המשרת

ידיעות6.1.13מעריב6.1.13

isra6.1.13הארץ6.1.13

hamvaser6.1.13makor6.1.13

דיסקין שומר הסף

כצפוי, ישראל היום משיב מלחמה. הפניה בולטת בשער: "נקרעה המסיכה מעל פניו של נוני מוזס", כפ' 6-7 המתייחסת כולה, מכל כיוון, לראיון של דרור מורה עם יובל דיסקין ביום שישי, בהמוסף לשבת של ידיעות. גונן גינת מבטל את הנכתב לחלוטין. דרור אידר אומר: איטריות קרות. תגובת רה"מ: מדובר בתסכולים אישיים. מופז גויס כדי לומר שהיו דיונים אופרטיביים בעניין תקיפת איראן.
דברים שכתבתי, דברים שאלוף בן כתב (אתמול).

בידיעות זוהי (זה היום השלישי) ההפניה העליונה בשער: "סערת דיסקין". בכפ' 2-3 פוליטיקאים מדברים, ברנע מבסוט, ושאול מופז אומר את שלו. יש גם תזכורת לכך שהראיון מופיע ב-ynet (יותר מ-750 תגובות) ובפייסבוק.

שימו לב להבדלים בין מופז בידיעות למופז בישר"ה:

נתניהו קיים דיונים אופרטיביים לתקיפה צבאית באיראן… כשהייתי 70 יום בממשלת נתניהו הייתי מודאג מהתנהגותם של נתניהו וברק בנוגע לטיפול בגרעין האיראני. עמדתם היתה להפעיל כוח צבאי (ישר"ה).

אני מאוד מעריך אותו ומאוד מאמין לו (לדיסקין, V). אמנם לא הייתי עד לעישון הסיגרים בדיונים, אך בהחלט הייתי עד לרצון האובססיבי שלהם להפעיל אופציה צבאית על איראן. מרגע כניסתי לקואליציה נוהלו עמי דיונים קונקרטיים בנושא. התנגדתי לכך בתוקף באותה עת. דעתי הייתה באותם דיונים שזו לא מלחמה פרטית של ישראל… שמעתי את מה שדיבר דיסקין גם בחדרים סגורים בוועדת חו"ב שעמדתי בראשה. בוועדה הנושא שדיבר עליו דיסקין השתקף בצורה חד משמעית, איני יכול לומר מה היה שם, אבל הרוח אותה רוח (ידיעות)

במעריב קטע על דיסקין מופיע בע' הדעות (אראל סג"ל) ובו הוא מלגלג עליו ועל פרכותיו.
ב-nrg יש קטע קצר מהלילה על טיולו של דיסקין אתמול בשביל הסלט בנגב. דומה שהכתב או מי מטעמו היה באירוע ודיווח מהשטח.

בהארץ מובא בע' 5 הקטע של אלוף בן מאתמול.

בשוליים: 38 שנים הקדיש דיסקין את חייו למדינה, חוזרים ומזכירים לנו. תרם, שירת, נתן. ובכן, נדייק: זה המקצוע שלו, זו העבודה שלו. מזה הוא התפרנס (רמטכ"ל מרוויח 74 א' ש', אופס, במקרה יש עדכון מהבוקר) ומן הסתם ראש השב"כ לא קופח, ותודה לאל יש פנסיה מלאה מעתה ועד עולם). כן, יש מקצועות מוערכים יותר ויש פחות, המקצוע שלו הוא מהיותר. מן הסתם עשה אותו באהבה גדולה, וקיבל תמורה הולמת. אנחנו מודים לו על שמילא את תפקידו נאמנה, בדיוק כמו שמצופה מאדם במעמדו. זהו. רגשות ההקרבה הפולניים יחד עם החזרה האובססיבית על תרם תרם תרם, לא מתאימים פה.

מסמך הרפז

לא אהיה פה ב-16:00 עת יוגש הדו"ח המלא. העיתונים מזכירים הבוקר נשכחות, שנתיים וחצי עברו מאז האירוע, ואני יכולה רק להתפלא על חדשות 2 שצהלו ושמחו אמש והזכירו שהכל בזכותם, בעוד שאירועי הערב הראשון באולפן שישי, ב-6 באוגוסט 2010 היו די מביכים:
אמנון אברמוביץ' תיאר את הנייר תחילה כמסמך גלנט, ובו הנחיות לבניית תדמית חיובית למועמד לכהונת הרמטכ"ל, יואב גלנט, תוך הכפשת אחרים. המסמך התגלה כמסמף שזויף בידי בועז הרפז. אבל שלל הטעויות האלו לא הפריעו כאמור לערוץ 2 לצהול אמש.

לפני פיזור

אצבעות שחורות, שבת.
מציצים, שישי.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

23 תגובות על המשרת

  1. avi הגיב:

    בן כספית לא מפסיק לכתוב ולו לרגע. מי שמתגעגע יכול למצוא טור מיוחד של כספית היום בחינמון ישראל פוסט תחת הכותרת "היוזמה הישראלית", שקורא לביבי לבחור בין הקיצוניות של גוש הימין או הנורמליות של גוש השמאל.

    אהבתי

  2. omer mahn הגיב:

    דרור עמיר וערן בר-און כותבים בYNET על The Voice

    קיימות או נמות
    גם התוכנית הזו, כמו אחיותיה לז'אנר, עושה מעשה טוב למען הסביבה. חלק מתוכניות הריאליטי נרתמות למען ילדים במצוקה, נגד סמים ואלכוהול או סתם תורמות סכום נכבד לעמותות שונות.
    אצל פצצת הרייטינג "The Voice", מתגייסים למען הקיימות. רק שאלה קטנה: מה זה לעזאזל קיימות?

    בדיקה מהירה ברשת העלתה כי מדובר בהשפעה האקולוגית של בני אדם על הסביבה הביולוגית. או כמו שבתוכנית אומרים, "אנחנו נרתמים לא רק לטבע, אלא גם לאנשים, לכלכלה, לחברה ולכל מה שנמצא סביבנו. למען ילדנו". נשמע מגובש בערך כמו המצע הפוליטי של יאיר לפיד.

    אז איך עושים את זה? מוזיקה. ברור, לא? ככה פותרים פה את כל הבעיות. אין צורך לצאת לטבע, אין צורך לתרום. קחו מיקרופון ותתחילו לשיר. אה, ויש גם פרסים. כי אם לשמוע "קיימות" חמש פעמים בחצי דקה לא משכנע אתכם לצאת ולפעול, אולי המתנה שתקבלו כן תעשה זאת. כל מה שנותר הוא להיכנס לאתר התוכנית, להכין רמיקס קטן ויחד נשלב בין המוזיקה לקולות שבטבע. אולי בסוף גם נבין את מי בדיוק הקיימות הזו מקיימת.

    אהבתי

    • קיימות הוא מונח שהחליף את הבאזז הירוק לאחר שהתברר שמחזור בחלק מהמקרים יקר ומזהם יותר. במקרה הזה התכניות והפרסומות והפרומואים הנלווים תומכות בקיימות של מעטים ומזהמות לשאר את האקולוגיה הביתית.

      אהבתי

  3. omer mahn הגיב:

    כשאתה קורא ביקורת טלויזיה בהארץ (מיה סלע) על העימות בין אמנון לוי לאמנון יצחק, זאת לא בדיוק המסקנה שהיית מצפה לה

    אהבתי

  4. omer mahn הגיב:

    צרות בכותרות-
    YNET בכותרת ראשית: "הופסקה הרכבות"

    אהבתי

  5. ז'ורז' סאנד הגיב:

    לאחר שסילק מק'ארתי את פרופ' שלמה יצחקי, המשיך לד"ר נתן, ועוד היד נטויה.

    אהבתי

  6. ז'ורז' סאנד הגיב:

    איזו כותרת מדויקת-

    הקרקס הנודד של הגרעין האיראני מגיע לקנדה

    אהבתי

  7. mickey הגיב:

    אגב, הפרסומת של דני קושמרו שבה רואים אותו עומד בתור להשתלות מאוד מוצלחת: השתלת השיער על פדחתו עברה, ככל הנראה, בהצלחה

    אהבתי

  8. mickey הגיב:

    איזה יום משעמם, אה? לפחות יורד הרבה גשם

    אהבתי

כתיבת תגובה