לפיד יוצא לכבוש את עזה

maariv24.7.14haaretz24.7.14isra24.7.14yediot24.7.14

makor24.7.14hamvaser24.7.14

הכותרות

יותר מ-700 הרוגים פלסטינים. יותר מ-4,000 פצועים.
גדעון לוי על הילדים המתים, בהמשך לטבלה שהבאתי אתמול מהטלגרף.
32 חיילים הרוגים.
שלושה אזרחים. אתמול נהרג הפועל מתאילנד, קיטיאנגל נרקורן. שמו ותמונתו מופיעים בידיעות ובנענע (שם שונה, גיל אחר). בישר"ה לא. גם לא בוואלה ובמאקו ובהארץ.
מטח על ת"א ופ"ת, שם אפשר למצוא רסיסים.

[poll id="136"]

אני לא רוצה לרמוז לכם ולדחוף לכם רעיונות למקלדת ולאצבע הלוחצת על הסקריר, אבל "ישראל היפה" בזמן שכל יום מתפוצצים בעזה חיילים ועפים לשמיים?
הנה, יש לנו מבצע משו-משו:

עשרות אלפי אנשים רכשו ביומיים האחרונים ערכות מיוחדות לחיילי צה"ל, כחלק משיתוף פעולה בין עיתון "ישראל היום" לרשת רמי לוי שיווק השקמה. עיתון "ישראל היום" ורמי לוי יצאו בשיתוף פעולה שבמסגרתו הצרכנים יכולים לרכוש במחירים סמליים בסניפי רמי לוי ערכות המכילות גופיות, גרביים ותחתונים, וחבילות שבהן ג'ל רחצה, משחת שיניים, מברשת שיניים, ממתקים ומגבונים לחים. החבילות יישלחו ישירות לחיילי צה"ל. עד אמש הגיע מספר החבילות שנרכשו בסניפי הרשת ובאמצעות הטלפון לכ־30,000. עובדי העיתון ומתנדבים ארזו את המוצרים.

מה הסיפור עם יאיר לפיד? לא סיכמנו שהוא מתמקד בתיק האוצר, בו הוא מבין כל כך טוב ("יש לנו משק חזק וחסון" FFF), ולא פותח את הלוע על פלישות ומלחמות? פתאום נהיה קרבי, מר לפיד? איף.
לטלגרף אתמול: חמאס אשם במות הילדים. ובעברית. קטע, לא? שר בכיר בזמן מלחמה מוצא זמן לכתוב יום אחד מאמר לידיעות (בקישור, לעצלנים, והוא בהחלט קורא לבטל את המינוי על הארץ) ובמשנהו לטלגרף, ובאנגלית. יודעים כמה זמן לוקח לי לכתוב באנגלית? כל הכבוד. אני הייתי נותנת לו תואר ד"ר מזמן. ולא רק מבר אילן.

//

ערביי ישראל לא אוהבים את רסאן עליאן.
עיריית אור יהודה: "כנסו באמא שלהם". כן, ישראל הנאורה.

טובה צימוקי, ידיעות: מאז תחילת המבצע צה"ל נלחם עם ייעוץ משפטי צמוד של היועמ"ש וסגנו.
כבר בינואר נכתב שזה מה שיהיה.

צה"ל עצר 150 פלסטינים בעזה. רובם התבררו כלא מעורבים והם שוחררו. מה יהיה?

דבר הפרשנים:
עמיר רפפורט (nrg) – למרות שלא התכוון לכך, יש מצב שצה"ל יעמיק את אחיזתו בעזה. וגם, איך לוחמים נכנסים לעזה בכלים בלתי ממוגנים.

בן כספית ממשיך בקו הלוחמני שלו.

עמוס הראל: המנהרות ונזקי נתניהו וחמאס.

יואב לימור: מדובר במלחמה.
ד"ר מייקל אורן: התקשורת הזרה והדה מורליזציה.

מצב המנהרות

minarot24.7.14

תקציר הפרקים הקודמים. שר הביטחון של מדינת ישראל, משה (בוגי) יעלון הודיע ביום ראשון בערב שתוך יומיים-שלושה, להערכתו, יחוסלו המנהרות. למחרת הייתה זו כותרת ראשית בידיעות. חלף כמעט שבוע. לא רואים את הסוף.
היום ב-nrg: "עד כה איתרו הכוחות 31 מנהרות טרור, אך… רק 9 מתוכן הושמדו לחלוטין ויצאו משימוש".
שתי בעיות עיקריות אני רואה פה: האחת, הקלולסיות של שר הביטחון, שהערכותיו שוות לתחת. אם שר הביטחון מקשקש בקומקום בזמן מלחמה דברים חסרי שחר, מה צריכה לחשוב בלוגרית חסרת השכלה צבאית ובטחונית, המתמחה ביומיום במניקור פדיקור, שהבינה מיד שהוא טועה?
הבעיה השנייה היא התקשורת. ובמקרה ספציפי זה, ידיעות, שהביא את הדברים אלו, בעיבוד עוד יותר אופטימי, ככותרת ראשית ביום שלמחרת. ומאחר שבבלוג תקשורת עסקינן, ולא בבלוג המבקר את מערכת הביטחון ואו את הפוליטיקאים המקומיים, הדגש הוא בביקורת על ידיעות, שזרה חול בעיני הציבור ודברר את השר הלוקה בבוחן מציאות.
על כך ששר הביטחון לא מבין מה נעשה סביבו צריך לחשוב בפורומים אחרים.

ראיון מעולה של גיא לרר עם המודיעים.
http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

כמה זמן יעבור עד שתקום זעקה להוציא את הספרים של אתגר קרת מתוכנית הלימודים של משרד החינוך?
לקרוא את התגובות בוואלה ולהיחנק מבושה.

ליאת רון: אל על מתנהגת כאחרונת סרסורי המזון. אופס, נעלם הטור שלה כלא היה. מעניין מה קרה (תוספת: מטמון גוגל. תודה לרוני).
(מעניין מתי רני רהב יכתוב תגובה)
יאיי, מותר לטוס לישראל. נא להחרים את אל על.
liatelal

רוב שוחר שלום? אנחנו (בן סויסה)?

משתכשכים בביצה

עמוס שוקן ענה אתמול לשאלות קוראים, כולל לברטה.
הדר סגל, בנו של פרופ' זאב סגל, כתב לשוקן מכתב (ב-mako).
לילך סיגן ביטלה את המנוי.
וגם נתן זהבי נגד גדעון לוי.

יגאל רביד, עובד ותיק ברשות השידור, עורך ומגיש תוכניות בטלוויזיה וברדיו, פנה אתמול לבית הדין לעבודה בתל-אביב בבקשה להורות לרשות השידור לשבצו לאלתר בשידורים המיוחדים עקב מבצע צוק איתן. לדבריו, בימים אלה מדירה אותו הנהלת רשות השידור משידורי חדשות ואקטואליה.
בתביעה שהגיש בשבוע שעבר תיאר רביד את היותו קורבן להתנכלויות חמורות מצד הנהלת רשות השידור, תחת מנהל החדשות בטלוויזיה דאז משה נסטלבאום. לטענתו, כתוצאה מהפרשה נגרמו לו נזקים רבים (הודעה לעיתונות).

החשוד בתקיפת כתב BBC: לא תקפתי, רצתי לכיוון המצלמה והחלקתי. אוי, אוויל.

רשות השידור פסלה תשדיר של בצלם על מות הילדים בעזה.

מסביב לעולם

פיצ'ס גלדוף, דו"ח נתיחה שלאחר המוות, סופי: מתה מאחר שלא יכלה להתמודד עם ההתמכרות להירואין.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

הדס:

הערוץ הראשון שידר לפני כמה דקות את החומר המצולם מהאירוע שבו נהרג הפועל התאילנדי מפיצוץ הפצמ״ר.בקטע נראה הפועל התאילנדי שוכב בתוך טנדר, דמו ניגר מגופו ובסמוך אליו פועלים נוספים שמנסים לעצור את הדם וצועקים ״אמבולנס״.
הקטע שודר ללא כל טשטוש של גופת ההרוג ולא עולה על דעתי שהערוץ הראשון היה נוהג כך אילו היה מדובר בהרוג יהודי.
החרפה על ראשם של מי שערכו את המשדר ואישרו את הקרנת הקטע הזה.

מוסיפה: זה בדיוק כמו פרסום תמונת הילד ההרוג/פצוע פלסטיני בחוף הים בעזה בהארץ.

שנה למות גילה אדרי. שטוטית זוכרת.

 לפני פיזור

אין כמו יפו בלילות.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

102 תגובות על לפיד יוצא לכבוש את עזה

  1. ברטה הגיב:

    1. דניאל פומרנץ ז"ל שנהרג בעזה הוא בנה של ורדה פומרנץ ראש מחלקת נפגעים לשעבר 😦
    2. כל הכבוד לכ-200 נשים שמימנו מודעת תמיכה באמניות המותקפות ע"י פלוגות הימין.

    אהבתי

  2. עומר מן הגיב:

    במהומות של פלסטינים בקלגרי קנדה הותקפו כמה יהודים בהפגנה אלימה שהמשטרה נעדרה ממנה. עזרא לבנט, בעל תכנית טלויזיה, מאשים את ראש העיר המוסלמי של קלגרי נהיד ננשי בשתיקה רועמת מול המהומות בגלל שיקולים אלקטורליים.

    לבנט מראיין את יהונתן הלוי דחוח על הטרור הג'יהאדיסטי שיוצא מקלגרי וחוזר אליה.

    אהבתי

  3. היום לא צפיתי בחדשות אבל שמעתי הרבה. למשל, שמישהו מהצמרת ישלם על מחדל המנהרות ויש קשר לגלנט והבולגרי. הבטיחו שיעצבן אותי וקיימו. מצד שני הסבירו שכנראה זה יהיה קצר בהרבה ממה שחשבתי (חודש וחצי) בגלל מגבלות טכניות של ציוד החמאס.
    הרבה ילדים של חברים ומשפחה ברצועה מדווחים על דברים טובים. בשורות טובות.

    אהבתי

  4. וינה על הקו הגיב:

    אדום באוסטריה.

    אהבתי

  5. עומר מן הגיב:

    החיקוי הכי טוב בעולם (טוב, בעברית) של הדיילי שואו של ג'ון סטיוארט:

    התכנית "שיהיה לנו בהצלחה" של ליאור שליין בוואלה

    אהבתי

  6. עומר מן הגיב:

    לקוה שפרן יש שבע הערות על הדעתנות התבוסתנית במשפט פתיחה אחד של ערוץ 10. לא כל בוגרי גל"צ שמאלנים.

    אהבתי

    • הדס הגיב:

      קווה שפרן מייצג גישה אנכרוניסטית שמתעלמת מכך שבקיץ 2014 מסך הטלוויזיה הוא מסך משני בעבור רוב האנשים.
      שפרן כל כך מדקדק בניתוחיו עד שהוא לא שם לב לכך שרוב האנשים, ומתוך בחירה, מקבלים לאורך כל שעות היממה עידכונים מאתרי חדשות ומאפליקציות שונות ובתוך השטף החדשותי הזה הבעת פנים של יונית לוי או אמירה של טלי מורנו נבלעות בזרם, ומי זוכר מה אמר מי ומתי כעבור כמה שעות.
      שפרן הוא איש ימין שמרני שמסרב להכיר בכך שהרשתות החברתיות החליפו את הטלוויזיה והרדיו בתפקיד של עיצוב דעת קהל וכיוונון רגשות הציבור.
      כמובן ששפרן לא עוסק כלל בשאלה מה מציגה התקשורת הישראלית מהזוועות, ההרס והחורבן שמתחולל ברצועת עזה. את שפרן הצדקן זה כלל לא מעניין.

      אהבתי

    • ברטה הגיב:

      קווה שפרן בהיותו במדים החציף דיבור על ראש ממשלה מכהן (שרון) דברים שלא היו עוברים כיום את המסננת של ירון דקל על נתניהו למשל. אביו רב.

      אהבתי

  7. עומר מן הגיב:

    אחד הימים הטובים של התגובות בבלוג. תודה לכולם (מכל הצדדים).

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      רגע, חזרתי גם לתפקיד מחלק הציונים האירוני של הבלוג. מר מן זה לא הפקר.
      בקשר לשפרן, מי שרוצה יחפור וימצא תבוסתנות גם בהודעות דובר צה"ל.
      אבל יכול להיות ששפרן פארודי או אולי אירוני כמוך.

      אהבתי

  8. עובר אורח הגיב:

    השגעון ממשיך. טלפון. המטלפן ממיסדי גבעתי החדשה. גדודים, חפ"ש,
    מכורע, קורסים, חובש, פחל"ן, עוד קורסים, סירוב בה"ד 1 ,עבודה לימודים מילואים עד גיל 42 עזה, לבנון, לבנון, עזה, משתחרר רס"ג. אמריקה. לא בורסה, לא בוץ ים המלח, לא מורה עברית, לא שליח סוכנות. מהנדס קו מפעל יצרני, משמרות, אחריות המצאות, פיתוחים, פועלים מכל הצבעים. "תגיד לי השתגעתם" מהיכן הטלפון בשעה זו? אמצע היום. "שמע: אחד המהנדסים שלי קרא לי ל TV , עומדת בחורה ישראלית בארץ מחרפת ומגדפת את ישראל,לשאלה כמה היא מייצגת, התשובה "הרבה". "שואל המהנדס של המטלפן: "היא לא פציפסטית, נכון?" (יש מעט מהנדסים יהודים על קו הייצור בארה"ב הוא לא מהם) ועונה לעצמו הלא יהודי "מעניין היא לא נגד מלחמה". ואז אומר הלא יהודי למטלפן אלי: "אתם לא נראים טוב בגלל המספרים אבל גם היא לא בסדר, למה היא לא דורשת הפסקת אש מיד? האם היא בעד הערבים שהורגים ומפציצים אותכם, זה משוגע? נכון" "כאן מסיים הלא יהודי" אומר המטלפן ומוסיף "מוח של לא יהודי". סוגר טלפון (נייד לא מטלפנים בשל המפעל) דממה. אני ליד המחשב וזה קרה עכשיו

    אבן הבוחן הפשוטה לכל המחרטטים כאן, ובכל מקום, על ילדים מתים ועזה וערבים והומניות וכ"ו והאג ואמנה זו ואחרת. פשוט דרישה להפסקת אש בלי שום תנאים ודיבורים. וצמוד לה גינוי למעמידי תנאים של מנצחים מוחלטים.

    גם כאן בבלוג יש כאלו. נשמע דעתם בלי ועם הסכמי פריז.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      יפה שאתה לומד חדשים, חבל שאתה לומד אותם מהיונה. אז כמו שאמר שועלן: תקשיב לי, ותקשיב לי טוב. לא רק שאני קורא לחמאס להפסיק את האש, אני קורא לו להניח את נשקו לתמיד (רק חבל שה$#$&@ לא מקשיבים לי). עכשיו נסה להפטר מהויכוחים עם אנשי קש דמיוניים במוחך.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        שוב ספין ערמומי של דמגוג. כל הזמן אתה ודומיך
        פולטים הוראות הנחיות ופקודות והאשמות לישראל,
        רק לישראל. וזה שה"(רק חבל שה$#$&@ לא
        מקשיבים לי)". נובמת, מי חשב שהחמאס בכלל
        מקשיב לך. אבל אתה חלק מהמאמץ להאשמת ישראל
        בכל רע שבעולם. העושים זאת אינם אנשי קש והם
        לדאבוני קימים, הנה אתה דוגמה. ולך יש עניין בהגחכת
        הטענה שרוע זה קיים ומזיק. ובאשר לאי הרצון של
        חמאס בהפסקת אש, האם יש לזה איזה קשר קטן צדדי
        עקיף לא נחשב לעוד ציטטה שלך "עזה המכוערת
        בהריסות ותינוקות מתים". שהקדמת אותה בניגוד
        פואטי בכוונת מכוון "ישראל היפה". כל התרגילים
        הדמגוגים האלו קיימים במדיה העולמית ולא בראשי.
        חלקם נשלח מישראלים בישראל.מה זה אומר עליך?
        מה כתוב בהסכמי פריז בענינים אלו?

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          לא עזב לך את הראש ההסכם פריז מאז הבורות בעובדות שגילית. עדין אתה מדרדר יונתית ומדבר אלי ברבים.
          ומה קשה להבין "הריסות ותינוקות מתים" היא סיבה ראויה לקרוא לחמאס להפסקת אש והתפרקות מנשק. למה אתה מתנגד לכך?

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            היית ונשארת דמגוג ערמומי. איני בור
            ומכיר את הסכמי פריז מקרוב.
            אדבר איך שבא לי. אתה מנסה להתחכם
            ולסלף כרגיל. האשמת רק את ישראל
            באסון בעזה ואתה ממשיך בכך. זה אתה.
            עוד עיקום עוד סילוף. הכל כתוב כאן למעלה.
            כל אחד יכול לראות לעצמו. מי מאשים את
            מי במה.

            אהבתי

  9. הדב הגיב:

    צפיתי עכשיו בכתבה של ניר דבורי שסיכם את יום הלחימה ואני לא מאמינה לאף מילה שהוא הוציא מפיו.
    תעמולה נטו מבית מדרשו של דו״צ.
    איזו עליבות עיתונאית.

    אהבתי

  10. ארגון "ISIS לא חמאס, יש הבדל" המוכר בציון כדאע"ש הודיע שיבצע ברית מילה בכל נשות עירק בגילאי 11-46.
    לא חמאס, לא ג'בהת אל נוסרה, לא עז עדין על קסאם, לא הגי'אהד האסלאמי, לא פלוגות אל-קודס. יש הבדל עצום.

    אהבתי

  11. אורן הגיב:

    יאמרו את זה לפני, שיט, אולי אפילו אני אמרתי את זה. הדגמה יפה של תקרת זכוכית ומעמד הנשים.
    אילו יאיר לפיד היה צץ לעולם כתינוקת, הוא היה היום לילך סיגן, אין עתיד.

    אהבתי

  12. אורן הגיב:

    א. ישראל יפה, אין ספק, זו עזה המכוערת בהריסות ותינוקות מתים.
    ב. זו שעתו הגדולה של יאיר לפיד היכול למנף את האין שכל שלו באוירה ציבורית מתאימה.

    אהבתי

  13. ZIKI הגיב:

    לא רק אנחנו אשמים
    אני מאד אוהב להאשים את עצמנו, אני גם באמת ובתמים חושב שאנחנו אשמים ואחראים לרוב מה שקורה לנו.
    ועם זאת, ואחרי הכל, גם סמולני קורא הארץ כמוני חייב לשאות את השאלה
    "ערבים מטומטמים מה עשיתם"

    אהבתי

    • בתחילת וגם בסוף גרם המדרגות בסוכות המצילים מעמידים גיגיות עם מים. למה שתיים? כי חלק מהאנשים מדלג מעל הראשונה משוכנע שמדובר בטעות. מי שפסח גם על השניה זוכה לנזיפה קולנית ובצדק. החול מגיע בדרך לא דרך עד לסדין הפרחוני שפרוש על מיטת המציל.

      הפיילה הראשונה
      הערבים לא מטומטמים. הם הרוב, יש להם נפט ואנחנו מיעוט. רובם רוצה לראות אותנו, וזה עניין של מאה שנים- בים.

      מהלך המבצע הצבאי שעורך צה"ל ביהודה ושומרון, נרשם זינוק בשיעור הפלסטינים (55% ביו"ש ו-68% בעזה) שחושבים כי יש לקדם את המטרה "להחזרת כל פלסטין ההיסטורית, מהים עד הנהר" – כלומר, השמדת ישראל.

      בפיילה השניה
      היהודים והם בהחלט מטומטמים. כי עדיין, גם אחרי ההודנה המבורכת עם מצרים וירדן והסכמי אוסלו והאביב הערבי לא זיהינו את תפקידה של הפיילה הראשונה. אנחנו מספרים לעצמנו שקרים לגבי מה ערבים רוצים ומאמינים לפעילי המחנה הנאור שמבטיחים שרובם רוצה בשלום. כפי שהבטיחו שלא יירו טילים מעזה וכפי שהבטיחו בלבנון וכפי שהבטיחו במצרים וכפי שהבטיח עראפת וכו'. איך יודעים מה הם רוצים? איך יודעים מה אדם רוצה?
      אין דרך מדוייקת אבל אם מסתכלים על הקצאת המשאבים (זמן וכסף) מקבלים תמונה די טובה של הדברים שחשובים ויקרים לו. קל לך להבין מה אדם שממלא טוטו לוטו ווינר פעמיים בשבוע רוצה ומשתוקק. באותה דרך ניתן לזהות מה הערבים רוצים.

      בתור זה שסובל מגרגירי החול שהגיעו לסדין הפרחוני אני רק מבקש שתבין שכל עוד נהייה מציאותיים ונתייחס בכבוד לרצון הערבי יש לנו סיכוי לא רע לשרוד כאן. בפעם הבאה שנתנתק מהמציאות ונתרומם לעבר חזיונות החומוס בדמשק יכול להיות שנגלה שאין לאן לנחות.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      תודה

      אהבתי

  14. יניב הגיב:

    עובד זר נהרג מטיל. יועלה לאחר מותו לדרגת אדם.

    אהבתי

  15. הדס הגיב:

    שתי החברות שחיות כאן, היהודית והפלסטינית, הן חברות חולות שהפכו את השמחה לאסונו, יגונו וסבלו של הצד השני למרכיב מרכזי בזהותן.
    צריך לקוות שהמוגלה והזוהמה שנחשפות כעת הן שלב בדרך לתיקון ולהיטהרות שיידרשו על מנת שאפשר יהיה להמשיך ולחיות כאן חיים משותפים.
    *
    פעם חיים גורי הגיע לגדוד שריון ברמת הגולן, להציג את סרטו ״המכה ה – 81״. יוני נתניהו היה המג״ד. לאחר ההקרנה גורי הלך לאוהל הקצינים לשתות קפה ושם הוא נשאל על ידי אחד מהם מה מוסר ההשכל של הסרט. זו היתה תשובתו :
    ״אל תהיה קורבן ואל תהיה רוצח. כלומר, היה תמיד חזק כדי להגן על עצמך, אבל שמור על צלם האדם, על 'לא תרצח'.״
    *
    ומה אם כדי לא להיות קורבן עליך להיות רוצח ?
    זה הכאב הגדול של הציונות, זה הפצע הגדול של הישראליות.

    אהבתי

    • החברה הישראלית יהודית כולל הימין הידוע לשמצה מתנערת מהרג ילדים ורואה ברצח גזעני של חפים מפשע עוול גדול. הפלסטינים הישראלים ואלה שמחוץ לישראל מחזיקים בסולם ערכים שונה לחלוטין. הסימטריה שאת מנסה לצייר בין החברות מוכר צפוי ומובן.

      ממליץ לך ללמוד ולהכיר את שכנייך ולא דרך הגידון והעמירס אלא דרך הצהרותיהם, ההסכמים שחתמו, אמנות, וכתבות שמכוונים פנימה – לעולם הערבי.

      אהבתי

  16. hunyuc הגיב:

    פויה ערוץ 1:

    מדק' 2.41

    אהבתי

  17. מאיה הגיב:

    אילה חסון מראיינת היום רופא עיניים שמספר בגאוה על שני בנים טייסים בצה"ל ושני ילדים רופאים ואז הוא פתאם אומר: "הלוואי ותצא אש מלמעלה ותשרוף את כולם" אילה: "אתה מתכוון לחמאס, לא לאזרחים העזתים". הרופא: "לא, אני מתכוון לכולם. …" אילה: "תודה לך. התכוונו להתרכז בפן האישי" ומסיימת את הראיון.

    גאווה ישראלית. ההתבהמות מחלחלת לכל שדרת האוכלוסיה.

    אהבתי

    • imanuel הגיב:

      נורא.
      הוא עוד עלול היה להיות האבא שלך בעלך.
      הסב של הילדים שלך.

      אהבתי

    • הקצנה והתבהמות אכן. הרי מי שחזה את הטילים מעזה ודופק את הראש בקיר אשם במצב. מי שלא הגיע להסדר מדיני אחראי למצב (ראי טל שניידר ואחרים)
      אבל מי שסתם לצד המציאותי את הפה, מתפרנס בחו"ל משנאת ישראל והביא בשגיונותיו לאלפי הרוגים ראוי בעינייך לשבח כי הוא נוהג באופן "תרבותי". אדוני המלחמה, מכירה?

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      מאיה. את מבינה מה הולך כאן? מי שמבין כואס רוגז ותוהה לעתיד
      ילדיו ונכדיו. חושב ומתנהג כמו הרופא הזה. "התבהמות מחלחלת" נובמת. בזמן שהישראלים היו מה שהם מגדעון לוי עד איווט ליברמן
      כמו כל העמים לא יותר רעים ולא יותר טובים. בעזה הושקעו מאות מיליוני דולרים בתכניות רצח אזרחים.לא הגנה אזרחית, לא בתי חולים בודאי שלא פיתוח חקלאות מקורות מים וכ"ו. אלפי אנשים הכנו תכניות רצח לאזרחי ישראל וחבריהם הפגינו ועדיין מפגינים נגד ישראל. עזה אינה כבושה. עזה הייתה הזדמנות פלשתינית להראות לעולם מה עצמאות פלשטינית יכולה לעשות. אפילו לא בול אפילו לא מטבע. הנה כאן בבלוג אמרתי שאלו שמפיצים בעולם את רוע ישראל ראוי שיעירו על כך שבזמן החרם הערבי בזמן תכניות חרם כלכלי על ישראל בכל העולם ישראל מתחזקת את ערך המטבע בעזה. פרופסור בבאר שבע מטיף לחרם כלכלי, ישראל מתחזקת את הכלכלה העזתית. בעזה מגלגלים תכניות רצח בניגוד לכל חוק הסכם ונוהג וכאן בבלוג מי שהוא מספר לי מה ישראל חייבת לעשות לפי הסכמי פריז. זה נורמלי? יש בבלוג זה ביקורת על המנהרות , נכון וטוב ויפה. אם לא ההגנה האזרחית היו כאן אלפי נפגעים ישראליים רובם אזרחים וישראל הייתה במלחמה אמיתית כמו אירופה במ"ע שניה. עשרות ישראלים הסתבבו כאן בארץ ובחו"ל בשביל שיהיה מלט בעזה דרך המלט הזה היו אמורות לעבור עשרות חוליות רצח ולתקוף להרוג ולחטוף אזרחים. מי כאן הבהמה? מי כאן התבהם? את באמת לא מבינה מה קרה כאן כולל תכנון יזום של מוות של אזרחים ערבים? כן כן מי שהכין מלחמה כזו בודאי ידע מה יקרה לאזרחי עזה. היום אנחנו יודעים שהם מבינים בצבא ומלחמה לא פחות מחרטטי התקשורת הישראלית. ליצן הבלוג מספר לי על הסכמי בריז, המנהרות והטילים זה בהסכמי בריז?

      אהבתי

      • יוסל'ה הגיב:

        כל מי שלא חושב כמוני הוא בהמה/הזוי/שמאלן מסריח/ימנוני/בבון/פאשיסט/רוצח ועוד שאר כינויים.

        והכי גרוע, זו האלימות המילולית בפייסבוק ובכלל.
        אז קראתי לבן שלך רוצח מתועב, אז מה? זו סיבה לקרוא לי בחזרה הזוי?!

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          מי שרוצה שכולם יימותו, הוא לא בהמה( ומה רע עשתה הבהמה התמימה), הוא את עצמו מוסרית, אדם שרוצה במוות של המונים. הוא יכול לשלוח מברשת שיניים, ולקבל תעודת הכשר מישראל היום כישראלי היפה. הוא יכול לקבל פתקת הכשר ממגיב מבולבל וסנילי. אבל אין פה יותר משהציג האדם את עצמו בדבריו.

          אהבתי

          • יוסל'ה הגיב:

            א. קראתי שלוש פעמים ועדיין לא הצלחתי להבין מה אתה אומר. כנראה שהבעיה היא אצלי

            ב. בוא נעשה עסק, אתה לא תגיב אצלי ואני לא אגיב אצלך, בסדר?

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              בפשטות : מי שאומר "שיהרגו כולם" ברור מהו ומיהו ואין לחפש לכך הצדקות.
              לי אין בלוג, אבל מסכים, לא אגיב בבלוג שלך.

              אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              יוסל'ה שבת שלום
              לא יעזור לך. טפיל חייב להיטפל לפונדקאי
              זה עצם מהותו. לא יכול בלי דם וגוויות.
              אלו הוציאו אותו מחורו, התבשיל הקניבלי
              של החמאס. ראה מה קרה בבלוג זה
              מרגע שהגיח. זה השלום שאנשי השלום
              מביאים לעולם. הוא חייב בשביל להתקיים
              כאן ליצור רוע, ריב ומדון. כידוע איני מסכים
              לרוב דיעותיך אך, ולו רק משום ששנינו
              מדברים וכותבים בעברית וחושבים בדרך
              עברית, גם אם דרך שונה, אך עברית, יש
              לנו שפה משותפת. עולמם של הטפילים אחר
              ורע לא יובן לי לעולם.

              אהבתי

    • ברטה הגיב:

      מצד שני גם אסאד בהכשרתו רופא עיניים

      <

      אהבתי

  18. יוסל'ה הגיב:

    אפרופו שוקן, היה מביך ממש לראות אותו רץ שלשום בלילה מאולפן לאולפן ומנסה לפנות "אל הלב" של המנויים שלו, שיישארו (ואיתם גם המפרסמים).

    מעולם לא עבדתי בהארץ, אבל כמה ממכרי עבדו ועודם עובדים שם.

    ובכן, איך נגיד זאת בעדינות, בשעות אלו חווה הארץ "צונאמי מדיני" משמעותי ביותר של קוראיו. לא זו בלבד שהרבה מאות של מנויים כבר ביטלו (לא עזב הספין של "מאה מנויים עזבו אותנו" שהריץ השוקן ביום שלישי), אלא שעיקר הבעיה היא ירידה משמעותית מאד של מפרסמים. אלו אינם רוצים להיות מזוהים עם המותג של הארץ.

    אינני יודע איך זה ייגמר, ואני מניח שאין איש יודע, אבל אם אני צריך להמר, הרי שגם עשרה מאמרים כמו שכתב היום ארי שביט לא יעזרו.

    אהבתי

    • ב הגיב:

      לא ברור כלל איך הגעת למסקנה שהיתה הופעה מביכה. בשום מצב שוקן לא ניסה לפנות "אל הלב". הוא הסביר ברוגע ונועם את המצב, ולא ניסה להחזיר אף מנוי. בנוסף לזה, הוא גם אמר שזו לא הפעם הראשונה ש"הארץ" עומד בפני מתקפה כזאת של נטישת מנויים, ושמניסיון העבר הדברים מתאזנים.
      הוא לא פנה ללב של אף מנוי ולא של אף צופה. הוא ענה על השאלות בצורה מכובדת וסרב להתרגש מהניסיונות של המגישים לזרוע פאניקה.
      בשורה התחתונה, "הארץ" אולי ספג נטישה מסויימת של מנויים, אבל זה לא משהו שצריך כרגע להתרגש ממנו.
      לגבי הופעתו בטלוויזיה, ראיתיו בערוץ 10 אצל גדי סוקניק, הוא ענה בצורה מכובדת וסבלנית, מה שנקרא הופעה לעניין, וטוב שעשה כך.

      *** הח"מ מנוי על ידיעות אחרונות.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      בעניין מספר המנויים שעזבו: מאיפה לך?
      בעניין המפרסמים: זה ממש ממש ממש לא רק הארץ, כל הענף הגיע בשנייה לתהום.

      אהבתי

      • יוסל'ה הגיב:

        בעניין המנויים שעזבו – את לא באמת מצפה שאכתוב כאן את השם של מי שמסר/ה לי את הנתון הזה, נכון? אם לא בא לך, את לא חייבת להאמין לי. אני מניח שיש לך מספיק מקורות משל עצמך לבדוק את הדברים, ואני מניח גם שהמקורות שלך יודעים להגיד לך את אותו הדבר בדיוק (ומי יודע, אולי המקורות שלך ושלי, הם אותם המקורות ממש).

        בעניין המפרסמים – כל הענף בירידה ברגיל. כמובן שחלק מהענף בירידה במיוחד עכשיו (בעיקר הטלויזיות), אבל בניגוד לירידה מזערית בידיעות, ושמירה על הקיים בקבוצת הפוסט ואצל ישר"ה, הרי שהארץ חווה בימים אלו, ובמיוחד בשבוע האחרון, ירידה דרמטית מאד.

        והנקודה הכי חשובה היא שמפרסמים שוחחו עם בכירי הארץ, לא יודע לגבי שוקן עצמו, והסבירו להם שמבחינתם יש כרגע בעיה גדולה בפרסום בהארץ, בגלל שהמותג הזה נתפס (בצדק או שלא, זה לא העניין כאן) כמותג עם ערך שלילי.

        גם ככה מצבו הפיננסי של הארץ איננו מזהיר והוא איננו מראה רווחים יוצאי דופן כדבר בשגרה.

        אהבתי

    • avi הגיב:

      להארץ כבר שום דבר לא יעזור. זה באמת לא משנה אם עזבו אותו50 100 או 150 או דווקא חזרו כמה עשרות לאות הזדהות.

      הנזק להארץ הוא מצטבר ולטווח ארוך. זה כמו סרטן. לכן גם לא משנה אם עוד שנה כשתקום כאן שוויץ של המזרח התיכון והארץ יצא בעוד מסע פרסום הזוי ומיותר, הוא ישכנע שוב רק את המשוכנעים מראש בלבד.

      עם כל מלחמה/ מבצע הארץ מגדיר מחדש את הדי.אנ.איי שלו והוא כנראה עיתון טוב מאוד דווקא עבור אלו שלא גרים כאן בארץ, גם אלו שמנטלית לא גרים כאן.

      אין דבר יותר פתטי שמדגים את זה מוועידת השלום שאירגן הארץ לאחרונה דווקא על רקע המתרחש באזור.

      שוקן הבן גמר אומר לסגור את המפעל המפואר שבנה אביו. צריך לתת לזה רק עוד קצת זמן.

      אהבתי

      • יוסל'ה הגיב:

        אין להארץ די אן איי. פעם היה לו, הבעיה היא שהמרכז (לא המרכז הפוליטי, אלא המרכז של הארץ) זז לכל הכיוונים והתפזר.

        מי שקורא את הארץ בתור קוריוז שמאלני, חושב שמדובר בעיתון של השמאל הקיצוני וההזוי. מי שקורא הארץ בכתוב, ואח"כ קורא את לנדו/שיחה מקומית/הגדה השמאלית/972 ושאר דיגיטל (עם כל מי שלא הזכרתי הסליחה), חושב שהארץ זה עיתון של סחים ציוניים.

        אהבתי

    • לירון הגיב:

      זה בסדר, תמיד אפשר לקרוא לזרים לעזור לעצב את דמותה של מדינת ישראל.

      אהבתי

  19. עוד.ד הגיב:

    הקטע עם "ידיעות" המשטה בקוראיו ומזלזל בהם חוזר על עצמו.
    מה שאת מתמקדת בו, ובצדק, עם ההצהרה המופרכת של שר הבטחון,
    לדעתי אחד הרגעים החשובים של הבלוג הזה. אהבה.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אכן, ולבלוג הזה בכל זאת חשיבות בניהול נושא לפיד
      ועכשיו נושא יעלון. לאור הנכתב כאן, הנאמר בבית
      ושיחות עם מי שחוו מלחמה צה"ל במצב של קרב מוטילה
      והשנים השחורת של המסתננים. גם העם השתנה.
      כאן היונה צודק מאוד. צריך לרענן את צה"ל וצריך
      עוד הרבה דברים.זה הכל בחבילה אחת.ייתכן בהחלט
      שנשכו ובלעו יותר משניתן לעכל וייתכנו דברים יותר קשים
      והרבה יותר רעים. נקווה ל"עוז לתמורה בטרם פורענות"

      אהבתי

  20. מיכה הגיב:

    צה”ל עצר 150 פלסטינים בעזה. רובם התבררו כלא מעורבים והם שוחררו. מה יהיה?

    איפה בדיוק הבעיה? רואים גבר צעיר מסתובב בשטח לחימה, איך יודעים אם זה חמאסניק שזרק את הנשק אבל יכול עדיין לגלות איפה המטען או המארב או המנהרה הבאים, או סתם פועל תמים שרוצה להוציא חפצים מהבית שלו? יש לך דרך אחרת פרט לחקירה? אילו היו משאירים אותם באיזה כלא או מחנה שבויים זה לא היה תקין, אבל אם חוקרים וכשמסתבר שהם תמימים משחררים – מה הבעיה?

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      מערכת האיסוף של השב"כ מבוססת בעיקרה על היכולת לעצור בלתי מעורבים. המעצר מאפשר לשב"כ גיוס רחב של סוכנים בלי לסכן את המפעיל ואת הסוכן. שכן של מפעל קסאמים ובן דוד של מג"ד בחמאס הם אמנם בלתי מעורבים אבל מקורות מידע מצויינים

      אהבתי

    • הדס הגיב:

      הבעיה נעוצה בפרסום התמונות (אני מבינה את הצורך הביטחוני בהורדת הבגדים) שכל תכליתן להעלות את המורל בקרב הציבור הישראלי באמצעות הצגת הגברים הפלסטינים באופן שמשפיל אותם ופוגע בכבודם. צבא מנצח ובטוח בעצמו לא זקוק לכך.
      איך היינו מגיבים אילו חיילים ישראלים היו נופלים בשבי חמאס ומוצגים באופן דומה ?
      לא מפתיע כמובן שינון מגל מיהר לפרסם את התמונות בוואלה.

      אהבתי

      • מיכה הגיב:

        אני תוהה אם את צודקת בענין הזה. אין שום הצדקה לפרסם תמונות כאלה של אלה שהם תמימים. לעומת זאת, יכול להיות שיש טעם לפרסם תמונות כאלה של אלה שהם אכן חמאסניקים. הרי המערכה היא במידה רבה על התודעה; ההשגים שחמאס מחפש הם תודעתיים, "הצלחות של ההתנגדות שלא הורידה ראשה ולא נכנעה לכובש". תמונות שמראות אנשי חמאס שנכנעו עשויות לפגוע בחמאס בקרב התודעתי הזה ולהוכיח שאנשיו הם לא הגיבורים שהוא מנסה להציג. אגב, לא חסרות תמונות ממלחמות העבר של שבויים מצריים בדיוק במצבים כאלה.

        אהבתי

  21. חייל זקן הגיב:

    גשמי קיץ – 3 חיילים הרוגים
    עופרת יצוקה – 10 חיילים הרוגים
    צוק איתן – 32 (+1?) חיילים הרוגים (עד כה)
    ״טירוף זה לחזור על אותו הפעולה פעם אחר פעם ולצפות לתוצאה שונה" …אלברט איינשטיין
    צוק איתן הוא מלחמת ההתנתקות הרביעית (כולל עמוד ענן), מלחמות (לפחות בעזה) שהן ענף של מלחמות אוסלו. אם נתעלם מהפן המדיני/פוליטי ונתמקד בפן הצבאי הנתונים מלמדים שלמרות השיפורים הגדולים של צה"ל בטכנולוגיה הביצועים שלו הולכים ופוחתים ואילו ביצועי החמאס הולכים ומשתפרים. לא רק שהוא פוגע ביותר חיילים הנזק העקיף שהוא גורם מגיע לרמות של פגיעה אסטרטגית (נתב"ג).
    הסיבה לכך שצה"ל נכשל שוב ושוב ועתיד להיכשל גם במבצע זה היא שהתכניות שהוא מנסה לבצע הן בניגוד לעקרונות המלחמה. כל בר דעת מבין שרצפת/תקרת קל-פל שנבנתה בניגוד לעקרונות של הנדסת בניין חייבת לקרוס אבל איש מהבכירים הבטחוניים לשעבר (הקיביצערים) המופיעים תדיר בתקשורת לא מעלה בדעתו שתכנית צבאית צריכה לממש את עקרונות המלחמה שכן אלמלא כן חזקה שתיכשל. הסיבה היא, שכמו מחליפיהם הנוכחיים, הם לא מכירים אותם ולא פעלו על פיהם בעבר. בנסיבות אלו העמקת הפעולה בעזה תהיה חסרת תוחלת ולא תביא לשום הישג. העצה שלי לביבי היא עצה קיסינג'רית "בוא נברח ונגיד שנצחנו". ושאלה לבוגי, פיטרת את הרבש"צים בעוטף עזה לאחר שהתברר איום המנהרות, לא הגיע הזמן לפטר את הקב"ט של נתב"ג?

    אהבתי

    • ארט וואנדליי הגיב:

      חז"ן – איך אתה מסביר את ההצלחה של צה"ל בחומת מגן?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        מבחינת הגדרת המטרות שלו היה מבצע חומת מגן דומה למבצעים שנערכו בעזה. ההבדל היה שעקב האבדות הכבדות בעורף נעלמה המנטרה "איפוק הוא כח" וצה"ל, בגיוס כמעט מלא, נכנס במקביל למרכזי כל הערים ביו"ש. מבחינה אופרטיבית התוצאות שלו היו עלובות. אמנם הכניסה המסיבית למרכזי הערים בוצעה בהצלחה רבה אבל היכולת של אירגוני הטרור להוציא פיגועים לשטח ישראל נפגעה מעט מאד. הסיבה לדלות ההשגים היא פינוי השטח בלי שהושג ההשג האופרטיבי הנדרש.
        למעשה, המבצע החשוב יותר שהביא את ההשג הנדרש הוא מבצע דרך נחושה. במבצע זה חזר צה"ל לשטח על מנת לשהות בו, הקים את מערכת המחסומים ואת מערכת תאי השטח של השב"כ. לאחר ההתבססות בכל השטח החלה סידרה של הרבה מבצעים קטנים שהביאו לדיכוי הטרור.

        אהבתי

        • ארט וואנדליי הגיב:

          סליחה, טעות במבצע. בכל זאת ההצלחה בהתמודדות מול הטרור בשטחים, היא משמותית, ארוכת טווח ומנוגדת לכל התחזיות המוקדמות (חייבים פתרון מדיני, אי אפשר להלחם במוטיבציה ושאר השטויות)
          איך אתה מסביר את ההבדל בין ההצלחה הזאת לבין הכשלונות בעזה ובלבנון?

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            שליטה בשטח שמאפשרת לכוחות יירוט קטנים לדפוק על כל דלת בסיכון נמוך.

            אהבתי

            • ארט וואנדליי הגיב:

              ולמה לא חותרים להגיע למצב הזה בעזה?

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                לזה נדרש מהפך תודעתי של ההנהגה הפוליטית. זה לא אפשרי ללא קטסטרופה ביטחונית.

                אהבתי

              • הדס הגיב:

                פוליטיקאים, אנשי צבא לשעבר ועיתונאים חוזרים שוב ושוב על הטענה שמבצע חומת מגן היה מבצע מוצלח.
                נכנסתי לויקיפדיה לערך שעוסק בפיגועי התאבדות ובדקתי מה באמת קרה בעקבות חומת מגן.
                המספרים הבאים לא כוללים פיגועי התאבדות בתוך רצועת עזה, במעברים ובנמל אשדוד (שם נהרגו 10 ישראלים בפיגוע שיצא מרצועת עזה ואיננו קשור כמובן לחומת מגן). המספרים גם לא כוללים פיגועים שלא בוצעו כפיגועי התאבדות.
                אלה נתוני ההרוגים בפיגועי התאבדות בשלוש השנים לאחר המבצע :
                מאי 2002 (סיום מבצע חומת מגן) – מאי 2003 : 147
                מאי 2003 – מאי 2004 : 116
                מאי 2004 – מאי 2005 : 26
                המספרים מספרים סיפור אחר לחלוטין אודות מבצע חומת מגן.

                אהבתי

                • מאיר הגיב:

                  את צריכה להציג את כמות ההרוגים בשנה שלפני המבצע כדי לדעת את תועלתו מבחינה זו. הנתונים שהבאת לא אומרים דבר.

                  אהבתי

                  • הדס הגיב:

                    בין מאי 2001 למאי 2002 נהרגו בפיגועי התאבדות שיצאו מהגדה המערבית 202 ישראלים.
                    עדיין מבצע חומת מגן לא יכול להיחשב כמבצע מוצלח לנוכח הנתונים שהצגתי.

                    אהבתי

                • ארט וואנדליי הגיב:

                  המספרים מראים בברור שרק שהייה ממושכת בשטח מביאה לירידה ברמות הטרור. ולא מבצעי זבנג וגמרנו.

                  אהבתי

      • אורן הגיב:

        כן, התמצית של הבלוג. התמים ודל הדעת הולך אל המציל בבריכת בית המשוגעים. חזנ"קה הקוראת בקפה מרמת אביב.

        אהבתי

    • הדס הגיב:

      גרף ההשתפרות בלחימה של לוחמי חמאס מזכיר את מה שהתרחש בלבנון עם לוחמי חיזבאללה.
      באופן טבעי טווח השיפור בצבא היבשה של צה״ל מצומצם יותר.
      לצערנו חלק לא קטן מההרוגים במבצע הנוכחי הם תוצאה של התנהלות לא מוצלחת של הכוחות בתוך שטח ישראל ובשטח הרצועה ושל אי הפקת לקחים מלבנון 2.
      אין לנו מידע ממקורות עצמאיים על מה שמתרחש בשטח כאשר כוחות של צה״ל נתקלים בכוחות חמאס במהלך הלחימה בתוך השטח הבנוי ולכן קשה לקבוע כעת שהביצועים של לוחמי צבא היבשה ״הולכים ופוחתים״.

      אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        גרף ההשתפרות בלחימה של לוחמי חמאס מזכיר את מה שהתרחש בלבנון עם לוחמי חיזבאללה.
        באופן טבעי טווח השיפור בצבא היבשה של צה״ל מצומצם יותר.

        לחלוטין לא מסכים.
        ראשית, עובדתית זה לא נכון. א. צה"ל משנה תו"לים, באופן מוצלח יותר או פחות, מתחקר ולומד (אלו לא דברים שמפורסמים); ב. צה"ל עדכן את כלי הנשק שברשותו (מרמת הנשק האישי שבידי החי"רניק ועד לחימוש שמוטל ממטוסים); ג. כיפת ברזל.
        שנית, וזה צריך לזכור כל הזמן:
        בקרבות בעזה, כמו ברוב הקרבות בלבנון השנייה, לוחמי האויב לא נכנסים למגע ישיר עם כוחות החי"ר של צה"ל. וכשזה כן קורה, ידם על התחתונה. וזה מעדויות של לוחמים בשטח (וכדי להקדים תרופה למכה: לא, חדירה בהסתר ממנהרה, הצבת מארב, מכת אש והימלטות לא נחשבים).
        לעומת זאת, ישנם סרטונים רבים של מורדים בסוריה, אשר תוקפים רגלית מוצבים של הצבא ומנהלים קרב של ממש. כזה עוד לא היה לנו.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          זו טעות למדוד השגים בראיה של רובאי מול רובאי. אופן הפעולה של צה"ל מייצר לחמאס שני יתרונות. 1. שליטה מלאה באש על העורף. 2. שליטה מלאה ברמת החיכוך עם הכוחות בשטח. (כדי שצה"ל ישלוט ברמת החיכוך עליו להפתיע את החמאס). מבחינת החמאס יחסי השחיקה הם פרמטר בעל חשיבות פחותה. המאזן צריך להמדד על פי המטרות של הצדדים. המטרה של החמאס היא טרור (לא משכורות לפקידים) ואת זה הוא מצליח לייצר לאורך זמן במחיר נסבל מבחינתו. המטרה של צה"ל כפי שסופרה לציבור היא פתרון בעיית המנהרות ובזה הוא כושל תוך תשלום מחיר בלתי נסבל.

          אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            אין מחלוקת.
            אני מסכים עם הרבה מאוד מהדברים שלך.
            ההערה שלי באה רק בתגובה להערה של הדס על הלוחמים המשופרים של האויב.
            בנקודה זו, אנו עולים עליהם בכל פרמטר. לצערנו, ניהול הכוחות הללו לעתים לוקה. הדוגמא המובהקת ביותר היא שליחתם של לוחמי השייטת (שהם בדרגה גבוהה ביותר) עם רובי צבע.

            אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              אכן, ואת המנהל תלשו מאיזה שואו סילזי. רכסו רוכסן,
              סחבו לאולפן, הושיבו על כסא, פתחו מיקרופון, הנה
              בום! יש לכם עוד מומחה.

              אהבתי

          • עצם הכרזת המטרה הצהלי"ת לכסות בורות בחול היתה אמורה להדליק אצל כל פרשן נורה אדומה. במקום לחסל את מי שחופר או את היכולת לחפור מתעסקים בבורות.

            אהבתי

    • avi הגיב:

      הבעיה למעשה היא עוד יותר גדולה. מדובר בחושך אינטלקטואלי ומנטלי של כל שדרת הפיקוד וההנהגה שעדיין לא מבינים את ההבדל בין מבצע למלחמה וללחימה ומשתמשים במונחים בערבוביה.

      בעוד כל דרגי פיקוד השדה בטוחים שהם נמצאים במלחמה לאור ההתנגדות שהם נתקלים בה, כל הדרגים שלמעלה מתנהלים כאילו הם במבצע טקטי מצומצם: צה"ל משתמש שם למעשה בחלק זעיר מכוחותיו, וללא כוחות המילואים המשמעותיים שלו כחלק מהחלטה מודעת כנראה של שר הביטחון והדרגים מתחתיו להדירם מהלחימה בכוונת מכוון.

      לשימוש שכזה בכוחות שעומדים לרשות צהל יכולות להיות כמה סיבות:

      שר הביטחון כנראה לא סומך על כוחות המילואים שלו והוא יודע כנראה למה…

      ישנם פערים מאוד עמוקים בהצטיידות בין המילואים לסדיר שמגיעים עד לרמת סירוב להשתמש בכלים מסוימים לדוגמא…

      מאחר והמבצע מאוד מוגבל מלכתחילה ומכיוון שכל ההנהגה והפיקוד הצהלי מאוד, אבל מאוד מתאמצת, לא לחרוג מקווי המתאר שלו, נעשים מאמצים בכל מחיר לא לחרוג מיעדים מבצעיים שיחייבו שימוש בכוחות גדולים יותר וגם יחשפו אחר כך את כולם לביקורת, הן צבאית והן פוליטית של חיילי המילואים.

      ככה עם יד וחצי קשורה , ליווי יותר מצמוד של סוללות משפטנים, ומבט לעבר וועדת החקירה שעוד עשויה לבוא, צבא מסורס שעושה את המקסימום שהוא יכול בשביל להתחמק מהכרעה כל שהיא, מנסה להילחם בארגון גרילה מבוצר היטב וחותר להכרעה תודעתית תוך חיפוש
      נקודת היציאה הקרובה ביותר.

      למעשה מלחמה אפקטיבית במנהרות מצריכה חתירה למבצע קרקעי רחוק ככל האפשר מקו הגבול על מנת לגלות את מקורות המנהרות ואת הרשתות המחברות ביניהם והתבססות בקווים רחוקים יותר על מנת למנוע מנהרות עתידיות.

      מעניין איזה אסון צריך לקרות כאן כדי שצה"ל יצא מהשבלונה שלו.

      אהבתי

      • לירון הגיב:

        בכל זאת, משהו פה לא לגמרי מסתדר. מתחילת המערכה, בכל רגע כמעט שמעת מהכתבים הצבאיים והמדיניים שישראל מתה להגיע להפסקת אש, וכל פעם המבצע הורחב. יתירה מכך, כבר בהתחלה בוצע גיוס מילואים נרחב.
        עכשיו, יכול להיות שהייתה כאן היגררות לתפארת, אני מפקפק בכך.
        היה נחמד אם כתבינו היו מחזיקים טבלת אקסל קטנה, עם סטטיסטיקות דיווחי כוונות לעומת מה שהתרחש בפועל. יכול להיות שהיו מופתעים.

        אהבתי

    • יניב מתל אביב הגיב:

      מלחמות עזה הן לא מלחמות אוסלו אלא מלחמות ה"התנתקות". למה במרכאות? כי מעולם לא היתה התנתקות – היתה נסיגה מרצועת עזה.
      הכישלון של המלחמות האלה הוא אותו כשלון של הנסיגה מעזה. זהו כישלון החד-צדדיות.
      הממשלות כאן עדיין חושבות שאנחנו יכולים לסגת, להפציץ, לפלוש ולסגת שוב, ואיכשהו הדברים יסתדרו לטובתנו, אבל בפועל קורה הפוך.
      אוסלו היה ניסיון, שנכשל, לעשות הסדר ביניים, ודרכו להגיע להסכם קבע. התהליך נעצר ולא הגיע לסיומו, ולמעשה ההסכמים נכשלו. ישראל הסיקה מהכישלון את המסקנה הכי גרועה, מסקנה שאומרת שאין עם מי ועל מה לדבר ואנחנו צריכים לעשות הכל בעצמנו כאילו אין צד שני.
      האם שרשרת הכשלונות בעזה מאז 2005 תגרום לחשיבה מחודשת?

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        ואין "כאילו" מת הכאילו ויש צד שני אחד, יחיד, שולט, אמין,
        מילה זו מילה. האם ייתכן שהגנרל סיסי ויועציו שאכן מחצינים כלפי
        החמאס דרך חדשה לא אלימה בככל (מה זה מאות עונשי
        מוות?) ומחשבה רעננה מקורית שלא נוסתה עד כה מעולם
        במזרח התיכון ובכלל מבינים פחות את החמאס מנתניהו,
        ליברמן, יעלון ולפיד בגלל כשל תרבותי, לשוני, קונצפטואלי,
        אידיאולוגי, קולינרי, תיאולוגי וכ,ו.

        אהבתי

  22. הינשוף של מינרווה הגיב:

    סתם אנקדוטה.

    במהלך חיפוש אחר אתרי חדשות באנגלית, שכתבו על הלוויית החיילים הבודדים, נפלתי על המשפט הבא:
    "I came to give encouragement and left encouraged"

    אהבתי

    • הדס הגיב:

      אנקדוטה נוספת : קראתי כמה כתבות שעסקו בנושא באתרי חדשות שונים וחשתי שהעיתונות האמריקנית מתייחסת לנושא של צעירים יהודים שהגיעו לישראל מארצות הברית על מנת לשרת בצה״ל (מבחינתנו הם כמובן עולים שבחרו להתגייס לצבא) באותו אופן שבו היא מתייחסת לצעירים מוסלמים שעזבו את ארצות הברית ויצאו להילחם בעיראק ובסוריה.
      תוך כדי קריאה עברה בי תחושת אי נוחות מההקשר הזה ופתאום ראיתי את המעשה הזה של הצעירים האמריקנים, יהודים ומוסלמים (כל אחד וטעמיו כל אחד וסיבותיו), באור אחר.

      אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        אכן, אלו חלק מהתגובות. בעיקרון, נטען שהחיילים הבודדים הם שכירי חרב.
        אולם, ניתנו תשובות טובות לכך.
        ראשית, כפי שציין טייס אמריקאי (לפי הניק), בצבא ארה"ב משרתים רבים שהם בעלי אזרחיות זרות. ואז הפנה את השאלה לאחד מהמגיבים שכתב את שציינת: האם הם שכירי חרב? השני הודה שלא.
        שנית, בצדק ציינו שם שהחיילים הבודדים הם גם אזרחי המדינה. כלומר, הם אינם שכירי חרב אלא נלחמים עבור מדינה שהם אזרחיה. יש להם פשוט אזרחות כפולה. גם טענה זו קיבל המגיב, בכתבו כי הבעיה היא אפוא באזרחות הכפולה. וזו, כמובן, לא בעיה ישראלית.

        אהבתי

        • הדס הגיב:

          התייחסתי רק לכתבות כי בימים האלה אני משתדלת להימנע מקריאת תגובות בנושאים שעוסקים בישראל

          אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            ממליץ לך בחום.
            זה רחוק מלהיות מערב פרוע.
            אמנם יש שם דברים שמאוד לא נעים לקרוא, כגון שקרים וטענות אנטישמיות, אבל זה פותח צוהר לאופן שבו חושבים אנשים במקומות רחוקים.

            אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        האור שלך לא מאיר טוב. לא כל המתנדבים אותו דבר. בכלל לא. במלחמת העולם השניה. לפני שאמריקה נכנסה למלחמה. עשרות (אולי מאות) אמריקאים עברו לקנדה והתנדבו לצי המלכותי ולח"א מלכותי, היו, מעטים, שחזרו לגרמניה, לצבא שם. על הבריגדה הבין לאומית בספרד שמעת? פעם מזמן היה לי ויכוח עם 7 מסיאטל על הבריגדה הזו שבמידה רבה הייתה בריגדה יהודית. גם בצד השני היו מתנדבים, הרבה ערבים. במ"ע שניה יהודים התנדבו לצבא בריטניה לא היו חיבים. על המופתי כמתנדב שמעת? על צנחנים מתנדבים ערבים במ"ע 2 בארץ ישראל שמעת? היו גם צנחנים ישראלים, שמעת? איזה ילדה הונגריה יהודיה מבובלבלת , את גם בטח זוכרת את שמה. במלחמת השחרור היו מתנדבים בשני הצדדים. יהודים שמצפונם הזעיק אותם ופשיסטים נאצים גם אנגלים שהכינו את פיצוץ רחוב בן יהודה והסוכנות. לא הכל זה אותו דבר. זרקו אותנו מגן עדן כי אכלנו מעץ הדת "יודעי טוב ורע". זה היה מזמן ואנשים שכחו.

        אהבתי

  23. אחד שיודע הגיב:

    וזה מה שיוסי מלמן צייץ אתמול על לפיד:

    "במאמרו היום בידיעות יאיר לפיד משתמש בביטויים צבאיים של שטח כנוס וצו 8 מוזר לשמוע זאת מפיו של אדם שלא היה מעולם בשטח כנוס ולא קבל צו 8"
    😉

    אהבתי

כתוב תגובה לעובר אורח לבטל