ובחרת בהומניזם

הארץ5.4.13ידיעות5.4.13
מעריב5.4.13isra5.4.13

 

yated5.4.13מקור5.4.13

פסקול קריאה

First We Take Manhattan – Leonard Cohen


עמירה הס והאבנים

רוב התגובות אתמול עסקו באבנים של עמירה הס.
נעמה כרמי מסבירה בהרחבה את הבעייתיות בטקסט.

לונדון וקירשנבאום – פרופ' ידידיה שטרן, סגן נשיא המכון לדמוקרטיה (דקה 23:19). שימו לב לפרצופיו הבלתי מסכימים של לונדון:

…פונדומנטליזם הוא נחלת דתיים, פונדומנטליזם הוא נחלת לאומנים, ואנחנו רואים, זו דוגמה אחת מני רבות, שפונדומנטליזם יכול להיות גם הכוח המניע של מי שמתחזה להיות ליברלי. התיאוריה של כבוד אדם קורסת כשקוראים את המאמר הזה. אין כאן שום טיפת הומניזם, ברומנטיקה של הנוער הפלסטיני שמשחרר את עצמו מעול הכיבוש. בסופו של היום יש אדם, ילד שנהרג משום שהוא ישראלי. אין דרך להצדיק את זה. אני רוצה להגיד אולי דבר אחר ברשותך. צריך להבין, גם אנשי שמאל, ואנשי שמאל קיצוני, חייבים להבין שהומניזם הוא בסיס לכל עשייה. קשה להיות שמאלני נגד מי שבעיניך הוא רע, בדיוק כמו שקשה להיות ימני מול מי שבעיניך הוא רע. ההומניזם לא עושה אבחנה בין אדם לאדם. והילד היהודי שנהרג מאבן הוא אדם למרות שאולי אבא שלו הוא סמג"ד.

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

עוד דו שיח של חירשים. איך גדעון לוי ואמילי עמרוסי מסוגלים לעבור מקרקס נודד אחד לשני בלי להתעייף, תוך שהם חוזרים על טיעוניהם, כל פעם בפני קהל אחר?

גם אני ריקי כהן

ricki
זו ההפניה בשער ידיעות, המפנה למדור של דנה ספקטור. ועכשיו קראתי, כדי להבין למה הכוונה. ובכן, זה לא שהיא כותבת שזה הסכום שהיא מרוויחה עם בן זוגה. ממש לא. היא רק מסבירה שהיא ושכמותה, רוכשי המותגים הקופצים לחו"ל הם הרוב, שעושים את זה ע"ח האוברדראפט. היא גם מודיעה שנמאס לה להתנצל על שהיא "עדיין מרוויחה נחמד על הטור". אותו רוב שהיא מדברת עליו, רוב בית ישראל, חי את היום (קרפה דיים), "על שורשי האוויר של כרטיסי האשראי", כי אין לו עתיד ואין לו אופק והוא לא יצליח לחסוך כסף או כלשונה "לא יצליח להגיע לשום מקום". לא ברור מהו אותו מקום זה שכולם חפצים להגיע אליו. דירות לילדים? לגמור עם המשכנתא בגיל 40? לחסוך לביטוח בריאות מקיף שיאפשר לך פיליפיני אחרי הסטרוק? אין לדעת. אבל ספקטור מרוצה מאוד מלפיד, משוכנעת שהוא עשה אחלה עבודה, למד את כל המספרים, וכתב סטטוס נכון מדויק: "חכם מצדו לעשות שימוש בפייסבוק, ממש כמו אובמה שלך, ולעשות שם את הדבר שהוא  עושה הכי טוב בעולם, אם זה מה שיעזור לו לשרוד". כמו כן משוכנעת ספקטור שלפיד לא מטומטם. למה? כי טיפשים גמורים לא מצליחים לכתוב את הטור הכי נקרא במדינה כל כך הרבה שנים ואו לגרוף 19 מנדטים. אמממ. כמו כן היא משוכנעת שלפיד ממש בדק כל פרט לפני שהעלה את הדברים בפייסבוק. כי מה, הוא אידיוט? את הטעויות העובדתיות של לפיד מפרט נחום ברנע במדורו. ספקטור גם שוכחת שלפיד לא מנהל דיאלוג. הו, לא. הוא כותב טורים מוצלחים. תשובות לשאלות שעיתונאים עלולים לשאול אותו? הו לא. מה פתאום. הוא עוד לא גמר את הקורס חינם בלי קופון אצל מנואל טרכטנברג. בשביל זה יש לו דוברת שתשובותיה מאירות העיניים הן: אין תגובה (ובמילים אחרות: קראו בפייסבוק וסתמו תפה).
זה היה סיכום מקוצרר שעונה לשאלה למה כולנו, כלומר "הרוב", לדעת הכותבת, כולנו ריקי כהן.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

ריצ'רד סילברסטיין על האכזבה הפרטית והכללית של האמריקאים מברק אובמה.

הרשת רגשה בסוף מרץ מהטקסט שכתבה סוזן פייטון, בוגרת פרינסטון, לפרינסטוניאן דיילי, ובו, היא ממליצה לבנות שאין לה (יש לה שני בנים) למצוא בעל בקמפוס, בטרם הן מסיימות את התואר. בשביל עצה כה אווילית צריך ללמוד בפרינסטון?

גל שור, עורך שבוע ישראלי, העיתון לאחינו בגולת אל.איי, על אחיו המוכשר, פרופ' ערן שור, שעשה מחקר המערער על המושג 15 ד' של תהילה. מתברר שהתהילה של המתוהלים ארוכה הרבה יותר. שנאמר, לינדזי לוהן כאן כדי להישאר. וגם שוורצנגר. בשביל זה צריך אקדמיה.

משתכשכים בביצה

מי נגד מי: ביקשתי מאביב הורביץ לקצר את מדורו, אז הוא הכפיל את אורכו. נו, גברים:
ריקי של לפיד | ניר קיפניס | CIA | כנרת בראשי לא מתחתנת אבל שואפת.

גלובס על הבוקר יצורף גם למקור ראשון.

globesalaboker

תזכורת לכל השת"פים בעיתונות. בקרוב יהיה פה עיתון אחד בלבד עם כמה שמות.

ענת קם תובעת מהארץ 2.6 מ' ש' על שחשפו אותה כמקור למסמכים שהעבירה לאורי בלאו.
פסט מורטם: מכתב למערכת הארץ בעניין כתבתו של בלאו על הונו של יאיר לפיד.

נציבות שירות המדינה הגישה תובענה נגד משה נסטלבאום, מנהל חטיבת החדשות בערוץ הראשון. הוא חשוד בהתנכלות לשני עובדים מוכרים ברשות השידור. נסטלבאום נאשם כי פגע בהם על-רקע נטייתם המינית.

רשימת המועמדים לפרסי המגזינים האמריקאיים.
(תודה לאורן)

רוג'ר איברט הלך לעולמו

מבקר הקולנוע הדגול רוג'ר איברט סיים את התמודדותו הארוכה עם הסרטן.
הנה הוא בהרצאה בטד, מספר על התחליף הדיגיטלי לקול (תודה לאורן).

http://embed.ted.com/talks/lang/he/roger_ebert_remaking_my_voice.html

ופה, ממש לפני שלושה ימים הוא מסכם 46 שנות כתיבת ביקורת.
הטוויטר שלו. האתר שלו.
הודעה הפטירה בבלוג שלו, שכתבה רעייתו צ'אז איברט.
ההספד של ניל סטיינברג בעיתונו, שיקגו סאן טיימס.

ההספד של יאיר רוה.

חומוס על הים

עכבר חומוס (בשיתוף צבר, תודה) בחר את החומוסיות הטובות בישראל.
אני יודעת מעט מאוד על חומוסיות ארצנו, אבל להגיד שמאבו חסאן יש נוף לים זה באמת מעצבן.
abuhasan
תגידו, לא, הם התכוונו שמהגבעה יש נוף לים. נו? כדי לראות את הים צריך ללכת לאנשהו, לעקוף את כל הרחובות והבתים.
גם מהבית שלי יש נוף לים אם אני יוצאת לרחוב והולכת שש דקות.
תיקון, 9.4.13, 16:54: מבדיקה מקיפה עם מודד מורשה עולה שמשולחן או שניים, מזווית מסוימת, אפשר לראות פיסת ים קטנה.

התיקונים

תיקון לכתבה של עדי רובינשטיין בישראל השבוע משבוע שעבר, שומרות הסף.
CIA

צרות בכותרות

ישר"ה ממשיך ומגייס את השואה למיני עניינים. בושה.

shoatsiber

לפני פיזור

First we take Berlin
Then we take Jaffa

הגיע הזמן לסקריר קריאת עיתונים מודפסים חדש. לאחר שיתקבלו התשובות אשווהו לסקריר קודם.
אפשר להשיב על תשע אפשרויות (כלומר משיב אחד יכול לסמן כמה תשובות).

[poll id="84"]

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

75 תגובות על ובחרת בהומניזם

  1. mickey הגיב:

    18:22 לשמשון מול יובב בתגבובים (או ההיפך). כלומר, 40 מתוך 69 תגובות הן הדיאלוג. שאפו

    אהבתי

  2. אתר opisrael שמרכז את התקיפה המקוונת על אתרי היישות היהודית סובל מזיקפה ציונית.. לפי הס חובתו של המותקף לזרוק אבנים על השרתים. שוין.

    אהבתי

  3. Chavit הגיב:

    היום נוכחתי שוב בשחיתות היד לוחצת יד (לכאורה כמובן). ברדיו דיבר מודי זנדברג שהסתובב באיזה 6 מפלגות והיה אפילו שר/סגן בעוד כמה מקומות. הקיצר, עכשיו הוא יו"ר קרן היסוד. כלומר דאגו לו לתפקיד כי הרי היו חייבים לו אחרי כל הנדודים הקשים האלה. עוד חותך קופונים מצוי שעתותיו בידו לקשקש ברדיו על כלומה ומאומה.

    לפיד אוהב אותן חתיכות.

    בטבריה אופטימים.

    עוד עצות ללפיד.

    אהבתי

  4. אורן הגיב:

    מאחר וידיעות, לפיד וסויסה סירבו להגיב הטור של הורביץ קצר יחסית.
    העובדה שאיש בבלוג לא עלה על פשלת ראשת השירות החשאי של רובינשטיין בישרה זה בושה. רצוי שצמד השטותניקים יעזבו את ליהי#, ויתחילו לעבוד.
    מה שכן, ישראל היום מוכיח שהוא פוקס ניוז הישראלי.

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    הסיבה לאורך הטור של הורביץ היא אינסוף האזכורים והקישורים אליך.
    או שזה רק האליבי שלו.
    ננתחם בכך שאפרים גיזמו לא נותר מחוסר קורת גג.

    אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    אין לי מושג למה, אבל לאחר קריאת הפוסט הזה אני מרגיש צורך עמוק להודות לאורן.
    יכול להיות שהושתלו בו מסרים תת הכרתיים?

    אהבתי

  7. דליה וירצברג-רופא הגיב:

    לא רוצה להגיד, חלילה, שאביב הורביץ הוא גרפומן. זה לא מנומס ואולי גם לא מגיע לו, אבל מה זה הממד האפי הזה? מי המודל שלו, טולסטוי? מגזים לגמרי. חבל כי למרות שאני אוהבת לקרוא אותו, אורך הטקסט שובר אותי. לך הוא לא הקשיב, אז שיידע שהוא מאבד קוראים. לא מספיק שהוא נהנה.

    אהבתי

  8. שועלן הגיב:

    מפתיע לקרוא מאמר כזה בהארץ.
    למה להרים לימיני להנחתה?

    אהבתי

  9. אורן הגיב:

    יש כמה סוגי הומניזם היום בפוסט. הגישה של כרמי, ספקטור וראש הממשלה העתידי רואה במרכז את האחר כהשלכה של האני.
    ישנה הרצאת TED על הומניזם, מרובת אפקטים הנמשכת כאורך הקריירה של איברט.
    ויש את הגישה של הורביץ שכמו מפעל ההתנחלויות ממשיך בהרחבת גבולות ההומניזם.

    אהבתי

  10. yair deckel הגיב:

    ולווט כתבה "הרוב, שעושים את זה ע”ח האוברדראפט".
    פרופ' דניאל כהנמן חקר וקבל פרס נובל על כך שאנשים אינם רציונליים בהחלטותיהם הכלכליות.
    ההנחה, שמקבלים החלטות וקונים על חשבון האוברדרפט היא השגיאה הבסיסית, שעליה אני מתריע ואת זאת הסברתי בבלוג. והמעוניין – ילמד. כלומר, כדי להגיב, כדאי לקרוא את הנימוקים וכאן קצר המצע מהשתרע.

    אהבתי

  11. אורן הגיב:

    מיליוני הדרכים שבהם אפשר לפרפז על כותרת שירו של לאונרד כהן, הפך אותו למלך מחריבי הכותרות. לא עוזר גם שהוא מהחלשים בשיריו (זו להקת אירופה ברקע?).
    על כן המנון יפואי אלטרנטיבי.

    אהבתי

  12. אנונימי הגיב:

    שוב הודעה נתקעה.

    אהבתי

  13. nirit הגיב:

    http://bit.ly/XqWQXR
    לכל המתעניינים בחדשות טכנולוגיות: רשימת בלוגים (באנגלית). חלקם יהיו לכם מוכרים (כי הם הפופולאריים ביותר), חלקם אולי יחדשו לכם, ובכל מקרה הם מומלצים מאוד למעקב! קריאה מהנה 🙂

    אהבתי

  14. yair deckel הגיב:

    דנה ספקטור, כמו רוב עם ישראל, חושבת שאוברדרפט מאפשר להעלות מעט את רמת החיים. גם בעלת הבלוג נתפסת לטעות זאת. אבל משיכת יתר היא הלוואה מקוללת, שאיננה מוסיפה לרמת החיים.
    לא אפרט כאן את הסיבות לטעות הנפוצה הזאת. כתבתי על כך בבלוג שלי והמעוניין – ילמד.

    אהבתי

    • מישהי הגיב:

      בטווח המיידי לסגור אוברדראפט אומר להוריד את רמת החיים. או להפך, ניתן להעלות את רמת החיים (במובני צריכה) באמצעות משיכת יתר בטווח הקצר. בעלת הבלוג לא טוענת שאפשר לחיות יותר טוב עם אוברדראפט, הפסקה שרשמה היא התנגדות למה שספקטור כתבה. לפי הבנתי התנגדות לכל הטור על "ריקי כהן" וליחס האוהדעיוור של ספקטור ללפיד.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      אתה צודק. לא הייתה לי שום כוונה לומר שאוברדראפט מעלה את רמת החיים. משונה שהבנת כך, אבל לא חשוב. בכ"מ אני מסכימה איתך.

      אהבתי

  15. שועלן הגיב:

    לא מבין למה אנשים נוטים לייחס לעמירה הס עמדות שמאל הומניסטיות, ואז לתקוף אותה על שאינה כזו.
    מה עוד היא צריכה כדי להוכיח שהיא לאומנית פלסטינית?
    כל פרו ישראלי שהיה מתבטא כמוה היה מזמן מוקע כלאומן פשיסט.

    אהבתי

    • Chavit הגיב:

      אני עדיין מחכה, כבר שנים רבות, לפלסטיני/ת הראשון/נה שתעשה/יעשה כמעשה אמירה מהצד הפלסטיני.
      מצד שני, יש להניח שזה יהיה מעשה חד פעמי.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      מצער לראות ששועלן ושווית חולקים אותה שיטת טיעון נלוזה המבוססת על התחזות.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        א. מבטאים צ'וית.
        ב. התחזות למה?

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          א. אני מעדיף את הקריאה הצרפתית.
          ב. התחזות למייצגי השמאל הפלסטיני. באותה מידה כמו שנפתלי בנט מייצג את השמאל פלסטיני בממשלה.
          ג. הס כמובן לא שונה מכל אותם ארופאים שתמכו בתנועות לאומיות באפריקה, על אף שהציגו את עצמם כאנשי שמאל. או אולי הליברלים בצפון במלחמת האזרחים, שהזכות להגדרה עצמית נעצרת אצלם כאשר מדובר בלבנים.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            לשמאל הפלסטיני אפשר רק להתחזות.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              תשובה מאפיינת נרקיסיזם ציוני. כמו אלה שההומניזם שלהם מוגבל ליהודים.
              כמובן שיש שמאל פלסטיני, שדוגל בפתרון של מדינה אחת חילונית, לצורך ההתחכמות אתה כמובן יכול להתעלם ממנו.
              אני לא באמת מאמין ששועלן חושב ששמאל פלסטיני פרושו להחזיק בדעות ימין ישראליות.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                תזכיר לי תחת איזו מפלגה הם רצו בבחירות לרשות.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  למיטב זכרוני החרימו. אך תמיד מגוחך בעיני אנשי ימין הטוענים שאין שמאל פלסטיני, הרי זה אמור להיות שבח בעיניהם. שמאלנות לצרכי רטוריקה, זה כל כך נלעג.
                  שתוף פעולה עם כיבוש מנהג ותיק של ימין.

                  אהבתי

                  • שמאל (פלסטיני, אירי או צ'רקסי) משמעו וויתור ופשרה על סממנים לאומניים לטובת עקרונות אוניברסליים. כי ככה.
                    ועכשיו נשפשף יחד את העיניים כי אין שמאל פלסטיני ואין שמאל ערבי ואין וויתור ואין פשרה ואין עקרונות אוניברסליים. עכשיו תוכיח שיש לך אחות.

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      וימין (ישראלי, פלסטיני, אירי או צ'רקסי) פרושו תמיכה בהרג ילדים.
                      נו טוב, שועלן אתה ואני הצלחנו להסכים על משהו.

                      אהבתי

                    • ילדים ונשים זה פיכסה לדעת הימין הישראלי, שאגב וויתר על עבר הירדן המזרחי. תזכיר לי על מה ויתר הימין הפלסטיני?

                      אהבתי

                    • הינשוף של מינרווה הגיב:

                      אני חושש שאתה טועה.למשל. או זה.

                      אהבתי

                    • הנאור לא יראה שאין שמאל פלסטיני כי הוא לא מסוגל להסתכל למציאות בעיניים. חייב לברוח להסברים. אין שמאל ערבי ומעולם לא היה. גם במפלגות הקומוניסטיות הערביות אין ויתור ליהודים. הקומוניסטים הנוצרים שמוגלים בעשורים האחרונים מהמזרח התיכון על ידי המוסלמים, ממשיכים להוביל את הקו האנטי יהודי במפלגות השמאל הערביות בלי לתפוס את מה שקורה להם. מנפלאות הבריאה.

                      אהבתי

                  • שועלן הגיב:

                    אוקײ, אז איך קוראים לארגון הפוליטי של אנשי השמאל הפלסטינים שהחרים את הבחירות?
                    איך זה שמישהו אומר שאין באמת שמאל פלסטיני זה שמאלנות לצרכי רטוריקה? צריך להיות שמאלני כדי להגיד דבר כזה?

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      החזיתות הדמוקרטית והעממית כמו גם המפלגה הקומניסטית הן השמאל במונחים הפוליטים הפלסטינים.
                      אי אפשר לתקוף את שלום עכשיו בחזית הפנימית, ולטעון שאי קיומו ברשות הוא חיסרון.
                      בתור שמאלני אין לי בעיה עם המגוון הפוליטי הפלסטיני, גם אם פחות מאושר מיחסי הכוחות.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      הם שמאל מבחינה כלכלית, מבחינה מדינית לכולם הורדת את הסיומת "לשחרור פלסטין" מהשם, וכמובן שכולם ארגוני טרור שהשתתפו גם באינתיפאדה השנייה.
                      לא זכור לי פיגועים שבוצעו ע"י השמאל הישראלי נגד אויבי ישראל (כמובן שבעולם היו ארגוני טרור שמאליים, אבל נראה לי שרובם פעלו בשביל לעשות הפיכה מבית, ולא כנגד מדינת אויב).
                      בוודאי שאפשר גם לתקוף (פוליטית) את השמאל הקיצוני הישראלי וגם לטעון שאי קיומו ברשות הוא חיסרון. אין פה שום סתירה. ככה זה כשמבינים מהי דמוקרטיה.
                      בכל מקרה, הארגונים שציינת כבר לא קיימים דה פקטו, בטח לא ככח פוליטי. במיוחד אם הם מוציאים את עצמם מחוץ למשחק הפוליטי.
                      אבל העיקר שאתה פחות מאושר.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      לשם המחשה:
                      דמיין שאתה ליברל ניו-יורקי תומך אובמה שונא רפובליקנים-פוקס-ניוז (קשה, אני יודע, אבל תשתדל). האם אסור לך לתקוף את סין/צפון-קוריאה/קובה על כך שאין שם מפלגות אופוזיציה ימניות?

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      השמאל(עפ"י ההגדרות הפנים פלסטיניות), קטן יותר כמו בכל העולם הערבי, אך עדיין קיים. הוא גם שיוצר את הקשרים עם ארגוני הBDS הסלידארית וכו'.
                      אתה מתעקש להגדיר שמאל פלסטיני כפשרנות ביחס לישראל. זה לא נכון היסטורית כאשר מדובר בארגונים הנלחמים על זכויות להגדרה עצמית וכד'.
                      קיים הבדל בין הראיה הפשרנית כאשר מדובר במדינה לדוגמא ארגטינה- פוקלנד, לבין תנועות שחרור. האם אי נכונותו של הקונגרס האפריקאי להתפשר על עיקרון אדם אחד-קול אחד נתפסה כימנית?
                      בסין וצפון קוראה אין דמוקרטיה כך שדעתי ברורה, כי תמיד אעדיף דמוקרטיה על שלטון חד מפלגתי בלי קשר לימין או שמאל.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      תנועת שחרור העם היהודי בהובלת האגף השמאלי שלו נלחמה על הזכות להגדרה עצמית, ובכל זאת היתה פשרנית בנושא הסכסוך הערבי-יהודי (הסכימה לחלוקת הארץ בגבולות מגוחכים הקטנים מגבולות 48).

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      זה מצב אחר, הערבים לא היו הכובש.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      אז ספר לי בבקשה מה עשו ההגנה לכובש הבריטי (חוץ מלשתף איתם פעולה ולמסור לידיהם את אנשי הימין).

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      המצב ההיסטורי מורכב מלסכמו בתגובה. בניגוד ללח"י שהתמש ברטוריקה אנטיקולוניאליסטית מובהקת, ההסתדרות הציונית וקבוצת השמאל מרכז בישוב
                      (מפא"י- ציונים כלליים), ראו את הדרך המרכזית להשגת עצמאות, בשכנוע האו"ם והבריטים באפשרות לפתרון בר-קימא. לכן גם היו פשרנים יותר ביחס לערבים.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      נו, כמו שאמרתי, תנועת שחרור לאומי שדגלה בפשרנות מדינית ואי-נקיטת אלימות.
                      בתגובה לזה:

                      אתה מתעקש להגדיר שמאל פלסטיני כפשרנות ביחס לישראל. זה לא נכון היסטורית כאשר מדובר בארגונים הנלחמים על זכויות להגדרה עצמית וכד’.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      אתה מסובב אותי במעגלים. המרכז של התנועה הציונית לא ראה בבריטים כובש שיש לנהל נגדו מאבק לשיחרור לאומי במידה שניתן להשוותה, בשל יחיודיות המעמד של המנדט הבריטי. אז שלא נחזור לזה, אין שום מקום להשוואה.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      ברור, ברור, אסור להשוות.

                      אהבתי

        • Chavit הגיב:

          א. חוית.

          אהבתי

  16. בחירת עשרות אלפי גולשי עכבר העיר מדגימה כמה תרבות כוכב נולד והיצרדות שולטתת במרחב. העדר טועם, מרגיש ומצביע דרך בלוטות הדיבור וכמות הלייקים בפייסבוק. כבעל תואר במדעי החימצה אני קובע חד משמעית שרוב החומוסיות המשובחות בארץ לא נכנסו לעשיריה הראשונה.

