כוחות משטרה מאבטחים את בית מעריב

אסיפת עובדים מתקיימת כעת בקומה 1, בדסק החדשות של מעריב. באסיפה ישתתפו גם עורכי הדין שיעדכנו לגבי מתווה המאבק בימים הקרובים וכן יספרו לעובדים מה מצב החברה (הולכים לקראת פירוק, כידוע) ומה מצב הפיצויים.
לרגל הישיבה הזמינה הנהלת מעריב ניידות משטרה לטיפול בסערת הרגשות שתפרוץ עם קבלת העדכונים, כמו כן מסתובבים מאבטחים רבים בקומת ההנהלה.
מוועד העובדים נמסר: "מעולם לא היה כזה כוח שיטור בעיתון בישראל ובאף מקום עבודה. צר לנו כי הנהלת מעריב בוחרת לסייע בשעה קשה זו, לפעול בצורה כה נוקשה וחסרת רגישות" (הודעה לעיתונות).
ישיבת דירקטוריון תתקיים הערב ב-19:00 בבית מעריב.
צפו לדרמות.

עדכון, 20:19
(הודעה לעיתונות)

העובדים החליטו להחריף את המאבק ומחר יקיימו הפגנה בשעה 12:00. ההפגנה תצא מבית מעריב לכיוון עזריאלי. כמו כן החליטו העובדים לקיים משמרות מחאה מדי יום מול בתיהם של נוחי דנקנר ועופר נמרודי לסירוגין. העובדים החליטו לשמור על אחדות פנימית בין כל עובדי העיתון: עיתונאים, מפיצים, עובדי דפוס, מנהלה ועוד.
יו"ר ועד העיתונאים חגי מטר: "נחתמת עסקה שאנו לא צד בה וינסו להפריד בינינו ולהציע הצעות כדי לפצל בינינו. האחדות בינינו מפחידה את המערכת… הביאו לנו בריונים שעומדים עם חולצות שחורות בכניסה לבניין. מי שחושב שיפחיד אותנו טועה… זה לא ירפה את ידינו ולא יפחית במאומה את הדרישות שלנו".
אתמול בלילה קיימו נציגי ועד העובדים יחד עם יו"ר ההסתדרות פגישה עם דנקנר. בפגישה לא הושגו הסכמות. העובדים וההסתדרות הבהירו כי לא יסתפקו בפחות מ-100% מזכויות העובדים וקליטה מקסימלית של העובדים תחת הבעלים החדשים תוך שמירה על זכויותיהם.
בפגישה שהתקיימה היום הבטיח דנקנר שיקדם הצעה שבדסק"ש ישלימו עד 69% מהפיצויים וכי הוא מצפה שהבעלים האחרים ישלימו את השאר.
מטר: "זהו מצב שערורייתי. אנו לא יוצאים למלחמה על משכורות או תנאים נלווים. אנחנו יוצאים למלחמה על דברים שמגיעים לנו על פי חוק. זה מצב לא סביר… ממשלת ישראל עדיין ממשיכה להתעלם מהמצוקה של 2,000 עובדי מעריב שבסכנת פיטורין. לא ייתכן שהמשבר באחד מהעיתונים הגדולים במדינה וגל הפיטורים הגדול ביותר נתקל בהתעלמות כה גורפת".

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה דו"ח מיוחד, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

19 תגובות על כוחות משטרה מאבטחים את בית מעריב

  1. בונד ג בונד הגיב:

    היה לקלמן ליבסקינד ראיון לא רע הבוקר (אילנה דיין, גל"צ), כולל שבחים מהמראיינת על תחקיריו וטוריו ("עיתונאי חוקר מהבולטים בעיתונות הישראלית").

    ראויות לציון התגייסותו ולחימתו למען עובדי מעריב, גם לעומת שאר "כוכבי" העיתון, שכבר הוזכרו לעיל, וגם מכיוון שככל הנראה מקומו, תחת בן-צבי, מובטח בכל מקרה, בטח בהשוואה לאחרים.

    אהבתי

  2. יומטוב הגיב:

    סופית. נחתמה עסקת מעריב: העיתון נמכר לבן צבי, הודעה עם פרטים מלאים תצא בקרוב לבורסה.

    אהבתי

  3. captain beefheart הגיב:

    או"ט: עידן פוסט המגניבות של רועי ארד

    קראתי בהנאה את רשימתו של רועי צ'יקי ארד בהארץ על דרכו האחרונה של חיים חפר. יפה לארד שבבגרותו הפך לכותב טוב, המכבד את שליחויות ה"צבע" שלו במידה רבה של ידענות ושליטה בחומר. במקרה של הפרידה מחפר מתבקשות התייחסויות לשירים שכתב, וכאלו אכן יש בטקסט של ארד ביד נדיבה. את דרכו כמתבונן בעל עין חדה (מישהו אמר אהרון בכר?) הוא עדיין מחפש, ובינתיים יש לו פקח שמביא זר ובמכנסיו בקבוק מים. וגם תובנות מעניינות על דור הפלמ"ח וכאלה.

    אם אינני טועה, בעבר היה ארד כתבן מרושל, שמשום מה נקלט בסצינה המוזרה שהנהיגו מקומוני ת"א: לטס פארטי! כל הזמן. גם בראיון, גם בכתיבה וגם בעריכה. את דעתי על טעמו המוזיקלי ועל איכות יצירותיו בתחום עדיף שלא אפרט, כי זה יעלה לי במקלדת חרוכה ובכתב תביעה על לשון הרע ללא הוכחת נזק.

    אבל הימים האלה חלפו וכיום ארד מתבסס (לדעתי האביונה) כאחד מהכותבים הטובים בשטח. אולי הוא לייט בלומר, אולי הלך הילד יצא הפלא. לא יודע. העיקר שיצא משהו טוב ממנו.

    אהבתי

  4. לחם הגיב:

    עפר שלח מצטייר כאכזבה הגדולה של מאבק עובדי מעריב. הוא לא משתתף בהפגנות ולא מביע שום הזדהות. מילא בן כספית, ניר חפץ, שי גולדן, אף אחד לא ציפה מהם לכלום, אבל שלח תמיד כל כך ערכי ומצפוני. קל להיות מוסרי כשאתה מחרטט כמה מלים על הצבא, הרבה יותר קשה להיות מוסרי כשזה דורש ממך לצאת נגד טייקון שמשלם לך לא רע. עצוב.

    אהבתי

    • ראש המדור הגיב:

      צריך להודות ששלח הוא אכן אדם מצפוני ביותר.
      למשל כשמיהר לפרסם למחרת התקפת ההומניטריות של משט הג'יהאד של ארגון הטירור IHH , ש""ידיה של השייטת מגואלים בדם (של רצח)".

      לא חסר נציגים בדמותו.

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      עופר שלח עייף כבר שנים. יכוליות הגזים קצת עם המרתונים.

      אהבתי

    • ריאליסט הגיב:

      שלח, כספית, גולדן, ימיני, מזל מועלם – לא מעניין אותם גורל מקום העבודה שלהם? יש להם אלטרנטיבות? ברצינות, אני לא מבין את השתיקה. אף לא מילת ביקורת פומבית על דסק"ש, הצהרת הזדהות עם הקולגות שלהם, מכתב פנייה לרוה"מ. משהו? מה עובר עליהם?

      אהבתי

  5. דוד הגיב:

    לא הבנתי.
    מה הם רוצים שהממשלה תעשה? שביבי יתקשר לנוחי ויצעק עליו? שיובל ירים בלטה במשרד?
    ואם הממשלה אמורה, לדעתם, לתמוך בכלי תקשורת שכשל כלכלית, למה שלא תתמוך גם בבלוגרית?

    אהבתי

  6. rnh הגיב:

    התגובה של חגי מטר מבישה. אותם "בריונים" (במה מתבטאת בריונותם) עובדים כשומרים בשכר מגוחך. מסתבר שהבריון זה הוא – בריון מילולי.

    אהבתי

    • שדה חובה הגיב:

      חגי מטר כמייצג ודובר העובדים, איננו אלא שגיאה מאד גסה ומאכזבת של טירוני המחאה הללו (משל לא באמת בילו מחצית מחייהם בסיקור הפגנות מוצלחות).
      בין אם נעריץ אותו על פעילות העבר שלו, בין אם נסלוד ממנה – בראש ובראשונה על מנהיג מחאה להיות דמות קונצנזואלית. חגי מטר הכי רחוק מלהיות כזה.

      אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    זה בגלל שהיו שמועות שעובדי מעריב הולכים לפרסם קריקטורה של נוחי.

    אהבתי

  8. אבבה הגיב:

    מה ניידת של משטרת התנועה עושה שם? הקפיצו את כולם?

    אהבתי

  9. שר החוץ הגיב:

    ללא מילים

    מעולם לא היה כזה כוח שיטור … ובאף מקום עבודה

    אהבתי

  10. captain beefheart הגיב:

    הנהלת מעריב צודקת ומגלה רגישות ראויה לציון. גם אצלנו, כשעומדים בפתח בשורה רעה, נוהגים להזמין משטרה. רק כחולי המדים מסוגלים להקל על סערת הרגשות שפורצת במקרים כאלה.

    אהבתי

    • מותק הגיב:

      ההנהלה חיה בלה-לה-לנד בקטע הזה. "כחולי המדים" (ובריונים פרטיים בשכר, ויס"מניקים – אתה לא מתאר לעצמך אילו כמויות היו כאן) יכולים ללכת לחפש. לא היה צורך בהם מלכתחילה.
      חוצמזה, נראה שהם נלחצו וברחו די מהר… 🙂 המשכנו את הישיבה בנימה שקטה ועניינית

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        השאלה היא האם כיבדו אתכם במישהו מהליגה העליונה (כמו בני טל) או שעבדו עליכם באמצעות סתם רכיכות במדים 🙂

        חוצמזה אינני יודע מי את/ה, אך אני מאחל לך שהכל יסתדר לטובה!

        אהבתי

  11. אלון הגיב:

    סבלנות, תיכף שלמה בן צבי קונה את העיתון

    אהבתי

כתיבת תגובה