אצבעות חג 16.9.12 ב'

השער החדש של ניוזוויק מעורר מהומה בעולם: האם זה שער פוגעני, האם זה בסדר לתת כותרת כזו ולהכפיש בני דת שלמה, או שמא צריך היה לכתוב בכותרת: "זעמם של כמה מוסלמים"

דיון בהאפינגטון פוסט על השער והתגית (הזהה לכותרת) המלווה אותו בטוויטר למשל, "זעם המוסלמים".
תוס', 16:04: רוב קרילי מהטלגרף על שער המריבה.
אבל הנה, בשם מי מדבר נסראללה?

סוריה ערכה ניסויים בנשק כימי בנוכחות מדענים איראניים.

משטרת ניו יורק עצרה כמאה אנשים בעת חגיגות השנה לאוקיופיי וול סטריט.
ועוד.

נוכחותו של חגי עמיר בזירה הציבורית דוחה תנשמה.

הארץ/ ראש השנה

עורך: אביב שמידר

כותרת גיליון הנושא הזה היא "שומרי מסורת", וכות' המש' "החפצים שזרקנו, המנהגים שזנחנו ושאר הדברים שנעלמים מחיינו מבלי שנשים לב. מבט על מציאות משתנה". והנה לכם העמוד המעוצב לכל הפרויקט. אני לא יכולה לומר שדווקא בא לי לקרוא על ההבדלים בין בלוג ליומן, למשל, נראה לי שאני כבר יודעת מהם, אבל אולי יש מי שמתעניין.
כבר כתבתי זאת אבל אכתוב שוב, כי מחמאות זה משהו שלא שבעים ממנו. כל עיתוני הדפוס מתלבטים באיזה אופן להציג את העיתון המודפס ברשת. יש כאלו שלא מתלבטים. למשל ידיעות. הוא לא. בינתיים. יש מי שעסוק בלהיאבק על עוד טיפת חמצן, מעריב, כך שזה לא הזמן לבוא בתלונות, אבל מכל ההיצע המקומי, הארץ, אחרי גלגולים נוראים ואיומים של האתר עושה את זה ממש טוב עכשיו, והאופן בו מאורגנים פרויקטים שונים, או אפילו מוספים שלמים לעמוד אחד מאיר עיניים, מעורר השראה ומרומם נפש.

ידיעות

לחבילת ידיעות צורפו שני אלמנטים תמוהים ואחד נעדר.
הדבר הראשון "ברכות לסדר ראש השנה לקוראי ידיעות אחרונות". מין חוברת של ארבעה עמודים בחסות שופרסל וידיעות. בהוראות הסדר הזה יש את סברי מרנן, כלומר הקידוש, מה מברכים על רימון, מה על שעועית, על גזר, על דג ועוד. אני מקווה שעשיתם שימוש הולם בהגדת ראש השנה הזו.

האלמנט הנוסף הוא גיליון מזכרת הנקרא "כך היינו"
עורכת: ענת לב-אדלר. נו, לפחות עורכת אחת של גליון חג.
עיצבה ידידת המערכת אורנה אושרי שגם כתבה דבר מה:

והנה איתן הבר מציג את הגיליון.
למעשה מדובר בשת"פ נוסף של העיתון עם עורו.
הגיליון כולו הוא כרזות שעשו היסטוריה, הלקוחות מאוסף ציונות 2000, ומי שחתום על מאמר המערכת המציג את הגיליון הוא רוני דואק, יו"ר ציונות 2000 וממקימי תנועת עורו, "הבית של הרוב", כך כתוב.

את לוח השנה של מיטב הכרזות לא קיבלתי דווקא, למרות שמובטח על שער המוסף ולכן אצטרך להסתפק בלוח של ישיבת מרכז הרב, ישיבת מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל ובה תמונות תלמידי חכמים לרוב ואף לא אישה אחת שתטנף את הקדושה. הלוח הזה הגיע, אאל"ט, ממקור ראשון.
תיקון, 08:08 – הלוח הוא כפולת האמצע. אני יכולה לבחור בין רבנים לציונות 2000.

המארקר

פופוליסטי אבל מצחיק: עשר כותרות שלא נראה בשנה הבאה בעיתונים.

סמי פרץ, עורך המארקר ואיתן אבריאל, עורך האתר, מראיינים את נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר.
כתב לי העיתונאי א' שהראיון זחוח ומתנשא. אני לא חשתי כך. האומנם?

http://c.brightcove.com/services/viewer/federated_f9?isVid=1&isUI=1

ראיון עם פישר בישר"ה.
ובמעריב.

http://www.cast-tv.biz/play/?dp=yes&movId=hmffbc&clid=22753

ובגלובס עם חגי גולן עורך העיתון.

כלכליסט

פרויקט מיוחד מהסו"ש. 100 האנשים המשפיעים על הכסף שלנו.

מעריב/ מוסף חג

ראיון עומק עם ג. יפית העשירה. ראיון עם אישה אופטימית שגם נראית צעירה מגילה, גם חושבת שנתניהו רה"מ נהדר, גם לא רוצה לספר כמה כסף היא שווה, וגם רואה את הטוב בכל דבר.

ידיעות/ ראש השנה

יהודה פוליקר הוא אחד האנשים היותר אהובים בישראל. אחד היוצרים, וגם אחד האנשים. בדיוק כמו ברפאלי בישראל היום, אבל עם הרבה יותר משקל סגולי לתרבות שלנו, וגם הוא, כמוה, מובא כאן בפעם האלף. אני לא יודעת מה חשבה סימה קדמון להפיק מהמפגש הזה, כלומר  ציבורי? במישור הפרטי, אני מניחה שאלו היו היומיים האולי בין המהנים בחייה: היא התאהבה בו, חיבקה אותו, הוא סיפר אותה, בישל לה, הצחיק אותה, הבכיא אותה. כל זה טוב ויפה במישור האישי. מה עוד? לא הרבה, אבל רווחתה של קדמון חשובה לא פחות.

כזכור, רענן שקד הסתמס עם אסתי גינזבורג, ניהל איתה ג'י צ'ט וגם פגש אותה בבית קפה. התוצאה: אוויר דל חמצן. ראו, אני מבינה שמשאת נפשם של כל הגברים, חתני פרס נובל, עורכי עיתונים מסוגים שונים, יזמי הייטק, בעלי טורים, שליחים וגם רבנים (בפנטזיה בלבד, טפי עליך), זה לפגוש דוגמניות ולפלרטט איתן. גם אם רק וירטואלית. אבל אני מוחה. אני מוחה על כך שזה מה ששקד צריך לעשות אחרי לפחות 25 שנות עיתונות. באמת די. זה הזמן לעמוד על הרגליים האחוריות. זה הזמן שמשהו יזמזם בכיס, או בראש, חוץ מגינזבורגיות. אני משוכנעת שכלום לא נכפה עליו, אבל זוהי קריאת השכמה לכל הנוגעים בדבר.

נכון סיפרתי על הטור של גלעד שליט, הפותח את הגיליון? הנה הוא.

ובינתיים במעריב

אלקנה שור בקטע פסימי. רקוויאם.

יואב יצחק חושב שהסיבות למות מעריב הן אובדן הדרך (הימנית). אני לא מסכימה איתו, אני חושבת שהפסקה שהוא מקדיש לענייני כלכלה שטחית וסתמית, והטיעון שמעריב היה עיתון ימני בימיו של יעקב ארז, 1992-2002 מופרך.
הנוכחים מוזמנים לעלעל בתולדות העיתון, בביקורתיות, באמצעות קווי הדרך שמציעה ויקיפדיה.
הסיבות הכלכליות שיובילו למות מעריב (אמיר טייג, המארקר. זה הלינק המלונקק ביותר שלי פה בשבוע האחרון).

נועם לניר: תפסיקו לייבב.

מעריב מתנה: בקשו עכשיו מעריב מתנה, כי בעוד שבועיים לא יהיה יותר.

לפני פיזור

ובכן, אני מבטיחה לסתום עד מחר בבוקר, שאז חלקכם יחזור לעשתונותיו וישוב מחופשת החג הארוך הזה.

זהו יבול החג:
שנה טובה למוולווטים, ובקצה כל פוסטי הסו"ש.
איש איש בתורו, הפוסט של ראשון.
אצבעות חג חלק א'.

