אצבעות גוללות, 9.12.23: 14 מיליון חשיפות לציוץ על סרט הזוועות

תשעה שבועות למלחמת חרבות ברזל

דובר צה"ל מודיע
אתר חללי חרבות ברזל
נוספו. או נגרעו (מהיום ה-60 למלחמה, 5.12-9.12).
-סרן יהל גזית, 24, רקפת, סמ"פ בגדוד 53, עוצבת ׳ברק׳ (188)
-רס״ר גיל דניאלס, 34, אשדוד, גדוד 6261, חטיבה 261
-רס״ר מתן דמארי, 31, דימונה, מ"כ בחטיבת האש (215)
-רס״ר עילי אליהו כהן, 23, בית נחמיה, גדוד 7008, בעוצבת ׳חצי האש׳ (551)
-רס״ל יהונתן מלכה, 23, ב"ש, גדוד 82, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7)
-סא"ל יוחאי גור הרשברג, 52, חוות פיליפ, מפקד יח' איתור נעדרים בעוצבת האש (אוגדה 98), תאונה
-רס״ם עדי שני, 39, צור יצחק, אגד לוגיסטי 6036
-סמ"ר עמית בונצל, 22, שוהם, סיירת צנחנים, חטיבת הצנחנים (35)
-סמ״ר עלמנאו עמנואל פלקה, 22, קריית גת, דובדבן, קומנדו (89)
-רס״ל מאור גרשוני, 24, יקנעם עילית, גדוד 8173, חטיבת עציוני (6)
-רס״ר גל מאיר איזנקוט, 25, הרצליה, גדוד 699, עוצבת חצי האש (בנו של השר גדי איזנקוט).
רס״ם יונתן דוד דיטש, 34, חריש, גדוד הסיור 6623, עוצבת חוד החנית (55)
-רס״ם קובי דבש, 41, טבריה, גדוד ההנדסה 271, חטיבת המחץ (14)
-רס״ר איל מאיר ברקוביץ, 28, ירושלים, גדוד 699, עוצבת חצי האש (551)
-רס״ר נפתלי יונה גורדון, 32, ירושלים, גדוד 53, עוצבת ברק (188)
-רס״ל עומרי רוט, 25, קצרין, מט"ק גדוד 53, עוצבת ברק (188)

מטוס קרב תקף בטעות בימים האחרונים בית שבו שהו לוחמים ברצועה וגרם למות אחד מהם. כוחות קרקעיים ביקשו מטייסי מסוק אפאצ'י סיוע אווירי נגד מחבלים שזוהו בקרבתם. בשל הפעלת אש שגויה מהקרקע תקפו את המבנה שבו היו החיילים. לבקשת משפחת החלל, שכבר הובא למנוחות, פרטיו לא מתפרסמים.

שישי בערב: שני לוחמים נפצעו קשה בניסיון לחלץ חטופים. הניסיון נכשל אך "חוסלו מחבלים שלקחו חלק בחטיפה ובהחזקת החטופים". וזה הסיפור.
מידע מודיעיני הוביל למבצע נועז להצלת חטופים ברצועה שלבסוף לא אותרו במקום. 
חמאס הודיע שסוכל "ניסיון ציוני" להגיע לאחד החטופים. כוח מיוחד התגלה בעת המבצע והיו חילופי אש.
אחרי חיסול המחבלים, הלוחמים הצליחו להשתלט על המתחם שבו שהו. "הכוחות פשטו על מבנה של חמאס וחיסלו מחבלים שלקחו חלק בחטיפה ובאחזקת החטופים", מסרו בצה"ל. "לא חולצו חטופים בפעילות זו".
טוב, אני שותקת בלי לחלוק מהרהורי לבי.

כקשבתנו בדרום יפו אדווח שפעילות אווירית מאוד שונה ממה שהתרגלתי לשמוע (ליתר דיוק לא לשמוע) בימי המלחמה התנהלה בשישי בערב (אמש) מעל לראשי.

