– בקול דממה דקה נעלמה שביתת הרשויות המקומיות.
– אלי ישי אומר שאבישי בן חיים מעוות ומסלף את דבריו. אולי הכל באשמת נענע10.
http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf
– במסגרת המאבק ב-SOPA מוחשכת היום ויקיפדיה.
אסתי סגל מפרטת.
– עומר דנקנר, הבן של נוחי דנקנר וחבר דירקטוריון מעריב "נעצחקר באזהרה על הימורים לא חוקיים באינטרנט" כך הכותרת בשער הארץ (וכתבה נרחבת בע' 7).
ואילו בתוך הידיעה:
אף כי החוקרים לא מייחסים לדנקנר שותפות באתר ההימורים הבלתי חוקי, הוא זומן לתת עדות בתור אחד מלקוחותיו של האתר.
רני רהב, דובר מש' דנקנר אומר בתגובה:
"לפני כ-3 שנים כשהיה סטודנט בן 24 שיחק – כמו עשרות אלפי צעירים ישראלים שעושים זאת מדי יום – במשחק הפופולרי 'טקסס הולדם' ברשת האינטרנט. לא היה ידוע לו שהמשחק אסור בשטח מדינת ישראל".
אז יש לי רק שאלה אחת: עשרות אלפי צעירים משחקים במשחק ההוא מדי יום ודנקנר ג'וניור נבחר להיחקר?
בידיעות אין אף מילה על החקירה ועל האירוע. ב-ynet התפרסמה שלשום בבוקר ידיעה.
גם לא במעריב. ב-nrg התפרסמה שלשום ידיעה על המעצרים. גם בישראל היום אין מילה על הפרשה.
השאלה, לפיכך, היא האם יש כאן רדיפה מודעת של הארץ את דנקנר, או שבשאר העיתונים משתפנים, כל אחד מסיבותיו הוא?
– שלוש נשים ממוצא אתיופי נרצחו בידי בעליהן בתוך חודשיים. כך בשער הארץ. בע' 4 יש הרחבה: "28 נשים ממוצא אתיופי נרצחו בעשור האחרון על ידי בני זוגן". בידיעות כות' הגג בע' 10 היא "שכונה אחת, שלושה מקרי רצח של נשים בידי בעליהן". בבוקסית של נעם ברקן מספרים שירותי הרווחה שהעולים מאתיופיה לא משתפים פעולה, ושלכן קשה לעזור להם. בהארץ הטענה הפוכה: "ארגוני הסיוע טוענים שהגברת המעורבות מצד הרשויות הייתה יכולה למנוע את הישנות המקרים: 'אין להם עם מי לדבר".
במעריב לא מוזכר המוצא האתיופי במסגור הכתבות (כפ' 10-11). גם פה באחת הידיעות אומרת מנהלת לשכת הרווחה בראשל"צ שראשי העדה צריכים לעודד נשים במצוקה לפנות לעזרה. בילי מוסקונה לרמן כותבת: "העלינו בני אדם מאתיופיה בלי לתת להם כלים… אנחנו מסמנים אותם כאחרים…אנחנו מדירים אותם…"
הראיון היומי במעריב הוא עם גדי יברקן, ראש מטה המאבק לשוויון חברתי ליהודי אתיופיה.
גם בישראל היום העניין העדתי מוצנע יחסית.
בשורה התחתונה: הארץ הוא היחיד שאומר בכותרות, הן בשער והן בידיעה, שהבעיה היא במוצא. יוצאי אתיופיה מועדים לפורענות זו.
שם הנרצחת והרוצח המתאבד: שי (או ישי) ואווקה אמרה. או אמראה, או אמארה.
רפאלה פלומבו להארץ (שער, פרומו ליום שישי): רב החובל של קוסטה קונקורדיה ברח מהספינה השוקעת. בעודו על החוף, שותה קפה, דיבר פרנצ'סקו סקטינו בטלפון עם משמר החופים וסיפר שהוא מפקח על פעולות הפינוי. גם שאר העיתונים מדווחים בקצרה.
סקטינו, כך נאמר, הוא האיש השנוא ביותר באיטליה כרגע.
יאיר לפיד
אני כבר נטשתי אבל גל הכותבים בעיתונים עדיין מבעבע.
בהארץ כותב פרופ' דני גוטוויין על ספרו של לפיד, שוב עומדים בטור, לאור הכרזת המדינה החדשה של לפיד. וזה סיכומו.
לפיד משתמש אפוא ברטוריקה בסגנון יחימוביץ' כדי לקדם מדיניות בנוסח נתניהו. זוהי תמצית אשליית השינוי שהוא מציע כמענה כוזב לסתירותיו של מעמד הביניים הישראלי. לאור לקח הנסיונות הקודמים של תרגום אשלייה זו לכוח הפוליטי, וכפי שהיא משתקפת מ"שוב עומדים בטור", נדמה שגם הישראליות הבורגנית של לפיד עתידה לחזק את משטר ההפרטה, להוסיף לשחוק את מעמד הביניים ולהעצים את סתירותיו.
ובביקורת הטלוויזיה כותב מורן שריר על לפיד בינשופים. הכות' במודפס: "עוד טקסט על יאיר לפיד". לא אני אמרתי.
גם אראל סג"ל במעריב מתפייט: הכסף של לפיד.
לחם עבודה
ב-Xnet מבקשים תשלום עבור פרסום הודעות יח"צ.
לאחר שבשבוע שעבר לא יצא לאור גיליון במחנה הודפס השבוע השבועון כרגיל. החשש לסגירה עורר סערה קלה בביצתנו. משהב"ט לא אישר את המשך הדפסתו מאחר שמרבית החוזים החיצוניים של המשרד הוקפאו מסיבות תקציביות (לילך שובל, ישראל היום).
היום ייפגש ועד העיתונאים בהארץ עם עמוס שוקן כדי לדון איתו בענייני הקפאות וקיצוצים.
על הספר החדש של העיתונאי והסופר המנוח כריסטופר היצ'נס (לא, לא יצא בעברית).
עידו רוזנבלום לא מרוצה מההתנצלות של עומרי חיון (כשהיה) בנענע10 וימשיך לתבוע, כנראה. אגב, חיפוש בבלוג שלו אחר הההתנצלות לא מעלה דבר. חיפוש אחר הבלוג ברשת מעלה מלא תוצאות, אף אחת מהן לא של הבלוג במקומו החדש. אם הגעתם לנענע10 msn תקבלו את ההודעה הבאה.
עמוס שביט מראיין את דן כנר ב-24 שעות של ידיעות על הטקסט ההוא. אומר כנר:
"…וברגע שהוא (נתניהו, V) נכנס, הטקסט עבר גם ללשכתו. ובלשכתו הכניסו שוב שינויים בטקסט… בשש בבוקר, כשהתכוונתי לצאת מהבית לכיוון הכרמל, ראיתי שלמחשב נכנסה גרסה נוספת, ה-15 במספר. כשקראתי את הטקסט החדש והתחלתי לנקד אותו, כמו בכל טקסט שאני מטפל בו, גיליתי את המשפטים הבעייתיים. המשפטים האלה נוספו רק בשתי הגרסאות האחרנות, אם לא האחרונה, והן נכנסו במהלך הלילה. כשהתעוררתי פשוט לא הכרתי את הטקסט".
לדבריו, ניסה לבצע שינויים בטקסט ממש זמן קצר לפני שהחל הטקס אך קיבל הוראה מפורשת מלשכת רה"מ לא לשנות מילה. בתשובה לכך שחיים יבין אמר שהיה זורק את הדפים עונה כנר:
"אם באמת הייתי זורק את הדפים, מה היו חושבים עליי? האם למחרת לא הייתה שערורייה גדולה? מה היו אומרים אם המנחה היה מסתלק למשפחות שכולות? כמובן, יכולתי לומר כהרגלי, גבירותיי ורבותיי, קבלו את כבוד ראש ממשלת ישראל, כאילו התבלבלתי ואמרתי מתוך הרגל, אבל זה לא אני. אני שכיר. מישהו הזמין ממני עבודה ואני מבצע אותה".
בדיעבד, היית מתנהל אחרת?
"לא חוכמה להיות חכם בדיעבד. היום הייתי עומד על רגליים אחוריות, אבל זה לא הולך ככה. האם יכולתי לפועל אחרת? כל מי שאומר אחרת מטעה".
נו, ומה העילה לראיון היום? או. בעוד שבוע וחצי ייצא קול התנ"ך, כל התנ"ך בשמע, כולל הקטעים בארמית, ואתם יודעים מי יקריין.
צרות בכותרות
המוסלמים לא מגלים חושומור כביר כשמדובר באלוהיהם.
אנשי ynet, בדקו מתחת למכוניות בימים הקרובים. בטוקבקים זועמים על הכותרת. ובינתיים הוחלפה הכותרת.
לפני פיזור
זהו הפוסט השלישי הבוקר.
100המשפיעים של פירמה.
דדי מרקוביץ' עוזב את מעריב.
זהו, שחררתי.





מתברר שאחמד טיבי כבר לא הולך על על חבל דק אלא מסית לטרור שזאת עבירה פלילית חמורה ביותר. ההתייחסות באתרי האינטרנט לאירוע נעה בין "מסתבך" לבין "הסערה הבאה" , כלומר התייחסות לא היתה למקרה עצמו אלא לאפקט שיבוא בעקבותיו. האם זה בגלל שהתקשורת שלנו אוביקטיבית ומאופקת? לא ממש אם לוקחים את התייחסות לרבנים כדוגמא, אז אין לה בעיה להגדיר אותם כגזענים או כמסיתים.
