שבר את הכלים

yediot22.5.14isra22.5.14
maariv22.5.14haaretz22.5.14

21.05.14.inddmakor22.5.14

הכותרות

עיתון
תוספת: אורי אליצור (בצילום של אופיר דוד), עורכו הראשי של העיתון "מקור ראשון", נפטר הבוקר (ה') לאחר מאבק בן מספר חודשים במחלת הסרטן. אליצור, היה במשך ארבעה עשורים מהדמויות הבולטות במחנה הלאומי. הלוויתו תתקיים בשעה 16:30 בבית העלמין ביישוב עופרה.

הבחירות לנשיאות הן הזדמנות מצד ידיעות לנגח את רה"מ. על פי הגדרת העיתון, נתניהו פגע בשלושה מועמדים של הליכוד. הכותרת הראשית מביאה את תמונותיהם של רובי ריבלין, סילבן שלום ודוד לוי, עם כיתובי ענק צהובים בהתאמה: נפסל, נדחה, הושעה.
סימה קדמון טוענת בטור הפרשנות שלה בע' 3 בידיעות

… יש משהו שהוא גדול מטובת העם, מהדבר הנכון ואפילו מפוליטיקה. והדבר הזה הוא היצר. או במילים אחרות: בין היצרים של הגברת נתניהו לבין אלה של בעלה – היא שוב ניצחה. ואם ביום חמישי שעבר יצא שלום מפגישה עם רה"מ כשיש לו בכיס הבטחה של נתניהו לתמיכה בו, הרי שמשהו, מישהו או מישהי הצליחו לשנות במהלך השבת את דעתו. בסביבתו של שלום מצביעים על נתן אשל, שלדבריהם חזר לעניינים, דיבר עם אנשים והתעסק בנושא…

משומה בכפולת הנשיאים הזו אין תמונה של פואד. טוב שהבאתי את התמונה אתמול, שלא יחסר.

בישר"ה בחירת הנשיא הבא לא ממש ניצבת בראש החדשות. מבחינת העיתון, לא מדובר פה בתככים דוחים, במאבקי אגו ובבחישת השרה נתניהו, אלא בנסיונות לטיהור תהליך הבחירה. כן כן, טוהר המידות בישר"ה הוא מעל הכל. השרה מתערבת? יצאת מדעתכם, מה פתאום.

הארץ: שלום פרש, תומכיו יעברו לריבלין. רה"מ לא יתמוך באיש.

…שלום קיבל את החלטת נתניהו בהפתעה מוחלטת. סמוך לשעה 12:00 אתמול פרסם אתר האינטרנט של "ישראל היום", המזוהה עם נתניהו, ידיעה ולפיה ראש הממשלה החליט שלא לתמוך במועמדותו. שלום ישב באותה העת במזנון הכנסת. בשעות הבוקר עוד קיבלו הח"כים במשכן מכתב מבנו, נמרוד ניר, הדוחק בהם לתמוך באביו בהתמודדות. "אם נתניהו לא תומך בי, אני לא אתמודד", אמר לבני שיחו אף שלא קיבל כל מסר רשמי מנתניהו. בכנסת התקשו לומר אם נתניהו באמת דחה את חיזוריו של שלום, או שמא מדובר בסולם ששלום בנה כדי לאפשר לו לרדת בדרך מכובדת מכוונתו להתמודד…

מתברר שבן כספית ממונה במעריב על הכותרות הראשיות. והיום: "נתניהו איים לפטר את לבני; לפיד הטיל וטו"
הכל בגלל הפגישה עם אבו מאזן. כספית טוען שבניגוד להערכות קודמות נתניהו לא ידע עליה.
[שלוש כותרות שער עם נקודה;פסיק?]

מכירת תנובה, שהיא הכותרת הראשית והעולצת בישר"ה כלל לא מוזכרת בשער ידיעות. רק ע' 8 עוסק בפלא, עם הכותרת המפתיעה "איך אומרים קוטג' בסינית?" נו, איך באמת? מעתה אמרו קוטג', הגבינה בלי הבית.
חזי שטרנליכט בישר"ה, מציע להירגע, אומר שממילא החברה בידיים זרות כבר כמה שנים, ושהוא מעריך שהחברה הרוכשת תמשיך לייצר בישראל.
גולן חזני בכלכליסט מאשר.
ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, לא קצת מגזים בפראנויה שהוא מעורר (ynet)?
סיון קלינגבייל אומרת שאנחנו סינופובים.

מהדורה דיגיטלית של מקור ראשון.

שמרו על הילדים שלכם

כל זה קרה אתמול:
– פעוט בן שנתיים נמצא משוטט ברחובות ראשל"צ. גם שעות אחרי שנמצא עסקה המשטרה באיתור הוריו.
תינוק בן שבעה חודשים מתל אביב טבע באמבטיה כי המטפלת סרה ממנו לרגע. מצבו אנוש.
– ילדה בת שבע טבעה בעת שיעור שחייה בבריכת הקאנטרי קלאב ברמת השרון. מצבה בינוני עד קשה.
– חשד: התעלל בבתו הקטינה והעלה את תיעוד הזוועה לרשת.

אני מבקשת לא לחזור לדיון "זה יכול לקרות לכל אחד". זה לא. נקודה.
בדיווח על התינוק בידיעות נכתב שהוא ואחותו התאומה הם "ילדיהם של זוג לסביות". וזה קשור לאסון כי?

אייל גולן רוצה לרצות את עבודות השירות שלו [על העלמות מס] "במוסד חינוכי או בפנימייה". לא, בבקשה לא. זו בדיחה די גרועה.

מדינת כל גזעניה

נכדו של רודולף הס בישראל. איך כל טהרני הגזע לא הקימו קול זעקה כדי לסלק אותו עוד בנתב"ג?

חקירת הירי בביתוניא

בני משפחתו של נאדים נווארה הציגו תמונות של התיק שנשא על גבו כשנורה כדי להוכיח כי נפגע מקליע חי ולא מקליע גומי. בחור שבתיק נמצא קליע 5.56 מ"מ. מהתמונות לא ניתן לקבוע שזה הקליע שפגע בו. אבי הנער אמר שהוא מוכן למסור את התיק לבדיקת מומחים בלתי תלויים. ממצאי התחקיר באוגדת איו"ש יועברו היום לרמטכ"ל ולשר הביטחון (ידיעות, ע '6).

bitoniaisra22.5
(ישר"ה, ע' 7).

הארץ, ידיעת שער וע'  4. שימו לב לתמונות המחרידות. חיפשתם עד ראייה, נכון? הנה.

פאחר זאיד, בעלי המחסנים שבהם הוצבו מצלמות האבטחה, סיפר ל"הארץ" כי עמד במרפסת ביתו בעת העימותים בין הפלסטינים לחיילי צה"ל באזור. "כמעט כל מי שהיה שם היו תלמידי בתי ספר שסיימו את הלימודים ויצאו לכיוון כלא עופר", אמר, "זיהיתי חיילים ישראלים שעמדו ליד בניין סמוך, שהנערים היו מחוץ לשדה הראייה שלהם. כוח נוסף עמד במרחק של 300-250 מטר מול הצעירים שיידו אבנים וירה לעברם רימוני עשן וכדורי גומי. עם זאת, לא נראה שהיתה התנגשות חזיתית בין שני הצדדים״. זאיד הוסיף כי באזור נשמע ירי בהפוגות לאורך כשעה ורבע. לדבריו, ב-20 הדקות הראשונות נורו נדים נווארה שנהרג ומוחמד אלעזה שנפגע קשה, וכי כעבור שעה נורה ונהרג מוחמד אבו דאהר. "היה ירי מדויק של כדורים חיים בודדים שנמשך כמה דקות", אמר, "אני אישית שמעתי לפחות ארבע יריות, ששלוש מהן פגעו בנערים ושתיים נראות בסרטונים". לשאלת "הארץ" אם זיהה במקום חמושים פלסטינים בנשק חם השיב זאיד בשלילה מוחלטת ואמר כי כלל לא היו חמושים במקום. "ישראל יכולה לטעון מה שהיא רוצה, אבל אני זה שעמד כאן וראיתי את מה שהתרחש״, הוסיף.

מקור ראשון: במערכת הביטחון מאמינים שהסרט מפוברק.

קצה האצבעות

ליאור דיין מראיין את נמרוד ניר מוזס שלום במעריב סופהשבוע של מחר.

ישר"ה VS ידיעות

ממומחה למשפט חוקתי, פרופ' ברק מדינה, דרך פובליציסטים שונים מהתחום, פחות או יותר, הגענו עד אורי מלמיליאן (הפניית שער לכמה מילים שאמר), שמסביר למה החוק נגד החינמונים מזן מסוים הוא לא טוב.
הכתב המדיני שלמה צזנה, שהיה עם נתניהו ביפן, מסביר למה העיתון מצליח. כי זה עיתון בעד ישראל וישראלים.
כותב צזנה:

אז מה הסיכויים של הצעת החוק לעבור? דומה שהכל כבר יודעים, כי הוא לא הגיוני, לא חוקתי, לא צודק. אני בספק אם יש רוב שיצביע בעד סגירת עיתון בישראל.

isralaw22.5.14

אני מסכימה איתך שהחוק לא יעבור, אבל למה אתם מפמפמים את העניין כבר שבועות יום אחרי יום, עם כפולה או שלושה עמודים בכל יום?
צזנה טוען שהקו של ידיעות הוא להפיל את נתניהו. נניח שהוא צודק. אבל האם מטרתו של ישר"ה לא הפוכה בתכלית, להגן על נתניהו בכל מחיר, לא משנה מה?

ג'יי לנו בישראל

ג'יי לנו הגיע לישראל כדי להנחות את טקס פרסי בראשית (אגב, בניגוד למה שנכתב בידיעות ב-13 במאי, איילת זורר ממש לא הגיעה להנחות את הטקס יחד איתו. האם ראיתם תיקון בידיעות לידיעה השגויה?
בישר"ה מופיע הכיתמונה של הרה"מ והטלוויזיונאי בקצה העיתון, בשלהי מדור הרכילות ("העולם מצחיק אז צוחקים", הלם של כותרת).
בידיעות עוסק ע' 22 במייקל בלומברג, לשעבר ראש עיריית ניו יורק שיקבל את הפרס. עדי גולד ראיין אותו ראיון קצרצר בו הוא השתדל לא לומר כלום. בלומברג ממש לא בא – כך זה נראה לפחות מהראיון הזה – לקבל כותרות, ואת מה שיש לו לומר על המו"מ עם הפלסטינים, יגיד לנתניהו או לאובמה. זה פוליטיקאי משופשף.
אגב, בלומברג נחשב למיליונר כבד. אז מה הוא צריך עוד מיליון מהנובל היהודי? לא היה כדאי להסתפק במשהו סמלי יותר?

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

 

יש עורכים בבית?

מישהו יכול להסביר לי את התמונה הזאת, שהמארקר בחר כאילוסטרציה בפייסבוק לכתבה על קריירה והסדר הישן? מלכתחילה אני לא מבינה מה התכוונה לייצג, ומי הגאון שחשב שאישה המחזיקה תינוק וסלולרי, לבושה מחשוף המתאים להופעה במועדון חשפנות (כן, גופן של נשים ברשותן ומותר להן ללבוש או לא ללבוש כל דבר. שמעתי)?
מה שחבל זה שתצלום הזוועות מקשט את הכתבה המאוד מעניינת של איתן אבריאל על

הגרסה האנגלית של "הקפיטל במאה ה־21", ספרו של הכלכלן הצרפתי תומאס פיקטי. על פני 950 עמודים (בגרסה הצרפתית), מפרט פיקטי איך נראתה חלוקת הרכוש וההכנסות במדינות המערב ב־100 השנים האחרונות. היה אי שוויון עצום בסוף המאה ה־19, לאחר מכן, במשך כ־60 שנה – שתי מלחמות העולם ושנות הבנייה מחדש שלאחריהן – צנח אי השוויון, ולבסוף, ב־30 השנים האחרונות, הוא שב לרמתו מתחילת המאה ה־20. על פי פיקטי, הריכוז של נכסים פיננסיים ונכסי נדל"ן בידי קבוצה הולכת וקטנה של אנשים, בעיקר ה־1% העשירים, עלולה לערער על הדמוקרטיה, ולכן הספר הפך ללהיט…

markerzizi
עדכון: הסבירו לי נועה וירושלמית שזהו פריים מתוך הסרט הדוקומנטרי מלכת ורסיי.
אז הנה הסרט לטובת הציבור, לצפייה.

120 מיליון, 12 מיליון, מה כבר ההבדל.
ומי צילם? טוב, לא משנה.
(מעריב, ע' 17, תודה לדן).
120

הודעה לעיתונות

worlds collide

נבחרת הכנסת תתמודד היום מול נבחרת התקשורת במסגרת משחקי המחוזיאדה ה-27 באילת. בנבחרת התקשורת ישתתפו גיא לרר (10), שלום ירושלמי (מעריב), יוסי מזרחי (2), דני זקן (קול ישראל), יונתן כהן (5) ולירן שטראובר. בנבחרת הכנסת, בראשותו של יולי אדלשטיין ישתתפו נציגי הסיעות השונות: ח"כ צחי הנגבי (הליכוד) ח"כ חמד עמאר (הליכוד-ביתנו), ח"כ דב ליפמן (יש עתיד), ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ), ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) וסגן שר הדתות אלי בן דהן (הבית היהודי) וסגן מזכיר הכנסת נאזם בדר. הטורניר בו ישתתפו גם נבחרות "רוייטרס" ונבחרת "רדיו ירושלים יתקיים באולם בגין באילת בשעה 11:00 עד 13:00.

אני מקווה שניידת טיפול נמרץ ממתינה בקרבת מקום.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

צביקה גוטליב על ספין הקיצוץ בתקציב הביטחון.

מיה סלע על ג'ודי בבית הנשיא, על המירוץ לנשיאות, ועל הנערים הפלסטינאים המתים. פה לא מתרגשים מכלום.

בועז ארד מדווח:

בזמן שישנתם: 31 בני-אדם נהרגו ויותר מ-90 נפצעו בפיגוע ענק בשוק באורומצ'י בירת שינג'יאנג שבצפון-מערב סין – מולדתם של האויגורים, המיעוט המוסלמי הגדול ביותר במדינה. מחבלים דהרו בתוך שתי מכוניות אל תוך המון הקונים והשליכו לעברם מטעני-נפץ דרך החלונות. החשודים המיידיים, כרגיל בפיגועים מהסוג הזה בסין: קיצונים מוסלמים הפועלים ל"שיחרור" שינג'ינאג והקמת מדינה מוסלמית עצמאית בשם מזרח-טורקסטאן.

למה התאבד מליק בנג'לול, הבמאי של שוגרמן שנה אחרי שזכה באוסקר?
בשבוע האחרון ניסיתי ללקט פיסות מידע. אין לי ממש תשובות, אבל זהו מעין סיכום ביניים לפרשה בלחיות את חייה.

שלחתי אתמול ציוץ לנואל בידרמן, הבעלים של אתר הניאופים אשלי מדיסון: באמת? מיליון איש בישראל תוך יומיים? הוא לא ענה לי.
עדכון: הנה האנליטיקס.
Ashley
[gview file="https://velvetundergroundblog.files.wordpress.com/2014/05/google-ashleymadison.com-world-wide-audience-1.pdf"%5D

לפני פיזור

מחר שישי חופשי.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

87 תגובות על שבר את הכלים

  1. האמיר הגיב:

    הטרור שוב מכה.

    אה, רגע, זה הפוך? אז מעשה קונדס. כותרת קטנה בעמוד 17.

    אהבתי

    • לרוב קונדסות המגזר לא זוכה לכותרת. האירועים מקבלים נפח תקשורתי מיותר משני הצדדים אבל עיתונים צריך למכור וקדימה להסלמה.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      עוד פעם אתם מעוותים את המציאות.
      הילדים (או מייצגיהם) טוענים שזה מעשה קונדס.
      לעומת זאת:

      בלשי מחלק הנוער של התחנה לא ממהרים לקבוע כי מדובר במעשה קונדס, וזימנו את הוריהם של הילדים לחקירה. המשך הטיפול בילדים טרם נקבע.

      אז מה אתם רוצים? מה?

      אהבתי

  2. האמיר הגיב:

    אני מסכימה איתך שהחוק לא יעבור, אבל למה אתם מפמפמים את העניין כבר שבועות יום אחרי יום, עם כפולה או שלושה עמודים בכל יום?

    כי ישרא"ה הוקם כתגובה ל"ידיעות אחרונות", ואם יש הזדמנות לתקוע לצ'ילבה, למה לא לנצל אותה?

    אהבתי

  3. האמיר הגיב:

    מקור ראשון: במערכת הביטחון מאמינים שהסרט מפוברק.

    אני די בטוח שכבר כתבתי את זה, אבל מילא – שמתם לב לתבנית? היהודים (חיילי צה"ל, שוטרים, מתנחלים, מה שבא) תמיד יורים בפלסטיני תמים, אף פעם לא במי שסיכן חיי אדם. סתם, הכל היה שקט ופתאום בא יהודי וירה בו.

    אי אפשר להכחיש שהיתה התפרעות אלימה? טוב, אבל הקורבן בכלל לא היה חלק ממנה, הוא יצא מהבית רק כדי לקנות תרופות לאימו החולה והיהודי, במקום לירות באחד מאלימים, ירה דווקא בו.

    רגע, הוא צולם מתפרע? נו, אבל ירו בו אח"כ, כשהכל נרגע, סתם ככה.

    ירו בו תוך כדי ההתפרעות? קהל קשה. אבל זה לא היה נחוץ, הוא לא סיכן את היהודים ובכלל אחרי שנפגע, ירו בו עוד שלושים וארבעה כדורים ואז מנעו את פינויו במשך שבועיים!

    מה, הוא צולם כשהוא מתנפל על היהודי שירה בו כשהוא אוחז סכין וצועק "לשחוט את היהודי"? זה זיוף.

    אהבתי

  4. האמיר הגיב:

    נכדו של רודולף הס בישראל. איך כל טהרני הגזע לא הקימו קול זעקה כדי לסלק אותו עוד בנתב”ג?

    זו טענה ממשפחת "הם לא אונסים ערביות כי הם גזענים"…

    אהבתי

  5. אורן הגיב:

    כותרת ראשית עולצת על מכירת תנובה בישראל היום. כרגיל סין היא במעמד נתניהו אצל אדלסון. רווחי הקזינו תלוים ישירות באישור הממשל לגובה הסכום המותר לאזרחים להוציא מהיבשת למקאו.

    אהבתי

  6. עובר אורח הגיב:

    נושא אחר לגמרי יורם גבאי היה הממונה על הכנסות המדינה
    = פקיד גבוה באוצר היום יו"ר פעילים קרן השקעות. היום
    האיש כותב ב"הארץ" על הון שחור ואשליית המלחמה בשחיתות.
    בין יתר הצעותיו למניעת שחיתות "המדינה תפעל בהדרגה
    למכירת כל הקרקעות שבידיה לציבור בעיקר באיזורי פיתוח" והוא
    מסכם "הניסיון הצפון אירופאי… מוכיח שמדינות שפעלו בהתאם
    לרוב הקיטריונים לעיל הפחיתו את השחיתות וההון השחור
    למחצית מישראל".
    בעיית ישראל לעניות דעתי, אם יש בכלל דעה נחשבת למי שלא
    היה פקיד באוצר ומייד נהייה ליו"ר חברת השקעות, היא התחום
    באפור בין חוק לפשע לשחיתות והתנהגות נורמטיבית. גם יורם
    חושב על כך. אבל בעייה משנית היא השקרים, חצאי האמת,
    הבלופים והבבלט שהאינטרסנטים בקבוצת הייחוס של יורם
    מוכרים לציבור. שינסה לקנות אדמה ממשלתית בשוויץ, נורווגיה,
    שוודיה, קנדה, פינלנד וכ"ו וכ"ו. אין דבר כזה ודאי לא כמדיניות
    ממשלה. לשיטתו כמו שהסינים קנו את תנובה וורן באפט את
    ישכ"ר מחר או בעוד ימים הם יוכלו לקנות את קרקעות תל-אביב.
    וישראל בכספי מדינה תיישב את יהודה ושומרון. שישלח סינים
    לקנות את מחלבות שווץ, מפעלי אורליקון או אדמת שוויץ ונראה
    מה יקרה. האנלוגיות למניות היכן שאין מניות שליטה או להשוות
    מפעל סיני בארה"ב למפעל סיני בישראל והלחץ הפוליטי
    האפשרי הן חלק מהעבודה בעינים של יורם וחבריו.

    אהבתי

  7. imanuel הגיב:

    מה זה "משומה"?
    אני יכול לנחש אבל לא סגור שיש מילה כזו בעברית

    אהבתי

  8. אבידה הגיב:

    אורי אליצור,איש אהוב,ישר הגון,צנוע,נעים הליכות,לא היה כמוהו להסביר את רעיון הציונות, בדרך ארץ,בנעימות,וכושר ביטוי נפלא,
    יחסר לי.

    אהבתי

  9. יודית שלום הגיב:

    "על ג’ודי בבית הנשיא,"
    הסיבה לבטל את המוסד!
    לא יכול לדמיין מצב כזה,איך אומר החבר הסמולני שלי? "אני בברלין תעשו מה שאתם רוצים"..
    שהפרחה הזאת קיבלה תכנית מאמנון נדב ברדיו, איש לא האמין, ותראו…

    אהבתי

  10. לפי הגיוני, אדם שמשתמש בקלע דוד, רוגטקה או זורק בלוקים וסלעים ראוי לכדור ולא לרגליים.
    א. אף אחד לא מונע או מישהו שרוצה להביע את עמדתו הפוליטית מלהפגין. זה לא מפגין,די עם שטיפת המוח. מיידה אבנים מנסה לפגוע. אם קטין, שאבא שלו ידאג לו לחלקה מראש או שיחנך אותו, מה שזול יותר. האק!
    ב. אבנים הורגות. אבן שנורית מקלע דוד יכולה לשבור דלת עץ. סלע על רכב בנסיעה מהירה יפצפץ גולגולת. התוקף צריך לדעת שאם יסכן חיים- חייו בסכנה. ולגאונים- כן, לירות גם ביהודי שמיידה של ערבים.
    ג. אבל אבל אבל אבל הם זורקים ממרחק על חיילים.
    נכון, ואם יכלו היו זורקים מקרוב ורוקדים על הגוויות. אני ככה, מעדיף חיילים חיים ואזרחים מוגנים.

    אם היו מיידים אבנים על המשפחה שלי הייתי יורה כדי להרוג. לא לפצוע ולא להבריח. ליפי הנפש אני מציע לקחת אבן חצץ קטנה, לרוכש ב- 30 ש"ח דרך ebay רוגטקה מעאפנית ולבחון את האימפקט מול אבטיח במרחק של 10 מ'. לא לשכוח משקפי מגן.

    אהבתי

    • לונג טום הגיב:

      "אם היו מיידים אבנים על המשפחה שלי הייתי יורה כדי להרוג"…
      גמאני!

      אהבתי

    • ירמיהו הגיב:

      למה יש לך התנגדות לירי לכוון הרגליים, אם יש בכך על מנת לנטרל את התוקף? לא ראיתי כאן טיעון שמצדיק הימנעות מירי לכוון הרגליים, כאשר יש בכך לנטרל את התוקף. הטיעון עד כה הצדיק ירי על מנת להרוג כשאין אלטרנטיבה אחרת [פחות חמורה] לנטרול התוקף.

      הרי כאשר עסקינן בהגנה עצמית, התגוננות, אחד התנאים הוא תנאי הנחיצות. יש להשתמש בהגנה עצמית [לרבות הרג התוקף] רק כאשר הדבר נחוץ ולא כאשר הדבר אינו נחוץ. אמצעי המתת התוקף נחוץ רק כאשר אין חלופה פחות חמורה שיכולה להביא לכדי התגוננות מוצלחת.

      לא הבנתי את התנאי ג, לגבי יידוי אבנים ממרחק. שאלת ההיתר לשימוש באמצעים קטלניים למטרות התגוננות, תלויה במצב, בסיטואציה הספציפית הממשית, האקטואלית, ולא במבחנים היפותטיים נוגדי מציאות [counter factual] של "אילו". אילו היו יכולים היו הורגים ורוקדים. אז? אבל בפועל זה לא קרה, אז מה הרבותא ב "אילו"?

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        מי מה מתי והיכן מגדיר
        "חלופה פחות חמורה שיכולה להביא לכדי התגוננות מוצלחת".
        לילה, כלבים בכפר נובחים קצת יותר מדי, רעש בחצר. רוח, הירח מכוסה, מתלבש, יוצא, העדר בתנועה, דיר נפתח, חשכת מצרים, ממול דמות ביד דבר מה לא ברור ( סכין, מברג, מפתח צינורות, מחרזת תפילה) , נדרך אקדח, דמות מתקרבת, פתאום אבן מאחור בגב, מבולבל, צעקה "אני יורה" מתכופף, אבן משפשפת פדחת… יריה…
        בית משפט, סביב מג"ב, עיתונאים, צלמים, מקרופונים, מפגינים,
        ימין, שמאל, שלטים: "מות לכובשים", "עם ישראל לא יהיה הפקר",
        נכנסים, מזוג אוויר, אדוני, הנכבד, כבודו, מבקש מכבודו, אישה צורחת ומתעלפת……
        כאמור לעיל: מי מה מתי היכן מגדיר "חלופה פחות חמורה שיכולה להביא לכדי התגוננות מוצלחת".

        אהבתי

        • ירמיהו הגיב:

          הדבר תלוי בנסיבות. השאלה היא עקרונית ולא קזואיסטית. בהנחה שאתה תסכים שבמצב נתון אפשר לנטרל את התוקף מלהמשיך לידות אבנים שלא באמצעות כוח קטלני, האם אתה מסכים שצריך להסתפק בהפעלת כוח לא קטלנית, או שבכל מקרה צריך להפעיל כוח קטלני גם כאשר יש אפשרות להסתפק בכוח שאינו קטלני?

          אהבתי

          • האמיר הגיב:

            רק בסרטים האקדוחן יורה מהמותן ופוגע בדיוק במטרה. בחים מכוונים למרכז המאסה ומקווים שהקליע יפגע ושהפגיעה תספיק כדי לנטרל את התוקף.

            כמובן שאח"כ, באולם הממוזג שכל כבודו, הכל נראה אחרת.

            אהבתי

            • ירמיהו הגיב:

              אני טענתי לירי מכוון לעבר הרגליים ולא לפגיעה מוצלחת. החובה היא חובת השתדלות, החובה לנסות ולא חובת הצלחה. מבחן הכוונה הטובה ולא מבחן התוצאה הטובה.

              ירי לעבר הרגליים-אם אפשר. אם אי אפשר זהו סיפור אחר.

              אני הגבתי לטענה שהתוקף ראוי לכדור שלא יהיה מכוון לרגליים. כלומר, אני מבין שהטוען הניח מצב שבו יש אפשרות לכוון לרגליים או לפלג הגוף העליון שהרי אם הדבר הוא בלתי אפשרי מלכתחילה למה בכלל לטעון שלא צריך לכוון לרגליים? אם טוענים על משהו שלא צריך לעשות הדבר גורר שבעיקרון אפשר לעשותו על פי העיקרון ש-מ "לא ראוי" משתמע "יכול"

              אהבתי

              • האמיר הגיב:

                ובטעות לחצתי על Ctrl-R באמצע ומחקתי את מה שכתבתי. נו, על טעויות משלמים. אז בקיצור ובהשמטות:

                לנסות פגיעה לא קטלנית תמיד אפשר. אבל כשאתה מנסה לפגוע ברגליים, אתה מגדיל את הסיכוי שלא תפגע בכלל (מלמדים לכוון למרכז המאסה כי כך, גם סטייה של כ- 15 ס"מ לכל כיוון עדיין תביא לפגיעה) ותאפשר לתוקף הזדמנות לפגוע בך. בנוסף, פגיעה ברגל לא בהרח תעצור את התוקף, לפגיעה במרכז המאסה יש סיכוי הרבה יותר טוב לעשות זאת.

                יפה מידך שאתה מוכן לסכן חיים של מישהו אחר. אני לא. אם מישהו תוקף אותי ויש בידי נשק חם, אני אכוון למרכז הגוף ואפסיק לירות כשהוא ישכב על הקרקע. אז יכול להיות שהוא היה מסתפק באגרוף או שלושה או מקסימום בדקירה לא קטלנית, אבל את הסיכון הזה אני לא מתכוון לקחת. אבל אם אתה רוצה לקחת סיכונים, זכותך המלאה כמובן.

                אהבתי

                • ירמיהו הגיב:

                  לא הבנת את הטענה שלי. אתה מניח שהטענה שלי היא שבכל מקרה צריך קודם לנסות לירות לרגליים. אבל לא טענתי את זה. טענתי שיש לנסות לירות קודם לרגליים כתלות בסיכון שבדבר לקורבנות מיידה האבנים. אם יש סיכון מיידי לחיים שהסיכון הזה גדל, בעצם הניסיון לירות לרגליים, אז אני מסכים שכאן יש מצבים שלא צריך לנסות לכוון לרגליים.

                  אבל, אם ניתן לנטרל את מיידה האבנים ע"י ירי לרגליים או ע"י אמצעי לא קטלני אחר, ללא הגדלת הסיכון לקורבנות, אז עדיף לעשות זאת. זו טענה היפותטית של אימוז, אם…אז ולא טענה החלטית [טענה קטגורית].

                  אני חושב שמוצדק לקחת סיכון לפגיעה בקורבנות כשהוא קטן מאוד כאשר הסיכון לחיי התוקף הוא גדול מאוד. בנסיבות שיש סיכוי סביר לפגוע בפלג הגוף התחתון ובכך לנטרל את התוקף והסיכון שבהחטאה הוא הסיכון שבפרק הזמן שמהניסיון הראשון עד הניסיון השני הוא שבפרק הזמן הקצר הזה תהיה פגיעה שוות ערך בקורבן, לירי למרכז הגוף הוא סיכון נמוך מאוד, אז כדאי לקחת את הסיכון שהוא נמוך מאוד ולא לירות למרכז הגוף שהוא סיכון גבוה מאוד למוות.

                  הדבר תלוי עד כמה מיידה האבנים מסכן חיים ביידוי האבנים, גודל האבנים, המרחק בינו לבין בני אדם אחרים, המרחק בין היורה למיידה האבנים. כל מקרה לגופו.

                  נניח, ילד בגן הילדים מיידה אבנים. האם לדעתך אם יש בגן מבוגר חמוש בנשק חם, אז אסור לו לבזבז זמן, ולנסות לנטרל את הילד שלא ע"י ירי למרכז הגוף? עליו לירות בילד מיידית למרכז הגוף? אם המבוגר יתקרב אל הילד על מנת לתפוס אותו בידיו, בינתיים הילד יספיק לזרוק עוד אבן או שתיים ובכך יסכן חיים? לדעתך אסור לקחת את הסיכון הזה?

                  לדעתי, זו שאלה של איזון בין סיכונים, השוואה בין סיכונים ולא נכון לקחת רק את הסיכון כתוצאה מפגיעת האבן, נמוך ומזערי ככל שיהיה [אבל לא סיכון אפסי] ושהסיכון הזה יקבע שתמיד צריך לירות למרכז הגוף, ללא תלות בסיכוי לנטרל את התוקף באופן לא קטלני גבוה ככל שיהיה, למרות שהוא לא סיכוי ודאי של 100%.

                  גישה לפיה סיכון נמוך ומינימאלי ככל שיהיה לחיי אדם צריך להיות כזה שמנסים בכל מחיר לנטרל אותו גם במחיר של פגיעה ודאית בערך חשוב של הצד השני [ערך חיי אדם] היא גישה שלא מקיימת את תנאי הפרופורציה והמידתיות בהגנה עצמית.

                  הגנה עצמית הפוגעת בתוקף היא מותרת בנסיבות מסוימת אפילו פגיעה קטלנית בתוקף. אבל על מנת שפגיעה זאת תהיה מוצדקת היא צריכה להיות פרופורציונאלית, מידתית לערך שהתוקף מסכן. גישה לפיה הגנה עצמית צריכה להתעלם ממידתיות היא לדעתי בלתי מוסרית.

                  אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            כללית לאמירתך "בהנחה שאתה תסכים" לא הנחה
            ולא בטיח. אני לא מסכים לכלום לשום דבר בשום
            מקום.
            אבל כאן הבעייה חמורה יותר. רק ישמע כבש אווסי
            מצוי את המילה "קזואיסטית" הוא נופל מת על
            המקום לפני שיהודי או מוסלמי יכול לעשות
            אותו כשר או חלאל בשחיטת דחק. בודאי שאין
            זמן להזעיק וטרינר. אמנם כאן במזרח התיכון לא
            כל כך מהר זורקים לכלבים (פשוטו כמשמעו)
            כבש שנפטר בכאלו נסיבות עגומות אבל זו בעייה.
            כך שצריך להזהר בעניין ואסור לדון בעניין זה
            ליד כבש אווסי או אפילו עז בודאי לא ליד כלב כנעני
            רגיל. המקום לדון בביטוי נוראי זה בבתי משפט או
            אוניברסיטאות. ומה יעשה אותו אחד מהסיפור שלי?
            בלילה? בחושך כשלידו כבשים, עיזים וכלב כנעני.
            כשאסור לומר את מילת הקסם הנ"ל. ימתין עד
            שהאבן תרוצץ גולגלתו? ומי אזי ידאג לעז לכבש
            ולכלב הכנעני? אני? אתה? וולוט? יש מרעה בכלל
            ביפו? או פ"ת? ומי ישלם רשיון עבור הכלב?
            חוץ מזה מכשיר הקטלתו-מטרו-גרף שבודק, מאשר,
            ומתעד את מידת הקטלניות של אבן נזרקת, יקר,
            נדיר ולא מצוי בידיו של כל ישראלי. רכישת מכשיר
            זה עבור כל ישראלי, אימונו בשימושו, תרגול חדשי
            ושנתי וכיול המכשיר במכון התקנים יעלו הון. זה
            שמכשיר זה טרם הומצא זו בעייה משנית וזניחה,
            בטח בסין יש או יהיה. אבל כאן סטינו מהנושא.
            בכלל, היה נושא?

            אהבתי

            • ירמיהו הגיב:

              להבנתי, היה נושא והנושא היה טענה שמיידה האבנים צריך לקבל ירי מכוון שאינו לרגליים תמיד ובהכרח ובכל מצב. בתגובה לכך אני טוען שלא תמיד ולא בהכרח, אלא רק לפעמים ובנסיבות המצדקות זאת. הנסיבות המצדיקות זאת הן שירי לרגליים לא מנטרל את התוקף [או לא מנטרל ללא סיכון שהוא גבוה מירי על מנת להרוג] והנסיבות שאינן מצדיקות זאת הן שירי לרגליים מנטרל את התוקף ללא סיכון גבוה מהסיכון שבירי על מנת להרוג.

              זאת טענה עקרונית. השאלה היישומית איזה מצב עובדתי שייך לאיזה כלל ואיזה מצב עובדתי מהווה נסיבות מצדיקות הן שאלות אחרות שאני לא מכחיש שהן חשובות ומעניינות אבל הן לא הנושא שעליו הגבתי.

              עניני היה בעיקרון, בניסוח הקריטריון. עניינך הוא באפליקציה, ביישום על מצבים עובדתיים. ובעניין בו אתה עוסק, אני לא עסקתי בתגובה שלי עליה הגבת.

              אין הכרח לענות על שאלותיך או על הדוגמאות שאתה נותן על מנת להתנגד ל "עיקרון" שיש לירות במטרה להרוג על כל מיידה אבנים ללא יוצא מהכלל ויהיו התנאים אשר יהיו.

              אני גם יכול לשאול על דוגמאות ספציפיות. אם תראה ילד זורק אבנים אז לדעתך צריך כל אוחז בנשק לפתוח עליו באש לתכלית הריגה? לא משנה באילו נסיבות הילד מיידה אבנים ולא משנה שאפשר לנטרל אותו באמצעים לא קטלניים? גם ילד בן ארבע?

              אהבתי

              • עובר אורח הגיב:

                עוד פעם
                חוזר
                הסיפור.
                לפי
                העיתונות
                בן
                16 הוא
                ילד
                ובאלו
                הדיון
                הבאת
                הילד
                בן 4
                לדיון
                כמוה
                כהבאת
                הכבש
                העז
                והכלב
                הכנעני
                ואני
                שואל
                לך קרא
                עיתון
                ואמור
                לי
                בן
                16
                הוא ילד????
                ועל
                זה
                כאן
                מדברים.

                אהבתי

                • ירמיהו הגיב:

                  לא טענתי על מקרה ספציפי שקרה או שפורסם בעיתונות. הדוגמא שלי לגבי ילד הייתה היפותטית. הגבתי לטענה שנטענה ש "בכל מקרה" לא צריך לנסות לכוון לרגליים. מי שטוען שבכל מקרה לא צריך לכוון לרגליים אז הוא טוען את זה גם על הדוגמאות ההיפותטיות ולא רק על המקרים שקרו בפועל או התפרסמו בתקשורת.

                  אני מסכים שיש מקרים מסוימים בהם לא מוצדק לנסות לכוון לרגליים. אבל אני לא טוען ש "כל מקרה" הוא כזה. יש מקרים שמוצדק קודם לנסות לכוון לרגליים.

                  למה זה חשוב בעיניך אם הוא בן 4 או בן 16? אבן שנזרקת ע"י בן 4 לא יכולה להרוג? נכון שלא תמיד [בדרך כלל לא] אבן שנזרקת ע"י בן 4 תהיה קטלנית. האמת היא שגם לא תמיד אבן שתיידה ע"י אדם מבוגר תהיה קטלנית.

                  אהבתי

      • לא במבחנים היפותטיים נוגדי מציאות [counter factual] של “אילו”.

        אני מנסה לרתום את סוג ההגיון הזה לשאלת שטחים תמורת חלום ומקבל כתף קרה. הרבותא בגמילות החסדים שאני מציע – הרתעה, צדק וביטחון. באירועים שבהם ייזהרו בחיי אחרים אף אחד לא ימות. השתתפת בהגנת יהודים שבה זרקו אבנים על אנשים במדים? יידית אבנים על בני גזע אחר? לא אתה ולא אני מכירים כאלה וזה לא אילו.

        אהבתי

        • ירמיהו הגיב:

          הרתעה וצדק אלה עניינים שקשורים לשיקולי ענישה ולא לשיקולי הגנה עצמית.

          מטרתה של הגנה עצמית אינה ענישה, אינה הרתעה אלא מטרת הסיכול, המניעה, הנטרול. המטרה היא להסיר איום וסיכון מידיים. באשר לענישה, הרתעה וצדק הגשמת מטרות אלה אינה באמצעות האדם הפרטי אלא באמצעות הרשויות, מערכת אכיפת החוק, בתי המשפט. זאת לאחר שלנאשם ניתן משפט הוגן.

          לא רק שענישה והרתעה אינם תפקידו של האזרח זהו גם אינו תקפידו של השוטר או החייל שהם רשות מבצעת ולא רשות שופטת.

          האזרח המתגונן עליו רק להתגונן, לא לשפוט ולחרוץ גזר דין [מוות?] וגם להוציא אותו לפועל או להעניש. זה נקרא שלטון חוק להבדיל מאנרכיה שבה "כל דאלים גבר" ו "לית דין ולית דיין".

          אהבתי

          • להגנה ותחושת ביטחון היבטים רבים. בתרבויות מסויימות מקיימים עד עצם הבשר הזה נקמת דם כי מי שמורתע לא יתקוף בעתיד אחרים והנמהג הברברי למעשה שומר על חברה בטוחה יותר. די פרקטי כשאין משטרה באופק.

            אזרח ישמור חוק כל עוד תנאים מסויימים מתקיימים. יש חוזה, אני משלם מיסים והמדינה מספקת ביטחון בהתאם ל- SLA דמיוני. כשאנשים חשים חוסר ביטחון לגבי רכושם וחיי יקיריהם הבעיה הופכת לבעיה שלטונית. אתה בוחר לצטט אידיליה שהתנתקה מחלקים נרחבים של ארץ ישראל. כשתמצא זר עם אולר אצלך בבית אני משוכנע שיהיה לך רצו וזמן לראיין אותו.
            כבודו הגיע לגנוב רכוש, כן?
            אין הרשעות בגין אלימות במהלך שוד, נכון?
            כבודו נושא אישורים שאינו פסיכופת?
            כבודו מבטיח להתעמת איתי מבלי לפגוע באיברים חיוניים להמשך תפקודי כאדם עובד אב ובעל?
            כבודו מבטיח שאם יגבור עלי יסתפק במכשירי חשמל שאינם מכילים זכרונות משפחתיים שלא גובו בדרופבוקס?
            כבודו מתחייב שלא לאנוס אף אחת מדיירות הבית, כן?

            הנה, חתום כאן כאן וכאן. אני לובש מכנסיים ומביא אלה. תישאר בסלון ואל תזוז. כמו שקבענו.

            אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          בני אדם לעניין, בבקשה, זה לא הרתעה, צדק,וכל
          המילים המפוצצות. הדיון הזה כולו באוויר. אנחנו
          בנושאים קונקרטים. למשל להגיע הבייתה. איש
          שאבן רוצצה את ראשו לא מגיע הבייתה בזמן.
          מה הוא עושה בכדי להגיע בזמן? למשל עוסקים
          ברועה, כבשים, עיזים וכלב כנעני. בסוף הכבשים
          וגם קצת העיזים יהיו קבאב או שישליק או סינייה
          או מוסאקה, או המון דברים אחרים כל אחד יותר
          טעים מהשני. השאלה היא לא הפטפטת
          הפסאו- ליגלית (הוצאתי את הכלב מהחדר לפני
          שהדפסתי מילה זו יש דברים שאסור לכלבים וילדים
          לראות). מי ירוויח מהקבאב? הרועה, הכלב,
          או האלמוני שרוצץ לרועה את הראש. שתדעו כאן
          במזה"ת עדר גנוב הופך לקבאב באותה מהירות
          שאוטו גנוב הופך לחלקי חילוף (מקוריים באריזה
          מקורית ישר מיפן). מי שדוגל כמוני בכך שרק
          המדינה ואך ורק היא פועלת באלימות חייב לדאוג
          יום יום שעה שעה שזה מה שיקרה. מדינה או
          גוף פוליטי אחר שמחליט או פועל כאילו שרגימת
          אזרחים או חילים באבן המושלכת ע"י אזרחים זה
          בסדר, כך כנראה החליטו כמה ארגונים פוליטיים
          ואחרים כאן בסביבה, מביא לאנרכיה. פטפטת
          בבלוג או בעיתון או בכנסת לא תביא מתים הבייתה
          בזמן ולא תהפוך חזרה קבאב לכבשים.
          האמירה הנדרשת היא קריאה לשליטים לדאוג
          שיהיה שלטון ואם נכשלו? שיוחלפו.

          אהבתי

          • אתה רואה בסביבה ח"כ שיכול לעמוד מול כלי התקשורת וארגוני הזיוע וללמד את העם בציון הגיון פשוט וכיצד ישפר את הביטחון האישי של האזרח, השוטר והחייל? העם כבר התחיל לוותר, בקצוות. פה שומרים לבד, שם מארבים, מביאים חוקר בערבית שלא דרך המשטרה. זה קורה, העגלה נוסעת לכיוון אנרכיה.

            אהבתי

  11. שי הגיב:

    וואו מה שדנה ספקטור הולכת לחטוף מחר. היא יוצאת מהארון כאכלנית בשר, ואף מכנה את הטיבעונים פוזאיסטים. היא הולכת לחטוף יותר ממה שאריאנה מלמד חטפה…(:

    אהבתי

  12. נירמרודי הגיב:

    "ליאור דיין מראיין את נמרוד ניר מוזס שלום במעריב סופהשבוע של מחר."
    מה זה אומר על היחסים והייחוסים בין משפחות השפע-פשע?
    האם זה רק שאלה של זמן, ובקרוב נוניצ'קה "יחזיר" טובה למעריב?

    אהבתי

  13. וואלה הגיב:

    "נבחרת הכנסת תתמודד היום מול נבחרת התקשורת "
    בנבחרת יש 4 ערבים!
    וכמה יש ב"מינוי שופטים"? 15 נשים(זה כבר נורמה) ושני ערבים אחת רשמת,שהיא גם אישה וגם ערביה.
    ולנצרת ? עיר עם רוב ערבי?….שופט יהודי.
    נגיד היו ממשיכים במסורת שהייתה, למנות שם שופט ערבי? שמפין יותר את השפה(התחתונה) של רוב הנאשמים? את מנהגיהם, את הדת, את שמות המשפחה…. לא.

    אהבתי

  14. מיליון איש בישראל תוך יומיים.

    גם לא בעשור.

    אבי הנער אמר שהוא מוכן למסור את התיק לבדיקת מומחים בלתי תלויים.

    עומר מלכה מספר כיצד המומחים מתחקרים אירועים.

    "אנחנו עדים למעבר משיטות הלחימה המסורתיות כמו מלחמה רגילה וטרור שהפלשתינים נכשלו בהן ומעבר לשיטות לוחמה חדשות שמתאימות למאה ה-21 , לוחמה בעזרת עמותות אזרחיות עולמיות"…כולם מדברים על הקרן החדשה, אבל היא שחקן זוטר לעומת עמותות רבות אחרות שפועלות נגדנו בעולם.

    פרופסור אופירה סליקטר עושה כנפיים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ומדוע לא מוצגים לראווה הקליעים שגרמו למותם? ממצא כזה יהיה בגדר נוקאאוט ויוציא את כל האוויר מטענותיו של צה״ל. כן. ריח חריף נישא באוויר של קונספירציית מוחמד אדורה

      במקרה יש קליע. אז הוא כתב שאין. מה יעשה עכשיו?

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      באשר לאופירה ומתרגמיה ועיתונות בכלל. שם המוסד
      גרץ קולג' לא גראץ. ראה היסטוריון צבי גרץ.

      אבל תרגומים כאלו אלו כיום הנורמה. קיים מוסד
      יהודי מוכר בארה"ב "בית הלל" ע"ש רבי הלל הגדול.
      זה שעלה מבבל וראה גולגולת ע"פ המים ואמר מה שאמר
      וגם קבע שהכלל הגדול ביהדות "מה ששנוא עליך
      לחברך לא תעשה" והיתר הוא יתר. כיום כנראה לומדים
      בבתי מדרש מתלמוד משופץ העוסק בצביעת כנסיות
      ומסגדים במקום בתורת הלל. בכל מקרה ב"הארץ"
      הדפיסו "בית הילל".
      Banu Hilalبنو هلال
      שבט ערבי קדום

      אהבתי

      • חיליק הגיב:

        1. כוונתך להלל הזקן.
        (א. התואר 'רבי' שמור לחכמי א"י ולא לחכמי בבל, מה גם שהלל כמו עוד חכמים מיוחדים, לא קיבלו שום תואר כבוד, משום "שגדול מרבן – שמו".
        ב. כינויו "הזקן", ולא "הגדול").
        2. המימרא היא "דעלך סני לחברך לא תעביד – זו היא כל התורה כולה, ואידך, פירושה הוא זיל גמור*". הבלבול נובע אולי מאמירתו של רבי עקיבא "ואהבת לרעך כמוך, זה כלל גדול בתורה".

        * עיין ברש"י, שבת לא, א.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          לחליק תודה, רק מה, החלתי חש משום מה באוזן שמאל.
          הנה המשום מה.
          אני איטר, בימים הרחוקים ההם בבית הספר
          הושיבוני ליד שולחן עץ לשנים ( במרכז, בשפת
          השולחן הרחוקה הייתה קסת דיו משותפת) כששמאלי
          לשביל.ימיני נוגעת בשכני. כששגיתי ולו חלקית
          (התרגום מארמית לעברית בסדר ? נכון? ) היה
          המורה לתושב"ה נעמד מאחרי, ימינו אוחזת באזני
          השמאלית וצורמת-מושכת כמעט מרימה מהכסא וכך
          היה מזמר ואומר: "ועכשיו אסביייייר לך ולכל יתר
          השקוצייים במה שגית ובמה בנס, לא". זה בערך מה
          שאתה עשית לי ולאזני השמאלית. האמן לי את עניין
          ה"גדול" ידעתי ונשתכח ממני. אבל גדולתו של הלל
          הייתה שלא נתבקש יהודי לעשות לפלוני את מה שהעושה
          אוהב אלא לא לעשות להוא את השנוא על העושה. ודומני
          שלא שגיתי הרבה (אוי האוזן) בדרך שבה הבנתי דבריו.
          ושוב תודתי לחיליק,
          באמת.

          אהבתי

          • חיליק הגיב:

            את אוזני צבטו לא פעם. וברוב המקרים זה גם היה מוצדק.
            החזקת מורים גרועים ורעים, לעומת זאת, לא מוצדקת בשום אופן.

            אהבתי

  15. חייל זקן הגיב:

    מיליון איש בישראל תוך יומיים?

    זה המיליון מההפגנה

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      בבקשה תסבירו לי איך מרמים את גוגל אנליטיקס, שגם אני אדע לעשות זאת.

      אהבתי

      • נפלאות (ואוטומטיות) דרכי הספאמרים. כבר הסביר כיצד סרטוני חתולים או fails מגיעים למליון צפיות ביוטיוב. אותו עקרון, כנראה.

        אהבתי

      • עקיבא הגיב:

        א. בצילום של האנליטיקס אין תאריך משום מה. אולי אלה נתונים מארבעה ימים?
        ב. באותו צילום מופיעים מספרי ה-sessions ולא ה-users. לכן לא נכון להגיד שמיליון ישראלים נכנסו לאתר, אלא שישראלים נכנסו לאתר מיליון פעמים.

        אהבתי

  16. captain beefheart הגיב:

    בקשתך שלא לדון בנושא נדחית.

    עשית סלט:

    – פעוט בן שנתיים נמצא משוטט ברחובות ראשל”צ. גם שעות אחרי שנמצא עסקה המשטרה באיתור הוריו. – לא יכול לקרות לכל אחד. סימפטום להזנחה מתמשכת.
    – תינוק בן שבעה חודשים מתל אביב טבע באמבטיה כי המטפלת סרה ממנו לרגע. מצבו אנוש. – עלול לקרות לכל אחד (אמנם בסבירות נמוכה ביותר, אבל מספיקות כמה שניות כדי לגרום לאסון).
    – ילדה בת שבע טבעה בעת שיעור שחייה בבריכת הקאנטרי קלאב ברמת השרון. מצבה בינוני עד קשה. – אנשים טובעים כל הזמן. כשזה מסתיים במוות זה באחריות המציל במקום.
    – חשד: התעלל בבתו הקטינה והעלה את תיעוד הזוועה לרשת. – נובמת.

    אהבתי

    • תינוק בן שבעה חודשים מתל אביב טבע באמבטיה כי המטפלת סרה ממנו לרגע. מצבו אנוש. – עלול לקרות לכל אחד

      לא לכל אחד. דאגנו תמיד להשאר קרובים ועם העיניים על המועמד לטביעה.

      שלושת כללי הדיר בלאק של השובך לטובת ההורה השאנן:
      1) הפעוט תמיד בשדה הראיה. גם כשהאחיות התימניות מהעיר ההיא מדגימות את חזה הסיליקון המחודש לרוחצים. מותר לפזול מבלי להסית מבט.
      2) מרחק השגחה- לשמור על כלל 3 שניות מזיהוי מצוקה עד שהנצר נשלף מחוץ למים.
      3) מותק, נרטבים- להכנס למקום והאזור שבו הילד אמור לטבול. נחל, מעיין, בריכה וחוף ים.

      טעות נפוצה: בחופים פתוחים יש תעלה עמוקה יחסית ממש בתחילת המים הרדודים.

      נבחנו ברצינות פעם אחת בעין-כלשהו בגוש עציון. החלקה פתאומית. קיבלנו 10 והרווחנו ילד שיודע שנולד להורים אחראיים ואוהבים אותו.

      אם רוב ההורים נוהגים אחרת האם זה מעיד עליהם שהם פחות אחראיים או שבשובך סתם חרדתיים?
      שאלה גרועה.
      לא צריכים להיות מתוח, רק מוכן. אפשר להיות מוכן עם בירה ביד ואפשר לקסוס ציפורניים, בחירה שלכם. רוב ההורים לא אחראיים מספיק. ממקומם אין להם את היכולת להגיב בעצמם במהירות ויהיה בסדר יש שם מבוגרים אחרים זה תירוץ להזנחה.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        סיפור שרטון החוף ותעלת נקוז הגלים ידוע למי שצריך
        לדעת. את זה צריך להראות בקייץ ב TV. וגם לשדר
        בעברית, רוסית ובערבית. המשברים מכים בחוף
        והאנרגיה של הגל הנשבר מותמרת לזרימה במקביל לחוף.
        הזרם סוחף חול ויוצר תעלה. מכאן פרופיל החוף הישראלי.
        ראה אמירת היונה. לפעמים הזרם המקביל חזק
        ומהיר. בנקודות משתנות עודף המים פונה מערבה דרך
        פריצה בשרטון. כלומר מי שמאבד שליטה נסחף במקביל
        לחוף ואז נזרק מערבה. כל נסיון לשחות בחזרה מזרחה יתיש
        אפילו שחיין מעולה. צריך פשוט לוותר, לצוף ולהסחף מערבה
        ולאותת למציל שאם הוא באמת מציל יודע היכן הפריצה
        בשרטון והיכן הזרם המערבי. שחינים מנוסים פונים צפונה
        או דרומה לאחר שנחלש הזרם ואז שוחים מזרחה. בכל
        מקרה שחה רק היכן שיש מציל וסוכה ודגל ומישהו שמשגיח
        שסוכת המציל לא הפכה למשגלה.

        אהבתי

    • ירמיהו הגיב:

      אני דווקא נוטה להסכים עם דבורית שמקרה הטביעה באמבטיה לא יקרה לכל אחד, אלא יקרה או לא יקרה כתלות בטיפוס, באופי או באישיות. סביר, שיש בני אדם זהירים, או זהירים מרוב שהם חרדתיים או אחראיים והם יודעים שכסא הבטיחות באמבטיה לא נותן בטיחות ודאית ואם יתקוף אותם כאב בטן והם יזדקקו בדחיפות לשירותים, אז הם יוציאו את התינוקת/ת מהאמבטיה ישימו אותו במיטה ואז ילכו לנוחיות.

      מה שכן יש דברים אחרים לומר:

      אף על פי שזה לא יקרה לכל אחד, זה עלול לקרות גם לכאלה שמאמינים שזה לא יקרה "להם".

      גם אם זה לא יכול לקרות לכל אחד באופן אישי, הדבר עלול לקרות לקרוב משפחה ומה לעשות, למרות שהמערב מאדיר את האינדיבידואליזם, עדיין רווחתם הנפשית של בני אדם תלויה גם בגורל קרובי משפחתם ולא רק בעצמם.

      גם אם זה לא יכול לקרות לכל אחד, אנחנו רואים שבני אדם מתרשלים לא רק לגבי אחרים, אלא גם לעצמי עצמם. בני אדם נהרגים ונפצעים בשל רשלנות עצמית, במספרים לא נדירים, אז אם הסיכון העצמי לא מונע מרבים להתרשל, כנראה שרשלנות וחוסר זהירות זהו דבר כה קשה למנוע אותו ולשלוט עליו שאפילו סיכון עצמי לא מצליח בכך.

      גם כאשר אומרים שזה לא יכול לקרות לכל אחד, אומרים את זה בהינתן אישיות מגובשת וקיימת.

      נניח שזה לא יכול לקרות לפלוני כי פלוני הוא טיפוס מאוד זהיר ואחראי. אבל, אילו היה נולד עם ביולוגיה-גנטיקה שונה ו/או סביבה וחינוך שונים אז הוא היה מקבל אישיות לא זהירה או שמתקשה להיזהר. זה היה יכול לקרות לו להיוולד טיפוס אחר, כפי שהוא היה יכול להיוולד עם צבע עיניים שונה או להורים אחרים, לתרבות אחרת, סוג דם שונה.

      כלומר, גם אחרי שאנחנו יודעים מי אנחנו ומה כנראה לא נעשה לעולם, גם זה בגלל שנולדנו וגדלנו באופן מסוים והינו יכולים להיוולד ולגדול אחרת וכך לקבל אישיות שונה מהאישיות שלנו וכך ההתנהגות גם הייתה שונה.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני עשיתי סלט?
      אלו היו ארבעה מקרים מאתמול.
      המציאות עשתה לך סלט שלא נוח לך לעכל.
      לא משאירים ילד במקווה מים בלי השגחה, וכבר התווכחנו על זה לא מזמן. אין טעם לחזור, ואני זוכרת את הדוגמאות שלך וגם את הדוגמאות המופרחות והמופרכות של האחרים: ואם נופלת פצצת אטום בבית או סתם מתרסק חלון על העורק הראשי של הילד השני? אכן בעיה. משפט שלמה. מה תעשה? את מי תציל קודם.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        הסלט הוא במרכיבים הלא קשורים זה לזה.

        אפשר לחסוך את הוראות ההפעלה לרחיצת ילדים. מכיר מקרוב.

        את ממשיכה להחמיץ את הנקודה אז אנסה אחרת: תאונות קורות גם לאנשים שנוקטים בכל האמצעים למנוע אותן. מה שמשנה הוא גורם הזמן. תינוק עלול לטבוע בשניות, כפי שהוא עלול להימחץ תחת עצם שנפל, או להיחנק, או שאר תסריטי אימה. זה כמעט לא קורה להורים אחראים. כמעט.

        האופן שבו את מתייחסת למקרים שבהם נפגעים ילדים נראה כמו מלחמה סמויה בעצם ההורות: "אתם רואים מה זה? אתם והרצון שלכם בילדים… תראו מה קורה למסכנים האלה".

        הדוגמאות שבהן השתמשת הן:

        א. תינוק שזחל בכביש (לגמרי רשלנות פושעת. קשור)
        ב. תינוק שטבע באמבטיה (תאונה. ומי שגרם לה לא היה ההורה אלא גורם שלישי. לא קשור).
        ג. ילדה שטבעה בבריכה ציבורית בשיעור שחיה (אולי זו בכלל נערה, ואולי קרה לה משהו גופני. ובכל מקרה באחריות המורה והמציל. לגמרי לא קשור).
        ד. אב שהתעלל בבתו (חולה נפש. הכי לא קשור).

        75 אחוז מטענתך מאודים.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          למה שאני אנהל מלחמה סמויה נגד הורות?
          אני מנסה להגיד שצריך רישיון, פיקוח, משהו. שילדים חשופים למיליון מפגעים מהאפוטרופוסים שלהם בכל רגע נתון.
          כתבתי בפירוש שהילדה שטבעה בת שבע, אבל מה אכפת לך לתהות אם היא נערה.

          אהבתי

      • ברטה הגיב:

        מה קורה ל2 ילדים שאמם רצתה להרחיב את אופקיהם והלכה אתם ליום המדע בכיכר רבין.

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      מדיון על מה שקורה בבית לא נצא וכרגיל זה הספין
      לעסקים רשלניים. בכל מקום בו יש בריכה או מקוה מים
      ציבורי ובייחוד אם גובים כסף ולו רק עבור חניה
      מקרה של טביעה מחייב סגירה מיידית של העסק. חקירה
      משטרתית וידוע מתמיד של כל מי שרוצה לדעת על החקירה.
      אני חוזר מידע אישי אמיתי ניתן להשגיח ניתן לנעול ולסגור
      כל מקוה מים ציבורי. מי שמתגנב או עובר על הנוהלים דמו
      בראשו + טיפול משטרתי. בארץ בהרבה מקומות בריכות
      פרטיות הן אסון מהלך וגם בזה ניתן לטפל. כיסוי, גידור,
      מצופים לילדים, ושלטים כתובים גם בבריכה פרטית. תראו
      לקהל ב TV ילד שניצל מטביעה. אכן, ניצל נכנס ילד ויצא
      צמח.

      אהבתי

  17. מרוקאי בברלין הגיב:

    הסיפור של הנכד של מפקד אושוויץ לא ברור. כבר כמה שנים הוא מנסה להתפרנס כשואן. כתב ידיעות בברלין, אלדד בק סיפר כי האיש נותר אנטישמי ורק מנצל את היהודים.

    Eldad Beck, Berlin
    http://sunday-news.wider-des-vergessens.de/?p=1274
    "Via Facebook he was in touch with a Jew – an American, whose parents survived the Holocaust. Höß asked that man for connections between wealthy Jews in the U.S., he wanted them to invite him to lecture. When nothing happened, he denounced him – as a descendant of Holocaust survivors – with anti-Semitic invectives. Recently astonishments are heard from people who were in contact with Rainer Höß about his many anti-Semitic remarks like: "All Jews are rich. I am tired of their stories."

    אהבתי

  18. שי הגיב:

    הסיפור העצוב של מליק בנג'לול מוכיח שצדק מי שאמר שהדבר הכי גרוע שיכול לקרות לך זה שתצליח.
    כנראה שלא כל אחד יכול להתמודד עם סרט ראשון מדהים שזוכה באוסקר.

    אהבתי

  19. חייל זקן הגיב:

    V, לאן נעלם רכבו השרוף של השופט הערבי מהדרום? תג מחיר של ערבים לא מעניין?

    אהבתי

  20. צביקה הגיב:

    התמונה מהכתבה על קריירה ועבודה לקוחה מסרט תיעודי על האיש שבנה את הבית הגדול ביותר באמריקה

    http://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3598046,00.html

    אהבתי

  21. ירושלמית הגיב:

    התמונה של האישה + פלאפון + מחשוף וילד, היא מתוך סרט התעודה (המעניין מאוד) "מלכת ורסאי". הגברת בתמונה צעירה מבעלה המיליונר בעשרות שנים, ואמא ל-8 ילדים (מתוך כנראה תקווה שקצב היילודה הזה + ניתוחים פלסטיים, יחזיקו את בעלה לצידה, לאורך זמן).

    אהבתי

כתוב תגובה לעובר אורח לבטל