בית שמש שחורה

הילדה עם הארטיק מככבת זה היום השני בכותרת הראשית של ידיעות. אולי כי לא מצאו כתבת בת שמונה שהוריה הסכימו לשלוח אותה למשימה הקרבית.
כות' ראשית + כפ' 2-3, שם כותב ידידיה מאיר וקורא מחד למשטרה לאכוף את החוק, ומאידך להימנע מתחקירים הזויים כמו ההדרה לכאורה ברכבת. מאיר מספר על ידידו החרדי הסובל מאותם קיצוניים שנראו בכתבה. לדבריו, שמע ממנו על כך כבר לפני שלוש שנים. נו, במחילה, מה עשה למען מיגור העניין לפני שלוש שנים? אולי התמונה היום הייתה אחרת לגמרי? עקיבא נוביק מוסיף ומדבר עם נשים חרדיות בבית שמש, המזועזעות אף הן ממנהג הקיצוניים – הסיקריקים – כפי שהם נקראים שם בפי החרדים.
דני אדינו אבבה בילה בבית מש' נעמה מרגוליס ומביא בשורה מרגיעה: טניה רוזנבליט ונעמה הקטנה ידליקו יחד נרות חנוכה מחר, ברחבת בית ספרה, אירוע שמארגנת ישראל חופשית.
סיפור הפוך חושף האתר החרדי החדש אנ"ש: שימו לב איך מתייחסים לדתיים ברשת בורגראנץ'. האם היא תוחרם מעתה, כאותו קוטג'? כמה אטומים יכולים להיות העובדים שם?
ידיעות מביא את הסיפור עם קרדיט לאתר תודה לאל, אבל במקום להביא אותו כקונטרה בעמודי ההדרה של נעמה ושות', הוא הודר לע' 22.
לא יפה.

גם במעריב סערת בית שמש בראש השער, אבל בלי תמונתה של הפעוטית. פה מצאו גם את האשם: ראש העיר הדו פרצופי.
כפ' 2-3 עוסקת בעניין, את מאיר מחליף בן כספית, והידיעה על האמהות החרדיות המתקוממות היא של ליטל גרוסמן (כולל תמונה של נעמה מרגוליס עימן). נועם שרביט מדווח בצער (טוב, אולי לא בצער) ש"קללות ויריקות קריאת גנאי אינן בהכרח עבירה על החוק".

יאיר אטינגר שואל בשער הארץ: היכן המנהיגים? ומדבר על שתיקת הרבנים.

התקיפה בסודאן

זו הידיעה הפותחת בשער הארץ, המרכזית בישראל היום, והשנייה במעריב, המרכזית בשער ידיעות (אך לא העליונה).
בידיעות, התקיפה מגיעה רק בע' 6 (במעריב 8-9). על פי פרסומים שם, חיל האוויר הפציץ החודש שיירות נשק שהיו בדרכן לעזה. באותה עת "במקרה או שלא במקרה", כותב אלכס פישמן, שהה נשיא דרום סודאן, סלבה קיר, בביקור בישראל.
בהארץ ובישר"ה ע' 2. איכשהו הסיפור נבלע בתוך הרעש העולה מבית שמש.

ומה עוד?

דני ספקטור מספר ב-24 של ידיעות על צילומי האזרחים את הניידות החונות במקומות אסורים.
המשטרה התייחסה לכך כבר לפני כמה חודשים בסטטוס שלה, כפי שהבאתי בזמן אמת.
אבל למה משטרת ישראל לא התעניינה ברכב המשטרתי הזה שצילמתי ב-19 באוגוסט, בעל לוחית זיהוי בכירה לגמרי?

בידיעות יש כתבה (ע' 24-25) על כך ש-1,000 מושתלות מודאגות יש בישראל. הזדמנות פז לאליל הפלסטיק, ד"ר דב קליין לדגמן בחיוך תמונת ענק בכתבה, יחד עם הכיתוב המעצבן "מנתח הסלבריטאיות". ובכות' המשנה, "…הפלסטיקאי הנודע ד"ר דב קליין".
בידיעה נלווית מרגיעה גאיה קורן: בקרב הסלבריטאיות המושתלות אין ולו אחת עם שתלי PIP. פפפפ. איזה מזל. רק לפשוטות העם ידלוף סיליקון לגוף. כמו כן מובאת כלשונה ההודעה לעיתונות של קליין: "כמו 10 רופאים פלסטיקאים מובילים בישראל, השתלתי גם אני בעבר…"
כל הזדמנות מתאימה ליח"צ, מה הלחץ?

ע' 10 בידיעות מוקדש לסיפור הצלחה רפואי (באדיבות הפגייה בקפלן): פגה שנולדה במשקל 530 ג' שרדה, ובגיל חצי שנה שבה הביתה מהפגייה.
מה שהורס זה עולם הדימויים העכשווי: "הם (הפגה ותאומה המנוח) היו בגודל של אייפון".
לזכות העיתון המשפט "נס לא היה כאן, רק כוח רצון שלה, של הוריה ושל הרופאים המסורים".
אבל היי, אחיינית הפלא שלי נולדה במשקל 520 ג'.

איפה תופיע ידיעה שלילית על קדימה? נכון. בשער ישראל היום. ייתכן שכלל לא תמצאו אותה בעיתונים האחרים. אז מה.

מתכלכלים

שער ממון: "עסקת הענק של נוחי דנקנר" – אי.די.בי במו"מ למכירת השליטה בכלל תעשיות תמורת 1.37 מיליארד ש'.
דנקנר ל"מקורביו": "אין ולא הייתה לי כוונה לעשות תספורת". נווית זומר, אלי שמעוני וסבר פלוצקר בפרשנות מתארים בקווים מלטפים וחומלים את העסקה.

בכלכליסט הכות' בשער קצת יותר מרושעת: "משאית המזומנים של לבנת בדך לאי.די.בי".
עמודים 1-7 במוסף "השוק" מוקדשים לעסקה המשתנעת.
(פרסום ראשון אתמול, הממונה על ההגבלים לא יערים קשיים, פרשנות: מכירה השליטה תעשה טוב לאי.די.בי.

בשער גלובס: "נוחי דנקנר מנסה לפתור בעיית הנזילות באמצעות מש' לבנת".

במעריב עסקים כתבת השער: "החשמל הירוק יעלה לצרכנים חצי מיליארד ש' בשנה".
מה שכן, יש הפניה, אפילו ראשונה, בשער: "אי.די.בי במו"מ למכירת כת"ש"
לא הבנתי את פערי הסכומים העצומים: פה כתוב "תמכור 36% לפי שווי של 3.8 מיליארד ש'.
בממון ובכלכליסט כתוב: 1.37 מיליארד ש'.
הסבר בכות' המש' בידיעה, המופיעה בע' 17: " העסקה צפויה להניב לאי.די.בי תזרים של כ-1.37 מיליארד ש' ורווח של כמיליארד ש'.
"גורם" באי.די.בי אמר למעריב: "לא צפויות אצלנו תספורות גדולות או קטנות, אפילו תסרוקת לא תהיה".
מעריב נמנה וגו'. אבל זה מה שמצאתי באתר (תקנו אותי אם פספסתי). ידיעונת בלתי נריאת כמעט.

גם במארקר זו הידיעה הפותחת בשער: "דנקנר מוכר את כלל תעשיות, בן דב מחפש קונים לפרטנר".

בישראל היום זו ידיעונת בע' הכלכלה הקטון.

המחאה

ראיתם אתמול את ההכרזה על התנועה החדשה של דפני ליף, רגב קונטס ("המחאה לא מתפצלת, המחאה מתמקצעת". עם איזו מכבסה עובד האיש?) ועוד?
אין לידיעה זכר בידיעות. גם לא במעריב. או בהארץ. או בישראל היום. מוזכרת בטורון נידח בישר"ה.
רק במארקר, שנושא את המחאה על כפיים זו הידיעה המכסה את ע' 2, פלוס הפניונת בשער.
החברה החדשה, "ב' זה אוהל – התנועה לצדק חברתי" תנפיק 7.6 מיליון מניות, כמספר אזרחי המדינה, וכל אחד יוכל להיות שותף לה תמורת 20-30 ש'. לחברה מנגנון להשמדה עצמית, והיא תחדל להתקיים בעוד שש שנים, "אלא אם 75% מבעלי המניות ירצו אחרת". בהצלחה.
גלובס: "דפני ליף התמסדה".

השואה

ועדת החינוך של הכנסת תדון היום לראשונה בשואת העם הארמני. הידיעה מופיעה בשערי הארץ וידיעות, הפניה בתחתית שער ישר"ה, וזו, הפתעה, כות' ראשית במקור ראשון. חלק מהמאבק בטורקיה, או סתם אקט הומאני?

לחם עבודה

שיהיו בריאים בידיעות. כיתוב תמונה לא צנום מופיע בע' 18 ומתאר את הזוכים בפרס סוקולוב שהוענק אמש ליגאל סרנה ולצלמת ורדי כהנא מידיעות, לחיים ריבלין מערוץ 2, לרביב דרוקר מערוץ 10 ולקריקטוריסט מעריב מושיק לין.
שנתי שאלות: מה היה קורה אם הייתם מפטרים את סרנה כמתוכנן, אם הוא לא היה יוצא למאבק? איך הייתם מסקרים את זכייתו אז? והשאלה השנייה, למה לא לכתוב שלין הוא ממעריב? לא פאתט?

אבל רגע. סתכלו במעריב. אותו דבר בדיוק. בתצלום מהטקס מופיע לין כמובן, תוך אזכור מקום עבודתו. מקומות העבודה של זוכי הפרסים האחרים, ריבלין, דרוקר, סרנה וכהנא – נעדרים. פה לפחות דין שווה לכל.

בהארץ מופיעים כל הזוכים ומקומות העבודה שלהם.

משה מורד ינהל את 88FM במקום יובל גנור.

בשער האחורי של ידיעות מצ'ופרים סופרי הוצאת ידיעות ספרים שמכרו מעל 20 אלף עותקים.

מדור התיקונים של מעריב לא מופיע גם היום. כנראה מדובר במדור חד-שבועי. נמתין לחמישי.

פייסבוק/ בלוגלנד/ רשת/ טיוי

מיזם של ידיעות והאקדמיה: מציאת מילים עבריות למושגים מעולם האינטרנט. גיבוי לכך יש ב-24, בכתבה של יהודה שוחט על תולדותיהן של מילים כאלו ואחרות בעברית. וגם בעמודי החדשות יש כשליש עמוד. שלא תפספסו.

ב-debuzzer בוחרים את ספורטאי השנה (וכך נחשפתי לשחיין האמריקאי ריאן לוכטי. וואוו).

ז'ורנל של מעריב מפרסם היום ביקורות על תוכניות טלוויזיה ששודרו בחמישי ובשישי. אני מבינה שזו מחאה נגד תרבות הפאסט פוד, אבל קצת הגזמנו.

בלוג חדש של חוקר פרטי ב-nrg, מרקוס סיפוקובס.

למה הידיעה הזו, על השחקנית התובעת את imdb, מלווה בתצלום של מיה דגן? משהו שאני צריכה לדעת?

חמש שאלות לתקשורת העוינת בשתי הערות

1. ב-7 ימים האחרון סיקרה תחיה ברק את המתח שבין ערבים ליהודים בערים מעורבות שבהן פועלים גרעינים תורניים של המגזר הדתי-לאומי. העובדה שקוראים לכתבה "תחקיר" היא הרחבה נדיבה של המושג. בידיעות ניסו להוכיח שבגרעינים התורניים מתנכלים לערבים המקומיים, אבל הצליחו להביא רק קומץ אירועים שוליים: למשל, באחד הגרעינים התורניים שבו אירחו צעירים בשמחת תורה זרקו הללו אבנים על מסגד.
כמובן שהשלכת אבנים על מסגד היא פשע שנאה חמור, אבל רק כדי לקבל פרופורציות: הכתבה התפרסמה בשבוע שבו פעילים בגרעין התורני של רמלה התלוננו במשטרה כי ערבים הציתו בית כנסת וכן טענו כי היו מקרים של אלימות פיזית שכוונה נגדם בעבר.
הנה הדיווחים הצנועים על העניין: בערוץ 7 דיווחו עליו. באתר סרוגים, במחלקה ראשונה וב-ynet, שהתייחס בעירבון מוגבל לטענות היהודים. עכשיו השוו לכותרות הענק שהיו בעיתונים לאחר הניסיון להצית מסגד נטוש בירושלים.

2. השער של 24 שעות (ראשון, 25.12), שקיבל גם הפנייה בשער ידיעות, הוא טקסט אישי ויפה ומקרב לבבות עד מאוד של הרב מוני אנדר על כך שהחרדים לא באמת כאלה נוראים. נכון, אבל:
1. אנדר הוא לא רב מבית שמש, אשדוד או מאה שערים, שם מרכז העימות והסכסוך החרדי-חילוני, אלא חב"דניק שמעורה היטב בחיים בארץ ולכן לא יכול לשמש דוגמה לכלום.
2. אנדר מספר ששירת בצבא, אבל הוא שוכח שרוב חסידי חב"ד בשנים האחרונות לא שירתו בצבא, ושגם חב"ד תומכת בהדרת נשים מתפקידים ציבוריים.
3. מספר כבוד הרב:

"השבוע, כבכל שבוע כמעט, יצאתי לכמה פגישות במסגרת התפקיד, הסתובבתי לא מעט בחוץ ונפגשתי עם חילונים ועם כמה עיתונאים בכירים".

למה הכותב ועורכיו לא כתבו שאנדר הוא סגן דובר צעירי חב"ד?
זה לא הופך את הדעה שלו לפחות לגיטימית, אבל זה לא לגיטימי לא לכתוב זאת.

באתר חב"ד גאים באנדר ולא שכחו לטשטש את דמותה של איגי וקסמן, טפייייי. סובלנות. יפ.

לפני פיזור

אוףףף, לפקקים.

אוי, איך שכחתי: זה היום של אורן.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

119 תגובות על בית שמש שחורה

  1. משה בכינור הגיב:

    לא הייתי נכנס לזה, אבל מאחר ואת מקרצצת על כל טעות הגהה קטנטנה בעיתונים, אז רצוי היה לשאול ״שתי שאלות״ ולא ״שני שאלות״ בנוגע לפרס סוקולוב.
    טעויות קורות, בעיקר כשעובדים בלחץ ומנסים לסיים מהר ולעמוד בדד ליין. לא תמיד זה נובע מאווילות הכותבים והעורכים כפי שאת מנסה להציג זאת. עובדה
    —————————————–
    V:
    לכאורה הייתי צריכה להודות לך על שהצלת אותי מטעות מביכה, אבל ככל יהודי טוב, אתה לא יכול להסתפק בלתקן, אתה חייב גם לתרום את הצד הפולני הדוחה באישיותך.

    הרי אתה משקר במצח נחושה – אני לא מעירה כמעט על אף שגיאת הגהה. להפך. אני מעירה על מעט מאוד שגיאות הגהה.

    אם הייתי "מקרצצת על כל טעות" הבלוג הזה היה נראה אחרת לגמרי, שהרי העיתונים (והאתרים והטלוויזיות) – שעל כל ידיעה בהם עוברים שני אנשים במקרה רע או שלושה במקרה הפחות רע (שלא כמוני, שעושה בשמחה הכל לבד) – מלאים על כל צעד ושעל בזוועות כאלו ואחרות.

    אהבתי

  2. נועם גל הגיב:

    רק בקשר לאחוזים ולאי. די. בי. – מכירת 36% לפי שווי של 3.8 מיליארד ש"ח נותנת בדיוק 1.37 מיליארד ש"ח (עד כמה שבדיוק יכול לעגל מיליוני שקלים לפה או לשם).

    אהבתי

  3. אני הגיב:

    מי שמעוניין בתמונות של רכבים רגילים, לא משטרתיים שחונים על המדרכה כל יום, כל לילה וכל מוקדם בבוקר, כשהמשטרה לא עושה כלום בנדון (שלא לדבר על מעברי החציה שהנהגים פשוט מתחרים מי ינסה לדרוס את החוצים בהם). מוזמן לפנות אלי. יש לי אלבום רק של הרחוב שלי (רחוב גדול, שבקצה אחד שלו מצוי בית הספר השכונתי ובקצה השני פועל שבט צופים, מעבר החציה המדובר נמצא בסמיכות לשבט הצופים).

    אהבתי

  4. הלל הגיב:

    הגיוני ולגיטימי שיצנזרו את איגי. למה שיביאו מרצונם החופשי תמונה שאינה צנועה בעיניהם? זו לא ילדה בת 7 או אישה לבושה בלבוש צנוע. מדובר בלבוש חושפני ש'ידיעות' משתמש בו בשביל למכור את העיתון לגברים מזילי ריר, ושהחב"דניקים לא מתכוונים לשתף עמו פעולה.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      שכחת שבנוסף למלבושה הלא צנוע, היא מתפרנסת מהצגת ערוותה ברבים.
      אני בכלל לא חושב שבאתר של חב"ד טשטשו אותה, היא פשוט נכנסה להילה של המשיח.

      אהבתי

    • 1,000 הגיב:

      האם יש קשר בין ריבוי הפדופילים אצל החרדים והיחס הלא טבעי (״מזילי ריר״) לסתם תמונות נשים? הרי רוב הקוראים צופים בתמונות נשים בהיסח דעת, לא כל שכן באישה לא מצודדת כמו איגי וקסמן. אולי הטישטוש הוא זה שיוצר את כל העניין? רואים טשטוש והראש מפנטז.

      בימים אלה הטיעון החרדי הוא שמדובר בקומץ. מאוד יתכן שרב החרדים מתמודדים עם סוג כזה של גידרות צניעות, אבל הקומץ הוא תוצר אותנטי של אנשים שלא מצליחים לעבד סוג כזה של מסרים. האישה היא כל כך אסורה ומפחידה שהם נטפלים לילדים. איך פותרים את הבעיה הזאת?

      אהבתי

      • אגנוס הגיב:

        נשמח לראות סימוכין לטענתך כי יש ריבוי פדופילים אצל חרדים.
        חדל קשקשת.

        אהבתי

      • 1,000 הגיב:

        סימוכין יש די והותר. סטטיסטיקה מדויקת אין בגלל אי דיווח למשטרה.

        אהבתי

      • אגנוס הגיב:

        אחשיב זאת כירידה מכובדת מהעץ.

        אהבתי

      • 1,000 הגיב:

        מתי היית לאחרונה במקווה? על מה אתה מדבר? איפה אתה חי?

        אהבתי

      • אגנוס הגיב:

        אני מודה שלא הייתי לאחרונה במקווה. לא נראה לי שהורה (אפילו חרדי ברברי) היה שולח את בנו למקווה אילו אכן היו נפוצים שם כל כך מעשי פדופיליה.
        בעצם, כשאני חושב על זה, יכול להיות שאני טועה: יכול להיות שיש אצל הגברים החרדים קשר של שתיקה: שתוק לי ואשתוק לך. בערך כמו מה שהם עושים עם הדם למצות.

        ולצורך העניין, גם לא הייתי לאחרונה במלתחה של קבוצת ילדים בכדורגל, אבל כולם יודעים מה קורה שם. סטטיסטיקה מדוייקת אין בגלל .

        אהבתי

      • אגנוס הגיב:

        (מתברר שאסור להכניס סוגריים משוננים לתגובות).

        סטטיסטיקה מדוייקת אין בגלל [הכנס כאן שקר כלשהו].

        אהבתי

      • 1,000 הגיב:

        גוגל. זה מספיק

        אהבתי

      • 1,000 הגיב:

        הלינק הראשון שגוגל נתן. לא שאתה רוצה לדעת.

        http://001.mn/hblog/?cat=4

        אהבתי

      • לגוגל הגיב:

        נעבור לקו המגננה הדתי השני, אחרי שהראשון נהרס: אצלכם יש יותר והאתר שהבאת נכתב בכלל ע"י אנטישמים עוכרי ישראל שמטרתם לזרוע שנאת חינם.
        נ.ב. אל תדאג, יש עוד קו מגננה אחריו.

        אהבתי

      • אגנוס הגיב:

        לא קו מגננה שני. רק לאלה שסובלים מחוסר הבנת הנקרא.

        טענת שיש יותר פדופילים חרדים. טענתי שלא הבאת סימוכין לכך. זה בדיוק הוויכוח, האם יש יותר פדופילים חרדים מחילונים או לא. כך ש"אצלכם יש יותר" (מי זה "אצלכם"?) זה בדיוק הטענה שאת/ה התחלת לטעון.

        הבאת אתר שמרכז ידיעות בנושאי חרדים, ומחיפוש אחר מילת המפתח 'פדופיליה' אפשר לראות שיש מקרים רבים אצל חרדים. טענתי שאין שם כל כך הרבה מקרים למרות שנראה שבאתר ניסו לאסוף כמה שיותר. שום טענת "אנטישמים עוכרי ישראל".

        הוויכוח הזה יסתיים כשתביא/י סימוכין לכך שהחרדים פדופילים (ולא הוכחה מעגלית שאם החרדים פדופילים, מכאן נובע שהחרדים פדופילים). ברגע שזה יקרה – אקבל את הדין ואראה זאת כעובדה. אינני מרגיש צורך לבנות לעצמי קווי מגננה בפני העובדות.

        אהבתי

      • 1,000 הגיב:

        המועצה לשלום הילד
        קדמן: בני ברק בירת הפדופילים

        http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3849751,00.html

        אהבתי

      • אגנוס הגיב:

        מה שאני רואה בלינק הראשון הוא אתר שאוסף באופן אובססיבי כל ידיעה שנוגעת לחרדים, ועדיין הצליח לאסוף בממוצע בערך דיווח אחד לחודש על פדופיליה וחרדים, כאשר חלק מהידיעות לא קשורות למקרים שהתגלו (כדוגמת "ש"ס נגד פדופיליה", או משהו כזה).

        בלינק השני אני רואה אחד שכותב בדיוק כמוך, אלא שבמקרה קוראים לו יצחק קדמן. נחשפים נתונים לפיהם שיעור הדיווחים על פדופיליה נמוכים יותר אצל החרדים. אלא שיש תיאוריה: השיעור הנמוך יותר לא נובע מפחות מעשים מגונים, אלא מפחות דיווחים. עכשיו, אין לי בעיה עם התיאוריה הזאת, אבל אני רוצה לה אישוש שהוא קצת יותר מ"כך אמר אפילו יצחק קדמן בעצמו" או ש"מי שמצוי בתחום יודע שבחברות סגורות יש פחות דיווחים". ("מי שמצוי בתחום" זו המקבילה הפלצנו-אקדמית של ה"רק תנסה ותגלה את האור" של המחב"תים. נסו להבין את זה ותגלו את האור).
        ואם כבר מדברים, גם אם נניח ששיעור הדיווחים נמוך יותר (ואני נוטה להסכים עם זה), זה עדיין לא אומר שיש יותר פדופילים חרדים. יכול להיות שיש מספר שווה. יכול להיות שיש מספר נמוך יותר, אבל לא בכזה פער.

        אני יודע שבוודאי תגיד/י שאני תמים/נאיבי/שקרן/כל התשובות נכונות. אבל אין לי שום בעיה עם הידיעה שיש יותר פדופילים חרדים, ואני אפילו לא יודע מה זה אומר באופן פרקטי. אני סתם נגד האופן הכל כל לעוס הזה שבו ניתן לטעון כל דבר נגד חרדים: ידוע שחרדים הם פדופילים -> סביר להניח שהם לא ידווחו לרשויות על מעשי פדופיליה -> שיעור מקרי הפדופיליה הידוע לרשויות יהיה נמוך אצל החרדים מאשר אצל החילונים -> אכן שיעור הפדופיליה הידוע לרשויות נמוך יותר -> חרדים הם פדופילים. מש"ל.

        אהבתי

      • 1,000 הגיב:

        יופי. עכשיו נחשוב למה אחרי חינוך כזה גברים כל כך עצורים בפני נשים. איך יפנו לאישה? מה הם יודעים על נשים? מאיפה ימצא להם הבטחון לפנות לאישה אם אפילו על מבט קל איימו עליהם באיסורים וחרמות. זה כל כך אלמנטרי.

        אהבתי

      • אורי הגיב:

        וקדמן מסביר: "מגיעים לשם פדופילים מכל רחבי הארץ כי הם יודעים שיוכלו לפגוע בילדים מבלי שיספרו לאיש. גם אם הילדים יספרו על כך למישהו, סביר להניח שההורים לא יתלוננו" – כלומר, הוא טוען שזו בירת הפדופיליה בגלל שפדופילים נוהרים לשם.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        סופית, כי נמאס לי. עבירות מין כלפי קטינים הן אישיות, ולא תוצר של חברה, בטח לא החרדית. המקסימום שניתן לטעון, היא חוסר מודעות, או פחד גדול יותר של הקורבנות. לא נתקלתי בנתונים על תופעה רחבה יותר. ככלל יש כאן הנטיה ליחס עברות לקבוצה ככלל, כאשר נבדלת.

        אהבתי

      • 1,000 הגיב:

        החברה החרדית מתפארת במספר האפסי של רצח ופשיעה גדולה, מבחינה סצויולוגית כן אפשר לשאול למה פשיעה מינית היא לא הצליחה לפתור אצלה, ועברות מין נגד ילדים היא תופעה נרחבת כל כך.

        אהבתי

  5. ר/ק וכו' הגיב:

    תנועת המחאה החדשה של דפני ליף דווקא כן מוזכרת בישראל היום.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      ייתכן שבהגדרה מרחיבה זו תנועת מחאה. לפי הנאמר
      זו פירמה המנפקת מניות לחברים והיא תהיה חברת
      מניות שהיא גם מלכ"ר. יש כמה כאלו בישראל שהמשכורות
      להנהלה הם בסכומים של שש ספרות, לפני הפסיק.
      הופיעה גם עורכת דין מארגנת וכ"ו. למה לא הקימו מפלגה?
      ההתפצלויות, הטריקים הארגוניים וכל יתר ה"גועל נפש"
      באים מוקדם מדי.

      אהבתי

    • ר/ק וכו' הגיב:

      בידיעות זה היה כבר אתמול. עמוד 30 ('סמול' למטה) בחדשות.

