחקיריה ברשת ועל מעורבותה המתמשכת בהירקון 70.

מנהל שיבא על ועדת החקירה בעניין אלי הורביץ. רגע, זה לא ביה"ח שאמר בתחילה שהורביץ קיבל טיפול לעילא?

היום כמעט לא מתים מאיידס, ולכן גם מפחדים פחות (שחר סמוחה).

לאצנים שבכם (אבי זורנזון).

7 לילות


חשבתי שהראיון עם משה גרטל (רז שכניק) יהיה משו-משו, עם תובנות וצחוקים וזה, אך לא ממש, ובקיצור, אכזבה. פרט המידע היותר-מרגש: שמישהו זומם סרט דוקומנטרי על האושייה. תוס': וגם למעריב יש ראיון.

באשר לראיון עם זאב נחמה (רביב גולן, עורך המוסף), אם לסכם: ככל הנראה, אכן היו לאיש התנסויות מיניות כאלו ואחרות. חס וחלילה לא אהבה עם זוגיות. עכשיו הוא היה רוצה לראות בבית שלו "בחורה ושלושה ילדים".
באשר לנטיותיו הפוליטיות:

אני מיעוט. כל מה שקורה כאן לא מתאים לי. כל החיים שלי הייתי מורעל על הצבא, עכשיו אני לא רוצה שהאחיין שלי יתגייס. לא יכול לראות מחסומים, אני מת מזה. אנחנו בברוך הכי גדול שהיינו בו כבר 60 שנה, ואותם פוליטיקאים ממשיכים לשבת שם, נכשלים שוב ושוב. אם אני נכשל – אני לא מתפרנס, ואם אני מצליח – אני משלם על הכשלונות שלהם… אנחנו כל פעם מתעצבנים כשאנחנו רואים שחקן כדורגל ערבי לא עומד דום או לא שר את ההמנון. על מה…? זה הרי הדבר הכי גזעני בעולם לדרוש מבן מיעטים לשיר שיר שכל כולו העם היהודי…

אבל זה לא מצדיק את הפתיח הזה של הכתבה:

אתה רגיש ליתוש הנמר האסייתי? שואל אותי זאב נחמה כששנינו עומדים בחצר שלו במושב מעל ביצה שבתוכה הוא מגדל צבי מים. יתוש הנמר האסייתי? בדיוק נשנשתי כדורים נגד מלריה (מלריה מעביר דווקא אנופלס, למדנו בכיתה ב' V) אז הכל בסדר. המים בביצה עכורים, תנאים מעולים לגידול חיה מסוג ראש ממשלה (WTF WTF WTF? V), היתושים מזמזמים, אבל הצבים אינם…

סוף הראיון קטוע לחלוטין, נראה שמישהו קיצר לא בחוכמה: משאלה על סטוקרית מטורללת עוברים ל"תותים".

 יש עורכים בבית?

פרופ' אמיר חצרוני מאוניברסיטת אריאל, עד כה כותב טורים במעריב, מנהל מאבק נגד עורך nrg, אודי הירש, על שזה כינה אותו בטור שלו ד"ר ולא פרופסור, ואת אריאל מכללה ולא אוניברסיטה.

יאיר לפיד טועה בשם סרטו של קלינט איסטווד: לא בלתי נשכח כי אם בלתי נסלח.

ארגון מיס רפרזנטיישן החביב על הבלוג יצא במסע צלב נגד השער הזה של ניוזוויק:

מעניין מה יגידו על השער הזה של פנאי פלוס בחסות ונוס של בוטיצ'לי וליהיא גרינר, צילום שהפִטשוּפ ממנו והלאה.
(או מה בוטיצ'לי היה אומר אם היה רואה את מלכת הטראש עונדת אותו על גופה המרוטש).

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אורן ממליץ:

פריד זקריה (TIME, CNN) הושעה בעקבות העתקת קטעים ממאמר בניו יורקר.

דיוויד קארפ
, מייסד טמבלר, מספר על הדבר. נרשמתי, נו. נראה מה יהיה.

נמצאה נקודת ה-G. ואלו החדשות הרעות וגם הטובות, כנכתב במאמר.

עמרי רחמימוב מפשפש בעיתוני העבר בבלוג החדש שלו, ילד נייר.

לחם עבודה

במחצית הראשונה של 2012 פחת מספר קוני מגזיני הסטנדים בכ-10%.

איתמר לוין מאשים את נוני מוזס ועורכיו בבגידה.

יואב יצחק מציע לקחת את חזרתו בתשובה של ארי שביט בערבון מוגבל.

איש אינו אוהב להודות בטעויות. גם אני. אבל לפעמים אין ברירה. באחת השבתות האחרונות עליתי לצפון… לאט לאט ההנאה הצרופה לנוכח היופי המרהיב התחלפה במועקה כבדה. לא יכולתי שלא לחשוב, מה היה קורה היום אילו התקבלה העמדה האידיאולוגית שבה צידדתי: שלום תמורת הגולן. לא יכולתי שלא לחשוב, מה היה קורה היום אילו אהוד ברק לא קפא אל מול חאפז אל אסד ב-2000, ואילו אהוד אולמרט לא נקטע אל מול בשאר אל-אסד ב-2008.

ועדת העורכים

ישיבת מערכת? רעיונות לשבוע הבא שאינם תלויי יח"צ ומכירה ואינטרסים? הנה אחד. נראה מי ירים את הכפפה.
משכן היוגה הוותיק, בבעלות מירי וד"ר גלעד חרובי נסגר (כדאי, אגב, שתסירו את האתר מהאוויר, שהרי אפשר להסיק ממנו שהכל מתנהל כרגיל. לפחות פרסמו בו הודעת סגירה, או בטוויטר). מדובר בזעזוע חסר תקדים בעולם היוגה. הווה אומר, אם החרובים (הפעילים מ-1985) סגרו, הכל יכול לקרות. הסיבה? היצף בסטודיואי יוגה בתל אביב. למה הדבר דומה? כאילו היו סוגרים מחר את תנובה. יכולים לדמיין דבר שכזה? אז באחרונה אומנם נכתב הרבה על יתרונות וחסרונות היוגה בעזרת כתבות מתורגמות, אבל הנה עולם עסקי ורוחני וגשמי בעייתי ומורכב וטעון יצרים פה מתחת לאף. מתאים לכולם: ממגזיני הסו"ש ועד כלכלוניו, וכן לכל יומן שישי טלוויזיוני, אבל דורש תחקיר מעמיק.
עדכון, 17.8, 08:12 – האתר באוויר מאחר שהחרובים מתכוונים להתפרנס כעת מקורסי מורים שיעבירו.

לפני פיזור

כבר סימנת את הטוראי החביב עליך? ואם סימנת, האם הפצת לחבריך? תודה מראש.