הירי ביובל דורון קסטלמן
לאחר חקירה בזירת האירוע סבורה המשטרה שהכדור שהרג את יובל נורה לאחר שהרים ידיים (כאן). הוא הספיק לירות רק יריה אחת מהמחסנית שלו מטווח קצר במחבל, לפני שהבין שהוא באירוע ירי דו צדדי. מעצרו של היורה, אביעד פריג'ה הוארך, כשמכל העדויות והראיות עולה שרק הוא ירה בקסטלמן, שנפגע משבעה קליעים, רובם בפלג גופו העליון.
זוכרים שפריג'ה היה ביחידת העלית ספר המדבר? אם לא, גללו לאחור כל שכתבתי עליה. אז יש סיכוי שתיסגר.
רק ביום חמישי שחזר היורה לראשונה את מעשיו לחוקרי מצ"ח בזירת הפיגוע.
גורם רפואה בכיר אמר כבר לפני כמה ימים: "בלי נתיחת הגופה נתקשה לתת ממצאים חד משמעיים". 
בשישי בבוקר הוצאה הגופה מהקבר בבית העלמין בקריית טבעון בהסכמת המשפחה ותועבר לנתיחה במכון לרפואה משפטית. זאת, אחרי שנציגי הפרקליטות הצבאית נפגשו עמם והוצגו עיקרי ההתפתחויות בחקירה, בדיקות נוספות שמהן עלה מידע חדש ורלוונטי.
עו"ד דניאל חקלאי, המייצג את מש' קסטלמן: המשטרה פשוט שיקרה למשפחה.
באולפן שישי נחשף אמש כי מבדיקת CT שנערכה ביום הפיגוע עולה ש"שייר מתכתי גדול חוצה את קדמת עצם ההיואיד (עצם הלשון) מימין".
לפי שערי צדק, המשטרה כלל לא דיברה עם שני הרופאים המנתחים ולא וביקשה את תוצאות ה-CT.

חטופים
נותרו בשבי 137 (שמות חטופים ומשוחררים עמוד מתעדכן)

מייה שם חוזרת הביתה לשוהם. התושבים מקבלים את פניה. היא בוכה. יש לה פציעה מורכבת ביד, היא צריכה לחזור לבי"ח לניתוח נוסף.

נתניהו אחרי פגישה עם משפחות החטופים: "שמעתי על הצימאון, על הרעב, התעללות נפשית ופיזית. על הילדים שעדיין לוחשים מפחד, על החשכה שבה נמצאים יקיריהם. שמעתי וגם אתם על התעללות מינית ומקרי אונס אכזריים מאין כמוהם".

פסיכולוגי ילדים על קליטת הילדים שחזרו מהשבי.

חנה קציר, 76, מניר עוז ששוחררה בסבב א' מאושפזת במצב קשה. "היא ההוכחה לכך שכל יום בעזה הוא סכנת חיים. הטראומה, הרעב והחוסר במענה רפואי גרמו לה לבעיות בלב". בעלה רמי נרצח ב-7 באוקטובר ובנה אלעד בשבי.

חמאס סימם את החטופים בכדורי הרגעה לפני ששוחררו "על מנת שייראו מאושרים", מסר משרד הבריאות.

אנוצ'ה אנגאווה, 28, שוחרר ושב לתאילנד. בריאיונות סיפר:
"ברגע שהמשאית התמלאה הם ירו בראש של החברים שלי, רק כי לא היה מקום לחטופים נוספים. לא אשכח את המראות האלה לעולם", אמר. הנסיעה לרצועה נמשכה כ-30 דקות. כשהגיעו, הועברו לקבוצה קטנה יותר של גברים, שלקחו אותם למרתף בית נטוש וקשרו את ידיהם מאחורי גבם למשך ארבעת הימים.

מוחמד אלאטרש, 40, מהיישוב הבדווי סעווה, מוגדר חטוף. מאז הטבח לא ידעו קרוביו מה עלה בגורלו, אך השבוע התבשרה המשפחה על חטיפתו. אלאטרש נשוי לשתי נשים ויש לו 13 ילדים. בת הזקונים נולדה לפני שלושה חודשים.

ליאור רודאייף, 61, נהג האמבולנס של ניר יצחק, נעלם, כנראה נחטף ביום הטבח, והעדות היחידה היא איכון הנייד שלו בחאן יונס. מעבר לזה בני המשפחה לא יודעים דבר.

חן, 49, ואגם, 18, גולדשטיין־אלמוג מכפר עזה נחטפו ביום החורבן, 7 באוק'. נדב וים, אב המשפחה והבכורה נרצחו. שני האחים הקטנים של אגם וים, טל, 9 וגל, 11, נחטפו עם אגם ואימא. אחריי השחרור הגיעו לבית העלמין בשפיים להיפרד מנדב ומ-ים. בין היתר הן מספרות ששום דבר לא ריפה את ידם של המחבלים, גם לא הפצצות חיל האוויר הכבדות. "כשהיינו שומעות ברדיו איך הלחימה מעמיקה, זה היה מייאש אותנו. לא הבנו איך אנחנו שם ואפשר להעמיק את הלחימה. היו מצבים שהגענו לסכנה קיומית בגלל ההדף של ההפצצות", אמרו. הן מספרות גם שחלק מהחטופות עברו ועוברות פגיעות מיניות לא רק ביום הטבח אלא גם בשבי (רן שמעוני, הארץ).

דרור קפלון, 68, מבארי שנחשב לנעדר במשך כמעט חודשיים נרצח ביום הטבח. ארכיאולוגי רשות העתיקות מצאו את עצמותיו, שזוהו לבסוף, סמוך לגדר הקיבוץ. 

משפחתו של איתן לוי, 53, מבת ים, נהג המונית שנחטף, קיבלה הודעה על הירצחו. גופתו עדיין בעזה.

פרופ' איתי פסח, מנהל ביה"ח לילדים ספרא בתה"ש:  
זכינו לטפל ב-30 שבים. הדבר הראשון שרצו לעשות כשפגשו את משפחותיהם זה לדבר. חלק מההתעללות הפסיכולוגית שעברו היה קשור לידיעות ולמידע שכן משתפים ולא משתפים. כחלק מהפסיכולוגיה של שובה ושבוי, יצירת תלות בשובים. היה שם אירוע פסיכולוגי מתוחכם, מתוכנן, מתוזמר. לא מערכת יחסים שנוצרה במקרה, אלא [כוונה] לייצר את התשתית הפסיכולוגית כדי לשחק להם בראש באופן שישיג את המטרות שלהם. [הם עברו את] כל טווח ההתעללות שהאדם יכול לחלום עליו, [חלק] פשוט רצו לספר. מצאתי את עצמי יושב ליד המיטה שלהם שעות ושומע. זה לא שונה מעדויות של אנשים שחזרו מהגטו או ממחנה ריכוז, זה מרגיש ונשמע אותו הדבר.

חמאס העביר את החטופות מבית לבית בזמן שצה"ל הפציץ את הבניינים. כשצה"ל התקרב לאזור שבו הוחזקו, הבריחו אותן דרך המסדרון ההומניטרי. "כדי שלא יזהו אותנו, שמו עלינו חיג'אב והזהירו אותנו שלא לדבר. הוחזקנו בבית וכשצה"ל התקרב לאזור, צעדנו על הכביש כשלצידנו המון מתפנים. הבריחו אותנו דרך הרחובות הראשיים, כשלצידנו תושבים רבים צועדים עם ציוד, רכובים על אופניים, וחלקם במכונית" (מיכל פעילן, חדשות 12). 
זוכרים כשצה"ל קרא לילדים בעברית שירוצו אליו, בעת הצעדה הומניטרית? אז כן, ידעו על מה הם מדברים, אבל לא הצליחו לחטוף את החטופות.

דבורה לשם, 87, סבתא של רומי גונן, שנחטפה בפסטיבל נובה, הגיעה עם יפעת קלדרון, קרובה של עופר קלדרון למושב עמיקם כדי לפגוש את גלנט.
יצאה אליהן קלודין גלנט, רעיית השר. הן סיפרו לה על יקיריהן וביקשו ממנה ללחוץ על אישהּ להחזיר את החטופים. לשם נתנה לקלודין דיסקית, שאותה ענדה על צווארה.
"אני מוכנה שיכרתו את הראש שלי ושלא יפגעו בשערה מראש סינוואר. אם תיפול שערה מראשו, כל החטופים יירצחו. הם ירו עם RPG והיד שלהנכדה שלי נפצעה והיא אמרה בטלפון: 'אמא, אני הולכת למות'. כל שלושת האחרים מתו, היא נשארה בחיים כי הם ראו שהיא נושמת. מישהו שחזר סיפר שראה אותה, שהיא לא במצב טוב, יותר מזה לא סיפר. בבקשה, שים הכל בצד עכשיו. תחזיר להם את כל החלאות. אם יקרה משהו לסינוואר הם יהרגו לנו את כל ה-138. אני נולדתי בפרס, אני מכירה אותם, אין להם לב". ופה המשך השיחה.

לוחמים אש
רוכבי שמיים, או רוכ"ש: מעבירים מודיעין חזותי מהאוויר.  היחידים שיודעים להפעיל את כטמ"ם סקיילארק, בעזרתו הם חוברים לחטיבות מתמרנות.

שתי נשים יתגייסו החודש ליחידת החילוץ וההצלה של חה"א (669). ההכשרה תימשך כשנה ושמונה חודשים ואם יצלחוה יוסמכו כלוחמות.

כך מתנהלת ההתקפה של אוגדה 98 בחאן יונס.

מנהיגים מדברים
הרמטכ"ל: שואלים אותנו הרבה על ההרס בעזה. חמאס הוא הכתובת. סינוואר הוא הכתובת.

גלנט בנהריה לראשי הרשויות המקומיות: כל עוד חיזבאללה לא יורחק אל מעבר לנהר הליטני (כחלק מהסדר מדיני או מפעולה צבאית) תושבים שפונו לא יחזרו לבתיהם.
הוא גם נפגש עם לוחמות, הדליק איתן נרות ואמר ש"מתחילים לראות סימני שבירה בעזה" (וכל האתרים הפכו זאת לכותרת ראשית).
למה יש לי דז'ה וו חמור? לא אומרים את זה כבר חודש וחצי לפחות?

במל"ל ובשב"כ מזהירים מקיצוץ בתקציבי החברה הערבית ואומרים שהוא עלול לבלום השתלבות בחברה הישראלית ו"להעצים הסיכונים להתפרצות אלימה".

בן גביר הורה לנציבת שב"ס רב-גונדר קטי פרי להשמיש את אגף רקפת התת-קרקעי בכלא ניצן, כדי להחזיק שם את מחבלי הנוח'בה שנתפסו בישראל אחרי הטבח. האגף יכול להכיל כ-100 מחבלים. בן גביר: "המדיניות היא מינימום תנאים למרצחים המתועבים".

הקבינט
הקבינט המדיני-ביטחוני החליט ביום ד' להגדיל את אספקת הנפט לעזה: "תוספת מינימלית של דלק הדרושה למניעת קריסה הומניטרית ופריצת מגפות בדרום רצועת עזה. ההיקף ייקבע בהתאם למצב התחלואה והמצב ההומניטרי ברצועה".
עד כה הרשתה ישראל להכניס מדי יום 60 אלף ליטר. ארה"ב בעד שילוש הכמות ל-180 אלף. כל גורמי הביטחון היו בעד הגדלה של כמות הדלק כדי לאפשר התפלת מים לתושבי הרצועה וטיפול במערכות ביוב כדי למנוע התפשטות מחלות שעלולות לפגוע גם בצה"ל ובהתקדמות התמרון הקרקעי.

דרכון דיפלומטי ליאיר נתניהו? למה?
אלי כהן, שר החוץ, הורה, בניגוד לעמדת משרדו, להנפיק דרכונים דיפלומטיים לחברי ליכוד, חשף גידי וייץ בהארץ. בין היתר גם ליורש המקושש מאיחוד הצלה, שלא עומד בתנאים כלל. השר כהן צייץ על כך וכתב שהדיפלומטי ליורש ניתן בינואר (כנראה 2023, ד"ש) "משיקולי אבטחה". השאלה למה מי שמשתזף במיאמי או מגיע לישראל כדי להתנדב במוקד הצלה צריך אותו והאם הדרכון הזה יבוטל משיחודש? בתנועה לחופש המידע בדקו זאת לפני עשור. הנושא מטושטש במיוחד.

שיגורים, נפילות ויירוטים
ה"רסיס" שנפל בכיתה בת"א.
ועוד "רסיס" קטנצ'יק בת"א ונס.
פינוי שרידי רקטה בעיר.
עוד התקפות על ת"א בשישי.
ראיתי כל מי אנשים עלק בצמתי מידע חשובים, לכאורה מביני עניין, משתפים סרטונים מאזורי הנפילה, מציינים במדויק רחובות ועוד בנימוק המופלא שממילא אי אפשר לשגר מאותה נקודה, כי היא חד פעמית, או כי "זה התפרסם בערוץ בערבית". למה? בגלל חוכמולוגים כמוכם. מדהים ממש. א-ב של ביטחון שדה שלומד ביום הראשון כל מי שהתגייס אי-פעם לצה"ל או נולד בישראל.

ברביעי שוגרו 12 רקטות לעבר ב"ש. הרקטות שוגרו סמוך לאוהלי עזתים שפונו לדרום הרצועה כדי להגן עליהם וסמוך למתקני האו"ם.

רסיסי רקטה נפלו במלון מפונים במרכז.

אייל אוזן ממושב נטועה נהרג מפגיעת נ"ט של חיזבאללה.

הזוועות והגבורות
נועם דוד, 18, מושבניק מרמה"ג, תלמיד מכינה צבאית בעין פרת, שיצא למסע חילוץ עצמאי ביום הטבח ואומר שבא לקחת אחריות במקום שאנשים לא לקחו אחריות.

עדן אלון לוי, 19, נפלה בקרב בזיקים

מחוסלי חמאס ואלו שבדרך.

עזה
חמאס החל להשתמש בקרבות במחבלות כתצפיתניות ולפי החשד גם כמעבירות מטעני חבלה (גיוס נשים הוא לא חדש שם, אבל רק עכשיו רואים אותן, כנראה).

סרטון ממרכז הרצועה מראה המוני תושבי עזה בתור לחלוקת מזון מחוץ לסניף אונר"א באזור דיר אל-בלח. קודם פורסם תיעוד של עזתים נכנסים למחסן אונר"א ובוזזים ממנו מזון שלא חולק.

האם מנהיגי חמאס עשירים כקורח? ברור. צה"ל מצא חשבוניות על רכישות מופלגות.

מראה חריג, אולי חגיגי, במלאת חודשיים למלחמה ופתיחת החודש השלישי, עשרות עזתים שצה"ל עצר כדי לבדוק את השתייכותם לחמאס או מה, שהופשטו מבגדיהם ועיניהם כוסו. חלקם נראים כלוחמי סומו ולא כלוחמי גרילה, בכל מקרה לא ניכר רעב בעזה ממראם.
דו"צ: יותר ויותר מחבלים נכנעים ומסגירים את עצמם. ב-48 שעות האחרונות (נאמר בשישי) עצרנו יותר מ-200 חשודים, עשרות מהם הועברו לחקירה של יחידת 504 של אמ"ן ושב"כ בשטח הארץ, ובהם גם מפקדים בחמאס ופעילי נוח'בה.

-חמאס התכוון לשחזר את אירועי מאי 2021 ולצרף ערבים אזרחי ישראלים למהומות, הפגנות ואפילו פיגועים לאחר מכת הפתיחה. זה לא קרה בחודשיים הראשונים. ייתכן שבגלל פשעי המלחמה המתועדים של חמאס ביום הטבח, וסביר שגם בגלל שעשרות מוסלמים ישראלים נטבחו ו/או נחטפו. בשורה התחתונה, ניכר מהסקרים, חלה עלייה בהזדהות החברה הערבית עם מדינת ישראל מאז המתקפה
-עימותים בגדה מתרחשים, אך בעצימות נמוכה יחסית.
-ארה"ב תסבול פעולה ישראלית עד ינואר. גם הביקורת הבינלאומית לא מזיזה עד כה את וושינגטון מהקו שלה. יש בעולם עדיין אנטישמיות ועוינות, אבל פשעי המלחמה והתקיפות המיניות של 7 באוק' מחלחלים אט-אט לתודעה הקולקטיבית.
המלחמה בעזה כבר לא פותחת את כל המהדורות בתקשורת העולמית (כבר מאמצע נובמבר, הרבה לפני כריסטמס, ד"ש).
(אבי יששכרוף, ווינט).

פיר בכיתת בי"ס בשכונת שג'עייה. בביה"ס חוסלו גם מחבלים

ידיעה מצחיקה (אותי): צה"ל איתר ברצועה כרטיס אשראי ישנוני של איסמעיל הנייה.
שווה ממים לרוב, לא?
מה אפשר להציע לו לקנות? חוץ מכמוסות ציאניד?


מסביב לעולם
ארה"ב הטילה סנקציות על 13 בני אדם וגופים האחראים על העברת כספים ממכירה ומשלוח סחורות איראניות למורדים החות'ים בתימן באמצעות רשת בתי בורסה וחברות בכמה תחומי שיפוט. הודעת דובר מזכירות המדינה האמריקנית: "התקפות כאלה משבשות את הביטחון הימי ופוגעות בחופש השיט, מגבירות את חוסר היציבות האזורית ועלולות להרחיב את הסכסוך בין ישראל לחמאס" (איתמר אייכנר, ווינט)

נשיאות שלוש מהאוניברסיטאות הגדולות בארה"ב חטפו ביקורת חריפה במהלך שימוע בקונגרס על האנטישמיות הגואה בקמפוסים, לאחר שסירבו להשיב אם קריאות לרצח עם של יהודים הן בריונות והטרדה המפירות את הקוד האתי של מגדלי השן שלהן, וענו רק ש"זה תלוי בהקשר" ורק אם הקריאה לרצח הופכת לפעולה. כן כן.
חבר הוועדה המייעצת נגד אנטישמיות בהרווארד, הרב דוד וולפה, הודיע על התפטרותו בעקבות דברי הנשיאה, קלודין גיי, שטענה במהלך השימוע בקונגרס שקריאות נגד ישראל ויהודים עומדות במבחן חופש הביטוי. הרב וולפה, חוקר אורח בבי"ס לתיאולוגיה במוסד ואחד הרבנים המוכרים בארה"ב, אמר כי עדותה חיזקה את העובדה שהוא לא יכול לעשות את השינוי לו ייחל. לדבריו, זו קטסטרופה עצומה ומתמשכת.
מועצת המנהלים של MIT תומכת בנשיאת האונ', סאלי קורנבלות', שסירבה לגנות חד-משמעית אנטישמיות וקריאות לרצח יהודים בקמפוס, בדיון בנושא בקונגרס האמריקני (דניאל אידלסון, ווינט).

סטודנטים תובעים את האוניברסיטאות שלהם על שהקמפוסים הפכו למקום מסוכן ליהודים.

חנות טבע נאות בניו יורק תקיים בשבוע הבא ערב מכירת מותגי אופנה ישראליים ותעביר 20% מההכנסות למרכז תמיכה לנפגעות תקיפה מינית בישראל, על רקע שתיקת ארגוני הנשים הבינלאומיים אחרי הטבח. שתי עובדות בחנות סירבו והודיעו על התפטרותן. הקהילה היהודית והישראלית התגייסה מיד להחליפן בהתנדבות. מטבע נאות נמסר שתמשיך לתמוך בכלכלה הישראלית (דניאל אידלסון, ווינט).

שווי השוק של סטארבקס צנח בכ-12 מיליארד ד' בחודש האחרון. וזה, כי ועד העובדים תמך פומבית בחמאס לאחר הטבח, מה שהוביל לתביעה משפטית של הרשת נגד איגוד העובדים. עם פתיחת השווקים מניית סטארבקס ירדה בפעם ה-11 ברציפות, רצף ההפסדים הארוך ביותר מאז הנפקתה ב-1992. 

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בדיון מועצת הביטחון, כשהפעיל את סעיף 99 באמנת האו"ם: "אנחנו בנקודת שבירה. סיכוי גבוה שהקריסה של מערכת הסיוע בעזה תגרום להשלכות הרסניות, בהן מעבר המוני של אוכלוסייה למצרים. סיכוי גבוה לפגיעה בביטחון העולמי. האיום על חיי אנשי האו"ם חסר תקדים".
השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנצור: "אנו מקווים שהיום המועצה תקרא להפסקת אש מיידית. לישראל אין מטרות במלחמה מלבד טיהור אתני". 
למעלה מ-200 איש הפגינו מול ביתו של גוטרש בנ"י עם בלונים כתומים כתזכורת לכפיר ולאריאל ביבס הפעוטות שבשבי. כשחלף על פניהם שאלו אותו מה הוא עושה למענם. ענה שהוא "מחויב לשחרורם".
אבל זה לא נגמר: מועצת הביטחון התכנסה שוב בשישי להצבעה על הצעת החלטה הקוראת להפסקת אש הומניטרית באופן מיידי. מאה מדינות הצטרפו להצעת איחוד האמירויות וגם קראו לשחרור מיידי של החטופים.
מבין 15 חברות מועצת הביטחון, 13 תמכו (בהן צרפת ושווייץ), בריטניה נמנעה וארה"ב התנגדה. המשמעות היא שההצעה נפלה, עקב הווטו האמריקני.

פוליטיקו: ממשל ביידן דרש מישראל לסיים את המלחמה עד סוף 2023 ובלינקן הדגיש זאת בביקורו האחרון אצלנו.
סגן היועץ לביטחון לאומי, ג'ון פיינר: לא נקבע דדליין קשיח. גם הבית הלבן מצטרף אליו באמירה שישראל צריכה להגן על עצמה.

מה ברשת
ג'ון ספנסר, יו"ר לימודי לוחמה אורבנית ב-Modern War Institute, צפה בסרט הזוועות בניו יורק, צייץ על כך וזכה ל-14 מיליון חשיפות. הוא הסביר ממה הסרט מורכב (ר' פוסט קודם, כותרת ביניים: "47 דקות של עיבוד חושים").
בסיכום כתב: ראיתי הרבה רוע בעולם, ראיתי אכזריות, הסתכלתי לאנשים מרושעים בעיניים. מעולם לא ראיתי כל כך הרבה אנשים מרושעים מביעים שמחה כזו בביצוע מעשיהם. אני מבין למה הסרטון הזה חייב להיות מוצג סלקטיבית. אי-אפשר לצפות בזה בלי לחוות טראומה. לעולם לא אשכח את הילדים. תמונה אחר תמונה של ילדים מתים. אני שונא את הצורך לצפות בו. אף אחד לא צריך לרצות לראות את זה, אבל אסור לשכוח את הזוועות של אותו יום. זה הציוץ + אזהרת קריאה.

יוסי יהושע, אמיר תיבון, רועי שרון וגנרלי X רבים נוספים מתדיינים בכעס על סוגיית חיילי הקומנדו שהועברו לאיו"ש לפני פלישת חוטפי הגופות.

פייסבוק הזכיר לי צילום שלי מלפני 11 שנים. ההקשר: רצו להפוך את רחוב קדם למעין כביש ראשי. בסוף יהיה עוקף-קדם (עוד לא סללו, מה בוער, רק 11 שנות מאבק).

יהודה גזבר פניגשטיין

תוהה אם הוא התחתן מאז: יהודה לפיאן, מילואימניק בן 36 רוצה להתחתן. עומר ברק כתב על כך פוסט. אלפי נשים עטו על הבחור. מתברר שהמלחמה היא זרז לחיפושי אהבה. מוזר המין האנושי.

מאיה וקסלר בשלושה סרטונים עבור חמ"ל ההסברה האזרחי להעלאת התודעה לפשעי החמאס

שני פאקט צ'ק.
שלישי מי טו.

לפני פיזור
הפוסט השבועי הזה הוא ניסיון, כדי לבחון עד כמה יש לו קהל והצדקה, והאם מקבץ אחד בשבוע מחזיק, או שהכל ישן ומעופש. אוקיי? אודה לחוו"דכם בתגובות (מקום להגיב: שני ס"מ מתחת לסוף הפוסט 🙂 כמו בכל אתר ובלוג).
זהו מקבץ המחצית השנייה של השבוע.
עוד המלצות קריאה או צפייה אפשר להוסיף בתגובות האנונימיות או שלא.
הרשמה לעדכונים למעלה משמאל. או בקבוצת הווטסאפ החרישית.
קישורים גם בפייסבוק: עמוד דבורית ועמוד ולווט.  

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה דו"ח מיוחד, חרבות ברזל, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

38 תגובות על אצבעות גוללות, 9.12.23: 14 מיליון חשיפות לציוץ על סרט הזוועות

  1. adico911 הגיב:

    גם שבועי זה טוב, בטח יותר טוב מכלום. תודה תודה!! תמשיכי

    Liked by 1 person

  2. tomerbarak01 הגיב:

    כן בבקשה!

    Liked by 1 person

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    תמשיכי, בבקשה

    Liked by 1 person

  4. ימימה הגיב:

    מצטרפת לבקשה להמשיך! את נהדרת.

    Liked by 1 person

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    תודה דבורית. שבוע טוב ככל הניתן שיבוא

    Liked by 1 person

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    תודה דבורית. בבקשה תמשיכי בסיכומים התמציתיים אך כל כך מאירי עיניים שלך. פעם בשבוע זה טוב. פעמיים יהיה עוד יותר טוב:)

    Liked by 1 person

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    יס פליז!!!
    אם אי אפשר כל יום (ובהחלט מבינה אותך….) אז אנא פעם בשבוע. זה כל כך מסדר את הדברים והמחשבה. תודה רבה רבה על כל מה שעשית עד עכשיו.

    Liked by 1 person

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מסכים עם הכתוב מעלה הפוסט מעולה ומחכים. תודה

    Liked by 1 person

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    דבורית תמשיכי בבקשה!
    שאלה שבטח תדעי לענות עליה: למה מפרסמים קיבוץ X מודיע שחטוף תושב הקיבוץ נרצח בשבי החמאס? מדוע לא צה"ל/המדינה וכו'? מי מודיע לקיבוץ? נשמע מוזר שקיבוץ הוא מקור רשמי להודעות.

    Liked by 1 person

    • דבורית הגיב:

      אני חושבת, בגלל שהחטופים הם אזרחים ו"דובר צה"ל מודיע" רק על חיילים.
      אז לכן כוחות הביטחון מגיעים עם הבשורה המרה למשפחה, ואז הקיבוץ/ משפחה מודיעים. כן, זה קצת מוזר. אבל זה הדבר היחיד שעולה בדעתי.

      Liked by 1 person

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    דבורית, אם יש לך זמן וכוח- בבקשה תמשיכי. למרות שאני מכור לתקשורת כבר חודשיים, עדיין לומד דרכך דברים שלא ידעתי עליהם בצריכה המפוזרת שלי.

    Liked by 1 person

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    פוסט שבועי עם הפרשנות והדיווחים שלך הוא חשוב והכרחי. תודה לך!

    Liked by 1 person

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    בבקשה תמשיכי. זו הדרך היחידה עבורי להתעדכן

    Liked by 1 person

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    תמשיכי . מעניין לקרוא . אבל את קבוצת ווטסאפ שלך, בה שמת קישור לכאן , ראוי לפתוח לתגובות . קבוצה סגורה לתגובות נראית כמו התגשמות הצנזורה הדיקטטורית . לא כיף להיות בקבוצה בה אי אפשר להשתתף ורק למנהל זכות דיבור .

