חרבות ברזל, היום ה-21 למלחמה, 27.10.23

פגיעות
סרטוני תיעוד הפגיעה הישירה בבניין בראשל"צ ב-25.10. אחריו הפגיעה הישירה בבית בפ"ת מ-26.10. מדהים איך מצלמת האבטחה נשארה לתעד הכל, כולל החדירה מהקומה השלישית לשתי הקומות התחתונות בפ"ת.

מרפסת בית במעלות-תרשיחא נפגעה מנפילת רחפן צה"ל (שהסתכל בסלולרי כשהוא מרחף). חמישה בני 66-34 ושני בני 5 ו-11 נפצעו קל, טופלו ושוחררו. רק המבוגר מביניהם אושפז.

כלי תקשורת במצרים דיווחו כי שישה בני אדם נפצעו מפגיעת טיל בעיירה טאבה, סמוך לגבול עם ישראל. נזק נגרם למבני ביה"ח בטאבה, בהם מגורי העובדים ומתחם עזרה ראשונה. מקור מצרי: לאחר שיתגלה מי ירה את הרקטה, מצרים תחליט איך ומתי ולמי להגיב.

מחנה שורה
עד כה זוהו 808 גופות של אזרחים, כ-83% מהאזרחים שנרצחו מ-7.10.

חיסולים
-צמרת גדוד דרג' תפאח, השייך לחטיבת העיר עזה, החטיבה המסיבית ביותר של הארגון. למחבליו היה חלק משמעותי בטבח.
-סגן ראש המודיעין של חמאס, שתכנן יחד עם יחיא סינוואר את מתקפת הפתע. מה עם סינוואר עצמו? אני מחכה.
-מפקד מערך הירי הרקטי של צפון חאן יונס.
-הפלסטינים מדווחים הבוקר כי חוסלו שלושה פעילי הג'יהאד האיסלאמי בג'נין, ביניהם מפקד חטיבת ג'נין, איסר אל-עאמר.

פשיטות קרקעיות
כוחות בפיקוד חטיבת גבעתי ביצעו בלילה שבין 25-26.10 פשיטה ממוקדת באמצעות טנקים בצפון רצועת עזה, כחלק מהכנת האזור לשלבי הלחימה הבאים. הכוחות איתרו ותקפו מחבלים רבים, השמידו תשתיות טרור, עמדות נ"ט וביצעו עבודות לארגון האזור. הכוחות יצאו משטח הרצועה בסיום המשימה. אין נפגעים.
הבוקר: כוחות חי"ר, שריון והנדסה בפיקוד עוצבת געש ובליווי כטמ"מים ומסוקי קרב פשטו ביממה החולפת על מרכז רצועת עזה. כלי טיס וארטילריה תקפו מטרות חמאס בשכונת סג'עייה וברחבי הרצועה.
יניב קובוביץ, הארץ: צה"ל נכנס הלילה בפעם השלישית בתוך יממה לעומק הרצועה, בחלקה הצפוני, ותקף עמדות חמאס – בין היתר בעיר עזה. הותקפו אנשי חמאס, עמדות שיגור טילי נ"ט ומפקדות הארגון. איש מהחיילים לא נפגע.
הצבא חצה את הגבול כבר בימים הראשונים שלאחר הטבח בחיפוש אחר גופות הרוגים ישראלים. הפשיטות שהחלו אתמול התרחבו והכוחות התקרבו לבתי המגורים הסמוכים לגבול עם ישראל. הפשיטות נועדו לאסוף ממצאים ולנסות לייצר עימותים שיגרמו לאנשי חמאס לצאת מחוריהם.
דו"צ מסר שהפשיטות הקרקעיות יימשכו גם בימים הקרובים ושמטרתן לחסל מחבלים, להכין את השטח לפלישה ולנקות מטענים ועמדות לקראת השלבים הבאים. תיעוד מהפשיטה. תיעוד מחמ"ל קדמי אוגדה 36.