ואת פוסט שישי, ההוא עם פסנתר הכנף, קראת?

קראת את הפוסט/ים ונהנית? יאללה להעביר הלאה.

וכרגיל, תודה רבה לתומכי הבלוג המאפשרים את קיומו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

88 תגובות על אצבעות שחורות 10.8.12

  1. ז'ורז' סאנד הגיב:

    אקורדינג טו ארי שביט- אי ציון שמו המפורש של הפסנתרן היה תנאי של ברק לקיום הראיון.

    אהבתי

    • שרוט הגיב:

      אקורדינג טו ניב "ההיסטרי" רסקין בגל"צ הבוקר, ה******* מקיסריה כבר מכין לעצמו את המקלט האטומי. מלחמה בפתח.
      מי מכם בתוך ה-1500 שמוכנים למות למען ארצנו? ברכותיי.
      מה שבטוח, המוקיון שבחרתם לראשות הממשלה ייקח על עצמו את האחריות בסופו של דבר. אז אני רגוע

      אהבתי

  2. ז'ורז' סאנד הגיב:

    אם תקבלו במשך היום הודעת SMS ער/ה? זה לא מה שאתם חושבים.

    אהבתי

  3. יואבי הגיב:

    אוף. משום מה לא עלתה תגובה שכתבתי. באסה.

    אהבתי

  4. יואבי הגיב:

    אז מה היה לנו כאן בעניין המאמר של בן דרור ימיני?
    דבורית ניסתה להראות לנו שאם מתמקדים בנתונים שבן דרור מלנקק אליהם("התמקדתי בשורות אקראיות ממדורו של בן-דרור ימיני המגבה דבריו בקישורים חיצוניים ל-nrg"), מגלים שהנתונים דווקא לא תומכים בדבריו.
    היא עברה על הנתונים וראתה כי בשנת 67' שיעורי התמותה היו 21.8% ובשנת 2012 הן ירדו ל-21.3. "הי", צהלה דבורית, "לזה בן דרור קורא ירידה? זה ירידה זעומה!". לכן, חשבה בן דרור הגזים כשייחס לאמירה של לאור כאילו ישראל גורמת במתכוון לשיעור גבוה של תמותת תינוקות, משום עלילת דם.
    לאחר פרסום הפוסט, היא הבינה מהמטקבקים הזריזים שהיא לא קראה את הנתונים נכון, ושלמעשה מאז 64' בה התמותה של הילודים עמדה על 113, עד שנת 2010 היא ירדה ל-22 בלבד.
    כלומר, לא די שישראל לא גורמת לשיעור גבוה של תמותת תינוקות אלא להיפך – היא פעלה להורדתו עד להשוואתו למדינות השכנות ואף מתחת להן (בעירק למשל השיעור עומד כיום על 38).
    המשמעות של הדברים היא ברורה: ייחוס כוונות שטניות של העלאת שיעורי תמותת הילודים בקרב הפלסטינים ("את אלה יש לחסל עוד כשהם קטנים") למדינת ישראל, כפי שלאור עשה, הוא בהחלט בגדר "עלילת דם".
    אז דבורית תיקנה את הפוסט. האם היא תיקנה את הדברים שניסתה לייחס לבן דרור? חלילה:

    "בד"י משוכנע שזו סיבה לכתוב "עלילת דם". אני לא".

    אבל ישאל הקורא – איך זה ייתכן? הרי היא כתבה את הדברים האלו לאחר שהסתמכה על נתונים מוטעים לפיהן שיעורי התמותה כמעט ולא ירדו, ועם קבלת הנתונים החדשים היה עליה לתקן את הפסקה הזו.

    אבל ככה זה בני אדם (וכאן ביקורתי גם על שיטתו של בן דרור) הם חושבים שהם נוקטים עמדות לאחר התרשמות מנתונים ולמידת המציאות. ולא היא.

    אהבתי

  5. קורא הגיב:

    בנוגע לראיון של לימונה, שהיא מהעיתונאיות האהובות עלי, לא ברור לי למה הכותרות במוסף הפכו להיות ברמה של ידיעות אחרונות ביום ירוד. "הפילוסוף הגדול בעולם החי" או משהו כזה, למה צריך להכתיר מישהו בתואר הזה בשביל שתקרא את הכתבה, האם העורכים לא סומכים על קוראי הארץ יותר?

    אגב, יש אחד, סלבוי ז'יז'ק, ועוד כמה, שהם לא פחות ואולי אף יותר מבריקים מהפילוסוף האמור.

    אהבתי

  6. יואבי הגיב:

    הטעות שלי היתה בכך שחשבתי שאחרי המספרים השגויים שכתבת בהתחלה, יופיעו בתיקון המספרים הנכונים. לכן הבנתי את ציון השעה (13:39) כיחס בין תמותת הילדים "לפני" (39 בשנה) ו"אחרי" (13 בשנה)…
    מכל מקום היה ראוי שאם הטעות היא במספרים שהסתמכת עליהם לפני שהבעת את דעתך על נמהרותו של בד"י בהצמדת תארי עלילות דם, שתביאי בתיקון את המספרים הנכונים.
    שורה תחתונה – מי יצא הכי פחות נמהר? בד"י, לאור, V או יואבי?

    אהבתי

  7. יואבי הגיב:

    חוזר בי…
    בדקתי במטמון של גוגל ומסתבר שצדקתי. בטקסט המקורי לא כתבת "אכן ירידה דרמטית".
    כך היה הטקסט המקורי:

    לא נכון, תמותת התינוקות (אחוזים לאלף לידות) ירדה, כותב ימיני ומקשר למקום הראוי. כמה ירדה? מ-21.8% ל-21.3. וואוו (1967-2012). אבל בד"י משוכנע שזו סיבה לכתוב "עלילת דם"

    בקיצור, יש להוסיף קו תחתון שמסמן את התיקון גם ל"אכן ירידה דרמטית".
    ובפעם הבאה נא להתייחס אלי באופן קצת יותר נחמד. לא כולנו שונאים אותך. לפחות לא כל הזמן 🙂

    אהבתי

  8. יואבי הגיב:

    נראה לי שהמחיקות שביצעת בדברים שכתבת על בד"י, אינן מדוייקות או שהשמטת מילים שהיו כתובות. כי אחרת, התוצאה היא לא הגיונית. זה לכאורה הטקסט המקורי שלך:

    לא נכון, תמותת התינוקות (אחוזים) ירדה, כותב ימיני ומקשר למקום הראוי. כמה ירדה? מ-21.8% ל-21.3. וואוו (1967-2012). אכן ירידה דרמטית. אבל בד"י משוכנע שזו סיבה לכתוב "עלילת דם". אני לא. ר"ל: זה מגזים וזה מגזים, ואין התלהמותו של האחד מכשירה את זו של רעהו.

