כמה יעלו הבחירות?


[poll id="28"]

לשאלון הבחירות הקודם, שנערך בתשעה בינואר 2012.


צריך לזכור ולא לשכוח לרגע שהקדמת הבחירות לארבעה בספטמבר היא פרי גחמה של כמה מקודקודי המערכת הפוליטית. חבורה של תאבי שליטה וחסרי אחריות ציבורית ששמים זין על ההון העצום שיבוזבז על מערכת הבחירות ועל כל מה שמסביב. התקשורת ברובה, שנייה לאחר ההכרעה, מתעלמת מכך וכבר דוהרת קדימה לשלל הכותרות המפוקפקות והכוחניות שטומנת בחובה התקופה הזו, מעתה, ועד ספטמבר. והכל בשביל מה, על מה ולמה? אין טיפת היגיון במהלך הגחמתי. האם הנבחרים הבאים יפעלו לטובת המקום המרוט והאומלל הזה? לטובת אזרחיו הדוויים? יהיה יותר טוב? לא, יהיה יותר רע, מאחר שכל המהלכים שהותנעו לטובת האזרחים עוברים שוב למוד קיפאון, ועד שיוחזרו לחיים כבר יהיו בחירות נוספות. מה עם חוק שמותר להכריז על הקדמת בחירות רק במקרי חירום קיצוניים ובעקבות משאל עם?

– שער המארקר: מה יהיה עם ועדת הריכוזיות.
ארי שביט טוען שהסיבה של נתניהו להקדמת הבחירות היא אובמה. לא שום דבר אחר. הוא רוצה להגיע לבחירות לפני אובמה, כלומר לפני נובמבר 2012 כדי לשרוד.
– הכותרת הראשית של מקור ראשון היא הכות' הביקורתית היחידה מכל העיתונים, שעוסקים כולם בסקרים ובחישובים מקוממים. לפי הידיעה של זאב קם, רבים מהח"כים מביעים אי שביעות רצון בשיחות סגורות. בני בגין הוא היחיד שאמר זאת בבירור: "הקדמת הבחירות היא טעות. הממשלה הנוכחית קבעה שיא של יציבות שלא נראתה פה במשך 30 ו-40 שנים".
– לא הבנתי מה דן מרגלית רוצה לומר.
– מה שמדהים בסקר של מעריב היום (TNS טלסקר) זה שהוא כמעט זהה לסקר של מינה צמח בידיעות בתחילת השבוע.
לפיד&מופז = 11 כל אחד, שלי יחימוביץ' = 18 ונתניהו 31 (ולא 30 כבידיעות). סקר הארץ: 48% סבורים שנתניהו צריך להיות רה"מ.
– בתחילת השבוע נכתב בידיעות על תחילת מגעים בין נתניהו לראובן אדלר. היום נכתב במעריב שנתניהו במגעים עם מוטי מורל.
– "סתיו שפיר בדרך לעבודה", אומרת הכותרת בשער גלובס המודפס. נסיונות לגייס את סתיו שפיר, אומרת הידיעונת מאתמול.

– בע' 3 של מעריב זכה גל אוחובסקי לפוטו אופ עם ציפי לבני (או שמא להפך?), "ביציאה ציבורית ראשונה לאחר פרישתה" (לייק כמה שנים עברו מאז פרישתה? עשר שעות?)
אהוד ברק יתראיין מחר לישראל היום (כות' הגג של העיתון) ויתקוף את אולמרט: "חבורת אולמרט מסתובבת בעולם, פוגעת בישראל – וזה עוזר לאיראן". ובהארץ הבוקר.
ידיעות מתנאה בשני אייקוניו בשער: שלמה ארצי יחד עם גלעד שליט. הידד. וגם השער האחורי עוסק במפגש הענקים, פתיחת סיבוב ההופעות של ארצי בקיסריה. לא אירוע מונומנטלי? בארור.

BTW
הגברים שלנו הולכים ומזדקנים ורק שלי יחימוביץ' נראית כתיכוניסטית לפני הבגרויות. כל הכבוד. ממש כמו שלמה ארצי.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ טיוי

תשעה מאמרים לנשים שעיתונאים צריכים להפסיק לכתוב:
– תשעה כללים שנשים צריכות לאמץ על מנת להצליח.
– נשים, העולם הוא מקום מסוכן עבורכן.
– איך להיות אמא טובה, רעיה טובה, אשת קריירה וסופרמודל.
– את לא יכולה להשיג הכל, כי עקרות בית טובות יותר. או נשות קריירה. או לאמשנהמה.
– איך להיות מהממת. כלומר להפוך את הגבר שלך למאושר במיטה.
– איך כל הנשים הללו מוצלחות ממך: לא עוד רשימת 20 הלוהטות, 90 השוות, 100 העשירות.
– איך להיראות רזה בחמישה ק"ג בדקה וחצי.
– איך לכבוש את הדייט שלך (תרגום חופשי מאוד).
– איך לגרום לו לעשות משהו שאת רוצה.
(תודה לאורן).

כמעט 15% מאוכלוסיית העולם מאמינים שסוף העולם יגיע בימי חלדם.
(תודה לגל אל איי)

מה שלום הרכבת לאילת.
על "רקדנים מעוטי לבוש" בטקס פרס ישראל.
(תודה להלל)

יאיר נתיב יודע, סטטיסטית, מה מוצאו של מי שגנב לו את המכוניות ממול תחנת המשטרה בירושלים.
והשאלה: הצהרה גזענית או מציאות אובייקטיבית?

53% מקוראי הבלוג מגיעים דרך פייסבוק. מעניין יהיה להשוות זאת ללפני שנתיים ולעכשיו וליצור גרף.
המעורבות החברתית שלי שם קטנה מאוד. אני מוסיפה מדי יום לינקים לפוסט/ים בעמוד של ולווט ולאחר מכן בזה של דבורית, מגיבה במבזקיזם, מסמנת לייק או שניים למשהואים שצצים בפיד או מאמצת לפוסט היומי אנקדוטה שמצאה חן בעיני, וזהו. דקות פייסבוק ביום: רבע שעה בכללי.
מה היה קורה לתפוצת הבלוג אם הייתי עובדת בפייסבוק, במרכאות?

סרוגים לא תמשיך לעונה רביעית, הודיעה yes לקונית. יצחק טסלר תשאל את הנוגעים בדבר. לכל אחד מהם היה מה לומר על חשיבותה של הסדרה ותקפותה וחלחולה במגזרים ואו ערכה התזונתי הדל. שאלה אחת דרמטית לא נשאלה, שאלה שהעיבה לטעמי על העונה השלישית ולי גרמה לאבד כל אמון בה. אני מתכוונת כמובן לשאלת התוכן השיווקי שאפף רבות מההחלטות התסריטאיות והרחיק אותי מאוד מהסדרה. מה שמדהים זה שאני הבנאדם היחיד במדינה שהתייחס לכך לאורך כל העונה. שום צעד לא ננקט נגד איש, אף מבקר טלוויזיה לא אמר מילה, וגם לא מי שעושה דוקטורט על כך. לא משונה?