עוד דרך לחגוג את הלילה הראשון של השנה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות חג, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

128 תגובות על אצבעות חג 16.9.12 ב'

  1. עו״ד הגיב:

    1929 זה לא מספיק כדי לדעת איך קוראים לך. אנסה ניחוש קלוש – שמואל? אם היית אומר באיזה תאריך, בשכונת הבוכרים או בחברון או היכן, הייתי מתקרב הרבה יותר לניחוש מושכל.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כמו שאתה שומר על חשאיות, כך גם עובר אורח.

      אהבתי

      • עו״ד הגיב:

        אני לא שומר על חשאיות, אני שומר על חשאיות מוחלטת. בוודאי שחשבתי על החשאיות שלו אבל השאלה שלי היתה לשם מה הרמז הלא לגמרי דק שנרשם בפומבי. אוקיי, אוקיי, ישנה אפשרות שהוא לא חשב שמדובר ברמז, לעולם תשאר זו תעלומה עלומה. לאחר שזה נאמר: כן, טעיתי בשיקול הדעת. במרחק היסטורי של לילה, אין לי מושג למה בכלל נכנסתי למשחק הזה.

        אהבתי

  2. בונד ג בונד הגיב:

    אז הארץ לא נתנו לוח שנה סדין השנה 😕 ואני חיכיתי וחיכיתי.

    אהבתי

  3. שרוט הגיב:

    חבר, אתה חופר

    אהבתי

  4. מוטי רענן הגיב:

    חיים חפר: המרוקאים – לא מפותחים

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-1933394,00.html

    אהבתי

  5. עובר אורח הגיב:

    לעו"ד
    לאור הזיכוי מה WIRDO תודה ובנפרד מגיע לך חתימה טובה, מה
    יש לי להפסיד. לשמע ברכה זו אבי ז"ל היה עונה "מי שיש לו חתימה
    טובה כבר חתם לעצמו". זה היה לפני שהדנקנר הנוכחי נולד, והחברה, יהודים כערבים היו דוחפים מריצות עץ (אומרים שאת הברזל אכל המלח)
    במעלה הר המלח, לא קל, והעולם נשאר אותו דבר. חוץ מזה בעניין
    כוונות הערבים, אני בשלי, הם התכוונו ואם היו יכולים היו עושים. אין שום קשר בין זה לשנאה. מעולם לא שנאו בביתי ערבים ואני קרוי בשם מי שנשחט ב 29 ואת האחרים הצילו ערבים. יש עוד המון סיפורים אבל לא כאן. שוב, תודה על הזיכוי, ועוד מעו"ד סימן טוב לכל השנה.

    אהבתי

  6. מוטי רענן הגיב:

    חחחחחחחחחחחחחחחחחח
    גדול

    אהבתי

  7. מוטי רענן הגיב:

    לא הכרתי עד היום את האתר האפינגטון פוסט ,אבל עכשיו אחרי שראיתי את הווידאו אני מבין מה זה
    בדיוק כמו ערוץ 10 או עיתון הארץ,מביאים 4 אנשים שייצגו את המוסלמים ו 0 אנשים ייצגו את ניוזוויק
    אין ום הפתעות אצל השמאל הקיצוני

    אהבתי

  8. שועלן הגיב:

    פעם הבאה שאת מוצאת עוד טעות הגהה בהארץ, יתכן שזו הסיבה.

    אהבתי

  9. עובר אורח הגיב:

    אני מרחיב חילופי דברים לעיל כקריאה להפרכה
    אורן כמנהגו יצא להגן על החלק הרצחני של האיסלם על ידי השמצות
    אישיות עלי. הוא כרגיל לא הציג טענה נגדית בכדי לא לאפשר דיון
    עניני ורק נטפל לדברי והתקיף את הנאמר על ידי כספקולצות לא ראויות. לטענתי, להלן עובדות העומדות להפרכה:
    1. לטענתי בארץ ישראל מתחוללת מלחמת אזרחים, באין לי שם אחר,
    כבר לפחות כמאה שנים.
    2. מטרת רוב הערבים ומנהיגותם מאז שיש בידינו תיעוד מתאים השמדת היהודים וסילוקם מהארץ או לחילופין הפיכת חלק מהיהודים, לפי סלקציה ערבית-מוסלמית, לדהימים.
    3. הדברים מתבררים יותר תחת שלטון המנדט. הקריאה ל"שחוט את היהודים" מתמצתת את הכוונה ב 1921, 1929 1935 תמיד היו ערבים שחשבו שניתן להתקיים כאן יחד, הם היו מיעוט שלפעמים נרצחו ונרדפו. הקריאה לעיל מסכמת את עמדת המנהיגות.
    4. לטענתו היות ולא הושמדו היהודים אמירתי היא ספקולציה. הערבים רק אמרו איך תוכיח מה הייתה כוונתם? הם חיסלו את קהילות חברון ועזה, בין היתר אבל לא הצליחו במקומות אחרים, עצם קיום היהודים במקומות אחרים מוכיח שהערבים לא התכוונו להשמידם.
    5. לטענתי תיעוד הכוונות הערביות מוסלמיות שלם יותר במלחמת השחרור הכוונה המוצהרת לפי דברי הערבים לפי מקורות מהיימנים ביותר הייתה השמדת היהודים.
    6. אכן אחרי מלחמת השחרור בכל האיזורים בשליטת הערבים נעלמו היהודים חלקם נשחטו חלקם הוברחו. היה ניקוי אתני של 100 אחוז. דבר
    נדיר בהיסטוריה. כאן מוכח שהערבים התכוונו בדיוק למה שאמרו, זו טענתי לגבי פעמים קודמות.
    7. זה לא המצב לגבי הערבים שנותרו בצד היהודי אחרי מלחמת השחרור. אין ספק הם הושפלו, גורשו מהיכן שנראו כסכנה וסבלו כמיעוט שרובו מצוי במלחמה עם הרוב, כך זה בעולם ראה יפנים בארה"ב ועוד דוגמאות רבות.

    אני ממתין להפרכות טענותי.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      כזכור איני עוסק בדיונים חסרי טעם שלא בענייני הבלוג. רקר ציינתי את העובדה, שכדרכם של גזענים, אתה מביא עובדות שלא קרו, ומצפה שהפריכן. ובכלל מה התחלת בנושא שאינו קשור בכלל.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        ואם מצאתם טעיות הגהה, תאשימו את שועלן מלך הסחים.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        תופעה מתמשכת. ניהלתי דיון עם "שרוט"
        בנימוס כפי שאני נוהג כאן בכלל. נכנס
        הטפיל ובגסות התקיף אותי – לכל הרוחות
        הוא !!!! נכנס לדיון, הוא העלה את הדיון.
        כל אחד יכול לטפס במעלה הבלוג ולבדוק.
        עכשיו הוא מחליט – אימפריאליסט שתלטן
        שאני לא עוסק בנושא הבלוג, בעוד שהוא
        עצמו העלה את הנושא.

        באשר לגזענות הוא פולט כאן הערות
        גזעניות לרוב. דומה שכמו הרבה מרכיבים
        בשפה הוא ושכמותו סירסו ושבשו גם
        מונח זה. מעולם לא נאשמתי בגזענות.
        באשר לערבים אני ומשפחתי עבדו עמם
        תמיד ביחד, לא כשולטים ונשלטים.
        מעולם לא פגעתי בתלמיד ערבי שלי,
        נוצרי כמוסלמי, הם ידעו זאת והעבירו
        מדור לדור, שאצלי יהיה להם יותר קל,
        אני יודע גם זו גזענות.

        אני מביא עובדות שלא קרו? לדעת יקיר
        הבלוג המומחה לתרבות וציטטות, אז כך:
        במאה השנים האחרונות חיו
        כאן היהודים והערבים באהבה הדדית.
        לא הייתה מלחמת שחרור, לא התכוונו
        הערבים בדיבור ומעשה לחסל
        את יהודי ארץ-ישראל. לא נוקו כל
        היהודים מהשטח הערבי.

        איך בכלל ניתן לשבת עם הערבים
        ולמצוא פתרון סביר לדייסה המדממת
        (מספר פעמים השתמשתי בביטוי זה)
        אם מי שכותב בעברית ( יהודי ? )
        מכחיש את מה שהם עצמם אומרים
        וכותבים יום יום ולא מכחישים זאת לרגע.
        אלו הם באמת, אלו אנחנו באמת, "תג
        מחיר" והכל. משקרים והעמדות פנים
        לא יצא טוב.

        חבל שכך הם הדברים, כולל הגיחי גיחי
        והחה חה כדרך להתילד ולהתחמק
        מהאמת.

        מופע זה במי שמכנים עצמם שמאל
        הנו אחת התופעות הכי מיאשות
        בהוויה הישראלית.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          מעיסוק בתמונה, היית חייב להביא את עיסוקך ברצחנותם של הערבים, לשפוך את הנושא האהוב עליך, וכי מלחמה על שלטון במדינה היא עניין מוסלמי, וכי לא היו מלחמות אזרחים בארופה או אמריקה.
          ובשיא של חוסר טעם התיחסת להשמדת עם שלא היית, כאשר זאת שכן התרחשה בוצעה ע"י גרמנים.
          קללן היית, וגזען נשארת.

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            כרגיל הטפיל לא קורא את הנכתב
            זה אני אמרתי:
            1". לטענתי בארץ ישראל מתחוללת מלחמת אזרחים, באין לי שם אחר,
            כבר לפחות כמאה שנים".
            זה הוא אמר
            "וכי מלחמה על שלטון במדינה היא עניין מוסלמי, וכי לא היו מלחמות אזרחים בארופה או אמריקה".

            כמו בכל הויכוח הוא ממציא דברים שלא אמרתי ודן בהם. מתי היכן ובאיזה מקום אמרתי כאן או במקום אחר שמלחמה על שלטון במדינה היא עניין מוסלמי

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              כאשר התיחסת להרוגים בסוריה בשנה האחרונה, מאבק פנימי על שלטון, יחסת את מספר ההרוגים למוסלמיות, אתה מתקשה לזכור?

              אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        כדרכם של גזענים, אתה מביא עובדות שלא קרו, ומצפה שהפריכן.

        אחד הטיעונים המטופשים שהבאת אי פעם.

        כל העובדות (וישנן עוד הרבה, מהתכניות המפורטות להקמת מחנה ריכוז ועד למבצע אטלס) קרו ועוד איך.

        נניח שמחר ייכנסו לביתך אנשים חמושים ויאמרו שבכוונתם לרצוח אותך ואת כל היקרים לך. בעוד הם דורכים את נשקם ומכוונים, כוח ימ"מ פורץ ומנטרל אותם.

        קרה או לא קרה?
        לשחרר אותם או לשפוט אותם על הכוונה?

        אהבתי

        • בונד ג בונד הגיב:

          וכמובן שלאחר תפיסתם, מתברר שהם כבר ביצעו טבח בדירה סמוכה ובדירתם נמצאו אמצעי לחימה רבים ותכניות מפורטות למעשי רצח נוספים, פיצוץ בניינים וכו'. כמו כן מניפסטים בסגנון אלה של הרוצח הנורבגי המפורסם.

          האם הם חייבים בדין לשיטתך? האם לשחרר אותם?

          אהבתי

        • אורן הגיב:

          מחנה ריכוז בארץ , לא קרה. אבל הבנתי שקשה לשכנע אותך בזה. זה אחד הזחילות התבוניות שראיתי, לא להתיחס להיסטוריה אלא לבנות אלטרנטיבה תעמולתית לצהלת הבורים.
          נתת שאלה היפוטתית שלא לעניין. כי מראש היה טיעון היפותטי, שאליו התיחסתי, ורק לצד הדמיוני.

          אהבתי

    • עובר אורח, תרשה לי להסביר את הלך הרוח של שוחרי הנאורות השונים כדי לחסוך ממך את עוגמת הנפש שבדיון מולם.

      מבחינתם העובדות וההגיון הם יצורים מוחשיים המתגוררים בשיכונים נפרדים ולפיכך ניתן להסיק מסקנות הגיוניות מתוצאות מדידות בלבד, לדוגמא: האמירה שהיטלר ניסה לחסל את יהדות אירופה אינה מדוייקת.

      הם יסכימו עובדתית שהוא אחראי והוביל להרג יהודים סיטונאי אבל יעמדו על קצות בהונותיהם אם תגיד שניסה לחסל. כנ"ל לגבי המוסלונאצים חדורי האהבה היוקדת שגרים בינינו ומסביבנו. כוונות אי אפשר למדוד באף מכשיר. עד כאן הם צודקים, הצדיקים שואפי האמת המדעית והדיוק.

      אני לא מנופף בשואה והיטלר כדוגמא בדרך כלל אבל ההקשר מתבקש. כשמדובר על הצד היהודי-ישראלי בסכסוך שאליו התייחסת, אין שום בעיה מצד הנאורים עם האמירות שישראל היא מדינת אפרטהייד, שרצונה היה ונשאר -טרנספר, להשמיד, לסלק, לכבוש, לנשל ולתת כאפות.

      במקרה שהאשמה מופנית אל היהודי, ההגיון עוקף את העובדות ונעלם מאחורי הסיבוב. הוא ממשיך במסעו ונוסק אל מחוזות שבהם עובדות נחנקות מחוסר חמצן.

      כאמור, עובדות והגיון בתפיסת העולם הנאורה הם יצורים נפרדים שאין ולא היה ביניהם שום קשר.

      מסקנות ביניים
      1- הנאורים חלשים בלוגיקה
      2- הנאורים לוקים באנטישמיות
      3- הנאורים צבועים ושקרנים
      4- כל התשובות נכונות
      👿

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        כמובן, זה העניין, הנאצים עשו לא התכוונו, ולא אם. מכחישי השואה פה בבלוג, מתקשים להבחין בהבדל. העיקר שהשער הוא הזדמנות לאורר כל שנאת ערבים/ מוסלמים ללא הקשר, הרי זאת מטרתו.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          מי כאן שונא ערבים? לכל השדים והרוחות
          זה טירוף מוחלט. היכן יש בדברי שנאה
          לערבי כיחיד ולערבים כעם. עמים נלחמו
          דורות: צרפתים בגרמנים, אנגלים באירים
          בסוף מצאו דרך לשלום. אבל מישהו הכחיש
          עובדות היסטוריות מוסכמות? קודם
          ישבו ודברו ולא שקרו והכי חשוב ניקו משולחן
          הדיונים (ורק ממנו !) את החנפנים, המלקקים
          מכחישי העובדות ההיסטוריות. הנה עוד
          בקשה לעובדה – הבא לי בבקשה ביטוי
          אחד של שנאת ערבים במה שכתבתי?

          אהבתי

      • ראש המדור הגיב:

        יש אנשים נבונים בשמאל.
        ויש אנשים שמתקשים מסיבות כימיות כאלה ואחרות לחשוב.
        לא לכולם, הכימיה מתאימה.

        התוכנית להקמת מחנה ריכוז לחיסול היהודים בגאזים באזור ג'נין

        המופתי לא הסתיר את שאיפתו לשתף פעולה עם היטלר באירופה בפתרון הסופי, שכלל גם חיסול יהודי ארץ ישראל, במחנה ריכוז שיוקם באזור ג'נין לאחר נצחונו העתידי של הגנרל רומל באל- עלמין וכיבוש הארץ מידי הבריטים. בשידוריו בשפה הערבית ברדיו הגרמני קרא המופתי לרצח עם: "הירגו את היהודים בכל מקום שאתם מוצאים אותם- למען אללה, ההיסטוריה והדת".

        http://www.e-mago.co.il/Editor/history-3465.htm

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          עוד מכחיש שואה. כולם פה מומחים להסטוריה שלא היתה, כמנהג גזענים נבערים. כל פעם מחדש דוחפים את הזבל הזה לבלוג, כי כידוע בזאת עיסוקו.

          אהבתי

          • ראש המדור הגיב:

            יש אנשים שיכולים לתפקד מצוין עם חומר ירוק, יש כאלה שהנבערות מכלה את תאיהם האפורים האחרונים והופכים להיות מכחישי שואה.

            היסטוריית הניסיון להשמדה בזמן וגם אחרי הסתלקות הנאצים מתועדת היטב (כולל ביסוס עובדתי של מנהיגי הערבים בארץ: "אם היינו מנצחים היהודים היו מושלכים לים).
            ואכן ניסו רצחו ביערו אך לא הצליחו לבצע השמדה מלאה בדיוק כמו שותפיהם זה מכבר.
            ההבדל בין מה שקרה באירופה הוא רק בכח המתנגד שעמד מולם ובתזמון.
            למזלם הרע היהודים החצופים השיבו להם מלחמה שערה והפריעו להם בניסיונם שמוצדק כרגע ע"י מכחישים לא חשובים.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              "אם" אינו הוכחה טובה, כמו שאמר עובר אורח, לפני שהחליט ליפול על הראש. אני כדרכי אבדיל בין השואה שהתרחשה, לזאת שלא היתה. זה אחד החסרונות שלי.

              אהבתי

              • עובר אורח הגיב:

                מי נפל על
                הראש? כך
                למדו אותך
                להתווכח ב
                New Yorker
                מה בדיוק אתה
                מבקש
                להשיג בהצגה
                הנלוזה
                הזו? איך
                ההתנשאות
                השחצנית
                שלך,
                כאמור אתה
                ורק
                אתה מכחיש
                עובדות
                היסטוריות בדוקות
                בשעה
                שאתה מכנה
                אחרים
                "מכחישי
                שואה".
                אמורה
                לשכנע
                מישהו
                באמת
                כל שהיא.

                אהבתי

            • רג'ינה ס. הגיב:

              לעובר אורח – מה אתה מתאמץ על אורן? מדובר באנטישמי מוצהר, שני רק לפנימדיבור.
              לדידו – לא מספיק שערבי אומר שהוא רוצה להשמיד את כל היהודים. שיוכיח (הערבי, כלומר).

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                מה קשור מחט, גברת סקפטור, שנה טובה, וד"ש לדנה.

                אהבתי

                • עו"ד הגיב:

                  הקשר הוא שעוד לא הפנמת את כללי השיח באינטרנט. הרעיון הוא כזה: שכח כל מה שלמדת עד היום, הכל שטויות. באינטרנט יש חוקים אחרים.
                  אם נתמצת – לעולם אל תענה לעניין, אבל תיצמד לעובדות.

                  בוא ניקח דוגמה חיה מהתנור: למשל, החייל מבקש ממך להפריך את דברי המזכיר של הליגה הערבית מתקופת האבן התיכונה. אתה רגוע, כי אתה זוכר את הכלל היסודי. בשאנטי אתה עונה לו כהא לישנא – בוא ותפריך את העובדה שבתחילת המשפט שהבאת הוא גם אמר שהוא אישית מקווה שהיהודים לא יכפו עליהם את המלחמה. אבל, רגע, אתה לא מסתפק בזה אתה ממשיך בקושיה: ועל מי אמר בן גוריון שהוא אנושי והגון? נכון, החייל יודע שבן גוריון אמר את זה על אותו מזכיר בדיוק, אבל זה שהוא יודע את זה לא אומר שאתה צריך להתרגש. אבל שוב, אתה לא עוצר באדום, אדום זה לסאקרים בלבד, ואתה ממשיך ומקשה ואיזה רוצח המונים אמר שליהודים מובטחת אזרחות שווה בארץ ישראל תחת שלטון ערבי (כאשר בישראל ארנס אמר את זה חשבו שהוא עישן את החומר של פייגלין?) שוב, החייל יודע גם את התשובה לשאלה הזו, כן, אותו מזכיר בדיוק, אבל אתה את שלך עשית.

                  עכשיו, זה לא נגמר, כדי לגרום לחייל לרדת על הברכיים אתה מעיף לו את השוס, כי אתה זוכר שהוא מתפעל מהחבר'ה החרדיים, לכן אתה שואל אותו ותגיד לי מה אמר ר' שלום מבעלז עליך בדיוק? כאן תפסת אותו, כי הוא כנראה לא יודע, ולכן אתה מתנדב להשלים לו את ההשכלה:

                  "אמר ר' שלום מבעלז זצ"ל: שונא אני ג' דברים: חייל זקן. חסיד זקן. סוס זקן. וטעמו עימו. חייל זקן עד מתי אתה אומר להישאר חייל? היה מפקד, גנרל, פילדמרשל. חסיד זקן – עד מתי אתה סובר לכתת רגליך לצדיק? היה בעצמך צדיק. סוס זקן – הן ידוע לכל שסוס נשאר סוס"

                  (ר' שלום הזה מבעלז היה שוס לא קטן, דע)

                  זהו. אם הבנת את זה, עוד לא נוצרה הבריה אינטרנטית שתוכל לנצח אותך בכל ויכוח שהוא באינטרנט.

                  נ"ב: עבדך הנאמן הוא בעל ניסיון בקריאת אנשים. ואני אומר לך באחריות שעובר אורח, שבתחילה חשבתי שהוא weirdo רציני, אחרי שנברתי יותר בתגובות שלו הגעתי למסקנה שמדובר באדם חיובי מאוד. נכון, עם שריטה ימנית בקורטקס, אבל לשיטתי – חיובי גובר על הכל. אני במקומך, לא הייתי מציק לו. עם רגינה, לעומת זאת, אתה יכול לצאת, זה כבר סיפור אחר.

                  אהבתי

                  • כתום הגיב:

                    אבל למה אותו עובר אורח חיובי משקיע כ"כ הרבה אנרגיה ורגש בלהתווכח עם הצמח הזה? אני תמיד חשבתי שהוא בסדר, אבל עכשיו אחרי כזה חוסר שיקול דעת בבחירת שותף לויכוח (נניח) אני כבר לא בטוח. מצד שני, אני לא טוב בלקרוא אנשים. קורטקס זה נושא אחר. ואף מילה על רגינה.

                    אהבתי

                  • לוחמה אלקטרונית הגיב:

                    את דבריו המלאים של עזאם פחה, מזכיר הליגה הערבית ב-48' לגבי מלחמת השחרור ניתן לקרוא (בתרגום לאנגלית) כאן: http://www.meforum.org/3082/azzam-genocide-threat
                    אכן כאותו מאפיונר המציע הצעה שאין לסרב לה, הוא מביע את תקוותו "שהיהודים לא ידחפו את הערבים למלחמה" לפני האיום המוסווה בטבח במימדים צלבניים ומונגוליים. בכלל הערבים כאן צד פסיבי, ואילולא היהודים לא היו דוחפים אותם לא היה קורה דבר. ולגבי האזרחות השווה תחת שלטון ערבי, כפי שאומרים בעברית יפה: מויחל טויבס.

                    אהבתי

                  • ז'ורז' סאנד הגיב:

                    לעו"ד, אני יוצאת חד פעמית מנמנעותי כדי להציג בפניך ראיה לפני שאתה מנקה את עובר אורח מווירדיותו.לפני התגובה של אורן נמחקה תגובה קשה שמתייחסת למקצועה של אמו, השערות לגבי אביו, וזוועות דומות. אם תעיין בהמשך חילופי הדברים ביניהם תוכל רק לנחש את ההמשך.המליצות והנימוס המופרז הם עטיפה יפה של זבל אורגני.

                    אהבתי

                    • עו״ד הגיב:

                      לכל אחד קורה שאח"כ הוא שואל את עצמו לשם מה הוא היה צריך לכתוב את זה. אם תשפילי מבט למטה תראי שהנה זה קרה גם לי. מה הכי מעצבן? שאם היתה לך סיסמה לממשק הניהול היית יכול למחוק את ההודעה להעמיד פנים שהיא לא נרשמה מעולם ולקחת את הסיכון שאיזה משועמם לא צילם בדיוק את המסך.

                      אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            מה הטפיל מנסה להשיג במשחק
            ההכחשה הזה. בכל הנכתב כאן הוא
            היחיד שמכחיש עובדות היסטוריות.
            הוא היחיד שמול עובדות רעות וקשות
            מכנה אנשים "מכחישי שואה". הוא
            כאן המכחיש האחד היחיד והמיוחד
            מה המטרה, להוכיח דבר מה? מה
            בדיוק? להתגרות? להרגיז. האם
            מי שמתחזה למגן או דבר מה כזה
            הערבים משיג עבורם משהו
            במשחק ההכחשה שהוא משחק?
            זה בכלל אמיתי? אלו הם אנשי
            השמאל?

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              אני, כזכור הכחשתי את השמדת העם ב48, כי כזכור לא הייתה, זה הכל. לא עסקתי במה אמרו, ומי אמר זה ענינך ולא ענייני. מי שטופל עלילת השמדה שלא היתה, הוא הגזען, אז אל תכניס לי מילים שלא אמרתי בכדי להצדיק את נרפות טיעונך.

              אהבתי

              • עובר אורח הגיב:

                נרפות שמירפות. שוב אתה משחק משחק
                שפל. ה"כזכור" מופיע רק עכשיו. שום דבר
                לא זכור.
                מעקם עובדות ומכחיש עובדות משחק
                באמרתי לא אמרתי, מי שמעוניין יכול
                לעקוב כאן בבלוג אחרי השתלשלות
                הדברים.
                המשחק ב "עינינים" שטויות, דחפת
                עצמך לויכוח לא לך והכחשת כל מה
                שטענתי אני חוזר הכל !!! זה החל
                בכך שאתה טענת שאיני דובר אמת
                בדיון שלי עם מגיב אחר. לא הגבלת
                עצמך למה שאתה אומר עכשיו. אין
                "כזכור".
                לראייה שאני דובר אמת הבאתי
                כמה אמיתות מוכחות ביניהן:
                1. יש סכסוך יהודי ערבי בארץ יישראל
                2. הפלשתינים +מדינות ערב יוצאים
                להלחם ביהודים בהכרזה-הבטחה שכל
                היהודים יושמדו. זו פעילות בניגוד להחלטת
                העצרת הכללית של האו"ם
                3. אחרי מלחמה קשה. הארץ מחולקת.
                באיזורים שבהם שולטים הערבים היהודים
                נעלמים 100% או שנשחטים או
                שבורחים. העיר העתיקה, קליה, ישובים מצפון
                לירושלים, גוש עציון משפחות בודדות בשכם, ג'נין,
                עזה נעלמים לחלוטין. העלמות יזומה ובכח של
                אוכלוסיה ב 100% זו תופעה נדירה בהיסטוריה.
                האם לטענתך זו בעייה סמנטית בלבד?
                4. הערבים קיימו הבטחתם לפי יכולתם. ביסודיות
                מרצפות נעקרו, יסודות נחפרו. בתי כנסת פוצצו
                השמדה של עקבות היהודים לחלוטין באיזור
                שבשליטתם.
                5. היכן שהיהודים לחמו הבטחת הערבים לא
                קוימה. היהודים קלקלו את תכניתם.
                אתה טוען שהעובדה שהערבים לא "העלימו" את כל
                היהודים מוכיחה שהערבים לא התכוונו או דבר מה
                כזה. אני טוען שהם התכוונו ועשו כמיטב יכולתם
                ואכן הישוב היהודי שהיה בשטח הערבי הושמד
                טוטלית.
                אני חוזר לא עסקת אך ורק בהשמדת עם הכחשת
                את כל מה שאמרתי. גם את נושא ההשמדה אתה
                מדרדר לדיון סמנטי. פיצוץ בניני העיר העתיקה,
                הרס מוחלט של עקבות הישובים לא היו עניין
                סמנטי הם בכוונת מכוון, ולדברי הערבים עצמם,
                סימנו השמדה מוחלטת של מי ומה שיכלו להניח
                עליו יד.

                הקמת מדינת ישראל מנעה מהערבים להוכיח
                את כוונתם ועל כך ישראל לא צריכה להתנצל.

                מהלך הויכוח הזה ומה שזכור או לא זכור ניתנים
                לקריאה ומעקב.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  תחזור ותקרא, הרי לא התוכחתי בכלל על נושאי ערבים ויהודים, אלא על היכולת להפריך עובדות היפותטיות, ואתה משום מה מתקשה לקבל את המובן מאליו. בסך הכל טענתי שאין אוויר בגלגלים של סבתא.

                  אהבתי

                  • עובר אורח הגיב:

                    קראתי

                    עכשיו
                    אתה
                    מפרש
                    מסביר
                    ומתקן

                    משלי
                    סבתא
                    וגלגלים
                    לא !

                    טענת
                    שאיני
                    דובר
                    אמת.

                    אין
                    כאן
                    היפוטזה

                    יש: אמירת
                    כוונה.
                    נסיון
                    לביצוע.
                    הצלחה
                    חלקית.
                    גם
                    בהאשמה
                    על פגיעה
                    באדם
                    או
                    פריצה
                    לבית
                    יש לנאשם
                    בעיה.

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      אתה אחרי שעסקת במדינות אחרות, הגעת לסכסוך כאן וספרת את ההרוגים ההיפותטים. שזה בסדר לויכוחים פוליטים, אך לא ממש בתחום העובדות ההיסטוריות. על כן לא ניתן להפרכה/ אישור כבי שבקשת, ולכך התיחסתי. אז אל תתעסק איתי בויכוחי יהודים ערבים, ושמאל ימין. השתדל לעסוק בעובדות במקום ישר לקלל.

                      אהבתי

  10. רג׳ינה סקפטור הגיב:

    ומדוע גיליון הכרזות של ידיעות אחרונות הוא ״אלמנט תמוה״ בעינייך?

    אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    צפיתי בכל הדיון בהאפינגטון פוסט.
    לא נשאר לי אלא לצטט מדבריו של הנביא הזקן:
    זונים מפרכסים זה את זה.

    אהבתי

  12. captain beefheart הגיב:

    כמו 8 המיליונים האחרים כאן גם אני אוהב את יודה פוליקר. ואיך אפשר שלא? גם פגשתיו אישית והוא בנאדם מקסים בדיוק כפי שאתם מדמיינים אותו וקוראים עליו. הכל נכון.

    מה חבל שהמוזיקה שלו חדגונית והסאונד שלו חד מימדי כבר 30 ומשהו שנה (בנזין מעולם לא התפרקה, רק שינתה נגנים). האלבום האחרון שלו שהיה ראוי לשיחה יצא לפני 22 שנה ובקיצור – גדל לנו פה עוד אריק אינשטיין.

    אהבתי

    • שרוט הגיב:

      אבל… מה רע בזה?
      קח את AC/DC
      אותו סאונד, אותם שירים כבר 40 שנה.
      אני אוהבבבבב את זה…
      זה כמו חומוס. תמיד טעים. אף פעם לא נמאס!

      אהבתי

      • הגיע הזמן שתפסיק עם השאכטות אחשלו.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        אנגוס ומלקולם הם ילדים. קח את להקת סטטוס קוו שעושה את אותו הדבר כבר 50 (!) שנה. אבל יודה לא במשבצת הזאת (שהיא בעצם רשומה על שם הגרייטפול דד) הנקראת more of the same כי אתה לא הולך להופעות שלו כדי להשתולל ולחיות את נעוריך שוב (ושוב, ושוב).

        באופן אישי אני בכלל אוהב יותר את תקליט הקאוורים שלו (חולם בהקיץ) יותר מאשר כל החומר ה"מקורי".

        אהבתי

    • האיכויות המוסיקליות מורגשות והוא נראה אחלה איש. אף פעם לא התחברתי למוסיקה שלו ולא לכאב הפרטי שצץ בכל ראיון.

      לדעתי הוא לא יתקרב למעמדו ומיקומו של אריק איינשטין שמטבל אמירות רציניות בהומור וקלילות. גם קלטת הילדים והמשחק בכבלים מיקמו אותו בלב של הלב של הקונצזוס.

      לדעתי שיר השיירה מבחינת פוליקר הוא כיוון שהוחמץ. בלי מילה על אריס סאן וסיגל וסיגל.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        התכוונתי שנולד לנו אריק אינשטיין של רבע המאה האחרונה – אדם שאיזכור שמו אמנם מעורר יראה והתרגשות, אבל כבר שנים הרבה עושה Xקי של תקליטים.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        אופס, בטעות פיצלתי התגובה.

        "שיר השיירה" הוא לא כיוון שהוחמץ אלא ביזוי השיר המקורי. גם המילים האוויליות של עלי מוהר (נ"ע, היה איש דגול) ובעיקר העיבוד המסרס של פוליקר, שעיקר מהשיר את כל כוחו ויופיו הרמבטיקואי, ושיטח אותו לכדי נעימת שיכורים פשטנית.

        אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          ואם יש כאן בעלי טעם יווני, זה יכול לעניין אתכם:

          השיר שפוליקר ומוהר בחרו לאריק אינשטיין הוא "הילדים של אמינה", שכתב סטאברוס חראקוס לסרט "רמבטיקו". כנראה בהשראת לחן עממי. השיר מדבר על תחילת המאה העשרים, בנפילת המלך ובגידת הפוליטיקאים והצבא, אך מדבר בשבחי המחתרת והמנהיג אלפאטריוס וניזלוס. הוא די קודר ומילותיו עומדות ביחס הפוך לנעימה הכאילו שמחה.

          התרגום הכי טוב שמצאתי:

          It will be written in history one day.
          That he kicked out all the brutes from Athens.
          That he kicked out the king
          And the senators.
          The crooks and the clowns.

          And in this defense, with all the officers Benizelos is fighting to.
          He’s the one who’s going to end it.
          And every patriot, will bring us equality.

          Mother marry who stands on our side,
          Show’s the path to our new leader.
          The hero of the national defense
          Who fights and kicks out the enemy.

          The national defense chaps threw out the king,
          They gave him his sail to go do his own business
          To be a glutton,
          Along with his foreign family.

          Watch swords and scimitars,
          Shooting out flames which reach to the skies.
          Up there high, at our borders,
          The enemies’ blood runs like a river.

          The national defense got rid of the king.
          The national defense cap, brought Venizelos.
          The national defense brought freedom.

          השיר תפס ביוון במהירות ונכנס לקאנון. כל הביצועים שלו שומרים בקנאות על רוח המקור. הנה למשל מספר 1 בעצמו, בהופעה בקיסריה אשתקד (בפני אצטדיון שליש ריק, אגב. והסאונד לא משהו). ואפילו בתוכניות בידור פארשיות ביוון.

          באמת שאהבתי את עלי מוהר (וכתיבתו העילאית בהעיר). אבל על זה לא אסלח לו:

          "איך ישראל צומחת מסביבנו
          היא חזקה יותר מכל חסרונותינו
          וגם הנגב עוד יהיה פורח
          ועוד נדאג שהזקן יהיה שמח.
          וגם הנגב עוד יהיה פורח
          ועוד נדאג שהזקן יהיה שמח".

          (חטפנו את הקפטן ואנו דורשים פעמיים סובלאקי וחמש צזיקי כתנאי לשחרורו. י' אנוש וש' פרנס)

          אהבתי

      • יוריק הגיב:

        לונג: שמטבל – צ"ל שמתבל

        אהבתי

      • פעם הכנתי קלטת של שירים עבריים לחבר ערבי (משכיל עם נרגילה). את שיר השיירה הכנסתי משיקולי גיוון ואורך כדי שלא יסתיים בדקותיים דומיה. מכל השירים הוא לא הפסיק לזמזם שיר השיירה. מאז יש לי הרבה סימפטיה ובטח לא שלא ביזוי. חסר בארץ מוזיקה שמחה שאינה "מזרחית" ואני חושב שהכיוון הזה היה עושה לפוליקר ולנו רק טוב. עלי מוהר היה ונשאר מלך מלכי הטורים.

        אהבתי

  13. עו"ד הגיב:

    דיון בהאפינגטון פוסט על השער והתגית (הזהה לכותרת) המלווה אותו בטוויטר למשל, "זעם המוסלמים".

    כמה מוסלמים יש בעולם?

    במאמר שפורסם בניוזוויק, אותו מאמר המהווה את הסיפור המרכזי שהצילום המלווה אותו בשער הוא מושא הדיון בהאפינגטון פוסט, שכתבה Ayaan Hirsi Ali ילידת סומליה וכיום אזרחית הולנד, שאינה חובבת גדולה של האיסלם, היא מציינת שיש בעולם 1.5 מיליארד מוסלמים. על פי הבדיקה שלי במקורות אחרים ברשת, המספר הנכון הוא מעבר ל 1.6 מיליארד מוסלמים. ההערכה היא בשנת 2030 המוסלמים יהוו 2.2 מיליארד איש.

    ——————————————————

    ג. יפית ובר רפאלי. שתיהן מפרסמות מוצרים. הראשונה היא אימפריה מקומית, ולשנייה יש פנים וגוף וכשרון לא מבוטל להצטלם היטב. השנייה השתכרה בשנת 2011 על פי פורבס ישראל 5 מיליון שקלים. אני לא יודע, אבל אני לא בטוח ש ג. יפית עצמה (לא החברה, היא עצמה) הרוויחה את הסכום הזה בשנה. אם אנו עוסקים במדד החביב על הישראלים – השורה התחתונה – לא ברור בדיוק מה מותר הראשונה על השנייה מבחינת התייחסות הקהל למותג.

    אהבתי

  14. לילו הגיב:

    המוסלמים נעלבים בכל פעם שהם מביטים במראה, כנראה

    אהבתי

    • שרוט הגיב:

      מה הפלא? זקנים מכוערים, שיניים עקומות…

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        יותר טוב ממה שאני רואה במראה: אף ארוך, עיניים זדוניות ששואפות להשתלט על העולם, ודם של ילדים נוצרים על המצות.

        אהבתי

      • ראש המדור הגיב:

        אתה טועה בעניין הזה.
        כשנערכה כתבה על מחבלים איסלמים כלואים בישראל ובעולם נמצא שאנשי האחים המוסלמים כולל החאמס היו עם שיניים מטופחות ובריאות הרבה יותר מלמשל אסירי הפת"ח ואסירים רגילים.

        ההגיינה של לפחות חלקם היא חלק בלתי נפרד ממצוות הדת.
        שזה אם מבודדים מדברים אחרים לגמרי, יפה.

        אהבתי

  15. חייל זקן הגיב:

    אבל אני מוחה. אני מוחה על כך שזה מה ששקד צריך לעשות

    מצטרף למחאה. תצולם עדה יונת בביקיני.

    אהבתי

  16. ראש המדור הגיב:

    מאבק השחורים הנוצרים שלוב הזרועות היהודים ילידי ארה"ב היה אכן מאבק הירואי בגזענות שהיתה טבועה עמוק בתוך החברה האמריקאית כלפי 2 אוכלוסיות אלה שניסו להטמע בה ולאמץ את ערכיה בתוך כור ההיתוך.
    לא במקרה ד"ר מרטין לוטר קינג היה פרו-ציוני מושבע, מטבעו וסלד מאותם מתועבים שאח"כ הקימו את אש"פ.

    מתוך נאומו של כבוד מרטין לוטר הקינג האמיתי.

    ד"ר קינג:

    "בארצות המערב שוב אין זה פופולרי לתת פומבי לשנאת היהודים. כיוון שכך, האנטישמי מחפש תמיד צורות, דרכים ובמות חדשות לטפטף בהן את רעלו. לכן, הוא שוב איננו שונא יהודים. הוא בסך הכול אנטי-ציוני. אבל, ידידי […] אין מקום לטעות. כאשר אנשים מטיחים האשמות בציונות – מטרתם האמיתית היא – היהודים."

    סובלנות של חיה ותן לחיות היא מבורכת (למשל לשמירה על מנהגים מסורתיים שאינם פוגעים בציבורים המקומיים).
    שונה הדבר במידה רבה, בעד אלה שמנסים לעודד גרסאות קצה של "רב תרבותיות", אשר מניחים את התשתית במדינות אחרות להרס התרבות המקומית ע"י כניעה לתרבויות שמטרתן לבוא במקום זו המקומית תוך האחזות במוטיב ה"שיוויון".

    אהבתי

  17. שרוט הגיב:

    אוקיופיי וול סטריט: אני קורא לאט ובסבלנות את הספר המונומנטלי "היסטוריה עממית של ארצות הברית" מאת הווארד זין. כנראה ספר ההיסטוריה המרתק ביותר שקראתי מימיי, וקראתי הרבה מאוד.
    זין מתאר שם את המאורעות של סוף המאה ה-19. אם זה לא היה העתק הדבק, ממש קופי של מה שקורה היום, הייתי צוחק. משבר כלכלי, ברונים שודדים, מעמד ביניים קורס, פערים מעמדיים עצומים, יבוא עובדים זולים מחו"ל, העסקה בתנאי עבדות, גזענות, לאומנות, איומים במלחמה ויציאה למלחמה כדי להשתיק מרידה נוסח ה-99 אחוז ועוד ועוד. ואחרי זה עוד אומרים שהקפיטליזם נופח את נפיחותיו האחרונות…

    אהבתי

  18. שרוט הגיב:

    אני חושב שהכותרת זעם האסלאם היתה יכולה להיות טובה יותר כ"זעם אסלאמי". זה קצת יותר מדויק ופחות "פוגעני", כפי שכולם אוהבים לומר. אבל מי שבאמת "פוגעני" זה המוסלמים האלה… סרט אידיוטי מוציא אותם לרחובות בכל העולם. 23,000 הרוגים בשנה האחרונה בסוריה? אה, זה דווקא בסדר. אין להם הרבה מה להגיד על זה.
    דת צבועה, אלימה ודוחה להפליא

    אהבתי

    • yigal heffets הגיב:

      אין דת לא צבועה ומתחסדת-גם ליהדות לא חסר מכל אלו-מרעים בישים?! מי כמוך יודע?!

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        אין כל אמת עובדתית שנותנת גיבוי לנסיון
        המגונה לצרף להשוות ולחבר בין מה שאנחנו
        רואים בעולם המוסלמי לבין היהדות ככלל, או
        הציונות. אפילו מרכס ציין שהכמות קובעת את
        האיכות. סתם דוגמאות, היו פעם ריבי אחים
        קשים בין היהודים הציונים עניין הסזון, או עניין
        אלטלנה.
        אז בדיון על מרחץ הדמים האין סופי בארצות
        האיסלם, למשל סוריה, עירק, תימן וכ"ו
        יאמר: "מה אתם רוצים, גם ליהדות הציונית
        כמו למוסלמים היו סכסוכים פנימיים".

        אהבתי

        • שרוט הגיב:

          הנסיון לא מגונה. אם היה להם הכוח, גם הפנאטים שלנו היו מתנהגים כך. הם עושים את זה גם עכשיו, בקטן. בכל זאת, אנחנו כולה 14 מיליון והמוסלמים, אין לי מושג כמה הם – מאות מיליונים? קרוב למיליארד? הודו, אינדונזיה, חצי מאפריקה, המזה"ת… מיליונים באירופה ואמריקה ואף בברית המועצות לשעבר

          אהבתי

          • ראש המדור הגיב:

            איך זה קשור מר שרוט?
            היהדות איננה מיסיונרית בניגוד לאיסלם ולנצרות משום שהשורש שלה הוא קודם כל לאומי ולא דתי.

            היהודים ספגו את רמת ההכפשות העולה בערך פי 1000 מהנוצרים והמוסלמים גם יחד-במהלך המאות האחרונות על עמם, על עצם זכותם להתקיים כבני אדם על עצם זכותם לחיות בבית לאומי משלהם ומה לא.

            היהודים אחרי השואה למשל יכלו ללכת לגרמניה ולהתחיל לבצע פיגועים ולרצוח מכל הבא ביד אחרי רצח ששת המיליונים.

            הם לא עשו זאת.
            לא בגלל שלא היה כח (היה בהחלט אפשרי להקים קבוצות טירור של רצח חסר הבחנה בגרמנים) אחרי רצח ששת המיליונים.
            הם בחרו לא לעשות זאת.

            אהבתי

            • שרוט הגיב:

              היהדות אינה מיסיונרית?
              אתה צריך לראות את כמות המיסיונרים עם הכיפות והזקנים פה בגליל, שמנסים לשדל אותי להניח קופסאות שחורות על הראש ולעשות דברים שהם קוראים להם מצוות.
              אגב, דווקא האסלאם אינו מיסיונרי – מי שלא מסכים איתם נרצח, לא מנסים לשכנע אותו להתאסלם…
              הנצרות מיסיונרית כי כנראה ככה מרוויחים יותר כסף, רכוש, אדמות, עבדים וכו'. זה משתלם 😆 😆

              קיצר, שישמור אותי האל מהדתות האלה

              אהבתי

              • אל תתבלבל, היהדות לא מסיונרית כלפי חוץ. אין מקום בעולם ואין תרבות שלא פגשה מסיונרים נוצריים. יחי ההבדל.

                אהבתי

              • ראש המדור הגיב:

                אתה טועה בעניין הזה, אבל צודק לגבי הורגים אותך.
                האלה עם הזקן השחור שפונים אלייך בגליל פונים אלייך כי אתה יהודי כמוהם, הם לא היו פונים אלייך אם היית נוצרי או מוסלמי.
                הסיבה היהדות היא קודם כל הגדרה לאומית תרבותית ששלובה בה דת.
                הנצרות והאיסלם לעומת זאת הן דתות שלא תלויות עם.

                ראית את הסדרה של יחזקאלי?
                באנגליה בכל יום מתאסלמים, בין 50 ל 100 איש.
                מה הפלא?
                התהליך לוקח 3 דקות…
                לעומת זאת נסה להתגייר.. אצל רב חרדי (שם מגזימים בטירוף) לעומת רבנים דתיים לאומיים סבלניים.
                בארה"ב אגב כמה פטתי, מאז 11 לספטמבר 2001 מדברים כבר על יותר ממיליון אמריקאים שהתאסלמו.

                מצד שני, 99 אחוזים מהנרצחים המוסלמים בעולם כיום, נרצחים ע"י… מוסלמים.

                אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            תודה עבור התגובה. "אם" אינו הוכחה טובה.

            באשר למספרים, הכי הרבה בעולם יש סינים
            והודים. כיום אין שם מרחצי דמים, בעצמם
            משל עצמם. בסכסוך הודו פקיסטאן היו, מקום
            למחשבה.

            באשר ל"קטן" כלומר לכמות ואיכות. במדינה X
            מיליון תושבים ובמדינה Y גם מיליון. בX נרצחים
            10 אנשים בשנה; כ 1000 לשנה ב Y.
            המגמתיים יאמרו "גם במדינה X וגם ב Y
            רוצחים אנשים, אין הבדל, וזה נורא ובכלל
            ובלה, בלה, בלה". אדם הגון יאמר, האדם
            מטבעו אלים ורצחן אבל מדינה Y היא רצחנית
            יותר ממדינה X.
            בארץ ישראל, נניח 8 – 9 מיליון, בסוריה
            כ 20 מיליון נפש. השנה נרצחו בסוריה
            יותר מ 15.000 איש. בעירק כ 30 מיליון
            בעשר השנים האחרונות מאות רבות נרצחים
            כל שנה. איש אינו סופר איש אינו יודע.
            כל אחד שיסיק מסקנות לעצמו בעצמו.

            אהבתי

            • קיימים חוגים בהם מתקיים איסור הסקת מסקנות שעלולות לפגוע בטאבו של דת הפוליטיקלי קורקט. אפילו במודיעין האריקאי.

              לפי אותה דת, טאוויל פאדיחה, השר הפלסטיני לענייני זעם בלתי נשלט הוא סתם דמות שיצרה צרות המוח הימנית-בדיונית. דמיונית לאללה.

              אהבתי

            • שרוט הגיב:

              אני חושש שאין לי מספיק מקום להפריך את דבריך… זה יצריך מאות מילים, באמת אין לי כוח.
              נסתפק בכך שבסוריה ועירק יש מלחמות אזרחים, וגם כאן עשויות להיות. זו ספקולציה, או כמו ששמיר היה אומר: שפקולציה

              אהבתי

              • עובר אורח הגיב:

                חבל שאין לך
                כח.
                אני מצפה
                להפרכה.
                גם כאן מלחמת
                אזרחים יותר
                ממאה שנים,
                או איך
                תקרא לזה?
                אם הצד המוסלמי
                היה מנצח,
                לפי דבריהם, בכל
                שלב המלחמה
                הייתה
                נגמרת בשחיטה
                מוחלטת 1921
                1929 , ;1935
                והמלחמה
                הייתה נגמרת.
                ב 1948
                היו שש מאות אלף
                שחוטים. לא הלך
                להם.
                אז עשו הכי רע
                שיכלו. ב 1950
                בשטח הערבי
                העלמות היהודים
                גם בשחיטה גם
                בגירוש הייתה
                מוחלטת 100%
                תופעה נדירה
                בהיסטוריה.
                היהודים מעולם
                לא אמרו ולא
                עשו כזאת.
                גורל המיעוט
                הערבי
                פלשתיני
                וגורל יהודי
                ארצות
                ערב
                יעידו.
                אנא הפרך
                זאת
                בבקשה.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  התעלת על עצמך, איך ניתן להפריך מה שאולי היה קורה, טיעונים מחופפים, בהתאם לררך הסקת המסקנות הרגילה שלך.

                  אהבתי

                  • עובר אורח הגיב:

                    טפיל
                    שקרן
                    סוכן
                    תאוריות
                    גזעניות
                    משמיץ
                    מקצועי

                    בטיעוני
                    עובדות
                    והנחות
                    אין
                    לך
                    ולו מענה
                    לעובדות
                    אז
                    כרגיל
                    אתה
                    נטפל
                    לאדם

                    שיפריך
                    את
                    העובדות

                    מלחמת
                    אזרחים
                    שקר
                    או אמת?