    דווקא במקרה הזה היה מעניין לקרוא בשלמותו את הטקסט שבא ללגלג על בד"י בנשק שלו (הסתמכות על נתונים).

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אז לא נראה לך. מה לעשות. זה מה שהיה כתוב, אלו התיקונים.
      באיזה עוד מקום בתקשורת הממוסדת או לא תמצא כזה תיקון מדויק?
      אבל לך "לא נראה".
      אז לא.

      אהבתי

  9. ז'ורז' סאנד הגיב:

    עיינתי בקטעי העיתונות הישנים, ובין נקניקי הילדים והשודד בתחתונים קלטתי ידיעה על אשה שהבריחה פורץ שחדר לדירת הקרקע שלה ברח' שפירא בצפון תל-אביב.. רח' שפירא נמצא דרומית לדיזנגוף סנטר. השנה 1958 והידיעה של אורי דן.

    אהבתי

  10. מיקי הגיב:

    הטקסט של אלון עידן מצא חן בעיני. זה לא כל כך משנה אם הזוג המלוקק והמטופש אכן היה ברומא או לא, איך הוא שלף את הטבעת, איך היא הזילה דמעה לעת שקיעה ומה הם אכלו לאור נרות. למי אכפת בכלל. מה שמשנה היא הדרך שבה מוכרים לנו את הדרעק ה"רומנטי" וה"אינטימי" להחליא הזה. קיטש בהתגלמותו

    אהבתי

  11. עובר אורח הגיב:

    אלג'זירה משדרת את תכנית "בית הקפה" מתל-אביב
    Watch The Cafe from Tel Aviv at the following times on Al Jazeera English: Friday, August 10 at 2000GMT; Saturday, August 11 at 1200GMT; Sunday, August 12 at 0100GMT; and Monday, August 13 at 0600GMT.

    אהבתי

  12. מני הגיב:

    פצוע מלחמת לבנון השניה במאמר נוקב שגרר המוני תגוביות

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אני לא הבנתי מה הוא בדיוק רוצה.
      הטענות שלו לא ברורות.

      אהבתי

      • מני הגיב:

        אכן, הוצאת קיטור מאסיבית על אוסף של דברים שהם לא בסדר במדינה בשילוב דברים אישיים שלו (לא קיבלו אותו ללימודים, לא קיבלו את המוסיקה שלו) וכל זה תחת תחושת ההחמצה (וגם משחק על הרגש) של הקורבן האישי שלו – הפציעה הקשה. ויש גם קצת דמגוגיה עם סבא שלו והמדינה שהכזיבה.

        יש לו מעל 700 תגובות, נכון לעכשיו, שרובן ככל הנראה מזדהות איתו. וזה די ברור, כי הוא מתלונן על אוסף דברים שרובינו גם מתלוננים עליהם.

        אהבתי

  13. עובר אורח הגיב:

    "עבודה בחינם היא חלק מה די . אן. איי של גלי
    צה"ל"
    מבחינתי זו אולי השורה עם הסיכוי הכי טוב להיות
    הכי משמעותית במאמרי סוף השבוע.
    נדפס במרקרוויק 10 אוגוסט, עמ' 23. לב קטע המפתח
    דיון בעניין "התנדבות" = "עבודה בחינם". רק תחשבו
    על מי שיצאו משם ומשפיעים על חיי וחייכם. ניתן לחרטט
    על משפט זה ועל כל המאמר ללא סוף. לא צריך לחרטט
    צריך לחשוב.
    איזו מסננת לא טבעית עובדת שם עשרות שנים על
    חשבונכם ויוצרת מוטציות אנושיות (זה פשר ה די. אן. איי. )
    שממלאות את התקשורות הישראליות. דבר על שתילת וירוס
    במערכת הניהול של האויב. זה בשעה שניהול העסק היה
    מכונה להענקת דרגות בכירות וגימלה שאין כמותה לכל
    החיים, גם על חשבונם. עזבו את לאור, סתם ייצור עלוב
    מטרת דמי. מה עושים עם המפעל הזה לעיוות דרכי חיים?

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      סלח לי, וליחסים המורכבים בבית הורי, אך לא מותחים מפרש מלא בכדי להעזר ברוח מטאפורית. המאמר עסק בנושא מסוים, ואתה טפסת על עץ מטאפורי, ונפרדת מההקשר לעיסוק בעניינך.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        חדשות, מי מבני מינך מכיר בהוריהם?
        לא מהולכי על ארבע אלמד סגנון ושימוש
        בכלים לשוניים. גם לא תורת סגנון וחיבור
        ממרטיבי קירות. לך מצא עץ אחר להשעין
        עליו רגל אחורית. צא מההרגל להטיל
        בדרכי גושים דביקים למיניהם.

        אהבתי

        • ז'ורז' סאנד הגיב:

          עובר אורח, האם משפחתך ומכריך היו מאמינים עליך שאתה מסוגל להפיק פנינים כאלה? מסופקני.

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            1. קבלת תו ירוק
            2. לעניין עצמו. הנ"ל נטפל אלי כקרציה. ראה למשל
            כאן, היצור הנאלח שם עצמו למסגנן ראשי ועורך
            לשון מה עניין המילים הגבוהות מספרות עברית
            101 לתוכן שכתבתי ? עשה ספין. שינה נושא.
            לא אני או כתיבתי או העברית הם הנושא.
            העושק של גלי צה"ל הוא הנושא. על הפלטפורמה
            הזו הוא נטפל אלי.
            אתה מממלא כאן תפקיד אידיאולוגי מסויים.פתאום עוסק
            בי, אכן הטרול ניצח. לעניין עצמו העסקת עובדים בלא
            שכר כשיטה במשך עשרות שנים מה יש לך לומר?
            3. התגובה היא לא למה שכתבתי אלא ליכולתי בלשון
            העברית. תמיד התחמקות כלבית טרולית מהנושא.
            הגכחת הכותב, לגלוג, הטפלות, התחכמות,
            כך גם ביתר הפעמים שהנ"ל השעין רגלו האחורית
            על מכנסי והרטיב רגלי.
            5. באשר ליכולתי לכתוב עברית כתבתי במקצועי ובשטחים
            אחרים מספרות עברית עד לארכיאולוגיה בתקופונים
            מכובדים ובמוספים בעיתוני סוף שבוע. היה בסדר.
            וממשיך ואמשיך. אשלח לוולוט תדפיסים אם יהיה צורך
            בכך ואם תסכים.
            אני מניח שלמשתין בקיר יש גיבוי ממוסד ומסודר
            ליומרתו לערוך את העברית שלי. באשר לדברי
            ההבל על שימוש במטפורה של RNA וגנטיקה זו דעתו
            מלאת היומרה. אחרים, יודעי ספרות, חושבים אחרת
            ובדקתי
            6. איני היחיד. מספר מגיבים כאן כבר העירו לו בנימוס,
            או לא על טרוליות, היטפלות והתקרצצות גם על תופעות
            כלביות אחרות כליקוק, לקקנות, התחנפות, התרפסות
            והתחטאות כלבית העירו אחרים. אני פשוט איני מפחד.
            7.תודה על הערותיך. משפחתי בסדר. לחלק מהדברים
            שכתבתי הסכימו לחלק פחות. לא לכל מה שהם עושים וכותבים
            אני מסכים. מסתדרים. אין לי בעיות משפחה ולא היו מעולם.
            טפו, טפו.

            אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            לבני אדם
            כלאדם
            לכלב כלכלב

            עברית?
            עם בני אדם.

            חפש עץ אחר
            להשעין עליו רגל

            אהבתי

        • אורן הגיב:

          אתה סתם מקלל, וחבל. בהקשר, השתמשת במטאפורה של מרואיין, כדי לבנות בניין על הפיגורה הלשונית, כשאתה מתייחס אליה כעובדה. בעיה בסיסית בלוגיקה.

          אהבתי

      • שולמית הגיב:

        "לא מותחים מפרש מלא בכדי להעזר ברוח מטאפורית." יפה

        אהבתי

  14. חייל זקן הגיב:

    הגנרל סער כבש מצדית באגף האזרחות לאחר מלחמת חפירות של 3 שנים. האויב, בתגובה, התקיל אותו בעורפו הספרותי עם ירי של ח"ק (חסרי קליע). לאור יעוף לפני הבחירות הבאות ויהפוך לשטיח האדום של סער בדרכו להיות יקיר המרכז. (של הליכוד)

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      המרכז (של הליכוד) מת.

      למי שלא שם לב, ביבי הצליח להעביר במרכז החלטה לפיה המרכז לא בוחר יותר את מועמדי המפלגה לכנסת ובכך נטל מהמרכז את כמעט כל כוחו. לפני הבחירות האחרונות, הליכוד קיים פריימריז בקרב מתפקדי המפלגה.

      כלומר אין לסער שום סיבה להתחנף לחברי המרכז. מה כבר יצא לו מזה? הזמות לבר-מצוות, חתונות ובריתות הוא יקבל מהם בכל מקרה.

      בעצם, היום הליכוד היא המפלגה בעלת הבחירות הפנימיות הנקיות ביותר. בנוגוד למפלגות האחרות שמקיימות פריימריז, בליכוד צריך ותק של שנה וחצי כדי לקבל זכות הצבעה, מה שמנטרל בצורה אפקטיבית למדי קבלני קולות כדומת אלו ששולטים בפריימריז של העבודה וקדימה. זה לא מונע כמובן, ראה למשל את עובדי התע"א, הקיצוניים של פייגלין (ובבחירות הבאות גם השמאלנים של "הרשימה האזרחית"), אבל אלו מהווים רק כעשרה אחוזים מכלל המתפקדים, בהשוואה לבין שלושים לשישים אצל האחרים.

      כמובן שמר"צ, המפלגה שבין השאר מניפה בגאון את דגל הדמוקרטיה, עדיין בוחרת את מועמדיה ע"י מרכז המפלגה. בעצם, בהתחשב במספר הקולות שהיא קיבלה, אולי בכל זאת היו שם פריימריז 😈 .

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        פיספסת את הנקודה כאן וגם בתגובות הקודמות שלך. הבחירה בלאור לא נעשתה בגלל כשרונו השירי (הוא סתם גרפומן פוליטי) אלא בגלל עמדותיו. סילוקו מתכנית הלימודים ישרת היטב את סער. אם יצליח גם לסלק את אלו שבחרו את לאור הוא יוכל להתחרות בכחלון על תואר יקיר הליכוד.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          זה השיר. יש ללאור מבחר של שירה לירית, השונה מאד מכתיבת הפרוזה או כתיבתו הפוליטית.
          באשר לימיני, ההתיחסות לנתונים מטעה. לאור כתב בהקשר ספציפי והתייחס (בהגזמה) לסכנה לתינוקות. הבאת נתונים כלליים, דומה למפעל מזהם, שיביא את נתוני עליה בתוחלת החיים הכללית, כטענת הגנה. כמובן, שאזכור תאי גזים, הוא מופרך וחסר טעם.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            לאור כתב מאמר מכפיש מלא כזבים בו הוא השווה אותנו לנאצים מספר פעמים. הפסקה המצוטטת היא הפסקה המסיימת של המאמר ולכן גולת הכותרת שלו. אי אפשר לטעון שהטענה שלו נקודתית כי אין דרך נקודתית לפתח תמותת תינוקות גבוהה, ולכן ההפרכה בעזרת נתונים במקום, במיוחד לאור העובדה שלאור פונה לקוראים מחו"ל, שחשופים בעיקר לתיאורים מגמתיים מהסוג שמספקים לאור וחבריו מהארץ ומבחינתם זה הגיוני ונכון. ובכלל, הפניה הגלויה הזו לגורמים זרים תוך הסתמכות על שקרים והבקשה מהם לעזור לשבור את הקונסנזוס הישראלי בזמן שישראל נלחמת את אחת המלחמות הקשות ביותר שלה בטרור הפלסטיני, פשוט בא להקיא.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              לפני שאתה מקיא, הפסקה מתיחסת לעתיד. ימיני במאוץ המקארתיסטי שלו (ראה ההתיחסות לדעה השונה של גרוסמן), מתעקש להביא נתונים לא קשורים, כתשובה לטענה שלא הועלתה.
              ונתון אחר, תמותת התינוקות בשטחים גבוהה פי חמש מישראל, אני מניח שהנתון תואם גם ביחס לתושבים יהודים בגדה.

              אהבתי

              • האמיר הגיב:

                ההשוואה לנתונים בגבולות הקו הירוק לא רלוונטית. הטענה של לאור לא היתה שישראל אשמה בכך ששיעור תמותת התינוקות בשטחים גבוה פי חמישה מאשר בגבולות הקו הירוק, הטענה שלו היתה שישראל מגבירה את תמותת התינוקות בשטחים כדי להשמיד את הפלשתינאים.

                דווקא ההשוואה לשיעור תמותת התינוקות בירדן ומצרים מחזקת את הטענה של ימיני ומחלישה את שלך: הרי אתם לא מנסים לטעון שגם בירדן ומצרים תמותת התינוקות גבוהה בגלל מזימה זדונית של הכיבוש הציוני, נכון?

