ברווזים ברווזים, בואו הביתה

העיתונים מצטיינים הבוקר בכותרות בנות מילה: כישלון, ביזיון, בושה, השפלה.
אפילו במקור ראשון מדברים על מחדל חסר תקדים בהעברת ההמלצות. בישראל היום המילה בושה מתייחסת בכלל לשריפת המסגד. מה שנכון, נו, אבל.

כותרות העיתונים נעות בין דחיית התפטרות הרופאים, כלומר המתמחים, ב-48 שעות, סירוב שרי הממשלה לאשר את דו"ח טרכטנברג (מעריב והארץ אפילו מיקמו את הידיעה באותו מקום בשער), התנצלות פרס אחרי שריפת המסגד בטובא (השב"כ: לימין הקיצוני אין עוד קווים אדומים) והזיכוי האיטלקי של אמנדה נוקס האמריקאית והחבר האיטלקי שלה מרצח מרדית קרצ'ר הבריטית.

אין ספק שהקטע הכי מוצלח על שריפת המסגד נכתב על ידי חגי סגל בידיעות (חזר בתשובה מלאה?):

"די ברור שהאש במסגד מייצגת, פחות או יותר, את אלה שהבעירו אותה במו ידיהם: קבוצה בריונית קטנה בעלת נפש ילדותית… רק אנשים שלא מחוברים להוויה הישראלית מסוגלים להשתעשע באשליה שהם נוקמים משהו כשספרי קוראן נשרפים".

בהארץ, ע' 2: השפלה לנתניהו. בישראל היום הדיון על ההמלצות זוכה לניתוח אחר לגמרי. "רה"מ: 'בפעם הבאה יהיה רוב'" (ע' 5). איזה השפלה בראש שלכם. איזה כישלון (שער ידיעות)?
במעריב, 2-3: דחיית התפטרות הרופאים.
בישראל היום: דווקא שריפת המסגד.
ידיעות: המחאה הממשלתית (נתניהו: "אני לא הולך להתברווז כאן"). סימה קדמון עם הכותרת "ביזיון".

באחוריים
מנכ"ל סונול: נפטר 100 עובדים (כלכליסט).
סונול לא תבצע פיטורים המוניים (ynet).
סונול תצמצם עובדיה ב-300 (גלובס). זה הניסוח הכי קורע. לא תפטר, תצמצם. מה חשבתם?

ועדת פרס נובל הכריזה על הזוכה, רלף סטיינמן, אבל הוא מת שלושה ימים קודם. טוב שוועדת הפרס תתגמש, והמשפחה תקבל את חלקה.

ידיעות מדווח: "שלי וציפי נפגשו לקפה" (יובל קרני, 14)

הרשימה השחורה של עורכי הדין הפליליים (אמיר זוהר).

אפקט קניוק: מאות רוצים להירשם כחסרי דת.
הפרקליטות שוקלת לערער.

עיר האוהלים, הסוף

עברתי בשד' רוטשילד אתמול בערב. היה כבר חושך. שום רמז כמעט למה שהתחולל בשדרה מ-14 ביולי לא נותר. רק ערימות זבל קטנות, שאריות אוהלים, כל איזה מאה מטרים. היה משונה לראות.
יגאל שתיים צילם אותה הבוקר.

אביגדור פלדמן עורג לדפני ליף.

רגב קונטס כותב בחלק ב' של הארץ על החיים במיקרו.

גדעון לוי מתעצבן:

"מה יפו האוהלים הללו בימי שיא הקיץ, וכמה עלובים הם היו בסופו. כמה עלובה הייתה היעדרותם של מחוללי מהפכת הקיץ, דפני ליף, סתיו שפיר, איציק שמולי, רגב קונטס וחבריהם, ברגע הפרידה הכואב מהמאהל שהיה לרגע גם ביתם וסמלם. הם היו צריכים להיות שם אתמול, חייבים, עם אחרוני ההומלסים והמוחים".

סתיו שפיר, כיתוב תמונה, ע' 2, ידיעות: "אוהלים אפשר להעלים, אבל אנשים לא".

מה שלום ענת קם?

עדותה הותרה לפרסום לבקשת ידיעות ו-ynet.
כותרת ב-ynet: "ניסיתי להיות גיבורה מוסרית בשב"כ".
הכות' בידיעות: "ניסיתי להרשים את הגברים שחקרו אותי"

"זה היה ניסיון לעשות רושם על שלושה גברים, שאחד מהם יכול להיות אבא שלי. נתפסתי בקלקלתי וניסיתי להוציא את המקסימום שהיה באותה עת באווירה הלא פורמלית. היה מזעור נזקים תדמיתי. במקום להגיד להם שהייתי ילדה מטומטמת או כל שורש אחר או מילה נרדפת ניסיתי להיות גיבורה, מוסרית ולוחמת חירות, יותר ממה שאני באמת".
"מה עבר לך בראש?" הקשתה התובעת על קם. "אין לי תשובה לשאלה הזו… זה נוגד כל עקרון שאני מאמינה בו של שמירת חוק וביטחון. זה מעשה מטומטם המנוגד לכל מה שאני חושבת על עצמי". השופטים אמרו לקם: "את בחורה אינטליגנטית. המעשה לא מטומטם". קם השיבה בקצרה: "אין לי תשובה אחרת פרט לטמטום… זמן קצר לפני השחרור שלי, כשבועיים או שלושה לפני כן, עבר במוחי רעיון מטופש להפליא, להוציא מסמכים שנחשפתי אליהם בשרותי הצבאי", אמרה קם.

אני לא יודעת ממתי התמונה הזו של קם (יובל חן), המתפרסמת בידיעות, אבל היא מציגה תדמית אחרת, יותר אנה צ'פמן מכתבת ברנז'ה: חצאית שחורה מחויטת, סנדלי עקב, שיער פזור ומשקפלס.

שאר העיתונים לא פרסמו כלום.

רשת/ פייסבוק/ בלוגלנד

בעניין הסרטון של מתן חודורוב הרוקד בהופעה של שלמה ארצי בקיסריה: הוא מספר הבוקר במעריב שזו לו הפעם החמישית או השישית בקיסריה, בהופעה של אותו ארצי רק השנה, ובאותה קיסריה: "אני מעריך מאוד את האיש, אוהב את השירה ואת השירים שלו שיוצאים מהלב…". וזה החלק המטריד בחייו של הכתב הכלכלי. הטעם הרע (ואל תחמיצו את התגובות).
אזהרה: זה כואב בעיניים. לא חובה.

ראש חטיבת הדיגיטל של הארץ, ליאור קודנר, עורך האתר, אבי שרף, וסגן עורך האתר, יואב שגב, דיברו עם גולשי הארץ בפייסבוק. השאלות והתשובות הועלו לאתר הארץ.
והנה שאלה ותשובה שיעניינו אתכם:

מדוע לא מועלה העיתון אחד-לאחד לאתר ?
אנחנו מתייחסים לאתר ולעיתון כשני מוצרים שונים, אך משלימים. גם מבחינה תוכנית, גולשי האתר מתעניינים בתכנים שונים מאלה של מנויי העיתון. רוב תכני העיתון מועלים במשך היום לאתר, אך קוראים שמעוניינים בעיתון המלא מוזמנים לפנות אלינו כדי לעשות מנוי.
כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של הארץ אנו בוחנים את האפשרות להציג את תכני העיתון במלואם אך בתשלום.

עשיתי אמש לייב בלוגינג לכנס יסוד קואופרטיב העיתונות של טובי פולק. שועלן בתגובות:
(תוס', שלישי, 18:40: כל העיתונאים שהגיעו ושלא).

"במקום לייב בלוגינג (שהוא מבולבל מטבעו) היה עדיף סיכום מסודר. אין פה מימד של דחיפות. כנראה שמימד השעמום ניצח…"

ובאותה רוח אני מציעה לבטל שידורים חיים, כי הם מבולבלים מטבעם ולא ערוכים. זה הרעיון, שועלן. לכן קוראים לזה לייב בלוגינג, לכן אני מוסיפה משפט ולוחצת על "עדכן" בכל כמה דקות. זה הרעיון, להעביר את רוח האירוע. "פוסט מסודר" אני כותבת כל יום. תודה. וברשותך, תתחשב גם במשך הזמן שכל הדבר הזה לוקח/ייקח.

אממ. אם מישהו שולח לי ורד בפייסבוק, שכותב (הוורד) I Love You, למה הוא מתכוון?

אגף התרבות

תוס': גדעון לוי ישתתף במחוברים. OMG.

אחרי שלושה ימים של מודעות סבירות מקבל ז'ורנל, הדו-מודעתי, את בררת המודעות של כל עיתון: שער אחורי – התאחדות המלונות בים המלח, וע' 14 חוקי תכנון ובנייה, הודעת החברה לישראל וקול קורא להתיישבות בקיבוצים ויישובים.
ואנקדוטה: בימי הראשונים בעיתונות, כשהייתי מגיהה בחדשות, היינו עושים הגהה (גם) על מודעות חוקי התכנון והבנייה. בחיי אלוהים.

שניצר על הסרט החדש של פולנסקי, טבח.
בעין נכתב אתמול שבגלריה אין יותר ביקורות קולנוע. על מה מתבססת האמירה הזו? הנה אורי קליין על אחותי היפה (23.9) והעזרה (19.9) ויש לנו אפיפיור (15.9), וכן הלאה. או שקליין לא נחשב בעין למבקר קולנוע?
טעיתי: נכתב "אין היום ביקורות קולנוע". הכוונה הייתה היום, כלומר אתמול, ולא היום, במובן הרחב, כמו שהבנתי בטעות.

אני תוהה: האם כשאני אומרת שאני לא אוהבת את שלמה ארצי (ע"ע), יאשימו אותי בגזענות כמו כשאני אומרת שאני לא אוהבת את קובי פרץ/אייל גולן?

ההשוואה הזו, בין ציון ברוך לג'וק, לא דוחה ברמות? ג'וקים מסוממים, מישהו? ואני כבר לא מדברת על הבדיחה על הבחורות.
מה, המגזין מתחרה בז'ורנל בדה-הומניזציה?

אה, כן, ובהצלחה עם אייפון 5.

לפני פיזור

תוכנית הטלוויזיה הנערצת עלי בימים אלו היא המפץ הגדול. אני צופה בשידורים חוזרים לאין קץ ומתמוגגת כל יום מחדש. והנה הסיכום של איימי, החברה (Not girlfriend, she is a girl, she is my friend, but she is not my girlfriend) של שלדון (זוכה האמי) את החיים:
כששואלים אותה How is your life? היא עונה:

Just like everyone else's. Subject to entropy, decay, and eventual death. Thank you for asking.

תמונת הפרופיל של לא ידוע

About דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה בלוגלנד, היו ימים, יש עורכים בבית?, שערים, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

143 Responses to ברווזים ברווזים, בואו הביתה

  1. תמונת הפרופיל של אני רק מלה אני רק מלה הגיב:

    האפשרות להגיב ישירות על תגובות אינה פועלת החל מאתמול, כמו גם חלק מהלייקים וחלק מהקישורים.

    אהבתי

  2. דיקפריו ובלייק לייבלי נפרדו. התחושה תמיד עם הבחור הזה שמדובר בגיי עמוק בארון וכל ״החברות״ שלו זה כיסוי לתת לתקשורת משהו להתעסק איתו. היתה תקופה שחשהתי כמו גל אוחובסקי שצריך להוציא בכח כל גיי מהארון. לאחרונה קראתי ראיון עם רופרט אוורט שבו הוא מתחרט שיצא עם זה לתקשורת והוא מבין את כל השחקנים ששומרים על זהותם המינית בסוד. כגיי גאה הוא לא מקבל מספיק תפקידים טובים ועל דמויות גבריות רומנטיות אין בכלל על מה לדבר. בכל זאת המשחקים של דיקפריו בין אם הוא גיי או לא מסקרנים כתופעה חברתית פסיכולוגית אבל גם רכילותית.

    אהבתי

  3. תמונת הפרופיל של אני רק מלה אני רק מלה הגיב:

    למי לי 19:33 שני משפטים תפסו את עיני:

    "מחזיקה בכמה חברים טובים מהכפר,"

    "שכחו לציין שמדובר בכפר של עבריינים, שמטיל טרור על ישובי הגליל כבר שנים. "

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של מי לי מי לי הגיב:

      כן, בדיוק.
      יש שם גם אנשים הגונים, אך מעט מדי לצערי.
      ואגב, הם סובלים מתושבי הכפר יותר מכולם.

      אהבתי

    • תמונת הפרופיל של תומר תומר הגיב:

      מחרה מחזיק (אחרי מי לי) ומוסיף – טובא זנגריה הוא כפר שכוחות משטרה לא נכנסים אליו ללא ליווי חמוש(!) שלפי הערכת אחד משוטרי משטרת צפת לשעבר, אחראי על 50% מהמקרים הפליליים בתחום השיטור שלה ושבחדר המיון של בית חולים זיו בצפת יש "סטאטוס T" שמתייחד להגעה של פציינטים ממנו.

      בניגוד למי לי אני מתרשם שמרבית התושבים הם דווקא שומרי חוק אלא שיש שם גרעין קשה של צפצוף ארוך, מתמשך ואלים על החוק ועל זכויות הקניין של השכנים

      אהבתי

  4. תמונת הפרופיל של שולמית שולמית הגיב:

    משום מה לא הצלחתי לפתוח קישורים בכל מה שניסיתי קיהלתי דף לבן
    😦

    אהבתי

  5. תמונת הפרופיל של ציונית ציונית הגיב:

    לנקדן 19:53

    מה העניין לתקוע את יוסי שריד ופרס ספיר בטיעון הלא משכנע מול חנן פורת? כמה ילדותי לומר" אתם אמרתם על חנן פורת ככה, אני אגיד על יוסי שריד ככה וככה". יופי
    נקדן! ולגופו של ענין- בפרשת פרס ספיר לא הוכח אי נקיון כפיים של יוסי שריד. היה חשש לניגוד אינטרסים של יוסי ואראיל הירשפלד בשל הכרות מוקדמת עם הסופרים בלי לדווח על כך מראש. זה אבסורד שנוצל ע"י מעריב לתקוע לאליתא השמאלנית (בן דרור ימיני התגייס בחדוה) וכל העניין נוצל, ומנוצל עד היום כדי לקעקע את שריד ע"י טוקבקיסטים בורים ונקדנים.

    אהבתי

  6. תמונת הפרופיל של tc tc הגיב:

    ענת קם מגלה בעקביות נטיה אובדנית לרצות את סביבתה. העיתונאי מבקש מסמכים – היא נותנת. השב"כ צריך עזרה בגילוי המדליף – היא ישר אומרת "אני הדלפתי". בית המשפט בא לשפוט – היא אומרת ללא כחל וסרק שמה שעשתה הוא עבירה איומה.

    סביר שהשב"כ פשוט ראיין את כל אנשי הלישכה מבלי שהיה להם כל שביב של ראיה. אלמלא היתה רצה להודות יתכן שהיתה חופשיה היום.

    מה שמביא למסקנה שהאשם הוא המבוגר האחראי, אדון עיתונאי. שמשך בחוטי הבובה שאומרת כן לכל בקשה, היתל ברשויות החוק, שמר על זכות השתיקה, לקח עורך דין טוב, וכנראה יצא ללא פגע.

    ובעניין, מעניין מה יהיה גזר דינו של נכדו של פרופ ליבוביץ ,שנשך את היד שהאכילה אותו בקמקמו את מסמכי האף בי אי, שם עבד כמתרגם. חכם כמו סבא שלו הוא לא, כנראה שגם לא יהיה חופשי בעשרים השנים הבאות.

    ובאותו עניין, אלי זעירא שחשף את בכירי הסוכנים של ישראל כפי שקבע שופט, חופשי ומאושר בעוד התביעה דוחה את הגשת האישום עד שיגיע למאה ועשרים. במקום קם הייתי דורש הגנה מהצדק בהתבסס על אכיפה סלקטיבית שרודפת ילדות קטנות כדוגמת קם, כאילו היא קין, בעוד אלופים שנזקם רב בהרבה ממשיכים לקבל את הפנסיה.

    אהבתי

  7. תמונת הפרופיל של הקיד הקיד הגיב:

    לצערי, לא הפותעתי מהתגובות על פטירתו של חנן פורת ז"ל. בימים האחרונים כשהבנתי שזמנו קצוב הנחתי שכך יהיו התגובות של כל מיני נאורים. תגיד קפטיין, אם אדם חושב ששולמית אלוני עשתה דברים איומים ונוראים מותר לו לשמוח כאשר תסיים את ימיה (שתזכה עד 120 בבריאות טובה ופה סגור)? אני מניח שאז צדקנים ומתחסדים ימטירו אש וגופרית על כל מיני "נחותים" שישמחו ויזכירו את התבטאויותיה נגד צה"ל הנאצי, למשל. מסתבר שגם מאחורי האדם השנון ביותר ואולי גם המשכיל ביותר בבלוג, שאני מאד מאד הערכתי עד עכשיו יש עוד טוקבקיסט שמזיז ידיים על המקלדת בלי לחשוב יותר מדי, וחבל.
    כמו אדם אחר שכתב כאן היתה לי הזכות להיתקל מס' פעמים מועט בחנן, אחרי ימיו בפוליטיקה, בכמה ארועים של משפחתו, בעבודה קודמת שלי במסגרתה שוחחתי איתו כמה פעמים וגם כמאזין לשיעוריו. ראיתי אדם ישר דרך, צנוע מאד בהליכותיו, ללא כל גינונים, איש ספר (ספרות תורנית וגם ספרות כללית ובמיוחד שירה) מעמיק ומבריק עם לב ורגישות אנושית גדולה מאד (תיאור ביקור הניחומים שלו אצל משפחות ריין וגרוסמן בזמן מלחמת לבנון השנייה הוא מצמרר בעיניי). רחוק מאד מאדם ששמח על מות אחרים. שלא לדבר על מפעל החסד האדיר שהקים שחילק (מחוץ ליו"ש) צידור חימום לקשישים בחורף וילקוטים מלאים כל טוב לילדים שחסר להם. אשמח לשמוע על כל פוליטקאי אחר שבזה הוא עוסק לאחר השנים בכנסת. האיש שאני הכרתי נהג בכל הליכותיו רחוק מאד מכל שמץ של שמחה על מות ערבים או ייחולים לכך. להיפך. שום דבר לא ישנה את העובדה שאל מול אמירה, אומללה ככל שתהיה, עומדים לו לאדם מעשיו וכל מה שעשה בחייו, ובתחום הזה, תחת הנהגתו בקיבוצו כפר עציון הקפידו במשך השנים, גם בשיא האינתיפאדה, להמשיך ולספק תעסוקה לפועלים שעבדו בקיבוץ שנים ארוכות, ושמרו על יחס טוב עם כפרי הסביבה. במאמרים שלו הוא התנגד בחריפות לאלימות וקרא לכבד כל אדם. אפשר לחלוק על הפיתרון שהציע שדגל באיזרוח של תושבי יו"ש הפלסטינים, אפשר להגיד שהדרך שלו תוביל את ישראל לאסון גדול ושהיא לא מוסרית או אפילו משיחית רח"ל (חצי מהגולשים כאן דתיים או דתלשים אז אני מניח שהר"ת מובנים) אבל ראוי היה, לפחות אחרי שאדם מת לא להפוך אותו למה שהוא לא היה וקצת פחות לעלוץ, הומניזם זה לא ערך שאנשי שמאל נורא מתגאים בו?
    ובעניין אחר- אם השמועות על שלושה מוסלמים שהמשטרה עצרה בחשד להצתת המסגד נכונות- ג'קי לוי מבקש את הכסף חזרה?

    אהבתי

    • הרבה הרבה זכויות לאדם ברמה האישית. אבל מפעל ההתנחלויות הוא סיוט בגלל חוסר ההנהגה או הערכים הזרים שלה. ההתעמרות בערבים והזילזול בחיילי צהל שעל קידוניהם הם חיים דורשים תשובה. מי אחראי לזה? מתי תבוא ההתמודדות עם הנושא? האם מנהיגי הציבור הזה בכלל איכפת לו או שאלו הם כם ערכיו? אם הם לא יכולים להקים את המפעל שלהם בדרך אחרת אולי כל המפעל הזה גדול עליהם. שיניחו לעניין.  

      אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע captain beefheart הגיב:

      חס ושלום לשמוח על מותו (למעט, באופן פרדוקסלי, על שנגאל מייסוריו). ממש ממש לא! גם לאתאיסט כמוני – זהו חילול השם גדול.

      ההתייחסות היא אך ורק לאותו ביטוי אומלל ומיותר שפורת שמיע, ושהכניס אותו אל הנצח בהקשר הזה. וייאמר שוב: אם יוכח שהדברים באמת הוצאו מהקשרם (כלומר – לפורת לא היו מושג שקרה משהו והוא בירך את הכתב ב"פורים שמח") – אתנצל מעל במה זו בכל אחת מ-13 השפות שאותן אני דובר. כמי שראה את הכתבה ההיא בטלויזיה בזמן אמיתי – מסופקני בעניין זה.

      17 שנות כעס ועצב על אותה אמירה נוראית עשו את שלהן. ואכן – חטאתי בפליטת מקלדת בעניין זה. אך לא ברמת התוכן אלא רק בטיימינג. ראוי היה לכבוש את היצר ולחכות לפחות עד מחר.

      ובהקשר זה: תגובתך על הקיבוץ הדתי נכונה ביותר. הם בהחלט הקרובים ביותר כיום לחלום הקיבוצי של פעם – כיפה או לא.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של הלל הלל הגיב:

        אשרי המאמין לכך שכתבות בטלוויזיה מראות את הדבר האמיתי.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של לא ידוע captain beefheart הגיב:

          נובמת פורטה.

          הנסיון לקעקע את אמינות העניין מכיוון ש"היה בטלויזיה" הוא דבילי למדי. אינני יודע מה גילך ובן כמה היית אז, אבל אני זוכר היטב את מה שראיתי, כולל רוח ה"קריצה" שנחה על פורת כאשר אמר את הדברים. אין לי גם ספק כי ברבות השנים התבייש על מה שאמר ואיך שאמר זאת, אך לא מצא כוח לומר "טעיתי" בריש גלי.

          אם הייתי מאמין ב"הישארות הנפש" גם הייתי חושב שהוא מתבייש היום (בעודו עסוק בטופס טיולים לגן העדן) לנוכח דרדקים שמנקים אותו מכל הסיפור וטוענים שזו היתה עריכה זדונית של "כתבת טלויזיה".

          למה אתה מתעקש להיות אטראש? האם אי אפשר להסתייג מאמירה (כנראה חד פעמית, אם להאמין לטענות) של אדם שבכלליותו נערץ עליך?

          ברשותכם אחטא לרגע בהתרברבות: מיד לאחר הטבח במערת המכפלה אמרתי ל (מי שתהיה במרוצת השנים) גב' ביפהארט: "דמם של ישראלים רבים עוד יהיה בראשו של הגולדשטיין הזה". כשאמרתי "רבים" חשבתי על כמה עשרות. במציאות זה הגיע למאות רבות. אני משוכנע כי האירוע היה מכונן ביותר בתולדות הסיכסוך, ובוודאי שסימל את "התפכחותם" של הפלסטינים מהמחשבות על טוהר לבו של הפרטנר הישראלי שלהם. לא שהם חבורה של אמהות-תרזה, אבל גם אנחנו מחבלים ובני עוולה כשבא לנו.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של הלל הלל הגיב:

            אתה מאמין שראית שם את הקריצה, משום שזה מה שעורך הווידאו רצה שתאמין, ומכיון שהיית נוח להאמין בכך. מי שמכיר את חנן פורת יודע שלהדביק לו דבר כזה זה מגוחך ברמות אוויליות.

            אהבתי

  8. תמונת הפרופיל של לא ידוע אחת הגיב:

    הגהת מודעות חוקי הבניין – קאלט אמיתי 🙂

    אהבתי

  9. תמונת הפרופיל של שלומי שלומי הגיב:

    לימין הקיצוני אין קוים אדומים? אם עמוס הראל היה צופה ב"צבא העם" של חיים יבין, הוא היה לוקח את הדיבורים האלה בערבון מוגבל. טוב, מה אני מקשקש, עמוס הראל הוא בדיוק חלק מהמערכת המסואבת של בטחון-תקשורת-ממשל עליה מתאונן יבין.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של ציר ציר הגיב:

      ראיתי את זה, רואים שם חבורת עכו"ם עבדקנים חובשי כיפות רוקדים עם ספרי תורה.
      זה כנראה חלק מהשירות בצה"ל. אכן, צבא העם

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של שלומי שלומי הגיב:

        כמה פרקים ראית? או שמא יותר נכון לשאול: כמה דקות מהפרק הראשון ראית? הטענות שלו קצת יותר רציניות מזה.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של לא ידוע Shriki הגיב:

          ברור, אבל הדימוי הזה נחרת בזכרוני – אפשר להתפלץ מהזוועה. וכמובן, לא היתה שם אפילו אישה אחת. ככה הצבא שלנו נראה

          אהבתי

  10. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    כותרת מגעילה.
    הכסף שייך לעזבון של שמעון, והעמותות הן אלה שתובעות לקבל אותו (חובת ההוכחה חלה עליהן).
    הכותרת פשוט מסובבת ב-180 מעלות את המציאות כדי להציג את אלמנתו של שמעון כאשה עשירה חסרת רחמים שלא מסתפקת במה שיש לה ולוקחת כספים ששייכים לבתי יתומים.
    זה לא פחות מהסתה. אבל נו, זה האופנה עכשיו.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

      ג'ק מחכה לך.

      אהבתי

    • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

      אגב, ההפנייה בדף הראשי ב-YNET אומרת:
      כספי יתומים – למה אלמנת המיליונר תובעת כסף שהובטח כביכול לבית יתומים
      אז לא, היא לא תובעת, אלה הן דווקא העמותות שתובעות. וזה לא כספי יתומים אלא אם כן בית המשפט יפסוק אחרת.

      אהבתי

  11. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    למה לזה לא קוראים תג מחיר? מה ההבדל?
    ולמה מעשה אחד מעשה נפשע והשני הוא סתם וונדליזם?

    בלי קשר, אני חושב שההתייחסות המוגברת של הממסד ושל התקשורת לשריפת המסגד בטובא זנגריה לעומת השקט היחסי בהן עברו פעולות דומות בשטחים זה כשל מוסרי ממעלה ראשונה.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע ריצ'י הגיב:

      קראו לשריפת המסגד תג מחיר בגלל החתימה שעל הקיר. בסך הכל תג מחיר הוא מקרה פרטי של וונדליזם. בכל אופן, כרגע הולך ומתבהר ששריפת המסגד בכפר טובא שבגליל, הוא מעשה קלאסי של עלילת דם נגד יהודים. גועל נפש.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

        תימוכין לסיפא?

        אהבתי

      • תמונת הפרופיל של עובר אורח עובר אורח הגיב:

        ריצי שמע.
        המון מוסלמים בעולם, כנראה לא רוב אבל הרבה, ראו ב 9.11 פשע.
        אבל יותר מדי אנשים חושבים שכל המוסלמים הנם רוצחים טרוריסטים.
        הסיבה? מוסלמים פטפטנים קנאים מוטרפים משנאה יצרו לכך רקע.
        בפטפטת שנאה אין סופית וגם בכמה מעשים. כאן בישראל ומחוצה לה
        הדיבורים של כמה יהודים ישראלים וכ"ו, מעטים אבל רעשנים
        וחכמים להפעלת תקשורת, יצרו רקע תודעתי המאפשר לתלות את
        הפשע הזה בראשה של ישראל. דוגמה מובהקת הנם דיבורים ומעשים
        רעים של חנן פורת, שכנראה היה איש טוב, אבל חלק ממעשיו היו רעים
        ויש גרועים ממנו. סביר לי שכמה דיבורי פיוס מתמשכים של עובדיה,
        הרטנטגן, האולטרה סאונד, בד"צים בבני ברק ירושלים, בית שמש, מנהיגי
        הברסלווניקים וכ"ו וכ"ו בנוסף לפשקווילים בי"ם בני ברק וכ"ו נגד אלימות
        מילולית ומעשית, נגד ביזוי האדם הערבי, בעד השכרת דירות לערבים, ועוד
        עשויים לנקות את האווירה ולהקשות על שונאי ישראל ליצור פרובוקציות. אבל
        לא שמענו ולא ראינו דיבורי פיוס כאלו. זו הבעייה והמצב הולך ומחמיר.
        ההתחסדות שאלו פלפולי הלכה לא תעזור. משונה שכאן האחריות היהודית
        שכולם מדברים בשבוחה נאלמה ונעלמה כי קיצוני הימין ממש ממש חותרים
        לחיסול ישראל וזה אומרים אנשים גם בימין עצמו.

        אהבתי

    • תמונת הפרופיל של מי לי מי לי הגיב:

      בתור תושבת צפון (כן, כן, יש כאן נציגי פריפריה!) שגדלה וחיה שנים רבות קרוב קרוב לטובא, ואפילו מחזיקה בכמה חברים טובים מהכפר, אני חייבת לאמר שכל פסטיבל הליקוקים הזה די דוחה בעיני.

      בכל כלי התקשורת והמהדורות, מלבד עברי גלעד האמיץ היום בגל"צ, שכחו לציין שמדובר בכפר של עבריינים, שמטיל טרור על ישובי הגליל כבר שנים. שיש בתוכו מאבקי חמולות, כולל רציחות והצתות, ושאחוז עצום מתושביו בעלי עבר פלילי.

      נכון, להצית מסגדים זה לא לעניין, ואפילו מיותר שפל ופוגעני, אבל לאמר שזהו כפר שקט ושליו שתושביו התמימים נקלעו למאבק שאינו קשור אליהם?
      בואו נחכה לראות מי הצית בכלל את המסגד, לא אתפלא אם ימצא שזוהי עבודה פנימית…

      אהבתי

  12. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    גדעון לוי מוכיח סופית שהוא פאתט.
    וזה עוד אחרי שהוא שקל ברצינות להיכנס לאח הגדול.

    אהבתי

  13. תמונת הפרופיל של בונד ג בונד בונד ג בונד הגיב:

    נשבע שאין לי מושג מדוע צריך לעניין אותי טעמו המוזיקלי, המשובח או הקלוקל ו/או פיזוזיו, המגוחכים או מלאי ההדר, של כתבנו הכלכלי.

    שיבושם לו.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

      ההסבר הוא פשוט.
      הוא סיקר את המחאה בצורה עויינת יחסית בהשוואה לרוב שאר המסקרים שנשבו בקסמה.
      עד שבא שרון גל…

      זו הדרך להוכיח שיש לו מניעים זרים. הוא סחי מארץ הסחים. לכן ברור שהוא מתנגד למחאה.

      אהבתי

  14. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    אפילו כשהוא "מתפרע" הוא לא מסוגל לשחרר כפתור בחולצה.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

      אגב, מכל ה"סלבס" האלה שנמצאים מסביבו של שלמה ארצי, אפשר להבין שמדובר בכרטיסי VIP כלשהם? והוא הולך 5-6 פעמים בשנה לדבר הזה? מרוויחים טוב בערוץ 10?

      אהבתי

  15. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    מה שהניע אותי לכתוב את זה אלה הנוסחים המבלבלים של דברים שנאמרו שם, שהובילו להסטת הדיון בתגובות. בניגוד להלל ושות', היה לי ברור שמדובר בטעויות ניסוח שנובעות מהלייב בלוגינג (פשוט כי היה קשה לי להאמין שנאמרו דברים כמו "נכתוב על הכל, למשל: מתנחלים, הצתות מסגדים, מתנחלים" או שיתאפשר לכתוב בעד התנחלויות אם הכותב ללא עבר פלילי).
    אני יודע מה זה לייב בלוגינג, ואני לא מנסה ליצור לך עוד עבודה. פשוט זה האופי שלי. כשאני מזהה בעייה או חוסר הבנה, אני מנסה לפתור אותה. בעבר כתבת כמה פוסטים מסכמים על מפגשים כאלה ואחרים, והם העבירו לדעתי טוב יותר את רוח הדברים. שיקולי העלות-תועלת הם כמובן בלעדית שלך.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

      ואז מתקנים חצי שעה, או שעה, או שעתיים אחרי. ככה זה. כלום לא חצוב בסלע.
      ובעניין העבר הפלילי, לא היה מה לתקן.

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

        אז הוא כן ציין "ללא עבר פלילי" בהקשר של לכתוב בעד התנחלויות?
        אח"כ כתבת שהוא אמר את זה בלי קשר לשמאל/ימין.
        אם זה אכן נאמר בסמיכות, ולו רק לצורך הדגמה בלבד, זה מעיד על הלך המחשבה של הדובר.

        אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע ר/ק וכו' הגיב:

      במחשבה שניה, כנראה שלא הייתי צריכה לצאת כך כנגד הכפילות (בטעות) של המתנחלים. חבל רק שזה מה שמוזכר כדבר ראשון, ושני, וכל השאר כשלישי.

      בנושא הציטוט של נקיים ללא כתם פלילי שיכתבו ימינה, כנראה שהציטוט מדוייק ולראייה גם אחרי העריכה וכו' זה מה שמופיע. הדבר מרמז שאכן זו הכוונה.

      טובי:

      "… אנחנו צריכים לדבר לקהל הרחב ולהביא לו מגוון של דעות… אנשים נקיים שאין להם כתם פלילי ירצו לכתוב בעד ההתנחלות, אני לא אמנע מהם".

      אהבתי

  16. תמונת הפרופיל של לא ידוע שתי מילים לענין הגיב:

    ידיעה עצובה: הלך לעולמו הרב חנן פורת, איש כפר עציון. יהי זכרו ברוך.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע captain beefheart הגיב:

      באמת עצוב. פורים השנה לא יהיה שמח בלעדיו

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של לא ידוע M הגיב:

        captain , האם אתה ציני? האם זה רפרנס ל״פורים שמח״ אחרי הטבח במערת המכפלה? האם אתה בין מוקיריו?

        אהבתי

      • תמונת הפרופיל של לא ידוע חמשת המ"מים הגיב:

        קפטן ביפהארט וחבריו – אתם גועליים. התגובות המרושעות שלכם מעידות על פרצופיכם האמיתיים, "רודפי שלום" עלק. טונות של שנאה ובוז בלבבגכם. חסרי טאקט זה אנדרסטייטמנט. תגובות מבחילות.
        הכרתי את האיש היקר הזה, ואני מניח שגם אם תעמדו אחד על הראש של השני, לא תגיעו לקרסוליו.
        ולחשוב שאתם מכנים את עצמכם אנשים אינטליגנטיים, עיתונאים וכל השאר.
        אתם דומים בעיניי כרגע – בתגובותיכם על פטירת האיש היקר הזה – לערבים שמחלקים סוכריות כשמגדלי התאומים נופלים.
        איכס.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של לא ידוע ציוני הגיב:

          מחלקים סוכריות? רגע זה לא הוא שבא עם משלוח מנות אחרי הטבח ואמר בעליצות ״פורים שמח״? חנן פורת היה מארח נדיב. וביתו היה בית פתוח אבל מה זה קשור למורשת שהיא תנועת המתנחלים שהוא היה בין ראשוניה? למה לא לדבר בהיגיון? או שזה חלק מהתרבות. מצוות ישוב הארץ דוחה הכל. אבל הכל.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של לא ידוע חמשת המ"מים הגיב:

            קודם היה השקר עם "הוא אמר פורים שמח כתגובה על האירוע במערת המכפלה" ועכשיו גם שקר משלוחי המנות?
            קרא ראיונות איתו, שאל את מי שהיה עיתונאי גם אז (אבל לא מהסוג המסלף למען כותרת "טובה") ותדע את האמת.

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של לא ידוע ציוני הגיב:

              את משלוח המנות ראיתי בטלויזיה. צריך לבדוק שוב ביוטיוב.

              אהבתי

              • תמונת הפרופיל של לא ידוע חמשת המ"מים הגיב:

                שמעת פעם על עריכת סרטים?
                אם לא, תפנה לדפני ליף או לסתיו שפיר שלפי מה שקראתי נמנית עם האנרכיסטים, אוהדי הפלשתינים
                וכן – הדתיים מחלקים משלוחי מנות בפורים. אבל רק כי זו מצווה או מנהג (לא מתמצא עד כדי כך), וכל אחד חייב למלא אחריה – בעיקרון גם אנחנו, החילונים. גם אם באותו יום היה אירוע נורא כמו זה שהיה.
                כך שלקחת את מה שאמר מנהיג כלשהו כשבאותם רגעים לא ידע מה אירע, ולחבר לזה גם צילום שלו עושה משלוח מנות – זה ממש לא בעיה. כל עורך סרטים מתחיל יכול לעשות את זה.

                אהבתי

                • תמונת הפרופיל של לא ידוע Enter your name... הגיב:

                  וואו, אתה מספר לי? מה שאני שכחתי בענייני דת אתה לא למדת…טוב די. חמשת, אתה נשמע כמו היהודי האחרון שצריך להגן על השם הטוב . די אם הלהט המטורף. אתה לא מיעוט נרדף פה כמו חובבי המוסיקה הפרענקית. הלהט לא פותר אותך משאלות קשות שהעלו פה בפניך. גם אני באתי מהרקע שלך וא 

                  אהבתי

            • תמונת הפרופיל של לא ידוע captain beefheart הגיב:

              את ה"פורים שמח" ראיתי ושמעתי במו עיני בטלפסיון. מחשבותי לגבי פורת קיבלו עיצוב משמעותי באותו רגע לפני 17 שנה, וטרם ראיתי משהו שיסתור זאת.

              "שקרים"? אתה מוזמן להוכיח לי שפורת לא אמר את הדברים. אין לי שום בעיה לשנות את דעתי לנוכח ראיות אמת.

              אהבתי

              • תמונת הפרופיל של לא ידוע ציוני הגיב:

                והיה גם משלוח מנות איתו, זוכר? רק בדיעבד היום בגלל הדברים הלוהטים של חמשת הממי״ם חשבתי שבעצם הוא צודק ומשלוח המנות באמת מזכיר את חלוקת הסוכריות אחרי נפילת התאומים. מה שמוכיח כמה בבסיס הדתות השמיות דומות בקנאות ובשנאה שלהן.  

                אהבתי

        • תמונת הפרופיל של לא ידוע captain beefheart הגיב:

          דבר ראשון – אין לי חברים. דבר אלי לבד.

          דבר שני – תגובתי הקשה מדודה ביותר ונגזרת מה"מתנה" שהאיש הזה השאיר אחריו. יכול להיות שפורת היה איש דגול, אדם מקסים וכיו"ב. אבל חוסן השרשרת – כידוע – הוא כחוזק החוליה החלשה שבה. ייתכן שפורת פגע במו פיו במורשת של חיים שלמים, אך את הנעשה אין להשיב. הוא היה האיש שהתבטא באותו אופן נוראי וזו מורשתו – לטוב ולרע. וגם כאשר נדרש לעניין לא התנצל אלא אמר בשפה רפה ש"דבריו הוצאו מהקשרם".

          כאמור – תגובתי מדודה מכיוון שהיא תואמת את אותה אמירה מפורסמת שלו. גם אז "עוד לא התקררה הגופה" (29 למען הדיוק).

          אז תרגיע ותזכור שאין שום עניין לתקוף את תחושת האבל הפרטי שלך. ומעבר לכך – אני בכלל לא "רודף שלום". אני רודף שלווה – וזו לא תהיה לי ולילדי כל עוד מורשת חנן פורת כופה עלינו את האחיזה ביו"ש, על כל המשתמע ממנה.

          וחוצמזה – מדוע שלא תצטרף לקהל המספידים ב-YNET? פסטיבל ה"אחרי מות קדושים אמור" נחגג שם ברגעים אלה, ועוד אפשר להבריק עם הביטוי "איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא".

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של לא ידוע חמשת המ"מים הגיב:

            קפטן ביפהארט או בעברית קפטן לב-בקר (לב בהמה?), איני מתפלא שאתה מצהיר על עצמך ככזה כמו שאיני מתפלא שאתה מצהיר שאין לך חברים. אדם שטורח למצוא נקודת תורפה / משגה /עוול שעשה המת המוטל לפניו, ועל כך מעמיד את כל מסכת חייו – מי ירצה להיות חבר שלו (כלומר שלך)?
            והאם אתה מעוניין שלאחר פטירתך בשיבה טובה (120 זה מספיק לאחל לך?) יקום איזה עשב שוטה שיצעק בקול גדול: אבל ביפהארט (כאן יבוא שמך האמיתי) בגד במולדת, נאף ונטש את אשתו, גנב פעם משהו וכדומה? (אלה כמובן דוגמאות, הרי ברור שבניגוד לנפטר ז"ל אתה היית ותמיד תהיה נקי כפיים ובר לבב, איש שמעולם לא עשה רע לאף אדם או קבוצה). לכן, גם אחרי 120 שלך יגידו "היכן ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא".

            לקרוא לתגובות בynet "פסטיבל" זה חלק מרטח העליצות שלך שכל כך הגעילה אותי.

            ולא, אני לא מתנחל ואפילו רחוק מאוד-מאוד מזה.

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של לא ידוע ציוני הגיב:

              דיברת לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. עכשיו בחזרה למתנחלים. איך התחיל כל העניין? יש הנחה שאומרת שהכל מריגשי נתיתות של הדוסל׳ך שאחרי ששת הימים החליטו לחקות את התנועה הקיבוצית ולהיות חלק מהאתוס הצברי שםעם הם הודרו ממנו. אבל הם בניגוד לקיבוצניקים ותנועות הנוער החלוציות מעולם לא התנחלו בלבבות.  

              אהבתי

              • תמונת הפרופיל של לא ידוע חמשת המ"מים הגיב:

                "דוסלך" אתה קורא להם? נו, אז איך הם יתנחלו בלבבות אם אתה כל כך מתעב אותם מלכתחילה,מעצם זה שהם דתיים?
                וחוץ מזה, לא קנאה בקיבוצניקים שלחה אותם לחבלי ארץ אלה, כי אם רבין ופרס.
                ביי, יש לי עבודה לעשות. עונת החגים.

                אהבתי

                • תמונת הפרופיל של לא ידוע ציוני הגיב:

                  דוסל׳ך אמרתי ולא בכדי כי כל הדרייב המאוחר הזה בא מריגשי נחיתות כמי שהיו שנים בצל של התנועות המיישבות. ריגשי הנחיתות הוא הסבר להתנשאות ולשחצנות שהם לא חייבים לשום היגיון שבא אחר כך. מה לעשות לא נולדנו אתמול . יודע נפש אדם את בהמתו. העלבון המעושה שלך לא מרשים אותי ולו בגלל שבאתי מהעולם הזה.

                  אהבתי

              • תמונת הפרופיל של הקיד הקיד הגיב:

                פורת היה קיבוצניק (גם אם תינוק) ב-48 בקיבוץ שהיה חלק מהתיישבות שהתחילה ב-1927 וכללה גם קיבותץ של השמו"ץ יחד עם 3 יישובים דתיים אחרים ביניהם כפר עציון (סבא של בייניש עזר להולצברג לרכוש את אדמות גוש עציון), אז את מי בדיוק הוא היה צריך לחקות? כל אהבל עם מקלדת משפריץ פה תאוריות.

                אהבתי

                • תמונת הפרופיל של לא ידוע ציוני הגיב:

                  דווקא בשנים האחרונות יצאו קולות מהמגזר שגוש עציון נפלה בגלל שלמימסד לא כל כך היה איכפת מהקיבוץ הדתי הקטן שלהם. הקיבוץ הדתי לא היה אף פעם הליבה של התנועת הקיבוצית. גם הם ראו בה חיקוי של דוסלך.

                  אהבתי

                  • תמונת הפרופיל של הקיד הקיד הגיב:

                    לפחות הדוסלך (ביטוי גזעני ומגעיל כמעט כמו גויים דוברי עברית וגם מגוחך כשחושבים על האופי הדתי של הקיבוצים הדתיים, שלא לדבר על הכיוון הפוליטי שלהם. חבל שהם לא יודעים איזה חברים טובים יש להם בסמול) לא שיחקו בבורסה והפסידו את המכנסיים. אלה מביניהם שהתפרקו עשו זאת במות נשיקה ולא תוך חוקים מעוותים בכנסת (מי אמר קבוצות לחץ שמייצגות ציבור קטן ומקורבות לצלחת?) שבאו לכסות את חוב המיליארדים של מוישה שהחליט לשחק בבורסה ובטח לא תוך זריקת הזקנים לכלבים לטובת ריבים עד כלות על האופן בו תבוצע פרצלציה של הדירות. השאר לפחות מתפרנסים גם היום מיגיע כפיהם ולא מתאילנדים או משכירים אומללים מעיירות פיתוח בסביבה.

                    אהבתי

            • תמונת הפרופיל של לא ידוע captain beefheart הגיב:

              נראה שאתה, אדוני, שבוי באגדה כאילו "פורת לא ידע על מה שאירע". זו הדרך היחידה לעכל אמירה כזו ועדיין להחזיק ממי שאמר אותה. חובת ההוכחה היא עליך ועל ממשיכי דרכו. אני חוזר ואומר שאשמח לגלות כי הכל היה "השמצה של השמאל". פורת באמת עשה רושם של אדם נעים ואשמח לחבבו, גם בדיעבד.

              לגבי פסטיבל המספידים ב-YNET: זה ריטואל אוטומטי בכל פעם שמישהו הולך לשכב עם אבותיו. כנראה שיש תחושת קתרזיס למגיב, המתבטא במשלב גבוה יחסית ("יהי זכרו" במקום "יהיה" וכיו"ב). אל תיקח את זה אישית.

              לגבי זה שאין לי חברים: תנוח דעתך. מדובר בביטוי בלבד. לשמחתי אני משופע בכאלה.

              ובכלל: שמת לב כמה הנחות מקופלות בהודעות שלך? קבעתי שאנשים מכנים את עצמם אינטלגנטים, הנחת שאחרים מניחים שאתה מתנחל. זהו ההמשך הישיר לדמיונות השווא של הימני המצוי בישראל, זה שלמרות היותו רוב בארץ עדיין מדבר כאילו "השמאל" שולט כאן.

              אהבתי

              • תמונת הפרופיל של לא ידוע מיכה הגיב:

                קפטן ושות', תבינו משהו-
                כל דתי (וגם הרבה חילונים) באותו יום אמר "פורים שמח".
                תתפלאו, אבל אין שום קשר לברוך גולדשטיין,
                אלא יותר לעובדה שבאותו יום, ובכן, חל חג פורים.
                בדיוק כמו שאם זה היה קורה בשבת,
                עדיין חנן פורת היה אומר "שבת שלום" וכן הלאה.
                המחשבה שיש קשר בין המעשה לבין אמירת "פורים שמח"
                של חנן פורת (שגינה בחריפות את מעשהו של גולדשטיין)
                היא כל כך הזויה, מופרכת, טיפשית ומקוממת,
                ובאמת אין לי מה לומר עליה מלבד צאו כבר מהבועה שאתם חיים בה.

                אהבתי

          • תמונת הפרופיל של אורי אורי הגיב:

            קפטן חביב – אתה סתם בועל את האונה המצחית. מחמת עתיקותי הרבה – כנראה לא פחותה משלך – אני זוכר את האירוע ואת הסערה שהתחוללה אז סביבו. אחרי הטבח, הוא נקרא לראיון בערוץ הראשון. אם אינני טועה, הוא היה "בשטח" והמראיין היה באולפן והוא פתח את דבריו באמירת "פורים שמח" אותה ביאר בימים שאחרי כן כאמירה בעלמא, שאינה קשורה לתחושותיו אחרי הטבח.

            וודאי היה כאן שיקול דעת לקוי והפגנה מביכה של חוסר טעם או הבנת ההקשר (הראשון לא אפיין אותו, השני דווקא כן) – אבל הצגת הדברים על-ידיך, כאילו כל חייו של אדם רב פעלים מתנקזים ומתאיינים באותו ראש סיכה של אמירה חסרת טעם… נו. זה די עלוב.

            גילוי נאות: לא הערכתי את פורת בחייו – מפעלותיו היו בדברים שאין להם חשיבות ויש בהם מן הנזק, בעיני – וחלקת לשונו הנוטפת צוף מעולם לא עוררה בי אמון. אני לא רואה סיבה לשנות מדעתי רק מפני שעבר מן העולם – אבל להוציא תירוץ מן העכוז כדי לירוק על קברו. נו. נו. זה די עלוב.

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של לא ידוע ירושלמי הגיב:

              אם זכור לי זה לא היה באולפן. אלא במקום, באחד ההתנחלויות. זכור לי שכאשר בירושלים אנשים פחדו להוציא את הילדים לרחובות המתנחלים היו זחוחים. אחר כך סטודנטית מקרית ארבע הסבירה לי למה הם כל כך נטולי דאגה. הישוב מוקף בגדר והשמירה של צה״ל היא קפדנית. כך שישובי דו קיום כמו ירושלים חטפו את כל פיגועי הנקם. אכן עוצו עצה ותופר.

              אהבתי

            • תמונת הפרופיל של לא ידוע מ הגיב:

              הפורים שמח עם משלוח המנות נאמר למתנחלים אחרים לא למראיין. לא מצאתי עדיין את הכתבה ברשת.

              אהבתי

      • תמונת הפרופיל של נקדן נקדן הגיב:

        האיש היה הרבה יותר מספק פליטת פה אחת. גם היה רחוק מאוד מאלימות. העובדה שזה כל מה שזוכר ממנו הציבור הישראלי עצובה, ומלמדת גם על מצבה העגום של הציונות הדתית.
        חנן פורת היה אחראי על הרבה פעילות ציונית טובה וחבל חבל קפטן שאתה קרבן לדה הומניזציה שנעשתה לו.
        גילוי נאות: הכרתי אותו בימיו היפים והקשים.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של לא ידוע captain beefheart הגיב:

          באמת חבל (ואני מתכוון לכך ברצינות) שאינני זוכר את הצדדים הטובים שלו, אבל אף אחד לא עשה לו "דה הומניזציה". להיפך – הביטוי שהוא השתמש בו היה שיא הדה-הומניזציה שאפשר להעלות על הדעת.

          אני גם מתקומם נגד הצגת העניין כפליטת פה שהכתימה אותו על לא עוול בכפו. מישהו זוכר את אורי אור? הוא נפל קורבן לפליטת פה (שטותית ומפגרת), שילם את מלוא המחיר ונעלם אל תהום הנשיה. מישהו פעם טען שנעשתה לו "דה הומניזציה"?

          ומצבה של הציונות הדתית אכן עגום. מתנועה פלורליסטית שהחזיקה גם בשלח, גם בעט, גם בדעות "ניציות" וגם "יוניות", שקידשה את לוחות הברית אך גם את מוסר הנביאים – התנועה הזו נשבתה עד אחרון בניה בידי גוש אמונים.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של נקדן נקדן הגיב:

            הקדמתי שהייתה לי היכרות אישית מסוימת.
            פורת ז"ל מעולם לא הצדיק את רצח גולדשטיין. למעשה הוא גינה אותו בתוקף גם בחדרי חדרים.
            לכן אני נוטה להאמין לגרסת ה"הוצא מהקשרו" בעניין.
            אם אורי אור שלל ביטויי גזענות גם בסתר, אזי גם לו נגרם עוול.

            באמת שמדובר באדם ערכי מאוד, מחנך בנשמתו, גם אם לא הסכמתי עם כל דעותיו ורעיונותיו. בוא נניח לו ביום מותו.

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של לא ידוע מ הגיב:

              עזוב גולדשטיין עכשיו. איך ההנהגה מתמודדת אם אוירת הכל דאלים גבר בציבור שלהם?

              אהבתי

              • תמונת הפרופיל של נקדן נקדן הגיב:

                מה ומי זה "הציבור שלהם"?
                הציבור של פורת הוא אידיאולוגי אבל ממש לא אלים. יותר "בית יהודי" מ"כהנא ח".
                להאשים את כל הימין הדתי באלימות בגל מרזל ותג מחיר זה כמו להאשים את כל השמאל החילוני בצביעות בגלל שריד ופרס ספיר.
                לגופם של דברים גם פורת לו היה נשאל היה מגיב בתקיפות נגד אלימות מהסוג הזה.

                אהבתי

    • תמונת הפרופיל של לא ידוע ציוני הגיב:

      יהי זכרו ברוך.
      לא זה הזמן אולי אבל הוא גם היה בן מייסדי וראשוני תנועת המתנחלים המוזרה שבו מחזיקים שנים על גבי שנים אוכלוסיה של מיליונים ללא זכויות וללא כבוד. שבו המנהיגים והמורים בכלל לא מחנכים לריסון וכבוד כלפי שכניהם הערבים וחיילי צה״ל ששומרים עליהם. התנועה הזאת אולי תגרום שכל הניסיון הציוני יהיה אפיזודה. הדת ומצוות ישוב הארץ נתנה לתנועת המונים שהוא ושכמותו הקימו את הזכות לא להתחשב בשום היגיון ומציאות. לאן התנועה הזאת תוביל אותנו? 

      אהבתי

    • תמונת הפרופיל של אני רק מלה אני רק מלה הגיב:

      זה לא זה שאמר "פורים שמח"?

      אהבתי

  17. תמונת הפרופיל של אגנוס אגנוס הגיב:

    גדעון לוי שוב לא מרגיש חובה להיות מחובר למציאות.
    סתיו שפיר, למשל, דווקא כן הייתה בפינוי המאהל ברוטשילד, למרות שהוא מונה את שמה במפורש כחלק ממנהיגי המחאה שנפקדו מהאירוע.

    אהבתי

  18. תמונת הפרופיל של לא ידוע פרענק הגיב:

    המשך: המוסיקה השחורה. באמריקה לא הבינו אותם. הבריטים כך נאמר לא היו מודעים למשמעויות החברתיות, זהותיות של המוסיקה הזאת באמריקה. המוסיקה המזרחית אצלינו זה מה שהיה פעם המוסעקה השחורה.

    קצת שונה יותר אבל גם המליחין היהודי שנברג טען בהיתתמות שהוא אף פעם לא הבין את השינאה והתקוממות שהמוסיקה שלו עוררה בגרמניה. הגרמנים היו מתפרעים בקונצרטים שניגנו את המוסיקה שלו. הם גם כן חשבו שהיא איום על התרבות והטהר של המוסיקה הגרמנית. זטהי כוחה של המוסיקה.

    אבל כבר עייפתי להיות הדובר של המזרחים. תעשו מה שאתם רוצים.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

      בוא נסכם שאני מדברת רק על עצמי ואני חשה אותה מידה של חיבה לשלמה ארצי, שרית חדד, אייל גולן וקובי פרץ גם.

      אהבתי

    • אין טעם להשוות בין מוסיקה שחורה למוזיקה המתקראת אצלנו מזרחית.

      לסיכום:

      קיפוח ממוסד מהממסד- יש.
      עופר לוי שר 'ליצן קטן' באינטונציה יבבנית – יש. חובה למצוא.
      זמרי חתונות ופרצים למינהם מחרטטים מילים לשירים בשקל תשעים- יש.

      אין טעם. יש התחרפנות כללית.

      אהבתי

    • תמונת הפרופיל של איה איה הגיב:

      הבעיה היא לא עם המוזיקה המזרחית. הבעיה היא עם מה שנתרבך לו בארץ הקודש וניכס לעצמו את הכינוי "מוזיקה מזרחית" [או "ישראלית" אם אתה ממש רוצה ליפול בול באמצע של הצלב] והפך למיינסטרים של הז'אנר. כל הסופרסטארים שמחזיקים כותבי-ג'ינגלים כמשוררי חצר רשמיים (שאם אי פעם יצליחו שלא לחרוז אוהבת עם חושבת – וואלק מגיע להם פרס נופל), ומקפידים על ארשת של עצירות נצחית על הפנים ועל אהבה שלנצח היא נכזבת-כואבת-דוקרת-שורפת-וכל זה-אחרי-שמימנתי-לה-ניתוח-הגדלת-חזה-וחימצון! זה לא מוזיקה מזרחית. אני במקום המוזיקה המזרחית הייתי נעלבת.

      אהבתי

  19. תמונת הפרופיל של לא ידוע פרענק הגיב:

    בקשר לארצי מול ורסוס גולן. עייפתי. דבורית בתוך עמך את חייה ואת יודעת כמה השינאה והבוז אל המוסיקה המזרחית היא כח משמועתי אצל השבט ש״גנבו לו את המדינה״.

    אבל מבחינה היסטורית תרבותית אין בזה שום חדש. ראיתי בערוץ 8 על ההיסטוריה של הרוק. גם שם סופר שהאנגלים היו הראשונים לקבל את הנו 

    אהבתי

  20. תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

    מתן חודרוב יודע את מה שלא תבינו. הוא על הגל, משוחרר, משובץ, ומנופף בידיים. הוא מבין ששלמה ארצי בקיסריה זה השחור החדש. בזמן שתבזבזו ברומן הבלתי אפשרי עם הבחורה המג'ניבה, הוא יתחתן עם מלכות כיתה בשרשרת. מתן מכיר את כל המילים של ארצי, אתם תקועים עם שני ציטוטים של ז'יז'ק. מתן קם בבוקר, ולובש את העולם הפוך.

    אהבתי

  21. תמונת הפרופיל של לא ידוע אביבי הגיב:

    אגב מתן חודורוב, הסרטון הזה נעלם מהרשת אתמול והיום חזר. האם ידו של האיש במעל? האם חדשות ערוץ 10 היו אלו שהפצירו ביו-טיוב להסיר אותו?
    בכל זאת די מפדח, אפילו לבוק ידידותי כמו חודורוב…

    אהבתי

  22. תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

    הידיעה בטמקא על סונול שזורה בסתירות, כולל במשנה. (מקשר שוב למען הנוחיות).
    לפעמים כותבים שהפיטורים הם בגלל שמרווח השיווק עלה, ולפעמים בגלל שהוא ירד.
    למשל במשנה:

    ועד העובדים התריע מפיטורי 700 עובדים אם יעלה מרווח השיווק

    ובתוכן:

    "הקטנת מרווח השיווק פוגעת ברווח של סונול בעשרות מיליוני שקלים ואם לא נתייעל, נגיע להפסד"

    ובפסקה הבאה:

    חברות הדלק ניהלו קמפיין אגרסיבי נגד העלאת מרווח השיווק

    ויש עוד כמה כאלה.
    זה כאילו שמי שכותב לא מבין על מה הוא כותב, אפילו לא ברמת העיקרון.
    על עריכה אני בכלל לא מדבר.

    אהבתי

  23. תמונת הפרופיל של לא ידוע ר/ק וכו' הגיב:

    עוד מכירה מוצלחת של קרח לאסקימוסים. סבבה.

    אהבתי

  24. תמונת הפרופיל של תמי תמי הגיב:

    הלינק ל"צרו מנוי חודשי" לא עובד. העברתי לך תשלום חד פעמי. את נהדרת.

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

      תודה תמי. עובד גם עובד. צריך לכתוב את הסכום בריבוע הלבן לפני שנכנסים לפייפל

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של תמי תמי הגיב:

        אה.

        אהבתי

      • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

        תוך כדי קריאת המשפט שמתחיל ב"צריך לכתוב את הסכום בריבוע" זה נשמע לי מוזר מתימטית.

        אהבתי

        • תמונת הפרופיל של לא ידוע ר/ק וכו' הגיב:

          כוונת המשוררת, ואולי זה מעט סתום, היא שלפני הלחיצה על צרו מנוי חודשי צריך למלא סכום חודשי בריבוע הריק שמימין ללחיצה.

          אהבתי

          • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

            אתם שניכם נחתכתם בעריכה של "המפץ הגדול".

            V: LOL, LOL, LOL

            אהבתי

            • תמונת הפרופיל של שועלן שועלן הגיב:

              @ר/ק,
              כן הבנתי מיד במילה הבאה. בגלל זה ציטטתי רק את תחילת המשפט.

              @אורן,
              למרות שאני (כנראה) אמור להיות קהל היעד, ממש לא הצלחתי להתחבר למפץ הגדול. הכל שם הרבה יותר מדי מאולץ. נכון, זה קומדיה וזה חייב להיות מוקצן, אבל לטעמי זה לא עשוי טוב.

              אהבתי

              • תמונת הפרופיל של לא ידוע ר/ק וכו' הגיב:

                ואני, בעוונותי, נאלצתי להזדקק לשרותי גוגל/ויקיפדיה כדי להבין במה מדובר.

                אהבתי

                • תמונת הפרופיל של אורן אורן הגיב:

                  ואני, שאין לי חיים, בעקבות הפוסט, צפיתי בפרק הראשון, והאחרון בנתיים(עונה חמישית, פרק 3), שום דבר לא קרה באמצע. איך בונים תשעים פרקים, על שלוש בדיחות, אני לא יודע. אך אדם חכם אמר לי, "אם אתה לא יכול להסביר את מתן חודרוב, זה לא אומר שאלוהים קיים".

                  אהבתי

                  • תמונת הפרופיל של דבורית velvet הגיב:

                    אני המומה מזה שאתה (ושועלן?) לא ידעתם כלל מה זה המפץ, ועוד יותר מכך שלא נהניתם.
                    במחשבה שנייה, אולי אתם רוצים לגונן על החבר'ס האלו ולא מוכנים שנצחק עליהם? אממפ. לא יודעת.

                    אהבתי

  25. תמונת הפרופיל של לא ידוע שא"מ הגיב:

    אשכרה, ענתקם דומה ככה לציפילבני.

    אהבתי

  26. תמונת הפרופיל של אני רק מלה אני רק מלה הגיב:

    דבורית, יש פה ג'ווווקקק!!!!

    אהבתי

  27. תמונת הפרופיל של אני רק מלה אני רק מלה הגיב:

    אלהים שלי הוא פרילאנסר. לא עובד אצל אף אחד.

    אהבתי

  28. תמונת הפרופיל של מלקט עובדות מלקט עובדות הגיב:

    באמת לא לבעלי קיבה רגישה, העניין הזה של חודורוב, החלטות האופנה שלו, הטעם המוזיקלי, הכוריאוגרפיה. קצת כמו למצוא קלטת לוהטת של קרוב משפחה.
    אבל, זה לא יהודה נוריאל שעליו מניח הארצי את ידו כדי להוביל את המיקרופון אל פרח הכלכלה המרוגש מינית?

    אהבתי

    • תמונת הפרופיל של יובל יובל הגיב:

      כן, מסתבר שגם נוריאל המתוחכם לוקה בטעם קלוקל.
      ומה בקשר ליהודה עדר וזוגתו מיקי קם?
      מה באמת כולם אוהבים את שירת הארצי?

      אהבתי

      • תמונת הפרופיל של לא ידוע עברי הגיב:

        השם ישמרכם. בעלת הבית, לא אאשימך בגזענות, אבל אולי בסנוביזם קל 🙂 "זה החלק המטריד בחייו של הכתב הכלכלי – הטעם הרע"?! אז מדובר בבחור סחי לגמרי, הבה לא נוציאהו להורג בשל כך!!

        ויובל, לשאלתך – יהודה עדר וארצי עובדים ביחד שנים, ר' למשל האלבום "ירח" אותו הפיק העדר ואף ניגן בו. ומיקי קם הורסת.

        אהבתי

  29. לא יפליא אותי שפרשיית ענת קם תעדר מהסיקור החדשותי הראוי של היום. מחר ובכלל.
    יש מצב שנשמע שהיא בכלל מתחזקת, כזה ?

    אהבתי

כתוב תגובה לאגנוס לבטל