לחם מחומם

לישראל היום ולידיעות יש מהדורה שנייה בה הוחלפה הכותרת הראשית.


בישר"ה, במקום "ליברמן: 'אי אפשר לסמוך על הקהילה הבינלאומית'" (במהדורה שהופצה למנויים)
הכותרת היא (העיצוב לא השתנה, רק הכות+מש): "הפתעה: ח"כ אבי דיכטר יתמנה לשר להגנת העורף". למה "הפתעה"? זה כדי לשמח אותנו כמו ילדים? מה יעשה דיכטר עכשיו? יקים מקלטים בשלושה ימים? יפתח קו יצור לערכות מגן? ייבא כמה מיליונים מסין?
את השאריות אפשר למצוא בניוזלטר של ישר"ה:

בידיעות, כות' העיתון שחולק למנויים היא: "בכיר במטכ"ל: שחיזבאללה לא ינסה אותנו"
הכות' מתחת: "דרוש שר להגנת העורף: ברק ונתניהו הציעו לדיכטר לערוק מקדימה לממשלה"

בהארץ לא הספיקו לעדכן ושם נתניהו מחפש מועמד מחוץ לממשלה. האתר עודכן רק ב-6:00.
גם במעריב לא הספיקו לעדכן, ובע' 5 מופיעה ידיעה שכותרתה "חיפושים קדחתניים אחרי מחליף לווילנאי". רק לפני אחת בלילה עודכן האתר, אבל מעריב כבר היה ודאי בדפוס.
אני לא מבינה את המשפט:

בלשכת ראש הממשלה עסקו בקדחתנות במציאת מחליף לוילנאי, שייצא לתפקידו החדש כשגריר ישראל בסין כבר בשבוע הבא.

האם מינויו לשגריר של מתן וילנאי חדש הוא? הקרה הדבר בלילה? לא ולא: ב-8 בפברואר 2012, כלומר לפני חצי שנה ושבוע כתב על כך בן כספית במדור שלו. אז על מה הקדחתנות? למה צריך היה להשתולל? חצי שנה זה זמן קצר מדי למצוא מחליף, או שעד לפני יומיים, כשוילנאי ארז ובא להיפרד שכחו בלשכה שהוא עוזב? האם כל דבר במדינה הזאת מתבצע ב"קדחתנות" כי בשאר הזמן מברברים המושכים בחוטים עד מוות ובדקות החופשה שלהם שותים משקאות מטרייה צבעוניים?

באסה לאמנון אברמוביץ': הפרסום הראשון שלו מאמש, שכנראה עוזי דיין יהיה השר, התרסק.
לזכותו ייאמר: כסת"ח עצמו אברמוביץ' היטב ("אני חוזר ומדגיש, אם ייבחר"). השאלה היא על סמך מה אמר אברמוביץ' את הדברים, כשבשעה 21:05 עלתה ב-nrg ידיעה שדיין ימשיך להתפנן עם אראלה במפעל הפיס. האם אברמוביץ לא נוטה להתקשר לאנשים ולברר איתם אם הדברים שמספרים לו עליהם נכונים?

http://reshet.tv/ch2/VideoPlayer/news_player.swf?xmlURL=http%3A//reshet.tv/ch2/xml/videohandler.aspx%3Fobjid%3D104182

שיר הלחם

הלחם הוא כמובן וכרגיל סמל, ובסמלים משתדלים לא לגעת, כי אז זוכים לכותרות ענק בעיתונים ולתמונות אילוסטרציה של עשרות כיכרות לחם. מחיר לחם אחיד עלה ב-32 אג' לכיכר. כפול 30 יום, נניח שמשפחה ממוצעת קונה כיכר ביום – 9.60 ש' בחודש. פחות מעשרה שקלים. בידיעות יש תמונה של משפחה עם שבעה ילדים הקונה 4 כיכרות ביום. 39 ש' בחודש. אבל נו, הלחם כסמל.

לא יפה להגיד, אבל הכותרת של ידיעות הכי מצחיקה וססגונית, ומזכירה למעשה את כותרות ישראל היום ביום טוב, כלומר ביום של חפפה: "הלחם מזנק" ובדמיוני אני רואה עשרות ככרות לחם עם ידיים ורגליים מצוירות כקווים מזנקות ומנפנפות בגפיהן הדקיקים, פיותיהם פעורים בצעקה. יש פה איזה מאייר שיכול לאייר את הלחם מזנק בצרחות ובנפנופים?

נחמיה שטרסלר על קרנבל הלחם. ובהתאם, בהארץ מתרגשים פחות (שטרסלר טוען שהשכבות החלשות לא קונות לחם אחיד אלא פיתות יקרות), בהתאמה, והידיעה, כלומר דבריו של שטרסלר מופיעים מתחת לקפל בשער.
טוב, האמת חייבת להיאמר שהמעל ומתחת לקפל זה לתפארת המליצה בלבד, שהרי הארץ אינו עיתון סטנדים בעיקרון.
יהודה שרוני כנוע: למה לא חיכיתם עד אחרי החגים.

איראנגייט

שני כותבי מאמרים שכתבו בשבח התקיפה באיראון זכו בפרס: שיחה אישית מרה"מ, ואפילו פגישה עם אחד מהם.
בהנחה שלא הכותבים הם המדליפים, יש לשער שמישהו מהלשכה, זה שחייג אולי ("תשיג/י לי את אייל וינטר") טפטפ/ה. פדיחה. מסכן הרה"מ שיש לו בוגדים מבית. נדרש עוד טיהור בלשכה.

מתקלקלים

הראשית של הארץ: "משהב"ט דורש תוספת של מיליארדי שקלים".
וכות' המשך בגלובס של אמש: "הצבא לא התייעל וקיבל מיליארדים מעבר לתכנון".

דעות

משה נגבי נגד סתימת הפיות בעניין הדיון הבטחוני.

מכתב היוצרים נגד התקיפה באיראן ללא החלטת ממשלה.
ותגובתו של בן-דרור ימיני.
אני לא מבינה מה הוא רוצה. למשל, המשפט הזה, המתייחס לכך שכמה אנשים בעלי דעות פוליטיות שונות החליטו לחתום על המכתב:

כשסופר גדול וחשוב כמו עמוס עוז נמצא בחזית אחת עם עו"ד מיכאל ספרד מהשמאל הרדיקלי, נגיף הכשל החיסוני הולך ומשתלט. בימין יש ויכוח נוקב. בממשלה אין דעה אחת. אבל אנשי הרוח, גם בישראל, הופכים לעדר.

למה איחוד שכזה של כמה אנשים הופך את החותמים לעדר? על פי איזה היגיון?
זאת ועוד: הטור של ימיני מופיע בע' 4 (ונמשך לע' 25). במדור הדעות של העיתון, כפ' 26-27 כותב שי גולדן האזינו גם לאנשי הרוח.
למה ימיני בתחילת העיתון וגולדן בסופו? הרי הם כותבים על אותו נושא. למה לא לעמד אותם אחד ליד השני, בעד ונגד?
לפחות בשער עמדו על פוטנציאל העימות וההפניות לשניים נמצאות בסמיכות.

יש עורכים בבית?

כותרת הידיעה ב-ynet היא:

גל"צ: מהדורות יומן הצהריים וחצות מבוטלות

וואוו, מה נהיה, חושבים הקוראים. אז מתברר שגם בידיעה עצמה כתוב דבר ההבל, ואין עורכים בבית:

יומן הצהריים ויומן חצות יבוטלו. מהדורות החדשות הללו תארזנה בצורה חדשה והקריינים הוותיקים: אוהד גרף, נועם אבירם, ורועי רון יפסיקו להגיש אותן. ל- ynet נודע שמי שיחליף אותם יהיו רן יבנאי ושיבל כרמי מנסור.

אז מה צריך להיות כתוב, הן בידיעה והן בכותרת? שהמהדורות יעברו מטמורפוזה, או כל ניסוח אחר. למה מבוטלות? מה, הכותבים והעורכים לא מבינים את פירוש המילה מבוטל? מה עם כישורי שפה לעיתונאים? מי יטפל בזה?

זוהי ידיעה מוטה ללא ספק, והיא יוצאת נגד המפקד הנכנס, ירון דקל. ראו בהמשך:

גורם בכיר סיפר ל-ynet כי במסדרונות התחנה שוררת אווירה קשה, בעיקר מכיוון שדקל לא התייעץ עם איש טרם קבלת ההחלטות החדשות.

"שוררת אווירה קשה", זה משפט שלא מחייב איש כמובן. איך מתבטאת השרירות? האווירה? וכמה קשה? קלישאה תיאורית כזו אפשר למרוח על כל דבר. גם במסדרונות הבניין שלי שוררת אווירה קשה בקרב חתולת הבניין: אני לא מרשה לה להשתין ליד הדלת שלי. קשה, קשה. ומי אמר לכם אם דקל התייעץ או לא? מה, אתה, "גורם בכיר" עוקב אחרי כל שיחת טלפון שלו, למשל? ומה, גם בגל"צ יש גורם בכיר? חשבתי שרק בלשכת שר הביטחון.