הגזמנו טיפהל'ה:
המארקר: "בסטטוס זועם שהעלה בנו של מאושפז בבית חולים מאיר, צפו 400 אלף גולשים".
בטור הראשון: בתוך שעות ספורות צבר יותר מ-1,200 שיתופים.
בטור השלישי: "בחישוב גס, פוטנציאל החשיפה של הסטטוס הוא כ-400 אלף גולשים"…
(תודה ליאיר)

בשנה האחרונה לא צפיתי כמעט בסדרות טלוויזיה חדשות, ורק בשבועות האחרונים בבום – מראה שחורה, Veep (תיקון) ובנות. מה שמשותף לכל הסדרות זה הטכנולוגיה והרשת כמקדמי עלילה אגרסיביים וכאינדיקטורים למערכות יחסים: גוגל, טוויטר, בלוגים, יו טיוב, פייסבוק, סמסים, אייפונים נזרקים לחלל התסריט בכל שתי שורות שלמות גג. לעתים בכל שורה. החיים כולם, בין אם בממלכה הבריטית, בין אם בבית הלבן (אפרופו Veep, לא נראה לי שסגנית הנשיא ג'וליה-לואי דרייפוס תגיע אי מתי לקרסוליה של סי.ג'יי בבית הלבן, או שהסדרה כולה תדגדג מתישהו את זו המוזכרת).
מבקרי הטלוויזיה הבוקר עוסקים בהישרדות או בבנות. Veep המסכנה כמעט הודרה בינתיים.

לחם עבודה

דליק ווליניץ, שתוכניתו יוצאים לאור, ששודרה בשש בבוקר בגל"צ הורדה מהאוויר, מתראיין לתומר קרן בזמן השרון.
מתקציר הראיון המופיע היום בהמגזין של מעריב הוא מטנף למדי על "החוזים המפוקפקים" של גל"צ.

למה נשים מעדיפות בוס ולא בוסית? הכותרת קוממה אותי מלכתחילה. לא קראתי את כל הכתבה, אבל קראתי ציטוטים, למשל,

"אני אוהבת את התוצרים של משחק המינים, לא את הכלי עצמו", מפתיעה בן ישראל. "קצת חנדלך, חנחונים וחלושעס, ומתוך כל מנהל חלש יוצא האביר שנזעק לעזרה. וזה משחק ששום מנהלת לא יכולה לשחק, כי היא לא אבירה. אם כבר, היא נסיכה".

אישית רתחתי. היו לי בוסים, הייתה לי בוסית, היה מצוין גם וגם ובכלל לא חשבתי אף פעם מה אני מעדיפה, כי אני לא.
היום אני לא מעדיפה כלום, כידוע, אבל אני מדברת על העבר, כשנושא מינו של הבוס לא עניין אותי בשיט.

מח' הגהה/ יש עורכים בבית


(וואלה!)


(mako)

לסרט החדש של איתן פוקס לא קוראים "יוסי וג'אגר 2" (מעריב, 3)
אלא הסיפור של יוסי.

הודעה לעיתונות:

הבוקר התפרסם מידע לא מדויק בידיעות אחרונות (ע' 12, איתמר אייכנר), לפיו סשה ברון כהן והארווי קייטל אישרו את הגעתם לפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים.
ברצוננו להדגיש כי ראש חבר השופטים של התחרות הבינלאומית בפסטיבל הוא ארי פולמן, ולא קייטל כפי שנכתב בידיעות.
סרטו החדש של סשה ברון כהן, הדיקטטור, אכן יפתח את הפסטיבל ויוקרן ב-2.6 באמפיתאטרון וואהל – בגני יהושוע וזו תהיה הקרנת הבכורה שלו בישראל.
צוות היחצ
הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים

לפני פיזור

אני מהרהרת רבות איך לתגמל את התומכים בבלוג, האם ליצור "לקוחות זהב", האם להכין קיר תומכים שכותרתו "בזכותכם אני כאן" או משהו כזה. כבר שאלתי כמה פעמים בפומבי את השאלה הזו, אך לא קיבלתי תשובות מניחות את הדעת. ייתכן שאפנה ישירות לאנשים ואשאל אותם. אבל הנה שוב שאלה/בקשה בפומבי בינתיים: האם מי מכם רוצה להופיע בקיר (עמוד) שכזה?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

110 תגובות על כמה יעלו הבחירות?

  1. yigal heffets הגיב:

    וידוי אישי.
    אתמול-יום חמישי ,י"ב אייר תשע"ב ,ה03.05.2012, בין השעות 10:00ל שעה 15:00 לערך ,הסתובבתי לרגל עניינים, כאלו ואחרים ,וסידורים כאלו ואחרים ,בין הערים רמת-גן,בני-ברק תל-אביב-יפו, ובת-ים . לאחר הגעתי לבייתי ,בערך בשעה 15:00, שמעתי מהדורות חדשות ,די-תמוהות ,בעניין ריחות כאלו ואחרים, מבאישים כגון :-כלור ,ואו ביוב, או כריית דלק ואו נפט.
    להודות על האמת ,לא הרחתי דבר וחצי דבר ,ממה שאמרו רבים וטובים , על ריחות כאלו ואחרים, אך אליה וקוץ בה, לאחר שכל כך הרבה אנשים ,אמרו זאת ,באמצעי-התקשורת היעילים כל כך, הצלחתי ב אפי הסתום למחצה, להריח משהו כגון זה ,באויר התל-אביבי הערפילי משהו, וברצוני לשתפכם רבותי וגבירותי ,בריחות שעלו באפי הסתום למחצה, באיזור תל-אביב רבתי ,וסביבותיה.
    לעניות דעתי הלא קובעת ,דבר וחצי-דבר ,ואינני מומחה כלל ועיקר ,בענייני ריחות מבאישים כאלו ואחרים, אני מבקש לומר לכם גבירותי ורבותי ,כותבי הבלוגים בכלל ,והבלוג הנוכחי המכובד הזה בעיקר, הריח שעלה באפי ,הינו למיטב ידיעתי ,ואפי הסתום למחצה, הינו באופן חד משמעי שאינו משתמע ל2 אפים ריח הבחירות שעולה באפכם ובאפינו ,זהו ריח מיותר ,כלל ועיקר ,שאין כל צורך בו, הוא אינו תורם כהוא זה ,דבר וחצי-דבר ,לאזרחינו המתוסכלים והמיואשים, אבל זהו הריח שעלה באפיכם בין אם תרצו בו ובין אם לאוו. על החתום יגאל שלא הריח דבר.

    אהבתי

  2. ליידי גאגא הגיב:

    כל הכבוד שהיצפת את פארדוקס הבחירות המוקדמות. לעתים אנחנו קוראים עיתונים והדבר הברור מאליו נעדר שם. אחר כך כל החבר'ה נעלבים שקוראים להם פרשנים דימיקולו. ככה זה שהשיח בישראל הוא שעתוק אחד גדול של דעה אמורפית שיום אחד עולה על הכתב והופכת לנחלת הכלל. ככה "המחאה מתה", ככה "פישר הנגיד הטוב ביותר שהיה לנו", ככה "הקולנוע הישראלי על מפת העולם". יש לי תחושה שרגע לאחר הבחירות (בהנחה ששוב הגושים לא ישברו) כל הפרשנים יכתבו: בשביל מה זה היה טוב לנו, בשביל מה היה צריך לבזבז את הכסף. וישכחו הטמבלולים איך הם הסתובבו במשך מערכת הבחירות כמו תחשים מיוחמים.

    אהבתי

  3. עופר מאיר הגיב:

    כיצד לתגמל את התומכים בבלוג? קטונתי וכו', ולעניות דעתי הצנועה – פשוט להמשיך לכתוב אותו בעקביות ובנחישות ולשמור כל הזמן על אותה רמה גבוהה. הא ותו לא.

    מה, תהיי כמו בית חולים או אוניברסיטה או בית כנסת, עם דירוג התורמים – "מעתירים" (לתמיכה של 4 ספרות); "מעניקים" (ל-3); "נדבנים" (2); "מסבסדים"; וכו'…??

    ומי אמר, אגב, שהתורמים (כולם, חלקם או מקצתם) בכלל רוצים להיחשף? למרות שבעיתונות פומבית עסקינן, הברכה הרי שורה על מה שסמוי מן העין. ודי לחכימא 🙂

    אהבתי

  4. ניקי הגיב:

    ואפרופו מחלקת הגהה, יצא לך לראות מה כתוב בכתבה אליה קשרת לגבי הסטטוסים שמביכים את בתי החולים?