אהבתיאהבתי
שאלה לכל הפטריוטים. מה מדינת ישראל מתכוונת לעשות עם כל עשרות אלפי המסתננים בתל אביב? קראתי במעריב היום שיש 60,000 מאפריקה רק בתל אביב. אני דואג באמת. אולי תמי רואה את זה לברכה אבל כפטריוט ציוני אני חוזה פורענות. הרי חיכוך בינם לתושבי הדרום המרוששים הוא בלתי נמנע. למה בדיוק מחכים? האם עוד ניצן לגרש אותם ואיך?
אהבתיאהבתי
אם ישי לא יצליח לגרשם יהפוך אותם למצביעי ש"ס
אהבתיאהבתי
אם ישי יצליח אצביע ש״ס.
אהבתיאהבתי
קראת במעריב? באמת אורים ותומים, בוא נראה- המספרים נעים בסביבות ה53 אלף איש אישה וילד לפני נתוני משרד הפנים( לפני עיוות של אראל סגל) מתוכם כ30 אלף מתגוררים בערד, אילת, אשדוד, ואשקלון ובמתקן המעצר סהרונים. בתל אביב לא גרים יותר מ23 אלף אנשים ולגבי הטיפול- באסה לך, לא ניתן להעיף אנשים בלי לבדוק את המעמד שלהם וכל עוד המדינה לא מאפשרת לאריתראים ולסודנים נגישות להליך קביעת מעמד- היא לא יכולה לעשות כלום, כי לא ניתן לדעת מי פליט ומי מהגר עבודה. וחלקם, שוב באסה(לך) אכן פליטים. מכיוון שהמדינה שלנו חתומה על אמנות בינלאומיות היא תאלץ להוציא את הראש מהחול ולהתחיל בבדיקת מעמד גם אם זה לא נוח לה פוליטית. אכן מבאס להיות מדינה מערבית שהכניסה סעיף לאמנת ג'נבה לאחר השואה אבל משום מה שכחה אותו.
אהבתיאהבתי
שועלן יקר
יהודים הולכים למועדוני חשפנות (ויש לזה לגיטימציה חברתית, לצערי, טובי בחורינו האמיצים וכו')- זה הופך את זה ל"מנהג יהודי"? עד לא כל כך ממזמן מין בכפיה של אישה בידי בעלה לא היה נחשב לאונס. גם לא בחוק הפלילי. סוג של לגיטימציה. זה הפך את זה לחלק מהמורשת שלנו? זה השתנה מסיבות חברתיות.
אמרתי שפתיחות של העדה האתיופית לישראלית ולהיפך יפחית את התופעה. חייל זקן שאל אותי על שימור הרב תרבותיות, אז עניתי לו שזוהי לא תרבות אתיופית במובן הזה. זה לא "מנהג אתיופי", לרצוח נשים.
אהבתיאהבתי
שוב עשיתי אתזה. תגובה לשועלן למעלה.
אהבתיאהבתי
תמי, יש לך מנהג לבלבל בין איזוטריה לנתונים "קשים".
את אמרת:
אני הבאתי נתונים אמינים שמעידים על כך שהכאת נשים נפוצה מאוד באתיופיה, נתפסת כלגיטימית (במיוחד בקרב הנשים, להלן נתון מזעזע נוסף: 81-85%), ולמעשה אתיופיה נמצאת באחד המקומות הגרועים ביותר בעולם בנושא זה (אגב, הגרועה ביותר היא ירדן: 90%).
אני מסכים איתך שצריך לפעול ביתר שאת בנושא.
אני לא מסכים איתך לגבי הסיבות לקיומו.
הזכרת לי מקרה דומה, בו רותי סיני טענה שהמדינה מגבילה בכוונה ילודה במגזר האתיופי, וגם אז הבאתי נתונים שמראים שמדובר פשוט בהעדפות שונות שהם הביאו איתם בנושא אמצעי מניעה. בקיצור, מי שרוצה לטעון דברים בנושא המגזר האתיופי, כדאי שילמד קודם את תרבותם ואת תרבות תושבי אתיופיה.
אהבתיאהבתי
אני בכלל לא כופרת בנתונים שהבאת. אני רק אומרת שיש הבדל בין לגיטימציה חברתית לתרבות אתנית. אני אגיד במפורש. יש לגיטימציה חברתית גדולה יותר להכאת נשים. פתיחות לחברה הישראלית תפחית את זה. זה לא עניין של פגיעה בשימור רב תרבותיות, כמו שטען חייל זקן וטרחתי לענות לו ברצינות, מכיוון שזה לא מנהג אתיופי.
בעניין הזה ד"ר רותי לזר בעמוד 28בישראל היום כותבת שיש חוסר במתנדבים דוברי אמהרית בקווי הסיוע.
אהבתיאהבתי
לא מבין איך עושים את האבחנות האלה.
האם פשוט לפי מנהגים "טובים" ומנהגים "רעים"?
ברית מילה זה לגיטימציה חברתית או תרבות אתנית?
מילת נשים זה לגיטימציה חברתית או תרבות אתנית?
גירוש אישה נואפת זה לגיטימציה חברתית או תרבות אתנית?
רצח אישה נואפת זה לגיטימציה חברתית או תרבות אתנית?
אם מה שמפריע לך זה הסמנטיקה, אז בסדר. לא מדובר בהבדלים תרבותיים, אלא בהבדלים בלגיטימציות החברתיות שהם מביאים איתם. העיקר שלא ייטען שהכאת הנשים זו תופעה שמתחילה להתרחש בארץ בעקבות "הזנחתם".
אהבתיאהבתי
תמי הנכבדת,
למרבה הצער התופעות שמנית נגזרות מהמסורת היהודית.
לגבי מועדוני חשפנות כתוב "אם גבר עליו יצרו יילבש שחורים ויקיים מצוות ציצית בחוץ"
לגבי מצב של אשה שלא רוצה לקיים מצוות פרו ורבו הפתרון שהגו חז"ל "מעשי ידיה לבעלה…"
תורתנו גם מנבאת את הבעייתיות בנשיאת אשה אתיופית כפי שאמרה מרים (בתלונתה על משה) "על אודות האשה הכושית אשר לקח, כי אשה כושית לקח"
אהבתיאהבתי
שלום
היום במדור תגבות ומכתבים בספרים – "הארץ" ראיתי תופעה משונה, עבורי בכל מקרה.
כל חתימות הפרופסורים (אחד) והדוקטורים (שנים) מיודעות, כלומר פותחות ב"הא הידיעה.
לא כמוכר לי, המכתב לא נסתיים ב ד"ר פלוני בנאלמוני אלא ב הד"ר פלוני בנאלמוני. לא כמוכר לי פרופ' זרח בנתרח אלא הפרופ' זרח בנתרח. כך גם בקידומות ד"ר ופרופ' לשמות החתומים על הביקורות בכולם הפרופ' זה וזה הד"ר זה וזה ולא כפי שהייתי רגיל פרופ', ד"ר, בלי אה הידיעה. זה חידוש? כך אומרת האקדמיה ללשון ?זה תמיד היה כך ורק עכשיו נתעוררתי?
אהבתיאהבתי
השאלה צריכה להיות איך אני מציעה שגבר כלשהו שהיה רגיל להכות את אשתו, ושנלקח ממנו כלי החינוך היעיל שהיה רגיל להשתמש בו, יחנך את אשתו.
מחקרים הראו שאלימות נגד נשים נפוצה יותר בקרב גברים מובטלים ובקרב בעלי השכלה נמוכה. האם זה אומר שגברים מובטלים הם גברים מכים? האם זה אומר שגברים בעלי השכלה נמוכה הם גברים מכים (בעיני לא).
חוץ מזה, העליה לכותרות פה היא בשל מקרי אלימות שהגיעו לכדי רצח, לא "סתם" אלימות. הם הגיעו לידי כך בקלות רבה יותר בשל הסיבות אותן הזכרתי למעלה.
אהבתיאהבתי
היתה אמורה להיות תגובה לחייל למעלה.
אהבתיאהבתי
לשיטתך, עיקר מעשי הרצח של נשים בידי בעליהן היה אמור להיות בקרב החרדים. האם העובדות אינן מפריכות את ההסבר המרקסיסטי ומאששות את הגורם התרבותי?
אהבתיאהבתי
לא. זה כנראה לשיטתך, לא לשיטתי. בחברה החרדית יש כנראה מנגנונים פנימיים חזקים ויעילים שמונעים את זה. לא שלדעתי אין לנשים שם בעיות אחרות, אבל זה באמת מנקודת מבט חיצונית.
אהבתיאהבתי
אם כך הפיתרון הוא להכריח גברים אתיופיים לחבוש שועל מת על ראשם
אהבתיאהבתי
רק הערה, באמת- אלימות נגד נשים נפוצה גם בעדה החרדית, חפשי את עמותת בת מלך. ולגבי נשים אתיופיות- אני חושבת שלא ההדרה הורגת אותן אלא משהו אחר אבל לא כאן המקום לדבר עליו.
אהבתיאהבתי
הכאת אישה חרדית זה הדבר הכי נורא כי היא מנוצלת עד זוב דם. היא נושאת על גבה את הטפילים האלה. וכמו שאנחנו מכירים את הכת הגזענית הזאת הם יגידו שאלה לא באמת חרדים אלא פרענקים, ספרדים, חוזרים בתשובה ומתחזקים למיניהם שמכים.
אהבתיאהבתי
צר לי אבל מילים כמו כת גזענית ומנוצלת עד זוב דם לא בלקסיקון שלי לגבי חרדים או נשים חרדיות.
אהבתיאהבתי
בלקסיקון שלך המסתננים הם ״פליטים״ אבל החרדים ששומרים על טהרת הגזע ולא מתחתנים עם ישראלים, חוזרים בתשובה ועל פרענקים אין על מה לדבר, לא גזענים? אכן בשמאל הסהרורי האנטי ציוני יש לחרדים מוניטין טוב. הם גילו את האנטי ציונות עוד לפניכם.
אהבתיאהבתי
למי שלא מסוגל להזדהות בשמו
תרשה לי להמליץ לך על שיעורים בהבנת הנקרא גם אם זה מתנגש לעיתים בדוגמות שלך.
אהבתיאהבתי
תמר-ברור לי לגמרי, אבל יש פחות מקרים של רצח נשים ועל כך הדברים נאמרו. האלימות מגיעה פחות למקרים של רצח.
אהבתיאהבתי
את לא מכירה את המחקר בנושא: הכאת נשים, לפחות בארה"ב ובישראל, נפוצה בשכבות מצוקה כמו במבוססות. סורי (רצח זה סיפור אחר)
אהבתיאהבתי
100% מסכימה.
אהבתיאהבתי
דן כנר יקריא את ספר דניאל.
יזכיר קצת את נאום המלך.
אהבתיאהבתי
ענת סרגוסטי בנקודת מבט מעניינת בעין השביעית.
ולעניין- חשוב דווקא להדגיש שמדובר בבעיה בעדה האתיופית. ככל שהעדה תהיה מעורה יותר בחברה – כלומר פחות "אתיופים" ויותר פשוט "ישראלים", הבעיה תדעך. תופעות של גזענות כמו בקריית מלאכי עושות את ההיפך.
אהבתיאהבתי
האם עבר זמנה של ה"רב תרבותיות"?
אהבתיאהבתי
הכאת נשים אינה "תרבות אתיופית". זהו לא מנהג אתיופי, להכות נשים ולרצוח אותם. מדובר בחברה סגורה שהחברה הישראלית לא קיבלה בידיים פתוחות. לנשים האלה אין לאן לפנות, הן לא רואות את עצמן חלק מהחברה הישראלית ולכן לא יעזו לפנות החוצה. לכן, יותר מקרים של אלימות נגד נשים יגמרו ברצח. אלימות נגד נשים קיימת בחברה הכללית, אבל במקרים רבים יותר נשים פונות לעזרה והסוף המר נמנע.
אהבתיאהבתי
אז, איך את מציעה, שגבר אתיופי יחנך את אשתו?
אהבתיאהבתי
מאיפה את יודעת?
אתמול קירשנבאום הראה את המנהגים הבאים בקרב שבטים שחיים באתיופיה.
סביר שאחינו האתיופים קרובים יותר לתרבות זו מאשר לתרבות המערב, כמו שהיקים לתרבות מע' אירופה והמזרחיים לתרבות ערב.
אהבתיאהבתי
לא קשור. מדובר במנהג של שבט מסוים. אני למשל, חיה בקרבה גיאגרפית גדולה יחסית לבני העדה החרדית, ולמרות זאת אין לי שום קשר לחלק ממנהגיהם (למשל לבושם או מנהגים אחרים שהם לאו דוקא "יהודים", אלא מיוחדים לחרדים). אמריקאי שחיי בקרבה גאוגרפית למושבה מורמונית, זה אומר שהוא נוהג כמותם? לא רואה את הקשר.
אהבתיאהבתי
לטענתך אין פעפוע תרבותי בין תרבויות שכנות?
אהבתיאהבתי
אם אמשיך את הקו של אני לעומת חרדים, אז אין (אם נישואין לא היו דרך הרבנות לפי חוק במדינת ישראל, כנראה שלא היה בכלל). בדרך כלל כשקיים פעפוע, הכיוון הוא מהרוב הגדול אל הקבוצה הקטנה, ולא להיפך. אני לא חושבת שהשבט ההוא זה איזשהו רוב שמקיף ומשפיע על כל אתיופיה.
אהבתיאהבתי
זה מה שמצאתי בחיפוש קצרצרון:
ולסיום, 53% מהנערים ו-77% מהנערות באתיופיה חושבים שזה מוצדק שגבר יכה את אשתו בתנאים מסויימים.
אהבתיאהבתי
אצלנו בשבט 98% רוצים שראש השבט יקבל את פני הקורבן ושאר השבט – את השאר.
אהבתיאהבתי
הכתבה על התארגנות משותפת ומסמך חתום ע"י תושבי קרית מלאכיי נגד מכירה והשכרת בתים לאתיופים נראית לי הפלצה עיתונאית ממדרגה ראשונה.
הגיוני שאדם יסרב למכור נכס בגלל שהוא חתם על "הסכם גזעני" בעיר עם אוכלוסיה הומוגנית ? כסף לוועד הבית בקושי מצליחים לגבות במקומות האלה- אז דחיית עיסקה.. נו באמת.
אחרי יום צילומים השאירו בעריכה טמבל אחד והכתימו עיר שלמה- אין מה להגיד…אתיקה עיתונאית במיטבה.
אהבתיאהבתי
שאלת תם: אם הידיעה על חנינה לשוטר נמצאת בעמ' 27 למה ישר"ה שם אותם ככותרת ראשית?
אגב לפיד. צפיתי אתמול בתוכנית. לזכותו של לפיד יש לומר שלא דיבר על עצמו במובן הפוליטי-ישראלי. לחובתו של שלח – שלא שאל (אחרי הראיונות עם נוי ואלפי, הדבר עוד יותר צרם, משום ששלח חיפש את הנקודה האישית וההשפעה של הגיבור על המרואיין). לחובת האינפו: ייתכן שניקרתי (ראיתי זאת ברי-ראן, אבל) משום מה אני זוכר שבאינפו היה כתוב שלח מראיין את לפיד על מוחמד עלי ומדבר גם על צדוק טייסון. לא זוכר שדיברו על זה.
אהבתיאהבתי
צרות או צרורות?
אהבתיאהבתי
אלי ישי: צה"ל נכשל במלחמת לבנון השנייה כי החיילים לא התפללו
השר אלי ישי טועה ומטעה. במלחמת לבנון היתה התערבות אלוהית שהביאה לכך שצבא שמונהג על ידי חבורה של גנרלים טפשים וחסרי יכולת נחל השגים גדולים. אסביר למאותגרים איסטרטגית:
חיזבאללה היה אירגון גרילה גדול וחכם. לשיאו הגיע בפעולת גרילה קלאסית שבה חוסל מפקד האוגדה (יק"ל) שפעל מולם תחת פיקודו של אלוף הפיקוד הכושל, גבי אשכנזי. (ארז גרשטיין, הי"ד, היה לוחם ומפקד צוות מצוין. כשמונה למפקד היק"ל המשיך להיות לוחם ומפקד צוות מצויין).
לאחר הנסיגה עבר חיזבאללה שינוי מהותי והפך מארגון גרילה גדול וחכם לצבא קטן וטיפש. בשנים שעברו מאז הנסיגה ועד למלחמה ביצע חיזבאללה עשרות תקיפות של מסגרת גדודית שמטרתן היתה השתלטות על מוצב או חטיפת חיילים מעמדה או סיור. כל התקיפות נכשלו, והאחרונה שבהן הביאה לפריצת מלחמת לבנון השנייה. החיזבאללה התכונן לקרב הגנה שבו הוא נערך צבאית ביישובים הגדולים ובאזורים של מעבר הכרחי. במקביל הכין כוחות שיבצעו ירי רקטי על ישובים ישראליים. הנחת העבודה שלו היתה שיצליח על ידי תמרון מקומי לשחוק את כוחות צה"ל בלי שיישחק בעצמו. כל הנחותיו התבדו. לחיזבאללה כושר שיגור של 150 רקטות ליום והוא אכן הצליח לשגר כ4000 רקטות שרובן נפלו בשטחים פתוחים. מנגד ספג למעלה מ150,000 פגזי ארטילריה, תקיפות מהאויר (דחיה) ואמצעים נוספים (בשנים שאחר המלחמה נהרגו עשרות שיעים מנפלים של פצצות מצרר). ניתן לומר שיחס ההרס (הכלכלי) היה 1:100 לרעתו. במלחמה נערכו שני קרבות גדולים שבהם הפעיל חיזבאללה מסגרת גדודית, בבינת ג'בייל ובסלוקי/רנדוריה. בסלוקי היו לצה"ל 7 הרוגים מול 80 הרוגים לחיזבאללה. גם בבינת ג'בייל היה יחס ההרוגים 1:10 לרעת החיזבאללה. ליחס שחיקה זה שני גורמים. 1. ברמה המיקרו טקטית (צוות, מחלקה, פלוגה) צה"ל הוא צבא מצויין. 2. אוגדה מול גדוד (כן בנות, הגודל כן קובע). בניגוד למה שאומרים הפרשנים הצבאיים חיזבאללה המשיך להחלש אחרי המלחמה מאחר ולא הפיק לקחים מכשלונותיו והשקיע את עיקר משאביו באופן שמגביר את פגיעותו בסיבוב הבא.
אכן ניצחון אלוהי אבל לא של אללה.
אהבתיאהבתי
אוצרון במרתף: שגיא בן נון מספר על סרטונים אבודים ונדירים של "החלונות הגבוהים" וגם נותן לינקים. בעיני החומר מפעים:
http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/328/044.html?hp=47&cat=309&loc=4
משתתף בשיחה גם י' קוטנר, השופע סופרלטיבים וחותם בשנינה: "זה הדבר הכי מרגש שראיתי באינטרנט מאז הסרטון של טרומפלדור חורש שדה". תמהתי אם מנוע הנונסנס האיכותי שמסתתר בתוך השדר המפורסם חזר לפעול בטורים גבוהים, והטרחתי את אצבעותי לצינור הסרטונים העולמי. והנה, מי זה שם פוסע תחת רכס מנרה, החל מהשניה ה-26, אם לא אוסיה שלנו?:
אכן הצצה מעניינת לעולמו הרוחני של האיש ששכח הכל.
אהבתיאהבתי
בדיוק הרגע סיימתי גם כן את הסיבוב הנ"ל.
אהבתיאהבתי
סרטון ענתיקה מקסים!
אהבתיאהבתי
הצירופים של "פירמה" לא פחות מופרכים מאלו שלך – חושומור? נסחפת קצת.
אהבתיאהבתי
גוטווין צפוי ומשעמם, שריר עלה על נקודה יותר טובה.
אהבתיאהבתי
זה די מייאש שלמוסלמים אין חוש הומור.
זתומרת יש להם, עד שזה מגיע לגאוותנות הערבית-מוסלמית שהתפשטה על כל תחום בחייהם.
מה זה אומר על הסיכוי לחיות יחד בשלווה ולנגף חומוס בדמשק ?
ומה הסיכוי שנראה את אחד מהיאטולות נקרע מצחוק …
-זה אומר הכל!
באדם בלי הומור יש פחות אדם. נקודה.
אהבתיאהבתי
לאף אחד אין יותר מדי חוש הומור כשמדובר בדברים הקדושים והחשובים לו. גם לא לך.
אהבתיאהבתי
ביהדות יש הרבה הומור כולל בדיחות וקריקטורות על האל.
אתה מכיר כאלה באסלאם ?
אהבתיאהבתי
אני לא רואה את ההבדל שאת/ה מצביע/ה עליו בין יהדות לאסלאם. בשתי הדתות יש חבר'ה שיותר מוכנים לצחוק על האמונה שלהם, וחבר'ה שפחות. מה שנכון, באסלאם אולי החבר'ה שלא, קצת יותר אלימים.
אהבתיאהבתי
אז לידיעתך:
אין בדיחות על מוחמד.
אין ציורים של מוחמד. (לא תעשה לך וכו'…)
בדיחות על אלוהים הם טאבו -מוחלט.
הנראטיב החוזר והעיקרי הוא מלחמה.
חיצונית כלפי כל מי שלא מוסלמי.
פנימית כנגד כל מה שלא ראוי למוסלמי.
לא סתם אתה רואה את החרב בכל סממן ערבי- מוסלמי (אלמנט לא מצחיק בעליל) ולא סתם פט קונדל מקבל 10,000 תגובות על כל וידיאו שבו הוא מקשר בין דת השלום והנאורים שתומכים בפלסטינים.
אהבתיאהבתי
יונה יקרה – את לא חשה איזה ניחוח של הכללה מסוימת בדבריך? או שאת (?) מומחית לתפיסת עולמם של כל אחד ואחת מכ-1.5 מיליארד המוסלמים בעולם?
אהבתיאהבתי
במקום לנסות להצמד לפוליטיקלי קורקרט, או להיות משוייך לצד הנאור תמצא ותביא לכאן איזה בדיחה ערבית קורעת על מוחמד ואו אלוהים.
כדי לצאת איתך לארג', למרות הרמז שבדבריך- אסתפק אפילו במשה או אברהם.
(גם אם לא תצליח למצוא-תמיד תוכל להאשים אותי בגזענות ולצאת סבבה)
אהבתיאהבתי
ביקשת, קיבלת
ח"כ טיבי: אין דבר נעלה יותר משאהידים
אהבתיאהבתי
עכשיו תדמיינו חבר קונגרס שמדבר בשבח מבצעי 9/11.
אנחנו לא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, אנחנו הדמוקרטיה היחידה בעולם.
אהבתיאהבתי
מבקש לדייק- דמוקרטיה אובדנית.
אהבתיאהבתי
חייל,
"שוטים נחפזים במקום בו מלאכי מרום חוששים לפסוע"
אעלק סנדר פופ
אהבתיאהבתי
נו אבל למה כולם מערבבים "מוסלמי" עם "ערבי"? או דעות פוליטיות של אדם לעומת אמונותיו הדתיות? ובפינתנו "הידעת?" – יש מליוני מוסלמים בעולם שאינם ערבים! סופרייז!
ולבקשתך יונה יקרה – זאת למשל סדרה נורא מצחיקה. צפי בחלק מהקליפים ואמרי לי מה הבנת.
או שאולי ערבית את לא מבינה – רק מומחית לכל בדיחה שסיפר איזה מוסלמי אי פעם
אהבתיאהבתי
קיבלת שיעורי העשרה בחינם ועוד בא (באה) בתלונות ?
אהבתיאהבתי
שכחת את סלמן רושדי, אבל ראוי להוסיף שחוש הומור כמו שלו מחייב כישורי שדאות/הסוואה גבוהים.
אהבתיאהבתי
למה להגיד אין חוש הומור? את השירה של טיבי שמעת?
הבעיה היא עם הצביעות שמסביב.
שובניזם של טיבי זו שירה, אפילו אם המראיינת נחשבת פמיניסטית.
איומים על וואינט זו סיבה לשנות כותרת (שראוי היה שלא תהייה )
קרירקטורה לא מחמיאה על מוחמד זו סיבה לגיהאד
ומה שעצוב זה שהפלורליסטים הכי גדולים לכאורה אלו הצבועים שמקבלים את התופעות הללו בהבנה, כי ככה זה אצלם…ובמילים אחרות : הגזענים הכי גדולים.
אהבתיאהבתי
טאוויל פאדיחה
מדגים ת'פואנטה.
אהבתיאהבתי
בוודאי שזו היטפלות של הארץ לשים ידיעה איזוטרית שכזו בשער.
מדובר בפוקר. אני מעריך שמספר משחקי הפוקר בארץ די דומה למספר מעשני הגראס.
לכתוב בשער על מעצר של "משתמש" זה עלוב.
אגב, שאלה – האם זה חוקי לשחק בארץ פוקר דרך אתר הימורים שנמצא בחו"ל?
אהבתיאהבתי
תלוי באיזה אתר הוא שיחק (רמז- איך הוא שילם)
-זה לא חוקי.
לדעתי יש הרבה פחות שחקנים ממעשנים.
אהבתיאהבתי
"נעצר" זה פליטת מקלדת של ולווט. אני מניח שראוי היה להתאפק, ולא להפוך לידיעה בעמוד ראשון. אם תכנס לקישורים תבין, שלא מדובר בהימורי אינטרנט רגילים בשיטת התשלום.
אהבתיאהבתי
ההתקפה על לפיד רק החלה ,חכי שיתחילו הפוליטיקאים מימין ומשמאל ובמיוחד מהמרכז לתקוף אותו , הוא עוד יצטער על היום שהוא נולד .
שיתחיל לחשוב לחזור למסך,לבועת הHD , רק שם לא מרגישים את היריקות והבוז שהעם רוכש לו.
אהבתיאהבתי
כתבה בדה מארקר מכנה את לפיד כך : ."מחשבה ..סתמית, שקרית ופלסטית של כל מה שיאיר לפיד מייצג"
אהבתיאהבתי
איזה מזל שאתה קיים כדי לעדכן מה מרגיש העם. טוב, חבר'ה, בטלו את הסקרים, טוקבקיסט כבר יודע את התשובות.
אהבתיאהבתי
כדאי לך לקרוא את הטוקבקים בכל כתבה שהתפרסמה עליו בכל אתר אינטרנט מאז שהוא הודיע ללכת לפוליטיקה .
מומלץ בכלל לקרוא טוקבקים כדי להרגיש את דופק הלב של העם, רק אז תביני כמה סלידה וגועל רוב הציבור רוכש לאותו יהיר.
אהבתיאהבתי
לפחות לפיד לא כותב קטע קצרצר במיליון שגיאות, כמו איזה תלמיד מוגבל בכיתה ב'
אהבתיאהבתי
הכותרת בynet אכן עלובה, מעליבה, ובעיקר – וזה כמובן הפשע החמור ביותר – לא מצחיקה (ויסלחו לי עורכי האתר שבו כתבתי כמה וכמה כתבות בשנה האחרונה).
אהבתיאהבתי
לא משחק המילים הגרוע ביותר שפורסם אי פעם.
מדהים כמה שיש לכם במשותף, ולמרות זאת…
אהבתיאהבתי
אני לא נגד משחקי מילים עלובים, גם אם זה לא על לובים, למעשה אני אחראי על יצירת רבים מהם (במשפט זה היה אחד לדוגמה). ידידת ילדות שלי אפילו יצרה עבורי דף בפייסבוק בשם הזה בדיוק. ועדיין, אני מעדיף שהם יהיו, כמו שאומרים ידידינו הסמולנים, "בקטע אירוני ומודע לעצמו".
אהבתיאהבתי
אבשלום קור כלבים
אהבתיאהבתי
דף נחמד
אהבתיאהבתי