אין אור בקצה המנהרה * ארבעה חודשים לחרבות ברזל

היום, 7.2.24 נפתח החודש החמישי ללחימה.
סיכום מסוים
.

1. מקורות במודיעין אמרו לניו יורק טיימס כי הם בודקים מידע שלפיו עוד 20 חטופים נהרגו, בנוסף ל-32 החטופים שהצבא אישר את מותם.
-מִנהלת החטופים והנעדרים מסרה בתגובה שמספר החטופים ההרוגים הידוע בישראל לא השתנה ועומד על 31. המִנהלת הודיעה זאת למשפחות.
-בסך הכל מצויים בידי חמאס 136 חטופים, חיים ומתים.
-צה"ל פותח קברים שם כי ייתכן שחמאס הסתיר בהם את הגופות.

2. הקרע בעם מתרחב.
-שום אחדות. ה"ימנים" גורסים שימשיכו להצביע לביבי כי הוא חף מפשע.
-הקיצוניים, שונאי הקיבוצים, גרסו טרום השבת השחורה שיש "לבטל את השערים הצהובים", ש"הם חיים על אדמות מדינה", ש"קיבלו זכויות שאחרים רק יכולים לחלום עליהן" ועוד תופינים. דעתם לא השתנתה. הם מסרבים לקבל את העובדה שהקיבוצים הגנו על חייהם המדושנים במרכז. שאלפי אזרחים הפכו למגן חי ולבשר תותחים כשמדינה שלמה התאיינה ב-7 באוק': אין צבא, אין ממשלה, כלום. שיתוק מוחלט.
-כל ישראלי חמישי חושב שהשמאל שותף לאירועי 7 באוק' (שורה זו מתוך הפודקאסט של ליאור קודנר, 4.2.24).

3. אנשים עוד לא קלטו: הרמטכ"ל, הדו"צ, כולם הודיעו בתחילת השנה ש-2024 תהיה כולה שנת מלחמה.

4. חמאס לא יושמד. חמאס הוא צבא טרור (ולא ארגון). יש לו מטרה אחת: להשמיד את ישראל. לא מדינה פלסטינית ולא נעליים. לרצוח כל יהודי בעינויים, לשרוף את המדינה. שום דבר אחר. וזה לא בגלל שום כיבוש. שטויות. מדובר בשנאה דתית יוקדת.
-כל מי שצפו בסרטוני 7 באוק' יודעים: מדובר בצבא מוסדר, חמוש היטב, מדוגם לתפארת. לא פורעים עזתים, לא אספסוף פורץ גדרות. צבא-רצח אכזר שמטרתו להשמיד אזרחים ולהתעלל בהם. הם תיעדו את עצמם, זה לא בר ויכוח.

5. הקיפאון שאחז בכל הגורמים הרלוונטיים יממה שלמה כמעט, הוא פלא ששום מבקר מדינה לא יוכל לו לעולם.

6. וגם לא הסיאוב והרקב שהביא לחוסר המוכנות הטוטאלי קודם לכן.

7. הכי מפתיע: שאין פה שלושים מנהיגים, מרה"מ ומטה, שביצעו חראקירי ב-8-9-10 באוק' ועד היום. איך הם הולכים לישון? איך הם קמים?

8. מצב הצבא בכי רע. לא רק ב-7 באוק', גם היום. למה? כי מתי ישקמו? עסוקים בהישרדות יומיומית. הרי הוא קוּצץ עד דק. כשלוקחים את הכתבים הצבאיים לחזית, מראים להם את חוד החנית: 3-4 אוגדות מפוארות ולוחמות, אבל מה עם כל מה שקורה מאחור? הלוגיסטיקה והאחזקה בקרשים. אין לנו יכולת לעבוד במספר זירות במקביל. לא התחלנו לגעת במנהרות. נגענו בקצה קצהן (יצחק בריק).

דו"צ

9. הנגדת ו' ממודיעין (פרס ישראל והדלקת 20 משואות לטעמי): איומיה עלו לדיון, וב-27 בספט' הוציא קמ"ן אוגדת עזה מסמך שכותרתו "סיכום דיון חשיבה – הפשיטה בחמאס". הוא כולל מפה עם כ-20 נק' חדירה אפשריות ומסכם: "יעדי חמאס לפשיטה פומפוזיים ואינם מציאותיים". הסבירות לפשיטה: "בינונית".
ו' ענתה למסמך: "הם מציאותיים מאוד".
-המסמך נשלח ערב סוכות לכל הגורמים הבכירים באמ"ן בפיקוד דרום וגם ללשכת הרמטכ"ל. כלומר, יותר משנה אחרי מצגת "חומות יריחו" שבה הוצגה לראשונה הידיעה שחמאס מתכונן לפשיטה נרחבת על ישראל וארבעה חודשים אחרים ש-ו' מעלה האפשרות שזה תרחיש קרב ובא.
-ראש אמ"ן ביקר בנוב' 22 באוג' עזה והגדיר אפשרות ל"פשיטת חמאס" כ"איום מרכזי". הוא גם סיכם שיש לשים לב מאוד למודיעין שדה, כלומר תצפיתניות.
(נדב איל)

10. מספר 2 בחמאס, סאלח אל-עארורי, התראיין ב-12.10.23 לאל-ג'זירה ואמר: "אנחנו בחמאס לא פוגעים באזרחים. המתקפה של גדודי עז א-דין אל-קסאם הייתה מבצע מאורגן נגד האוגדה הצבאית של ישראל בגבול רצועת עזה". לדבריו, 1,200 פעילי הזרוע הצבאית השתתפו במתקפת הפתע והאשים שתושבים הם אלו שלקחו בשבי אזרחים ישראלים. עוד אמר בריאיון כי "ההנחיות היו ברורות – לא הורגים נשים וילדים. חמאס פועל לפי חוקי המלחמה הבינלאומיים. כשחדרנו לאוגדת עזה, נכנסו אזרחים מעזה שהתעמתו עם הישראלים ושבו אזרחים. אנחנו נלחמים כדי שהעולם יכיר בזכותו של העם שלנו לחיות כמו עמים אחרים".
שקרן בן שקרן.

11. סגן ראש הזרוע הפוליטית של החמאס, מוסא אבו מרזוק נשאל (7.11.23) מדוע רצחו אזרחים רבים, בהם ילדים ונשים. טען "רצחו רק חיילים" למרות אין ספור העדויות. "מוחמד דף אמר בבירור ללוחמיו 'אל תהרגו אישה, אל תהרגו ילד ואל תהרגו זקן. ההתמקדות הייתה בחיילי מילואים או סדיר. נשים, ילדים ואזרחים היו פטורים מהמתקפה ונותרו מחוץ למעגל ההרג", טען אבו מרזוק.
(ג'קי חוגי, מעריב, 26.1.24)

12. בכיר חמאס ראזי חאמד, יו"ר רשות האנרגיה ברצועת עזה, התייחס בראיון לתקשורת הקטארית (23.1.24) לטבח ואמר חמאס "ביצע טעויות". מטרת הטבח לא הייתה להרוג ולחטוף אזרחים

13. במהלך פעילות צה״ל באזור חאן יונס נמצא ספר פסוקי ההלכה של מועצת השורא, שהופץ למחבלי חמאס לפני המתקפה. בספר מתואר כי אין הבדל בין גברים, נשים, זקנים ונערים – ושאת כולם מותר להרוג ולחטוף (דו"צ בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, 5.2.24).

14. שקמה ברסלר וטלי גוטליב: אני מקווה שהפרופ' תרושש את הח"כית. אמן.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה דו"ח מיוחד, חרבות ברזל, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

10 תגובות על אין אור בקצה המנהרה * ארבעה חודשים לחרבות ברזל

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    לגבי זה שחמאס תיכננו מראש לפגוע – בילדים, נשים, קשישים (נקודות 10-13 אצלך), קראתי גם שהטרוריסטים היו מצויידים גם בחוברת הנחיות שכללה מילון שימושי. בין הביטויים שהיו בחוברת, נכלל אין לומר "תורידי את המכנסיים" בעברית.
    מ.ש.ל.

    אהבתי

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    כמו שנאמר: רק שלום יביא ביטחון ובטח אם אנו תלויים באספקת נשק כדי להילחם. מקווה שייעלם הרעיון הזה הנקרא חמאס ושאר רעיונות דומים.

    Liked by 1 person

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    2,3,4,5,6,7 – לפעמים, אם אין מה לומר, עדיף לא לומר דבר, הפסאודו-איחוד החזיק חודש, חודשיים, שלושה. אחרי ארבעה חודשים פג לו התוקף. חזרנו למחנה המואר ו-אלה שלא מגיע להם חשמל.

