Boom Boom Boom, let's go back to my room

חיכיתם? התגעגעתם? אריה דרעי חוזר, זו הכותרת הראשית בידיעות הבוקר, והיא מכוונת לראיון של אמירה לם במוסף החג. כמה מייאש.

שער הארץ: ליברמן והקמפיין נגד מחמוד עבאס.

נתניהו והפצצה

ישראל היום: "נתניהו: העולם הבין את המסר".
יואב לימור עושה לכאורה (ממש ממש לכאורה) סדר בנתונים ואומר

"על הצבת הקו האדום בנקודת ההעשרה לרמה של 90 אחוז, שיוחסה כביכול לנתניהו, איש אינו מדבר, לא בארץ ולא בעולם. מהלך כזה לא רק נוגד את המדיניות הישראלית והבינלאומית המוצהרת, הוא מהווה למעשה השלמה עם נשק גרעיני בידי איראן. גם המתנגדים החריפים ביותר לתקיפה ישראלית כעת (לובשי מדים ושאינם) לא יסכימו לעמדה כזאת, שמסמלת עמדה ישראלית רפה, שכאמור אינה קיימת.

מעריב: "ראש הממשלה: 'לא ויתרתי על הזכות להגנה בכל עת'".

זהו סיפור מופלא: איור כה פשוט, שצריך היה לפשט את הדברים ואמירה ברורה למדי על טיימינג הצליחו להפוך לבלגאן אחד גדול עם תלי תלים וטילי טילים של פרשנויות. משהו פה לא בסדר, לא?
ראיון רה"מ לגיל תמרי בערוץ 10:
נראה אם תבינו משהו אחרי הצפייה.

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

אורן סיכם בתגובתו את התייחסות העיתונים למשמעות המספרים 70%, 90% באיור של נתניהו.

ישר"ה בכותרת משנה וגם בכותרת לנאום המלא – 90% העשרה, ויותר מכך מרגלית, לאחר העשרה.
מעריב כולל נרג (כאשר לינק עדיין קיים בכתבות מהיום) כנ"ל – 90% העשרה.
ידיעות: ברנע כנ"ל. מגדיל לעשות ברגמן, שנותן פירוש שמייחס גם ל-70% מובן של רמת העשרה. בן ישי פחות ויותר נכון.
הארץ: רביד העשרה. כאשר הראל בפוסט תיקון מתייחס ל-90% ככמות.
כאשר לפני סגירת העיתונים, בסוכנויות ובאתרים מרכזיים בחו"ל, כבר הסכימו שמדובר בהעשרה בינונית המספקת לפצצה בעתיד והאחוזים מתייחסים למרחק מההשלמה. הנה מהניו יורק טיימס.
להגנת העיתונים אפשר להגיד שהתרכזו בדחייה לאביב-קיץ בניגוד להערכות ערב הנאום.

והנה הבוקר, נחום ברנע מזדרז להגיב ולהגן על העיתון. כות' השער לדבריו: "הקו שהוחמץ"
בע' 2 הכות' היא: "90 אחוז ממה".
הוא כותב שכמה אלפי האנשים בעולם שסוגיית הגרעין מעסיקה אותם "לא כשיעור בקומיקס אלא כבעיה אסטרטגית… יצאו מנאום נתניהו מבולבלים". הם התקשו להבין על איזה קו אדום נתניהו מדבר:
"70 אחוז ממה, 90 אחוז ממה. כלי התקשורת בישראל הניחו שמדובר בהעשרת אורניום"
והוא ממשיך:

איתמר אייכנר שלח בחמישי בערב מסרון לרפי שמיר, ראש מערך הדוברות של רה"מ… "לא הבנו למה הכוונה ב-70 אחוז", כתב. "האם העשרה ל-70 אחוז או ש(האיראנים) עשו 70 אחוז מהפרויקט?"
התשובה…במסרון… "מדובר על רמות העשרה".
[…]
במציאות אין מספרים כאלו. האיראנים חותרים כרגע ל-20 אחוז העשרה… אם יגיעו ל-90 אחוז יהיה מאוחר מדי לעצור אותם… במקום ליצור… בהירות יצר נתניהו בלבול.
[…]
הנאום יצר בלבול לא רק לגבי מהותו של הקו האדום – גם לגבי עיתויו… נתניהו הבין שיש כאן בעיה. בראיונות שהעניק לערוצי הטלוויזיה הוא עמעם את שאלת העיתוי. ישראל תפעל מתי שתמצא לנכון, אמר.

איור קורצני של מישל קישקה בשער ידיעות. וזה הבלוג החמוד שלו.

פוסט מורטם

אני חוזרת שוב על ההמלצה לקרוא את הכתבה על ירון סגל. יש כבר 180 תגובות מרתקות מסיבות שונות.