אל ג'זירה
נתניהו מעכב את סגירת ערוץ אל ג'זירה, לאחר שסירב להעלות את הנושא לאישור בקבינט בדיון האחרון, על אף טענות המוסד והשב"כ שהערוץ חושף מיקומי חיילים. גורם מדיני: "לא הכי חשוב בעולם כרגע". מה?
חשוב לזכור: היועמ"שית גלי בהרב מיארה אישרה (למרות המורכבות המשפטית) לסגור בהליך בזק. נתניהו בלם.
הממשלה אישרה תקנות שיאפשרו את סגירתו בהתאם לתקנות לשעת חירום שהגיש שר התקשורת לאישור הממשלה, שקיבלה את הסכמת שר הביטחון ומגובה ע"י גורמי הביטחון בישראל. אולם הצו להפסקת השידורים, סגירת משרדי הערוץ ותפיסת הציוד, שאמור היה להתבצע מיידית מושהה, כי לא הועלה לאישור הקבינט בדיון האחרון.

ניר עוז
רבע מאנשי ניר עוז נטבחו ע"י מפלצות החמאס. שיקום הקיבוץ יימשך שנתיים. בינתיים יוכלו לגור בשכונת כרמי גת שבקרית גת ולאחר מכן בשכונת קרווילות באחד מיישובי האזור. בשנים האחרונות ניסה הקיבוץ להגדיל את מספר חבריו כדי להבטיח את עתידו. לפני כשבוע היו אמורות להתקבל אליו עוד שמונה משפחות צעירות עם ילדים והתקווה הייתה שתוך שנה יהיו 200 ומשהו חברים.
יעל אדר (שבנה תמיר בין החטופים): "אם הצעירים של הקיבוץ, שהחזיקו את הקו הזה, לא יחזרו, קו הגבול יזוז. אני רוצה לראות את המדינה מסכימה שהגבול יעבור בקרית גת". עכשיו זה או בנייה או פירוק של הקיבוץ. כמה מניצוליו ירצו לחזור אליו לכשייבנה מחדש? (הארץ)

מפונים
ראש רשות החירום הלאומית (רח"ל) תא"ל במיל' יורם לרדו, אמר שמאז הטבח פונו כ-125 אלף מתושבי הצפון והדרום לבתי מלון ולחדרי הארחה במימון במדינה. רח"ל ממליצה שישהו שם עד לסוף השנה. "נפעל לקדם החלטת ממשלה ואת המשאבים הנדרשים", אמר לרדו. 

הממשל ויישובי העוטף
רה"מ: "אנחנו הולכים להעביר את חוק 'חבל התקומה' שייתן קודם כל כסף, שלא תצטרכו ללכת עם יד מושטת לאיזה אגרוף קפוץ, אלא שפשוט יהיה הרבה כסף לשיקום הזה במהירות האפשרית". אמירה קצת משונה. שלושה שבועות חלפו. מה עשית לקידום העברת הכספים עד כה? ר' סרטון ועדת הכספים בפוסט של אתמול.

לוקחים אחריות
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "כל מי שהיה שותף להנהגה ולהובלת מדינת ישראל בכל תפקיד לא יכול להסיר מעצמו את האחריות ובכלל זה אני. אני יותר מעשרים שנה נמצא בעמדות מפתח ביטחוניות ומדיניות, אינני משחרר את עצמי מהאחריות, לא לדברים שקרו ולא לדברים שלא קרו".

אלוף אהרן חליוה, ראש אגף מודיעין לפני מספר חודשים: "אני צופה שהשקט אחרי שומר חומות (10-21.5.21) יימשך חמש שנים".
לפחות אמר לפני שבוע: "אמ"ן תחת פיקודי כשל במתן התרעה" (הוא-הוא האיש שהעירוהו לפנות בוקר כשהיה במלון באילת ואמר, עזבו עזבו, תרגיעו).

החטופים
אחרי שישראל בחנה הכנסת דלקים לרצועה במסגרת עסקה לשחרור החטופים, הודיע אתמול בערב דו"צ שישראל לא תאפשר זאת כי חמאס גנב דלק מבתי"ח לצרכיו וישראל עדכנה את האו"ם ואת אונר"א בכך. גורמים מדיניים: "יש מגעים לעסקה לשחרור חטופים במעורבות קטאר. חמאס לא שש לשחרר הרבה חטופים כדי לשמור על אמצעי לחץ ומקשה על עסקה גדולה כדי לדחות את הפעולה הקרקעית. אין מגעים עם ארה"ב להפוגה הומניטרית, אבל אם סיוע נכנס, לא מפציצים. אם הקבינט יחליט משהו אחר, זה עניין אחר. אין דין ודברים על הפוגה".
גלנט: אני נחוש לעשות כל מאמץ להשיב את 224 החטופים למשפחותיהם.
איך מתעדכן מספר החטופים?
מספר החטופים עלה ב-26.10 ל-224, על אף ששוחררו ארבע חטופות. הכיצד? יש 100-200 נעדרים, משמע מתים או חטופים. המערך לאיתור נפגעים של אגף המודיעין מצליח מדי פעם להביא אינדיקציה מודיעינית. למשל: יירוט שיחת טלפון או איכון טלפוני. דרך נוספת היא כשהלוחמים נכנסים לרצועה ומוצאים חלקי בגדים, רקמות, כל מה שיכול להעיד מה עלה בגורל הנחטף. הקצב מאוד איטי, אבל כל מידע כזה מוריד ממספר הנעדרים (כשלעצמה בשורה טובה) ומעלה את מספר החטופים.
איך הופך נעדר לחלל זה ברור: בעזרת עבודת הנמלים הקדושה של הפתולוגים העובדים ללא הפוגה מ-6 באוקטובר ועל כך כבר סיפרתי רבות.

הפגנת משפחות החטופים ותומכים ברחבת מוזיאון ת"א
מיצג השולחן הערוך לחטופים ברחבת מוזיאון ת"א

מנכ"ל מ' הבריאות משה בר סימן טוב זימן את מנכ"ל איכילוב, פרופ' רוני גמזו לשיחה, בעקבות הסערה שאחרי מסיבת העיתונאים עם יוכבד ליפשיץ.

מענה למשפחות החטופים והנעדרים מאתמול ב-6754* ע"י מרכז מהל"ב (מרכז השליטה הלאומי לטיפול במשפחות החטופים והנעדרים). המרכז פועל 24/7 עם נציגי משטרה וגורמים נוספים ממשרדי הממשלה.
מוקד 105 של המשטרה ימשיך לתת מענה למשפחות החללים (בנוסף לייעודו המקורי, הגנה על ילדים ברשת).

העזתים
סוכנויות האו"ם מדווחות כי המשבר ההומניטרי והבריאותי בעזה הגיע לממדים קטסטרופליים וכי חובתם המוסרית לאפשר לתת סיוע מציל חיים. ע"פ הערכה, המזון ברצועה יספיק לכ-12 ימים. אנשי האו"ם במקום מדווחים על התפרצות כולרה, אבעבועות רוח, סקביאס ודיזנטריה בעקבות תנאי התברואה הירודים.
רשת הטלוויזיה הסעודית אל-ערביה דיווחה שאתמול בבוקר הוכנסו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח 12 משאיות סיוע שבהן מים, מזון ותרופות. מתחילת המלחמה נכנסו לרצועה 74 משאיות. 

משרד הבריאות הדקדקני בעזה עדכן: 7,028 הרוגים, בהם 2,913 ילדים, 1,709 נשים ו-397 קשישים.
חמאס ממשיך למנוע התושבים להתפנות ומשתמש בהם כמגן חי.
מתברר שלא רק אני מפקפקת במספרים היותר מדי מדויקים הללו אלא גם בן בריתי ביידן, שבמהלך מסיבת עיתונאים נשאל על היקף ההרג ואמר: "אני לא יודע אם הפלסטינים מספרים את האמת בנוגע למספר ההרוגים… אין לי ביטחון במספר שהם מוסרים". דבריו עוררו זעם בחוגים ערביים ואיסלאמיים, ו"המועצה ליחסים אמריקניים-איסלאמיים" קרא לו להתנצל על "הצהרות מזעזעות והלא-אנושיות": "עיתונאים אימתו את מספר ההרוגים הגבוה, כולל בעזרת אין ספור סרטונים (איך הם מעידים על מספרים?) המראים גופות מושחתות וגושים שלמים של בניינים שנחרבו", אמר מנהל המועצה, ניהאד עוואד.
מ' הבריאות בעזה פרסם מסמך בן 212 עמודים, שבו 6,747 אנשים שנהרגו מאש צה"ל (ויש להם 281 גופות לא מזוהות). "הנשיא צריך לצפות בחלקם ולשאול אם הילדים המחוצים שמחולצים מהריסות ביתם הם פברוק או מחיר סביר של המלחמה", אמר עוואד.
דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, הוסיף שלא ניתן לסמוך על הודעות משרד הבריאות בעזה, שנשלט על ידי חמאס: "אנחנו יודעים שמניין המתים בעזה עולה, אבל לא יכולים לסמוך על המספרים שמפרסם חמאס".

דסק החוץ
בניו יורק נערך ב-26.10 כינוס חירום של עצרת האו"ם בנושא המלחמה. עם תחילתו, חילקו אנשי משלחת ישראל לנוכחים באולם דפים עם קוד QR שהפנה לצפייה בסרטוני הזוועות מהטבח. השגריר באו"ם גלעד ארדן הציג בין היתר סרטון שבו נראה מחבל חמאס עורף את ראשו של אחד מ-1,400 הקורבנות ואמר: "זה לא אושוויץ, זה חמאס. אנחנו נלחמים מול מפלצות".

האנטישמיות בצפון אמריקה גוברת. סטודנטים רבים מגיעים לאוניברסיטאות עם כאפיות כדי להזדהות עם האזרחים הנצורים בעזה. באונ' בקנדה נתלו על הקירות תמונות החטופים. הגיעו סטודנטים ערבים ותלשו אותן. הקמפוסים עסוקים ב"הכלת הסבל הפלסטיני".
התרעות על עלייה בפשעי שנאה ברחבי ארה"ב גוברות וביידן ביקש מהקונגרס לאשר תוספת של 200 מיליון ד' עבור מענקי אבטחה לאבטחת קהילות יהודיות ומוסלמיות. בפדרציות היהודיות של צפון אמריקה בירכו על כך.

דוגמה: מסע אופניים למען חמאס ב-28.10

משרד החוץ פרסם גינוי חריג נגד רוסיה בעקבות הזמנת משלחת החמאס למוסקבה ורואה בכך מתן רוח גבית לטרור ולגיטימציה למעשי הזוועות. הוא קורא לה לגרש את מחבלי החמאס לאלתר.

מזכ"ל האו"ם הפורטוגלי, אנטוניו גוטרש, שמאלני-שמאלני, מעולם לא אהב את ישראל. הנהיג את המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בארצו והיה נשיא האינטרנציונל הסוציאליסטי. תמיד העדיף את הפלסטינים וראה בהם אנדרדוג ובישראל כוח כובש. הסלוגן האחרון שלו היה "התקפות חמאס לא התרחשו בוואקום". על הפנינה חזר בערוץ החדשות הצרפתי BFMTV. זו הקדנציה השנייה והאחרונה שלו ולכן הרשה לעצמו להגיד מה שהוא חושב, כי מי יכול עליו. הוא בסוף הקריירה הפוליטית שלו ולא צריך שהאמריקאים יאהבוהו. בנוסף, הקיף עצמו בפלג ההומניטארי באו"ם, שרואים בישראל צרה, כי הוא נחשף רק לנרטיב הפלסטיני. בנוסף בנוסף הוא לא אוהב את המנהיגות הנוכחית בישראל. טוב אז מה, גם…. וכו. עוד על התכשיט אצל איתמר אייכנר.

בית משפט בקטר גזר עונש מוות על שמונה הודים (הודים, לא יהודים) שנעצרו שם בשנה שעברה בטענת ריגול עבור ישראל, מסרה ממשלת הודו המזועזעת. ע"פ אתר אל-משהד השמונה הואשמו בכך שאספו מידע מודיעיני על פרויקט סודי של צוללת קטרית (צוללת קטרית? בקרוב מעבורת חלל עזתית?) שיוצרה באיטליה. ניו דלהי ניסתה לשכנע את דוחא שהם הוזים, אך לשווא. סוכנות הביון הקטרית אמרה שיירטה "תקשורת אלקטרונית" שבה הנאשמים העבירו מידע רגיש על תוכנית הצוללות.

35 אזרחים צרפתים נטבחו בשבת השחורה ועוד תשעה נעדרים/חטופים.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר לאפיפיור פרנסיסקוס בטלפון (קווי?) ש"ישראל מבצעת טבח ברצועת עזה והשתיקה של הקהילה הבינלאומית מביישת". אוי שיסתום. ממילא לא נעצור יותר באיסטנבול לחניית ביניים אפילו.

השרה הספרדית לזכויות חברתיות איון בלרה אורטגה קראה למדינות אירופה לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, להטיל עליה סנקציות ואמברגו נשק, להכריז על נתניהו כאישיות לא רצויה ולהעמידו לדין בהאג.

משרד החוץ של צפון קוריאה האשים את ישראל בהפצצת בית החולים אל-האלי בעזה ב-17 באוקטובר, וטען כי ביצעה בגלוי פשע מלחמה "תחת חסותה של ארצות הברית".

מועצת אירופה, שמורכבת ממנהיגי כל מדינות האיחוד האירופי, הביעה תמיכה חזקה בישראל ולא קראה להפסקת אש, חרף ויכוחים פנימיים חריפים. המועצה חזרה על הגינוי החריף שלה נגד חמאס. 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, ישלח עוד נשק, תחמושת ומל"טים לקראת הכניסה הקרקעית. פלורידה כבר שלחה שני מטוסי מטען מלאים בסיוע חירום לבתי"ח וצעצועים. בנוסף, חילצה מישראל כ-700 אמריקנים בארבע טיסות.

מה ברשת
נציבות שירות המדינה הגישה לביה"ד למשמעת של עובדי המדינה תובענה משמעתית נגד ציפי נבון, היועצת של שרה נתניהו, בגין פרסום שורת פוסטים מסיתים.

דווקא נאה.

פרסומת מצמררת, כואבת ומדכאת ל-7 ימים של ידיעות היום

לפני פיזור
אחרי שכתבתי שלא תהיה גרסת סלולר לבלוג, היו קוראים שלא הבינו על מה המהומה וסיפרו שהם קוראים בו בקלות. אחרים טוענים שהגדלת הפונט בסלולר משבשת את הקריאה. בכל אופן זה מה שיש.
תודה רבה על החיזוקים ועל כל קוראי הבלוג ששמחו על שובו (על אף הנסיבות המצערות). מאוד מרגש אותי שבלוג שלא היה פעיל שמונה שנים עדיין מלכד סביבו המון אוהבים ומתגעגעים.

חדש! הצטרפות לקבלת עדכונים באמצעות קבוצת ווטסאפ שמיועדת רק לזה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה דו"ח מיוחד, חרבות ברזל, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על חרבות ברזל, היום ה-21 למלחמה, 27.10.23

  1. Zaro הגיב:

    קוראת בנייד בלי בעיה דרך הכרום לאנדרואיד. תודה על הפוסטים, הם מאוד מועילים למי מאיתנו שגרים מחוץ לישראל ורוצים להישאר מעודכנים 🙏🏻

    Liked by 1 person

  2. Ron הגיב:

    קןרא בנייד – בדפדפן המובנה של פייסבוק (משם אני מגיע) או בדפדפן חיצוני – אופרה.
    בגדול, בדפדפנים שיודעים לסדר אוטומטית אם העמוד כשמשנים את גודל הפונט אין שום בעיה לקרוא את הבלוג, להכנס ללינקים ולחזור.

    Liked by 1 person

  3. דניאל הגיב:

    0naussie זה אני, דניאל 🙂

    Liked by 1 person

  4. 0naussie הגיב:

    קשה לדעת כמה מהמחאות נגד ישראל הן תוצאה מאנטישמיות וכמה כתוצאה מבורות, אבל אפילו אם רק 50% מהמוחים נגד ישראל הם אנטישמים, המצב על הפנים. הניסיון ליצור הקבלה בין יהודים ומוסלמים (מענקים לאבטחת קהילות יהודיות ומוסלמיות), ממש מרתיח. נכון, נרצח לאחרונה ילד פלסטיני. אבל ב 2022 דווחו בארה"ב 1,124 פשעי שנאה נגד יהודים (מקום שני ברשימה), לעומת 158 נגד מוסלמים (מקום 15). ועדיין בכותרות כל הזמן חשש מעליה בפשעי שנאה נגד יהודים ומוסלמים (דניאל).
    מקור: מאגר מידע על פשעי שנאה של FBI:
    https://cde.ucr.cjis.gov/LATEST/webapp/#/pages/explorer/crime/hate-crime

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה