למה התאונה התל אביבית היא הכותרת הראשית והענקית בידיעות, כשרבות כמוה מתרחשות מדי יום?
1. ההרוגה היא צעירה ויפהפייה, ועוד קיבוצניקית שבאה לעיר הגדולה. אם הייתה זו בת 65 מבת ים, האמינו לי שהפרופורציות היו משתנות.
2. התאונה התרחשה בתל אביב. ועוד בצפון הכי שבע של העיר. לא אי שם בכביש נגבי שכוח האל.
3. הרוצחים הם צרפתים (אם כי יהודים, לא?) שבאו לעיר. ובת"א לא אוהבים את הצרפתים.
אני לא חושבת ששנאת זרים היא שקבעה את גודל הסיקור, אלא שלוש העובדות גם יחד, בעיקר סימן השאלה שמרחף סביב שאלת הענישה: הנצליח להכניס את ראשם מתחת למערפת אם לאו. בכל מקרה, העיתונים יוצאים מדעתם. שלושה מקדישים להמשך הסיקור את כפ' 2-3. הארץ את סדין 4.
והנה סקופצ'יק: אחד מהעורכים הבכירים מאוד בעיתונים מתגורר בבניין שבו גר החשוד.
תוס': עוד שתי תאונות שאירעו תאונה בסו"ש וזכתה לאפס סיקור בעיתוני הדפוס:
1. שלושה הרוגים באותו כביש בדיוק: עטייה אל-אטרש, בן 58 מרמלה, עבד אל-ראוף אשתיווי, בן 18 ויוסף אשתיווי, בן 16, שניהם מאזור תל-ערד.
2. תיקון: תאונה שאירעה הבוקר: נהרגה מור יובלה בת ישראל מדימונה. נראה איך תסוקר מחר.
כצפוי, בלגאן עובדתי עם האחראים למותה של לי זיתוני (אריק רובי/ק/ן בעל הרכב, קלוד אייזיק/איזק זה שנהג בו).
– למה לקח למשטרה כל ך הרבה שעות למצוא את הרכב הפוגע?
– אם יש כה מעט אנשים בעלי רכב שכזה, לא שווה היה להגיע אליהם במהירות אחד אחרי השני?
– האם המשטרה יכולה לבדוק מיהם האנשים שרכשו כרטיס טיסה במיידי, מאחרי שבע בבוקר, על מנת לטוס בו ביום?
– אם כן, למה לא עשו זאת?
לפי מעריב, "בעל הג'יפ ארז בתוך דקות ספורות מזוודה, אסף את אשתו וילדיו, ויחד עם שכנו מיהרו במונית לנתב"ג"
(רובין או רוביק?)
לפי ידיעות, המאבטחת של הבניין היא זו שהבחינה ברכב והזעיקה את המשטרה. ואם לא הייתה מבחינה, איפה היינו היום?
– האם הרוצח התקשר למשטרה, או שזו התקשרה אליו?
לפי הארץ, בשיחה עם החוקרים מפריז הבטיח נהג הרכב שיבוא לחקירה.
לפי מעריב, החוקרים יצרו קשר עם החשודים, השניים הודו שהם בפריז וסירבו לחזור לחקירה.
לפי ynet, החוקרים שכנעו את אישתו של איזיק (אופס, עוד גרסה) להתקשר לבעלה (כשבאה לקחת את התינוקת לצרפת, אותה שכחו בבית בעת ההימלטות) ואז שוחחו איתו והוא אמר להם שיחזור להיחקר.
לפי ידיעות, המשטרה איתרה בפריז את בעל הרכב ובשיחה הוא הבטיח לשוב לישראל.
לפי ישראל היום יזם אייזיק שיחה למשטרה והבטיח שיחזור לארץ בקרוב.
– ומה בעניין חוק ההסגרה?
– לפי הארץ, אין הסכם הסגרה בין צרפת לישראל, ולכן אם לא יסגיר הצמד את עצמו, "קשה לדעת אם יובאו למשפט בישראל".
– לפי מעריב, ביהמ"ש בת"א הוציא צו מעצר נגד השניים. במקביל פנתה המשטרה לאינטרפול וביקשה להוציא צו מעצר בינ"ל. גורמים במשרדי החוץ והמשפטים ובמשטרה "פעלו כדי לשכנע את צרפת לעצור את השניים ולהסגירם".
אך עו"ד כלשהו אמר למעריב שאע"פ שבין שתי המדינות יש אמנת הסגרה, על פי אחד החריגים באמנה כל אחת מהמדינות החתומות "לא תסגיר אזרח שלה".
לפי ידיעות, אין הסכם הסגרה בין ישראל לצרפת ולכן הכל תלוי ברצון הטוב וביחסים המשפטיים בין שתי המדינות. אבל, במקרים חריגים יש הסכם הסגרה אד הוק. אם ייעצרו, יכולה צרפת לשפוט אותם בשטחה והראיות יובאו מישראל.
לפי ישראל היום אם ייעצרו ע"י האינטרפול תהליך ההסגרה יימשך זמן רב, על אף הסכם ההסגרה בין שתי המדינות. אבל ההמשך אומר שלאורך השנים נהגה צרפת לא להסגיר את אזרחיה, ובמקרה הטוב לשפוט אותם בעצמה. פה מעודדים אותנו: אם הם יעשו טעות וייצאו מצרפת, ייעצרו על ידי האינטרפול ויוסגרו. והנה משפט גדול: "להבדיל מצרפת, ישראל מתעקשת ללא הרף להסגיר את אזרחיה לצרפת, כמו במקרה…."
ובשוליים: איפה חנו הרוצחים?
לפי הארץ, בחניון בקומה מינוס 2 (במזא"ה 5, ולא מאזה, וגם תחליטו אם רובי או רוביק).
לפי מעריב, בחנייה השייכת לשכן אחר בבניין.
התמונה צולמה ממצלמת האבטחה של הבניין. אפשר לראות זאת גם לפי זווית הצילום וגם לפי כל הדיווחים (מה גם שאני מכירה את המקום אישית).
אבל הקרדיט – למוטי קמחי. למה? כי הוא צילם מתוך הסרט?
טוב, זה עוד כלום, קודם (אמרתי לעצמי שאעשה צילומסך אחר כך, ולא הספקתי), היה לקמחי קרדיט בבולד בתוך הידיעה, על שהוא הצלם הבלעדי שהביא את הפריים. מה שאומר שהעורכים ב-ynet הם קלולסים לגמרי, ולא שמעו כלום על הפרשה עד שערכו את הידיעה הזו.
ותחכומן של המודעות החכמות. אין מילים.
בעירום מלא
כל העיתונים (חוץ ממקור ראשון ויתד נאמן) שלחו את הכתבים המשוחררים שלהם להתפשט בים המלח. כולם מה זה מבסוטים.
בהארץ – רוני לוין.
ישראל היום – סיגל ארביטמן.
מעריב – ליאור לרנר.
ולמה אנשים התפשטו? הנה התשובה של מעריב:
"כולנו שואפים לחיות בעולם אחר, צודק וסובלני יותר. אולי אפילו במקום שמזכיר קצת את גן עדן. וכמו אדם וחוה, שהחלו ללבוש בגדים רק לאחר שאכלו מעץ הדעת וגורשו מהגן, גם משתתפי המיצג מאמינים שבעולם מושלם אין מעמדות, אין רוע ובעיקר אין בגדים".
בידיעות ממש השתוללו – דני ספקטור נסע להצטלם, ומצא בחורה שסיפרה שלקראת ההתפשטות עשתה דיאטה, הלכה לקומסטיקאית והסתפרה "כי לך תדע איפה יראו אותך". זה בעמודי החדשות.
אבל יש גם המשך, ב-24: ספקטור מרחיב שם את היומן שלו לעוד כפולה, חוץ מכפולת החדשות, ויש גם בעד ונגד (יקיר אלקריב Vs יהודה שוחט). ממש לא הגזמנו.
ועיר האוהלים, לקינוח: דד ליין לפינוי האוהלים: 21 בספטמבר.
חמש שאלות לתקשורת העוינת/ מדור אורח
1. האם הכתבים הכלכליים לא מסוגלים לבצע חיפוש גוגל? בתחילת השבוע שעבר הם דיווחו כי פרטנר תפטר אחרי החגים כ-150 עובדים. אמיתי זיו דיווח במארקר כי הדבר נעשה בשל "הידרדרות חדה יחסית בנתונים הכספיים של החברה בשני הרבעונים הראשונים של השנה". בכלכליסט דיווח גילעד נס, "כחלק מהתייעלות פנימית, וכהכנה לשיתוף הפעולה הצמוד עם סמייל" (אגב, ב-nrg אין אף ידיעה).
לא ברור מדוע הכתבים לא דיווחו כמה כסף החברה הרוויחה בשנים האחרונות ומה גובה הקופון/דיבידנד שהבעלים גזר לעצמו. למה לא לציין שלאילן בן דב יש חוצפה לפטר עובדים אחרי שבמאי שעבר החברה הרוויחה ברבעון אחד 337 מיליון שקל והדיבידנד שחולק לבעלי המניות היה 330 מיליון שקל? למה הכתבים לא מציינים שלמרות הירידה ברווחים בגלל הפחתת דמי הקישוריות, לפרטנר ממשיכים להצטרף לקוחות חדשים (יש לה יותר מ-3 מיליון שפוטים), היא החברה הסלולרית הגדולה ביותר והיא הרוויחה ברבעון השני של 2011 205 מיליון שקל (!)
דיווח חדשותי לא אמור לכלול דעה, אבל הוא אמור לתת את כל התמונה, ולהבין שלפרטנר אין שום בעיה כלכלית והיא לא צריכה לפטר אף עובד, אפילו לא את המנכ"ל אלא שמדובר בתאוות בצע פשוטה, במסגרתה הבעלים רוצה לסחוט מהחברה עוד כסף בעזרת פיטורים וצמצומים. זה חוקי, זה לא דבר חדש והתפקיד של העיתונאים הוא פשוט לחשוף את האמת.
2. האם מגיע מזל טוב לערוץ בערבית? לא בטוח, בטח אם זוכרים את הניסיון הכושל להקים ערוץ בערבית ב-2004. אז מה נשתנה? קודם כל הערוץ יקבל מקום של כבוד בממיר הדיגיטלי "עידן+", במקום לשלם כסף להוט ויס עבור השידור. שנית, בערוץ מצפים לקבל את חמשת המיליונים שמוציאה הוט עבור הפקת חדשות מקומיות בערבית.
זה מתקשר אסוציאטיבית לערוץ התכלת הי"ד, שפעל בשנים 2003-2006, הפסיד כסף וחוסל בדמי ימיו ומעלה את השאלה המתבקשת – מדוע המדינה חושבת שחובה להשקיע כסף בחדשות בערבית ואפילו באמהרית, אבל עבור הציבור הדתי שמונה כ-20 אחוז מתושבי המדינה יש משבצת שידור אחת במוצ"ש, בערוץ 1 ובגל"צ (ומדי פעם גם בערוץ 2 ו-10) ותו לא.
3. האם בגלובס חושבים שהגולשים הם אידיוטים? בגלובס טי.וי, ערוץ טלוויזיה של העיתון הכלכלי פרסמו ביום ראשון שעבר כתבה שכות' המש' שלה הטילה פצצה: "איך עובדת השיטה השערורייתית שמעניקה לחרדים העדפה בדיור מוזל על פני עשרות אלפי ישראלים עובדים והאם מדובר בקרב הגדול הבא של המחאה החברתית?" כמובן שאנחנו רוצים לדעת את התשובה. נכנסו וראינו VTR של חרדים בכותל המערבי ואת מירב כהן, ריבה נאה המכהנת כחברת מועצה בירושלים זועקת חמס וטוענת כי במקום לדאוג לחרדים שיכולים לעבוד ואינם עובדים, ועדת טרכטנברג צריכה להמליץ על סיוע לעבדים עניים ולמי שאינם מסוגלים לעבוד. דברים כדורבנות, אבל מה הקשר בין הכותרת ובין התוכן והאם אנשים שכלכלתם אמנותם, לא מבינים שאמינות היא מרכיב חשוב בתקשורת?
4. האם ניר חפץ לא מבין שעיתון זקוק לא רק להתחדשות אלא גם ליציבות? להביא את גילי דינשטיין כעורכת-על כלכלית ואחרי חודשיים וחצי לגרום לה ללכת?
מצד שני, משמח לשמוע שמונה לעיתון דווקא כתב לענייני חרדים. בניגוד לכתבים האחרים שמסקרים את החרדים, חיים גריידינגר הוא באמת חרדי. נקווה שיידע להתמודד עם הלחצים הפנים-מגזריים בכבוד.
5. האם דפני ליף הייתה חייבת להזכיר בראיון איתה שנאנסה? יש מרואיינים רבים שיודעים או שמודיעים להם מראש, שאם לא יחשפו סוד אפל מעברם או מחדר המיטות שלהם, לא יראיינו אותם. כך קרה לעברי לידר כאשר הוא רצה להוציא אלבום חדש, כך קרה עם יהודה פוליקר והרשימה ארוכה.
יש רק הבדל אחד, האמנים הנ"ל ידעו שבלי חשיפת הקרביים לא יהיה ראיון ולא יהיה קידום מכירות, אולם במקרה של דליף, הראיון היה מתקיים (והכתבת אפילו לא היתה צריכה להתחנן לעורכת שיש לה סיפור חזק כדי להשיג שער). לכן אזכור האונס בראיון הוא מעשה מכוער וטיפשי.




היום ב"הארץ" 2/3 מעמוד הדעות עוסקים בענינים שמתחת לחגורה.
מרב מיכאלי,מיכאל הנדלזלץ ועקיבא.אהבתי את הטור של מרב. יצאה תותח.
אהבתיאהבתי
אלק בולדווין צונזר בטקס האמי ע"י רשת פוקס, שלא הסכימו לשדר בדיחה על פרשת הציתותים.
אהבתיאהבתי
חיליק לא מצליח להעלות תגובה:
——————————————-
אתר הארץ פירסם היום סקופ שמככב בראשית
כבר כמה שעות:
אלא שהחשיפה שמורה לאתר 'חב"ד אינפו'
שפירסם זאת לפני יותר משבוע:
ועכשיו השאלה היא: מדוע אין קרדיט לאתר
החרדי, (וגם למה לכל הרוחות מאייתים את
שמו 'גלוק', ולא 'גליק').
הא, ועל ווינט –
אני בכלל לא מתלונן, אין קרדיט לא להארץ,
לא לחב"ד אינפו, ואפילו שמה של חב"ד נעדר
משום מה.
אהבתיאהבתי
הופיע במברקי וויקיליקס, לא מובן מדוע יש לייחס לכל מקור אחר.
אהבתיאהבתי
אורן,
יש בויקיליקס 250,000 מסמכים. אם באתר x מתפרסם מסמך כלשהוא, ואחרי שבוע הוא מתפרסם באתר y – יש בכך מקום לתמיהה. לענייננו מתברר ש'בהארץ' כן הביאו קרדיט (חלקי) לחב"ד אינפו, אך כנראה הוא הוסף מאוחר יותר.
מה שבאמת מעצבן זה שבווינט העתיקו חלקים שלמים מהכתבה, פלוס השגיאות המביכות שבה – כמו ההתעקשות לכנות את הרב הערש'ל גליק בשם 'גלוק'. אבל מינוס הקרדיט.
גילוי נאות:
הכותב נמנה על צוות אתר חב"ד אינפו.
אהבתיאהבתי
ישר כח לך ולצוות על המידע החשוב שקבלתי מכם בעת שהותי בצפון אמריקה
אהבתיאהבתי
אפרופו 24/7.
בזמנו הסברת לי את נושא ה-equine.
האם יש מקבילה אנגלית גם לדמוי עכבר? לדמוי קוף?
ממש מעניין עד כמה אנחנו קרובים לשאר היונקים, ממש כמו טיפות הומאופתיות.
אהבתיאהבתי
זה מאמר אישי בבלוג של גברת אמריקאית קלייר ברלינסקי שיושבת באיסטנבול ומנסה
להתקיים מבלוג זה, לא פשוט, בכלל. בלוגים נשיים כמו הפינגטון, וולוט והיא.
מאמר ארוך וכאמור מאוד אישי, שווה קריאה.
http://ricochet.com/main-feed/The-Quiet-American
אהבתיאהבתי
קצת מצחיק, שלא להגיד מגוחך, לקרוא על הרהוריה בנושא חופש הדיבור בעתונות הטורקית וזה עוד אחרי שהיא מכניסה 'קטנה' ליוונים בנושא. איך אומרים, טלי קורה מבין עיניך.
אהבתיאהבתי
ב"הארץ" אין הפניה לכתבות סופ"ש. מי שמתעקש צריך לגלות תושיה דרך "כל כותרות היום" ולרדת אחורה לתאריך המבוקש.
אהבתיאהבתי
איך העיתונים יכלו לפרסם על אודות התאונה הראשונה שהזכרת, אם היא קרתה רק הבוקר?
מי כמוך יודעת שאירוע שקורה ב-7 בבוקר לא יכול להיכנס לעיתון של אותו יום.
V: נכון, טעיתי ותיקנתי.
אהבתיאהבתי
חביב השמאל שגריר מצרים לשעבר, מוחמד בסיוני, התפגר לפני שעה קלה. בערוב ימיו סיפר כמה שנא את ישראל
אהבתיאהבתי
לא ידעתי שצריך לבוא הנה עם שכפ"ץ. בהשאלה מביבי:"כולם פה ליכוד"?
אהבתיאהבתי
שכפץ למה?
אהבתיאהבתי
נתנחם בזה שהשמאל הוא 'שמאל' ולא 'סמול' כנהוג בטוקבקיה בעתון לאנשים חושבים.
אהבתיאהבתי
על אבידה כמו בסיוני אומרים באידיש: אחסן מנו רחו.
אהבתיאהבתי
אחסן מנו רחו. תרגום?
אהבתיאהבתי
אם איני טועה זה תרגום ערבי מקוצר ומקורב לשורה בשיר של נתן יונתן
"יפים ממני וממך האדמה לקחה". או להיפך.
אהבתיאהבתי
טובים מאיתנו הלכו.
ומה הקשר למוחמד בסיוני? אולי טובים ממני הלכו. הבן אדם התחבא מאחורי 'הסכם השלום' לברוח מהאונס של ברי סימון. חסינות דיפלומטית במרעה.
אהבתיאהבתי
בקשר לערוץ הערבי. מעבר להיותה תכונת אופי, הגורמת לחוסר שליטה בהגה, השתמטות מתשלום מיסים, הדבקת טפטים של נוף שוויצרי, וצביעה מחוץ לקווים, ערבית היא שפה. ובהנחה, שלא התכוונתם לערוץ יידי, קשה להבין את הטרוניה. ליהדות יש ספרים. לדתיים המצוות . ולישרים מובטחים חמש מאות ערוצי פרמיום בעולם הבא.
אהבתיאהבתי
אתה יודע מה, ערוץ ביידיש הוא לא רעיון רע. אחרי הרוסים והערבים, הנה עוד ערוץ לציבור בדלני.
אהבתיאהבתי
תודה לשואלי השאלות הנכונות, באמת כל הכבוד. באשר לתאונות דרכים הנושא החשוב שב ועולה מדי פעם גם בבלוג זה. ראה היום במהדורה מודפסת של "הארץ" מכתב למערכת של שמואל אבואב המקדיש עצמו לעניין זה. המספרים שהוא מביא, שפעם בקשתי כאן, מפחידים.
אהבתיאהבתי
המילה "בייבי" החליפה את המילה "תינוק" באופן סופי, כנראה
אהבתיאהבתי
הי הי, גם ב"המודיע" וב"המבשר" לא הביאו שום תמונה מים המלח!
אהבתיאהבתי
אבל הביאו את התמונה.
אהבתיאהבתי
"לכן אזכור האונס בראיון הוא מעשה מכוער וטיפשי".
וואו. לא, באמת, וואו.
מחלקת הגהות ותיקונים:
*דליף= ליף. אלא אם כן הטעות מכוונת. או אז, קבלו וואו נוסף.
*"הכתבת אפילו לא היתה צריכה להתחנן לעורכת" כי הכתבת היא גם העורכת. ורד רמון ריבלין.
בעע
אהבתיאהבתי
תתעלמו מהכוכבית השניה. הייתי בשוונג. יצאתי פיתה. אני מאבד את ההומור כשזה נוגע לנושאים כאלו.
אהבתיאהבתי
מכוער וטפשי הוא מי שכותב שמישהי המספרת שעברה אונס היתה צריכה לסתום.
אהבתיאהבתי
טעות לשונית רעה ונבזית.
כל אחת ומה שהביא אותה עד הלום. אין לה מה להתבייש.
היא רחוקה מלהיות טיפשה או מכוערת.
אהבתיאהבתי
דליף – בכוונה. 😳
אהבתיאהבתי
בתחילת הבלוג מתחת ביקורת על העתונים, שהקדישו מקום רב לתאונה בצפון תל אביב (איזכור הצרפתים) ובהמשך הקדשת חצי בלוג לאותה תאונה ורק שורות ספורות לתאונות האחרות.
מסקנה: השיקולים העתונאיים (הנכונים!) של העתונים הינחו גם אותם במתן הפרופורציות לתאונות השונות. כלומר, הכללים העתונאיים אמנם נכונים.
אהבתיאהבתי
אל תצעק על ולווט, השמיעה שלה בסדר, למרות שנים של דיסטרושן. התאונה מסוקרת בהרחבה, כי היא שייכת לתחום הזעם הצדקני, נורמה, לא בהחלט משובחת, של תקשורת המונים.
אהבתיאהבתי
ושאלונת – האזכור של האונס של דפני ליף הוא "מעשה מכוער וטיפשי" מצדה או מצד הכתבת/עורכת?
קשה לי נורא להגיד על מישהי שמספרת שנאנסה שהיא עושה מעשה מכוער בלספר על זה. בטח ובטח כשהאזכור שלו בדבריה כל כך צנוע.
למעשה, מה שהיה מאוד מוזר זה דווקא שסיפור האונס הופיע רק כשורה וחצי וזהו. הרי אם ליף היתה רוצה להשתמש בזה כקלף אמפטיה, כבר היית רואה את תיאורי האונס נמרחים על פני שלושה עמודים.
כמובן שלא הייתי שם, אבל לי אישית זה מרגיש כאילו ליף עצמה לא רצתה לדבר על זה. אולי אפילו ביקשה לא להתייחס לנושא בראיון, אבל לעיתון היה דחוף לדחוף את זה במשנה.
אהבתיאהבתי
המרואיינת נהגה באופן טיפשי (ולא בפעם הראשונה בהיסטוריה), המראיינת והעורך/ת נהגו בצורה מכוערת (וגם אצלם זו כנראה לא הפעם הראשונה בתולדות האנושות). ביחד זה יצא טיפשי ומכוער
אהבתיאהבתי
נו ולרגע חשבתי שנפלטה לי תגובת פלסבו. ועוד הזדרזתי לטעון שיצאתי פיתה. הפסיכולוגית שלי תמות על זה.
לגופו של עניין, דפני ליף נמצאת בשלב שבו התקשורת חושבת את האתרוג ללימון וסוחטת אותו עד לאבק דק. זו, מצידה, ממהרת להתמסר. ובשבוע הבא, קרוב לוודאי, שנראה אותה בהפקת אופנה ירודה עבור 'את' (מחווה לנשים מהפכניות. או משהו. צילום: רון קדמי).
הכל נכון ועדיין, אם בר רפאלי (חו"ח) הייתה מספרת בראיון שעברה אונס, גם זה היה נחשב למעשה מטופש או מכוער? הייתה לעורך איזו שהיא סיבה לא לדחוף את זה בכותרת? בורוד זרחני? מרוח על כל הכפולה?
מה מטופש או מכוער באישה שמספרת בראיון על אונס?
?
אהבתיאהבתי
"השאירו את התינוקת מאחור" מעלה אצלי אסוציאציה לרוז פיזם. למה? ככה.
אהבתיאהבתי
בהמשך לתובנות שלך על התאונה התל אביבית:
הבוקר מצאתי בפייסבוק אמירה מתועבת – "שמתם לב לאשפה הצרפתית שמתגוללת ברחובותינו בחודשי הקיץ?"
עמישראל עמישראל – הנבחר שבעמים.
אהבתיאהבתי
כבר כתבתי לא פעם שהישראלים והיהודים הם שונאי זרים שחבל. אין דברים כאלו.
אבל מיד יאשימו אותי באנטישמיות.
אהבתיאהבתי
אשמח לשמוע מכבודו מה ההבדל בין שתי המשוואת הבאות:
צרפתי שפגע וברח = יש אשפה צרפתית שמתגוללת בקיץ ברחובותינו. (מקור: פייסבוק כלשהו)
ישראלי שכתב תיעוב בפייסבוק = עם ישראל הוא העם הדפוק והגזען בעמים. (מקור: כבודו)
בכבוד רב,
ישראלי שלא שונא זרים, ובמקום זה שונא דמגוגיה וצביעות.
אהבתיאהבתי
אם ב"כבודו" התכוונת אלי – הרי ש:
א. אכן אין הבדל גדול בין 2 המשוואות.
ב. לא אני כתבתי את "עם ישראל הוא העם הדפוק והגזען בעמים." – לא בפייסבוק ולא בשום מקום אחר.
אהבתיאהבתי
אנחנו מכירים כמה עמים – עם ישראל תופס מקום טוב באמצע במדד הגזענות, הלאומנות ושאר רעות חולות. אבל אנחנו לא לבד, גם הצרפתים טובים בזה, בעיקר בשנאת זרים
אהבתיאהבתי
זה מגיע מהדעה הרווחת פה ש"כל העולם נגדנו" שממשלת הימין עודרת-משקה ומטפחת.
אהבתיאהבתי
זה עדיין עדיף מארגוני השמאל שדואגים שכל העולם יהיה נגדנו.
אהבתיאהבתי
זה לא השמאל, אלא ביבי וחבר סייעניו שדואגים לכך
אהבתיאהבתי
מישהו יכול להפנות אותי ל"מדד" הגזענות ואיפה הוא מפורסם?
בנתונים של OECD?
בויקיפדיה?
או שזה מבוסס על דעתכם העצמית שישראלים הם במקום טוב באמצע?
אהבתיאהבתי
אז למה הייתה הכוונה במשפט המסכם באנחה את תגובתך: "עמישראל עמישראל – הנבחר שבעמים"?
אהבתיאהבתי
כנראה שהיושב במרומים בחר בנו להיות גזענים, שונאי זרים ולאומניים
אהבתיאהבתי
בדיוק כמו שכתבו אלה מעלי – מקום טוב (בעצם מקום רע) באמצע מדד הגזענות ולא הנשגב שבעמים.
פרשנותך מעוותת.
אהבתיאהבתי
טוב, אם לזה התכוונת אז קבל את התנצלותי.
הטעות שלי נבעה משגיאה בפענוח הסרקזם שלך. כמישהו אומר בסרקסטיות: "היה לי ממש כיף", בדרך כלל הוא לא מתכוון שהיה ככה-ככה, אלא שהיה ממש לא כיף.
אהבתיאהבתי
גם זה במהפכה החברתית: פתאום שמו לב שהצרפתים קונים דירות בארץ ולא מתכוונים להשאר בהן כאשר המשטרה בעקבותיהם, וכך נותרות דירות ריקות שאינן מסייעות למצוקת הדיור. מ.ש.ל.
אהבתיאהבתי
מאחר והצרפתים ברחובתנו שיכים לעם ישראל, אפשר לייצר קונצזוס. האשפה הגזענית, שבעמי הפייסבוק.
אהבתיאהבתי
אבל גייס גרמנים עם סבא נאצי שמסתובבים בתל אביב זה גוטה גוטה
אהבתיאהבתי
1. צודקת בנוגע לתהייה לגבי הסיקור המורחב על התאונה, בטח ובטח לאור העובדה שכשלושה ערבים נהרגים למחרת בתאונה, זה לא מקבל אפילו סטריפ בהומפייג' וויינט
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4123375,00.html
וכשאמא לשלושה נהרגת *באותו הכביש* יום אחרי, גם זה לא מספיק כדי לבדוק מה קורה שם לעזאזל. פנקס פינת ויצמן יותר חשוב, כנראה.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4123475,00.html
2. ומצד שני, גם את משקיעה בזה חצי מהאייטם שלך להיום…
אהבתיאהבתי
בראשון אני מתייחסת רק לכותרות, או למשהו נורא אחר שקרה. זו הסיבה.
אבל כן, הזכרת לי להוסיף את שתי התאונות האחרות.
כך שחטאתי, אבל פחות.
אהבתיאהבתי
ובנוסף, את לא כותבת על התאונות אלא על הסיקור התקשורתי של התאונות – יש הבדל
אהבתיאהבתי
מעבר לכך שהציבור מתעניין ביפים ויפות, יש לכך עוד סיבה: דליה מנטבר, בעלת מכון הכושר ואושית תקשורת בפני עצמה, מופיעה בכל ערוץ תקשורת אפשרי, ובצדק. סיבה שניה לגבי חוסר הענין בתאונה בכסייפה: הילד בן ה-16, שנהג ללא רשיון וגרם לתאונה, לא ארז מזוודות וברח כי הוא נהרג בתאונה.
אהבתיאהבתי
אנו מניחים שלחברים מכסייפה אין מספיק כסף כדי לארוז את המשפחה ולברוח תוך שנייה, ואף להשאיר את התינוקת עם הפיליפינית ולהבטיח שיבואו לאסוף אותה בהמשך
אהבתיאהבתי
חוזר ואומר: הילד שגרם לתאונה נהרג בתאונה עצמה כך שאין לו בשביל מי לברוח.
אהבתיאהבתי
1. הגהה – בעוד שאפשר לומר שהעובדים העניים הם עבדים, נראה לי שלא לזה התכוונת כשכתבת: "ועדת טרכטנברג צריכה להמליץ על סיוע *לעבדים עניים* ולמי שאינם מסוגלים לעבוד."
2. מסכימה אתך לגמרי בעניין הראיון של דפני ליף.
אהבתיאהבתי
מח' הגהה שלום,
אבל למה קרא לעברי לידר ב-א?
אהבתיאהבתי
יש משהו שדפני ליף עשתה או תעשה שהוא לא מכוער, טפשי וראוי לגנאי?
אהבתיאהבתי
לא.
בדיוק כמו ביבי. דוגמאטיות היא לא מונופול של השמאל.
אהבתיאהבתי
ועוד קטנה של בלאגן הגייתי, יש חוסר אחידות גם בהגיית שמו של הצלם טוניק Tunik, בחלק מכתבות הוידאו אומרים טוֹניק ובחלק טוּניק.
אהבתיאהבתי
עוד שאלה לתקשורת העויינת, ולמעשה השלמונת בעניין ה'מידע' שהתנוסס אתמול בראש הבלוג, והתנפל משום מה על בצל"ם. ההקשר כזכור, הוא הקלטת המפורסמת בה תועד הירי בפלסטיני כפות בנעלין, והוביל לקמפיין תגובה בוטה כנגד בצל"ם 'בחסות' המזרחן יונתן דחוח הלוי ונחום שחף.
כידוע, בתי משפט אמרו בעבר דברים קשים נגד אותו נחום שחף שמככב בהשמצה הנוכחית של דחוח- הלוי נגד ב'צלם'. הדברים ידועים, בעיקר לטענותיו שהופרכו בנוגע למוחמד אל דורה. בנוגע לקלטת הנוכחית, הנ"ל טען בבית הדין ש'בצלם' ביצעה בקלטת הירי עבודת 'פוטושופ'. לא פחות.
אז למה ולווט לא בודקת את העובדות שהיא מציבה בראש הבלוג? למה לא להביא את פסק הדין המלא, שבו ששופטי הרוב שוללים לחלוטין גם את הטענה ההזויה הזו של שחף? לא מדובר בעניין של מה בכך, בין היתר מפני שמדובר בבית דין (צבאי) שבו צה"ל שופט את עצמו.
למה להשתלח בבצלם בלי להביא מהמשפט את עדותו של רפ"ק אלן צייקובסקי (ראש תחום ראיה דיגיטלית במז"פ משטרת ישראל) שבדק את הקלטת וקבע בברור:
"כל הקטעים שצולמו בקלטת… הינם קטעים אוטנטיים. לא נמצאו סימני עריכה, עיבוד תמונה (פוטושופ וכדומה) או כל התערבות מסוג אחר".
השאלה האמיתית היא האם בלוג תקשורת אינטלגנטי, שותף לקמפיין של פיזיקאי בעל מוניטין מפוקפק, כנגד ארגון זכויות אדם שמדי פעם מביא לציבור בישראל מידע מתועד על תוצאות שליטת צה"ל בעם אחר? ומה היתה ולווט כותבת אילו חייל ירה כך במתנחל כשהוא שוכב כפות על הרצפה?
חומר למחשבה.
אהבתיאהבתי
בסדר, הבנו. נחום שחף הוא הזוי. (למרות שעם האינפלציה בשימוש במילה היא נהפכה למילה גנרית ל'ימין' בכלל, ואולי כדאי להחליף אותה).
אבל הטענה העיקרית כנגד 'בצלם' איננה על עריכת דמויית 'פוטושופ' (או אפטר אפקטס), אלא על גזירת והשמטת קטעים (משהו יותר לואו-טקי, בשביל זה מספיק אפילו movie maker), טענה שלא קשורה כלל לחוות דעתו של שחף ולא מוזכרת בעדותו של רפ"ק צייקובסקי.
לפי הקטע המצוטט של דברי יהונתן דחוח-הלוי, שמו של נחום שחף עלה רק בנוגע לנסיבות שבהן הובא בפני בית המשפט התמליל של הקטע המלא, תמליל שבנוגע אליו אין מחלוקת. תמליל שאי אפשר לקבל מהקטע המצונזר שהועבר לתקשורת על ידי 'בצלם'.
בקיצור: נחום שחף הוא רד הרינג קלאסי. מעלים שם של מישהו שלא נוגע כלל לערך האמת של הטענות עליו אין חולק, מצמידים לו את המילה 'הזוי' (בצדק או שלא), מביאים קצין מז"פ שסותר טענות שכלל לא עלו ע"י דחוח-הלוי, וחסל. הנה מסמסנו עוד שערוריה.
אהבתיאהבתי
שחף בדק גם זוויות יריה, טען לטיפול בסרט, בית המשפט לא קיבל את דעתו.
אהבתיאהבתי
ממליץ לקרוא את הכרעת הדין ואת גזר הדין. בית המשפט קבע, כי העצור הפלסטיני לא נפגע מהירי, וכך נכתב בהכרעת הדין של אל"מ יואל צור (אב בית הדין), אל"מ אורלי מרקמן ואל"מ רמי בן עמי (15.7.10): "לא ניתן לקבוע כי כדור הגומי פגע ברגלו של העד [אשרף אבו רחמה] באופן ישיר". בית המשפט העלה השערה, לפיה ייתכן שהפלסטיני נפגע מנתז. ניתוח זווית הירי לא נידון בבית המשפט. הפיזיקאי נחום שחף איתר בצילומי הוידאו את הנתז במספר פריימים ועל סמך מסלול הנתז וזווית הקנה בעת הירי חישב את מקום הפגיעה המשוער של הקליע שהיה, על פי חישוב זה, במדרכה מצד שמאל לעצור הפלסטיני. היות שפגיעת הקליע הייתה במדרכה הגבוהה מהכביש עליו עמד הפלסטיני לא ייתכן שנפגע מנתז במקום עליו התלונן (החלק הפנימי של בוהן רגל שמאל). יש לציין, כי בית המשפט לא נתן אמון בעדותו של אשרף, אותה תיאר כ"מבולבלת ורצופת סתירות".
אהבתיאהבתי
אגנוס,
בתגובה נאמר שהטענה של שחף היא הזויה, וחוץ מזה שם התואר "הזוי" מצורף בתדירות גבוהה יותר ל"שמאל" ו"שמאלני" מאשר לימין. (חיפוש גוגל)
תפסיק להתבכיין
אהבתיאהבתי
טוב, בסדר. אז נחום שחף הוא הזוי והשימוש במילה הזאת מוצדק לחלוטין ואפילו מקורי.
ועכשיו לענייננו: הסרטון הערוך של 'בצלם'. יש למישהו הערה עניינית על הדבר הזה, או שאנחנו בדרך לדוג הרינג נוסף?
אהבתיאהבתי
תגובתו של הכותב מאתמול, יהונתן דחוח-הלוי:
בלינק שצירפה ולווט הייתה הפנייה ישירה לכתבה המצטטת מתוך קביעות השופטים בנודע לחוות הדעת של הפיזיקאי נחום שחף ובה גם לינק מודגש לנוסח גזר הדין המלא. להלן ציטוט מתוך הכתבה:
לעומתם, שופט שלישי ציין, כי חוות דעתו של נחום שחף "מעוררת חשדות כבדים שמא נעשו שינויים מניפוליטיביים בסרטון". להלן ציטוט ההתייחסות המלאה של השופטים לסוגייה זו (אשר כאמור בצלם נמנע מלהציגו בהודעתו הרשמית המסכמת את המשפט):
מעבר לכך, קיימת שאלות שארגון בצלם סירב להשיב עליהן בנוגע לדרך טיפולו בקלטת.
הצלמת הציגה גרסאות שונות בבית המשפט ובראיונות עיתונאיים.
הטענה המרכזית של בצלם הייתה שהמג"ד הורה לחייל לירות בפלסטיני העצור וכך הדברים הוצגו ע"י בצלם בבית המשפט העליון.
דא עקא, שברשות ארגון בצלם היה מידע הסותר טענה זו והוא נמנע מלתרגמו ומלהציגו בפני בג"ץ והמשיך בקמפיין תקשורתי בישראל ובחו"ל ובמוקדו האשמת המג"ד במתן פקודת ירי. לא זו אף זו. בצלם הפיץ סרטון אנימציה ברוח זו שהשחיר פעם נוספת את דמותו של המג"ד, ואף לאחר פסק הדין שקבע באופן חד משמעי כי המג"ד לא הורה לחייל לירות לא חדל בצלם מלהציג את סרטון האנימציה על אף פנייה לארגון בעניין זה.
האירוע לכשעצמו חמור, וכבר כתבתי בעניין זה את הדברים הבאים ימים אחדים לאחר פרסום הקלטת:
ובסוגיה התקשורתית – מאמרים רבים כתבתי על הכישלון והמחדל החמור והמתמשך של צה"ל בניהול המערכה התקשורתית וההסברתית שנועדה להגן על מפקדי צה"ל והחיילים הנמצאים בחזית. למרות שהכפרים נעלין ובלעין הם חזית עימות קבועה עם הפלשתינים, דבר לא נעשה ע"י צה"ל על-מנת לתעד את הפעילות האלימה של הפלשתינים על-מנת להסביר מדוע צה"ל נאלץ להפעיל כוח בפיזור ההפגנות. כל אשר נותר הוא הצילומים הערוכים של ארגוני זכויות האדם מהם על-פי רוב מושמטות בכוונה תמונות המעידות על הפעילות האלימה, והרושם המתקבל בדעת הקהל הבינלאומית הוא שצה"ל פועל באלימות וללא הצדקה נגד מפגינים שלווים.
מה עוד צריך להיאמר ולהיעשות כדי שצה"ל ינהל מערך תיעוד מבצעי אפקטיבי? דובר צה"ל התהדר פעמים רבות בשנים האחרונות במערך התיעוד המבצעי שהקים. היכן הוא המערך הזה? היכן התוצרים שלו? מה עושים עם עשרות המצלמות שחולקו ליחידות?
ואוסיף בעניין זה – התיעוד המבצעי חשוב לא רק לצורכי הסברה אלא בראש ובראשונה לתיעוד ותחקור הפעילות המבצעית ובאמצעותו בין היתר לא יצטרך צה"ל לחכות למצלמה אקראית על-מנת לחקור חריגה מפקודות או פשעי מלחמה.
בהקשר לאחריות המג"ד למתן פקודת הירי – בפרשה כשלו כולם: בצלם כשל בהפצת הסרטון הערוך; עריכת קמפיין תקשורתי המציג את המג"ד כאחראי לירי ובהגשת עתירה לבג"ץ בעניין זה נגד המג"ד, שאינה מציגה את תמליל הקלטת. מצ"ח, הפרקליטות הצבאית וההגנה לא תמללו ביוזמתם את הקלטת שתיעדה את האירוע ואף ביה"מ, ביה"ד הצבאי וביה"מ העליון לא דרשו תמלול. התקשורת כשלה באי בדיקת הקלטת המלאה, בדבקותה בגרסה המצונזרת הראשונה שהופצה ע"י בצלם ובאי שידור קטעים המבארים את שהתרחש באירוע ובחזרה על האשמות שווא נגד המג"ד בניגוד לפסיקת ביה"מ. ממליץ לצפות בקטעים מתוך הקלטת המלאה שלא הוצגו בתקשורת או באתר של ארגון בצלם.
אהבתיאהבתי
יכול להיות שדובר צה"ל לא שולח מצלמות מפני שהם יודעים שלא יצא להם מזה חומר טוב כי צה"ל רוב הפעמים באמת פועל באלימות וללא הצדקה נגד המפגינים?
אהבתיאהבתי
סחתיין. חמש שאלות מצויינות.
אהבתיאהבתי
שלום לכולם, זה אבנר.
ברשותכם אפתח בפוליטיקה, אני בספק אם הנאום של ביבי באו"ם יוכתר בהצלחה, ספק גדול בליבי.
ועכשיו למשהו קצת אישי, היום אני יוצא לדייט עם מישהי. אני קצת מתרגש, אבל נראה לי שזה טבעי. מבטיח לעדכן מחר.
תודה ויום נפלא ומופלא לכולם
אהבתיאהבתי
בהצלחה בדייט.
אהבתיאהבתי
תודה רבה
אהבתיאהבתי
<אבנר, בהצלחה בדייט. הנה צידה לדרך בתרגום גוגל בשביל הקטע:-)
http://translate.google.co.il/translate?hl=iw&langpair=en%7Ciw&u=http://www.dumblittleman.com/2009/03/10-first-date-tips-for-modern-gentleman.html
אהבתיאהבתי
עוד משהו קטן,מומלץ לקרא במבטא של טל ברודי.
אהבתיאהבתי
תודה על הלינק, העיצות אכן חכמות והגיוניות ואני מאמץ אותם בשמחה, במיוחד את זו שעוסקת בהוצאה הכספית. זה לא שאני קמצן, אבל אלו זמנים קצת לחוצים, אני מקווה שהיא תגיעה אחרי ארוחת ערב אחרת שירחם השם
אהבתיאהבתי
דבר חשוב: תשתדל להוציא מהתפריט שלך תרד ו/ או פטרוזיליה כדי שח"ח לא תראה כמו
אהבתיאהבתי
יופי של סיום תגובית בנימה אישית 🙂 מקווה שהדייט היה מוצלח!
אהבתיאהבתי
מזא"ה – מזרע אהרון הכהן. שלל שמות משפחה ביהדות מראים על מקור כהני – למשל כ"ץ – כהן צדק.
המושקע מכולם -= אזולאי – ראשי תיבות של איסורי הנישואים של הכהן – "אשה זונה וחללה לא יקח"
אהבתיאהבתי
כן, חלקנו גר ברחוב פעם ויודע מטעמי טריוויה.
אהבתיאהבתי
החיד"א (ר' חיים יוסף דוד אזולאי) יצא נגד ראשי התיבות האלה וטען שאלו שטויות. הוא עצמו לא היה כהן.
אהבתיאהבתי
אני מכיר קפלן שאיננו כהן (chaplain) אבל זה נדיר מאד ובד"כ ישראלים לא אמצו לעצמם שמות של כהנים, כך שהחיד"א העיר על כך אבל לא הסביר מדוע משפחתו נקראת אזולאי.
אהבתיאהבתי
ראשי התיבות האלה נראים כאטימולוגיה עממית. וראו כאן להסברים אחרים.
אהבתיאהבתי
בפרשת קדושים נאמר "אזולאי" לכהן ומשום מה נקלט רק בצפון אפריקה. יתכן ש"אזול" בספרדית הוא המקור לשם "אזולוס" או "אזואלוס" אבל אלה יוצאים מן הכלל הקודם, כלומר שמות של כהנים.
אהבתיאהבתי
אחחח אטימולוגיה זה סקסי…
חייב להכניס ראשי, גם "כץ" הם כנראה לא ראשי תיבות במקור אלא פשוט חתול בגרמנית… נראה שכל אלה הם מה שמכונה בלעז backronym – או לפי ויקיפדיה בעברית/ארמית "ראשי תיבות בדיעבד"
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%99_%D7%AA%D7%99%D7%91%D7%95%D7%AA_%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A2%D7%91%D7%93
אהבתיאהבתי
הדבר דומה לפירוש פסוקים בדיעבד כדי להתאימם לתיאוריות שמקובלות על הדתיים כ"הוכחה" לאמיתותם מקדמא דנן.
אהבתיאהבתי
קדמת דנא – כמובן.
אהבתיאהבתי
לא מניה ולא מקצתיה: משפחות שינו שמות מסיבות אינקוויזיציה, הצאר הרוסי, הצבא הפולני וכו' וכו'. לפעמים אמצו שמות שונים כדי להבריח את הגבול ולא הקפידו במשמעותם.
אהבתיאהבתי