לחם עבודה

יואב יצחק מנתח את המתרחש בכלי התקשורת המרכזיים, תוך שהוא לא שוכח להזכיר את מלחמתו האמיצה, כך לגרסתו, בנוני מוזס.
בין היתר הוא מעלה את האופציה שאלי עזור ("המשתף פעולה עם מוזס בעניינים שונים ורגישים", מעניין מהם עניינים אלו) יבחוש בקדירת מעריב, ושקרב ירושה בין בתו ורעייתו של שלדון אדלסון יביא לפרידתן מהעיתון, ולפרידתו של העיתון מקרן השפע שהעניק לו המיליארדר. כל זה בבוא היום (עד 120 טפו טפו) בו ייאלץ להיפרד שלדי מהעולם.
ובו"ז מדווח האתר על הקרב של ידיעות נגד שלום טורונטו הקנדי.

חומר למחשבה:
שני דברים שיקרו בקיץ 2013: מסתיימת כהונת אחמדיניג'אד; שלדון אדלסון יהיה בן 80.

ובינתיים במעריב

הפגנת עובדי מעריב זוכה להפניית סטריפ אדומה בתחתית השער. שאר הידיעה על ההפגנה בע' 9.
השלט עם "נוחי, מי כאן הפושע?" לא מופיע בעיתון המודפס.

ליאור דיין שוקל לעשות ילד, מורח קרם הגנה ומהרהר בעתיד (זה עוד מסופשבוע. פספסתי).

תוס', 13:23
מכתב הנאמנים לעובדי מעריב.

עובדים ועובדות יקרים,
לפני מספר ימים מונינו על ידי בית המשפט לתפקיד נאמני מעריב, כדי לנהל את החברה ולפעול ולבדוק את האפשרויות למנוע את פירוקה. בכוונתנו להשקיע כל מאמץ לנסות לשמור על המשך קיומה של מעריב כ"עסק חי" ,להגשים את מטרות הליך ההקפאה ולאפשר את מכירתה, מה שיאפשר את המשך קיומה וגיבוש הסדר לנושי החברה.
בימים הראשונים לפועלנו כנאמנים של החברה, אנו עסוקים בלימוד הפעילות של החברה והבטחת המשך פעילותה התקינה, תוך פתרון בעיות דחופות הדורשות מענה. אנו מבטיחים לפעול בכל דרך אפשרית לייצב את החברה ולהביא למכירתה כ"עסק חי" וכחברה פעילה, ולהבטיח את המשך העסקת כמה שיותר עובדים המהווים לאורך שנים, את אחד הנכסים המשמעותיים והמרכזיים של החברה. אנחנו מצדנו רואים כמטרה עליונה לפעול לטובתכם, העובדים, שכן אנו ערים למצב התקשורת בישראל על כל המשמעויות התעסוקתיות הנגזרות מכך גם לגביכם.
אנו מבינים את חששותיכם, את כאבכם ואת תחושת התסכול אותה אתם חווים לאורך זמן ואת האתגרים הקשים עימם התמודדתם בטרם הכניסה להליך ההקפאה. לשם כך, נדרשת הירתמות מיוחדת להוכיח כי ניתן להבריא את עיתון מעריב ולהמשיך את קיומו והפעלתו. אנו פונים אליכם לתת בנו את האמון ולהתגייס להצלת העיתון, לפעול להוצאת העיתון ולהפעלתו הן בפן העתונאי-הפקתי, והן בפן המסחרי, כמי שנלחמים על הבית. לשם כך, נדרשת הירתמות מיוחדת. אנו פונים אליכם להתגייס, כל אחד בתחומו, למלחמה להצלת העיתון. על כולנו לפעול יחדיו להגברת הכנסות (באמצעות מכירות ,גביה והגדלת החשיפה והפריסה) הוצאה סדירה של העיתון וחיסכון בהוצאות ככל שניתן, דווקא בתקופת חירום זו, על מנת להבטיח את קיומו של העיתון ואפשרות המשך קיומו כעסק חי.
ככלל אנו מעדיפים תקשורת בלתי פורמאלית, והיינו שמחים להכיר ולפגוש כל אחת ואחד מכם באופן אישי, אך לצערנו הזמן קצר והמלאכה מרובה ולכן בשלב זה אנו נאלצים להסתפק בפנייה זו.
יחד עם זאת על מנת לאפשר ערוץ תקשורת פתוח פתחנו לשם כך תיבת מייל ייעודית בשם "מעריב – נאמנים" nemanim@maariv.co.il, אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה או הצעה אנו והצוות העוזר לנו, נקרא את כל הפניות המגיעות לתיבה ונפעל להשיב עליהן במהירות האפשרית.
לאור פניות שקיבלנו בימים האחרונים, להלן תשובותינו לגבי מספר סוגיות.
עבודה בחול המועד סוכות:
בחול המועד סוכות, תתאפשר יציאה לחופשה של עובדים שאינם נחוצים להוצאת העיתון – בתיאום מלא מול מנהליהם. עובדים שיכולים לצאת לחופשה, ויש להם יתרת ימי חופשה חיובית – יכולים לנצל את היתרה, ולצאת לחופשה במהלך החג.
תשלום שכר חודש ספטמבר:
במסגרת מאמצנו להקל ככל הניתן עליכם העובדים, אנו פועלים נמרצות להסדיר תשלום על חשבון חוב לעובדים בגין חודש ספטמבר עד למועד מינוי הנאמנים (23.9.2012).
בהנחה כי בית המשפט יאשר תשלום השכר לחלק הראשון של ספטמבר יועברו סכומי הכסף בגין שכר נטו עבור התקופה זו כמקדמה על חשבון תשלום דין קדימה. על פי החוק, סכום השכר ברוטו המקסימלי לחישוב תשלום דין קדימה עומד על 22,831 ₪.
אנו יכולים לבשר לכם כבר בשלב זה, כי בכפוף לאישור בית משפט יבוצע תשלום השכר הקרוב במועד, ואף השגנו לשם כך את המקורות הדרושים.
תשלום השכר בתקופת הקפאת ההליכים יבוצע מקופת הנאמנים.
מעריב, אינו מפעל רגיל. מעריב הוא אחד מעמודי התווך של התקשורת במדינת ישראל. אנחנו מודעים לכובד המשימה שנטלנו על עצמנו, ואנחנו מאמינים שיחד נצליח, להשאיר בחיים את כלי התקשורת החשוב הזה. אנו קוראים לכם להביע אמון ולשתף פעולה עם המהלך שיאפשר פתרון מקסימלי לקבוצת מעריב ולכל הגורמים הקשורים בה ובעיקר לכם העובדים המסורים.
אנו מאמינים שכחלק מהשלמת המהלך נוכל בעזרת ה', למצוא פתרון גם לבעיית הפרשות העבר בגין זכויותיכם כעובדים, ואנו פועלים לשם כך.
בברכת גמר חתימה טובה, שנה טובה ומבורכת, וחג שמח לכם ולכל בני משפחותיכם.
ירון ארבל , עו"ד | ד"ר שלמה נס, עו"ד ורו"ח
נאמני קבוצת מעריב בהקפאת הליכים