      אהבתי

  6. חייל זקן הגיב:

    שאפו גדול לכתב גלובס, יובל יועז, שמאיר בכתבה אחת את בעיותיה של מערכת המשפט. מה היה לנו?
    הרשעה כוזבת במשפט רצח
    מתן גישור בתביעה אזרחית למקורב
    המקורב מתברר כשופט שסרח ונחשד בעבירה פלילית
    המערכת מתגייסת לטיהור השרץ בק"נ טעמים
    ומקנח במשחק כיסאות מוסיקליים של מינויים משפטיים

    השיא של הכתבה הוא ציטוט של השיחדש המשפטי

    צריך לקרוא שוב כדי להבין: היועץ המשפטי לממשלה לא קובע שלא נעברה עבירה פלילית, אלא שאת מעשיו של גלדשטיין צריך להבין לא כהתנהגות פלילית אלא כ"חריגה חמורה" מקוד ההתנהגות המצופה משופט.

    אהבתי

  7. רקמילה הגיב:

    כמה אטומים יכולים להיות העובדים שם

    (בבורגר ראנץ'). מסתבר שהעובד עצמו דוס, ואף חבש כיפה שחורה. כל פרשנות מיותרת.

    אהבתי

  8. שועלן הגיב:

    כשהאיחוד הלאומי ומר"צ חוברים יחד כדי להזיק מדינית לישראל בתקופה כ"כ רגישה, אני מתחיל להאמין בתיאוריה לפיה הציר הפוליטי הוא לא קו ישר אלא מעגל. יאללה, מדינה אחת ל-7 העמים שיושבים פה.

    אהבתי

  9. מאי הגיב:

    נראה לי שתגובה של אישה חרדית (עדיין, לא לשעבר) על 'הדרת הנשים בציבור החרדי' עוד לא הייתה בוולווט. אקח לעצמי את הכבוד. רק על עצמי לספר ידעתי, אבל נדמה לי שההגדרה הזו מתאימה לרוב האנושות, לא?

    הפעם היחידה שבה חוויתי הצקות בנושא מקום ישיבה ב'קו מהדרין' הייתה כשעליתי על אוטובוס בבני ברק יחד עם בן זוגי. התיישבנו באחד הספסלים הפנויים היחידים, בחלקו האחורי של האוטובוס.

    בספסל לפנינו ישבה אישה עם ילד. היא הסתובבה אלינו ונעצה בבן זוגי מבט זועף. "תעבור מקום, בבקשה."

    "מה הבעיה?" שאלתי אני.

    "לא נוח לי שגבר יושב מאחורי. תעברו מקום."

    "תעברי מקום את, אם לא נוח לך," אמרתי.

    "הילד שלי ישן," שלפה היא את הקלף המנצח.

    היבטנו זה בזו, משכנו בכתפינו, ומאחר שהיה ספסל פנוי מקביל, עברנו אליו. 'משוגעת', הייתה המסקנה של שנינו. אבל מכיוון שהיה מקום פנוי אחר, לא הפריע לנו לכבד את השיגעון שלה.

    בשבועות האחרונים נשפך ים של מילים – ושל שטויות – על צמד המילים האטרקטיבי 'הדרת נשים'. לאף אחד לא אכפת מהדרת גברים. אבל לפחות בניסיון האישי של משפחתי, זו התופעה שחווינו. שנים שאני נוסעת בקווי המהדרין ואיש לא ניסה להזיז אותי ממקומי. בן זוגי, לעומתי, נדרש פעם להחליף מקום על ידי אישה שישבה בחלק האחורי של האוטובוס. הוא ניסה למחות, אבל שוב, ידה הייתה על העליונה: "אני רוצה להניק את התינוק שלי!". הוא הלך משם. וכי מה יעשה? ישא על מצפונו תינוק רעב?

    כמובן שקיימים גם מיקרים הפוכים, גם אם לא חוויתי אותם אישית. אני לא באה לדון על מהות ההפרדה, אלא על הפלתה על ראש הגברים הכוחניים, הפטריארכים, האגרסיביים, שמדירים נשים בבוז לחלקו האחורי של האוטובוס. העובדה היא שלא פחות נשים מגברים חפצות בסידור הזה- כפי שיכול להיווכח כל מי שנוסע באוטובוס מהדרין ורואה את מספר התינוקות היונקים להנאתם בספסלים האחוריים. ואל תבלבלו את המוח על שטיפת מוח – כולנו שטופי מוח במידה כזאת או אחרת, אבל לא נראה לי שחייבים להזדקק להסברי שטיפת מוח כדי להבין למה באוטובוסים הישראלים הצפופים, נשים עשויות לחשוב שאם נגזר עליהן להתחכך באנשים זרים לאורך הנסיעה, עדיף להם שהזרים הללו יהיו נשים ולא גברים. שמרנות – אולי. סטייה? בקושי. ומי שרוצה עוד הוכחה לכך שגם חרדים, רחמנא לצלן, יכולים להיות שפויים, ימצא אותה בספסלים האמצעיים בכל אוטובוס, המאוכלסים בדרך כלל על ידי זוגות ומשפחות.

    ומהאוטובוסים אצו-רצו לקונן על חורבות בית שמש השחורה. לקחת קבוצה קטנה של סהרוריים אלימים מבית שמש כמייצגת המגזר החרדי בכללותו, בזמן שבתוך הציבור החרדי נלחמים באותה קבוצה כבר שנים ומרבית החרדים ישמחו יותר מכל אחד אחר אם כל אותם הזויים ייעלמו לנצח בגולאג סיבירי, הוא הגיוני באותה מידה כמו הפלת נושא ההפרדה באוטובוסים על הגברים. אם האיש בעל 'הנפש הבריאה' מבית שמש מייצג את החרדים, אזי יגאל עמיר מייצג את כלל הדתיים-לאומיים, וזאב רוזנשטיין – את כל החילונים.

    הדבר המעצבן ביותר הוא שלמילים שלי, אני יודעת, לא תהיה שום משמעות. חילונים תמיד מוכנים לומר 'טוב, את/ה יוצאי דופן'. ואם אני מספרת שבביתי מתקיימת הדרת נשים מכל עבודות הניקיון, הכביסה והכלים שהם באחריותו הבלעדית של בן זוגי, לכל היותר אנחנו כזוג נקבל פטור מאשמת דיכוי נשים. 'כמה מחברי הטובים ביותר הם יהודים' איננה מחלה המוגבלת לגויים בלבד. החילונים, אלה שמעולם לא הכירו יותר מידי חרדים מקרוב או אלו שעזבו את העולם הזה על רקע של סבל וכאב שלא פעם הקשר בינם לדת מיקרי בהחלט, מאמינים באי-הכללה עד שזה מגיע לחרדים. בפרפראזה על סארטר, אנטי-חרדיות שייכת למחלקת המצבים. טיעונים לוגיים אינם יכולים להתמודד איתה.

    אהבתי

    • רקמילה הגיב:

      אחרי הפתיח המסקרן, חלה תפנית חדה בעלילה.טוב לך? יופי!

      אהבתי

    • אלון הגיב:

      כל כך נכון. מדהימה אותי הקלות הבלתי נסבלת שבה חלק מאותם אנשים שצווחים ככרוכיה על הדרת נשים יגנו בעוז וגבורה על זכויותיו ואדמתו (?) של בדואי פוליגמיסט שהצעירה בנשותיו היא בת 10, נניח.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      גבירתי החרדית המלומדת,
      שמא תועילי לבאר לעם הארץ את פשרן של 2 המצוות הבאות (שנעדרות מתרי"ג המצוות שמנה הרמב"ם)?
      1. מצוות שועל מת על הראש לגברים
      2. מצוות שיער סיני על הראש לנשים

      אהבתי

      • מאי הגיב:

        אותה מצווה שאחראית לכך שבן השכנים שלך לובש ג'ינס משופשף מידי יום. צו האופנה במקום בו בוחר אדם לנטות את אוהלו.

        *ופטריארכאליים, כמובן,לא פטריארכים. בשאיפות למשרות בכנסייה, לכל הפחות, לא ניתן להאשים את החרדים.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        נשאלת השאלה האם גם על לובשי ג'ינס נאסר להלך בין שתי נשים שמא יידמה למי שהולך בין שתי אתונות?

        אהבתי

      • רקמילה הגיב:

        חייל זקן, של נעליך. האם אתה מקיים בביתך הדרת נשים מכביסה-כלים -נקיון?

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אצלי, מי שנמנע מכביסה וכלים זוכה בברכת קול באשה ערווה

        אהבתי

      • תפוח הגיב:

        זה בדיוק המקום הלא רלוונטי. איפה החופש שאנחנו כה מתגאים בו? שילבשו מה שהם רוצים. אנחנו החילונים מגוחכים באותה מידה

        (נשלח מהאייפון שלי)

        אהבתי

      • אלון הגיב:

        כל כך הרבה שנאה, ועוד בשגיאת כתיב. יותר "תועיל" אם לא תכתוב

        אהבתי

    • מיא עשת הגיב:

      את צודקת מאוד בכך שנשים בכלל – גם חילוניות – היו שמחות לשבת בחברת נשים בלבד ולהדיר מחברתן ערסים, מציקנים ושולחי ידיים – כמובן לא גברים קרובי משפחה, ידידים ובנים, שהן מעוניינות לשוחח איתם במהלך הנסיעה. אבל מה, קודם כל שזה יהיה מבחירה ולא בכפייה, כי נוח להן ולא כי מכריחים אותן, ודבר שני – כמובן הסמליות שתוקעים אותן מאחור כאילו הן נחותות, צורמת מאוד.

      אהבתי

      • מאי הגיב:

        ברמה ההלכתית, זו בחירה בלבד. הרב אלישיב שנחשב לפוסק הדור הליטאי המוביל פסק שלא ניתן לכפות הפרדה, ואף רב לא פסק אחרת.

        ברמה המעשית, הפלא ופלא, יש גם גברים וגם נשים שמתעלמים מהפסיקה והולכים בשיטת 'זה מה שנוח לי/מתאים לי אז תקפצו'. זו סתם אנוכיות מכוערת שגולשת לא פעם לדברים מכוערים עוד יותר. הנקודה שלי היא שמדובר במיעוט, שברוב הפעמים החרדים עצמם יכולים לרסן אותו (כשמדובר בגברים) או להתחשב בו (כשמדובר בנשים, כמו במקרים שציינתי…מה לעשות, הרבה יותר קל להגיד לגבר ללכת לכל הרוחות מאשר לאישה)

        ולגבי הישיבה מאחור: שוב, זה הדדי. לאישה בה נתקלנו לא היה מפריע לו ישבנו לפניה. היא לא רצתה שגבר ישב מאחוריה ויוכל לראות אותה. זכותך לחשוב מה שאת רוצה על הרגש הזה, אבל ברגע שנשים נרתעות מגברים מאחוריהן באותה מידה שגברים נרתעים מנשים לפניהן, 'אפליה' או 'הדרה' אינם השמות הנכונים למה שקורה כאן, לפחות כל עוד אין כפייה.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        שאלה בעניין גדולי התורה
        מה יעשה חסיד גור שרבו פסק שכאשר זוג יהודי מהלך לתומו ברחוב יהלך הגבר מלפנים ואשתו תשתרך מאחור?
        ושאלה טקטית
        מדוע לא ישלח היסמ החרדי שפעל בהצלחה בבתי וורשא לעשות סדר גם בבית שמש?

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        כחילוני למהדרין (על תנאי, כלומר, עד שרקמילה תוכיח לי באותות ובמופתים שאני בכלל נערה סיקריקית ואם אין כן היא (כלומר רקמילה) ראש שבט הוטנטוטי), אני מוצא את עצמי נע באי נוחות למראה השנאה הניגרת מהתגובות סלאש שאלות שלכם.

        מה מצאתם לנכון לקוש קושיות על הלכות כאלו או אחרות לאישה רק בגלל שהיא חרדית? מה זה קשור לעניין ההפרדה באוטובוסים בכלל? או אולי זה רק התסכול הזה על שמשעשה שטן אין היא מתאימה לתבנית היפה והנוחה כל כך של "מיהי חרדית ואיך היא אמורה לחשוב"?

        כמה רוע, אלוהים ישמור

        כלומר אם היה

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אין בליבי שום שנאה לחרדים שרובם הגדול אנשי חסד יראי שמיים. יש בהחלט ליגלוג על האפולוגטיקה של חרדים המנסים להציג את ההלכה כליברלית.

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        בהחלט יכול להיות שהבנת הנקרא שלי לוקה בחסר אבל האם ראית בתגובתה של מאי דנן הצגה של ההלכה כאילו היא ליברלית? כי אני לא.

        למעשה ככל שהצלחתי להבין מתשובתה, היא לא התייחסה להפרדה כאל חלק מההלכה, בין שבעל-פה ובין שבכתב. למעשה (שוב, אם הבנתי אותה נכון) היא התייחסה אל ההפרדה כאל פרקטיקה שנועדה להקל ולא כאל תקנה מדרבנן, פתח ציטוט: "…ברמה ההלכתית, זו בחירה בלבד…" סגור ציטוט.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        הדוגמא שהבאת מבהירה את הבעיה. הגברת מנסה להתאים את ההלכה להשקפה הליברלית של בעלת הבלוג. העובדות הן שההלכה אינה כזו וכל רב חרדי יאמר לך שהפרדה בין גברים ונשים נדרשת על פי ההלכה. ההלכה גם קובעת את מעמדה הנחות של האשה. בטקס הנישואין אשה מקודשת בשווה פרוטה. משנישאה "מעשי ידיה לבעלה". הבעל רשאי לשאת נשים נוספות ולהחזיק בפילגשים ועוד ועוד.

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        לא כל כך הבנתי איזו דוגמא הבאתי, אלא אם כן הכוונה היא לדוגמא מטענותיה. אני לא רואה בטענותיה נסיון"להתאים את ההלכה להשקפה" כדבריך אלא טענה חד משמעית שלהפרדה באוטובוסים אין ביסוס הלכתי. אני לא מכיר רב, חרדי או אחר, וגם לא סתם חרדי (או אחר) שטוען שההפרדה היא מחויבת על פי ההלכה, לכל היותר יטענו שמדובר בהקפדה. העובדה היא שעד לפני עשרים או שלושים שנה, לא היתה נהוגה הפרדה וגם בצאתם לארצות הים לא מתנזרים החרדים מתחבורה ציבורית לא מופרדת כדרך שהם מתנזרים, למשל, ממזון לא כשר.

        את הקשר לפוליגמיה לא הבנתי.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        ההלכה היא דינמית ולחכמים יש סמכות לעשות בה שינויים לפי הצורך (ראה תנורו של עכנאי). הפרדה במקומות ציבור היא פונקציה של כוחם הפוליטי והצרכני של החרדים. אני משתמש מזה שנים בקו אוטובוס מבני ברק לירושליים ולא זכורה לי נסיעה שלא היתה בה הפרדה. יהודי חרדי לעולם ינסה לבסס את התנהלותו על ההלכה (גם כשיש מחלוקת). ריבוי הכשרויות שהמניע לו הוא כלכלי, ינומק על ידי המהדרים בנימוקים הלכתיים. מציאת טעם רציונאלי למעשה זה או אחר אינה רלוונטית לצידוק ההלכתי.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        הפוליגמיה היא דוגמא (יחד עם אחרות שמניתי) לכך שההלכה אינה שיויונית והיא מקנה מעמדות שונים לגבר ולאשה. עניין הישיבה מלפנים או מאחור אינו מיקרי.

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        אני מכיר לא מעט דתיים וגם כמה חרדים, איש מהם לא נימק את ההקפדות השונות כצורך הלכתי.

        עדיין לא הבנתי איך קשורה הפוליגמיה לכל העניין. גם אם אתה מצביע על נקודה נכונה, איך היא קשורה במשהו למה שמאי כתבה.

        אהבתי

      • רקמילה הגיב:

        'מאי' היא אשה חרדית כמו שאני מנדרין סיני.

        אהבתי

      • מאי הגיב:

        אז אחת מהשתיים: או שאת מנדרין סיני, או שאת בעלת דעות קדומות שיכולות להתחרות באלו של כמה מקיצוני בית שמש. איפה בדיוק מצאת את תעודת הזהות שלי המכילה תצלום של גבר משופם גלוי-ראש, שאפשרה לך לשלול את נשיותי ו/או חרדיותי בביטחון כזה?

        אהבתי

      • רקמילה הגיב:

        הראי לי היכן הזכרתי גבר גלוי ראש עם שפם.

        אהבתי

      • רקמילה הגיב:

        שאלה הלכתית: האם מותר לגבר דתי לדסלק לאשה רחמנא ליצלן?

        אהבתי

    • תפוח הגיב:

      אני מבין מה את אומרת ואני חש את התסכול שלך. זה נכון, הרבה חילונים רואים את החרדים כמקשה אחת של הזויים והם לא אוהבים אותם. אפילו שונאים (כמובן שאני לא, כן? הייתי אומר כמה מחבריי וכאלה אבל זה לא נכון לצערי). לגבי הדבר הראשון – אין מה לעשות אנחנו שונים. לגבי השנאה, דווקא כן. אני לא אומר שהיא מוצדקת – אבל יש מה לעשות כדי להקטין את החיכוך.

      יש מאבק על דמותה של ישראל כמדינה *חילונית*. הכל מתחיל ונגמר שם. החילונים אומרים שההדרה לא מתאימה להם אבל מה שבעצם הם אומרים לדעתי זה שהם רוצים תחבורה ציבורית בשבת. החרדים נלחמים בקיצונים שבינם? אני שמח. אני חושב שהם צריכים גם לפעול נגד חקיקה דתית.

      אהבתי

      • מיקי הגיב:

        אין שום קשר לחרדים. יש קשר לדת. הדת מפלה בין המינים.
        כצעד ראשון, בואו ניקח את הכותל.
        בשבילי אין בו שום קדושה, אבל הוא מעניין כמקום היסטורי.
        למה מפרידים שם בין גברים ונשים? זה אתר במדינה חילונית.
        בואו נשאל – לא את החרדים, אלא סתם דתיים – מה דעתם על ההפרדה בכותל.
        האם היא מוצדקת?
        אם כן, למה?

        אהבתי

      • תפוח הגיב:

        דת זה מושג רחב ביותר ואמור לדעתי להיות גם אישי לגבי כל אדם וכך גם ראוי במדינה מתוקנת. כאשר המדינה היא דתית מתחילות הבעיות וכן יש קשר לאנשים שמעדיפים מדינת הלכה. כל זרם יהודי כזה גורם לי לבעיה (אני לא מתיימר לדעת אילו זרמים בדיוק, בשביל זה יש לך את 5 שאלות, נראה לי).
        הדת מפלה? זה כבר ברמה האישית. כל אדם בוחר למה להקשיב או איך להבין (המגיבה למעלה למשל).
        הכותל מקום דתי. "שלהם". אני מדיר את עצמי משם. זה לא מוגזם לכבד משהו שחשוב למישהו. המדינה אבל – חילונית.

        אהבתי

      • מיקי הגיב:

        הכותל "מקום דתי" רק כי אתה מסכים לכך. חילוני מחמד.
        אבל הכותל "שלי" בדיוק כמו שהוא "שלהם"

        אהבתי

      • תפוח הגיב:

        חילוני מחמד, כי אני לא פאנט. קובי אריאלי דתי מחמד, לא?
        אני חושב שהיינו יכולים לחיות בשכנות נהדרת. הלוואי וכולם היו כמונו. מחמדים.

        אני עומד על שלי היכן שחשוב. תחליט אתה איפה אתה עומד.

        אהבתי

      • מיקי הגיב:

        גם אני עומד על מה שחשוב. אלא שאני סבור שהחילונים יותר מדי מבינים ומזדהים עם הצד השני. בדיוק כמו שדמוקרטיה צריכה להציב גבולות לגורמים האנטי-דמוקרטיים שמורשים לפעול בתוכה בשם הדמוקרטיה

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        הכותל מנוהל כמקום דתי, כי ישראל אינה מדינה חילונית. אין בה הפרדת דת ומדינה. בנושאי מעמד אישי זוכים ההלכה והשריעה אף להגנה מפני חקיקה.

        אהבתי

      • מיקי הגיב:

        יפה. אז מה באים עכשיו בטענות על הדרת נשים?
        זה חוקי לגמרי, זה בסדר

        אהבתי

      • אגנוס הגיב:

        ואם הייתה הדת מופרדת מהמדינה היינו פותרים את הבעיה בכותל?
        מה הקשר בין מחט לעכוז?

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        קישור לגס הרוח.

        אהבתי

      • אגנוס הגיב:

        אני מתנצל על גסות הרוח.

        ושוב, אני לא מבין מה הקשר בין הסיסמה "להפריד את הדת מהמדינה" לבין פתרון כל הבעיות שיש בין דת לבין מדינה. ואם הדת לא הייתה מופרדת מהמדינה, האם לא הייתה לדתיים והחרדים שום עילה (לדעתם) לטעון כי הכותל הוא מקום קדוש ויש להנהיג בו את הלכות הצניעות על פי ההלכה?
        האם בתי כנסת שלא פועלים בחסות משרד הדתות לא נוהגים בהפרדה בין גברים לנשים?
        האם בבתי כנסת אורתודוקסיים באירופה ובארה"ב אין הפרדה בין נשים לגברים? האם יתנו לגבר להיכנס לשם ללא כיסוי ראש?

        מה שאני טוען הוא שאולי הפרדת הדת מהמדינה יכולה להועיל למספר סוגיות (חיתון, קבורה, גיור), אבל בסופו של דבר רוב הסוגיות הבוערות ימשיכו להיות כאלו, כולל הכותל. עדיין הוא יהיה מיקום גיאוגרפי אחד שעומד במחלוקת בין שתי השקפות עולם (לפחות).

        אהבתי

      • מיקי הגיב:

        משמעות הפרדת הדת מהמדינה היא כלכלית לדעתי.
        ברגע שזה יקרה, ישתנה מאזן הכוחות כי הדת לא תמומן על ידי המדינה. אז נראה את כוחה האמיתי…

        אהבתי

      • אגנוס הגיב:

        למה שהדת לא תמומן על ידי המדינה אם נחליט על הפרדת הדת מהמדינה?
        אם המדינה מחליטה לממן מוסדות תרבות, למשל, והתרבות של חלק גדול מהציבור היא מוסדות הדת שלו, מה פתאום שהמדינה לא תממן את זה?
        ברור, יהיו ויכוחים על גובה המימון שהם יקבלו, אבל האין זה בדיוק מה שקורה גם עכשיו?

        מצטער, אני חשוב ש'הפרדת הדת מהמדינה' היא סיסמה ריקה שנועדה לשחרור קיטור ותו לא. לדתיים היו ויהיו צרכים ורגשות, לחילונים היו ויהיו צרכים ורגשות, ולעיתים הם יתנגשו זה בזה בין אם הדת תהיה מופרדת מהמדינה או לא.

        אהבתי

      • רקמילה הגיב:

        איני שונאת חרדים. אני כועסת וחשה מיאוס הולך וגובר. תבדקו אצלכם מה גרם לזה. איני מדברת בשם אחרים, אבל מהלך הרוחות בסביבתי הקרובה ובאזור עבודתי קיימת הסכמה כללית.

        אהבתי

    • 1,000 הגיב:

      אני הייתי שקטה אם הנשים היו מקדימה. רק בשביל ההרגשה. ליידיז פירסט, את יודעת. מנהג גויים שצריך לאמץ. אגב גם חרם דרבנו גרשום שאסר על פוליגמיה ביהדות בא רק כתוצאה ממה שיהודים ראו באירופה. למה לא לאמץ דברים טובים מהגויים?

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        הפרדה כשהאשה מקדימה לא תעבוד. אמירה מפורשת
        "אחורי ארי ולא אחורי אשה" ברכות ס"א א'. כאשר אתה
        או את משתתפים בטקס זה אתם מהווים חלק ממערכת טקסים
        תפילות, דיני נידה, עליה לתורה וכ"ו שמקבעת יום יום
        במעשה ודיבור את הדעה או האינסטינקט שהאשה היא דבר
        שונה (אם לא נחות) ומסוכן. אמנם אחרונים, לפני התופעות
        הריאקציוניות בעשרים השנים האחרונות בישראל, התיחסו
        לאמירה זו כביכול לא כהלכה במלוא חומרתה. ראה בויקי
        בעברית במילות המפתח של האמירה לעיל כאן.
        מפליא שרוב המגיבים בצד הדתי (ראה לעיל ואתמול) כביכול
        לא מכירים אמירה זו (לא סביר) מה שמעיד על יחסם לצד השני
        בויכוח שהוא מעמדת התנשאות של אני תמיד הטוב והחכם
        ביותר. אפילו העומד מולם בקיא ויודע הנו תמיד: "תינוק שנשבה".
        הרבה צביעות, העמדת פנים, תחמנות ודמגוגיה בשני הצדדים
        בויכוח.

        אהבתי

      • 1,000 הגיב:

        היהדות מתירה לגבר לשאת 4 נשים. רק באירופה מצאו היהודים שמנהג הגויים יש בו ברכה וקמו תקנות חרם דרבנו גרשום שאסרו בכח על ריבוי נשים. היהדות כשרוצה יודעת להפעיל שכל ישר.
        גם את הפסוק שהם מצטטים צריך לראות בקונטקסט. הגמרא היא ויכוח עם ציטטות קיצוניות וגם כאלה שסותרות זה את זה. כשרוצים אפשר למצא ציטטה לכל דבר.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        צדקת כמעט בכל ותודה לך
        הבעייה היא שמי שצריכים להפעיל
        שכל ישר פסקו מכך ונותרנו עם
        מפעילי שכל עקום.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        סליחה קפטיין הייתי
        צריך להביא אותך
        כסימוכין. אני
        מתנצל.

        אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      לא נשים או גברים מודרים אצל "החרדים" אלא השכל הישר עצמו. זה נובט בכל פעם במקום אחר, ובינתיים אנחנו משקים בכספנו את הערוגה הגדלה

      אהבתי

      • מיקי הגיב:

        זה היה יכול להיות פרק בספרה של ברברה טאקמן "מצעד האיוולת".
        איך מדינה יורה לעצמה ברגל ומקבלת החלטות בניגוד מוחלט לאינטרס שלה

        אהבתי

      • משה הגיב:

        ומצעד אוולת שאינו נופל מזה הוא התגובה הגורמת לציפוף השורות ולמקובלות ההפרדה בכל שכבות הציבור החרדי.

        אהבתי

      • מיקי הגיב:

        אין ספק שהמדינה מטפלת בבעיה הזו כפי שהיא מטפלת כמעט בכל הבעיות האחרות – בצורה כושלת להפליא

        אהבתי

    • משה הגיב:

      כחרדי – גם אני מצטרף עקרונית לדבריך שהסיקור והיחס התקשורתי הינו מוגזם וחסר פרופורציות ובשום פנים אינו משקף את המציאות כהווייתה.

      ראשית – הייתי מצפה מכלי תקשורת הוגנים שיבדקו בכמה מהריכוזים החרדיים יש קווים מופרדים (רמז: באלעד ובעמנואל אין בכלל קווים מופרדים, התחבורה הפנימית בבני ברק אינה נפרדת וכו' וכו'), הייתי מצפה לבדיקה פנים חרדית אלו קבוצות תומכות בהפרדה (רמז: רק גור ויזניץ וקצת צ'אלמערס ונספחיהם) ואם יש קבוצות שמתנגדות (רמז: כמעט כולן) וקצת בדיקה על הדינמיקה הפנים חרדית לא תזיק.

      שנית – ההצקות בקווים המופרדים מתרחשות על בסיס קבוע, למעט בקווים בהם ההפרדה קנתה שביתה של קבע שאף אחד אינו מעלה בדעתו הפרה שלה כדוגמת קו 350 (בני ברק – אשדוד). ולספר על עצמי ידעתי: לפני שבוע נסעתי עם ביתי בת ה-6 בקו 15 הירושלמי ממלכי ישראל להר נוף, ואיזה מציקון תבע ממני לשלוח את ביתי שתשב לבדה באזור הנשים. די להיתממות – ההפרדה מושגת בכוח ההפחדה המידית והקהילתית.

      שלישית – הטיעונים בדבר כבוד האשה מופרכים בלשון המעטה. מרתק אותי שבשום מקום נורמלי בעולם ההפרדה הזאת אינה מתקיימת ולמעט קבוצות חרדיות קיצוניות את אף אחד בעולם לא מעניין מניעת חיכוכים באוטובוסים.

      הענין הוא שאחרי המתקפה התקשורתית שהציבור החרדי חווה בימים האחרונים אין סיכוי לצמצום קווי ההפרדה וכיום קיימת הסכמה ותמיכה מקיר לקיר בנחיצות הסדר ה"מהדרין".

      באופן אישי אשתי כמו גם חברותיה אינם מרגישות שום השפלה או דחייה מישיבתם בחלקו האחורי של האוטובוס, והן מקבלות את ההסדר החברתי הזה בטבעיות דומה שאר הרגלי החיים.

      ורק עוד דבר אחד: הציבור החרדי חש שרוממות כבוד ושוויון האשה המושמע מהאגף החילוני הוא צבוע, זאת לאור החפצת הנשים המזעזעת הנשקפת מכל מקום שאליו מסתכלים.

      אהבתי

  10. רקמילה הגיב:

    מוני,ידידיה, מוכרים את אותה סחורה.

    אהבתי

  11. אלון הגיב:

    36 אחוז מ-3.8 מיליארד זה 1.37. בערך

    אהבתי

  12. 1,000 הגיב:

    מבקש עזרה בהבנת הנקרא. באתר חדרי חרדים ידיעה על ״בעל חזות חרדי״ שנתפס אמש מרסס כתובות נאצה בבני ברק. הכותרת היא ״מחיר ההסתה״ אבל המרסס הוא לא מבחוץ אלא אדם מבפנים. איך הוא הוסת? האם הכוונה לפרובוקציה (falce flag)? בתגובות אחד כותב שהוא חרדי רק לא ״אונזערע״ (משלנו) והמבין מבין. אחר אומר שהפתרול המקומי שתפס אותו חכמים רק על ספרדים ״לכו תתפסו את הפדופילים שלכם״

    באיזו הסתה מדובר?

    http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=35953&cat=1&scat=1

    אהבתי

  13. captain beefheart הגיב:

    "סגן דובר צעירי חב"ד". WOW ולהקתו!

    😆

    אהבתי

  14. המאיר הגיב:

    חמש שאלות לתקשורת קצת מתבלבל. הוא צריך לשאול את עצמו לפחות עשר שאלות, בעיקר לגבי הביקורת שלו לתחקיר של ידיעות אחרונות בנושא "גרעיני ההתישבות". לידעתך, בתקנון העמותה של "גרעין ההתישבות" ברמלה כתוב בין היתר כי מטרתה ליהד את רמלה ולהעמיק את התודעה היהודית בקרב תושביה. העמותה קבלה כסף ממשרדי הממשלה – משרד השיכון – מכסף שאמור ללכת לשיקום שכונות.

    כלומר, קשה לבוא בטענות לתושבי רמלה הערבים כאשר הם מתנגדים לתהליך בו מתנחלים נכנסים אליהם ללב השכונה מתוך מטרה ליהד אותה.(מעניין למה הכוונה ביהוד – האם לגרום לנוצרים ולמוסלמים לעבור גיור או להמאיס עליהם את החיים כדי שיעזבו וכך תתיהד השכונה) בנוסף, הם מקבלים את הכסף הממשלתי שהם, התושבים, היו אמורים לקבל ממשרד השיכון לשיקום שכונתם. לא לחינם קבעו בתחקיר בידיעות כי מדובר במתקון לפיצוץ. זוכר את המהומות הקשות בעכו סביב יום הכיפורים. הן באו על רקע דומה. גרעין שהתנחל והקים ישיבה בלב שכונה ערבית עם עזרה של המדינה ודרש מהתושבים שהם לא יסעו בשכונתם ביום כיפור.

    המדינה שמממנת חלק מהגרעינים הללו כנראה עדין מאמינה שתוכל להמאיס את החיים על התושבים הערבים בישראל ובשטחים, ולגרום להם להגר מכאן. מדינה שנותנת לביריוני המתנחלים להשתולל מאז ומעולם באין מפריע בכפרים וערים ערביות: המחתרת היהודית, אבישי רביב והועד לביטחון בכבישים ועכשיו הטרוריסטים שנקראים "נערי הגבעות". חושב שהמדינה לא יודעת מי עושה מה בקרב ביריוני ההתנחלויות? אתה בטח יודע שהם יודעים הכל, לפעמים זה קצת בורח להם, בעיקר שמתחילים לפגוע גם ביהודים או בצבא.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      כיצד, לדעת הכותב, יזכו הערבים לממש את זכותם האזרחית ילידית לשרוף בתי כנסת?

      אהבתי

    • איתי הגיב:

      תמיד קשה לבוא בטענות לערבים. זו זכותם לעמוד על שלהם, ולא לתת לגורמים אחרים להיכנס אליהם לשכונה. אבל כשמדובר בחרדים, הם סתם טפילים מוצצי דם. קודם כל שישרתו בצבא

      אהבתי

      • 1,000 הגיב:

        לא, קודם שיחכו לעבוד. אין דבר מגעיל בעולם מגבר שחי על גב אשתו, תופעה שבממדים שלה ובלגטימיות הממוסדת שלה אין אח ורע בהיסטוריה האנושית.

        נפלא מבינתי איך הנמושות האלה מתהדרות הגבריותם. על מה? מה הם עושים כל כך טוב? האם הם מגינים ומפרנסים את ילדיהם? במה באה לביטוי גבריותם?

        מנהג גויים הוא לקום בפני אישה, לפנות לה את הדרך, לעזור במשא כבד. אצל הנמושות הנפסדות האלה זה דבר שלא ישמע. גבריות משמעה עריצות ובוז. בוז לאישה שסופסוף מפרנסת אותם!

        אהבתי

      • משה הגיב:

        אכן אפשר להשוות את החרדים לערבים בעניין הזה. תאר לעצמך שהמדינה הייתה מממנת קבוצת פאנקיסטים הזויה להיכנס ולגור בתוך מאה שערים. לקיים במקום מסיבות פרועות, להזמין את החברה ולחגוג. איזה צעקה הייתה קמה? מה היו אומרים כאן על הפנקיסטים ומה היו אומרים על הממשלה. כך בדיוק מרגישים הערבים – החרדים.

        אהבתי

      • יוד הגיב:

        מי ששחרר את החרדים משירות בצבא הם חילוניים.
        אל תחזרו על ההחלטה של דוד בן גוריון. מאז זרמו מים רבים מאד בירדן וממשלות רבות הגדילו והגבירו את שחרור החרדים.
        ממשלות חילוניות מעבירות כספים לעמותות חרדיות ולגופים דתיים.
        לפיכך, את הכעס כלפי החרדים צריך להפנות במידה רבה אל הפוליטיקאים, בעיקר החילוניים.
        😆

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      המצב כיום שישראל בין הים לירדן ומטולה
      ואילת היא בערך חצי ערבים חצי יהודים.
      אני הולך לפי הקיצונים משני הצדדים וכולל
      בדייסה את רצועת עזה. כישראלי יהודי
      ציוני אני חושב כאבותי, ריאלית לא משיחית.
      זה לא התחיל אתמול ולא ייגמר במאה השנים
      הקרובות, אח"כ? מי יודע. צריך למצוא דרך
      להקטין את האלימות ואיך שהוא לחיות. אני
      גם לא אוהב את המילים "דוקי-יום" . ברור למי
      שאינו "עולה חדש" שמדי פעם ישרף מסגד
      ומדי פעם בית כנסת וגם יהיו הרוגים זה מה יש
      זה מה שהיה זה מה שיהיה, במקרה הטוב.
      עד כה בשיטה הזו במאה שנים אחרונות הלך
      לציונות לא רע. מי שמתגרה שלא לצורך מי שלא
      נוהג בחוכמה מי שעכשיו למשל יצביע לזכר
      הארמנים מסכן את כל העסק ואין בכך צורך
      אמיתי. רוב ערביי ישראל שאני מכיר רוצים לאכול
      ענבים ושאחרים יריבו עם השומר. צריך
      לעזור להם בכך. כמה חסר לי עזרא דנין.

      אהבתי

    • ר.בקצה הגיב:

      אז מה אתה רוצה מרבני צפת?
      הרי הם אומרים אותו דבר על הערבים..

      אהבתי

  15. ר/ק וכו' הגיב:

    קצת נוסטלגיה.

    שיר הקטר, 70414, בביצוע ראשוני של אריק לביא, מאוד ארוך, עם דיבורים ובתים נוספים. במקור השיר נכתב עבור רכבת ישראל כשיר תהילה לקטרי מנוע הקיטור שיצאו אז, 1958, מהשרות ברכבת ישראל לטובת מנועי הדיזל.

    אהבתי

  16. רונן טל הגיב:

    יריקה היא עבירה על החוק (תקיפה) וקללה היא לא בהכרח ותלוית נסיבות (התנהגות פסולה במקום ציבורי). כשכתבת שנעם שרביט טוען כי השתיים אינן עבירות פליליות סיננתי ששוב פעם התקשורת בורה אבל בלינק שצירפת נעם שרביט טוען במפורש ששתיהן עבירות פליליות.
    לא כפי שכתבת.
    הוא אכן כותב, בצדק, שהן אינן מקימות עילת מעצר, שזה נכון וראוי. אוי לנו אם כל יורק ומקלל ייעצר.

    אהבתי

  17. זאב ערוות הגיב:

    נסעתי לתומי בקו אוטובוס כלשהו. ישבתי בירכתיים. לפתע ניגש אלי חרדי ואמר: תקום!
    אמרתי: מה??
    אמר: תקום בבקשה.
    אמרתי: תקום אתה.
    אמר: אני כבר קמתי, ביקשתי שתקום אתה.
    אני: מדוע?
    אמר: אתה יושב באיזור נשים.
    אני: ומה בכך?
    הוא: זה לא צנוע.
    אני: אתה ממשמרות הצניעות?
    הוא: אין לך מה לחפש פה.
    אני: דווקא יש, נשים חרדיות מושכות אותי, אני מחפש זיווג.
    הוא: יווו איך אתה מדבר?
    אני: אני מחפש אשה להזדווג איתה ולהוליד לנו המון צאצאים.
    הוא: ירחם השם.
    אני: כמו שכתוב בתורתנו הקדושה.
    הוא: אבקשך לעבור לעזרת גברים.
    אני: אני פה כדי לעזור לעצמי במציאת כלה חסודה.
    הוא: מקומך בגהינום.

    כאן הפרה את האידיליה אשה חרדית מבוגרת שאמרה: אין לי בעיה שגבר חילוני יהיה פה בעזרתנו, הוא דווקא נראה לי מרביע כשר.
    הוא: את תסתמי את הפה.
    היא: תסתום אתה, אני חרדית למהדרין, לא זקוקה לעצותיך.
    אני: בת כמה את?
    היא: 47 נשואה ברוך השם, 8 ילדים ונכד ראשון בדרך.
    אני: אני בן 33 ואין לי בעיה להיות עם אשה נשואה חרדית.
    היא: מאיפה אתה?
    אני: מעיר החטאים תל אביב יפו.
    היא: ואני מעיר הקודש בני ברק, שיכון ד'.
    אני: מה את עושה הערב?
    היא: כלום, ואתה?
    אני: פנוי אלייך.
    היא: אז נהדר.
    אני: אין לי בעיה איתך, את נראית אשה בסדר, לא אחת שעברה 8 לידות.
    היא: תודה על המחמאה.
    אני: הגיע הזמן לשינוי בחיים.
    היא: אני רואה את עצמי כנשואה לך לכל דבר, למרות שרב לא קידש אותנו.
    אני: קודם נראה איך את במיטה ואז נקרא לרב.
    היא (צוחקת): או שלא.
    אני: מצידי נטוס להתחתן בקפריסין עם כומר.
    החרדי: גיוועלד, איך את מדברת?
    אני: יאללה תעוף מפה.
    היא: כן, אתה מעיק ופוגע בייחוד שלנו.

    החרדי עף.

    ירדתי עם החרדית בתחנה הקרובה, נסענו למלון וכייפנו כל הלילה. התפרעתי עליה חופשי. לא הפריע לי למרות שהיא זקנה. היתה לה תאווה לחיים אחרי שנים של הינזרות לצד אברך נבער שלומד כל היום שטויות ומקבל הקצבה מהמדינה. היא ידעה להעריך את ביצועיי, נפרדנו על כוס שייק פירות בכיכר הקטנה.

    היום קיבלתי ממנה ס.מ.ס: אני בהריון ממך שתדע, אבל לא אתבע ממך אבהות מסיבות ידועות.
    סימסתי לה חזרה: תודיעי לי מתי הברית ואגיע.
    סימסה: אין בעיה. היית עשר במיטה.
    סימסתי: גם את, מזל שיש הדרת נשים באוטובוסים.

    אהבתי

  18. אורן מהיום של הגיב:

    V הבהלת אותי, כי היום אכן יומי. או במילותיה של אמי , כשהחזיקה אותי בידיה לראשונה לפני אי אילו שנים, "הוא נראה כמי שזוכר ימים מאושרים יותר".

    אהבתי

  19. אורן FG הגיב:

    הארץ, שירה מודרנית.

    אהבתי

  20. חייל זקן הגיב:

    עמוס גלבוע מביא את גרסת הרב גורן לחג החנוכה:

    חמישה בנים היו לו למתתיהו. ותראו, איש מהם לא מת על משכבו בשלום. אלעזר נהרג בקרב. יהודה המכבי נהרג בקרב. יוחנן נלכד בידי הנבטים והוצא להורג.
    יונתן, מנהיג מלידה, ברח למדבר יהודה, ומשם החל לנהל מלחמת גרילה, עד שבכוח צבאי ובחוכמה מדינית ביסס מחדש את הריבונות היהודית. היוונים הזמינו אותו למשא ומתן לעכו והרגו אותו. שמעון היה הראשון להשיג עצמאות מלאה, והוא ושני בניו נרצחו בידי בוגד יהודי.
    ראו, חניכי פו"מ, האחד נפל, והשני בא. לרגע אחד הם לא אמרו נואש ולא הרימו ידיים. הם נאבקו, צבאית ומדינית, נגד הממלכה הסלווקית היוונית, מעצמה אדירה. לרגע הם לא שאלו "מה יהיה הסוף?" הם כל הזמן ידעו איך להילחם ואיך לנצל הזדמנויות מדיניות ולהשיג בעלי ברית חזקים. ולכן, כאות וכסמל לנחישות שלהם, לסבלנות שלהם, להתמדה הבלתי נלאית שלהם, החליטו חכמינו שחג החנוכה יהיה הארוך בחגי ישראל.

    אהבתי

  21. שועלן הגיב:

    יש לאמבד שיר זה לפוסט.
    תודה.

    אהבתי

  22. עובר אורח הגיב:

    צנזורה בלבנון
    מה קורה אצל השכנים מצפון. אז יש מי שאומר דברים טובים
    על לבנון "המערבית" "המתקדמת" וכ"ו. הנה להלן סיפורי
    צנזורה, דתית, פוליטת, חברתית, ובכלל ע"י גופי בטחון
    ודת ועוד. לא נראה ולא נשמע טוב. וכנראה זה הולך ומחמיר
    ספרים, סרטים, הצגות, מופעים סיפור קשה.
    http://www.nowlebanon.com/NewsArticleDetails.aspx?ID=344274

    אהבתי

  23. שועלן הגיב:

    כצפוי, קמפיין ההדרה נועד בשביל יאיר לפיד.
    הנה, עכשיו נוני מטיל למגרש את אריאנה בשביל לקצור את הפירות.
    אבל למה היא צועקת עלינו בבולד?

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s