לפני נקודת הרתיחה

ידיעות26.4.13מעריב26.4.13

ישראל היום26.4.13הארץ26.4.13

מקור26.4.13yated26.4.13

הכותרות הראשיות

"אירן מאוימת על ידי טילים ישראלים נושאי פצצות מימן" (מעריב)
(צ"ל ישראליים).
"שתי אצבעות מחיפה" (ידיעות על המזל"ט)
"ארה"ב מודה: אסד תקף בנשק כימי" (ישר"ה).
גם שאר העיתונים מזכירים זאת בשער.
"הקו האדום" (הארץ, האם אובמה יתערב בסוריה, כפי שהבטיח)

בן זיגר/ האסיר/ העציר X

דו"ח חס"מ (חקירת סיבות מוות) המלא, בלי תיווך של התקשורת.
זה מה שחושב על הדו"ח אורי משגב. וגם גדעון סאמט.
אמיר אורן: "אסור שהתיק ייגנז ללא כל פעולה".
דו"ח חס"מ הוא דו"ח טכני במהותו. חקירת סיבות מוות. לא דו"ח פילוסופי, לא כזה שעוסק בנסיבות הגיוס (הקלוקלות לחלוטין, כפי שכבר נכתב), או באישומים השנויים במחלוקת (שכך יישארו כנראה) נגד בן זיגר. לכל אלו יש מקום נכבד, אך בפלטפורמות אחרות.
כמה שאלות והרהורים לאחר קריאת הדו"ח:
– זיגר נכלא בכלא איילון ב-7 במרץ 2010 (סעיף 15, ע' 8). האם נעצר/נחקר קודם לכן במתקן אחר?
דיווחים קודמים דיברו על כך שנעצר בינואר 2010.
– לפי הדו"ח, ובניגוד לטענות על התמהמהויות, יום לאחר מותו הגישה המדינה באמצעות המשטרה, יחידת יאחב"ל, בקשה לחקור את מותו, לפי חוק חס"מ.
– לפי מיני דיווחים (שגויים?), בתו התינוקת נולדה ב-11 בדצמבר 2010. אם כך, ארבעה ימים לאחר מכן באה היולדת לכלא עם הבת השנייה?
– לפי הדו"ח, זיגר היה נסער לאחר תום הביקור, כי שמע מאישתו "הודעה קשה". ושוב אני פונה לקדמניזם שבי: יושבת האישה עם הפעוטה, ואומרת לאביה, נניח, בוא נפרק את החבילה, We drifted apart, כשהילדה איתה? זה עומד במבחן הסבירות ההורית והאנושית? אני מבינה שהיא רצתה שהילדה תפגוש את אבא, אבל מה על חישובי עלות/תועלת?
ואם ה"הודעה" הזו היא ששברה את זיגר, הרי שכל החלק עם חישובי הזמנים בעניין הולדת התינוקת מופרך.
– תזכורות: הכתבה בדר שפיגל.
רונן ברגמן על תהליך הגיוס למוסד (אנגלית). ועל החקירה.
ג'ייסון קטסוקיס ב-The Age.

השמן של גינת

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

כתבתי אתמול על ענייני כלבוטק בהרחבה. הנה עוד: רפי גינת ירה בכל תותחיו נגד יצרן קטנטן (איבו) שמזייף שמן זית.
מאמצים רבים הושקעו בבדיקת כל סוגי השמנים שלו, שנשלחו למעבדה מיוחדת באיטליה וכו'. אבל כשעבר לדבר על מותגי שמן זית עיקריים, אלו שכל המדינה צורכת, כמו יד מרדכי (שטראוס), שופרסל, עץ הזית וכו', ויתר גינת על בדיקות המעבדה היקרות
תיקון: 15:51. טעיתי. לא ויתר. נשלחו למעבדה.
{***}

7 לילות

לילות26.4

בטח תשמחו לשמוע שמירי מסיקה שוב מדברת. הנה כל הדיווחים הקודמים על דיבוריה.
ברם אולם: צילום השער (גבריאל בהרליה) יפהפה. אתם רואים אותו פה בגרסה מצוינת. ברור שבעיתון המודפס על נייר באיכות ירודה הכל נראה מרוח, אטום ושטוח. אבל הנה עשיתי עימו ועמכם חסד.

משתכשכים בביצה

מדברים על זה: דיון על המטרידן התקשורתי. הדס שטייף, גדי סוקניק, עו"ד קובי סודרי.
שטייף מוסרת שפנתה למשטרה. במשטרה מחכים שמישהי תמסור עדות. מה שאמרתי.
עוד אומרת שטייף שגם אם אין תלונה אפשר לפרסם את שמו, והיא מחכה לאיש התקשורת הראשון שיכתוב את שמו.
נו, אז למה את לא כותבת?
תזכורת למה שכתבתי אתמול על איש התקשורת המטריד.
אני מאמינה (ובטוח אשמח לאכול את הכובע) שלא ייצא מזה כלום. בדיוק כמו עם המקרה הקודם עליו נקדח שנים.
עדכון, 16:21: יצא המרצע מהשק. הארץ פרסם את התחקיר על עמנואל רוזן עם עדויות העיתונאיות.
עדכון, 21:53: יצא לחופשה מערוץ 10 ומכחיש הכל.

מי נגד מי: סבר פלוצקר מסביר את עצמו, כי קרה לו מאורע אישי משמח | עם איזה ספר נכנסה תמר גולן למיטה לפני שהתאבדה?

אברי גלעד פתח עמוד אוהדים בפייסבוק וסחף את העם אליו עם סטטוס על אודות הבדווים בנגב. והבוקר הסביר שהוא בעדם.

רק בישראל היום: ד"ר מרים ושלדון אדלסון הם אזרחי כבוד של ירושלים (ע' 13).

מהדורת החדשות של הטלוויזיה החברתית.
http://tv.social.org.il/videos/stvembed.php?stvid=19654&w=400&h=300

הלך לעולמו

שלמה אוקון, מבכירי העורכים במעריב.
בניו הם העורך שמואל נחושתן והשופט בועז אוקון.

לפני פיזור

כמובן שלא הבנתם את העניין שלי עם המע"מ. כן, אני מבינה שמחיר מוצר עולה אם מגדילים את המע"מ עליו. באמת תודה על ההסבר המורכב. הבעיה שלי היא כזו: על כל 10 ש' אצטרך להפריש בעתיד הקרוב 18% מע"מ במקום 17%, אבל לאחר מכן, אם אני מבינה נכון, אני מתקזזת על זה עם המדינה. אז מה נהיה?

אני מכריזה בזאת על פינה חדשה, פינת כנפיים שבורות. מאחר שהכותרת הזו מופיעה כמעט כל יום איפשהו (תיעדתי את חלקן), מטרתי היא לחפש את כותרת כנפיים שבורות היומית ולהביא אותה פה. מוזמנים אתם לסייע לי. אולי מצעד הבושה הזה יזיז משהו לעורכים.
knafaim
(mako)

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

103 תגובות על לפני נקודת הרתיחה

  1. מיקי הגיב:

    מירי מסיקה זה האדם הכי משעמם עלי אדמות. מוזיקאים באופן כללי הם האנשים הכי משעממים עלי אדמות. בדיוק היה על זה בנמוך ורע

    אהבתי

    • תור לילי הגיב:

      תשובה לתהיה הראשונה של בן ימיני מפיו של מסעב חסן יוסף:

      החיים האסלאמיים דומים לסולם, עם תפילות ושבח לאללה בשלב התחתון. השלבים הגבוהים יותר מייצגים עזרה לעניים ולנזקקים, הקמת בתי־ספר ומפעלי צדקה. השלב הגבוה ביותר הוא ג'יהאד.

      וכמובן, רצוי להכיר את פועלו של חסן אל-בנא.

      לגבי גלימת הנאורות האקדמית שמסתירה צביעות וחולשת שכל. זה כואב, גורם נזקים ובעיקר מעליב אבל אני מתרשם שהמגמה החליפה כיוון ורבים מזהים בתופעת BDS והכפשות הארץ ואנשי הקרן את שנאת היהודים הישנה והטובה. התרבות הערבית מוסלמית עושה את הכל כדי לאשר שהבעיה לא קשורה ליהודים שחזרו לביתם.

      בן דרור חושש ממדינה דו לאומית. אני בונה על כך שהערבים 'שהתאשכנזו' ונושמים מספר עשורים אוויר ציוני פתוח, מקבל ומשוחרר לא יסכימו לחיות תחת שלטון ערבי כושל, מושחת וחמולתי. אם מישהו מכיר דוגמאות לשלטון ערבי נאור, שיקום. ואם בן דרור לא שם לב לתהליך שקורה מסביב, הצעיר הערבי הפסיק לקנות שקרים. גם אם הם מגיעים באריזה של כאפיה וספר ביד.

      אהבתי

  2. שועלן הגיב:

    אחרי שתי דקות זה פשוט נגמר

    רק אני שמתי לב לפרט המעניין?

    אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ארפרז: רק אני ראיתי לנכון לצטט?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          נשים יותר מכילות וחוששות שיאשימון בסירוס.
          מכירות אנו ברגישות הנושא.
          לך מותר, כמו שלשחורים מותר לקרוא לעצמם ניגר.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            לא פניתי רק אליך, ואני מקווה שאת לא רומזת שגם אני n-word כמו רוזן (לכאורה, טרם הוכחה ניגריותו).

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              1. אני מדבררת את הנשים היום.
              2. אתה ניגר כי אתה גבר. לזה התכוונתי.
              3. תודה לאל, אתה יכול לשמוח שלא אעמידך במבחן.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                1. יש פה בבלוג עוד כמה מגדרים חוץ מנשים, והנה, קיבלתי תשובה נוספת אחרת למטה.
                2. בניגריות אני כיוונתי לתת-קבוצה מסויימת במין הגברי.
                3. no pun intended?

                אהבתי

                • עו"ד הגיב:

                  לא תמיד יש לקבל ביטויים כפשוטם. רוצה לומר: המונח "שתי דקות" אינו בהכרח שתי דקות על הסקאלה המדויקת של שעון תוצרת פטק פיליפ. כאשר אישה תתאר דמות אנס היא לא תחמיא לאותה דמות. היא לא תאמר, דרך משל, על אנס, שהוא מושך באופן יוצא דופן*. כאשר נאמר "שתי דקות" בתיאור לעיתון, הכוונה היא להיפרע מהאנס לא רק במובן הפלילי אלא גם בעניין שגברים רגישים אליו במיוחד: יכולת הביצוע שלהם. זה לא אומר בהכרח שבמציאות "הכל נגמר" תוך שתי דקות, בהחלט בפועל זה היה יכול להיות אפילו חמש דקות תמימות, אבל לצורך העניין מציינים "שתי דקות" כמטבע לשון. אותו כנ"ל, אגב, גם לגבי המונח – יש לו איבר קטן. בתשעה מקרים מתוך עשרה אם תחתוך אישה בכביש היא תאמר שיש לך איבר קטן או תסמן לך עם אצבע לציון גודלו של האיבר שלך. רוצה לומר: אל תתלהב; שתי דקות בעיתון יכולות להפוך פתאום לחמש בחקירה משטרתית.

                  *בסייג אחד: אם זו אישה שאנסה גבר היא תמיד תהיה יפה ומושכת, בכל זאת לגברים יש כבוד עצמי שהם שומרים עליו. אף גבר לא יתאר אישה שאנסה אותו כמכוערת במיוחד.

                  אהבתי

                  • מיקי הגיב:

                    האם הדברים שהזמרת מסיקה מתוודה עליהם בראיון יכולים להיכנס להגדרה של הטרדה מינית?

                    אהבתי

                    • ל הגיב:

                      אם הזמנת בחורה לדייט פעמיים והיא אמרה לך לא, סימן שאתה צריך לעבור הלאה. אם אתה ממשיך כניראה שאתה ממש חסר הערכה עצמית ומככב בקומדיה אינפנטילית או מטרידן.
                      אם אתה נדלק על בחורה שעובדת תחתיך בגלל ענייני מעמד וותק או שאתה המנהל, זה לא לעניין להזמין אותה אפילו לדייט ראשון.
                      שמחתי לעזור לך להבין. בהצלחה בהמשך הדרך

                      אהבתי

                    • תור לילי הגיב:

                      נשמע פנטסטי. במילים אחרות, אחמ"ש במקדונלד בעל וותק של 3 חודשים אינו יכול לחזר אחרי עובדת דלפק ירוקה. גם אם היא אהבת חייו. שכה אחיה, אני חי במציאות מקבילה.

                      אהבתי

                    • ל הגיב:

                      אכן. ביום שלא נצטרך להסביר את זה יותר לאחמשים ממקדונלדס או נשיאי המדינה נוכל לטפוח לעצמינו על השכם ולומר שהמהפכה הפמיניסטית כמעט הושלמה.

                      אהבתי

                    • תור לילי הגיב:

                      אישתי, המחוזרת התמידית, יותר פמיניסטית ממך. תהיי בטוחה.

                      אהבתי

                  • שועלן הגיב:

                    זו יכולה להיות יופי של סצנה בקומדיה משפטית (ז'אנר כמעט שלא קיים, געגועיי לנייט קורט): חקירה נגדית של המתלוננת על דוכן העדים בה מנסה בתוקף בא כוחו של החשוד להוכיח שמרשו ביצע בה את זממו הרבה יותר זמן מכפי שהיא טוענת.

                    אהבתי

                    • עו"ד הגיב:

                      נו, מה לעשות. בדרך כלל אין בעבירות מין עדים – מה שמכונה גרסה מול גרסה, ואם כבר חלף זמן אין גם ראיות פיסיות, והמתלוננת לא סיפרה מייד לאחר האירוע לאף אחד את אשר אירע, הרי בסיטואציות כאלה נותר נושא האמינות כמעט בדד על השולחן. כדי לקעקע אמינות המתלוננת מחפש בא כוח הנאשם סתירות בין הדברים שנמסרו במשטרה לבין העדות בבית המשפט, ומעמת את המתלוננת בחקירה נגדית בבית המשפט עם הגרסאות הקודמות שמסרה, וכאן עניינים עובדתיים כגון זמנים מקבלים תוקף משמעותי…

                      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      לא מעניין. זה המספר שרוב הגברים הישראליים מכירים.

      אהבתי

  3. velvet הגיב:

    עמנואל רוזן יוצא לחופשה מערוץ 10 ומכחיש הכל.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מקרה די מייצג של חלוקת התפקידים והבדלי המעמד של פייסבוק לעומת העיתונות הממוסדת (המידע מהפייסבוק, אך עד שלא מפורסם בממסד, לא קורה כלום).
      מקרה זה אף קיצוני יותר, כי קבוצת הפייסבוק היא של עיתונאיות.

      אהבתי

  4. רני הגיב:

    לא מבין מה רוצים מעימנואל רוזן. הוא אנס? לא! הוא ביצע מעשים מגונים? לא! הוא חשף את עצמו? לא! הבנאדם לפי מה שהנשים אומרות הוא בסך הכל מחזר אובסיסיבי. אולי חסר טעם, אולי בלי טקט, אולי אפילו גס רוח…אבל אחרי הכל הוא לא פגע מינית באף אחת, לא שכב ואפילו לא נגע באף אחת בכפייה. אפילו הבחורה שטוענת ששכבה איתו ועכשיו היא מצטערת על כך לא טוענת שאנס אותה. אז היא היתה צעירה, היתה מבולבלת, אבל היא שכבה איתו לא בכפייה. אז במה בדיוק הוא יואשם? בחיזור אובסיסי אחר צעירות ממנו ב-30 שנים? ממתי זה אסור על פי חוק? אני מסכים עם דבורית – כמו בסיפור עם יצחק לאור גם הפעם הסיפור הזה יגמר בלי כלום. עורבא פרח.

    אהבתי

    • אדג הגיב:

      הגבול בין הטרדה מינית וחיזור אובססיבי הוא דק ופרוץ.

      אהבתי

      • תור לילי הגיב:

        חייבים לפרום את המוסרי מהחוקי כדי לפתח דיון אינטלגנטי בנושא.
        יש עו"ד בקהל?

        אהבתי

      • טייגר לילי הגיב:

        קשה לי לראות חיזור אובססיבי במקום העבודה שאינו נחשב להטרדה.

        אהבתי

        • תור לילי הגיב:

          זה מסביר מדוע לא כתבת את אהבה בימי כולירה.

          אהבתי

          • ל הגיב:

            אהבה בימי כולרה כולל תיאור של אונס ברוטלי אחד לפחות ואונס נוסף שבסופו מחתנים את הנאנסת עם האנס. הוא כולל המון אלימות מינית לצד הרבה מאוד מיניות נורמלית או לפחות לא אלימה ואחד הקסמים בסיפור הוא הדרך בו הכל נשמע כל כך פיוטי כשלמעשה אם היית מספר את אותו הסיפור תחת משקפיים קצת פחות רומנטיות היתה שם מעט מאוד אהבה.

            אהבתי

            • תור לילי הגיב:

              הגיע הזמן שננקה את האדים מהמשקפיים. המילה חיזור נגזרת מהמשורש ח.ז.ר. באות תהליך עתיק הזכר עושה שואו, מכריז הצהרה או עושה מעשה עתיר רושם, הולך לדרכו –וחוזר. הוא שב על התהליך עד שהנקבה מסכימה להענות לזכר. לפיכך, החיזור הוא הצעה או הצהרה שחוזרת על עצמה.

              זה מתחיל במשיכה בצמות, קפיצה מגגות לערימת חצץ וממשיך לצביטות בישבן, מכתבי אהבה ונפנפוף במשרות בכירות ונחשקות והלאה, כיד הדימיון.

              המחזר יכול להיות שמוק שמחזר בגסות ונוהג כלפי נשים כסחורה (בניגוד למשרה נחשקת בנמל לדוגמא) או אביר עדין שנועץ באומללה מבט מזוגג וממלמל בחרישות מדמיונות ליבו. בכל מקרה, החיזור עצמו הוא פעולה שמכילה את יסודות האובססיה- חזרה מתמשכת. קאפיש?

              אהבתי

              • ל הגיב:

                השפה העברית הומצאה עוד לפני הכתובה. סיפורים בעברית עתיקה כוללים יחס של רכוש עם רחם לנשים. גם מחדשי השפה העברית לא אחזו בדיוק בתפיסה שיוויונית.
                במאה ה21 אני שמה ז' על מקור המילה חיזור. זה לא נעים לקבל את אותה מחמאה יום אחרי יום ולכן זו הטרדה. זה לא נעים לשמוע מחמאות שיש בהן רמיזות מיניות. אנחנו לא צריכות שאתה תזמין אותנו לדייט כדי שנבוא. זו לא בושה שמונעת מאיתנו להתחיל עם הבוס המקריח והמזדקן עם הכרס. זה גם לא בן הזוג שמחכה בבית.

                אהבתי

                • ל הגיב:

                  למעשה, הייתי מבטלת את כל מוסד החיזור. נעים לך עם מישהי? הזמן אותה לדייט. אתם זוג? פנק אותה והזכר לה שהיא מיוחדת עבורך, צפה לטיפול דומה. אתם לא זוג? תעזוב אותה בשקט.
                  אולי זה היה רומנטי בימים שנשים לא יצאו לבד מהבית וקיבלו החלטות אך ורק באישור אביהן, היום כשמותר לנו לשאת בקול את מחשבותינו ואין עוררין על כך שההשכלה שלנו שווה לזו של גברים, אנחנו לא זקוקות למסע פינוקים ילדותי כדי לכבוש את ליבנו.

                  אהבתי

                  • תור לילי הגיב:

                    והכנסיה היתה מבטלת את הסקס ומאמצת רביה במבחנות. קראי מה שאני טוען-זה לא מסובך: אי אפשר להעביר קו. זה קצת כמו ההבדל בין אומנות וזבל. אנחנו יודעים לזהות אומנות כשאנחנו רואים אותה אבל לא יודעים לסמן או להסביר את ההבדל.

                    אהבתי

                • תור לילי הגיב:

                  השמעת טון כל כך נכון וזה מחזיר אותי לגנון. טובת המראה שגידלתי לדוגמא התלוננה במשך שנים על שניים שמטרידים אותה. היום היא קוראת לתופעה בשם אחר. ועוד מאותו גיל, יש לנו זוג במשפחה שהגבר חיזר אחריה עוד כששניהם היו בגיל שש ושמע תשובה שלילית ברציפות עד שהגיעו לגיל הטיפשעשרה. זוג מקסים אגב.

                  נראה לי שאת מערבבת בין הצעה לחיזור. אני טוען שגם אלוהים לא יכולה למתוח קו בין חיזור להטרדה. מהיכרותי עם נשים לפעמים, אמנם לעיתים רחוקות, עולה הרושם שקיים פער בין המסרים המילוליים למסרים שעוברים בהבעות פנים ושפת הגוף.

                  אנחנו לא צריכות שאתה תזמין אותנו לדייט כדי שנבוא
                  וואלה. להערכתי נשארו בגלקסיה שלנו כמה מיליארדי נשים שממתינות להצעות מהצד הגברי ולא יוזמות אותן.

                  אהבתי

                  • ל הגיב:

                    אתה מערבב בין חיזור לטיפוח.
                    חיזור: התנהלות אינפנטילית ומטרידה כלפי מושא רצון לדייט עד לשלב השכנוע ויציאה לדייט.
                    טיפוח: שימור הזוקיות דרך מעשים שמזכירים לבת/בן הזוג שהיא/הוא במחשבותיך.

                    אהבתי

    • שני הגיב:

      לא מבין מה רוצים מעימנואל רוזן. הוא אנס? לא!

      ברייקינג ניוז: כשאישה אומרת לא, וגבר ממשיך – זה אונס לכל דבר ועניין.

      אז במה בדיוק הוא יואשם? בחיזור אובסיסי אחר צעירות ממנו ב-30 שנים? ממתי זה אסור על פי חוק?

      אהמ… זה אסור על פי חוק מאז 1998. תוכל למצוא את הפירוט בחוק למניעת הטרדה מינית.
      "חיזור" זה ניסוח קצת רומנטי עבור מסכת ההטרדות האובססיבית, שלא פסקה גם אחרי שהצעירות הביעו שוב ושוב את התנגדותן, לא ככה? נגיד, לשבת עם אישה צעירה ממך ב-30 שנה במכונית ולשלוף את איבר המין שלך, זה לא ממש נקרא חיזור, אתה מבין את זה, נכון?

      אהבתי

      • תור לילי הגיב:

        כשאישה אומרת לא, וגבר ממשיך – זה אונס לכל דבר ועניין.

        אבל כבוד השופטת (?) ואם במקום להגיד לא ברור היא רק דוחה את המועד או לא מגיבה, או מציעה לחשוב על זה. ואם הגבר מסמס פעמיים הצעה להצגה או שלוש אימיילים לגבי סרט או חמש הזמנות ליציאה לחו"ל. באיזו פעם ולאיזה סוג של הצעה הדבר הממשיך הופך ממחזר לגיטימי למטריד מיני?

        אני מתייחס רק להיבט החוקי.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          זה לא הזמנה להצגה וליציאה לחו"ל. נא לא להיתמם. מדובר בחומר כחול עמוק, ובמסות.

          אהבתי

          • תור לילי הגיב:

            אני מתייחס לפרשנות החוק שכולם מנפנפים בו כאילו מדובר במצפן שאפשר למתוח ממנו קו ברור לא לרוזן ולא למקרה הנוכחי.
            אם מה שפורסם הוא האמת וכל האמת, כנראה שמדובר בוואחד שמוק שמקבל את מה שמגיע.

            אהבתי

        • שני הגיב:

          מסמס? מזמין לסרט? מתוק שכמותו, בחיי.
          הנה, מתוך העדות של אחת הנשים, שהייתה חיילת בעת ההיא:

          הוא חתר כל הזמן למגע ושוב ושוב אמרתי לו שאני לא רוצה. באיזשהו שלב פשוט הפסקתי להגיד לא. אמרתי לעצמי תשכבי בשקט וזה ייגמר. גם תוך כדי שקיימנו יחסי מין המשכתי להגיד לא, אני לא רוצה, והוא המשיך

          אהבתי

          • תור לילי הגיב:

            גברת שני, על כמה מקרים של נשים שחתרו למעמד נחשק או קריירה מרשימה דרך המיטה את יודעת? את מכירה מגזר שמחוסן מנשים ששכבו את דרכם למעלה? ומה לגבי מניעים שליליים כמו נקמה, קינאה, צרות עין?
            לנשים אין אחריות. מתוך כל הנשים שהשמוק (לכאורה) ניסה להעמיס- כמה הסכימו ושמחו על העסקה הנרמזת? כמה היו מוכנות ברגע זה לשכב עם חתיאר תמורת קריירה נאה? כנ"ל לגבי גברים, אנחנו לא מוסריים יותר. ממש לא.

            אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      מסתבר שחלק מהשאלות ששאלת בתחילת הדברים אינן רטוריות:
      טוען גדי סוקניק – כן ביצע מעשים מגונים (במקרה אחד לפחות).
      טוענת אחת המתלוננות (ב"הארץ") – כן חשף את עצמו.

      דווקא המשפט שבו פתחת הוא אפוא בגדר שאלה רטורית.

      אהבתי

  5. ליאו מסי הגיב:

    יהיה מענין לראות מי יטפל הערב בנושא של רוזן,נדמה לי שהוא עבד ב שלושת הערוצים
    אני מעריך שערוץ 1

    אהבתי

  6. סקר הגיב:

    עמנואל רוזן

    אהבתי

  7. ליאו מסי הגיב:

    הכיבוש משחית והורס את ישראל
    http://www.haaretz.co.il/news/.premium-1.2004732

    אהבתי

  8. הינשוף של מינרווה הגיב:

    במקרה זה, אשמח אם תאכלי את הכובע (כובע מטופו, כמובן, שרץ חופשי בחווה).

    הסרטון שהבאת בנושא מרתיח, משתי סיבות:
    1. סוקניק טוען שמנהלים בכירים ידעו, ומסתבר לפיכך שאף ערוץ אינו נקי.
    2. כמות הפרסומות שהם ("רשת") דוחפים בלתי-נסבלת.

    אהבתי

  9. רציתי לכתוב מה אני באמת חושב על הדס שטייף והסיפור שלה, אבל מצאתי את זה מנוסח היטב בפוסט של יובל דרור לפני חצי שנה (!):

    אם לסכם: האם איש התקשורת הורתע? אולי, אבל היה אפשר להשיג את זה במייל אישי. האם הנשים הוזהרו? לא, כיוון שאין לדעת ממי. האם יש כאן עידוד של נשים אחרות להתלונן? לא ממש, אחרי הכל היא מספרת שהנשים עצמן לא מתלוננות כי הן חוששות או לא מעוניינות. האם הדיון הציבורי הרוויח משהו? שום דבר חוץ ממסכת של שמועות, טינופים והרבה גועל נפש.

    יש רק גורם אחד שמרוויח מהטקסט הזה והוא הדס שטייף, הלוחמת באנסים (מבלי להגיד את שמם), מפוצצת הסיפורים (מבלי לספר אותם), בעלת היושרה העיתונאית (אותה היא מעדיפה שלא להעמיד במבחן במקרה הזה).

    אהבתי

  10. עובר אורח הגיב:

    בדיקה

    אהבתי

  11. חייל זקן הגיב:

    הארץ פותר את חידת הפטיש העברי, אספן העיתונאיות ואוהד הפועל.

    אהבתי

  12. גוסטה הקטנה ז"ל הגיב:

    הכותב אינו באמת יאיר לפיד /

    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3600795,00.html

    אהבתי

  13. אורי הגיב:

    הבנתי שגם אותם בדקו במעבדה… לא רק טעם

    אהבתי

  14. חוית הגיב:

    תקרא שוב.

    אהבתי

  15. אורי הגיב:

    בעניין כולבוטק, דווקא דיברו על יצרניות גדולות של שמן זית. בדקו מה תקין ומה לא…

    אהבתי

  16. שי הגיב:

    נראה שהחליפו את הכותרת לטור של אביעד. מישהו שומע/קורא את תחינותייך.

    אהבתי

  17. אלון הגיב:

    את מתקזזת על מע"מ עם המדינה רק אם זו הוצאה לטובת העסק. את לא יכולה להתקזז על המע"מ של הקניה בסופר.

    אהבתי

  18. אברי הסכים להוציא את הראש מגוש דן, כמה מרגש. במעמדו בתקשורת היה ראוי שיפרסם את הדברים (הידועים והמבישים) לפני עשור. מעבר לצפצוף על החוק שלא מפריע למצקצקים מהשמאל מדובר בגניבה בהיקף משמעותי שנוגעת לכל אזרח וגרוע מכך- רמיסת תחושת הצדק שמונעת מהציבור הנורמטיבי מלהפוך לאספסוף. מעניין מה היה קו הסיקור התקשורתי אילו היו מעבירים שלא כחוק למתנחלים עשרות אלפי דונמים בנגב.

    לגבי המפעלים והמשווקים ששמים עלינו זית. הקפטן אמור (?) להסביר את יכולות זיהוי המעבדתיות. מעניין אם אנשי החלוקים הלבנים יודעים לעלות על כל הקומבינות :
    מוסיפים שמן מתהליך ייצור נחות
    מקמבנים מזן שונה (של זית, יותר זול)
    מוזילים בשמן שעמד במחסנים
    מערבבים בשמן שאינו מפרי הזית
    הוספת צבעים חומרים שאינם שמן.

    – להורדת מפלס העפיצות אציין שלא בטוח שאני, אתם או גדולי השפים נדע לזהות במבט או בטעימה את כל סוגי הקומבינה. בעצם, משוכנע שלא.

    לגבי פרשת בן זייגר ובכלל. מעצבן שעיתונאים לא מקשרים לחומר (מפורסם) שעליו התבססה הפרשנות המהוללת שלהם. אלמנטרי.

    אהבתי

    • רועי פלד הגיב:

      הסוגיה הבדואית היא סבוכה מאין כמוה, והמדינה לא עושה לבדואים שום טובות. המדינה העבירה אותם מאדמותיהם בכחש בשנות החמישים, חלקם תוך הבטחות לחזור לאדמות המקוריות. מאז המדינה מסרבת לספק להם שירותים בסיסיים ביותר (חוץ ממה שבתי משפט הכריחו) בתקווה שהייאוש מהסבל שנכפה עליהם יגרום להם לוותר על אדמותיהם. עד היום זה לא קרה, והתוצאה היא שכל הנגב תקוע במלחמה הזו, כי אי אפשר לתכנן כלום עד שלא יגיעו איתם להסדר ויחליטו איפה כל קבוצה תשב. ההחלטה עכשיו "לתקן" את ההצעה של בגין היא בכייה לדורות כי משמעותה הכשלת סיכוי להסדר והמשך ההדרדרות.

      אהבתי

      • אני מסכים שיש והיה קיפוח של המגזר הערבי, אין שום מחלוקת. מכיר ויודע שיש אדמות שהולאמו מערבים ואפילו מיהודים. עדיין, הסיפור עם הבדואים טעון ברומנטיזציה מטופשת של ברית שנכרתה בצל הסכסוך ערבי-יהודי. הערבים לא בדיוק מתו על שבטי הבדואים שרובם התפרנס מאות שנים מגזל ושוד של הפלאחים הערבים המקומיים (הרבה לפני שקראו לעצמם פלסטינים). עכשיו הם מנסים להוציא כמה שיותר והמדינה מתנגדת, בצדק. בכלל, הסיפור על 'אדמותיהם' (חלק שולי בסכסוך ערבי -יהודי) תמיד מרתק אותי. לפי רישום של איזה שלטון ומאיזה תוקף מדובר "באדמותיהם"? – כדאי לזכור שאם מקבלים את הגירסה הבריטי לבעלות, אנחנו אמורים לקבל את עבר הירדן המזרחי כבית לאומי. אם מדובר באימוץ מסמכים והצהרות של אדומי החוטם אז עד הסוף. מצד שני, כשמסמכים מעידים על נדל"ן יהודי שאבד אף אחד לא מדבר על גזל ואף אחד לא משמיע איומים. מי מהתקשורת העיז לצאת נגד הזרם ולהשמיע טרוניות על האדמות בחורן, בחברון ובעזה שנרכשו כחוק ואינם. אולי כי התקשורת היא עבד לטרור וחששות.
        צריך לקרוא לילד בשם המפורש (והעתיק)- סחיטה ואיום לפתוח באלימות אם לא יקבלו את מלוא דרישותיהם. אני לא מבין איך שומרי החוק ואבירי הדמוקרטיה מקבלים את תסריט הגנגסטרים בשלוות עולמים. בעצם אני מבין. אני רק תוהה אם אותם אלה שתומכים בהעברת הבעלות היו בנגב כדי לראות את מימדי הבניה הבלתי חוקית ואם הם באמת מאמינים שכל השטח רשום על שם המקופחים. האם יצדיקו הריסת רבבות מבנים בלתי חוקיים לאחר העברת הבעלות?. בוודאי שאולי לא כדאי בדיוק עכשיו. כי הדבר ייצור מהומות וחבל להבעיר את הנגב בדיוק לפני הסכם עתידי כלשהו.

        אברי לא פירט לגבי הדברים שמבעירים את הנגב: ראשי חמולות והשבטים שאף פעם לא מייצגים או דואגים לאנשיהם, עסקים ומושבניקים שמשלמים פרוטקשן, העדר מוחלט של אכיפה משטרתית ופעילות הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית. זה מה שמבעיר. מי שגר או נוסע בדרום מקבל אפס ביטחון אישי- אפס!
        מה שמרגיע את הנגב, זה כל אותם יהודים שממשיכים להעסיק ולקנות מבדואים למרות הכל, כמוני.

        אהבתי

        • רועי פלד הגיב:

          הייתי הרבה בנגב ואני מכיר היטב את מצב הבניה ה"בלתי חוקית". היא בלתי חוקית כי המדינה לא מציעה שום דרך לבנות בניה חוקית. כי המדינה לא מייצרת שום תכנון עבור הבדואים. אז מה לעשות שאנשים גדלים ועוזבים את הבית וצריכים לבנות בית חדש, וכשאין שום דרך לבנות אותו חוקית, אז בונים לא חוקית כי איפה שהוא צריך לגור. התוצאה היא התרופפות כללית של שלטון החוק, כי איפה שהחוק הוא כזה שאי אפשר לחיות איתו, בסוף החיים חזקים יותר מהחוק. אם המדינה היתה נוהגת בסבירות, היא היתה יכולה גם לאכוף את חוקי הבניה.

          אהבתי

          • ממה שאני יודע, הטענות שהעלתה לא מחזיקות מים:
            1- המדינה בנתה עבור הבדואים שסירבו לאכלס את המקום העירוני מדי.
            2- לי ולך אין אפשר להקים בית חדש בנגב כי יהרסו אותו תוך יום.
            3- זוג צריך מקום לחיות בו אבל לא בית עם אדמה. מי שמסרב לגור בדירות לא יכול לבוא בטענות.
            4- התרופפות החוק או העדר האכיפה היא רק כלפי הבדואים. יהודים שיעברו על החוק יחטפו באבוהה.
            5- כן, החיים חזקים והחזקים לא מוותרים לאלימות. אם רוצים להשאר בשכונה..בסה"כ עברה מאה ושום דבר לא השתנה. ערבים מאיימים ויהודים בונים.

            אהבתי

            • רועי פלד הגיב:

              1 – הבדואים לא "סירבו לאכלס" אלא סירבו לפנות את הקרקעות ולעבור לעיירות בלי שהגיעו איתם להסדר פיצויים על הקרקעות שהם מפנים, ובנוסף אין מקום בתוך העיירות כי המדינה לא הגיעה שם להסדר עם מי שיש להם תביעות בעלות על הקרקע בתוך העיירות.
              2 – לי ולך יש אפשרות להקים בית חדש בנגב. צריך להגיש תכנית לאישור ועדת התכנון העירונית, אם זה בנה ביתך. לבדואים אין ועדות תכנון ואין תכנון.
              3 – בכלל לא רלוונטי, אין דירות ואף אחד גם לא חושב להעביר לדירות. אלה אנשים שהמדינה מכירה לפחות בחלק מתביעות הבעלות שלהם על הקרקע, רק לא מוכנה לפצות אותם כראוי. לך תגיד למי שיש לו נחלה במושב שיעבור לדירה. למה שיעשה את זה?
              4 – התרופפות החוק כלפי הבדואים נובעת מזה שהחוק לא נותן לבדואים שום פתרון. ליהודים יש בניה ויש תכנון ופיתוח. לבדואים אין. כמובן יש יהודים שיש להם גם בניה, גם תכנון, גם פיתוח וגם סבסוד והם עדיין פורעים את החוק ואין כלפיהם קצה קוצה של אכיפה. בשטחים.
              5 – ערבים מאיימים ויהודים בונים זה קצת הפוך לכל מה שאתה טוען לכל אורך הדרך. אם אתה חושב שהכל סבבה והזמן פועל לטובתנו, שיבושם לך.

              אהבתי

              • 1- ומה ההבדל במקרה של זוג צעיר יהודי שהקים בית בלי רישיון בכפר שלם?
                2- הוועדה העירונית לתכנון פתוחה לכל אזרח. אם המחלקה המשפטית היתה מקשיבה פחות לעמותות ולנציגי הקרן היינו רואים יישובים לתפארת. התעקשות על בית ולא דירה הוא מיתוס מבוסס פוזה פנים ערבית. בדואים יכול לגור בדירה כמו כל זוג.
                3- אין דירות כי ראשי השבטים הודיעו שלא יעברו לדירות.
                4- הפשיעה הבדואית היא לא תולדה של מצוקה באישורי בניה. רצוי להכיר את ההיסטוריה והתרבות הבדואית לפני שקופצים למסקנות.
                5- במקרו, השוני התרבותי פועל לטובתנו. מי שזרע גזענות ושינאה עיוורת קוצר בורות חשוכה ודם.


                דרך אגב, מכיר כמה בדואים שהחליטו להיות חלק מהמדינה, מהחוק והתרבות הישראלית. כאלה שזנחו את יללות הקיפוח והזלזול בחוק ועובדים למחייתם במקום לעקוץ את ביטוח לאומי. הלוואי על כל אמא יהודיה ילדים חרוצים ונבונים כאלה. חבל שאותם ואת דעותיהם על העניין אי אפשר לשמוע.

                אהבתי

        • bazinga הגיב:

          לא שמעתי על המקום הזה חורן עד למאמר של גיא בכור בנושא

          אהבתי

          • תור לילי הגיב:

            זה לא רק החורן אלא גם שטחים בגולן שנחשבו לפני חוק הגולן כשטחים סוריים. העובדה לא פורסמה בכלי התקשורת עד היום בניגוד לשלל היוזמות הקוראות להחזיר את הנדל"ן היהודי לשלטון הנאור תמורת הסכם שלום.
            ילדי כאפות, לא יכולים להרים את הראש ולהגיד זה שלי, עד כאן.

            אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      שלום
      לא ניתן לזהות את כל שיטות הקומבינה. חלק מהאיכות נובע ממדדים של החושים, כמו יין, למשל. וגם מדעות בלתי מבוססות. מידע אישי בני כפר דרוזי שנשבעו בשמן המקומי שאותו הם צורכים מן זמן קדים לא יכלו בבדיקה עיוורת להבדיל בינו לבין שמן זית גלילי אחר מצורי קטן (השם הוא צורי כמו צור ולא סורי, כך נאמר לי) אבל זה לא אומר שאין הבדלים אמיתיים לפי כל קריטריון מדעי (דוגמה עיוורת, סטיסטיקאי מהימן ביקורת ובקרה). חלק מהזיופים ניתן לגלות. למשל הוספת שמנים צמחיים שאינם מזית מעל נניח כ 5% ניתן לזיהוי בGC . כך גם צבעים וחומרים שאינם לעולם בשום שמן זית מעל נניח% 0.5. בכלל, שמן זית אינו מוצר כה יקר שכדאי להשקיע זמן וכסף וידע בזיופו. יותר יעיל זיוף מטבעות של 10 שקלים, למשל או מותגים. פשוט ליצר שמן טוב ולמכור אותו במזומן (ראה הדיון על מע"ם לעיל) זה עסק טוב. קנייה במזומן מהגת בזמן המסיק תבטיח שאתה מקבל מה שאתה רואה ורוצה. שווה גם את הנסיעה. איני יודע על מכונה או מעבדה שיותר זולה משיטה זו.

      אהבתי

    • מימי הגיב:

      אבל העבירו למתנחלים כמה עשרות עלפי דונמים במקומות אחרים לא ?

      אהבתי

  19. אאא הגיב:

    מאמר חשוב ומתסיס של נחמיה שטרסלר נגד החרדים.

    http://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.2003930

    בסיום קריאת המאמר אפשר לחוש איך מיצי ההסתה והשנאה פועלת. אבל המאמר חשוב ולו למען הלחץ על הציבור החרדי ״החושב״ אם יש כזה. הוא מעלה נקודה חשובה על תעשיית ה״מהדרין״ בנפרד מ״סתם״ כשרות כאשר ברור שיהיה יוצרת מעמדות בקרב האנשים. לחרדים לא אכפת כי כל כולם תחושת יחסנות וגאווה מזוייפת.

    אהבתי

  20. Chavit הגיב:

    קצת.

    – אני מצטערת אבל אני ממש לא מקבלת את הקביעה של המומחה האמריקאי לעינייני פצצות גרעיניות. ישראל, בניגוד מוחלט לאירן, לא מאיימת על אף מדינה בחיסולה. אירן כן מאיימת עלינו.

    משום מה טילים ישראלים נראה לי נכון יותר מטילים ישראליים.

    – אין לי מה להגיד בעניין בן זיגר.

    – השמן של גינת. זו ממש לא הפעם הראשונה שגינת נתפס להיטפל לקטנים מתחת לפנס ולא להתעמת עם טייקונים שחביבים עליו. זה האיש וזו דרשתו.

    – באמת ממה מפחדת שטייף?

    – המע"מ של דבורית (כמו השמן של גינת). את אמורה להתקזז במע"מ רק על ההוצאות שהיו לך כדי ליצור הכנסה. להבנתי – ואולי אני טועה – ירקות/פירות, יוגה, מספרה, אוכל בכללית, רופאים, בתי קפה/מסעדות וכו' לא מוכרים כהוצאה לצורך הכנסה ולפיכך פה תהיה השפעה של המע"מ. אולי לא מיד בכולם אבל תהיה. בקטע של המע"מ המתקזז הרי שכמעט לא יהיה הבדל אצלך אבל להבנתי אם לקוחותייך (הקוראים המשלמים והאחרים – נניח בנק הפועלים) לא יגדילו את התשלום בבערך 0.85% הרי שישאר לך פחות לאחר חישוב המע"מ. כלומר, תפסידי בערך קצת פחות מאחוז אחד בהכנסות (לאחר העברת קטע המע"מ למדינה).

    – אני קצת מופתעת מקלמן ידידינו שלא עלה על התרגיל הידוע עם העיזים. מלכתחילה הלכו על מקסימום לא מתקבל על הדעת, כדי שיוכלו לסגת קמעה לאחר שהוא ואחרים יוציאו את כעסם החוצה, אבל עכשיו יתברר שנותנים להם מה שרצו לתת מההתחלה, וזה ממש לא מעט – ההיפך.

    אהבתי

  21. חייל זקן הגיב:

    תהליך הגיוס למוסד

    פעם בחמש שנים מתגלה איש מוסד כושל. על פי נתונים אלו כדאי שהמגייס של המוסד ימונה למגייס של המטה הכללי של צה"ל, שם, אפילו אחת לחמש שנים לא נמצא קצין הכשיר לתפקידו. למעשה, במשך עשרות שנים לא הצליח לחדור למטה הכללי קצין מוכשר. כל הכבוד לצה"ל.

    אהבתי

    • mickey הגיב:

      אני אוהב את הציניות שלך. קראת על השיחרור ההמוני של מילואימניקים? אם כן, מעניין מה יש לך לומר בעניין

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        חסכו כמה רשומות מחשב. מה שנדרש הוא שחרור המוני של קצינים בקבע. לפחות חצי מהקצינים בדרגות אל"מ ומעלה ושליש מכל היתר.

        אהבתי

  22. האמיר הגיב:

    כולם מתקזזים עם המדינה חוץ מהצרכן הסופי.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      זה עניין פילוסופי, אם אני מבינה נכון? מיהו הצרכן הסופי? במקרה איקס, אני, במקרה זד, אתה?

      אהבתי

      • לירון הגיב:

        בסופו של דבר, הצריכה מונעת מאנשים רגילים, ולא מחברות, שאת כספן מרוויחות מצריכה של אנשים רגילים. זו הכוונה בצרכן הסופי.

        בפשטות, דבורית שקונה במכולת, שלא לטובת תאגיד הענק ולווט, משלמת יותר.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          לא קונה במכולת. אוכלת ניירות עיתון.

          אהבתי

          • JewBoy הגיב:

            מוסף היא מילת המפתח בהבנת מנגנון מע'מ.
            על שכיר ועוסק פטור המס מושת במלואו.
            עוסקים מורשים וחברות מקזזים, על מה שניתן. אם תסתכלי על תשלומים בגין מוצר בודד, יהיה קל יותר להבין.
            הדוגמה הכי פשוטה היא מוצר בסופרמרקט. הסופר קונה מספק ומשלם מעמ לפי מחיר הקניה מהספק. מוכר במחיר גבוה יותר וגובה מעמ בהתאמה.
            על המעמ בגין הפער (הערך המוסף) בין מחיר הקניה למכיר מכירה, הוא לא מתקזז, אלא מעביר לרשויות המס.
            נכון לגבי כל תחנה בדרך, רק שההתקזזות היא על כל הערך המוסף שנוצר בחברה, לא כנגד מוצר בודד.

            אהבתי

          • רועי פלד הגיב:

            אבל את מתקזזת עם המדינה על המס ששילמת על הוצאותייך. בהנחה שהכנסותייך גבוהות מהוצאותייך, עדיין המדינה מרוויחה את המע"מ על הפער. אם הוצאת חשבוניות בסך 1,000 ש"ח והעברת 170 למדינה, והיו לך הוצאות בסך 800 ש"ח, אז את מתקזזת על 136 ש"ח. 34 ש"ח נותרו בידי המדינה (לעומת 32 אם כל התרחיש הזה היה מתגלגל במצב של 16% מס).

            אהבתי

  23. דניאלה הגיב:

    שמואל נחושתך. הממממ…

    אהבתי

כתוב תגובה לחוית לבטל