    אהבתי

  17. אנונימי הגיב:

    גם השנה לא אעמוד בצפירה של יום השואה. ההרגשה לא נעימה ונקיפות המצפון כלפי הניספים היא כואבת אבל אין לי שום דרך אחרת לבטא את המחאה של ניצול השואה בידי האחסולי״ים נגד המנוצלים האמיתיים.

    נ.ב. יש רון מיברג חדש? לינק בבקשה! אני מהמכורים.

    אהבתי

    • אנונימי הגיב:

      האחסולי״ים חיים להם בעולם משלהם שהם לא מבינים כמה העדפת ה״ניצולים״ מגעילה

      לינק מישראל היום

      http://www.israelhayom.co.il/article/82047

      הקטע הכי מגעיל הוא ״הייתי ניצול שואה ולא ידעתי״

      גם נפגעי המעגל השני זכאים לסיוע
      פתאום פרנסין הבינה שהיא ניצולת שואה

      פרנסין ברנשטיין, תושבת קיבוץ נירים, היתה בת 7 כשנגמרה המלחמה. פרנסין היא ניצולת שואה מצרפת, שהוסתרה בחווה עד שנגמרה המלחמה. בשנת 1960 עלתה לארץ ומעולם לא חשבה שהיא ניצולת שואה, עד שמתנדב בעמותת אביב לניצולי השואה פנה אליה יום אחד לגבי האפשרות של מעגל שני, נרדפי הנאצים. אחרי שנה וחצי של בדיקות התקבלה תשובה חיובית, ולפרנסין התברר שהיא זכאית לרנטה הגרמנית ולהטבה של בית הבראה ממשרד האוצר.
      "לא חשבתי שמגיע לי משהו כי לא הייתי במחנה ולא בגטו. אחרי הכיבוש הגרמני, כדי לנסות להציל אותי ההורים שלי שלחו אותי לכפר ועד היום אני זוכרת את החווה. כשהגרמנים נכנסו לצרפת עוד ניסינו לברוח משם, לא הצלחנו לעבור לספרד ואז חזרנו לצרפת. בגלל מה שעברתי התפתחו אצלי בעיות בריאותיות", סיפרה.

      מי לוקח את היוזמה לפתוח דף פייסבוק של מוחי פולחן הקשישים האשכנזים (כולם ניצולים) על פני הקשישים החלשים שאין להם פה?

      אהבתי

    • אנונימי הגיב:

      מהי אשכנזיות? ישראל היום על האומנות הבועטת של ״הדור השני״ הברלינאים החדשים מציינים ארוע מכונן בזהותם.

      עוצמת השואה וזליגתה ליצירות אמנות ניכרות גם אצל אמנים שאינם צאצאים של ניצולים, ושלא חוו אותה בבית. אמנים אלה, לדברי אריאלי, "מרגישים שהטיפול בשואה בחברה הישראלית מתנהל בדפוסים שחוזרים על עצמם, והם רוצים לנסות לשאול שאלות חדשות, הם רוצים להשאיר את הנושא בתודעה, מתוך זה שהוא לא עוסק בהנצחה, אלא מנסה להחיות את הדיון בהתבוננות מחודשת בו כדי למנוע הישארות באותו מצב תודעתי".

      <http://news.walla.co.il/?w=/2680/2630616

      אין באמת שאלות חדשות, רק שובע אשכנזי נצלני ואטום. שאלות קשות יהיו כאשר ישאלו איפה הכסף? ידיעה בישראל היום לבעלי עצבים חזקים.

      ״הייתי ניצולה ולא ידעתי״

      http://www.israelhayom.co.il/article/82055

      אהבתי

  18. Chavit הגיב:

    במה זכינו שתת המדור לפני פיזור מביא את אותו פנטהאוז יום אחרי יום?

    אהבתי

  19. Chavit הגיב:

    לאונרד כהן, המחייה.

    אהבתי

  20. דוד הגיב:

    אחרים: ג'רוזלם פוסט.

    אהבתי

כתוב תגובה לאנונימי לבטל