                בנוגע למקרתיזם שאתה מייחס לימיני, נו, You keep using this word. I don't think it means what you think it means. ימיני לא האשים את גרוסמן בכך שהוא מחזיק בעמדות שגרוסמן לא באמת מחזיק בהן ולא תבע לפגוע בו בצורה כלשהי בשל אותן דעות. אז זה מקרתיזם כי, מה? כי לא אהבת שימיני חשף את הניתוק מהמציאות של גרוסמן או את הצביעות שלו, כשהוא מאשים את ביבי בהשקפה בנוגע לגרעונה של איראן שמאוד דומה להשקפתם של כל חברי המפלגות הציוניות שבכנסת, של כל מנהיגי המערב ושל רוב ממדינות ערב אבל לא אומר מילה על כך שכל השאר שהזכרתי מחזיקים בעמדה מאוד דומה?

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  לאור לא טען גם את שאתה מיחס לו, זה ימיני יצר את הרושם, כאשר הביא נתונים לא קשורים. בנושא לאור אכן יש להשוות למקארתי המסלק ספרים אסורים מהספריות בנציגויות ארה"ב בעולם.
                  בנושא גרוסמן הוא מתספק בטענה לאנטישמיות. גרוסמן התיחס להתבטאיות של נתניהו, אל הדרך בה מציג את הדעה, ולא ברור למה ימיני קורא לדעותיו עובדות, כשידוע שקיימות דעות סותרות בתוך ישראל.
                  הגיע זמן, שינוח ימיני. אפשר שלאנשים יהו דעות שונות, אי אפשר להציג כל דעה מנוגדת כתעשיית שקרים.

                  אהבתי

              • בן הגיב:

                אבל זאת בדיוק הטענה שהועלתה – שישראל מבצעת בפלסטינים השמדת עם באמצעות העלאת שיעור תמותת התינוקות. כלומר, שמאז שישראל תפסה את השטח, שיעור תמותת התינוקות אצל הפלסטינים עלה לרמה שתגרום להכיחדותו. בפועל, כפי שמראים הנתונים שהביא שועלן, השיעור ירד פי 6.

                ולא ברור הניסיון שלך להשוות את המצב לישראל. מה הקשר? ישראל מנהלת את מערכת הבריאות של הפלסטינים? שוב, הטענה של לאור היתה שמאז 67', בעקבות צעדים שטניים שעשתה ישראל, שיעור תמותת התינוקות של הפלסטינים נסק. בפועל הוא צנח. כי המגע עם ישראל בכל שיפר את מצב הפלסטינים בהיבט הבריאותי. כמו במרבית ההיבטים האחרים של חייהם; כאשר ברוב המדדים של איכות החיים, מאז 67', הם ניצבים בראש העולם הערבי.

                אהבתי

        • האמיר הגיב:

          הגבתי לנקודה ספציפית אחת בהודעה שלך, זה הכל. חושב שסער רוצה להתחנף למרכז המפלגה? אתה טועה. חושב שסער רוצה להתחנף למתפקדי המפלגה? אולי, כאן לפחות יש היגיון בתאוריה שלך.

          אלא מה, אתה צריך להניח שסער נתן הוראה מפורשת להכניס את שיריו של לאור לתוכנית הלימודים כדי שיוכל אח"כ להורות על הוצאתם. מה הסימוכין שאתה יכול להביא לכך, פרט ל"נדמה לי"? מבחינתו של סער זה מהלך מאוד מסוכן, הרי אם המזימה הזו תיחשף (בטח יש איזה שמאלן או שלושה במשרד החינוך שהיה בין המכותבים על המזכר מהשר וישמח להדליף אותו), סער מחוק.

          לא כל דבר בחיים הוא קונספירציה. לא יתכן שבמשרד החינוך יושבים אנשים שחושבים שצריך לבחור שירים לתוכנית הלימודים לפי ערכם של השירים ולא לפי דעותיהם של כותביהם?

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            שוב פיספסת. לא טענתי שסער יזם את העניין אלא שהיוזם שביקש להביך את סער יצר לו הזדמנות פוליטית. האם אתה מניח שיש ל"מומחי" הספרות של משרד החינוך מין שירומטר שבאמצעותו הם יודעים לכמת איכות של שירים?
            גם חובבי שירה מובהקים אינם מכירים ו/או מעריכים את שירתו של לאור. הוא שייך לכת ספרותית/פוליטית שחבריה מפרכסים זה את זה.
            המשורר הערבי, דרוויש, ששריד יזם את לימוד שיריו הוא משורר ראוי לטעמי. לאור אינו אלא פוליטרוק חסר כל כישרון.

            אהבתי

      • שולמית הגיב:

        סער כבר מכוון ליום שבו ירוץ לראשות הליכוד ולראשות הממשלה. הוא בונה לו תמיכה בקרב החרדים והימניים.

        אהבתי

  15. האולימפיאדה חירפנה את ידיעות: כתבה על גרטל בלילות + 3 כתבות על ספורטאים אולימפיים (פלפס, זאבי וטומרקין) בימים (וזה בלי להכליל חצי טור של ארצי שמדבר על מדליות ואולימפיאדה). מילא היו מביאים משהו חדש, אבל כמעט הכל כבר נאמר בראיונות/כתבות כאלה ואחרים בין עכשיו ובין בשנה החולפת. אפילו הכתבה על זאבי, שלכאורה אמורה הייתה להיות רגשנית/מרגשת הייתה קופי-פייסט אחד גדול (הגודוקא הגדול שיודע לבכות, שבא לקרב קצת שאנן ופצוע ושאין לו ביטחון כלכלי וכו'). איך אמר טימברלייק ב"ידידים פלוס": "על חוסר הניסיון אני מפצה עם קלישאות"

    אהבתי

  16. האמיר הגיב:

    למה לא "עלילת דם"?

    לאור טוען ש-

    א. שיעור תמותת התינוקות הפלשתינאים גדל בצורה משמעותית
    ב. כתוצאה ממדיניות מכוונת של מדינת ישראל
    ג. שמטרתה להשמיד את העם הפלשתינאי.

    בפועל, טענה א שגויה בעליל, כיוון שבמקום עליה בתמותה, היתה ירידה מאוד משמעותית של שני שליש, לאור לא מספק שמץ של ראיה לטענה ב (מה שיהיה לו קשה לעשות, בהתחשב בכך שהמציאות הפוכה לטענה א) וברור מכאן שלטענה ג אין על מה לסמוך.

    לאור האשים אותנו בהשמדת עם מכוונת, ללא שום בסיס עובדתי. וזו כמובן לא עלילת דם, מה פתאום?

    תארי לעצמך שלאור היה טוען שכל שנה, בשבועות שלפני פסח, מדינת ישראל שוחטת אלפי ילדים פלשתינאים על מנת לספק דם להכנת המצות, שכידוע אינן כשרות ללא דם של ילדים גויים. זו היתה עלילת דם? השמדת עם אינה חמורה יותר מרצח המוני?

    מצד שני, אני לא רואה קשר בין היותו של לאור חלאה לבין איכותם של שיריו. תארו לעצמכם שמצאו את שיריו במחברת עלומה בעליית ג כלשהי, ללא חתימה שתאפשר לזהות את המחבר. אם אין לנו מושג האם הוא היה אמא תרזה או פול פוט, איך נחליט האם ראוי שילדינו הרכים ילמדו את שיריו? לפי איכות השירים כמובן, איזה קריטריון אח יכול להיות?

    באותה מידה, מנהל בוחרים לי יכולת הניהול שלו ולא לפי הסכומים שהוא תורם לצדקה, רופא מנתח בוחרים לפי שיעור ההצלחה שלו ולא לפי יפי תוארו ובלוג לשרוץ בו בוחרים לפי העניין שהבלוגר/ית והמגיבים מעלים ולא לפי אורך ה- URL.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      זה הנימוק הכי משכנע ששמעתי אי פעם:

      …תארי לעצמך שלאור היה טוען…

      אבל הוא לא טען!!!!!!

      אהבתי

      • Moshes הגיב:

        ללאור כבר היה שיר בו כתב שהמתנחלים אוכלים מצות אפויות בדם ילדים פלשתינים. איי שיט יו נוט.

        אהבתי

        • בן הגיב:

          כן, נו, גם ימיני הוא הביא את הדוגמה הזאת: "אנחנו כיפות סרוגות … ואת חג חירותנו יום המצות הזה בקדושה ובנענועי גוף מתמכרים נחוג בהתכוונות ובמצותנו דם נערים פלשתינים"

          אהבתי

      • האמיר הגיב:

        וזה כל מה שיש לך לומר?

        לא כתבי שלאור טוען וכו', כתבתי "תארי לעצמך". דוגמה היפותטית. הרי אף אדם (שפוי) לא יטען שמי שקובע שיהודים שוחטים ילדים לצורך הכנת מצות לא מעליל עלילת דם.

        ומה עם מי שטוען שיהודים שוחטים ילדים לצורך קצירת אבריהם להשתלות? זו לא עלילת דם כי אין בה שימוש במוטיב הדם?

        ואם היו טוענים שיהודים אוספים את תושביהם של כפרים, יורים בכולם, קוברים בקברי אחים ובונים התנחלות במקום הכפר, זו לא הית עלילת דם כי גם דם אין בה וגם ילדים לא?

        במילים אחרות, מה הופך טענה לעלילת דם ומה מונע ממנה להיות עלילת דם? מה קריטריונים? הרי הטענה הבסיסית של לאור בבירור אינה נכונה וגם לו היתה נכונה, המסקנה שהוא מסיק אינה נובעת ממנה. כלומר זו עלילה. הוא מעליל על המדינה השמדת עם וקורא לפעולה כדי למנוע זאת. העללת רצח של ילד אחד על יהודים היא עלילת דם, איך לעזאזל את מגדירה האשמה כוזבת בעליל רצח עם? צ'יזבאט?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אתה מסוגל להבדיל בין טעות, חמורה ככל שתהיה, לבין עלילת דם? לא ממש. מבחינתך, הכל "עלילת דם".

          אהבתי

          • האמיר הגיב:

            שאלתי שאלה פשוטה (עם הרבה דוגמאות…), מה הבעיה לענות? איך את מבדילה בין עלילת דם לבין טעות?

            לך היתה טעות (בהבנת הנתונים בקישור שהביא ימיני). קורה. גם לי היתה טעות (בהבנת התיקון שלך). קורה. ללאור לא היתה טעות. היתה לו טעות גדולה, שעליה הוא הוסיף הנחה נטולת כל ביסוס שהוא הציג כעובדה (ישראל יצרה בכוונה תחילה את העליה שבכלל אינה קיימת בתמותת התינוקות הפלשתינאים) ומכאן הגיע למסקנה שלא נובעת בכלל משתי הטענות שבכלל שגויות (ישראל מנסה להשמיד את הפלשתינאים) . זה "קצת יותר" מטעות. כמובן שהוא גם קרא לפעולה בינלאומית על סמך ה"טעות" הזו.

            כמובן שזו לא היתה ה"טעות" היחידה. הוא גם טעה/ן באותו משפט שישראל מרעיבה כפרים. גם זה, כמובן, כדי להשמיד את הפלשתינאים.

            עלילות הדם הקלאסיות התבססו בד"כ על עובדה – ילד נוצרי/מוסלמי נמצא מת. על העובדה הזו הוסיפו הנחה שגויה ללא כל ביסוס שהוצגה כעובדה (יהודים זקוקים לדם של ילדי גויים לצורך הכנת מצות כשרות) ומכאן הגיעו למסקנה שאינה נובעת מהטענות גם לו היו שתיהן נכונות (היהודים הרגו את הילד). השרשרת של לאור דומה, רק שאינה מתחילה מעובדה אלא משקר/טעות.

            אחד מהסימנים להיותה של טעות בתום לב הוא הודאה באותה טעות. את טעית, הודית ותיקנת. אני טעיתי, הודיתי ותיקנתי. ולאור? אם בשנים שעברו מאז הוא הודה בטעות, אני מוכן להניח שזו היתה טעות בתום לב. ראית משהו כזה מאז?

            אהבתי

      • יואבי הגיב:

        חבל שהורדת את הסימון האדום. היית מקבלת על התגובה הזו עשרות אדומים.
        תתמודדי. אל תתני תגובה בכאילו. או שאל תגיבי בכלל.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          מי אתה שתגיד לי מה לעשות בבלוג שלי?
          מה הסיפור שלך? מה יש לך לעשות כאן?
          מה רע ברוטר ובלאטמה? זה המקום שלך ושכמותך, שם תוכלו להתבשם בשנאת השמאל ובצעקות מטורפות "לא, מתנחלים לא עושים מצות מדם ילדים פלסטינים"
          הרי ממילא אתה ושכמותך לא מסוגלים לראות הבדלים בין מציאות/ שירה/ מטאפורה.

          אהבתי

          • יואבי הגיב:

            יקירתי, חבל שאת מתלהמת. אני דווקא איש שמאל (אם הצבעה לעבודה עדיין נחשבת מספיק שמאל בעינייך). אבל זה שאני איש שמאל לא אומר שאני אנטי ציוני; את, המנוכרת לעמך ולמולדתך, כן.
            וזה שאני איש שמאל אין פירושו להגן על לאור ושאר אנשים שמוציאים את דיבת הארץ רעה.
            וזה שאני איש שמאל אין פירושו להתעלם מן המציאות. זה רק אנשי שמאל קיצוניים, ככל האנשים הקיצוניים.
            ויש הבדל גדול בין ביקורת פנימית ובה ניתן להשתמש גם במילים הבוטות ביותר, לבין ביקורת הנכתבת ומפורסמת בחו"ל. ע"ע ישעיהו ליבוביץ – מי היה מבקר חריף יותר ממנו למדיניות ממשלות ישראל לדורותיהן.
            אין לי בעיה למסור לך את פרטיי האישיים במייל ותוכלי לאמת את הדברים בקלות בגוגל.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              הפרטים האישיים שלך לא ממש רלוונטיים לעניין.
              ה"מי אתה" היה תשובה על "כך תנהלי את הבלוג שלך".
              הדיונים האלו הם דיוני סרק: כבר אמרתי אלף פעם שאין לי שום עניין לנהל את ה"בין שמאל לימין" (כן, הבנתי, אתה מצביע לעבודה, ואתה ציוני. יופי. אני לא מצביעה בכלל ואני לא ציונית ולא לא ציונית. פשוט לא אכפת לי).
              מצדי תקבע שלאור העליל על היהודים שלך עלילת דם ותציע להעמיד לדין את כל המעלילים לתפישתך. לא אכפת לי, למעשה. אין לי עניין בדיון הזה, נקודה.
              גם השאלה מיהו ציוני ומיהו אנטי ציוני לא מעניינת אותי בשום צורה שהיא. אין לי ענייין בתנועה הציונית, הפוסט ציונית או הפרה ציונית, ולמעשה גם לא בכל תנועה אחרת, אם נדמה לך, למשל שאינטרסים לאומיים של עמים/מדינות אחרות/ים כן בוערים בעצמותיי.
              אין לי שום עניין בהכרזות ובהצהרות לאומיות, לאומניות וכנהלאה. תמשיכו בלעדיי.

              אהבתי

    • אחד אחר הגיב:

      שירה בניגוד למנגינה היא אומנות שיכולה להחיל מסר-כולל מסר פוליטי-כולל מסר עויין.
      רופא מנתח עם הצלחה גדולה הוא רעיון טוב אלה אם מסתבר שהוא מדבר בעד ותומך בהמתות "חסד" בסגנון הנאצ-י כלומר המתה של נכים ו"לא רצויים"- בן אדם עם אג'נדה כזאת הזויה אתה לא תרצה שינהל שום מחלקה נכון?
      לכן אתה לא תרצה להביא שירים עם מסר עוין לקיום מדינת ישראל בבתי ספר ציבוריים (שבמינון המדינה) מחווץ להקשר הנכון שלהם ('ילדים ,היום נלמד שיר של השמאלן הקיצוני הפוסט ציוני ואף יש האומרים אנטישמי, יצחק לאור אשר בן השאר האשים את מדינת ישראל בעידוד תמותת תינוקות ). אגב בחיים לא שמעתי על המשורר הזה אז אם אני אומר משהו לא נכון -אז זה בגלל זה.

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        אז לא ילמדו שירים בהם הוא מאשים את המדינה ברצח תינוקות. יש לו שירים שאינם כוללים מסרים לדעתך (וקרוב לוודאי שגם לדעתי) הם עויינים? יש בהם ערך ספרותי שאפשר ללמוד ממנו? אם כן, אני לא רואה שום סיבה לא להשתמש בהם.

        יש להפריד בין האמן, שלדעתי דעותיו מגונות, לבין היצירה שלו.

        אהבתי

  17. סתמאחת הגיב:

    לסגור מרכז יוגה מרכזי זה פחות כמו לסגור את תנובה ויותר כמו לסגור את המפעל הראשי של (אוסם או עלית? אני לא זוכרת) בבני ברק ולהעביר אותו לשדרות.
    תנחומי על ההפסד, לפחות זו לא הפרנסה או המזון (שהם מוצרי יסוד) שאבדו

    אהבתי

  18. אני עם האלף ניקים (וזה ה-1001 השבוע) הגיב:

    למה את מזכירה את הכתבה על גרטל רק בשבעה לילות? היא מופיעה גם בשער סופשבוע במעריב. נכון, מביך לשים כתבה בשער (חשבו שבלעדי?) למרות שבידיעות היא מקבלת פרופורציות קצת יותר הגיוניות במיוחד לאחר שהייתה כבר כתבה נרחבת בטלוויזיה, אבל בכל זאת מעניין לשמוע מה את חושבת גם על הכתבה במעריב, למרות המוסף המבולבל משהו כבר תקופה ארוכה

    אהבתי

    • שרוט הגיב:

      בינתיים, מאיר איינשטיין מדבר אל הפרשן שלו ויינגרטן בצורה מגעילה ומעליבה. אז קודם כל – מאיר, תירגע ודבר במעט כבוד אל המבוגרים ממך.
      שנית, ברור שהיית רוצה תשומת לב כמו גרטל, אבל מה לעשות – אין לך סטאר קוואליטי. קשקשן נודניק

      אהבתי

      • ר.בקצה הגיב:

        בעיה נוספת איתו שהוא משדר ברדיו תוכנית רודפת סנסציות שמכלה את יומה בעיסוק בכל מיני קומבינות בספורט הישראלי, ובכדורגל הישראלי בפרט.
        האופי של התוכנית שלו משפיע על השידור שלו באולימפיאדה, כמו למשל בעיסוק המוגזם שלו בנעליים הנעלמות של רץ ה-400 דונלד סטנפורד.

        אהבתי

  19. לחם הגיב:

    ארי שביט הוא לא עיתונאי רגיל, הוא תופעה מאוד מאו כאובה. מעיתונאי סביר הוא הפך לכתבלב שמטיף בשם אדונו למלחמה. הטור שלו מביך ברמות, לא בגלל הדיעות ההזויות, זכותו של כל מקבל החלטות לחרטט כמה שהוא רוצה, אלא בגלל הנימה המתנשאת והיהירה. עם שתיה טובה וקרואסונים של שקדים ופסנתר כנף שביט מחליט על גורל האומה. אפשר להבין אותם, את מקבלי ההחלטות ההזויות ואת השביטים החנפנים. בעת צרה הם יהיו מוגנים בבונקרים תת קרקעיים או יברחו ללונדון ולניו יורק, והפלבאים הבלתי נחשבים, המוני העם הנבערים, הם אלה שישלמו את המחיר. רצוי שימותו בשקט ולא יפריעו לנו לשתות וויסקי על רמה ולאכול קרואסונים של שקדים. עלוב זו מילה עדינה מכדי לתאר את פועלו העיתונאי של שביט. ההיסטוריה תשפוט בכל חומרתה טיפוסים כמוהו

    אהבתי

    • אחד אחר הגיב:

      מה בדיוק הבעיה שלך איתו?
      שהוא הטיף עד לאחרונה לשלום עם סוריה או שהוא הפסיק עכשיו?

      אהבתי

    • עופר הגיב:

      איזה כיף זה להיות שמאלני טרנדי, לצלוף ולהשתלח בארי שביט, הא? זה מה שרץ עכשיו, נכון? כל כך כיף להיות אופנתי.
      אני לא מחסידיו הגדולים של שביט – רחמנא ליצלן, אני אפילו שמאלני מצביע מרצ – אבל על הדה-לגיטימציה שאתה עושה כאן היה נכון יותר שההיסטוריה תשפוט אותך. טיפוסים כמוך, לא קשה לזהות, כל מה שהם יודעים זה לצטט אחרים שמאלנים אחרים (הרי לא אתה המצאת את הכתבלב כלפיו, לא כן?) וכל מעייניהם נתונים להתחממות בחיקו החם של שבט השמאל

      אהבתי

      • מיקי הגיב:

        להיות בשמאל זה טרנדי? מה בדיוק טרנדי בזה? הטרנד הוא ימין אנאלי 8)

        אהבתי

      • ר.בקצה הגיב:

        שמע סיפור-

        בימי המלחמה נגד הנסיגה מהגולן בשנות התשעים לקחו אותנו, חבורת נערים, לסיור ברמת הגולן ולמפגש עם תושבי אחד הקיבוצים.
        אחד הדוברים במפגש אמר שאין טעם לחתום על הסכם עם סוריה (וכמובן למסור את הגולן), משום שהיא נשלטת על ידי דיקטטור צמא-דם שיהפוך את חיי השכנים בישראל לגיהנום ברגע שרק יוכל.
        ה"דובר" היה נער בן 14 מחברת הנעורים המקומית..

        אז אם אחד הפובלציסטים המובילים בישראל (בחמישה הראשונים, לפחות) לא הבין מה שנער בן 14 מבין, משהו פה דפוק מהיסוד

        אהבתי

  20. אלי הגיב:

    זה לא אחוז לאלף לידות אלא מספר תינוקות שמתו לאלף לידות

    אהבתי

  21. רון הגיב:

    תמותה של 21.8 מתייחסת לשנת 2007. הנתון ל 1980 (המוקדם ביותר שיש לבנק העולמי) הוא 54.9 – יתכן שה"וואו" לא צריך להיות במרכאות

    אהבתי

  22. שועלן הגיב:

    בקצרה, אין לי זמן.
    לגבי ימיני, יש בעייה בקישור.
    אלה לא הנתונים הנכונים.
    ראי למשל כאן, ירידה מ-80' ל-2010' מ54.9 ל20.1.
    ואגב, זה לא אחוזים, כי זה לאלף, לא למאה.

    אהבתי

      • שועלן הגיב:

        קישור לגרף קצת יותר מלא ויפה.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          עפ"י הקישור, המספרים שומרים על יחס של פי 5 מישראל, וזהים למספרים של ירדן ומצריים. לפחות בתחום הזה, שומט טיעון קבוע של ימיני בקשר לזכות של ישראל בשיפור הנתונים.
          בהקשר של לאור, חסר משמעות, מאמר היסטרי מעט ביחס ל"חומת מגן", ולא עלילת דם.

          אהבתי

          • יואבי הגיב:

            ההשוואה אינה צריכה להיות לישראל או לכל מדינה מערבית.
            אנו דנים בשאלה האם מאז 67' ישנה עליה בתמותת התינוקות אצל הפלסטינים או שמא ירידה. יש להשוות את הבדיקות למה שמתרחש במדינות שכנות כגון ירדן, עירק, מצריים וכד'.
            ובכן, הגרפים מראים ירידה ברורה בתמותת התינוקות לפחות מאז 74' כשהתחיל התיעוד.
            מתמותה של 113 תינוקות בשנת 74', המספרים ירדו ל-22 בשנת 2010. אכן, לגבי מצריים וירדן, גם אצלם חלה ירידה דומה, אך אין בדבר כדי לומר שלא היתה ירידה מספקת בשיעורי התמותה בגדה.
            ובעירק המצב שונה: התמותה ב74' היתה 94 (כלומר מצב הרבה יותר טוב מהמצב בגדה) וירדה עד לשנת 2010 רק ל-38.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              לא ברור למה "ההשוואה לא צריכה להיות" .ההשוואה למדינה, ששולטת בשטח, ואחראית לגורל האוכלסיה.

              אהבתי

              • יואבי הגיב:

                אם המדינה היתה מספחת את השטחים אליה, אתה צודק. אבל היא לא סיפחה ואפילו אם לא נקבל את מסקנות ועדת אדמונד ומדובר בשטחים מוחזקים בתפיסה לוחמתית, הרי שהריבון צריך לדאוג רק להבטחת הסדר והבטחון הציבורי, ושמירה על זכויות שונות וביניהן גם הזכות לרפואה.
                כלומר, אם התמותה היתה נשארת אותו דבר – הריבון היה יוצא ידי חובה.

                והדברים לא נכתבו על ידי משפחת העמים סתם כך – יש מאחוריהם היגיון. הכוח הכובש לא צריך לדאוג לעם הנכבש כפי שהוא דואג לעמו. ככלות הכל מדובר בשני עמים שונים ובדר"כ אויבים. בנוסף, החוק הבינלאומי לא מעוניין למנוע מצב של כיבוש, כי יש פעמים בהם הכיבוש מוצדק והכרחי. אז איך ניתן להטיל על מי שכבש בצדק שטח מסוים חובות מוגברות כאילו הוא צריך לדאוג לעם הנכבש כפי שהוא דואג לעצמו?

                אהבתי

    • עופר הגיב:

      ה-21.8 זו רק המדידה של אחד לפני ("Previous"), קצת מיהרת

      אהבתי

    • בן הגיב:

      הבעיה בדברים של לאור, לא היתה טעות של אחוז לכאן או לכאן בסטטיסטיקה. כשהוא טוען שישראל עושה השמדת עם כמו שעשו הנאצים – רק שבניגוד לברברים ההם, שהשתמשו בתאי גזים, היהודים המתוחכמים עושים את זה בדרכים אלגנטיות של העלאת שיעור תמותת התינוקות – אז כן, במובן הפשוט והטהור ביותר, מדובר בעלילת דם.

      אחרי זה, ללמקרה שלמישהו יש ספק בשקריות הדברים של לאור, ימיני הביא את הנתונים; לפיהם, מ-1980 להיום היתה ירידה של יותר מפי שניים, וכנראה שמ-1967 הירידה היתה גבוהה הרבה יותר (אין נתונים מתועדים).

      אהבתי

כתיבת תגובה