זוגיות במבחן

רמי קלינשטיין התחתן עם אלכס אילן (26 שנים הבדל).
עמוס אטינגר
בשער מוסף החג של מעריב מספר על זוגיות בת עשור עם "אשתו האוקראינית" הצעירה ממנו ב-45 שנה. שמה ילנה, אין שם משפחה. לא חשיפה ראשונה, כמובן, של הזיווג.
אני כה מחכה לכתבת השער ההפוכה. פליז, תעשו לי נחת.

לפני פיזור

בחזרה לאייטיז (1987), בחסות פול לקאקיס. איזה מילים. שפתיים יישקו. איזה שפתיים. מילים יישקו. והגופייה.
וגם היום הוא חמוד.
כך ננטרל את הפצצה: Boom Boom Boom, let's go back to my room

[youtuber youtube='http://www.youtube.com/watch?v=VK99cB3s-J4&feature=related']

להתראות ב-20:00. סיכום חודש.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

80 תגובות על Boom Boom Boom, let's go back to my room

  1. גוסטה הקטנה הגיב:

    בכל פעם ששיניתי את השם הפומבי שלי התגובה לא עלתה.
    מנסה שוב תחת גוסטה הקטנה ז״ל (מוותיקי הקיבוץ לשעבר).

    אהבתי

  2. רג'ינה הגדולה הגיב:

    לא מצליחה להגיב יותר, ניסיתי כבר חמש פעמים…

    אהבתי

  3. אורן הגיב:

    ולווט קיבלה חוט אדום עם ברכה מהוורדפרסניק. ברכות בית השואבה על הניק החדש.

    אהבתי

  4. רג׳ינה הגדולה הגיב:

    לא ממש הבנתי למה ההרשמה מונעת טרולים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מאחר שהדברים נטחנו כבר אלפי פעמים חשבתי שאני יכולה להימנע. כנראה שלא:
      1. כמו שאומרים, הראי לי חומה בגובה 7 מ' ואראה לך סולם בגובה 8 מ'. כל דבר ניתן לפריצה.
      2. הרעיון הוא להקשות. המצב עכשיו הוא שכמה אנשים הם מרובי ניקים, עונים לעצמם ויוצרים מצג שווא של דיאלוג פורה בינם לבין עצמם. הרישום יעשה להם את החיים קצת יותר קשים. ברור שאובססיה היא אובססיה, ויש מי שינסו להמשיך בכך, רק שזה ייקח להם יותר זמן.
      3. אחד האנשים האלו (מרובי הניקים) הוא זה ששלח לי את המכתב המזויף. כלומר לאיש לא היה אכפת לעבור על החוק בידיעה שתוגש נגדו תלונה ושתיפתח חקירה, ולהקדיש כמה שעות לסיפור (ועוד בערב ראה"ש, כשאנשים אחרים עסוקים עד הגג).

      אהבתי

    • ז'ורז' סאנד הגיב:

      לא מונע האדמות אבל מרתיע ממעשים פליליים. רק לולווט הפריבילגיה להיות נטולת בוהנים.

      אהבתי

  5. marinata10 הגיב:

    סליחה, איך מעבירים את הניק לעברית?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      – בעמוד ניהול הפרופיל ניתן לשנות את הכינוי הפומבי לעברית (אך לא את שם המשתמש הדרוש כדי לעשות לוג אין).

      אהבתי

      • ז'ורז' סאנד הגיב:

        לתיקון השם לעברית – ללחוץ על שם הכינוי הפומבי עד שיעבור לסמן עברית. לפני היציאה ללחוץ למטה על עדכון פרופיל. רצוי לומר אנא אלהים עשה שהפעם זה יעבוד.

        אהבתי

  6. marinata10 הגיב:

    test

    אהבתי

  7. חייל זקן הגיב:

    V, ברכותי על הטכנולוגיה החדשה שהסירה את אפשרות התגובה החופשית מהבלוג. מהלך זה אינו נופל בחדשנותו מזה של קציני השיריון של צה"ל שהסירו את מדוכות העשן מטנק המרכבה 4.

    אהבתי

  8. shualan הגיב:

    אחת, אחת שתיים.

    אהבתי

    • מישהי הגיב:

      אפשר לשנות את הכינוי שיופיע בעברית

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      טיפים לנרשמים:
      שם המשתמש חייב להיות באנגלית.
      את הסיסמא שולחים לכם במייל וניתן להחליף אותה לאחר מכן.
      בעמוד ניהול הפרופיל ניתן לשנות את הכינוי הפומבי שלכם לעברית (אך לא את שם המשתמש הדרוש כדי לעשות לוג אין).
      שם גם ניתן להיפטר מסרגל הכלים שמתווסף בראש הבלוג.
      אם אתם נרשמים עם אותו המייל, הגוואטאר מגיע אוטומטית.

      אהבתי

    • תומר הגיב:

      ברכות

      אהבתי

  9. אנונימי הגיב:

    מתוך המאמר המעניין של יואב יצחק: ״המחאה החברתית שהביאה לשיתוק מצד מפרסמים גדולים ורבים״. מישהו יכול להסביר את הקשר? המעמד הבינוני התחיל לקנות פחות בגלל שהם יצאו לרחובות? ולפני כן היה להם כסף?

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      זה שענף הפרסום (וגרורותיו) ספג מכה אנושה בתקופה הפוסט-מחאתית זה עובדה, לא דיעה פוליטית.

      אהבתי

      • אנונימי הגיב:

        אבל למה? הכסף אצל האנשים נשאר אותו הדבר? האם הציבור החליט החלטה תודעתית לקנות פחות? זה כל כך לא ישראלי ולא ברור לי. הרי המסעדות מפוצצות ואין שינוי בטיסות לחו״ל. במה הציבור צורך פחות?

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          א. זה המפרסמים שהחליטו להנמיך פרופיל.
          ב. כשמשכנעים אנשים שרע להם, או שהולך להיות להם רע, הם מבזבזים פחות כסף. כלכלה זה הרבה פסיכולוגיה וסוציולוגיה. אל תחפש היגיון קר בכל דבר.

          אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    השבוע חולקו פרסי האיג-נובל המתחרים לפעמים בפרסי נובל (פרס נובל לשלום לערפאת). האתר חורים ברשת סיקר את הארוע החשוב. לטובת מאותגרי הלינקים והקוראה הנאמנה "סתםאחת" זהו הזוכה בפרס איג-נובל לרפואה:
    מאמר שהסביר לרופאים כיצד להפחית את הסיכויים לכך שהפציינטים שלהם יתפוצצו בזמן שהם מבצעים בהם קולונוסקופיה.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      א. המאמר מ-2007. למה רק עכשיו זכה?
      ב. למה המאמר הזה מצדיק איגנובל? כי זה נשמע מצחיק להדיוט? זה נדיר, אבל זה קורה. והם אומרים איך למנוע את זה.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        א. המאמר מ-2007. למה רק עכשיו זכה?

        גם בפרס נובל לא זוכים בשנת פרסום המאמר

        ב. למה המאמר הזה מצדיק איגנובל? כי זה נשמע מצחיק להדיוט?

        כן

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          א. אה, ברור, צריך לבחון את מידת ההשפעה של המאמרים ברטרוספקט.
          ב. מכאן שהאיג באיגנובל זה מי שמחלק את הפרס, לא מי שזוכה בו.

          אהבתי

          • מישהי הגיב:

            אודות האיגנובל (מתוך האתר שלהם):

            The Ig Nobel Prizes honor achievements that first make people laugh, and then make them think. The prizes are intended to celebrate the unusual, honor the imaginative — and spur people's interest in science, medicine, and technology.

            אהבתי

  11. מישהי הגיב:

    בעיות טכניות? חשבתי שאולי נמאס לך מאיתנו לגמרי…

    אהבתי

  12. velvet הגיב:

    תוס': מכתב הנאמנים לעובדי מעריב.

    אהבתי

  13. מעריץ הגיב:

    איפה לחם? איפה??
    רוצים לשמוע דברי חכמה מלחם.

    אהבתי

  14. הינשוף של מינרווה הגיב:

    בנאומו דיבר נתניהו במפורש על אחוזי העשרה (עוד כשהסביר כי הכנת פצצה דורשת שלושה שלבים – שני הראשונים נוגעים להעשרה והאחרון לנפץ). כיצד הובן אחרת? יש לי השערה. אני רוצה להציע הסבר באשר לחלק מבעיות ההבנה שעורר נאום ראש הממשלה באו"ם. לפעמים זה אשמת הנואם, לפעמים – השומע. אחד מאלה, ואולי שניהם, יכול להיות לא חכם במיוחד.
    אתמול ראיתי את הראיון שערך אודי סגל, מחדשות 2, עם ראש הממשלה (הראיון המקביל לזה של חדשות 10, שהועלה כאן בבלוג). את המסקנה – באשר למראיין ולמרואיין – יסיק כל אחד בעצמו.

    אני מתמקד בתחילת הראיון. רק להבהיר: ניסחתי במילים שלי, לשם קיצור, את הדברים. זהו רצף של שאלות ותשובות. דגשים שלי.
    -סגל שואל אם הקו האדום נתן דחייה של חצי שנה או שמונה חודשים, וזאת למרות שנתניהו שידר תחושה של דחיפות.
    -ראש הממשלה עונה שהאירנים בשלב מתקדם, וכי אמר שאסור שישלימו שלב זה.
    -סגל: אבל אמרת מיידי. פתאום אתה אומר קיץ הבא.
    -ר.מ.: לא אמרתי תאריכים. התאריכים לא השתנו. דיברתי על קצב התקדמות. היה חשוב להדגיש שהתהליך מתקדם. יש לעצור לפני גמר העשרה כלומר סוף שלב שני].
    -סגל: אולי, משלל סיבות שלא קשורות לאירנים (כגון שר ביטחון שקיבל רגליים קרות) החלטת לתת עוד קצת זמן? תסביר אפוא עובר הקו האדום.
    -ר.מ.: לפני סיום השלב השני. זה מאוד ברור.
    -סגל: אבל אמרת שתוך כמה חודשים יגיעו לזה.
    -ר.מ.: אם ימשיכו בקצב הנוכחי.
    -סגל: האם לא יכול להיות תהליך הפוך? [האיראנים: ]"בואו נעשה מהר מהר…".
    -ר.מ.: זה לא עניין של זמן. לא תאריך אלא תהליך. זה מה שאמרתי.

    אם הוזכרו תאריכים, הרי שאלו נקבעו נוכח השערות המודיעין באשר לקצב ההתקדמות האיראנית. התאריכים אינם נקבעים שרירותית (ב-15 באפריל מפציצים וזהו! ככה!). נדמה כי אודי סגל אינו מבין זאת. שהרי הוא מתעקש.
    לפעמים זה לא באמת אשמתו של ראש הממשלה שאינו מובן. מה שבטוח זה שהוא ניחן בקור רוח: מה הייתם אומרים למישהו שיושב מולכם ובמשך כמה דקות מתעקש לסלף את הדברים הפשוטים שאתם מסבירים לו?

    וכמובן שנה טובה לכולם.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      העניין ינשוף , שכולם לא הבינו, ואתה עד עכשיו לא הבנת. הוא לא דיבר על אחוזי העשרה, אלא על כברת הדרך. השלב השלישי הוא לא הנפץ אלא העשרה לרמה של נשק גרעיני.
      וסגל הבין נכון, משמעות האמירה היא דחיה לקיץ.

      אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        אני מסכים איתך, הכוונה הייתה לסוף השלב השני. אם כי שני השלבים הראשונים נבדלים בדרגת העשרת האורניום שאליה חותרים. ניסיתי להסביר כי הדברים שאמר נתניהו היו ברורים מאוד.
        הרבה מהביקורת היא התקטננות גרידא. אני מניח שתסכים איתי כי מלכתחילה מספרי האחוזים אינם מדויקים באשר הם ודאי כוללים עיגול (למען ההצגה נוחה יותר). ופירוש הדבר שאם העשרה שדרושה לנשק גרעיני היא 89.9 אחוז הרי שהאיש לא יוכל להאשים את האיראנים שחצו את הקו האדום.
        הראיון עם אודי סגל נועד להדגים זאת. הוא מתעקש שראש הממשלה סותר את עצמו, כביכול, משום שדיבר על מועד מסוים. מה שמעיד על רמת ההבנה של סגל עצמו, כך ביקשתי לטעון. וסגל הוא מקרה פרטי לעיתונאים רבים אחרים.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          אתה עדיין לא קולט שהאחוזים זה לא מידת העשרה, אלא סימן לכמות חומר (שמועשר ברמה נמוכה בהרבה).
          זו בדיוק הבעייה עם "הקו האדום" של ביבי.
          הוא לא באמת סימן איפה הוא עובר. הוא רק אמר מה נמצא אחריו.
          זה כמו שאני אגיד שהגבול של ישראל עובר לפני דמשק.
          זה עוזר לצה"ל או לצבא סוריה לדעת מתי צריך לירות כשרואים טנקים במרחב?

          אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            מקבל בהכנעה. זה עדיין לא קשור לתאריכים. זה רק מעיד ששנינו לא הבנו (סגל ואני). הפוסל במומו.

            אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            ושאלה (אני מניח שאתה בקי):
            האם שני השלבים הראשונים נבדלים שרירותית, באשר הם מציינים חלוקה על רצף של צבירת חומר? כלומר, השלב הראשון צבירה של X ק"ג, והשלב השני צבירה של X+Y? או שמא הם נבדלים גם באחוז העשרה של החומר עצמו (תהא כמותו)?
            משום מה זכור לי שישנו הבדל גם בדרגת ההעשרה של החומר.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              שלב א. העשרה ברמה נמוכה.
              שלב ב. העשרה ברמה בינונית עד כמות בק"ג, המספיקה ליצור פצצה אחת. (אך עדין לא מוכנה לכך, כי צריכה לעבור העשרה נוספת).

              אהבתי

              • הינשוף של מינרווה הגיב:

                תודה. אני מבין שאת ההבדל בין רמת העשרה נמוכה לבינונית מודדים באחוזים. מן הסתם כאן מקור הבלבול. שכן, כוונת ראש הממשלה הייתה למדוד באחוזים את צבירת החומר.
                מבחינה זו בהחלט טעות של ראש הממשלה.

                אהבתי

        • אורן הגיב:

          ינשוף, למרות שאתה לא הבנת, משום יש לך טענות לסגל. זכותו לשאול שאלות, והוא צדק, ראש הממשלה הוא שהתחמק מלהודות. לא כולם חייבים להתחנף לראש הממשלה.
          (והסיבה המרכזית שנתניהו לא הובן, היתה מאחר והיתה הונאה מסוימת בדרך בה הציג את הדברים).

          אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            הטענה שלי כלפי סגל היא שונה.
            הנה שועלן הסביר לי שאני טועה, והבנתי. קורה.
            לעומת זאת, שים לב לדינמיקה שבין ראש הממשלה למראיין.
            זו אינה התחנפות להודות שראש הממשלה דיבר על קצב התקדמותו של תהליך, וכי תאריך היעד מותנה בכך ולא להפך. אני לא חושב שזה בכלל קשור להתבטלות בפני מרואיין. וגם לא טענתי שסגל עושה זאת מסיבות פוליטיות: מה שהוא עושה נראה לי סתם דמגוגיה, מתוך רצון לרכב באופן אישי על ההצגה של ראש הממשלה.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              זה לא בעיה לחשוב שרוה"מ ביצע נסיגה, זו האמת. גם הקו הנוכחי, שהציב רוה"מ, ניתן להמשיך להזיז. כאמור ראש הממשלה הוא שציין תאריך, כי זה הקו העיקר שהציג למעשה. סגל מבין יותר ממך.

              אהבתי

              • הינשוף של מינרווה הגיב:

                אבל כאשר סגל עימת אותו עם עניין התאריך, ראש הממשלה ענה לו שהתאריך קשור בקצב התקדמות התהליך. כלומר, התאריך יזוז בהתאם לקצב ההתקדמות. נדמה היה שסגל לא מבין את התשובה הזו ואני כן. ומאחר שהתשובה עונה לשאלה, אני סבור כי בנקודה (ואולי זו בלבד) הבנתי יותר טוב מסגל.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  סגל הבין את התשובות. התאריך מבחינת התהליך יכול לזוז רק קדימה. וזו התשובה שרוה"מ התחמק מלתת.

                  אהבתי

                  • הינשוף של מינרווה הגיב:

                    יכול לזוז לכל הכיוונים: יזדרזו אז יוקדם, יחליטו לעכב ולחכות – יתרחק.
                    למה אתה לא יכול להודות שראש הממשלה ענה לשאלה של סגל, וכי סגל התעקש בכל זאת?
                    זה לא יהפוך אותך למעריץ של ראש הממשלה, חלילה, או לשונא של סגל.

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      פשוט לא. העמימות שבקש רוה"מ היא בקשר לפעולה ישראלית, להבהיר שישראל מסוגלת לפעול לפני הקו שהציג. אישית קשה לי להאמין בכך.
                      האפשרות שביבי יהיה נחרץ במעשיו, יותר משבדיבוריו היא חריגה מחוקי הפיזיקה.

                      אהבתי

        • ז'ורז' סאנד הגיב:

          אודי סגל שאל את השאלות הנכונות. לאחר הנאום כשהסתבר לביבי ויועציו שהקו האדום הסתבך להם בין הרגליים שינו את הנרטיב בהסברים עמומים מסוג אלה שבעבר הוכתר בגינם בתואר קוסם.רק מעריצים מושבעים לא רואים את הגיחוך.

          אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            אני לא מעריץ של נתניהו. רחוק מזה. לא ביקשתי להעביר ביקורת פוליטית אלא להתייחס לביקורת התקשורת.

            אנא הסבירי לי, אם אלו הן השאלות הנכונות, מדוע לדעתך ראש הממשלה לא סיפק את התשובות הנכונות. שהרי סגל שאל בדבר תאריך התקיפה, וראש הממשלה ענה שהתאריך מותנה בקצב התקדמות התהליך. האם זו אינה תשובה מספקת לשאלה המסוימת הזו?

            אהבתי

            • ז'ורז' סאנד הגיב:

              כנראה לא רצה להסתבך עוד יותר לפני שיקיים סידרת התייעצויות מזיעות בלשכתו. המנעות מתשובות היתה מתפרשת כהודאה בפשלה.

              אהבתי

              • הינשוף של מינרווה הגיב:

                שוב: הוא לא התחמק. הוא ענה.
                את טוענת שלא. מה אפוא מצאת פגום בתשובתו, וכיצד היא משאירה את השאלה של סגל פתוחה?

                אהבתי

                • ז'ורז' סאנד הגיב:

                  ביבי דיבר כל הזמן על תאריכים ולא על קצב התקדמות. סגל לחץ בנקודה זו וקיבל תשובה מתתחמקת. אחרי החג יעלה ב-8 בערב וימרח בכל הערוצים גירסא משופרת.

                  אהבתי

                  • הינשוף של מינרווה הגיב:

                    אני מותח את הסבלנות של בעלת הבלוג, שבנדיבותה טרם התחרפנה מדיון זה, אז אסיים בתגובה אחרונה זו.
                    בתגובה המקורית אמרתי שהתאריכים שאליהם התייחס ראש הממשלה ניתנו ודאי על בסיס תחזיות שנוגעות להערכה של קצב התקדמות התוכנית. ראש הממשלה הסביר אפוא מדוע אין להתייחס לתאריך מסוים אלא באשר הוא משקף את קצב התקדמות תוכנית הגרעין.
                    זה עונה לגמרי לשאלה מסוימת הזו של סגל.

                    אהבתי

  15. חייל זקן הגיב:

    זהו סיפור מופלא: איור כה פשוט, שצריך היה לפשט את הדברים ואמירה ברורה למדי על טיימינג הצליחו להפוך לבלגאן אחד גדול עם תלי תלים וטילי טילים של פרשנויות. משהו פה לא בסדר, לא?

    הרגעי, הכל בסדר. קריאה מרובה של עיתונים ישראליים יכולה לבלבל גם אנשים הגיוניים. מטרתו של נתנייהו היתה לקבוע את סדר היום המדיני ולא לבאר סוגיות בענייני הנדסת גרעין ואסטרטגיה. האם הצליח? ובכן, עשרות ראשי מדינה, כולל הנשיא אובמה, נשאו נאומים בעצרת. רק אחד זכה לכותרות בנפוצים שבעיתוני העולם ובעקבות כך להתייחסות של מדינאים רבים וחשובים. רק מומחי הגרעין של מוזס ושוקן נותרו וחצי תאוותם בידם.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      חז"ן, זכה בכותרות אך בפועל בעזרת הבלבול בדיאגרמה הולך לכיוון העמדה האמריקאית. מה שיתכן ויקרה בעתיד.
      האחריות בעיקר עליו, מאחר והציג תמונה לא אמיתית של הנושא, באמצעות הדיאגרמה. עדיין התקשורת היתה צריכה להתגבר על המכשלה.
      מוזר שישר"ה מציין את הטעות בידיעות, כשאותה טעות היתה אצלו, ואצל מרגלית אף טעות גדולה יותר.
      אמ"ל "לא הבנו אותו, אבל הוא המסביר הכי טוב שיש".

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אין שום משמעות לקווים אדומים ומי שמפקפק בכך יכול לקבל שיעור אצל ברק ושרון. כאשר פוליטיקאי מצליח לקבוע מה מונח על השולחן הוא מצליח במקביל לקבוע גם אילו נושאים יוסרו מהשולחן. הניתוחים המלומדים של האיור מגחיכים את מי שעוסק בהם.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          תסביר את ה"אין משמעות" לנתניהו, שזה היה מרכז נאומו. כאמור "רק קו אדום יעצור". מבחינך נתניהו הוא הפוליטיקאי "הלא מודע" הכי טוב שיש.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            נתניהו לא זקוק להסברים שלי (יש לו מומחה לקווים אדומים בממשלה). אין איש שסבור שקיימת אופציה של תקיפה אמריקאית באירן מלבד הפרשנים הישראלים. הנאומים של נתניהו נועדו לשמר ולהעצים את הלחץ הכלכלי על אירן. כאשר התקשורת המערבית עוסקת בכך היא גורמת גם למדינאים המערביים לעסוק בכך. מכאן נובע שאין שום חשיבות לתוכן הנאומים אלא רק לאופן הסיקור שלהם. מהבחינה הזו האיור היה גימיק מוצלח במיוחד.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              תיקון, נתניהו לא יודע, אך בעצם מקדם את המדיניות של חז"ן. אתה והזיותך.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                אני דווקא מסכים עם חז"ן.
                ביבי בכוונה הציב/לא-הציב קו אדום מטושטש מאוד, וזה הכל חלק מהמלחמה הדיפלומטית.
                there's no bad publicity.
                ברנע, לעומת זאת, זה כבר באמת מביך.

                אהבתי

                • עולם חדש ומופלא הגיב:

                  אתה אומר – צריך להציב קו לא ברור, כשמסבירים את הצורך בצבת קו ברור.

                  אהבתי

                  • שועלן הגיב:

                    כן, כשאתה לא רוצה לשים קו בעצמך, אלא שאחרים יעשו זאת.

                    אהבתי

                    • ז'ורז' סאנד הגיב:

                      נכון לשעה זו הקו נמצא כאן.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      זה תמצית הביבי. הצורך להשיג משהו פומבית, שמטשטש אצלו את המטרה האמיתית. להשיג קו אדום הוא לא הצליח, על כן יצר תמונה תקשורתית שלו משרטט קו אדום כלשהו.
                      מבחינת העולם יצר תמונה של קבלת הזכות של האירנים להעשיר אורניום, בתנאי שלא מתקדמת לפצצה. הרחק מקווים אדומים ישנים של ישראל.
                      פוליטית פנימית כמובן הצליח. ולראיה זכה לשבחים על הצלחתו, גם שהקו שהובן היה שגוי.

                      אהבתי

                  • ז'ורז' סאנד הגיב:

                    אחרי הבחירות בארה"ב יחליף ביבי את הטוש לירוק. הקו האדום נולד לדחוק את הקץ לדיון בקו הירוק.

                    אהבתי

  16. ז'ורז' סאנד הגיב:

    אריה דרעי חוזר, זו הכותרת הראשית בידיעות הבוקר, והיא מכוונת לראיון של אמירה לם במוסף החג. כמה מייאש.

    שובו מסמן מצב למפץ פוליטי. המטרה מקדשת את האמצעים במקרה זה. אלא אם לדעתך יותר טוב ביביכלום.

    אהבתי

    • מיכה הגיב:

      ראשית, מטרות לא מקדשות אמצעים. האמונה המוטעית הזו היתה אחראית לרבות מהטעויות הגדולות בפוליטיקה הישראלית. שנית, את יכולה להיות רגועה – דרעי לא יביא לשום מהפך. אין מצב שדרעי לוקח מנדטים של ש"סניקים ומביא אותם במתנה למחנה השמאל כדי לעשות הסכם עם הפלשתינים. דרעי אולי מתון באופן אישי, אבל כפוליטיקאי גם הוא יודע שיש גבול לכמה רחוק הוא יכול ללכת נגד רצון בוחריו. אגב, לדעתי הוא מקבל לכל היותר ארבעה מנדטים – סביר שפחות.

      אהבתי

    • david הגיב:

      הכותרת של ידיעות היא בדיחה.
      אריה דרעי הכריז בשנה האחרונה "אני חוזר" לפחות כמספר הפעמים שמנענעים את הלולב.

      אהבתי

  17. ז'ורז' סאנד הגיב:

    קישקה היה קודם

    אהבתי

  18. ז'ורז' סאנד הגיב:

    עמוס אטינגר.

    אהבתי

כתיבת תגובה