                    כוונות
                    הערבים
                    לפי
                    דבריהם
                    שקר
                    או אמת?

                    תוצאות
                    מלחמת
                    השחרור
                    כהוכחה
                    למה
                    שהתכוונו
                    שקר
                    או אמת?

                    מה רע
                    בדרך
                    הסקת
                    המסקנות
                    שלי?

                    אהבתי

                  • חייל זקן הגיב:

                    נסה להפריך את זה:
                    מזכ"ל הליגה הערבית ב1947, עזאם: "הקמת מדינה יהודית תוביל למלחמת השמדה וטבח אדיר שידובר בו כמו בטבח המונגולים ובמסעות הצלב".

                    אהבתי

                  • daniel הגיב:

                    או שאתה החכם היחיד בחדר, או שאתה …

                    אהבתי

      • האמיר הגיב:

        אנשים טובים ממני כבר סיכמו את ההבדל הגדול בין האיסלאם לנצרות, היהדות ולמעשה כל דת ממוסדת אחרת שיש לה ותק של יותר מחמישים שנה.

        אהבתי

  19. שרוט הגיב:

    כלכליסט – התחלתי לקרוא מאמרים שם לאחרונה, באתר. יש בהחלט מה לקרוא! לחלק מהמאמרים האלה אפשר אפילו להצמיד את התואר חתרניים

    אהבתי

  20. לגבי חגי עמיר ודומיו כבר שנו רבותינו: לא להאכיל את הטרול!

    אהבתי

  21. אורן הגיב:

    מבחינת התוכן את צודקת, אבל קצת הסתבכו המטאפורות:
    אויר דל חמצן יש בפסגות הגבוהות, וקריאת השכמה מזכירה את הסיבה ששולחים עיתונאים משומשים להזיל ריר על דוגמניות. במקרה של שקד זה לא משנה כי הוא התעניין רק באוכל.
    ניוזוויק עושה טרולינג כל שבוע עד שיגמר הכסף.

    אהבתי

  22. יניב מתל אביב הגיב:

    ג. יפית נראית צעירה מכפי גילה לאחר אוברול מקיף אצל המנתח הפלסטי.
    ככה זה כשיש לך מספיק כסף.

    אהבתי

  23. לחם הגיב:

    תופעת בן כספית ראויה למחקר אקדמי. סגנון הכתיבה שלו ילדותי, הניתוחים רדודים, ה"תחקירים" שלו היו בחלקם פלופים שבכל עיתון מערבי היו מטיסים את העיתונאי הבייתה בבושת פנים, השכר שלו הרבה הרבה יותר מדי גבוה לעיתונאי בעיתון כושל, הקשרים שלו מביכים (דליה איציק, סילבן שלום, אהוד אולמרט) ובאים לידי ביטוי בכתיבה לעתים בצורה לא ראויה, הראיונות שלו מביכים לא פחות (ראיון עם האלוף אדם בלי להזכיר את מלחמת לבנון השניה, רק סופשבוע של נטע ליבנה יכול להגיע לשיא עיתונאי כזה), ובכל זאת ההתלהמות נגדו מעוררת תהיה. מדוע דווקא בן כספית שנוא כל כך? מה יש בו שמצית כזאת אש? בסך הכל מדובר בעיתונאי בינוני שכלל לא ברור מה יש בו שמעורר כזאת חמת זעם.

    אהבתי

    • נ הגיב:

      פשוט מאוד:

      תסמונת הבינוני שעף על עצמו.
      לא מספיק שהלוקה בתסמונת הוא בינוני-מינוס, לעיתים בינוני-פלוס – הוא סובל גם מהתנשאות ותפיסה עקומה של המציאות באשר לבינוניותו, מה שמוביל לטינה מהציבור על הסרט שבו הוא חי.

      לוקים נוספים בתסמונת: עמנואל רוזן חברו הטוב של בן כספית, רפי רשף, אמנון לוי, אושרת קוטלר, גיא זוהר (טרם נחשף), יאיר לפיד.

      ***

      אהבתי

    • שרוט הגיב:

      אולי זה בגלל שהוא נראה צעיר מכפי גילו

      אהבתי

    • yigal heffets הגיב:

      אם כבר מדברים על בן-כספית, ועל חבריו הפוליטיקאים ,מדוע אף אחדת מכםן אינו מדבר ,על העובדה שלמשל, לשר סילבן שלום יש הון המוערך ,בכמאה וחמישים מיליון שקלים, ואילו לאולמרט גם כמה מיליוני-שקלים ,תבין ותקילין, ולדן מרידור אי-אילו כמה מיליוני-שקלים ,ולכל שר הזוטר ביותר ,ועד לרוה"מ שלנו ביבי, ולברק, יש גם כמה מיליוני-שקלים !ועוד אומרים, שהם אינם מנותקים מהעם?! הצחקתם אותי!!! 😀 😀 😉 😉 😆 😆 😆 😛 😉 😉 😉 😉 😉

      אהבתי

    • ראש המדור הגיב:

      אפשר כמובן לחפש בכוכבים ובמזלות, ואפשר להגיד את הברור מאליו ולראות את תגובות הפייסבוק לכתבות שלו.
      יואב יצחק כבר אמר :כספית מקבל פי 5 בשער העיתון מאשר הכותבים סג"ל או ליבסקינד, בעמודים הפותחים של העיתון.
      רוב מוחלט של קוראיו של מעריב רואה עצמו במרכז (שהוא כיום בימין).
      כשרואים כותב כל כך מכוון מטרה לעשות דה-לגיטימציה לאישיות ולכל מעשה ומעשה של רה"מ, לבחירה הדמוקרטית שלהם(וזה לא אומר שמבקרי כספית הם מעריצי נתניהו) הוא מרכז אפקט ראי של שנאה כלפיו בחזרה.

      אהבתי

  24. יגאל לביב הגיב:

    כל מילה נכונה.

    אהבתי

  25. לא מבינה את ההיגיון בלראיין את פוליקר כל כמה חודשים כאילו הוא מחדש דבר מה. בסך הכל הוא חושף עוד קצת על חייו הפרטיים, אך לא מעבר לכך. די מיותר ולא מעניין. לפחות לא אותי, שהרי איני רכלנית מסכנה כעורך הצהובון הצרפתי שפרסם את תמונותיה של הנסיכה הבריטית האלמותית כאילו הייתה גברת ידועת שם ובעלת חזוו (תרתי משמע).

    ובכלל, מה הקטע של סימה קדמון? מתי הפכה הפרשנית הפוליטית לענייני נתניהו לאחרונת כתבות הבידור של העיתון של המדינה?? האם נגמרו התהפוכות הפוליטיות הסוערות שיש לה זמן ופנאי לראיין אומני תרבות משפיעים וחשובים כפוליקר? האם ראוי שהיא ולא אחרת תצא למסע חובק עולם עם אומן מתבגר ומהורהר, או עם כוכבי תרבות בכלל? מדוע עיתונאים חוצים את תחומי הסיקור שלהם ועוברים לכסות תחומים אחרים? ע״ע העיתונאי החשוב בעולם אחרי תומס פרידמן, הלוא הוא מר ברנע הצדיק כמובן.

    בקיצור, הרבה מקרים יוצאי דופן מתרחשים בעיתונות ארצנו הקטנה, ולכן חשוב לדווח עליהם ללא משוא פנים ובלי להתייפייף. ועד כאן דברינו להיום.

    אהבתי

    • שרוט הגיב:

      לגבי פוליקר, מוזיקאי ענק. כשהוא מדבר על מוזיקה, סאונד והפקה הוא מעניין. שאר הדברים: הומו, לא הומו, הורים, שואה – נו, פסדר.
      את הלימון לימונרו של אבא שלו הוא הפך לקאנטרי (!) וזה נשמע אדיר.
      לגבי סימה קדמון ושאר פרשנים פוליטיים – הם כל הזמן מספרים לנו על הכשלונות של ראש הממשלה, כמה הוא עלוב וכמה הוא חלש, מזגזג, מנותק, עם אינספור בעיות מבית ומחוץ. המציאות, בה הוא חזק, שולט ביד רמה, עושה מה הוא רוצה, מוביל בסקרים ומקבל יותר ויותר סמכויות לא מפריעה להם כנראה

      אהבתי

כתוב תגובה לעובר אורח לבטל