ארץ המרדפים

haaretz16.6.14maariv16.6.14
yediot16.6.14isra16.6.14
makor16.6.14hamvaser16.6.14

החטיפה

ידיעות וישר"ה ממשיכים להתחרות מי יותר ממלכתי. עד ע' 20 בידיעות, עד ע' 23 בישר"ה.
ב-24 שעות של ידיעות עשה עודד שלום סיבוב טרמפים. לא, החטיפה לא מזיזה לאיש. כן, זו שגרת חייהם, כן, הם ימשיכו בכך, כן, הם מפתחים חושי גישוש אחר טרמפים חשודים. כן, הם אומרים שזו הארץ שלהם ושהערבים יעופו. כן, הם מציעים לכלוא את כולם. כן, לא נוח להם שהם נוסעים באוטובוסים בהם נוסעים גם פלסטינים.

צה"ל עצר עשרות פלסטינים בגדה. הרוג מאש הצבא ליד רמאללה.

אמינה עבאס, היא אום מאזן, רעיית אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית עברה ניתוח בברכה בבית החולים אסותא ביום שישי. היא אושפזה תחת מעטה חשאיות. מה שמעניין זה צירוף המקרים של כל הזמנים.

ynet, שאחראי לסקופ על רעייתו של אבו מאזן, מקרדט את דורון הרמן מערוץ 10 על חשיפת שיחת "נחטפנו", של אחד החטופים, שנחשבה כהטרדה במשטרה, וכך לא טופלה ארבע שעות וחצי (22:30-03:00).
הידיעה של הרמן, שזכתה לפולואו בכל האתרים, נעלמה מנענע10. מה קרה להרמן?

זוה הידיעה הבוקר בשער ידיעות: "חטפו אותי". ע"פ הידיעה של ירון דורון בע' 3 (בלי קרדיט לערוץ 10), אחד הנערים חייג בסתר למוקד 100, הרחיק את הסל' מפיו ולחש "חטפו אותי, חטפו אותי". מיד לאחר מכן שמט את המכשיר ובמוקד נקלטו רעשים וקולות רקע. ממה שאמר הרמן למצלמה אתמול בערוץ 10, כשמקשיבים לשיחה אי אפשר שלא להתפלץ מאטימות המשטרה. אלון בן-דוד אמר שקשה להבין מה נאמר. רועי שרון אמר שאין שום דרך להסביר את אדישות המשטרה. יענו חילוקי דעות ב-10. מדקה 16:30 והלאה (כולל השיחה עם הטרמפיסט, שעלה על רכב דקות ספורות לפני שהשלושה עלו על הרכב החוטף).

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

בדיוק לפני שנתיים דווח על טיפוח מערך הדוברות של יוחנן דנינו, המונה 90 איש. כלום לא עזר ולא יעזור לו במשבר שהתגולל לפתחו מסופהשבוע: 1. הוא לא חזר מספיק מוקדם מניו יורק לישראל 2. ויותר חשוב, המחדל הקריטי בפענוח שיחת הטלפון למוקד 100. ובקיצור, הלך עליו. אין שום סיכוי שהמשטרה תשתקם מהדבר הזה (ובנוסף: במהלך שתי שנות כהונתו שהה יותר מ-100 ימים בחו"ל). אולי זו הסיבה שהחליטו להודיע היום על התקדמות בפענוח רצח שלי דדון. כן, ממש, אנחנו מאמינים. בידיעת הסרק הזו אין אף מילה. כתוב רק "חלה התפתחות מסוימת". ופה "התפתחות דרמטית". כל שאר הידיעות זו העתקה של מה שנכתב בעבר. "התפתחות מסוימת בחקירה"=מישהו מהצוות פתח תיקייה חדשה במחשב? בהצלחה לדנינו.
טוב שבן כספית יוצא להגנת המשטרה. הנה, היח"צ עובד.

אין לי מושג מה רצה לומר יאיר אטינגר, חוץ מזה שהוא כועס על שיש מי שנוזפים בנוסעים בטרמפים ושמצא לנכון להזכיר את מדינת ת"א המשוקצת בה יש מצעדי גאווה ואספרסואים.

12813
שימו לב לידיעה הזו, מ-2001: בקרוב יוטל בצה"ל איסור גורף על נסיעה בטרמפים.
תוך כדי חיפושיי מצאתי דיווח על נסיון חטיפה ב-2008. גם שם היה מעורב יונדאי. ועוד יונדאי, ממאי האחרון.
מסקנה: התרחקו מיונדאי.

עמוס הראל מפרשן

המעצרים יובילו לחקירות אינטנסיביות בשב"כ, שמטרתן הגעה לרסיסי מידע העשויים להוביל לאיתור החוליה. אלה יתחברו למידע שכבר מצטבר: שתי זירות פשע (מקום החטיפה והמכונית השרופה ששימשה כנראה למבצע החטיפה) ונתונים שבוודאי התקבלו ממקורות אנושיים ומהאזנות. אפשר לשער, בסבירות גבוהה, שהשב"כ כבר יודע לשחזר מה אירע בטרמפיאדה בחמישי בלילה. חסרה עדיין החוליה הקריטית: זהותם המדויקת של החוטפים עצמם והמיקום שבו מוחזקים החטופים. כפי שכבר נכתב כאן, המידע שנאסף בצירוף עם לקחי חטיפות קודמות בגדה, אינו משאיר הרבה מקום לאופטימיות באשר לגורלם.

הראל בטקסט המשך הבוקר: כולם אשמים: המשטרה, צה"ל והשב"כ.

panelim

מאז שכתבתי, בשישי, על האולפנים הגבריים ויושביהם המברברים על כלום שעות, אין אוחז מקלדת בישראל המקבל שכר סופרים ממישהו שלא כתב על כך.
הדבר הטוב שיצא מזה הוא רשימת מומחיות שיוכלו לאכלס את האולפנים ולברבר בעצמן.
הנה היא, לידיעת תחקירני/ות ארצנו.

איך למגר את הטרור העולמי

פרופ' חיים הררי, מבט מתוך עין הסערה, 2004.
אני בטוחה שכל שונאיי פה, בגותהאם סיטי, יתפלאו מאוד למקרא המאמר שצוויתי לקרוא.

אבנים

תושבת נפת חברון מספרת על מתקפת האבנים.
אבן נזרקה אתמול על קו 177 למעלה אדומים.

הרפזגייט

גבי אשכנזי ורעייתו רונית נחקרו אתמול 11 שעות (חצי מע' 31, ידיעות).

משתכשכים בביצה

דיוויד לנדאו, לשעבר עורך הארץ, זכה לתואר כבוד ממלכת אנגליה.
ידיעה על כך התפרסמה בהארץ של יום שישי וגם של יום ראשון. למה ככה? לא הגזמנו?
לידיעת הפעוט שטבע במושב ניל"י לא נמצא אתמול מקום בעיתון. או באתר.
landau15.6
מי שהסב את תשומת הלב לכך הוא קורא ותיק בפהשם, שבירך את לנדאו על התואר.

עידו קינן וג'וני זילבר מתנצלים בפני סתיו שפיר על שהאשימו אותה במחיקת סטטוס על פואד.

הלך לעולמו קונרד מוריס, חמו חמיו של שב"צ והבעלים של סודה סטרים.

צרות בכותרות

אפשר היה לבחור בכותרת פחות בוטה (כלכליסט).
hozia

יש עורכים בבית?

בהלה בדסק ידיעות:
ע' 3, טור שלישי, "…החלפתם של שוטרי שח"צ הצעירים בשוטרים מנוסים…" צ"ל שוטרי שח"מ.
במקרה הטעות מתאימה להתנהגות השוטרים.
במיצג האינפוגרפיקה המתאר "72 שעות של ערפל" (כפ' 6-7) חזרו בטעות על הטקסט "הטרמפ הגורלי" [תיאור הרגעים הראשונים] בריבוע המתייחס ל"מעדכנים את צה"ל".

מה עם הסיפור על תושב באר שבע שטען שלקח שניים מהנערים החטופים טרמפ? פארש? בינתיים הולכים עקבות הסיפור ונעלמים ברשת. מצאתי אותו במעריב. ממש כמה שעות אחרי שפורסם דבר החטיפה רואינה חברה של אחד החטופים וסיפרה על שיחת סמס האחרונה שלהם. בינתיים גם היא נעלמה.

100
לא, אי אפשר היה למנוע את החטיפה, כי השיחה נעשתה אחרי החטיפה. אפשר היה להתחיל לחקור מוקדם יותר.

mekashkesh2
בטח אמיר אורן מת מבושה. בטקסט שלו כתוב דווקא מכשכש. הארץ, לא מה שחשבתם.

ספורט

אייל גולן קנה את קבוצת ילדותו, הפועל מרמורק.

צהוV

נינט בהריון. האב לעתיד: יוסי מזרחי מלהקת הקולקטיב.
מקורבת לנינט מדווחת לידיעות (שער אחורי, ציטוט אחד לאחד): מהמשפטים הגדולים שנכתבו וייכתבו פה:

היא ינקה ממנו בצמא את הידע שלו במוזיקה, העריצה את הכישרון שלו על הגיטרה, והחיבור היה מיידי.

גיבור סדרת האימים, לארי בראנט, יכול רק לחרחר בקנאה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

מלחמה על דף הפייסבוק Bring Back Our Boys.
ישר"ה טוען שיש שם 64 אלף לייקים. אני לא הצלחתי לראות את זה.

תומר פרסיקו נתבקש לכתוב לאוניברסיטה בהודו ערך על יהדות. עִזרו לו.

האיום האיראני וכנס הרצליה (שמואל מאיר, הבלוגים של הארץ).

לפני פיזור

כל מי שמייחס לי "שנאה אידיאולוגית פתולוגית" למתנחלים, או לכל גורם אחר, לא מבין מילה ממה שכתבתי עד היום, לא מכיר אותי, וכושל בהבנת הנקרא לגמרי. חבל על העצבים: שלי ושל הקוראים.
ואחרי הכל אסכם רק תגובה אחת שלי להאמיר, שגם הוא נפל בפח קפיצת הדרך, שמסבירה בקצרה מאוד את עמדתי.
את ההיגיון המעוות של "מה עם קו 5, "מה עם הדולפינריום" שמרו למקומות אחרים. אני לא אנהל את ויכוחי הסרק האלו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

80 תגובות על ארץ המרדפים

  1. ברטה הגיב:

    הקוף פיטרל כאן לאחרונה.

    אהבתי

  2. ברטה הגיב:

    הפלייליסטס ברדיו היום מממ… . ניתן לפרש את זה לכל כיוון.

    אהבתי

  3. velvet הגיב:

    תודה

    אהבתי

  4. איילת הגיב:

    יש מגיהים בבית?

    חמיו של שב"צ (ולא חמו)
    כמו
    אחיו (ולא אחו)

    אהבתי

  5. האמיר הגיב:

    הידיעה של הרמן, שזכתה לפולואו בכל האתרים, נעלמה מנענע10. מה קרה להרמן?

    נחטף?

    הדבר הטוב שיצא מזה הוא רשימת מומחיות שיוכלו לאכלס את האולפנים ולברבר בעצמן.
    הנה היא, לידיעת תחקירני/ות ארצנו.

    מומלץ בחום להגיה את הרשימה. אני בטוח שאפשר למצוא מומחית שתעשה את זה 8) . חלקמהנשים ברשימה, שאני מתאר לעצמי שהן מומחיות בתחומן, לא רלוונטיות לנושא החטיפה: "מדגר ומיליטריזם, נשים בצבא, תנועות שלום"? "תת אלוף(בדימ)יועצת לרמטכ"ל לענייני נשים (בדימ')"? "מומחית למשפט בינלאומי ובמיוחד לבתי משפט בינלאומיים"? "יחסי ישראל ארה"ב, יחסי ארה"ב- או"ם"? ארבע מומחיות להחלטת מעוה"ב 1325, שרק השד יודע איך היא רלוונטית למשבר החטיפה שבכותרת המסמך? נראה כאילו מישהי אספה מומחיות מן היקב ומן הגורן, כדי למלא רשימה באורך מכובד, ולא משנה מה נושא הדיון.

    ושיא השיאים, התשובה הנשית לעופר שלח:
    אלינה שטיין, תחומי מומחיות: הכל, עדיפות לרדיו, לטלויזיה ופאנלים.

    אהבתי

  6. האמיר הגיב:

    כל מי שמייחס לי “שנאה אידיאולוגית פתולוגית” למתנחלים, או לכל גורם אחר, לא מבין מילה ממה שכתבתי עד היום, לא מכיר אותי, וכושל בהבנת הנקרא לגמרי. חבל על העצבים: שלי ושל הקוראים.
    ואחרי הכל אסכם רק תגובה אחת שלי להאמיר, שגם הוא נפל בפח קפיצת הדרך, שמסבירה בקצרה מאוד את עמדתי.
    את ההיגיון המעוות של “מה עם קו 5, “מה עם הדולפינריום” שמרו למקומות אחרים. אני לא אנהל את ויכוחי הסרק האלו.

    מי שמדברת על כישלון בהבנת הנקרא. הרי את מה שאני כתבתי, ביחד עם כמה מגיבים אחרים, הבנת בצורה מעוותת לחלוטין.

    אבל מילא, מתרגלים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אתה לא חייב לקרוא את כל התגובות, אבל אל תהפוך אותי לסנילית. הדברים נכתבו אחד לאחד.

      …וכשכל זה יוצא ממך – אדם אנושי ומאד סימפטי בדרך-כלל (באמת, לא בציניות!) – אין לכך הסבר אחר מלבד שנאה אידאולוגית פתולוגית המוכרת מאז ומתמיד במחוזות של השמאל/ימין הרדיקלי (ללא הכללות! אגב, אם להתייחס לנכונותי להיעתר לכל(!) דרישות הפלשתינים תמורת שלום אמת – לו זה היה תלוי בי – גם אני יכול להיחשב כשמאל רדיקלי)…

      אהבתי

  7. ברטה הגיב:

    מרדפים אחרים- לאמשנה.

    אהבתי

  8. ברטה הגיב:

    לא זוכרת אם פרסמת את הידיעה המשמחת (למשפחת שוקן) הזאת.

    אהבתי

  9. הדס הגיב:

    כל הכתבים והפרשנים הצבאיים (כולל,לאכזבתי,עמוס הראל) מדקלמים בשעות האחרונות בערוצי הטלוויזיה השונים את אותם משפטים שהוכתבו להם בתדרוך שנערך בצהריים והם מעוררים בי חוסר אמון מוחלט בניסיון המאומץ והמלאכותי שלהם לתאר התקדמות בחקירת החטיפה.
    יש תחושה ברורה שהמערכת משתמשת בהם על מנת להרגיע את הציבור מחד ולקוות שהמידע על ״התקדמות בחקירה״ יגיע לאוזני החוטפים ויעורר אותם לבצע מהלך שגוי מאידך.

    אהבתי

  10. משה הגיב:

    כביש 60 מאריאל לירושלים מלא כתמיד בטרמפיסטים/ות כרגיל.

    הקפדתי היום לעצור יותר מתמיד.

    אהבתי

  11. ש(ד)דון הגיב:

    "התקדמות בפענוח רצח שלי דדון. כן, ממש, אנחנו מאמינים. בידיעת הסרק הזו אין אף מילה."
    אתמול היה מבצע (כמו בפ"ת) לגילוי סמים וכו' באזור טבעון,כולל מוסק, תוך כדי המבצע נתפסו ממצאים על אנשים שונים (שמעדיפים מסגד על ביכנסת) שקושרים אותם לשלי דדון.
    אעבלין ואיבטין זה כפרים שיהודים מתבלבלים בשמות שלהם,הם לא.

    אהבתי

  12. מישהי הגיב:

    מה עם מי שמיחס לך האשמת הקרבן?

    השורה התחתונה: זו אשמתם ותו לא.

    זו הרמה הגבוהה ביותר אליה ניתן להגיע.

    אהבתי

  13. נדב כהן הגיב:

    והסריקות נמשכות למרות הכל…http://conadav.com/?p=7625

    אהבתי

  14. חוטהשני הגיב:

    בנוגע לטרמפים הכתבה אתמול (נדמה לי שבערוץ 10) הראתה שכן עדיין משתמשים בטרמפים – כי אין דרך אחרת לסוע מהגוש החוצה (למרות ההבטחות שניתנו עוד מימי אוסלו…)

    אבל מצד שני לא עולים שם לכל טרמפ שמגיע… (בעיקר נוסעים שם עם אנשים מהישוב/אנשים מוכרים…)

    אהבתי

    • עבור שוכני הכרך הביטוי אנשים מהיישוב או מוכרים לא אומר הרבה. בפועל זה אומר שאתה מזהה את סגנון הנהיגה והלבוש, את הרכב של האמא של הילד מהכיתה את הפרצוף שראית בסופר וכו'. בסביבה ערבית הזיהוי לרוב חד וברור כתער. לכן אני מעריך שזלזול בבחירת הטרמפ לא שיחק את התפקיד הרשלני שהתקשורת מייחלת להנציח כסיבה העיקרית.

      את הכתב הבא שיקשור סופרלטיבים לטרוריסטים צריך לחטוף מלב תל אביב כדי שיבין עד כמה העניין פשוט לביצוע. היעד -בריכת פעוטות חמימה בפארק המים המושתן ביותר בגוש דן.

      אהבתי

  15. הומר סימפסון הגיב:

    ואי ואי ואי. בתזמון הנכון, פרסום המאמר של חיים הררי היה מניב לו את הנשיאות.

    אהבתי

  16. 90 עובדים בדוברות המשטרע ומאיישים במוקדניות ללא הכשרה מתאימה (לפי יעל דן המתחשבת, רגישה, מבינה ומקבלת).
    אהרונוביץ' הגאון שהפך גרפיטי לטרור ודנינו הטייל המתמיד חייבים ללכת הביתה. לא בגלל החטיפה, אנחנו פשוט צריכים בתפקיד אנשים מסוג אחר.

    אהבתי

  17. בהמשך לאופטימיות שהבעתי אתמול ובתגובות קודמות. נער ערבי מנצרת העלה סרטון שבו כינה את חוטפי הנערים טרוריסטים. הזוועבי זועמת אבל באמת שהליצנית היא לא הפואנטה.

    מתייחס לדבריו של פרופ' חיים הררי, ש V (הימנית) הביאה קודם:

    ועלי גם לומר מילה טובה על מיליוני האנשים הטובים, ההגונים והישרים, שביניהם מוסלמים אדוקים, וגם כאלה שאינם כה דתיים אך גדלו במשפחות מוסלמיות. הריהם קורבנות כפולים: גם של האיסלמופוביה שהעולם החיצון מפתח כיום, וגם של סביבתם הקרובה, שחוסר התפקוד שלה שובר את ליבם. הבעיה היא שהרוב הדומם של המוסלמים הללו איננו נוטל חלק בטרור ובהסתה, אולם גם אינו יוצא חוצץ כנגדה. מחדל זה שלהם עושה אותם למשתפי פעולה, וביניהם יש מנהיגים פוליטיים, אינטלקטואלים, אנשי-עסקים ורבים נוספים. מרביתם יודעים להבדיל בין טוב לרע, אבל חוששים להביע את דעתם.

    אהבתי

  18. חותם על המאמר של פרופ' חיים הררי בשתי כנפי.
    V, אם הפכת בן לילה לימנית קוצונית נקנה לך דובון ורועה גרמני ליום ההולדת המתקרב. במקרה הגרוע תוכלי להחליף לדוב גרמני ורועה.

    אהבתי

  19. bokovsky הגיב:

    עדיין לא הבנתי מה יש לנו לחפש בשטחים האלה.
    נפט?
    יהלומים?
    מרבצי עופרת?

    אהבתי

    • מלעשות, לא מצאנו נפט ברמת-גן ועכשיו מנסים ביהודה ושומרון.

      אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      זו הסיבה היחידה לדעתך להתיישב בשטח כלשהו? משאבים חומריים?
      מאחר שאתה מחפש הצדקה חומרית, לעולם לא תבין את ההצדקה של המתנחלים.

      בכל מקרה, יופי של טיעון.
      מה יש לפלסטינאים עם זכות השיבה? למה הם מתעקשים להתפלח לארץ ישראל? מה, היא עשירה במשאבים? שילכו לקונגו, יש שם מלא יהלומים.
      מה יש למוסלמים עם הר-הבית (ולמה אסור לנוצרים להיכנס למכה)? מה, יש שם משאבים? שילכו לרוסים, יש שם מלא גז.
      מה יש למסתננים להגיע לישראל? מה, היא עשירה במשאבים? שילכו ל… הממ… שילכו לדרום סודאן! מתוך ויקיפדיה (כלכלת דרום סודאן):

      האזור עשיר במחצבים ומשאבים טבעיים כמו נפט, עפרת ברזל, נחושת, כרום, אבץ, טונגסטן, מיקה, כסף, זהב, יהלומים, אבן גיר ואנרגיה הידרואלקטרית

      אהבתי

    • ירמיהו הגיב:

      אני מסכים עם הביקורת של הינשוף על שאלתך.

      על מנת לטעון בהצלחה שלא כדאי או לא מוסרי או לא ראוי או לא רצוי או אסור לישראל לשלוט בשטחים האלה, צריך להתמודד ישירות ובאופן ענייני עם הטיעונים לכך שכן צריך, או רצוי או ראוי או חובה או כדאי לשלוט בשטחים האלה.

      הטיעונים האלה הם לא טיעונים כלכליים מהסוג של משאבים חומריים, מחצבים ואוצרות טבע מהסוג שציינת [אם כי יש טיעון לגבי המים-אקוויפר ההר] לכן, לטעון שאין שם נפט, זהב, יהלומים או עופרת זה נקרא כשל איש הקש. לטעון נגד טיעונים שבפועל לא טוענים אותם.

      האם בקו הירוק בתל אביב, דימונה, דגניה, בית דגן יש משאבים חומריים בשפע מהסוג שציינת? האם זו ההצדקה לשליטה יהודית בחלק כלשהו של ארץ ישראל? בתחומי הקו הירוק? בגבולות 67? האם זו ההצדקה לשליטת מדינות באופן כללי בארצות ובטריטוריות שלהן? האם זו ההצדקה היחידה לתביעות של תנועות לאומיות להגדרה עצמית לאומית בטריטוריה או ארץ כלשהי?

      מגילת העצמאות נפתחת כך

      "בארץ־ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי”.

      לפי גישתך היה צריך לפתוח אותה "בארץ ישראל יש מרבצי נפט, עופרת ויהלומים" או לא לכתוב את המגילה כלל.

      הטענה המופיעה במשפט הראשון במגילת העצמאות היא טענה בדבר הקשר ההיסטורי בין עם לארץ, בין העם היהודי לארץ ישראל. זהו גם אחד הטיעונים להצדקת השליטה של ישראל בשטחים האלה.

      יש דבר כזה שנקרא זהות לאומית ובין מרכיבי הזהות הלאומית יש גם מרכיב טריטוריאלי. אסא כשר כתב פעם על ההבדל בין ארצי לבין מולדתי. ארצי היא הארץ בה אני נמצא. מולדתי היא הארץ שנמצאת בי.

      הארץ, הטריטוריה שנמצאים בליבם של בני אדם היא חלק מהזהות הלאומית שלהם בהיבט הטריטוריאלי שלה.

      טיעונים של זכות היסטורית [שיש לה מספר גרסאות משנה] טיעון הזכות הדתית, מצווה דתית [שהיא חובה דתית] וטיעון ביטחוני-אסטרטגי לגבי החשיבות הגיאו-אסטרטגית הטריטוריאלית, הגיאוגרפית, הטופוגרפית של שליטת ישראל בשטחים האלה. בין מרכיבי העוצמה הצבאית והכוח הצבאי ואף העוצמה של מדינה בכלל, קיים מרכיב שנקרא המרכיב הטריטוריאלי או הגיאוגרפי ובהקשר הצבאי-ביטחוני, הגיאו-אסטרטגי.

      כמובן, יש לטיעונים האלה גם אפשרות לתשובה ויש ניסיונות הפרכה שלהם. תשובה אחת [חלקית, לחלק מהטיעונים] הצגתי לה קישור למאמר בעיתון הארץ של חיים גנז. יש גם טיעונים לכך שישראל לא צריכה לשלוט בשטחים האלה אני לא טוען כאן שצריך לקבל את הטיעונים שישראל צריכה לשלוט בהם אני רק טוען שמן ההגינות להתמודד עם הטיעונים לגופם ולא להמציא טיעוני דחליל קש.

      אהבתי

      • bokovsky הגיב:

        כן, בטח.
        בינתיים כל מה שיש לנו לחפש שם זה שלושה נערים אומללים.

        אהבתי

      • JewBoy הגיב:

        מסכים / לא מסכים
        מגיב / לא מגיב

        בעיקר חופר.
        הבת שלי היתה מכתירה אותך בטייטל: ארכיאולוג

        אהבתי

        • ירמיהו הגיב:

          זו תשובה לא רלבנטית התחלת משאלה לא רלבנטית נגד אנשי קש והמשכת בתשובה לא רלבנטית על חפירות. באמת, הדבר מעורר מחשבות על חינוך ילדים ונוער לגבי יחס מכובד [בעצם לא מכובד] לתשובות שהם יותר משתי שורות ובכלל לתשובות של בני אדם. תשובות לגופו של טוען, אד הומינם [argumentum ad hominem] במקום לגופו של עניין [argumentum in rem]

          גם אם מישהו חופר או ארכיאולוג הדבר לא מונע ממנו לטעון טיעונים נכונים. אם הטיעונים והטענות שלי נכונים אז הם נכונים גם אם אני חופר וארכיאולוג ואם הם שגויים, אז הם שגויים גם אם אני לא חופר ולא ארכיאולוג אלא עונה בלא יותר משתי שורות.

          היות והדיון אינו עלי אלא על הנושא ה issue אז תגובתך אינה רלבנטית.

          אהבתי

    • מעלי הגיב:

      מרביצי עופרת!

      אהבתי

  20. נירית הגיב:

    בטח תאהבי את הקריקטורה היומית
    היא לגמרי מתכתבת עם נושא הפרשנים שאת מציינת 🙂

    אהבתי

  21. קורא הגיב:

    כן, הם אומרים שזו הארץ שלהם ושהערבים יעופו. כן, הם מציעים לכלוא את כולם. כן, לא נוח להם שהם נוסעים באוטובוסים בהם נוסעים גם פלסטינים.

    מתי יגידו לציבור הזה את האמת בפרצוף? שילכו לעזאזל. העריצות שלהם כלפי שכניהם מסכנת את כלל הישראלים. הסיפור של המתנחלים החטופים עניין (חלק מהציבור) כשלג דאשקד. אם יחטפו ישראלים של יום יום זה יהיה על ראשם של היודונאצים האלה.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      צא ולמד מה אמרו היודונאצים של פעם, מהדור שנהג לרצוח פעילי שלום איטלקים:

      אלא בזמן שהציבור שרוי בצער, אל יאמר אדם אלך לביתי ואוכל ואשתה ושלום עלייך נפשי

      אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      מתי יגידו לציבור הזה את האמת בפרצוף? שילכו לעזאזל.

      חיכינו שאתה תגיע, כי אף אחד מעולם לא אחר זאת לפניך.

      אהבתי

      • קורא הגיב:

        אבל ברגע שיש פיגוע, מדינת ישראל נכנסת למוד ידוע של אחדות והתקרבנות. פתאום פרח לאנשים מהזיכרון שהכלבים המשוחררים שיושבים שם על כידוני צה״ל ולכן הם מרשים לעצמם להתגרות ולהתעמר בשכניהם בכלל מנהלים יחסי שכנות אלימה ודברים כאלה טבעי שיקרו.

        הבעיה היא שבתסיסה שהם יוצרים בשטחים, הם מסכנים את כלל ישראל. מילא האסונות שהם מביאים על ראשם ועל ילדיהם שלהם מתוך בחירה, אבל מה עם האחרים שלא פשעו? ממי נתבע את הדם אם יסכנו אותנו בהשתוללות שלהם?

        אהבתי

        • הינשוף של מינרווה הגיב:

          ברגע שיש פיגוע, מדינת ישראל נכנסת למוד ידוע של אחדות והתקרבנות.

          כבוד לנו.
          את המחלוקת אפשר לשים בצד. היא לא הולכת לשום מקום.

          הבעיה היא שבתסיסה שהם יוצרים בשטחים, הם מסכנים את כלל ישראל.

          מספיק שיהיה ארגון טרור אחד, שירצה לראות את ארץ ישראל כולה נקייה מיהודים, כדי שיהיו חטיפות ופיגועים (בין אם נשב בגבולות הקו הירוק ובין אם לאו). השאלה היא רק אם קיים ארגון כזה.

          אהבתי

        • קורא הגיב:

          שיח ״ישראלי״ טיפוסי.

          http://big.nivdal.info/2014/06/blog-post_3739.html

          היסטריה, צדקנות קורבנית וחוסר רציונליות.

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          אתה מכליל. בתוך מאות אלפי
          הישראלים שחיים בשטחים (ואיני
          יודע להגדיר שטחים) יש את
          כל מי שישנו בעם ישראל. טובים
          וטובים פחות. בכל מקרה מה
          שקרוי התסיסה הערבית
          בשטחים לא החלה "אתם" (מי
          זה האתם הזה) ואין מי שיודע
          כיצד תגמר או אם בכלל. המיעוט
          שאתה שייך לו כרגע ואני אי שם
          בין השוליים שלו נכשל כשלון
          מוחלט בהעברת האמת שלו.
          או איזו אמת בכלל. זו אמת
          מורכבת קשה אכזרית
          שבעיקרה הידיעה שזה מה
          יש ורצוי לא לקלקל. זה היה
          וזה גם מה שיהיה. במחול
          השדים סביבי של שקרנים
          על פושקי שפתיים להרע, טחי
          טייח טפל על שגלי שכל. שוטר
          ראשי שמבלה 100 ימים בחו"ל.
          וראש ממשלה ואשתו כפיט
          ופטשון המריונטות חובטים זה
          לצהלת האספסוף. הקיצונים
          מזה ומזה מבטיחים ישועות
          מהר ובכלל ומתוך כך עושים
          את שלא יעשה. מי שהותיר,
          מאין תחליף, את "הארץ"
          כנושא הדגל של איזו קבוצה
          (איזו קבוצה?) בעם ישראל
          פגע קשות בבסיס מהות
          הציונות. יש בעייה. אם לא
          יימצא מנהיג למיעוט זה,
          והרצוג הנו ואקום מהלך כפי
          שהוכיחו ימים שהיו,
          עשויים להתחולל דברים לא
          טובים. או כן חלק מאותה
          אמת שצריך למכור לעם
          שיהיו עוד חטיפות, יהיו
          עוד פיצוצים אבל בכ"ז
          העסק זז קדימה. תחשבו
          מה היה היום כאן אם
          שני הגראדים או אחד היו
          מתפוצצים בתוך בית ספר.
          את זה לא עשו בתהלוכה של
          להטבים, תכנית בישול
          במרקע, לא בבורסה, ישיבה
          חרדית, או המטה של שלום
          עכשיו. זה המון אנשים
          קמים בבוקר לדפוק כרטיס
          לשלם משכנתה להמתין שנה
          לניתוח טחורים ולייצר עבור
          עמישראל את שאין בכל
          העולם הגדול. חוץ מזה
          אנא הקטינו את הרעש הוא
          לא עוזר לכלום.

          אהבתי

  22. צביקה ג הגיב:

    מי יצר את מסמך רשימת המומחיות?
    מעולה וחשוב.. ישר כח!

    אהבתי

    • יונה הגיב:

      רשימת המומחיות אמנם חשובה ומעולה, אבל נשאלת השאלה מדוע שאשה תרוץ היום לאולפנים ותבזה את עצמה ואת מומחיותה בקשקשת הזו?
      בנוסף, כדאי גם לחשוב עד כמה ההיסטריה המטורפת של התקשורת בימים האחרונים והברברת הבלתי נגמרת הזו, תורמת ל"מחיר" הגבוה של שבויים/חטופים ישראלים.

      אהבתי

      • יונה הגיב:

        דרך אגב, כתבתי את ההערה הזו כמי שסיימה לאחרונה עבודת דוקטורט על יחס החברה הישראלית לשבוייה. על פי מיומנות עבר של גישה מהירה לתקשורת, ניתן להניח שיכולתי להופיע שם היום לפחות כמו ליהי גרינר. כך שבהחלט ניתן לראות בהערתי הקודמת, (על ההיסטריה המזיקה של התקשורת), "דעה של אשה מומחית"
        😉

        אהבתי

  23. חייל זקן הגיב:

    כל מי שמייחס לי “שנאה אידיאולוגית פתולוגית” למתנחלים, או לכל גורם אחר, לא מבין מילה ממה שכתבתי עד היום, לא מכיר אותי, וכושל בהבנת הנקרא לגמרי.

    קבלי את התנצלותנו, הדיסלקטים. אולי הקאנטיאנים יוכלו לבאר לנו את דברי האהבה האלה:
    "המעשה האידיוטי יעלה להם אולי בחייהם, או יותיר אותם בשבי כמה שנים, ובכל מקרה יעלה מיליונים על מיליונים למדינה, ויעסיק אלפי אנשים שעות, ימים, שבועות, חודשים, אולי שנים. למה? מתוך טיפשות. ולא אתייחס לטיפשות שבעצם ההתנחלות."

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      תגיד, אתה עיוור? כתבתי אתמול במפורש: גם אם היו מצביעי מרצ. זה לא משנה. והיום אני חוזרת: גם אם היו מצביעי חד"ש, בל"ד, חוזרים מההפגנה בבלעין. יוזמי המחאה, מה שאתה רוצה. טיפשות היא טיפשות. מי מדבר על אהבה? מה לי ולאהבה?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אם את בסך הכל מאבחנת דפ"ר אולי תספרי לנו איך היית מדרגת דני גבעולי שמתנדב לעצור עם פרצופו קת רובה של סא"ל?

        אהבתי

      • hunyuc הגיב:

        תגידי, את מיתממת? טיפשות היא טיפשות היא טיפשות (וטיפשי ומזיק הוא כל מפעל ההתנחלות, למעמדה החיוני של ישראל בעולם). אך מה הקשר בינה לשימוש במשפטים כמו “הנערים צריכים לשלם על הנזק העצום שגרמו (נניח שהם בחיים)”, “שלושה טמבלים קטנים ומפוקסלים”?
        ובפוסלינו מיידית את ההסבר שכותבת המשפטים הנ"ל לוקה בחוסר אנושיות בסיסי (בפרט בהתחשב בעיתוי), נותרת פרשנות "השנאה האידאולוגית-פתולוגית" כיחידה האפשרית.

        אהה, לומר "טעיתי, קורה, סליחה" – ??? השתגעתם? פגשתם פעם את דבורית נוהגת כך? אולי יש מי שחושב שזה דווקא לא אנושי לטעות…

        אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      כל מה שאתה מכנה טיפשי הוא גם בהכרח משהו שאתה שונא?

      אהבתי

  24. הינשוף של מינרווה הגיב:

    מסתבר ש-90 שוטרים במערך הדוברות אינם מספיקים.
    הדבר היחידי שמערך הדוברות יכול לעשות כדי לשפר את תדמית המשטרה זה להתחיל לפטרל ברחובות, ולעשות עבודת משטרה אמתית.

    אהבתי

כתוב תגובה לvelvet לבטל