    Liked by 1 person

    • דבורית הגיב:

      אני לא מדברת בה כלל, רק מביאה קישורים, למה סתם להשמיץ:)) מאחר שאנשים מוצפים בקבוצות, מידע ורעשים. אני לא חושבת שהם צריכים עוד קבוצת דיונים שאצטרך לנהל ולהשליט סדר כשהרוחות יתחממו. בשביל זה יש תגובות פה. יש חשש שאם אפתח את הקבוצה לדיונים אנשים יימלטו.
      אבל אני אעלה הודעה שזו הצעתך ואציע לאנשים לסמן אם הם רוצים בכך.

      אהבתי

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    תודה לך ולאצבעותיך הגוללות ומסכמות ולעיניך הצופיות על פני אמצעי התקשורת השונים.
    חידשת לי, למרות שאני מתעדכנת יומית.
    ובכל הנוגע לבטחון-שדה – מצטרפת אליך בקריאתך לכל המלהגים וחושפי אתרי הנפילות: סתמו!!! (ולמען אפקט אותנטי – יש לקרוא עם סמך בשווא, כמובן.)

    Liked by 1 person

  15. riva rochberg הגיב:

    אני תולעת עיתון הארץ בלבד, ולכן אני שמחה לקרוא בטורך דברים שלא ידעתי עליהם. דבורית את משלימה לי חוסרים ! מסיבות אגואיסטיות אלה, אני מפצירה בך שלא תחדלי לגולל !

    Liked by 1 person

  16. ataraofek הגיב:

    לא לא לא להפסיק! אם את מסוגלת להמשיך ככה בסופ"שים, זה פרייסלס. חידשת לי פה הרבה (ואני דווקא די עוקבת, אם כי במסננת צפופה). כעת גם נוסף לי עוד קצת זמן בימות השבוע (שאותו נהגתי להשקיע בוולווט היומית, קוראת כל אות ומלנקקת במשורה) וגם מתעדכנת במקובץ בשבת, איכשהו זה שומר על שפיות. מעריצה אותך. תודההההההה ♥

    Liked by 1 person

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מקווה שתמשיכי לפרסם.

    Liked by 1 person

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אשמח אם תמשיכי. עדיין מחדש לי למרות חלוף הזמן מהאירועים

    Liked by 1 person

  19. דניאל הגיב:

    משעשע הזכרת בטחון שדה.
    הרבה לפני מלחמת יום כיפור ידעתי כנער על הנשק ה"סודי" שאמור היה להפוך את התעלה למלכודת אש, במקרה של ניסיון צליחה.
    חצי שנה לפני ששרון נכנס ללבנון ידעתי, למרות שהייתי אזרח, שלישראל יש תכניות מוכנות ומצפים רק לעילה.
    כמו שאני ידעתי, למרות שלא הייתי אמור לדעת כלום, כך גם הצד השני ידע.

    אהבתי

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    תמשיכי! אני מתעדכנת רק אצלך כדי לשמור על שפיותי. מעדיפה מקבץ יומי ומקבלת כל ה שישי

    Liked by 1 person

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    פוסט חצי שבועי – יותר טוב מפוסט יומי. תודה

    Liked by 1 person

  22. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    בהחלט יש הצדקה! תודה

    Liked by 1 person

  23. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    יש הצדקה. בבקשה תמשיכי! תודה!!!

    Liked by 1 person

  24. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    להמשיך בכל הכח!

    Liked by 1 person

  25. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אריאלה

    Liked by 1 person

  26. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    יש הצדקה. את מסכמת היטב וזה מעניין לקרוא , כל הכבוד על ההשקעה . עם הקישורים והתמונות . רואים שאת מקצוענית .

    Liked by 1 person

  27. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    בבקשה אל תפסיקי. את שומרת עלשפיותי. במקום הצפה של מלל אין סופי , דרמה להעצמת הרייטינג וחשיפה ללא טריגר לתכנים קשים, אני מוצאת אצלך מידע אמין, נקי, מאורגן , מקיף ותמציתי . את מצליחה לזקק מכל הרעש הזה את מה שחשוב לי לדעת, בלי לחוש מוצפת.

    Liked by 1 person

  28. yafap הגיב:

    תמשיכי בבקשה לפרסם: יש יתרון גם במבט-על המופיע בסיכום שבועי, ובטח ובטח כשהוא נכתב מנקודת המבט שלך

    Liked by 1 person

  29. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    פוסט יומי זה נהדר ופוסט שבועי גם נהדר גם צרכני חדשות מסורים (עיתון בבוקר וחדשות ערב בטלוויזיה או ברדיו, מה שנקרא legacy media ) כמוני מעריכים את הפירוט וההשקעה מערוצי מידע שונים. ישר כוח!

    Liked by 1 person

  30. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    יש קהל! ריכוז שבועי זה גם טוב, אמנם חלק גדול היכרתי אבל בהחלט יש דברים חשובים שפספסתי. וגם הפרשנות שלך מוסיפה.

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה