חיים על נייר זכוכית

isra9.6.13yediot9.6.13

maariv9.6.13haaretz9.6.13

hamvaser9.6.13makor9.6.13

שערי עמודי הבית של האתרים במוצאי שבת. יורם קניוק איננו.

yoram1

yoram2

בכיוון השעון: וויינט, נרג', דה פוסט, וואלה, הארץ.

פסקול קריאה [Manic Street Preachers – Interiors [Song For Willem De Kooning
לא סתם נזכרתי בווילם דה קונינג. הצייר היה חלק מהסצינה הניו יורקית אליה הגיע קניוק אחרי שנלחם במלחמת השחרור ואותה הוא מתאר בספרו חיים על נייר זכוכית.

LifeonSandpaper_AF
קניוק בניו יורק בפיפטיז

בפינות עמודי החדשות של ידיעות מובאים ציטוטים מספריו. ראיון מצולם עם קניוק במהדורת האייפד של העיתון. בכפולת האמצע אלעד זרט מביא פכים מחייו וחלקיקים מראיונות שלו איתו.
"המומים וכואבים". אני די המומה מההגדרות החוזרות של ynet, לפיהן עולם התרבות בישראל, או עולם הספרות והתרבות כואבים את מותו של קניוק. מזתומרת? רק עולם התרבות והספרות? ושאר עם ישראל לא משתין בכיוון?
ידיעות: זה מעניין, כי דווקא פה הידיעה על מותו של קניוק היא בראש השער: "הוא מת צלול וחכם ומצחיק"
במעריב קניוק במרכז השער. הראיון האחרון שלו לעיתון מופיע בחלקו בכפולת האמצע.
ישר"ה, הפנייה בתחתית השער וע' 7.
הארץ, הפניה בחלק העליון של השער וכל ע' 3, עם הכותרת המודפסת "חיים על נייר זכוכית", אותה ראיתי אחרי שכבר בחרתי כותרת לפוסט, ולא רציתי להחליף. אז מוחות גדולים (או קטנים) וזה.
הפוסט האחרון שכתב קניוק, בדיוק חודש לפני מותו.
ארבעה חודשים אחרי שמוליק קראוס, גיבור סוסעץ, הלך לעולמו גם יוצרו.

הכותרות הראשיות

ישר"ה והארץ על איסוף המידע של הממשל האמריקאי בעזרת גוגל, אפל ופייסבוק.

ישר"ה: עוד פעם "רגע האמת של דנקנר" (ע' 2-3)? כמה רגעי אמת כבר היו לו בחודשים האחרונים? איףףף.
כן, הוא יקבל עוד דחייה. כן, הפנסיה הקולקטיבית בסכנה. כן, זו מדינת ישראל.
ובכן, בישר"ה, דנקנר הוא הכותרת המרכזית בשער.
בידיעות אין לו זכר בשער. רק בתחתית שער ממון יש כותרת המפזרת אופטימיות: "ההצעה החדשה של נוחי" (כזכור, חבר שלנו).
"דנקנר מתחייב להזרים 800 מ' ש' לאי.די.בי פיתוח תוך שנה…" (פתיח בממון).
globes9.9.13marker9.6.13kalkalist9.6.13mamon9.6.13

הטבח בבר נוער

המשטרה תבקש להאריך שוב את מעצר הדמות המוכרת מהקהילה הלהט"בית.
אולי מספיק כבר עם "בכיר בקהילה ההומו-לסבית"? מישהו הגה את השטות הזו, ומאז כל התקשורת נוהה אחריו ואחר ההגדרה המטופשת. אין עיתון בו לא כתוב הצירוף "בכיר בקהילה….".

ידיעות מתדרדר לכותרת מפוסקת בנוסח עדות ישר"ה: "הבכיר בקהילה ידע – ושתק". בשביל מה המקף?

עוד אישה נרצחה

עוד אישה נרצחה ע"י בן הזוג שלה. מסקי מולוגטה, 32, ירושלים (מעריב, ע' 8). זו האישה ה-11 שנרצחה ע"י מקורבה מתחילת השנה.
רק בהארץ הרצח מופיע בשער. פה היא בת 43, אגב.
ידיעות, ע' 16.
ישר"ה, ע' 17, נקראת "צעירה יהודייה", רק האות מ' מופיעה, ותמונה מפוקסלת.

מח' תרגום

בכל הזוועות אני נתקלת באקראי, ממש בלי כוונה. הנה המגזין של מעריב, במדור עולמי:
"…ולפתע שמע קול של שפריץ במים…"
tirgum9.6

מח' הגהה

"יהודיה מלוכלת" (פתיח לידיעה, ע' 10, מעריב)

"100 אלף משתתפים הפכו אתמול את מצעד הגאווה…." (ידיעות, שער). המצעד היה שלשום.

מורשה
פדופיל מורשה או מורשע? ידיעות, ע' 20, אלון בן-דוד ראה קודם.

orehet
(הארץ, שער אחורי)

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

המחשב הישראלי הראשון נולד ב-1954, ושמו ויצק.

נפתחה הצבעת הקהל לסקר העיתונאי המעצבן ביותר בעיתונות המודפסת של האגודה לזכות הציבור לדעת.
מסקנה: עיתונאים בעלי השקפת עולם ימנית אינם מעצבנים לעולם.

itonai3

עוזי וייל, סיכום

וייל
כפי שאני רואה את הדברים, פרשת עוזי וייל הסתיימה. העליהום היה נקודתי וקצר טווח. וייל שכנע את עשרות אלפי מעריציו בצדקתו ובטוהר כוונותיו. תדמיתו הציבורית לא ניזוקה. עובדות, הוכחות, בדיקת ציר הזמן, ראיות, כלום לא משנה. הוא נותר דמות אהובה מאוד ועתירת לייקים, ככל שזה מדד לאהבה, הערכה וכוח קנייה בעולם המנוכר שלנו. יש לשער שמכירות הספר החדש שלו יהיו גבוהות במיוחד, וכבר בשבוע הקרוב יבצבץ ברשימת רבי המכר, תהא אשר תהא.

והערה בלתי קשורה: עברתי פעם-פעמיים ליד כיכרבין בימים האחרונים, בשעות שבוע הספר, בערב. זה לא מדגם מייצג ולא כלום, אבל די מעט אנשים התגודדו סביב הדוכנים.

לפני פיזור

זהו בלוג פרטי שלי. רק שלי. כן, הוא רשום בטאבו. כן, אני משלמת על כל פינה בו. הכניסה לכולם מותרת, כל עוד הם לא מטנפים לי את השטיח בבוץ. לא בא לי לעמוד עם שואב אבק כל יום. לא אוהבת לעשות פאנלים או כלים או שואב. הסנפת אקונומיקה גורמת לי לסחרחורת. פשוט לא. אומרים לבנאדם אל תבוא לבית שלי. אני לא רוצה לארח אותך. לא רוצה שתכתוב פה. יש כעשרים אלף אתרים ברשת הישראלית. כתוב שם את הגיגיך על הומואים, על הימין בתקשורת, על גדעון לוי, על מה שאתה רוצה. הנח לי. שחרר אותי מנוכחותך. אני לא רוצה שתכתוב פה מילה. הרשת היא לא המערב הפרוע, ובטח שלא הבלוג שלי. אני אקבע מי יכתוב בו ומי לא. אני ורק אני.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

138 תגובות על חיים על נייר זכוכית

  1. יואל חסון מהשב"כ בדיון על שומרי הסף ועינויים לאחר דבריו של ביילין שכיהן כשר משפטים שחסם כלי חקירה:

    אני יודע שההשלכות של העדר ההיתרים גרמו למותם של רבים.