    מהדהד קצת כמו "אחים לנשק", בנדיבותם המכונה תעזור לעם, ברצותם – יירתם כוחה לדברים אחרים.

    14 – זה לא דרבי בין הפועל למכבי, יש שם הרבה יותר. היה הרבה יותר מעניין להתחיל לענות בכנות על השאלות שגוטליב שואלת במקום לאחל איחולים לזו שיותר היינו רוצים להיות שכנים שלה.

    לפני כמה ימים איזה עיתונאי ישראלי ליהג פה על במה מול קהל שמחה לו כפיים כמו עדר. בחזרה לנק' 2-7, נראה שחזרנו לבחור צדדים.

    אהבתי

    • דבורית הגיב:

      לא הבנתי אותך.
      מה הכוונה "אם אין מה לומר?" הרי כתבתי כי זה בער בעצמותיי. אני לא חייבת כלום לאיש. בא לי לסכם ארבעה חודשים, סיכמתי. כי ככה התחשק לי.
      לא מוצא חן בעיניך, אין בעיה. לא חייבים להסכים איתי. אבל הטון הדידקטי והכתבת האג'נדה הנאה בעיניך לכתיבת הבלוג שלי לא מוצאים חן בעיני.

      נא לא להכתיב לי מה לעשות. זו במה חופשית, שלי, שאני משלמת על אחזקתה ומשקיעה בה זמן יקר ואנשים קוראים פה באופן חופשי, אז מה הבעיה שלך? איך זה מפריע לך? אני גוזלת ממך חמצן אינטרנטי? גררתי אותך לפה בעל כורחך? שוב, כולל מס' 14, אני ממש מתכוונת לכתוב איך שאני רוצה, מתי שאני רוצה ובאיזה סגנון. תודה לאל, ובכלל, איני זקוקה לעריכת הטקסטים שלי.

      זאת ועוד: נא לא להכניס לי מילים לפה ולשייך אותי למשהו: אין לי קשר ל"אחים לנשק". אין מחנה מואר ואין חשוך ואין מי שמגיע לו חשמל ומי שלא. תיארתי דברים ששמעתי מאנשים שהם לא אני. זהו. חד משמעית: אני לא מוגדרת בשם שום גוף ולא שייכת לשום ארגון למעט לישות הנקראת "דבורית שרגל".

      עיתונאי ישראלי ליהג "פה"? מה זה פה? זה הבלוג שלי ואיש לא "מלהג" בו. רק אני כותבת, ולא כתבתי מ-30.12.23.

      אהבתי

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אני שמח שקראתי את שכתבת, גם אם התמונה הקודרת שציירת מבאסת מאוד

    Liked by 1 person

  5. arikbenedekchaviv הגיב:

    תודה

    לגבי ה-גוטליב, גם אמסלם אולי ירושש אותה.

    Liked by 1 person

    • דבורית הגיב:

      חח
      לטובת מי שפספסו:

      עימות חריג אפילו בסטנדרטים של ישיבות סיעת הליכוד נרשם היום (שני) בישיבה השבועית בין חברת הכנסת טלי גוטליב לשר דודי אמסלם, שהעיר לה: "תפסיקי להתפרץ, את לא נותנת לאף אחד לדבר". היא לא נותרה חייבת – ותקפה אותו: "אל תפנה אליי, מריחים עד לכאן את הוודקה שאתה שותה". השר ירד לרמתה של חברת הכנסת והציע לה לבוא ולהריח את הבל פיו.

      השניים אף המשיכו את "ויכוח הוודקה" במליאת הכנסת וגוטליב האשימה את אמסלם במיזוגניה: "זו לא פעם ראשונה שאני זוכה ליחס המחפיר הזה כי אני לובשת חצאית". לאחר מכן עלה אמסלם על דוכן הכנסת ואמר: "אני בחיים שלי לא שתיתי וודקה. היום שתיתי נס קפה ואספרסו. אז אמרתי לה 'בואי תריחי, בואי' אתה מבין עם מי יש לי עסק?"

      Liked by 1 person

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      אולי מה שבמשפט יציל את הגוטליבה , הוא טיעון בריאות הנפש המעורערת, טיעון הילדה ,בהם היא כבר השתמשה , ותמשיך להשתמש בזה בציניות .

      Liked by 2 אנשים

  6. moranlevycd75767a3d הגיב:

    תודה לך!

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה