חרבות ברזל, היום ה-24 למלחמה, 30.10.23

אם יש תכלית לבלוג הזה, לסיכומים היומיים הרי שהיא להביא למודעות כתבה כמו זו (של רוני זינגר וגילה פייסחוב): "זמן אמת 7 | התצפיתניות שראו ודיווחו הכל" עם יעל רוטנברג ומאיה דסיאטניק, שתי תצפיתניות, היחידות שנותרו ממוצב נחל עוז. נפצעו ונשארו כדי לספר מה קרה. כל שאר חברותיהן נרצחו או נחטפו. חוץ מהסיפור האישי שלהן, איך ניצלו, ישנו הסיפור שיהדהד עוד שנים: איך דיווחו חודשים על המראות החריגים שהן רואות בגדר. בתשובה לשאלה ששאלתי בתחילת המלחמה: איך התצפיתניות לא ראו? ובכן ראו. ראו והעבירו הלאה. אני לא יודעת לגבי השאר, אני יודעת על שתי אלו שבכתבה. ראו והעבירו: חמאסניקים מנהלים רישומים, מגיעים לגדר, בהמוניהם, מבצעים פעולות חשודות. מתאמנים, כל הזמן. אמרו להן המְּדוּוָחים: "זה חקלאות". אמרו להן: תודה רבה, נציגינו יחזרו אליכן בהקדם. לא, לא, אפילו את זה לא אמרו להן. הכתובת על הקיר, ברור לגמרי מי אשם.
169K כבר צפו. לא מספיק. הזוועה בהתגלמותה. 13 תצפיתניות נרצחו. חמש נעדרות/ חטופות. הלוחמים היו בחופשת חג/ שבת. מי שהצילו את השתיים אלו לוחמי סיירת צנחנים.
הלו, תא"ל אבי רוזנפלד, אוגדונר עוצבת שועלי האש, היא אוגדת עזה (אוגדה 143), מה יש לך לומר? מפקד פיקוד דרום, אלוף ירון פינקלמן? רמטכ"ל?

"אני מתנצל"
…ואז, בשעה 11:02 אתמול (29.10), בדיוק עשר שעות (פחות 8 ד') אחרי הציוץ הנורא, שאותו מחק עוד קודם, העלה הרה"מ את פוסט ההתנצלות הזה. והשאלה שלי היא: מי היה או הייתה לידו ב-01:10 בלילה, שהאיצ.ה בו להעלות את הזוועה הזו? או במיטה, או באזור זמן אחר, פעיל ונמרץ? רמז: לא אני.
(את כל זה הכנתי כבר אתמול, לקראת הפוסט הזה, והנה איתמר אייכנר מתאר הבוקר תרחיש דומה. המשפחה מכחישה).

הפתעה: בסוף 2016 קיבל נתניהו לידיו מסמך בסיווג "סודי ביותר" מאת שר הביטחון דאז, אביגדור ליברמן, המפרט את כוונות חמאס: "הכוללות חדירה של כוחות מיומנים לשטח ישראל, כיבוש יישובי העוטף ולקיחת חטופים. המטרה העיקרית, כך נכתב, היא השמדת ישראל עד שנת 2022 ושחרור כל שטחי פלסטין". נתניהו והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לא התרשמו.

עוד הפתעה: עמוד 462 מתוך ספרו "ביבי: סיפור חיי", שיצא לאור ב-18.10.22.

דובר צה"ל מודיע
נרדוף את יחיא סינוואר עד אשר נגיע אליו. אוכלוסיית עזה כבר מדברת על כך שסינוואר המיט עליהם אסון, הוא האיש שאחראי להקרסת עזה, הוא חושב ופועל כרוצח שהוכיח לעולם כולו שחמאס גרוע מדאע"ש.
(תזכורת שלישית: סינוואר שוחרר בעסקת שליט. בכיר המשוחררים. רב מרצחים, משכיל ובעל תוארים, דובר עברית על בוריה. חייו ניצלו בהיותו בכלא הישראלי כשגידול סרטני אובחן בראש והוא נותח ע"י מנתחים ישראל. מעולם לא היה אסיר תודה. להפך: נחישותו להשמיד את ישראל גברה).

29.10, בוקר. הותקפו מעל ל-450 מטרות חמאס ברחבי הרצועה: מִפקדות, עמדות תצפית, עמדות ירי נ"ט.
הותקפו חוליות שניסו לפגוע בכוחות וחוליות שתכננו לבצע ירי נ"ט וכן הכווינו כלי טיס למטרות מהקרקע.
-בלילה קצין צה"ל נפצע באורח קשה מפגיעת פצמ"ר בצפון הרצועה.
-לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני במהלך היתקלות עם מחבלים בצפון הרצועה.
הודעה נמסרה למשפחות.
-עיבוי הכוחות ברצועה נעשה בהדרגה.
-חילופי אש בין צה"ל לחמאס בשטח העזתי של מעבר ארז בצפון הרצועה. ארבעה מחבלים חוסלו.
הבנתי שהנוהל העכשיווי הוא לתת קרדיטים ללוחמים. ובכן: לוחמי מילואים מגדוד 79 של חטיבה 14 הם שחיסלו את מחבלי הנוח'בה בארז.

-חוסלו מחבלים שזוהו בקו החוף במרחב זיקים בשטח הרצועה.

בצפון, בתגובה לירי משטח לבנון לעבר גבול הצפון, הותקפו מטרות צבאיות, תשתית ועמדות של חיזבאללה.
-הותקפה חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב אביבים.
-חמישה פצמ"רים ששוגרו מלבנון נפלו ליד מוצב צה"ל סמוך למלכיה. לא היו נפגעים. צה"ל נערך לתגובה.
-( 17:00) כלי טיס תקף חוליית מחבלים שזוהתה במרחב הר דב. החולייה שיגרה לשטחנו. הושמד גם אמל"ח רב.
-מטוסי קרב תקפו תשתיות צבאיות של חיזבאללה בתגובה לשיגורים מלבנון למרחב הר דב.
-שני משגרים יורטו, שלישי נפל בשטח פתוח. שיגורים נוספים מרחב מלכיה ומרחב עראמשה.
-הותקפה חולייה שניסתה לשגר טילי נ"ט במרחב יקינטון (מה זה מרחב יקינטון? ד"ש).
-(21:47) זוהו מספר שיגורים מסוריה. הגיב מטוס קרב.
-רס״ל (במיל') ינון פליישמן,31, מירושלים, גדוד 71, עוצבת הברק, נהרג (א') כתוצאה מהתהפכות טנק בצפון. באירוע נפצעו גם קצין ולוחם. אוף. תאונה מיותרת. מדכא ומעציב.

311 חללי צה"ל.

בבוקר (29.10) התגייס מחזור תצפיתניות חדש.
בנובמבר יימשכו הגיוסים כמתוכנן (כולל גיוסי אוק' שנדחו).

חטופים
דו"צ: מסרנו הודעות ל-239 משפחות חטופים. יש 40 נעדרים.

עמוס הראל, הארץ: בכירים בדימוס במערכת הביטחון, בהם שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר שאול מופז, תומכים בעסקת "כולם תמורת כולם": שחרור כל החטופים תמורת שחרור כל האסירים הביטחוניים הפלסטינים המוחזקים בישראל לעזה. מדובר בוויתור חסר תקדים, שלא ברור אם אפשר לממש. בנוסף חמאס מנסה לעגן את העסקה גם בהפסקת אש ממושכת, תוך ערבויות בינלאומיות, מה שאומר שהמלחמה תסתיים בהישג לחמאס, לא משהו שישראל יכול לאפשר לעצמה.
מתוך הצילום הזה, של חיילים מניפים דגל ישראל על בניין בעזה, כתבים זרים הסיקו שצה"ל נמצא כ-3 ק"מ מדרום לגבול.

שר הביטחון יואב גלנט בפגישה עם המשפחות: "המהלך הקרקעי שזור במאמץ להשבת החטופים ונועד בין היתר גם כדי להגדיל את הסיכוי להשיבם. אם לא ייווצר על חמאס לחץ צבאי, לא יתקדם דבר. השבת החטופים ואיתור הנעדרים הן משימות בעלות חשיבות עליונה".

"לא יוצאת לי מהראש מאמש אמא של ילד חטוף בשם יגיל, ששמעה אותו בטלפון הפתוח אומר למחבלים: 'אל תקחו אותי, אני צעיר'" (חנה בית הלחמי). יוני גודמן הכין סרטון אנימציה.

שיגורים ונפילות
-רסיס רקטה נפל בחצר בי"ס ברמת השרון, שם למדו באותה העת כ-130 תלמידים שהתפנו למרחב מוגן.
-בית ריק נפגע בקריית שמונה מרקטה ששוגרה מלבנון.
-צבע אדום בבארי. מה? אין שם איש (כמעט, בבית הדפוס עובדים).

מחנה שורה
קא"ם* ולדי דבוייריס. נולד באוקראינה ועלה לישראל כילד. רופא שיניים (מכירה אותו שנים רבות, העסקתיו בעיתונות בתרגום ובכתיבה בימיו כסטודנט וגם נעזרתי בו אישית). הוא כותב אחרי שלושה שבועות מילואים במחנה שורה. מה הוא עושה שם? נחשו.
"לא כתבתי כאן שלושה שבועות. ראו בזאת סימן חיים. עוד לא מספיק עיכלתי את האירוע כדי שאוכל לומר עליו דברים שראויים להישמע.
"אני בסדר. גם חוש ההומור שלי בסדר, אולי קצת יותר שחור מהרגיל – אבל לאור מה שעשיתי בתקופה האחרונה, זה הגיוני בסך-הכל.
"יש עכשיו הפוגה קלה וזה הזמן שלי להרהר בתחושת העצב העמוק על המדינה שלנו והמקום שאליו הידרדרנו; ועוד אנחנו מדברים מן התחתית, נשמעות דפיקות עיקשות מלמטה. עוד יש לאן לרדת, ותסלחו לי על הפסימיות.
ד"ש.
"נ.ב. מלבד זאת אני סבור שיש להרוס את קרתגו. (ע"ע קאטו הזקן)"
(*קצין אקדמאי מיוחד, מקבילה לרס"ן).

הפליטים של אילת
מכל המדינה הגיעו משפחות לאילת. הם מחולקים למעמדות שונים: מפונים, ע"ח המדינה, מתפנים, על חשבונם. בשורה התחתונה, כולם עכשיו פליטים. הם לא יודעים כמה זמן יצטרכו לשהות בעיר הדרומית. הם לא נופשים. אין להם כסף לנופש מתמשך שאין לו סוף. כרגיל, המקומיים התגייסו, עושים ככל יכולתם. מזון, ציוד וכו'. אנשים מסתובבים בחוסר מעש. לא עובדים, לא לומדים. בחלק מהמשפחות האבות במילואים והאימהות, באין משפחה מורחבת, נמצאות עם הילדים, חסרי מסגרות הלימוד והתעסוקה, כל היום וכל הלילה. בני הנוער, ששוהים כל היום בחדריהם, יוצאים בערב לשוטט. חלקם חשופים לסכנות: סמים, פגיעות מיניות. מי משגיח? אף אחד. הכאוס, גם פה, שולט. המדינה, כרגיל, כלומר עדיין, לא מתפקדת. שום כלום. מה יהיה? עד מתי? מי יודע.

המטרו של עזה
חמאס משקיע עשרות מיליוני דולרים בחודש בחפירת מנהרות התקפיות ופנימיות. עלות קילומטר היא חצי מיליון דולר. הרשת בנויה כקורי עכביש (כדברי החטופה יוכבד ליפשיץ) ומשתרעת ע"פ לפחות 500 ק"מ, בנויה במספר מפלסים ובעומק 90-80 מ' כולל מנהרות הברחה לסיני. החשד הוא שאמל"ח בהמוניו, ששימש לפלישה ביום הראשון למלחמה, הוברח לרצועה בשנתיים האחרונות מסיני דרך רפיח. הרשת מבוצרת בחומות פנימיות. ישראל ידעה על קיומן, גם על כך ששוקמו מאז "צוק איתן" ב-2014 והסתפקה במעקב בלבד עד שהגיהנום ושליחיו פרצו מהן ב-7 באוק'. לוחמת מנהרות, ככל שהיא עתיקה וישנה, אפקטיבית מאוד, כפי שאפשר להבין בימים אלו ועוד לא ראינו כלום. טרגדיה נוספת היא שהחטופים, או לפחות חלקם, מוחזקים בהן. בקיצור: חיל ורעדה.

עזתים
נפתח צינור מים שני מתוך שלושה מישראל לדרום הרצועה אף ששר האנרגיה, ישראל כץ, מתנגד להכנסת מים ודלקים לעזה. הפתיחה נובעת כנראה בגלל לחץ אמריקני.

ביום א' (29.10) נכנסו לרצועה יותר 33 משאיות.

מבנה של אוניברסיטת אל-אזהר בעיר עזה הותקף מהאוויר ונרחב כליל.

ערוץ 14
נחמד לשמוע את שי גולדן: ״מי שהוא ראש הפירמידה, כשהפירמידה קורסת – אחראי. נקודה. נקודה. שלא יספר סיפורים על כולם אחראים חוץ ממני. די, מספיק״.
וזה, עוד אחרי שיאיר קרא מפלורידה לצפות בערוץ זה 🙂 "ולא בערוצי התרעלה והרשע". למה, אגב, הוא לא מגיע לעזור לחקלאים בדרום למשל, בעצם, רגע: אחת היחידות הכי עסוקות בצבא כעת היא דו"צ והאזרח הישראלי יאיר נתניהו שירת שם במרכז ניתוח ידיעות ובקרה (מני"ב), בפיקוד המרכז ובענף המטפל בתקשורת הבינלאומית. אז למה לא לוקח טיסה ובא לפה לעשות מילואים? בחור בריא לכאורה ובעל כישורי אינסטגרם, טיק טוק ו-X בן 32? או שמא שוחרר ולא סיפרו לנו? גם הטיימס הלונדוני והדיילי מייל, כמו שכבר הזכרתי, מתעניינים.)
(והכי חשוב, מעניין כמה זמן יתנו לגולדן לומר בערוץ 14 את דעתו על ביבי).

מה ברשת
תושבי הגבעה הצרפתית ופסגת זאב בירושלים דיווחו שזה מה שהם שומעים מהמסגדים בסביבה (29.10).
מורן טי תרגמה:
"מדובר בחלק מהקלטה שרצה חזק ברשתות של המטיף העזתי המסית מחמוד חסנאת (עם מיליארדי עוקבים בעולם), שבה הוא אומר: "(אללה) יא נוקם יא עצום, התנקם עבור אנשינו בעזה, התנקם עבור ילדי עזה, התנקם עבור צעירי עזה, התנקם עבור גברי עזה, הו ריבוני, הניצחון קרוב, הו ריבוני הכיבוש [פתח – כיבוש בשם באסלאם] קרוב, הו ריבוני השחרור קרוב, הו ריבוני פתח לנו את הגבולות ואת המכשולים, נלחם בשבילך, הו ריבוני תפילה באל אקצא, נכבוש ונשחרר, נקרא קריאות 'אין אלוה מלבד אללה' ו'אללה אכבר', הו ריבוני, מות קדושים (שהאדה) על חומותיו (של אל אקצא), תוקפים ולא נסים".

-על פעילות ההסברה של בלוגרית הטיולים אלה קינן, שקיבעה את המונח "חמאס זה דאעש" (Hamas Is Isis). עכשיו היא מבקשת תמיכה מהמדינה ולא רוצה לעשות מימון המון כדי לא לקחת מהאזרחים.

-גם יוסף חדאד הוא מסבירן מוכר, עוד מלפני המלחמה. חוזקתו: ערבי-ישראלי. חולש על כל הרשת, מתראיין ומרצה בכל מקום. סרטון הסברה שהכין ליחיא סינוואר ליום ההולדת.

ציפי נבון, היועצת של הרעיה, הושעתה לשבועיים בגלל הסתה (וחדלות אישים). הכי מפתיע: הדמיון הפיזי בין השתיים (לדעתי, אבל אולי אני הוזה).

אנג'לינה ג'ולי כותבת באינסטגרם על הטבח הנורא. ואז מגיע ה"אבל". והאבל הוא: זה לא מצדיק פגיעה באזרחים תמימים בעזה. טוב, תגידי זאת לחמאס, מה לעשות? אי אפשר להילחם בחמאס מבלי לפגוע כליל באזרחים. זו בחירה של חמאס: להיטמע באוכלוסיה אזרחית המשמשת לו כמגן חי.

דסק החוץ

בוושינגטון פוסט דווח כי אנשי ביידן, ובהם גנרלים מהפנטגון, הפצירו בישראל להימנע מכיבוש צפון הרצועה והציעו להתמקד בפשיטות כירורגיות על מרכזי כוח של חמאס.
היום תגיע נושאת המטוסים השנייה, דוויט אייזנהאוור, למזרח הים התיכון. עוד ספינות מכוח המשימה הראשון, של הג'רלד פורד, ירדו לים האדום דרך תעלת סואץ. באמצע השבוע יתמקמו כ-2,000 נחתים לא הרחק מחופי ישראל. המהלך האמריקאי הגנתי אך אם איראן תנסה לתקוף במישרין את ישראל, ארה"ב תתערב גם התקפית.

מה עם טראמפ? שולחת אותו להסתכלות: בכנס "קואליציית היהודים הרפובליקנים" אמר "הבית הלבן מממן את חמאס בגלל חולשתו של ביידן. הוא מוביל למלחמת עולם שלישית".
על מפגינים פרו-פלסטינים: "תומכי ג'יהאד שמסתננים בגלל מדיניות ההגירה של הממשל".
יש לדאוג למעון למנהיגים תשושי נפש.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, בריאיון ל-CNN: לנתניהו צריכה להיות אחריות לרסן את המתנחלים הקיצוניים בגדה המערבית. אלימות נגד אזרחים חפים מפשע היא בלתי מתקבלת על הדעת.

כתבת ענק על "אחים לנשק" בניו יורק טיימס, כבר הכותרת מעצבנת: "הם סירבו לשרת, עכשיו הם תומכים במאמץ המלחמתי של ישראל". מדובר באנשים בני 55 שהם מתנדבים למעשה. לא נראה שהבינו שם זאת.

בני הקהילה המאורית הקדישו ב-29.10 את ריקוד ה"האקה" המסורתי להחזרת החטופים. זה היה חלק מעצרת תמיכה בוולינגטון בירת ניו זילנד, שארגנו הקהילה הישראלית, היהודית, הנוצרית והמאורית בשיתוף שגרירות ישראל במדינה.

כתב העת הרפואי היוקרתי BMJ פרסם ב-18.10 מאמר שבו הואשמה ישראל בתקיפת אווירית של בי"ח אל-אהלי ברצועה, חוקרים בכירים בישראל ובראשם פרופ' רוני גבע, חוקרת מוח ופסיכולוגית ופרופ' אלון קורנגרין, ראש מרכז המוח בבר-אילן וגם פרופ' חגי לוין האשימו את BMJ בפייק ניוז ודרשו מכתב העת להתנצל פומבית. הם תיארו את השתלשלות האירועים מ-7.10 והסבירו שכבר הוכח שלא ישראל היא זו שירתה את הרקטה.
מה שמעצבן זה שהמאמר השוטם פורסם אחרי שכבר הוכח שחמאס שיקר.

בשדרת הכוכבים בהוליווד שבלוס אנג'לס הוקם מיצב למען החזרת החטופים: בובה עם בלון אדום על כל כוכב. בלאס וגאס נערכה עצרת תמיכה.

מאות מוסלמים מוסתים הגיעו אמש (29.10) לנמל התעופה במחצ'קלה, בירת דאגסטן שברוסיה, שם תכננו לפגוע בנוסעי מטוס שנחת מישראל, רובם בעלי דרכונים רוסיים, חלק ישראליים. אין תמונת מצב מלאה על המתרחש שם.

שישה ראשי ממשלה לשעבר של אוסטרליה חתמו על קריאה לשחרור החטופים.

כלכלה
-רשות המיסים פרסמה אתמול (29.10) הודעה לציבור המעסיקים בכל הארץ, המבהירה שיוכלו לתבוע פיצוי על שכר ששילמו לעובדים שנעדרו מעבודתם כי פונו מהבית בהוראת כוחות הביטחון.

3,500 עובדים זרים מתאילנד עזבו את ישראל מתחילת המלחמה (מהתקשורת).
[עדכון, 9:31 – מתקנת את הנתונים הללו]:
לפני המלחמה היו בישראל 30 אלף עובדים מתאילנד, 23 אלף עם ויזה ו-7 אלף ללא.
עד היום, 30.10, כולל טיסות היום, עזבו את המדינה 7,415 עובדים לפי נתוני משרד העבודה התאילנדי.
חוץ מהעובדים מתאילנד, בחקלאות הישראלית מועסקים גם פלסטינים מהגדה ומעזה – 7-10 אלף. לא באמת ידוע כי הרבה לא מתועדים. גם הם לא מגיעים לעבודה מאז המלחמה.
היעדרם של העובדים הפלסטינים והתאילנדים מייצר מחסור גדול שמערער את החקלאות הישראלית.
מוסרת ומתקנת: ד"ר יהל קורלנדר, מומחית לתחום הגירת עבודה בחקלאות ופעילה בצוות הסיוע לעובדי החקלאות מתאילנד במלחמה.
מי שרואה פוסט או שומע על משפחה תאילנדית שמחפשת את יקירה, פנו ליהל 052-266-1610.
סיוע לעובדי חקלאות.
חקלאות תחת אש.

לפני פיזור
כמה זמן כל זה יימשך? חודשים. חודשים.
זו הערכתי, אבל גם אלוף פיקוד העורף, רפי מילוא, אמר זאת באשקלון.

אפשר להגיב. אפשר להירשם לעדכונים בצד שמאל למעלה. אפשר דרך קבוצת ווטסאפ שבה אני משגרת רק קישור לפוסט החדש פעם ביממה.
אשמח לשמוע פידבקים: מה מיותר בסיכומים (נניח: דיווחי דו"צ מיותרים? אני מתחבטת בכך), מה חסר (הפוסטים ארוכים מדי? קצרים מדי?). חשוב לציין שאני לא יוצאת לפעולות תחקיר מחמת מחסור בזמן, במשאבים ובתעצומות נפש. אבל בטח שאפשר לשלוח לי קישורים/ סיפורים/ דיווחים מעניינים.
במייל vlvtunderground@gmail.com
בווטסאפ 052-3512025

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה דו"ח מיוחד, חרבות ברזל, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

13 תגובות על חרבות ברזל, היום ה-24 למלחמה, 30.10.23

  1. arikbenedekchaviv הגיב:

    יש לך מושג ביחס לרכילויות על מיקומה של הגברת הראשונה?
    מחד גיסא יש הטוענים שהיא נדחפת לדיונים אשר מקומה לא שם ומאידך גיסא טוענים שהיא ברחה לשמור על יאיר פוצקילה במיאמי?

    Liked by 1 person

    • דבורית הגיב:

      ממש לא. יש צילום שלה בתקשורת יושבת ליד אישהּ במפגש שלו עם משפחות החטופים. ראיתי במו עיני. האם טסה אח"כ? קשה לי להאמין, כי באותו לילה כבר היה הסיפור עם הפוסט הסהרורי (01:10)

      Liked by 1 person

  2. ataraofek הגיב:

    פידבק: הבלוג מעולה, את מעולה, תמשיכי ♥

    Liked by 1 person

  3. חנה רוה הגיב:

    אין לי הסבר הגיוני, אבל את מצליחה להרגיע אותי! דרך הכתיבה, ההתייחסות הרגשית, הכל. מודה לך על יכולותייך כל בוקר 💕

    Liked by 1 person

  4. שירה שנאור סובל הגיב:

    תודה רבה. קוראת רק אותך.

    Liked by 1 person

  5. דבורית הגיב:

    תודה רבה, תיקנתי את נוח'בה.
    הסרטון בפוסט עוד מלפני שהגבת, אתה לא רואה אותו?

    אהבתי

  6. Yaniv Ronen הגיב:

    פוסט מעולה, כהרגלך.
    שתי הערות:
    1. נוח'בה ב"הא", לא ב"אלף". מדובר בכוח המיוחד של חמאס, ומשמעות המלה היא "נבחרת". מאותו שורש באה המלה הערבית אינתיחַ'בָּאת = בחירות.
    2. סרטון אנימציה שובר לב שעשתה רננה גומא על ילדיה שנחטפו לעזה: https://www.youtube.com/watch?v=c6RtxX4ON2s.

    Liked by 1 person

  7. דבורית הגיב:

    תודה רבה. כן, עצוב מאוד:(

    אהבתי

  8. שמעון כהן הגיב:

    הפוסט שלך מעולה .אני מניח שאת משקיעה המון שעות עבודה וזה לא מובן מאליו.אני היום קראתי את המסמך אשר שר הביטחון ב2016 ליברמן חיבר.ואף אחד לא ייחס לו כל חשיבות.אומרים שלאחר חורבן בית המקדש הנבואה נתנה לשוטים.מסמך ליברמן מוכיח ההפך.וחבל מאוד שכל מי שעמד אז בראשי מערכת הביטחון והמדינה כולל ראש הממשלה.מה שהנחה אותם זו התפיסה האישית שלהם בלבד.ולא היו מוכנים לשמוע קולות אחרים.

    Liked by 1 person

    • urirodrigez הגיב:

      ליברמן תמיד דיבר נכוחה. ידע מה ומי הוא חמאס והתריע. התניהו לא נתן לו לפעול כהבנתו נגד חמאס כשהיה שר ביטחון, גם בציבור הישראלי צחקו על ה"הגזמות" שלו על סינוואר.

      מה שחורה לי זו תמיכתו ברוסיה כל השנה האחרונה בהקשר של המלחמה באוקראינה. שתיקתו בימים האחרונים לאחר שרוסיה הוכחה כתומכת חמאס, לאחר האירוע אתמול בדג'קסטן, צורמת. ממש צורמת.

      הייתי מצפה ממנו לקחת צעד אמיץ ולהודות שטעה בכל התייחסותו לרוסיה. לא מצפה מנתניהו לעשות צעד כזה, אין לי ציפיות ממנו, אבל מליברמן אני כן מצפה.

      Liked by 1 person

כתיבת תגובה