    את מבטו המבוהל של ביילין לאור משמעותו נאורותו נשאיר לכם לדמיין.

    אהבתי

  2. חייל זקן הגיב:

    מה קורב בסוריה?
    העיתונאי פפה אסקובר מפרסם באסיה טיימס תוצאות סקר שנערך לדבריו על ידי אירגוני סיוע הפעילים בסוריה. המספרים די יפתיעו את מי שניזון מהעיתונות המערבית:
    70% תומכים באסד
    20% נייטרליים
    10% תומכים במורדים
    המספרים אמנם נראים מוגזמים אך תואמים את הפרשנות של מומחים (של ממש) כמו פרופסור קייס פרו (דרוזי, מאוניברסיטת חיפה) שטוענים מזה זמן רב שרוב הסונים בערים הגדולות מסתייגים מהמרד.
    וכמה מילים נוספות על הקרב בקוצייר. זוהי עיירה שרוב תושביה הם שיעים ונוצרים. הללו גורשו מהעיירה על ידי כנופיות של ג'יהדיסטים שרובם אינם סוריים. הצבא הסורי המנסה להמנע מחיכוך תקף באש מנגד בלבד ושלח את החיזבאללה למספר נסיונות טיהור שנהדפו. יש לזכור שלמרות שמדובר בכח זר ולא מאורגן וללא עורף לוגיסטי ואזרחי לא הצליח החיזבאללה לארגן מתקפה צבאית סדורה לכיבוש העיירה והיא נפלה בגלל האש המסיבית של הצבא הסורי שהביאה לאחר מספר שבועות של ספיגה לשבירה של המורדים. מדובר בהישג מקומי ולא במפנה אסטרטגי. מי שעתיד לשלם מחיר כבד על ההצלחה המקומית הזו הוא אירגון החיזבאללה שלקח על עצמו לשמש בשר תותחים של צבא אסד גם במתקפות הבאות שהוא מתכנן. יאללה מלחמה…

    אהבתי

    • לירון הגיב:

      מה לגביי משמרות המהפכה, נטען שהן מספקות סיוע מאסיבי לאסד אבל לא שומעים על דברים קונקרטיים (ברור לי שיש אספקת אמל"ח שוטפת). באיזה סוג סיוע מדובר?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אין שום עדות למעורבות מאסיבית שלהם בלחימה. התרומה העיקרית שלהם היא במימון ובאספקה של תחמושת שברובה היא מתוצרת רוסית. אני מניח שהם מעורבים בגיוס של מתנדבים שיעיים שמסייעים בעיקר לשביחה.

        אהבתי

      • לירון הגיב:

        אבקש מנציגי משמרות המהפכה בבלוג להפסיק לסמן לי אדומים.

        אהבתי

  3. ההצתות ברחבי הארץ מתקררות במקפיא התקשורתי. . זכות הציבור לדעת*.
    *בכפוף להחלטת הוועדה.
    *אלא אם מדובר באתר פיקניק שגם תלאביבים פוקדים.
    * הוועדה תביא ידיעות על הצתות מחוץ לגושדן כשהשרב והרוחות יתמתנו כדי לא ללבות את האש.

    אהבתי

  4. נחום שחף הגיב:

    גדעון לוי, שטחי כיבוש?
    לפני 80 שנה הקהילה העתיקה בחברון הוכתה נרצחה נשרפה ולאחר שנתיים שלוש גורשה עד האחרון שבהם. היום תושבי חברון חלקם צאצאי המגורשים דאז מכונים בפיך כובשים.
    שלושת הדתות המונותאיסטיות העיקריות היהדות הנצרות והאסלאם, כן גם האסלאם, מאמינים בתנ"ך.
    ושם למדתי שאנחנו מכונים יהודים על שם חבל ארץ יהודה
    וישראלים על שם ממלכת ישראל שבירתה היתה בשומרון.
    על איזה כיבוש גדעון לוי מדבר?
    חבר הלאומים הכיר בסיום מלחמת העולם הראשונה בזכותם של היהודים לשוב לארצם (שתי גדות לירדן), ובהמשך ארגון האומות המאוחדות אימץ את החלטות חבר הלאומים ואחריו את הצהרת בלפור.
    כיבוש…
    אני מחפש בספרי ההיסטוריה ולא מצליח לגלות את מדינת פלשתין הישנה, מתי הוקמה? מה היה בירתה? גבולותיה? מטבע? שם אחד לרפואה של אחד מהנשיאים מלכים שרים ראשי ממשלה?
    העיקרון חוזר על עצמו בכל דרך שאני בוחן.
    הפת"ח – התנועה לשחרור פלשתין (ר"ת בערבית בחילוף כיוון) הוקמה ב-56 או 57, 10 שנים לפני הכיבוש. ב-63 הוקם אש"ף – הארגון לשיחרור פלשתין, גם הוא כמה שנים לפני הכיבוש.
    איזה פלשתין הם רצו לשחרר כאשר יו"ש ועזה היו תחת שלטון ירדן ומצרים?
    תשובה – את ת-א יפו חיפה וגם את רמת אביב שם אתה גר (לא את חברון).
    אז למה אתה לא יוצא משם?

    גם אם נשכח את ההיסטוריה היהודית החדשה והישנה ואת התנ"ך המקודש למוסלמים, עדין קשה לי לשכוח את מלחמת 67.
    כבשנו את יו"ש וחבל עזה במלחמת ששת הימים במלחמת מגן חוקית למהדרין בה לא התחלנו, בעקבות מצור צבאי על הכניסה הימית לאילת, גירוש כוח האו"ם מסיני ומצור קרקעי של צבאות סוריה ומצרים על גבולות ישראל הקטנה, ואז שמענו שגם חוסיין מלך ירדן הכריז על הצטרפות למצרים וסוריה. הייתי בצנחנים, ואנחנו חיילים מצ'ואיסטים הינו משוכנעים שזה הסוף.
    יצאנו למתקפת נגד לאחר שהמצור הצבאי שנמשך כמה שבועות השבית את המדינה מכל חיילי המילואים שמילאו את הגבולות. המדינה עמדה בפני קריסה כלכלית ואבא אבן שר החוץ מטעם ממשלת מפא"י דיבר במושגים של גבולות אושוויץ.
    על פי החוק הבין לאומי התוקפן שאיבד חלקי ארץ במלחמת מגן חוקית אינו זכאי לקבל את מה שאיבד במלחמה בה הוא החל.

    כמה שנים אח"כ חתמנו על הסכמי שלום עם ערפאת במסגרתו הוסדרו יתרת השאלות של ה"כיבוש" בין הצדדים, ואח"כ עם חוסיין שוויתר באותו הסכם על יו"ש שמראש לא היה שלו.
    גדעון לוי והכיבוש..

    יש עוד אבל העיקרון דומה, פראבדה בכחול לבן, זה שבניגוד לפרבדה המקורית מזדהה עם האויב, במקרה זה ארגוני הטרור.
    על פי שיטת גבלס, אותו שכלל סטלין, שקר שחוזרים עליו פעמים רבות הופך לאמת.
    כיבוש…

    מגרש כדורגל וקופסת גפרורים

    אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      נראה לי שזו לא פעם ראשונה שגדעון לוי שומע (או קורא) את הטיעונים האלו. למרות זאת, טוב שאתה חוזר ומזכיר זאת, לטובת כל השאר.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      בפעם אחרונה שבדקתי השטחים היו בשליטה צבאית ולא סופחו. כיבוש מה לעשות. ומר שחף לא אמור היה להיות פיזיקאי ולא פועל על בסיס דעות פוליטיות. נו מילא.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        נו אתה מכיר את הטיעון שכנגד.
        כיבוש זה כשהשטח היה ריבוני לפני כן.
        כשהוא לא היה ריבוני זה "שטח בתפיסה לוחמתית" או משהו כזה.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          וזה ישכנע מישהו שאינו פרו ישראלי מראש. הבעיה שאנשים חושבים שאוסף השטויות של שחף שווים משהו (למשל שכל החלטות האו"ם המאוחרות יותר קורסות למול החלטה מ1921) וממשיכים לדרדר את החשיבה הציונית.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            אם מדינת ישראל היתה עומדת על זה שנים היה אפשר להחזיק את הקו הזה.
            אני מסכים איתך שאחרי שנים של שתיקה וחצי-הסכמה זה מאוחר מדי לצרכי הסברה.
            זה אולי יעזור לנו במשפט בינ"ל אם יהיה אחד כזה. אבל גם שם אני לא מצפה ליותר מדי אובייקטיביות שיפוטית.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              להגיד שהחלטה 242 רלוונטית יותר מהחלטת חבר הלאומים נחשב חוסר אוביקטיביות?

              אהבתי

              • האמיר הגיב:

                החלטה 242 מאוד רלוונטית. כנראה שזו הסיבה שברש"פ מתנגדים לפתרונות שמבוססים עליה… להזכירך, 242 לא קוראת לנסיגה לקו שביתת הנשק של 48 או לקו שהיה לפני פתיחת המלחמה ב- 67 וגם לא קוראת לנסיגה ישראלית מכל השטחים שנכבשו. זו לא סתם סמנטיקה – היתה הצעת החלטה כזו בדיוק והיא לא עברה. גם האנשים שניסחו את ההצעה כבר הבהירו שלא היתה כוונה לנסיגה מלאה.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  מה אתה קופץ, זה לא הדיון כרגע. העניין הוא ש242 היא עדכנית יותר מהחלטת המנדט של חבר הלאומים.
                  אבל בסדר שמח שקפצת לתמוך ב242, כך ששחף יבין שיש כיבוש.

                  אהבתי

                  • לוחמה אלקטרונית הגיב:

                    אפשר להתדיין האם לישראל היא כובש או לא מהבחינה הטכנית. הבעיה היא בשליטה על אוכלוסיה אזרחית ערבית, שאינה מעוניינת בכך (בלשון המעטה). לדעתי מהצד המשפטי גרידא יש לישראל קייס די טוב לגבי זכותה לשלוט ביהודה ושומרון. דווקא מי שתומך בנוסחה שטחים תמורת שלום צריך להתעקש על הזכות הזו, כי זה עיקר הנוסחה: אנו נוותר על שטחים שהם שלנו בדין (או לפחות יש לנו תביעה מבוססת אליהם), ונכיר במדינה פלסטינית, תמורת הכרה הדדית וסיום הסכסוך.

                    אהבתי

                  • נחום שחף הגיב:

                    לאורן,
                    מדוע בריטניה ובעקבותיה ארגון האומות המאוחדות, האו"ם, מחקו חלקים מרכזיים בהיסטוריה המוכרת מימי התנ"ך, שהיתה מקובלת גם על הנוצרים והמוסלמים, והלאה, דרך ההתיישבות היהודית בכל חלקי ארץ ישראל כולל בחברון, כולל החלטות קודמות של האו"ם?
                    התשובה – כוח הנפט.
                    בריטניה כמו ארה"ב ושאר העולם המערבי הנוצרי שהכירו בתנ"ך ומשום כך בממלכת יהודה ובממלכת ישראל, נזקקו לבנזין ומשכך קצצו את השטח שהובטח ליהודים לרבע, אותו העבירו לערבים, יחד עם 21 מדינות שמשתרעות על פני שטח הגדול פי 500 לערך (ראה מפות) מהשטח המקוצץ שהוענק לצאצאי ממלכת יהודה וישראל (השומרון).

                    במילים אחרות כוח הנפט היה מספיק חזק כדי לבטל את החלטות קודמות של ארגון האומות המאוחדות יחד עם מחיקת חלקים מההיסטוריה המקובלת על העולם המערבי והמוסלמי.

                    האם אוהדי גדעון לוי היו תומכים בהחלטה לוותר על חובות דנקנר או תשובה לקרנות הפנסיה של תושבי ישראל, רק משום כוח ההשפעה שלהם על קובעי מדיניות הממשלה?

                    אהבתי

      • נחום שחף הגיב:

        אורן, שויין אני עכשיו רגוע.
        ישנם אנשים, עיין ערך השמאל הדוגמתי, שכמו במצפן מדויק ניתן לכוון את הצפון על פיהם, רק לא לשכוח להפוך את הכיוון, 180 מעלות בדיוק.

        מה הקשר בין שאלת הכיבוש שהיא שאלה עובדתית אותה הסברתי בשפה פשוטה למדי, לבין הצורך להגן באמצעות צה"ל על עצמינו מפני ארגוני טרור השולטים על אוכלוסיה עוינת (במשאל דעת הקהל הערבי בשטחים 84% תמכו בפיגועי הטרור, קישור למחקר הוצג ע"י בן דרור ימיני המתנגד להתיישבות היהודית מעבר לקו הירוק).
        אפשר כמובן להיכנע לטרור לפרק את הישובים היהודים בשטחי יהודה ושומרון, ובכך להוכיח לטרור הערבי שהיהודים מבינים את שפת הכוח. תרצח והיהודי יתקפל. כמו בה"התנתקות".
        אלא שאז כמו בעקבות ה"התנתקות" אלפי הקסאמים שנפלו עד כה על שדרות ואשקלון יתחילו ליפול על פתח תקווה רמת גן ותל-אביב.

        במאמר מוסגר אני חושב שיש לספח את שטחי C ולהחיל את חוקי מדינת ישראל שם. השאלה האם אתה סמולן נאור תומך בסיפוח שטחי C ובהחלת החוק הישראלי שם? האם תוכל להצביע על כמה מחבריך לדעה דוגמת גדעון לוי התומכים בביטול המשטר הצבאי וסיפוח למדינת ישראל?
        באשר לשאר השטחים כלא משפטן לא אוכל לייעץ למשפטנים איך לנהוג. יש שם בעיה אמתית אותה אני לא יודע לפתור.
        אתה יודע, טרור.

        נקודה נוספת
        המשטר הצבאי חל על כל האוכלוסיות ביו"ש, יהודי וערבי כאחד, אלא שמאז הסכם אוסלו הצבא לא נכנס לשטחי A (באחריות מוחלטת של הרשות הפלשתינית, אלא במצבי קיצון בודדים בניסיון למנוע פיגועי טרור ודאיים) אבל כן מפעיל את מלוא עצמתו כנגד היהודים בפירוק ישובים שכונות ובתים שלא אושרו ע"י שר הביטחון, ופה ושם בפירוק ישובים מאושרים (ב"התנתקות" נחרבו 27 ישובים וגורשו כ-8000 יהודים מישובים שנבנו באישור ממשלת ישראל, ואח"כ בעמונה ובישובים נוספים) ובהחלת מעצרים מנהלתיים כנגד מתישבים יהודים (די רווח בקריית ארבע).
        ולהשוואה אצל הערבים ביו"ש כמה ישובים שכונות ומבנים נהרסו?
        אלף? מאה?
        התשובה עשרות בודדות של בתים כולם של מחבלים שנתפסו בפיגועי טרור.
        אצל היהודים כמה מתוך אלפי הבתים שנחרבו ע"י ממשלת ישראל נהרסו עקב פיגועי טרור של יהודים?

        עכשיו תסביר לי איך אתם מצליחים לכוון את מחוג המצפן לכיוון הפוך בדיוק? ומה שיותר מעניין לכוון את קנה הרובה למצח היהודי, לעצמך, אם אתה עדין רואה את עצמך כיהודי?
        אלוהים לטיפשות בחרתנו?
        אור לגויים…

        אהבתי

        • נחום שחף הגיב:

          לאורן,
          נ.ב.
          בשדרות הקסאמים והמרגמות לא עשו הבחנה בין הימין שהתנגד להתנתקות והשמאל שתמך בו.
          בנסיגה מגבולות הקו הירוק המרחק הקצר לערים כמו נתניה פ-ת, או אפילו לתל-אביב יביא את חלקים נכבדים מאוכלוסיית המדינה לטווח הנפילה של הקסאמים ודומיהם אותם ניתן ליצר באלפים (טווח בינוני) ועד מאות אלפים (הסוג הפשוט) בבתי מלאכה דוגמת אלו שנפלו על תושבי שדרות אשקלון אשדוד ובאר-שבע.
          וכשהטילים יתחילו ליפול כמה זמן יעבור עד שמשפחות יהודיות שיאבדו בני משפחה, נניח בפרדס כץ, יתחילו לרסס את אלו שיראו כאחראים לנסיגה, ראה בר-נוער.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            תנוח שחף. אתה מקשקש את עצתך לדעת.

            אהבתי

            • נחום שחף הגיב:

              אורן, זאת התשובה הכי טובה שיש לך?
              בשביל תשובה כזאת מספיק בי"ס יסודי (ראה אד-הומינם).
              אני מבין שהחום והלחות לא מקילים עליך את המחשבה, קבל משהו פשוט אולי תבין.
              א – נניח שמדינת ישראל היתה צריכה לבטל את המשטר הצבאי (החל בעיקר על היהודים ביו"ש) למה המתישבים היהודים צריכים לשלם את מחדלי ממשלות ישראל (ממפ"ם שהיתה חברה בממשלת ישראל וימינה) ב – המצב הנוכחי בשטחים הוא פרי הסכם השלום עם הרשות הפלשתינית, למה אתה מטיל את האשמה על ישראל? ולמה על המתיישבים?

              אהבתי

    • שחף, ממליץ בחום לקריאה:
      פאשות, פלחים ופיראטים של ד"ר יעל בוכמן.
      מספק מבט עשיר ומקיף על התקופה והמקום.

      אהבתי

  5. האמיר הגיב:

    נפתחה הצבעת הקהל לסקר העיתונאי המעצבן ביותר בעיתונות המודפסת של האגודה לזכות הציבור לדעת.
    מסקנה: עיתונאים בעלי השקפת עולם ימנית אינם מעצבנים לעולם.

    עוד מסקנות: עיתונאים שגובהם מעל לשני מטרים אינם מעצבנים, עיתונאים טרנסג'נדרים אינם מעצבנים, עיתונאים מתחת לגיל 18 אינם מעצבנים ועיתונאים עם ארבעה שמות משפחה אינם מעצבנים. עובדה.

    או לחליפין, ההסבר זהה להסבר שנתתי למיעוט הנשים בקרב בכירים בקהילה ( 😈 ) האקדמית – יש הרבה פחות עיתונאים ימנים/גבוהים/טרנסג'נדרים/קטינים/בעלי שמות משפחה אינסופיים ולכן סביר שבתת-קבוצה כלשהי של עיתונאים, הייצוג של בעלי התכונות שבמיעוט בקרב הכלל ימשיכו להיות במיעוט. כשתת-הקבוצה מספיק קטנה, הייצוג שלהם יכול להיות אפס.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      הפעם אתה מיתמם ביג טיים.
      התחרות זאת הופכת את "לדעת" לבדיחה.
      חבל שהם לא מצליחים להתעלות מעל לרמה של לאטמה.

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        למיטב ידיעתי (המוגבלת), קדם לסקר הזה סקר אחר, אותו שלחו באימייל לכל מי שאי פעם הצביע אצלם עם כתובת האימייל האמיתית שלו (כלומר אני) בו התבקשו להציע מועמדים לסקר הזה. אם אני צודק, המשמעות היא שאלו המועמדים שהעונים לסקר בחרו ולא אלו שבחרו אנשי "לדעת".

        אבל למה, לא, בואו נכניס גם לכאן "אפליה מתקנת" ונדחף הכח כמה מועמדים ימניים. יאללה, מי יכול להתאים? יש את קלמן ליבסקינד, כמובן. מי עוד? אני מחפש עיתונאים פעילים בכלי תקשורת בעלי תפוצה ארצית, לא מישהו שפעם כתב מאמר דעה לשבועון של מעלה חמציצים.

        מי מהמועמדים שלכם מוכר בציבור הכללי כמו שמעון שיפראו נחום ברנע?

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          ואם היו 50% עיתונאים ימנים, אתה חושב שאחד מהם היה נכנס לרשימה המצומצמת שבחרו גולשי אתר לדעת?
          תענה בכנות.

          אהבתי

          • האמיר הגיב:

            שאלות היפוטתיות הן דבר מסוכן. לפעמים, המקרה שלעולם לא יכול להתרחש דווקא מתרחש ומתברר שמה שהיית משוכנע שיקרה בו דווקא לא קורה.

            הסקר לא נשלח רק לימנים בקרב האנשים שאת כתובת האימייל שלהם קיבלו ב"לדעת", הוא נשלח לכל מי שהיה ברשימה. אם כל אלו שנרשמו כדי להצביע בעד בעלת הבית היו נשארים ברשימת התפוצה, הם היו יכולים לבחור כמועמדים בכל מאות העיתונאים הימניים ששורצים בתקשורת הישראלית ומעצבנים אותם על ימין ועל שמאל. אם הם בחרו שלא לעשות כן, מי אשם? אם הצד השני מסרב להיכנס לאותו מגרש איתי, אני אשם שפוסקים לי ניצחון טכני?

            בכל מקרה אנחנו מדברים על מצב נתון: שיעורם של העיתונאים הימניים נמוך בצורה משמעותית מזה של העיתונאים השמאלניים. בקרב הבכירים שבהם, כאלו שיש סיכוי שחלק גדול מהציבור ישמע עליהם ולכן יוכל להתעצבן מהם ועוד לזכור שהתעצבן מהם, היחס גבוה יותר מהיחס בין גברים לנשים בקרב הפרופסורה.

            ומאחר שאני יהודי, הרייני משיב לשאלה היפוטתית בשאלה היפוטתית: ולו חצי מהעיתונאים בארץ היו גבוהים משני מטרים, נראה לך שחצי מרשימת המועמדים היו יכולים להביט עלי מלמעלה?

            ובינתיים מצאתי את ההודעה המקורית של "לדעת". הנה:

            מי העיתונאי המעצבן בעתונות המודפסת? אתם קובעים!
            כשאתם קוראים אותו/ה עולה לכם הדם לראש? עושים טיסן מהגליון ומכוונים לפח?
            לפני שנתיים בחרתם את המעצבן ברדיו (רזי ברקאי) בשנה שעברה את המעצבן בטלוויזיה (אמנון אברמוביץ) והשנה…
            "לדעת" מכריזה על פתיחת סקר "איש התקשורת המעצבן – בעיתונות הכתובה".הציעו מועמדים ונמקו, כאן או לדוא"ל שלנו

            כל אחד יכול היה להציע את קלמן ליבסקינד או את… את… את… ליבסקינד, כבר כתבתי?

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              אתה ממשיך עם ההיתתמות, ועושה אורניזציה של הדיון.
              אני מסכים איתך שיש הטייה פוליטית חזקה בקרב העיתונאים, אבל בקרב קהל היעד של "לדעת" קיימת בדיוק את ההטייה ההפוכה.
              זה לא ענייני סטטיסטיקה והסתברות טהורה כפי שהצגת במקרה של נשים באקדמיה.
              יעל פז מלמד, עמירה הס, וכן, גם גדעון לוי הם ממש לא עיתונאים בכירים. כמוהם אני יכול למצוא גם ימנים. ברור למה הם ברשימה.

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                אורניזציה, לא חושב שהגזמת, החלטת היום לחקות את היונה בכל שטות. הנטיה של האמיר לראות בצרות מוחין מופת של הגיון צרוף לא קשורה אלי.
                אוף טוקבקיסטים, קודם מקללים ואח"כ אולי חושבים.

                אהבתי

              • האמיר הגיב:

                שוב: זה לא "לדעת"! אלו האנשים ששלחו מועמדים ל"לדעת". רובם ימנים ולכן בחרו בעיקר עיתונאים שמאלניים (למרות שאני לא חושב שאפשר לשים את עמירה הס ושמעון שיפר באותו במקום מבחינה פוליטית – סביר ששיפר הרבה יותר קרוב אלי בדעותיו מאשר להס), שהרי שרבוב דעהפוליטית לידיעה חדשותית הוא חיובי רק אם זו הדעה הנכונה. אלא מה, כל אחד יכול היה לשלוח מועמדים לעמותה, לא רק תומכי ימין. מישהו מנע מאנשי שמאל להציע עיתונאים ימניים שמעצבנים אותם? לא מדובר כאן בהדרת השמאל, השמאל הדיר את עצמו. אי אפשר לסרב לשחק ואז להתלונן שספגת הפסד טכני.

                זה בדיוק מה שהיה באקדמיה: אם יש קצת נשים שמסיימות תואר שלישי, ברור שיהיו קצת נשים באקדמיה. אם יש קצת שמאלנים שטורחים להציע עיתונאים ימניים שמעצבנים אותם בסקר של "לדעת", יהיו מעט מהם בסקר הסופי. ובכל מקרה היה להם קשה למצוא מועמדים מעצבנים – לא בגלל שהם לא מעצבנים אלא בגלל שהם כ"כ מעטים.

                למצוא עיתונאים ימניים זה קל. אני יכול להביא חמישה כאלו בלי להתאמץ (ויותר עם מאמץ זניח יחסית). אבל כמה מהם אתה יכול להעלות בשליפה? כדי שיציעו אותם, הם צריכים להיות מוכרים לציבור. כאן היתה הטעות שלי, במקום "בכירים" בהחלט הייתי צריך לכתוב "מוכרים". אני בטוח שאם תשאל אנשים אקראיים ברחוב מיהם יפ"מ, עמירה הס, גדעון לוי וקלמן ליבסקינד, הרבה יותר יזהו כל אחד משלושת השמות הראשונים מאשר את הרביעי.

                אגב, אני לא מבין מה יש לבעלת הבית. משום דבר היא לא יוצאת מרוצה? הנה, בין שבעת העיתונאים המעצבנים יש שלוש נשים! הרבה יותר טוב מאשר ב"אולפן שישי", למשל. אז גם זה לא בסדר? 😈

                אהבתי

            • אורן הגיב:

              ומה יועיל ל"לדעת" להוכיח שהוא שופט עיתונאים לא על סמך איכות או אמינות אלא לפי דעה פוליטית, לא שלמישהו היה ספק בכך.

              אהבתי

              • האמיר הגיב:

                רק ש"לדעת" לא שפטו… זה היה סקר פתוח. לא טרחת להציע את קלמן ליבסקינד? זבש"ך.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  אבל ליבסקינד עיתונאי טוב, אנשים עם ראש לא שופטים עפ"י דעות פוליטיות, כשתוכל להבין את זה תתקדם ותגלה עולמות מחשבה רחבים שלא הכרת.

                  אהבתי

  6. חייל זקן הגיב:

    הרימייק של שוקן לנוסע השמיני נגד הטורף:
    זנד נגד שומסקי

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    שני מאמרי דיעות בהארץ היום מתכתבים זה עם זה, לא בכוונה:
    גדעון לוי:

    כל שוד או אונס בידי מהגר 
מאפריקה נענים מיד בשיסוי דומה; כל רבע התארגנות טרור בחברה הערבית נתקלת מיד בהכללה נפשעת; כל גבר אתיופי שרוצח את אשתו משחיר [pun intended? – ש'] את העדה כולה; כל בריון באירופה הוא אסמכתה לאנטישימיות שסוחפת את כל היבשת; יגאל עמיר גרר האשמות סיטונאיות נגד כל סטודנט בבר־אילן וכל חובש כיפה וכמובן, איך לא, כל מחבל פלסטיני הוא הוכחה לגנטיקה הלאומית של אלו שנולדו כדי להרוג, יהודים כמובן.
    […]
    עכשיו תגידו: מה עם המתנחלים? הרי הקצף שיוצא עליהם, גם מפי הח״מ, מכוון אליהם כקולקטיב. המקרה שלהם שונה: עצם ישיבתם בשטחי הכיבוש היא שממיטה עליהם את האשם. ביניהם יש כמובן אנשים שלא יפגעו בזבוב – אבל מפעלם אלים ולכן הם מרוויחים ביושר את האשמתם הכוללת בידי קומץ הישראלים שעוד עושה כן.

    קובי ניב:

    הבעיה העיקרית עם דעות קדומות היא שהאוחזים בהן אינם מבינים שאלו דעות קדומות. השופט ישעיה באמת מאמין ש"יש בנות שנהנות מאונס". כל גזען אומר ש"מה פתאום? אני בכלל לא גזען. הם (הערבים, היהודים וכו') באמת מסריחים".

    בקיצור, נגד המתנחלים זה לא גזענות, הם באמת מסריחים.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      דמגגן, לא מתייחס לתכונת אופי אלא לפעולה הלא חוקית מבחינתו, המפרידה אותם מהגרים בתוך הקו הירוק.

      אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        כוונתך לאותה פעולה לא חוקית של המסתננים, שבה הם יושבים, כקולקטיב, על אדמה שאינה שלהם?

        אהבתי

      • לוחמה אלקטרונית הגיב:

        זוכרים את הנאראטיב שהשתרש, לפיו המצרים השתוקקו לשלום לפני מלחמת יום הכיפורים, אלא שהנהגת ישראל הזחוחה דחתה אותם, ולכן נאלצו המסכנים לפתוח במלחמה כדי להוכיח את רצונם בשלום? אז"ש:
        http://news.walla.co.il/?w=/9/2649431/

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          רוה"מ הבהירה לברנדט כי כל מי (או"מ, מועבי"ט, קהיליה וכו') שמעודד או מראה הבנה לערבים בדבר אי-נכונותם לנהל עמנו מו"מ – מפריע למעשה בצורה ממשית לאפשרות של התקרבות לשלום.
          כל מי שיוצר אילוזיה אצל הערבים כי ניתן לכפות הסדר על-ידי גורמים חיצוניים לצדדים בסכסוך – דוחה אפשרות של שלום.
          אם הקהיליה האירופית תלך בכיוון זה של עידוד הערבים, בענין אי-נכונותם לנהל עמנו מו"מ – תקשה עמדת הקהיליה על התקרבות לשלום.
          רוה"מ הבהירה לברנדט באורח כללי עמדתנו בענין הגבולות, היא אמרה כי בנושא הגבולות לא תיתכן חזרה לגבולות ה-4 ביוני (ירדן, סוריה ומצרים).

          מדהים איך שום דבר לא השתנה.
          הערבים רוצים הבטחה מראש על נסיגה מלאה לקווי 4 ביוני, ישראל אומרת בואו למו"מ ונדבר על זה, העולם מחזק את הסרבנות הערבית ומאשים את ישראל (תוך כדי שהוא מודה שזה מזיק למאמצי השלום), ומה קורה בסוף? ישראל מתקפלת ונסוגה לקווי 4 ביוני. מדינה פאתטית.

          אהבתי

  8. ganbayam הגיב:

    ישראל היום מכרו את המערכת למפרסם המודעה בשער:

    סטריפ המודעה בתחתית עמוד השער, ומעליו כותרת מערכתית לכאורה: "מכוניות המירוץ הטובות ביותר בעולם", מה שלא נכון, אגב. הטובות באמת סיימו כעת את המירוץ במונטריאול ויעשו את דרכן עוד הערב לבריטניה. מה שהגיע לישראל הן במקרה הטוב מכוניות אימון

    אהבתי

  9. השופט תוהה, ובצדק:

    לא ברור לי מי הגה את המושג המוזר 'בכיר בקהילה', מושג המעלה על הדעת ארגון חשאי וזדוני משל לזקני ציון שבו יש בכירים יותר וזוטרים יותר השותפים להתארגנות חשאית שמוסתרת מפני הציבור מטענמים כאלה ואחרים.

    והיון תוהה בלחש דקיק:

    ומי הגה את המושג המוזר 'הומופוביה', מושג המעלה על הדעת פחד ילדותי המרמז כיצד יש לנהוג בבעלי הדיעה השונה גם כשאין מצידם שום רצון להפלות או להרחיק את הקהילה מפני הציבור- מטעמים כאלה ואחרים?

    .

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אין סיבה ללחוש. זה לא דומה. כדאי לך לקרוא קצת.
      עד 1990 נחשבה הומוסקסואליות להפרעה נפשית. אולי זה יעזור לך להבין משהו, למרות שאני לא בונה על זה.

      אהבתי

      • באמת שאין סיבה ללחוש? אני חושב אחרת.
        לא מכיר מקרה אחד שמישהו בשנים האחרונות התבטא בדרך שהתפרשה כאיום לקהילה או ביקורת שלא קיבל תיוג כהומופוב או חשוך. אין טאבו גדול יותר בשיח התקשורתי ישראלי.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          וקשה, קח הומופוביה צ'חצ'חית מבלוגר נאור ושוחר צדק פואטי.
          ישר מהמחבת:

          אנו אנשי הערק, יאיר, ואנחנו עוד נדחוף לך את הסיגר עמוק לתחת!
          Posted on יוני 9, 2013 by Eishton

          אהבתי

          • אני מבקש לא לשים לי דוורים בפה (בצחוק, זה סרק) ואישתון, עם כל הכבוד עדיין לא מוכר בפרומיל בבתי ישראל. לענייננו, מעולם לא טענתי שאין שנאה כלפיה הקהילה הוורודה. בטח שיש. אבל העוול כלפי הקהילה לא מצדיק את החרשת הדיעות של… האחר. גם כשהאחר הוא לא מיעוט. כל דיון בנושא וכל ביקורת שמופנית נחשבים כהסתה כחושה וגילוי הומופובי. זה העיקרון שאת כעיתונאית עם קופסא מתפקדת על הצוואר באמת מאמינה בו- החרשת דיעות?

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              אני לא יכולה לנהל איתך שום דיון, כי אתה שוב דוחף לי (כמו בכל פעם שאני מתערבת בנעשה פה) דברים לפה ולמקלדת ועוד פעם ממציא דברים שלא אמרתי.
              מעולם לא הייתי נגד החרשת דעות.
              השאלה היא מה זה החרשת דעות? שצריך לתקן הומואים? שמותר לקלל, להשפיל, ללעוג? ועוד ועוד. מכיוון שהתעצבנתי מספיק בימים האחרונים, ויום ראשון היום, אני שוב מסיימת עוד דיון עקר.
              אתה מצדך יכול להיות מבסוט ולחשוב שניצחת.
              להתראות מחר.

              אהבתי

          • שועלן הגיב:

            האם במסגרת קבלת הקהילה ודחיית ההומופוביה אנשים גם אמורים לאהוב שמחדירים להם חפצים פאלים לתחת?

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              😯 עברת כריתת אונה בשבוע שעבר?

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                אז את טוענת שאני כבר שבוע ככה, מעניין.
                אני לא מבין למה האמירה של אישתון הומופובית.
                נניח קהילת ה-BDSM יוצאת בקמפיין דומה לקבלתם בחברה, וזה הופך לקונצנזוס בקרב האליטה התרבותית, האם מכאן והלאה כשמישהו יגיד "אני אצליף בך בשוט" זה BDSMפוביה?

                אהבתי

                • מן המפורסמות שבקהילת בועלי הנידות, כמישהו מתעלף בבדיקת דם הוא נחשד בנידופוביה. פשוט מגוחך. הרי ידוע שבכל מהלך ההיסטוריה שתו דם.

                  אהבתי

                  • לא, די. בלי המפתח. אני אומר לך שמדובר בטעות, תקשיבי, זה פשוט, את לא. את שופטת דרך פריזמה מאוד צרה. אין לי שום דבר נגד קהילת בועלי נידות אם קיימת וכבודה במקומה וכו'. התיחסתי לסוג הטיעון ששומעים אלה שנחשדים בהדרת בועלי הנידות. רק בלי המפתח.

                    אהבתי

                • אורן הגיב:

                  שרטורית הומפובית שועלן, תחשוב לפני שאתה משווה.

                  אהבתי

                  • שועלן הגיב:

                    מה הבעיה בהשוואה, והאם גם השוואת הנחשים לא בסדר לדעתך?

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      BDSM עניינו גרימת כאב/ הנאה מכאב השפלה וכו'. מתיחס ישירות למה שנחשב שלילי או לא נעים.
                      הומוסקסואליות אינה הבחירה בכאב/ השפלה, למרות שקשה לך להבין.
                      הנחשים סתם לא בתחומי המגרש השרטורי.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      אם זה לא ברור, לא השוויתי הומוסקסואליות ל-BDSM, אלא את אי הנעימות של הפעולות שהם עושים לסטרייט המצוי. כנ"ל נחשים. כנ"ל חיתוך ביצים.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      לסטרייט הגבר התכוונת, לגשים סטרייטיות מותר לקיים מין פאסיבי. אוי, רק שלא יחשבו כמוך, תאלץ לענג את עצמך.

                      אהבתי

            • יואב הגיב:

              אם תשחרר קצת, תגלה עולמות נפלאים!!

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                די עם הקפוצופוביה הזאת.

                אהבתי

                • יואב הגיב:

                  אז במקום להגיב תגובות מתממות, תחשוב קצת. כרגיל, השאלה היא לא אם זה נעים לך או לא נעים אם דוחפים לך משהו לתחת. השאלה היא למה דווקא זה הופך להיות לסמל העלבון וההשפלה עבור הגבר המצוי. מה, לדחוף משהו נגיד לאוזן, או לאף, יותר נעים? התשובה טמונה אי-שם במעמקי המודחק ההטרוסקסואלי, שאחת מצורותיו, לאו דווקא המזיקה ביותר, היא לעג להומואים.

                  אהבתי

                  • שועלן הגיב:

                    זה לא קשור ללעג להומואים, אלא לאגו הגברי, ולתפקיד המיני של הגבר לעומת האשה.

                    אהבתי

                    • שניה, אני מוציא גרעינים.

                      אהבתי

                    • יואב הגיב:

                      אבל הרי זה בדיוק העניין – האופן שבו ההומואים מערערים על הטבעיות של "התפקיד המיני של הגבר". זו גם הסיבה לכך שהלעג מוקצן במיוחד כאשר מדובר בהומואים "נשיים".

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      אבל איך מפה ללאיים על מישהו בהחדרת חפץ פאלי לאחוריו זה הומופוביה?
                      כמעט כל הגברים הסטרייטים יסבלו מזה מאוד – האיום אמיתי ואינו קשור להומואים.

                      אהבתי

                  • שועלן הגיב:

                    אתה לא מבין שהיצר כנגד שידחפו לך משהו לתחת הוא מאוד פרימיטיבי (לא במובן הרע של המילה).
                    זה לא קשור בכלל ללעג להומואים.
                    זה כמו שתהיה קהילת אוהבי נחשים שייעלבו מכך שאנשים מפחדים מנחשים.

                    אהבתי

                    • יואב הגיב:

                      גם היצר כנגד זה שידחפו לך משהו לעין הוא מאד חזק.
                      ועדיין, התחת מושך את כל תשומת הלב. אני מבין את הרצון לההסביר את הכל בצורה פשוטה ונייטרלית לכאורה, אבל אין כאן שום דבר טבעי, אלא – כמו שהסברת – חלק ממנגנון מורכב, פסיכולוגי וחברתי, שקשור לגבריות, שליטה, אקטיביות ופסיביות, ושאר ירקות. אבל עד כאן מבוא לתיאוריה קווירית לערב זה.

                      אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      פרויד עובד אצלך שעות נוספות. לפחות שלם לו.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      התחת מושך את כל תשומת הלב אצלכם אולי.
                      לא חסרים קללות ואיומים שאינם קשורים לתחת.

                      ל-V – אם אני אשלם לו, לא יהיה לי בשבילך.

                      אהבתי

                    • יואב הגיב:

                      ניסיון אחרון ודי:
                      ברור שרוב הגברים הסטרייטים יסבלו אם ידחפו להם משהו לתחת (לכל הפחות, ללא ההכנות המתאימות). אבל רוב הגברים הסטרייטים יסבלו לא פחות גם אם ידחפו להם משהו לעין. עכשיו שאלה – למה, אם כן, האיום שהוא העלבון האולטימטיבי לגבריות הוא שידחפו לו את הסיגר לתחת ולא לעין?

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      ראשית, יש גם "זין בעין", אבל אני מסכים איתך שזה פחות חזק.
                      אבל דיברנו על זה והגענו להסכמה.
                      הגבר מרגיש שלוקחים לו את הגבריות אם מחדירים לו משהו לתחת והופכים אותו מגבר ל"אשה" (לא להומו!).
                      למה זה הומופובי ולא בסדר שגבר לא ירצה שיקחו ממנו את הגבריות ועוד בצורה כ"כ כואבת?

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      זה בדיוק כמו שמישהו יאיים על מישהו אני אחתוך לך את הביצים.
                      אני מניח שזה בסדר מצד ההומואים.
                      אבל אולי הטרנסג'נדרים יזעקו.

                      אהבתי

        • tsippora הגיב:

          מותר לך לחשוב אחרת, מותר לך ללחוש, אני מרשה לך גם לצעוק, אבל מי שמתבטא נגד הקהילה הנדונה בכללותה באופן שלא ניתן לפרשו אלא כאיום, ביקורת או סלידה, מסתמן כהומופוב או חשוך כראוי. כל התבטאות דומה כלפי נשים, יהודים, שחורים או אחרים תתפש (ובצדק) כסוג של סטיה. מעולם לא עלה בדעתי לבקר או לשלול סטרייטים, אבל אני בהחלט שוללת גזענים או הומופובים. רק ביום שישי האחרון, במהדורה המרכזית של הערב, דווח על המצעד במילים – "מה שמכונה – מצעד הגאווה". אמש, ב"מצב האומה" התהדרה השרה לבנת בהשגי משרד התרבות, היא סיפרה על שבוע הספר, על הכדורגל, אבל משום מה, נשכח ממנה אירוע שלא נשכח מכ18.000 עד 20.000 תיירים. אם באמת לא היה טאבו גדול יותר בשיח התקשורתי בישראל, אולי לא היה צורך במקום כמו הבר נוער. בוקר טוב.

          אהבתי

          • 1- במקרה השתמשתי במכשיר הזה. בכל המהדורות המצעד כיכב כאייטם מרכזי. התלונה לא מובנת.
            2- אני חושב שאת טועה. אסור לחשוב אחרת. תראי לי מקום אחד שביקורת כלשהי לא זכתה לדה ליגיטימציה.
            3- הז'רגון הוורוד עדיין לא התקבע במילונים או בשפת העם. השימוש בפועל ג.א.ה על הטיותיו וגם באירוע המדובר מקומם חלק גדול מדוברי העברית שרואחם בו הפגנת כוח ובוטות. לכן, ההסתייגות במקום.
            4- ביקורת יכולה להתפס כאיום גם אם אין בה אמת ויש להשמיעה בכל מחיר. את הפרקטיקה מציגים ארגוני השמאל בדוחות שונים. הקהילה לא נדרשת לשום התמודדות עם ביקורת תקשורתית כי אין כזאת.

            אהבתי

            • יואב הגיב:

              להסביר לך בעדינות שההערות שלך מעידות על דעות קדומות הומופוביות, ולהסביר עד כמה טיעוניך קלושים, זה לא דליגיטמציה אלא ביקורת בונה.
              תהיה גבר, תפסיק להתבכיין.

              אהבתי

            • tsippora הגיב:

              1- המצעד כיכב כאייטם מרכזי כי הוא היה מרכזי, מספר המשתתפים בו עלה לאין ערוך על מספר המשתתפים במחאה החברתית הצנועה והמוצנעת. לא נתקלתי בדיווח שגרס – "מה שמכונה המחאה החברתית".
              2- אני מסכימה איתך, מותר לחשוב הכל, אני, לדוגמא, חושבת שאתה חשוך או טמבל, או סתם מנסה לעשות גלים מבלי לחשוב על מה ועל מי הם מתנפצים.
              3- גם כאן אני מסכימה איתך חלקית, גם אני לא מתה על השורש ג.א.ה בהקשר של הקהילה שלי, אבל אני מוכנה לבלוע את זה כל עוד יש בני נוער שמתאבדים מהבושה.
              4- יש ביקורת תקשורתית ויש שיתפשו אותה ובצדק, בשל מוחלשותם בחברה כאיום. נתתי רק שתי דוגמאות מהיומיים האחרונים. בטוחה שיש עוד.
              5- יש בקהילה גם ימנים (לא בחרתי בהם, אבל הם חלק מהקהילה וחלק נראה ולגיטימי).

              אהבתי

              • הדורסנות שלכם כלפי אחרים שחושבים אחרת, גם אם מגיעה אחרי עשורים של דחיה וגם אם מעוטרת בקישוטי נאורות וקידמה לא מקובלת עלי, מצטער. אתם מתנהגים בבהמיות וברוטליות חסרת רגישות כלפי האחר. עצוב או מצחיק אבל אתם לוקים באותם רעות חולות בדיוק, שעליהם התלוננתם כל השנים.

                אהבתי

                • tsippora הגיב:

                  אני לא יודעת אם לצחוק או לבכות. לבי לבי לך על העוול שנגרם לך מהדורסנות וחוסר הקבלה שלי ושל בנות המפלגה שלי את השטויות הדוחות וההומופוביות שאתה פולט. במקום להתבכיין ולהתקרבן, תתעודד בכך שיש לך מקום שמור במצעד הבהמות הבא שיתקיים במפגין בזמן ונגד מצעד הגאווה הירושלמי. אותכם לא ידקרו, בכם לא ירו. אולי הם ישמחו לקבל אותך אם תתלבש בהתאם. אתה כבר מתבטא בהתאם. וכשאתה או ילדך יזכו בדיוק לאותן הזכויות ולאותו הבטחון, יהיה לנו על מה לדבר. דבר אחרון, יש אנשים שאני מעדיפה שלא יקבלו אותי בשל או למרות זהותי, אתה אחד מהם.

                  אהבתי

                  • מדבר שטויות, מפיץ חושך, דוחה וכמובן -הומופובי. מודה לך על שהתייחסת לנקודה שלי בטיעון מבוסס ומפורט. הרושם האדיר שהותרת שיכנע שאכן טעיתי ואתם מסוגלים לנהל דיון ענייני.

                    אהבתי

                    • tsippora הגיב:

                      ראשית, בוא לא נגזים, אני לא בעניין של לעשות רושם, בטח שלא להרשים אותך. נדיר שאני מגיבה כאן, אבל יש דברים שאסור לא להגיב אליהם. שנית, עניתי לך סעיף לסעיף והוספתי אחד. אפילו מספרתי, כדי שלא תתקשה להבין. אני לא באמת חושבת שאתה טמבל ואני חוזרת בי (אפילו עשיתי לך קודם איזה לייק בנושא אחר). אני פשוט סבורה שאתה קצת תקוע ולא ברור לי למה אתה נזעק לעזרתם של אלו שמתבטאים נגד קהילה שלמה שלא עשתה להם כל רע במקום להגן על אותה הקהילה שהיא בהחלט מוחלשת ולא נהנית מההגנה והזכויות שאתה ורוב האוכלוסיה כן נהנים מהם, כמובן מאליו. זה מה שאני לא מבינה. מתנצלת על השטויות, אבל מילותך עדין נראות לי הומופוביות, חשוכות ומאוד מאוד לא רגישות.

                      אהבתי

                    • עזבי אותך מתיוגים והתנצלויות.
                      אני רוצה לשמוע אותך מסבירה מה בטענה שלי הופך אותה להומופובית. בלי לחרטט ובלי תארים- התייחסות עניינית בלבד, אם את מסוגלת לכך.

                      אהבתי

          • מישהי הגיב:

            משרד התרבות אחראי באיזושהי צורה למצעד הגאווה?

            אהבתי

          • האמיר הגיב:

            ולכן, כשהמשטרה מרמזת שהמניע הראשי ברצח בברנוער (אגב, ממתי אירוע שנגמר בשני הרוגים מוגדר כ"טבח"? אז איך יקראו לארוע שבו ירצחו שישה, רצח עם?) היה על רקע אישי ולא הומופוביה, אך אחד לא מפרסם מאמרים שמאשימים את המשטרה בהומופוביה.

            אהבתי

  10. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    נ.ב. תודה על הפסקול היומי – הדיסק הזה הוא אחד מאלה שנצרבים בתודעה.

    אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    מי שהולך לישון עם קניידלעך, שלא יתפלא שקם עם עצירות.
    (מוקדש בפלירטוט לאורן).

    אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      לא ברור לי מדוע בתחרות איות אנגלית בוחרים דווקא מילה שיש לתעתק מיידיש. נשמע ממש מתכון לצרות. תנו לילד את הפרס ודי!

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        כתוב שבשנתיים הקודמות הוא הפסיד את המקום הראשון בגלל מילים ממקור גרמני.
        כנראה שההכנסה של מילים גרמניות נועדה להפיל את ההודים ששולטים בתחום בעשור וחצי האחרונים. לא שזה מצליח יותר מדי.

        אהבתי

  12. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    אלון בן דוד מדווח בפייסבוק ובטוויטר שלו על עוד צרות בכותרות / מחלקת הגהה:

    אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    הבכיר בקהילה ידע… wait for it… דרי!

    אהבתי

  14. חייל זקן הגיב:

    לפני מספר ימים התראיינה חברת הכנסת היודעת כל, עדי קול, בגלי צה"ל ופירשה שם את פרשת קורח ועדתו תוך שהיא מתייצבת לצדו של קורח. בתגובה זכתה לקיתונות של לעג טוקבקיסטי שהביאו אותה למחשבה שנייה: ח"כ עדי קול: יצאתי נעל, לא רוצה להנהיג כמו קורח
    אילו טרחה הח"כית המלומדת להתייעץ עם הרבנית של סיעתה ייתכן ולא היתה ממהרת לחזור בה. רבותינו הקדושים מספרים, שבטרם הפרשה, נחה על קורח רוח הקודש וגילתה את אוזנו שיוצא חלציו, שמואל, עתיד למשוח את מלכי ישראל. עובדה הסותרת את אמירתם של משה ואהרון שהכהונה הובטחה רק לצאצאיהם. ראוי להוסיף גם שאחדים מצאצאיו של קורח תרמו משיריהם לטובת ספר תהילים.
    ובדוקטורט מבר אילן ננוחם…

    אהבתי

  15. velvet הגיב:

    אני עוברת עכשיו מתקפה ע"י ההוא. אם מישהו או מישהי לא יקשרו אותו בשלשלאות (זאת לא תהיה המשטרה כנראה), אאלץ לעבור לאישור כל התגובות מראש.
    למזלכם אני מול מחשב בשעות הקרובות.

    אהבתי

  16. שועלן הגיב:

    לא אוהבת לעשות פאנלים או כלים או שואב

    בגלל זה את לא מקבלת תמונת שער.

    אהבתי

כתוב תגובה לאורן לבטל