אלף-אלפיים דולר. מה זה כבר משנה.

התיקונים: מעריב מתקן היום את הטעות עם "יעקב שבתאי" (צ"ל אהרן שבתאי) בתיאור ההפגנה מתחת לביתו של ברק.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ טיוי

קבלו את אמי רובינגר בפייסבוק. הצעקה.

אורן ממליץ:

– הלן גורלי בראון, עורכת הקוסמופוליטן הלכה לעולמה. פרופיל מהניו יורקר מ-2009. לידתה של הקוסמו גירל.
מבט עליה מנקודת ראות של הבלוגוספירה הנשית.
– נשים: טאבלט על ההתעוררות בכתיבת נשים חרדיות.
– גברים: קטע מספר חדש על עידן האסהולס
– חקירת נציג חברת הקזינו של אדלסון בסין (במארקר מופיע נוסח מקוצר).

—–

הרשות השנייה בודקת חשיפת ילד בן עשר ויחסיו הקשים עם אמו בסופר-נני.

אורי קציר על המשטרה החדשה שלנו. למפכ"ל שלומות. היפ הופ הוריי.

לחם עבודה

תקרית מצמררת בין אלון בן-דוד לבעל בר יאיא. וכך תיאר הוא את המקרה בפייסבוק.

מועצת העיתונות החליטה שיאיר לפיד יכול להמשיך לכתוב את הטור שלו ב-7 ימים. יחד עם זאת המועצה "דורשת"

כי בתחילתו או בסופו של הטור יופיע גילוי נאות, ובו יצוין כי הכותב הינו יו"ר מפלגה פוליטית. בשלב זה נראה כי ב"ידיעות אחרונות" לא ייענו לדרישה.

אכן, אין למועצת העיתונות שום משמעות בישראל. לא לקביעותיה, לא לדרישותיה ולא להחלטותיה התמוהות, למשל בעניין כתיבת נאומים על ידי עיתונאים לראשי הממשל.
בידיעות, שברגיל מתעלם מהמועצה, וגם ימשיך לעשות זאת, וגם לא ייענה לדרישת הגילוי הנאות, רואים בכך, למרות הכל "ניצחון ענק".

הלכה לעולמה

שירה חורש, בלוגרית, כותבת ועורכת בגלובס.
כרמל ויסמן, חברה שלה, בפייסבוק.

לפני פיזור

יאללה סעו לחו"ל. אני אשאר פה באור התכלת העזה.

 

 

תמונת הפרופיל של לא ידוע

About דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

110 Responses to לחם מחומם

  1. תמונת הפרופיל של שולמית שולמית הגיב:

    " גורם בכיר סיפר ל-ynet כי במסדרונות התחנה שוררת אווירה קשה, בעיקר מכיוון שדקל לא התייעץ עם איש טרם קבלת ההחלטות החדשות."

    משהו לא נעים עובר למאזינים

    אהבתי

  2. תמונת הפרופיל של בונד ג בונד בונד ג בונד הגיב:

    כמובן שאלון בן-דוד צודק בסיפור ובעל המועדון יצא דושבג ענק, אבל בכ"ז, בן-דוד יצא לא מי יודע מה אמין בפייסבוק… הוא כתב:

    1. "אלכוהול שיט" – אז למה הוצאת משקאות לאשה ולחברים?

    2. "ומוסיקה בהתאם" – רק שאחרי שדני סידס כותב בתגובה שהוא תקלט, פתאום "המוסיקה היתה טובה מכדי להתאים לסליזיות של המקום"…

    אה…

    אהבתי

  3. ממשיך מכאן

    ככתוב, הקרן לישראל חדשה שרפה בישראל עד כה כמיליארד ש"ח. הסכום הדמוני הזה מגיע ממדינות, ארגונים, תורמים מזוהים ותורמים אנונימיים.

    עכשיו נשחק במשחק שנקרא פרופוציות, השלכות ומשמעות:
    תקציב מדינת ישראל 2012, כ- 400 מיליארד ש"ח
    התקציב הפדרלי של הדמוקרטיה הגדולה בעולם ל 2012, כ- (2.5,000,000,000,000 דולר).
    תקציב הפרסום הגלובלי של קונצרן Sony ב 2009 – 5 מיליארד דולר.

    נניח שאותם קדושים בדיוק היו מפמפמים לתוך ארה"ב סכום ביחס זהה (400:1) -ונניח שהיו מעבירים את הסכום לארגונים שפועלים לעידוד זכויות המהגרים האיספניים והילידים האינדיאנים. (למרות שהם אף פעם לא מתפוצצים).

    לפי מניין האפסים מדובר ב-62 מיליארד דולר. נחלק בעשור- קיבלנו הרבה פרסום ורכישת מדיה, ים של אנשי ציבור משומנים, סמינרים, מענקים למכונים אקדמיים, מימון סטונדטים, גיוס מתנדבים, מאות אתרי אינטרנט, אלפי עמותות וכמובן משכורות לפעילים- בדיוק כמו שעשו כאן.

    ועכשיו ילדים, חידה: כיצד תתקבל ההתערבות החיצונית הזאת על ידי התקשורת ואזרחי ארצות הברית?

    (ושוב, באינטונציה גיא זוהרית).

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של captain beefheart captain beefheart הגיב:

      מה אכפת לך ולי שכסף שמוצא כאן מקורו מחו"ל, כל זמן שהוא מוצא על דברים טובים (כפי שפירטתי).

      מדוע אינך קורא לסיוע הבטחוני מארה"ב (השומר עליך ועל משפחתך בחיים) בשם "כסף זר"?

      אתה מתחיל לקלוט את שטיפת המוח שעשו לך התדמורים?

      אהבתי

      • דברים טובים ומיני תופינים.
        לבודד את ישראל, לבטל את אופיה היהודי, ללכלך על צה"ל, לחזק את הנראטיב הפלסטיני ולעמעם את כל זה בתרומה לעמותה אתיופית תחת חיזוק אוכלוסיות חלשות.

        במיליארד שקל אפשר לשכנע את רוב העם שצריך לכבוש את עבר הירדן. תאמין לי שגם בהרבה פחות.

        אהבתי

      • תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

        שלום קפטיין.
        אני חושב שבס"ה הקרן היא דבר חיובי. אני חושב שמדינת ישראל
        של פעם וציבור יהודי ארה"ב של פעם שהייתה קשורה עמו, היו מוצאים
        כיום דרך קונסטרוקטיבית לנהל את הקרן לטובת כולם. להרגשתי זה
        החל להתחולל עכשיו, יש שם באמת המון כסף. אבל אין דמיון בין שני התקציבים. מענק הביטחון מפוקח ע"י ממשלת ארה"ב נבחרת ע"י עמה וממשלת ישראל כנ"ל. הקרן היא NGO זו תופעה שונה לגמרי. אני חוזר,
        אם לסוכנות ולאוצר היה את השכל שיש לגפני בועדת הכספים והיו נוהגים
        בקרן כפי שגפני נוהג במיסים שלי ושלך דברים היו נראים אחרת, ראה
        בעבר יצירת הבונדס, ראה יצירת המגבית המתנוונת, ראה יצירת הסוכנות שכבר התנוונה מזמן. על אלו בוכה המשורר.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של captain beefheart captain beefheart הגיב:

          גם הבונדס וגם הסוכנות היהודית הם (לפליאת רוב האזרחים שאינם מודעים לכך) גופים פרטיים. הם רשומים בחו"ל מאז היווסדם ולמעשה יש להם עצמאות רעיונית והם אינם כפופים למדינת ישראל. אאל"ט קק"ל, שעם השנים הכפיפה עצמה למדינה – רשומה עדיין כחברה בלונדון. כל הגופים האלה מגדירים עצמם במפורש כמשרתי ה"עניין הציוני" והם למעשה חסינים בפני ביקורת מצד החברה הישראלית. וזו לא מחפשת להם בציציות בגלל שעיסוקם תמיד נמצא במיינסטרים.

          הקרן החדשה לישראל לקחה על עצמה משימה אחרת – לשפר את מצב החברה בישראל. אפשר להתווכח על אירגון כזה או אחר שהיא תומכת בו, אפשר גם להתלונן. אינני מסכים למלחמה הכוללת שאסרו עליה בשנים האחרונות ולדמוניזציה המוחלטת שעושים לעצם שמה.

          אם הכל מסכימים ש"הקרן החדשה לישראל" עושה הרבה דברים טובים, דומני שהבאנו את הויכוח לסיומו הסמנטי הראוי.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

            תודה על התגובה
            אני מניח שלאור הופעותי כאן תאמין שאני מודע לסטוס
            של הקקל, הבונדס (בודאי) והסוכנות שזה גוף
            שהוקם לפי המלצת ממשלת המנדט, והערבים סרבו.
            איני יודע היכן "רשומה" הסוכנות ולא אבדוק. בכל
            מקרה חסינים או לא ישראל בוחשת בניהולם גם בוחשת
            אבל !!! איני מקבל את כול דעתך. אני מסכים לחשיבות
            הקרן אבל יש לי ספק רב באשר ל"כול"

            אהבתי

      • תמונת הפרופיל של ר.בקצה ר.בקצה הגיב:

        הסיוע מארה"ב נעשה בהסכמת ממשלה נבחרת.
        במקרה של הקרן החד"שה מדינות זרות דוחפות את הכפות המזוהמות שלהם ישר לתוך הקרביים של החברה הישראלית, ללא שום התחשבות ברצון הבוחר הישראלי.