    "בכר כובל על היחס והטיפול שלו זכה אביו בבית החולים…"

    שאלוהים ישמור. מותר לי לקוות שיום אחד עוד ישובו לשלם למגיהים?

    (שלחתי להם תגובה, אבל אם הם דומים במשהו ל"וואיינט", להם אני שולחת תיקונים כל הזמן, הם בטח לא יפרסמו אותה)

    אהבתי

  5. אבא אבן הגיב:

    מירב בטיטו כתבה אתמול שציפי לבני היא האשה הראשונה שהייתה שרת חוץ. גולדה מאיר הייתה שרת חוץ הרבה שנים לפני שלבני חלמה על פוליטיקה אבל כנראה שעל פי הקרטריונים של בטיטו גולדה מאיר לא הייתה אשה. לא אחת אני שואל את עצמי למה ידיעות מעוללים לעצמם את בטיטו. לפותר הנכון מובטח פרס כספי נדיב

    אהבתי

  6. עובר אורח הגיב:

    סנטור ליברמן ופלטמן ממשרד המדינה מבקרים עכשיו בלבנון במקביל
    למשלחת אירנית. האירנים כנראה רוצים לנצל את לבנון לעקוף את
    החרם וייתכן שמישהו בא להסביר ללבנונים מה המסקנות. גם לבנון
    מתלוננת שהגדר החדשה גנבה להם 65 ס"מ. בכל מקרה באל נהר
    התפתח ויכוח והנה דוגמאות, לא כל המזה"ת השתגע. וכנראה הלבנונים
    המצוטטים אמנם במיעוט אבל מעניין.

    Libnanie (Guest) 02 May 2012, 12:07 01
    Qana is one thing so put it aside for now…but, did we forget 2006? Are you serious? No, we didn't forget 2006, we didn't forget that it was a war provoked by Iran/Syria through their terrorist gang Hizbullah. That war and the ensuing destruction was completely the fault of Hizbullah, not Isreal. Hizbullah started it…period! If you want to leberate Palestine, do it from Iranian and Syrian bases, not from Lebanese territory you cowards. Leave us alone to live in peace. Go launch your attacks from Iran and Syria and let the retaliation fall on those countries, not ours.

    Reply Report
    Danny B (Guest) 02 May 2012, 13:33 00
    Anasouri: you can't kill your parents and claim that you are an orphan.
    In 2006 , you have started. we don't give up lives of 9 soldiers being killed in Israeli soil by Hezballa terrorists and expect Israel to give the other cheek.
    You want border quiet? make sure the Lebanese side will be quiet you will get same from Israeli side.
    We are all sorry for those who perished but its your fault.
    Children of Qana could remain alive, same many other in Lebanon.

    אהבתי

  7. עו"ד הגיב:

    פרשת הסיני Chen Guangcheng שאיימה לחולל משבר ביחסי החייב – נושה (ארה"ב וסין בהתאמה) לא תפסה אצלנו, משום מה, כותרות. איך הגדיר אותו סטיבן קולבר בתוכנית ששודרה ב 30 באפריל: a total bad ass, ולא בכדי: הטיפוס הזה נשמר ע"י 90 – 100 שוטרים סיניים, כשהוא מרצה מאסר בית, התחזה לחולה כדי להרדים את ערנותם של השומרים עליו, באמצע הלילה הצליח לחמוק מהבית, טיפס על חומה, קפץ למטה תוך שהוא פוצע את רגלו, חצה נהר כדי להגיע לנקודת מפגש ממנה הוסע ע"י חבריו לבירה בייג'ין (מרחק של 480 ק" – כל הנתונים מצוטטים מהתוכנית של קולבר) לשגרירות האמריקאית.

    אה, והבחור עיוור.

    ועוד אה, הראיון עם דיאן קיטון בתוכנית היה, ללא ספק, אחד ההזויים והמצחיקים שראיתי בחיי.

    אהבתי

    • לי הגיב:

      דיווחו על הפרשה ברוב העיתונים. המעקב הכי טוב הוא בכלכליסט שעוקב אחרי המקרה כבר מאז שנה שעברה הרבה לפני שצ'ן גואנגצ'נג ברח

      אהבתי

  8. קוראת ותומכת הגיב:

    אני לא.

    אהבתי

  9. קוראת הגיב:

    רק אני שמתי לב, או מה. ממייסדי רשימת יש עתיד יש אחד, רוני סומק. אותו רוני סומק שממש לאחרונה שיבח הלפיד בטורו בידיעות, שיבוח צפוף במיוחד. חבל שזה לא צירוף מקרים

    אהבתי

    • לרוני סומק יש מוניטין נקי שיעזור ללפיד ואני צופה לו עתיד כפוליטיקאי.
      יש לו את האיכות הדוגרית-ישירה החביבה עלינו ויכולות דיפלומטיות מרשימות (יחסית למשורר).
      לוועד הבית הייתי בוחר בו בעיניים עצומות.

      אהבתי

  10. אחד הגיב:

    מה היה קורה לתפוצת הבלוג אם הייתי עובדת בפייסבוק

    לדעתי, מצב הבלוג שלך היה מתדרדר.

    אני לא קורא בקביעות אף אחד בפייסבוק. מערכת ההודעות שם לא מאפשרת להיות אנונימי ויש אינסוף הסחות דעת. מספיק שמישהי עם תמונת פרופיל נאה כותבת תגובה וישר כל הגברים בבלוג רצים לנבור בתמונותיה בחופשת הקיץ האחרונה. חזירים.

    חוצמזה, אין לך שליטה מלאה בתוכן שלך. אז למה לך?

    אהבתי

  11. אורן הגיב:

    כשראיתי את שער כלכליסט הבוקר, נראתה לי הב' ככ' בכותרת "למה נשים שונאות בוסיות", וחשבתי שיש כאן עוד מסמנתה בריק. בדיעבד ניתן לחבר את שתי הכותרות, לקבל למה נשים שונאות נשים, ולשלוח הישר לרשימת תשעת המיותרים.
    מכל התחומים של מעמד הנשים, בתפיסת נשים את דימוי מנהלות נשים חל שיפור משמעותי, וגם חלק מנתוני הסקרים במאמר מראים את זה. הבעיה שרוב ההתיחסות התאורטית והסקרים במאמר עוסקים בדמוי, ובהנחה שניהול בעיקרון הוא תפקיד גברי, ולכן גם השימוש במילה בוס.
    כאשר בודקים הערכה של עובדות את המנהלות הישירות שלהן בפועל, הבעיה כמעט לא קיימת, וגם בשאלות פתוחות לא משתמשות בתכונות הסטרואטיפיות המיוחסות למנהלות. הבעיה קיימת כאשר המרחק בהררכיה גדול. העוינות הגבוהה כלפי מנהלות באה ממנהלים בתפקיד מקביל היררכית. תופעת נשים השמות רגל אחת לעמיתתה לעבודה, אופיינית למקומות חסרי שוויון, וכמעט נעלמת עם התגברות השוויון. בקיצור, יותר נשים מאמינות בתופעת "נשים נגד נשים", מאשר מציגות את זה כקיים ישירות לגביהן. גברים נגד גברים, אין כמובן תחום מחקר כזה, כי זאת תחרות בריאה בין זכרי אלפא.

    אהבתי

  12. יוני הגיב:

    באשר לפייסבוק – אני מקליק על הלינק שאת מעלה בעיקר בגלל שאת מעלה אותו שם הרבה הרבה לפני שההתראה במייל מגיעה.. אבל אולי באמת את יכולה להגביר את הפעילות שם, לשים פוסטים קצרים, אולי גם סקרים, וכו'

    אהבתי

    • נאג'ס הגיב:

      אכן, פייסבוק היא שם נרדף למאותגרי רסס.

      אהבתי

      • יוני הגיב:

        🙂 מניח שאתה צודק באופן כללי, אבל במקרה שלי עדיין לא הצלחתי למצוא רידר שאני מרוצה ממנו, בעיקר כזה שלא תלוי במחשב שאני גולש ממנו. אם יש הצעות, אשמח. (ולא במקרה את של גוגל..)

        אהבתי

  13. נעץ כחול הגיב:

    הרעיון הכי טוב זה בחירות כל שנתים
    במזרח התיכון כל הזמן יש תזוזות (חורף איסלמי)
    ולכן יש לאפשר לעם לדבר בקלפי

    אהבתי

    • תומר הגיב:

      שנתים זה המון זמן

      נדמה לי שהיה זה קישון שהציע באחד מטוריו בחירות תמידיות ורצופות. זה הכי דמוקראטי ככה.

      אהבתי

  14. שולמית הגיב:

    "אני אוהבת את התוצרים של משחק המינים, לא את הכלי עצמו", מפתיעה בן ישראל. "קצת חנדלך, חנחונים וחלושעס, ומתוך כל מנהל חלש יוצא האביר שנזעק לעזרה. וזה משחק ששום מנהלת לא יכולה לשחק, כי היא לא אבירה. אם כבר, היא נסיכה".

    וזה לא ניצול על רקע מיני?

    אהבתי

    • אורן שומר על פרופורציות הגיב:

      לא, זו רגרסיה איפנטילית, וכמובן במסגרת תשעת הכשלים, הנחה שדיון נשי תמיד יעסוק במעטפת. השווי למשל לגלדוול במאמרים שמתיחסים לניהול כמושג אוניברסלי ולא כ"בעיה" של נשים.

      אהבתי

  15. אחד אחר הגיב:

    לדעתי הסיבה לכך שהליכוד ונתניהו רוצים להקדים את הבחירות זה לא 3-4 המנדטים שהם ירוויחו אלה רצון להכניס את יאיר לפיד לכנסת- הם מאמינים שהם יוכלו לקנות אותו ולהרוויח אולי 12 מנדטים עבור יחסית מעט-(נגיד יציאו את תיק החינוך ליאיר לפיד)
    הם יוכלו אולי גם לקנות את מופז אם המפלגה הקטנה שלו (והוא באופן נוח ישכח את כל היוזמות שלו ל'שלום')
    בתנאים מסויימים הם יוכלו להקים אחרי בחירות קואליציה הרבה יותר יציבה ממה שיש להם עכשיו.

    אהבתי

    • נאג'ס הגיב:

      אם מפלגת "יש עתיד – בראשות יאיר לפיד" תקבל 12 מנדטים, הרי שרואה העתידות האמיתי הוא רון מייברג שהספיק לברוח מכאן בזמן.

      במידה ומפלגה זו תזכה לאריכות ימים בפוליטיקה הישראלית, הרי שניתן יהיה לראות את מפלגת "יש עתיד – בראשות יאיר לפיד" בראשות יואב לפיד. מי אמר "חמש עם רפי רשף" עם סיון רהב-מאיר ולא קיבל?

      הצעה לסיום: "דה טונייט פארטי עם ליאור שליין" פארטי

      אהבתי

      • אחד אחר הגיב:

        לי לא ברור איך הם עוברים את אחוז החסימה
        אבל הם הם קיימים עכשיו
        ואם נצא מנקודת הנחה שמי שירכיב את הקואליציה הבאה יהיה נתניהו
        ונניח שלפיד רוצה להיות שר בממשלה מכיוון ש:
        א) זו הדרך היחידה שלו לזכות באולי עוד קדנציה
        ב)אם הוא עושה רק קדנציה אחת אז עדיף בתור שר ולא בתור ח"כ באופזיציה.
        אז כל מנדט שהולך ללפיד הוא מנדט יחסית זול בשביל נתניהו.
        ככל שהבחירות יהיו מוקדמות יותר לפיד יהיה חזק יותר
        ולכן עדיף אותם כמה שיותר מוקדם(לפי קו המחשבה הזה).

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          לא ברור עוד מי זו תהיה, אבל ביבי הולך לקנות את אחת ממפלגות המרכז-שמאל בזיל הזול.
          לפיד, קדימה והעבודה יתחרו ביניהן מי תיכנס לקואליציה, וכשההיצע גובר על הביקוש, המחיר יורד.
          אם דבר אחד טוב יצא מהבחירות האלה זה שנקבל סוף סוף ממשלת ימין-חילונים במקום ממשלת ימין-חרדים.

          אהבתי

          • ר/ק וכו' הגיב:

            לצער רבים זה ממש לא המקרה.
            יש בסיס להנחה שביבי כבר סגור על הליכה משותפת עם החרדים.
            בדיוק כפי שאותם חרדים דפקו את ציפי בפעם שעברה הם הולכים הפעם לדפוק את כל אותם המאמינים שהפעם תהיה "ממשלת ימין-חילונים במקום ממשלת ימין-חרדים".
            ובהדרת היהיר נסתפק.

            גילוי נאות, בסקר שמתי פתק של העבודה. המשנה הכלכלית/שמאלית המתונה גברה אצלי על המשנה הבטחונית/ימנית המתונה.

            אהבתי

  16. מין הצמח הגיב:

    הכי מעניין ב"בלוגוסקר" זה: לאיזה "צד" שייכים רוב קוראי הבלוג.. שמאלה "עד הסוף"…..

    אהבתי

  17. עניי עירך הגיב:

    ראיתם אתמול לילה כלכלי?
    מתנהלת שם "שיחה" מעניינת מאוד: בין מעוז VS יושבי בתי הקפה בתלביב (עד שיתחילו ההפגנות).
    אז יש שם איזה בלונדינית אחת(עשירה לדבריה)קוראים לה ליאת והיא עורכת גלובס.
    קבל עם וחלד היא טוענת: ש"משפחה בישראל לא יכולה להתקיים מ20000 בחודש!"
    אז תקשיבי בלונדה, 90 אחוז מהמדינה הזאת מקבלים את זה בחצי שנה!
    וחמש משפחות ממוצעות בישראל חיות מזה ביחד ובשמחה, כל חודש! והיא מוסיפה:" אין דבר ב12 למאי יתחילו ההפגנות וזה יגמר…." ז"א כולם ירוויחו 30000 לפחות!!!!
    כבר אמרנו מדינת תלביב? כן

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      זה פשוט לא ייאמן.
      אבל אלון עידן כתב על זה היום בספורט הארץ.
      איך אנשים שיש להם כסף (דוגמת דיויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב) פשוט עיוורים לחלוטין לאלה שאין להם.
      גם סטנלי פישר האוויל לא טמן ידו בצלחת

      אהבתי

    • קלקלה הגיב:

      א. שלשום היתה כתבה, של בני ברק, בממון על שינויים אפשריים לגבי הפנסיה. אני לא מומחה גדול בכלכלה אבל די מתעניין וחושב את עצמי למבין מעט. בקיצור, לא הבנתי כלום. האיש פשוט סיבך את הכל.

      ב. בממון שישי האחרון היה טור משפטי של בעז אוקון בעניין אחד שתבע את קק"ל בגלל עץ שנפל ופגע בו. לא הייתי טורח ליחס לזה איזו חשיבות אבל התברר שהתובע הוא עו"ד (מהלבנים) והוא הצליח להוציא מהם כ-600 אלף ש'. האם מסעודה היתה מצליחה באותה מידה אם העץ היה פוגע בה? או בהנחה שבכל זאת מסעודה היתה תובעת אז העו"ד שלה (שכן היא בניגוד לאותו עו"ד תובע לא יכולה לייצג את עצמה וגם אין לה חברים עו"דים שיעשו לה טובה פרו בונו) היה לוקח ממנה כמה? 25%? יותר? יותר פלוס הוצאות? כתוב שכושר השתכרותו נפגע כי היתה לו פגיעה בתפקוד של מספר חודשים ועל סעיף זה בלבד הוא קיבל מעל חצי מיליון. נניח 4 חודשים? 125,000 ש' בחודש? לא רע. אני די בטוח שבחשבון השנתי אותו עו"ד לא החסיר ולו אגורה מהכנסתו.
      אז מה יש לנו פה? משחקי קופסא בין כל מיני חברי הסחבקייאדה המשפטית.

      אהבתי

  18. יון לוהט הגיב:

    קיר תורמים- ואם מישהו רוצה להיות אנונימי ?


    ארי שביט לא מבין את ההבדל בין עובדות לדיעות, ולא מבין שאי אפשר לנהל צבא או היבטי ביטחון מדינה במשאל עם. או שמדובר באדיוט או שהניתוק מהארץ ממשיך להשפיע עלי, לטובה.


    ולגבי פשיעה לאומנית ומשטרה. אני לא יודע איך הגענו למצב הזה א

    אהבתי

  19. אזרח ותיק הגיב:

    למה אחרי שהבת של איתן ליבני (ציפורה הלבנה) עזבה את הקן היא עדיין ממשיכה לנסוע בA8 השחורה של מעמד הפועלים?
    לא היה"כתוב" שהיא החזירה את השומרים והאוטו? היה.
    אין יותר יפה מלראות אותה עם הקירח הזה : כלום נפגש עם כלום.
    אם שמתם לב, היא אמרה שהיא עזבה את קדימה, ולא את הבעילות הציבורית.
    מה שהיא מתכננת זה להתחבר ל"הפגנות הלבנות" של יושבי בתי הקפה שיתחילו בקרוב(אם הים עדיין יהיה מזוהם ויביאו להם את אחינועם ניני).
    חכו ותראו .

    אהבתי

  20. אוהב ישראל הגיב:

    "המקום המרוט והאומלל הזה? לטובת אזרחיו הדוויים?"
    ל"הכריז על הקדמת בחירות רק במקרי חירום קיצוניים "
    אז הנה! לדעתך זה לא מ"חק?

    אהבתי

  21. פיסבוק עאלק הגיב:

    "בסטטוס זועם שהעלה בנו של מאושפז בבית חולים מאיר, צפו 400 אלף גולשים"…
    מי שקרא את המכתב של דורון בכר, הוא ראש עירית רעננה זאביק בוים, והוא סדר את כל עניין החולה.
    בכר הוא עובד עירית רעננה…
    לא פייסבוק ולא בטיח!(גם דורון בכר מודה לו…)

    אהבתי

    • פייס אעלק הגיב:

      תיקון:ח"כ זאביק בוים, כמובן שהיה ראש עירית רעננה…

      אהבתי

    • רמת אביו הירוקה הגיב:

      פייסבוק עליק, לח"כ קוראים זאב ביילסקי, לשעבר ראש עירית רעננה, הבוס של בכר
      המספר הזה של 400,000 הזוי ובדוי ורק 1200 שיתופים שאולי ובתיאוריה ואם וכאשר, אז אולי, בחישוב מקסימלי, יקראו אותם 400,000 (הפגנה בככר…) גולשים, לא היה ולא נברא

      אהבתי

  22. אחינח הגיב:

    אני כועס על הזמן שלקחה שביתת הרופאים בגלל שרצו לחסוך על חשבונם לעומת הקלות בה זרקו חצי מליארד שקל על בחירות.

    בואו נעשה תחרות – כל אחד יציע מה אפשר היה לעשות בכסף הזה.

    אהבתי

  23. שולהלה הגיב:

    אבנר שביט כתב אתמול על Veep. אבל אני לא אוהבת את הביקורות שלו ולא סומכת…
    http://e.walla.co.il/?w=/269/2529361

    אהבתי

  24. שטוטית הגיב:

    יו V פוסט מעולה עם הרבה "בשר"….

    ומאוד הזדהיתי עם הקטע הזה:
    מה עם חוק שמותר להכריז על הקדמת בחירות רק במקרי חירום קיצוניים ובעקבות משאל עם?……
    גמני חושבת שהבחירות הללו מיותרות בהחלט …..:
    יהיה יותר רע, מאחר שכל המהלכים שהותנעו לטובת האזרחים עוברים שוב למוד קיפאון, …. ברור שיהייה יותר רע וכל המהלכים יעברו לסליפינג מוד כמו
    במדפסת משולבת שלי:)
    אדיר השימוש שלך בבייטוי מוד קיפאון

    ~~~
    הא לא השתתפתי בסקריר …

    אהבתי

  25. שועלן הגיב:

    את מציעה משאל עם לגבי הקדמת הבחירות?
    אם העם לא רוצה, העלות היא משאל העם.
    אם העם רוצה, העלות היא משאל עם + עלות הבחירות.
    מכיוון שמשאל עם גם יזדקק לקלפיות וכו', עלותו צריכה להיות לא מאוד רחוקה מעלות הבחירות (חוץ ממימון המפלגות). מכאן שבתוחלת, את רק מוסיפה עלויות.

    מכיוון שבעולם נטול אינטרסים זרים הגיוני שאופוזיציה תרצה בחירות ושקואליציה תתנגד אליהן, צריך תיקון כזה לחוק:
    אם האופוזיציה יוזמת ומצליחה להעביר את הקדמת הבחירות – יהיו בחירות (כי זה משקף הלך רוח שהשתנה בעם).
    אם הקואליציה יוזמת ומצליחה להעביר את הקדמת הבחירות – יהיו בחירות, אבל כל ראשי המפלגות של הקואליציה לא יוכלו להיבחר לכנסת הבאה (כי זה משקף אופרטוניזם פוליטי).

    אהבתי

    • יון לוהט הגיב:

      די, צריך להחליף את השיטה.
      שבעלי מקצוע יעשו את העבודה מתחת לוועדה או מלך ונגמר הסיפור.
      מי שמזייף עף- מי שמככב בתחום שלו מקבל שכר מנכ"ל של תאגיד וכבוד של מלכים.

      שרים, חברי כנסת, שדלנים- מי צריך לשלם על זה כשהנהלת המדינה לא יכולה לעשות את מה שנדרש ברוב התחומים.

      אהבתי

  26. אני הגיב:

    הבאת קישור לאיך לסיים את הדבר המיותר שנקרא עיתונות נשים. אני בעד, רק לפני שתתפרסם כתבה אחת אמיתית על איך למרוח איילנר.

    בוס/בוסית? המועדף עלי מביניהם הוא זה שאינו מזל אריה.

    בחירות בארץ ובארצות הברית במקביל, הולך להיות קיץ מהנה.

    אהבתי

    • אורן בשרות הציבור הגיב:

      הנה מדריך אולטימטיבי, לרווחת ציבור הבוחרים.

      אהבתי

      • אני הגיב:

        תודה על הקישור.

        נכון לכרגע יש בו מספר בעיות:

        היא התחילה בצבע סגול כהה, כלומר כל המברשות האחרות שהיא משתמשת בהן נעלמות ולא רואים מה היא עושה איתן;

        היא מסבירה מה היא עושה ולא מה קורה כשהעין רועדת בזמן מריחת האייליינר או כשכל מה ששמתי מכפיל את עצמו בשנייה שפתחתי את העין (זה המקום לציין שיש לי אייליינר איכותי של חברה טובה וידועה);

        היא גם מתעלמת מעיניים קטנות (לא של סיניות, אבל לא גדולות) וריסים קצרים;

        ואיך דברים נראים בסוף עם משקפיים?

        אמשיך לחפש או לנסות.

        ושוב תודה.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          לכי לכל יועצת איפור באחד הדוכנים שבסופרפארמים, אפרילים, מייקאפ פוראבר וכו' וכל אחת תשמח להסביר לך.
          לא רק זה, יש גם קורסי איפור חינם (בחפיף, כן?) בכל מיני מקומות כאלו. זה נורא פשוט.

          אהבתי

  27. שועלן מצטרף לעדר הגיב:

    Veep, לא Veed.
    ולגבי השאלה האחרונה – לא!

    אהבתי

    • אורן נגד הזרם והyes הגיב:

      למה עיקומי הפה הנחותים של לואיס דרייפוס שומרים על האנגלית, ואילו GIRLS המופתית מקבלת את "בנות" בעלת הניחוח הדוקומחנהשמונימי.
      בקשר לקיר התורמים, אבקש לאסוף את ויתורי האחרים, להוסיף את הדיבדנד של אלוביץ, ולפאר את שם אימי.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        מהסיבה הפשוטה שלא ידעו איך לתרגם את זה

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          יש אמפריית הפשע, ושובר שורות, לא יכלו למצוא גברתי הסגנית או משהו כזה, ולא ליצור את הרושם שמדובר ביצירת אמנות המחייבת הקפדה, ולתקל את ולווט. מצד שני "גירלז" שם מתאים יותר לבחורות שלא פגשו מ"כית.

          אהבתי

  28. חרצית אוורירית מעמק דותן הגיב:

    תקשיב, אני לא יודעת מי אתה וזה גם לא מעניין אותי מי אתה. כל מה שאני דורשת ממך זה לחדול מתעלוליך הנבזיים כלפיי. תתעסק עם אשתך והילדים במקום להיטפל לגופי. אני נחרדת מהמחשבה מה אתה מעולל לנשים שאיתן אתה עובד – כמה הטרדות מיניות הן נאלצות לעבור, הצקות, הערות בוטות תחיבת ידיים לגופן. למזלי הרב נמלכתי מבעוד מועד מלהיפגש איתך, כפי שדרשת, אחרת אינני יודעת איפה זה היה נגמר. הפסק להטריד אותי בתגובות מזוהמות. ביום שאצא להילחם בך, אתה תקלל את השעה בה נולדת. הרגע בו תובל אזוק בידיך וברגליך אל הזינזנה המשטרתית המהבהבת כשאשתך, ילדיך וכל שכניך צופים בך, ייצרב לדראון עולם ויחשוף את ערוותך ברבים.

    אהבתי

    • תומר הגיב:

      לפני שוולווט תאדה את הפוסט הזה אני חייב לשאול – אם את כותבת שאת לא יודעת מי הוא, איך את יודעת שיש לו אישה וילדים? איך את יודעת שהוא עובד עם נשים? ולמה את אומרת לו "תקשיב" כשהוא אולי בכלל חירש?

      חשוב מכך – מה זה "חרצית אוורירית"? איך חרצית יכולה להיות אוורירית?
      (אגב, החרציות בשלבי התייבשות מתקדמים כבר, וודאי שבעמק דותן, מה רע בעצם בסייפן (אולי אפילו אוורירי! למה לא בעצם?) ממורדות הכרמל למשל?)

      אהבתי

    • משה בחפירות הגיב:

      לחרצית: אני עוקב תקופה ארוכה אחרי הודעותייך היצירתיות (חבל שבעלת הבלוג מוחקת חלק גדול) ורציתי לשאול אם כותבת שאת לא יודעת מי האיש שמציק לך איך זה כתבת היום ובהודעות קודמות שקבעתם להיפגש איתו כדי לשוחח בהפסקת הצקותיו וברגע האחרון ביטלת.?

      משמע כן יש לך מושג מי האיש.

      מקווה שתעני לי.

      אהבתי

    • שטוטית הגיב:

      חרצית אוורירית מה דעתך לרוץ לבחירות
      את לא רק כותבת טוב ומאוד יצירתי
      אלא יש לך בהחלט מה להגיד בניגוד לנושא הלפיד

      טוב מקווה שתייסדי את תנועת חופש הדיבור והדברור
      הלאה כוכבי הרגע ובחירות רק פעם בארבע שנים !

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      חרצית, אנשים עלו על חוסר הגיון פנימי אצלך.
      אני מתחיל לחשוד שאת בכלל לא אמיתית!

      אהבתי

    • נתי הגיב:

      מה פספסתי? במי מדובר?

      אהבתי

    • רמת אביו הירוקה הגיב:

      "זה נושא נורא מעניין, שנקרא 'סינדרום מלכת הדבורים'", לפעמים היא מקדמת נשים ומתחננת לפוסטאורחות ולפעמים היא חוסמת בטענה שזה סתם תעלול שמיצה את עצמו. חרצית-סתוונית-אוורירית-נחליאלית-צבה-מעמק-האלה, אין חיה כזאת.

      אהבתי

    • מיכאל הגיב:

      דבורית, המחיקות של הקטע התמוה הזה
      היו במקום, המשיכי כך.
      תודה בשם קוראי הבלוג העייפים.

      אהבתי

      • עברי הגיב:

        לטעמי רצוי להשאיר חלק, ניתן לבעלת הבית להפגין חוש עריכה ולהחליט מה הכי טוב.
        גם דיקנס כתב את הרומנים הגדולים ביותר שלו בהמשכים בעיתון. אולי עוד נקרא על חרצית בוויקפדיה.

        אהבתי

    • יון לוהט הגיב:

      חרצית היא גבר-גבר. בטוח בשישים אחוז.

      אהבתי

  29. ג'ורג' הגיב:

    אהוד ברק יתראיין מחר לישראל היום (כות' הגג של העיתון) ויתקוף אל אולמרט

    צ"ל
    *את אולמרט*

    ג'ורג' ממחלקת הגהה

    😀

    אהבתי

  30. ר"ג הגיב:

    לא מקובלת עליי האמירה שהבחירות מיותרות ו"סתם יקרות" כי "בכל מקרה כלום לא ישתנה ויהיה אותו חרא". קרו לא מעט שינויים מאז הבחירות האחרונות – למשל העבודה עברה פירוק דרסטי, וקדימה עשתה פניה רצינית מלבני למופז, ועוד כמה דברים פחות מהותיים. אבל בגדול אפשר לומר שהכנסת כמו שהיא כרגע, לא משקפת את הרצון והכוונה המקורית של הבוחרים מלפני שלוש ומשהו שנים, וגם אם כן, זה מצריך אישוש מחודש. ולכן כן, זה הזמן לבחירות.

    גם העובדה שלכאורה לפי הסקרים התוצאות תישארנה בערך אותו דבר, היא לא תירוץ לוותר על ההליך. סקרים (שמי בכלל מאמין להם) הם לא תחליף להליך בחירות אמיתי. מה גם שה"אותו דבר" הזה מסתכם בכך שביבי יישאר ראש ממשלה והליכוד יתחזק בקצת. אלה לא הגורמים היחידים במערכת הפוליטית. יש הרבה שחקנים אחרים שצריכים להיפלט החוצה ולהישאב פנימה בתהליך ההתרעננות הרגיל והבריא של דמוקרטיה. אמנם שחקנים זוטרים בהרבה, אבל בכל זאת אנחנו במשטר פרלמנטרי ואמורים להאמין שיש משמעות לתפקיד שלהם ולהליך הבחירה שלהם. האמונה הזו היא מה שמלכתחילה גורם לנו להוציא כל-כך הרבה כסף ציבורי על מערכות בחירות, זו הרי עלות מובנית בשיטת המשטר שלנו, אז להלין עכשיו שזה יקר מדי? מה גם שמדובר בהקדמה של פחות משנה.

    ולגבי הטענה "כל המהלכים שהותנעו לטובת האזרחים עוברים שוב למוד קיפאון" – הקדמת הבחירות, כידוע, היא פרי החלטה של ממשלה מאוד יציבה. איש לא כפה אותה עליה. הקודקודים החליטו ללא שום כורח להעביר את המהלכים שלהם-עצמם למוד קיפאון. זה אומר בפשטות שהם לא רוצים לבצע כלום, נכון לעכשיו. את הופכת סיבה ומסובב: הקדמת הבחירות היא תוצר של ההחלטה הזו שלהם, ולא הגורם לה.

    אהבתי

    • בצלאל הגיב:

      בוודאי שבחירות אינן מיותרות.
      זו הקדמתן שמיותרת.
      לבחירות יש מועד ידוע הקבוע בחוק. אחת לארבע שנים אמורה להינתן לבוחר הזדמנות לרענן את קולקציית נבחריו.
      אבל בין בחירות לבין בחירות הנבחרים אמורים לנהל את המדינה. אי אפשר להתחמק מאחריות ולשבור את הכלים כל פעם שמתחשק.
      לא צריך על כל דבר "אישוש מחדש". יש כנסת נבחרת, שתתכבד ותקבל החלטות. בשביל זה היא קיימת. ועם תום הקדנציה ישפוט הבוחר את טיב ההחלטות.
      אלא שאצלנו לא מקבלים החלטות אלא הולכים שוב לבחירות במקום. אז מה פלא שיחסי הכוחות נשארים זהים?

      אהבתי

  31. bigunia הגיב:

    הבחירות הקרובות נראות לי כמו המהלך הכי אנטי דמוקרטי של ביבי. איזה גחמה? מהלך מתומזר היטב. עלובי נפש המתנגדים בחדרי חדרים. העיתונות לא עושה את עבודתה ואני מסכימה איתך לגמרי – מיד נכנסת לקלחת, מיד פותחת את הספר בעמוד אחד ועד היום הבחירות תעבוד בצמוד אליו. איפה ה"למה?", איפה ההתנגדות שאמורה להיות ברורה? זה הזוי לגמרי, כולם מדברים על זה, אף אחד לא מבין למה יש בחירות וכאילו אף אחד לא הילד שצועק שהמלך עירום. נשגב מבינתי

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      בחירות זה מעולה לתקשורת.
      במיוחד במקום עונת המלפפונים של הקיץ.
      לכן.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      אף אחד לא מבין למה יש בחירות

      הערה מוזרה בבלוג שעוסק בתקשורת. הפרשנים הפוליטיים ציינו שתי סיבות עיקריות:
      1. הרצון למנוע מאובמה להתערב לאחר שייבחר
      2. הכורח להעביר תקציב מקוצץ עקב הירידה בגביית מיסים

      אהבתי

      • יון לוהט הגיב:

        שכחת לציין את התקיפה באיראן שתתרחש מיד לאחר ששרה ונתניהו ישובו מהחופשה בבנימינה. לאחר הניצחון כמובן.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        כן, הפרשנויות הרבות ידועות. הנעלם הגדול הוא הנימוק הרשמי, שביבי ינפק. חרשתי את ישר"ה למצוא רמז, ואין. מניח שתוך שבוע, הוא כבר יאלתר משהו.
        דן מרגלית צופף בפיסקה הראשונה דימוי צבאי וספורטיבי, בהמשך נשברתי. אף אחד לא ימות, אם פעם אחת יחזירו לו טור לדראפט נוסף.

        אהבתי

    • אחד ש הגיב:

      איך הצלחת להפוך בחירות (=חזרה אל העם) למשהו לא דמוקרטי נפלא מדעתי.
      אני רק יכול לנחש שאת שייכת למגזר שמשרבב "אנטי דמוקרטי", "גזעני" "פשיסטי" ו-1933" בכל משפט שני.
      גם אם זה מתכון להכנת קציצות.

      (גילוי נאות – נגד הקדמת הבחירות המטופשת)

      אהבתי

      • תמי הגיב:

        העקרון הדמוקרטי המתייחס לבחירות אומר שהבחירות צרכות להיות חופשיות (free), הוגנות (fair) ולהתקיים באופן קבוע (regular, לא יכולתי לחשוב כרגע על תרגום עברי טוב יותר). הכוונה היא שהבחירות צריכותלהתקיים באופן מחזורי כל פרק זמן קבוע, ושהשלטון יוכל לשנות אתהמועד הקבוע במקרים נדירות בלבד. הסיבה היא שכשהשלטון קובע את הבחירות מתי שנוח לו, הבחירות מוטות.

        אהבתי

        • תמי הגיב:

          אגב, מקרה בו ראש הממשלה מפזר את הכנסת כי אין לו רוב בכנסת הוא מובן מאליו ולא בעייתי מהבחינה של היחלשות הדמוקרטיה. המקרה לפניו אנחנו עומדים, בו הקואליציה חזקה והיא קובעת את הבחירות במועד שנוח לה, יש בו פגם מבחינת העקרון הדמוקרטי.

          אהבתי

  32. עברי לא מתאפק הגיב:

    למרות שנדרתי נדר לא עוד להיכנס ובטח שלא לפתוח נושאים כאלה בבלוג האהוב,
    וכן להשתדל לא לקרוא יותר קישורים שמריחים לי באופן מסוכן (כבר לא בריא ללב הדברים האלה):
    הגזענות באצטלה מתמטית של יאיר נתיב החמוד החרידה את בני מעי
    זו בדיוק הסכנה הטמונה בהמצאה היעילה אך הערמומית המכונה סטטיסטיקה.
    לדעתי מותר היום כבר להכיר באמת האומרת לנו שבכל מצב נתון הסיכוי להתרחשותו של אירוע הוא 50%
    חבל, כי אם מוציאים את המילים "לאומני" ו"ערבי" מהטקסט, המדינאי והמשפטן הצעיר צודק למדי. אבל ממתי "בטחון מפשיעה פנימית" הוא תלוי "לאומ(נ)ות"? האם כעברי אני פטור?
    חבל שאין לי רשיון, הייתי רץ לגנוב איזה מרצדס

    אהבתי

  33. הלל הגיב:

    תוכן שיווקי בסדרות:

    בסדרות אמריקאיות רבות אני רואה תוכן שיווקי בולט ובוטה. מדובר בעיקר בפרסומים שונים של מייקרוסופט (הגיבורים משתמשים במחשב עם סמל ווינדוס (!) מאחוריו, בבינג, בסקיידרייב ועוד כהנה, והכול תוך הדגשה והבלטה של סמלי מיקרוסופט) וכן של טויוטה פריוס על מעלותיה, ושל רכב כלשהו של פורד. נראה שזו הדרך לממן סדרות, עתירות תקציב או דלות שומן.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מיקרוסופט?
      אם כבר אז התפוח של אפל מבצבץ בכל סדרה וסדרה.

      אהבתי

      • הלל הגיב:

        זה גם נכון, אבל לא הרבה יותר. אצל מיקרוסופט ממש רואים את המאמץ (ואגב, מחשבים עם תפוח של אפל קיימים בשוק. אין מחשבים עם סמל ווינדוס).

        אהבתי

        • יון לוהט הגיב:

          דיאגנוזה ממעוף הכריש: אתם צופים ביותר מדי סדרות טלוויזיה.
          לכו להטביע !

          אהבתי

          • אורן שומר על פרופורציות הגיב:

            אין מה לעשות חייבים לנצל את זמן העבודה, ונפלאות מאגרי האינטרנט בהם שום פרק לא הולך לאיבוד.
            באשר להתיחסות לטכנולוגיה, בגירלז רחוק מלהיות העניין. האנה רוצה לכתוב ספר, ודווקא אימה שולחת אותה לכתוב בלוג כמו כולם. לנה דונהאם מזכירה את וודי אלן ברגעיו הטובים, רק שיותר אמינה ברגעי החולשה, ונעדרת התנשאות. הסידרה משתפרת מפרק לפרק, והמפגש עם האקס בפרק השלישי, הוא הדיאלוג הקומי הטוב בשנה האחרונה (עובדה לא דעה). בקיצור אמשיך לקדם, כדרכי. הנה קישורים לעבודות קודמות של דונהאם.

            אהבתי

  34. velvet הגיב:

    תודה רבה לכל המתקנים, תוקן זה מכבר.

    אהבתי

  35. מיקי הגיב:

    סדרות הטלוויזיה ה"מדוברות" די טובות. אני הכי אוהב את שרלוק, אבל גם מראה שחורה ומד מן בסדר (בשרלוק ומראה שחורה יש אכן המון טכנולוגיה).
    מכאן ועד להכריז עליהן כיצירות מופת הדרך ארוכה, אבל זה מה שעושים עיתונאים רבים, אולי בהשפעת היח"צנות המאסיבית.
    אני לא חושב שזהו תור הזהב של הטלוויזיה – אולי תור הברזל, או המגנזיום.
    נכון שמשקיעים הרבה כסף, אך מספר הסדרות הטובות זעום. חוץ מהן הרבה מדי סקס, אלימות וקיטש בזוי

    אהבתי

  36. דב הגיב:

    הבעיה בסקרי בחירות בפרט וסקרי דעת קהל בכלל איננה בכך שעורך אותם קמיל פוקס, מינה צמח או כל סטטיסטיקאי בכיר ומנוסה אחר. בחירת מדגם מייצג ואיתורו דורשים כסף, הבנה סוציולוגית והרבה עבודת הכנה. אחרת תהיינה תשובות כגון:

    – ווס זוגט דער גוי?
    – תחיה ותקום מדינה עברית!
    – הכל תעלול של ביבי…
    – קוראי "הארץ" הם שאשמים!"
    ויש עוד הרבה אפשרויות…

    תשובות ברורות של אנשים שמהווים מדגם מייצג תהיינה במיעוט ואחר כך, כמובן, מזמין הסקר ייאלץ לערוך את התוצאות…

    אהבתי

  37. הלל הגיב:

    מאיר עוזיאל:

    בחירות, נו.

    אני יושב לי היום בבית קפה בתל אביב, גינה נחמדה, פיקוסים אדירים, מזג אוויר נפלא שהלוואי ולא יתחלף לעולם, ובבית הקפה חולף מישהו ממתכנני האסטרטגיה הפוליטיים הגדולים ולצידו בן של פוליטיקאי (לא הבן שישב בבית הסוהר, הבן השני). הם נראים מלאי אדרנלין.
    כן, כל יועצי הבחירות כבר מתחילים לעבור למנוע טורבו. כותרות העיתונים מבשרות על הקדמת בחירות. בחירות בסוף הקיץ. בחירות לקראת הסתו. בקיצור קרוב.
    תושבי ישראל מביטים בכל זה בעייפות ושואלים: למה? מישהו ביקש מכם בחירות? נדמה לנו שקיבלנו ארכה עד סוף הקדנציה. תעזבו אותנו בבקשה בשקט.
    אבל מי אנחנו ומהי עייפותנו לעומת המרץ שאוחז פתאום בפוליטיקה הישראלית? בעזרת אסטרטגים ומומחי בחירות הם יושבים ומחשבים מתי כדאי ומתי מתאים להסתער עלינו עם מערכת בחירות, ויצא להם: עכשיו.
    ישראל היום היא המדינה היחידה בעולם, לדעתי, שבה הפוליטיקאים רוצים בבחירות יותר מהאזרחים.

    אהבתי

    • צפוני הגיב:

      האם הנבחרים הבאים יפעלו לטובת המקום המרוט והאומלל הזה? לטובת אזרחיו הדוויים?

      המדינה איננה מרוטה ואומללה, והאזרחים לא דוויים (לפחות לא רובם). די עם היללות האופנתיות האלה. אותי הן לא משכנעות.

      אהבתי

  38. עברי מעיר הגיב:

    אהבתי את השילוב בין Veep ל-Weed 🙂 אבל דומני שהכוונה בסדרתה של העבריה הדרייפוסירית היא לאופציה 1?
    ואם מדברים על דגדוגי קרסוליים, הסדרה האמריקאית היא בעצם גרסה-של אותו יוצר-לגאונות הבריטית המקורית הנקראת The Thick of It, המומלצת לכל בר ובת ודעת

    אהבתי

  39. Jeronimo הגיב:

    Veep, לא Veed

    אהבתי

  40. דן הגיב:

    לסדרה קוראים "Veep", לא 'Veed'

    אהבתי

  41. מישהו הגיב:

    בלי לחשוב ובלי לנתח נראה לי שהצבעה כלשהי על זהותם של התומכים ייצא שכרה (?) בהפסדה (!)

    אהבתי

    • שטוטית הגיב:

      לקוחות פלטינום יקבלו את כותל המזרח
      לקוחות זהב יקבלו קיר בעזריאלי
      לקוחות כסף יקבלו קיר אקוסטי
      לקוחות ארד יקבלו חיפוי קירות
      וכל השאר יקבלו את האיש שבקיר מי מכיר?:)

      יאללה שמעתם על שלאפ שטונדה

      אהבתי

  42. שאול הגיב:

    אין לך את דע"ם בסקר.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מפלגה קיקיונית שמעולם לא עברה את אחוז החסימה.
      באותה מידה אפשר למנות עוד איזה 20-30 מפלגות, כולל "זכויות הגבר במשפחה" ומפלגת האחדות הלאומית המרגשת והבלתי נשכחת "ניצולי השואה עם בוגרי עלה ירוק".

      אהבתי

  43. חייל זקן הגיב:

    צל"ש שני השבוע לעורכי הארץ. לאחר שהיו הראשונים לפרסם את הידיעה על ההתפרצות האנטישמית של הפרופסור הנורווגי לשלום, הבוקר ידיעה נוספת שלא משרתת את האג'נדה:
    העליון בסקוטלנד: ביזוי דגל ישראל הוא מעשה אנטישמי

    אהבתי

    • ניר הגיב:

      האמת שהם ממסגרים את זה בצורה שכן משרתת את האג'נדה, ואת מי שטוענים שקוראים להם אנטישמים כשהם סה"כ מבקרים את ישראל. מה שביהמ"ש קבע הוא שבתקיפה של סטודנט יהודי במעונות היה מוטיב אנטישמי. מה שתוקפיו של הסטודנט והארץ מנסים להציג הוא שביהמ"ש התייחס לעצם בזוי הדגל כענין אנטישמי, שזה כמובן מגוחך.

      אגב: Veep, כמו VP – לא Veed.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אני חולק עליך. הארץ מגחיך את הסקוטי עם הכאפייה. אם גידון היה העורך התורן הוא היה דואג להציג אותו כקורבן של השליטה היהודית.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          במבט רגוע הפעם, יש יסוד מאוד משעשע בדיון שלכם על "הארץ". מנקודת פתיחה פשוטה של ארוע ודיווח עליו, אתם עוברים להחלפת הרלוונטי בלא רלוונטי. שיח פריפריאלי שמתחיל במשמעות הלא הספציפית, וממשיך אל איזה גידון לא קשור.
          מה שמביא אותי לקשר לתגובה שלי מאתמול. אודות שיח חסר משמעות אמיתית.

          אהבתי

    • שולמית הגיב:

      ה"דרך" שבה ביזו את הדגל מעוררת גועל. האם אוננות בציבור בהשפעת דגל ישראל מהווה מעשה פוליטי או סתם בילוי רווח בין חברי הקבוצה הסולידרית עם פלסטין ,בסקוטלנד.בכל אופן, שימוש בזרע למריחה על משטחים אינו מקורי וכבר שימש מספר אמנים.

      אהבתי

כתיבת תגובה