        מה פתאום שמדינה זרה תממן עתירות איחוד-משפחות להצפת ישראל (זו שבקו הירוק הקדוש , כן?) בערבים?
        איפה נשמע דבר כזה?

        מדינות זרות ממנות ארגונים ישראלים הקוראים לחרם על ישראל?
        ארגונים הרודפים את חחילי צה"ל ומפקדיו?
        ארגונים המעודדים לאומנות ערביץ פנימית וקוראים להחרבת המדינה היהודית?

        איפה מתקיים דבר כזה?

        בריטניה מממנת לאומנות בסקית? ספרד מממנת ארגונים הפועלים להעמדה לדין של חיילים בריטיים על מעשיהם באפגניסטן?

        אהבתי

    • תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

      אתה טועה בקריאת המפה. הקרן גוררת את השמאל למאבקים שאין להם תמיכה בקרב הציבור היהודי. בעשותה כך היא גורמת לזיהוי של השמאל עם אינטרסים שזרים לרוב הציבור היהודי ומרימה תרומה משמעותית להתכווצות של השמאל. יחימוביץ זיהתה את האפקט הזה ובשנים האחרונות היא נזהרת מאד לא להיות מזוהה עם נושאים שהקרן מקדמת. כאיש ימין עליך להתפלל שהקרן תגייס כספים רבים ותזכה לחשיפה ציבורית גבוהה.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של captain beefheart captain beefheart הגיב:

        יחימוביץ' הנמושה פשוט נהגה בפחדנות. ניצחון גדול לרונן שובל בבידוד הקרן החדשה אפילו מתומכיה הטבעיים ביותר.

        אין ספק שזה ישתלם לה בקלפי והיא תגיע ל-12 מנדטים שלמים!

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

          התיעוב מה"מויסר" טבוע עמוק בDNA היהודי. שובל זיהה את זה והצליח להדביק את גולדסטון לקרן (לטעמי בצדק). ליחימוביץ, להבדיל מרוב השמאלנים, חושים פוליטיים מחודדים, והיא תתוגמל על כך בקלפי.
          המימון של מלחמות הבדווים בנגב הוא עוד משגה יקר פוליטית. מספר הקורבנות של הבדווים בדרום גדול לעין שיעור ממספר ההזויים שהקרן מממנת.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של captain beefheart captain beefheart הגיב:

            "כל מקרה לגופו" קבעו חז"ל ואני איתם. במקרה של הבדווים בישראל אכן מתקיימת איתם סימביוזה אומללה. מצד אחד אנחנו תוקעים אותם, במקומות אחרים הם תוקעים אותנו. אותו אירגון (הנהנה מתמיכת NIF) הפועל "לטובתם" אינו נהנה מתמיכתי.

            ובעניין התיגמול בקלפי – לצערי יחי' תקבל שם כינים. ובכלל, גוש המרכז-שמאל לא יעבור את ה-30 מנדטים.

            אהבתי

      • שטיפת המוח שהעם הזה עובר כל כך ברורה שאין הרבה מקום לטעויות. לפי התיאוריה שהצעת- כיצד תסביר את הפעילות האקדמאית והאומנותית בחו"ל להשמצת ישראל, התפלק להם התקציב?

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

          שטיפת מח קיימת רק בדמיונך. התוצאות בקלפי מוכיחות את זה. האינדוקטרינציה במדעי הרוח והחברה היא תופעה שנפוצה בכל העולם המערבי. בכל הנוגע לישראל צריך להוסיף את האנטישמיות ואז מגיעים לתופעה שאתה מתאר. לקרן אין שום השפעה על תופעה תרבותית כל כך רחבה ומקיפה. מבחינת עלות/תועלת פעילות הקרן היא בזבוז משווע. אם נבחן את תוצרי פעילותה של הקרן בצורה קרה נגיע למסקנה שמדובר בגיס חמישי שמנציח את שלטון הימין.

          אהבתי

          • חייל, נראה לי שהתבלבלת קצת. אבל ממש טיפל'ה.

            מי שמע על הנכבה לפני עשרים שנה?
            מי הביא את תל אביב להפוך לבירת ההומוסקסואליות?
            למי בצלם וארגוני זכויות האדם עוזרים?
            מי הפיק את פסטיבל הצדק החברתי?
            את מי ומה הקרן באמת מעצימה?
            מדוע תלמידי ישראל לא יודעים את ההמנון?
            מי כותב חוברות לימוד לתנועות נוער?
            מה אחוז אנשי התקשורת הימניים?
            איזה מפלגה גדולה בישראל מתנגדת להחזרת שטחים 'למען השלום'?
            אפילו בליכוד מוכנים לוותר על שטחים- גם אחרי הקסאמים מעזה.

            ההשפעה על ישראל אדירה ותוצאות הבחירות הם לא קנה המידה היחידי להצלחת הקרן. השיטפון זורם מסביב. אין עיתון יומי אחד ומהדורת חדשות אחת שלא רוויים בהשפעת הקרן. כרגיל, הדג הוא האחרון לדעת שהוא נמצא במים.

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

              את כל זה הקרן הצליחה לעשות? שכחת גם את הבזיון בלבנון והכישלון באולימפיאדה. כל הכבוד לך שהצלחת לעמוד בעוז מול גאוני שטיפת המח.

              אהבתי

              • חייל, הניסיון שלך לתייג פעילות בהיקף של מיליארד ש"ח כקונספירציה הזויה של טוקבקיסט קצת מצחיק. השתכנעתי שאתה מכיר את רשימת הארגונים הנתמכים, את פועלם, את האנשים בראשם -ומבין את סדרי הגודל של הקמפיין. וכמובן את השקיפות.

                תחי הקונספציה הקונספירטיבית.

                אהבתי

        • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

          יון אם היית רוסי, היית מאמין בכוח השטן העולמי, שמפעיל את הפוסי ריוט בכדי להחליש את האמה הרוסית. אמנות ואקדמיה ליברלים ואוניברסלים בחלקים נרחבים בעולם.

          אהבתי

        • תמונת הפרופיל של captain beefheart captain beefheart הגיב:

          אינני קונה באופן אוטומטי את התיאור "השמצת ישראל". במקרים רבים מדובר בביקורת לגיטימית כלפי מדינתנו, שבדרך לכאן עוברת "טיפול" ע"י הארזתדמורים ומשווקת כ"השמצה".

          שמעתי על מקרים שבהם חצו את הגבול וליכלכו סתם. לאו דווקא גורמים הקשורים לקרן החדשה, כי לא חסרים שוטים ו"אנרכיסטים" למיניהם. במקרים כאלה כמובן שמדובר בנקניקים שיש להסתייג מהם.

          על כמה כאלה אתה יכול להצביע עם ודאות שהם נתמכים ע"י NIF וכן שבמו אזניך שמעת שהם "משמיצים את ישראל"?

          ולגבי אלה שבטעות נתמכים ע"י הקרן – כמה כסף הוציאה עליהם יחסית לכלל תקציביה?

          אם היו מתמקדים בעשבים שוטים – היו מוצאים בי שותף וראשון לרוץ עם מרסס ראונדאפ. היות והפכו את הביטוי "הקרן החדשה לישראל" לקללה – אינני מאמין לאף מילה שיוצאת מפיהם.

          אהבתי

          • אל תקנה באופן אוטומטי שום דבר מאף אחד, תלמד לבד. עשבים שוטים; הקרן אכן מצהירה מתחת לכל עץ רענן שהיא לא תומכת ב BDS -מצד שני היא מממנת ארגונים שתומכים בו.
            אי אפשר להבין את הקרן דרך מכבסת השמות וההצהרות שאנשי השיווק שלה מפזרים- רק דרך הכסף ולבירנט האנשים בכובעים השונים תתחיל לראות מה קורה. ראונדפ יהרוס את הפרחים שנשארו.

            אהבתי

      • תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

        לא בדיוק, הקרן פונה כרגע לקהלים נבחרים שלדעתה (ודעתי
        במקרה הזה) ייצגו את יהדות ארה"ב בשנים הבאות. לא
        תמיד היו יחסי יהדות ארה"ב ישראל כמו היום. לפני קום
        המדינה קבוצה של יהודים עשירים מאוד, סורוס של אז, וכמובן
        בעלי ה NYT היו אנטי ציוניים. בארה"ב דברים היו
        קשים מאוד, רחוק מהיום, שנאת יהודים וכח הנפט. גם השמאל
        היהודי היה ברובו אנטי ציוני. ממשלת ארה"ב הייתה חלק
        מהזמן נגד החלוקה. אביו של נתניהו שהיה אמור
        להלחם בתופעה זו היה כשלון מובהק. אחרים משמאל וימין
        באו לעזור. הלל קוק, זוכרים? גם תדי קולק ובודאי ויצמן.
        ניהול חכם ביותר, תופעה היסטורית ייחודית של ניהול מעט
        מאוד המשאבים הציוניים הצליח להטות את הכף. צריך לשמור
        על היש. זה יכול להשתנות. ישראל חכמה ויוצרת צריכה למצוא
        דרך לעוד ועוד יהודים בארה"ב וגם לקהילות אחרות. זה לא
        פשוט אך אפשרי. הנה נעמי חזן בחוץ, מישהו עשה עבודתו
        נקווה להמשיך.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

          אתה מבלבל בין פעילות הקרן בארצות הברית לבין פעילותה בארץ. הקרן אכן משמשת כזרוע להפצת האידיאולוגיה של השמאל היהודי (האנטי ציוני) אמריקני. בהוויה הישראלית זה נראה כקריקטורה של תקינות פוליטית. הנסיון להלביש את תמונת העולם של השמאל היהודי אמריקני על המציאות הישראלית גורם לכך שהקרן הפכה לאחד הגורמים המקדמים ביותר את שלטון הימין בישראל.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

            כעובדה אתה צודק ביחס להשפעת הקרן
            בישראל. אבל זה בדיוק מה ששמאל
            שפוי ולא למינגים מתאבדים היה צריך לראות
            וכתוצאה לנסות להכניס מעט שפיות יחימוביצית
            לקרן, יש שם המון כסף, זה גוף דימוקרטי
            מנוהל ע"י יהודים מכל הסוגים. מידע אישי
            אני אומר שניתן להשפע, בחוכמה וסבלנות
            חלק ממה שהולך לעדללה צריך ללכת להפלייה
            מתקנת לעולי איטיופיה. אני מתכוון לחלק גדול.
            אני עסוק לאחרונה, תכנית שנתית וכ"ז אולי
            אבקר כאן פחות במשך כמה זמן.

            אהבתי

    • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

      מאחר וכיוון הקרנפוביה הלך בכיוון ההפוך, הכירו את הגורמים הפועלים לגזול את החרות האמריקאית. לבטל את חוקתה ולהפליר את מימיה.
      ג'ורג' סורוס, אלינסקי ואג'נדה 21.
      מזל שיש יונים אמיצות הנלחמות בעוז.

      אהבתי

      • אתה דוגמא לאדיוט שימושי קלאסי. גדול עליך לבדוק ולחשוב בלי שמישהו יחזיק לך את הסנטר לכיוון הנכון. אתה לא תופס את ההשפעה שיש לקמפיין ממושך בעלות של מיליארד שקל על תודעה של מדינה בגודל שלנו.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

          אין קמפיין, אני לא רואה השפעה לקמפין שאיננו, גם לא של איש הקזינו, למרות הפגיעה בעיתונים אחרים. גם הערעור שלך, נובע מסיבות שלך. הקרנפוביה היא רק אחת מהפוביות שלך. כלבים למשל, ובזה לא אשמה הקרן.

          אהבתי

      • תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

        ג'ורג סורוס הנו אחד האנשים השנואים ביותר בעולם
        השלישי ובעולם המוסלמי בפרט ועל אנשי השמאל
        בארה"ב מכל וכל, כנסו וסעו ברשת תחת שמו. במלזיה
        , למשל,הוא נחשב כציוני מובהק.
        הבעיתיות האדירה של השמאל הישראלי משתקפת
        באיתרוג של האיש הרע הזה, סמל לשיילוק המודרני.
        אדלסון מכאן והוא משם. אבל כאשר יחימוביץ היא מין
        ימין כזה ושטרסלר שמאל, אזי ישראל נראיית כאחת
        החברות שאכן מגשימות את חזון אורוול.

        אהבתי

  4. תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

    כל דבר נכון בזמן שלו. ולפעמים דבר נכון שלא בזמן הנכון
    אינו נכון. גשם ביום כביסה כבר אמרנו? אבי דיכטר היה
    כאן בסביבה המון זמן. היה עליו שלט: "משומש, במצב
    סביר, למטרות שונות, פחות ממחיר מחירון". ניתן היה
    לרכוש אותו בשעות היום כשרואים את כל הדפיקות והשריטות,
    וזה שהג'נטים לא מתאימים. למה באמצע הלילה? אה?

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

      כדבריך. האמירה: "מפורר וכ"ו…" נאמרה
      משנאה והייתה נאמרת משנאה. ותראה את
      הייצור הלא מפורר, כלומר בעברית "מגובש"
      אבוי לעברית. אבל כזה חבר טוב כזה ידיד
      כה מוכר האם למשל לא ניתן היה לתת לו מינוי
      זה לפני כמה ימים, נניח כשהחל סיפור הנשק
      הכימי.

      אהבתי

  5. תמונת הפרופיל של יאיר דקל יאיר דקל הגיב:

    בזמן האחרון אני שומע יותר ויותר מידידים ומכרים את התלונה: למה מפטפטים יותר מדי! זה מזיק! צריך להפסיק את הדיבורים!
    שאלתי היום עתונאים שיודעים יותר ממני והם אישרו את מה שרוב קוראי הבלוג יודעים: ראש הממשלה ושר הבטחון מנהלי מסע יחסי ציבור אגרסיבי למען תקיפה באיראן. הם עושים זאת בעצמם ובעזרת יחצ"נים ממומנים ומקורבים עלומים. זה לא סותר את קריאתו (החלושה) של בנימין נתניהו להפסיק את הפטפטת.
    מכיוון שבין מגיבי הבלוג יש הרבה חובבי סמולנים, כדאי שיכירו בעובדות.

    אהבתי

  6. תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

    ימיני עם מטאפורת האידס, לא ניתן לחשוד בו באינטלקטואליות יתרה. "אל תתנו להם רובים" המאוחר יותר מההצהרה, היה פופלרי בישוב. פציפיזם היתה עמדה דומיננטית במפלגות סוציאליסטיות עד מלחמת ספרד. בלט גם בגרמניה, עד הוצאת המפלגה מחוץ לחוק. דמוקרטיה וויכוח ציבורי אינם חולשה כמו שהוא טוען.
    הבנוניות המנדנדת שלו במחשבה שניתן להוכיח דעה, כן היטלר האמין בעמים חזקים ועמים חלשים, זו האידאולוגיה הנאצית.
    עדר ניתן לקרוא גם למגיני דרייפוס. אנשים יכולים להסכים בדבר אחד, ולהתווכח באחר. הם לא מעבירים נגיפים אחד לשני. גם לא אלה, שחולים במחלה האיומה של דעה, שימיני מתנגד לה.

    אהבתי

  7. תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

    אם רק היית קוראת את הפוסט ואת התגובות היית מבינה "מה לא בסדר" במינוי הבהול בשתיים בלילה אחרי שהייתה לו חצי שנה. אבל לא, באת לשפוך את העביט הרגיל שלך. כי פה זו מזבלת התגובות הגדולה בישראל.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

      את מוזמנת להתפנות מפה עם אלף הניקים האומללים שלך ולפתוח לך בלוג ביקורת תקשורת במקום לשרוץ פה 24/7, לטנף על כולם ולהתלונן.

      אהבתי

    • תמונת הפרופיל של אור אור הגיב:

      אתה אולי לא הרבה זמן פה, אבל בשום שלב של הבלוג הזה לא היה פה רוב לשמאל הליברלי. לעומת זאת, היתה תקופה שהיו הרבה פחות מטרוללים (מלשון טרול) שנכנסים בכל מי שלא מתייצב לימין שור, מה שמוציא את החשק לשאר המגיבים.

      אהבתי

  8. תמונת הפרופיל של יניב מתל אביב יניב מתל אביב הגיב:

    הצטרפתי לתומכי הבלוג.

    אהבתי

  9. תמונת הפרופיל של קשמיר קשמיר הגיב:

    שי גולדן ו"נהרות הקיטש המטורפים"
    מופת ואיש רוח

    אהבתי

  10. תמונת הפרופיל של מישהי מישהי הגיב:

    אולי ימיני נמצא בתחילת העיתון כי לטור שלו יש תוכן וחשיבות, לעומת גולדן שבעצם אומר משהו כמו:
    צריך למחוא להם כפיים, הם מסכנים את המכירות של הספרים שלהם.

    אהבתי

  11. תמונת הפרופיל של בן בן הגיב:

    בטור אחר, פירט ימיני מה הופך את אנשי הרוח לעדר: "התקשרתי פעם לידיד, סופר נחשב, שחתם על עצומה נגד דניאל פרידמן. לאחר שיחה קצרה התברר שאין לו מושג ירוק על מה הוא חתם. הוא מבין באקטיביזם שיפוטי כמו שהוא מבין בטיפוס הרים. אבל נציג המקהלה התקשר וביקש שיחתום. אז הוא חתם. עמיתי קלמן ליבסקינד פרסם רק לאחרונה על שיחה דומה על "אנשי רוח" שחתמו על עצומה שדורשת לממש החלטה שיפוטית בעניין הבדואים. אלא שההחלטה הייתה הפוכה מזו שפורסמה בעצומה. לחותמים לא היה מושג. נציג המקהלה התקשר. אז הם חתמו."
    (http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=f2b4c1b55be76d1e6d7b777256ea0370&id=3555)

    אבל עזבי את ימיני. זה מה שאומר אחד הכוכבים הראשיים של להקת חותמי העצומות, יהושע סובול: "אנשי רוח אוהבים להתבודד בקבוצות, בחבורות, לחזק זה את זה. ועצומות – טבען שהן יוצרות מין מדורת שבט קטנה שכזאת. אני חתמתי על הרבה עצומות בחיי, אז אני אומר לך: עצומות הן יותר תופעה סוציולוגית מתופעה פוליטית".
    (http://www.youtube.com/watch?v=uXxwCL8eEek&feature=player_embedded)

    אהבתי

  12. תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

    מבלי להכנס לדיון בנושאים נורא נורא כבדים. הערה לבעלת המקום,
    נכתב:
    "למה איחוד שכזה של כמה אנשים הופך את החותמים לעדר?
    על פי איזה היגיון?"
    השאלה היא כמה זה כמה ומה עושה העדר. לא כל האנשים יחתמו
    ,כיחיד, על מה שיחתמו כחבורה, תנסו ערבות בנקאית.
    נסיונות כיתתיים הכי פשוטים שהייתי מעורב בהם בפסיכולוגיה 101
    וסוציולוגיה 101 מראים אותו דבר, תנסו פעם, יהיה מעניין. ההנחה
    המוסווית שלא מדברים עליה לעולם היא שברשימה כזו תמיד תמצא
    שנים שלעולם אבל לעולם לא יחתמו, כזוג, על מסמך פוליטי שחתם עליו
    ראשון אחד מהם. כאילו תוספת חותמים מדללת את השנאה.
    עכשיו אפשר להתחיל להתנצח על מה שכתבתי לעיל, כרגיל בארץ
    הבלוגים. אז כך וכך… ובתנאי זה או אחר ולא תמיד וייתכן אולי ש…
    ויש יוצאים מהכלל.
    נו תאמרו לי, אנא, בבקשה: מתי "כמה" הופך ל"המון", מתי "המון"
    הופך ל "אספסוף" מתי "אספסוף" הופך לחיה רעה. זה שאספסוף
    הנו חיה רעה אמרו חכמים ממני, יש הרבה. על אונס קבוצתי
    שמעתם? על אונס בכיכר תחריר שמעתם?
    בבסיס, אם מה שכתבתי אלו שטויות טהורות מדוע צריך "הרבה"
    שיחתמו ? אין להם כסף למודעה אישית?

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

      אני לא יוצאת נגד תיאוריית העדר. מן הסתם היא נכונה, וכך גם הניסויים בהם השתתפת ועוד ועוד.
      כל זה לא מסביר את הטיעון שהשמאל עדר (ואילו הימין לא). שטויות כמובן. בני אדם הם עדר, נקודה.

      אהבתי

    • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

      הדברים של עובר אורח כל כך לא קשורים, שחבל שלא התיעץ עם מספר אנשים לפני שכתב אותם. בדיוק ההבדל בין עצומה לאונס קבוצתי. בין הצורך של אנשים בעלי דעה קרובה להתאגד בקבוצה לקדם את עמדתם, לבין השחיקה של המוסר האישי בקבוצה. אונס קבוצתי אינו התאגדות של אנסים לצורך ביצוע העברה, ועצומה אינה התאגדות של חסרי דעה, שמפתחים עמדה בשל היותם קבוצה.
      בניסוי סטנדפורד אנשים רגילים הפכו לסדיסטים, ולא אנשים סדיסטים התאגדו לממש את תאוותם.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של מישהי מישהי הגיב:

        ועצומה אינה התאגדות של חסרי דעה, שמפתחים עמדה בשל היותם קבוצה.


        לאו דווקא

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

          צ'יזבאטים זה לא דוגמאות, גם לא חברים דמיונים של ימיני, ליבסקינד לא קשור דעה זה לא ידיעה, סובול מדבר על דבר אחר. כמובן את יכולה לגלות לי מי מחותמי המכתב, חסר דעה בנושא.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של מישהי מישהי הגיב:

            "צ'יזבאטים זה לא דוגמאות, גם לא חברים דמיונים של ימיני"? טיפונת (אבל ממש טיפונת) רדוד.

            אני שוברת את הראש ולא מצליחה להבין איך האזכור של ליבסקינד לא קשור. הסיפור הוא סיפור ולא דעה, אלא אם כן העצומה בעניין הבדואים היא היפותטית.

            סובול לא טוען "חסרי דעה" ואפילו לא על "חסרי דעה עצמאית" אבל כן מדבר על התנהגות עדרית. ונכון, הוא פחות קשור.

            בקשר למשפט האחרון שלך שדורש ממני להפריך טענה שלך:
            1. אני לא טענתי שאין לחותמים דעה בנושא הזה.
            2. קיום דעה לא מוכיח חשיבה עצמאית בדרך להשגת אותה דעה.
            3. גם אם ניתן יהיה לדעת שכל אחד מהם הגיעה לדעה זו ללא תלות באחרים כלל, זה עדיין לא מוכיח את הטענה הכללית שלך.

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

              ההקשר לטענה שלי, הוא האחריות המוסרית. לאדם יש דעה(שאכן לרוב קשורה לרקע סוציולוגי), ומרגיש אחריות מוסרית לקדמה לכן יצטרף לקבוצה לעצומה או הפגנה, וכך איש הרוח מרגיש חובה מוסרית. מטרתו להעצים את עמדתו.
              זאת למול תפיסה של הפסיכולגיה החברתית כשנמצא אדם מראש בקבוצה או המון, ואז פוחתת האחריות המוסרית האישית, כמו במקרה החותרת בירקון, כשכל אחד מאמין, שאחר מיומן להצלה ממנו. ובקבלת החלטות בקבוצה יעדיף להחביא את דעתו בתוך הסכמה כללית.
              הטענות למכניות בעצומות, קשורות לקשר בין רקע חברתי לעמדה, אך רוב החותמים והמפגינים מבטאים דעה שמאמינים בה, ולא באים בשביל ההופעה.

              אהבתי

      • תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

        אכן כפי שנכתב הופיע הטפיל השחצן. רד ! מצא עצם טריה.
        ראה, בני מינך בחצרי שוכבים על הגב ומלקקים את הכדורים
        השעירים מתחת לזנבם. בכשרון הליקוק שלך, למי שמועיל לך,
        ודאי שהייתה נהנה כמותם. במקום זה אתה מסתובב, מלכלך,
        משאיר בבלוג כעל הכביש מטענים דביקים. זו אינה ביקורת,
        זו אינה דעה זה חומר דביק שהושאר על הכביש. מה שאתה
        לוחש לבני מינך כשפיך מתחת לזנבם זו הביקורת שלך וזה
        מקומה. בסוף משעין על רגלי רגל אחורית. שכב על הגב לקק,
        מצא שקית נילון לתרומתך לאנושות, מצא עץ אחר להשעין עליו
        רגל.
        מכנה אותי דוברמן, ואח"כ בוכה, נובח, מילל, מחרחר,מיבב,
        בגין הדימויים שאני מעניק לך בעוד שאתה מעלים
        את הרשעות השטחית שלך ומתחזה לנקי כפיים, אינטלקטואל
        מובהק, ומדגים בכך את טבע השמאל של סוגך, יש גם אחרים.
        ציני, הרסני, מתנשא, מתעלק, מחריב, הורס, מבקר,
        בונה עצמו כגאון על גבם של מי שיצרו, מומחה להרע.

        דעות שהטפיל משייך לי מעולם לא כתבתי, לא על חותמי
        עצומות לא על אונס קבוצתי.

        נפתח בשקר הכי בוטה. המשחק האינטלקטואלי של הטפיל
        מוגבל. מדי פעם כשהטפיל כטפיל מנסה ליצור ולא לבקר
        ולהביא עובדות מדעיות בדוקות מתגלה חוסר ויומרנות לאין
        קץ. הטפיל המוגבל מכיר רק בניסוי סטנפורד ומז**ן את
        השכל בהתחכמויות, אכן פלט הטפיל "סטנפורד" והפך
        מטפיל ליוצר, ולא היא, טפיל היה טפיל ישאר. לא ניתן כיום
        לבצע ניסוי הכרוך בפגיעה בגוף כך סתם ללא המון טפסים.
        בכלל יש לי ספק רב אם מישהו בסטנפורד יעיז היום, גם אם
        ה"ארנבות", יחתמו חתימות, לבצע ניסוי הפוגע בגוף סטודנט.
        בודאי לא בקורסים ראשוניים כפי שכתבתי. גם הקשר
        בין גרימת כאב לחתימה על נייר אינו ברור מעצמו. יש ניסויים
        פשוטים ממנו שפשוט הטפיל לא מכיר. הנה הניסוי על ציבור
        ועצומות שמדובר בו:
        הגש לתלמיד שנה שלישית עצומה נגד מרצה ובקש חתימה,
        אחת יחידה + מספר תלמיד,על טופס ליחיד היכן שרק שמו
        ומספרו בולטים. עשה זאת למאה יחידים בכיתה של מאה.
        הגש אותה עצומה על טופס לרבים שכבר חתומה על ידי
        חמישים שישים תלמידים, חלקם מוכרים לחותם, על דפים
        צפופים עשרים שורות, חמש עמודות לדף.
        תראה כמה יחתמו וכמה לא יחתמו. כמה בכלל יקראו את
        העצומה במקרה א' או מקרה ב'. זה הניסוי, ניתן לבצעו
        בשנת הלימודים הבאה ולראות תוצאות כאן, אצל ולווט.

        באשר לטיעון על "קבוצה שהתאגדה להביעה דעתה". אין
        איש יודע מה דעת החותמים על כל הנושאים בעולם ועד
        כמה קרובה או רחוקה דעתם בכל הנושאים בעולם גם
        בנושא הנדון. איני יודע למה התקבצו ומי קבצם וכיצד הובאו
        לחתום. יש קטע כתוב וחותמים וזהו. עכשיו על החתימה.
        ניקח למשל את עוז. ערכו של עוז בייחודו, זה ברור. את
        פרס נובל לספרות,שהוא יקבל, מעניקים ליחיד. בעצומה
        הנדונה אני, ולא רק אני, רוצה לדעת את דעתו
        של עוז. זה ברור למחתימים אחרת לא היה מובא. לעומת
        זאת דעתו של חותם אחר, נוכל מנוכל שלדבריו חזר בתשובה,
        אינה מעינינת אותי, יותר מכך הנ"ל אמר שפעמים רבות חתם
        על מסמכים להרע, לסכסך, מתי הפסיק? האם בכלל?. אם
        עוז כתב, שיחתום הוא, עוז ! . אם אחרים כתבו למה הוא
        חותם? האם אינו יודע מי חותם עמו? איך זה שסופר שייחודו
        בהיותו יחיד מסכים שהעצומה מעורבת תייצג אותו. ייחודו
        בהיותו סופר. השפעתו וחשיבותו בהיותו סופר מיוחד. חשיבות
        דעתו כחלק מדייסה הכוללת טיפוסים מפוקפקים אפסית. מדוע
        לא ייכתוב את אותו חומר תחת חתימתו ונדע, חד משמעית, זו
        דעת עוז. אך ! ברור, לי לפחות, שאם בכלל יכתוב, והרי
        חשיבותו בכתיבתו, המשמעות ואולי גם הצורה יהיו אחרות.
        אם יכתוב כיחיד, מן הסתם לא יהיה זאת כמסמך משפטי.
        כי עד כה לא עשה כך. לעולם לא נדע אם בהשפעת הקבוצה
        והעו"ד=העורך שינה עוז כתיבתו. מה זה משליך על חתימות
        אחרות שלו ? על דברים נדפסים אחרים? האם זה ראוי ומוסרי
        לצדיק מקצועי כמותו לצרף לחתימתו על אמירה כתובה חתימות
        של אחרים? ואיזה אחרים? מתי זה פסול? מה הערך
        האמיתי המהותי של חתימתו בנסיבות אלו. התחכמות צינית
        או ייחוס לי דברים שלא אמרתי אינם תשובה לשאלה:
        מה ערך החתימה של עוז? על מסמך משפטי זה, על
        מאמר, סיפור קצר, ספר. האם תמיד ערכן שווה? מה
        משמעות חתימתו על ספק עצומה ספק התרעה משפטית.
        מי קובע ערך המסמך? הנוכל הכי נכלולי מבין החותמים
        או הצדיק הכי תמים מביניהם

        הנה דעתי על אונס קבוצתי ולא מה שהטפיל מיחס לי. זה
        מה שאני אומר לא השקרים שלו. באונס קבוצתי קיום הקבוצה
        עוזר ומעודד שבירת הפחד מהחוק או/ו מהביקורת החברתית
        או/ו ושבירת טבו מוסרי. יתר על כן את
        זה עושים החברה ה"טובים" ה"מיוחדים" שכבר סווגו
        ככאלו הדדית, בזה הרגע או במשך זמן רב. השאלה האם
        ראוי להתבדל ברגע ה"אמת" מה"חברה"? נשאלת בשני
        המקרים, ראה א.ב. יהושוע על עצומות. לא אמרתי דבר
        נוסף ולא החסרתי במתכוון דבר שאמרו אחרים.
        זה בערך, במידה מסוימת, בודאי לא באותה חומרה מכל
        בחינה, חלק ממה שקורה בעצומה, לפי דברי א.ב. יהושע
        שצוטטו לעיל. אפקט החברה, אפקט שבירת הפחד, מה
        את כולנו יכלאו? עזוב, כל העיתונאים חברים שלי, מה
        פתאום? התחלת לפחד? הוא מבקר ספרות, ומי יודע,
        הוא אחראי על מענקים, כבר יש לנו עו"ד וזה הכל חוקי,
        אנחנו נפגשים ביחד בסמינר בחו"ל ולמה להרגיז וכ"ו.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

          לך לטיפול, איש דוחה.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

            זה אורן על הספה, נכון?

            אהבתי

          • תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

            לדעתי לא יעזור, אך כמה מאלו שנהנים מהטיפול
            שאני נותן לטרול אמרו שאתה שווה הסבר. באשר
            לקריקטורה,בסוף יקחו ככפות אב"ך ומסכה וינקו.
            זה מה שאני עושה, לדעתי במה שאורן, חברך?
            שופך עלי.
            באשר לתגובתו האחרונה היא חשפה את הטרול
            בכל מהותו הטרולית. כבר לא הרצאות בסגנון
            ולשון, לא פסיכולוגיה וסוציולוגיה בגרוש, נקוב.
            "לך לטיפול" כמו בבלוג הכי נחות, לגעתי ודעת
            אחרים הצלחתי. הוא טען שתגובותי אינן נוגעות לו
            המון פעמים, פעם אחר פעם, אחר פעם, ככל
            שהרבה לטעון כך כן השתכנעתי, או לא.

            הטרול החליט להטפל אלי. זה קרה מזמן
            ייתכן שלפני שבאת לכאן. למה? מדוע? לא אדע.
            מעולם לא התכתבתי אתו מעולם לא עסקתי בו לטוב
            או לרע, מיוזמתי, אני חוזר מיוזמתי. נמנעתי בכל
            דרך מלהתנגש בו. כל מה שאני מבקש מתחנן,
            מתרפס שפשוט יניח לי. יש חיים מחוץ לניק שלי.
            הוא אינו מסוגל. יש כאן דבר מה כפייתי, אובססיבי
            מה לו ולי לא אדע. מדי פעם הוא מכריז
            על סיום, בעלת המקום בקשה שנסיים והוא בשלו
            דבר על כפיתיות וטיפול.

            ככלל הערותיו ואמירותיו הן אישיות ופוגעות. כאשר
            העלה נושא לא אישי קיבל תשובה עינינית מוקפדת
            אבל כאשר פגע בי, ממש ממש כמו בדימוי שאני
            מלביש עליו, הוא חטף ויחטוף. אם כלב זר מחרבן
            בחצרי ושב ושב, יש בהם תופעה כפיתית כזו,
            הוא חטף ויחטוף. זה עניין חינוכי. יש מקרים
            שלובשים מסכת אב"ך, כפפות ניאופרן לוקחים
            צינור גדול נכנסים שוטפים מנקים ומחנכים.

            מעולם לא נכנסתי לחצר שלו ואיני רוצה אותו
            בחצרי. כל מי שעוקב אחריו כאן בבלוג רואה
            תהליכים השווים מחקר. אבל זה אינו עסקי,
            בכלל לא. פשוט שיתרחק ממני.
            לפי התגובות יש עוד שמזדהים איתי. אולי גם
            הם צריכים טיפול לגירסת הטרול המאוס הזה.

            זה המצב כרגע. אשמח להודות לכל מי שיוכל
            לנתק את הטפיל האובססיבי הזה ממני. הנה
            מטלה. אם כאן ועכשיו הטפיל ירד, אמצא
            דרך להודות לוולוט.

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

              זרוק סכום שאתה מעביר בפיי פאל לוולווט, ואני מבטיח להתעלם מתגובותייך.

              אהבתי

            • תמונת הפרופיל של ז'ורז' סאנד ז'ורז' סאנד הגיב:

              לעובר אורח, מאחר ודבריך מוענו ישירות אלי- אשיב לך אם כי לדעתי אורן מוכשר ומסוגל להשיב לך יותר טוב ממני.בלי להכנס להסטורית היחסים ביניכם, מפריע לי הסגנון הבוטה, הנמוך והגס שנועד להשפיל את אורן ואינו מכבד גם אותך.אם אינני טועה עיסוקך נוגע ביהדות. ראה מה יחסם של חז"ל לניבולי פה. לא נגעתי –

              יחסם השלילי של חז"ל לניבול פה מודגש בדיון במסכת שבת, שבו נאמר:

              אמר רבי חנן בר רבא הכל יודעין כלה למה נכנסה לחופה אלא כל המנבל פיו אפילו חותמין עליו גזר דין של שבעים שנה לטובה הופכין עליו לרעה. אמר רבה בר שילא אמר רב חסדא: כל המנבל את פיו מעמיקין לו גיהנום.

              – בבלי מסכת שבת, ל"ג, ע"א

              וכן

              אמר ר' יהושע בן לוי: לעולם אל יוציא אדם דבר מגונה מפיו…

              – מסכת פסחים ג' ע"א

              מהפסוק "והיה מחניך קדוש ולא יראה בך ערוות דבר" דרשו שיש להימנע גם מערוות דיבור, היא ניבול פה. הרמח"ל בספרו "מסילת ישרים" (פרק י"א) מציין זאת במפורש: "ולא יראה בך ערוות דבר – זה ניבול פה". עוד הוא מציין שאיסור ניבול פה הוא סעיף של איסור זנות. "שניבול פה הוא ערוותו של הדיבור ממש, ומשום זנות הוא שנאסר ככל שאר ענייני הזנות". (שם)

              אהבתי

              • תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

                יהדות אינה
                עסק
                ועיסוקי אינו
                נוגע
                ביהדות.
                מלבד
                היותי
                יהודי.
                על מי
                אתה מגן?
                מי זה
                אורן?
                ראה
                בהתכתבות,
                סחטן נמוך.
                בישראל
                מאות
                אלפי
                נסחטים.
                הנה אני
                אחד
                מהם.
                כך
                בעמק שרה
                בבאר שבע
                כך בהרבה
                שווקים.
                מישהו מציק
                ומציק
                ואז מציעים
                לו
                כסף
                וזה בסדר.
                שים לב
                שאני לא
                הצעתי
                לך כלום!
                הוא
                קרא
                את
                שכתבתי
                לך
                קפץ
                על
                המציאה
                דרש
                בפה
                והפך
                אותך
                לסרסור
                לדבר
                עבירה
                בדרשו
                אתנן.
                לדעת
                עו"ד
                שפניתי
                אליו
                יש כאן
                מקום
                לתלונה
                במשטרה
                אין ברצוני
                לפגוע
                בכל דרך
                בולווט
                אבל
                ראה על
                מי אתה
                מגן:
                אתנן
                תאוות
                בצע
                שוחד
                אכן
                אורן
                צדיק
                הדור
                אני עם
                מצפוני
                אסתדר
                אבל
                כשאתה
                מטיף
                לי
                ראה
                על מי
                בחרת
                להגן.

                אהבתי

  13. תרשי לי להסביר. שנים שטהרני הסמול טוענים שהוויכוח הפנימי לגבי העמדות המדיניות-צבאיות מול הערבים לא מחלישות אותנו כי הם לא מעניינות את שכננו- תוך התעלמות רבת שנים מציטוטים בתקשורת הפאליוודית ובאינטרנט.

    בן ימיני התייחס לנקודה מקבילה– מכתבי הסטודנטים הפציפיסטים מאנגליה. הוא טרח להסתייג אבל אני לא רואה מדוע.

    מימדי האנטישמיות והשנאה הישראלית שהסמול מלבה במשך שנים כלפי חוץ (ופנים) חמורים בהרבה מהמכתב ההוא.

    דבריו של אותו קצין נאצי צריכים להשמע סביב כל שולחן, בכל חוגי האקדמיה והחינוך בישראל:

    אני יכול להבטיחכם, מידיעתי האישית, ששום גורם אחר לא השפיע על היטלר ועל הדרך שבה בחר, יותר מאשר אותו 'סירוב להילחם למען המלך והמדינה', מפני שההחלטה התקבלה בקרב מה שנחשב כאליטה האינטלקטואלית של ארצכם". מוסוליני חשב ש"ההחלטה היא הוכחה לכך שבריטניה חלושה, רכרוכית, כמו אישה זקנה".

    גם לצ'רצ'יל (כמו לביבי, ברק ליברמן וכל מי שמתוייג כימני-כוחני) שזיהה את האיום, לעגו הנאורים מאוקספורד. העמוסוזים של היום לא למדו דבר. האגו והקריירה לפני הכל. ההיסטריה חוזרת.

    אהבתי

  14. מה המשמעות של הפניה מעמוד הפייסבוק של אהוד ברק לכתבה שמאזכרת שלפי פרסומים זרים טילי יריחו נושאים ראשי נפץ גרעינים

    אהבתי

  15. מה שיותר מעניין בפרשת אלף-אלפיים הוא, שאחד אומר שהיא מצאה את הכסף והשני אומר שמצאו רק את השקית בלי הכסף.

    אהבתי

  16. תמונת הפרופיל של אחינח אחינח הגיב:

    תודה על הלינק לשירה חורש. מרגש. וממש עצוב.

    אהבתי

  17. תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

    אני מניח שאורי קציר פייספרנד שלך, אם לא יהפוך את הפוסט לציבורי, לא נדע מה הסמים שחילק לך.

    אהבתי

  18. הערות שוליות בתכלית על מינוי דיכטר:

    1. על מינוי דיכטר בישר"ה אומרים שרק בסמוך ל 02:00 נודע על כך, אבל גם במקו וגם בנרג' (כמו שציינת) הודיעו על זה קצת אחרי חצות. עדיף היה שלא היה כותבים שעה וכותבים "לאחר סגירת הגליון".

    2. נראה שלתזמון העיתונאי של רוה"מ נוספה שעה נוספת. עתה, מעבר לתזמון מסיבות עיתונאים בשעה 20:05 הודעות חשובות הוא מודיע לאחר חצות, כדי לדפוק את מהדורות העיתונאים. איפה הימים של ועדת העורכים.

    3. על הבאסה של אברמוביץ אני יכול לומר דבר אחד (וסלחי לי שאני משתמש באתר שלך כקרדום) – שכותבים או אומרים לך "שעל פי הערכות" זה מה שהן שוות.

    אהבתי

  19. תמונת הפרופיל של ז'ורז' סאנד ז'ורז' סאנד הגיב:

    נעניתי לאתגר.

    אהבתי

  20. תמונת הפרופיל של אחד שיודע אחד שיודע הגיב:

    ובינתיים ברעננה: פוענחה פרשת ההרעלה
    http://www.hakafe.com/thread15594.html

    אהבתי

  21. תמונת הפרופיל של ר.בקצה ר.בקצה הגיב:

    ימיני מדבר על הזליגה של השמאל הציוני לכיוונו של המיעוט הנאוריסטי.

    הכוונה היא שכולם (כלומר, כל השמאל) מתיישרים על פי הקו שמתוות הסוכנויות הזרות השונות של הקרן החד"שה:
    – כולם תומכים בהצפתה של ישראל בערבים ובמסתננים
    – כולם שולחים ספר בחתימתם למרצח באראגותי
    – כולם שותקים לנוכח התפרעויות הקרן החד"שה וכנופיותיה

    מי שזוכר, בזמנו חברי כנופיית "מצפן" הגיעו לבקר את חברם אודי אדיב בקיבוצו גן שמואל, ומי שזרק אותם מהקיבוץ היה לא אחר מרן כהן (!) איש מפ"ם.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

      הבדיחה הזאת, "הקרן החד"שה", כל כך דוחה, שקרית ומעצבנת, כל כך מעיקה ומטרחנת. איך לא נמאס לך ולעדר השונאים ממנה?

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של ר.בקצה ר.בקצה הגיב:

        אין פה שום בדיחה, ואף אחד לא צוחק.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

          זה מה שעצוב. אתה והחברים שלך אפילו לא קולטים.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

            יש לנו חבר חדש. אמנון ליפקין שחק הצטרף רישמית לציבור המתנחבלים

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

              אם יש לך מפעל מיצא זה רחוק מלהיות מגוכח. יש בבריסל
              אלפי פקידים חסרי עבודה שישמחו למרר לישראל את החיים.
              תאריך הנוהלים החדשים מוכיח שעד כה, בעבר הלא רחוק,
              ישראלים מתוחכמים, ציונים לא פחות מקבועי הבלוג הזה,
              קשרו קשרים, בדרך זו או אחרת, איש לא שונא את
              מה שהכל אוהבים, עם אנשים בגוף הזה ומנעו חרמים
              והסגרים. זה בדיוק תפקיד משרד החוץ. השופני נאש של
              חלק מה שקרוי ימין גם בכנסת, גם במדיה העולמית מזיק
              כמו הקרוי שמאל. יש כרגע בישראל פעילות חמורה של
              נציגי השוק. הם חסינים. אחרים לא. הקרן היא מטרת
              דמי, תועלתה מרובה מנזקיה ויש שם עם מי לדבר.
              ישראל החכמה, החוקית, הנורמטיבית, נאמר
              המאפאייניקית, הולכת ומאבדת את היכולת להזיק למזיקיה
              להיטיב עם מטיביה ובכלל לנהוג בחכמה. זה תהליך ארוך
              ואיטי ומסוכן מאוד,חבל שציונים מועילים, נניח למשל, כבגין
              והרצוג, אינם מסוגלים לעשות מעשי אבותיהם ולהוביל את
              העגלה כפי שצריך. הציניות, הסרקזם וכ"ו לא מועילים
              ולהצחיק זה הפסיק מזמן.

              אהבתי

        • תמונת הפרופיל של captain beefheart captain beefheart הגיב:

          כמו שלא צחקתם עכשיו, בכיתי שנים

          מה שדבורית אומרת, ואני מסכים איתה, הוא שמישהו משח את "הקרן החדשה לישראל" לכהן הגדול, לאירגון הגג, לבית המדרש ולחמ"ל של ה"סמול". וברגע שהשטות הזו נזרקה, היא תפסה כאש בשדה קוצים מאותגר סופרטאנקרית.

          "הקרן החדשה" ההיא היום – לימני הדל כמו גם למשכיל – ל"גולדשטיין" של 1984. אותה דמות שיש להמציא ולפמפם, כדי שיהיה על מי להמונים על מי להוציא את החוריאה.

          אתם קונים את זה ואנו (המעטים והדלים) נדים לכם על כך. זה הכל.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

            אני דווקא בעד הקרן. היא מפרנסת מאות רבות של ישראלים צדיקים הממיתים עצמם באוהלה של פלסטין. כל הממון הרב הזה זורם לארצנו הקדושה מכיסי עכו"ם. אמנם תורתנו הקדושה מתירה גזלת עכו"ם אבל הרמב"ם אסר, ככתוב: גזלת עכו"ם מותר אבל מדרבנן אסור

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של captain beefheart captain beefheart הגיב:

              עוד אחד שימניותו מעבירו אותו על דעתו. פעם אחת ולתמיד – אולי תקראו כבר מה עושה הקרן החדשה לישראל, מהתחלה ועד הסוף?

              הקרן תומכת בעשרות גופים ומוסדות שוחרי טוב. נהנים משירותיה גם דוסים, גם ווזווזים, גם פרענקים, גם ערבושים, גם דרווזים, גם קיבוצניקים, גם תושבי עיירות פיתוח. ובעיקר: נכים, מוגבלים, קשי יום, חולים ושאר עלובי החיים.

              חלק קטן מהאירגונים הנתמכים של הקרן הם בעלי אורייטנציה אזרחית חזקה (כאלה שרוצים, שומו שמיים, להביא לשוויון בין יהודים לערבים בישראל), או בעלי אוריינטציה הומנית חזקה (כאלה שרוצים יחס הוגן לכל בני האדם, גם לפלסטינים במחסומים).

              ארז תדמור ושאר חבריו להשמצה רוצים שהקרן תממן רק יהודים ותתמוך בסיפוח שטחי יו"ש. עד שזה יקרה הם עושים לה מקארתיזם.

              ארז תדמור וחבריו לדבר הסתה רוצים שהקרן תפסיק לתמוך

              אהבתי

              • תמונת הפרופיל של captain beefheart captain beefheart הגיב:

                אופס… יש מצב לתיקנון ע"ח הבית? 🙄

                אהבתי

              • (מחלקת הודעות אבודות)
                אפשר להשמיע דיעות וטעם אישי לגבי הקרן אוהביה ושונאיה -עד שמגיעים לשורה התחתונה, לכסף.

                שיעורי בית

                בוחן למחר

                כשתבין כמה זורם, מהיכן ולאן אפשר לפתוח דיון אינטלגנטי לגבי ההכתרה, המלכים והאידיוטים השימושים. אבל בינינו, מי רוצה לשבת ולקרוא דוחות של ארגונים בגייד סטאר …עדיף לתייג ימנים.

                אהבתי

                • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

                  איום ונורא. לימודי משפט, זכויות אזרח. האם באמת כל הימנים של הבלוג, מפחדים מהמפלצת הזאת, או שרק היונה בעל ההיסטוריה של הפוביות.

                  אהבתי

                • תמונת הפרופיל של captain beefheart captain beefheart הגיב:

                  מה הבאת לי חוץ מהחזרה על דברי הנאצה הרגילים, המבוססים על ברירת חלק זעום מפעילות הקרן והתחרעות (גם היא בלתי מבוססת ברובה) עליה?

                  קש וגבבה!

                  זהו עמוד האתר של הקרן המפנה לאירגונים הנתמכים. הוא מדבר בעד עצמו. המספרים חד משמעיים והמגמות מובהקות.

                  הדיבור נגד הקרן החדשה הוא התגלמות המקארתיזם של ישראל 2012. העובדות מוכיחות זאת שחור ע"ג HTML.

                  אהבתי

                  • אני משוכנע ששניכם הספקתם בשעה את מה שהחמור של המשיח לא הספיק באלפיים שנה וקראתם את כל החומר. מרשים בהחלט. זכיתם להביע דיעה מנומקת.

                    שאלה ברורה למביני העניין החדשים:
                    כמה כסף עבר מהקרן החדשה לישראל הישנה בעשור האחרון?

                    אורן לא יענה, השידור עובר אליך קפטן.

                    אהבתי

                    • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

                      אילו רק ידעתי למה לעזאזל אתה מתכוון ב"ישראל הישנה", היה מקל עלי לא לענות.
                      אין ספק בלי הלינק של הקרנופוב לרוטר, לא היתי יודע כלום על הקרן.

                      אהבתי

                    • תמונת הפרופיל של captain beefheart captain beefheart הגיב:

                      לא קראתי הכל בשעתיים, כשם שאתה לא עשית זאת מהכיוון הנגדי. עם זאת, נימוקי עומדים יציב גם כך.

                      כפי שאתה יכול לראות בעצמך, הקרן החדשה לישראל תומכת בעשרות אירגונים העונים להגדרה (שהמצאת, אבל נלך עם זה) "ישראל הישנה": עניים, מזרחיים, נשים, עולים, פריפריה, נוער ועוד הרבה.

                      אם טענתך (כפי שמהדהדים אותה מקארתי "אם תרצו") נכונה – הכי שכל אותם אירגונים ופעולות אינם אלא עסקי קש, שאינם מגלגלים שקל למטרות עליהם הם מצהירים וכל תכליתם היא לשמש עלה תאנה ל-NIF, שמטרתה האמיתית היא השמדת ישראל.

                      בדוק עצמך – האם אתה בטוח שאתה עומד מאחורי התזה המפורפרת הזו?

                      אהבתי

              • תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

                לא יאומן, והגויים הטיפשים חושבים שהם משלמים בשביל לדפוק את ביבי.

                אהבתי

              • תמונת הפרופיל של ר.בקצה ר.בקצה הגיב:

                הבט,
                בציבור הישראלי הציוני יש קונצנזוס פחות או יותר שמדינה דו-לאומית היא אסון (חוץ מכמה עפיפונים מהימין שמשוכנעים ביכולתם "להכיל" את האזרחים הערבים החדשים).

                כעת, קרא מה כתוב באתר הזרוע הביצועית של הקרן החד"שה, ארגון בשם "שתיל":
                "התכנית הפלסטינית" בשתיל פועלת לעיצוב תהליכים ומדיניות, באמצעות שילוב, חיזוק וחיבור הכוחות בחברה הפלסטינית ובחברה היהודית, השותפים לחזון המדינה השוויונית, המכירה בפלסטינים אזרחי ישראל כקבוצה לאומית, זכאית לשוויון אזרחי וקבוצתי-לאומי ."

                שוויון קבוצתי-לאומי, כך ממש!

                אל תמרחו אותנו בכל מיני אוריינטציות אזרחיות ושאר ביטויים גסים-
                הקרן וארגוניה מטיפים להפיכתה של ישראל למדינה דו-לאומית, זה מופיע שחור על גבי לבן.
                יש לך בעיה עם מדינה דו-לאומית? יש לך גם בעיה עם הקרן החד"שה.

                אהבתי

  22. תמונת הפרופיל של חייל זקן חייל זקן הגיב:

    מכתב היוצרים נגד התקיפה באיראן ללא החלטת ממשלה.

    נער הייתי גם זקנתי ומעולם לא ראיתי מכתב יוצרים המתחיל במילים "הנידון: מרשי…"

    אהבתי

  23. תמונת הפרופיל של אוריה אוריה הגיב:

    הסיבה ל"קדחתנות" שבחיפושים מובנת:
    עד לפני זמן קצר הביקורת התקשורתית הופנתה לעבר הגודל המנופח של הממשלה, וכדי לחמוק ממנה ייתכן שנתניהו העדיף לא למנות מחליף לווילנאי, בתפקיד שהומצא בעבורו. אלא שביומיים האחרונים הכותרות זועקות ש"העורף לא מוגן", ובשבוע הבא הן הרי היו הופכות ל"העורף לא מוגן, ואפילו אין שר אחראי". האיום האיראני לא השתנה, אבל סדר היום כן.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

      זה המובן מאליו, אין צורך להסביר, ולכן לא פירטתי זאת.
      אולי הפרשנים הגדולים צריכים היו לנג'ס פעם בשבוע בחצי שנה האחרונה ולשאול אותו מתי ימנה שר במקום וילנאי? אבל לא, במקום זה הם נעתרים לספין ומוציאים מהדורה שנייה בשתיים בלילה. וואוו, מונה שר!

      אהבתי

כתוב תגובה לחייל זקן לבטל